Thursday, September 25, 2008

Umno: Wajarkah Abdullah pasrah?

KUALA LUMPUR, 7 Okt: Para penyokong Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi kini sedang berusaha buat kali terakhirnya bagi memastikan Abdullah tidak pasrah dengan tekanan yang dibuat oleh para timbalannya dalam Umno.

Ini kerana, jika dibiarkan, Abdullah akan membuat pengumuman esok untuk melepaskan jawatan perdana menteri dan Presiden Umnokepada timbalannya Datuk Seri Najib Tun Razak Mac ini.

Keputusan ini diambil Abdullah selepas ditekan begitu hebat oleh rakan-rakannya dalam mesyuarat khas Majlis Tertinggi Umno baru-baru ini.

Sebagai permulaan, Abdullah dikatakan akan membuat pengumuman dia tidak akan bertanding mempertahankan jawatan presiden Umno esok.

"Pak Lah diberikan gambaran oleh rakan-rakannya bahawa akar umbi Umno sudah tidak mahu kepada dia lagi. Kalau dia bertandingpun, dia besar kemungkinan tidak akan mendapat pencalonan yang cukup. Jadi, bagi mengelakkan dia malu, baik berundur. Ini gambaran yang diberikan Abdullah.

"Padahal, selepas disiasat, semua gambaran ini rupanya direkacipta oleh timbalan beliau sendiri untuk menekan Pak Lah agar berundur," kata satu sumber kepada Siasah.

Namun, apabila dimaklumkan perkara ini oleh rakan-rakannya, Abdullah sudah berada dalam keadaan pasrah dan sangat sedih dengan apa yang berlaku.

"Dia sangat terkejut dengan apa yang berlaku kerana dia sangat percaya kepada timbalannya selama ini. Dia pasrah kini. Biarlah apa orang hendak buat, dan dia mengambil pendirian kepentingan parti adalah segala-galanya," beritahu sumber yang rapat dengan Abdullah itu.

Bagi penyokong Abdullah, adalah tidak wajar untuk membebankan semua kesalahan kepada beliau.

"Pengarah pilihan raya BN 2008 adalah timbalan beliau. Takkan jeneral perang pulang ke ibu negeri beritahu punca kekalahan ini adalah raja. Dialah yang patut bertanggungjawab. Pak Lah kena tukar jeneral ini bukan dia yang kena berundur.

"Begitu juga dengan pilihan raya Permatang Pauh. Pengarah pilihan raya ini adalah timbalan beliau. Pengarah inilah juga yang meyakinkan Umno bahawa mereka boleh kalahkan Anwar di Permatang Pauh.

"Tiba-tiba, bila Anwar menang besar, sekali lagi Pak Lah dipersalahkan. Oleh itu kuasa perlu diserahkan kepada timbalannya. Betul ke ni?" kata seorang lagi penyokong Abdullah.

Beliau mengesyaki, semacam ada usaha untuk mengalahkan Umno dalam pilihan raya kecil Permatang Pauh itu untuk memalukan Abdullah kerana dia adalah Pengerusi Umno Pulau Pinang.

"Siapa di belakang sumpah liwat di masjid Wilayah? Siapa yang menyebar dan memasang tape sumpah ini di merata-rata tempat di sepanjang kempen pilihan raya ini? Siapa pula yang turut bersumpah di sebuah masjid di Permatang Pauh bahawa dia tidak ada kaitan dengan Altantuya?

"Selepas pilihan raya baru semua tahu bahawa kedua-dua sumpah itu back fire kepada Umno dan Anwar menang besar kerananya. Apakah semua itu wajar dipersalahkan kepada Abdullah," katanya.

Bagi beliau dan ramai lagi pemimpin Umno, yang menjadi senjata Anwar sepanjang kempen itu adalah timbalan beliau bukannya Abdullah.

"Kes Altantuya, kes pembelian kapal selam, kes pembelian senjata dan sebagainya. Semuanya timbalan beliau, bukannya Pak Lah yang menjadi modal serangan Anwar," tambahnya.

Ekoran itu, mereka kini bimbang jika timbalan beliau yang naik menjadi presiden Umno dan Perdana Menteri, pembangkang akan lebih cepat mendapat kuasa tidak sebagaimana yang dibimbangi Abdullah.

"Pak Lah bimbang, jika dia membuat keputusan untuk mempertahankan jawatannya sebagai presiden, Umno akan berpecah dan akan menguntungkan pembangkang.

"Saya fikir tidak begitu. Jika timbalan beliau yang ada naik, lagi cepat pembangkang akan menang. Memang, dalam Umno timbalan beliau itu kelihatan sangat berpengaruh kerana kerja-kerja yang dia buat selama ini, namun pada mata rakyat, Pak Lah jauh lebih bagus dari timbalannya.

"Jika begitu, boleh jadi timbalan beliau boleh menang dalam Umno kerana kerja belakang tabirnya dan disokong oleh Tun Dr Mahathir pula, tetapi apabila pilihan raya umum datang, rakyat akan menolak Umno kerana tidak boleh menerima timbalannya itu. Ahli Umno kena fikir perkara ini," kata beliau lagi.

83 comments:

Pendekar82 said...

najib?????
hampeh..... hancus. Byk isu2 negatif tepalit kat peribadi najib, teruk la umno kena bantai gan pembangkang pas ni.

Zahid hamidi sya stuju, walau sya bukan org Umno, tp sya kagum gan cara zahid hamidi bekerja, tegas, rajin dan berwibawa. Yg paling cantik byk tindakan yg beliau buat adalah rasional.ws

Pendekar82 said...

najib?????
hampeh..... hancus. Byk isu2 negatif tepalit kat peribadi najib, teruk la umno kena bantai gan pembangkang pas ni.

