Wednesday, September 3, 2008

Umno wajar lari ke bukit

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan Umno sudah tidak wajar lagi duduk dalam masyarakat negara ini kerana parti itu sudah luar biasa dan tidak berpijak di bumi nyata.

Oleh itu, dia mencadangakan agar Umno lari ke bukit.


Tulisan penuh Nik Aziz dalam Siasah minggu ini.

43 comments:

nalapambu said...

bukan ke bukit,

tetapi ke Pulau Middle Rock!

Ihya said...

ya...sokong!!

bn@umno said...

Sebenarnya Umno masih boleh diselamatkan jika DSNTR menjadi PM.

nalapambu said...

UMNO akan bertambah parah jika DSNTR memimpin nye.
Kan ke dia bersepupu dgn Kerishamudin. Yang telah takutkan kaum cina dan india dgn menghunus keris tempoh hari.

utohkacil said...

Sebenar nye tiada siapa yg boleh selamatkan UMNO.

UMNO perlu dibubar kan. Tubuhkan parti baru yg HANYA DI PIMPIN OLEH PEMIMPIN2 YG BERSIH SAHAJA.

Untuk menguat kan parti baru ini, ia nye harus bergabung ikut PAS. Jika tidak UMNO akan tinggal nama sahaja.

Mr Green said...

LEPAS NI UMNO KENA JUAL KAT KARUNG GUNI....3 duit saja..

Mr Green said...

Blogger bn@umno said...

Sebenarnya Umno masih boleh diselamatkan jika DSNTR menjadi PM.

NI SURUH NAJIB PI TAWAN PERMATANG PAUH DULU....BARU BOLE PERINTAH MALAYSIA.....

anjar said...

BN/umno
Sekali lagi aku bersetuju penuh dengan ko, boleh pakai gak pala otak ko ni walaupun level kepala taik aku je, Umno memang boleh di selamatkan jika DSNTR menjadi PM.

Aku dapat simpulkan UMNO di zaman Tun M sebagai seorang pemuda yang gagah perkasa, digeruni dan ditakuti kerana kekuatan, kehebatan dan kezalimannya. UMNO di zaman TUN M juga seperti seorang pemuda yang lupa daratan kerana kekuatan yang dianugerahkan Allah.

UMNO dizaman DSAAB seperti seorang pemuda yang sedang koma, nazak kerana kekuatan dan kehebatannya telah di tarik semula oleh Allah kerana sifat dan sikap yang terlalu takbur, bongkak, sombong dan semua sifat yang buruk ada pada UMNO. Kira sekarang kalau nak jumpa UMNO susah sikit sebab dalam ICU,

Sekiranya UMNO dipimpin oleh DSNTR insyaallah UMNO beransur sembuh, boleh diselamatkan, sedar semula, dari ICU dipindahkan ke wad biasa, Alhamdulillah, malangnya UMNO sudah cacat seumur hidup, otak dam mereng, lumpuh dari paras tengkok ke kaki, makan pakai paip, berak kencing orang tolong basuh, hidup nyusahkan orang lebih baik mati

bonzer said...

K'jaan dijangka turun lagi harga minyak

Harga minyak tempatan mungkin diturunkan lagi sebelum Hari Raya Aidilfitri, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan HalEhwal Pengguna Datuk Shahrir Samad.

Komen.....

Datuk Shahir Samad cakap macam pemimpin PR saja.Nak menyeberang ke sini ke ?.Memang minyak akan turun harga sebelum hari raya sebab PR akan menguasai kerajaan dan dia telah janji lama dah nak turun harga minyak.Tak payah cerita, kami dah tau.

anjar said...

Sorry semua, sebenarnya komen aku tadi bukan DSNTR jadi PM, tapi jadi perseden UMNO je, PM tetap DSAI. mari kita bacakan yasin ramai2 kat UMNO. Dengan nada sedih bercampur gembira "yasinn"

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

UMNO lari ke bukit...

lepas tu babi masuk bandar..

yahudi jadi PM..

baguslah agenda tu.

pudics said...

betapa kesiannya aku tgk dgn umno skang ni... boleh ke lari ke bukit tuh.. bnyak binatang buas wooo.. kalau semua dah lari susah gak jadinya.. tapi mgkn abg mie dan adik kandung dia si bn@umno tu boleh ganti kut duk dlm kabinet.. bukan kabinet paklah tapi kabinet dapur.. pasal malu tak tahan kena buli...ciannya. Dahlah tu esok p pejabat pkr ambik borang ek..

anjar said...

Ye!ye! abe mie dah ada balik, sonoknya! ingatkan merajuk tak dapat duit pasang poster kempen kat PP, biasala puak2 tu kan yang atas songlap dulu, ni kira dah dapat la ye, tahniah! boleh belanja kut? taknaklah haram!

peon pencen said...

