Tuesday, September 16, 2008

Selepas 45 tahun, pembentukan Malaysia diraikan

KELANA JAYA, 16 Sept: Selepas 45 tahun berlaku, pembentukan Malaysia diraikan dengan penuh kebanggaan di Stadium Kelana Jaya malam tadi.

Ia diraikan oleh pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat yang diketuai Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Turut serta adalah para pemimpin DAP dan PAS yang menjadi rakan PKR dalam Pakatan Rakyat.

Mewakili PAS adalah Naib Presidennya, Ustaz Ahmad Awang serta Setiausaha Agung, Datuk Kamarudin Jaffar. Manakala DAP diwakili oleh pemimpinnya iaitu Lim Kit Siang dan juga Lim Guan Eng.

Mereka sama-sama menyanyikan lagu Negaraku sambil mengibarkan bendera kebangsaan, Jalur Gemilang.

Sebelum itu, mereka berbuka puasa dan solat Maghrib dan Terawikh bersama-sama.


270 comments:

1 – 200 of 270   Newer›   Newest»
abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Lim Kit Siang pun datang bersolat ke?

Mana presiden PAS dan Nik Aziz atau ulama lain? Tak ada tiket bas ke nak datang?

HINDRAF tak ada wakil ke?

Pendekar Bujang Lapok- Hassan Ali, tidur ke lepas berbuka puasa.

Anwar- siapa bapa kemerdekaan? Jawpan ialah Ibrahim lah- bapa aku (bapa anwar lah maksudnya).

Siapa penjajah? UMNO lah... aku kan YAHUDI mana boleh kalah dengan penjajahan Melayu yang tak betul nie.

ESOK KERAJAAN BARU...JANGAN LUPA MENGIBAR JALUR GEMILANG...

appa macha! said...

ayoyoo ini worang bukit sana ada sini ada mana mana pun ada bikin kaco!

fadlah said...

org bukit ni sesat ap ker?salah ker kit siang datang?
tak de isu tol la

bn@umno said...

16 Sept: Kenyataan penuh Anwar
Sep 16, 08 4:13pm
Hari ini rakyat Malaysia menyambut Hari Malaysia- hari di mana negara kita menjadi satu dan rakyatnya bersatu. Hari ini mempunyai makna baru. Selepas bertahun berjuang, melawan sistem yang dilanda dan mengabaikan prinsip keadilan- kita sekarang berada diambang kemenangan. Hasrat kita untuk membina semula negara dan menyatu padukan rakyat Malaysia sebagaimana yang dicita-citakan oleh pejuang-pejuang kemerdekaan sudah semakin dekat.

Keadaan ekonomi yang merudum jatuh dengan kadar pengangguran dan inflasi yang tinggi telah menyebabkan rasa tidak puas hati rakyat yang meluap-luap. Hubungan antara kaum menjadi tegang, diburukkan lagi dengan propaganda oleh media yang dikawal oleh kerajaan. Pentadbiran sekarang gagal untuk menawarkan jawapan buat negara kita keluar dari kedudukan sukar ini.

Pakatan Rakyat yakin dapat menyelamatkan Malaysia dari masalah ekonomi dan politik berbaur perkauman. Kami akan melaksanakannya secara bertanggungajwab, menuruti prinsip undang-undang dan tidak akan sama sekali menjejaskan keselamatan dan kestabilan negara dan rakyat negara ini.

Pakatan Rakyat kini memiliki majoriti yang selesa untuk membentuk sebuah kerajaan baru yang stabil. Kerajaan baru yang mencerminkan masyarakat Malaysia yang majmuk.

Jesteru itu kami ingin duduk semeja dengan Perdana Menteri Abdullah Badawi untuk melaksanakan peralihan kuasa secara bertanggungjawab, lancar dan aman. Hasrat ini telah kami sampaikan kepada Perdana Menteri melalui surat yang dikirimkan jam 2.30 petang semalam.

Dengan mandat ini kami bertekad untuk melaksanakan peralihan kuasa yang aman. Kami tidak ingin berulangnya peristiwa yang berlaku sewaktu mengambil alih kuasa di negeri Perak dan Selangor, di mana dokumen milik kerajaan negeri di lupuskan oleh pentadbiran terdahulu.

Kami mengingatkan kepada elemen radikal di dalam Barisan Nasional agar tidak menyalahgunakan kuasa serta menahan para penyokong Pakatan Rakyat. Penyiasatan yang dibuat secara tergesa-gesa oleh BPR terhadap Dato Seri Yong Teck Lee selepas mengumumkan akan membuat undi tidak percaya terhadap Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi merupakan di antara taktik yang kita tolak. Penggunaan ISA terhadap Ahli Parlimen Teresa Kok merupakan contoh untuk menghalang perubahan dengan tidak mengikut lunas-lunas perundangan.

Jesteru itu kami ingin duduk semeja dengan Perdana Menteri Abdullah Badawi untuk melaksanakan peralihan kuasa secara bertanggungjawab, lancar dan aman. Hasrat ini telah kami sampaikan kepada Perdana Menteri melalui surat yang dikirimkan jam 2.30 petang semalam dan kami menuntut beliau memberi perhatian terhadap beberapa perkara seperti berikut :

1) Agar Barisan Nasional tidak menghalang ahli parlimennya dari bertindak menurut suara hati mereka, hak yang dijamin undang-undang serta keputusan yang mereka buat tanpa paksaan;

2) BN tidak boleh menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri untuk menahan ahli parlimen yang berhasrat untuk menyertai Pakatan Rakyat atau ahli parlimen Pakatan Rakyat yang berjumlah 82 itu;

3) Kerajaan BN tidak seharusnya menggunakan kuasa darurat, kuasa polis, atau menggantung perlembagaan mahupun membubarkan parlimen di dalam usaha mereka untuk menghalang Pakatan Rakyat dari berkuasa;

4) Dan Kerajaan Barisan Nasional tidak membuat sekatan jalan raya dan menghalang ahli parlimen, dari memasuki parlimen dan juga institusi-institusi kerajaan lainnya.

Kami yakin Perdana Menteri berkongsi keperihatinan yang sama terutamanya berkenaan kebajikan rakyat dan keselamatan negara. Kami percaya beliau akan memastikan Barisan Nasional bertindak mengikut perlembagaan dan prinsip-prinsip demokratik demi memastikan peralihan kuasa yang aman, serta tiada tindakan sabotaj untuk menghalang hasrat rakyat ataupun menggunakan retorik berbaur perkauman.

Kami menyeru masyarakat di semua lapisan agar memahami hasrat kami semata-mata untuk kebaikan negara ini. Saya juga ingin mengingatkan media massa jangan lagi berada di dalam penafian dengan meneruskan propaganda bahawa kami berbohong. Kita sekarang berada dalam era baru maka saya menyeru media massa meninggalkan tabiat lama dan mengambil iltizam untuk meningkatkan professionalisme kewartawanan.

Selepas pertemuan dengan Perdana Menteri, kami berhasrat untuk meneruskan gerak kerja kami sebagaimana yang digariskan oleh Perlembagaan Persekutuan di dalam kami membentuk kerajaan baru dengan perkenan Yang Di-Pertuan Agong.

ANWAR IBRAHIM
Ketua Pembangkang
Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat

putra revolusi said...

Astaghfirullah....benarkah apa yg aku baca, abe mie 'terjah' tiba-tiba menerjah dirinya sendiri hingga mengaku dirinya sendiri YAHUDI!!! Kalo gitu, barangkali si-Yahudi Amerika yg dibayar 2 million dollar US oleh Dr Mahathir sebagai pengeras utk jumpa Bush dulu itu mungkin sepupu abe mie yg mengaku dirinya Yahudi itu?? Patut le selama nie nampak abe mie pro-UMNO semacam, rupanya abe-mie memang Yahudi yg dia baru mengakuinya sendiri.

Tapi apa pun memang abe mie nie jenis UMNO gentlemen, berani mengaku dirinya Yahudi. Lebih kurang adik beradik Zaid jugalah yg gentlemen berani letak jawatan dari jawatan Menteri. Syabas abe mie kerana berani mengaku dirimu Yahudi!!!

Apa pun perlu diakui dalam beberapa perkara orang Yahudi tulen nie memang berani. Berani Yahudi Israel serupa berani abe mie Yahudi Malaysia yg berani mengaku dirinya Yahudi tu lah juga. Sebab itu PM Israel sendiri pun polisnya berani heret ke mahkamah atas tuduhan rasuah, sedang di Malaysia yg PM bukan orang Yahudi (Pak Lah keturunan Arab + Cina), PM kita sudah 2 kali Datuk Mazlan Idris buat laporan rasuah, tapi BPR dan Polis masih takut nak ambil tindakan. Mungkin abe mie yg ngaku dirinya Yahudi itu boleh minta sapa-sapa kerabatnya di Bukit Aman yg beraninya macam polis Israel utk siasat rasuah Pak Lah??

Apa pun sekali lagi akhir kata SYABAS & TAHNIAH sekali lagi kepada abe mie yg berani mengaku dirinya YAHUDI!!!

appa macha! said...

erkk.. itu jahat punya yahudi pown tada kasi tangkap kasi siksa sendiri punya rakyat.. ini lagi dasyat ni.. kadavaley..

faizhensem said...

apa ko merepek ni abe mie?
siap ngaku yahudi lagi ni....
bulan2 posa plak ni....
ko mengucap balik la be....
kesian aku tgk ko ni....
apa2 pun, video ceramah anwar kat stadium smlm blh di tgk di sini...

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

Juraimi Zainal said...

Semoga kerajaan baru dpt dibentuk

harthono said...

Bolehkah kita berhenti dulu cerita pasal politik, mari sama-sama kita fikirkan tentang kesusahan hidup rakyat yang tinggal nun jauh di pedalaman. Hidup penuh kekurangan namun sentiasa dengan kesyukuran "TANPA MEMIKIRKAN KUASA UNTUK MEMERINTAH".

appa macha! said...

harthono kata:
Bolehkah kita berhenti dulu cerita pasal politik, mari sama-sama kita fikirkan tentang kesusahan hidup rakyat yang tinggal nun jauh di pedalaman. Hidup penuh kekurangan namun sentiasa dengan kesyukuran "TANPA MEMIKIRKAN KUASA UNTUK MEMERINTAH".
-----------------------------
ini lagi 1 worang cakap sedap sendiri punya mulut juga otak poket juga duduk.
itu susah punya worang pedalaman sana duduk juga mau soru! nasi makan bukan besi buruk makan...kasi ilek.. tani ilek.. minyak bayar RM2.55 juga..
apa pasai awak susah2 mau ajar kitorang "kesyukuran"? apa pasai harthono mau kasi pisah itu politik sama itu agama?

itu menteri @ besar2 punya worang ada tau itu kesyukuran? aney nasihat saja.. harthono pigi sana baca. kita kalu mau itu pedalaman punya worang hidup senang gumbira, itu ekonomi kena kasi agih sama rata kasi saksama.

macam mana? dengan undi la! suma worang mau hidup aman makmur. tada rakyat mau jadi kasta ke 3 punya rakyat. ini demokrasi punya nagara. kalu suma worang turun undi.. itu politik lah dia punya nama! hanya dengan kuasa pemerintahan saja boleh ubah kejahatan syaitan itu.
harthono, awak punya ic kaler merah ka?

appa macha! said...

"TANPA MEMIKIRKAN KUASA UNTUK MEMERINTAH".

aney butul2 mau nanggis ini zaman lagi ada srupa ini worang punya pikiran.

bn@umno said...

mengarut sungguhlah PR ni.pembentukkan kerajaan baru mmg tidak dapat menjadi kenyataan.hanya orang bodoh saje yg boleh percaya cakap AI tu.

bonzer said...

Terima kasih PM Lah kerana akan sudi berbincang dengan Pemimpin PR.Perbincangan ini perlu disegerakan demi negara kita yang tercinta. Demi rakyat kita perlu berkorban bukan saja harta tetapi juga nyawa.Apalah ada pada pangkat sekiranya pangkat yang kita pegang di kutuk oleh kebanyakan rakyat. PM Lah, rakyat semua tahu betapa teruknya pemimpin-pemimpin tertinggi BN.Pemimpin tertinggi BN tidak mampu lagi mentadbir negara ini.Eloklah diserahkan negara ini kepada PR untuk dtadbirkan dan menjenamakan semula dengan acuan yang baru.

Tahniah kepada Semua Pemimpin Yang Mementingkan Keselamatan Negara.

TokbatinSenoi said...

Harga minyak Petrol merudum dibawah US $ 92 satu tong. Suarakan pendapat2 blogers.

faizhensem said...

Abe mie mmg barua UMNO....
bende kecik2 dipertikai...
sabar abe mie....
tgu beberapa hari lg....
berani2 kan diri anda nanti...

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

firdaus said...

takde maknenye kalo minyak usd80 setong pun tok batin oi kalo kita punya pm dok asyik sedap lena ja.cuma seminggu dua ni ja tak berapa nak lena tidonye.singapura dlm masa 20 hari 5 kali harga minyak turun kalo kita kena tunggu bulan demi bulan la nak turun buatnye bln depan minyak naik plak maknanya kempunan la kita...

azizah said...

appa macha..
dah 50 tahun merdeka. bahasapun tak betul. macam mana nak betulkan orang lain. inilah ketam

firdaus said...

air muka paklah nampak cuak ja dlm tv3 tadi walaupun ckp bukan main tegas(kununnye je lah).mata tak boleh menipu paklah...

'BELIA MUSLIM' said...

minyak USD92?....
aper lagi...takde can laa harga nak turun...kerajaan rugi byk laa macam tu...wahaha...padan muka...kalau masa harga >USD140 pun kerajaan kater diorang tanggung beban subsidi, ini lagi laa byk diorang terbeban...padan muka...cakap sangat PETRONAS rugi...nak bodohkan orang...kan dah betul2 rugi...ALLAHUAKBAR

azizah said...

kenapa seseorang itu BODOH.

1. kerana jahil belum mendapat hidayah.

2. kerana sombong. tak mahu diperbetulkan.

3. kerana diri ssendiri ingin diperbodohkan.

dalam PR ketiga-tiga golongan itu ade.

firdaus said...

dalam keluarga kita kalo ketua(bapak) tak tau nak uruskan keluarga maka jahanam la keluarga kita jadi miskin la keluarga kita.dalam negara kalo ketua(pm) tak tau nak urus negara maka jahanam la negara kita silap2 jadi negara miskin la.bezanya bapak tak boleh ditukar tapi pm boleh tukar.jadi? tukar la pm kita sebelum terlambat...

azizah said...

boleh je setuju tukar PM.
TAPI TAK SEKALI-KALI UNTUK TUKAR BN.

azizah said...

