Monday, February 2, 2009

Mesyuarat khas Lajnah Politik PAS di Ipoh


IPOH, 2 Feb: Lajnah Politik PAS Pusat mengadakan mesyuarat khas di kediaman rasmi Menteri Besar Perak, Residensi dekat sini malam ini.

Mesyuarat yang dipengerusikan oleh Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa itu turut disertai oleh MB Perak, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaludin.

Majlis bermula jam 10 malam selepas selesai Nizar menyertai majlis doa selamat sempena Sambutan Jubli Perak Sultan Perak di Masjid Ubudiah, Kuala Kangsar.

36 comments:

Cekedis said...

salam ...

meeting tetap meeting..
kite rancang strategi utk mempertahankan 2 kerusi DUN.

Ntah2 bukan setakat 2 tapi bertambah lak bile org BN lompat parti.

Mase tu nak tgk ape lak reaksi Pak Lost

KakChik said...

Semoga segala kekusutan akan terlerai dan PAS akan temui satu penyelesaian yg terbaik.

bn@umno said...

nape sekarang ni sudah lama tak degar tentang isu potong tangan dan potong kaki yg 'digilai' oleh penyokong PAS yg sewel ni?tapi bukannya semua penyokong PAS dan pemimpin PAS sokong isu potong tangan dan potong kaki cuma segelintir je yg sokong.yg sokong ni pun kerana dah terpengaruh dgn ajaran sesat PAS kononnya sokong hukum hudud DAPAT MASUK SYURGA.ajaran Islam yg dibawa PAS sama SESAT dgn ajaran sesat yg dibawa AYAH PIN atau senang cakap 'PAS = AJARAN AYAH PIN iaitu 2 x 5 je'.

Muzafar said...

bn@umno said...
nape sekarang ni sudah lama tak degar tentang isu potong tangan dan potong kaki yg 'digilai' oleh penyokong PAS yg sewel ni?tapi bukannya semua penyokong PAS dan pemimpin PAS sokong isu potong tangan dan potong kaki cuma segelintir je yg sokong.yg sokong ni pun kerana dah terpengaruh dgn ajaran sesat PAS kononnya sokong hukum hudud DAPAT MASUK SYURGA.ajaran Islam yg dibawa PAS sama SESAT dgn ajaran sesat yg dibawa AYAH PIN atau senang cakap 'PAS = AJARAN AYAH PIN iaitu 2 x 5 je'.

February 2, 2009 7:56 AM

********************
Kalau PAS ajaran sesat, kenapa JAKIM atau yang sewaktu dengannya dan kerajaan BN/UMNO HARAMkan saja PAS seperti kerajaan BN/UMNO haramkan AL ARQAM dulu.

zali said...

gambar bawah sebelah nizar tu sapa ya?

macam pegawai nikah kawin je...

control habis...dengan janggut kambingnya...hensem!

bn@umno said...

Muzafar,

ko ni bodohlah.buat ape kerajaan BN nak campuri urusan ajaran sesat PAS korang ni?yg sesat bukannya penyokong BN ataupun pemimpin BN tapi yg sesat adalah penyokong PAS dan pemimpin PAS.lantak pilah orang PAS nak sesat sampai ke tahap mana bukannya urusan kerajaan.

Fakrul said...

bn@umno..
pakai timbang dacing lg ka?
bila tukaq timbang elektronik..

bn@umno said...

teringat pulak aku pasal isu pemecatan Ramlang Porigi drpd JAKIM.mmg PATUT pun si Ramlang tu kena pecat drpd JAKIM kerana berkempen utk PKR pada pilihanraya kecil di Permatang Pauh dulu.tindakan JAKIM pecat Ramlang patut dipuji kerana ia memberi pengajaran kepada mana-mana Imam supaya TIDAK TERLIBAT DALAM MANA-MANA PARTI POLITIK.nampaknya Si Nuar terpaksalah 'memberi nafkah hidup' kepada si Ramlang kerana Nuarlah yg bertanggungjawab merosakan periuk nasi Ramlang.nampaknya selepas Saiful tak ingin jadi teman sekatil Nuar kini giliran Ramlang pulalah kena menjadi teman sekatil Nuar bagi mendapat nafkah hidup.

anjar said...

apalah dangkal sangat pemikiran bn@umno ni, pasal Saudara Ramlang Porigi bukan susah sangat DSAI nak selesai, DSAI bagi je Saudara Ramlang jadi calon kalau jadi PRK kat Cangkat Jering tak pun Behrang.