Walau lari ke mana pun UMNO tetap akan menerima padah buruk.

Kaum cina dan india 100% benci pada UMNO.

Orang melayu yg bijak sudah hilang kepercayaan pada UMNO, sebab pemimpin2 dan pencacai2 nye semua gila kuasa dan tamak harta kekayaan.

Cuma segelintir 'melayu bodoh' sahaja yg masih taat setia pada UMNO.

muraisenja said...

nak lari pi bukit mana..... dah tak da bukit lagi dah.... semua bukit bukau ditarah oleh org umno..... pi terjun laut jer la jadi santapan jerung...hik..hik..hik..

OfficeBoyTingkat4 said...

udahlah abe mie,

tak payah nak berandaian lagi.Bagi fakta supaya orang yakin dengan umno.
semua orang tahu, umno dan kian lapuk, baik dari cara berkempen, cara pemikiran, cara bercakap...semunya sudah lapuk.

Masih ingat rakyat boleh diperbodoh bodohkan.

Tengok semalam TV3 buat auta lagi.MB Perak bagi tanah 400 hektar, TV3 cakap 1000 hektar.

Ni la cara kempen yg abe mie dan bn@umno ikut.berbohong sepanjang masa kepada rakyat.

abdrahim kassim said...

Sdr. Pengarang,

UMNO ibarat orang sakit yang telah tahu tarikh kematiannya.

Sila lawat blog:

rahimkassim.blogspot.com/

firdaus said...

umno masih popular!

tapi untuk rakyat mentaliti kelas ketiga je la...

nalapambu said...

Orang2 dlm UMNO yg ber menteliti mcm 'bn@umno' dan 'abe mie' ini lah yg menyebab kan UMNO jadi sebuah parti yg di pandang hina oleh rakyat yg berfikiran maju.

Cara berhujah dgn menguna kan kata sangat kasar dan tidak ada memberi apa2 makna langsung. Hujah yg tak logik langsong.

Hujah2 nye langsung tidak dapat merangsang pembaca untuk menyokong UMNO. Sebalik nye pembaca bertambah benci dan meluat terhadap UMNO.

Buat rugi masa saja berada di laman ini.

zali said...

BERLARI KE BULAN DALAM ROKET?
WOW HEBATNYA NIK AZIZ...

TAPI TAK DAPAT BAYANG LA NUAR NAIK ROKET...DIA JELING-JELING JE KARPAL SINGH.

JELINGAN MANJA TU...

nalapambu said...

Ini lagi satu pecacai UMNO yg ber menteliti rendah. Cakap mcm budak kurang akal

media said...

Itu pun kalau sampai kaki bukit

http://video-politik-malaysia.blogspot.com/

aoazmi said...

Fikir punya fikir aku rasa dalam makripat aku dua tiga orang pro UMNO itu sebenarnya 'berlakun' saja kutuk kau orang semua. Macam aku kata dulu 'provokasi'! Sebenarnya dilubuk hati, mereka suka atau sedang tercari-cari fakta lojik untuk 'isi borang'PR atau PAS. Mereka ini bukannya fanatik UMNO, tetapi 'benci tapi mahu'. Oleh kerana sikap hipokrit orang-orang UMNO itu sudah sebati atau menjadi 'alat' permainan politik, mereka sanggup 'menjilat' apa kesilapan mereka di masa lalu dan apa ahli-ahli mereka lakukan.

Falasafah cina ada mengatakan, kalau ingin bergaduh jangan bergaduh dengan 'sahabat' (DSAI) anda sendiri kerana buruk padahnya. Andaiannya mudah. Sahabat kita tahu selok belok kelebihan dan kekurangan kita semasa berkawan luar dan dalam. Jadi apa yang berlaku sekarang tepatlah sepertimana falasafah cina itu.

Sebenarnya tak elok kutuk mengutuk di bulan 'barakah' ini, lebih baik guna perkataan yang sedikit lembut untuk menerangkan sesuatu. Tak setuju tak apa asalkan kita tidak menunjukkan tingkah laku 'buruk' yang keterlaluan. Kata-kata itu menunjukkan rupa diri kita. Juga bangsa kita! Semua orang sedang meneropong hujah-hujah yang sedang kita bincangkan disini samaada ianya berbentuk 'fakta'atau 'auta'. Fitnah atau 'provokasi'.

Sebenarnya, kebenaran akan terserlah suatu hari nanti sekiranya kita berhujah menggunakan akal tanpa emosi. Kita bersifat 'baru' bukannya 'kekal' seperti Allahsubhanahuwataala. Hari ini kita sokong esok belum tentu. Begitu juga sebaliknya.

