Wednesday, September 3, 2008

PKR yakin Malaysia bertukar kerajaan 16 September

KUALA LUMPUR, 3 Sept: Parti Keadilan Rakyat (PKR) penuh yakin sasaran untuk menukar kerajaan Malaysia pada 16 September ini akan tercapai bahkan boleh jadi berlaku sebelum tarikh itu lagi.

Keyakinan ini digambarkan oleh Saifudin Nasution Ismail, Pengarah Strategik PKR ketika bercakap kepada Siasah.

Saifudin, anggota Parlimen Machang adalah antara orang penting di belakang rancangan ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menukar kerajaan pada 16 September ini.

16 September adalah tarikh pembentukan Malaysia apabila Sabah dan Sarawak bersetuju untuk bersama dengan Semenanjung membentuk kerajaan bersama.

Bagi menggambarkan keyakinannyan, Saifudin dengan jelas berkata, "Berdasarkan dokumen yang saya lihat, peristiwa yang saya saksikan, apa yang kami rancangkan, saya yakin ia akan berlaku."
Laporan penuh dalam Siasah minggu ini.

43 comments:

nalapambu said...

Yakin tak jadi kut

bn@umno said...

Malaysia boleh tukar kerajaan pada 16 Sept hanyalah impian yg TIDAK AKAN menjadi kenyataan.Ini hanyalah khayalan semata-mata.Pemimpin PR sudah terkenal dgn sifat yg suka bermimpi dan berkhayal ni.

AuntyBeeAnd said...

Tak kisahlah penyokong UMNO bodoh nk percaya atau tidak kerajaan akan bertukar 16hb Sept ni! Tak penting dan tidak menjejaskan apa apa pun jika korang korang tak percaya! Cuma satu perkara saja perlu sendiri mau ingat!!!! Bila kerajaan PR ambik alih dan harga minyak diturunkan... kepada kamu kamu yg tak percaya ni JGNLAH BUAT MUKA TAK MALU MEMBELI MINYAK PADA HARGA MURAH ITU NANTI!!!! INGAT NI

Kalau kamu tu ada MARUAH dan HARGA DIRI kamu jgnlah beli pd harga murah itu nanti ya!!!! Kalau kamu beli jugak maknanya kamu tak sokong perjuangan UMNO BN bodoh yg kamu sanjung sgt tuh dan kamu jugak takdak maruah diri!!!

utohkacil said...

Jangan di marah sangat 'bn@umno' tu, nanti dia merajuk dan lari pindak ke Middle Rock.

Lihat, semua sahabat nye dah tak de lagi di laman ni. Tinggal dia seorang sahaja, Terasa sunyi di buat nye.

bonzer said...

K'jaan dijangka turun lagi harga minyak

Harga minyak tempatan mungkin diturunkan lagi sebelum Hari Raya Aidilfitri, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan HalEhwal Pengguna Datuk Shahrir Samad.

Komen.....

Datuk Shahir Samad cakap macam pemimpin PR saja.Nak menyeberang ke sini ke ?.Memang minyak akan turun harga sebelum hari raya sebab PR akan menguasai kerajaan dan dia telah janji lama dah nak turun harga minyak.Tak payah cerita, kami dah tau.

peon pencen said...

Dulu semasa saya bebudak, atuk ada bercerita. Orang2 melayu sangat gembira bila mendengar Jepun akan datang ke Tanah Melayu.

Pada masa itu orang melayu tidak suka British, 'penjajah'.

Semasa tentera Jepun mendarat di kelantan, ramai orang melayu bersorak gembira. Apa tidak nye, penjajah British akan di hapuskan oleh Jepun.

Setelah British kalah, dan Jepun berkuasa, baru lah melayu menyesal, apa tidak nye, hari2 makan ubi kayu.

Sekarang anda semua nampak nye sama mcm cerita atuk saya. Terlalu gembira kerana pemerintahan baru akan muncul tidak lama lagi.

Saya haraf cerita atuk tidak berulang, sebalik nye kita akan bertambah maju dan makmur hendak nye.

bonzer said...

K'jaan dijangka turun lagi harga minyak

Harga minyak tempatan mungkin diturunkan lagi sebelum Hari Raya Aidilfitri, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan HalEhwal Pengguna Datuk Shahrir Samad.

