Wednesday, September 3, 2008

Umno memang patut jadi punching bag, kata pemikir MCA

KUALA LUMPUR, 3 Sept: "Umno memang patut menjadi punching bag (tempat melepaskan geram) kerana dia yang mencipta semua isu ini," kata Ketua Pegawai Eksekutif, Institut Kajian Strategik dan Polisi (Insap) yang dimiliki MCA, Fui K. Soong kepada Siasah.

Fui mengulas tindakan dua calon presiden MCA yang sedang berkempen sekarang yang menjadikan Umno tempat mereka melepaskan geram.

Datuk Dr Chua Soi Lek berkata, MCA sekarang telah menjadi hamba abdi (slave) kepada Umno manakala Datuk Ong Tee Kiat pula berkata, MCA akan mengkaji kedudukannya dalam Barisan Nasional jika Umno terus dengan 'ketuanan Melayunya'.

Kedua-dua mereka disebut-sebut sebagai pihak yang akan bertanding untuk merebut jawatan presiden MCA selepas Datuk Seri Ong Ka Ting tidak mahu dicalonkan sebagai presiden MCA lagi.
Laporan penuh dalam Siasah minggu ini.

44 comments:

nalapambu said...

Tanda nye UMNO dah langsai!

Ihya said...

sian umno..dah hampir tinggal sorang2. Awas,umno kalau tertekan ,bakal digunakan mageran untuk rampas kembali apa yang dah hilang. Berhati-hati...

bn@umno said...

Aku yakin skg ni hanya DSNTR adalah calon yg paling sesuai untuk jadi pemimpin bg membetulkan semula segala keadaan yg kucar-kacir yg sedang berlaku di dalam BN ni. DSAAB dianggap teramat lemah untuk menyelesaikan segala permasalahan yg sedang berlaku.

nalapambu said...

Akhir nye bn@umno dah mengakut UMNO kucar kacir.

Mengapa UMNO jadi kucar kacir?

bonzer said...

Bukti jelas PR akan menguasai kerajaan sedikit masa lagi.

bonzer said...

Bukti jelas PR akan menguasai kerajaan sedikit masa lagi.

AuntyBeeAnd said...

DSNTR sebaik baiknya dihantar ke tali gantung kerana kesalahan membunuh dgn meletupkan manusia lain bersama dgn bininya tuh!!!adake nak dilantik jd PM... PIGMASTER ke?
Kes ni samalah jugak dgn DSAAB pun sebaik baiknya disumbat dlm penjara ataupun hantar ke pusat pemulihan akidah dan akhlak kerana kesalahan mewujudkan Ajaran Sesat Hadhari!!! termasuk anak menantu yg songlap duit negara!!!

bonzer said...

K'jaan dijangka turun lagi harga minyak

Harga minyak tempatan mungkin diturunkan lagi sebelum Hari Raya Aidilfitri, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan HalEhwal Pengguna Datuk Shahrir Samad.

Komen.....

Datuk Shahir Samad cakap macam pemimpin PR saja.Nak menyeberang ke sini ke ?.Memang minyak akan turun harga sebelum hari raya sebab PR akan menguasai kerajaan dan dia telah janji lama dah nak turun harga minyak.Tak payah cerita, kami dah tau.

utohkacil said...

UMNO masih tetap kuat dan mendapat sokongan dari rakyat. Terutama nye melayu.

Apa yg sedang berlaku ini hanya lah perkara kecil sahaja. Semua parti ada menhadapi masalah seperti ini.

DSAAB tidak harus berundur, DSNTR mesti berdiri teguh di belakang. UMNO akan kembali tenang selepas perhimpunan agung Disember ini.

anjar said...
This comment has been removed by the author.
anjar said...

UMNO akan tenang selepas pemilihan Disember depan? memang tenang, dah tinggal 2,3 kerat je, yang lain dah menyeberang ke PR, sorang je dah boleh pegang 20, 30 jawatan, takkan nak berebut lagikut.

