Wednesday, February 4, 2009

MB Perak keluar dari istana dengan wajah gembira

5 Feb, jam 2.05 petang

Menteri Besar Perak telah keluar dari Istana Kinta jam 1.30 tengahari tadi dan memberikan tanda "bagus" untuk wartawan yang menunggu beliau di luar istana.

Bagaimanapun, sehingga kini belum diketahui apakah makna tanda tersebut kerana tidak ada sebarang kenyataan lagi yang dibuat beliau.

Wartawan Siasah, Hamdan MS yang berada di rumah MB Perak sekarang berkata, suasana ceria di sana namun apakah sebenarnya yang berlaku belum diketahui.

"Sidang media akan dibuat jam 3 petang nanti dengan kehadiran Datuk Seri Anwar dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang," lapor Hamdan dari rumah MB Perak.

Laporan lanjut menyusul.

124 comments:

anonymous said...

UPDATE: 5 Feb 09 - 12:12 PM

SMS: Secara kasarnya Tuanku Sultan Perak telah memberikan perkenan penubuhan kerajaan BN Perak.


UPDATE: 5 Feb 09 - 12:00 PM

SMS: Terkini - Kesemua ADUN BN dan Bebas telah selesai mengadap Tuanku. Tuanku mahu mendengar sendiri pengakuan dari ADUN Bebas terbabit untuk menyokong BN. Tuanku akan akan buat panggil mengadap Nizar. Nizar akan mengadap Tuanku bersama Anwar. Anwar @ PKR diberitakan akan memohon injuksi mahkamah untuk membubarkan DUN Perak.


UPDATE: 5 Feb 09; 11:06 AM

SMS: TPM DS Najib selesai mengadap Sultan Perak. Pertemuan berlangsung kira-kira 30 minit. Najib kini berada di Ibu Pejabat UMNO Perak bagi mempengerusikan mesyuarat Badan Perhubungan UMNO negeri. Selepas itu Najib dijangka akan mengadakan sidang media.

(Terima kasih penulis ucapkan kepada rakan atas maklumat yang diberikan).


UPDATE: 5 Feb 09; 10:40 AM

Najib tiba mengadap Sultan Perak

05/02/2009 10:12am

IPOH 5 Feb. - Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, yang juga pengerusi Barisan Nasional Perak tiba di Istana Kinta di Ipoh pada pukul 9.49 pagi ini untuk mengadap Sultan Perak Sultan Azlan Shah. — Bernama

Sumber: Utusan Malaysia, 5 Februari 2009.

Nama 2 orang calon MB iaitu dari Blanja dan Pangkor semakin disebut-sebut antara calon MB Perak. Najib masih lagi berada dalam Istana Kinta dan para penyokong BN menunggu di luar istana dan pejabat UMNO, menurut sms yang dihantar oleh rakan penulis di Perak.


UPDATE: 5 Feb 09; 8:53 AM

Menurut maklumat (khabar angin @ cakap2 politik) dari dalam Kerajaan Negeri Perak ada 2 nama calon MB. Zaim (Blanja) dan Zamri Kadir (Pangkor).

Najib akan membawa 2 nama calon ini mengadap Tuanku Sultan untuk mohon perkenan.


UPDATE: 5 Feb 09; 8:40 AM

Dato' Seri Najib Razak akan menghadap Tuanku Sultan Perak di Istana Kinta untuk mohon perkenan Sultan bagi BN menubuhkan kerajaan.

Nama Menteri Besar akan diumumkan sejurus mendapat perkenan Tuanku Sultan Perak.


UPDATE: 4 Feb 09; 11:05 PM

Berikut kedudukan kerusi terkini:

BN = 28 (setelah Dato' Nasaruddin kembali kepada UMNO)
Bebas = 3
PR = 28

ADUN Bebas terdiri daripada:

Jamaludin Mohd Radzi (PKR - Behrang)
Osman Jailu (PKR - Changkat Jering)
Hee Yit Foong (DAP - Jelapang)

Nota: Behrang & Changkat Jering TIDAK menyertai BN sebaliknya kekal sebagai ADUN Bebas.


POSTING ASAL: 4 Feb 09

Penulis mendapat maklumat (khabar angin?) dari rakan rapat di Perak. Kedudukan kerusi di Perak sudah berubah.

Behrang dan Jelapang telah dikatakan telah keluar dari Pakatan Rakyat dan memilih untuk tidak menyertai mana-mana parti. Changkat Jering pun diura-urakan akan Bebas.

[Behrang & Changkat Jering dikatakan sudah pun menyertai BN.]

Dan 2 lagi ADUN DAP akan menuruti langkah yang sama. ADUN Bota, Dato’ Nasaruddin pula kembali ke pangkuan UMNO, dan beliau kini berada di Kuala Lumpur bersama Dato’ Seri Najib.

Sidang Media MB Perak (dikatakan untuk tujuan pengumuman pembubaran DUN) pula ditunda berikutan tiada perkenan Sultan.

Jika perkembangan ini sahih, maka kedudukan kerusi sudah memihak kepada BN. BN 28 kerusi, PR 27 manakala Bebas 4.

Kerajaan Pakatan rakyat Perak bakal runtuh? Sama-sama nantikan perkembangan terbaru.

************************
KREDIT:

Terima kasih buat sahabat penulis iaitu ahli forum di forum.mykmu.net iaitu Postmen dan PASlembik atas info yang diberikan.

Foto: Postmen.
Info: Postmen & PASlembik.

anonymous said...

Kedah kini panik, awasi rapi Adun PKR
Feb 5, 09 1:01pm
Di saat kerajaan Perak di ambang kejatuhannya, kerajaan Pakatan Rakyat di Kedah pula kini menjadi sasaran BN seterusnya ekoran dakwaan terdapat beberapa wakil rakyat gabungan tersebut yang "berisiko tinggi" untuk melompat parti.

Malaysiakini difahamkan bahawa wakil-wakil rakyat terbabit kini diletakkan dalam pengawasan ketat kepemimpinan Kedah dan Pakatan Rakyat.

Dalam keadaan panik dan berwaspada, pergerakan mereka kini difahamkan dipantau rapi kerana wujud dakwaan yang mereka sedang menjadi sasaran untuk ditarik melompat menyertai BN sejak minggu lalu.

Projek ini berkaitan usaha menumbangkan satu demi satu kerajaan negeri pimpinan gabungan pembangkang itu, bermula di Perak yang kini hanya menunggu saat rasmi kejatuhannya.

Pakatan Rakyat memerintah Kedah dengan kelebihan lapan kerusi - 22 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah, manakala BN pula 14 kerusi.

Kerusi milik Pakatan itu terdiri daripada 16 kerusi PAS, lima kerusi PKR dan satu kerusi DAP.

MUHAMMAD AIMAN said...

Pengambilalihan keraajaan Perak (tanpa proses pilihanraya semula)pd waktu skrg oleh BN mmg untungkan BN utk kesan jangka pendek..tp kesan jangka panjang akan mmberi risiko kpd BN terutama dlm PRU ke-13 nnti..rakyat(terutamanya di Perak) melihat proses pengambilalihan ini sbg satu paksaan dan rampasan kuasa..dikhuatiri akan menjejaskan imej BN utk brhadapan PRU ke-13 nnti..so,BN kena bt pertimbangan yg bijak utk jangka masa panjang..kerana BN seolah2 melawan arus perubahan yg diinginkan rakyat pd PRU lepas..
-komen drpd beberapa org pemerhati politik-

anonymous said...

Rakyat Perak dah sedo yeop!

Mampuh le Pakatan Jahanam!

Menguntungkan Kafir aje.

Azahari said...

Kata Kuli-"BN sekarang membentuk kerajaan hanya kerana dua individu yang tidak berkaliber melompat parti," tegas beliau.

Tindakan Adun Bota yang kembali menyertai Umno selepas menyertai KeADILan selama 11 hari dianggap sebagai menghina intelektual rakyat.

KuLi seterusnya menegaskan, jika BN memilih untuk menubuhkan kerajaan tanpa melalui pilihan raya, ia akan membangkitkan kemarahan rakyat.