Komen.....

Datuk Shahir Samad cakap macam pemimpin PR saja.Nak menyeberang ke sini ke ?.Memang minyak akan turun harga sebelum hari raya sebab PR akan menguasai kerajaan dan dia telah janji lama dah nak turun harga minyak.Tak payah cerita, kami dah tau.

bn@umno said...

TAK MUNGKIN Malaysia akan bertukar kerajaan.pada pembentangan bajet 2009 beberapa hari yg lalu, Pak Lah telah memberi warning kepada PR bahawa BN tidak akan membenarkan PR merampas sewenang-wenangnya MPnya melompat masuk PR.Itu sudah petanda jelas bahawa pertukaran kerajaan tidak akan berlaku pada 16 sept.Malah TUN sendiri pun tidak yakin bahawa PR akan mampu membentuk kerajaan yg baru pada 16 Sept.pada pendpt aku, tindakkan DSAI cuba memancing MP BN lompat ke PR adalah sesuatu tindakan yg melampau dan tidak bertanggungjawab kerana rakyat telah memberi mandat kepada wakil BN untuk membela nasib dorang dan skg PR pula mahu merampasnya. Adakah itu sesuatu tindakan yg adil? Tindakkan PR cuba membelakangi sokongan rakyat terhadap calon MP BN pada PRU12 yg lalu patut dikeji.Inilah contoh orang yg gila kuasa sanggup melakukan sesuatu perkara tanpa memikirkan kesan jangka panjang yg bakal ditanggung oleh rakyat.Kesan jangka masa panjangnya adalah boleh memporak-perandakan negara dan juga menghancurkan negara.

bn@umno said...

peon pencen

aku tengok drpd komen kau tu, aku dah dapat rasakan kau dah kurang yakin dgn PR.Tulah kau, dulu bukan main lagi sokong PR, skr ni sudah lain macam je bunyinya.dulu kau guna kepala lutut otak untuk berfikir sebab tu kau sokong PR secara membabi buta dan bila kau dah guna kepala otak berfikir sudah nampak kewarasan kau.hahhahahahhahaha

bonzer said...

Nasib baik 16 September. Kalaulah 31 disember dah tentu kita akan dapat minyak free.Puak-puak ni dah gelabah kura apabila sebut 16 September. Najib minta maaf.Minyak nak turun harga.Entah apa lagi gula-gula basi yang akan diumumkan esok,lusa,tulat,tunging dan sehingga 15 September.

Inilah cara untuk menyelamatkan hayat yang sudah tenat
Sama-samalah kita tengok,lihat,perhati,keleh,pandang

anjar said...

Apa sangatla Warning Pak Lah dalam bajet tu BN/UMNO oii! Warning orang yang terlalu lemah, sikit pun tak gentar! Kokok je tu, taji dah takde.

peon pencen said...

'bn@umno' yg dungu lagi biul.
Aku tak pernah sokong UMNO.

Tak faham ke baca komen aku tu.

Siapa yg nak sokong UMNO yg dah busuk dan reput tu.

BODO PUNYA 'bn@umno'

anjar said...

peon pencen,
maaf celah lagi, tak marah kan?
aku tau komen ko tadi bukan sokong UMNO, ko cuma nak jek "bm@umno" yang dungu lagi biul tu kan? makan ampu gak "bn@umno"ni, biasalah kau bukan tak tau puak2 tu bukan boleh jek sikit, habis semua kembang, macam rambut Rosmah ngan Jene

Fidaiyyin said...

Kita hayati dan teladani sejarah lampau. Sesebuah kerajaan yg memerintah TIDAK ADIL, KUKU BESI,mempergunakan demokrasi untuk melindungi kekejaman & penyelewengan PASTI akan dijatuhkan. Kerajaan Bani Umayyah yg ditadbir pimpin oleh pemerintah-pemerintah yg zalim (melainkan Umar ibn Aziz) sehingga sanggup mencaci Saidina Ali dalam khutbah Jumaat yg dimulakan sejak awal pemerintahan oleh Muawiyah Abu Sufian.

Ini termasuklah kerajaan BN/Umno yang HAKIKATnya tak perjuangkan bangsa Melayu pun...retorik semata2.Melaksanakan pemerintahan bercorak autokrasi mungkin juga menyerupai komunis yang berselindung atas nama demokrasi.

