Wednesday, September 17, 2008

Siapa lagi akan tinggalkan Abdullah?

Selepas perletakan jawatan Datuk Zaid Ibrahim, pelbagai pihak tertanya-tanya siapa lagi yang akan meninggalkan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Sebelum ini, sekurang-kurangnya lima tokoh sudah meninggalkan Abdullah.

18 Mac...Tengku Azlan Abu Bakar dan Anifah Aman
19 Mac...Radzi Sheikh Ahmad
26 Mac...Ghafur Salleh
19 Mei...Dr Mahathir Mohamed
16 Sept...Zaid Ibrahim
Laporan penuh dalam Siasah Jumat ini.

46 comments:

pudics said...

Nampaknya selepas ni yang tinggalkan abdullah tak lain dan tak bukan.....
Abg mie ensem tuh, bn@umno dan mek jijah... hu... hu...dah lah oooi dah lama dahhh

roh_insan said...

Ramai percaye sekire nye tiade ugutan rasuah n isa lagi ramai yg akan tinggalkan pak lah.

Bukti nye? cube lihat bhg2 yg sdg mengadekan mesyuarat agung umno mereke,dah jd mcm teke silang kate,yg melintang kate najib,yg menegak kate muhyidin,yg membujur kate kuli yg bersimpang siur baru kate pak lah.

pak lah sdr perkare ni,sbb tu cpt2 dia bg kat najib menteri keuwangan.(rasuah la jugak tu)

Hari ini kite telah melihat dgn jelas yg Dsai sdg diancam olih satu tindakkan yg besar,kite tunggu n lihat siape yg mampu melawan kehendak takdir.

'BELIA MUSLIM' said...

mana semua bloggers ni?...
mesyuarat ker aper?...oh, tahajud...bagus alhamdulillah

media said...

yang saya tau lebih dari 31 MP.

http://video-politik-malaysia.blogspot.com/

OfficeBoyTingkat4 said...

Zaid Ibrahim membuat keputusan untuk menyertai PKR. Pengumuman rasmi akan dibuat esok. 34 MP sudah pun menandatangani surat persetujuan untuk menyertai Pakatan Rakyat.

kimu said...

Askum,di Sabah cwgn2 UMNO satu demi satu bubar.SAPP wai na kau oto,2 MP 4 ADUN dah keluar itu bukan tipu dan bohong?Jwblah Muhiddin,Abdullah, siapa lagi tak percaya....cakap...! Maaf pak,emosi terus...ni..Enak juga mengikuti prkmbgn politik Tanah Air ketika ini.Hebat sungguh seorang Anwar,mampu menggoncang sebuah kerajaan yg dah nyanyok,kuku besi,kerjanya tangkap org je..Kasi naik minyak,barang dan semua-mua-mua-muanya hingga rakyat susah.Benar KULI punya pndpt,jgn berselindung dgn "peralihankuasa",itu tiada dlm Perlembagaan UMNO.Dlm Pakatan Rakyat itu Pasti ada dan terjadi.!Tapi jgnlah tinggalkan Abdullah seorang,AAB tu orgnya bagus,tadbir negara pun boleh juga,tapi yang tak boleh perintah negara itukan BN plus UMNO.Jadi tinggalkan semua pemimpin UMNO BN...Malaysia tak elok dpt pemimpin penjenayah..Kasian tantuya...mati katak.!Pembunuh siapa?Org Malaysia..malu kita org Malaysia pd negara lain.Salam utk najib,bagilah projek kat kita ni yg masih miskin plus papakedana ni..Abg Aji Puncak Damai,KGU.

aoazmi said...

Aku percaya lepas ni, rakyat boleh kaya kerana najib orang pemurah. Orang felda tiap-tiap tahun dapat bonos raya. Jadi Menteri Pertahanan, tentera naik gaji. Jadi Menteri Pelajaran (dulu), cik gu naik gaji. Aku percaya semua yang kakitangan kerajaan minta akan diluluskan segera. Najib anak orang senang, start dari Tun Razak lagi. Lepas ni banyaklah taukey-taukey dan pengampu-pengampu ikut belakangnya kerana dia pemurah.

Lepas bagi punya bagi (nak jaga hati rakyat), Malaysia pun jatuh bangrap. Lepas tu, rakyat pun pening. Pening punya pening, maka PR pun dipilih memerintah. Maka jadilah macam Kelantan hutang sepanjang zaman bila Nik Aziz ambil alih.

Itu lah secebis kesah 'ramalan' tok bomoh! Kenapa? Tak percaya ka?

Kita tunggu.....

salam.

aoazmi said...

Sebenarnya dalam UMNO banyak orang nak lari tapi takut masuk lubang, habuk pun tarak! Lebih baik tunggu sampai "Semua" kepala tu tenat dulu, baru lompat katak atau cabut lari. Cari pulak mana ada lubuk emas macam lubuk mendi (di Terangganu).

Sebenarya 'katak' dalam UMNO besar-besar. Tengok saja, Mahathir, KU LI, Rais Yatim, Sanusi Junid (dll. malas aku nak sebut) semuanya ada rekod 'katak'. Habis kalau orang lain nak jadi katak lepa hebuh satu dunia. Pak Lah sendiri hampir jadi katak (nak masuk semangat 46). Apa ni?

Kalau kita nak kata kat orang patut cermin diri dulu. Ini kutuk PR bagai nak gila. Lepa lupa, kerana kutuklah 5 negeri kena 'turn over'.