"Apa yang akan berlaku nanti dalam pilihan raya umum ke-13 nanti, rakyat bukan hanya menolak BN di peringkat negeri tetapi juga di peringkat persekutuan," tegas KuLi. ,P. Sehubungan dengan itu, beliau mendesak agar pilihan raya peringkat negeri Perak diadakan supaya rakyat Perak menentukan kerajaan yang mereka mahukan.
Renungkan & selamat beramal

realaduka said...

bernama kata sultan tak berkenan dun di buburkan, maknanya kerajaan PR gugur

wan said...

mampohla rakyat lepas ni menguntungkan kaki kebas duit je,lagi bergayala big mama(bakal first lady kita) ummul muslimah,lagi banyak wang kekantungnya...hehe... bn dengan pakatan lagi telus pakatan cuma masa bertindak tu je slow,ubahla sikit...bn ni cakap terus terang wakil rakyat dia pikir nak cekup duit je!
semenyih

realaduka said...

DUN tidak dibubar, Nizar diminta letak jawatan

IPOH: Sultan Perak, Sultan Azlan Shah hari ini tidak berkenan membubarkan Dewan Undangan Negeri Perak, menurut kenyataan Pejabat Sultan Perak hari ini.

Sebaliknya, baginda telah menitahkan Datuk Seri MohaMmad Nizar Jamaluddin supaya meletak jawatan sebagai Menteri Besar Perak berkuatkuasa serta merta dan jika tidak, jawatan itu dianggap dikosongkan.

anonymous said...

Walou ape kome nak kate pun, kami tak kesoh, janji BN dah perintah semule. Hidup BN!!!!!!
Mampueh le Pakatan

add said...

Siapa nak berucap di kediaman mb malam ni oi

anonymous said...

kemaskini 2.33pm Sultan Perak Sultan Azlan Shah tidak perkenan dewan undangan negeri dibubarkan, demikian menurut kenyataan Pejabat Sultan Perak hari ini.

Baginda juga menitahkan Datuk Seri Nizar Jamaluddin meletak jawatan sebagai menteri besar Perak berkuatkuasa serta-merta dan jika tidak, jawatan itu dianggap dikosongkan.

kemaskini 2.14pm Tempat perhimpunan 100,000 orang untuk menyokong kerajaan Pakatan Rakyat telah dipindahkan dari kediaman menteri besar ke Stadium Ipoh.

kemaskini 2pm Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim tiba di kediaman Menteri Besar, Datuk Seri Nizar Jamaluddin.

Beliau dijadual mengadakan sidang akhbar bersama menteri besar dan Lim Kit Siang pada 3 petang.

Naib presiden PKR, Azmin Ali turut hadir.

add said...

mana up date dari siasah ni,,, lama nya dah tak de line internet ke,, ke buat buat malu la pulak

add said...

kamal gi mana hang, dah gali kubur ke?

tekong darat said...

rakyat dah sedor?...
rakyat yg mana?...
takda ngundi pun?...
sedor tang mana?...
tang punai kamu?...

tekong darat said...

add...
tak perlu laa nak api2...
ustat apa kamu ni?

kamal farhan said...

yea ust add (dajjal...)
kenapa cari saya..

add said...

amboi kalau ustaz add keluar topik sikit marah, kalau nik aziz cakap kluk klek tak pe pulak : nak ke statement nik aziz tu ?

KOTA BHARU: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menyifatkan perbuatan berpaling tadah di kalangan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pakatan Rakyat sehingga tumbangnya kerajaan negeri adalah pengkhianatan kepada penyokong mereka yang bersusah payah berkempen ketika pilihan raya umum lalu.

Justeru, beliau masih berharap pilihan raya negeri diadakan di Perak, bagi membolehkan Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional kembali kepada rakyat mendapatkan mandat baru untuk membentuk kerajaan.

“Saya rasa cukup dukacita apabila timbul cerita wakil rakyat hilang selama dua tiga hari dan kemudian nak melompat. Saya tak faham macam mana keadaan ini boleh berlaku di Malaysia. Manusia macam ni patut dilemparkan dengan kasut.
__________________________________

cuba yg ni pulak!!!!
___________________________________
Lompat parti tidak salah - Nik Aziz

KOTA BHARU 16 Sept. - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berpendapat, tidak menjadi kesalahan kepada Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengambil alih kerajaan dengan memujuk Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) lompat parti.

Katanya, apa yang dilakukan Anwar adalah selaras dengan kehendak demokrasi, mengikut peruntukan undang-undang dan sejajar dengan tuntutan masa dan keadaan.

“Kalau Anwar tidak buat macam itu, nak buat macam mana lagi, sementara menunggu pilihan raya, buat macam ini dulu.

apa ni….

add said...

tekong darat , jangan dok sebut la pasai punai tu meroyan anwar nanti, sebab dah lama tak balun belakang ni...

lebai-mangkuk said...

Kalo bebeno le tak jadi bubar dan MB kena pindah rumah, habih punah le hafapan lebai jadi calun DAP dari kalangan ustaz dan ulamak.

Nampak nye lebai kena 'kona baring' le balik sokong...???....

Tapi walau ape pun lebai haraf semua pehok bawa betenang. Terutamae nye penyokong PR - macam lebai le - tenang bebebo.

Tapi dalam hati, gabra juge, maklum le kecewa tak dapat jadi calun.

Tapi tak mengapae, kite tunggu aje PRU13 tibae. Kitae pulun betui2 deme tu sampae ranap.

Creedence Clearwater Revival said...

anonymous,

mike kate rakyat perak dah sedo? KE MIKE YG TAK SEDO2? BN dpt perak atas undi rakyat ke atas rampasan kuasa yeop?

rakyat perak dah lama getik dgn BN yeop oii!!! jgn le mike nak nipu rakyat negeghi lain.

BN ada bbrp maj kerusi je yeop. bile2 mase je BN boleh jatuh balik.

kena ingat tu.

zali said...

dah siap makan satu apa pun tak di jawab dek ustazah kamal...

tak apa la...itu hak dia.

--------------------------------------

lebai mangkuk...

jangan la patah semangat...dap mempunyai pemikir terbaik dalam cara menjajah malaysia...

pru 13 kalau lebai jadi calon...saya rela berkempen untuk lebai...dap lagi banyak masyukkk...

anonymous said...

Creedence Clearwater Revival said...

anonymous,

mike kate rakyat perak dah sedo? KE MIKE YG TAK SEDO2? BN dpt perak atas undi rakyat ke atas rampasan kuasa yeop?

rakyat perak dah lama getik dgn BN yeop oii!!! jgn le mike nak nipu rakyat negeghi lain.

BN ada bbrp maj kerusi je yeop. bile2 mase je BN boleh jatuh balik.

kena ingat tu.


February 4, 2009 11:52 PM
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mikae tu yg tak sedo,
Rakyat Perak apae?

DAP yg banyak menang.
PAS/PKR dekat2 samae sikit nye, tak samapae 10 pun.

Itu pun dgn bantuan cinae/kelin hindraf kafiyo. Keranae si kafiyo nak sesungguh memerintah.

Badoh punya PAEH/PKR!!!!!!!!

lebai-mangkuk said...

TQ Master zali, you're welcome.

lebai-mangkuk said...

Ini satu berita yg sangat memilukan yg baru lebai terima dari 'Perak Bangkit' meleleh ayo mate lebai membaca nye.

Khamis, Februari 05, 2009
MB & EXCO Kerajaan Perak Diumum Jam 5:00 PM
-

1. Tuanku Sultan Perak telah berkenan menerima penubuhan kerajaan BN Perak.
2. Pengumuman dijangka akan dibuat pada jam 5:00 petang ini.
3. Dato' Najib dilaporkan telah pulang ke Kuala Lumpur.
4. Pengumuman akan dibuat oleh Datuk Seri Abdullah.
5. Pengumuman dibuat di Pejabat UMNO negeri Perak.
6. Tuanku Sultan telah mengarahkan Dato' Seri Ir Nizar meletakkan jawatan dengan kadar segera.
7. Sehubungan dengan itu, pengumuman pembubaran DUN yang dibuat oleh oleh Nizar adalah tidak sah.
8. BN mengambil alih pentadbiran Perak dari Pakatan Rakyat.

tok_gajah said...

Tok dah agak dah, tentu tumpo PR ni. Itu le suke cakap beso.

Selamat Datang Ke pangkuan Perak Darul Ridzuan wahai BN yg bijaksana.