Zahid hamidi sya stuju, walau sya bukan org Umno, tp sya kagum gan cara zahid hamidi bekerja, tegas, rajin dan berwibawa. Yg paling cantik byk tindakan yg beliau buat adalah rasional.ws

Sufi Tauhid Wahdat said...

Berpakat2 le kite kembali kejalan Allah. Jangan dengor sangat fatwa2 merepek ustaz, mufti2,siAsri TNA, Hadi Awang... Dari Allah kembali kepada Allah.

Korang na' berdebat, berdebat jer lah. Jangan dendam mendendam, dengki mendengki, umpat mengumpat, maki memaki.... Belasah jer apa na' cakap...

Allah bersifat Alimun... semua ilmu jelas dari Allah.

QADAR BURUK DAN BAIK TETAP DARI ALLAH. (rukun iman yang keenam)

Orang yang menggunakan Akal tu bodoh, 'MENGONG PUNYA OLANG'.

APAkah OTAK yang bersifat 'DAGING, cecair,lendir, darah, tube2...boleh berfikir dengan sendirinya? Tanpa AR RUH ILAAHIYAT

Pendekar82 said...

jangan dengar sangat??
bleh tolong jelas kan maksud tuan?

Hamzali said...

HINDRAF dah mula kurang ajar. Ni lah dia bangsa yang tak boleh beri muka. Depa buat kacau suruh Menteri minta maaf. HINDRAF kalu tak berhati hati akan menjadi satu isu perkauman dan jika tidak dibendung dari sekarang akan berlaku pergaduhan kaum/agama yang serius. HINDRAF satu pertubuhan yang memberi image buruk Malaysia diluar negara. Kalau di India rakyatnya sendiri yang beragama islam buat perangai HINDRAF dah lama kena kerjakan oleh penganut hindu. Oleh itu HINDARF kena sedar toleransi kerajaan dan orang islam Malaysia terhadap mereka. Jangan cuba bermain api nanti terbakar dah lah kulit tu hitam nanti jadi arang

shahrul said...

pasrah @ x?
jawapannyer adalah umno spatutnyer berpecah dan sepasrahnyer menyerahkan kerajaan skang ke tgn pakatan rakyat yg smakin teguh bersatu terutamanyer dgn dominasi PAS..
kerajaan skang ni patut sedar bahawa mereka da x layak nak trajui negara malaysia..
berilah kepada yg lebih berklayaka(pakatan rakyat)..
fikirkan utk kesejahteraan rakyat keseluruhannyer..jgn bebankan rakyat dgn masalah2 yg x slesai2..rakyat da tau smunyer la..

ISMAIL said...

salam...
aku percaya pak lost tak akan pasrah dan akan bertanding mempertahankan jawatannya...

ISMAIL said...

salam...
aku percaya pak lost tak akan pasrah dan akan bertanding mempertahankan jawatannya...

Akar umbi UMNO Damansara Utama said...

Analisa penyokong PAS yang inginkan Pak Lah bertarung?

Agenda tersembunyi?

www.suaradu.com

firdaus said...

macam mana nak kembali ke jalan Allah swt sedangkan pemimpin negara kita sekarang tidak percaya kepada Allah swt dan seluruh ahli umno tidak percaya pada Allah swt...

firdaus said...

lepas tu umno cuba tunjuk yg depa pentingkan agama dgn 'melahirkan' islam hadhari yg juga secara tak langsung mengelirukan orang islam sendiri...

bonzer said...

Paklah patut pertahankan jawatannya.Kalau harap najib lingkup negara ni.Pak lah perlu tukarkan Najib dengan orang lain. M Jassin,Zahid atau Tengku R .Kalau Pak Lah tukar TPM bukannya pelik. Ini semua pernah berlaku sebelum ini.
Pak Lah
Lawan jangan tak lawan........

appa macha! said...

lawan sambil tidur ka?
ayoooooooyooo

Penulis said...

Menang jadi abu kalah jadi arang. Kalau tak lawan membakar diri namanya.

bn@umno said...

kalau diikutkan senario perkembangan politik sekarang ni mmg paklah patut berundur di atas ketidakcekapan beliau mentadbir negara tapi dgn peralihan kuasa kepada Najib, maka kestabilan politik negara dapat dipulihkan kerana Najib berpengalaman luas dalam mentadbir negara secara adil dan saksama. Yg paling penting skg ni jgn biarkan PR yg menguasai Malaysia kalau tidak jika si nuar jadi PM, Malaysia akan dijual kepada negara kuasa asing.

ghost said...

En Hamzali. Apa khabar ye. lama tak jumpa. saya berharap en Hamzali sihat. BODOH ( MAAF )Ibu ang ada ajar ke kamu bagaimana hormati kaum lain ( KURANG AJAR ) maaf ye. En. Hamzali, Hindraf nak apa ( PARAIYA HAMZALI ) maaf ye. dia orang cuma nak bagi petisyen kat pak lah. ( BABI LU HAMZALI ) maaf ye. tetapi ketua ang ni sibuk sangat lah asyik layan orang paraiyah macam u. Sekarang dah apa jadi, KENA TENDANG. Siap yang mula ISU KAUMAN PUNDAI ? UMNO LAH, untuk u orang isu kaum macam minum samsu. Kamu yang mula, lepas itu cekap orang lain yang mula. Betulke kamu ni ORANG BERAGAMA. BARBERIAN betullh kamu ni. Hindu memang hormat orang islam. kerana islam adalah suatu agama yang indah dan patut dihormati. Orang india memang hormati. bukanlah kita yang robohkan masjid. Sebagai seorang malaysia, Orang india berhak untuk tanya apa saje. sebagai gentleman jawablah. Bukan paraiyah macam kamu ni. BODOH, Kamu tunggu ke Untuk Tulang ???