La ni guna prof. pula ulas DSAI tak boleh perintah 16 sept. Sebenarnya banyak aku tengok profesor ini kaki buat 'persepsi' atau andaian. Tambah-tambah yang duduk kat UITM, UUM, UKM kebanyakannya pro kerajaan. Bila 5 negeri kena turn over cakap dah berubah. KALAU LAH ANUAR JADI PM, apa pulak mereka nak kata setelah kutuk bagai nak gila. Aku istilahkan mereka-mereka ini 'Profesor Kencing'. Patut di lucutkan title profesor itu serta merta. Lain kali kalau nak ulas berlapiklah sikit macam mufti perlis tu.

Apa pun, masuk UMNO itu untuk lebatkan 'poket' sendiri. Satu dunia tahu. Siapa menteri atau ketua-ketua bahagian dalam UMNO yang tak ada harta? Dari papa, boleh pakai mez walau pun baru sepenggal memimpin. Jadi kalau nak kaya masuklah UMNO. Halal haram semunya sapu.

Salam..

putra revolusi said...

Tuan editor SIASAH, tajuk kolum ini sepatutnya ialh 'Siapa lagi akan tinggalkan BN?', bukannya 'Siapa lagi akan tinggalkan Dollah?'. Dollah tak kisah siapa lagi orang BN yg akan tinggalkannya kerana berapa ramai pun yg akan tinggalkannya dia masih ada anak menantu - Kamarudin, Nori dan KJ - yg sudah jadi instant super millionaire hasil projek pemberian bapa dan bapa mentua mereka. Dollah cuma susah hati jika yg tinggalkannya ialah anak menantunya itu - sesuatu yg tak mungkin berlaku.

Utk masa hadapan negara, kita perlu tanya, 'Siapa lagi yg akan tinggalkan BN?'. Semakin banyak parti atau MP yg tinggalkan kapal Titanic berlogo BN yg hampir karam itu, semakin cerahlah harapan utk membangunkan semula negara ini. Selepas 51 tahun minda rakyat dijajah BN, masa utk kemerdekaan hakiki sedang menanti..........

PEMUDA UMNO MANDUR WAHID said...

Tiada siapa lagi yg meninggalkan BN lepas ni...
Tapi korang nak tau tak!!
sebenarnya Anuar Ibrahim dah dapat lebih 35 kerusi..
Berita ni aku dapat pagi ini jam 9.00 pagi 18/09/2008 siap dengan senarai nama kerusi lagi..
Hebat mamat ni..kerusi yang dia dapat semua yang taraf-taraf menteri duduk punya..
Tapi yang x sedaptu dah syok tu kerusi-kerusi tu semua sumbangan dari kedai perabot KIM SONG SANG FURNITURE yang ade kat Permatang Pauh nun..hohohoho..
Apa-apa pun jgn le nak bermimpi oii...
KORANG TAK KAN NAMPAK DSAI DAPAT JADI PM MALAYSIA.. LOW CLASS PUNYA ORANG..PORAHHH

anjar said...

ha, ha, ha, (aku buat2 gelak) apa punya bodoh lawak pemuda umno mandur wahid. Sama macam bos dia tak habis2 buat lawak macam nak kena penyepak.

Ekonomi merudum leh salahkan org, selama ni jadi buat menteri keuwangan buat ape? tido? alih2 penciri dan ganti perompak, la ni jaga pertahanan punah malaysia,

putra revolusi said...

Tak berapa lama dulu ada seorang professor wanita universiti dari Singapura berbangsa Melayu menggelar Pak Lah sebagai PM Malaysia yg paling dungu dlm sejarah. Ramai pula org Malaysia yg akur dgn pendapat Prof itu.
Namun semalam Pak Lah telah membuat keputusan bijak dgn memberi portfolio Menteri Kewangan kpd Najib. Pak Lah semasa buat pengumuman itu juga berkata plan peralihan kuasa kpd Najib akan dipercepatkan jika NAJIB MENUNJUKKAN PRESTASI YANG BAIK.

Sebenarnya pemberian portfolio kewangan ini jika dikaji hanya perangkap Pak Lah untuk MENGENAKAN Najib. Apa yg boleh Najib buat utk meningkatkan prestasi ekonomi negara dlm keadaan ekonomi negara yg merudum kini? Kita ada hutang luar negara berjumlah RM266.7 bilion hasil dari pengurusan ekonomi pemimpin-pemimpin kita yg suka berbelanja boros dan pemberian projek kpd kroni-krono yg meningkatkan kos projek. Apa yg boleh Najib buat utk meningkatkn prestasi ekonomi kpd sebuah negara yg semakin tenat dgn jumlah hutang yg berlambak?
Yg lebih malangnya Najib tidak mempunyai pengalaman kewangan yg kukuh. Pengalaman terdahulunya hanya sebagai Menteri Belia & Sukan, Menteri Pelajaran & Menteri Pertahanan tidak banyak membantu menguruskan polisi kewangan peringkat prima.
Jika Najib gagal meningkatkan prestasi kewangan negara nanti, Pak Lah akan berkata plan peralihan kuasa 2010 perlu ditangguhkan, kerana Najib didapati tlh gagal memulihkan ekonomi negara.
Jika Najib disingkirkan, siapa org yg paling layak menjawat portfolio Menteri Kewangan? Mungkin orang yg paling layak ialah manusia yg memberi idea kpd Pak Lah utk mengenakn Najib menjadi Menteri Kewangan. Siapa lagi orang tersebut jika bukan KJ budak Oxford yg bijak dlm mengenakan org itu.