Lepastu Saudara Ramlang menang pulak, maklumla bekas imam mesti rakyat suka lainla kalau imam hadhari atau imam sepak peti undi memang rakyat tak suka.

Kalau hidup cara Saudara Ramlang tu alaun wakil rakyat tu pun rasanya dia dah lebih dari cukup, lebih dari alaun masa jadi imam lagitu, lain la wakil rakyat ameno mana pernah cukup semua nak banyak, rumah besar banyak, kereta besar banyak, harta banyak, bini banyak, rasuah banyak, kira tak pernahnya cukup.

Lepasni sama - sama la kita panggil Saudara Ramlang tu YB pulak ye bn@umno

bn@umno said...

anjar,

nampak sgt kebengapan ko.ko ni tuhan ke yg boleh tahu yg orang cangkat jering atapun behrang sokong Ramlang jika beliau dilantik jadi calon?ko ingat nak pilih wakil rakyat tu hanya tangkap muat je ke?kalau semua wakil rakyat yg dipilih berdasarkan tangkap muat, aku rasa tiap-tiap orang kat malaysia ni pun boleh layak jadi wakil rakyatlah ye.

Fakrul said...

Saya rasa bukan soal tangkap muat..
soalnya sekarang majoriti nak tolak umno..!
timbang kati karat ka?

anjar said...

bn@umno....
takyah nak kata tangkap muat la...
kalau betul PR tangkap muat letak calon pun, boleh menang gak mcm kat KT, bila lambat umum calon sebok pencacai ameno kata PR takde calon yg boleh diketengahkan,

Calun ameno yg konon hebat sangat tu akhirnya kan dah hilang jawatan timbalan menteri, apa cita? bukan nak sombong la, kalau kau kata calon PR tangkap muat tu pun boleh menang ngan calon terpilih ameno sah - sah rakyat dah tak nak ameno ni lagi, tak paham - paham!

anjar said...

bn@umno said....

nampak sgt kebengapan ko.ko ni tuhan ke yg boleh tahu yg orang cangkat jering atapun behrang sokong Ramlang jika beliau dilantik jadi calon?ko ingat nak pilih wakil rakyat tu hanya tangkap muat je ke?kalau semua wakil rakyat yg dipilih berdasarkan tangkap muat, aku rasa tiap-tiap orang kat malaysia ni pun boleh layak jadi wakil rakyatlah ye.

anjar said

Firaun je ngaku tuhan... aku ni hamba tuhan je, tak tau pun kat akhirat nanti pegi mana, tapi kalau la aku ada keramah macam wali - wali dah lama aku sumpah kau jadi pencacai, tapi siapa la aku yg berdosa ni nak dapat keistimewaa mcm tu dari Allah.

eh! aku tak sumpah lagi pun kau dah jadi pencacai? ini sudah bagusssss

BLACK PARIA said...

bodoh punya melayu!!!

dianawijdan said...

bn@umno said...
nape sekarang ni sudah lama tak degar tentang isu potong tangan dan potong kaki yg 'digilai' oleh penyokong PAS yg sewel ni?tapi bukannya semua penyokong PAS dan pemimpin PAS sokong isu potong tangan dan potong kaki cuma segelintir je yg sokong.yg sokong ni pun kerana dah terpengaruh dgn ajaran sesat PAS kononnya sokong hukum hudud DAPAT MASUK SYURGA.ajaran Islam yg dibawa PAS sama SESAT dgn ajaran sesat yg dibawa AYAH PIN atau senang cakap 'PAS = AJARAN AYAH PIN iaitu 2 x 5 je'.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

bn@umno tak habis2 nak mempersenda hukum Allah. Dah tu tuduh pula org yg nak jalankan hukum Allah tu sesat. Sebenarnya awak tu yang sesat wahai bn@umno kerana mempersenda hukum Allah.