ghost said...

he he.. BN@ umno, macam kamu ada kuasa tilik nasib. u ni ada vehicle macam Back To The Futere movie ?

ghost said...

eh zali, siapa india tak minta pun muka ang, muka anjing BN-UMNO mcam ni kita tak nak lah. pegi mampus je.

bn@umno said...

pada PRU12 yg lepas, walaupun BN kalah di 5+1 negeri tapi BN tetap masih lagi menang dgn majoriti mudah walapun bukan dgn majoriti 2/3.Ini menunjukkan masih ramai lagi rakyat malaysia yg sukakan cara pentadbiran paklah dan kerajaan BN.kalau paklah berhasrat bertanding untuk mempertahankan jawatannya sekalipun mmg patut juga kerana beliau dilantik menjadi PM pun di atas undian rakyat yg masih lagi sukakan beliau menjadi PM malaysia.bukannya macam si nuar yg beria-ia nak jadi PM tapi dgn menggunakan cara yg salah iaitu dgn cara membeli MP BN untuk lompat ke parti PR.ia mmg satu cara yg tidak demokratik.

ghost said...

hey.. hey.. betulah bn@umno ni bukan saja ada time machine, malah dia juga ada DOREMON. dia tahulah segala gala ttg Anuar ni.

( kan di kata "menggunakan cara yg salah iaitu dgn cara membeli MP BN untuk lompat ke parti PR " )

ah..... Boleh pinjamke DOREMON tu, saya pun nak pakai la - tengok BN _ UMNO buat apa muslihat untuk terus tipu rakyat malaysia.

bn@umno said...

Dgn keadaan politik dan ekonomi negara yg tidak stabil ni, orang yg paling sesuai untuk menerajui negara adalah DSNTR. DSAIlah orang yg perlu bertanggungjawab di atas segala ketidakstabilan politik dan kelembapan ekonomi yg berlaku di malaysia.DSAI seharusnya perlu meminta maaf kepada kerajaan BN dan juga rakyat malaysia di atas segala kelakuannya yg telah menyebabkan rakyat malaysia dibebani dgn kesukaran hidup.

ghost said...

Indians, Chinese and Malays have been participating in the nation-building process since a few centuries ago. The Indians used to work in the estates, while the Chinese and Indonesians have all made valuable contributions and sacrifices for the nation too. But we have all forgotten this.

ghost said...

if Najib takes over, he feared that things would go back to the way they were in the days of Tun Dr Mahathir Mohamad.

roh_insan said...

kisah umno ni membuatkn aku teringat kat cite P.Ramlee.Penyamun dgn Penyamun cube nak berkongsi.kah..kah..satu utk ko due utk aku,eh2 satu utk ko eh2 due utk aku...Tahniah umno.teruskn.

zali said...

ghost = ajk umno

awak cerita apa ni?

ni baru lepas hidu gam ke minum air daun ketum ni?

sepatah haram saya tak faham apa benda yang awak tulis...

pegi layari web kegemaran awak tu...jangan tak tentu pasal nak mengembek kat sini...

ghost said...

LOOKS WHO TALKING, ZALI. saya ke kamu AJK UMNO. Baru minum todila. i dah lupa la web kegemaran aku. tolong zali sayang cekap lah apa web kegemaran i. auh......

ghost said...

Zali kamu adake DORAMON or Time Machine ? Boleh Pinjamke ? I nak lari la. tak tahan ni dgn kamu zali, hamzali.

zali said...

pasrah atau tidaknya pm,tak jadi masalah...

malaysia tetap akan ada seorang pm dan seorang tpm dari umno.

yang jadi masalah ialah buat nuar...puas pikir..."macam mana dan bila la aku ni nak jadi pm"

mahkamah dah naik dah...sikit lagi masuk dalam la...makan friskies free dan dapat bilik free...

bn@umno said...

ohhh rupanya si ghost=ajk_umno. nape nak tukar nick name?dah takut ke pasal kene belasah dgn pauk umno?padan muka ko.hahhahahhah

ghost said...

cekaplah apa kamu nak cekap. kalau i ajk umno, cekaplah lah apa kamu nak cekap. saya makan nasi , bukan makan najis yang dibuang oleh UMNO-BN. Makanan saya HALAL. si beruk.

GHOST said...

abdullah pasrah ke pass away ke, kita kisah. tetapi kesian menantu, habislah impian dia untuk jadi PM Keturunan pak lah. BUNGUSLAH si gangster tu. kepada pengikut setia BN-UMNO, insaflah selagi ada masa. Kamu orang ni berapa lama nak support BN-UMNO ni. dah diaorang sabotaj ahli sendiri. kalau kamu tak suka PR, Blahla dari blog ni. Asyik menyusahkan jari saya ni taip keyboard. pergilah-pergilah sapu minyak sapi kat ponggong menteri menteri BN-Umno. "kan dapat luit yang lumayan" Rasa nak buat sesuatu ke terhadap saya ?

zali said...

bn@umno...

tak ada ke orang pr yang power siktt selain hantu yang mengembek nih...

ohh lupa...pukul lapan depa tengok berita kat tv3 saluran ceria anda...

hantu lain la...dia tak tengok tv3...dia tengok lain...

GHOST said...

ya pukul 8 malam, TV3 = BERITA TIPU. ya memang i tak nak tengok berita tipu la zali. ang pergi tengok la berita tipu kegemaran BN-UMNO yang LAMPAU, SI BERUK = ZALI.

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

puak PR ni cakap je lebih kononnya berita drpd TV3 tu tak boleh percaya tapi bila pukul 8.00pm dorang jugak terhegeh-hegeh dok depan TV.dasar tak tau malu.kalau dah tak percayakan TV3, jgnlah tegok wahai penyokong PR yg bengap ooiii.

