Tuesday, September 16, 2008

Saya ada lebih 31 anggota Parlimen untuk sertai Pakatan, kata Anwar

PETALING JAYA, 16 Sept: Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memberitahu media, pihaknya mempunyai lebih 31 anggota Parlimen yang sedia menyokongnya untuk membentuk kerajaan baru di negara ini.

Nama-nama itu akan diberikan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dalam pertemuan yang dipohon oleh beliau sebelum ini dengan Perdana Menteri.

Demikian dinyatakan Anwar dalam sidang media di pejabatnya dekat sini hari ini.

Menurut Anwar, dia telah menghantar satu surat kepada Abdullah Isnin 15 September meminta untuk bertemu di samping menuntut empat perkara dari Perdana Menteri itu.


Empat perkara itu adalah:-

1) Jangan halang mana-mana anggota Parlimen untuk bertindakn berdasarkan kehendaknya, hak perlembagaan, dan kebebasan kehakiman.

2) Jangan gunakan akta ISA untuk menghalang mana-mana anggota Parlimen termasuk anggota Parlimen dari Pakatan.

3) Jangan gunakan undang-undang darurat atau menggantung perlembagaan atau membubarkan Parlimen.

4) Jangan adakan sekatan jalan untuk menghalang anggota Parlimen ke Dewan Rakyat atau mana-mana institusi kerajaan.

41 comments:

bn@umno said...

Hidup Anwar

Takbir

Juraimi Zainal said...

Takbir...

Semoga berjaya.... nak jugak lihat pimpinan baru memerintah..

fadlah said...

Blogger bn@umno said...

Hidup Anwar

Takbir
----------------------
suda tukar ka?

fajridil adha said...

takbir!!!

nalapambu said...

nalapambu ada islalu cakap, BN/UMNO suda poocik!

Iskarang kerajaan baru suda mau mari.

Dey! 'abe mie' and the gang, iskarang lu worang apa mau cakap?

BN/UMNO suda poocik!

appa macha! said...

tukar suda?
yabedabedooOOo

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

ANWAR...

bila lah sandiwaramu akan berakhir...

esok nuzul al_quran...

kamu bernuzu hendak jadi PM sedang kan kau tahu,
PKR berapa kerusi sahaja...itupun dah campur india dan Cina..

lupalah mimpi pada bulan ramadhan...

ceramah kau kat Kelana Jaya, Presiden dan Nik Aziz tak datang, kenapa?

Mat Jenin jadinya nanti...

appa macha! said...

dey nala,
ini hariraya mari aney punya rumah la aney bikin makan2 la.. hati banyak gumbira la..

abe MIE 'TERJAH' said...

...dan kau perbodohkan manusia yang percaya...

kau seorang hero... tapi hero main belakang...

kau nak jadi PM berapa hari?

Tanya lah Ibrahim Ali, PAS Bebas, dia sokong kau ke?

nie bukan mat jenin lagi..

dah dah jadi JERING...

bonzer said...

September 16 telah berjaya........

Congratulation kepada Pemimpin PR,Penyokong PR dan simpati-simpati PR

Teruskan usaha anda.

appa macha! said...

aney mau kasi sikt juga nasihat sama penyukong2 biyyen/amuno.sabar dengan ini dugaan. kowrang jangan nanggis. itu anwar bukan zalim punya worang. biyyen masih ada lagi sana parlimen duduk tapi tukar suda jadi bangkang punya kaki da! kikiki

nalapambu said...

ini 'abe mie' suda jadi tamba gila.

Iskarang dia suda cakap butul2 cakap worang gila. Banyak kisian sama itu 'abe mie'.

:: said...

sudahlah abe mie.... kau tu tak ubah umno totok yg gila meroyan... cukup2lah buat keja yg befaedah sikit... jgn tunjukkan ketololanmu yg terserlah tu

mudz said...

Semoga Allah swt memberi hidayah kepada abe mie 'terjah', manusia sesat kembali ke jalan yang lurus.

adzzha said...
This comment has been removed by the author.
umnotua said...

hahaha!penyokong anwar kena muhong lagi.kesian betui..apapun,esok nak isi minyak tgk kotlah ada perubahan kerajaan gak last minit.nk beli full tank.

appa macha! said...

kikiki..
hohohoho..
ding ding galey
ding geding galey....

fadlah said...

abe MIE 'TERJAH' ader lak terjah..tak de gang same gile la ni,patut la wat banyak2 name kah3

'BELIA MUSLIM' said...

cukup laa dgn Allahuakbar...
tak perlu laa hidup anwar atau hidup melayu...kita anggap laa sebarang perubahan adalah kehendak Allah yg sayangkan hambaNya yg berjuang menentang kezaliman...