ASALKAN JANGAN LIM KIT SIANG, KARPAL SINGH, LIM GUAN ENG ATAU ANNUAR IBRAHIM.

firdaus said...

Blogger azizah said...

kenapa seseorang itu BODOH.

1. kerana jahil belum mendapat hidayah.

2. kerana sombong. tak mahu diperbetulkan.

3. kerana diri ssendiri ingin diperbodohkan.

dalam PR ketiga-tiga golongan itu ade.

September 16, 2008 5:58 AM

azizah,

1.kenapa ramai ulama terkenal sebelum join politik masuk pas(pr) selepas join politik?cth; datuk harun din, ismail kamus, taib azzamudin, almarhum ishak baharom bekas mufti selangor dan ramai lagi.mcm mana golongan ulama dituduh tidak mendapat hidayah?

2.mengapa pm begitu sombong dan tidak pernah rasa bersalah kerana meletak kalungan bunga di tugu negara sedangkan majlis fatwa telah keluarkan fatwa ianya haram dan pm turut ditegur oleh mufti perlis tapi tidak mahu mendengar pendapat ahli agama.mufti perak mengatakan haram karnival sureheboh tapi pihak berkuasa pejamkan mata.

3.siapa memperbodohkan diri sendiri?orang yang tahu hak mereka telah dicuri oleh pemimpin yang berkuasa untuk kroni dan anak beranak mereka tapi terus menyokong dan mempertahankan mereka maka golongan inilah yang merperbodohkan diri mereka sebenarnya.

fikir anda dari golongan mana sebelum cakap mengenainya...

TokbatinSenoi said...

Korek le telaga minyak sendiri atau pakai basikal dah le oi!!1

Rasekan le siapa suruh pakai kereta? Kalu na' maju terpaksalah pape asalkan bergaye.

Siapa suruh jadi Rakyat Malaysia? Jadi le rakyat Venezula ke!, Saudi Arabia ke!..... atau jadi kere ke! berok ke, tak yah le na' susah2 ke pump station.

joe said...

azizah said...
kenapa seseorang itu BODOH.

1. kerana jahil belum mendapat hidayah.

2. kerana sombong. tak mahu diperbetulkan.

3. kerana diri ssendiri ingin diperbodohkan.

dalam PR ketiga-tiga golongan itu ade.


Saudari Azizah,

Syukurlah kerana orang BN semua sudah mendapat hidayah. Maka tak hairanlah mereka menghina sunnah Nabi, menghina fatwa mufti dan melakukan kezaliman secara berleluasa. Hidayah jenis ini memang ada di Malaysia saja.

Saya juga menyokong bahawa orang BN/UMNO adalah golongan paling rendah diri di dunia ini. Kalau Selangor ni tak jatuh ke tangan PR 8 Mac lalu, entah bila agaknya dapat berjumpa dengan wakil rakyat BN/UMNO. Alhamdulillah, atas sifat rendah diri mereka, sejak hilang kuasa ni, selalu jugak la ada kat kawasan.

Orang2 BN/UMNO juga adalah golongan yang paling berkesedaran sekali di dunia ini. Mereka nampak bahasa mereka hilang dalam pengajaran Sains dan Matematik, mereka nampak tulisan jawi warisan mereka pupus, mereka nampak agama mereka diancam, mereka nampak saudara sesama Melayu Islam dirobohkan rumah2 di kawasan bandar, tapi mereka dengan penuh bijaksana terus menyokong BN/UMNO.

Tahniah untuk orang2 BN/UMNO. Anda semua adalah manusia yang paling bijaksana di atas muka dunia ini. Tapi di akhirat kelak, Allah akan menentukan, siapa yang bodoh dan siapa yang bijaksana. Wallahu a'lam.

firdaus said...

apa la tokbatin ni melalut la plak tadi dia yang suruh komen.kita jalan mesti ke depan bukan ke belakang tokbatin oi!...

Pakngah Din said...

mie terjah tulih macam sial...ade ke tanya lim kit siang datang bersolat... pegi tanya budak tadika la.. macam budak-budak..blogger konon, piirah

bn@umno said...

walaupun minyak turun sampai usd80 sekalipun,korang perlu ingat semasa minyak dunia naik sampai mencecah usd150 setong, kerajaan telah menanggung kerugian yg amat banyak.Jadi dgn kejatuhan harga minyak dunia sekurang-kurangnya kerajaan dapat cover balik kerugian yg ditanggung oleh kerajaan semasa minyak naik mencecah usd150setong.So, tak payahlah nak complain pasal harga minyak.hanya orang bodoh je yg tidak dpt faham akan masalah yg sedang dihadapi oleh kerajaan.

'BELIA MUSLIM' said...

tok batin orang bn..
tapi celaru...tak tau nak sokong mana sekarang...pakar ekonomi azizah, komen laa pasal minyak...
tok batin konfius...aku tak leh, sekolah tak habis...

firdaus said...

yang tak pahamnya negara kita je selalu lambat bertindak.kata maju...

joe said...

Saya fikir, elok dinaikkan harga minyak itu kepada RM3 seliter. Ini kerana, apa pun kerajaan BN buat, para penyokongnya yang taat akan terus menyokong dengan taat dan setia. "Kami dengar dan kami patuh!"

Ayat2 yang tipikal sudah biasa kedengaran di radio dan tv.
~ Rakyat hendaklah mengubah cara hidup. Jimatkan perbelanjaan
~ Harga barangan mentah makanan naik akibat kenaikan harga minyak dan krisis makanan sedunia. Bukan Malaysia saja yang dilanda krisis sebegini.
~ Harga minyak terpaksa dinaikkan kerana kerajaan menanggung beban subsidi yang tinggi akibat kenaikan harga minyak. Kerajaan akan tetap memastikan kebajikan rakyat terbela.

Ni la ayat2 tipikal yang biasa didengar. Kini setelah minyak turun di bawah paras $100 setong, masih tiada kedengaran lagi cadangan nak menurunkan harga minyak. Teringat kata2 seorang menteri beberapa bulan lepas "Reserve minyak negara cuma akan bertahan sehingga 2015 sahaja". Penipuan serupa ni mungkin boleh dituturkan kepada penyokong BN, tapi kami yang mencari rezeki dalam industri minyak dan gas tau ini adalah tidak benar. Teruskan tradisi menipu rakyat.

arul said...

azizah said...
kenapa seseorang itu BODOH.

1. kerana jahil belum mendapat hidayah.

2. kerana sombong. tak mahu diperbetulkan.

3. kerana diri ssendiri ingin diperbodohkan.

dalam PR ketiga-tiga golongan itu ade.

Ceh..
sudahla kau..ketiga2 golongan ni sudah sebati selama 51 tahun dlm BN.

'BELIA MUSLIM' said...

bn umno...
aku tgk laa kan, penoreh getah tu seronok sangat masa harga getah dunia tengah mahal...takde pun diorang rasa terbeban sebab getah mahal...tapi kan, masa harga getah murah dulu, hari2 berdoa mintaklaa harga getah naik sikit...nape ek?...sory laa kalu aku banyak soal...aku bodo...otak aku buleh pk sampai situ jer...explain laa

Pakngah Din said...

Kalau minyak naik usd150 apa kerugian yg ditanggung oleh kerajaan.. ngok, dah tu tipu pulak minyak akan naik sampai usd200 setong.
Apa guna lantik wakil rakyat kalau balik-balik menyusahkan rakyat..hanya orang bodoh boleh pikir mcm tu..wakil rakyat ke wakil kerajaan

TokbatinSenoi said...

BELIA MUSLIM

Conficius confused. Siapa suruh ta'sub sangat dengan parti2 politik. UMNO, PAS, PKR, DAP piraaaah!

Masa mengundi, mengundilah!
Masa makan, makanlah!
Masa tidur, tidurlah!
Masa na' mati, MATIlah!

Perkara yang senang, nak di berat2kan buat apa?

Jangan jadi BODOH BUAH PELIR, orang seronok didalam, awak kena hempas kat luar.

Senangkan hati, hidup sekali saje.
Mati pun sekali juga.

'BELIA MUSLIM' said...

dah mencarut pulak tok batin...
terjejas ker kehenseman tok batin kalu saya konfius pun...lagipun saya tanya bn umno...kalu tok terjejas zahir dan batin mintak ampun laa...tok jugak yg bangkit isu minyak...

bn@umno said...

pencacai-pencacai PR yg pergi ke stadium kelana jaya malam tadi semuanya dah digula-gulakan oleh si AI yg tak guna tu.Pencacai-pencacai PR tu dah terperangkap dan 'terpukau' dgn janji-janji manis yg ditaburkan oleh AI yg bakal membawa kepada kemusnahan Malaysia.walaupun dikurniakan akal yg sempurna untuk berfikir dgn matang tapi malangnya pencacai-pencacai PR ni telah menjadi terencat apabila terpengaruh dgn kata-kata AI yg berbisa malah lebih berbisa drpd bisa ular tedung.sedarlah wahai pencacai-pencacai PR, jgnlah korang terus sesat dgn perjuangan PR YANG KARUT TU.PAHAM!!!!!!!

appa macha! said...

salah tu tok batin.

Masa mengundi, tipu!
Masa kerja, tidur!
Masa makan, tidur!
Masa tidur, tidurlah!
Masa nak mati, baru cari pengundi!

TokbatinSenoi said...

Belia Islam

Ta' yah le minta maaf, bukan ada siapa yang salah pun!

Siapa yang mengatakan ada 'SALAH, ada 'BENAR' ialah seumpama CONFUCIUS yang confused/celaru.

Tuhan itu bukan nya banyak. IaNYA Tunggal. Pandai le DIA mengatur Alam jagat yang seumpama NOKTAH ni.

'BELIA MUSLIM' said...

apa benda tok cakap ni?...
tak paham pada kepala otak hamba ni...jadi takde ker salah?...takde ker benar?...cakap ada tuhan, takkan takda yg salah atau benar...tok, kalau tok orang islam, jgn cakap yg bukan2 laa tok...kita sembang jer pasal minyak tu...tok takyah sembang pasal agama...takut laa hamba...takut tok terpesong...

appa macha! said...

ayoyoo aney pun srupa ada takut la skarang la belia..

TokbatinSenoi said...

Belia Islam

Bagaimana bolih terpesong. Jalan kepada Tuhan tu ada 'SATU' jer, Kalu banyak cabangnya memang le bolih sesat larat.

Pasal bab minyak tu! kita pakai basikal dah le, ta' yah lah kita merapu2 lagi.

'BELIA MUSLIM' said...

ok, kita naik basikal

appa macha! said...

naik basikal kalu, itu beruk taruk hendle depan tau tok. jgn taruk seat blakang!

kiraziku said...

woi orang umno cakap kat paklah turun cepat minyak,,,,,masa naik harga bukan main lagi naik tak sabar2..........aku nak tengok nuar pulak naik.....cakap betul2 nuar biar jadi...boring la barang2 semua naik harga

bn@umno said...

kiraziku,

bukankah aku dah cakap, dgn kejatuhan harga minyak ni sekurang-kurangnya kerajaan dapat cover balik kerugian yg ditanggung oleh kerajaan semasa harga minyak melambung sampai mencecah usd150.aku rasa budak tadika pun boleh faham akan masalah yg sedang dihadapi oleh kerajaan dan ko pulak yg dah besar panjang pun masih tak paham lagi.malulah sikit kat budak-budak tadika tu beb.

Pakngah Din said...

Usd150 setong = hasil export untung banyak,harga domestik tinggi untung pun banyak
Usd80 setong = hasil export biasa-biasa je, harga domestik maintain untung pun banyak
Sebab = duit poket rakyat lah dok tolong cover kerugian yg ditanggung oleh kerajaan opss Bee aNd....kabinet hampass

man said...

HARGA MINYAK DUNIA NAIK!!!!
MALAYSIA RUGI BESAR!!!

HAHAHAHAA.....

satu penipuan besar....

ini aku buat bandingan....
utk jijah, jali, n abe mie ni xkan paham kalu xcakap detail....
dh ckp detail ni pn aku pasti buat xtau ja....
terus dok jilat pmimpin diorg ja...

------
HARGA PASARAN DUNIA SAWIT NAIK...

para peneroka bsorak gembira sbb pndptn mereka btambh...

HARGA PASARAN DUNIA GETAH NAIK...

para peneroka bsorak tunggang langgang gembira sbb pndptn mereka btambh...

HARGA PASARAN DUNIA MINYAK NAIK...

kerajaan gusar kerana kerugian besar.

hahahaha... lawak2

AKU BUAT KIRA2 EK....
nk bg yg jenis xphm2 ni kasi phm...
geng2 ni kne ckp satu2 bg detail br phm...

negara kita pengeluar sawit, getah n miyak....

aku bg contoh utk getah n sawit..

SBLM HARGA GETAH/SAWIT DUNIA NAIK.

-harga satu tan--katakan RM1000.00.

-katakan si peneroka ni bln tue dpt 1 tan.

-jd untung bersih dia akn bln tue.

(1 tan) x (RM1000.00)=RM1000.00

SLPS HARGA GETAH/SAWIT DUNIA NAIK.

-harga satu tan--katakan RM2000.00.

-katakan si peneroka ni bln tue dpt 1 tan.

-jd untung bersih dia akn bln tue.

(1 tan) x (RM2000.00)=RM2000.00

-jadi xheran la peneroka bsorak tunggang langgang gembira sbb pndptn mereka btambh...

kesimpulannya-
-pihak yg kluarkan bahan asli itu sdiri akan dapat keuntungan belipat2 ganda sebab dia ble jual benda 2 dgn harga yg mahal...
-dia xkan rugi sbb dia xplu apa2 modal tmbahan pn nk kuakn sawit n getah!!!!

JADI UTK MINYAK PLAK...

sblm harga naik...

-katakan harga 1 tong-$50

-katakn msia kuakn myk 1 juta tong utk 1 bln..

-jd untung bln 2..
(1 juta tong) x ($50) = $50 juta

slps harga naik...

-katakan harga 1 tong-$150

-katakn msia kuakn myk 1 juta tong utk 1 bln..

-jd untung bln 2..
(1 juta tong) x ($150) = $150 juta!!