appa macha! said...

untuk suma buluger piyyar:

aney mau kasi cadang kita bikin itu majilis buka puasa ka.. makan2 ka.. lepas makan kita simbang2 kasi debat2 ka.. dusyummmm dusyummMm.. aney ingat mesti meriah punya.. perut ada kenyang, hati tada sakit.. bole kita kenai2. kita kasi lantik ini piyyar punya jurucakap ka.. mau kasi lawan sama itu biyyen/amuno punya busuk punya mulut punya worang..

sini dalam juga bising2 jari juga sakit mau taip hari2.

appa macha! said...

kita piyyar bulugers musti satu hati.. tamo lawan2.. cakap musti ada fakta punya jangan cakap lipas eh.. lepas saja jgn jadi surupa itu abe mie.. perut juga besar dalam cacing juga duduk.. itu pasai sekarang dia punya gambar kasi kicik kicik juga!
mau kasi sorok dia punya "kebesaran".. chait.. poddah tektik kutor..

BOYOT said...

Where is the Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h
by Black Eyed Peas

What's wrong with the world, mama
People livin' like they ain't got no mamas
I think the whole world addicted to the drama
Only attracted to things that'll bring you trauma
Overseas, yeah, we try to stop terrorism
But we still got terrorists here livin'

In the UMNO, the big BN
The Bloods and The Crips and the KKK
But if you only have Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h for your own race
Then you only leave space to discriminate
And to discriminate only generates hate

And when you hate then you're bound to get irate, yeah
Badness is what you demonstrate
And that's exactly how anger works and operates
Nigga, you gotta have Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h just to set it straight
Take control of your mind and meditate
Let your soul gravitate to the Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h, y'all, y'all

People killin', people dyin'
Children hurt and you hear them cryin'
Can you practice what you preach
And would you turn the other cheek

Father, Father, Father help us
Send us some guidance from above
'Cause people got me, got me questionin'

Where is the Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h
(Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h)

Where is the Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h
(The Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h)

Where is the Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h
(The Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h)

Where is the Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h

The Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h,
The Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h
The Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h,
The Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***hThe Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h,
The Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h

BOYOT said...

Where is the Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h

Where is the Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h

Where is the Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h

Where is the Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h

Where is the Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h

BOYOT said...

Where is the Three Stooges ( abe MIE, BN@UMNO & zali ) a.k.a Sons of B***h

AJK-UMNO said...

apa nie??

"dulu bagi alasan minyak dunia naik kiter terpaksa naik jugak..la kata nye pak lah!! biler ditanya petronas utung besar bile minyak mentah dunia naik.. paklah jawab petronas tak der kaitan ngan harga minyak malaysia..

la nie!!!! biler tanya harga minyak mentah menjunam turun!! bile nak turun pak lah??




___________________________________





Ditanya mengenai penurunan harga minyak mentah dunia sekarang, Abdullah berkata: "Lagi turun lagi baik."

Harga minyak mentah dunia semalam mencatatkan US$92 setong.

Bagaimanapun Abdullah berkata penurunan harga minyak dunia itu juga akan menyebabkan pengurangan pendapatan Petronas.

Ditanya sama ada harga pengguna bagi petrol dan diesel akan dikurangkan, Abdullah berkata: "Tunggulah lain kali." _

faizhensem said...

lepas ni lagi ramaila tinggalkan beliau siap melompat parti lagi...kui2....

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

anjar said...

putera revolusi...

aku setuju ngan pendapat ko, ko punya fakta ada kebenaran.

AJK-UMNO said...

BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~


apa yg dia cakap nie mcm tin kosong... lansung tak boleh pakai.. otok super lembu..

MASIH LAGI AKU TERINGAT.. SI BN@UMNNO NIE MEMALUKAN DIRINYER SENDIRI BILER APAYG DIA CAKAP MEMBUKTIKAN BERTAPA BODOH NYER OTOK SI DUNGGU NIE... LAMA NGAK DIA TAK MUNCUL.. LA NIE BERANIE LAK MUNCUL... BACUL BETUL MAMAT NIE.. AKU TAKAN LUPAKAN ANJING PENJILAT JUB_ NIE..




----------------------------------

DULU DULU...

-->Blogger bn@umno said...



chedet ni menyibuk je.Malaysia jadi macam ni pun disebabkan oleh si mamak ni juga yg memerintah secara diktator 22 tahun yg lalu.Si mamak ni sepatutnya disumbatkan dalam penjara atau di dakwa dibawah ISA.

(August 14, 2008 1:57 AM)








DULU..DULU...

-->Blogger bn@umno said...


aku sejak dulu lagi dah bencikan si mamak ni walaupun masa itu dia masih lagi dalam BN.Aku lebih respect AAB drpd si mamak ni kerana beliau seorg yg bertimbang rasa, adil, tidak bersikap diktator dalam pemerintahan dan banyak lagi.Cuma dr segi pentadbiran AAB ada sedikit kelemahan tapi aku yakin AAB mampu melonjakkan semula ekonomi malaysia jika kita sama-sama memberi sokongan sepenuhnya kpd AAB.kalau AAB nak dibandingkan dgn DSAI, confirm DSAI pasti jauh ketinggalan.

