Saturday, September 6, 2008

BN benar-benar dalam panik

KUALA LUMPUR, 6 Sept: Kenyataan Presiden Umno, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi bahawa beliau telah meluluskan permohonan 75 anggota kelab penyokong BN untuk mengadakan lawatan keluar negara mulai 7 hingga 19 September ini melambangkan kepanikan BN.

Ini kerana, dalam kenyataannya juga Abdullah berkata, "Saya tidak akan biarkan mereka membentuk kerajaan pada 16 September."

Walaupun para pemimpinnya menyatakan cita-cita Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk membentuk kerajaan pada 16 September sebagai mimpi siang hari namun tindakan pemimpin BN melambangkan kepanikannya menjelang tarikh itu.

Bahkan, Bernama terpaksa membuat kenyataan rasmi mengatakan mereka bukan di belakang SMS yang mengatakan satu sidang akhbar akan diadakan oleh parti-parti BN di Sabah petang Jumaat semalam.

Semua ini disifatkan oleh ramai pemerhati sebagai tindakan panik BN terutama di kalangan pemimpin dan medianya "dan ini boleh menghilangkan lagi keyakinan kepada Abdullah," kata seorang pemerhati.

Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan (BBC) BN, Tiong King Sing mengesahkan pihaknya merancang untuk melawat luar negara tidak lama lagi dan sedang memilih antara Taiwan atau China sebagai destinasi mereka.

Ada juga laporan yang mengatakan mereka akan berkunjung ke New Zealand atau Australia.

Hilang keyakinan kepada Abdullah diperkuatkan lagi semalam apabila hampir kesemua bahagian Umno di Pulau Pinang berdiri teguh di belakang Datuk Ahmad Ismail yang menolak arahan pemimpin Umno agar memohon maaf kepada masyarakat Cina ekoran kenyataannya.

Ahmad mempertahankan kenyataannya adalah benar walaupun beberapa hari lalu timbalan presidennya, Datuk Seri Najib Tun Razak telah memohon maaf bagi pihak beliau. Abdullah juga dikatakan telah meminta Ahmad memohon maaf kerana permohonan Najib itu dikatakan tidak mencukupi kerana yang membuat kenyataan itu bukan Najib tetapi Ahmad.

"Abdullah adalah presiden dan juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang. Kalau semua pemimpin Umno negeri itu sudah menolak arahan dia agar Ahmad meminta maaf, apa lagi credibelity yang ada pada Abdullah," kata seorang bekas profesor sains politik dari Universiti Malaya kepada Siasah.

Sudahlah menolak untuk meminta maaf, Ahmad dalam sidang medianya mempertikaikan pula pemangku presiden Gerakan Dr Koh Tsu Koon dan berkata, "Saya kenal siapa awak dan awak adalah aktor yang baik."

Ahmad berkata, dia tidak salah. Yang salah adalah media dan pemimpin politik yang membuat tafsiran dari kenyataan media itu.

Kenyataan yang disiarkan secara panjang lebar dalam Buletin Utama TV3 malam tadi membayangkan ia dipersetujui oleh Umno, kata seorang pemerhati.

Kenyataan Ahmad dengan mendapat sokongan penuh Umno Pulau Pinang ini disifatkan sebagai mencabar kedudukan Gerakan dalam Barisan Nasional dan jika parti itu masih mahu kekal dalam gabungan itu ia benar-benar menghina anggota parti itu terutama dari kaum Cina.

"Jika sebelum ini Gerakan mengkaji kedudukannya dalam BN, dengan sidang akhbar Ahmad bersama para pemimpin Umno Pulau Pinang dan disiarkan secara besar-besaran dalam media yang dikawal Umno malam tadi, Gerakan boleh dianggap tidak ada 'telor' lagi kalau masih mahu kekal dalam BN," kata seorang pemerhati.

"Sekarang ini bukan Cina sahaja yang marah dengan kenyataan Ahmad itu bahkan India juga," kata bekas pensyarah sains politik UM itu yang sebelum ini adalah penyokong kuat Datuk Seri S Samy Vellu, presiden MIC.

Bagi beliau, masyarakat Malaysia tidak terkejut selepas ini jika semua orang bukan Melayu akan meninggal pemimpin mereka yang mahu kekal dalam BN.

"Ini lagi teruk. Lebih baik semua parti bukan Melayu ini tinggalkan BN secara blok dan serta Pakatan Rakyat," tambah beliau.

216 comments:

1 – 200 of 216   Newer›   Newest»
bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

Tindakan AAB meluluskan meluluskan permohonan 75 anggota kelab penyokong BN membuat lawatan sambil belajar ke luar negara hanyalah KEBETULAN sahaja dgn tarikh penubuhan kerajaan baru seperti yg dilaung-laungkan oleh PR.jadi di sini tiada isu yg timbul kononnya BN dalam keadaan panik.Ini hanyalah andaian pihak pembangkang semata-mata kononnya BN dalam keadaan panik.Sebenarnya BN tak takut pun dgn pihak pembangkang yg suka berlakon.

Hj.Mat said...

Itulah Pemimpin umno mereka suroh rakyat berjimat dan belanja berhemah, tetapi mereka? apa salahnya belajar didalam negeri? inilah mereka tak ubah seperti ketam, sotong dan udang
ketam menyuruh anak-anaknya berjaloan betul tetapi bapanya?
Sotong- siapa dekat denganya disembur dakwat nya.
Udang - cantek berseh tapi tahinya dimana?
saya harap pembaca hurai sendiri apa maksud yang tersurat disebalik istilah itu.

bn@umno said...

Hj Mat

kenapa pulak tak boleh belanja wang untuk kebaikan negara bukannya MP-MP BN ni pergi makan angin ataupun enjoy tapi mereka pergi membuat lawatan sambil belajar.adakah itu pun salah ke?

Juraimi Zainal said...

Rakyat akan menilai tindak tanduk BN... kelakar sungguh....

1) Berbondon-bondon nak pergi lawatan sambil belajar... tak ker pelik..

2) Apasalah tak tunggu lepas raya..?

3) Kalau tak panik tangguh la lawatan tu..

4) Duit saper yg digunakan tu?

dino said...

Ada sapa2 tau tak,thn lps ada tak lawatan sambil belajar ni?....

topguy said...

cara umno ni budak tadika pun tahu,penakut sungguh umno taik keparat ni...dulu waktu kerajaan PBS yang memerintah dihalalkan lah pulak bila ahli parlimen PBS lompat ke umno,tapi sekarang macam kena sumpahan pula umno ni.macam2 cara badawi nak halang mp bn nak lompat ke pr.bodoh betul umno ni macam otak bn@umno.

ninasari said...

bukankah pelik dalam masa sehari dua boleh buat perncangan besar yg melibat YB2 dan masa yg agak panjg?? lokasi belum tahu, pengisian "pertanian" kejap2 IT, tempahan tiket baru nak buat.... progrm pelajar sekolah pun kurang2 3 bulan punya perancangan...nape kalut sgt???

firdaus said...

geng umno semua sama ja dari atas sampai bawah, pengecut bukan ada telur.harap berlindung belakang polis dengan agensi kerajaan saja...

AuntyBeeAnd said...

LAwatan sambil belajar kepala hotang hang BN UMNO!!!! Tak cukup ke lawatan sambil belajar masa sekolah rendah menengah dulu??? Kih kih kih... Patutlah MP BN bodoh2 orangnya, tak cukup belajar lagihhh. Baghal punya manusia.. dah la mengejut jer pengumuman nya! Dah tu buat pulak dlm bulan puasa! Memanglah tak salah buat lawatan dlm bulan puasa... tapi memang meng was was kan tiba tiba jer umum nk buat lawatan keluar negara disaat saat kritikal nih!! Dah tu semua MP BN plak tuh yg pegi, apakejadahnya???? Manusia cerdik dah boleh baca taktaik hempeh BN nih!!!

pudics said...

Tahniah di ucapkan kepada bn@umno kerana akhirnya hang punya suku sakat telah menunjukkan satu lagi petanda kepada rakyat malaysia yang berakal waras bahawa kepondanan dan kebaculan dalam politik ni perlu supaya mata , hati dan telinga tak sakit menjelang 16 september nanti..kalau boleh p bagi tahu jgn la p taiwan dan china jer... pusing satu dunia baru ada class... setakat duit petik jari jer. berapa la sgt.. bajet permatang pauh pun tak abis pakai lagi

SilverGold said...

Cikgu sekolah yang ingin mengadakan lawatan sambil belajar untuk murid-muridnya pun perlu menyediakan kertas kerja dan melaporkan semua destinasi yang ingin ditujui. Tapi hairan bin ajaib, Kelab Penyokong Kerajaan boleh mengadakan lawatan sambil belajar tanpa diketahui arah tuju..

bung mokhtar kata 'belum tahu destinasi'....aparah

AJK-UMNO said...

@@@@ ISH..ISHH... BODOH SUNGUH BN@UMNO NIE APA YG DATANG DARI UMNO SEMUA NYER DIA JILAT MENTAH2 JER.. WEH SELENGER.. DAH TERANG DAN JELAS DAH BN DAH PANIK...

BUAT LAWATAN SAMBIL BELAJAR KEPALA TENGKORAK KERING KO LA.. BODOH BETUL BULAN2 PUASA PULAK TU.. ORG BERLUMBA2 SIBUK NAK WAT AMAL IBADAT (TERAWIH) DIA NAK PG BUAT LAWATAN SAMBIL BELAJAR PULAK.. BODOH BUAT MALU JER.. BATU KONEK DOLLAH TU DAH KECUT LA TU.. KAH...KAH...KAH...

DAH LA TU PERGI BERAMAI2 PULAK TU.. SECARA BESARAN2.. APA KEJADAH???? WEH BAIK LA DUDUK SINI BETULKAN APA YG TAK BETUL DULU.. EKONOMI MALAYSIA DAH LINTANG PUKANG BUAT TAK BERCARA JER... SIBUK SANGAT TAKUT ORG RAMPAS KUASA...


BN@UMNO AL-BODOS..

WEH JAWAB SIKIT BN@UMNO..



Blogger bn@umno said...

Tindakan AAB meluluskan meluluskan permohonan 75 anggota kelab penyokong BN membuat lawatan sambil belajar ke luar negara hanyalah KEBETULAN sahaja dgn tarikh penubuhan kerajaan baru seperti yg dilaung-laungkan oleh PR.jadi di sini tiada isu yg timbul kononnya BN dalam keadaan panik.Ini hanyalah andaian pihak pembangkang semata-mata kononnya BN dalam keadaan panik.Sebenarnya BN tak takut pun dgn pihak pembangkang yg suka berlakon.

September 5, 2008 10:32 PM

bn@umno said...

Tak payah nak bertekak kat sini yg tak menguntungkan sesiapa pun.YANG PENTING SEKALI PENUBUHAN KERAJAAN BARU PADA 16 SEPT SEPERTI YG DIPEKIK-PEKIKKAN OLEH PR NI GAGAL DILAKSANAKAN.HABIS CITE.

Sukj said...

1. Jika lawatan keluar negara itu diteruskan, adakah ia melibatkan wang poket mereka sendiri atau WANG KERAJAAN@WANG RAKYAT?

2. Adakah lawatan tersebut benar-benar perlu? Sedangkan dalam bajet tahun ini tiada langsung 'Saguhati atau Bonus' untuk orang-orang Pencen. Tahun 2006 ada juga diberi RM400. Bila harga minyak naik 0.78sen/liter, orang pencen juga terlibat dengan kesannya.

3. Pemuda MCA Perak menggesa pucuk pimpinan pusat parti itu supaya mempertimbangkan untuk keluar daripada Barisan Nasional (BN) sekiranya para pemimpin UMNO, parti politik terbesar dalam gabungan itu, tidak mahu mengubah sikap.

AJK-UMNO said...

alah kalau tak sempat 16 sep pun... nanti dia org balik nanti boleh jugak.. tak pun suruh jer dia org cuti tak balik2 dah malaysia nie hik...hik...hikk...

hana said...

hahahahahahaha langkah terdesak BN UMNO untuk lari dari kenyataan.. nak senang, padam ja tarikh 16 september tu dari kalendar.. hahahahahahaha tu la, org bodoh ni bila bertindak makin menunjukkan dia tu bodoh.. ada lecturer psikologi aku bagitau masa aku belajar dulu, 2 cara nak tengok perangai org ni 1. masa dia marah (sama jgk dgn takut@risau), 2. masa dia suka.. ni la kebodohan BN UMNO selain kebodohan2 lain.. anak aku pun gelak bila tau cerita ni..

Anti UMNO/BN said...

Salam semua ade lagu baru Amenoo

BERSATU KITA BERSATU,
DENGAN SETIA BERGANDING BAHU,
TIPU TERUS MENIPU KITA TIPU MELAYU,

BERSAMA KITA BERSAMA MENJUNGJUNG HASRAT SEMUA,
BERJASA PADA KRONI ANAK BINI DAN ISTERI,

LAMBANG KITA YANG REBAH DIPANDANG KEJI DAN HAPRAK,
BERSATU BERSETIA KHIANAT COGAN KATANYA,
UMNOOO TERUS LARAA ROMPAK RAKYAT MALAYSIA.