Apa pun kita berfikir dan berhujah gunakan 'kepala atas', jangan guna 'kepala bawah' yang hanya 'syok' sendiri! Sama-samalah kita renungkan.

Selamat berpuasa. Salam!

bUnGa mElaTi said...

salam..

'aoazmi'

aku suke cara dan pandangan ko lah sedap je aku baca tah niah dan bgs cara penyampaian ko, aku harap selalu lag post2 komen kat sini, dulu aku pun just baca jer komen2 dalam siasah ni , tapi makin baca makin minat nak komen lah tu yg komen tapi takdelah hujah yg menarik cume aku tertarik dgn hujah2 ko, sangat memberikan perangsang dan cara berpikiran untuk kita same lebih lagi membina bangsa dan taraf pemikiran kita dalam ruangan ni, sempena bulan yg berkat ni, elok juga kita same2 bertukar2 pandangan agar same dapat menfaat, cume bila ade org yg menjadi kan emosi dan ego menguasai dalam pemikiran, tu yg cakap pun tak berapa nak ikut fakta, apa2 pun tahniah lah pada saudara 'aoazmi'
kerana memberikan pandangn yg begitu membina...

salam reformasi...

MOHD AFIQ said...

Setuju, kalau boleh bubar saja haha,.

firzon said...

dulu..kini..selamanya in memories..
welcome to putrajaya dsai...

bn@umno said...

firzon

sini ada sedikit pembetulan dgn kenyataan ko di atas tu.sebenarnya welcome putraTAKjaya dsai.barulah betul.apa punya otaklah ko ni.itu pun tak tau.

joe_kedah said...

Salam bn@umno,
Aku lihat hang punya hujah tak menunjukan bahasa yang indah langsong. Tertib lah sikit kita ni orang melayu beragama islam, patut perlu menjaga adat sopan kita dari keturunan serumpun. Walau sejahat mana pun bangsa kita,patut kita perbaiki dimana kelemahannya, jangan hentam keromo saja.orang kata kapai tu dah nak pecah,hang kata kapai tu elok lagi,guna lah mata,guna lah telinga dan guna lah otak yang Allah kurniakan. Fikiran kena waras dan berfikir,apa yang dihujahkan tu, sama ada hujah itu mendatangkan faedah untuk anak cucu kita dimasa depan atau tidak. Kita perlu berwawasan,apa yang Allah uji itu ada hikmahnya. Fikirlah sendiri untuk maruah anak bangsa kita bukan untuk melayu sahaja, sebab datok nenek kita dah ada perjanjian dengan cina,india dan lainx bangsa lagi, jadi kena sebut MALAYSIAN!!!

arayanizam said...

Salam...rata2 kawan2 aku yang berbangsa cina dan india....diorang tak kata diorang benci melayu, diorang BENCI UMNO, oleh itu sesapa orang umno yang tak mahu lari ke hutan, pakat2 lah masuk parti PKR atau PAS, tapi dah musuh sangat dah dengan pak atau PAS, lebih afdal kalau korang ikut keluar dengan jemaah tabligh, keluar 3 hari, 40 hari, 4 bulan....belajar islah diri, bersihkan hati, belajar usaha atas iman...

saud said...

Amino/bn sdh tdk boli diselamatkan lagi....diurang ni sudah kehilangan keyakinan rakyat

Salak, Sarawak said...

Baiklah kalau ke bukit, rimba dan hutan untuk renung kembali.

Macam I N I ! :D

latioledang said...

UMNO adalah singkatan untuk Untuk Melayu No Otak.. sian laa apa yang masih sokong UMNO..

mohd rizaleman said...

sokong tok guru

mohd rizaleman said...

sokong tok guru

mohd rizaleman said...

sokong tok guru

Cikgu Aisal said...

Bukan ke bukit aje sepatutnya di tambah ke bukit untuk menjadi MUMIA. Mumia yg tak ingin dilihat oleh generasi akan datang. kalau Mumia Firaun org berlumba-lumba nk dapatkan tapi mumia Umno di biarlah ke bikit agar generasi akan datang tak lihat lagi UMNO ni.

Cukup la UMNO....parti yg banyak menipu...duit rakyat di rembatnya..parti berat sebelah....kalo dia yg buat ok tapi kalo pembangkang yg katakan fuh..semua tak betul....Selamat Tinggal UMNO........

man said...

utk abe mie

50 thn kta brda bwh pmrnthn umn...

50 thn dlu..

nisbah pndptn perkapit bngsa "kita"
(kesusahan la 2)bbndg "bangsa" lain, besar...

"bangsa"lain jadi tokey kedai kedai....
"kita" jadi pembeli...