(August 14, 2008 3:10 AM)



HEHE .. HEHE .. KINI

Blogger bn@umno said...





wow berita baik.aku dengar DR M bercadang untuk menyertai BN semula bagi menguatkan jentera BN yg agak lemah sekarang ni.mungkin sebelum 16 sept Dr.M akan sertai BN.nampaknya besar kemungkinan impian DSAI membentuk kerajaan baru tidak akan tercapai dgn kemasukkan Dr.M ke BN semula.

September 8, 2008 4:31 AM







INI LA BUKTI BN@UMNO NIE BODOH KAH.. KAH... KAH,,, HARI NIE CAKAP NYER LAIN ESOK CAKAP NYER LAIN LA PULAK,,, BODOH SUPER LEMBU...



SAUDARA2 TENGOK LA LEPAS NIE DIA JAWAB APA MEH KITER RAMAI2 TANYA BN@UMNO NIE KENAPA DIA BERCAKAP BERCANGAH2??

AJK-UMNO said...

BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~


apa yg dia cakap nie mcm tin kosong... lansung tak boleh pakai.. otok super lembu..

MASIH LAGI AKU TERINGAT.. SI BN@UMNNO NIE MEMALUKAN DIRINYER SENDIRI BILER APAYG DIA CAKAP MEMBUKTIKAN BERTAPA BODOH NYER OTOK SI DUNGGU NIE... LAMA NGAK DIA TAK MUNCUL.. LA NIE BERANIE LAK MUNCUL... BACUL BETUL MAMAT NIE.. AKU TAKAN LUPAKAN ANJING PENJILAT JUB_ NIE..




----------------------------------

DULU DULU...

-->Blogger bn@umno said...



chedet ni menyibuk je.Malaysia jadi macam ni pun disebabkan oleh si mamak ni juga yg memerintah secara diktator 22 tahun yg lalu.Si mamak ni sepatutnya disumbatkan dalam penjara atau di dakwa dibawah ISA.

(August 14, 2008 1:57 AM)








DULU..DULU...

-->Blogger bn@umno said...


aku sejak dulu lagi dah bencikan si mamak ni walaupun masa itu dia masih lagi dalam BN.Aku lebih respect AAB drpd si mamak ni kerana beliau seorg yg bertimbang rasa, adil, tidak bersikap diktator dalam pemerintahan dan banyak lagi.Cuma dr segi pentadbiran AAB ada sedikit kelemahan tapi aku yakin AAB mampu melonjakkan semula ekonomi malaysia jika kita sama-sama memberi sokongan sepenuhnya kpd AAB.kalau AAB nak dibandingkan dgn DSAI, confirm DSAI pasti jauh ketinggalan.

(August 14, 2008 3:10 AM)



HEHE .. HEHE .. KINI

Blogger bn@umno said...





wow berita baik.aku dengar DR M bercadang untuk menyertai BN semula bagi menguatkan jentera BN yg agak lemah sekarang ni.mungkin sebelum 16 sept Dr.M akan sertai BN.nampaknya besar kemungkinan impian DSAI membentuk kerajaan baru tidak akan tercapai dgn kemasukkan Dr.M ke BN semula.

September 8, 2008 4:31 AM







INI LA BUKTI BN@UMNO NIE BODOH KAH.. KAH... KAH,,, HARI NIE CAKAP NYER LAIN ESOK CAKAP NYER LAIN LA PULAK,,, BODOH SUPER LEMBU...



SAUDARA2 TENGOK LA LEPAS NIE DIA JAWAB APA MEH KITER RAMAI2 TANYA BN@UMNO NIE KENAPA DIA BERCAKAP BERCANGAH2??

AJK-UMNO said...

BN@UMNO...~~~HAHAHAHAHAHA..

KO NIE JENIS MUKA TAK MALU BETUL..
KO INGAT ORG AKAN LUPAKAN KEBODOHAN
KO TU KER.. KO TAK YAH LAH BAGI COMMENT BODOH KO TU... BUANG MASA JER...

SEBAB KO NIE DAH BANYAK TERBUKTI BODOH KAT SINI... PI LA BERAMBUS...
JANGAN BUAT TAK NAMPAK LA ~~~!!!!

HAHAHAHA

AJK-UMNO said...

OTAK AJIJAH NGAN OTAK BN@UMNO NIE SEBIJIK.. MCM ADIK BERADIK.. TAK PUN NICK NAME JER LAIN ORG NYER SAMA...

bUnGa mElaTi said...

salam...

pemuda umno mandur wahid salah seorg geng abg mie rupanyer,aku cek dia nyer profile org yg pro kepada KERAjaan BN, patut lah, wahai geng2 bloggers sekalian nampak nye pencacai BN dah makin banyak abg mie, bn@umno, En zali, azizah idung senget dan terbaru...
pemuda umno mandur wahid.hehehehehe.....

makin BN nak jatuh ade jugak yg nak jadi penjilat pak lost.. ko tukar lah dgn sape2 pun jawatan dalam kabinet sebab nnt pak lost dah tak merasa lagi hehehehe....

salam reformasi...

kedaikopi said...

