Wednesday, September 10, 2008

Presiden PAS sampai sumbangan sempena Ramadhan

Presiden PAS yang juga Adun Rhu Rendang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyampaikan sumbangan pada Majlis Penyampaian Sumbangan Sempena Ramadan anjuran PAS Cawangan Rusila di Dewan Banat, Maahad Darul Quran, Rusila, baru-baru ini.

Seramai 102 penerima yang terdiri daripada golongan miskin dari Kampung Rusila, Belubur, Padang Kapas, Gong, Tubir Che Nam dan Belubur Pantai menerima sumbangan berupa wang tunai pada majlis tersebut.

Turut menyampaikan sumbangan ialah isteri beliau, Toh Puan Seri Zainab Awang Ngah.

13 comments:

zali said...

kesian melayu...masih ada golongan miskin yang perlu menerima sumbangan...

itu pun berapa ramai yang kerajaan pusat dah bantu bagi kerja bagi segala tu...

tapinya kemiskinan itu masih gagal ditangani oleh kerajaan negeri...kenapa?

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Baguslah PAS bagi sumbangan. tapi kalau sumbangan setakat gula dan gandum orang cina tak mahu. mereka mahu wang yang banyak.

kita aje orang melayu baik hati dan tak kisah pasal pemberian.

Mr Green said...

SIAPA ERIC CHIA? ANANDA KRSNAN?VINCENT TAN? PATRICK LIM YANG DIBELA OLEH PEMIMPIN BN?....MEREKA MELAYU?.....

BARU TAHU KESIAN..BARU SEDAR KESIAN...LEPAS PRU12 BARU NAMPAK SEMUA? SEBELUM NI HANG PA BUTA!....

DAH LA,....NAK JADI PENCACAI PUN TOLONG PI KAT BLOG PRO UMNO....!

JENUH SIASAH NAK SAMAK!...CIS!

joe said...

Saya sokong saudara Zali. Apa la yang dibuat oleh kerajaan negeri Terengganu ni. Kenapa masih ramai lagi fakir miskin.. 25 tahun di bawah Tan Sri Mokhtar Ahmad, 4 tahun di bawah Dato' Seri Idris Jusoh dan sekarang di bawah Dato' Ahmad Said, kenapa la agaknya Terengganu masih ramai fakir miskin?

bUnGa mElaTi said...

salam...

zali tu melayu ke?? kesian plak kat melayu?? tau plak kesian heran2 abis tu apa yg umno buat?? bkn ke tu kat terengganu?? apa kerajaan terengganu buat??

aku lupa plak lah, diorg dah takde duit sebab beli keta mercedes lag.. kompresssor lagi plak tu, patut lah... kisah nyer mcm tu, abg mie tak nak komen ke?? yer lah mna tau nak buat lagi piala monsun kat terenggaunu, tahun depan boleh lah masuk sekali dgn en zali tu..

bodoh punyer BN....tembolok kroni2 je yg kenyang rakyat susah sape yg tahu...

AJK-UMNO said...

hehe... nie satu lagi jenis baling taik kat muka sendiri.. aduh malas nak tegur.. aku pasti sendiri pun dah rasa ... betul tak zali..??

nalapambu said...

Negeri banyak kaya, lagi ada orang miskin ka?

Apa sudah jadi itu Petronas punya duit? Ada orang sudah hantam ka?

anjar said...

Saudara joe bagus komen anda,

kita jangan lupa gak negeri paling miskin di malaysia (sabah). tak pernah PAS atau PKR memerintah!

BN/UMNO je yang pegang, hasil bumi banyak tapi puak BN/UMNO yang kebas, pemimpin diaorg kaya raya, rakyat ada yang makan siput babi, ingat lagikan rancangan bersamamu.

joe said...

Saudara anjar,

Ni la realiti terengganu. Masih ramai orang yang susah. Kawasan sekitar Kemaman dan Kerteh yang penuh dengan kawasan pemprosesan minyak seperti Kemaman Supply Base (KSB), Terengganu Crude Oil Terminal (TCOT), Kerteh Airport dan sebagainya lagi maju daripada Kuala Terengganu tu sendiri. Dah bertahun saya berulang alik ke sana. Anehnya, di sebalik gas processing plant dan petrochemical estate yang tersergam indah tu, Terengganu masih negeri kedua termiskin di Malaysia. Kenapa? Mari la sama2 kita renungkan.

nalapambu said...

'joe', anda tara tau ka?

Ini pemimpin UMNO, serupa itu penyamun dln cerita P.Ramlee "Nujum Pa'belalang"

Awak ada ingat ka? itu penyamun 2 orang kira duit?

"1 untuk aku, 1 untuk engkau
2 untuk aku, 2 untuk engkau
3 untuk aku, 3 untuk engkau"


Itu penyamun kira sampai tak boleh kira - terlampau banyak.

Itu mcm la ini UMNO punya orang sudah bikin - Rakyat yg sokong UMNO di Terengganu Bodah!

PEMUDA UMNO MANDOR WAHID said...

PAS ni aku rasa suka menunjuk-nunjuk le..
dulu x d power ler katakan..skrg lak bru kluar dr bawah tempurung kelapa busuk..nah ko amik..
alar org PAS ni pun manusia gak ade otak ade agama..dalam hati dapat sesekali jd cam ni apeler salahnyer buat amal..kih..kih
Yang aku x berkenan dgn PAS ini satu je.. cuba ko ni PAS kan berdiri kat atas kaki sendiri..jgn ikut cam UMNO buat perikatan awalnya.. tu memang dah cara UMNO tak kan le PAS nak jadi cam UMNO kot.kalau aku kan..BODOHNYER le rasa..
TN Hadi..klu bleh wat le baik-baik ye..klua ade terasa ngumpat blakang2 tu bawak-bawak le meminta maaf..
Korang-korang dari PAS ni ditipu dek PKR je..hampeh..
pastu korang jd kuda DAP lak..siap lar le lps tu...kene berak le kot..
anyway..x pe..
Utk PAS slamat berjaya..seperti juga aku tetap memperjuangkan UMNO DULU KINI SELAMANYA..
Aku berjuang dengan ikhlas!!!

yusri193 said...

Pemuda Umno Mandor Wahid

Saya kagum dengan pendirian anda. Mempunyai pendirian tetap dan tidak berubah-ubah bagaikan lalang ditiup angin. Saya tidak berjuang apa-apapun tapi setelah membuat kajian dan pemerhatian pendirian saya berubah. Kalau masa boleh diputar semula, rasa nak je Dr M jadi PM semula.

bn@umno said...

meluat sungguh aku tengok lakonan presiden PAS ni.Aku rasa sumbangan yg diberikan bukannya datang drpd keikhlasan hatinya tapi lebih kepada untuk mendapat publisiti murahan.piiidaahhhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...