Tuesday, September 9, 2008

Anggota rombongan BBC ke Taiwan letak jawatan dalam BN

TAIWAN, 9 Sept: Salah seorang anggota rombongan Kelab Penyokong Kerajaan (BBC) Barisan Nasional ke Taiwan, Huan Cheng Guan menghantar notis melalui SMS meletakkan jawatan sebagai Ketua Pemuda BN Pulau Pinang jam 12.30 tengahari tadi.

Beliau mengambil tindakan itu selepas tidak bersetuju dengan tindakan para penyokong Datuk Ahmad Ismail yang mengoyak gambar pemangku Presiden Gerakan, Dr Koh Tsu Koon di Menara Umno Pulau Pinang semalam.

Ahmad dengan disokong oleh kesemua 13 bahagian Umno Pulau Pinang turut mendesak Gerakan dipecat dari BN. (Pengerusi Perhubungan Umno Pulau Pinang adalah Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi).

Cheng Guan yang merupakan Ketua Pemuda Gerakan Pulau Pinang menghantar notis itu kepada pemimpin BN serta Ketua Pemuda Umno, Datuk Seri Hishamudin Tun Husein.
Salinan notis itu juga dihantar kepada media tengahari tadi.

41 anggota Parlimen BN serta beberapa pegawai (termasuk Cheng Guan) dalam siri lawatan ke Taiwan mulai semalam.

Lawatan ini disifatkan sebagai tindakan 'panik' BN untuk menghalang anggota Parlimen mereka menyertai Datuk Seri Anwar Ibrahim menubuhkan kerajaan baru yang dijadualkan 16 September ini.

101 comments:

AJK-UMNO said...

DULU DULU...

-->Blogger bn@umno said...



chedet ni menyibuk je.Malaysia jadi macam ni pun disebabkan oleh si mamak ni juga yg memerintah secara diktator 22 tahun yg lalu.Si mamak ni sepatutnya disumbatkan dalam penjara atau di dakwa dibawah ISA.

(August 14, 2008 1:57 AM)








DULU..DULU...

-->Blogger bn@umno said...


aku sejak dulu lagi dah bencikan si mamak ni walaupun masa itu dia masih lagi dalam BN.Aku lebih respect AAB drpd si mamak ni kerana beliau seorg yg bertimbang rasa, adil, tidak bersikap diktator dalam pemerintahan dan banyak lagi.Cuma dr segi pentadbiran AAB ada sedikit kelemahan tapi aku yakin AAB mampu melonjakkan semula ekonomi malaysia jika kita sama-sama memberi sokongan sepenuhnya kpd AAB.kalau AAB nak dibandingkan dgn DSAI, confirm DSAI pasti jauh ketinggalan.

(August 14, 2008 3:10 AM)



HEHE .. HEHE .. KINI

Blogger bn@umno said...





wow berita baik.aku dengar DR M bercadang untuk menyertai BN semula bagi menguatkan jentera BN yg agak lemah sekarang ni.mungkin sebelum 16 sept Dr.M akan sertai BN.nampaknya besar kemungkinan impian DSAI membentuk kerajaan baru tidak akan tercapai dgn kemasukkan Dr.M ke BN semula.

September 8, 2008 4:31 AM







INI LA BUKTI BN@UMNO NIE BODOH KAH.. KAH... KAH,,, HARI NIE CAKAP NYER LAIN ESOK CAKAP NYER LAIN LA PULAK,,, BODOH SUPER LEMBU...



SAUDARA2 TENGOK LA LEPAS NIE DIA JAWAB APA MEH KITER RAMAI2 TANYA BN@UMNO NIE KENAPA DIA BERCAKAP BERCANGAH2??

September 8, 2008 9:28 PM

AJK-UMNO said...

mana ko nak lari lg BN@UMNO??
keluar la beb...

anjar said...

Serupa sangat!!,,

DULU - DULU...

Pak Lah kata ...
"saya tak akan bubar parliman dalam masa terdekat" alih - alih esoknya umum bubar perliman.


DULU - DULU
Pak Lah kata...
"kerajaan tak akan naikkan minyak lepas pilihan raya, kalau naik pun tahun depan, alih - alih dua minggu lepas tu petrol naik sampai 78 sen.

biasala bn@umno memang sama ngan mentor dia, dua - dua kaki penipu, cakap tak serupa bikin, lidah becabang, tak pun bn@umno ni sebenarnya Pak Lah kut, dari gaya hujuh bangang tu macam sama, bingai -bingai nya pun sama. Sah orang yang sama. Blah la Pak Lah!

faizhensem said...

DULU DULU.....

Orang UMNO melaungkan ketuanan melayu bila tragedi 13mei....