ALLAHUAKBAR...

yes2umno said...

Gila punya kerja !
usul dari orang Gila Kuasa ..
buat tuntutan macam baguz jer
bak anjing menyalak bukit

Bro Anwar,
ni mesti pasal terlupa makan ubat.

bn@umno said...

AI ni hanya nak bersandiwara aje.sebenarnya beliau tidak ada pun anggota parlimen BN yg nak lompat ke PR, kenyataan ini semua hanyalah untuk menakutkan pemimpin BN saje.AI mmg terkenal dgn kewibawaannya memegang berbagai watak dalam 'lakonan' politik beliau sejak dulu lagi tapi sekarang ni orang dah mula cerdik dan tidak mudah terpengaruh dgn 'lakonan' yg ditunjukkan oleh AI.

bn@umno said...

fadlah

ko ni mmg bengaplah.aku TAK PENAH pun sokong AI.Nick name yg kat atas tu bukannya aku tapi orang lain yg menggunakan nick name aku.nampaknya nick name aku ni betul-betul lakulah, sebab tu dorang guna nick name aku walaupun banyak lagi nick name yg boleh digunakan tapi nick name aku juga yg dorang pilih.hahhahahha

WAK SAPU said...

TERUSKANLAH PEMBOHONGAN ANDA WAHAI ANWAR PEMBELIT LAGI PENIPU. SEKALI TIPU ORANG MASIH BOLEH MAAFKAN. TAPI KALAU BERKALI-KALI TIPU, ORANG PUN DAH LETIH NAK PERCAYA. ALAHAI....BIARKAN SILUNCAI TERJUN DENGAN LABU-LABUNYA. BUKAN APA...WAK KESIAN TENGOK ANWAR YANG KEMARUK SANGAT DENGAN KUASA. TAPI KALAU NAK DAPAT KUASA SEJATI DAN SEBENAR LAGI BERMARUAH, TUNGGULAH PILIHAN RAYA KE 13. KALAU ANWAR MENANG KETIKA ITU, WAK AKAN RESPEK 100 PERATUS. JANGAN MENANG IKUT PINTU BELAKANG YANG TIDAK DEMOKRATIK. LAGIPUN PINTU BELAKANG TAK BAIK TAU.

fadlah said...

ko ni mmg umno karat giler la hanyer org yg akal bengap jer sokong umno ni,xnampak ke mcam2 bende umno wat kat rakyah,mmg bengong tol bn@umno nih.

joe_kedah said...

Yang pro, Alhamdulillah, mereka semua ada keyakinan diri dengan apa yang diucapkan DSAI tu pasti berlaku, cuma kita minta UMNO and the geng jangan main kasar sudah lah.
Yang kontra, mereka tidak mahu perubahan, mereka tidak sedar, seluruh malaysia, baik cawangan ke, bahagian ke, masing-masing pakat berebut nak jadi ketua, nak jadi ketua bahagian, tabor fitnah sesama sendiri, baik kah itu?. Sebagai seorang yang menganuti ISLAM, hindarkan diri anda dari terjerumus kekancah politik yang kotor lagi dayus itu. Jangan mendabik dada semua yang kita buat, semua yang pemimpin kita buat tu semua betul, Jangan mentang-mentang kita berkuasa, kita jadi kepala dalam UMNO semua pakai kuasa VITO. Tok sah dok nak menegak benang basahlah wahai pejuang-pejuang UMNO. Aku tak rela nak guna bahasa PENCACAI, sebab bahasa begitu diguna olih manusia yang tidak bermaruah. Orang tua kalau dah lanjut umur, tergolong dalam spesis NYANYOK, begitulah yang terjadi kat UMNO sekarang. Insaf lah, kalau ada manusia yang berniat nak buat kebaikan, restukan saja, jangan dok melenting lagi. Kenyataan DSAI tu bukan dia curi ahli BN, tapi dia orang sendiri yang telah rela untuk mengikut jejak DSAI dalam PR. Aku takut, nanti DSAI jadi PM, orang PR tak sempat jumpa, orang UMNO yang dulu kehadapan, mana tau, ada manusia yang jenis bermuka-muka, dia bolih berlakun apa saja, asalkan dia berhasil. PERCAYALAH, WAHAI SAHABAT-SAHABAT LAMA KU DALAM UMNO, DATO SERI ANUAR IBRAHIM BUKAN SEORANG MANUSIA YANG ANGAN-ANGAN MAT JENIN, TETAPI ACAP KALI AKU PERHATIKAN, APA YANG DIUCAPKAN PASTI DIKOTAKAN, ITULAH SEORANG MANUSIA YANG ADA PRINSIP HIDUP, TIDAK MEMENTING DIRI, CUMA MANUSIA YANG DENGKI SAJA YANG SANGGUP MELUAHKAN FITNAH KEPADA DIA. HAMBA PERCAYA, KETURUNAN JEBAT AKAN DIMAHKOTAKAN PERDANA MENTERI TIDAK LAMA LAGI- SALAM REFORMASI!!!