UMNO/BN RACIST WAJIB KITA TUMBANGKAN

ISMAIL said...

bn@umno

Lawatan sambil belajar? . Aik nampaknya ko nak tonjolkan kebodohan pemimpin2 ko lagi. Kata semuanya pandai2, abis tu nape nak buat lawatan sambil belajar lak. Kenapa buat dalam bulan posa lak. Nape destinasinya pun tak tau lagi. Kenapa lawatan dibuat tanpa perancangan awal. Kenapa sekali pergi sampai 75 orang, takleh ke pegi berperingkat2.
Ooo kalau untuk orang2 ko pegi makan angin ko kata untuk kebaikan negara. Pakai akallah kalau beri pendapat, jangan pakai sondol je. Aku gerenti dia orang pegi guna duit kerajaan. Apa ke jadahnya nak guna duit sendiri, betul tak. Raya dah dekat, lepas tu nak mengadap perbelanjaan persekolahan anak2 lak. Kalau aku, sorry nak guna duit sendiri. Aku harap BPR buat siasatan atas perkara ni. Lagi pun kalau tak silap aku, baru-baru ni kerajaan ada mengeluarkan pekeliling melarang mengadakan lawatan yang tidak perlu keluar negara. Hai, lawak, lawak, lawak.. lawak bodo lak tu... hi hi hi hi hi .

zali said...

apa masalahnya?

kenapa melenting tak tentu pasal bila mereka buat lawatan ke luar negara?

kalau nak tubuh kerajaan pengkhianat selepas 19 lepas depa balik lawatan pun buleh...

gelojoh ke atau nak cover yang sebenarnya 16 sept tu cuma igauan nuar je...

paper harakah ada mengatakan cuma nuar sahaja yang tau kes lompat perti dan tubuh kerajaan ni...

kesian penyokong pr...kena kencing dalam mulut dengan nuar

Tokjis said...

Kalau melawat sambil belajar mengunkan duit rakyaat memangnya haramjadah semuanya,tak habis habis nak melingkup kan wang rakyaat. Kerana takutkan 16hb Sept,buat alasan melawat sambil belajar,mereka ingat rakyaat ni bodoh.....rakyat tak bodoh,

ISMAIL said...

zali @ bn@umno

Apa masaalahnya kata kau? Duit bapak kau ke yang biaya depa tu. Kalau guna duit ko ke atau duit bapak kau ke, ok, aku angkat tangan. Memang aku tak kesah. Lagi ramai nak pegi lagi bagus, sekurang-kurangnya boleh baiki tahap iq mereka.

Ni lagi satu yang kau menyibuk2 pasal peralihan kuasa pada 16 sept. tu. Kalaulah kau kata PR tak akan dapat ambil alih kerajaan pada 16 sept. ni, hanya igauan je, tak pelah. Yang kau sebok2 tu apa pasal. Kau buat pekak aje sudahlah. Yang kau beria-ia nak menyangkalnya kenapa? Kau yang kena bayarke? Kalau tak boleh tu sudahlah, tak payahlah ko nak komen. Habis cerita dan tak payahlah kau nak tukar-tukar nickname dan menyibuk2 kat laman ni.

zali said...

en ismail...

kalau bukan duit bapak saya pun...bukan juga duit kepala bapak awak...

sejak beberapa bulan sebelum pilihanraya penyokong pr semakin aggresif memaki hamun & mencerca sesiapa saja yang menentang nuar ala-ala budaya hindraf gitu...

tak payah la bawak perangai hindraf tu dan sedar la awak tu nama ismail bukan ismagopal...

16 september hanya kencing nuar dalam mulut penyokongnya...

bn@umno said...

sebenarnya nama 'ismail' tu hanya nick name die je.Tapi name yg sebenarnya ialah IsmaiLINGAM. cantik juga name tu ye.

OfficeBoyTingkat4 said...

Rombongan keluar negara tu sepatutnya kena bawak 2 ekor pencacai tetap kat sini, iaitu bn@umno & zali.apa pasal diorang tak bawak 2 ekor mamat ni.Menyalak, dah jenuh menyalak dah....tak patut la kalau tk bwk 2 ekor ni.2 ekor ni konfrm tak pernah tgk mana2 tempat.Tu sebab jadi beku, kaku dan kematu..

zali said...

ismailingam...kih...kih...kih...

ni la yang masuk tv tahan bas kat p'pauh haritu ni...

giler...samseng tu...

zali said...

opis boy...

depa dah nak bawak dah kami ni tapi kami tolak sebab depa tak jadi ke las vegas seperti yang en hijau kata...jadi kami kensel la.

jorncontra said...

Penakut punya BN..kalau berani batalkan la lawatan sambil belajar tu?alasan MP BN buat lawatan sambil enjoy tu menunjukkan BN dah kehilangan telur.tunggu je 16hb September ni pasti telur-telur mereka akan pecah bersepai.Bela Melayu konon..pirahhhh mabuk. habiskan duit Rakyat je.

firdaus said...

bodoh la kalo kata bukan duit kita.cukai macam2 kita bayar, beli pakaian, makanan, harta benda semua kerajaan dah letak cukai pastu yang bayar kita.bayar lesen keta, roadtax.duit kita la tu.sapa yang kata diorang pegi keluar tak guna duit kita memang bodohlah....

roh_insan said...

Allahyarham Surdirman penah menyanyi kn lagu BAPAK yg khas ditujukn pd pemimpin2 negare.

Antare nye Bape Kemerdekaan khas buat Allahyarham Tengku Abd Rahman Al Haj.

Agak2 Pak Lah ni bape ape la yek,klu aku kate BAPAK KEPALE BAPAK agar kasar tak,tp ape yek yg sesuai,nak kate cerdik mcm bingung,nak kate pandai mcm bebal,nak kate habat mcm takdak akai,tp itu lah,bodoh tak bolih diajar pandai tak bolih diikut.

Tengok umnobn ari ni dah makin kacau lak,dah PENGHUJUNG nyawe ke?

Mr Green said...

Nak Bawak AP Bn makan angin bulan posa…bawak la..

TAK DAPAT 16sept….16Oct….

Tak Bulan ini Bulan depan..

Tak raya ini…raya haji…

Apa nak risau….

16sept hanya sasaran..tak semestinya 16sept

yg depa kalut sangat ni nak buat apa.kalau nak belajaq teknologi pun bawak AP yg berkenaan dan terlibat ngan bidang yg nak dipelajari sudah la…yg pi angkut kesemua tu apesai…

dalam ekonomi tak menentu ada masa makan angin.AP AP BN ni takdak airmuka ka…rakyat dok sengsara ngan BN (Barang Naik) depa nak pi melancong pulak…

Sudah la…kalau AKU JANJI pun dah tak mau sign…takkan melancong pun tak boleh tolak…

joe_kedah said...

salam untuk semua pelayar blog.
aku lihat, yang pro tu terlampau melebih sangat.Jangan lah kita sanjung ketua tu sampai nak jilat juboq dia.aku pun dok dalam umno lama, tapi la ni dak dah.aku keluaq sejak umno baru ujud, sebab aku nampak dah lain dah.Hampa aku tak tau lah,tapi aku nak bagi tau kat hampa, aku hidup belum merdeka lagi,dah tau asam garam dia.kalau tanya aku,kalau nak kaya dok dalam umno, tapi kalau nak berjuang untuk bangsa ikut lah visi 16 sept.ok ada paham tu!!!

faizhensem said...

bagus2...
lompat jgn x lompat...
dari luar negara pun boleh lompat...
janji lompat tinggi2..

Lompat jangan tak lompat,
Lompat tu jangan tinggi tinggi,
Lompat lah cepat-cepat,
Biar najib dan che det lari.

Lompat jangan tak lompat,
Lompat jangan tinggi-tinggi,
Cepatlah MP lompat,
Biar pak lah tak tidur lagi.

Lompat jangan tak lompat,
Lompat jangan tinggi-tinggi,
Kalau rasa nak lompat,
Janganlah pakat tunggu lagi.

Lompat jangan tak lompat,
Lompat jangan tinggi-tinggi,
Kalau MP sudah lompat,
Maka rakyatpun senang hati.

Lompat jangan tak lompat,
Lompat jangan tinggi-tinggi,
Kalau jadi MP lompat,
Maka ramai yang pakai gari.

Lompat jangan tak lompat,
Lompat jangan tinggi-tinggi,
Jangan tunggu lewat-lewat,
Takut banyak yang cabut lari.

Mohd said...

wah..syioknyer dapat jalan2 sambil belajar..ape yang dorang nak blajar sangat tu..?bukan kah pak lah kata semuanya ada di malaysia..?boleh belajar dalam negara kannn...
bazir duit aku bayar cukai jer..

zali said...

kalau nak kaya dok dalam umno, tapi kalau nak berjuang untuk bangsa ikut lah visi 16 sept.ok ada paham tu!!!

joe kedah,

ya..ya..berjuang untuk bangsa tapi bangsa bukan melayu la.

nak buat apa menyokong visi impian seorang melayu yang kebulur nak jadi pm sampai tergadai segalanya.

faizhensem said...

10 hari lagi....
aku pulak berdebar2...
mcmana zali?

joe_kedah said...

Salam untuk Zali,
Memang Syok lihat hang berhujah,macam pahlawan mat kilau, tapi kita kena ingat,perasaan hasad dengki (PHD) tu dari zaman Pahlawan hang tuah lima sahabat lagi.Keadaan yang berlaku sekarang ini berterusan, usaha perlu dibuat untuk menghapuskan PHD ni. Hang tengok lah apa jadi sekarang ni. Zaman Almarhum tengku, Tun Razak,Tun Hussain On tak berlaku macam ni. Disebabkan kebendaan kita sanggup menghapuskan bangsa sendiri, jangan lah londeh terus, kita tengok dulu, boleh buat ke tak boleh, baru kita komen.jangan dok dengaq sebelah saja. Fikirlah dengan fikiran yang waras!!!

ISMAIL said...

bn@umno @ zali

Ikut suka ko oranglah, kalau nak kata bodoh, pandai baca dan pandai tulis. Nak kata pandai, idea macam lembu. Ini yang dikatakan bodoh sombong, dahlah bodoh, sombong pulak tu. Jenis bodoh tak boleh diajar dan pandai tak boleh diikut. Ikut sedap nak kata orang mencaci, habis dia tu cakap molek, pii dah, cermin muka tu dulu. Oii kalau tak boleh dikata, jangan mengata. Kalau kata buta mata, buta hati marah lak. Kata tak taksub dengan mana-mana pemimpin, tapi apa yang dicakap tak serupa bikin. Ini mesti pengikut setia KJ. Elok benarlah tu. Kalau ko kata penyokong PR kena kencing dengan nuar, yang ko tu... sedut air liur aab ke (masa dia laluk), patutlah melalut je, kah, kah, kah.

joe_kedah said...

Salam buat faizhensem,
Tertarik dengan pantun anda, Sesungguhnya cita-cita itu didahului dengan usaha, INSYAALLAH negara majmuk ini akan berubah wajah tidak lama lagi, penoh dengan profesional dan ulamak yang berwibawa. Mudah-mudahan Allah merestui kepada hamba-hambanya yang berniat ikhlas!!!

faizhensem said...

joe_kedah....
penat aku cari sumber2 org melompat ni...
ko ada sumber ker?
atau sapa2 ada sumber?

bonzer said...

75 anggota kelab penyokong BN akan keluar negara untuk lawatan sambil belajar.

Biarlah mereka nak pergi.

Mereka ni ada masalah.

Mereka nak menyelamatkan diri.Maklumlah banyak sangat kesalahan.

Yang nak lompat, masih dalam negara.Berapakah baki yang tinggal dalam negara ?

Kalau berada di luar negara tak boleh lompat ke ?

Kalau tak boleh lompat 16, lompat 17, kalau tak boleh 17,lompat 18 kalau tak boleh bulan September ,lompat bulan oktober,kalau tak boleh bulan oktober tahun ini, lompat oktober tahun hadapan, kalau tak boleh lompat tahun 2009, lompat tahun 2010, Kalau 2010 pun tak nak lompat,kita tunggu PRU 13...

PRU 13 bukan saja UMNO/BN terlompat-lompat, PR sekali dengan rakyat akan lompat-melompat.

Terlompat-lompat kerana tak sabar nak jatuhkan satu sama lain.

SangPencinta said...

kepada pencacai UMNO/BN

Kalau takat setahun jagung berlumuran dengan dosa dalam UMNO/BN tak payah nak cakap banyak la.

Setakat ni 1 jer aku nak tanya... tahun sejarah UMNO tak, tahu kenapa pengasas UMNO keluar UMNO dan tidak mati dalam UMNO. Tahu kenapa bangsa lain begitu senang dapat warganegara, kalau tak tahu cari dan kaji kenapa Onn Jaafar keluar UMNO.

Kalau tak tahu jangan cakap orang lain tak ada semangat "kebangsaan"

zali said...

faizhensem,

awak tak akan dapat apa-apa maklumat pasal lompat parti ni kerana menurut hadi awang...hanya nuar yang tau benda ni.

lompat parti tak ada tapi kalau air kencing nuar lompat masuk dalam mulut penjilat nuar ada.

jejakaotai said...

Lawatan ke luar negara ni nampak macam ada yang tak kena juga. Dula katakan suruh jimat , buat function pun ala kadar. Di hotel pun mula mula tidak di benarkan.