Memang al-quran dan hadis ada sebut sesiapa yang mengikut ajaran dan arahan Allah masuk syurga kerana itulah yang ditinggalkan rasulullah pada kita sebelum baginda wafat. Pas hanya mengingatkan saja.

Lagi satu wahai bn@umno dan seangkatan dengannya, sila baca ayat al-quran surah al-maaidah ayat 44, 45 dan 47 lepas tu kajilah ayat2 tu semoga kalian semua mendapat hidayah-Nya.

dianawijdan said...

bn@umno said...
nape sekarang ni sudah lama tak degar tentang isu potong tangan dan potong kaki yg 'digilai' oleh penyokong PAS yg sewel ni?tapi bukannya semua penyokong PAS dan pemimpin PAS sokong isu potong tangan dan potong kaki cuma segelintir je yg sokong.yg sokong ni pun kerana dah terpengaruh dgn ajaran sesat PAS kononnya sokong hukum hudud DAPAT MASUK SYURGA.ajaran Islam yg dibawa PAS sama SESAT dgn ajaran sesat yg dibawa AYAH PIN atau senang cakap 'PAS = AJARAN AYAH PIN iaitu 2 x 5 je'.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

bn@umno tak habis2 nak mempersenda hukum Allah. Dah tu tuduh pula org yg nak jalankan hukum Allah tu sesat. Sebenarnya awak tu yang sesat wahai bn@umno kerana mempersenda hukum Allah dan ajaran al-quran.

Memang al-quran dan hadis ada sebut sesiapa yang mengikut ajaran dan arahan Allah masuk syurga kerana itulah yang ditinggalkan rasulullah pada kita sebelum baginda wafat. Pas hanya mengingatkan saja.

Lagi satu wahai bn@umno dan seangkatan dengannya, sila baca ayat al-quran surah al-maaidah ayat 44, 45 dan 47 lepas tu kajilah ayat2 tu semoga kalian semua mendapat hidayah-Nya.

Wallahua'lam bissawab.

abe MIE 'TERJAH' said...

PAS pun tak tunai janji...mana kebajikan dijanjikan?

main politk 24 jam aje..

kutuk orang UMNO dan puji DAP..Islam yang perlu dicontohi oleh semua orang

http://pkrpasdap.blogspot.com

anakkancil said...

bn@umno said...
nape sekarang ni sudah lama tak degar tentang isu potong tangan dan potong kaki yg 'digilai' oleh penyokong PAS yg sewel ni?tapi bukannya semua penyokong PAS dan pemimpin PAS sokong isu potong tangan dan potong kaki cuma segelintir je yg sokong.yg sokong ni pun kerana dah terpengaruh dgn ajaran sesat PAS kononnya sokong hukum hudud DAPAT MASUK SYURGA.ajaran Islam yg dibawa PAS sama SESAT dgn ajaran sesat yg dibawa AYAH PIN atau senang cakap 'PAS = AJARAN AYAH PIN iaitu 2 x 5 je'.

February 2, 2009 7:56 AM

Mana kau tahu sesat....kalau Islam Hadari pula macam mana ....Aku tanya kau 1 soalan..Hari nie kau boleh make sure ibadat yg kau buat tu Allah terima.....
Lain kali kau bagi tahu ustaz mana yg kata sesat..

shahrul said...

bn@umno,

ko nampaknye cam suke org lyn ko sbenarnye kan?

da xde modal nak berhujah kat blog ni sampai sanggup PERSENDA HUKUM ALLAH!...

ALLAHUAKBAR!!..
sbaiknya JGN LAYAN BN@UMNO DAJAL NI!!(dier nak perhatian cam budak kecik sbenarnya)
biar dia komen sorang2..da biol dier ni..

anakkancil said...

shahrul said...
bn@umno,

ko nampaknye cam suke org lyn ko sbenarnye kan?

da xde modal nak berhujah kat blog ni sampai sanggup PERSENDA HUKUM ALLAH!...

ALLAHUAKBAR!!..
sbaiknya JGN LAYAN BN@UMNO DAJAL NI!!(dier nak perhatian cam budak kecik sbenarnya)
biar dia komen sorang2..da biol dier ni..