Kebangkitan ke arah pembaharuan pemerintahan dalam sejarah akan tetap berlaku, dan 16 September ini akan menjadi petanda suatu reformasi kpd politik Malaysia.

PAS KITE said...

Sapa sapa sini yg dapat selesaikan kes histeria di SMK Tanjung Lumpur tu dulu, baru cakap lah pasal 16 September tu...

lyrxxx said...

betul ..

kalo ade sape dapat settle kan problem hesteria kat tanjung lumpur tu baru bleh cite . ni la orang melayu dari zaman melaka sampai melenium asyik berbalah jer . harta pangkat, tak leh bawak mati . biar la sape nak peribntah maysia ni . nanti dalam kubur jawab la ngan malaikat kenapa tak jaga rakyat . tak kira kerajaan ker pembangkang ker . nasib korang la dalam kubur .

Hj.Mat said...

Semakin hampir 16 Sept orang-orang BN makin kuat kencang degup jantung mereka, sama ada menjadi kenyataan atau pun tidak sama-samalah kita tunggu dan lihat, semua rakyat Malaysia berdebar debar menuggu tarikh keramat tersebut.

bn@umno said...

hj mat

kau tak payah bermimpilah pakatan rakyat akan dapat membentuk kerajaan baru pada 16 sept. ni.Kenyataan ini hanya untuk menakut-nakutkan pemimpin BN je, tapi realitinya pemimpin BN takkan terperangkap dgn gimik yg dimainkan oleh AI tu.aku dah cukup meluat dgn lakonan yg dibawa oleh pemimpin pr yg diketuai oleh AI tu kononnya nak bentuk kerajaan baru.kalaulah PR tu betul-betul mampu memancing MP BN, kenapa nak tunggu sampai 16sept dan bukannya sekarang?pikirlah sendiri beb.aku nak tanya kau, kuat ke sumber kewangan PR tu nak memancing MP BN tu?malah Tun sendiri pun pernah bercakap BN mempunyai sumber kewangan kukuh utk 'mengikat' MPnya drpd melompat ke PR.hasrat bentuk kerajaan baru pada 16 sept. ni hanyalah angan-angan yg tidak mungkin akan menjadi kenyataan.

nalapambu said...

sdr bn@umno,

DSAI bawa masuk MP2 dari BN bukan dgn wang.

DSAI cuma ajak aje, oleh kerana mereka dah nampak BN dah nak roboh, maka mereka pun tentu hendak selamat juge.

Itu sebab MP2 dari BN tu join Pakatan Rakyat.

Anda kata BN ikat MP nye dgn banyak wang. Apa ni, nampak sangat MP2 BN ni gila wang.

anjar said...

Memang betul keuwangan BN kukuh, "hasil rembat duit rakyat" tapi Tun silap kalau kata BN dapat kekang kemaraan DSAI dengan menjanjikan kewangan kepada MP2 BN.

DSAI pun tak mahu menerima MP2 BN yang tamakkan duit, boleh jalan ngan diaorang, tapi pastikah MP BN yang lain terutama bukan dari UMNO akan terpengaruh dengan duit.

Banyak MP2 BN dari Sabah dan Sarawak yang tidak puas hati dengan kawasan mereka.

Mari kita tengok sapa yang kena!

media said...

Apa pun terus bersama pakatan rakyat.

http://video-politik-malaysia.blogspot.com/

bUnGa mElaTi said...

salam.. bodo nyer lah bn@umno ni aku pun tak paham, MP yg nak melompat parti tu nak selamatkan diri dan itu adalah hak peribadi diorg.. bkn hak parti bodo mcm BN bongok!! mcm kes kat permatang pauh tu, adake dia ckp tu pandangan peribadi sahaja dan tak nak mintak maaf, nampak sgt lah org bercakap takde otak, sibuk ckp PR parti perkauman walhal benda depan mata tak nak plak amik tindakan.. cube lah ko pikir sikit BN@UMNO ko jgn lah jadi anjing umno... dah terjelir jelir aku tgk lidah ko lah...
salam reformasi...

salam reform said...

salam...
sabar.. sabar.. semua, kesian sdr bn@umno nnt dia lari kan tak best.
kpd sdr bn@umno ko jgn la nak ajar org lain berfikir kau tu yg tak betul sokong pmimpn yg rasuah,x b'moral dan yg teruk sekali menyusahkan rakyat. apa yg kau dpt???? bodoh...... 40 x.

