Tuesday, September 16, 2008

Anwar adakan sidang akhbar hari ini

KUALA LUMPUR, 16 Sept: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengadakan satu sidang akhbar khas di ibu pejabat PKR dekat Petaling Jaya jam 2.00 petang ini.

Sidang akhbar ini dijangka berkait dengan 16 September 2008.

25 comments:

Pendekar Laut said...

bermimpi di siang hari

appa macha! said...

to: azizah & the gang

‘We want the transition to be made in a peaceful manner. We have got the numbers, tomorrow is the D-Day and we are ready to form the government’

Anwar added that he had sent a letter to Prime Minister Abdullah Badawi yesterday to seek a meeting with him to discuss ‘a peaceful transition of power’ to the opposition.

He said, however, that the opposition would not take over by force today but instead ‘in the nearest time’.

‘Why do we not want to seize power tomorrow? We don’t want to force it. We do not want to go to Putrajaya and force them out,’ he said.

‘We want to discuss with PM, if he wants a week or two weeks, we promise we will not follow the rule of the jungle and there will be no witch- hunt. What is past is past. What we want is to rule without corruption, detention without trial or the theft of the people’s resources,’ he added.

aoazmi said...

Jangan hina orang tampa 'mendengar' pendekar laut. Dan jangan buat 'persepsi' sesuka hati walau pun 'persepsi' itu seronok di diskusi.

Apa pun, jadi tak jadi anuar dengan 'angan-angan mat jeninnya' sekurang-kurangnya dia ada 'target' walau pun tidak kesampaian. Kita hanya syok dengan persepsi sendiri.

Aku suka berdikari dan tak takut mati.

salam...

appa macha! said...

ini pandirka ittu spika dewan rakyat ka? ayo yooo.. suda laut sana duduk ka?

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

ada lah drama baru bersiri...terbaru dari Anwar...

bawang besar bawang kecil atau cili kering cili api.

KITA MACAM LOGO LEMBU MILIK APP MACHA... memang dah jadi lembu dah... tapi bukan semua, yang percaya dengan perjuangan Anwar aje...

appa macha! said...

ayoyoo abe mie..
aney punya logo itu suda kasi cocok abe mie punya mata ka? ammaaaa.. itu logo cakap jgn kasi bikin itu kerija tengah jalan surupa biyyen punya worrang!

PAS Kemaman said...

Ada live tak?

Devils_666 said...

walaupun dengan menggunakan media propaganda mereka 24jam sehari, 7 hari seminggu. Akan tetapi apabila tiba masa, maka rebah lah ia ke tanah jua.....

putra revolusi said...

Sdr pendekar laut,

Aku tak peduli Anwar mimpi atau tak mimpi siang hari
tapi aku tak pernah mimpi siang hari
kerana aku benci tidur siang

Aku juga jarang mimpi malam hari
kerana tidurku terlalu singkat tiada kesempatan diulit sebuah mimpi

Aku tak peduli Anwar mimpi atau tak mimpi
apa aku peduli
kerana dia bukan Perdana Menteri
yang aku benci tengok Pak Lah mimpi
dia tidur dan mimpi masa mesyuarat dia tidur dan mimpi masa taklimat
di belakangnya 25 juta rakyat bergantung harap
tapi dia Perdana Menteri ada masa pejam mata memasang mimpi!!

Aku tak peduli Anwar mimpi atau tak mimpi
aku hanya ingin Pak Lah jangan lagi bermimpi
kerana dia hari ini masih Perdana Menteri kepada 25 juta nyawa
jika Datuk Sri ingin terus bermimpi
silalah isytiharkan diri sebagai bekas Perdana Menteri!!

Kerajaan Rakyat said...
This comment has been removed by the author.
Kerajaan Rakyat said...

Selagi UMNO / BN tidak ditumbangkan
selagi itulah penyelewengan, penipuan dan kurapsi
akan terus bermaharajalela di negara kita yang tercinta ini.

Penulis said...

Yang benar PASTI capai kemenangan akhirnya, Yakinlah bukannya mimpi.

WAK SAPU said...