Ni kan pula ke luar negara.. ramai pula tu. Hanya yang merancang je yang tau tujuan sebenar...

MOHD AFIF said...

hidup bro faizhensem....
x tahu plak lama ney ko pandai berpantun....

bn@umno said...

joe_kedah

seperti kenyataan yg ko buat di atas 'kalau nak kaya dok dalam umno, tapi kalau nak berjuang untuk bangsa ikut lah visi 16 sept.'.Apa maksud ko sebenarnya ni?adakah maksud ko kalau dok dalam umno, pemimpin akan kaya hasil drpd wang rasuah?bagi aku tak semua pemimpin Umno yg mewah hasil drpd rasuah.Kebanyakkan pemimpin-pemimpin umno yg kaya tu adalah hasil drpd usaha keras dan gigih mereka untuk mendapat kesenangan hidup dan bukannya mengambil jalan mudah dgn melakukan rasuah.jgn pulak ko tuduh orang tanpa membuat usul periksa. Tuduhan yg sedemikian mmg tidak adil kepada pemimpin umno yg tidak melakukan rasuah.Hanya disebabkan sorang dua orang pemimpin yg melakukan rasuah, ko dah tuduh kebanyakkan pemimpin umno melakukan rasuah.tuduhan ko tu ibarat 'disebabkan nila setitik, rosak susu sebelanga'.Dalam mana-mana parti, pasti ada pemimpin yg sorang dua tu melakukan salah laku seperti rasuah.begitu juga dgn umno.jadi jgn kita terus menghukum pemimpin umno hanya disebabkan sorang dua yg melakukan salah laku spt rasuah.

zali said...

maaf ye en-en semua...

lawatan orang bn ke oversea ni tak ada kalungan bunga ala hindraf.

tapi kalau bawak nuar mesti dapat punya kalungan bunga tu...

nuar nampak hensem la dalam harakah bila pakai kalungan bunga ala hindraf tu...

terserlah kepimpinan nuar bila jadi pemimpin hindraf ni...sekali pandang macam tokong bergerak pun ada...

haa...apalagi penjilat nuar...sembah lah tokong bergerak dengan kalungan bunga ala hindraf tu...

untung-untung masuk la setitik dua kencingnya dalam mulut korang...

BELIA MUSLIM said...

komen yg tidak membina...
yg benci semakin membenci...
yg takut semakin lari...
yg berani semakin ganas...

TokbatinSenoi said...

Komen kalut malut
Komen ta'asub
Tuhan dah jadi kelang kabut.

faizhensem said...

siotnya zali.....
karang aku suruh admin siasah ni buang komen ko baru tau....

faizhensem said...

pantun buat zali...

anak kedidi hinggap di hutan,
anak burung terbang di awan,
en zali sdh ketakutan,
16 september menjadi igauan.

orang lain sudah merdeka,
lain pula en zali ni sorang,
BN sudah diambang senja,
namun en zali masih menyerang.

hati gua sapa yang tahu,
hati saiful jiwa sumpah2,
hati anwar perawat sendayu,
hati en zali penuh sampah.

balas en zali...wakaka...

zali said...

anak kedidi hinggap di hutan,
anak burung terbang di awan,
tidak sekali dalam kegusaran,
16 september hanya impian.

orang lain sudah merdeka,
lain pula mat hansem ni sorang,
umno ada di hati mereka,
cuma segan nak isi borang.

hati nuar sapa yang tahu,
hanya impian serupa sampah,
saiful jadi penawar rindu,
takut jugak gua nak sumpah.

rohaizat said...

DI BULAN RAMADAN INI MARILAH KITA BANYAKKAN BERZIKIR KEPADA ALLAH, BANYAK MEMBACA QURAAN DAN SOLAT2 SUNAT... JAUHKANLAH CACI MANCACI WALAUPUN DGAN TULISAN. sEMUANYA ORANG ISLAM YANG ADA DALAM HATI KAMU KALIMAH 'LA ILA HA ILLALLAH,MUHAMAD DAR RASULULLAH saw'...PERKATAAN2 JELEK YANG KITA LUAHKAN ITU HANYALAH MENAMBAH KERASKAN LIDAH KITA UTK BERZIKIR DAN MENGINGATI ALLAH. RAMADAN KALI INI SEMESTINYA LEBIH BAIK DARI SEBELUMNYA... BERLUMBA2LUMBALAH UTK KEBAIKAN.

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

jangan bergaduh lah...

palsu cerita nie...

bergaduh yang tak ada faedah. bincang pun tak ada faedah.

putra revolusi said...

Nasib baik yg nak pi lawatan sambil belajar tu pEmimpin-pemimpin BN. Kalau pegawai kerajaan yg pi lawatan sambil belajar TENTU dah kena tahan dengan BPR agaknya. Ini kerana ada Pekeliling Perbendaharaan yg tak benarkan lawatan sambil belajar diadakan oleh pegawai Kerajaan ketika ekonomi negara sedang nazak seperti sekarang. Pak Lah juga 2 bulan lepas ada buat kenyataan akhbar tidak meMbenarkan lawatan keluar negara kerana ekonomi negara yg tidak mengizinkan.
Tapi lawatan kali ini mungkin penting bagi menyelamatkan karier politik Pak Lah & pencacainya yg sedang terancam itu, oleh itu dibenarkan pula.

Yang rakyat teringin nak tengok ialah respons BPR. Kalau yang terlibat dlm lawtan keluar negara itu pegawai kerajaan atau pemimpin PR, BPR pasti bertindak pantas kerana ia melanggar pekeliling kerajaan. Tapi jika ia melibatkan pemimpin BN, BPR biasanya buat pejam sebelah mata sahaja.
MALAYSIA TANAH AIRKU, LAWAK SUNGGUH SENARIO POLITIK KITA!!!

pena_biru said...

pg je lepas 16 sept...
bole gak kan?
pastu cari la mane2 negare yang sesuai...
xyah balik dah...
boleh blajar smpi dalam liang lahad...
jgn la kalut2...
hehehehe...

Kerajaan Rakyat said...

Kebimbangan Datuk Seri Abdullah Badawi dan Datuk Seri Najib Razak semakin memuncak hari ini.

Hal ini disebabkan beberapa ahli parlimen dari UMNO dan Barisan Nasional khabarnya akan tetap mengumumkan keluar daripada Barisan Nasional sekalipun mereka berada di luar negara.

Salam takzim
Kerajaan Rakyat

Awey Kelate said...

sebenarnya, kita tak payah dok layan makhluk seperti abe mie, bn@umno, zali dan pecacai-pecacai UMNO/BN. Kita tunggu je masa 16 Sept ni, dengan doa ke hadhrat Allah SWT agar para perompak harta rakyat dari kalangan pemimpin dan konco-konco BN dibalikkan menjadi pembangkang, Insya Allah.
Cakap membela Melayu dan Islam, tetapi hakikatnya MEMBELOT Melayu dan Islam. Kalau membela Melayu dan Islam, kenapa dah berzaman negeri diperintah Melayu Islam seperti Kelantan dipinggirkan. Minyak dan gas di luar pantai Kelantan didaratkan di Songkhla. Tu UMNO laknat punya angkara.
Engkau nak sekat rezeki orang Kelantan tak akan dapat punya, Allah SWT lagi berkuasa.
bn@umno, ab mie, zali dan para pembelot Melayu / Islam - tunggulah masa kamu menjadi pembangkang di Malaysia untuk selama-lamanya

bonzer said...

Berita terkini ,hanya separuh saja yang akan keluar negara.Yang lain akan stay kat dlm negara.

Tahniah kepada MP-MP BN yang hendak melompat ke parti PR. Anda adalah MP ynag bertanggung jawab. Anda seorang yang patriotik. Anda sayangkan negara ini lebih dari parti umno/bn. MP BN DAH SEDAR SEKARANG umno/bn adalah parti yang rasuah,parti yang sanggup menjualkan tanah air, parti yang sanggup menjaga pendatang asing lebih dari rakyat sendiri, parti yang pemimpin atasannya suka cakap bohong dan suka membuat fitnah.Pada dasarnya semua perkara yang jahat dan yang buruk pemimpin umno/bn dah lakukan.

MP-MP BN sedar bahawa tidak ada parti yang dapat menyelamatkan Malaysia buat masa sekarang selain dari PARTI PAKATAN RAKYAT.

Bukan susah nak lompat.Tak payah fikir panjang-panjang . Lompat saja.Lagipun Parti yang sedang menunggu MP BN adalah Parti Yang Hebat. Yang terkenal seluruh dunia.

Di sebelah barat dan eropah siapa tak kenal Anuar Ibrahim,di Timur Tengah siapa tak kenal Haji Hadi,Asia Monsun siapa tak kenal Lim Kit Siang dan Karpal Singh.Seluruh dunia kenal mereka ini ,di atas kehebatan kepimpinan,kejujuran,keiklasan dan kebijaksanaan.

MP-MP BN sedar bahawa UMNO boleh mati dan boleh hidup tetapi Malaysia akan hidup dan terus hidup hingga kiamat.

Oleh itu lompatlah sebelum terlambat.

rockers said...

bn tngh cuak skrang ni hahaha

rockers said...

bn tngh cuak skrang ni hahaha

rockers said...

bn tngh cuak skrang ni hahaha

rosman said...

makin lama makin terserlah KEBODOHAN pak Lah & co. sorry kalau kedengaran kasar tapi itulah realiti. rakyat dah terlalu sakit hati & meluat. insiden pemimpin bn kena baling botol mineral di permatang pauh tu contoh rakyat takleh sabar lagi. jangan sampai pemimpin tertinggi kena ludah!

kayemsee said...

aku rasa sejak 2 menjak nie..Bodolah dgn Bijan tak lena tiduq dok pikir untung nasib depa diketika ini...kepala otak dok ligat berpusing (mcm gasing daaa..) macamana nak gagalkan rancangan 16 Sept. tu...mesti mcm2 idea bodoh lagi dunggu dikeluarkan dlm sesi Brain Storming mereka...antaranya adalah menganjurkan Rombongan Che Kiah...

hayat mereka kini tidak lama dah...doktor2 pakar pun tak mampu berbuat apa2 lagi, hanya menyerahkan pada takdir...mesin sokongan hayat berbunyi semakin cepat....beep..beep..beep......beeeeeeeeeeeepppppppppppp....Innalillahiwainnalillahirojiunn....

zali said...

bn dilihat sebagai korup,rasuah dan lain-lain oleh penjilat nuar...

dalam masa yang sama penjilat nuar mengharapkan orang bn masuk pr

tak takut ke korupsi apa semua ni berpindah ke pr?

tak ada tapisan langsung ke?

orang rasuah atau tidak semua boleh lompat ke?

jika begitu...pr akan dipenuhi oleh mereka yang pernah dicaci dan maki hamun oleh penjilat nuar sebagai korapsi rasuah dan lain-lain.

nampak sangat tak senonohnya...ambik sapa saja yang nak lompat asal jadi pm...

kayemsee said...

Rasuah dlm BN berpokok pangkal drp kepimpinan tertingginya....seperti kata org "kalau guru kencing berdiri, murid akan kencing berlari".....juga moto yg pernah kita dengar..."Kepimpinan melalui Teladan"....

mungkin kalau zali@bnmeno pernah membaca Novel karya Sasterwan Shannon Ahmad suatu ketika dulu bertajuk "Shit"....kita boleh petik perenggannya dimana "..jika Kepala Taik yg keras dan busuk itu kita dah terkeluar...maka yg lain akan senang utk keluar...perut pun akan berasa lega dan tidak meragam lagi...."

Hj.Mat said...

Saya malas nak dilayan manusia macam bn@umno kalau dilayan kita pun macam dia juga beliau becakap ikut hawa nafsu tidak ikut akal yang waras
sekian terima kaseh dan selamat berpuasa.

aoazmi said...

Aslkm semua!

Dengar habaq PM jumpa Agong nak maklum suatu tarikh PRU baru dan bubar parlemen. Aku dengar dekat rumah orang mati.

Ada sesiapa tahu? Pak Lah kata pula cuma perjumpaan biasa berkaitan negara di TV 3.

Hampa percaya ka cakap Pak Lah? Minta-minta dibulan 'barakah' ni PM bercakap benar.

Nampaknya apa saja Kerajaan BN buat nampak macam tak kena saja. Si Ahmad Ismail tu pasai apa tak ikut cakap Ketua? Kalau anak tak ikut cakap bapak, anak durhaka lah namanya.

KEBETULAN KOT?

Penoroka Felda dapat BONOS raya RM 400.00. Yang tak jual Sawit kat Felda pun dapat RM 200.00.

KEBETULAN KOT?

Menjelang PRK PP, 2 Exco Perak kena tahan dengan BPR.

KEBETULAN KOT?

Si Syaiful dan najib cepat-cepat angkat sumpah menjelang PRK PP sudah.

KEBETULAN KOT?

Datuk Tajol (Bekas MB Perak) ajak PAS lompat dari pakatan. Khir Toyol jek beberapa pemimpin PAS lompat keluar PR (Dah lupa ka?) pun... KEBETULAN KOT?

Yang terkini lagi LAGI LAH KEBETULAN ...75 AP BN berduyun-duyun nak p lawat sambil belajar ke luar negeri (Kita di pantak kat telinga suruh berjimat cermat dalam bulan puasa)kerana kononnya TAK TAKUT tarikh 16 September.