-mana lagi untung?

setiap account kira2 dia ada account masuk n account klua....

untung bersih adalah account masuk tolak account klua..

tetapi yg didedahkan oleh kerajaan pd rakyat adalah kira2 utk subsidi sahaja (acount klua ja..)

jadi rakyat (yg bodoh n penjilat)pn kesianla n terima hkikat hrga myk kne naik..

dia xdedahkan account masuk..

mmgla subsidi meningkat...
tapi keuntungan hasil jualan pn meningkat(account masuk)..

bila tolak dua tue...

untung bersih akan belipat2 kali ganda!!!!!!!!!

aku x cakap kosong tp xsilap aku fakta kira2 untung bersih dr petronas tahun ini....

menyatakan....

petronas mendapat keuntungan paling besar tahun ini dlm sejarah penubuhannya.....

sebab ape?
sbb harga myak naik la!!!!
tp krjaan dok bodohkn rkyat lg ckp rugi,rugi,
tada untung,
tada untung,
tada untung,
tada untung,
tada untung,
banyak klentong!!!!

dah jelas fakta keuntungan bersih petronas tahun ni meningkat hasil kenaikan harga myak dunia!!!!..

DOK PBODOH RAKYAT LAGI!!!
YELA!!!
DALAM KEPALA PEMIMPIN2 UMN.. NI STILL ANGGAP RAKYAT MSIA BODOH LG MCM SBLM MERDEKA!!!

JADI CADANGAN AKU UNTUK GOLONGAN PENJILAT YG DOK SOKONG UMN.. DGN HARGA MYAK SKANG NI....

ANDAI KATA PR BJAYA MMRINTAH...
ANDAI KATA...
JUAL MYK KT SAPE2 YNG ADA KAD KEAHLIAN UMN...(jijah, jali n abe mie...) NI HARGA IKUT PASARAN DUNIA!!!!
xnk jgk!!
jgn dok msia!!!(ulangan kta2 diorg)

DH DOK PETEGAK SANGAT!!!
YANG LAIN2 BAGI MURAH2!!!
HAHAHA!!!

NI SATU LAGI LAWAK....
bila hrga myk turun....
kata pak menteri,kementerian akan membuat kajian dengan teliti, mendengar dr pndgn NGO, pndgan masyarakat, akan buat kajian rapi...
sampi skang xturun2 lg hrga myak ikut kadar hrga psrn dunia...
rakyat tiap2 hari dok tunggu pya tunggu, pnya tunggu...
kui3!!!
kajian rapi?
ni untuk lengah2kn turun harga myk..
sbb diorang untung....
xpk rakyat kt bwh ni derita!!!

masa nk naik mendadak?
ada ke buat kajian dengan teliti, mendengar dr pndgn NGO, pndgan masyarakat, buat kajian rapi???!!!!!
HARAM PN TADAK!!!

IKUT SEDAP KEPALA DEPA JA!!!
ESOK MYK NAIK HARGA!!!!
JANGAN BYK SOAL!!!!!!!!
HORMATI KEPUTUSAN MT!!!
KALU XHORMAT ITU BUKAN BUDAYA KITA!!

HAHAHAHAHA!!!

inila pemimpin yg dipuja jijah, jali n abe mie...

GENG2 NI PUN SATU...
DOK MENYEMAK KT SIASAH NI WATPE...
BUKAN MAIN LAGI DOK KUTUK ORNG,
XDE CLASS LA STAKAT MSUK SIASAH NI...
SIAP CKP DIA ADA BLOG SDIRI LA...
DH ADA BLOG SDRI..
KO MRAPU KT BLOG KO JELA...
YG MCM JIJAH N JALI..
MSK LAMAN YG UMN.. BUAT!!!
NAPE XMSUK?
AKU TH XDE ORG PN KT SITU..
XDE SAMBUTAN PN...
siap kutuk org tls pnjg la...
dah aku ada point nk ckp..
aku ckp pnjg ar...
ko xth nk ckp ape..xde dalil nape umn.. ni bagus sgt...
pendek ar...
yg ko th, merapu, mencarut, gaya org yg patut dipercayai, diikut ka cani?
dh ko ckp pnjg sgt...xpyh masuk sini!!!

ini seolah2 ko dah ada rumah.....
tapi ko masuk rumah orang lain nk meroyan..
blk rumah ar!!!!

JANGAN MEROSAKKAN PMIKIRAN ORG LEN!!
bia korang ja yng rosak!!
buat malu ja masuk sini...

abe mie pn still lari xjwb komen aku..
aku komen.... dia hilang...
tup2 muncul tmpat lain....
aku komen.... dia hilang...
aku komen.... dia hilang...

mcm pmimpin ko....
anwr ajk nk jmpa pn xnk jumpa!!
pengecut!!!!!

hr 2 jali ckp anwr pengct...

jali ckp..
brani ka banduan 2 nk jmpa PM!!!

skang tebalik kuang jali!!!
PM yg xbrani nk jmpa anwr!!!!

naik batang idung sdri lg!!!
mcm biasa!!!

TokbatinSenoi said...

bn@umno

Aku sendiri pun ta' faham, inikan pulak budak2 tadika yang tahu main2 jer. Kau ni meghanjau jer le!

abe MIE 'TERJAH' said...

yahooo... esok kerajaan kelentong pakatan wujud... perdana mentari ialah AlJUburi...

sokong lah.... macam orang bodoh dan miskin ilmu...macam pemimpin pakatan sendri...

anwar jadi PM..peliwat malang

sokong lah kuat-kuat... kamu memang sasau dan sesat...

putra revolusi said...

43 daripada 62 atau 69.3% daripada tahanan yg kini sedang merengkok di bawah akta jahiliah bergelar ISA ialah mereka yg memperjuangkan penubuhan negara Islam. Tidak kiralah sama ada anda orng PR atau BN, tapi hati saya selalu terdetik tentang nasib keluarga mereka. Mereka adalah saudara seislam kita yg punya keluarga, isteri, anak atau setidak-tidaknya ada ibu bapa yg perlu disara kehidupannya.

Sempena Ramadhan yg mulia ini & sebagai persediaan menyambut Aidilfitri, marilah kita hulurkan sedikit sumbangan kepada keluarga mereka yg telah hilang tempat bergantung harap akibat penindasan akta jahiliah bergelar ISA itu.
Sumbangan boleh disampaikan kepada harakahdaily menerusi akaun Maybank no 564070000336.

Semoga sumbangan ikhlas kita dapat mengurangkan secebis tanggungan dosa kita yg kadang-kadang kelihatan merapu tanpa fakta, memaki dan mencarut dlm blog ini.

jorncontra said...

Salam blogger firdaus..
aku sokong pendapat hang firdaus..azizah cakap tak serupa bikin.hang bubuh cukup-cukup kat manusia yang jahil murakap ni.toksah duk sembang pasal agama la azizah klu diri tu jahil.ooiii..azizah hang pi belajar agama.

bn@umno said...

PR sudah retak dah.dato' mustafa ali(pengarah piliharaya PAS pusat)sendiri telah membuat komen bahawa TIDAK AKAN WUJUD KERAJAAN BARU pada 16 Sept.kenyataan ini bukannya dibuat oleh pemimpin BN TAPI OLEH PEMIMPIN PR ITU SENDIRI.mmg melucukanlah.Jadi ini jelas terbukti bahawa DSAI hanya bersandiwara dan memperbodohkan pencacai-pencacai PR.Takkan pulak Dato Mustafa Ali nak berbohong pulak kerana beliau sendiri merupakan orang yg berpengaruh di dalam PR.Dato mustafa Ali sendiri pun tak yakin akan penubuhan kerajaan baru pada 16sept ni.

faizhensem said...

Betulla tu kenyataan mustapha tu...
mmg 16 september x btk kerajaan...
tp 16 september bermulanya hari membentuk kerajaan dari PR....
cuma tgu MP2 dari taiwan balik ke sini...

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

Pakngah Din said...

Mie terjah dok meracau dah.... saat-saat akhir mcm tu la, kita bagi la nak berapa... seminggu, dua minggu.
Mustapa ali buat tu namanya strategi..ngok, klau tak parti terdesak tu akan keluarlah isa nya, sekatan tu sekatan ni.. buat-buat tak paham lak aih.

zali said...

faiz jambu dan sekelian blogger...

kata orang orang lama...

kalau kerbau di ikat pada tali
kalau manusia diikat pada janji

kalau tak dapat nak tunai janji dan kemudian disajikan dengan seribu janji lainnya...lupakan saja.

saya pernah terbaca satu hadis kalau tak silap lebihkurang berbunyi...

manusia beriman tak akan masuk kedalam lubang biawak sebanyak 2 kali...

fikir-fikirkan lah...

zali said...

parti mana yang terdesak pak din...

kalau sesak sangat dan kalau pr nak berkuasa sangat hingga tak sanggup nak ikut saluran yang sah...

dibelakang kami ada polis,tentera dll apa nak terdesaknya...

sanggup ke nak menghadapinya?

kerajaan berbelanja berbillion rm untuk upgrade pertahanan...tak kan nak lawan pakai batu dan parang je?

man said...

Blogger bn@umno said...

PR sudah retak dah.dato' mustafa ali(pengarah piliharaya PAS pusat)sendiri telah membuat komen bahawa TIDAK AKAN WUJUD KERAJAAN BARU pada 16 Sept.kenyataan ini bukannya dibuat oleh pemimpin BN TAPI OLEH PEMIMPIN PR ITU SENDIRI.mmg melucukanlah.Jadi ini jelas terbukti bahawa DSAI hanya bersandiwara dan memperbodohkan pencacai-pencacai PR.Takkan pulak Dato Mustafa Ali nak berbohong pulak kerana beliau sendiri merupakan orang yg berpengaruh di dalam PR.Dato mustafa Ali sendiri pun tak yakin akan penubuhan kerajaan baru pada 16sept ni.


KOMEN AKU

BN sudah retak dah.

Zaid tetap letak jawatan

PUTRAJAYA: Datuk Zaid Ibrahim tetap dengan keputusannya untuk melepaskan jawatan sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri walaupun diminta oleh Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi supaya memikirkannya semula.

"Saya sudah memikirkan sedalamdalamnya untuk melepaskan jawatan walaupun dalam pertemuan dengan Perdana Menteri semalam beliau menasihatkan saya untuk bercuti," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

"Sebagai menteri yang dikira menteri undang-undang, setiap perkara yang berkaitan dengan undangundang, saya perlu bertanggungjawab," katanya.

untuk pengetahuan, zaid ibrahim adalah menteri undang2, dia th psl undang2, dia adalah pguam terkenal!!!
dia letak jawatan sbb th umn.. guna ISA pd jalan yg xbetul!!!!

ko bayangkan ek...
dia menteri...
duit gaji masuk...
xkan suka2 ja letak jawatan klu dia th umn.. 2 btl!!!

DIA TH PASAL UNDANG2!!!
dia peguam!!!
dia yg btggjwb dgn undang2 satu msia ni!!!
bkn satu kmpung!!

ko 2 xth undang2!!!
blagak ckp mcm menteri!!!
terus dok jilat!!!
pdhal dh terang2 xbetul!!!

16 xjadi sbb ape?
anwr ckp...
dia akn tubuhkn krjaan lps jmpa pm bg snarai nama lgkap!!!
kalu hr ni pm brani jmpe!!
hr ni jgk tkr!!!
tm pm pengucut 2 xnk jmpa!!!
xbrani hdapi kbnrn!!

klu umum awl2 tnpa lgkah konkrit,
mengikut sjarah.. umn... akan buat mcm2 helah utk gagalkan...

perkara pnting cani, kne hati2, mungkin amik masa,

bkn buat keje tgopoh2 mcm pmimpin ko 2 naikkan hrga minyak!!

man said...

zali said...

KAMU KATA-kata orang orang lama...

kalau kerbau di ikat pada tali
kalau manusia diikat pada janji

PEMIMPIN KO JANJI.....
XKN ADA KENAIKAN HRGA MINYAK DLM MASA TDEKAT....
TUP2 UMUM HARGA MYK NAIK!!!
PMIMPIN KO CKP, KABINET XKAN DBUBARKAN DLM MASA TDEKAT, TUP2 UMUM BUBAR, UMUM PILIHANRAYA!!!
HAHAHA!!!
PMIMPIN TEPATI JANJI!!

KAMU pernah terbaca satu hadis kalau tak silap lebihkurang berbunyi...

manusia beriman tak akan masuk kedalam lubang biawak sebanyak 2 kali...

fikir-fikirkan lah...

NAIK BTG IDUNG SDIRI!!!

Pakngah Din said...

hai nak hak milikkan ke polis, tentera dll... tak cukup lagi ke yang lain-lain di hak milikkan
Mu ni zali, benda kerajaan dengan benda parti (terdesak) pun tak dapat bezakan... takkan semua nak borong sekali kot

man said...

Zali said...

parti mana yang terdesak pak din...

kalau sesak sangat dan kalau pr nak berkuasa sangat hingga tak sanggup nak ikut saluran yang sah...

KOMEN AKU...

KAMU TH X APE ITU SALURAN SAH...
negara ni ad undang2....
kamu xde hak nk nilai sah xsah...
kamu cedok ayt pmimpin kamu sbijik...
sume ditentukan undang2....
kalu xsah...
umn... ble dakwa kt mahkamah lps benda 2 jadi....
kalu xsah...
dah lama dia kuakan undag2 ckp xsah..
ni dia je ckp xsah ikut kpla dia
bkn undang2 tntukan...
nk pbodoh rakyat...

klu x, pm dh brani jmpa anwr hr ni...
ni x.. lari..
pengecut..

kamu ckp

dibelakang kami ada polis,tentera dll apa nak terdesaknya...

sanggup ke nak menghadapinya?

kerajaan berbelanja berbillion rm untuk upgrade pertahanan...tak kan nak lawan pakai batu dan parang je?


HAHAHA....

DH ADA SUME 2 NAPE PKI ISA?
PENGECUT!!!
KLU BRANI LAWAN AR KT MAHKAMAH!!!
BUKTIKAN!!!

zali said...

blogger sekelian

situasi ekonomi global menjunam teruk di mana 2 syarikat gergasi berusia ratus tahun turut lingkup...

dalam situasi begini...semestinya pr kata 'umno punya pasal la ni'

kalau tak percaya...tengok la.

man said...

zali said...
zali said...

blogger sekelian

situasi ekonomi global menjunam teruk di mana 2 syarikat gergasi berusia ratus tahun turut lingkup...

KOMEN AKU..

dalam situasi begini...

"pm"... terang2ngan tuduh anwr penyebab sume ni....
dia tuduh anwr buat huru-hara utk tukar krjaan.

PADAHAL HURU-HARA DIA YG REKA SDRI SBB XNK LETAK JAWATAN, xnk jumpa anwr bncg tkr kerajaan!!!
HAHAHA!!!!