bn@umno said...

joe_kedah

aku rasa kepala hotak ko ni telah disetkan oleh AI.ape yg AI cakap mesti ko sokong tanpa berfikir dgn rasional.aku heran, macam mana ko boleh tahu AI tu sorang yg boleh mengotakan janji sedangkan beliau belum lagi menjadi PM?jgnlah hanya tahu buat andaian saje apabila berhujah.bodoh punya orang

joe_kedah said...

bn@umno,
Aku kenal DSAI bukan sehari dua macam kau, mungkin kenal dia semasa dia jadi anggota kabinet serabut ya kut. Itu lah orang UMNO, masa dok satu kelambu, semuanya baik, tapi bila dah benci semuanya busuk. Apa, jenis manusia macam kau ni. Rasional lah sikit, mentang-mentang kau dah baik dengan orang kanan kiri UMNO hang kata kawan tu jahat, tak ada yang baik langsong. Manusia macam hang ni, kalau mai dikedah, layak hang pi tauk di Pulau Singa ja!

joe_kedah said...

Bn@umno, zali, Abe Mei, Azizah,
Dari celoteh-celoteh hampa ni, aku nampak hampa tak ada prinsip perjuangan, Sebab Apa?, hampa ni cuma sekadar jadi pak turut saja, jadi aku nak perjelas sikit kat hampa biaq hampa tau, mengenai BERSATU BERSETIA BERKHIDMAT. lOGO ini diperkenalkan sejak zaman Almarhum Tengku lagi, dimasa itu kerajaan memerintah atas PERIKATAN. Aku tak nafi, dimasa itu, UMNO memang bersatu, Bolih dikatakan setiap kampong ada cawangan UMNO, Setiap kali mesyuarat agong cawangan, kalau ada pencalunan ketua cawangan, pakat tolak hang aku, sebab apa?, jawapannya masing-masing takut nak pegang amanah, risau tidak berlaku adil kepada anak buah. Dimasa itu nilai sogokan tidak ujud, sebab masing-masing dah faham tanggong jawab, demi mempertahankan keharmonian agama, bangsa dan tanah air. Tetapi berlainan sekarang ini, masing-masing berebut nak jadi ketua, sebab bolih jadi Pengerusi JKKK, pas tu sebarang projek yang dilaksanakan melalui dia. Malu aku lihat sekarang ini, sampai sanggup buat apa saja, demi imej peribadi, apa kah itu yang dikatakan releven dalam UMNO?.
Jika diterjemahkan Bersetia pula, Zaman dulu, dikalangan ahli tertib, Semangat kesetiaan sesama kawan ujud, berlainan sekarang, sesama sendiri pun, jika ada pertandingan sanggup bermasam muka. Sebab itu lah yang terjadi dalam PRU12 yang lalu, cuba kau orang kaji balik, kalau betul ahli bersatu, tak kalah sebegitu teruk. Aku tak nak celoteh panjang, kau orang Allah bagi otak fikir sendiri.Akhir sekali, Berkhidmat, apa itu berkhidmat?. Sekarang ini, sebut saja berkhidmat, dalam mesyuarat, AJK Bahagian yang datang mewakili Bahagian, menawarkan khidmat, untuk siapa, untuk rengkong sendiri. Berbanding dulu, kalau jadi ketua, tak pernah depa ambik duit cawangan untuk berkhidmat, malah ada ketua cawangan sanggup berkorban wang ringgit dia sendiri demi untuk parti.
Itu lah sebabnya, aku good bye UMNO, dah lama dah, sebab TDM pernah kata dalam ucapannya diperhimpun agong UMNO- MELAYU MUDAH LUPA. ini lah sebabnya.Bab DSAI, aku kenal dia dari Sekolah Rendah lagi, Masa sewaktu dia kanak-kanak lagi telah menunjukan sifat kepimpinan, perangai dia, pantang dicabar, dia berterus terang, aku tak percaya dengan fitnah yang dilemparkan kepada dia tu. Dia perwatakan suka menolong dan pertolongan yang dia beri, dia tak mintak dihargai. Aku juga pernah ikut dia beberapa kali semasa dia aktif dalam UMNO. Aku tak nafi, dimasa itu, dia banyak kawan, banyak penyokong, termasuklah yang dok jadi menteri-menteri la ni, tetapi kemana depa ni sekarang, Semuanya dah jadi musuh politik dia. Sebagai kesimpulannya, DSAI bolih melakukannya, demi maruah anak bangsa dan sahabat-sahabatnya dalam PR. YAKIN JADI!!!!!