Syabas kepada kerajaan kerana pandainya membuat sesuatu itu mengikut KEBETULAN. Itu dinamakan pandai target date!

Aku percaya PR tak tau buat benda-benda KEBETULAN ini, sebab lepa orang lurus bendoi. Aku sarankan lepas ni belajar dari KERAJAAN KEBETULAN ini kalau nak memerintah!

Syabas kepada kawan-kawan yang menjadi RAJA KEBETULAN sesuatu isu. Aku lebih pasrah kalau sesuatu KEBETULAN itu datangnya dari ALLAHSUBHANAHUWATAALA.

Sebenarnya aku percaya kalau sesuatu terjadi pada 16 September atau bila-bila nanti ... tentulah tidak ada KEBETULAN yang boleh dibanding-bandingkan.

Sekian. Salam untuk semua!

faizhensem said...

pantun buat zali lg.....

Hati arjuna pejuang mutakhir,
Hati en zali perosak bangsa,
Ada apa dengan mahathir,
Ada apa pula si zali penyokong setia,

Buah kurma tumbuh melata,
sedap dijamah dikala senja,
mmg en zali penyokong setia,
meski umno di ambang senja,

hati en zali sapa yang tahu,
Cerita dulu diulang tayang,
episod ke 2 terlebih haru,
Lelaki tegap bersumpah disayang.

akal kami akal geliga,
berbeza dengan en zali ku sorang,
jika saiful diliwat paksa,
mengapa anwar tidak ditendang?

umur anwar ibrahim 61,
umur saiful baru 23,
sakit pinggang, anwar yang tahu,
sakit punggung, jumpa terus najib tantuya.

malam pertama mohon biasiswa,
malam kedua mengadu diliwat,
orang lain jumpa polis untuk mendakwa,
saiful pula mengadu najib untuk dirawat.

en zali...jawab pantun...smlm dah lewat mlm...sekarang waktu bermadah pujangga....hamba tunggu jawapan en zali zombi kampung pisang...

zali said...

kmc...

kepimpinan melalui teladan dan salah aab bila orang bn rasuah dan pelbagai la ni...

tapi bagai mana dengan pepatah yang menyebut 'anjing kalau tak makan taik dihidunya jugak'

'tak senonoh pun tak apa la janji aku jadik pm'

zali said...

faizhensem

sori la tak mampu nak balas pantun tiap hari...

berbalas pancutan nak?

faizhensem said...

en zali....
saya orang melayu, jadi saya suka la pantun2 ni....
igt kan org umno ni kuat sgt la pegangan melayunya,keh2...
rupa2 baru kasi pantun 2 kali terus ajak main pancut...
inila rata2 org umno, benda x boleh jawab terus berdalih ke perkara lain.
perkara yang terang lagi tersuluh cuba dimalapkan sedaya upaya.

Pemuda said...

pembangkang berlakon ke pemimpin bn yg berlakon?paklah kata lain,najib kata lain,mat taib kata lain.skrg ni umno perbetulkan dulu parti dan kepimpinan mrk.pakatan rakyat nak memerintah negara pun biarlah.berilah peluang.kalau betul pakatan rakyat tiada sokongan,rakyat akan memberi penilaian pada pru-13 nnti dgn menumbangkan kerajaan pakatan rakyat juga.sementara itu,biarlah AP BN buat keputusan sendiri.saya yakin mereka juga sudah mendapat input dan sentimen pengundi kwsn masing2 yg pastinya sudah berubah kini berbanding suara didalam pru12 dahulu.byk isu yg menekan rakyat selepas pru-12 dan semakin byk peralihan dan perubahan sokongan drp bn kepada pktn rakyat khususnya kpd anwar.bagi para komentar disini,saya ingin meminta bantuan agar kita sanggah blog2 lain yg terang-terangan menyerang peribadi d.s anwar selaku pemimpin utama pktn rkyat. spt anwaribrahimdotcom.blogspot.com, penembaktepat.blogspot.com,jati-melayu.blogspot.com,
pemudaenggang.wordpress.com dll lagi.

zali said...

pemuda kata :
pakatan rakyat nak memerintah negara pun biarlah.berilah peluang.kalau betul pakatan rakyat tiada sokongan,rakyat akan memberi penilaian pada pru-13 nnti dgn menumbangkan kerajaan pakatan rakyat juga

pemuda...

nak beri peluang yang bagaimana tu?

nak jadi pm dan memerintah m'sia majoriti kena cukup.

dah la tak layak,majoriti tak cukup nak harap orang bn sendiri yang lompat parti...

apa kejadahnya nak jadi pm gitu gaya?

lawan tetap lawan konon...dapat kan 2/3 majoriti dalam pru 13 la baru cerita pasal lawan.

sebelum tu cuma cerita lawan dengan saiful je la...

pengkhianat

bonzer said...

"Ada Menteri Akan Bersama Pakatan Rakyat....“

Aku agak

Zahid Hamidi
Sabery Cheek
Sharir Samad

Mereka ni diam semacam aje.

Yang lain tu aku tak nampak.

Apa pandangan blogger-blogger.

Mungkin ada maklumat tekini ?

faizhensem said...

cis en zali....jaga nukilanmu itu....silap hari bulan, komen anda akan dibuang. igtlah, pru12 tidak adil, banyak pengundi hantu, SPR juga tidak telus. Dalam pada itu pun PR dapat menafikan 2/3 majoriti. Ahli2 parlimen di sabah sarawak pula sudah mula bersuara mengutuk BN kerana menganak tirikan sabah sarawak. sudah 50 tahun merdeka, sabah sarawak sangat mundur lg kerana iklim politik yang sejuk disana. Sekarang, ia mula berbahang dan seluruh rakyat malaysia tertumpu disini. Apa lagi en zali, marilah kita berganding bahu mengumpul tenaga bagi memberikan kemenangan kepada anwar ibrahim. semoga beliau menjadi PM 16 september ini. Marilah en zali bersama2 berhijrah ke gagasan pakatan rakyat....takbir!!!!(en zali mesti jawab)..

faizhensem said...

Bonzer....
gua rasa bukan dorang...
pada firasat gua, mereka yang akan lompat ialah;

2 ahli parlimen SAPP(SABAH)
Parti Gerakan
Segelintir MP MCA.
UPKO
Tengku Razaliegh
dan lain2 lagi....may be byk kat sabah sarawak...

bn@umno said...

aku tengok pencacai PR suka sgt buat andaian yg bukan-bukan kononnya menteri-menteri BN nilah menteri BN itulah nak lompat ke PR.Korang ni macam tak paham-pahamlah, bukankah AAB dah beri amaran bahawa beliau tidak akan membenarkan Mp BN lompat parti.Jadi janganlah buat andaian yg berunsur sampah/najis yg tidak benar tu.Bodoh punya pencacai PR.

bn@umno said...

hey pencacai

aku ingatkan korang supaya apabila nak buat komen tu gunalah akal jgn hanya rembat sesuka hati je.Aku rasa otak-otak korang ni dah kena sumbat dgn tahi Nuarlah sebab tu apabila buat komen tu, menonjol sgt kebodohannya.

faizhensem said...

kah2.....
umno@bn semakin tertekan nampaknya...
knapa?
sabarla....bulan puasa kena banyak bersabar....
nanti 16 september mesti lg byk bersabar tau umno@bn....
jadi bagus anda pun melompat sekali menjadi penyokong PR....
pasni umno@bn pg kutuk2 saiful bukhari pulak ek?

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
faizhensem said...

ye2...sokong bn@umno kali ini...mmg pak lah lemah...cuma penghantaran angkasawan tu ada kontroversi skit...
Ia bagus...Namun diperbesarkan secara melampau sehingga gua terasa malu...yela, baru jd penumpang shj, sudah dihebah seantero dunia...Patutnya buat berita biasa2 je la.....tp apa2 pun program tu mmg bgs....

isu mat rempit gua x sokong ar bn@umno.....ada ka patut si mat rempit dibawak ke kutub utara...yg org baik2 termenung je tgk ganjaran diberi pada org jahat....kesian2....

umno ni pun bodoh jugak...tangani mat rempit pun x tau...seronokla mat2 rempit yg lain bila tgk rakan mereka dapat ke kutub utara free2..maka lagi semakin bersemangatla dorang nak merempit....mana tau dapat pg kutub utara jugak, kan?lain kali, pki polis, tangkap mat rempit, buat aktiviti PLKN yg keras skit...degil lagi masuk penjara...itu pun nak gua ajar...

bn@umno said...

perlu diingat walaupun Pak Lah lemah dalam pentadbiran negara tapi kita jgn lupakan jasanya terhadap negara.contohnya dalam tempoh lebih kurang 5 tahun menjawat jawatan sbg PM, ia cukup membanggakan apabila beliau telah berjaya menghantar seorang angkasawan pertama ke angkasa lepas di mana angkawasan malaysia merupakan orang yg pertama menjejak kaki ke angkasa lepas di kaw. rantau asia tenggara.Di samping itu beliau juga berjaya menghantar mat-mat rempit membuat payung terjun di kutub utara yg mana boleh menyedarkan mat-mat rempit supaya tidak merempit di masa hadapan kerana dgn merempit ia boleh membahayakan diri sendiri.Tidak lupa juga, AAB telah memperkenalkan projek Wilayah Pembangunan Iskandar di Johor Bahru yg mana telah menarik ramai pelabur-pelabur luar negara melabur di johor bahru dan sekaligus membuka peluang pekerjaan kepada rakyat malaysia.

firdaus said...

lompat tak lompat aku tak kisah.yang paling penting kita kena cari jalan utk me'mentalitikan' ahli-ahli umno ke kelas pertama dulu.kita sudah sedia maklum ahli umno kan bermentaliti kelas ketiga jadi janganlah kita marah pada mereka.kesian la kat mereka terus menerus diperbodohkan oleh kebodohan mereka sendiri.biarlah bn@umno, zali, dan abe mie kata apapun jgn la kita ambil hati dan jgn la kita bermusuhan dgn mereka kesian mereka.marilah kita sama2 menolong meningkatkan taraf pemikiran mereka ke kelas pertama...

faizhensem said...

aiya admin siasah....
napa awak delete komen si umno@bn ni?
kesian dia...
lagi pun komen gua yg terbaru ni nak kutuk2 dia....

faizhensem said...

betul tu firdaus...aku pun dah penat dah nak suruh mereka jadi minda kelas pertama.....Namun mereka berkata ia tiket kapal terbang kelas pertama walhal itu tiket kelas ke 3...kah2...
jgn marah ar...gurau senda di waktu ramadhan...

firdaus said...

kalo otak dah berkarat susah la.
hehe pakai autosol pun teruk jugak nak kilat balik....

faizhensem said...

tp tu la...ada ka patut dorang ckp penyokong PR ni pencacai...ish2...teruk betul perilaku warga umno@bn ni....sempena bulan posa ni, marilah kita bersama2 menasihati umno@bn, en zali dan lain2 supaya mereka menggunakan bahasa yg lembut lg berhemah......
kalau x, mcm biasa, aku suruh admin siasah delete komen korang....

hahaha....admin siasahdaily bapak sedara aku.....sekali aku call, kena delete ar korang punya komen...keh2..

zali said...

faiz...faiz...faiz...(kena baca style jalaluddin hassan)

keputusan yang dah jadi sejarah tak payah lah di ungkit...2/3 bukan milik pr.

kalau nak memerintah tunggu pru 13 akan datang itupun kalau berjaya dapat 2/3.

tak payah la buat tenat nak harap orang bn melompat parti tu...buat malu je.

kit siang sekutu nuar pun ada kata tadi sesiapa yang lompat parti tidak akan diterima.

belum lompat baru impian nuar...dah bergaduh nuar dan kit siang...nuar kata buleh lompat kit siang kata tak buleh lompat...apa ni?

buat masa ni semua penjilat diseru menyokong kerajaan yang ada untuk kesejahteraan rakyat semua.

zali said...

aku tengok pencacai PR suka sgt buat andaian yg bukan-bukan kononnya menteri-menteri BN nilah menteri BN itulah nak lompat ke PR.

bn@umno

memang betul tu...mereka kononnya pejuang pr yang berinformasi tinggi hingga lebih cepat dari berita...pelik jugak kekadang tu.

tapi bila nak bantu mangsa banjir...siap kata 'tak pegi tengok pun tak apa pencacai gua ramai...'itu ke sikap mb yang pr harap dapat bantu rakyat?

firdaus said...

tengok bukti mentaliti kelas ketiga dah nampak.tengok berita tapi tak faham.

kit siang kata mp bn yang hendak lompat kerana kuasa dan wang tidak akan diterima.MP YANG AKAN DITERIMA ADALAH MP YANG LOMPAT KERANA IKHLAS BERJUANG UTK RAKYAT MENEGAKKAN KEADILAN, MENGHAPUSKAN PENYALAHGUNAAN KUASA DAN PENINDASAN.

faiz, macam yang aku pesan tadi jgn marah dan ambil hati kita kena memahami golongan mcm mereka ni...

zali said...

hahaha....admin siasahdaily bapak sedara aku.....sekali aku call, kena delete ar korang punya komen...keh2..

faizjambu

dengar nama dah tau dah faiz hensem,jambu...itu pak sedara ke pak ikan sedara...main j***r ya...

faizhensem said...

zali, zali, zali, (Gaya Musa hasan, abg jalaludin hasan)....

pru12 mmg kena pertikai kerna jika tidak, pasti PR sudah menawan malaysia....jd perlu ungkitla bro...

kezaliman tidak dapat dibendung dizaman BN. Harga makin naik...maka langkah drastik diperlukan supaya Malaysia lebih cepat dipulihkan..

mmg perlu ajak org BN ke PR krn "amar maaruf, nahi mungkar"....bersamalah kita mengajak orang mengerjakan kebaikan, tinggalkan kejahatan...keh2...

en zali,oh zali....
bacalah secara teliti...
bukankah sama pendapat anwar dengan lim kit siang? kenapa en zali memanipulasikan ayat2 mereka sesuka hati?Lim kit siang ckp yg lompat mestilah ikhlas...bukan sbb duit...
begitu jugak saranan anwar....yg kelirunya si zali sorang...ish2, kasihan beliau insan bernama zali...