'BELIA MUSLIM' said...

zali...
apa yg bangsat sangat ngko ni?...
guna polis?...tentera?...
kira sanggup berperang ker?...
giler, sampai macam tu ngko pertahankan kebatilan...nasib baik ngko tak jadi menteri atau pm...
kalu tak jadi kerajaan junta laa...
zali dah tunjuk cara bn-umno pertahankan kuasa...tahniah laa...
tak perlu pun pilihanraya...

zali said...

man...

walaupun saya tak berapa faham apa yang awak tulis tapi beginilah...

pru 13 kan ada...itu saluran yang sah...saluran yang memberi peluang untuk semua rakyat bersuara...

tunggu la pru 13 kalau rasa-rasa mendapat sokongan rakyat...

jumpa nuar pun nak buat apa kalau tak ada perkara penting...awak ingat impian nuar nak jadi pm ni penting ke bagi kerajaan?Itu remeh temeh punya hal...

isa tu pun kerajaan punya la...itu pasal kerajaan guna.

zali said...

belia...

apa tak sanggup pulak kalau pr menjurus kepada keadaan tersebut...

jadi jangan la cari pasal buat huru hara m'sia ni.

bn@umno said...

DSAI tu mmg dah gila kuasa.dia sanggup membeli anggota parlimen BN untuk melompat parti ke PR bertujuan merealisasikan cita-citanya menjadi PM.Tindakkan DSAI ini mmg tidak gentlemen.Seperti kata Dato' Mustafa Ali, PR sepatutnya kena tunggu sehingga PRU13 dan biar rakyat buat pilihan pemimpin yg mereka kehendaki dan bukannya dgn menggunakan wang ringgit untuk membeli anggota parlimen bagi merampas kuasa.

man said...

Blogger zali said...

pru 13 kan ada...itu saluran yang sah...saluran yang memberi peluang untuk semua rakyat bersuara...

tunggu la pru 13 kalau rasa-rasa mendapat sokongan rakyat...

KOMEN AKU...

SAPE YG CKP CARA ANWR XSAH?
CAKAP KT AKU!!!!!!
JGN KO CEDOK PMIMPIN KO CKP JA!!!
UNDANG2 MNENTUKAN IA SAH!!!
KLU XSAH!!!
DAH LAMA KNE DAKWA!!!
ITU BARU BETUL2 XSAH!!!
PMIMPIN KO SUH TGGU PLHANRAYA 13
SBB XNK HILANG KUASA WLAUPN RAKYAT SKANG DH XSUKA!!!!

MNG PILIHANRAYA PN CARA XSAH!!!

KO CKP

jumpa nuar pun nak buat apa kalau tak ada perkara penting...awak ingat impian nuar nak jadi pm ni penting ke bagi kerajaan?Itu remeh temeh punya hal...

JAWAPAN XPAKAI OTAK!!!
JWTAN ANWR KTUA PEMBANGKANG!!!
JWTN BESAR BELAH PMBANGKANG!!
PENTING!!!
KLU DIA CKAP XPENTING!!!
DIA DOK PBODOH RAKYAT CKAP DIA BRUSAHA NK TAMATKAN ISU NI!!!
PADAHAL ANWR AJK JMPA ELOK2,
NK TKR KRJAAN ELOK2, NAK TAMATKAN PESENGKETAAN ELOK2,
DIA XNK!!
LARI!!!
XNK HILANG KUASA LA 2!!

KO CKP..

isa tu pun kerajaan punya la...itu pasal kerajaan guna.

KOMEN AKU...
klu ko xth pasal undang2.. jangan byak ckp...

menteri yg jaga undang2 pn cakap benda 2 xbetul...
sanggup hilang kuasa...

ko yg xth pape terus jilat...

zali said...

ye la...

tadi berita semestinya di TV3 (saluran ceria anda) ada cerita orang bn ditawar rm yang banyak oleh pr...

emm...rasuah jugak...ingat bersih sangat.

'BELIA MUSLIM' said...

rupanya takut ngan bayang2 sendiri

man said...

Blogger bn@umno said...

DSAI tu mmg dah gila kuasa.dia sanggup membeli anggota parlimen BN untuk melompat parti ke PR bertujuan merealisasikan cita-citanya menjadi PM.Tindakkan DSAI ini mmg tidak gentlemen.Seperti kata Dato' Mustafa Ali, PR sepatutnya kena tunggu sehingga PRU13 dan biar rakyat buat pilihan pemimpin yg mereka kehendaki dan bukannya dgn menggunakan wang ringgit untuk membeli anggota parlimen bagi merampas kuasa.

KOMEN AKU...

ko ni barua umno...
ko pn ceduk bulat2 pmimpin ko kata..
buktikan mereka dibeli!!!!

ko baca paper penjilat....
ko hayati...

dia xtulis anwr membeli!!!!

dia tulis anwr "membeli"!!!!

ada beza ayt 2...
klu dia tulis membeli...
dia kne ada bukti...
klu x... org ble saman klu xbetul

tp dia tulis "membeli"
sbb dia xde bukti pape pn....
klu ada bracket, boleh bawa maksud lain walaupn xde bukti...
maknanya xda bukti!!
jgn dok fitnah!!
yg ko ni amik bulat2...
xde bodoh zaid yg jawatan besar gedabak kaya raya nk kne beli..

ko kt sini mcm yakin ada bukti ja!!
brapa org dh kne dakwa kt mahkamah
klu ada bukti?

'BELIA MUSLIM' said...

patut laa terencat zali ni...
tgk tv3 rupanya...
ngko ingat pr ni ader ker duit nak beli orang bn?...pr buat bangunan pun mintak derma laa...

man said...

sape2 ble cakap...
itu tuduhan..
buktinya mana?

lawan la kt mahkamah klu bani!!!

dh tbukti...
thn 1998 pn ble buat tuduhan palsu..
2 br pm tgugat..
skang?
kerajaan tgugat..
mcm2 sggup tuduh...

buktikan la oi...

jawabla hujah aku klu btl gentleman

zali said...

man

memang tak tau apa-apa tapi bayang la...

rakyat dulu pilih mp sebab dia wakil bn tapi bila lompat...dia dah tukar jadi wakil pr...itu tak adil la bagi rakyat...pilih bn tapi dah jadi pr...

pilihanraya pun tak sah jugak?ikut suka awak la...

mak dan bapak awak nikah,sah tak sebab pakai kadi orang bn tu...

apa besar sangat ke jawatan ketua pembangkang?dulu zizah ketua pembangkang tak ada sibuk nak jumpa pm pun...

dah orang tak sudi apa nak harap dan bising lagi?

'BELIA MUSLIM' said...

betul tu man...
sekarang orang buleh saman kalu kena fitnah...tapi takde harakah @ siasah @ suara keadilan pernah kena saman sebab bagi berita tipu...pk byk sikit laa zali...

man said...

ko dh melampau jali siap main mak bapak!!!

aku nk ko mtk maaf scara tbukak skang!!!

aku bncng isu ilmiah!!!

bkn gaduh mcm bdk2!!!!!
jawab dgn fakta!!!!!!!!

kepada semua....
org mcm ni ka yg patut kita pcaya??

zali said...

beliakata : ngko ingat pr ni ader ker duit nak beli orang bn?...pr buat bangunan pun mintak derma laa...

la miskin rupanya...

dah la miskin,tak sedar diri cakap nak tubuh kerajaan dengan modal air liur.

dah la miskin,hantar lagi 5 balaci ke taiwan...

dah la miskin,boleh pulak anjur pesta untuk 25k orang...

bukan saja miskin...hina dan keji lagi.

'BELIA MUSLIM' said...

tak yah layan man...
zali dan orang sekepala dgn dia memang bukan melayu sejati pun...tak beradab...pasni mencarut plak tu...nak tukar kerajaan nak perang...tak sedar yg bapak kemerdekaan dia tuntut kemrdekaan tak pecah peluh pun...

man said...

aku nk ko mtk maaf skrg sblm ape2 yg ko xnk blaku!!!

aku xde main ko pya mak bapak ek jali!!

zali said...

man

saya sekadar bertanya...pakai kadi bn sah ke tak...itu je.

kalau awak kata sah...ok la.

kalau awak kata tak sah...anak haram la awak tu.

'BELIA MUSLIM' said...

stakat tu jer hujah ngko?...
memang ngko ni bebal...kalu potong arteri ngko tu ngsn keris, memang sah kuar darah biru...

man said...

aku nk ko mtk maaf skrg sblm ape2 yg ko xnk blaku!!!

aku xde main ko pya mak bapak ek jali!!

anjar said...

abe mie said..

Lim Kit Siang pun datang bersolat ke?

anjar said

kenapala otak abe mie cetek sangat? Lim Kit Siang datang bukan ikut solat, dia cuma ikut berbuka puasa,

Punyala seronok Lim Kit Siang dapat buka puasa sama ngan org Islam, tau apa dia cakap? "betul2 seronok dapat buka puasa lepas puasa seharian, bagus juga puasani nengajar kita bersabar dan menyihatkan diri, patutla Islam wajibkan puasa"

anda pikir la sendiri abe mie, Lim Kit Siang pun dah cuba memahami Islam, dia anti Islam ke kalau macam tu.

zali said...

aik...2 hentam satu pun tak bulih pegi ke?

dah la tu...berhenti la dari jadi agen tak rasmi pr...

awak susah payah kat sini sedangkan mereka tengok TV3 kat rumah...

man said...

aku nk ko mtk maaf skrg sblm ape2 yg ko xnk blaku!!!

aku xde main ko pya mak bapak ek jali!!

'BELIA MUSLIM' said...

tolong menolong la kamu dalam perkara kebaikan...dan jangan laa kalu tolong menolong dalam perkara mungkar..

zali said...

anjar kata : Punyala seronok Lim Kit Siang dapat buka puasa sama ngan org Islam, tau apa dia cakap? "betul2 seronok dapat buka puasa lepas puasa seharian, bagus juga puasani nengajar kita bersabar dan menyihatkan diri, patutla Islam wajibkan puasa"

anjar,
makan free memang seronok...

dah la miskin...boleh belanja orang kaya makan lagi?

itu yang tersurat di mulut kit siang je...yang tersirat?

jangan terpedaya dengan mulut manis...

anjar said...

pencacai BN....

dulu korang kata PR tak beduit, ceramah mintak sedekah,

memang betul PR takde duit itu sebab kami mintak derma, kami tak rembat duit kerajaan negeri, walaupun kerajaan negeri kaya macam selangor, kami tau duit kerajaan negeri duit rakyat, tak boleh guna untuk kepentingan parti. Tak macam UMNO/BN senang2 guna duit kerajaan untuk kepentingan parti.

Kalau kami PR dah takde duit macam mana kami nak beli MP BN yang rata2kaya raya, boleh ke beli sekupang dua diaorg tu, MP BN yang nak pindah pegi PR tu tak pernah dijanjikan habuan, diaorg pindah atas kesedaran dan tanggung jawab pada rakyat.

man said...

jali anak haram dh xde fakta nk cakap dh!!!!

aku suh buktikan x dapat!!!!

terus ckp merapu!!!!

ko tgk bini ko skali ek....
nth2 bini ko pn blambak ank haram masa ko kua kempen jd penjilat!!!

mmg sesuai....

keturunan anak haram!!!

zali said...

tuduhan : Usaili turut berhadapan empat tuduhan lain iaitu menerima rasuah RM1,000 dan RM9,000 daripada Mohd. Imran pada 10 dan 11 Ogos, meminta suapan RM5,000 daripada wakil kontraktor itu untuk diserahkan kepada Osman dan Jamaluddin yang kedua-duanya dilakukan pada 12 dan 14 Ogos.

pr ada juga rasuah?

pro pr kata : tidaakk...aku tak percayaaaa!

zali said...

man...

tulis lagi man...tulis je apa awak nak tulis...

saya tak mati dengan sumpahan awak dan saya hidup bukan dengan doa awak...

teruskan man...

'BELIA MUSLIM' said...

sabar man...
zali memang bukan orang intelek...
dia hanya orang sesat yg memperjuangkan kesesatan...kita jgn di macam dia...

man said...

tuduhan : "tmbln pm" tlibat dgn pembunuhan altntya dgn bom c4.

pmmpin umn.. pmbunuh?

pro umn.. ckp?:tidaakk...aku tak percayaaaa!

'BELIA MUSLIM' said...

stakat ni takde lagi orang pr dalam kerajaan pr yg kamtoi bab rasuah ni...tuduh berlambak zali...
tuduh politik...takkan tak pernah tau pasal ni...

anjar said...

Tak habis2 sangka buruk ko ni abe mie,

apa sangat la juadah buka puasa yang PR sediakan, ala kadar je, bukan makanan mewah pun, cukup untuk kenyang dan menyihatkan, yang penting berkat, semua rakyat makan sama2 takde beza pemimpin ngan rakyat, nasik bungkus ngan air bungkus je.

Kalau anda kat Lim Kit Siang suka sangat makan free lebih dari itu dia boleh beli.

bukan macam UMNO BN buka puasa di hotel 5 bintang, puak2 pemimpin je yang makan mewah, siap tak abis lagitu, yela mana ada rakyat kebanyakan dapat makan tengok bolehla, kalau ada pun untuk rakyat memang tak abis sebab takde yang nak datang makan majlis tu.

Macam PR sikit sama sikit, takde beza, yang penting beribu yang datang malam tu semua dapat merasa.

zali said...

anjar kata : Tak macam UMNO/BN senang2 guna duit kerajaan untuk kepentingan parti.

anjar,

kalau parti kerajaan tak guna duit kerajaan,sapa lagi nak guna duit kerajaan tu...tak kan pr kot?

sedar la status pembangkang tu...

man said...

1998
tuduhan : "tmbln pm" tlibat dgn liwat.

pro umn.. ckp?:ya pasti anwr bsalah!!!

6 thn kmudian...
mahkamah cakap: semua kes digugurkn anwr xbsalah...

zali said...

belia...

exco perak tu bukan pr ke?

tapi mereka tak salah selagi mahkamah tak dapati meraka bersalah...

sikit hari lagi la...

pro pr kata : tidakkkk,itu fitnahhh
kerajaan salahguna mahkamahhhh...

anjar said...

Man...

Jangan marah sangat kat Zali@zalim tu, aku tau ko orang mulia dari keturunan orang baik2,

Biasala manusia hati busuk bukan boleh tengok orang macam kita yang berada dilandasan yang betul dan muliani.

Sabar man ye, aku tau hati kau boleh bersabar.. biarkan je si zali tu nak menyalak.

zali said...

6 thn kmudian...
mahkamah cakap: semua kes digugurkn anwr xbsalah...

sejurus lepas tu...

nuar : aku tak kira aku nak jadi pmmmm...nak balas dendammmm

man said...