GHOST said...

TERIMA KASIH kerana percaya saya bukan ahli BN-UMNO. Ohh syukurnya saya. geli dengar saya ni ahli BN-UMNO. memang Confirm lah u orang ada Time Machine atau Si DOREMON. BN-UMNO ni memang kuat mandram la tambiii. diarang ni saya rasa PARANOID lah, i think mereka ni kena hantar ke TG Rambutan untuk rawatan, wahai sahabat sahabat, penyokong penyokong PAKATAN RAKYAT, adakah anda sokong saya untuk hantar wakil wakil si beruk BN-UMNO ni ke TG RAMBUTAN supaya mereka dapat rawatan berkesan dan kembali ke pangkuan yang betul ? siapa sokong saya, sila komen sikit brother.

GHOST said...

"Middle Earth Battle Just Finished, Its time for Underworld Battle going to start"

infoRakyat.com said...

Pak Lah... yah mr clean. Really clean.. dah cleankan duit rakyat untuk anak menantu dia. dah berjuta- jutawan pun. Najib ... haaaa hangpa tau. Lagi clean, dengan bini pun boleh clean.

Macamana nak jadikan negara hadhari diberkati. Sebabtu la mcm2 blaku kat ngra kit. Ekonomi merudum, politik hancus, jenayah, dadah, bencana, pelacuran, gila hiburan dan sebagainya.

'BELIA MUSLIM' said...

buang masa amik tau pasal umno...
lagi buang masa layan bn-umno....

bUnGa mElaTi said...

salam...

zali...zali... menyalak lagiyer ko, agak nyer terlebih mkn rendang kat pumah terpuka pak lost agak nyer... tu yg menyalak lain mcm jer... power sgt ke najib tu!!! mcm takut bini je....

tak kisah lah klu aku atau org lain nak tgk tv3 suku apa yg penying tak percaya, nak tgk mainan politik BN, apa yg dia nak cakap dalam berita...

pada org yg bole berfikir tentu diorg paham, tapi pada org mcm en zali dan bn@umno diorg anggap tu berita yg btol... saluran ceria en zali lah katakan...

tak gitu???

zali...zali hati ko keras...

zali said...

melati...

akhirnya awak mengaku jugak yang awak tu penonton setia tv3 saluran ceria anda tu...

ini la pengakuan jujur kali pertama dari pro pr...

tahniah.

zali said...

saya lupa dimana saya baca semalam tapi lebihkurang begini ayatnya :

nuar akan terus memburu impian menjadi pm walau apa pun yang terjadi dalam peralihan kuasa umno...

kekadang tu saya amat sedih dan kasihan pada nuar ni...apa lagi bila teringatkan anaknya izzah...sayu hati...

ni tak lama lagi agaknya,nak balik ke 'hostel' lama...

perjuangan kosong tu orang pr boleh teruskan tapi...sapa nak jaga izzah nanti...

isakan nuar dan pak ngah!

bUnGa mElaTi said...

aku ngaku tgk tv3 suku tak mcm ko hipokrit... tak nak dgr cakap mufti...

bak kata pepatah karam sigh walia.... 'tgk dan dgr boleh tapi percaya jgn...'

tu yg beza ko dgn aku... ko kene kencing je.. tu pun nak percaya, pelik2 lah org BN ni... menjadi kan media sebagai saluran... pastu org rendah pemikiran mcm ko percaya, ku tak salah kan ko mungkin dari azali lagi ko nyer pemikiran sempit...

zali...zali...

setiaumno said...

salam semua,

kepada semua penyokong2 bodoh PR, marilah sama2 balik ke pangkal jalan dibawah perjuangan orang2 melayu: UMNO, jgn lah jadi mereka2 yg bodoh lg diperbodohkan!!!!! tgk apa jadi ngan penyokong2 anwar aljuburi, sampai wat berhala kat batu caves...aku rasa semua pemimpin2 PAS, PKR & DAP akan pakat2 n keluarkan fatwa wajib buat pemujaan pada berhala anwar aljuburi kat batu caves....bodon n bangang betui!!!!! Apa citer 16 sept????? tu lah percaya sgt pada pemimpin aljuburi korang, padan muka,,,makan taik!!!

bUnGa mElaTi said...

tu yg membezakan org yg berfikiran rendah dan tinggi... tak semestinye yg dilaporkan tu btol, tapi dalam banyak2 berita aku percaya satu je... BERITA SUKAN...

t yg membuat kan aku tgk tv3 suku saluran keluarga en zali.... kui...kui...

mentah2 percaya..agak nyer klu kata ade org dalam malaysia ni boleh terbang ko pun percaya lah...

dulu tv3 suku melapor kan... kerajaan kedah membeli jet peribadi..tanpe membuat kaji selidik terlebih dahulu terus je lapor...

last2....apa citer??? buat malu jer...agak nyer ko trus percaya pastu citer kat sanak saudara ko agak nyer...

malu lah...nak kipas kerajaan BN pun biar lah bertempat... jgn main lapor kan je tapa soal selidik.ade etika kewartawanan...

apa jadi kat PP aritu??? tv3 suku ko melaporkan org datang sokong BN mase pencalonan sampai tak cukup tempat walhal tu org2 PR, punyer lah canang anuar ni kaki peliwat kaki penipu, alih2 sape yg menang??? hehehehehe....

siap lagi byk majoriti... apa kes??? kuang...kuang....

bUnGa mElaTi said...

en zali said:

kekadang tu saya amat sedih dan kasihan pada nuar ni...apa lagi bila teringatkan anaknya izzah...sayu hati...

ni tak lama lagi agaknya,nak balik ke 'hostel' lama...

perjuangan kosong tu orang pr boleh teruskan tapi...sapa nak jaga izzah nanti...


melati said:

takpe lah... klu kerajaan nak tangkap berapa kali pun aku rase dia tak gentar... contoh dah ade en zali... 'Nelson Mandela' ko kenal siapa dia tahu sejarah dia???

kita ade contoh org yg memperjuang kan rakyt, hak asasi..semua nyer pernah di aniaya, di penjara...