Buat masa ini dan selamanya, marilah kita amar maaruf nahi mungkar....Tinggalkan kejahatan yg dibuat oleh BN, tinggalkan kezaliman yg dibuat oleh BN....jadikan BN=BE END......

BE END(BN).....

faizhensem said...

Nasib baik admin ni tgh tarawih 20 rakaat....kalau x, skrg juga komen en zali akan dibuang....

mesej kepada admin:
Sila delete mesej en zali kerana komen beliau mula berunsur fitnah apabila anda dikenakan tuduhan sodomi oleh en zali.....delete komen en zali ye pak sedare....

zali said...

firdaus

jika begitu tak ada sesiapa la yang melompat parti sebab orang pr kata pemimpin bn semua korup...

pemimpin korup kit siang tak mau dan nuar mau...

apa punya cerita ni?nak jadi pm tapi planning tak ada...cuma mengharap belas ihsan pemimpin bn je...kencing bersepah punya orang

faizhensem said...

ni en zali x abis2 dengan kencing....
en zali kuat kencing ker?
jika ya, saya ada ubat...
main lompat2....mesti sembuh punya en zali...

mcm BN jgk la...
dah x sehat, melompatlah penyembuhnya...
ayuh saudara.....lompat jgn x lompat....

firdaus said...

ye ka zali? bila plak anwar ckp dia nak mp bn yang korup?sebelum ni aku dengar dia pun ckp xde ganjaran atau habuan utk mp bn sertai pr.sape yang nak sertai pr mestilah ikhlas juga sama ja mcm kit siang ckp....

zali said...

faizjambu

tak habis lagi dengan lompatnya...ni bro ada pantun ni...bagi menghilangkan rasa tension tu...

lompat si katak lompat
lompat lah tinggi-tinggi
jadi pm tapi tak dapat
lebih baik bela babi

firdaus said...

zali,
aku sarankan ko banyak membaca jgn baca utusan dgn berita harian saja pastu tgk rtm dgn tv3.macam mana la akal nak berkembang.patutlah mentaliti terus menerus kelas ketiga.aku simpati betol la dgn ko zali...

bn@umno said...

tadi TV3 melaporkan Ustaz Azizan Abdul Razak hanya pergi melawat mangsa banjir di yan kedah hanya 10minit je dgn memberi sumbangan BEBERAPA kampit beras kepada penduduk.boleh aku tanya soalan sikit, beberapa kempit beras je cukup ke?lawat 10minit je cukup ke atau hanya nak tunjuk muka je?Tv3 juga melaporkan bekas menteri kedah Madhazir Khalid datang lebih awal berbanding Ustaz azizan ke tempat pusat pemindahan banjir di samping menghulurkan bantuan kepada penduduk yg berada di pusat pemindahan.jadi ini menunjukkan pemimpin Umno amat perihatin terhadap masalah yg dihadapi oleh rakyat.pemimpin PR ni hanya suka turut/ikut apa yg pemimpin umno buat dan ini membuktikan pemimpin PR beri bantuan kepada rakyat bukan atas dasar keikhlasan tapi hanya nak tunjuk muka je.kalau ustaz azizan tu prihatin terhadap masalah rakyatnya, beliau sepatutnya datang lebih awal ke pusat pemindahan banjir berbanding mahadzir khalid kena beliau adalah menteri besar kedah manakala mahadzir khalid hanya bekas MB je.ini jelas memberikan kita bukti bahawa Bekas MB lebih prihatin masalah rakyat berbanding MB yg skg.

faizhensem said...

uuuu...
en zali dengan pantunnya.....
maka balasannya...

Lompat jangan tak lompat,
Lompat tu jangan tinggi tinggi,
Lompat lah cepat-cepat,
Biar najib,che det dan en zali lari.

zali said...

firdaus

baik punya cakap pemimpin bn semua korup,makan duit rakyat haa sekarang mahu select la pulak yang bagus...

ini bermakna masih ada la pamimpin bn yang bagus yang dapat memimpin negara dengan bagus juga...

tak gitu?

faizhensem said...

ahak2...
ketinggalan zaman la bn@umno ni....org mana ada tgk tv3 lg.....
tgk la tv yg bgs2 skit...awani ke bernama pun ok la....ntv7 pun blh thn...tv3 ni pembohong je...hang x tau lg ka?ketinggalan punya bn@umno...

ni 16 september ni hang tau x org bn nak lompat parti?tv3 mmg x ckp tu...hang, bila lg nak lompat?

joe_kedah said...

salam bn@umno,
hang ni tengok tv3je,jangan dok pembohong,masa ustaz azizan melawat mangsa banjir aku ada,dia,ustaz firdaus, ustaz mat dan semua penduduk terlibat sambut dia,dia dok selama 2 jam hang tau dak,jangan dok cong noooo!

firdaus said...

lagi mentaliti kelas ketaga terserlah.ust. azizan menteri besar kedah dan hari ini hari ahad di kedah adalah hari bekerja.jadi ust. azizan pergi utk menyampaikan sumbangan kecemasan dan lepas ni akan ada sumbangan susulan.mahdzir khalid kan sekarang ni takde keje goyang kaki ja jadi bila2 masa dia boleh pergi dan duduk situ selama mana yang dia mahu.tu la aku dah ckp kalo nak tingkatkan mentaliti jgn tgk tv3 saja banyak lagi sumber lain yang perlu kita baca....

firdaus said...

zali,
ada mp bn yang bagus tapi tidak mendapat tempat yang sewajarnya...

zali said...

bn@umno...

biasa la mb dari pr tu,masa tak jadi mb...'saya sedia membela nasib rakyat!'

dah jadi mb...'saya nak tidur pun tak senang la diaorang ni'

faizhensem said...

pantun khas kepada en zali...

ikan kerapu gelama ikan duri,
en zali kuat kencing lama2 mkn diri,
org lain dah sedar lalu lompat parti,
manakan sama si setia zali membuta tuli...

faizhensem said...

oooo...en zali pun ketinggalan zaman...ada ke patut tgk berita tv3? org lain suma dah tahu, namun, 2 insan bn@umno dan en zali ni masih belum sedar2....

kasihan mereka...kepada pengunjung siasah, bantulah en zali dan bn@umno ni...mudah2an mereka turut melompat sekali...melompat peringkat ketua cawangan pun ok....

zali said...

ada mp bn yang bagus tapi tidak mendapat tempat yang sewajarnya...

firdaus

akhirnya terkeluar juga kata-kata itu...terharu saya.

tempat tu memang dah sesuai...mp tu bukan orang awam...

biarkan mereka terus berkhidmat untuk rakyat dan negara...

kita kena sokong...

firdaus said...

joe kedah,
tv3 paham2 ja la digunakan oleh bn untuk memperbodohkan ahli mereka yang bermentaliti kelas ketiga....

faizhensem said...

sokong firdaus....
tp x pe la...
biar la mahadzir nak buat benda baik...
yela tgh x de keje kan...biarla dia beramal jariah....
org yg sibuk bekerje, kt kena la paham ye en zali n bn@umno?

firdaus said...

buat apa kalo bagus tapi x ada fungsi jadi pak turut biar yang ada kuasa mengaut kekayaan negara(rakyat) utk membuncitkan perut diorang....

firdaus said...

atas sebab tu la mereka perlu cari wadah baru yang sesuai dgn keikhlasan mereka....

zali said...

joe...

katanya tak nak sama macam mb bn...bagi bantuan masuk dalam tv...

tapi tadi saya tengok macam nak kata 'ni mb pr bagi ni...'

senyum pun meleret je ustaz tu...

bn@umno said...

kalau setakat bantuan hanya BEBERAPA kampit beras je cukup ke?Kalau ingin membantu buatlah cara nak membantu, seperti bawalah 1 atau 2 trelar beras barulah ok sikit.ni tidak, beberapa kampit beras je buat malu diri sendiri.

firdaus said...

faiz,
mereka boleh dimaafkan mungkin mereka tak tahu hari ahad adalah hari bekerja di kedah....

zali said...

firdaus,
tak perlu wadah baru...

rumah kalau bocor sikit repair je...tak perlu pindah ke rumah baru yang dalamnya penuh dengan air kencing...ehh babi pun ada dalam rumah...

firdaus said...

bn@umno,
kalo kau nak makan nasik boleh dapat terus ke?nak makan pun mesti kene ambik masa dan semua tu kene ambik masa dulu lain la ko ada trompet ajaib mcm doremi mintak terus dapat.realistik la sikit jgn jadi mcm bdk tadika yang belum matang pikirnya....

joe_kedah said...

Salam untuk faizhensem dan firdaus,
hangpa jangan dok layan sangat depa 3 orang tu,asyek dok tengok tv3,tv1, tv2,baca surat khabar utusan,berita harian, tak tengok dan baca yang lain, itu sebab depa jadi macam tu,tak nak ikut perubahan,macam tun kata memang betoi, depa bertiga ni dari MELAYU MUDAH LUPA, HEHEHE!

faizhensem said...

ye la en firdaus....
aku sokong je mana yg baik....
mahadzir memberi lebih lagi bagus....
jimat skit duit kerajaan negeri kedah...
mungkin mahadzir ada niat tersembunyi...tp itu antara beliau dgn ALLAH....

Cuma tv3 mmg biasala.....pantang,mereka2 cerita je....buat umno@bn,sedarlah diri anda....begitu jugak org yg kuat kencing en zali....

firdaus said...

zali,
habis dah tv3 ambik gambar dia takkan nak halang pulak nanti kata mb kedah xnak bekerjasama dan x mesra media la pulak...

faizhensem said...

joe kedah.....

seronok jugak layan2 org bn ni....
nanti makin terserlah kejahilan mereka...
maka kita sedarkan mereka dari tidur yg lena...

firdaus said...

faiz,
mereka boleh dimaafkan mungkin mereka tak tahu hari ahad adalah hari bekerja di kedah....

September 7, 2008 7:07 AM
Delete
Blogger zali said...

firdaus,
tak perlu wadah baru...

rumah kalau bocor sikit repair je...tak perlu pindah ke rumah baru yang dalamnya penuh dengan air kencing...ehh babi pun ada dalam rumah...

September 7, 2008 7:11 AM

zali,
kau penah masuk ke?masuk dulu baru tau.....

zali said...

faiz jambu

biar jahil tapi tak terpedaya dengan kata-kata mamat yang terdesak nak jadi pm tu...

wow...16 sept ni jadi pm tu...
memerintah malaysia tu...

tapi negara malaysia bunian la...

joe_kedah said...

BN@UMNO,ZALI, ABE MIE,
AKU NAK BAGI TAU KAT HAMPA,KERAJAAN KEDAH BAWAH PIMPINAN USTAZ AZIZAN ADALAH KERAJAAN YANG ADIL, AKU TENGOK TADI DIA BAGI SUMBANGAN WALAU TAK SEBANYAK BERAPA TRELLER PUN, TAPI DIA BAGI TAK KIRA PARTI, BAGI DIA KATA SEMUA YANG TERLIBAT WAJIB DIBANTU TERUTAMA MENJELANG RAMADAN/SAMBUTAN AIDIL FITRI.YANG DULU AKU TAK NAMPAK,BUKAN NAK PEBURUK, TAPI REALITI,OK!!!

zali said...

kau penah masuk ke?masuk dulu baru tau.....

firdaus...
tak perlu masuk...dari jauh dah berbau...

zali said...

joe...

apa ni ni joe...yang bn bagi tadi tu ada ambil nama dan tanya ke dari parti mana...parti mana.

kalau pr dia...cover habis...datang lewat tak apa,tak datang pun tak apa,bagi sikit tak apa semua tak apa...

piiraaaah

faizhensem said...

en zali

oooo...
jd, kalau jahil, kenala selalu dengar ceramah ustaz2...
byknya ustat2 dan ulam2 dalam PAS ni...
tp korang x dengar pendapt dorang....
korang dengar alhadhari mmg la jd mcm ni....

faizhensem said...

en zali...

biasala tu en zali...
BN=BE END....
mereka kan susah buat perkara kebajikan....
jd joe terkejutla tiba plak rajin semacam si mahadzir ni...
tp x pala...perkembangan yg bagus...
ntah2 dia nak masuk PR kot...
sama2 kt doa kan ye en zali...

zali said...

faiz jambu...

ye la...betul tu kena belajar lagi...serupa la dangan orang yang terlebih bijak tu...

belajar la dengan tok batin senoi tu...kenal diri rata-rata baru kenal tuhan yang nyata.

faizhensem said...