Maka mereka buat DEB, dll utk memperjuangkan hak melayu....

Namun, dasarnya shj bagus. pengisiannya x sehebat kata2 sorak ketika pru....

Walaubagaimanapun, rakyat Malaysia masih percaya pada BN kerana mainan media.....

SEKARANG....

Media sudah banyak yang terbuka seperti astro, internet, blog dan lain2.....

rakyat semakin nampak kebobrokan puak2 umno....hanya en zali, abg mie dan bn@umno je yg x tau....rakyat yg lain secara amnya mengubah undi mereka x kira melayu, cina, india....

Namun, puak UMNO masih ada taktik yg sama....kononnya dengan melaungkan slogan ketuanan melayu dan mempunyai sikap yg racist yg tinggi menyangka mereka akan dapat sokongan spt 13mei....

Tetapi rakyat sudah matang......
Buat GERAKAN, tinggalkan BN, join PR....begitu jgk dgn parti2 lain....
Mari kita jadikan BN=BE END

Mohd said...

bn@umno takkan berani muncul kat sini lagi..sebab ada DULU-DULU...

aoazmi said...

Be End dah celaru! Datuk Ahmad Ismail lawan Taukey Besar. Angkut geng 13 cawangan koyak gambar TS Koh Tsu Koon. Lepas ini, jangan terkejut kalau,

> Separuh MP balik dari Taiwan lompat parti.

atau

> Baki MP yang tak ke Taiwan declare lompat parti.

atau

> Pak Lah bubar parlemen atau istihar darurat.

> Gerakan declare keluar BN.

> Mantan PM masuk UMNO. Cuba selamat, tapi nasi dah jaadi bubur.

Semuga RAMALAN ini menjadi semacam RAMALAN KAJI CUACA.

Salam..

faizhensem said...

hahaha...
di mana ghaibnya bn@umno?
di mana hilangnya abg mie?
di mana perginya en zali?
di mana mereka2 penyokong dulu kini selamanya ni?
harap2 dah melompat jgk la ke PR...
keh2...

muraisenja said...

maaf semua sahabat bloger sekalian sebelum saya komen izinkan saya ucapkan takziah buat bn@umno, abg mie, zali serta sekutu-sekutunya...
pukulan maut...TKO beb .... Innalillah....

sekarang apa cerita ni semua yang dibuat dan dirancang x menjadi.... balik2 kena batang hidung sendiri kesian kt depa....

Ingatlah bahawa walau sehebat manapun perancangan kita namun tak akan dapat menandingi perancangan Allah. Oleh itu bertaubatlah sebelum terlambat.

peon pencen said...

Itu le aku dah cakap, jangan pukul sampai ko. Sekarang apa dah jadi?
Dgn siapa kita nak berdebat lagi?

Alamat jadi sunyi sepi le laman SIASAH ni

Aku berharaf mereka akan kembali.

aoazmi said...

JANGAN SUSAH , MEREKA AKAN KEMBALI TAK LAMA LAGI BILA TUN MAHATHIR SUDAH COMFIRM HANTAR BORANG KEAHLIAN UMNO. MEREKA SEDANG MENGUMPUL MAKLUMAT-MAKLUMAT YANG SAHIH.SAYA PERCAYA TARING MEREKA AKAN LEBIH TAJAM TAK LAMA LAGI.

SEBENARNYA, TUN AKAN MASUK BALIK DALAM UMNO SEBAGAI 'TIKUS BAIKI LABU'. TIADA APA YANG BOLEH DISELAMATKAN LAGI UMNO INI. BEGITU JUGA BN.

TUN BERSAMA KU LI AKAN ATACK PAK LAH DAN MENONJOL MAHYUDIN NAIK KE ATAS! TENGOK LAH NANTI.

BLOG chedet PUN AKAN HAYUT BERSAMA IDEA-IDEA YANG CAKAP TAK SERUPA BIKIN.

SEMUANYA 'HIPOKRIT' DAN ADA UDANG DI SEBALIK BATU.

KITA TUNGGU....

azizah said...

jangan jadi bodoh dan tolol. buka hati dan minda. banggakah kalian apabila bangsa sendiri yang jatuh. apa yg terjadi di selangor dan perak, itu kah yang kamu semua mahukan.
selidiklah diri sendiri dulu. kalau tak kerana umno anda pun belum tentu boleh hidup.

admin said...

Dulu memang kami harap UMNO jaga melayu dan Islam. Tapi kini UMNO kini sudah lari perjuangannya. Kini UMNO kalau nak kuat parti kena ada habuan dulu. Dulu zaman tunku abd rahman mereka kerja sukarela.