bn@umno said...

joe_kedah

ape?ko cakap ko kenal dgn DSAI sejak kecil lagi.Tak payah nak kelentong akulah.dgn budak tadika bolehlah ko nak kelentong tapi dgn aku sorrylah.yg engko tu entah datang drpd planet mana, tiba-tiba cakap ko kenal AI sejak kecil.tak masuk akal langsung.aku rasa ko ni sedang bermimpi atau sedang mengingau kot.

kimu said...

Pembentukan Kerajaan Baru,bukanlah sesuatu yg luarbiasa.Di dunia ini,terutama dirantau asia,pemerintah dah bertukar berapa kali,Jepun dah bertukar presedennya hampir 10 kali.Negara Britain,US Canada,Australia dll dah berubah entah berapa kali.Yg malaysia dok UMNO terus mo printah wah rasanya dah lenguh betul,capek deh....kang mas.Rakyat malaysia berilah peluang utk mereka merasa sesuatu yg baru sebab klu UMNO terus memerintah dah letih kita lihat muka2 itu juga balik2 keluar muka tv.Kasihanlah pd kami.Berat mata memandang wajah pak2 menteri di Malaysia,lagi berat,sempit hati mo menerima wajah mereka.Jujur saja saya katakan"penat,letih,kebas."hati ini.Nah dptkah utk yg kali ini para pemimpin UMNO itu berlapang dada memberi laluan mudah kpd Pakatan Rakyat memerintah Negara ini,siapa tahu lebih baik dari UMNO BN...? Gantian dong mas!Berkorbanlah utk yg kali ini,berilah peluang rakyat menikmati sesuatu yg baru dan terbaru.Perubahan itu pembaharuan kearah kebaikan. Semua rakyat malaysia dpt menikmatinya hatta org2 UMNO pun dapat sama2 menikmatinya.Tolong lah ...Paklah.
Kami di Sabah sokong penuh klu tukar pemerintah,sbb jwtn Timbalan Perdana menteri dptlah kita rasa bersama.Dan kalu boleh jawatan Perdana menteri itu ganti2 pegang jawatan sabah Sarawak.jangan balik2 dari Semananjung KL saja.Apa ertinya pembentukan malaysia klu jawatan dlm kerajaan tidak seimbang antara Semananjung,Sabah Sarawak.Kabinet hendaklah seimbang.Jgn samakan Sarawak, Sabah itu dgn Negeri Melaka,atau Perlis.Logiknya "a part of Malaysia" itu adalah Sabah,Sarawak dan Tanah Melayu".Status Sabah itu sama dgn Tanah Melayu,demikian juga Sarawak.Jadi,pembahagian kek itu selalu bermula dari pembahagian yg sama.Klu T.Melayu dpt 9 bhg. sabah hanya satu dan sarawak satu ya balljoin dah tak stabil.Please dong UMNO BN,baca semua syarat2 penyertaan sarawak sabah dlm pembentukan Malaysia.Jelas, "termaktub dlm buku2 sejarah tgt.2,3,4,5.Nah mudah saja