Wednesday, February 4, 2009

Perhimpunan di Masjid Ubudiah Kuala Kangsar

1.00 tengahari

Satu perhimpunan besar-besaran dijangka akan berlaku di perkarangan Masjid Ubudiah, Kuala Kangsar selepas solat Jumaat hari ini.

Ia dipercayai dibuat bagi membantah pembentukan kerajaan baru di Perak dan cara bagaimana wakil-wakil rakyat Pakatan ditangani untuk membolehkan kerajaan BN di bentuk.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaludin juga dikatakan akan bersembahyang Jumaat di situ hari ini.

22 comments:

aca3474 said...

Kalau kita semua nak bantah, baik tak payah buat pilihanraya ler.Semua yang dibuat tak betul,habis tu apa yang betul.terimalah hakikat wahai orang Perak oiii.

firdaus said...

tahniah kepada bakal KERAJAAN PINTU BELAKANG a.k.a KERAJAAN PONDAN a.k.a KERAJAAN PENGKHIANAT RAKYAT negeri perak darul ridzuan...

KERAJAAN PINTU BELAKANG - merasuah adun yang tiada jatidiri dan bermasalah melompat ke bn bagi memperolehi kelebihan kerusi utk memerintah negeri.

KERAJAAN PONDAN - tidak berani bertarung dgn pakatan rakyat dalam pilihanraya.

KERAJAAN PENGKHIANAT - mengkhianati rakyat dalam dun changkat jering, behrang, dan jelapang yang telah memilih pakatan rakyat sebagai tonggak harapan mereka.

dianawijdan said...

firdaus,

tak payah cakap banyak. tak de guna dah sbb rampasan kuasa dah berlaku disebabkan bn takot pilihanraya semula. tak apa...

lepas ni kita tengok apa kesudahan cerita 4 ekor belalang kunyit tu.

tok gajah,

ramai dah pernah dengar orang kata "nak kaya masok umno la...", "haiya, mau kaya laya lu masok mca la...", "ayoyo tambi, lu mau kaya join itu mic la.."

tak pernah pulak kedengaran "nak kaya kena masok pas, pkr ke, dap ke.."

bukan nak cari salah orang cuma nak tau apa yang orang buat sampai jadi salah. mungkin bn bijak pasang perangkap tapi kena ingat perangkap tak pernah lupa tuannya.

kita tunggu la keputusan mahkamah
1. speaker vs spr (yg ni meragukan sebab dah ada kes "correct..correct..correct")
2. sprm vs 2 ekor belalang (sprm dilantik oleh PM, so paham2 la..teloq dah kena cekak)

percayalah. selepas itu umno dan bn akan hancur...

wan said...

salam
em tak payahla buat kecoh2 lagi tak guna lawan sultan,bn dah suap duit dah...kita ni sapa kalau nak buat benda baik sapa suka,kalau nak buat benda jahat ramaqi org suka.
biarkan dua ekor kera dari pakatan rakyat tu,muka pun org dah tahu tak layak nak jadi wakil rakyat..jangan lupa bang 2 ekor yang lompat tu,share2 lah duit banyak tu jgn makan sorang2....
aku pun nak jadi wakil rakyat jugakla..buat mcm ezam mat nor dan 3 ekor tu,mula2 lawan bn...pastu najib offer ambik je duit tu...
nak harap ke perjuangan dalam umno ni mana ada perjuangan,perjuangan membaham duit ada....kalau tak percaya boleh kerat jari keliking aku....
tengok si adon bota tu,pergi sana pergi sini,memalukan tak ada arah perjuangan langsung...camana nak jadi wakil rakyat...perabih duit rakyat je yang mana ada tu....

Saiful said...

Sultan kini bukan lah PENJAMIN kepada agama malaysia ini. Jika benar Sultan menjaga kebajikan agama, mana mungkin sultan membelakangkan perintah agama dalam keputusannya…

agama memerintahkan utk tidak mendouble standardkan sesama rakyat, akan tetapi, SULTAN pulak memihak kepada pemimpin yang mengamal budaya double standard, ( Najib)…
mana mungkin SULTAN yang menjaga agama dan bangsanya akan menyokong seorang manusia yang penuh dengan masalah.