Hidup BN!

kamal farhan said...

cik zali...saya dah blas di post sebelum ini(sultan perak akn buat keputusan esok..) sila baca disana dah jawab..

dianawijdan said...

tahniah lah bn sbb menjatohkan kerajaan pr perak dgn cara yg paling hina. bukan rakyat yg nakkan bn pon tapi wakil rakyat saja yg terima "tawaran lumayan" bn. kita tengok apa jawatan 4 pelompat tu. SPRM xnak "berminat" nak siasat ke macam "berminat" siasat adun bota tu dulu.

lepas ni aku nak tengok jugak apa jadi dengan yg dituduh rasuah tu. aku rasa sure lepas dan bebas. tengok la nanti. berani bet punya.

apapon, pr kena redholah dgn taqdir dan qada' qadar ni. pasti ada hikmah.

biar jatoh kerajaan jangan jatoh aqidah...

add said...

dianawijdan, apa lu cerita, hina mina ni, cuba lu baca statement nik aziz munafik cakap apa dalam harakah,,, dalam harakah tau bukan utusan malaysia, harakah,,, tak percaya lagi ke,,,harakah tau bukan Haprakah, puak kau ni kan memang Haprakah betul la....

zali said...

dianawijdan...

barang yang hina mesti la di buang dengan cara yang paling hina juga...

bukan umno buang,bukan bn buang,bukan pm buang tapi sultan tidak perkenan...

daulat tuanku!

Awey Kelate said...

Rakan2 PR - semoga kita bertenang menerima keputusan Tuanku Sultan Azlan Shah..mungkin ada hikmahnya.

Pertama - semakin terserlah cara BN (Barisan Najis) yang sememangnya dengan cara KOTOR.
Kedua - rakyat semoga lebih sedar ke mana duit kita dibazirkan (mungkin sebahagian kecil masuk kantung "katak-katak Perak" dan sebahagian besar masuk kantung2 pemimpin UMNO yang lebih besor).
Orang2 seperti Add, anonymous, tok batin senoi - apa kau dapat?? Lu pikir la sendiri
Keempat: satu rekod baru kat Malaysia - Raja Katak dapat pada ADUN Bota (paling cepat melompat ~ 11 hari je dalam PKR dan PR kemudian ke Be End balik).
Kelima: penyalahgunaan MC (Medical Certificate) - Majlis Perubatan Malaysia patut siasat Dr yang keluarkan MC kepada Jamaludin dan Osman Jailu.
Allah Maha Berkuasa....Pemerintah Alam Semesta

kamal farhan said...

zali...mna jwpan anda?

Fakrul said...

amik le adun sumbang sumbing tu! amik la...kami pun tak nak...tp mengunti pilih depa dulu sbb depa bukan bn..kalau bn jgn harap menang kat situ!

royalsilvery said...

add...
orang bodo pun paham apa najib dah buat dgn 4 adun tu. dia ni jenis akan buat apa saja asalkan dapat apa dia nak tak peduli cara betul @ salah / halal @ haram. itu baru tpm belum lagi pm. lu bygkn bl dah jd pm. org x heran klu kes altantuya beliau trlibat. ko sedo tak kerajaan bn perak terlalu fragile (28 bn + 3 bebas yg boleh lompat mana die suke). pulak tu 2 ada kes rasuah. najib tak ambil pusing pun 2 badut tu ada kualiti @ tak. dia perosak demokrasi. klu 2 badut tu atas tiket bn masa pru13 dh tentu awal lagi bungkus. rakyat mengundi atas dasar parti/pakatan bukan calon yg diletak. caww dulu... korang beperang le.....aku nak balik....

Fakrul said...

yah..redha...akan dtg maunye bn langsung tak ada di perak..aku yakin..sb kami sudah melihat telatah ini....

add said...

Awe kelate,
Pah mu boleh gapo dok sokong pakatan rakyat, dok sokong nik aziz munafik berkaitan isu katak.ni ladi panggil wahalal ku, waharamu. dimana kalau PR buat semua halah, kalau BN buat semua haram, jangan dok baca sangat akhbar Haprakah tu, boleh keluar akidah wei, sebabnya berita dalam Haprakah adalah berkaitan dengan cacian pemimpin BN sahaja. Cuba awe gi kelate lepas tu bongkar rahsia takiyudin buli nik aziz munafik berkaitan pembelian MPKB lama untuk dibina hotel ala madinah. gi gak selidik sikit, bukan sikit wei 14juta rial. takiyudin kata ko nik aziz, tok guru bangunan ni tok slamat doh jadi gak kita pindah la peniaga ni ke belake buluh kubu, mesyuarat dilaksanakan masa nik aziz dok husm,beri surat tenyeh,beri surat tenyeh, sama la dengan ketua umu PR, bagi je tenyeh ikut belakang, bagi je tenyeh ikut belakang, datuk nasa kembali semula tu sebab tak tahan kena tenyeh ikut belakang la tu, tu yang bertaubat dah nak masuk balik umno, tu.

tekong darat said...

seronok ker?...
jgn dulu...
tak pernah2 bn perintah ngan majoriti modah...
yg menyertai pun tak de pendrian...
pastu mangkuk 2-3 orang ni sign lagi surat akujanji...
padahal yg ngaku dan janji sebelum ni pun belum setel lagi...
bukan dendam...
menuntut apa yg rakyat pilih...
nak blah, blah laa...letak jawatan...
add, ni bukan soal lompat...
mangkuk 2-3 orang tu tak masuk mana2 parti pun...
sebab apa?...
surat ngaku jan janji yg dulu tu terpakai...
jgn laa jadi kurang pandai...

tekong darat said...

mengata orang munafik,
sedangkan diri penuh ngan fitnah...
ustaz?...

anakkancil said...

Kalau ye la BN mengambil alih tampok pemerintahaan Perak...tahniah la walau dgn cara mengumpan adun.
Kepada geng pakatan rakyat usah kecewa...jatuh bangun asam garam perjuangan pakatan....
Perkemas dan mantap kan pakatan utk PRU 13.
Lawan tetap kita lawan

dc said...

Rakyat Perak dah sedo yeop!

Mampuh le Pakatan Jahanam!

Menguntungkan Kafir aje.

KOmen saye utk komen encik di atas:
Oi..sdare ni bodoh ka buat2 bodoh? bukan rakyat perak dah sedo yeop!! wakil rakyat dorang yang bangang yeop!..bukan mngundi yeop yo yo yeop! wakil rakyat dorg lmpat parti yeop!..ape wakil rkyat lompat parti sbb rakyat buat pilihan ka yeop yo yo yeop?
nak bckp bia ade ilmu..xbernas lgsg...

dc said...

Rakyat Perak dah sedo yeop!

Mampuh le Pakatan Jahanam!

Menguntungkan Kafir aje.

KOmen saye utk komen encik di atas:
Oi..sdare ni bodoh ka buat2 bodoh? bukan rakyat perak dah sedo yeop!! wakil rakyat dorang yang bangang yeop!..bukan mngundi yeop yo yo yeop! wakil rakyat dorg lmpat parti yeop!..ape wakil rkyat lompat parti sbb rakyat buat pilihan ka yeop yo yo yeop?
nak bckp bia ade ilmu..xbernas lgsg...

zali said...

sebelum kalah :
pro pas bergantung harap pada tuhan supaya bagi mereka menang...

selepas kalah :
pro pas lupa tuhan dan menyalahkan itu dan ini...kata itu dan ini...tak dapat nak menerima ketentuan tuhan...

ternyatalah islam itu cuma topeng bagi pas dan pronya.

gila babi punya pas!
babi gila punya pas!
babi punya gila pas!
gila punya babi pas!

dc said...

tekong darat : said...

rakyat dah sedor?...
rakyat yg mana?...
takda ngundi pun?...
sedor tang mana?...
tang punai kamu?...

(komen saye):
haaa...ini bagus...tgk org bijak ade ilmu....

ngalabu said...

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz?

ngalabu said...