1998
tuduhan : "tmbln pm" tlibat dgn liwat.

y dituduh: saya brani buktikan!!!
kita lawan di mahkamaH!!!


------
tuduhan : "tmbln pm" tlibat dgn pembnhan altntya dgn bom c4.

mahkamah :panggil jadi saksi.

yg dituduh:xnk!xbrani!xnk msuk pnjara!xnk!

'BELIA MUSLIM' said...

zali said...
anjar kata : Tak macam UMNO/BN senang2 guna duit kerajaan untuk kepentingan parti.

anjar,

kalau parti kerajaan tak guna duit kerajaan,sapa lagi nak guna duit kerajaan tu...tak kan pr kot?

sedar la status pembangkang tu...

MEMANG NGKO NI SESAT..
JAHIL..
OTAK NGKO SIKIT TAK LEH PAKAI..
SEMUA ORANG UMNO MACAM NGKO KE?..
ZALI, KALAU NGKO LAA DILANTIK JD PERAIH UNDI, TOBAT NGKO KENA SULA..
GI LAA CAKAP MACAM NI KAT ORANG LAIN..TAPI BUKAN DALAM BLOG..KAT LUAR..

man said...

"pm" : xkira, aku xnk letak jwtn, korang th x, sume suka aku! rkyt suka aku!
mhydin suka aku! mhthir suka aku! mukhriz suka aku! jali suka aku!

tolongla smua!!
tlg suka aku!!!
sbH!
srwk!!!
nnt aku bg cokelat!!!

anjar said...

Zali, lemah betul otak kau,,

Aku ulang bagi kau paham, (kalau kau pahamla, tapi rasanya kau bengap sampai bila2)

Duit kerajaan tu duit rakyat, kerajaan pegang amanah je, bukan leh buat ikut suka hati Pak Lah, guna duit kerajaan utk parti ngan anak menantu.

zali said...

kena sula...

apa rasanya kena sula tu...kena tanya sepul ni...dia ada pengalaman katanya...

sepul kata : mana bleh...
penyula kata : ala sket je...

man said...

"pm"; jali!!!!tolong aku!!!
tolong suka kt aku!!!

jali: ok tuan!!! akan ku jaga kamu wlaupn kne jilat kasut kamu....
itu budaya kita... mghormati MT... xble ptikai

zali said...

saya : apa ni nuar...janji 16 tapi ni dah 17

nuar : rilek la bro...wa baru nak nak kelentong depa...lu kecoh aaa...

zali said...

belia & anjar...

ooo gitu...saya mana la tau benda ni semua...

kalau derma dari kerajaan buleh?

kalau di beri peruntukan dari kerajaan buleh?

man said...

nuar; dah la lah....sume xsuka ko...
meh kita jmpa bncg mcm gntleman,
kata jantan, aku dah jnji 16
aku nk jadi pm....

"piemm" ; xnk!!! xnk jmpa!!!!
aku nk jd "pm" lg!!
katala ape2 pn, aku mmg bkn
jantan!! aku mmg gila kuasa!!
tolong sorok aku jali!!!

jali ;ye tuan masuk bwh ketiak sy!!
xpe!!!bau sedap!!!

"piemm" ;ketiak pn ketiak la....
jnji xilang kuasa...
cntract ank aku ada...
kroni aku xplu pndh dr tgkat
4...
halal haram sume ku sapu

man said...

rkyt : wei!!! turun harga myk!!!

"piem" : lantak p la korang, yg aku th aku untung, baik aku korek msuk poket sblm, aku hlg jwtn....
ble gak buat bekal main golf....
g taiwan bli "betik"

anjar said...

Situasi apabila DSAI jadi PM

Zali: Aku benci X piem, org
jahat, DSAI pujaan ku,
idolaku.

X piem: Aik! ko dah benci kat aku
Zali, Zalim sungguh ko ni,
mentang2 la aku dah pencen
jadi PM.

PM nuar: Sudah la Zali, aku tau
lakonan kau, talam dua
muka, PR tak perlukan
manusia macam kau, dah
jgn buat muka kesian,
banyak fail salah laku
kau ni, pi duduk dalam
penjara ngan org tua tu.

Zali& X piem: wwaaaaaaaaa!!
tolongla Pak Jib

Pak Jib :Nak tolong camna? kes aku
lagi kronik, wwaaaaaaa!!

Kak Mah: isk! isk! isk! suamikuuu!

man said...

dsai jd piem

jali : DSAI!!!!aku syg kamu!!
kamula pejuang mlayu sejati!!
pengangkat martabat agama!!!!
you are my hero!!!
bagi la contrak kt aku!!!!!
kita xjust bawah meja!!!!!!

nuar: mmg aku pejuang mlayu sejati!!
pengangkat martabat agama!!!!

tapi kamu jali!
pencacai, pengampu, penjilat , talam dua muka sejati!!!

ptui!!!

aku lantik kamu jd tkang basuh kandang kuda k mah!pok jib da tada....

k mah : xplu lantik jali!!!
hero hindustan aku ada!!!!!
aku ble peluk!!

'BELIA MUSLIM' said...

bloggers...
tak yah laa layan zali...
orang takde aper pun...
takde otak, takde ilmu...
sokongnya adalah ikut-ikutan...
bergantungnya dia takda asas...
teruskan dakwah kita...

shid said...

Semoga usaha Y.B. Dato' Seri Anwar Ibrahim selaku Ketua Pembangkang Dewan Rakyat untuk membentuk kerajaan bersama para ulama yang terdiri dari Y.B. Dato' Seri Presiden PAS, ulama-ulama dalam PAS, begitu juga rakan-rakan dalam Parti Tindakan Demokratik (PTD) yang terdiri dari Y.A.B. Ketua Menteri Pulau Pinang, dan rakan-rakan dari Parti Keadilan Rakyat agar mendapat sokongan bersama bagi kemudahan seluruh rakyat malaysia semoga kenikmatan hasil bumi di malaysia ini dapat dikongsi bersama semua rakyat terutama sekali dengan penurunan harga minyak serta pengumuman bantuan-bantuan lain termasuk mengekalkan bantuan rebet minyak dari pihak kerajaan baru yang bakal akan dibentuk ini, agar usaha yang baik ini mendapat ganjaran yang berlipat ganda dari Allah swt di akhirat kelak, pemimpin yang benar-benar membantu rakyat serta memegang amanah dari Allah swt ini ianya akan disanjung tinggi oleh Allah berbanding yang terdapat sekarang sebelum ini, kerana pada masa kini Islam tidak diperkasakan dan Islam juga dipermainkan oleh orang-orang melayu sendiri seolah-olah tiada kematian, tiada azab kubur, tiada kebangkitan hari akhirat, tiada syurga, tiada neraka dan tiada titian siratol mustaqim, maka mereka akan berlumba-lumba mencari keduniaan hingga sanggup menggadai agama dengan fitnah, hasad dengki, tidak bersemuka dan bertegur sapa hingga menjadi musuh sesama Islam, inikah contoh yang ditunjuk oleh Nabi Muhammad saw kepada kita selaku umat baginda, yang mana baginda saw selaku pemimpin dan ketua kerajaan bersama para sahabat-sahabat yang berpegang teguh kepada prinsip Islam yang taat setia kepada Allah dan Rasul dalam urusan pentadbiran negara, inilah contoh yang perlu diikuti oleh orang Islam dan orang bukan Islam, sepertimana yang diamalkan oleh khalifah Umar Abdul Aziz.. Amin Ya Rabbal Alamin.... hanya kepada Allah sahajalah kami menyerah segalanya.

zamani said...

omong kosong dan angan angan mat jenin?oh macam tu tanggapan kerajaan bn dengan hasrat saudara anwar untuk menubuhkan kerajaan.sebenarnya begini,kalau kita teliti dan perhalusi detik detik kejatuhan kerajaan sekarang ni,dah banyak.tinggal tunggu nak runtuh.cuma pemimpinnya saja yang cakap..kerajaan masih teguh!sebenarnya kerajaan yang ada pada hari ini tidak menyiasat dari mana punca kejatuhan kerajaan.antaranya-

1. siapa yang mula mula cetuskan isu perkauman..orang bn juga iaitu datuk ahmad,ketua umno bukit bendera

2. siapa yang mulakan isu lompat..orang bn juga.ingat masa parti pbs jatuh dari kerajaan.sebab kerajaan bn yang jatuhkan

3. siapa yang buat akta isa.orang bn juga.dulu akta tu akta keselamatan dalam negeri tapi sekarang akta keselamatan individu.tahan orang untuk selamatkan nyawa..wei masuk akal kah syed hamid

4. siapa yang naikkan harga minyak.orang bn juga.sebab tulah nak hiduppun susah.barang melambung naik nak jerut leher nak mampus

yang lain lain tu teman teman sambung.malaslah nak tulis lagi.banyak keburukan kerajaan sekarang tapi heran masih ada yang menyokong.yelah ibarat pakai baju..baju tulah dorang pakai sampai 51 tahun tak berganti sampai buruk dan busuk.sanggup sangat!

joe said...

Saudari Zali,

Teruskan menunjukkan kejahilan muraqqab saudara dalam blog ini. Sangat lucu melihat orang berhujah tanpa fakta dan berdasarkan kepercayaan yang tidak berasas sahaja.

Jangan fikir pejuang2 Islam takut dengan orang2 pengecut macam saudara. Cakap di alam maya memang gagah. Kalau negara ni dilanda perang, saudara la orang yang akan awal2 lagi lari keluar negara.

Kami tidak pernah gentar dengan orang2 fasiq macam saudara ni. 23 tahun yang lalu, 14 penduduk kampung Memali syahid ditembak. Sampai sekarang mahkamah masih tak dapat nak jalankan perbicaraan saman ahli keluarga para syuhada' memali terhadap kerajaan. Kalau yang dituduh tu ahli pembangkang, secepat kilat je mahkamah jalankan perbicaraan.

Kalau orang2 Memali itu derhaka, kenapa pula DYMM Sultan Kedah mencemar duli menziarahi kubur2 mereka di Baling? Sultan sendiri pun tak rasa mereka ni derhaka. Ni la orang UMNO. Berlaku zalim terhadap sesama Muslim.

Bila dikemukakan fakta macam ni, bukan nak jawab. alih isu dan terus tunjukkan kejahilan. Memang dasar jahil muraqqab. Teruskan merepek. Tapi jangan sekali-kali fikir kami gentar!!

bn@umno said...

satu lagi pembohongan DSAI.sebelum ini beliau berkata akan menubuhkan kerajaan baru pada 16 Sept tapi menurut berita terkini beliau akan menangguhkan proses pembentukkan kerajaan baru.INI JELAS TERBUKTI DSAI ADALAH SEORANG PEMBOHONG. SEBENARNYA BELIAU TAK ADA PUN MP BN YG MAHU LOMPAT PARTI KE PR CUMA INI ADALAH GIMIK BELIAU YG CUBA MENGUCAR KACIRKAN KEAMANAN NEGARA.nampaknya pencacai PR yg sedang menunggu penubuhan kerajaan baru kini hanyalah tinggal sebuah mimpi yg tidak MUNGKIN menjadi kenyataan.

appa macha! said...

ayoyo..
apa suda jadi sama worang dalam ini bolog?
sendiri tanya sendiri jawab ka..

appa macha! said...

ramai suda gila ka
ammaaa..

http://www.youtube.com/watch?v=HNdkg4WoK78

bUnGa mElaTi said...

salam..

makin menjadi sasau pencacai dan penjilat BN yer, en zali, bn@umno dan abg mie terutama nyer, ai aritu kata tak kan jadi kerajaan pada 16 hb ni, mmg tak jadi pun, tapi akan jadi pasni, ko tunggu je lah sikit mase lagi, aku ingat dah terkencing dalam seluar aritu mase tunggu 16hb ni kire air kencing zali, bn@umno dah kering lah tu yg diorg menyalak, pasni ko tunggu je lah, dalam islam pun sabr tu kena ade separuh daripada iman lagi, kita org2 PR ni mmg kena byk bersabr, wahai en zali aku tgk komen ko bkn mian lagi, geli hati aku tgk, ko suke tgk tv3 yer?? 'saluran ceria anda' lah katakan, mmg lah ko suke tu untuk kanak2 yg terencat je.. tak abis2 wat fakta yg jadi auta!!!

pelik2 malaysia ni, takde yg betul pun dalam tv3 suku ko tu, org2 yg tgk tu mmg lah jadi ceria nak2 budak terencat akal mcm ko...

aku ingat klu org2 PR tgk diorg gelak2 sinis je tapi klu ko agak nyer tergelak berguling2 sebab kene kencing je... dah lah en zali.pergi lah mintak abg najib ganti suar ko tu dah hancing aku tgk maklum lah budak terencat akal mana ade akal...

putra revolusi said...

0 hingga 9 adalah angka yg berasal dari Yunani. Cuma ada 10 angka dalam sifir angka Yunani, Arab, Cina dll. Oleh itu angka hanya angka. 916 (16 haribulan 9), 917, 918,1231 (31 haribulan 12) adalah angka. Angka tetap angka. Ada orang kata angka penting, tapi ada yg kata angka hanya angka.

Apa yg penting bagi rakyat Malaysia bukannya 16, 17, 18 atau 30 September, bukan juga 4 Oktober (hari lahir saya), bukan juga 31 Disember (penutupan tirai 2008). Yg penting dan didambakan rakyat marhaen seperti saya ialah satu peralihan kuasa kepimpinan negara dari satu kuasa anti-rakyat kepada satu kuasa pro-rakyat. Kita telah dijajah sejak 1511 oleh Portugis, Belanda, Inggeris dan Jepun. Mulai 1957 kita dijajah pula oleh Parti Perikatan yg kemudian menukar nama kepada BN. BN ialah neo-colonialism yg dua kali lima saja dengan kuasa penjajah sebelumnya. Bedanya ialah penjajah Portugis, Belanda, Inggeris dan Jepun melarikan harta rakyat Malaysia ke negara asal mereka, penjajah BN pula melarikan harta rakyat kita ke kocek kroni mereka di Malaysia. Wang pula ada yg perompak BN itu simpan dalam negara & ada yg disimpan di luar, termasuk Bank Swiss. Namun apapun penjajah tetap penjajah, yg bergelar penjajah itu sama ada penjajah Inggeris atau penjajah BN sama saja, 2x5, sama-sama perompak, sama-sama memeras harta rakyat utk kepentingan peribadi mereka.