Rata-rata pemimpin umno sokong kerana ada udang di sebalik batu bata kontrak yang akan mereka akan dapat. Berpura-pura sokong UMNO tapi tidak ikhlas berjuang menjaga melayu.

Kaum muda sudah tidak caya lagi UMNO. Sebab itu mereka mahu pemimpin agama yang lebih ikhlas.

Saya dulu ahli UMNO, kini saya lihat UMNO menyimpang jauh dari perjuangan asal. Dimana silap UMNO

pudics said...

Ni minah mana pulak ni.. weh aku nak cakap selama dalam umno ni tinggi sangatkah martabat melayu di julang..
kamu faham demokrasi kah.. kuasa di tangan rakyat, kalau yang ada ni tak menampakkan hasil kita tukar angin lah.. ni mesti takut hilang kedudukan jika pr ambik alih nih..

bonzer said...

Oooo Azizahhhhhhhhhhh
Huduh rupamu
Huduh rupamu
Di pandang mata
Bagai jembalang dari kuburan
Siang malam terbayang wajahmu seorang

Kerajaan Rakyat said...

Oh Azizah,

Kamu yang bahalol dan banggang!!!

Kalau ada orang cakap UMNO itu 50% betul,
maka kepala hotak orang itu 50% tak betul.

Kalau ada orang cakap UMNO itu 100% betul,
maka kepala hotak orang itu 100% tak betul.

Kalau ada orang cakap UMNO itu 100% tak betul,
maka kepala hotak orang itu 100% betul.

GEMILANG UTARA said...

16 September
Salam.
BN- 140 kerusi (MP Islam - 89 kerusi ; MP Bukan Islam - 51 kerusi)
Pakatan Rakyat - 82 kerusi ( MP Islam - 43 kerusi ; MP Bukan Islam - 39 kerusi )
Katakanlah apa yang diimpikan oleh DSAI menjadi kenyataan, 30 MP BN melompat kepada Pakatan Rakyat dan semuanya bukan Islam, maka kerusi Pakatan Rakyat akan menjadi MP Islam masih 43 kerusi manakala MP Bukan Islam menjadi 69 kerusi. Jika inilah yang DSAI mahukan maka dia akan memusnahkan Islam dan Melayu di Malaysia. Bersama-samalah kita berdoa agar impian dan angan-angan ini hanya jadi omong kosong.InsyaAllah.
Renung-renungkanlah kita bersama-sama.............

GEMILANG UTARA said...

16 September
Salam.
BN- 140 kerusi (MP Islam - 89 kerusi ; MP Bukan Islam - 51 kerusi)
Pakatan Rakyat - 82 kerusi ( MP Islam - 43 kerusi ; MP Bukan Islam - 39 kerusi )
Katakanlah apa yang diimpikan oleh DSAI menjadi kenyataan, 30 MP BN melompat kepada Pakatan Rakyat dan semuanya bukan Islam, maka kerusi Pakatan Rakyat akan menjadi MP Islam masih 43 kerusi manakala MP Bukan Islam menjadi 69 kerusi. Jika inilah yang DSAI mahukan maka dia akan memusnahkan Islam dan Melayu di Malaysia. Bersama-samalah kita berdoa agar impian dan angan-angan ini hanya jadi omong kosong.InsyaAllah.
Renung-renungkanlah kita bersama-sama.............

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

KIRA BERANI JUGA ORANG UMNO...

PAS BILA DAP KATA langkah mayat saya dulu, tak pula nak lawan DAP. Diam adalah.

Kenapa PAS tak sanggup koyak gambar DAP?


takut sangat kot sebab PAS bergantung pada DAP untuk tubuh kerajaan di Perak.

TAKUT PADA TUHAN LAH kenapa perlu takut kat manusia

nalapambu said...

nalapambu ada sikit tekujut,

'Azizah' kata : melayu sudah jadi susah di selangor dan perak. Apa, itu jam BN perintah, melayu ada banyak senang ka?

Sekarang PR banyak ADIL, tara serupa BN, busuk punya parti, itu UMNO lagi busuk, banyak tipu punya orang.

nalapambu said...

sdr 'abe mie',

UMNO memang berani, berani koyak gambar saja.

Tidak lama lagi, UMNO akan sendiri koyak. Sekarang pun sudah mula koyak.

Semua ahli2 MCA, Gerakan dan MIC sudah 'koyak' dari BN(UMNO).

Sekarang UMNO sudah jadi 'beruk tunggal'.

Orang2 melayu yg bijak pun sudah lari tinggal kan UMNO. Cuma melayu yg fikiran sempit dan kurang akal saja yg masih sokong UMNO.

anjar said...

Sahabat2 penyokong PR.....