?????????????????????????????????????
????????????????????????????????????
???????????????????????????????????
???????????????????????????????????
???????????????????????????????????
??????????????????????????????????
??????????????????????????????????
??????????????????????????????????

ngalabu said...

wow!masya Allah

MUHAMMAD AIMAN said...

nak tnya skit..sape2 dok mengata org munafik ni..cuba tgk diri tu hbgn dgn Allah dkt or jauh?solat jaga x?jgn suka keluarkan statement mengeji alim ulama' klu diri masih jahil ttg agama..cuba bandingkan diri tu dgn tok guru..
politik2 jgk..tp jgnlh smpai mengeji ulama'..sama spt mengeji agama sndri..istighfar byk2..jgn ikut emosi klu semangat bpolitik pn..bt PR bsabarlah..ada hikmahnya..dn bt BN bsedialah utk memikul amanah..apapn bersihkan niat dl..

ngalabu said...

apa komen tbs?

Creedence Clearwater Revival said...

anonymous:

Mikae tu yg tak sedo,
Rakyat Perak apae?

DAP yg banyak menang.
PAS/PKR dekat2 samae sikit nye, tak samapae 10 pun.

Itu pun dgn bantuan cinae/kelin hindraf kafiyo. Keranae si kafiyo nak sesungguh memerintah.

Badoh punya PAEH/PKR!!!!!!!!

__________________________________

yeop, teman nak nanye... mike pande dak?

kalo diletakkan calon BN dr mic/mca, org melayu umno X pangkah ke?

mcm tu le jugak kalo letak calon dap. bukan cina je yg mangkah walopon tempat tu ramai cina. sbb jd menang bile cina yg mangkah mca dulu rame mangkah dap. melayu jd pengundi tertentu di kawasan calon dap.

....tapi.... teman tak suke nak gelorkan mike bodoh.... bior le mike yg ngutuk... dah mmg org umno gitu.

mat_terab said...

Elok ADUN Pakatan dan semua Ahli perlimen pakatan letak jawatan keran sistem yang ada kat malaysia ni tak adil

zali said...

aku calon pertama mb perak

dewata awan berapi said...

takpelah zali ...biar aku jadi calon ke 2 saje

dc said...

lepas ni kite pakat tnggu tgklah mane2 tanah ke bukit pakau ade blaku kjadian tanah runtuh kt mane pulak...cume aku mtk2 tnh nk runtuh biakan aje,jgn ade yg tkorban sudah...

dewata awan berapi said...

mat kambing said...

Elok ADUN Pakatan dan semua Ahli perlimen pakatan letak jawatan keran sistem yang ada kat malaysia ni tak adil

************************************

Pasni pegi jadi calon kat Vietnam ke, Siam ke, Nepal ke...yang rasa2 sesuai

zali said...

boleh join obama.sana pon x menentu

tok_gajah said...

DAULAT TUANKU!
DAULAT TUANKU!
DAULAT TUANKU!

Shukur Alhamdulilah,

Negeri PERAK DARUL RIDZUAN sangat bertuah kerana mempunyi raja yg sangat adil dan bijaksana.

zali said...

gajah dh makan ka......tebu nak

zali said...

gajah dh makan ka......tebu nak

zali said...

gajah dh makan ka......tebu nak

zali said...

gajah dh makan ka......tebu nak

zali said...

gajah dh makan ka......tebu nak

zali said...

gajah dh makan ka......tebu nak

atas said...

emmmmm.....
perasuah dah jd wira lak...
sblum ni penjenayah jd hero...
di malaysia mcm-mcm ada...
rakyat sumer tertipu ngan politik
yg tak penah tamat...

dunia sibuk krisis kewangan...
masalah pekerjaan...
masalah kos idup..
malaysia sibuk ngan politik lompat
melompat....

rakyat kena tipu lg...
emmmmmm.....

TokBatinSenoi said...

Blogger ngalabu said...

apa komen tbs?

QQQQQQ>>
Hai silabu,

nak cegite ape lagi? agak2 nye Deghoyan dah jadi tempoyak... tapi teman ingat ade chan lagi.. pasai MB Nizar belum resign.

Deme ceghite pasai ugama berdegor2.. Gelegor pun patah.

Tuhan PAS, UMNO, DAP, PKR.. tu 'TUHAN' yang same juge, bukan nyer lain. Lantak deme le, na' cakap ape pun.

Yang teman tahu, ade yang tengah terkencing2 dalam seluor. Kalu ta' caye, tanye ler Lebai-Mangkuk.. ulama' DAP.. bakal MB PK.

tok_gajah said...

Ini gajah tara makan tebu punya.
Jaga kesihatan - kencing manis.

dewata awan berapi said...

"Saya amat terharu apabila di hujung pertemuan itu apabila Baginda Sultan berkata kepada saya dengan membaca satu potong ayat Al Quran," katanya.

Ayat itu yang bermaksud "Sesungguhnya Allah bersama dengan orang-orang yang sabar."

*************************************

Sultan suruh nizar sabar dan tunggu tapi nizar tak sabar dan bubarkan DUN tanpa perkenan sultan.

Sultan murkalah...sebab nizar tu kurang ajaq

Kalau dia berani mengadap lagi pasti sultan lempang si nizar tu.

lebai-mangkuk said...

Bikan te kencin jae tok batin, kami teberok sekali dlm seluo, tak sempat ke tandeh.

sapphire said...

add cakap:

amboi kalau ustaz add keluar topik sikit marah, kalau nik aziz cakap kluk klek tak pe pulak : nak ke statement nik aziz tu ?

KOTA BHARU: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menyifatkan perbuatan berpaling tadah di kalangan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pakatan Rakyat sehingga tumbangnya kerajaan negeri adalah pengkhianatan kepada penyokong mereka yang bersusah payah berkempen ketika pilihan raya umum lalu.

Justeru, beliau masih berharap pilihan raya negeri diadakan di Perak, bagi membolehkan Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional kembali kepada rakyat mendapatkan mandat baru untuk membentuk kerajaan.

“Saya rasa cukup dukacita apabila timbul cerita wakil rakyat hilang selama dua tiga hari dan kemudian nak melompat. Saya tak faham macam mana keadaan ini boleh berlaku di Malaysia. Manusia macam ni patut dilemparkan dengan kasut.
__________________________________

cuba yg ni pulak!!!!
___________________________________
Lompat parti tidak salah - Nik Aziz

KOTA BHARU 16 Sept. - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berpendapat, tidak menjadi kesalahan kepada Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengambil alih kerajaan dengan memujuk Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) lompat parti.

Katanya, apa yang dilakukan Anwar adalah selaras dengan kehendak demokrasi, mengikut peruntukan undang-undang dan sejajar dengan tuntutan masa dan keadaan.

“Kalau Anwar tidak buat macam itu, nak buat macam mana lagi, sementara menunggu pilihan raya, buat macam ini dulu.

apa ni….


walaupun tuk guru cakap camtu, beliau baru SEKALI bersalah. Najib dah berapa kali buat salah??? Segala macam perbuatan hina dibuatnya... Jadi, siapakah yg lebih baik... nik Aziz atau Najib???

Nik Aziz adalah ulama.. adakah anda menentang ulama???Najib sokong judi, arak dsb..adakah anda menyokong judi dan arak???

dewata awan berapi said...

N'ajis tu sebenarnya dah NYANYUK...penyakit tua.

Nak buat camne...dah golongan pelapis pas macam LEMBU terpaksalah juga guna N'ajis hingga hujung nyawa.

Orang yang hari ini cakap lain, esok cakap lain...kita nak gelar apa?

Saiful said...

Inilah melayu yg terlalu agung-agungkan sultan sehingga sultan pijak kepala rakyat pun kita masih biarkan.tidak dinafikan, kita sbg rakyat tidak patut derhaka pada Sultan, tapi kalau Sultan sendiri yg 'derhaka' kepada rakyatnya, adakah rakyat perlu berdiam diri atau menghormati Sultan?

Sultan-sultan yg ada skg ni dah jauh berbeza berbanding Sultan-Sultan yg dahulu.sultan-sultan yg ada skg ni tak ubah spt puak-puak umno yg pentingkan diri sendiri.semasa rakyat mengalami kesusahan, dan perlukan bantuan Sultan adakah sultan-sultan ni menjenguk masalah rakyat-rakyat jelata ataupun mendegar masalah rakyat?sebaliknya sultan-sultan ataupun kerabat diraja ni bersikap macam pemimpin umno yg suka berlumba-lumba mengumpul harta-benda, naik kereta mewah, duduk rumah mewah dan sbgnya tanpa menghirau masalah rakyat dan juga mengabaikan kebajikan rakyat.

tidak dinafikan kita perlu hormat pada Sultan, tapi hormat kita pada sultan perlu ada batas-batasnya.jika rakyat mengambil pendekatan 'lembut' sepanjang masa dgn sultan ataupun kerabat diraja nescaya sultan-sultan ni akan mengambil kesempatan memijak kepala rakyat.diharap melayu sedar akan senario skg ni.

dc said...

