Wednesday, September 10, 2008

Kes Anwar ditangguh ke 24 September

KUALA LUMPUR, 10 Sept: Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur menangguhkan kes liwat terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada 24 September depan ekoran bantahan terhadap perintah yang ditandatangani Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail untuk memindahkan kes tersebut ke Mahkamah Tinggi.

Apabila kes itu disebut pada jam 10.00 pagi tadi di hadapan Hakim SM Komathy Suppiah, pihak pendakwa telah mengemukakan perintah untuk memindahkan kes tersebut ke Mahkamah Tinggi.

Namun ia telah dibantah oleh para peguam Anwar kerana Ghani tiada kaitan dalam kes itu.

Di luar mahkamah, beratus-ratus penyokong Anwar datang untuk memberikan sokongan moral kepada beliau di samping berpuluh wakil media berebut-rebut membuat liputan kes itu.

30 comments:

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Anwar disambut bagaikan wira negara yang baru berjuang sedangkan dia menghadapi masalah krisis moral.

Barua Anwar Bin Ibrahim singkatan namanya B-A-B-I juga pernah disambut hebat oleh tokoh terkemuka dan ternama dari Barat dan disanjung sebagai wira oleh pemimpin YAHUDI.

untuk apa? Ketuanan rakyat? ketuanan Melayu?

atau yang realitinya untuk KEBODOHAN RAKYAT? dan MEBODOHAN MELAYU?

joe_kedah said...

Tuduhan yang dilemparkan amat tidak masuk akal, memberi gelaran kepada seseorang sungguh tidak ada kesopanan, tata susila seorang muslim yang sejati. Ingat!, bangsa kita ada tamadun dan berhemah. gunakanlah bahasa-bahasa yang indah, tidak menyakiti sesiapa, itulah MELAYU BERADAB, tidak rugi jika kita membahasakan bahasa-bahasa yang indah. Walau kita benci seteruk mana pun individu itu, janganlah sampai kita memberi gelaran yang bukan-bukan. Sumpah itu takut memakan diri. Ditakdirkan dengan izin Allah, orang yang kita hina itu jadi pemimpin kita, bagaimana kita hendak membahasakan, mana tahu, suatu masa kita mengharapkan pertolongan dari dia, contohnya hendak dapatkan kontrak projek, bagaimana kita akan berhadapan dengan dia, walhal kita pernah mengutuknya habis-habisan. Berpada lah kita berbicara, beristighfarlah selalu, semuga kita sentiasa dilindungi Allah S.w.t, Renongkan lah!!!

nalapambu said...

abe mie said...

Barua Anwar Bin Ibrahim singkatan namanya B-A-B-I juga pernah disambut hebat oleh tokoh terkemuka dan ternama dari Barat dan disanjung sebagai wira oleh pemimpin YAHUDI...

'abe mie', apa agama anda?
Klu anda Islam, anda mesti tahu bahawa mengutuk dan mengata orang dgn bahasa yg kotor, BERDOSA BESAR.

Mungkin anda telah di didik dgn 'islam hadari' UMNO.

peon pencen said...

Bahasa menunjukan bangsa,
Buruk bahasa buruk bangsanya.

Bangsa buruk sahaja mengunakan bahasa buruk

joe_kedah said...

untuk renongi abe mei,
HUKUMAN MENUDUH BERBUAT ZINA
Pengertiannya, Al-qazfu adalah ar-ramyu (menuduh) melakukan perzinaan kepada orang lain, misalnya, seseorang mengatakan kepada orang lain: "Wahai pezina" atau berkata: "Sesungguhnya aku melihat dia melakukan perbuatan zina.", atau melakukan kejahatan lainnya seperti melakukan LIWAT (HOMOSEXUAL).
Hukumnya. Menuduh berbuat zina tanpa bukti yang kuat termasuk salah satu dosa besar kepada Allah. Allah menyebut pelakunya sebagai orang fasik, menggugurkan (meniadakan) sifat adilnya, dan menetapkan hukuman baginya.
Firman Allah:
"DAN ORANG-ORANG YANG MENUDUH WANITA-WANITA YANG BAIK-BAIK (BERBUAT ZINA) DAN MEREKA TIDAK MENDATANGKAN EMPAT ORANG SAKSI, MAKA DERALAH MEREKA (YANG MENUDUH ITU) DELAPAN PULUH KALI DERAAN, DAN JANGANLAH KAMU TERIMA KESAKSIAN MEREKA BUAT SELAMA-LAMANYA, DAN MEREKA ITULAH ORANG-ORANG YANG FASIK. KECUALI ORANG-ORANG BERTOBAT SESUDAH ITU DAN MEMPERBAIKI (DIRINYA), MAKA SESUNGGUHNYA ALLAH MAHA PENGAMPUN LAGI MAHA PENYAYANG" (An-Nur [24]:4-5). Renong dan fikir sendiri!!!