Pandai pun en zali....

Ulama2 pas, nik aziz, haji hadi...suma sokong anwar....termasuk ulama2 dari luar negara....tetiba ada plak org2 melayu yg agak jahil ni mempertikai keputusan ulama....percaya ke al hadhari dan tantuya....
siapa yg silap? en zali x nampak perkara ni?

joe_kedah said...

Faizhensem, Firdaus,bn@umno, Zali,AbeMei,
Semua yang dibincangkan ada kebaikan,ada natijahnya, yang penting 16 sept jadi kenyataan, yang pro tu ok lah, teruskan perjuangan, yang kontra tu perlu sembahyang tahjud malam ni,minta petunjuk dari Allah. Mudah-mudahan kita serumpun ini bersatu dalam wadah yang dituntut islam. aku minta diri dulu, nak ke Pendang,Bantu kawasan Dr.Norhayati Osman,dari maklumat, dia bersama DatoOsman Abdul berganding bahu bersama membantu mangsa banjir. Assalamualaikum!

zali said...

faiz jambu

esok la plak...
blog siasah ni tak ada cerita baru ke...malas betul la buat kerja...

saya tak sabar nak mengkomplen nuar dan juak-juaknya ni...

apa nak buat dah tugas...pengkhianat mesti di tentang.

faizhensem said...

en zali

tula pasal en zali....
dah tugas gua nak kasi betul skit org2 yg salah paham ni mcm en zali....
org lain suma paham anwar bakal pm....tp en zali x paham....jd gua tlg kasi tau la skit pada en zali dengan harapan anda melompat ke tempat yg baik....

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

anwar buat lawatan ke Indonesia sebab apa? jumpa bomoh supaya tarik calon BN lompat parti ke PKR.

ramai calon BN ke luar negara, bomoh Anwar tak boleh kena sebab jauh...

BN PANIK ATAU PKR YANG KRONIK?

bn@umno said...

Mintak maaf semua.

Sempena ramadhan yang mulia ini, tak patut kita caci mencaci, hina menghina. Perbanyakkan amalan, hindarkan sifat manusia munafik.Syukuri nikmat tuhan yang diterima dan syukuri juga kerana kita masih diberi ruang dan peluang untuk menjalani ibadah puasa.Moga dipanjangkan usia agar dapat menjalani ibadah iini pada tahun hadapan. amin.

Memang diketahui sifat manusia, saling berbalah, saling berkelahi dan saling syak wasangka. Di penghujung jalan kelak, pasti kita akan terima sirna Nya.Mudah-mudahan.

(bn@umno klon)

media said...

BN dah kecut perut. Cuba buat muka cool, tapi hati rasa nak sakit jantung.

http://video-politik-malaysia.blogspot.com/

anjar said...

sahabat2 penyokong PR...

Rasanya 16 september pasti berlaku,suasana sekarang memang menjurus kearah itu, jangan risau sama2lah kita berdoa semoga ia menjadi kenyataan.

Pak Lah berkata dia telah meluluskan 75 permohonan anggota kelab penyokong BN unuk mengikuti lawatan (rombongan melarikan diri), perlu diingat hanya 75 orang mana selebihnya?

Selebihnya akan kekal di Malaysia untuk mengumumkan mereka menyertai PR, merekalah MP2 yang sedar tanggungjawab mereka kepada rakyat.

Mereka ini akan kekal dalam kerajaan yang baru (kerajaan PR). 75 MP, Pak Lah dan Najib mereka pasti akan terkejut kerana menjadi pembangkang setelah pulang semula ke tanah air, (kalau balikla, mungkin ada yang tak balik sebab takut dikenakan tindakan undang2 atas pelbagai kesalahan).

Kemungkinan mereka terpaksa mencari ketua pembangkang baru kerana Pak Lah, Najib mungkin juga Mahadir (ikut sekali) akan terus kekal di luar negara memohon suaka politik kerana takut dikenakan tindakan undang2.

nalapambu said...

'abe mie' telah membuat komen yg terlalu bodoh, orang kurang akal sahaja yg boleh buat komen mcm 'abe mie'.

nalapambu said...

Hairan, mengapa dgn tiba2 bn@umno' berbahasa lembut dan beradap.

Selalu nye bahasa nye sangat biadap dan kotor.

Dah buang tebiat agak nye.

BOYOT said...

nalapambu said...
Hairan, mengapa dgn tiba2 bn@umno' berbahasa lembut dan beradap.

Selalu nye bahasa nye sangat biadap dan kotor.

Dah buang tebiat agak nye.

September 7, 2008 5:20 PM


To nalapambu...

Bulan Puasa ni IBLIS si BN@UMNO kena ikat so di jadi baik la...

BOYOT said...

Baha Men
Who Let This KUMBANG TAHI (zali) Out Lyrics

Who let this KUMBANG TAHI (zali) out
(zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
(zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
(zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
(zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)

Who let this KUMBANG TAHI (zali) out (zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
Who let this KUMBANG TAHI (zali) out (zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
(zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)

When the party was nice, the party was jumpin' (Hey, Yippie, Yi, Yo)
And everybody havin' a ball (Hah, ho, Yippie Yi Yo)

I tell the fellas "start the name callin'" (Yippie Yi Yo)
And the girls report to the call
The poor KUMBANG TAHI show down


Who let this KUMBANG TAHI (zali) out (zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
Who let this KUMBANG TAHI (zali) out (zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
Who let this KUMBANG TAHI (zali) out (zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
Who let this KUMBANG TAHI (zali) out (zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)

BOYOT said...

Baha Men

Who Let This KUMBANG TAHI (zali) Out Lyrics

Who let this KUMBANG TAHI (zali) out
(zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
(zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
(zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
(zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)

Who let this KUMBANG TAHI (zali) out
(zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
Who let this KUMBANG TAHI (zali) out
(zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
(zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)

When the party was nice, the party was jumpin' (Hey, Yippie, Yi, Yo)
And everybody havin' a ball (Hah, ho, Yippie Yi Yo)

I tell the fellas "start the name callin'" (Yippie Yi Yo)
And the girls report to the call
The poor KUMBANG TAHI show down

Who let this KUMBANG TAHI (zali) out (zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
Who let this KUMBANG TAHI (zali) out (zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
Who let this KUMBANG TAHI (zali) out (zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)
Who let this KUMBANG TAHI (zali) out (zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI, zali TAHI)

cinabute said...

UMNO tu melayu,
PAS tu melayu,
PKR tu melayu.

UMNO ambil keris,
PAS ambil parang,
PKR ambil pedang.


BERLAWAN KE KAMU 3 ORANG SAMPAI MAMPUS.

Cikgu Aisal said...

Dulu-dulu suruh rakyat berjimat....YB Menteri Setopa anak setawa suruh rakyat tanam ubi kayu dan makan ubi kayu lak...Susahnya hidup..Hari ini MP BN pulak nk melawat sambil belajar ke luar negara...Membazirnya...Awat melawat bulan-bulan ramadhan ni....bulan lain x boleh ke...sepatutnya bulan ramadhan ni..dudukla di kawasan masaing2..berbuka puasa dengan rakyat..ni tidak...ke lain lak perginyer..Kesian rakyat yg sokong MP begini...Pastu duit rakyat pulak yg tanggung makan minum puak-puak ni...fuih rugi betul kerajaan...ni la kalo ader kerajaan yg buat serabut kepala di Malaysia ni...betul-betul nyusahkan hidup...Macam nak lari dari 16 September jer...kalau x 16 pun balik MP tu nanti jadi jugak kn...Bukan nak g melawat tapi x boleh trima hakikat...

faizhensem said...

hohoho.....
mp BN dah kurang sorang sekarang....
keh2....

firdaus said...

anwar sudah sahkan 32 mp bn akan sertai pakatan utk membela rakyat sebentar tadi.........

firdaus said...

lah dah ketaq lutut,
jib dah nak terkencing....

firdaus said...

tunggu apa reaksi bn@umno, abe mie dan zali pulak........

firdaus said...

jangan nanti tau-tau dah 'keras' dlm rumah sudah la.........

firdaus said...

apapun terjadi hidup mesti diteruskan.jangan la kita ambik jalan singkat kerana terlalu malu atau kecewa.......

bn@umno said...

wow berita baik.aku dengar DR M bercadang untuk menyertai BN semula bagi menguatkan jentera BN yg agak lemah sekarang ni.mungkin sebelum 16 sept Dr.M akan sertai BN.nampaknya besar kemungkinan impian DSAI membentuk kerajaan baru tidak akan tercapai dgn kemasukkan Dr.M ke BN semula.

bn@umno said...

Tadi TV3 telah melaporkan bahawa MP BN yg akan diterbangkan ke luar negara adalah DGN MENGGUNAKAN DUIT MP BN SENDIRI.Jadi, sini sudah tak timbul bahawa MP BN keluar negara akan dibiayai oleh kerajaan dgn menggunakan wang rakyat.kepada pencacai PR yg menfitnah bagi menjatuhkan maruah BN kononnya MP BN diterbangkan ke luar negara dgn menggunakan wang rakyat tu perlu malu di atas perbuatan mereka.jgnlah kita suka membuat tuduhan berasaskan andaian semata-mata tanpa merujuk kepada fakta-fakta yg boleh dipercayai.

firdaus said...

boleh caye ke?teringat aku mase paklah menipu kata takkan bubar parlimen tut-tut esoknya kuar sidang media nak bubarkan parlimen pulak....

bonzer said...

Muhd M.Taib,Rahim Tamby Chek, Adnan dan kini Che Det semuanya dah expire. Semuanya diambil balik berkhidmat.Sah Umno adalah Parti tong sampah.Semua barang yang tak guna,buruk ,busuk,lusuh dan memang tak boleh pakai akan masuk dalam tong sampah UMNO.Habis macam mana nak berkembang.Sebab tu otak pemimpin mereka dok bawah ayaq acaq.

"Ada Menteri Akan Bersama Pakatan Rakyat....“

Aku agak

Zahid Hamidi
Sabery Cheek
Sharir Samad

Rasional hamba katakan Sabery Cheek akan BERSAMA PR rentetan daripada debat baru-baru ini. Apakah Sabery tidak mengetahui kehebatan pidato dan pengalaman DSAI.Sabery tahu. Tetapi bagaimana cara untuk membantu DSAI bagi merealisasikan rancangan menguasai kerajaan ? Debat adalah satu cara untuk menaikan imej dsai dan rancangan ini berjaya.Hingga ke hari ini rakyat sentiasa menunggu penurunan harga minyak.Penurunan terpaksa dibuat juga oleh Pak Lah walaupun penurunan itu tidak seberapa seperti mana yang diharapkan.Kaji selidik yang di buat mengatakan malam perdebatan 60 % rakyat Malaysia yang boleh mengundi menonton rancangan ini. Inilah jasa Sabery Cheek yang dirancang begitu rapi bagi membantu DSAI.

Zahid Hamidi- semua orang tahu sejarahnya.Kem mana dia berada dulu semasa pemecatan DSAI.

Shahrir Samad - Kehidupan dalam UMNO tidak serasi dengannya.Dia pernah berada di luar Umno dan bertanding sebagai calon bebas. Seperti juga Che Det pernah di pecat dan masuk kembali kemudian keluar sekali lagi dari Umno. Shahrir pun akan mengikut jejak Che Det tetapi caranya mungkin berbeza.HUJAH yang paling kukuh adakah adiknya tak berbincang langsung tentang kebaikan PR atau rancangan mp bn melompat semasa bersama keluarga mereka.

Mr Green said...

KATA BUDAK SENGAL BN@UMNO YG PERCAYA CAKAP TV3.. MP BN PEGI LAWATAN KA TAIWAN PAKAI DUIT SENDIRI.ELOK SANGAT LA TU.NEGERI DALAM DILANDA MUSIBAH BANJIR ADA HATI PI MAKAN ANGIN.MB SELANGOR PI TGK MANGSA RIBUT DEPA PUTAR BELIT STATEMENT...

NAK BELAJAQ PERTANIAN PUN BAWA LA AP YG BERKAITAN DENGAN TANI.NI YG PI ANGKUT TAKDAK KENA MENGENA DGN PERTANIAN TU BUAT APA?...HA!


MAHADET MASUK UMNO PUN DAH TAKDAK GUNA KALAU 32 MP BN KELUAR MASUK PAKATAN.LA NI TUNGGU HARI LA.MENYALAK LA WAHAI DIE HARD UMNO BN.MENYALAK SAMPAI PUAS HATI.TAK 16SEPT PUN..TUKAR TETAP TUKAR

INGAT 16SEPT ADALAH SASARAN,TAK SEMESTINYA BERLAKU PADA TARIKH ITU...TETAPI AGENDA TUKAR KERAJAAN TETAP TUKAR!

TokbatinSenoi said...

Teka-teka yang hanya akan menjadi luka2 dan duka2.

Mohd said...

ahaha...

mahathir nak masuk umno balik..?mestilah dia nak masuk sebab dulu dia kata akan masuk balik ke dalam umno bile paklah dah tak jadik PM..paklah tak jadik pm lepas PR amik alih kerajaan..takkan itu pun takleh nak fikir wahai bn@umno..bodo ppunye orang..akal pendek..

pudics said...