AMKsarawak said...

Berita terkini...Semua MP's BN diarah ke luar negara dalam tempoh 9th hingga 19th sept oleh pemimpin tertinggi UMNO.... takut dia org lompat masuk PR dan menubuhkan kerajaan baru PR!! Nah, ini menunjukkan Paklah dan kuncu2nya dah mula takutkan bayangan PR akan tubuh kerajaan .... kecian, sampai mcm tu sekali punya Paklah dan kuncu2nya dalam UMNO / BN .... apa perlu takut... Pemimpin2 UMNO kan dah kaya-raya, kalau dah hilang kepercayaan rakyat letak jawatanlaa... jgn nak ngaku masih ada kuasa lagi, sekarang rakyat dah mula tunjuk kuasa!!!

topguy said...

apalah punya bodoh bn@umno ni,pada tahun 94 pun umno merampas kerajaan dari PBS,kalau boleh umno keparat mahu semua ahli parlimen PBS lompat ke umno.berapa juta umno keparat beli ahli parlimen PBS waktu tu.mau cakap ngan bn@umno pun takde guna sebab bodoh tahap gaban..

MOHD AFIQ said...

Yeke ni? Kalau betul syukur alhamdulillah, moga-moga kerajaan baru yang dipimpin DSAI akan memakmurkan rakyat Malaysia,.

ngalabu said...

seronok baca komen kamu org smua, apakata kita semua jumpa dan sembang-sembang sambil minum kopi macam mp lepas debat gelak-gelak di bilik minum tapi bn@umno, abg mie dan lain-lain mesti ada.

firzon said...

khas buat bn@umno dan sekutu
..DSAI x tawarkan satu sen pun ke poket MP BN tuk masuk PR..itu cara BN yg bongok je buat keje cam 2....tuk pngetahuan, DSAI cuma tawarkan akan mnunaikan segala permintaan dan peruntukan kepada MP BN tehadap kawasan masing2 selagi relevan..dan DSAI juga mengingatkan dan menasihatkan MP tersebut supaya JGN RASUAH..dan JGN SALAH GUNAKAN KUASA..jika kamu semua tunaikan segala peruntukan dengan adil dan berhemah nescaya pilihraya yang akan datang tidak mustahil masyarakat akan terus mengangkat kamu sebagai pemimpin..maruah diri kamu akan lebih tinggi dan kamu akan disayangi oleh masyarakat..
So secara x langsung tawarn DSAI dapat membanteras rasuah ye tak...
bak kata nabil..lu pikir la sendiri..

salaiah said...

salam,
ko suma tahu AI tu dapatdana dari mana, bukan dari luar negara, kat malaysia tunjuk alim konon, pandai cakap, pandai putar alam, depan melayu cakap lain depan bangsa lain cakap laian nak dpt sokongan.

Mohonpada Allah janganlah dia PM, bercita-cita nak jadi PM, apala punya orang gile kuasa sejak dari zaman Tun lag, masa nak bertanding Tim. Presiden UMNO lagi bawa duit sana sini nak dapat sokongan. Cakap pemimpin kerajaan korup, dia lagi bapak korup,Satu sape nak jadi SU Sulit dia calonnya mesti lelaki aje jambu pulak tu.

bn@umno said...

firzon

macam pulak ko boleh tahu DSAI tak tawarkan ganjaran wang kepada MP BN yg nak lompat masuk ke PR?ko kat sana ke masa perbincangan antara AI dgn MP-MP BN tu?kalau setakat cakap takda bukti, budak 6 tahun pun boleh cakap.jgn cakap ikut sedap hati ko je.bodoh betullah ko ni.Itulah ko mak bapak suruh pegi sekolah belajar rajin-rajin tapi ko pulak ponteng sebab tu jadi bodoh.

topguy said...

kepada bn@umno yang bodoh...
kenapa nak takut ahli parlimen bn nak lompat ke pr.waktu tahun94 pun ahli parlimen PBS dibeli untuk lompat ke umno.jadi sekarang kenapa pemimpin umno nak halang mp bn nak lompat.dulu pun rakyat sabah telah memilih kerajaan PBS untuk tubuh kerajaan tapi umno bodoh telah membeli ahli parlimen PBS untuk masuk umno.jadi sekarang inilah masanya untuk ahli parlimen bn untuk lompat ke pr..jadi apa amno rasa...oren...

saud said...

sluruh msia trutama rakyat sabah dan sarawak menanti tarikh keramat ini...semoga impian ini jadi kenyataan..amin!