Blogger dewata awan berapi said...

N'ajis tu sebenarnya dah NYANYUK...penyakit tua.

Nak buat camne...dah golongan pelapis pas macam LEMBU terpaksalah juga guna N'ajis hingga hujung nyawa.

Orang yang hari ini cakap lain, esok cakap lain...kita nak gelar apa?

---komen saye--


..saudare...tuan guru nik aziz tu ulama..jgn smpai m'hina ulama..tbelah tanah kat malaysia ni nnt..ckp siang pdg2,ckp mlm dgr2..jgn ikut sdp ati smpai memperbahasakan seorg ulama bgtu rupa..igt saudara..m'hina seorg ulama same spt m'hina agama..jgn letakkan diri saudara sama spt yahudi..jgn jadi yahudi malaysia..sebab saye tidak snggup menerima 'bangsa yahudi' malaysia spt sudara...

TokBatinSenoi said...

dewata awan berapi said...

N'ajis tu sebenarnya dah NYANYUK...penyakit tua.

Nak buat camne...dah golongan pelapis pas macam LEMBU terpaksalah juga guna N'ajis hingga hujung nyawa.

Orang yang hari ini cakap lain, esok cakap lain...kita nak gelar apa?

QQQQQQQQ...

Sdr dewata berapi2,

Gelarkan jer , dengan apa yang kita suka. Orang PAS bukan bolih na' marah pun.

Ta' ape.. kita masuk neraka .. bagi orang2 PAS masuk syurga.. Sampai kat akhirat pun orang2 PAS na' balas dendam.

Dia orang nih belajar ugama apa ler agak nyer?

Saiful said...

kita lihat apabila kerabat diraja menaiki kereta mewah dan memecut dgn laju di jalan raya sehingga melebihi had yg ditetapkan tidak pula dikenakan saman tapi rakyat jelata yg pandu melebihi had laju yg ditetapkan oleh undang-undang pula kena saman.adakah kerabat-kerabat diraja ni boleh buat sesuka hati tanpa menghormati undang-undang?adakah kerabat-kerabat diraja ni above the law?sedarlah wahai orang melayu sebelum kerabat-kerabat diraja mengambil kesempatan pijak kepala korang lebih teruk lagi.

unanjaga said...

BN telah berjaya menumbangkan kerajaan PR secara rasmi hari ini...dan ternyata mereka merampas atau mengambil alih kuasa itu secara tak bermaruah,yakni dengan membeli beberapa adun PKR untuk berpaling tadah.Sememang nya mereka akan mengahalalkan apa jua cara untuk merampas hak rakyat itu.Dan sebagai orang yang masih memelihara ketamadunan biarlah mereka mengambil alih kuasa itu secara paksa(tanpa kehendak suara rakyat kebanyakan)

dewata awan berapi said...

kata tokong...

add, ni bukan soal lompat...
mangkuk 2-3 orang tu tak masuk mana2 parti pun...
sebab apa?...
surat ngaku jan janji yg dulu tu terpakai...
jgn laa jadi kurang pandai...


tekong bangang,

Mangkuk 2 orang tu memang nak masuk Unmo tapi najib tak bagi...kan kah mereka ni ada kes belum setel...

Kalau mereka dah bersih dari pertuduhan barulah najib ambik.

Buat masa sekarang biarlah mereka jadi calon bebas tapi sokong BN..

ITU NAMANYA POLITIK BIJAKSANA

dc said...

politik bijaksana kepala hotak kau..politipuki adelah..

Saiful said...

orang melayu sepatutnya kena sedar sekarang ni bukan lagi zaman hang jebat ataupun hang tuah yg mana zaman dulu rakyat perlu tunduk kepada segala kemahuan raja ataupun sultan.sejarah yg telah berlalu tu biarkan berlalu.zaman skg ni sudah jauh berbeza berbanding zaman dahulu di mana zaman skg ni zaman cyber dan rakyat pun tidak sebodoh dulu.kalaulah Sultan sendiri menderhaka kepada rakyatnya sendiri, jadi takde sebab kenapa rakyat tak boleh menderhaka kepada raja.realitinya sultan dan rakyat pun manusia juga yg ada perasaan cuma yg bezanya hanyalah pangkat itu je.jgn biarkan sultan ataupun raja menindas rakyat.kalau sultan menindas rakyat, rakyat perlu bangkit dan bukannya berdiam diri.

Perawi said...

Gila nak merintah sanggup bayar RM50 juta, dizaman kemelesetan ekonomi ... itu natang najib. natang gajah 4 ekor tak makan tebu, makan duit ...hahhha. Najib bapak rasuah - BPR tutup mata & SPR tutup telinga. Isya'Allah penyokongnya akan dapat bahana/musibah yg sama tak lama lagi ...Amiiin

dc said...

saiful..buang masa je ko btua kt dorang tu..dorg tu kan kepala otak lame lagi..itu psl dorg xdpt trime angin prubahan ni..psl..otak dorg otak lame yg xnak mangikut arus kmajuan..buang masa je..

tekong darat said...

Apa kesudahan?
Ada kesudahan ke?..najib bgtau ke?..alaa,nk ckp org bangang pun tgk2 la..tak tau crita,diam2..nk tau hakikah ke?..bn akhrnya memerintah hasil bntuan kaki cipap..mst yg ni pun ngko tk tau

Saiful said...

mungkin Sultan Azlan Shah tak mahu mengadakan piliharaya semula di perak takut BN kalah teruk.sekurang-kurangnya kalau BN kembali berkuasa semula sekurang-kurangnya dapat juga sultan mendapat imbuhannya yg lumayan.kalau dgn PR, sultan tidaklah dpt imbuhan lebih drpd BN beri.lagipun kalau kerabat diraja mengahadapi masalah kewangan apabila membuat business, pasti sultan akan cari BN utk menolong kerabat diraja sultan yg menghadapi masalah kewangan tu maklumlah BN nikan kaya.jadi tidak heranlah kalau sultan ni memihak kpd BN.

Saiful said...

ade sultan pun tak guna.bukannya sultan ni prihatin sgt kat masalah rakyatnya.adakah sultan ni penah turun ke padang melihat masalah rakyatnya yg susah?kalau setakat duduk kat istana goyang kaki dan bila cukup bulan terima gaji buta baik tak payah.sultan ni mmg orang BN, kemewahan yg sultan dapat pun hasil duit rakyat yg diberikan oleh BN kepada Sultan.dalam hal ni, melayu perlu bangkit jgn berdiam diri.

dianawijdan said...

ayoh kita tengok apa jawatan yang 4ekor katak tu dapat lepas ni.

lepas tu 10 februari ni tengok pulak apa nasib 2 katak yang didakwa rasuah tu. pasti lepas bebas. if not bn akan hilang 2 kerusi pulak. bubar dun lagi...

MC la konon...pelik MC tapi dua2 serentak ke pekan, pahang.

agaknya kenapa la bn beria2 benar nak si perasuah ni ye? heran aku.

SPRM TAK BERMINAT NAK SIASAT KER????

GERAK???? awat diam?

dc said...

well, i do not think of blaming sultan's decision..sultan hanya mnjalankan tggjwb..n aku rs ade sbb yg kukuh tetapi agk senstiv utk dinytakan di sini..kite nk wat statement kn pk prasaan org len kan..bukan mcm 2,3 kaki sembang tu..ilmu xbrp nk ckup,bunyik je kuat..

Saiful said...

dc,

mmg sultan menjalankan tanggungjawabnya, tapi kalau dah terang-terang keputusan yg dibuat tu berat sebelah adakah rakyat perlu hormat sultan yg sebegini?secara rasionalnya, kalau diadakan piliharaya semula lagi bagus kerana rakyat BERHAK memilih pemimpin yg dorang nak barulah adil.aku rasa Sultan ni mmg bersekongkol dgn BN sebab tu membuat keputusan membelakangi permintaan rakyat yg mahukan piliharaya semula diadakan.bazir duit rakyat je bagi gaji buta pada sultan tiap-tiap bulan.

dc said...

well aku respect la pe pk..tp aku xnk sntuh isu raja perak tu..sbb aku ade kt cni utk mnyuarakan rs xpuas ati kt mangkuk 4 ekor tu..