wan_anak muda said...

fitnah thdp anwar hanyalah propaganda umno..dah bosan umno tipu rakyat..cakap xpnah btoi..kata minyak xkan naik..tup2 dok esk terus umum minyak naik..tarak otak ka??..hanya kambing n lembu ja yg boleh ditipu..

wan_anak muda said...

fitnah thdp anwar hanyalah propaganda umno..dah bosan umno tipu rakyat..cakap xpnah btoi..kata minyak xkan naik..tup2 dok esk terus umum minyak naik..tarak otak ka??..hanya kambing n lembu ja yg boleh ditipu..

wan_anak muda said...

fitnah thdp anwar hanyalah propaganda umno..dah bosan umno tipu rakyat..cakap xpnah btoi..kata minyak xkan naik..tup2 dok esk terus umum minyak naik..tarak otak ka??..hanya kambing n lembu ja yg boleh ditipu..

wan_anak muda said...

fitnah terhadap anwar hyalah propaganda sahaja..dah bosan umno tipu rakyat..dah jelik..bgla peluang pada org lain utk tadbir negara..rakyat dah tau pikir..serangan media sia2 ja..jd bahan ketawa anak muda..baik tgk bola lg bgus..

pudics said...

Sesungguhnya apa yang di ucapkan oleh manusia bernama abe mi ni sangat sesuai dengan tarafnya sebagai ketua pencacai pengangkat najis.Saudara abe mi jangan bimbang jika pr ambil alih pemerintahan ,jawatan sedia ada abe mi iaitu ketua pencacai tak kan tergugat ini janji pakatan rakyat dan mungkin ke jawatan lebih tinggi iaitu senior pencacai . Diharap berita ini menggembirakan abe mi seisi keluarga.

man said...

utk abe mie

50 thn kta brda bwh pmrnthn umn...

50 thn dlu..

nisbah pndptn perkapit bngsa "kita"
(kesusahan la 2)bbndg "bangsa" lain, besar...

"bangsa"lain jadi tokey kedai kedai....
"kita" jadi pembeli...

50 thn umn... mmrntah...
ada sgala kuasa utk buat sglnya...
ada sgla duit nk tlg ank bgsanya..
ada sgla jentra utk tlg bgsanya...
ada sgla "dasar" utk tlg bgsa...

ada sgla2 mentri.....
utk bgnkn islm....
utk bgnkn ank2 mmuda spya xmggur..
utk jg kslmtn ngra spya ank org xkna culik....
utk pastikn ank muda jadi "org"...

utk pstkn "wilayah2" yg dlunya bdaulat dbwh tanah melayu x tcabul kdaulatannya....
igt,hkktnya bkn skali tcabul...
tp dua kali...

ada sgla2nyala pendek citenye...

50 berlalu (lama tue!!!)
skrg....

nisbah pndptn perkapit bgsa "kita"
bbndg "bangsa" lain,
aku rs lg besar...

"bangsa"lain jadi tokey kilang....
"kita" jadi pembeli jugak (bukak kedai runcit bli kt kilang)...

melayu dlm 50 org blm tntu ada yg mmpu bli kete2 mwah...
"bangsa" len? blambak2....
mmg btl ramai yg kaya...
tp bgsa len jauh lagi byk hrta bbndg "kita"...

sila rujuk jumlah harta,(tanah kot), "bgsa" lain bbndg "kita" utk kpstian..

aku xbrani ckp klu xpasti...
xbrani fitnah2 org jadi yahudi klu xde bukti..
fitnah lg besar dosa dr mmbunuh...
klu yahudi xkn ramai ulama msia tmasuk luar ngara sokong...
ulama xbrapa pndi ka sapa yg xpndi ckp ikut hati bkn dgn bukti...

btl ke pelaksanaan "dasar" yg umn.. buat slma 50 thn?
apa yg dia buat?

umn... jgn slhkn rakyat xbrusaha...
rakyat mcm ank...
pmimpin mcm bapak
mcmna yg bapak corak ank..
itula hasilnya...
slgi xde bimbgn spnuhnya...
org2 "kita" kt kmpg xkn kmana...
tanam ubi....dpt 20sen skilo(agak2)
"bgsa" len bli..proses jd krepek sgra... dpt rm2.50... jauh lagi untung...jadi kaya raya.. sbb ape?
ada tecnologi(machine)

org "kita" yg kmpg ni xkn th nk kluar ngra cr tknlgi2 br ni klu xde pmmpin yg tlg...
ada pn skit2 bgai mlpas batuk dtgga..
iklan kt tv je lbih (kot)...