PERCAYALAH CAKAP SAYA...ANWAR HANYA KELENTONG... TAK AKAN ADA KERAJAAN BARU... BODOHLAH SIAPA PERCAYA.. CAKAP ANWAR TAK BOLEH PERCAYA. ESOK KITA TENGOK GERENTI PAK LAH MASIH JADI PM.. DAN ANWAR TERUS JADI MUNAFIK KERANA MEMBOHONGI RAKYAT.

LensaPR said...

Alahai, bukan rugi kita tunggu cerita tiap hari. Hangpa janganlah tension jika jadi ke tak jadi. He he

nalapambu said...

Itu 16 sept. 'target' saja,
Tara apa tara kena.


Ini UMNo apa maca? - MISTI MAMPUS!

Lu orang UMNO tunggu la, PRU13 TENTU MAMPUS.

Itu orang india sama cina semua sudah lagi tinggal kan BN. Sudah masuk DAP atau PRK.

Ada banyak juga india, cina sokong PAS. PAS banyak BAGUS, ADIL dan SAKSAMA.

Iskarang dlm UMNO ada banyak GADOH, ini macam kalu UMNO mesti MAMPUS!

anjar said...

Aku komited akan berlaku perubahan kerajaan sedikit masa lagi, DSAI dah anta nama MP kat org tua tu,

Aku saksikan ngan mata kepala aku sendiri, sekarang terpulang org tua tu nak undur cara baik atau di pecat penuh hina,

Aku tak dapat bagi komen dari org tua tu sebab dia masih lagi tak leh kata apa2, terkejut macam patung.

appa macha! said...

huiseh nala
mana pigi smalam aney cari satu donia tada jumpa mau ajak pigi stedium kelana jaya sana. chait. main ular saja.

nalapambu said...

nalapambu ada pigi sembayang juga,

tara isrupa itu 'abe mie' dia sini juga duduk 24 jam kasi maki cakap busuk sama semua orang.

harthono said...

Betul atau tak betul, jadi atau tak jadi, tercapai atau tidak tercapai tentang perubahan kerajaan lama kepada kerajaan baru..bukanlah soalnya. Soal yang nyata kini ialah rakyat begitu gusar dengan gangguan politik kini, bilakah kita boleh berhenti bercerita tentang politik yang buruk ini.Bolehkah kita sebagai rakyat yang cintakan agama, bangsa dan negara bercerita tentang pembangunan negara dan hala tuju masa depan rakyat itu sendiri. Jangan musnahkan negara ini untuk cita-cita kita seorang.

Panglima Sabah said...

Pendekar laut org Laut atau org gunung...dlm politik tiada yg mustahil. Org politik kita (BN) pun bukan boleh harap.

aoazmi said...

wak sapu! Kelentong tak kelentong, UMNO lagi kuat 'kencing'. Hari-hari 'kencing bertabur' dalam tv3 suku dan RTM sampai anak aku yang belum baligh pun tak percaya!

Lu percaya ka? Lebih baik lu fikirlah sendiri...jangan caya cakap tv lu. Apa punya tuuur!

appa macha! said...

rakyat ini nagara cinta sama agama tada kira apa agama pon. tada satu agama pon ini donia mau bikin hancur nagara. tapi itu pemimpin amuno tada mau sama agama. suma worang amuno yg mahu agama punya suda lama lari kuar itu tong taik sejak itu 98 punya krisis. tolong kasi senarai sini aney mau tengok pemimpin amuno yg mau agama punya! aney mau tengok itu senarai. aney cabar!

appa macha! said...

skarang itu che det suda pencen suda kluar parti suda mau masuk balik itu parti. ayoyo ini donia aney rasa terbalik kuang suda. apa macam itu budak jaga kotak skarang?

bn@umno said...

aku tengok hampir tiap-tiap hari ade je sidang akhbar oleh AI ni.ape yg dia nak umumkan ni semuanya sampah belaka.sidang akhbar hanya membuang masa saje.

azrul hisham said...

wak sapu...

dia kelentong ka,tipu ka, munafiq ka...itu bukan masalah kita..

yg dok jd masalah adalah masalah inflasi,harga brg naik,petrol tinggi dll.siapa yg buat ekonomi kita jd lagu nie...DSAI atau kerajaan BN skarang...fikir2 kan la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...