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

kalau UMNO jadi panching beg, PAS apa pula?

hari ini hina UMNO, lepas tu hina Melayu, lepas tu hina Islam..lepas tu YAHUDI jadi PM..

kita perlu hidup atas dunia yang nyata... Islam kalau kuat macam di Palestin buat apa. lawan sesama sendiri.

Macam di Iraq..malaysiapun dah ikut trend sana.

SELAMAT MENUBUH KERAJAAN KATAK..

peon pencen said...

Akhir nye UMNO 'leput' juge.
Ini lah akibat terlalu angkuh dan takbur.

Hunus dan julang keris UMNO yg dah karat untuk takutan cina dan india.

Laungkan isu DEB, ketuanan melayu, hak istimewa melayu, UiTM dgn bangga.
Ujung2 nye tunduk melutut minta maaf kepada cina.

Tak tau malu, tak de maruah punya UMNO.

Sekarang apa dah jadi?
'UMNO JADI BERUK TUNGGAL'.

Mampus kau UMNO pada PUR13 nanti.

roh_insan said...

bersatu kita bersatu
dgn setia menyokong menantu
jiwa kita merapu
kita rumpun pengampu.

bersama kita bersama
mendokong hasrat sendiri
berjasa pada Pak Lah
agama nya haddari.

lambang(keris)kita yang senget
dipandang murah n rendah
bersatu tak setia
pengkhinat cogang kata nya...
umno terus rebah
utk rakyat m"sia...


Selamat Tinggal Umno.

anjar said...

abe mie said
SELAMAT MENUBUH KERAJAAN KATAK..

nampaknya abe mie dah terima akan ada perubahan kerajaan sikit masa lagi, biasa la lama betapa dapatla petunjuk sikit. selamat kembali abe mie!

katak pun katakla abe mie, janji ada otak, cerdik pulak tu, bangganya aku menyokong PR.

peon pencen,
komen sikit boleh? jgn marah aaa!
UMNO tak mampus pada PRU13 nanti,
mana boleh mampus 2 kali, 16 September ni pun UMNO dah mampus, kan pada PRU13 nanti kita kenduri aruah je untuk UMNO. silap tarikh tu, ko datang ye kenduri aruah UMNO nanti.

Mr Green said...

Dalam tulisannya dalam Blog beliau, Dr. Mahathir yang juga bekas Presiden Umno memberitahu, penggantinya Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sudah hancurkan Umno, MCA, Gerakan, MIC dan BN.

"Mereka tidak berani letak pelekat atau bendera parti di kereta mereka. Rapat umum mereka diceroboh ahli PKR yang memakai logo parti dan ahli BN dan Umno duduk senyap seperti tikus bila belia PKR menjerit "bohong" semasa (Timbalan Perdana Menteri) Datuk Seri Najib (Tun Razak) berucap.

"BN berada dalam keadaan yang amat sedih. Tidak ada satu pun pemimpin yang berani. Saya sebolehnya tidak mahu katakan ini, tetapi kemenangan PKR di Permatang Pauh mungkin menandakan berakhirnya hayat kesemua parti komponen BN dan juga BN," katanya.

BYE BYE UMNO...

utohkacil said...

UMNO dah jadi 'punching beg'?
Kesian UMNO!

Sekarang mana dia juak2 UMNO yg kata sanggup berjuang sampai ketitisan darah yg terakhir?

Mana dia keris keramat UMNO yg di katakan boleh mempertahan kan UMNO?

Baru kena serang sikit saje, semua pemimpin2 Pemuda UMNO jadi takut menikus diam membisu.

Ini kah jenis pemimpin2 UMNO yg boleh membela bangsa dan negara?

Nampak nye pemimpin2 UMNO ini hanya memperjuang kan kedudukan kuasa dan peluang untuk mengaut harta kekayaan sahaja.

UMNO bukan parti yg membela bangsa, agama Islam dan negara.

UMNO adalah parti untuk pemimpin2 dan pencacai2 nye mengaut harta kekayaan sahaja.

blues untuk rakyat said...