memahaminya.Implementasinya,jgn pura2 tidak tahu.Itu sejarah yg sering menjadi teriakan rakyat sabah,sarawak dlm menuntut keadilan dari Kuala Lumpur.Kalau ini dapat diterima oleh Pakatan Rakyat sebagai formula Malaysia Baru,sgt cantik dan tiada sebab bagi Sabah Sarawak untk menolak gagasan Kerajaan Pakatan Rakyat.Klu BN UMNO mo terus memerintah hal2 berikut perlu dilakukan: 1.Pendapatan Negeri seperti minyak,hasil2 negeri,jgn diangkut semua.
2.Kembalikan P.Labuan kepeda Kerajaan Negeri Sabah.3.Politik negeri Sabah,jgn diganggu dan biarkan hanya parti di sabah yang kontrol politik negeri.Tak payah dari KL.Beberapa kementerian,jabatan Imegeresen RTM SABAH, jabatan2 negeri yg telah di kuala LUMPURkan itu elok di kembalikan semula dalam pentedbiran negeri.Perlantikan Ketua Menteri jangan telunjuk dari KL yg lantik.Biarkan para pemimpin Sabah yg menentukannya.Adapun Malaysia yg di bentuk bersama pd 16 sept, itu ditata, dipelihara,diamalkan sebagaimana bentuk asal yg dipersetujui oleh Tengku Abdurrahman.Adapun rupa waja Malaysia sekarang ini,sudah menyimpang jauh dari format asal sehingga jalan2raya utama di negeri Sarawak,sabah semua di Kuala Lumpurkan".Lalu soalan kita: Malaysia apa kita ini sekarang!praktinya Satu bahagian menelan yg 2 bahagian yg lain{Sabah Sarawak}.Inilah yg amat mengelisahkan....Nah...ambillah perkara ini sebagai bahan perbincangan yg telus dan jujur,buanglah amalan membaham utk menguasainya kerana dorongan mo menguasai semua sendi2 hingga ke bulu roma mo di miliki semua.Jelasnya,UMNO tak perlulah di Sabah.Biarkan Sabah dgn parti2 politiknya dalm setia kawan dlm Malaysia.Sabah Sarawak itu 2 negara yg merdeka dari British sebelum pembentukan Malaysia.Sabah,Sarawak bukan merdeka melalui Malaysia, itu sgt salah fakta.Patut kedua negeri in di beri ruang memperingati hari kemerdekaan kedua negeri ini iaitu 31Ogos,1962.Ini akan mengingatkan rakyat Sabah Sarawak bahawa negeri mereka pernah mencapai Status sebagai "sebuah Negara" yg kemudian mengecut,mengecil,setelah menyertai Malaysia_ statusnya,"Negeri" .Kesimpulannya adalah banyak hal2yg perlu dikembalikan klu mo Sabah terus kekal menjunjung BN UMNO.Jika sebaliknya maka Pakatan Rakyat itu lebih smart pakej yg ditawarkan.
Maaf ya...ini sejarah pak!.Salam utk Paklah Dan Bapak Anwar Ibrahim.Abang Hj. Puncak Damai Kgu.