Sempena dengan sambutan hari Malaysia, marilah semua rakyat Malaysia menzahirkan tekad untuk memperjuangkan sebuah kerjaan baru yg pro-rakyat bagi menggantikan kerajaan penjajah BN yg banyak mengamalkan polisi anti-rakyat itu. Tidak kiralah tarikhnya bila, berapa September, berapa Oktober, berapa Januari, asalkan ia tidak terlalu lewat. Semoga lepas kerajaan pro-rakyat terbentuk tiada lagi retorik perkauman sempit, tiada lagi tahan tanpa bicara di bawah akta bacul bernama ISA, tiada lagi insan merempat di bawah jambatan, tiada lagi Sains dan Metamatik diajar dalam Bahasa Inggeris, tiada lagi kenaikan petrol atas alasan dungu dan lucu, tiada lagi penindasan terhadap pekerja bawahan, tiada lagi monopoli media untuk satu pihak sahaja dan tiada lagi berbagai polisi anti-rakyat yg lain.

Sebagai rakyat marhaen saya cuma berharap dan berdoa, selainnya terserah kepada kebijaksanaan pemimpin kita. Namun jauh di sudut sanubari, saya tetap percaya akan ada satu hari bahagia di mana ketuanan rakyat akan menjadi realiti jua....

zali said...

joe & melati...

kalau nak buang masa kat blog ni apa payah nak guna fakta...

pro pr kata fakta bn semua bohong jadi memang tak ada maknanya...

apa payah nya juga nak ikut perasaan marah...layan je...

bUnGa mElaTi said...

salam...

aku sokong dgn ko wahai putra revolusi... tak kisah lah bila nak tukar kerajaan, insyaallah dgn izin kita akan bersatu menjadi kerajjan baru m'sia ni menjadi realiti, yg kerajaan BN baru kita letak tarikh dah hantar MP diorg kat taiwan, alkisah nak belajar pasal teknologi pertanian...

al kisah lah pak najib-altantuya bgtau mcm tu, nak buat kerjasame, lawak2... org yg tgk tv3 suke pun percaya lah nak2 en zali, sebab dia suke tgk tv3 suku maklum lah saluran ceria anda katanyer...

pelik lah tahun ni mcm kurang sikit program ISLAM HADARI... mungkin pak lost dah bertaubat atau dia dah berjumpa AYAH PIN untuk meminta pandangan, hahahahaha...

aku ingat lagi bagaimana kerajaan BN membelanjakan RM 2 juta untuk pilihanraya kecil di ijok... kerajaan pada mase itu di ketuai oleh pembuat tempe yg cukup terkenal di seantero dunia iaitu khir toyo..

mcm tu je guna duit kerajaan, duit cukai yg ayah en zali bayar, yg ayah en bn@umno bayar dan saudari azizah bayar.. walhal kita sebagai rakyat tak dapar faedah apa pun dari kemenangan BN...

pleik2 malaysia ni... kepada UMNO silalah bayar tuntutan bayaran mase PRU ke 11 dahulu.. beli banner topi pun sampai berjuta juta ringgit, tak sayang ke pada duit, titik peluh rakyat di kampung...

sewenang2 nyer guna, ko tunggu je lah kat akhirat nnt...

zali said...

blog ni kalau ikut bahasa bangsatnya umpama disco je...

pro pr je yang perasan blog ni macam masjid...nak berdakwah tu...

berdakwah apa kalau satu bab agama pun tak ada...

bUnGa mElaTi said...

salam...
kepada en zali,

wah2 menyalak jugak en zali yer. marah plak bunyi nyer... yerlah kita mase amik SPM pun klu nak tulis jawapan kena ade fakta baru lah cikgu yg memeriksa kertas kita bagi markah...klu menipu atau cube wat2 pandai kita tak dapat markah btol kan??

same lah kat ruangan sisah ni bro klu cakap main sedap mulut je mane lah org nak percaya, mana tau klu ko bg fakta yg bernas yg bagus aku join BN ( nak termuntah aku tulis )
kot2 lah klu ade seketul fakta ko yg bagus tapi aku tgk takde apa2 pun hanya mempertahan kan pak lost dan kroni2 nye sahaja...

kot2 lah ade fakta ko yg bgs, aku nak gak join ko jadi pencacai BN tapi takde langsung, kosong....
nampak nyer ko jadi lah pencacai bn sampai mati...

terima kasih en zali...

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Anwar dah jadi PM...ke? tunggu aje lah..

jangan lupa ezam dulu orang kata dia tak betul...

jom lawat website abe MIE.

bUnGa mElaTi said...

en zali said:

blog ni kalau ikut bahasa bangsatnya umpama disco je...

pro pr je yang perasan blog ni macam masjid...nak berdakwah tu...

berdakwah apa kalau satu bab agama pun tak ada...

tu lah ko.. mase ni lah nak ingat mengingati antara satu same lain... ni takde siap pelri lagi konon2 org2 PR ni anggap siasah ni mcm masjid, ko yg tak pandai agama, ntah2 ayat2 hafazan pun tak hafal... kui...kui...

wahai en zali, tak semesti nyer kat masjid kita nak bincang soal agama kat mana2 pun boleh en zali.. dalam pejabat dalam bas, tak kire lah di mana2...

KAT TAIWAN PUN BOLEH JUGAK KLU ADE DUIT NAK PERGI.... asal kan benda baik apa salah nyer kan...

tak gitu en zali...

bUnGa mElaTi said...

salam...

kita masih menunggu dgn penuh sabar abg mie....

sabar tu separuh dari iman...

tak kan abg mie tak tau...

makin kuat jantung pak lost berdegup...

dup...dup...

bUnGa mElaTi said...

di petik dari malaysiakini:

Anwar berkata, "ramai orang tidak percaya, sama dengan yang mereka kata mustahil Pakatan menang di Pulau Pinang, Selangor dan Perak."

Katanya, seperti mereka kata mustahil, beliau boleh menambah majoriti di Permatang Pauh...

bunga melati said:

tapi hakikat nye apa yg terjadi wahai en zali.. abg mie dan bn@umno...

kenang daku dalam doamu...
kui...kui...

appa macha! said...

kikiki bunga melati
ini budak zali mau cirita dakwah ka?
itu dulu dakwat punya cirita pown tada boleh jawab lagi mau cirita dakwah
dei tambi..poh!

appa macha! said...

pak lost?
hahahahahaha
hohohohohohohoho
kikikikikiki

kayemsee said...

zali said...

blog ni kalau ikut bahasa bangsatnya umpama disco je...



Zali ni kalau ikut bahasa bangsatnya umpama pencacai angkat taik pak lost...hahahahaah

putra revolusi said...

Politik adalah art of impossible. Semua benda mustahil tiada mustahil dlm politik. Dr Mahthir tidak pernah diberi harapan utk jadi PM, tapi dia jadi PM selama 22 tahun. Pak Lah pula pernah diterajang keluar oleh Mahathir dari kabinet, tapi kini dia jadi PM. Jadi jangan pandang rendah kpd kemampuan Anwar. Takdir Anwar utk jadi PM mungkin tiba bila-bila masa.

Ramai kawan saya bertanya mengapa Pak Lah tak mahu jumpa Anwar? Jawab saya mudah saja, Pak Lah memang jenis yg berkarektar inferiority complex iaitu rasa rendah diri yg teruk. Teringat kata-kata Mahathir ketika pertemuan kedua mereka tahun lepas. Kata Mahathir dia yg banyak bercakap dalam pertemuan dgn Pak Lah, manakala Pak Lah lebih banyak mengangguk dan diam sambil membuat catatan dalam buku kecilnya. Pak Lah adalah PM tapi bila jumpa Mahathir dia rasa rendah diri dgn bekas bossnya itu, sebab itu Pak Lah lebih banyak berdiam diri dan mengangguk saja apa yg dikatakan oleh Mahathir.

Begitu juga jika Pak Lah jumpa Anwar yg juga bekas bossnya, tentu sekali lagi Pak Lah akan menjadi rendah diri, apa lagi berhujah dengan manusia bernama Anwar yg memang petah menguasai khalayak itu. Jadi dari Pak Lah yg nampak kebodoh-bodohan itu diperbodohkan di depan Anwar, lebih baik jangan jumpa Anwar supaya dia tidak terus nampak bodoh. Itulah saja nampaknya cara manusia bacul berdepan dengan realiti besar.

zali said...

putra...

pak lah tak nak jumpa nuar?

ayy...dah la tu berapa kali nak cakap...

gini la...kalau kita orang awam ni...nak jumpa pm...mesti ada appointment,maklum lah VVVIP...lepas tu kena ikut turn...

kalau ketua pengkhianat nak jumpa pm...dah la appoinment buat kadar segera nak lulus cepat...mana bley...

ayy,bahaya tu...kena banyak tapisan tu...maklum la orang gila kuasa,bekas banduan plak tu...macam-macam dia boleh buat...tengok pinggul pak lah pun dia ghairah...

putra revolusi said...

Zali,

Ngapa pula Anwar tak boleh jumpa Pak Lah? Kedudukan Anwar sebagai Ketua Pembangkang dan Pak Lah selaku PM dalam Parlimen adalah setaraf, sebab itu posisi mereka diletak bertentang meja dalam Dewan Rakyat. Dia juga diberi kemudahan setaraf dengan PM dalam Parlimen dgn bilik khas untuknya dsb nya. Itu dari segi protokol dalam Parlimen, iaitu institusi tertinggi dalam hiraki politik Malaysia. Jika kerajaan telah mengiktiraf kedua mereka setaraf, mengapa Encik Zali yg mungkin perasan setaraf lebih tinggi dari PM tidak pula menganggap mereka setaraf? Mungkin Encik Zali nak buat lawak bodoh kot?

Lagi pun tengok ajelah kes lain sebagai perbandingan. Maksud saya kes Sayfool dan Najib. Siapakah Sayfool seorang bekas student yg mengaji pun tak habis berbanding dengan Najib seorang TPM? Mudah aje pula Sayfool menemui Najib , bukan sekali pula tu bertemu. Atau pada pandangan Encik Zali yg maha tak cerdik, Sayfool tu timbalan TPM, sebab tu mereka mudah bertemu?

putra revolusi said...

Harga petrol dunia kini merudum hingga USD 91 setong, tapi bila pulak harga petrol Malaysia nak tuiun nie?

Ikut perkiraan saya, dengan menggunakan kiraan matematik yg paling simple, jika semasa harga petrol USD 145 setong, kerajaan tetapkan harga petrol RM2.70, maka bila harga petrol turun jadi USD 91 setong, kerajjaan patut TURUNKAN HARGA MENJADI RM1.69 SELITER sahaja. Lagi pun jika Thailand yg tak ada petrol pun boleh turunkan harga hingga kira-kira RM1.00 seliter, mengapa Malaysia yg ada petrol cuma mampu turunkan i5 sen seliter sahaja? Nak tunggu satu pilihanraya kecil satu lagikah baru nak turun harga??

joe said...

zali said:

joe & melati...

kalau nak buang masa kat blog ni apa payah nak guna fakta...

pro pr kata fakta bn semua bohong jadi memang tak ada maknanya...

apa payah nya juga nak ikut perasaan marah...layan je...


Saudari Zali,

Patut la saudara sekadar meracau sorang2, tak berasaskan fakta rupanya. Contoh yang saya bawak tu cuma satu dari seribu contoh yang takkan dapat dijawab oleh orang2 BN/UMNO yang jahil muraqqab. Biar semua orang dalam blog ni melupakan memali, saya tidak akan lupakan memali.

Fakta apa yang BN ada? gadai bahasa dah settle, gadai tulisan dah settle, gadai kampung melayu di tengah bandar dah settle, gadai akhbar melayu dah settle, gadai tanah rezab melayu pun dah settle, sekarang gadai hidup rakyat lak dengan naikkan harga minyak setinggi2nya.

Bila kita mintak fakta, takde pun dijawabnya. Maklum la, orang jahil muraqqab. Mana ada fakta. Tapi tak nak dengar kebenaran. Tepatlah seperti firman Allah dalam Surah Al-Munafiqun, ayat 3. Syabas Encik Zali.

azizah said...

sebab apa kami ni berani masuk laman yang bertentangan dengan ideologi kami.

1. berani menegakkan kebenaran.
2. taklah macam korang yang suka mengampu.

azizah said...

firdaus ...
1. berapa ramai pulak ulamak yang ada dalam bn. kiralah sendiri.

2. karnival sure heboh haram dari segi apa. kalau konsert, semua konsert haram. bercampur lelaki dan perempuan.
tapi dalam karnival sureheboh tu bukan semata-mata pasal konsert, ada banyak perkara bermanfaat yang lain itulah jahil namanya. berhujah macam budak darjah 5. tapi nak tunjuk terrror. konon.

joe said...

Azizah said:

sebab apa kami ni berani masuk laman yang bertentangan dengan ideologi kami.

1. berani menegakkan kebenaran.
2. taklah macam korang yang suka mengampu.


Saudari Azizah,

Sila jelaskan kebenaran yang saudari tegakkan tu? Apa ada pada kebenaran bila sunnah nabi dan mufti dihina? isu ini saya bawa sejak minggu lepas lagi. Tapi saudari tak bagi apa2 jawapan pun. Jadi, apa kebenaran yang nak ditegakkan?

Kami ni nak mengampu siapa dan untuk apa mengampu? Nak mengampu Anwar? Dia bukan kenal dengan kami pun. Kalau saudari Azizah tu dikatakan mengampu, mungkin logik juga. Sebab yang diampu tu ada kuasa. Sila sebut sikit apa yang kami ampu. Minta maaflah, pejuang tak pernah mengampu.

Elakkan la diri saudari daripada menyertai a bunch of jahil-muraqqab people yang nampaknya dah tiada jalan kembali.

kayemsee said...

azizah said...
sebab apa kami ni berani masuk laman yang bertentangan dengan ideologi kami.

1. berani menegakkan kebenaran.
2. taklah macam korang yang suka mengampu.



Hahaahah....mai plak dah minah senget si jijah nie..tak tau la pulak betoi minah ka, mamat ka, Nyah ker...hehehe

sbb apa berani masuk sini?...sbb nak tunjukkan kebodohan anjing2 bn...umpama nak buka pekung di dada..dan sapa yg dok mengampu dlm nie...kalau bukan anjing2 bn dok nyalak tu....hahaha...lawak..lawak...

azizah said...

joe cakap ...
bahasa mereka hilang dalam pengajaran Sains dan Matematik, tulisan jawi warisan mereka pupus, agama mereka diancam, mereka nampak saudara sesama Melayu Islam dirobohkan rumah2 di kawasan bandar,

joe..
kepa awak terus diperbodokan... sebab awak yang inginkan.