Kelakar betul la si bn@umno ni... dengan bangganya dia percaya yang perjalanan mp bn ke oversea dgn duit sendiri setelah diberitahu oleh media.. mereka sendiri.. takkan lah mereka nak cakap terbang dengan duit rakyat.. aku bertambah simpati dengan mentaliti kau tu.. bertambah lurus bendul... hu...hu..

bn@umno said...

pudics

kalau tak percaya media cetak dan media elektronik, habih media ape lagi yg boleh didengar dan dipercayai?cuba kau cakap.Nak harapkan harakah, siasah dan lamanweb malaysia today?sorry aku tak percaya langsung harakah, siasah dan malaysia today kerana semuanya hanya melaporkan laporan yg berat sebelah dan tak ikut prosedur undang-undang di mana asyik menerangkan kebaikan PR shj.Berkenaan dgn lamanweb MT, aku cukup sokong jika RPK ditahan di bawah undang-undang ISA kerana rata-rata kenyataan yg dipaparkan dalam MT adalah fitnah yg boleh merosakkan keharmonian negara.Aku rasa pengakuan sumpah Bala yg disiarkan oleh MT adalah bertujuan untuk menjatuhkan maruah Najib dan Rosmah.padahal kedua-duanya telah menafikan terlibat dgn kes Altantuya.jadi cuba kau bagi tahu media ape yg boleh dipercayai bahlul? jika kau cakap media cetak dan elektronik negara tak boleh dipercayai. lagipun media cetak(MC) dan media elektronik(ME) negara hanya untuk mereka yg ingin mempercayai perkembangan semasa negara dgn tepat dan kalau kau tak percayakan MC dan ME tu, tak payahlah tengok dan baca lagipun aku tak memaksa pun kau untuk tengok dan mempercayainya. bodoh banganglak kau ni.

Kerajaan Rakyat said...

BERJAYAKAH ANWAR BENTUK
KERAJAAN PAKATAN RAKYAT PADA 16hb SEPT INI?

BERIKAN UNDIAN ANDA DI SINI
http://kerajaanrakyat-news.blogspot.com/

anjar said...

Ucapan kepada ahli kelab BNBBC yang mengikuti lawatan.

YB2 semua
pergilah dengan gembira, jangan lah dihiraukan sangat akan nasib rakyat yang menderita dengan kenaikan kos sara hidup dan bencana banjir yang sedang dihadapini.

Pergilah belajar pertanian modan tu, manalah tahu balik esok boleh tunjukkan rakyat cara tanam pokok duit, pokok emas tak pun tanam rakyat kebulur.

YB2 pergi dengan duit sendirikan? apa nak kesah, dah YB mampu nak melancung, kami nak beli beraspun kena cari yang paling murah.

Cuma satu je nak pesan, jgn guna sekupang pun duit rakyat, kalu duit rakyat tu maknanya duit aku jugak, aku tak halalkan dunia akhirat, tak selamat kalau YB2 semua guna duit aku, aku haramkan! Aku tuntut kat Padang Masyar!

faizul hadi said...

bn@umno,cikgu zali dan abg mie...

korang pg mana?terbang ke taiwan jgk ker?kah2...
jgn lupa, MP BN skrg dah kurang 1.....
usaha ke arah 16 september semakin menampakkan arahnya....anda bagaimana?

bUnGa mElaTi said...

salam...

pelik2 lah org umno ni!! Datuk Ahmad Ismail ni selambe je buat kenyataan berbaur perkauman, siap koyak kan gambar tan sri kho su kon lagi... pelik bin ajaib tak pulak kena tahan dgn ISA, apa org2 umno ni kebal ke dari undang2, nampak sgt lah diorg ni berat sebelah tak adil dan pemerintahan dah mcm yahudi tindas palestin lah, mcm citer hindustan pun ade gak aku tgk, segala segi nyer tak adil, yg berkuasa yg dilayan baik yg tertindas akan trus ditindas, walhal umno sering kali melaungkan yg parti diorg lah yg mementingkan semangat setiakawan dan paling demokrasi??? pelik bin ajaib lah malaysia ni, ade plak org nama 'zali' n bn@umno dalam siasah ni yg nak pertahan kan BN.. pelik2 malaysia skang ni, pemerintahan yg secara tertutup ala2 yahudi gitu, tapi anuar ibrahim belum lagi berkuasa tapi telah dituduh sokong yahudi.. pelik..pelik malaysia ku kini?? betullah rasullullah s.a.w pernah bersabda yg tanda2 akhir kiamat adalah apabila "seorang pemimpin di lantik adalah org yg jahil. dan tidak adil pada org bawahan nyer..." di malaysia sendiri telah berlaku, imam no 1 negara, yakni iman hadari PAK LOST (pak lah) dgn nada selamba sahaja membiarkan isteri nye jane hanya memakai tudung ala2 syarifah aini gitu?? tak malu ke dgn bini agung.... pelik2 bin ajaib2.... itulah malaysia tanah tumpah negara ku... kepada sesiapa penyokong BN tolong fikir2 kan lah kepada siapa yg kita patut lantik sebagai pemimpin kita untuk kita sama2 bahagia di dunia dan akhirat.. amin...

salam reformasi...

bUnGa mElaTi said...

salam...
berita dari wrlr.blogspot.com

(Dikemas kini) PETALING JAYA: Tiga puluh dua Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) sudah bersetuju menyertai Pakatan Rakyat?
“Ya.” Ini jawapan daripada Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar sebentar tadi selepas selepas mempengerusikan mesyuarat bersama pemimpin kanan Pakatan Rakyat di Kuala Lumpur.
Mesyuarat itu berlangsung hampir tiga jam. Dan, ini kali pertama angka tepat jumlah anggota Barisan Nasional (BN) yang didakwa akan menyertai Pakatan Rakyat disahkan oleh beliau, khususnya selepas dipilih sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen 28 Ogos lalu.
Pertemuan itu diadakan selepas bertemu selama hampir tiga jam di ibu negara malam tadi.
Pertemuan hari ini bermula sebentar tadi juga dilihat memfokus soal pembentukan kerajaan persekutuan.
Ketika hanya tinggal seminggu sahaja untuk membuktikan sama ada sasaran 16 September akan menjadi kenyataan ataupun sebaliknya, Pakatan Rakyat telah mengadakan pertemuan informal malam tadi bagi membincangkan kemajuan siri perundingan yang telah diadakan setakat ini.

saya pun berdoa agar cepat2 kita tukar kerajaan yg bengong mcm kerajaan pak lah, semua nak rasuah anak bini makan rasuah. sedara mara je yg kaya, yg merana org mcm kita dan yg paling bodoh org mcm zali dan bn@umno.. hehehehehe jangan marah yer.. gurau2 di bulan pose,

salam reformasi...

kayemsee said...

betoi tu anjar...

kalau YB2 bn tu pi guna duit rakyat...aku pun tak akan halalkan dunia & akhirat...rasanya bukan aku ja..semua rakyat Malaysia pun tak akan halalkan kecuali abe mie, bn@meno & zali'm ja...depa tu tak pa...sanggup kebuloq asal pemimpin kesayangan depa boleh enjoy...

kalau dah semua rakyat tak halalkan...maknanya mereka guna duit haram...kalau dah jadi duit haram...perjalanan tu tak akan dpt keberkatan Allah...dan kalau tak berkat...takut akan ditimpa bencana...bukannya mintak...tapi lu pikir la sendirii.....

AJK-UMNO said...

hahaha.. la wow pulak KATA!!.. hari tu ko dok kutuk cakap DM nie mamak la.. dah tak berguna la.. mcm2 ko kutuk dia.. la nie ko kata dia nie berguna mengkuatkan jentera bn ... hahahaha.. memang sah la ko nie kaki jilat jubo abdullah... hahahahaha.... kenapa la ko nie jenis baling taik kat muka sendiri.. weh takan dah ludah DOK JILAT BALIK KOT!!!


BN@UMNO KAKI JILAT JUBO!!


Blogger bn@umno said...

wow berita baik.aku dengar DR M bercadang untuk menyertai BN semula bagi menguatkan jentera BN yg agak lemah sekarang ni.mungkin sebelum 16 sept Dr.M akan sertai BN.nampaknya besar kemungkinan impian DSAI membentuk kerajaan baru tidak akan tercapai dgn kemasukkan Dr.M ke BN semula.

September 8, 2008 4:31 AM

AJK-UMNO said...

mari kita imbas kembali beramai2.. apa kata BN@UMNO DULU..


LIHAT DIBAWAH!!

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno said...

chedet ni menyibuk je.Malaysia jadi macam ni pun disebabkan oleh si mamak ni juga yg memerintah secara diktator 22 tahun yg lalu.Si mamak ni sepatutnya disumbatkan dalam penjara atau di dakwa dibawah ISA.

August 14, 2008 1:57 AM

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno said...

aku sejak dulu lagi dah bencikan si mamak ni walaupun masa itu dia masih lagi dalam BN.Aku lebih respect AAB drpd si mamak ni kerana beliau seorg yg bertimbang rasa, adil, tidak bersikap diktator dalam pemerintahan dan banyak lagi.Cuma dr segi pentadbiran AAB ada sedikit kelemahan tapi aku yakin AAB mampu melonjakkan semula ekonomi malaysia jika kita sama-sama memberi sokongan sepenuhnya kpd AAB.kalau AAB nak dibandingkan dgn DSAI, confirm DSAI pasti jauh ketinggalan.

August 14, 2008 3:10 AM

AJK-UMNO said...

ADOI!!! KALAU AKU JADI BN@UMNO NIE AKU MALU... HAHAHAHA... BALING TAIK KAT MUKA KO SENDIRI LA BN@UMNO..


PUI... PUI.... NAJIS!!

ISMAIL said...

Wahai teman-teman bloggers

ajk-umno said..

Bagus juga anda revise balik komen budak sasau seko tu.

Kalau kita kata depa (bn@umno dan yang sewaktu dengannya) tu otak udang diaorang tak terima, tapi tulah hakikatnya. Ari ni dia cakap lain, besok cakap lain pula. Janji apa yang dia cakap tu dapat menyokong ajenda lapuk bn/umno. Pada dia apa jua yang keluar dari mulut umno betul belak dan lansung tak leh terima pendapat atau ide dari PR. Seolah PR ni asyik membangkang aje. Dah tu apa jadi dengan pembangkang kat Selangor, Perak, Kelantan, Kedah dan P. Pinang, yang membangkang asyik tahap gaban tu. Siapa mereka tu, kalau tak puak umno juga.

Mohd said...

ahaha..melayu mudah lupe..opss...BN mudah lupa..

bUnGa mElaTi said...

salam...

sengal lah aku tgk bn@umno ni.. tulis tak pakai akal gune otak je haiwan pun ade otak bn@umno woi, ko pikirlah sendiri, apa beza ko dgn haiwan.. hahahahaha... dari dulu tulis tak pakai otak, lain cakap lain tulis... menyerlah kan kebodohan sendiri.. biase lah org2 umno kan tu lah yg terjadi dari org atasan sampailah kepada pencacai taik mcm bn@umno ni opps!! luper sorg lagi 'zali' hahahaha..

salam reformasi...

AJK-UMNO said...

DULU DULU...

-->Blogger bn@umno said...



chedet ni menyibuk je.Malaysia jadi macam ni pun disebabkan oleh si mamak ni juga yg memerintah secara diktator 22 tahun yg lalu.Si mamak ni sepatutnya disumbatkan dalam penjara atau di dakwa dibawah ISA.

(August 14, 2008 1:57 AM)








DULU..DULU...

-->Blogger bn@umno said...


aku sejak dulu lagi dah bencikan si mamak ni walaupun masa itu dia masih lagi dalam BN.Aku lebih respect AAB drpd si mamak ni kerana beliau seorg yg bertimbang rasa, adil, tidak bersikap diktator dalam pemerintahan dan banyak lagi.Cuma dr segi pentadbiran AAB ada sedikit kelemahan tapi aku yakin AAB mampu melonjakkan semula ekonomi malaysia jika kita sama-sama memberi sokongan sepenuhnya kpd AAB.kalau AAB nak dibandingkan dgn DSAI, confirm DSAI pasti jauh ketinggalan.

(August 14, 2008 3:10 AM)



HEHE .. HEHE .. KINI

Blogger bn@umno said...





wow berita baik.aku dengar DR M bercadang untuk menyertai BN semula bagi menguatkan jentera BN yg agak lemah sekarang ni.mungkin sebelum 16 sept Dr.M akan sertai BN.nampaknya besar kemungkinan impian DSAI membentuk kerajaan baru tidak akan tercapai dgn kemasukkan Dr.M ke BN semula.

September 8, 2008 4:31 AM







INI LA BUKTI BN@UMNO NIE BODOH KAH.. KAH... KAH,,, HARI NIE CAKAP NYER LAIN ESOK CAKAP NYER LAIN LA PULAK,,, BODOH SUPER LEMBU...



SAUDARA2 TENGOK LA LEPAS NIE DIA JAWAB APA MEH KITER RAMAI2 TANYA BN@UMNO NIE KENAPA DIA BERCAKAP BERCANGAH2??

putra revolusi said...