Pakatan Rakyat

3 SEPTEMBER 2008 891 VIEWS 20 COMMENTS
Terkini dari Kota Kinabalu.(10.00 malam)

Member blogger, Budak Sayong Reformasi melaporkan bahawa Pak Lah sudah berada di Kota Kinabalu sejak petang tadi untuk membuat perbincangan dengan komponen-komponen BN disana. Peserta lompat sudah memulakan warm-up, hanya menunggu wisel dibunyikan.

————————————————–

Sorry Bos!! Bukan gua pecah lubang.

Sorry Brader! Gua tarak cerita sama sapa-sapa itu rahsia. Tapi sekarang orang sudah banyak tau. Ini hari, gua terima SMS, betui-betui serupa sama itu rahsia you suruh simpan. So, sekarang….rahsia terbuka.

5 September: Semua komponen parti BN dari Sabah dan Sarawak isytihar keluar dari BN.
6 September: Semua komponen BN diSemenanjung keluar dari BN kecuali MCA dan MIC.
7 September: 10 Ahli Parlimen BN umum pindah kerusi Parlimen ke Pakatan Rakyat.
8 September: 5 Menteri dan Timbalan Menteri umum letak jawatan.
9 September: Sidang tergempar Parlimen.
10 September: Perdana Menteri mengumumkan perletakan jawatan.
12 september: Sidang tergempar mengusulkan DSAI membentuk ‘Caretaker Government’.
15 September: DSAI mengisytiharkan Pakatan Rakyat sebagai Kerajaan baru.
15 September: 9.20 malam: DSAI mengadap DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong.
16 September: DSAI mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri.

BOYOT said...

abe MIE said...
http://pkrpasdap.blogspot.com

kalau UMNO jadi panching beg, PAS apa pula?

hari ini hina UMNO, lepas tu hina Melayu, lepas tu hina Islam..lepas tu YAHUDI jadi PM..

kita perlu hidup atas dunia yang nyata... Islam kalau kuat macam di Palestin buat apa. lawan sesama sendiri.

Macam di Iraq..malaysiapun dah ikut trend sana.

SELAMAT MENUBUH KERAJAAN KATAK..

September 3, 2008 9:53 AM



BAPAK Men Lyrics
Who Let This Pig (abe MIE) Out Lyrics

Who let this Pig (abe MIE) Out
(oik , oik , oik , oik )
(oik , oik , oik , oik )
(oik , oik , oik , oik )
(oik , oik , oik , oik )
Who let this Pig (abe MIE) Out (oik , oik , oik , oik )
Who let this Pig (abe MIE) Out (oik , oik , oik , oik )
(oik , oik , oik , oik )
When the party was nice, the party was jumpin' (Hey, Yippie, Yi, Yo)
And everybody havin' a ball (Hah, ho, Yippie Yi Yo)
I tell the fellas "start the name callin'" (Yippie Yi Yo)
And the girls report to the call
The poor dog show down
Who let this Pig (abe MIE) Out (oik , oik , oik , oik )
Who let this Pig (abe MIE) Out (oik , oik , oik , oik )
Who let this Pig (abe MIE) Out (oik , oik , oik , oik )
Who let this Pig (abe MIE) Out (oik , oik , oik , oik )

BOYOT said...

BAPAK Men Lyrics
Who Let This Pig (abe MIE) Out Lyrics

Who let this Pig (abe MIE) Out
(oik , oik , oik , oik )
(oik , oik , oik , oik )
(oik , oik , oik , oik )
(oik , oik , oik , oik )
Who let this Pig (abe MIE) Out (oik , oik , oik , oik )
Who let this Pig (abe MIE) Out (oik , oik , oik , oik )
(oik , oik , oik , oik )
When the party was nice, the party was jumpin' (Hey, Yippie, Yi, Yo)
And everybody havin' a ball (Hah, ho, Yippie Yi Yo)
I tell the fellas "start the name callin'" (Yippie Yi Yo)
And the girls report to the call
The poor dog show down
Who let this Pig (abe MIE) Out (oik , oik , oik , oik )
Who let this Pig (abe MIE) Out (oik , oik , oik , oik )
Who let this Pig (abe MIE) Out (oik , oik , oik , oik )
Who let this Pig (abe MIE) Out (oik , oik , oik , oik )

dexidle said...

tak sabarnye aku nk tunggu 16 sept...

anjar..... kenduri arwah umno bin amno tu wat kat ne? aku nk gi lah nanti...

anjar said...