"Allah tidak membebani seseorg itu melainkan sesuai denga kesanggupannyer" SURAH AL-BAQARAH AYAT 286

Ayat di atas jelas menunjuk kan bahawa Allah tahu setiap kesanggupan yg boleh dihadapi oleh makhluk nye... jadi biar lah klu anuar nak di letak di mana pun..

".....dan jangan lah kamu berputus asa dari rahmat Allah.Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir." SURAH YUSUF AYAT 12

tgk en zali... jelas Allah nyatakan dalam ayat di atas kita tak boleh berputus asa... biar pun 16 september tak berlaku...kita semua masih lagi tak berputus asa, menumbang kan kerajaan yg zalim... kerajaan BN...

kepada bloggers2 yg menentang kerajaan BN, trus kan usaha kita moga2 suatu hri nanti Allah aku memberikan kita rahmat...jgn mudah kita putus asa....

amin....

anonymous said...

Blogger setiaumno said...

salam semua,

kepada semua penyokong2 bodoh PR, marilah sama2 balik ke pangkal jalan dibawah perjuangan orang2 melayu: UMNO, jgn lah jadi mereka2 yg bodoh lg diperbodohkan!!!!! tgk apa jadi ngan penyokong2 anwar aljuburi, sampai wat berhala kat batu caves...aku rasa semua pemimpin2 PAS, PKR & DAP akan pakat2 n keluarkan fatwa wajib buat pemujaan pada berhala anwar aljuburi kat batu caves....bodon n bangang betui!!!!! Apa citer 16 sept????? tu lah percaya sgt pada pemimpin aljuburi korang, padan muka,,,makan taik!!!


October 7, 2008 7:09 PM

Jika anda masih mengaku Islam, mengapa anda sanggup membuat fitnah sebegini?

zali said...

melati...

tolong la jangan cerita pasal agama ni...tak tahan saya dengar sebab awak tu pandai sangat...

tengok ayat ni sudah la :
"...moga2 suatu hri nanti Allah aku memberikan kita rahmat..."

kalau tak ada perkataan 'aku' tu pun dah seleweng dah...apa lagi kalau ada 'aku' tu...

tak tahan saya dengar kebobrokan ustaz dan ustazah pr...

belajar tinggi kemudian riak dengan ilmu dunia yang ada hingga orang lain semua dianggap low...

kemudian cerita pasal agama...konon nak riak la tu...supaya semua orang tau dia ni alim...pandai berhujah pasal islam dan tau ayat al quran...

bertaubat lah melati...

anonymous said...

Blogger bn@umno said...

pada PRU12 yg lepas, walaupun BN kalah di 5+1 negeri tapi BN tetap masih lagi menang dgn majoriti mudah walapun bukan dgn majoriti 2/3.Ini menunjukkan masih ramai lagi rakyat malaysia yg sukakan cara pentadbiran paklah dan kerajaan BN.....

October 7, 2008 4:21 AM

anda jangan lupa, tailan hayat BN/UMNO cuma bergantung kepada Sabah dan Sarawak.

sekarang rakyat pribumi SS sudah sedar akan tipu muslihat BN/UMNO.
Ingat! PRU13 nanti kami akan ajar anda semua.

anonymous said...

kesian si luncai UMNO tidak faham apa yg di maksudkan 'patung' dan 'poster'.

itu le hasil dari didikan 'islam hadhari' UMNO.

anonymous said...

di petik dari Laman Minda Mufti

Isu Perletakkan Jawatan Mufti Perlis - Satu Penjelasan
Disiarkan pada Oct 07, 2008

Oleh kerana isu perletakan Jawatan Dr. Mohd Asri bin Zainul Abidin sebagai Mufti Perlis telah menjadi polemik, maka dengan ini dikeluarkan beberapa kenyataan rasmi;

1. Isu ini diharapkan tidak dipanaskan lagi kerana beliau telah membuat keputusan dan surat beliau kepada USM untuk kembali bertugas telah pun dihantar dengan rasminya.
2. Beliau juga berterima kasih kepada Negeri Perlis yang telah memberi peluang kepadanya sepanjang tempoh yang lepas.
3. ‘Permainan silap mata politik’ adalah perkara yang biasa berlaku dalam negara ini, namun maksud tersebut tercapai dengan mudah kerana beliau sendiri mempunyai hasrat untuk berhenti.
4. Terima kasih kepada Kerajaan Perlis yang lepas dan juga Pihak Istana Perlis yang selama ini memberikan ruang yang amat baik.
5. Tanggungjawab dakwah dan seruan kepada kebenaran akan diteruskan seperti biasa.
6. Perletakkan ini juga adalah bukti bahawa pandangan, teguran atau sokongan tidak bertujuan mendapat kedudukan dan jawatan.
7. Beliau kemungkinan akan pergi membuat cuti penyelidikan di luar negara dalam masa yang terdekat.
8. Ruang dakwah dan memberikan pandangan insyaAllah masih terbuka di masa hadapan dengan apa yang akan Allah permudahkan.
9. Pandangan yang berpaksi prinsip sentiasa terpaksa membayar harganya, dan ini mungkin sebahagian daripadanya.
10. Diharapkan mereka yang berjawatan yang sama selepas ini sentiasa memberikan pandangan untuk kebaikan imej Islam, rakyat dan negara.
11. Beliau berdoa kepada Allah agar dalam tempoh dua tahun yang lepas semasa beliau bertugas sebagai mufti beliau telah berbuat sesuatu dalam pembinaan prinsip dan minda rakyat berasaskan kepada kefahaman dari al-Quran dan al-Sunnah.
12. Kontrak muftinya akan tamat pada akhir Oktober 2008.
13. Terima kasih kepada banyak pihak; rakyat dan pemimpin yang telah memberikan sokongan moral dan semngat yang begitu padu selama ini.