Naga^Merah said...

wei saliah...

ko ni ckp tanpa guna otak..xpyh nak tabur fitnah x logik..
DSAI yg ko ckp tu aku lebih knal dia dari ko..lebih dr mak bpk ko...
pegi mampusla ko...bingai!!!

aMbilgaMbar said...

aku dah janji ngan sorang member kalau anwar berahim jadi PM aku nak sedekah kat dia RM5000 tak kira la 16 Sept ke tahun depan ke.

Bole ke jadi PM?

appa macha! said...

ngalabu said...
seronok baca komen kamu org smua, apakata kita semua jumpa dan sembang-sembang sambil minum kopi macam mp lepas debat gelak-gelak di bilik minum tapi bn@umno, abg mie dan lain-lain mesti ada.
- - - - - - - - - - - - - - -
aney sokong sama lu ngalabu lu munya idea.. aney mau join boley ka?

zaifaza said...

firasat aku la kn/......umno makin lama makin lemah....dh terkontang kanting.....masing2 balun kpala mmbr....so moral of the story x yah layan kroni2 mcmtu...yg merana rakyat kena tekan ngn mcm2 harga yg supe "hantu raya jalanan" nyer....BOSAN AKU!!!so...kpada pnyokong umno sdarlah weii....zaman dh BERUBAH....dunia dh MAJU.......

utoh urmnoe said...

harap apa yang dsai target diberkati allah n negara kita ni dlm perlindungan..amin

kuntan said...

kepada semua penyokonp DSAI/PR/PKR yang mabok kuasa lg dungu dan bodoh sombong tu. insaflah dan janganlah nak bermimpi disiang hari nak rampas kuasa dr kerajaan sekarang. dah tak sabar sgt ke? tunggulah lg lima tahun biar rakyat tentukan, bukan kau orang yang gile kuasa dan yang guna kepala lutut yang tentukan. Lg satu, orang yang sokong BN ni pun ramai cuma malas nak layan orang-orang mcm kau orang yg memang buta hati dan otak beku.

Pok Nik Klate said...

Kata2 keramat Datuk Him Pasir Mas.. Kita diperbodohkan oleh Anwar Ibrahim.. Semua penyokong PKR adalah equally bodohnya dengan Anwar Ibrahim..
Pemimpin PKR adalah penipu dan pendusta..masukkan tanggal 916 sebagai satu sejarah penipuan terbesar abd ini oleh pemimpin mulut busuk dan pembohong..
Hidup PAS...

reez said...

sokong k'jaan PR semata² mahukan harga minyak turun??

kalo PR dh berkuasa, akan dikotakn ker janji tu??

sdgkn skrg pun dh 17sept, janji nk ambil alih k'jaan tak dikotakan pun..

janji shj~
penyokong hanya tau bersorak smpailah takde suara..

(pemimpin UMNO sanggup rendahkn diri mohon maaf tp pemimpin PR ade yg mohon maaf jika janji tak dikota & sentuh isu sensitip kaum??)

jamaljlj said...

boleh blah la PR.....
dah 2 kali 16 sept berlalu.....

"PKR yakin Malaysia bertukar kerajaan 16 September"

kalo pkr yakin bertukar jadi beruk, aku percaya.....

hahahaha....

angan taik ayam mat jenin....
meroyan la korang.....

jamaljlj said...

boleh blah la PR.....
dah 2 kali 16 sept berlalu.....

"PKR yakin Malaysia bertukar kerajaan 16 September"

kalo pkr yakin bertukar jadi beruk, aku percaya.....

hahahaha....

angan taik ayam mat jenin....
meroyan la korang.....

jamaljlj said...

kene ubah tajuk ni.....

"PKR YAKIN BERTUKAR JADI BERUK 16 SEPTEMBER"

HAHAHAHAHAHA....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...