Saiful said...

rakyat Perak seharusnya perlu bangkit menentang Sultan yg membuat keputusan berat sebelah.jgn biarkan sultan menindas dan memperbodohkan korang.sultan yg menderhaka jgn dibagi muka.

add said...

Laporan polis akan dibuat ketas penulis blog siasah kerana telah hilang tidak update blog dari ptg tadi seperti ang dijanjikan, kemanakah dikau menghilang? dan pasukan fru juga akan dikerah ke laman siasah kerana ramai dah gila meroyan kerana dr zamri dah dilantik jawatan mb. kepada juak-juak PAS sedarlah diri sikit oi, Nik aziz pun dah kata letak je jawatan nizar samdol oi, jangan dok derhaka kepada sultan. kepada pembodek sultan,malam tadi kemain lagi puji sultan , sultan adil ,patik menerima apa yang tuanku buat keputusan, tapi bila dah semua hasrat juak pas tidak diperkenan kan semua dah tukar statement dah mengutuk melayu umno , statement yang lucu + gelihati ialah speaker keling pun dah mengaku ditawarkan untuk masuk mic masa mac 2008. esok tu ada la akuan sumpah bernilai rm9. dan mungkin nilai tawaran nya rm 51 juta, dan tulatnya nizar pula akan buat akuan sumpah menyatakan beliau pun ditawarkan rm55juta untuk lompat kepada umno.... ha ha ha meroyan bebenor yop. kepada penyokong umno, sujud syukur mohon pada Allah agar BN mentadbir Perak lebih baik dari juak-juak hamPAS di memerintah.

zali said...

mb baru pk pun dah nak angkat sumpah...

cuma kesian pulak tengok nizar yang masih kata dia mb perak...

walaupun pejabat dah kena kosong...

join ayah pin je la...

nuar pm
nizar mb
ayah pin presiden...

hidup kerajaan langit!

zali said...

jangan lupa pesan abang besar :

Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan berkata, polis tidak akan bertolak ansur terhadap mana-mana pihak yang mengadakan sebarang perhimpunan atau demontrasi haram berikutan senario politik yang berlaku di Perak berikutan peralihan tampuk pemerintahan.

pro pr yang dah rasa kepala cukup besar dan keras sila lah...

TokBatinSenoi said...

Kalu Siasah update pun ... blogers bukan ikut rail KTM pun. semuanya keluar dari tajuk.. hudud2, kafir mengkafir, sesat menyesat.. masuk surga, masuk neraka.. tok guru.. tok garu..

pokcu said...

be and macam lanun je muka

tekong darat said...

Stuju ngn tbs..skadar stuju..

anonymous said...

Kerajaan Pakatan Rakyat Perak masih sah, Nizar masih MB - Pengamal Undang-undang PDF Print E-mail
Posted by admin
Thursday, 05 February 2009 10:43

Wan Nordin Wan Yaacob, Harakah

Susulan kemelut politik yang berlaku di Perak berikutan empat Adun berpaling tadah menyokong Barisan Nasional, Pengamal Undang-undang, Abdullah Abdul Karim menegaskan kerajaan negeri masih sah dipegang Pakatan Rakyat.

Ketika dihubungi pagi tadi, peguam tersebut menyatakan selagi Sultan Perak, Sultan Azlan Shah tidak mengumumkan sebarang keputusan samada memperkenan pembubaran Dun atau sebaliknya, kerajaan negeri yang ada masih sah.

"Selagi Sultan tidak membuat keputusan, kerajaan yang ada masih sah.Apa yang dibuat BN yang mendakwa memiliki majoriti membentuk kerajaan tidak boleh menggugat apa-apa," katanya.

Sebaliknya jika Sultan memperkenankan pembubaran Dun, satu pilihan raya kecil akan diadakan, katanya.

"Kuasa Sultan sahaja yang boleh menentukan samada kerajaan negeri yang baru boleh dibentuk.Jadi pengumuman Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak bahawa mereka memiliki majoriti tidak mendatangkan.

Sebaliknya pembentukan boleh dibuat dengan Sultan memberi perkenan kepada pelantikan Menteri Besar yang baru dari kalangan anggota yang dipercayai baginda mendapat kepercayaan sebahagian besar anggota dewan, katanya.

Sementara itu Pensyarah Undang-undang,Dr Shad Saleem Faruqi dalam satu ulasannya menyatakan kerajaan negeri yang ada hari ini masih sah.

Ini kerana katanya, Sultan masih belum membuat keputusan berhubung memperkenan cadangan Menteri Besar Perak berhubung pembubaran Dun.

Meskipun BN mendakwa memiliki majoriti bagi membentuk kerajaan, namun Menteri Besar yang ada hari ini masih sah selagi Sultan tidak memanggil mana-mana Adun untuk membentuk kerajaan baru, katanya.

"MB yang ada hari ini masih sah memegang kuasa," tegasnya.

Dalam perkembangan yang sama, Menteri Besar Perak, Dato' Seri Nizar Jamaluddin berkata tiada sebab bagi beliau untuk meletakkan jawatan seperti yang disarankan oleh Pengerusi BN Perak, Dato' Seri Najib Tun Razak.

Katanya, beliau masih menjadi ketua kerajaan negeri sehinggalah Sultan Perak membubarkan dewan undangan negeri.

Ataupun, katanya, BN perlu mengemukakan undi tidak percaya terhadapnya untuk memaksa beliau meletakkan jawatan.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di kediaman rasminya di Ipoh malam tadi, Mohd Nizar berkata saranan Najib yang juga timbalan perdana menteri itu, tidak mencerminkan apa yang terkandung dalam perlembagaan negeri Perak.

Menurut perlembagaan Perak, kata Mohd Nizar, Pakatan masih merupakan sebuah kerajaan yang sah kecuali dewan undangan negeri bersidang untuk meluluskan undi tidak percaya atau jika kerajaan Pakatan meletak jawatan.

Beliau mengingatkan bahawa proses menukar kerajaan "tidak sama seperti menukar 'arung kopi".

Mohd Nizar juga membidas Najib kerana didakwanya cuba mengambil alih kuasa di Perak melalui cara yang tidak sah.

Sebaliknya, kata beliau, Najib hanya mahu menakut-nakut rakyat dan melakukan sesuatu tanpa menghormati perlembagaan. _

suamikontraktorkelasf said...

Akhirnya berjaya juga Barisan Nasional menukar tampuk pemerintahan Kerajaan Negeri Perak Darul Ridzuan.

Semuanya hasil dari koordinasi yang bersepadu yang dilakukan oleh beberapa pihak (Barisan Nasional dan NGO tempatan) yang bergerak maju sewenangnya dengan bantuan kewangan yang “MAHA” besar.

Maklumat yang saya terima mengatakan bahawa usaha merampas kembali Kerajaan Negeri Perak Darul Ridzuan telah direncanakan oleh pihak Istana Perak. Rakyat tempatan Negeri Perak Darul Ridzuan sudah lama mendengar titah yang mengatakan bahawa pihak Istana tidak boleh bekerjasama dengan Kerajaan Pakatan Rakyat.

Malah semua ini dilakukan pada tarikh dan masa yang tepat demi untuk meraikan ulangtahun pemerintahan ke 25 sebagai satu hadiah kepada Sultan Azlan Muhibbuddin Shah.

Tahniah sekali lagi ingin saya ucapkan kepada Media Prima melalui saluran utamanya TV3 kerana berjaya melakukan propaganda yang berkesan sehingga tertumbangnya Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat di Perak dalam tempoh 11 bulan sejak memenanginya dalam PRU 12. Tanpa kerjasama yang mantap dari Media Prima (terutamanya TV3) tentulah usaha ini tidak akan menjadi kenyataan.

Apa yang pastinya rakyat Negeri Perak Darul Ridzuan akan dapat merasai limpahan kemakmuran, pembangunan dan sebagainya yang boleh dibawa oleh Kerajaan Barisan Nasional hasil dari salahguna kuasa, rasuah dan sebagainya yang Kerajaan Barisan Nasional sememangnya mengamalkan sejak lebih 50 tahun yang lepas.