** Penjelasan rasmi daripada Mufti Perlis ini disediakan oleh webmaster drmaza.com
** Terima kasih.

azizah said...

orang PR ni sama macam ketuan dia. PUTAR BELIT PUNYA ORANG.

bila paklah kata nak pertahankan jawatan... diorang suruh letak jawatan sebab lembiklah macam-macam


tapi bila paklah nak letak jawatan diorang pulak kecoh-kecoh kata paklah tak sepatutnya mengalah...
aparaahhhhh .... macam koling.

bUnGa mElaTi said...

tu nama nyer typing eror en zali, saya pun tak perasan... tak kan lah aku ni sempurna, bkn nak berlagak alim... tapi kita dalam islam kene saling ingat mengingati en zali...

bkn takbur atau riak...yg dah sesat kita cube btol kan en zali oi...

tu lah name nyer islam... aku tak cakap aku ni alim sgt tu urusan tuhan, klu alim pun tak semesti nyr sumer amalan yg kita buat di terima Allah...

itu lah islam...tapi bkn islam hadari yer... tu fahaman en zali...

anonymous said...

kudakepang

berani. jujur. ikhlas

Wednesday, October 08, 2008

PERJUMPAAN PENTING DI SRI PERDANA MUKTAMADKAN KEPUTUSAN ABDULAH PERTAHANKAN KERUSI PRESIDEN UMNO?


Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengadakan satu perjumpaan penting selama tiga jam - mulai 11.00 malam 7 Oktober 2008 hingga 2.00 pagi 8 Oktober 2008 - di Sri Perdana, Putrajaya, untuk memuktamadkan keputusan sama ada beliau akan bersara atau terus mempertahankan jawatannya selaku Presiden UMNO dalam pemilihan parti Mac 2009.

Keputusannya: Abdullah akan terus mempertahankan jawatan Presiden UMNO.

Bagaimanapun, adalah tidak diketahui sama ada perjumpaan di atas juga mencadangkan supaya persidangan perwakilan bahagian-bahagian UMNO di seluruh negara yang dijadualkan bermula hujung minggu ini akan ditunda ke tahun Februari 2009.

Perjumpaan berkenaan dihadiri kira-kira 200 orang, termasuk beberapa wakil khas Datuk Seri Ali Rustam yang tiga hari lalu menawarkan diri untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO.

Abdullah dijangka mengumumkan keputusannya untuk mempertahankan jawatann Presiden UMNO ini selepas beliau bermesyuarat dengan para pemimpin tertinggi komponen Barisan Nasional (BN) di Menara Dato’ Onn, Kuala Lumpur, 3.00 petang ini.

Demikianlah maklumat paling mutakhir mengenai Abdullah yang saya terima awal pagi ini. Mudah-mudahan maklumat ini akan menjadi realiti selaras dengan semangat, prinsip dan amalan demokrasi di dalam UMNO.

Posted by kudakepang at 3:32 AM

azizah said...

Baguslah kalau benar...PAS akan telibat sepenuhnya dalam mesyuarat dengan pemimpin Pakatan tapi setakat hari ni....

pas jadi bacul dan bodoh bila.
1. isu babi.
2. isu agama islam dalam tindakan majlis peguam
3. isu tulisan jawi.
4. isu teresa, azan- pakai skirt, tulisan jawi,
5. isu patung besar...

kalau inipun pas tak boleh nak bersuara ... tak payah mimpi nak memimpin negara. bagi ceramah je kat rumah pengikut yang bodoh.

azizah said...

meluat baca harakah daily... hari-hari cerita kesalahan orang... apa yang pas buat pun tak tahu.
berita penting tak keluar ...
lagi-lagi berita tentang mencaci...

azizah said...

itulah sebabnya iklan yang ada kat harakahpun banyak pasal ubat kuat. sebab... pengikutnya suka benda-benda macam tu...

godon said...

Apabila umno dah huru hara, BN pun akan huru hara le

godon said...

Azizah said

meluat baca harakah daily... hari-hari cerita kesalahan orang... apa yang pas buat pun tak tahu.
berita penting tak keluar ...
lagi-lagi berita tentang mencaci..

sama mcm utusan meloya dan TV3 suku
hanya manipulasi cerita utk burukan PR...

anakkancil said...

Jgn la kita saling mencaci,memaki dll.Ingat la bila mana kita berada dlm kubor kelak segala amalan kita akan menjelma.Kalau amalan baik ia akan menjelma kepada wajah yg cantik yg tak pernah kita lihat sewaktu kita hidup dan pada amalan buruk ia akan berupa wajah yg hodoh dan busuk.Istifar la bebenyak...Kalu nak komen pun komen cara sihat yg tak mengaibkan seseorang.Kalau dia tak nak berubah nak buat mcm mana...hati dah jadi batu.kpd hati yg dah jadi batu bebanyakkan zikir,insyallah hati akan mula lembut dan nur akan menyinari hidup anda.Ingat lah dikiri& kanan kita ada malaikat yg mencatat segala amalan kita walau sebesar zarah sekali pun.

bUnGa mElaTi said...

bkn nak caci mencaci dalam siasah ni... tapi kan kita manusia mesti tak semua tu btol. manusia bkn nyer sempurna jadi kita harus saling ingat mengingati dalam hal ni...