Peon pencen, saudara jangan risau pasal kehilangan abe mie, bn@umno dan en zali. Sekarang dah ada pencacai umno yang baru pulak(Azizah) yang pastinya bukan Kak Wan.

ketahuilah oleh kalian semua bn@umno sudah tukar nama sebab tak leh nak balas hujah ajk-umno, tukar jadi Azizah, kesian! dari ada telo kecut sekarang dah hilang telo...

kah! kah! kah! inilah gelak paling ikhlas dari aku semenjak Pak Lah jadi PM.

peon pencen said...

sdr gemilang utara,

perangkaan anda tu memang tepat.

Tapi tahu kan anda siapa yg akan lompat masuk PR?

Sebenar nye semua MP Islam dlm BN sudah tahu bahawa BN sudah TIDAK boleh di pulihkan lagi dan akan runtuh.

Jadi semua MP Islam yg sedar dan insaf akan lompat masuk PR. Maka PR TIDAK akan kekurangan MP Islam nye.

Begitu juga MP yg bukan Islam akan turut sama lompat kedalam PR, kerana BN akan runtuh.

media said...

Belum apa-apa dah kena. baru sikit tu.

http://video-politik-malaysia.blogspot.com/

anjar said...
This comment has been removed by the author.
faizhensem said...

ooooo....
akhirnya ada juga abg mie...
kah2....
biasa byk modal nak tulis....
kemana peginya nukilan anda tersebut?
wakaka....

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

anjar said...

gemilang utara said...

BN- 140 kerusi (MP Islam - 89 kerusi ; MP Bukan Islam - 51 kerusi)
Pakatan Rakyat - 82 kerusi ( MP Islam - 43 kerusi ; MP Bukan Islam - 39 kerusi )
Katakanlah apa yang diimpikan oleh DSAI menjadi kenyataan, 30 MP BN melompat kepada Pakatan Rakyat dan semuanya bukan Islam, maka kerusi Pakatan Rakyat akan menjadi MP Islam masih 43 kerusi manakala MP Bukan Islam menjadi 69 kerusi. Jika inilah yang DSAI mahukan maka dia akan memusnahkan Islam dan Melayu di Malaysia. Bersama-samalah kita berdoa agar impian dan angan-angan ini hanya jadi omong kosong.InsyaAllah.
Renung-renungkanlah kita bersama-sama.............

anjar said..

Ini lagi satu hujah ikut suka, apa yang katakan - katakan? kau baca pulah hujah ikut suka aku.

Aku pulak katakan, BN 140 kerusi (MP Islam - 89; MP bukan Islam - 51) PR 82 kerusi (MP Islam -43; bukan Islam 39) katakan 30 MP BN lompat kepada PR bukan Islam maka MP PR bukan Islam sekarang 69, apa lagi 30 jugak MP BN Islam lompat ke PR, sekarang PR dah ada 73 MP Islam, MP BN bukan Islam lompat lagi ke PR, MP BN Islam lompat jugak, lompat lagi, lompat jugak, lompat lagi, lompat jugak.

Sekarang MP PR Islam 129 (Pak Lah, Najib, Khairy hantar borang PR tak lulus). MP PR bukan Islam 90, jadi MP PR 219, MP BN 3.

Korang pikir la hujah aku ni logik ke tidak? (ikut aku tak logik) tapi tak ada yang mustahil dengan kehendak Allah, dia berhak beri hidayah kepada sesiapa yang di kehendakinya. Renung - renungkanlah kita bersama - sama.....

muraisenja said...

gemilang utara said...

BN- 140 kerusi (MP Islam - 89 kerusi ; MP Bukan Islam - 51 kerusi)
Pakatan Rakyat - 82 kerusi ( MP Islam - 43 kerusi ; MP Bukan Islam - 39 kerusi )
Katakanlah apa yang diimpikan oleh DSAI menjadi kenyataan, 30 MP BN melompat kepada Pakatan Rakyat dan semuanya bukan Islam, maka kerusi Pakatan Rakyat akan menjadi MP Islam masih 43 kerusi manakala MP Bukan Islam menjadi 69 kerusi. Jika inilah yang DSAI mahukan maka dia akan memusnahkan Islam dan Melayu di Malaysia. Bersama-samalah kita berdoa agar impian dan angan-angan ini hanya jadi omong kosong.InsyaAllah.
Renung-renungkanlah kita bersama-sama.............

memang betul MP Islam - 89 kerusi dalam BN tapi majoritinya islam yang munafik(terang2 tolak islam), apa bezanya dgn MP Bukan Islam - 51 kerusi tu.

angkara 89 org nilah yg buat melayu hancur... melayu skrg ni dh tenat akibat 89 org ni lah...
konon nk perjuangkan melayu.