Kepada Najib Razak, apalah kiranya sudi untuk menobatkan Zahid Hamidi menjadi Menteri Besar Perak Darul Ridzuan kerana Tajol Rosli amat lemah kepimpinannya. Sekaligus ini akan menaikkan “rating” Najib Razak berbanding Abdullah Ahmad Badawi yang pastinya akan disingkirkan dengan sebegitu hina pada Mesyuarat Agong UMNO Mac 2009 nanti.

Saya ingin mengingatkan Najib Razak supaya janganlah “ingka sangat” (bahasa Perak bermaksud terlalu suka yang melampau) atas kejayaan menumbangkan Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak Darul Ridzuan kerana badi Altantuya pastinya akan menghantui Najib Razak selamanya

Pasong said...

Hormatilah undi rakyat perak yang membolehkan PR memerintah.. BN merampas kuasa dgn cara yang menjijikkan.. takyah la gaduh2.. kampung aku yang kuat BN pun tak ada pembangunan.. hampeh.. YB tak nampak btg hidung.. sokong PR puashati.. tu yang sokong BN kalau dapat duit jangan lupa agih2kan kat orang kampung..biasa la orang BN nak makan banyak. orang kampung dapat sikit kongsi ramai2(jalan,dewan,pondok bas)itu yang dema banggakan.kita rakyat ada keje pun dah cukup bagus.PR memerintah tak kebulur pun kita.ok apa.. dapat duit yang penting bayar zakat.

MUHAMMAD AIMAN said...

najib2..nape tlalu tburu2 ambl alih kerajaan perak..imej umno dh makin rosak krn tindakan ni..klu umno kalah teruk masa PRU ke-13 nnti..semua org umno akan salahkan najib krn tindakannya yg xfkr panjang kali ni..wlupun 3 org adun bebas menyokong BN kali ni..status mereka dh dbw ke mahkamah utk diadili..kerajaan baru Perak tetap masih blm stabil..xmustahil klu blaku lg lompat parti(dr BN ke PR pulak)..nk kena tukar MB baru lg..sb adun2 ni semua manusia..fkrn blh brubah bila2 masa..dn dlm politik sgala kmungkinan tu ada..sb tu penting pilihararaya semula..jika tidak,kerajaan Perak pasti akan 'terumbang-ambing' sehingga PRU ke-13 nnti..

Pasong said...

lantak ler yeop.. gila kuasa. tak sabo sabo nak amik negri perak tu.. tak kebulur pun teman masa PR memerintah.. tah tah lagi teruk BN amik alih ni.. kot kot BN nak bagi duit kat rakyat perak pun takde juge.. kampung teman kat tempat zahid tu pun bukan maju sangat.. memang tak maju punn

Perawi said...

Untungnya UMNO/BN merintah iaitu rakyat fahaman Hadhari dapat Gereja yg terbesar di Bukit Jalil.

Tahukah anda apa yang sedang rancak dibina di Bukit Jalil??
Ketahuilah bahawa Kristian di Malaysia sedang giat membina sebuah gereja yang dinamakan…..

The Calvary Convention Centre (CCC) is a unique convention centre that is dedicated to the pursuit of holistic activities.
These activities include the hosting of international, regional and national
conventions, banquets, seminars, musical and creative arts productions, as well as the provision of educational and vocational training, and spiritual development that aims to develop our nation's young, and people of all ages and from all walks of life into useful and exemplary citizens of Malaysia.
The CCC, when completed, will be a 6-storey multiplex, comprising of a 5,000 seat auditorium and an educational and training annex, with a total built up area of about 600,000 sq. ft. It will have facilities that are unique and dedicated to enhancing the convention and educational requirements.
The CCC is a non-profit project that is being developed by Calvary Church in line with the principles of the Rukun Negara, i.e. to inculcate spiritual values, right morals, good behaviour, social and civil responsibility.

DIMANA IA DIBINA???

The Calvary Convention Centre is located on a 4.9 acre piece of land within the identified International Zone at Bukit Jalil, in the southern part of Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur . It is surrounded by parks and established institutions and is accessible by an excellent network of highways.

Contract 2 awarded!
Friday, 15 February 2008 was a historic day for Calvary Church . With the completion of the substructure works, the site was formally handed over to Nam Fatt Construction Sdn.Bhd. which was awarded Contract 2, to carry out the superstructure works of the Calvary Convention Centre (CCC).

Sumbangannya boleh tolak icome tax lagi ...http://www.calvary.org.my/CCC/ccc_help.html

http://www.calvary.org.my/CCC/Quotes.pdf

http://www.calvary.org.my/CCC/ccc_intro.html

Ikut hadhari dapat Gereja

Perawi said...

natang beruk Zali, kita PR tak sama dgn UMNO Hadhari yg bawa ajaran sesat semacam ayah Pin. Zali nenek kau yg telah manpus pun tak ikut hadhari yg menghalalkan berzina oleh Dr Masitah.

Perawi said...

Ada Adun BN kena tembak nanti? Hasil usaha Najib yg telah mencemarkan cara pengambilan perintahan yg busuk & rasuah RM50Juta kpd 3 Adun PR. Upahan penembak tepat dari Thailand.

zali said...

alamak...lupa la perawi...

pr bawak islam versi ustaz karpal kan...

zali said...

perawi...

tahniah la sebab pro pr dah advance...

dah pakai sniper sekarang ni ya...

dulu pakai bomoh siam atau bomoh santau je...

zali said...

nizar kata : “Saya dengan rendah hati mohon derhaka dengan berkata kepada baginda ’patik sebagai MB dan pemimpin kerajaan, mohon tidak letak jawatan’.

aik...nak derhaka pun kena pohon?
kalau kena pohon tak derhaka la namanya...

patut la nizar di tendang oleh sultan...bangang berlipat kali ganda...macammana nak uruskan negeri?

Saiful said...

suamikontraktorkelasf said,

Maklumat yang saya terima mengatakan bahawa usaha merampas kembali Kerajaan Negeri Perak Darul Ridzuan telah direncanakan oleh pihak Istana Perak. Rakyat tempatan Negeri Perak Darul Ridzuan sudah lama mendengar titah yang mengatakan bahawa pihak Istana tidak boleh pihak istana ni bekerjasama dengan Kerajaan Pakatan Rakyat.


pihak istana mmg mata duit.pihak istana nikan dah terbiasa dgn elaun dan imbuhan yg lumayan yg diberikan oleh BN jadi apabila PR ambil alih Perak dan dapat imbuhan tak selumayan spt BN bagi patutlah pihak istana tak suka jika piliharaya diadakan semula takut BN kalah.pihak istana ni mmg gila harta dan wang spt pemimpin BN.kalau tidak takkanlah kerabat-kerabat di raja ni boleh pandu kereta mewah(ferrari, lamborgini dan sbgnya) sambil berlagak di jalan raya.pihak istana ni dah jauh menyimpang spt Umno juga drpd tujuan asalnya utk membela rakyat di bawah negerinya.mmg boleh dikira dgn jari, berapa kalikah pihak istana pernah turun padang menjenguk masalah rakyat sambil beri bantuan?

zali said...

pemberita siasah semua bunuh diri...

kerana tak dapat menerima kenyataan pr dah bungkus di perak...

maka tiadalah berita di update sejak 5 Feb, jam 2.05 petang

apapun cerita lanjut...dapatkan siasah edisi cetak...hari ini di pasaran.

melayu2020 said...

Sokong paklah!! DOWN NAJIB!!

melayu2020 said...

Daripada Najib,elok paklah lagi..

melayu2020 said...

Apappun aku ucap tahnah pada kerajaan baru,cumenya tak eloknya kenapa perlu sokongan 3 orang beruk pkr dan dap tu untuk tubuh kerajaan? Nampak tak bermoral bila adun behrang dan changkat yang ada kes rasuah semasa dalam kerajaan PR,jadi ahli bebas dan sokong BN?

Buat malu je. Seluruh dunia memerhatikan kita yeop...ape ke hei?