pk.....

klu pk logik la
klu duit bbilion2 dblnjalakan..
sgla2 nya dlm tgn pmmpin 2 dlm masa 50 thn...
"bgsa"kita dh sama kaya dgn "bgsa" len!!!

tp pk
50 thn mmrintah....
bjya atau tidak ape yg dsbutkn d ats...

pk scra rasional...
jgn dgn amarah....
tujuan bkn nk mykitkn hati mana2 org atau bangsa...
ttpi sbgai renungan d bulan ramadhan yg patut dpenuhi dgn ibadah...
bersedekah pd yg dtimpa bencana...
bkn makan angin dluar ngara...

roh_insan said...

Abe mie.

Ape kate kalau aku kate abe mie tu maksut die "Abe Babi Elok Mati Ikut Ezam".suke ke kamu klu aku gelar kamu abe babi hanye krn kate2 kamu serupe dgn ezam,tentu tak elok,kamu org bkn nye babi,ye dok.

abe mie,kamu tau tak yg kamu tergulung dari golongan yg di panggil JAHIL MURAKAB,jahil tentang tuhan n jahil tentang diri kamu.

N klu kamu nak tahu bahase kasar nye jahil murakab tu istilah melayu nye BARUA,n kamu lah yg sebenar nye BARUA,halus sikit kufur,kasar lagi kafir.

Akhir zaman islam bertamaddun di timur,tak kate pun di tanah melayu atau kat org meleyu,wlu pun kite berharap melayu mndpt rahmat nye,tp perjuang kn lah islam dulu,bkn melayu yg didulukn.

Cerdik la sikit,kenape bingung sgt.itu lah pasal,ikut lagi islam haddari,begamba pun dgn patung,mane gamba ko tu.

Mr Green said...

NALA...DIA MANA ADA AGAMA..LU BACA BAWAH NI..INI ABE MIE MUKA SAJA MACAM MELAYU TAPI MCM SIAM.....AGAMA DIA AYAH PIN PUNYA ... BISING SAJA LEBIH..SANA YAHUDI SINI YAHUDI...SINDRI CERMIN LA..


MULA MULA ABE MIE KATA ANWAR NABI...

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Sumpah BALA dan Raja Petra mengikut sunnah Nabi Anwar Ibrahim dan Khalifah Nik Aziz...

LA NI DIA PERCAYA FENGSUI LAK.BACA BAWAH

Blogger abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

P44- simbol kepada dua kematian?

4- kantonis anggap 'patt' -mati/mampus/tak baik.

Sebab itulah nombor 4 jarang cina beli buat no plat kereta sebab ia sesuai untuk kereta keranda sahaja.jadi Anwar akan mati-mati? atau maksud anwar nyaris mati? atau kalah nyaris? atau nyaris menang?

http://www.youtube.com/
watch?v=Ly2M3XrxLQ4&feature=related

SAPA PERCAYA FENGSUI SEPERTI TUKANG TELEK...MAKA KUFURLAH DIA.....NI BUKAN AKU CAKAP NO...HANG PA TGK U TUBE ATAS

abe MIE said...

mr green

kamu tak ada ilmu dan mungkin belajar sampai setakat tingkatan 5 atau tak.

kalau kamu belajar sampai PHD, kamu akan belajar banyak perkara.

professor Hamka dari Indonedia pernah menulis buku tentang agama hindu, kristian...tapi dia seorang ulama terbilang di nusantara.

nampak sangat kamu umur sekitar 15-20 tahun. belajar belum habis lagi. tap payah ajar orang lah, tapi kena belajar.....

kalau bijak sangat buatlah website sendiri bukan main sissah aje..

Mr Green said...

DAH LA ABE MIE OI...

TAKDE KENA MENGENA NGAN BUKU HAMKA TULIS ATAU PHD.....

SEKARANG CERITA APA YG HANG TULIS....

BUAT APA UMUR LANJUT KALAU AKAI MACAM HANG....TAK GUNA SEDUIT PUN....

DAH LA...ADA HATI NAK PETIK APA HAMKA TULIS...HANG PAHAM KA APA HAMKA TULIS?....KALAU HANG PAHAM HANG TAK PANGGIL ORANG YAHUDI SEGALA...TAK GELAR ORG NABI...TAK MAIN FENGSUI.....

NI LA MANUSIA ADA OTAK TAPI TAK BOLE PAKAI...

PTHUI!

media said...