Ni nk tanya sikit kt gemilang utara ni apa yg melayu dpt selama 51 tahun bersama bn umno... berapa byk syarikat milik org melayu yg ada skrg. berapa byk kontraktor org melayu yg ada skrg (kontraktor kelas F byk la, tu pun di kalangan kroni2 yg 89 org ni yg ramai)

siapa sebenarnya yg yg hancur kan melayu, siapa yg khianat melayu, siapa yg pinggirkan melayu, siapa yg kurangkan kuasa raja2 melayu, siapa yg hancurkan bahasa melayu,
siapa...
siapa...
siapa...
jawapan paling tepat = geng 89 org ni la....

itu baru dipersoalkan tentang melayu belum islam lagi.... cakap tu jgn guna kepala lutut...

ko fikir la sendiri...

miekabo said...

salam...
apa-apa pun kita tunggu babak seterusnya dari keputusan mesyuarat khas majlis tertinggi puak hari nih...
apa keputusan dia org yek???

sian ahmad ismail(kepala gengster yang tak brape nak jadik...)tu, kena jugak "tindakan tatatertib" ko yek...
"tatatertib" yang macam mane yek???
mesti "berat" hukuman tu...
hukuman sula kot???

kita sama-sama tunggu sandiwara seterusnya....
manalah tahu boleh masuk Anugerah Bintang Popular TV3 Suku
paling-paling bangsat pun dapat Anugerah Pelakon Tambahan Paling Popular
WAKAKAKA.....

bUnGa mElaTi said...

salam...

mana pergi nyer ketua pencacai bn@umno yer. mana sorg lagi seteru dia en. zali, wah nampak nyer ade sorg lagi pencacai baru lah 'azizah'... wakakaka....

lawak2 cakap anuar ibrahim tu main kan isu perkauman tapi sape yg buat timbul akn isu perkauman?? BN jugak.. pelik2 lah malaysia ni.. aku nak tgk apa hukuman yg bakal di kenekan pada sorg 'gengster' UMNO ni, bkn main berani lagi, tak nak mintak maaf, besor kepala btol, apa kata paklah?? "ini tak cukup menggembirakan saya" klu org2 PR aku agak dah berhari duk dalam tahanan ISA tu, bila ade org luar selain BN main isu perkauman pak lah mcm cacing kepanasan tak sabr nak sumbat dalam tahanan ISA, tapi bila org BN ko rase tak gembira je?? tu je?? adik aku pun rase tak gembira bila dia tak dapat 'jajan' (cekidis)...

lawak...lawak... oh malaysia ku tanah tumpah ku... mcm mana lah ko diperintah oleh seorang yg tak berapa nak guna otak bila bercakap, tak guna akal bila bertindak tapi guna kepala lutut jer.. tu pun kepala lutut yg dah tak berapa nak kuat sgt dah...

kepada azizah.. bn@umno dan en. zali.. lu pikirlah sendiri.. jgn jadi pak lost yg pikir guna kepala lutut...

salam reformasi...

Hamba Allah said...

Salam Ramadhan Al-Mubarak. Semoga Kita teruskan Jejak lailatur Qadar. Bukan saja jejak ke Putrajaya.

Kalau YB Gerakan dan MIC dan MAC melompat dinegeri Sembilan, bersama 15 YB sedia ada dari DAP. Alamatnya jatuh pula 1 negeri yang diperintahkan oleh BN.

Kerajaan Negeri Sembilan yang baru ialah : Semua EXCO 10 non Muslim. Hanya MB seorang saja yang Melayu/Islam, iaitu dari DUN PAROI, YB Taufek. Nampaknya Melayu semakin berputih mata.

Jadilah Negweri 9 negeri kedua di kuasai oleh DAP selepas Penang. termasuk Perak.

Kau fikirlah..............

Mr Green said...

16 September
Salam.
BN- 140 kerusi (MP Islam - 89 kerusi ; MP Bukan Islam - 51 kerusi)
Pakatan Rakyat - 82 kerusi ( MP Islam - 43 kerusi ; MP Bukan Islam - 39 kerusi )
Katakanlah apa yang diimpikan oleh DSAI menjadi kenyataan, 30 MP BN melompat kepada Pakatan Rakyat dan semuanya bukan Islam, maka kerusi Pakatan Rakyat akan menjadi MP Islam masih 43 kerusi manakala MP Bukan Islam menjadi 69 kerusi. Jika inilah yang DSAI mahukan maka dia akan memusnahkan Islam dan Melayu di Malaysia. Bersama-samalah kita berdoa agar impian dan angan-angan ini hanya jadi omong kosong.InsyaAllah.
Renung-renungkanlah kita bersama-sama.............