alhamdulillah anwar tak jadi pm kelmarin kalau tidak lingkup jawatan-jawatan kat malaysia ni, 50 persen pasti menteri orang kafir, walaupun umno tu teruk jangan lepaskan pada orang kafir untuk jawatan kabinet, biarkan diorang yang penting kita kuatkan amalan hidup , jaga isteri dan anak2 kita supaya jadi insan yang mulia di sisi ALLAH dan malaikat, esok di akhirat bukan DIA tanya kerajaan dah bagi apa, no way tunggu la besi panas yang mendidih di neraka

anjar said...

bunga melati...

datang la banyak manapun penyokong "bee and". rasanya tak memberi kesan apapun, otak bangang semua sama, kadang2 aku rasa org yang sama je, nickname je lain2

Rasanya kalau tak pork lost, mesti pork jib

bUnGa mElaTi said...

salam...
kedaikopi said:

alhamdulillah anwar tak jadi pm kelmarin kalau tidak lingkup jawatan-jawatan kat malaysia ni, 50 persen pasti menteri orang kafir, walaupun umno tu teruk jangan lepaskan pada orang kafir untuk jawatan kabinet, biarkan diorang yang penting kita kuatkan amalan hidup , jaga isteri dan anak2 kita supaya jadi insan yang mulia di sisi ALLAH dan malaikat, esok di akhirat bukan DIA tanya kerajaan dah bagi apa, no way tunggu la besi panas yang mendidih di neraka

aku jawab balik:

anuar belum pun jadi perdana lah menteri wahai kedaikopi tapi anda telmalan awal yer, ko saper?? pembantu peribadi anuar ibrahim ke?

pelik2 belum pun anuar ibrahim memerintah tapi mcm2 spekulasi yg org berikan, bglah peluang.. kita negara demokrasi ade perlembagaan, org2 BN pun laung kan kita negara demokrasi.. klu rase anuar ibrahim melantik menteri kabinet yg bkn sesuai atau pun bkn islam, next elextion kita jgn pilih dia...

susah ke?? kita tgk dulu mcm mana dia memerintah klu tak ok aku yakin bkn org2 umno je yg akan berreformasi tapi org2 PR yg akan berreformasi lagi...

tunggu je lah....islam tu adil pada yg menghayati nyer...

bUnGa mElaTi said...

salam...

btol lah anjar, aku ingat tu semua nama je lain2 tapi org yg same, org BN kan mcm2 yg diorg boleh buat, pi mengundi pun boleh 2 tempat yg berlainan guna 1 nama...

aku pun rase tak heran lah klu sebenanyer BN ni auta....

salam refoemasi....

appa macha! said...

ITU KOPI PUNYA KEDAI CAKAP:
alhamdulillah anwar tak jadi pm kelmarin kalau tidak lingkup jawatan-jawatan kat malaysia ni,

ANEY TANYA:
apa jawatan ada?

ITU KOPI PUNYA KEDAI CAKAP:
50 persen pasti menteri orang kafir,

ANEY JAWAB:
memang itu amuno 100% melayu & bumiputra pasai itu amuno kebangsaan punya parti.

ANEY TANYA:
itu amuno dalam 100% islam kah?

ANEY CAKAP LAGI:
kalu buka itu amuno punya keahlian kasi lain2 bumi non muslim masuk, aney rasa itu bodow punya melayu lama2 tada parti punya!
sekarang pown itu % krusi dalam biyyen makin lama makin kurang.

ITU KOPI PUNYA KEDAI CAKAP:
walaupun umno tu teruk...

ANEY BILANG:
tengkiu sebab ada mangaku amuno TERUK, sikit jam lagi ramey mangaku amuno BERUK!

ITU KOPI PUNYA KEDAI CAKAP:
jangan lepaskan pada orang kafir untuk jawatan kabinet,

ANEY DENGAN SELAMBA KASI JAWAB:
dey tamby! amuno brapa krusi ada?
mic brapa? mca brapa? brapa lompat? brapa lagi tinggai? bingai!

ITU KOPI PUNYA KEDAI CAKAP:
biarkan diorang yang penting kita kuatkan amalan hidup , jaga isteri dan anak2 kita supaya jadi insan yang mulia di sisi ALLAH dan malaikat, esok di akhirat bukan DIA tanya kerajaan dah bagi apa, no way tunggu la besi panas yang mendidih di neraka

ANEY GARU KETIAK JAWAB:
dey macha.. ini bernegara punya kerija fardu kifayah dei! lu jaga anak mini pown.. kalu tangan pigi pangkah dacing sana.. pigi sokong keris sana.. selama mana itu dacing punya worrang kasi halal apa itu Allah kasi haram punya.. kita suma ada dosa lu tau tak???
aney takmo kubur punya dalam syok2.. lu sebelah nanggis kana hantam sama itu garang punya malaikat. wotak ada kasi pikir!

appa macha! said...

kikiki anjar..
aney puwn srupa ada pikir itu worrang surupa juga ada.. kasi ramey juga.. nickname juga tukar tukar..chait powdah..

appa macha! said...

tada etika punya bulugers..

kedaikopi said...

senarai tu nanti petang akan dibocorkan, kita tengok sapa yang jump kalau 50/50 lingkup malaysia tapi.... kalau 70/30 ok , aku ni pemerhati je, semua info aku baca dan dengar

wahai melati....