Klu anda orang Islam pasti anda boleh berfikir dengan baik.

http://video-politik-malaysia.blogspot.com/

infins said...

bulan pose ni jaga la tutur kata..
kelak hanya dapat lapar dahaga je..
orang yg dikutuk tu rilek jer.. yg kita ni nak melenting awatnya? apa yg kita dapat? pahala pose entah ada ke tidak..

tengok pemimpin2 tu... bila depa berjumpa, semuanya ok.. macam kawan.. tapi bila lawan, tetap musuh.. yg teruknya, pengikut bawahan yg fanatik dgn politik.. bermusuhan sampai mati.. ingatlah tentang kematian.. bila mati dalam kubur yg gelap, entah apa nasib kita pun kita tak tau.. korang tak takut ke???

sentiasa la ingat mati setiap saat.. ingat!

Si Bintang Yg Malu said...

Klu abe mie ni melayu aku malu jd melayu... klu dia islam.. marila saudara ku sekalian meng- amin kan doa ku ini....

YA ALLAH ampunkan la dia... sesungguhnya manusia itu selalu lalai dalam ibadah kepada mu... Jika saudara ku ini membuat fitnah pulangkan fitnah ini kepada dia... biar dia malu dan aib di Akhirat nanti ... merangkak tanpa leher dan tunduk malu... sama seperti haiwan yang dia gelarkan manusia lain. YA ALLAH ampunkan ibu yang mengandungkan saudara ku ini... semoga dia di dalam golongan orang-orang yang soleh dan solehah....

Amin....

nalapambu said...

Adey Mr Green,

Itu ayah Pin punya agama ada sikit serupa 'nalapambu' punya agama, ada tau ka.

Bagus la, 'abe mie' bole jadi saya punya member.

Mr Green said...

Hahhaa Nala....

tarak apa...nanti thaipusam datang kalu ..lu kasi tu abe mie bawak itu kavadi. kasi buang dia punya dosa....jangan lupa kasi mandi ayer susu...

nalapambu said...

Mr Green cakap ada betul,

Masa dia angkat itu kavadi,
saya mau dia 'cucuk lidah' sama paku karat.

AJK-UMNO said...

hahahaha...
hahahaha...

abg mie kiter nie dah kena dah,,,
jangan hentam kuat sangat kan tak mari2 dah mcm bn@umno.. yg dah terkubur..

nalapambu said...

DSAI - Nelson Madela Malaysia!

Hidup DSAI!

PEMUDA UMNO MANDOR WAHID said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Anwar disambut bagaikan wira negara yang baru berjuang sedangkan dia menghadapi masalah krisis moral.

Barua Anwar Bin Ibrahim singkatan namanya B-A-B-I juga pernah disambut hebat oleh tokoh terkemuka dan ternama dari Barat dan disanjung sebagai wira oleh pemimpin YAHUDI.

untuk apa? Ketuanan rakyat? ketuanan Melayu?

atau yang realitinya untuk KEBODOHAN RAKYAT? dan MEBODOHAN MELAYU?

### abe me..
aku sokong ko..tp bahasa jaga sikit ler..yg dah lepas x pe,bisa dimaafkan..kt kan org melayu.. aku lak Pejuang UMNO sejati..kita kena bina rekabentuk baru..k

###
Bahasa menunjukan bangsa,
Buruk bahasa buruk bangsanya.

Bangsa buruk sahaja mengunakan bahasa buruk

###peon pencen
aku nak tanya ko..ko ni org melayu ke barua melayu???

pembela Malaysia said...

abe mie ni tak hensem langsung..ish..ada ke awek nak kat ko? abe mie buncit erk? ko dah kawin ke belum? ada ke awek nak kawin ngan ko?

Orang UMNO ni bile lar nak "MAMPUS"BODOH DAN BENGAP MEREKA
kenapa ko ni benci sangat DSAI har..aku belasah kang..

man said...

ABE MIE PENYECUT TAHAP DEWA!!!!!
XMAU JWB COMMENT AKU!!!!
LARI!!!!
JAWABLA!!!
JANGAN DOK LARI JA!!!

Mr Green said...

MAN...Soalan aku pun dari dulu tak jawap...buang masa saja cakap ngan Abe Mie pekak badak ni...