tapi apa jadi dgn penyokong BN!!!! diorg bila di bg nasihat dan teguran cakap nak tunjuk alim lah nak berlagak pandai agama lah... en zali terutama... bile bg nasihat dan pandangan pun dia kata aku nak tunjuk pandai...tu lah manusia yg hati nyer keras... pandangan aku pun dia kata mcm tu sebab aku tak heran.. pasai apa pandangan mufti pun dia cakap tu hanya pandangan dari 'seseorg'...

tu mufti tak same dgn org lain... ntah lah zali... ko dgr jer lah pandangan Imam hadari ko tu..tu yg sampai bini duk tayang jambul pun takper... ISLAM UMNO... kan lain... hadari kata nyer...

zali...zali...

bn@umno said...

bunga melati

berikan aku sebab nape orang umno perlu degar nasihat kau?nasihat kau tu bukannya boleh pakai, aku rasa nasihat ko ni sesuai untuk dipakai oleh rakan-rakan seperjuangan PR kau je.tak payahlah kau nak menjadi ustaz atau imam kat sini dgn memberi nasihat tentang agama.kalau ilmu agame kau pun setakat sekolah rendah je.cerminlah diri ko tu dulu sebelum memberi nasihat kat orang.piiidahhhhh

GHOST said...

Sebab orang UMNO-BN ni adalah PARANOID macam pemimpin tinggi diorang. suka masuk orang ke ISA. kan ISA bapa diorang. UMNO -BM seperti yang saya kata, lebih baik u orang masuklah ke TG Rambutan. kamu orang ni dah teruk gila la. tak nak mengaku salah, pak lah baru kurang 10cen minyak dah jadikan dia HERO. saya nak tanya sikit, u orang ni support party ke atau support pemimpin ??? bodoh punya kepala otak ang kepala udang sungai tak boleh pakai. pemakan najis BN-UMNO. insaflah sebelum anda di-insafkan.

GHOST said...

BN-UMNO , ZALI tak boleh pakai. kepala udang. pegi mampus je.

GHOST said...

kita sebenarnya kesihan kat kepala umno anglah, dia ni suka gelek kepala je apa yang disuruh oleh orang bawahan. boleh dikatakan orang bawahlah yang sebatoj dia dan letakkan segala kesalahan mereka sebab dia. jadi BN - UMNO Supporter ni langsung tak boleh percaya. diaorang cukup je setakat mereka makan. tak kisah ttg orang lain.

GHOST said...

oh azizah, iklan ubat kuat itu boleh dikatakan community service. ingatlah azizah, sex itu adalah sesuatu yang amat penting dalam kehidupan. sekiranya ianya ada problem, ia bermaksud rumah tangga pun ada problem. eh eh eh... macam ang tak pernah pakai. bodoh, tengok dulu belakang u sebelum kutuk orang. tak boleh pakai, SIPUT.

GHOST said...

Azizah, tak pernah ada berita buruk keluar dari PAS. ang ni jeolaus ke ttg PAS. Harahkah keluarkan berita buruk sebab memang betul BN -UMNO ni kuat buat hal buruk. kan BN - UMNO tak suka kalau PR cekap benar. u orangkan suka putar balik cerita.

GHOST said...

pas tak sentuh dalam hal yang disebut AZIZAH sebab semuanya ada kaitan dengan agama. PAS memang hormat AGAMA lain, bukan macam BN-UMNO suka menuduh orang. hal yang berlaku lain, hal yang disebut lain.

azizah said...

haaaa haaa haaa..
harakah tak keluarkan berita penting sebab wartawan dia kurang kaliber... tak tahu nak tulis apa.

yang diorang tahu cerita retorik anuar, ceramah pas, manipuasi dap. sebab diorang hanya dengar ceramah aje. dengar tulis dengar tulis dengar tulis....

budak darjah enam pun boleh buat...

anonymous said...

Blogger azizah said...

itulah sebabnya iklan yang ada kat harakahpun banyak pasal ubat kuat. sebab... pengikutnya suka benda-benda macam tu...

October 7, 2008 9:42 PM

saya ada ingat ini azizah belum pernah kena itu 'pambu' baik punya!

klu dia suda kena itu 'pambu' baik punya - 'power' punya pambu baru dia tau.

bUnGa mElaTi said...

kepada bn@umno...

apalah yg ko mkn agak nyer yer sampai otak ko dah tak boleh diperbetolkan... mmg lah org2 PR mcm tu, saling nasihat dan mengingat kan antara satu dgn yg lain.. tu lah beza org BN dgn PR..

org BN mana boleh dgr nasihat, cakap sumer nak menang.. aku tak pakse ko, nak dgr nak ikut terpulang pada ko bkn aku pakse, dalam islam pun takde paksaan...

tapi aku dah bagitau dah lepas tanggungjawab aku sebagai muslim... yg tak btol ditegur.. so... terpulang pada ko nak ikut atau tak...

aku mmg yakin sebab aku ni sape kan.. mcm ko cakap, tapi klu pendapat MUFTI pun BN tak ikut nak ikut ckp sape yer??? pelik lah ko ni, pemikiran tahap darjah 2...

klu pendapat aku ko tak nak ikut takpelah, tapi pendapat mufti tu pun BN tak dgr, so nak ikut cakap sape?? Pak Lost??? pak Najib Altantuya?? sape?? cube ko bgtau aku?? aku ingat baik korang dgr cakap pakcik sebelah mak ko iaitu
SAMYVELLU....

patut lah ko truk...

bn@umno said...

hey hantu

jgn ko dok merepek kat sini.kesian sungguh kat mak bapak kau yg harapkan kau menjadi manusia yg berguna tapi sebaliknya ko nak jadi hantu pulak. ape jenis otak ko ni?dalam banyak-banyak nick_name yg boleh ko bubuh, tapi nick_name hantu jugak yg ko pilih.aku berdoa supaya ko mati kelak menjadi hantu sebab itu pilihan kaukan?mudah-mudahan doa ake ini termakbur.

bUnGa mElaTi said...
This comment has been removed by the author.
bUnGa mElaTi said...

nape tak nak jawab aku nyer post???

marah nyer ko dgn 'hantu' yer... hehehehe...ko jgn marah sebab ketua2 ko tu lagi ayah segala hantu, ko ni kire 'toyol' lah...kecik2 jer...

kuang...kuang... tu lah org BN marah tak tentu pasal.. maklum lah pakcik bn@umno ni kan samyvellu....

hehehehehe....