cuba renungkan kat perak pasal bagi tanah jangan percaya akhbar utusan tapi sebaliknya laman marhaen kata.... walaupun pajak cuma 30tahun kenapa tak perelokan/percantikan sekolah agama dan bagi tanah kat Islam dulu kenape sibuk nak bagi kat kafir nampak tak itu sikit jer diorang mintak belum lagi anwar jadi pm, semua hak samarata pandailak kata lepastu dia pusing cakap kita tak akan sentuh hak ketuanan melayu dan institusi diraja tapi sebaliknya. aku selalu gak pegi ceramah dia tapi kita renung kembali jangan ambil penuh kata2nya itu, lagi satu contoh penang pun sama gak dalam diam jer iaitu sesapa yang teroka tanah untuk pertanian kebanyakan di atas bukit maklumla penang dah tak ada tanah sebelum ini diorang dah teroka lepas dap kafir harbi ini perintah sapa yang teroka tanah tu dia bagi border selama 10tahun...mula2 10tahun lepastu fikirla sendiri , sekarang kalau pergi daerah pulau sana tu dah banyak bukit dah botak tapi tak secara rakus sikit2 lama2 dapat tanah yang penting tanam dulu, cubalah fikir kat penang pas menang satu jer tak kan la tak boleh bagi exco kat pas satu kerusi,dap memang tak setuju pr sama pas,lebih baik pas gabung ngan umno tapi yang kuat menentang masa tu kamarudin jaafar tak setuju kalau tidak MB selangor Dr hassan ali.K jaafar pun bijak dia masuk pas moga dapat controlkan pas maklumla dia dulu sahabat baik anwar, banyak jugak projek tender tertutup k jaafar dapat erti kata lain sapu.walaupun pas pernah kena tipu masa perikatan dulu tapi zaman sekarang pas dan umno boleh ajak bincang,zaman dah berubah untuk orang Islam eh apa yang tuan guru cakap tu.... muqabalah. punca yang tak jadi gabung ni daripada k jaafar dia nak safe kan anwar dapat jadi pm suatu hari nanti, bijak betul politik diorang ni

kedaikopi said...

apa macha :
ini kedaikopi baru tak ada kena mengena dengan yang lama ,baru masuk jer sebelum ni beli utusan,metro, harakah, siasah ,suara keadilan budget pun dah lari langsung pakai broadband save lagi baca online, keh.keh..keh

anjar said...

Apa ko merepek ni kedai kopi? nak sangat PAS gabung ngan UMNO! sahih ko org UMNO tapi malu nak mengaku, tu yang cakap jadi pemerhati!,

UMNO nak gunakan PAS masa terdesak je, masa 2004, BN menang besar PAS ajak rundig UMNO tak jawap pun. PAS macam cakap sorang2 masatu.

Sekarang baru terhegeh2, org dah tak nak sudahla, hidung tak mancung pipi tersorong2, ini isu lamala, malas nak komen, sekarang isu org nak tukar kerajaan je.

bUnGa mElaTi said...
This comment has been removed by the author.
bUnGa mElaTi said...

salam...

kepada kedai kopi...

ko pelik sebab kerajaan ka perak bagi tanah?? kenapa ko tak pelik kerajaan BN bg pada bkn bumiputera hak2 rizab di kuala lumpur??

berapa byk kerajaan bg pada non bumi di kawasan kuala lumpur yg sepatut nyer menjadi hak dan rizab orang2 melayu??

ko tak pikir plak yer, heran sungguh aku, sebab apa diorg BN tak heran bila hak dan rizab org melayu diambil dan diserah kan pada non bumi!! sebab diorg dapat 'masyuk' tau kan saudara kedai kopi ap maksud 'masyuk'....

ko tak heran plak, ko duduk kat mana? klu ko duk area kl ko mesti tau, kat jalan raja laut tu asal nyer adalah rizab tanah org melayu tapi kini dah jatuh pada org2 non bumi, kenapa??

ko tak heran bkn PAJAK TAPI HAKMILIK KEKAL!!!! ko tak nak marah??pelik2...

pasal UMNO dan PAS yg di war2 kan nak bergabung ko agak2 sebab apa tuan guru nin aziz tak nak bergabung?? apa permintaan dia bila ada org mencadang kan UMNO n PAS bergabung?

pembubaran kedua dua parti dan cari nama baru untuk gabungan kedua dua parti, btol tak?? tuan guru nin aziz kata dia tak kisah nak gabung dgn BN tapi dgn syarat bubar UMNO, same2 bubar pastu gabung kan, ko tak tau ke? kata ko pergi ceramah PR!!!

tapi jelas menunjukkan pak lost tak nak!! sebab apa dia tak nak?? ko tak tau ke? sebab hancur lah kepentingan dia bila dia bubar kan UMNO dan gabung dgn pas...

bro!! dalam politik mcm2 bole berlaku bro! perkara yg rase mustahil pun bole berlaku bro!!

tapi pak lost tak nak gabung, dia kecut!! ajak berbincang demi kepentingan melayu dan islam kata nyer...tu sume alasan... alasan nak menarik golongan yg dah jemu dgn umno...

tapi aku rae org2 dalam siasah ni bijak dah, tak kan percaya dgn hasutan dan propaganda BN..

aku tya ko sape pasal 13 mei 1969, agak2 ko apa sebab boleh terjadi peristiwa 13 mei tu?? tu pun klu ko tau sejarah, cari fakta bkn auta en. kedai kopi anda akan tahu jawapan sebenarnyer....

epiblog said...

tengok la camne menteri muke bn bleh tinggalkan bn...org laen lak camne??????

bUnGa mElaTi said...