Kat Putrajaya, pusat pentakbiran kerajaan persekutuan "kerajaan pakatan rakyat"

OfficeBoyTingkat4 said...

abe mie, memang akan gunakan hujah tulin.Kat mana dia pegi pun, hanya berandaian saja.Benda tak tahu hujung pangkal, dia dah berhujah Melayu akan jadi hamba, Malaysia akan terjajah, Yahudi jadi tuan.Mana punya fakta yg dia pakai pun, tak tahu la.

Bagilah fakta, baru nampak orang UMNO cerdik sikit.Kalau nampak sangat bodoh, bahlul dan bangang, saper yang nak ikut.

Tu sebab ramai rakyat cakap, orang orang umno ni cakap ikut pusat jer.Tak pakai akai..

abdrahim kassim said...

Sdr. Pengarang,

Bila orang Cina sudah tidak mengundi BN baru MCA perasan dia jadi hamba UMNO.

Mereka tak tahu bila UMNO dah padam, MCA pun padam sekali.

Sila lawat: rahimkassim.blogspot.com/

utohkacil said...

sdr 'abdrahim kassim' sebenarnye tidak tidak rugi bila MCA padam, mereka manusia bijak. Mereka telah memilih DAP sebagai penganti nye.

Bukan mcm orang melayu, bergayut pada UMNO sampai mati, walaupun UMNO dah hilang upaya dan menunggu padam.

bn@umno said...

utohkacil

hey si bahlul, kalau macam tu nape ko tak join je DAP tu?ko ni cakap je pandai, bila suruh join takut pulak tu. kalu setakat cakap je, budak 3 tahun pun boleh buat.

wakmeli said...

Mmg MCA ngn DAP sama je perjuangannya. Mereka bangsa yg bijak xmcam melayu asyik nak bertekak. Umno klau nak pertahankan bangsa dan agama, masuk la PAS beramai2 insyAllah selamat. Kalau la berlaku peralihan kuasa ni, harap2 org2 islam khususnya melayu bertambah baik. kadang2 kita harapkan perubahan yg baik tapi buruk yg datang terutamanya bencana terhadap org islam tu sendiri.

bn@umno said...

aku setuju dgn kenyataan 'wakmeli' tu. BN dan PAS kena bersatu barulah BN boleh terus kukuh bg membela orang melayu.

utohkacil said...

sdr 'bn@umno',

bahasa menunjuk kan bangsa,
buruk bahasa buruklah bangsa.

*********************************

'Orang bodoh' dlm UMNO sahaja yg masih berharaf supaya PAS mahu menolong UMNO.

Tak payah merayu2 lagi pada PAS.
Dulu semasa UMNO kuat, UMNO kutuk dan hina PAS.

Sepatut nye UMNO malu buka mulut minta tolong pada PAS.

Kpd ahli2 UMNO yang 'bodoh', jangan sebut lagi pasal minta tolong dari PAS.

nalapambu said...

ini 'bn@umno' sudah jadi gila ka?

itu 'wakmeli' cakap, semua ahli UMNO join PAS, dia sudah seronok dan setuju.

dulu ada cakap UMNO banyak bagus, iskarang apa macam?

Pegi lari sembunyi jauh2, tara malu punya orang.

zali said...

nalapambu...

bukan tanda dah langsai tapi tanda non melayu dah berani naik tocang...nak dapat sama taraf dengan bumiputra...

ni semua nuar la yang bertanggungjawab ni...pemusnah bangsa!

zali said...

umno di lihat sebagai benteng terakhir pertahanan melayu oleh non melayu.

mereka gerun dan cuba sedaya upaya untuk menumbangkan umno dengan bantuan dap dan dengan mempergunakan pas serta pkr(pkr bukan parti perkauman tapi parti india hindraf)

tumbangnya umno bererti berjaya lah mereka untuk mendapat hak persamaan taraf.

bangsat nuar...pengkhianat!

nalapambu said...

sdr 'zali', anda tersangat silap, kami indai dan cina tidak pernah gerun atau takut seperti yg anda katakan.