kimu said...

Pembentukan Kerajaan Baru,bukanlah sesuatu yg luarbiasa.Di dunia ini,terutama dirantau asia,pemerintah dah bertukar berapa kali,Jepun dah bertukar presedennya hampir 10 kali.Negara Britain,US Canada,Australia dll dah berubah entah berapa kali.Yg malaysia dok UMNO terus mo printah wah rasanya dah lenguh betul,capek deh....kang mas.Rakyat malaysia berilah peluang utk mereka merasa sesuatu yg baru sebab klu UMNO terus memerintah dah letih kita lihat muka2 itu juga balik2 keluar muka tv.Kasihanlah pd kami.Berat mata memandang wajah pak2 menteri di Malaysia,lagi berat,sempit hati mo menerima wajah mereka.Jujur saja saya katakan"penat,letih,kebas."hati ini.Nah dptkah utk yg kali ini para pemimpin UMNO itu berlapang dada memberi laluan mudah kpd Pakatan Rakyat memerintah Negara ini,siapa tahu lebih baik dari UMNO BN...? Gantian dong mas!Berkorbanlah utk yg kali ini,berilah peluang rakyat menikmati sesuatu yg baru dan terbaru.Perubahan itu pembaharuan kearah kebaikan. Semua rakyat malaysia dpt menikmatinya hatta org2 UMNO pun dapat sama2 menikmatinya.Tolong lah ...Paklah.
Kami di Sabah sokong penuh klu tukar pemerintah,sbb jwtn Timbalan Perdana menteri dptlah kita rasa bersama.Dan kalu boleh jawatan Perdana menteri itu ganti2 pegang jawatan sabah Sarawak.jangan balik2 dari Semananjung KL saja.Apa ertinya pembentukan malaysia klu jawatan dlm kerajaan tidak seimbang antara Semananjung,Sabah Sarawak.Kabinet hendaklah seimbang.Jgn samakan Sarawak, Sabah itu dgn Negeri Melaka,atau Perlis.Logiknya "a part of Malaysia" itu adalah Sabah,Sarawak dan Tanah Melayu".Status Sabah itu sama dgn Tanah Melayu,demikian juga Sarawak.Jadi,pembahagian kek itu selalu bermula dari pembahagian yg sama.Klu T.Melayu dpt 9 bhg. sabah hanya satu dan sarawak satu ya balljoin dah tak stabil.Please dong UMNO BN,baca semua syarat2 penyertaan sarawak sabah dlm pembentukan Malaysia.Jelas, "termaktub dlm buku2 sejarah tgt.2,3,4,5.Nah mudah saja memahaminya.Implementasinya,jgn pura2 tidak tahu.Itu sejarah yg sering menjadi teriakan rakyat sabah,sarawak dlm menuntut keadilan dari Kuala Lumpur.Kalau ini dapat diterima oleh Pakatan Rakyat sebagai formula Malaysia Baru,sgt cantik dan tiada sebab bagi Sabah Sarawak untk menolak gagasan Kerajaan Pakatan Rakyat.Klu BN UMNO mo terus memerintah hal2 berikut perlu dilakukan: 1.Pendapatan Negeri seperti minyak,hasil2 negeri,jgn diangkut semua.
2.Kembalikan P.Labuan kepeda Kerajaan Negeri Sabah.3.Politik negeri Sabah,jgn diganggu dan biarkan hanya parti di sabah yang kontrol politik negeri.Tak payah dari KL.Beberapa kementerian,jabatan Imegeresen RTM SABAH, jabatan2 negeri yg telah di kuala LUMPURkan itu elok di kembalikan semula dalam pentedbiran negeri.Perlantikan Ketua Menteri jangan telunjuk dari KL yg lantik.Biarkan para pemimpin Sabah yg menentukannya.Adapun Malaysia yg di bentuk bersama pd 16 sept, itu ditata, dipelihara,diamalkan sebagaimana bentuk asal yg dipersetujui oleh Tengku Abdurrahman.Adapun rupa waja Malaysia sekarang ini,sudah menyimpang jauh dari format asal sehingga jalan2raya utama di negeri Sarawak,sabah semua di Kuala Lumpurkan".Lalu soalan kita: Malaysia apa kita ini sekarang!praktinya Satu bahagian menelan yg 2 bahagian yg lain{Sabah Sarawak}.Inilah yg amat mengelisahkan....Nah...ambillah perkara ini sebagai bahan perbincangan yg telus dan jujur,buanglah amalan membaham utk menguasainya kerana dorongan mo menguasai semua sendi2 hingga ke bulu roma mo di miliki semua.Jelasnya,UMNO tak perlulah di Sabah.Biarkan Sabah dgn parti2 politiknya dalm setia kawan dlm Malaysia.Sabah Sarawak itu 2 negara yg merdeka dari British sebelum pembentukan Malaysia.Sabah,Sarawak bukan merdeka melalui Malaysia, itu sgt salah fakta.Patut kedua negeri in di beri ruang memperingati hari kemerdekaan kedua negeri ini iaitu 31Ogos,1962.Ini akan mengingatkan rakyat Sabah Sarawak bahawa negeri mereka pernah mencapai Status sebagai "sebuah Negara" yg kemudian mengecut,mengecil,setelah menyertai Malaysia_ statusnya,"Negeri" .Kesimpulannya adalah banyak hal2yg perlu dikembalikan klu mo Sabah terus kekal menjunjung BN UMNO.Jika sebaliknya maka Pakatan Rakyat itu lebih smart pakej yg ditawarkan.
Maaf ya...ini sejarah pak!.Salam utk Paklah Dan Bapak Anwar Ibrahim.Abang Hj. Puncak Damai Kgu.

bUnGa mElaTi said...

salam...

aku tgk kesian kat bn@umno, sape yg kena menipu, ko tunggu je lah pertukaran kerajaan nnt yer, aku tgk mesti ko dah tak menyalak kat sini lagi, ko aisk bgtau yg anuar ibrahim tu tipu, ko tak sedar ke yg pak lost yg kuat menipu??