1. belajar bI tak akan menghilangkan martabat bahasa melayu. tu sebab ramai orang keluar u tapi tak dapat kerja sebab kemahiran dalam bi tak ade.

2. kadang-kadang kita terpaksa memaksa orang untuk mencapai kemajuan. sebab itu BI diajar dalam sains dan metematik supaya generasi muda kini terpaksa menguasai bi untuk menguasai sains dan matematik. bukankah itu satu yang bagus.

sebab itu ramai tak boleh komen dalam blog teresa dan raja petra sebab tak reti BI.

3. penguasaan ilmu bukan hanya dalam bahasa melayu.

azizah said...

anjar said...
Punyala seronok Lim Kit Siang dapat buka puasa sama ngan org Islam, tau apa dia cakap? "betul2 seronok dapat buka puasa lepas puasa seharian, bagus juga puasani nengajar kita bersabar dan menyihatkan diri, patutla Islam wajibkan puasa"


KOMEN SAYA...

ORANG MELAYU MEMANG SUKA DIPUJI-PUJI...TAPI ORANG PR SUKA DIPERBODOHKAN

azizah said...

BELIA MUSLIM CAKAP..
aku tgk laa kan, penoreh getah tu seronok sangat masa harga getah dunia tengah mahal...takde pun diorang rasa terbeban sebab getah mahal...tapi kan, masa harga getah murah dulu, hari2 berdoa mintaklaa harga getah naik sikit...nape ek?...sory laa kalu aku banyak soal...aku bodo...otak aku buleh pk sampai situ jer...explain laa

KOMEN SAYA...
ITULAH CONTOH OARANG YANG DENGKI DAN IRIHATI DENGAN KEJAYAAN/KEMAJUAN ORANG LAIN. SIKAP MACAM INI ANYAK DALAM PR.

azizah said...

JOE TANYA..
Sila jelaskan kebenaran yang saudari tegakkan tu? Apa ada pada kebenaran bila sunnah nabi dan mufti dihina?

SIAPA YANG HINA SUNNAH NABI. KALAU TAK TAHU CERITA ASAL JANGAN NAK MENYIBUK. ITU FITNA NAMANYA.

azizah said...

KAYAMSEE
SAYA MASUK SINI NAK TUNJUKKAN KEBODOHAN ORANG PKR SENDIRI.

1. BODOH SEBAB INGIN DIPERBODOHKAN.

2. BUTA SEBAB TAK INGIN MELIHAT. MELIHAT KEBENARAN.

AGAK-AGAKNYA KALAU DAH MEREMPAT MACAM DIINDON,TAK BERSUARA MACAM DI SINGAPORE... BARULAH RASA SYUKUR TU DATANG ITUPUN KALAU TAK MATI DITEMBAK.

azizah said...

INGAT SAYA SUATU KETIKA DULU... KERANA TAKSUB KEPADA PEMIMPIN, PENGIKUT NI BUANG TV, RADIO DAN BUANG ALAT ELEKTRIK KERANA DIKATAKAN PUNCA ROSAK AKIDAH.


APASAL KORANG TAK BUANG SAJA KOMPUTER DAN INETRNET SEKARANG NI. KAN BANYAK BENDA-DENDA YANG TAK ELOKK DI DALAMNYA.

azizah said...

KALAU SAYA SENARAIKAN 100 DALIL ANNUAR TAK BOLEH JADI PERDANA MENTERI MALAYSIA, KORANG NI TAK AKAN TERIMA SEBAB....

1. BUTA KERANA TAKINGIN MELIHAT
2. TULI KERANA TAK INGIN MENDENGAR.
3. KERANA INGIN DIPERBODOHKAN.

anjar said...

Puak2 UMNO dlam blog ni pernah kata berani ke anuar (banduan jumpa PM)

Sekarang nampaknya piem pork lah yang takut sangat jumpa DSAI, kan aku dah cakap mesti macam2 alasan piem tua tu bagi tak nak jumpa DSAI.

Apa sanyat la keberanian piem tua tu, selamani pun berlindung belakang menantu beruk samsing tepi jlan.

TokbatinSenoi said...

MAGERAN hasil usaha terakhir Abdullah Ahmad Badawi untuk menyelamatkan diri?

LATEST: Abdullah takes over as Defence Minister,
Najib made Finance Minister, WHY?

anjar said...

Jijah...jijah

menyalak lagi rupanya, sonak gak ada spesis nama Jijah ni. Sapa yang kena bodohkanni.

Org PR ke BN? Ameno bagi duit tambang nak undi baru ni, gua rembat, ameno buat kenduri panggil org kampung aku pegi siap bungkus bawak balik lagitu, peduli apa, puak ameno curi harta rakyat lagi banyak.

Ameno bagi gula, bagi susu,aku ambik (rasuah aku konon), pendek kata apa ameno bagi masa nak pilihan raya semua aku kebas, siap mintak lebih2 lagi.

Masa undi, dun aku undi PAS parlimen undi PKR, sapa bodoh sebenarnya kawan2 PR? aku ke puak ameno macam Jijah tonggek.

anjar said...

Jijah menyalak

KALAU SAYA SENARAIKAN 100 DALIL ANNUAR TAK BOLEH JADI PERDANA MENTERI MALAYSIA, KORANG NI TAK AKAN TERIMA SEBAB....

Anjar berhujah...

Jijah tak usahkan 100, satu dalil pun ko susah nak reka, tak yah la, buat kena gelak je salakan ko tu.

Aku bukan apa takut apa yang ko tulis Pork Lah baca, serangan jantung pulak org tua tu nanti, maklumla selamani dia ingat dia paling "bangang" menipu rupanya pencacai dia lagi "bangang" bab auta ni.

faizul hadi said...

di petik dari malaysiakini:

Anwar berkata, "ramai orang tidak percaya, sama dengan yang mereka kata mustahil Pakatan menang di Pulau Pinang, Selangor dan Perak."

Katanya, seperti mereka kata mustahil, beliau boleh menambah majoriti di Permatang Pauh...

bunga melati said:

tapi hakikat nye apa yg terjadi wahai en zali.. abg mie dan bn@umno...

kenang daku dalam doamu...
kui...kui...

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

azizah said...

ANJAR... ANJAR...

KALAU BN BERIKAN SUMBANGAN UNTUK MERINGANKAN BEBANAN DIKATAKAN RASUAH
KALAU PR YANG BERI...SIAP CIUM TANGAN, MUKA DAN TAPAK KAKI LAGIII KAT PEMIMPIN TU. MENJIJIKAN.

azizah said...

Oleh Ahmad Yusof

Apa yang saya paling sedih, ada menteri yang mengangap ISA bukan undang-undang. Bukan main banyak beruk dan monyet di hutan turut ketawa. Bukan ketawa sedikit, terbahak-bahak. ISA adalah undang-undang negara ini. ISA telah banyak kali menyelamatkan negara ini dari pergaduhan kaum dan pertumpahan darah.

Tan Hoon Cheng memang bukan ‘pengganas’ tetapi akibat dari laporanya, suasana jadi tegang. Ahmad Ismail sudah membuat penjelasan, tetapi Tan Hoon Cheng berkali-kali akan ‘mempertahankan’ apa yang ditulisnya. Untuk apa? Bijakkah dia jika dengan tulisannya itu akan menyebabkan hubungan Umno-Gerakan menjadi masalah? Hebatkah dia jika dengan tulisannya itu menjadi Melayu dan Cina berbalah?

Maka, ISA hendaklah dikenali sebagai undang-undang pencegahan! Kalau masih tidak faham, masuklah TADIKA semula.

roh_insan said...

azizah.

Yg org umno dok pecaye Dsai meliwat say fool dgn hanye menyebut lafaz sumpah tu tak ke menghine sunah nabi.

appa macha! said...

jijah..
ini hari buka poasa sama aney mahu ka? mari jijah mari

firdaus said...

azizah,

1.tolong senaraikan ulama umno.maaflah saya xkenal sapa.

2.ya la masalahnya sureheboh sekarang dah ada konsert sebelah malam jugak.jadi kau pun nak jadi macam paklah tak nak dengar pandangan mufti?kalau kau orang umno memang aku tak hairan lah lagipun umno memang dah sah tolak islam pun....

anjar said...

Petikan dari salakan Jijah

ANJAR... ANJAR...

KALAU BN BERIKAN SUMBANGAN UNTUK MERINGANKAN BEBANAN DIKATAKAN RASUAH
KALAU PR YANG BERI...SIAP CIUM TANGAN, MUKA DAN TAPAK KAKI LAGIII KAT PEMIMPIN TU. MENJIJIKAN.

Anjar berhujah penuh sopan.

BN bagi sumbangan masa nak Pilihan Raya (nak bodek la tu) masa lain nak jumpa wakil kepada wakil rakyat pun susah, rasuah la tu.

PR bagi tak kira masa, kena banjir datang bagi, rumah terbakar datang bagi, kena ribut datang bagi, walaupun tak banyak mana tapi amat bermakna.

Bab cium tangan tu puak2 ameno je yg buat, cium muka kan ke kak nah bini pok jeb yang buat kat Shah Rukhan, cium tapak kaki rasanya dlam video bekas pak menteri "bee and" yg jaga pasal kesihatan tu buat. apa ko merepek ni Jijah?

bonzer said...

Azizah said:
sebab apa kami ni berani masuk laman yang bertentangan dengan ideologi kami.

Bonzer said
Sebab laman ideologi Azizah semuanya pembohong,penipu,pengampu .Jadi kalau pembohong nak menulis dalam laman pembohong mana boleh.Kan serupa kedua-duanya.

Azizah said lagi
1. berapa ramai pulak ulamak yang ada dalam bn. kiralah sendiri.

Bonzer said

Nak kira macam mana, tak ada

Lagi-lagi azizah said

KALAU SAYA SENARAIKAN 100 DALIL ANNUAR TAK BOLEH JADI PERDANA MENTERI MALAYSIA, KORANG NI TAK AKAN TERIMA SEBAB....

Bonzer said

SEBAB ada 2002 dalil Pak Lah dan BN perlu berundur dari menguasai kerajaan. 100 sikit la Azizah oooooooooooooooooi.

Soalan dari bonzer

Bagi 5 sebab bukan 100 sebab Anwar tidak boleh jadi PM.

firdaus said...

paklah ambik alih kementerian pertahanan?

selepas memper'anjing'kan polis tapi gagal jugak halang kebangkitan rakyat sekarang ni nak memper'anjing'kan tentera pulak?

firdaus said...

ISA zaman perang boleh la.mufti perlis pun dah ckp islam tak perlu ISA untuk pertahankan agama suci kita.lagipun undang2 islam sendiri pun dah lengkap.tapi apakan daya orang islam sendiri yang lebih pentingkan bangsa yang berusaha menggagalkan usaha untuk mendaulatkan hukum allah.subahanallah mungkin fahaman mereka melayu akan membawa mereka ke syurga kot sebab tu mereka tolak islam...

appa macha! said...

anjar yg cantik manis..
aney ada rasa itu jijah suda terminum itu ayah pin punya kaki punya air basuh la.. itu pasai benak nak mampus tapi belagak pandai juga.. sikit sikit tulis "bodoh" sikit sikit kata worang len tada baca.. ini memang worang biyyen/amuno tegar punya ciri2.. tappa anjar cantik manis..
kasi adipak adipak sama dia.. ammaaa..

anjar said...

Salakan bangang JIjah...

Maka, ISA hendaklah dikenali sebagai undang-undang pencegahan! Kalau masih tidak faham, masuklah TADIKA semula.

berhemah sungguh kata2 Anjar....

memang aku tak paham, dalam al-quran ngan hadis nabi tak pernah aku jumpa bab ISA, dalam kitab Yahudi adala,

Banyak lagi negara lain berbilang kaum kat duniani tak gunapun ISA, aman damai pun diaorg, kalau ISA untuk pencegahan Israil tu guna ISA kucar kacir jugak, alasan bangang...

biar la aku masuk TADIKA dari masuk UM sanjung ajaran yahudi. Islam konon, pegi makan je la Jijah, puasa pun buat ape, dpt lapar dahage jela..

appa macha! said...

itu worang jilat *#&%@! biyyen punya saja suka sama itu isa. biyyen punya mentiri pown banya tada suka sama isa. tappa sikit hari lagi ittu isa jadi surupa itu islam had hari suda kena ban sana selangor.. sudah kasi haram wooo..

anjar said...

appa macha!
tima kasih, tapi aku bukan cantik manis, aku ganteng je, he he

joe said...

azizah said...
JOE TANYA..
Sila jelaskan kebenaran yang saudari tegakkan tu? Apa ada pada kebenaran bila sunnah nabi dan mufti dihina?

SIAPA YANG HINA SUNNAH NABI. KALAU TAK TAHU CERITA ASAL JANGAN NAK MENYIBUK. ITU FITNA NAMANYA.


Saudari Azizah,

Saya tidak menyibuk. Saya bukan jahil muraqqab macam saudari. Saya dengar dengan telinga saya sendiri. tak perlu pun cerita asal. Saya tidak fitnah dan ini diucapkan sendiri oleh pemimpin BN. Yang menyibuk dan tak tau hujung pangkal dalam hal ni adalah saudari. Jahil dan tak mau nak mengakui bahawa pemimpin BN/UMNO yang saudari puja tu pernah merendah2kan Islam.

Adakah bodoh benar tidak belajar sains dan matematik dalam bahasa inggeris? bodoh benarkah belajar sains dan matematik dalam bahasa melayu? saya semasa di sekolah cuma belajar dalam bahasa melayu. Sampai sekarang saya tetap dapat bertutur bahasa Inggeris dengan baik. Mungkin saudari Azizah yang jahil muraqqab dan tak pernah masuk universiti, maka tak berapa faham dengan sistem pendidikan. Untuk kanak-kanak yang siang malam bercakap bahasa Melayu, belajar Sains dan Matematik dalam bahasa asing hanya akan menghilangkan minat mereka.

Takkan tak sedar lagi. Kami yang tak sokong BN ni bukan orang jahil macam saudari. Jawab pun takde fakta. Kalau tentang minyak lagi la saudari tak tau jawab. Baik saya tak payah cakap. Mengikut pantauan saya, saudari Azizah cuma bercakap tanpa tau hujung pangkal. Ini taktik biasa orang BN/UMNO. Mereka fanatik, tapi menuduh orang lain fanatik. Mereka jahil muraqqab tapi menuduh orang lain bodoh. Tepatlah firman Allah dalam Surah Al-Munafiqun, ayat 3.

kayemsee said...

paklost buat lawak lagi...dah tak reti nak jaga ekonomi tu elok la lepas jawatan tu...tengok ekonomi Malaysia pun dah tenat dah...dan satu gi...elok la lepas terus la jawatan pm tu, dah tak reti nak mentadbir...

tapi yg syok ambik plak portfolio menteri pertahanan...dah tak tahan ker...hek..hek...ker takut tentera nak rampas kuasa kalau bwh najib...atau pun nak gunakan tentera plak nak tangkap rakyat...senang tangkap pastu bom jer penyokong pr guna c4 cam najib buat dulu...senang crita kann...paklost..paklost...lawak apa yg hang nak buat lepas nie pun tak tau la....

bonzer said...