Kami juga ada hak2 kami mengikut perlembagaan. Nampak nye anda tidak pernah baca perlembagaan Malaysia.

Sekarang apa dah jadi pada parti BN dan UMNO. LUMPUH, kerana kami sudah tidak sokong lagi.

Kami tidak sokong BN dan UMNO kerana ada ramai manusia mcm anda dlm UMNO - dengki dan busuk hati serta PERKAUMAN.

Jangan salah kan DSAI. Salah kan diri anda dahulu.

bn@umno said...

nalapambu

apa yg dikatakan oleh Zali mmg betul dan logik.kalau DSAI jadi PM, hak-hak orang melayu di malaysia akan hilang.Dsai ni mmg pandai bercakap kononnya kalau beliau jadi PM hak orang melayu akan dikekalkan tapi sayangnya orang seperti AI tu bukanlah boleh dipercayai sgt seperti yg digambarkan oleh penyokong fanatiknya.penyokong fanatiknya telah digula-gulakan oleh DSAI sehingga apa yg dilakukan oleh AI semuanya betul bahkan tahi AI pun penyokong fanatiknya akan cakap wangi.begitulah realitinya apa yg telah berlaku kepada malaysia skg.

nalapambu said...

sdr bn@umno, anda jangan jadi bodoh, selagi Malaysia ada Raja dan Yang Di Pertuan Agong, tiada siapa yg boleh hilang kan hak2 orang melayu.

KENAPA MELAYU SEPERTI ANDA TERLALU TAKUT!

Orang melayu seharus nye mesti berani mcm Ketua Pemuda Hishamuddin, hunus keris, cabar kami!

Hasil nye: BN dan UMNO telah tercabar

Lagi pun pada kami apa sangat le hak2 orang melayu tu. Kami cuma mahu KEADILAN.

Mengapa melayu mcm anda terlalu menyalah kan DSAI?
Adakah kerana DSAI telah menegak kan KEADILAN?

Sekarang RAKYAT telah sedar, mereka mahukan KEADILAN.

HANYA DSAI SAHAJA YG BOLEH MENEGAK KAN KEADILAN.

bUnGa mElaTi said...

salam...