"Walaupun mereka kata kita (buat) gimik, sebenarnya mereka panik. Perletakan jawatan (bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri) Datuk Zaid Ibrahim dan pergolakan dalaman Umno menjelang pemilihan parti itu, memberi kelebihan kepada Pakatan”

petikan daripada malaysiakini.....

konon2 kata org PR ni penipu atau wat2 gimik yer, ko tunggu je lah wahai pak lost...

ni lagi dari malaysia kini...

Terdapat wakil MCA,MIC

Ekoran itu, tegasnya, kepimpinan PAS yang menghadiri mesyuarat jawatankuasa pusat tersebut merasa ‘selesa’ dan yakin dengan pelan 16 September.

Dalam senarai itu juga, kata Ahmad, terdapat wakil rakyat dari MCA dan MIC yang akan menyertai Pakatan.

“Sebab itu kita tengok MCA (contohnya) ada hentam penggunaan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Itu bunga-bunganya (tanda-tanda hendak keluar daripada BN),” katanya.

Ahmad menegaskan, perancangan Pakatan untuk mengambil alih kerajaan paling lama selepas perhimpunan agung Umno.

"Walaupun mereka kata kita (buat) gimik, sebenarnya mereka panik. Perletakan jawatan (bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri) Datuk Zaid Ibrahim dan pergolakan dalaman Umno menjelang pemilihan parti itu, memberi kelebihan kepada Pakatan,” katanya.

Diminta mengulas beberapa kenyataan pemimpin PAS yang menunjukkan pendirian tidak yakin dengan peralihan kuasa yang diusahakan Anwar, beliau berkata:

“Suara yang tidak percaya adalah dari satu hala, (mereka) agak konservatif. Kita terus dengan keputusan muktamar agung dan dalam masa yang sama berwaspada. Kita mahu mendokong kerajaan yang (pemimpin) Islam dominan. Islam sebagai pasak,” katanya.

Beliau juga menyifatkan teguran keras Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat terhadap kenyataan pengarah pilihanraya Pusat parti itu, Mustafa Ali yang berkata 16 September tidak akan berlaku, sebagai pandangan peribadi yang “berlebih-lebihan”.


salam reformasi...

bUnGa mElaTi said...

Senarai bilangan ahli Parlimen Barisan Nasional didakwa akan menyertai Pakatan Rakyat telah dikemukakan dalam mesyuarat jawatankuasa pusat PAS Ahad lalu.

Berdasarkan senarai tersebut, kebanyakan mereka adalah dari Sabah dan Sarawak itu yang beragama Islam, demikian menurut ahli jawatankuasa PAS, Ahmad Awang.

Perkara itu juga turut disahkan oleh seorang lagi ahli jawatankuasa PAS, Hashim Jasin yang juga pesuruhjaya PAS Perlis.

Ahmad, yang juga pesuruhjaya PAS Perak, berkata agenda itu dibawa daripada perbincangan Lajnah Politik parti itu sehari sebelumnya.

Bagaimanapun, katanya, senarai ahli Parlimen yang dikatakan akan melompat parti itu, menurut Ahmad, tidak lengkap.

“Kita hanya umum nama-nama penting sahaja,” katanya kepada Malaysiakini.

Senarai itu, katanya, turut dibentangkan lebih awal dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat yang berlangsung sebelum itu.

sumber malaysiakini...

bUnGa mElaTi said...

Parti Maju Sabah (SAPP) telah memutuskan untuk keluar dari Barisan Nasional.

makan_dalam said...

apa punya tenging pemuda umno mandur wahid tue?tu la kalo org jahil...aku xksh sapa nk tgglkan pak lah dhni,la ni aku pelik apala rakyat bodo sgt msh pilih bn yg dh berulat tuh?hrga myak naik,rakyat umno n bn kata apa?terima kasih bos...bn bg kat hgpa berapa sebln sponsor myk?bodo kan pengikut bn?tula kalo pengikut yg jahil aye-aye cif...aku rasa pemuda umno mandur wahid nih kalo bn suro ngaku dia kena sontot ngan nik aziz pun dia buat kot,elokla saifool...la ni hrga myk sdunia dh trun prs usd92 setong tp tapir lah tu leh kata petronas x untung...hahaha bodohnya rakyat yg pgkah bn aritu...korang jwb la kat kuboq nnt psl pa hgpa plh bn....

epiblog said...

tunggu la pas ni nak jadik ape....menteri tu dah start dah pegi ikut pembangkang...tunggu la pasni....ape nak jadik,jadikla ....

izuaf4zi said...

nampaknya tinggalah 'anak mehantu' paklah akan mempertahankan kerusi ketua pemuda (lembik semacam). Tinggalah cita-cita 'anak mehantu' paklah nak jadi PM termuda katanya...'anak mehantu' paklah nak keja apa lepas ni 'pak mergastua' dia pun orang dok paksa turun....

kedaikopi said...

salam semua, eh best betul la sejak ada line broadband ni takyah beli dah utusan, metro, harakah, siasah dan lain2 lagi save betul la budget ni baca online....lepasni boleh la belajar sofware menghking mana
bloger2 yang karet2 ni , kalau dah tau firstly nak hking rakan siswa.com cilka punya web-har*m jad*h laknattullah,

semua ni kalau zaman nabi dah kena pancung oleh Saidina Hamzah thank malaysia for media electronik ni tapi yang tak syok eh.......nampak lak post cik bunga melati hot nampak

