Wednesday, September 17, 2008

Jangan berlindung di sebalik peralihan kuasa, kata Razaleigh

KOTA BHARU, 17 Sept: Tengku Razaleigh Hamzah mencabar mana-mana pimpinan Umno yang tidak bersetuju dengan pimpinan Datuk Seri Abdullah Badawi agar meletakkan jawatan sebagai menteri dan lawan dia (Abdullah).

"Sekarang sibuk hendak berselindung di bawah peralihan kuasa dan macam-macam. Itu semua karut, karut, dan kalau berani kita lawan," kata Razaleigh dalam satu sidang media dekat sini baru-baru ini.

Menurut beliau, "rakyat susah sekarang. Kita duduk dengan jawatan kita. Kita tidak mahu lepaskan jawatan, kita pentingkan jawatan. Tetapi masalah rakyat macam mana, harga barang mahal berikutan harga minyak naik. Tidak ada sesiapa yang hendak fikirkan masalah itu."

Wawancara penuh dalam Siasah Jumaat ini.

6 comments:

roh_insan said...

"Jangan disangke di air yg tenang tiade buaye" inilah peri bahase yg paling sesuai buat pak lah,nampak tenang,lembut,peramah n die lah seolah olah paling clean,tetapi ape yg terjadi skrg ni lah sebenar nye peribadi pak lah,mmg Allah jd kan sifat manusie itu terbalik dr rupe paras seseorang.

Dari sumber yg kuat sye dengar Tan Sri Mat Taib sendiri pun dah berkate semue ahli2 bn n menteri tdk bersetuju dgn pak lah,tetapi ape kan daye demi menjage periuk nasi sendiri mereke terpakse akur n terus membisu n membodek.

Peralihan kuase n pertukaran potfolio hanye utk menyelamat kn kedudukan pak lah drpd karam pade pemilihan umno yg akan dtg,ini juge bolih di tafsirkan RASUAH politik pak lah kpd najib.

Jwpn pak lah tentang penurunan harge minyak adelah satu jwpn yg paling tdk bertanggung jwp kpd rakyat n menampak kan kesombongan pak lah sendiri.

Kuli kate tdk ade siapa yang hendak fikirkan masalah rakyat,itu mmg betul,make biarkan PAKATAN RAKYAT yg pikir kan,umno dok diam2,jage je kekayaan masing2.

kimu said...

KULI,memang dlm UMNO tu mana ada pemimpin yg fikir masaalah rakyat miskin,susah senang rakyat dibandar ,didesa,para pemimpin UMNO tu sedang lagi kenyang,jaga harta,pangkat,menyubur kesombongan,pemutarbelit.Tak usahlah KULI teriak kpd anak-anak buah dlm UMNO tu,mereka tak makan teriakan,tapi dgn RMMMMM....Jujur saja KULI nampak gaya tidak punya jalan merebut kekuasaan dalam UMNO,lihat u nak tanding presedentpun tak cukup korum,sia2lah tuan meghabiskan sisa usia dlm UMNO.Ada baiknya kuli angkut semua rakan2 mp UMNO tu hijrah ke Pakatan yg masih vergin membela rakyat.Dari rakyat ke rakyat.Ini asik UMNO itu untuk keturunan mereka saja,lepas datuk,bapa, n anak.Org awam mcm tak ada peluang nak berkuasa.Lihatlah Hishamuddin,mukhriz,khairi semua budak2 ni dah ready ambil alih kuasa.Leadinglah Najib jadi PM,yg dari sabah bila pula nak jadi PM?Kapunan "Taaaapun"lah jwtn PM/TPM,paling2pembantu memanjang.
Mu nak ajak ahli2UMNO singkir Paklah,tak tahukah KULI perangai ahli2UMNO yg kaki angguk alias bodek,jaga kedudukan itu berani bangun menentang singkir AAB?Berani mukhriz tu krna ada Bapaknya.Member UMNO lain ada siapa backing?alamat dipecat!.