50 thn umn... mmrntah...
ada sgala kuasa utk buat sglnya...
ada sgla duit nk tlg ank bgsanya..
ada sgla jentra utk tlg bgsanya...
ada sgla "dasar" utk tlg bgsa...

ada sgla2 mentri.....
utk bgnkn islm....
utk bgnkn ank2 mmuda spya xmggur..
utk jg kslmtn ngra spya ank org xkna culik....
utk pastikn ank muda jadi "org"...

utk pstkn "wilayah2" yg dlunya bdaulat dbwh tanah melayu x tcabul kdaulatannya....
igt,hkktnya bkn skali tcabul...
tp dua kali...

ada sgla2nyala pendek citenye...

50 berlalu (lama tue!!!)
skrg....

nisbah pndptn perkapit bgsa "kita"
bbndg "bangsa" lain,
aku rs lg besar...

"bangsa"lain jadi tokey kilang....
"kita" jadi pembeli jugak (bukak kedai runcit bli kt kilang)...

melayu dlm 50 org blm tntu ada yg mmpu bli kete2 mwah...
"bangsa" len? blambak2....
mmg btl ramai yg kaya...
tp bgsa len jauh lagi byk hrta bbndg "kita"...

sila rujuk jumlah harta,(tanah kot), "bgsa" lain bbndg "kita" utk kpstian..

aku xbrani ckp klu xpasti...
xbrani fitnah2 org jadi yahudi klu xde bukti..
fitnah lg besar dosa dr mmbunuh...
klu yahudi xkn ramai ulama msia tmasuk luar ngara sokong...
ulama xbrapa pndi ka sapa yg xpndi ckp ikut hati bkn dgn bukti...

btl ke pelaksanaan "dasar" yg umn.. buat slma 50 thn?
apa yg dia buat?

umn... jgn slhkn rakyat xbrusaha...
rakyat mcm ank...
pmimpin mcm bapak
mcmna yg bapak corak ank..
itula hasilnya...
slgi xde bimbgn spnuhnya...
org2 "kita" kt kmpg xkn kmana...
tanam ubi....dpt 20sen skilo(agak2)
"bgsa" len bli..proses jd krepek sgra... dpt rm2.50... jauh lagi untung...jadi kaya raya.. sbb ape?
ada tecnologi(machine)

org "kita" yg kmpg ni xkn th nk kluar ngra cr tknlgi2 br ni klu xde pmmpin yg tlg...
ada pn skit2 bgai mlpas batuk dtgga..
iklan kt tv je lbih (kot)...

pk.....

klu pk logik la
klu duit bbilion2 dblnjalakan..
sgla2 nya dlm tgn pmmpin 2 dlm masa 50 thn...
"bgsa"kita dh sama kaya dgn "bgsa" len!!!

tp pk
50 thn mmrintah....
bjya atau tidak ape yg dsbutkn d ats...

pk scra rasional...
jgn dgn amarah....
tujuan bkn nk mykitkn hati mana2 org atau bangsa...
ttpi sbgai renungan d bulan ramadhan yg patut dpenuhi dgn ibadah...
bersedekah pd yg dtimpa bencana...
bkn makan angin dluar ngara...

megat said...

aku setuju dengan kau man

memang umno tak boleh di harapkan
untuk tolong bangsa sendiri.

kimu said...

askum, smpi hati tok Guru ziz suruh UMNO lari ke bukit,mereka itu dah buncit perut kenyang dgn harta mana larat naik ke bukit.Bayangkan muka hansome muhyiddin klu di baham rimau bintang, kkan sian juga.Sya cdgkan tok guru ziz,Umno humban ke laut je, mcm najib biar sodokah utk jows,UMNO ni dah tak wajar sgt wujud di permukaan bumi manusia, permukaan bumi neraka sesuai.tapi sia cdgkan supaya UMNO lari ke sepulut batu punggul jaga sarang burung di sana. Datuk ghani ada di sana tunggu kamu dari kl.Dollah punyai muka tu sian betul,mcm kueh jemput2 comel!Paklah suruh dia lari ke Malalap tenom jaga sawit marina, mahadir masuk batu cave gua lying keningau.Anwar n Kit Siang suruh mereka buat ibadat Umrah d Mekkah.Mas...kang mas..

john rambo said...

saifol = bapok

mohd said...

UMNO= Untuk Melayu No Otak

bn@umno said...

mohd

ko dah silap sebenarnya:

UMNO = Utuh Melayu Negara Ok.

sharp shooter said...

sudah le tu.org ameno ni bukan tau bahasa n maksud tok guru.yang mereka tau bahasa fulus je kan3 bn@umno?.dari lari ke bukit baik hantar ke guantanamo je banyak lagi sel kosong menanti.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...