La ni dah jadi pemuda umno pulaaaaaaaak!

suburbia homecoming said...
This comment has been removed by the author.
suburbia homecoming said...

kepada abe mie yg aku rase masih gelap2 lagi la hati 2...bia aku nak terang kt ko..aku xsokong mane parti tapi aku just pegang kepada prinsip islam..salah kita tegur...yg betul kite perbanyakan..firstly..klu ko dok maki anwar pun.ape ko dapat?pahala?sure dosa kan?
lagi 1..klu xtahu fakta..jgn la nak publish...kang kena ISA baru taw..silap sikit ISA..ko tahu x mengapa anwar terkenal kt negara lua?coz dia 2 dulu time jadi menteri keewangan..dia ada jwatan lam bank dunia..aku ulang sekali lagi..dia ada JAWATAN DLAM BANK DUNIA.bank dunia ni bukan org2 kmpung ko yg keje..seluruh tokoh2 dunia..xkira la islam ke kristian ke.yahudi ke.hindu ke.buddha ke.ateis ke..xkira.aku nak maki2 pun xguna bro coz ko ni pun melayu gak..mmg aku xnafikan umno ni penting..tapi dari 50 tahun lepas je..zaman2 tunku abdul rahman sampai la ke hussein onn..tapi skung pendirian lain bro..klu ko nak..aku ade video tun mahathir yg mengaku dia tangkap anwar 2 sebab suka2...dia ckp dia ada kuasa..mcmtu senang je..tapi ko xnampak lagi...coz ko ni aku rasa asyik tengok yg depan tv saje..klu nak sebut ketuanan melayu ni untuk ape?untuk jadi lahanat bgi bngsa melayu sendiri?ko sedar la yg perbuatan ko ni langsung x mencerminkan ketuanan melayu..melayu xbodoh bro...klu nak sebut sal yahudi pun..berlapik la..klu kita ni sembahyang pun xcukup..wat ape nak kafir2 kan org..kl ckp yahudi pun..sma kla cam kafirkan org.apa yg ko ckp 2 adalah doa..tapi klu doa ko xsampai..ALLAH xperkenan..balik kt ko bro..so..mulut 2 hold la sikit..sia2 ja kita lahir islam..tapi hakikatnya adalah seorang kafir..nauzubillahiminazalik..aku ni xla bnyak sangat ilmu klu nak teach ko kejalan yg benar..just boleh berdoa je..sesuatu bukti 2 akan timbul..tapi bukan skung..mungkin nnti..cuma aku nak ingatkan ko sebagai org melayu..tolong la jgn jadi barua di negara sendiri..klu BABI yg ko maksudkan 2 salah.xmungkin sampai half of Malaysian sokong die..die just nak HAK dia kembali.2 je..mungkin ko terlalu lama hidup dalam arus perdana..so.lepas ni klu nak naik sikit level..pegi2 la bercampur ngn org lua..dengar kuliah di masjid..aku ade kitab2 klu ko nak pinjam.PENAWAR BAGI HATI...
semua hati kita ni hitam bro..aku pun same..tapi klu xcuci..lagi hitam...harap2 ko berubah la.aku xsruh pun ko bangkang kerajaan..cuma aku rase sudah tiba masa kita try bagi peluang kt pembangkang..klu betul pegangan diorang.malaysia akan maju..semua kaum akan aman..rasulullah pun xmudah nak jadikan mekah sebagai kota perpadua.susah..yahudi.nasrani.ateis dan islam nak duduk kongsi 1 negara
bukan senang.tapi kita try ok..jgn kita selindungkan kesalahan kita semata2 utk kepintingan diri sendiri..klu pak lah 2 bgus..dia xkan nk perkenalkan islam hadhari..ko tahu ke hadhari 2 ape?aku xtahu coz lam uran pun xjumpa islam hadhari..islam sejati ialah islam yg dibawa oleh rasulullah yg diwahyukan kepada ALLAH.so..xde islam2 lain..dah 2..klu nak perkenalkan islam hadhari kt negara lua pun.bgi la bini 2 pakai tudung elok sikit..at least klu xnak tudung labuh pun..tutup aurat smpai ke dada pun cukup la..ni dia dok cermah bla bla tentang islam hadhari.tapi kt belakng bini dok jaja rambut..ok ke cmtu?aku xkutuk dia.cuma nak tunjuk kt ko yg BABI yg ko dok maki 2 tentang org camtu la..ok?aku mlas gak nak tulis pnjang coz klu aku wat assingment pun better dari ni..tapi bila aku terbaca blog ko 2 yg terasa sikit...men in black yer?harap2 lam ati xblack la k?sory bro klu terasa..aku just remind kt ko sebagai org melayu dan islam,askm.hope u can think rasional before speak.

zai 8881 said...

nasihat untuk abe mie,

bulan posa ni tok sah lah mengata org,sia-sia aje posa tu dapat letih & dahaga aje, DOSA pun dapat,,,

Tobat lah...sebelum terlambat,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...