kata tak nak bg minyak naik tup..tup... naik jugak bkn sikit plak tu tapi rm 0.78 sen, tertinggi dalam sejarah!! ko tak sedar ke ko kene kencing dgn pak lost??

ko dah basah pun dah siap bau hancing kencing pak lost lagi, tak kan ko masih menafikan lagi.. aku rase ko lah org pertama yg beratur nak isi minyak time harga minyak naik dulu, ke ko buat donoh je sebab ko ade kain pelikat lebih untuk ko jual mase org2 umno sogok dulu??

cakap main sedap hati je?? pak lost kata kita kan turunkan harga minyak mengikut harga pasaran....
skang tak turun2 pun, naik nyer 78 sen turun nyer 15 sen, ko tak rase kena kencing ke?? pak lost yg bgtau kita ikut harga pasaran klu turun kita turunkan harga, sebalik nyer ade ke turun lagi?? ko tak tau ke yg harga minyak dah turun ke ko tak paham BI, yer lah dalam utusan meloya mana ade bgtau yg harga minyak turun byk, yg ade surat khabar omputih je..

aku rase ko tak paham tu yg ko tak tau, ko dah bau hancing dah kene kencing dgn pak lost tapi ko tak sedar2 lagi asik ckp org2 PR ni menipu plak... apa punyer anjing lah ko ni kena kencing dgn bulldog (pak lost)

joe_kedah said...

Sudahlah bn@umno, aku tau sapa hang. Dulu masa dok dengan anuar, hang lah hero, jelajah sana jelajah sini, konon ada simpan 6 kotak maklumat rasmi, mana dia!, Piiiiiiirah, sama juga dipmtg pauh, punya nak pejatoh anuar, melalak bagai nak runtuh bukit minyak tu, hang ingat orang pmtg pauh tu bodoh ka, kalau hang tanding hari tu, bolih jadi hang dapat 3 undi ja, lepas ni, insyaallah dengan izin allah, DSAI dapat bentuk kerajaan, aku nak jemput hang mai sama merai kemenangan PR, lepas tu aku nak suruh hang buka mulut hang, aku nak tengok cabang berapa, macam ulaq ka, macam boya darat ka atau macam bia...!. Takbir!!!!!!!!!!!

bn@umno said...

joe_kedah

hoi bangang, bila pulak aku cakap aku ada simpan simpan 6 kotak maklumat rasmi?jgn asyik buat andaian je. aku rasa otak ko dah kena liwat oleh AI sebab tu ko boleh buat komen seperti orang yg kurang matang dan terencat.aku nasihatkan ko supaya sokonglah Umno kerana umno sjlah yg dapat membela orang melayu.

saud said...

Kami rakyat Msia yg berada di Sbh n Srwk mengalu alukan kerajaan baru yg lebih bertanggungjawab, adil n telus dlm pengagihan kekayaan, peruntukan, pembanggunan n penyertaan dlm persekutuan

mountdweller said...

Cakap, cakap dan cakap tetapi mana hasilnya? Rakyat sudah jemu menunggu!

yusri193 said...

Tidak kiralah anda orang BN atau BA. Bagi saya tidak penting siapa yang memegang jawatan PM. Yang paling penting adalah kebolehan menguruskan negara sebaik mungkin mengikut landasan, tiada masalah untuk rakyat memberi sokongan padu. Bukan semua orang dilahirkan untuk jadi PM.

nasYa said...

changes always happen..di sebabkan perubahan la zaman gelap eropah bertukar ke zaman renaissance...kite pun perlu mengizinkan benda yang sama..jangan jadi seperti kes heliosentrik..kebenaran hanya di ketahui selepas 300 tahun..sangat sadis...

mamat said...

UMNO untuk warga penerima bantuan/subsidi,untuk penggemar rasuah,dan anti kepada perpaduan sesama muslim.

mamat said...

Jika anda ingin belajar cara memfitnah sesama umat Islam cara yahudi,yang paling hina dan kejam,belajarlah dengan pemimpin2 UMNO.Pasti anda menjadi penfitnah yang dilaknati Allah paling berjaya.Tunggulah azab yang bakal menimpa.

Hidup Dato' Nik Aziz Nik Mat

ramli_012 said...

tahniah kepada kerajaan baru yang akan dibentuk dalam mase terdekat demi memartabatkan keadilan sejagat... hidup dato seri anwar!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...