: bukan camtu kita haruslah nyata ngan fakta yang Nabi dan Allah bagi, Contohnya semasa zaman khulafa ar-rasyidin pertelingkahan sesama mereka dapat diredakan walaupun sebelum ni geng khulafa ar-rasyidin ada yang tak sependapat, cam umno ngan pas aku pun tak ingat cuba tanya ustaz, kita renung balik negara ini dan teruk sosialnya semasa umno perintah masa zaman mamak mahathir dan selepas pr dapat 4 negeri baru, yang komited untuk ke arah tambah baik Islam tu kedah dan dah lingkup penang yang lain fikir sendiri, selangor nampak ada pembaharuan tapi dah campur ngan dap kafir harbi ni terbatas , contoh yang dapat kita lihat konsert haram alvien tempoh hari, pkr jv yahudi control Selangor pun tak kan tak boleh jangan bagi permit,tapi konsert haram ratu dangdut indon boleh permit tak bagi, la cam mana kalau anwar perintah ......tak lingkup nanti dia kata itu untuk orang bukan Islam.Walaupun nada ini selalu orang umno kata.

:dalam negeri pun tak dapat control nak perintah malaysia, kirim salam datok seri cuba mimpi benda lain lak, selain itu cuba tengok mana ada Hadi Awang jv waktu ceramah, masa promote iklan ceramah contoh yang bole aku bagi.. pimpinan bersama pakatan penceramah oleh saudara anwar, limkitsiang kafir harbi,hadi Awang atau nik aziz tapi yang datang anwar, lim dan wakil dr pas, ini kalau korang perasan cuba imbas kembali ceramah yang korang semua pergi termasuk aku yang sering pergi.mahfuz pun tak pernah nampak dalam ceramah

:jadi yang dapat aku perhatikan disini anwar nak bawa Islam di malaysia ke arah mana kalau dah jv ngan dap kafir harbi,
ke arah mana
ke arah mana
ke arah mana
anwar nak bawa Islam

kalau Islam liberal lupakan saja, kita nak Islam yang Allah turunkan dalam ALQURAN nur karim, cuba anda ingat lagi ceramah hadi awang atau hassan ali dia kata lebih kurang cam ni kita rela kalah kerana melaksanakan Islam, kita rela ditolak rakyat kerana melaksanakan suruhan Allah, apalah ertinya sebuah pemerintahan tanpa mendapat redha ALLAH , ingat tu kita harus

dapat redha ALLAH
dapat redha ALLAH
dapat redha ALLAH

ops... lupa lak pasal tanah kat kl tu aku pun tau tapi melayu sendiri yang bengap tak pandai meniaga , diorang swing la kat kafir harbi, diorang ni otak bisnis,
melayu ni
melayu ni
melayu ni
harap subsidi, sikit2 subsidi cam mana nak maju,
melayu ni asyik minta subsidi contoh nak bukak kedai mesin kelapa pun nak mintak kat jabatn pertanian ke, peladang ke,tekun macam mana nak maju, kalau dapat kedai yang mara bagi sewa, kalau dapat rumah jual kat kafir harbi padan muka orang melayu, jadi kesimpulannya dah melayu merempat baru nak cari balik harta yang hilang kirim salam diorang nak bagi balik, aku dulu tingal kat maluri, dah jual pun rumah tu, kalau bagi sewa memang masyuk banyak tapi buat apa kalau yang tinggal tu ada maksiat kat dalam rumah tu , tuan rumah dapat dosa sekali, sosial teruk sangat tu yang jual, cam ap pun sama bagi kat melayu tapi jual ambik komisin, ap melayu punya pas, umno pun sama tapi pkr lagi bahaya teruma anwar asyik mengadu sama yahudi ,

Allah pun dah firman jangan kawan ngan yahudi, amat bahaya tapi sebaliknya anwar buat...., masa susah dulu mintak ngan Allah tuhan yang maha satu, solat hajat setiap masa dalam penjara dah lepas keluar penjara cari yahudi, bukan cari alim ulamak dulu... terbalik pula tu ulamak cari anwar apa ke besar anwar tu disisi Allah. Saudara anwar janganla guna kelebihan pandai pidato untuk charge pemikiran rakyat malaysia, ramai orang yang pendiam cam aku ni memerhatikan tingkahlaku mu itu.Perjuangan mu hanya sia2 kalau jv sama kafir harbi. Wahai saudaraku sekalian doa orang2 soleh amat diterima ALLAH, cuba tengok 16 sept apa dah jadi betulla umno bawa lari oversea tapi kita hanya merancang ALLAH MAHA BESAR SEKALIAN PELUSUK DUNIA dan PLANET DISEKITARNYA YANG ALLAH JAGA, dan ALLAH, ALLAH, ALLAH menentukan permintaan hambanya......

kedaikopi said...

salam semua

selamat berbuka puasa dengan ala yang kadar mulakan ngan buah tamar sebelum makanan lain,
ngan lupa saudaraku sekalian malam 10 terakhir ,sedekah, bayar zakat fitrah lebih pun tak apa janganlah ikut kepala, ada lebih bagi lebih, setahun sekali saudaraku, di bulan ramadhan banyakkan doa, solat dan witir

moga dapat lailatuqadar..insyaAllah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...