Saiful said...

kalaulah sultan boleh pecat MB Perak, nape pulak Agong tak mahu pecat PM apabila keadaan memaksa?sebelum ni rakyat jelata menyeru supaya Agong campur tangan dalam hal politik negara disebabkan oleh ketidakcekapan PM mentadbir negara dan juga rasuah yg semakin hari semakin serius sehingga menyusahkan rakyat.tapi yg sedihnya Agong buat tak tahu je macam takde bende yg berlaku sedangkan rakyat semakin hari semakin terdesak disebabkan kos sara hidup yg tinggi.macam nikah sultan yg patut kita hormat?

'RAJA ADIL RAJA DISEMBAH, RAJA ZALIM RAJA DISANGGAH'

Saiful said...
This comment has been removed by the author.
Saiful said...

setelah sekian lama melayu asyik tunduk kepada pihak istana sekarang sudah tiba masanya rakyat pula memikirkan:
a. Adakah pihak istana betul-betul menjaga masalah rakyat?
b. Berapa kalikah pihak istana pernah turun padang menjengok rakyatnya yg susah?
c. Apabila rakyat meminta bantuan pihak Istana, berapa kalikah pihak istana beri bantuan?
d. Adakah pihak Istana betul-betul prihatin akan masalah rakyatnya?
e. Adakah pihak istana mendengar masalah rakyatnya?
f. Adakah pihak istana mengambil tahu akan masalah rakyatnya?

fikir-fikirlah.........

atas said...

jika benar umno brani..
bubar je dun..
tgk rkyt perak pilih saper?
brani ker umno....
brani ker najib...

anakkancil said...

Hello geng..terima le keputusan sultan Perak.Jgn kita contohi mcm tengganu suatu ketika dahulu.
Sultan Perak bijak dlm menangani isu nie...Cuba kita fikirkan time ekonomi down nie kalau di buat PR utk Perak dah membelanjakan wang berjuta-juta (pihak BN La) merasuah penduduk Perak...Berlaku pergaduhaan antara penyokong ke2 parti....habis batang buloh dlm hutan...nanti time raya tak dak pulak buloh nak buat lemang...so apa-apa pun
Daulat tuanku
Daulat tuanku

Kita jumpa PRU-13
Wayang kulit adun Bota memang kaw...Kalau jumpa kat Palestin org mcm nie best nie....

anakkancil said...

dewata awan berapi said...
kata tokong...

add, ni bukan soal lompat...
mangkuk 2-3 orang tu tak masuk mana2 parti pun...
sebab apa?...
surat ngaku jan janji yg dulu tu terpakai...
jgn laa jadi kurang pandai...


tekong bangang,

Mangkuk 2 orang tu memang nak masuk Unmo tapi najib tak bagi...kan kah mereka ni ada kes belum setel...

Kalau mereka dah bersih dari pertuduhan barulah najib ambik.

Buat masa sekarang biarlah mereka jadi calon bebas tapi sokong BN..

ITU NAMANYA POLITIK BIJAKSANA

February 5, 2009 5:56 AM


dc said...
Bijak sana pe kebenda mat oi..Dok senyum meleret kat si Najib tu..Senyum ade makna ooo
Berapa RM masukkkkk.......
Melayu terkenal dgn penerima Rasuah......

anakkancil said...

MUHAMMAD AIMAN said...
najib2..nape tlalu tburu2 ambl alih kerajaan perak..imej umno dh makin rosak krn tindakan ni..klu umno kalah teruk masa PRU ke-13 nnti..semua org umno akan salahkan najib krn tindakannya yg xfkr panjang kali ni..wlupun 3 org adun bebas menyokong BN kali ni..status mereka dh dbw ke mahkamah utk diadili..kerajaan baru Perak tetap masih blm stabil..xmustahil klu blaku lg lompat parti(dr BN ke PR pulak)..nk kena tukar MB baru lg..sb adun2 ni semua manusia..fkrn blh brubah bila2 masa..dn dlm politik sgala kmungkinan tu ada..sb tu penting pilihararaya semula..jika tidak,kerajaan Perak pasti akan 'terumbang-ambing' sehingga PRU ke-13 nnti..

February 5, 2009 9:09 AM

Kes makamah lembu-lembbu 2 ekor tu akan senyap..Korang nengok le..Najib kata jgn siasat...so tutup kes....

lebai-mangkuk said...

Kesian sungguh bila menatap rauan hiba dan kecewa oleh pencacai2 PR ni.

Wahai pencacau2 PR yang budiman, anda jangan tuduh orang lain diatas keruntuhan kerajaan PR di Perak.

Mengapa kerajaan PR runtuh?
Jawapan: 2 ekor beruk PKR yg raswah telah melompat kedahan yang berbuah lebat dan 1 ekor tonyok DAP yang melompat keluar kandang, tidak jujur belot.

Jika perkara 1 diatas tidak berlaku, kerajaan PR akan masih berdiri teguh di atas bumi negeri Perak Darul Ridzuan.lebai mangkuk

Saiful said...

'RAJA BERDAULAT RAJA DISEMBAH…RAJA TAIK PALAT, RAJA DISANGGAH'

RAJA DAH MEMBELAKANGI KUASA RAKYAT.HIDUPKANLAH SEMANGAT HANG JEBAT…JANGAN JADI HANG TUAH!!!!

anakkancil said...

Saiful said...
'RAJA BERDAULAT RAJA DISEMBAH…RAJA TAIK PALAT, RAJA DISANGGAH'

RAJA DAH MEMBELAKANGI KUASA RAKYAT.HIDUPKANLAH SEMANGAT HANG JEBAT…JANGAN JADI HANG TUAH!!!!

February 5, 2009 7:33 PM

Relex saiful...jgn di ikut hati muda...Biasa la ..jatuh bangun adat pertandingan...

Saiful said...

Cuba ambik contoh Indonesia ….. mana ada sultan-sultan lagi? Dulu2 punyala banyak sultan2 di kepulauan Indonesia …. Tapi setelah rakyat Indonesia sudah sedar akan kebodohan mereka dok menyembah dok jadi hamba abdi pada golongan raja2 dan sultan2 …. sampai suatu detik dan ketikanya …. habih segenap raja2 dan sultan2 dihapuskan …. dgn cara menangkap raja2 dan sultan2 dimasukkan kedalam karung guni dan di buangkan dihumbankan ke tengah laut.…… dan berakhirlah sistem beraja dan sistem kesultanan di Kepulauan Indonesia ….. itulah wujudnya Republic Indonesia….. dimana pelopornya tidak lain dan tidak bukan Bong Karno …. lebih dikenali sebagai Sukarno, Bapak Presiden pertama Republik Indonesia.

Saiful said...

Sultan kini bukan lah PENJAMIN kepada agama malaysia ini. Jika benar Sultan menjaga kebajikan agama, mana mungkin sultan membelakangkan perintah agama dalam keputusannya…

agama memerintahkan utk tidak mendouble standardkan sesama rakyat, akan tetapi, SULTAN pulak memihak kepada pemimpin yang mengamal budaya double standard, ( Najib)…
mana mungkin SULTAN yang menjaga agama dan bangsanya akan menyokong seorang manusia yang penuh dengan masalah.

Saiful said...

SULTAN PENTINGKAN DIRI SENDIRI DAN PENYAMUN DAN PEROMPAK HAK RQKYAT. UMNO/BN ADALAH TEMPAT DIA MENGUMPUL HARTA DAN MERAMPAS HAK RAKYAT.

Mesra Sokmo said...

Tak kan melayu hilang didunia - Hishamudin, Ketua Pemuda UMNO.

Kini dapat MB Pak Pa'dakan Obama .....ha..ha.. malu aku

Mesra Sokmo said...

CERAMAH PERDANA KEBANGKITAN RAKYAT

AHAD 8.FEB.2009 JAM 9.30 MALAM

Sg. Nibung Tengah, Bayan Baru
(belakang Sani Char Kuew Tiau)

InsyaAllah malam itu cheGuBard akan ceritakan secara jujur apa yang berlaku. Datang ramai - ramai dan sebarkan.

http://chegubard.blogspot.com/

Mesra Sokmo said...

Pemimpin Pakatan Rakyat, sebagai ikhtibar - PRU13 nanti, janganlah ambil bekas UMNO yg terlibat dgn rasuah, dibimbangi drasuah lagi oleh BN, mcm ini. RM50Juta atau diugut menggunakan BPR

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...