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Nizar solat untuk jatuhkan kerajaan Pakatan..supaya Allah berkat kerajaan yang benar jadi sekarang kerajaan yang benar sudah wujud...

abe MIE 'TERJAH' said...

saiful...kau nak suruh sultan ikut kau dan Pakatan...jadi suruh anwar aje jadi sultan...

siapa sultan dan siapa rakyat?

miekabo said...

abe MIE 'TERJAH' said...
saiful...kau nak suruh sultan ikut kau dan Pakatan...jadi suruh anwar aje jadi sultan...

siapa sultan dan siapa rakyat?
------------------------------

Ikut Perintah Allah....
tak payah ikut sapa2...
semua selamat....

Allahuakhbar!!! 3X

dianawijdan said...

saiful,

dah la tu tak payah hentam sultan lagi. kita kena hormat jugak sebab kalau xde sultan habislah tanah melayu kena gadai oleh umno.

sejarah dah menunjukkan siapa sultan2 ni sejak zaman melaka lagi...

kalau tidak hang jebat takkan kata "raja adil raja disembah, raja zalim raja disanggah..."

kita tunggu apa mahkamah kata ja. kerna lepas tu umno dan bn akan hancur.

wan said...

BUAT MB NIZAR
kesian tengok dia,orangya baik masih mentah dalam politik,dianiayi..
PADA PENDAPAT SAYA MMG BETUL CARA MB NIZAR TU,ALA LEBIH KURANG HAMAS DENGAN PLO LA,ORANG LAIN MENANG PLO DOK SEBOK2 NAK AMBIK KERAJAAN,
kita mana boleh lawan dengan kerajaan mereka semua ada duit kwsp ada,khazanah ada dan mcm2 sumber lagi kita parti yang dok minta derma je,dan harap kepada semngat perjuangan yang ada berlainan dengan bn,ko nak ke ko x nak hulur duit tu
ttg sultan tu,itula payahnya..bila kita nak buat mcm mereka sah sultan tak nak but kalau mereka rampas dari kita
apa2 pun agar rakyat sedar siapa dia pemimpin rakyat yang menghabiskan duit rakyat dan siapa dia betul2 pemimpin

lebai-mangkuk said...

Sebenar nya mantan MB Perak telah di halau keluar dgn tidak sopan oleh sekutu2 nya sendiri - PKR dan DAP yg belot melompat keluar dari Pakatan Rakyat.

Lebai pernah buat komen di laman SIASAH memberi amaran supaya JANGAN bersekutu dgn PKR dan DAP - PKR dianggotai 100% dari ahli UMNO yg kecewa. Sikap dan sifat 'buruk' UMNO masih bersarang dlm jiwa nya.

DAP serpihan PAP yg masih kekal memerintah Singapura - 100% berjiwa cina kafir, anti melayu/Islam yg tegar tersembunyi dlm jiwa mereka.

Semasa UMNO memberi tawaran bergabung selepas PRU12 yg lepas, PAS dgn sombong dan bongkak menolak tawaran UMNO, tetapi sanggup menerima tawaran DAP dan PKR.

Nah! Sekarang apa dah jadi, PAS telah di khianati dan aibkan oleh sekutu nya sendiri iaitu PKR dan DAP.

Lebai menitiskan air mata melihat YB Datuk Seri Mohd Nizar di permainkan oleh PKR dan DAP itu. 'Berat mata memandang lebih beratlagi bahu yg memikul'.

Jangan salah kan parti lawan. Parti lawan mcm PR juga - sentiasa memasang perangkap - siapa yg terperangka dan siapa yg memerangkap itu soal kebijaksanaan masing2. Sekarang nampak nya UMNO telah menang dlm permainan ini.

PAS kena lihat dan nilai citarasa rakyat pada masa ini. Pada tinjauan lebai, melayu/Islam sekarang lebih suka bersatu dlm satu "parti melayu/Islam" yg kukuh.

Pada pendapat lebai yg kurang bijak ini, adalah lebih mulia jika PAS menyebelahi UMNO terutama di Selangor dan Perak deni menguatkan perpaduan melayu/Islam di Malaysia.

azani2073 said...

Dianawijdan aku sambung sikit.Itu 4 ekor belalang kunyit.2 org mkn suap,1 org lompat si katak lompat dan 1 lagi byk org sudah gila.gila.....gila kuasa.

Saiful said...