February 2, 2009 5:47 PM

Tak leh sharul...org macam nie lebih kurang Salman Rushdee hingga kehari nie di buru (zaman ayatullah komeni jatuhkan hukom bunoh kerana hina Islam).Kita nak lepasa tangan pun tak leh.Bajk kata duri dlm daging.Ini virus utk umat Islam.....

anakkancil said...

bn@umno..
Rukun iman ada 6 perkara
1.percaya pada allah
2.percaya pada nabi/rasul
3.percaya pada malaikat
4.percaya pada kitab
5.percaya pada hari akhirat
6.percaya pada qada dan qadar
kita terpaksa balik ke zaman kanak-kanak kembali kerana mungkin bn mangkuk hayun nie belom akhil baliq lagi.Hudud nie dok dlm kategori percaya pada kitab.So ianya di pertikai or persendakan maka iman seseorang itu x complete.jika 1 dari rukun nie di tolak bukan tinggal 5 tapi jawapannya iman org tu tak terpakai.dia kena mengucap dan bertaubat.Hak allah tidak boleh di pertikai or dijadikan bahan persendaan or gurauan.wallah hu aklam

anakkancil said...

Bulan oh bulan..mengapa engkau muncul
Macam mana aku tak muncul
Org undi aku..org undi aku
Orang oh orang
Mengapa kau undi bulan
Macam mana kami pilih bulan
Sebab dacing kecoh
sebab dacing kecoh
Dacing oh dacing
Pasai apa kau kecoh
Pasai apa aku tak kecoh
Pemimpin nak cepat kaya
Pemimpin nak cepat kaya
(nyanyi ikut rentak katak oh katak)

February 1, 2009 10:52 PM

Sambungan lagu semlm
Pemimpin oh pemimpin
Kenapa kau nak cepat kaya
macam mana aku tak kaya
Aku auta,pengikut aku percaya
aku auta,pengikut aku percaya
Pengikut oh pengikut
Kenapa kau mudah percaya
Macam mana kami tak percaya
Memang kami bangang
Memang kami bangang

dewata awan berapi said...

BALIK PULAU 2 Feb. – Seramai 22 kanak-kanak Tabika Perpaduan Kemas Taman Nelayan Kuala Sungai Pinang di sini terpaksa belajar di bawah panas terik matahari lebih dua jam ekoran pintu pagar tabika berkenaan dirantai dan dimangga hari ini.

Tindakan tidak membenarkan pihak tabika menggunakan bangunan Desa Taman Nelayan Kuala Sungai Pinang itu didakwa dilakukan oleh Jawatankuasa Keselamatan & Kemajuan Kampung (JKKK) Kuala Sungai Pinang di bawah kelolaan kerajaan negeri.

Tinjauan Utusan Malaysia mendapati, kanak-kanak terbabit belajar di luar beralaskan tikar tanpa kerusi dan meja serta berbumbungkan langit dalam cuaca panas terik manakala guru mereka pula berdiri, dari sesi sekolah bermula pada pukul 8 hingga 11 pagi.

************************************

SIAL BETUL SAHABAT PAS NI?????

anonymous said...

sian tengok si PAS unte ni.
PKR dan DAP buat tak kesah aje.
si malaun PAS unte aje yg nampak terlalu sebok.

maklum le, takut kehilangan jawatan 'puppet' MB tu agak nye.

Bodoh punya PAS!!!!!!!!

tekong darat said...

puppet MB?...
bercakap biarlaa ada alas...
sultan lantik nizar tau...
nak kata sultan puppet gak ker?...
ada bran????...
nizar bukan nak sangat laa jadi MB...dia pun tahu parti dia menang sikit...
amacam anon?...sultan perak puppet DAP ker?...

tekong darat said...

isu tadika kemas?...
wahaha...
malaysiaku dah jadi macam kat afrika jer...belajar tengah panas...belajar kat pantai jot...
nampak maCam main panas...

lebai-mangkuk said...

PAS sebuk bermesyuarat tu bukan ape, cuma nak cari calun pengganti yg paling layak - PKR? PAS? atau DAP?