Orang bulan posa nie sibuk beramal di masjid & surau, tapi kaum ajaran sesat Hadhari Ayah Lah pula sibuk nak pi makan angin di Taiwan. Kalo pi Mekah buat umrah bulan Ramadhan nie tak pa juga, banyak berkatnya, yang depa pi Taipei buat umrah Hadhari tak taulah apa berkatnya.

Yang tambah herannya Malaysia & Taiwan bukannya ada hubungan diplomatik, tapi demi survival Be End yg hanya tinggal nyawa-nyawa ikan, orang-orang Hadhari Ayah Lah terkam pi juga. Kalo kita rakyat biasa nie nak pi Taiwan atau negara-negara yg Malaysia tak da hubungan diplomatik, aduhai....macam-macam kerenah Imegresen, seminggu belum tentu lulus Imegresen, yang pemimpin Be End nie senang-senang saja pi, double standard betul.

Aku cadangkan lepas Taiwan, Ayah Lah al-Hadhari boleh sambung bawa depa makan angin ke destinasi lain pula, dari kalangan negara-negara yg Malaysia tak da hubungan diplomatik juga. Mungkin Israel sesuai utk dilawati lepas ni, kerana kononnya banyak idea mazhab Hadhari tu diciplak dari versi orang Yahudi.

bUnGa mElaTi said...

salam....

btol ckp putra revolusi.. aku rase pasni BN boleh wat lawatan sambil menghabiskan duit rakyat kat israel, aku tak halalkan duit aku, biar semua rakyat m'sia doa same2 biar tak berkat hidup diorg yg menghabiskan duit rakyat.. pelik lah, adeke g taiwn, nak tgk2 klu teknologi diorg kita nak ikut, klu yer pun tak payah lah bawak ramai2 pelik aku, apa semua MP BN ni bodo ke nak kene 40 org yg pergi baru paham,apa lah salah nyer duit tu sedekah pada org yg memerlukan nyer.. gila kuasa lah, yg pencacai2 BN ni asik iyakan jer lah, bodo jgk lah korg penat lelah byr cukai, tapi korang tgk jer diorg g bercuti..hai zali, apa lah yg ko rase agak nyer nyer, nak2 ketua pencacai, bn@umno, korang ni mmg bijak mcm pak lost...

salam reformasi...

ISMAIL said...

Boleh caya ke, dia orang pegi dengan flight tambang murah. Setahu aku nak booking pun bukan boleh cepat dapat. Ini mesti salah guna kuasa. BPR patut siasat juga.
Apa ni.. bila kata guna duit kerajaan tak ngaku, kata guna duit sendiri. Ada akai ka, nak pergi buat latihan pakai duit sendiri. Oklah kalau flight guna yang tambang murah. Habis tu, hotel dan makan kat sana tu pun dapat yang murah juge ke. Ape kelas. Bukan sehari dua tu. Tak gatal ke badan nanti duk hotel murah. Setahu aku umno/bn tak macam tu. Hotel, makan mesti ...yang ada kelas tau!. MP lah katakan.

ISMAIL said...

Agak-agaknya auta apa lak yang nak dia orang nak present lagi ye. Kalau dah dasar pembelit, mesti nak belit punya. Kalau tak caye tunggu dan lihat. Paling tidak pun dia guna taktik attack peribadi, macam superior dia orang.

Mr Green said...

AJK UMNO....

HAHAHA DIA INGAT KITA NI MACAM BN@UMNO...MANGKUK AYUN

DIA INGAT KITA LUPA MACAM UMNO LUPA....HAHHA

NI BUKAN SUPERLEMBU......NI SUPERDUNGU!

Mohd said...

WOW..!!!

orang amno dah diam...

Mr Green said...

AKU HERAN KENAPA POLIS LAMBAT BERTINDAK MENAHAN ISA TERHADAP DATUK AHMAD ISMAIL DAN KUNCU KUNCUNYA.

JELAS DEPAN MATA DAN SELURUH RAKYAT TGK TV.AHMAD ISMAIL RASIST!

POLIS DOUBLE STANDARD.LAGI NAK PANGGIL MESYUARAT DAN TUNJUK SEBAB.

APA UMNO NI PARTI KEBAL DARI ISA KER?

Mr Green said...
This comment has been removed by the author.
kayemsee said...

dah hilang ker si bn@meno tu...tak dak modal dah nak ckp apa2...dah kena batang hidung sendiri...baru tau langit tinggi ka rendah...kesian..kesian...

muraisenja said...

hahahaha...... kan dah kena, terperangkap ko.... tu la suka cakap belit-belit...... hari ni memang terserlah kebodohan hakiki bn@umno...hahahaha.... ada baiknya bertaubat jerla.... jom sertai perjuangan kami demi menegakkan keadilah di bumi malaysia yg tercinta ini....

saya said...

penaja2 pm malaysia ke6:
Penaja utama dari Amerika adalah NED (National Endowment for Democracy), IRI (International Republican Institut), NDI (National Democracy Institute)dan Asia Foundation.

Manakala blok sekutu Amerika pula terdiri daripada KAF (Konrad Adenauer Foundation), FNF (Friedrich Naumann Foundation), SPF (Sasakawa Peace Foundation) dan lain-lain lagi.

Latar belakang penaja Amerika

Penaja utama dari Amerika kebanyakan dikawal oleh Yahudi. NED merupakan badan induk yang mengawal beberapa penaja lain termasuk NDI dan IRI. Ketiga-tiga badan penaja ini merupakan badan sah yang diwujudkan oleh kerajaan Amerika dengan bantuan peruntukan kewangan secara khusus.

jd pikir2kanla sesuai tak anwar jd pm....

AJK-UMNO said...

BN@UMNO.. MANA BERANI MUNCUL HARI NIE.. DIA DAH MASUK PERANGKAP DIA SENDIRI.. KALAU MUNCUL PUN,, PASTI DIA BUAT TAK NAMPAK JER (APA YG DIA BACA KAT ATAS TU..

HAHA.. BN@UMNO.. BN@UMNO.. JANGAN LA JADI PENCACAI YG BODOH SANGAT.. MANA PEGI HARI NIE... MALU YER NAK MAI SINI... HIK...HIK...HIK...BODOH SUPERR~~ LEMBU~~!!

AJK-UMNO said...

aku rasa bn@umno nie.. mesti malu nak mai haari nie.. kot2 dok tukar nikname dah.. taruk la sepuluh nama pun~~~ kalau dah cakap main sedap mulut tanpa fakta datang seratus nama bn@umno pun semuanyer ibarat sampah.. pui.. pui...pui.. najis..

kayemsee said...

aku rasa tu mai nick baru tu dia la tu...saya mana plak ntah..tiba2 ja muncul...haha...jenis baling batu sembunyi tangan nie....org ckp...bila terantuk..baru nak tergadah....dah kena batang idung sendiri baru la nak jadi kura2...sembunyi kepala...malu beb...haaa lu pikir la sendirii..hahaha

peon pencen said...

sde 'saya', cube nyata kan bukti2 dgn keterangan yg jelas bahawa DSAI itu di taja oleh Amerika.

dgn menyebut nama2 pertubuhan yg ada kaitan yahudi dan Amerika sahaja tidak memberi apa2 makna.

Sebagai contoh: Cuba anda sebut, tarikh dan tempat dimana DSAI telah terima bantuan, berapa banyak bantuan di terima, di bank mana ia nye berlaku. Berapa kali diterima bantuan.

Klu cakap mcm budak fail PMR aje tak guna.

joe_kedah said...

Pakatan malam ni sembahyang hajat,BN malam ni mesyuarat khas,bincang pasai cara nak selesai kemelut yang dok jadi la ni.Kesian kat depa,bukan nya apa takut balik malam ni sakit jantong habeh umor atas kate!!!!!

saya said...

Perjanjian Anwar dengan penaja, sekiranya jadi PM

Amerika Syarikat dan sekutunya telah melabur begitu banyak wang, selepas Anwar dibebaskan dari penjara pada 2004. Bermula dari Hospital Munich, Jerman (2004), Paul Wolfowitz, pemikir dan Zionis Amerika merupakan orang pertama melawat Anwar.

Walaupun Wolfowitz ketika itu sibuk dengan tugasannya sebagai Timbalan Setiausaha Amerika, namun beliau sanggup membatalkan semua temujanjinya di Amerika semata-mata untuk berjumpa dengan Anwar di Munich, Jerman.

Pertemuan empat mata, hampir tiga jam itu merupakan titik permulaan karier politik Anwar di arena antarabangsa dengan naungan dan suaka politik daripada Amerika Syarikat.

Bacaan lanjut, hubungan Anwar-Wolfowitz itu, baca semula tiga artikel yang pernah ditulis sebelum ini iaitu "Anwar Ibrahim Malaysia : Pisau Milik Wolfowitz di Belakang Negara Asia"; "Anwar Ibrahim 100 Tokoh Dunia (TIME)" dan "Bukan setakat Condoleeza Rice..Al Gore pun sokong Anwar"

Persoalannya, dengan begitu banyak pelaburan Amerika dan sekutunya membina semula imej Anwar, apakah tuntutan penaja itu sekiranya Anwar berjaya jadi PM, 16 September ini ?

Secara umumnya tiga tuntutan yang telah diminta oleh penaja Amerika dan sekutunya iaitu pertama Malaysia mesti bersekutu kepada Amerika; kedua Pluralisme Agama dan ketiga menghapuskan Dasar Ekonomi Baru (DEB) .

saya said...

Lina Joy, perempuan Melayu yang murtad dan peguam pemerhati mewakili Majlis Peguam, Malik Imtiaz Sarwar. Malik juga merupakan penggerak 'Kumpulan Artikel 11 & IFC'. Selain Malik, dua orang peguam pemerhati Majlis Peguam yang mewakili Lina Joy adalah Harris Ibrahim dan Pawan Chik Marican. Malik, Harris dan Pawan Chik Marican merupakan penyokong kuat Anwar.

nalapambu said...

Ada kah negara yg di bantu oleh Amerika telah di jajah oleh Amerika?

Negara yg berbaik dan dibantu oleh Amerika akan menjadi susah, melarat papa kedana.

Singapura yg 'bernaung' di bawah Amerika terus maju meninggalkan Malaysia jauh kebelakang.

P. Batu Putih di ambil Singapura, Malaysia tidak berani buat apa2. Takut kena serang Singapura?

Adalah lebih baik bergantung kpd Amerika dan negara lebih maju dan rakyat hidup senang daripada hidup susah dan melarat sekarang.

Jika benar DSAI di taja oleh Amerika apa salah nye?
Kerajaan yg tidak di taja ini adakah ianye lebih maju dan lebih baik dari Singapura?

Malaysia sekarang cuma layak di bandingkan dgn nerara Afrika sahaja. Itu pun ada negeri di Afrika yg lebih maju dari Malaysia.

'saya' jangan cuba me nakut2 kan rakyat dgn sokongan Amerika terhadap DSAI.

peon pencen said...

sdr 'saya'

Penjelasan 'saya' masih tidak jelas, yg jelas cuma di perenggan akhir.

Apa salah nye Malaysia bersekutu dgn Amerika? Banyak negara yg maju di dunia bersekutu dgn Amerika.

Malaysia akan bertambah maju jika bersekutu dgn Amerika. Sebagai contoh terdekat, negara Singapura.

Pluralisme Agama, adakah kerajaan BN pada hari ini telah mengamal kan negara Islam yg sebenar2 nye? Islam Hadari ada le.

DEB - DEB tidak menguntung kan semua melayu . DEB di ujud kan untuk membantu pencacai2 UMNO sahaja. DEB cuma memberi peluang kpd pencacai2 UMNO menjadi kaya raya banyak harta wang ringgit berjuta2.

pudics said...

Mana peginya si budak bn@umno, si pecacai kau sazzazali.. abg mie poyo tuh... takkan pegi taiwan gak kut... kalau camtuh sahlah depa ni p dengan duit sendiri ni.. kesian2 3 jejaka ni je pakai duit tabung sndiri .. siap wat loan lg.. yang lain sume di sponsor.. aku harap mereka lekas pulang untuk menyemarakkan lagi blog ni.. hu...hu...

MD said...

Pak Lah patut diberi gelaran "Bapa Perubahan". Banyak yang berubah semasa Pak Lah jadi PM... Penyakit UMNO telah lama merebak, hanya masa Pak Lah out to the open. Dulu sapa cakap banyak, dalam ISA lah jawabnya. Mana parti politik, pegawai kerajaan, sistem kesultana sanggup lawan Tun. Pak lah telah membuat peubahan besar. Harakah dah boleh cetak 2x seminggu.

Penyakit barah telah merebak di Malaysia berpuluh tahun, sekarang baru timbul. Ini terjadi kerana Pak Lah membuat perubahan besar cara pemerintahan. Kalau nak mati-matilah cepat, buat apa menanggung sengsara lama-lama.

Sekali lagi Pak Lah patut diberikan sanjungan sebagai "Bapa Perubahan Malaysia"

MD said...

Dato Ahmad Ismail tu xusahlah garang sangat - dan guna nama Melayu. DI antara mereka pun banyak (Mamak) yang baru sampai dengan tongkang ke Malaysia.

GEMILANG UTARA said...

Nak belah, pi belah awai-awai ckit.depa memang tak boleh harap mcm lalang yang ditiup angin.

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 216   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...