Betul kata Anwar Pemimpin BN nak lompat.

Kewangan lompat ke tentera. Lompat la tu..............

appa macha! said...

aney mati2 ingat ini anjar tanggaci cantik manis
chuih ptuih..

appa macha! said...

ha ha ha haaa
sikarang ini harta aku yang punya
ha ha ha haaa

bonzer said...

Sekarang masa yang sesuai untuk lompat. PM dan TPM dah lompat tunggu apa lagi MP-MP yang lain.

Lompat jangan tak lompat.

Nak tau macam mana nak lompat tanya Ibrahim Ali.

bonzer said...

Sah September 1... atau 2... akan terjadi. Pak Lah dah gelabah beruk.

putra revolusi said...

Pak Lah dalam kenyataan akhbarnya sebentar tadi di samping mengumumkan rombakan terbaru Menteri Kewangan dan Menteri Pertahanan, juga mengumumkan Anwar sangat membahayakan keselamatan dan ekonomi negara.

Kata-kata Pak Lah itu seperti amaran awal bahawa dalam tempoh terdekat mungkin Anwar akan ditahan di bawah akta jahiliyah bergelar ISA. Akta yg bertentangan dengan roh Islam itu adalah talian hayat terakhir Pak Lah bagi menyelamatkan kerajaannya yg semakin lemah itu.

Tidak menghairankan jika Pak Lah menggunakan akta jahiliyah yg zalim bergelar iSA itu, kerana bukankah akta itu diciplak dari akta warisan kolonial? Pada masa ini hanya ada 4 negara di dunia saja yg mempunyai akta yg serupa dengan ISA iaitu Britain, Amerika Syarikat, Israel dan Singapura. Jika di Malaysia terdapat Kem Kamunting utk tahanan ISA tanpa bicara, di Amerika terdapat Kem Guatenamo Bay, di Britain pula terdapat Kem Belmarsh, manakala di Israel terdapat Akta Penahanan Pentadbiran bagi menahan orang-orang Palestin tanpa bicara. Kebetulan keempat-empat negara Amerika, Britain, Israel dan Singapura adalah idola dan qiblat pemimpin-pemimpin BN, jadi tidak menghairankan ISA akan terus digunakan bagi menunjukkan kerajaan BN adalah setaraf dengan keempat-empat negara idola mereka itu.

AJK-UMNO said...

la timbul lagi org bongok nie rupa nyer.. haha lama tak nampak pi mana malu ker... kah....kah...

weh bodoh.. minyak mentah dunia tak penah naik pun sampai 150setong.. paling tinggi pun 145usd setong la bodoh.. kalau setakat nak bagi fakta mcm dulu pi bla la beruk... bodoh tak tau malu betul monyet nie.. lagi satu.. nie nak bagi tau.. bile minyak dunie naik.. tak tau ker petronas dapat berlipat2 kali ganda keuntungan.. lebih dari boleh cover..




Blogger bn@umno said...

walaupun minyak turun sampai usd80 sekalipun,korang perlu ingat semasa minyak dunia naik sampai mencecah usd150 setong, kerajaan telah menanggung kerugian yg amat banyak.Jadi dgn kejatuhan harga minyak dunia sekurang-kurangnya kerajaan dapat cover balik kerugian yg ditanggung oleh kerajaan semasa minyak naik mencecah usd150setong.So, tak payahlah nak complain pasal harga minyak.hanya orang bodoh je yg tidak dpt faham akan masalah yg sedang dihadapi oleh kerajaan.

September 16, 2008 6:25 AM

bonzer said...

KOTA KINABALU 17 Sept. - Parti Maju Sabah (SAPP) membuat keputusan keluar daripada Barisan Nasional (BN) melalui mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) parti itu di sini hari ini.

Dah mula lompat

Azizah and geng tak raya la tahun ni

azizah said...

ANJAR CAKAP...BN bagi sumbangan masa nak Pilihan Raya (nak bodek la tu) masa lain nak jumpa wakil kepada wakil rakyat pun susah, rasuah la tu.

PR bagi tak kira masa, kena banjir datang bagi, rumah terbakar datang bagi, kena ribut datang bagi, walaupun tak banyak mana tapi amat bermakna.

KOMEN SAYA...
INILAH YANG DIKATAKAN BUTA DAN TULI. KALAU SETAKAT BACA SIASAH AJE MEMANJANG. MEMANGLAH KAU DUDK BAWAH TEMPURUNG.

azizah said...

joe said
Adakah bodoh benar tidak belajar sains dan matematik dalam bahasa inggeris? bodoh benarkah belajar sains dan matematik dalam bahasa melayu?

inilah yang dikatakan menambah dan memanipulasikan cerita . sama seperti annuar ibrahim.

KOMEN : SAYA TAK PERNAH CAKAP BODOH KALAU BELAJAR SAINS DAN MATEMATIK DLM BAHASA MELAYU.

MAKSUD AYAT SAYA DALAM ULASAN LEPAS IALAH BELAJAR BI TIDAK MENJEJASKAN MARTABAT BM.

ITULAH SEBAB AKU SURUH KAU PEGI BELAJAR DULU.

anjar said...

sayup2 terdengar salakan Jijah

KOMEN SAYA...
INILAH YANG DIKATAKAN BUTA DAN TULI. KALAU SETAKAT BACA SIASAH AJE MEMANJANG. MEMANGLAH KAU DUDK BAWAH TEMPURUNG.

Anjar berkata penuh tertib

buta? tuli apenya Jijah oiii! memang itu yang puak ameno buat,

buta ke tuli ke tak kesah Jijah, biar cacat anggota badan tapi cerdas akal fikiran, jangan cacat otak macam ko, mengaku islam, benci yahudi konon tapi tetap pertahan undang2 ciptaan yahudi, ko dah makan ke? kalau blum pegila makan, puasa pun sia2

anjar said...

Situasi politik sekarang

MP BN yang cerdik dah mula lompat,

Pork Lah ngan Pak Jib dah terlompat2.

bn@umno said...

hari ni dah 17 Sept, tapi pembentukkan kerajaan baru masih belum terlaksana.Jadi 16sept yg dilaung-laungkan hanyalah sia-sia dan adalah gimik DSAI semata-mata.wahai pencacai PR, korang ni dah kena kelentong kat AI dah.baliklah ke pangkal jalan dgn memberi sepenuh sokongan kepada BN.

bn@umno said...

AAb telah menegaskan bahawa DSAI ialah seorang yg perosak keamanan dan ekonomi negara.jadi marilah kita sama-sama berdoa supaya malaysia tidak jatuh ke tangan PR.

jorncontra said...

Akhir Zaman ini golongan jahil murakab ni diangkat jadi pemimpin,segala tindak tanduk mereka dibenarkan oleh penyokong mereka walaupun bertentangan ndengan AlQuran dan Sunnah.,penyokong mereka pun diketogeri sama lavel dengan mereka.mereka lah yang menghina agama dan sunnnah nabi.kita tunggu saat-saat kehancuran jika puak jahil murakab ni terus memerintah.ini janji Allah.

bn@umno said...

Pujian harus diberikan kepada AAB kerana telah memberikan jawatan menteri kewangan kepada NTR.ini telah membuktikan AAB TELAH SEDAR akan kelemahan beliau didalam menjaga kewangan negara.Dgn perlantikan NTR ia sedikit sebanyak akan memberikan pertumbuhan ekonomi yg positif kepada negara.Perlantikan NTR sebagai menteri kewangan mmg tepat pada masanya.Jadi jgnlah lagi kita mengutuk DSAAB lagi.Sebagai manusia,DSAAB tidak terlepas drpd melakukan kesilapan, oleh itu marilah kita sama-sama memberi sepenuh sokongan kepada PM malaysia ni.

jorncontra said...

kesian dan simpati kepada pada mereka yang terus mempertahankan pemerintah yang TOGHUT@BN ni.BN ibarat api dalam sekam.mereka yang sebenarnya perosak ISLAM.sudah 51 tahun mereka rosakan ISLAM.dah lama dahhhh..

bn@umno said...

jorncontra,

sape yg rosakan islam sebenarnya ni?habih yg RPK(malaysia today) siarkan artikel yg menghina islam tu tak rosakkan islam ke?aku cukup sokong dgn tindakan pantas PDRM yg menahan RPK dan didakwa dibawah ISA.Bodoh betullah ko ni.

bn@umno said...

Aku cukup simpati dgn penyokong PR yg inginkan pembentukkan kerajaan baru pada 16Sept. tapi malangnya impian tu tidak menjadi kenyataan.padan muka korang wahai penyokong PR.hahhahahhaha

bn@umno said...

Aku cukup simpati dgn penyokong PR yg inginkan pembentukkan kerajaan baru pada 16Sept. tapi malangnya impian tu tidak menjadi kenyataan.padan muka korang wahai penyokong PR.hahhahahhaha

bn@umno said...

Aku cukup simpati dgn penyokong PR yg inginkan pembentukkan kerajaan baru pada 16Sept. tapi malangnya impian tu tidak menjadi kenyataan.padan muka korang wahai penyokong PR.hahhahahhaha

bn@umno said...

Aku cukup simpati dgn penyokong PR yg inginkan pembentukkan kerajaan baru pada 16Sept. tapi malangnya impian tu tidak menjadi kenyataan.padan muka korang wahai penyokong PR.hahhahahhaha

bn@umno said...

Penyokong PR dah kena tipu dgn DSAI.hahahhahahaa

bn@umno said...

Penyokong PR dah kena tipu dgn DSAI.hahahhahahaa

firdaus said...

suke nampak?

firdaus said...

tapi menampakkan kebodohan kau saja kesian betul aku.memang la 16 sept tak jadi kerana umno menjadi pengecut dan main taktik kotor sebab bawak lari mp keluar negara itulah taktik orang pengecut macam pemimpin umno.kalo betul umno berani sepatutnya mereka berani berhadapan dgn pembangkang pada 16 sept.tapi sah memang nampak sangat yang umno ni pondan bukan anak jantan kokok lebih tapi penakut.budak sekolah rendah pun tau pikir mcm mana nak tukar kera'jaan kepada kerajaan sebab mp takde habis dipaksa keluar negara.ko ni bn@umno aku ingat pemikiran ko dah naik ke kelas kedua ke tapi masih di kelas ketiga.simpati betol aku kt ko...

bn@umno said...

menurut kenyataan AAB di TV3 tadi, DSAI mungkin akan ditahan kerana telah merosakkan keamanan dan ekonomi negara.malah DSAI juga telah memburukkan nama baik malaysia di luar negara.nampaknya PR dah tak ada pemimpin yg berwibawa lagi bila DSAI kena tahan.hahhahahha

bn@umno said...

khairy telah SAH akan bertanding ketua pemuda Umno.aku bukannya penyokong kuat khairy tapi aku berharap Khairy akan dapat membuat perubahan bagi mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap BN.Aku yakin khairy dapat melakukannya kerana beliau adalah seorang yg bijak dan berkelulusan drpd universiti ternama dunia.

bn@umno said...

berita terkini,DSAI mungkin akan ditahan di bawah ISA.hahhahah

man said...

jijah kembali!!!!

jijah said...

sebab apa kami ni berani masuk laman yang bertentangan dengan ideologi kami.

1. berani menegakkan kebenaran.
2. taklah macam korang yang suka mengampu.

JIJAH.....

KALU KO NK PTEGAK KEBENARAN...
KO BRANI JAWAB SATU2 SOALN DGN FAKTA!!!
BUKAN PENGECUT!!!!

KLU KO BRANI TEGAK KEBENARAN:

1)JAWAB COMMENT AKU PSL HARGA MIYAK..

KO CKP...

KALAU SAYA SENARAIKAN 100 DALIL ANNUAR TAK BOLEH JADI PERDANA MENTERI MALAYSIA,

2)Bagi 5 sebab bukan 100 sebab Anwar tidak boleh jadi PM.

3)berapa ramai ulamak yang ada dalam bn.BAGI NAMA!!!

dalam karnival sureheboh tu bukan semata-mata pasal konsert, ada banyak perkara bermanfaat

1)senaraikan kt aku 5 pkara manfaat berserta contoh programnya..


KO JAWAB SMUA SOALAN AKU KLU BTUL2 KO BRANI NK PTEGAK KBNRAN!!!!

KLU XLE JAWAB MAKNANYA KO LA PENGAMPU BESAR!!!!


AKU TAHU KO MST JWB

PK LA SDIRI!!!
BC LA YG SBLM2 NI!!!
TPULANG LA PD DIRI SDIRI!!!

KEPALA HOTAK HANG!!!

man said...

JIJAH...

HARI 2 KO CKP....

Dlm bab agama ni biarlah para ulamak yang bincangkan sebab mereka lebih arif.dalam islam kita tak boleh cakap perkara yang kita kurang pengetahuan. kena rujuk dahulu. tak boleh sebarang cakap. rosak akidah.

kena rujuk dahulu. tak boleh sebarang cakap. rosak akidah.

kena rujuk dahulu. tak boleh sebarang cakap. rosak akidah.

kena rujuk dahulu. tak boleh sebarang cakap. rosak akidah.


SEKARANG NI KO RUJUK DLU APE YG MUFTI PERLIS CAKAP PASAL ISA MGIKUT PERSPECTIF AGAMA!!!!

mufti perlis pun dah ckp islam tak perlu ISA untuk pertahankan agama suci kita.lagipun undang2 islam sendiri pun dah lengkap.tapi apakan daya orang islam sendiri yang lebih pentingkan bangsa yang berusaha menggagalkan usaha untuk mendaulatkan hukum allah.subahanallah mungkin fahaman mereka melayu akan membawa mereka ke syurga kot sebab tu mereka tolak islam...


SEKARANG MUFTI N ULAMAK CKP ISA XPLU!!!!!

YG KO DOK PETEGAK LAGI WATPE?

BUKAN KAH ITU ROSAK AKIDAH NAMANYA!!!!

JIJAH..
KAMU NI DAH ROSAK AKIDAH LA EK KLU IKUT APA YG KAMU CKP NI?

JANGAN LA ROSAKKAN AKIDAH ORG LAIN...

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 270   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...