Untukmu KULI,sudahlah,berangkatlah mulai skrg klu nak duduk dlm jemaah menteri.KLU mo jadi menteri keawangan Malaysia ikut Anwar PR.U lebih selesa di rumah baru,dari rumah yg sdg kotor hari2 bawa penyapu.Salam utk KULI,ayo kita hijrah,usah tangguh2 lagi...!.Dari saya Abg Aji, Puncak Damai,KGU.

AJK-UMNO said...

BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~


apa yg dia cakap nie mcm tin kosong... lansung tak boleh pakai.. otok super lembu..

MASIH LAGI AKU TERINGAT.. SI BN@UMNNO NIE MEMALUKAN DIRINYER SENDIRI BILER APAYG DIA CAKAP MEMBUKTIKAN BERTAPA BODOH NYER OTOK SI DUNGGU NIE... LAMA NGAK DIA TAK MUNCUL.. LA NIE BERANIE LAK MUNCUL... BACUL BETUL MAMAT NIE.. AKU TAKAN LUPAKAN ANJING PENJILAT JUB_ NIE..




----------------------------------

DULU DULU...

-->Blogger bn@umno said...



chedet ni menyibuk je.Malaysia jadi macam ni pun disebabkan oleh si mamak ni juga yg memerintah secara diktator 22 tahun yg lalu.Si mamak ni sepatutnya disumbatkan dalam penjara atau di dakwa dibawah ISA.

(August 14, 2008 1:57 AM)








DULU..DULU...

-->Blogger bn@umno said...


aku sejak dulu lagi dah bencikan si mamak ni walaupun masa itu dia masih lagi dalam BN.Aku lebih respect AAB drpd si mamak ni kerana beliau seorg yg bertimbang rasa, adil, tidak bersikap diktator dalam pemerintahan dan banyak lagi.Cuma dr segi pentadbiran AAB ada sedikit kelemahan tapi aku yakin AAB mampu melonjakkan semula ekonomi malaysia jika kita sama-sama memberi sokongan sepenuhnya kpd AAB.kalau AAB nak dibandingkan dgn DSAI, confirm DSAI pasti jauh ketinggalan.

(August 14, 2008 3:10 AM)



HEHE .. HEHE .. KINI

Blogger bn@umno said...





wow berita baik.aku dengar DR M bercadang untuk menyertai BN semula bagi menguatkan jentera BN yg agak lemah sekarang ni.mungkin sebelum 16 sept Dr.M akan sertai BN.nampaknya besar kemungkinan impian DSAI membentuk kerajaan baru tidak akan tercapai dgn kemasukkan Dr.M ke BN semula.

September 8, 2008 4:31 AM







INI LA BUKTI BN@UMNO NIE BODOH KAH.. KAH... KAH,,, HARI NIE CAKAP NYER LAIN ESOK CAKAP NYER LAIN LA PULAK,,, BODOH SUPER LEMBU...



SAUDARA2 TENGOK LA LEPAS NIE DIA JAWAB APA MEH KITER RAMAI2 TANYA BN@UMNO NIE KENAPA DIA BERCAKAP BERCANGAH2??

nalapambu said...

Itu semua karut, karut, dan kalau berani kita lawan," kata Razaleigh dalam satu sidang media dekat sini baru-baru ini....

Apa pasal lu satu worang tara berani lawan?

Itu 'undi tara percaya' pun lu tara sokong.

kerat18 said...

pak lah,umno dan bn kalo korg letak kat sebelah bangkai babi,aku rasa bangkai babi pun xsebusuk diorg....pk2 kanla....

mat teropong said...

Wahai paklah yang lemah lembut dalam bulan puasa ni buatlah pahala dengan meletak jawatan supaya bagi orang lain ambil alih. Kalau orang tak suka kita tunggu apa lagi. Kita pun nak ubah selera. Dah jemu dengan resepi Pak lah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...