aku pun tak paham lah dari dulu org2 umno n bn konon nyer nak pertahan kan org melayu!! apa btol ke? btol ke klu anuar ibrahim jadi pm dia serah kan malaysia ni pada org bkn bumiputra, kita duduk dalam malaysia ni berbilang bangsa dan berbilang kaum buat apa nak kecoh2 pasal perkauman, aku tgk org2 umno yg sibuk pasal melayu lah ketuanan lah, sape yg rasis ni sebenanyer, apa yg nak risau kan, kita berpegang pada pelembangaan malaysia, so selagi ade perlembagaan selagi tu lah melayu ade dan terjage, cume kita sekarang ni nak memajukan bangsa melayu tu saje di samping memdapat keadilan. bkn mcm umno n bn hanya maju melayu pada kroni2 nyer sahaja, yg lain diorg wat tak tau jer, tu ke yg pencacai2 umno n bn sokong?? tak nampak ke?? SCOMI tu sape punyer? mcm mana tiba2 dia boleh jadi salah satu syarikat yg berpengaruh dalam perniagaan?? pelik2 lah malaysia ni, kita semua golongan bawahan merana dgn taraf hidup yg semakin membeban kan.. tapi org2 melayu masih lagi tak bukak mata, walhal negara kita sgt kaya dari segi sumber semulajadi sepatut nyer kita dah jadi negara yg maju, negara yg maju dan tak byk hutang dan taraf hidup yg tinggi.. kita mmg sekarang maju tapi tgk lah kesengsaraan hidup yg harus kita hadapi, tak padan dgn hasil bumi kita.. dah mcm kemboja dah aku tgk malaysia ni, same je mcm kerajaan junta myanmar. org2 atasan je yg dapat hasil nyer, nape lah zali n bn@umno tak nampak lagi, jgn kita asik membicarakan pasal ketuanan melayu..sedang kan byk org melayu yg tertindas, org melayu yg masih miskin, aku tgk org2 umno sekali dapat jadi adun bkn main lagi rumah trus tukar padahal jiran sebelah rumah dah nak roboh dah bro buat tak tau je..geli lah aku klu dgr umno ni memperjuang kan ketuanan melayu, kan dah ade perlembagaan, dah termaktud dah, cume sekarang ni kita pikir same2 mcm mana nak majukan bangsa melayu ni lagi bagus... asik nak pikir pasal ketuanan melayu apa ke jadah nyer, tapi kita mula2 sekali kene tukar kerajaan yg rasuah mcm bn ni, asik projek projek projek tu je lah yg diorg kejar, mmg lah nak mjukan kontraktor bumiputra tapi bumiputra koroni2 je yg kenal akan org2 atasan, tak paham tak paham lah bn ni, apa punyer purjuangan lah diorg nak bawak. sekarang sibuk pasal pemilihan, ketua1 cawangan, sampai bertumbuk lah baling kerusi lah, tu ke pemimpin yg kita nak pilih utk mewakili kita?? apa bn@umno n zali tak sedar ke?? alu nak tya ko lah pencacai2 bn pemimpin mcm tu ke ygy kita nk pilih?? siap main ugut2 plak skng ni tu belum laghi yg bagi duit n kain pelikat?? apa tu bkn ke salah satu rasuah klu ikutkan akta dalam BPR?? walaupun setakat hamper sahaja?? ko tak nampak ke?? bkn ke ISLAM melarang rasuah, (bkn iSLAM HADARI YER!!) ish...ish... kita memamg org melayu hang tuah pun penah ckp yg 'tak kan melayu hilang di dunia' so... apa lagi jgn lah risau nampak nyer hang tuah pun tau yg ade perlembagaan malaysia pada mase akan datang, jadi jgn lah korang pencacai2 bn sibuk pasal ketuanan melayu duk sampai jinjing2 keris...wat malu jer..simpan lah keris tu pada 16 september ni yer, jangan lupe balut dgn kain kuning.. maklum lah nnt nak simpan lame sgt, buat perhiasan pun ok gak, klu takde mintak kat ketua pemuda korang... k lah korang pikir2 kan sendiri lah yer...

salam reformasi....

anjar said...

biarkan pengampu UMNO ni terus mempercayai cerita bohong yang mereka sendiri reka. Sudahla jahil lagi menjahilkan. Kesian! cam na la keturunan diaorang akan datang.
Jgn la jadi mcm tuk nenek diaorang.

aoazmi said...

Keceluparan MCA ini adalah menunjukkan UMNO sekarang tidak lagi dapat memenuhi agenda orang-orang Cina. Kebanyakan pemimpin-pemimpin MCA sekarang adalah 'hipokrit' untuk menjaga periuk nasi tanpa menyelidik kehendak ahli-ahli dari akar umbi maka terjadilah percangahan-percangahan pendapat macam juga orang-orang UMNO diperingkat bawahan.

Kita tahu pengundi cina kebanyakannya pengundi senyap! Mereka tidak banyak berpolitik macam melayu tetapi menunjukkan protes apabila tiba masanya. Itu sebab UMNO harus berasa risau dengan trend masakini.

Kita jangan terlalu bongkak atau takbur dan sombong atas pencapaian kita mendidik anak dengan seribu kemewahan. Ini fakta. Berapa banyak anak-anak yang tidak menghiraukan ibu bapa apabila hidup dalam kemewahan di mercu tanda. Berapa banyak anak yang mendurhakakan ibu bapanya ibarat kacang lupakan kulit. Kerana keegoan ibu bapalah anak-anak meminggir kita. Kita selalu menegak benang basah dan memperlekehkan anak-anak.