Wow bestnya berita terkini 'Nizar nak saman sultan Azlan Shah jika membenarkan BN berkuasa di Perak'.Sultan Azlan ingat mentang-mentanglah dia tu sultan dia boleh buat ape yg dia suka tanpa menghiraukan perlembagaan dan membelakangi rakyat.Sultan ingat zaman ni masih lagi zaman hang tuah dan hang jebat yg mana dia boleh buat sesuka hati dia.Dah terang-terangan yg sultan ni berat sebelah, untuk keadilan semua rakyat perak biarlah piliharanya diadakan semula di perak biarkan rakyat Perak sendiri memilih calon yg dorang rasa layak barulah adil.orang yg macam ni patut dihina rakyat. tak payah nak berbahasakan diri 'patik' ataupun 'beta' gunakanlah bahasa aku ataupun saya lagi bagus.

abe MIE 'TERJAH' said...

FOBIA NAJIB

Pakatan Rakyat huru-hara takut ada ahli lompat parti.

Ada ahli mereka buat tuduhan kononnya akan dibayar oleh BN untuk lompat atau ditawarkan jawatan.

Mereka lupa- dulu Anwar Ibrahim lakukan perkara yang sama...

Karajaan BN huru-hara bila ada yang hendak lompat parti sertai Pakatan

Anwar tawar jadi EXCO dan jawatan dalam kementerian jika ada ahli dari Sabah lompat parti.

UMNO Fobia Anwar kerana masalah lompat parti dan kini...

PAS, DAP dan PKR FOBIA NAJIB...

Kita tunggu Najib jadi PM selepas MAC nanti...bertambah lagi fobia Pakatan.

anonymous said...

06 Februari 2009
3.00 PM : tembakan gas pemedih mata makin banyak

Tembakan gas pemedih mata untuk meleraikan kumpulan yang berkumpul bagi menghalang pergerakan kereta menuju ke istana dan ramai yang berkumpul di hadapan benteng masjid sedang dilakukan.

Kebanyakannya lari bertempiaran setelah gas pemedih mata berkepul-kepul asapnya di sekitar mesjid Ubuduah.

Dijangakan seramai 500 orang FRU dengan puluhan kenderaan berada dikawasan hadapan mesjid ubudiah.

saya jangkakan puluhan tembakan gas pemedih mata yang telah dilepaskan setakat ini.

Dicatat oleh DRS. KHALIL IDHAM LIM di 15:00:00
dari :cina Islam

dianawijdan said...

najib jadi pm?

hancur dan tergadai la negara dek letupan c4, peluru berpandu dari kapal selam scorpene, jet MiG dan helikopter agusta.

tu tak kira lagi adik dia yang jadi broker jual negara kat singapore.

lantik 3 menteri singapore dalam board wilayah iskandar (ada ka patot menteri asing jadi board. sah nak jual negara)

lagi satu. big mama mesti lagi suka. kan big mama kan.....?

uncle nano said...

orang perak ok..tapi malaun PR terutama PAS yang x sedar diri..ikut telunjuk DSAI..elok korang nih minum air kencing DSAI tu..bagi berasap sikit..
MB PAS Perak kurang ajor..penderhaka..patut kena sula.. Sultan Perak patut tarik balik gelaran si nizar tu..PENDERHAKA

abe MIE 'TERJAH' said...

dianawijdan said...

najib jadi pm?

PAS pun ambil kafir harbi DAP jadi EXCO ..

PAS macam pak pandir jea

Mesra Sokmo said...

Nak jadi MB pun kena liwat juga, guna pintu belakang. Najib samalah peragai mu dgn Najibullah diAfghanitan. sama jahat, memang kaki liwat

dianawijdan said...

abe mie terjah,

mau lari tajok ke? pas tak pernah tunduk pada kafir harbi dap macam umno tunduk melutut pada kafir harbi mca dengan mic bila bicara tentang hukum islam. malu la sikit...umno ngan kafir harbi mca ngan mic sama serupa adik beradik..

uncle nano,

biar hilang gelaran dato seri daripada jadi pecacai.

dulu shahidan dgn adun terengganu lawan sultan tak pulak derhaka ye? siap kata agong binatang lagi.

dr. m robek dan aibkan raja2, tarik kekebalan, kurangkan kuasa ok pulak. tak de pun puak2 umno yang kata dr. m derhaka.

nampak sangat umno ni doulbe standard.

nampak sangat.............nak kencing kat mangkok kencing tu angan la bagi nampak anu...

Cik Lee said...

Tak faham aku apa korang fikir nih. Pemimpin-pemimpin rasuah macam ni pilihan korang. Musykil.. musykil.. kat mana korang letak ayat Quran yang korang baca dalam sembahyang tu?? muskil.. musykil...

tekong darat said...

letak mana?...
dalam almari laa cik lee...
kaki cipap diperjuangkan depa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...