ARTIKEL PELEMBANGAAN 153-154 MENGATAKAN HAK HAK KEISTIMEWAAN MELAYU WALAUPUN DIPERINTAH MANA MANA PARTI.INI DIPERSETUJUI OLEH MAJLIS RAJA RAJA MELAYU.

SO APA NAK TAKUT DENGAN HAK MELAYU?

NI PROVOKASI PERKAUMAN YG SANGAT HINA...

CUBA LAGI....KAMI RAKYAT MALAYSIA CERDIK TAK MAKAN DENGAN UGUTAN DAN PROVOKASI JIJIK OLEH UMNO!

MELAYU HILANG AKU TAK KISAH...ISLAM HILANG YG TU AKU TAKUT..

AJK-UMNO said...

Blogger azizah said...

jangan jadi bodoh dan tolol. buka hati dan minda. banggakah kalian apabila bangsa sendiri yang jatuh. apa yg terjadi di selangor dan perak, itu kah yang kamu semua mahukan.
selidiklah diri sendiri dulu. kalau tak kerana umno anda pun belum tentu boleh hidup.

September 9, 2008 8:11 AM


----------------------------------



hahahahahahah......hahahahahahahahah..
hahahahahah...hahahah...hahahahha..
hahahahha... nie satu lagi bodoh superr lembu.. mcm bn@umno... ker ko nie adik bn@umno...hahahaha...
adik aku kat umah pun ketawa.. dengar hujah ko yg mengatakan tanpa umno org tak boleh idup...


pui....pui... najis... takyah nak balas hujah bodoh ko nie.. pun ko dah kalah awal2..





p/s kirim salam kat bn@umno yer..

atzmand said...

chait! azizah busuk punya worrang! aney ada ingat ini porompuan sama ittu abe mie sama ittu bn@umno sama ittu zali sama punya worrang la. nama saja kasi tukar bikin ramei ini room dei poddah..

putra revolusi said...

Isu Datuk Ahmad Ismail ini perlu kita jadikan iktibar. Itulah lain kali mulut tu jangan celupar sangat. Diri dia sendiri pun bukan Melayu tulen, nak mengata kat bangsa bukan-Melayu sebagai bangsa penumpang pula. Korang perasan tak tampang wajah Datuk Ahmad Ismail, terutama hidungnya itu macam Melayu ke macam hidung Mahathir? Aku orang Penang aku tahulah yg mana Melayu tulen yg mana campuran pendatang India. Aku pun Melayu tapib ada campuran darah pendatang juga iaitu setitik dua titik ada darah India + Siam, apa nak heran kerana itulah realiti masyarakat Malaysia. Jadi jangan nak bangga sangat kononnya kita ni pribumi Malaysia hanya kerana ada 'bin' atau 'binti' yg menghubungkan nama kita dan nama bapa kita. Jangan pula hina kaum Cina & India sebagai penumpang atau pendatang kerana belum tentu datuk nenek kita juga bukan berasal dari luar Malaysia. Jangan hina kaum lain, nanti kita seperti menghina datuk nenek kita yg juga berasal dari luar.

Sejarah telah mencatatkan orang Melayu tulen itu pun bukan berasal dari Malaysia. Mengikut sejarah, orang Melayu berasal dari wilayah Yunnan, China. Sebelum gelombang perpindahan orang Melayu dari Yunnan ke Nusantara ini, hanya Orang Asli yg merupakan pribumi asal negara ini. Yang membezakan perpindahan orang Melayu tulen dengan kaum bukan Melayu ke Malaysia hanya tarikh berlakunya perpindahan itu, kerana orang Melayu tiba terlebih awal ke Malaysia dari kaum lain, kecuali orang Melayu keturunan Jawa, Minang dan suku-suku kaum berasal dari pulau-pulau Indonesia lain yg sebahagiannya tiba lebih lewat dari orang Cina & India.

Perdana-Perdana Menteri kita juga tiada seorang pun yg berdarah Melayu tulen. Tunku Abdul Rahman berketurunan Siam, Tun Razak berketurunan Sulawesi (Indonesia), Hussein Onn berketurunan Turki, Mahathir berketurunan India & Pak Lah berketurunan Arab. Tapi semuanya mengaku Melayu walaupun tidak mengamalkan budaya Melayu sepenuhnya.

Jadi terimalah realiti sama ada kita orang Melayu, Mamak, Cina atau India semuanya berkongsi bumi dan langit yg sama. Janganlah bersikap perkauman yg boleh menjerumuskan kita ke suatu pertelagahan kaum yg tidak menguntungkan sesiapa pun.

nalapambu said...