Apa kah UMNO beranggapan seperti di atas? Apakah gula yang BN beri, rakyat membalasnya dengan tuba? Apakah rakyat itu bodoh termakan hasutan walau pun sudah memegang segulung ijazah? Apakah rakyat yang bodoh ini terkena 'virus anuar'(UMNO menganggap anuar ini perasit)? Apakah rakyat tidak mempunyai akal? Berfikir secara songsang dan jumud. Dan banyak lagi....

Kita harus meneropong dan bermuhasabah tentang kesilapan-kesilapan masa lalu untuk memperbetulkannya pada masa akan datang. Bukan menghukum rakyat dengan kata-kata atau sindiran.Kita memperlekeh rakyat apabila kita kalah dalam PR. Lihat saja statement yang dikeluarkan oleh calon BN tempoh hari. Beliau menggangap rakyat telah dipropagandakan oleh anuar. Apa kah berpolitik begitu sesuai pada masa sekarang. Kita cuba menghukum rakyat apabila kita kalah. Projek sana sini dibekukan walau pun gah satu dunia sebelum ini akan di lakukan. Apakah rakyat buta atau pekak telinga?

Mari kita cari 'realiti' dan 'titik persamaan' untuk membina sebuah negara yang daulat merdeka. Buangkan rasa kegoan dan menggangap diri kita jaguh tiada tandingan. Buangkan rasa malu untuk meminta maaf. Perintahlah secara adil dan saksama agar semua orang merasa tanpa melihat kepartian. Buatlah sesuatu penyelesaian isu-isu semasa secara releven dan lojik akal. InsyaAllah siapa sekali akan memerintah akan diterima rakyat dengan senang hati.

Salam...

benci bn@umno said...

hahaha...padan muka punching bag..

pudics said...

Boring giler ar si bn@umno ni.. dah la nama jap2 pakai zali asyik menyamar tak tentu hala... kononnyo ada penyokong la dalam laman nih... orang mcm ni pun ada dalam dunia ni.. kesian umno dapat pecacai mcm ni.. patut la tak maju.

MOHD AFIQ said...

UMNO dah nyawa-nyawa ikan. Sesat di hujung jalan, balik ke pangkal jalan,. Kepada Dr Chua Soi Lek, berhenti teruslah dari politik, rakyat Malaysia baik Melayu, Cina dan India tidak sukakan kamu kerana kontroversi kamu dalam skandal seks,.

aMbilgaMbar said...

aku bukan la suka sangat dengan UMNO ke Pak Lah ke Najib ke tapi aku nak bagi tau orang melayu yang tak sedaq diri lagi ni, orang cina ngan orang india sekarang ni dah kurang ajaq,melayu yang bodo saja yang nak hak sama rata.bangang betoi

moloyue said...

Soiled Lek kata MCA menjadi hamba abdi kpd UMNO? Banyak cakap kaki betina ni. Tak malu2 heret isterinya berjumpa AAB nak merayu bila gambar lucah beliau didedahkan.

Dulu dia menang kerusi parlimen pun dgn undi org melayu johor yg bodoh. Depan org melayu dia berlakun dng telo cakap melayu johornya tetapi dibelakang dia membodohkan org melayu.

Soiled Lek ni memang seorang cauvinis Cina. Semasa menjadi Menteri Kesihatan dia bertindak bukan sebagai menteri kerajaan yg menjaga kepentingan negara dan semua bangsa tetapi memperjuangkan kepentingan org2 Cina.

Seorang oportunis, cauvinis dan perasuah.

moloyue said...

Soiled Lek kata MCA menjadi hamba abdi kpd UMNO? Banyak cakap kaki betina ni. Tak malu2 heret isterinya berjumpa AAB nak merayu bila gambar lucah beliau didedahkan.

Dulu dia menang kerusi parlimen pun dgn undi org melayu johor yg bodoh. Depan org melayu dia berlakun dng telo cakap melayu johornya tetapi dibelakang dia membodohkan org melayu.

Soiled Lek ni memang seorang cauvinis Cina. Semasa menjadi Menteri Kesihatan dia bertindak bukan sebagai menteri kerajaan yg menjaga kepentingan negara dan semua bangsa tetapi memperjuangkan kepentingan org2 Cina.

Seorang oportunis, cauvinis dan perasuah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...