GHOST said...

"""haaaa haaa haaa..
UMNO-BN hanya keluarkan berita penting BN-UMNO sebab wartawan dia dapat habuan ( najis BN-UMNO )... tak tahu nak tulis apa.

yang diorang tahu cerita retorik BN-UMNO, IAS, manipuasi BN-UMNO. sebab diorang hanya makan najis yang dibung oleh KEPALA KEPALA UMNO-BN aje. dengar tulis dengar tulis dengar tulis....

budak SATU pun boleh buat..."""

GHOST said...

tolonglah BN@UMNO jgn marah saya. saya ni dah pun mati dan dah jadipun hantu. saya tak nak mati lagi pasai kepala otak udang BN-UMNO. cukuplah sekali mati pasal orang tak berguna sanggup jual negara macam u. Oh tuanku, tolonglah maafkan dosa saya ni. saya sudah lama percaya pada BN-UMNO, akibatnya saya kena tembak oleh ahli BN-UMNO. emak bapa saya marah saya sebab dulu i tak kutuk BN-UMNO. sekarang , walaupun i dah mati, mereka begitu gembira kerana saya ni tidak berpihak BN-UMNO.

Kepala siput, tak boleh pakai zali, pemakan najis BN-UMNO. ang ni tak layak kat blog ni. pergilah hisap apa yang kamu kena hisap. BODOH STUPID.

GHOST said...

Betul bunga melati. ketu diorang bukan saja hantu, diorang ni =

PONTIANAK = HISAP DARAH RAKYAT
( MAKAN DUIT RAKYAT ) CTH : MAIN YOYO KAT BULAN

HANTU RAYA = 250JUTA SELAMA 30 TAHUN
( EAROCOPTER = HADIAH HARI RAYA )

ORANG MINYAK = SUKA ROGOL DAN BUNUH
( MANGOLIA OH MAGNOLIA ( AIS AIS BABY )

bUnGa mElaTi said...

biasalah tu ghost org2 BN ni mana lah ade duit, duit rakyat kata duit BN, bodo ke hapa aku tak tahu lah.. nak2 bn@umno ni... muke tak tahu malu caka aku yg duit kerajaan tu duit BN...

ntah mane dia belajar ntah..silap2 duit zakat pun dia kata duit duit BN...maklum lah nasihat org mcm kita mana bn@umno nak dgr...

mufti??? lagi lah tak nak dgr... yg dia dgr pandangan samyvellu... bapak tiri bn@umno... yer lah kan mak ayah dia dah bercerai...tu yg senget semacam tu....

Awey Kelate said...

Kita di PR sebenarnya patut bersyukur kerana Najib yang banyak dibelenggu "najis" akan membawa padah kepada UMNO/BN. Allah SWT sebaik-baik Perancang, dengan menaikkan Najib, rakyat akan lebih meluat dengan UMNO/BN. Kekotoran dari kes Altantuya, komisen kapal selam Scorpene / pesawat Sukhoi, keborosan bininya akan terus diingati rakyat. Akan timbul banyak lagi kebobrokan Najib selepas ini.
Mahathir pun tidak akan dapat hidup dengan nyaman....tunggulah pembalasan Allah ke atas kezaliman anda.

Awey Kelate said...

setiaumno adalah contoh orang UMNO yang tak ada adap sopan... gaya bahasanya cukup memalukan orang Melayu dan Islam.
Namun semua itu dibolehkan oleh Islam Hadhari.
Sememangnya UMNO adalah sebuah parti yang tak tahu peradapan manusia yang waras

GHOST said...

HIGH THUMB !!!!

memang benar.

bn@umno said...

awey kelate

jgnlah ko merepek kat si bodoh.pegi jaga negeri kelantan ko tu lagi bagus drpd ko buat komen sampah kat sini.kelantan tu dahlah mundur malah tak ada langsung tarikan untuk membuat orang nak berkunjung kat negeri miskin seperti kelantan tu.kalau beri aku free melancong kat kelantan pun aku TAK HIGINLAH. aku pegi kelantan pun pasal urusan kerja tapi kalau nak melancong kat kelantan sorrylah.ibu negeri kelantan dahlah tak maju malah bertukar menjadi bandar mati apabila menjelangnya malam.dok kelantan satu hari pun dah macam setahun.boring nak mampus.ini telah menunjukkan yg nik aziz ni tak pandai mentadbir kelantan.

GHOST said...

bn@umno,

nak apa lagi u nak ? u nak negeri kelantan apa penuh dengan pelacur pada sebelah malam ? nak night club "tiger show" ke ? nak kedai nombor ke ? bn-umno dah rosak semua negeri-negeri yang ditakhluk selama 51 tahun, cuma tinggal negeri kelantan saja dia tak boleh sentuh.

kepala sotong bn@umno, kamu tahuke kenapa negara malaysia masih berhujan ? ini kerana ada kelantan satu negeri yang masih mempunyai virgin. itu pun kamu nak rosak ?

betullah kamu ni otak sotong.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...