PKR tu berasal dari keturunan UMNO, jiwa BUSUK UMNO tu masih kuat bersarang dlm jiwa pemimpin PKR.

Nak calun kan PAS, DAP tak setuju sebab DAP dah ada calun nye dari gulungan 'ustaz dan ulamak' iaitu lebai mangkuk

Cekedis said...

bn@umno said...
nape sekarang ni sudah lama tak degar tentang isu potong tangan dan potong kaki yg 'digilai' oleh penyokong PAS yg sewel ni?tapi bukannya semua penyokong PAS dan pemimpin PAS sokong isu potong tangan dan potong kaki cuma segelintir je yg sokong.yg sokong ni pun kerana dah terpengaruh dgn ajaran sesat PAS kononnya sokong hukum hudud DAPAT MASUK SYURGA.ajaran Islam yg dibawa PAS sama SESAT dgn ajaran sesat yg dibawa AYAH PIN atau senang cakap 'PAS = AJARAN AYAH PIN iaitu 2 x 5 je'.

*********************
woi bn@umno,

aku ingat ko ni memang dah jauh tersesat lagi menyesatkan.
camne ko boleh kate ikut hukum hudud tu ajaran sesat.
Ko tau tak hukum hudud tu hukum Allah utk umat islam yg masih hidup di muka bumi ni.

Aku ingat ko ni memang dah terpesong habis la. Ntah2 nak mengucap pun dah terlupa.

Eheh aku lupe lak. punye la pannjang aku cakap, aku lupe nak tanye. Ko ni agame ape?? kalau bukan agama Islam sia2 la aku cakap pasal hukum hudud ni.

kalau dah dasar bodoh tu memang bodoh gak....!!!!

peluru sesat said...

tokong said...

isu tadika kemas?...
wahaha...
malaysiaku dah jadi macam kat afrika jer...belajar tengah panas...belajar kat pantai jot...
nampak maCam main panas...

**************************************

kurang ajar betul mamat ni...

siap boleh ketawakan budak tabika tu lagi...

tak kesiankah ko dgn budak2 tu?

Parti2 jugak?...

Apa kata budak2 tu anak ko, atau adik2 ko....

CELAKA DUNIA AKHIRAT KO NI....

zali said...

hidup lebai mangkuk!
ulamak tersohor dap masakini!

zali said...

kekadang tu...

apa yang kita tak suka itulah yang baik untuk kita...

contohnya masa sekolah dulu...saya pasti semua orang cukup tak suka dengan guru disiplin tetapi bila direnung kembali...guru disiplin la yang banyak berjasa dan baik untuk kita.

begitu juga dalam politik...pro pr tak suka bn tapi cuba la renungkan sejenak...pasti kita nampak bn tu sebenarnya baik untuk kita.

moralnya...undilah barisan nasional walaupun anda benci tapi sayang pada umno!

selamat beramal...

zali said...

tak boleh mengundi di perak?
jangan kecewa kerana kini anda boleh!

sesiapa yang berminat untuk menjadi pengundi antoo sila hubungi saudara anjar...

duit dapat,payung dapat,baju dapat...makan free.

anda tak semestinya pangkah bn...boleh pangkah pr juga!

jangan risau kalau tertangkap...cuma perlu bisik di telinga petugas...'nik ajis' semua akan beres sebab petugas yang tangkap antoo semua dari pas...boleh adjust punya.

kamal farhan said...

hahah..smua kata bn@umno sesat...tp xsedar2...lawak btul bn@umno nie..coment mcm xda agama..
mcm bkn org islam..

baik buat agama baru lah..buat hindu hadhari..kau jd rasul..ahhaha..

sapa kata allah xsuruh laksanakan hudud dan qisas?? sapa kata xda dlm alquran?? tp xtau plak dlm kitab islam ada ke x???

bn@umno dak kroni2..sila baca dan paham kan..semoga dibuka pintu hati..




[174]
Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan (meminda atau mengubah) apa-apa keterangan Kitab Suci yang telah diturunkan oleh Allah, dan membeli dengannya keuntungan dunia yang sedikit faedahnya, mereka itu tidak mengisi dalam perut mereka selain dari api neraka, dan Allah tidak akan berkata-kata kepada mereka pada hari kiamat, dan Ia tidak membersihkan mereka (dari dosa), dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya.