Is karang UMNO punya o rang manyak susah kasuk sini. Kasi hantam sama dia cukup2. Tara guna busuk punya UMNO!

faizhensem said...

apa barang abg mie baru 1 komen.....
keh2....
ntah2 dia tukar pg azizah x?
x pun bn@umno kot tukar nickname ke azizah....
keh2....
kepada en zali, bn@umno dan abg mie, marila kita berhijarah ke PR bersama2...wakaka.....

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

aoazmi said...

emm..aku dah kata, lepa keluaq juga dengan ahli baru namanya azizah. Mana lepa boleh tahan tengok UMNO kena hentam ari-ari. Maka keluaqlah dengan idea-idea basi yang tak kesudah tu fakta auta.

Fakta - Mahyuddin kata Mahathir nak masuk balik UMNO dalam waktu terdekat. Maka naik tocanglah orang UMNO. Ada yang risau, ada yang syok sendiri. Sebenarnya Mahathir ada agenda sendiri! Yang mana ludah Mahathir dulu nampaknya kena jilat balik! Astaghfirullah...

Fakta - Anuar masuk mahkamah ari ni. Kita tengok apa nak jadi!Nasib tak baik pi..

Sekian. Salam..

faizhensem said...

tp boring jugak x da depa bertiga ni....
x panasla jdnya komen siasah ni....
azizah plak x berapa menyengat....

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

muraisenja said...

azizah memang tak akan menyengat punye bro.... apa taknye, baru jer masuk kena gertak otai2 sini terus tercabut sengat...kah.kah.kah.

AJK-UMNO said...

mana pii.. bn@umno nie???

abdrahim kassim said...

Sdr. Pengarang,

Semua ini mainan BN. Kalau betul-betul nak selamatkan negara tangkap dan simpan Ahmad Islmail tu dalam kurungan.

Kenapa dibiarkan dia melalak sana sini membakar semangat orang tak tentu pasal.

Ini semua adalah percubaan untuk memberi nyawa kepada Gerakan. Bukankah Gerakan sekarang ini tinggal nyawa-nyawa ikan.

http://rahimkassim.blogspot.com/

faizhensem said...

gua bukan apa ar bro....
kalau DR M masuk UMNO....
ezam mcmana?
kemana la pg nya beliau nanti?
nak telan mati bapak, ludah mati mak...
tu la ezam.....sapa suruh masuk UMNO...

MOHD AFIF said...
This comment has been removed by the author.
putra revolusi said...

Anggota rombongan BBC yg ke Taiwan tu nak belajar pertanian jenis apa, ya? Cuba perhatikan sedutan sektor pertanian Taiwan:

AGRICULTURE (1.4% of GDP):

Major Product: PORK, rice, fruit & vegetable, sugarcane, poultry, shrimp etc.

Cuba teka, pertanian jenis apa depa nak belajar hingga terpaksa pi sampai ke Taiwan tu? Kalau setakat nak belajar tanam sayur, tebu dll di negara ini pun boleh belajar kerana kita ada ladang sayur dan ladang tebu yg begitu luas di Cameroon Highland dan Chuping.

Entah-entah depa ke Taiwan pi belajar nak menternak binatang yang bernama 'pork' itu kot? Bukankah binatang yang bernama pork @ khinzir @ babi itu mempunyai permintaan yg besar juga di kalangan rakyat Malaysia, jadi sesuai sangat kan depa pi Taiwan utk belajar menternak babi?

BOYOT said...

anjar said...
Sahabat2 penyokong PR.....

Peon pencen, saudara jangan risau pasal kehilangan abe mie, bn@umno dan en zali. Sekarang dah ada pencacai umno yang baru pulak(Azizah) yang pastinya bukan Kak Wan.

ketahuilah oleh kalian semua bn@umno sudah tukar nama sebab tak leh nak balas hujah ajk-umno, tukar jadi Azizah, kesian! dari ada telo kecut sekarang dah hilang telo...

kah! kah! kah! inilah gelak paling ikhlas dari aku semenjak Pak Lah jadi PM.

-----------------------------------


Anjar..

Sebenarnya di BN@UMNO dah g buat operation tukar jantina... Dari jantina BN@UMNO ke Azizah... So takda apa yang nak dihairankan kerana ANJING tetap ANJING... Tukar jantan atau betina nama di tetap ANJING....

atau lebih glamoor "BN@UMNO ANJING"

appa macha! said...

mahadey masuk ameno kalu, ittu ezam mana mau lari daa.. lari pigi pas sana mesti kasi potong dia punya anu, mau balik pkr sana pintu tutup suda.. aney kasi tau mesti ezam tubuh barru punya parti.. parti kotak semalaysia..

BOYOT said...