[175]
Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk (ugama Allah), dan (membeli) azab seksa neraka dengan meninggalkan keampunan Tuhan. Maka sungguh ajaib kesanggupan mereka menanggung seksa api neraka itu.


[176]
(Segala balasan yang buruk) itu adalah dengan sebab Allah telah menurunkan Kitab dengan mengandungi kebenaran (tetapi mereka berselisih padanya); dan sesungguhnya orang-orang yang berselisihan mengenai (kebenaran) kitab, itu sebenarnya mereka adalah dalam keadaan berpecah-belah yang jauh (dari mendapat petunjuk hidayah Allah).


[177]
Bukanlah perkara kebajikan itu hanya kamu menghadapkan muka ke pihak timur dan barat, tetapi kebajikan itu ialah berimannya seseorang kepada Allah, dan hari akhirat, dan segala malaikat, dan segala Kitab, dan sekalian Nabi; dan mendermanya seseorang akan hartanya sedang ia menyayanginya, - kepada kaum kerabat, dan anak-anak yatim dan orang-orang miskin dan orang yang terlantar dalam perjalanan, dan kepada orang-orang yang meminta, dan untuk memerdekakan hamba-hamba abdi; dan mengerjanya seseorang akan sembahyang serta mengeluarkan zakat; dan perbuatan orang-orang yang menyempurnakan janjinya apabila mereka membuat perjanjian; dan ketabahan orang-orang yang sabar dalam masa kesempitan, dan dalam masa kesakitan, dan juga dalam masa bertempur dalam perjuangan perang Sabil. orang-orang yang demikian sifatnya), mereka itulah orang-orang yang benar (beriman dan mengerjakan kebajikan); dan mereka itulah juga orang-orang yang bertaqwa.


[178]
Wahai orang-orang yang beriman! Diwajibkan kamu menjalankan hukuman "Qisas" (balasan yang seimbang) dalam perkara orang-orang yang mati dibunuh iaitu: orang merdeka dengan orang merdeka, dan hamba dengan hamba, dan perempuan dengan perempuan. Maka sesiapa (pembunuh) yang dapat sebahagian keampunan dari saudaranya (pihak yang terbunuh), maka hendaklah orang yang mengampunkan itu) mengikut cara yang baik (dalam menuntut ganti nyawa), dan (si pembunuh pula) hendaklah menunaikan bayaran ganti nyawa itu) dengan sebaik-baiknya. Yang demikian itu adalah suatu keringanan dari Tuhan kamu serta suatu rahmat kemudahan. Sesudah itu sesiapa yang melampaui batas (untuk membalas dendam pula) maka baginya azab seksa yang tidak terperi sakitnya.


[179]
Dan di dalam hukuman Qisas itu ada jaminan hidup bagi kamu, wahai orang-orang yang berakal fikiran, supaya kamu bertaqwa.

kamal farhan said...

td tue surah al baqarah...



pak lah dan najib lpas nie kena jaga2 takut ada org baling kasut plak...hahah

lebai-mangkuk said...

Kepada pemimpin2 PAS lebai haraf jangan berkecil hati.

DAP mesti akan meletak kan lebih ramai calun 'ustaz atau ulamak' pada PRU 13 akan datang.

Jika kita menang banyak kerusi seperti PRU12, maka kita akan berjaya melantik MB dari parti kita, kerana tiada undang2 yg akan menghalang nya.

Itu sebab lebai sokong DAP, kerana pemimpin DAP bijak dan berwawasan. Bukan mcm pemimpin PAS, pemimpin 'pi mai, pi mai, tang tu jugak'.

Lebai haraf lebih ramai lagi 'ustaz dan ulamak' masuk DAP dan sokong pemimpin2 DAP yg 'bijak laksana'.

lebai mangkuk dah mendaftar ahli DAP, dan diharaf lebih ramai 'ustaz dan ulamak' ikut sama.

tekong darat said...

nama jer melayu...
cakap ker pejuang bahasa...
bahasa kiasan pun tak reti...
malas laa layan...
yg cerdik takda lansung...
bodoh plak tak leh diajar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...