Baha Men
Who Let This ANJING TINOO ( Azizah ) Out Lyrics

Who let this ANJING TINOO ( Azizah ) out
(wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf)
(wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf)
(wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf)
(wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf)
Who let this ANJING TINOO ( Azizah ) out
(wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf)
Who let this ANJING TINOO ( Azizah ) out
(wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf)
Who let this ANJING TINOO ( Azizah ) out
(wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf)
Who let this ANJING TINOO ( Azizah ) out
(wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf)

When the party was nice, the party was jumpin'
(Hey, Yippie, Yi, Yo)

And everybody havin' a ball
(Hah, ho, Yippie Yi Yo)

I tell the fellas "start the name callin'"
(Yippie Yi Yo)

And the girls report to the call
The poor ANJING TINOO show down
Who let this ANJING TINOO ( Azizah ) out (wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf)

Who let this ANJING TINOO ( Azizah ) out (wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf)

Who let this ANJING TINOO ( Azizah ) out (wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf)

Who let this ANJING TINOO ( Azizah ) out (wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf, wuuuuf)


appa macha! said...

ayoyo macha!
ittu azizah punya bunyi ittu macam ka?

faizhensem said...

uuuu boyot....jgnla smpai mcm tu....
nanti org lain tgk jadi lain plak....
azizah ni nama bini anwar ni.....
dan lagu kegemaran p ramlee.....
ckp je penyokong bn@umno.....
biar semua puak2 barua ni tau....

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

BOYOT said...

faizhensem said...
uuuu boyot....jgnla smpai mcm tu....
nanti org lain tgk jadi lain plak....
azizah ni nama bini anwar ni.....
dan lagu kegemaran p ramlee.....
ckp je penyokong bn@umno.....
biar semua puak2 barua ni tau....

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

----------------------------------



faizhensem...

Lagu tu khas untuk si BN@UMNO yang telah menukarkan jantina kebinatangan di kepada AZIZAH...



Aku sanjung tinggi isteri DSAI YAB Wan Azizah... Srikandi Keadilan...

kayemsee said...

alahaii...boring plak takder salakkan anjing2 kompeni tu...kalau idak terhibur jugak kita, baca komen2 & hujah yg bangang menyokong umno tu...macam tengok sarkas ooo...

muraisenja said...

KHAS UTK AZIZAH

baca ikut stai ajis dlm filem seniman bujang lapok..)

"Hey... jangan kau coba berpura2 jadi Azizah...
Walaupun rupamu tak ku kenali tetapi ayat bangang(kelas ke3) mu tetap menjadi ingatan dihatiku..."

Hj.Mat said...

bn@umno lama tidak ada dia pergi keTaiwan bersama MP BN dia jadi tukang bawa beg

pudics said...

Akum Bro sume.... aku ingat si Azizah ni bukanorang lain la.. dia sebenarnya simangkuk bn@umno tu jgk.. dia saja guna nama Azizah supaya kita kutuk pulak nama tuh.. sedangkan nama tuh kan isteri DSAI jadi dia mesti tergelak besar punya.. jadi baik kita bantai si azizah ni dgn nama bn@umno gak.. aku yakin memang si mangkuk bn@umno punya kerja ni MENYAMAR LAH KONONYA.. pasal pencacai lain tak berani nak masuk blog nih.

bUnGa mElaTi said...

salam...

aku pun agak benda yg same, klu dah anjing tu tetap anjing.. senyap plak bn@umno ni dgn en. zali..

mane korang pergi g cari maklumat ke nak buat hujah...

salam reformasi...

zali said...

sekelian isi blogger,

bila ada melayu koyak gambar,bila ada melayu cerita pasal ketuanan melayu...pr cepat je cakap...'itu perkauman'

tindakan ahmad tak mahu mohon maaf itu betul dan tindakan aab juga betul iaitu tidak berpihak kepada mana-mana

tindakan mengoyak gambar juga betul sebab tak jadi kesalahan dalam undang-undang bila koyak gambar bila hati sudah panas pada apek...

masalahnya sekarang apek tu sendiri
yang begitu tertarik dengan persamaan taraf yang diperjuangkan nuar.

target mereka...bila sama taraf satu hari nanti mereka boleh memerintah malaysia dan dapat apa yang meraka tak ada

kalau tak ada nuar yang kononnya membela nasib rakyat tetapi sebenarnya hanya kuda tunggangan apek dan hindraf...dah tentu tak timbul masalah.

nuar dilihat sebagai pembawa masalah dan pencetus ketegangan di malaysia dan tidak langsung memakmurkan m'sia

nuar pengkhianat!

abe MIE said...

zali-

jangan layan monyek2 yangtak faham apa itu islam apa itu melayu. janji lantik peliwat jdi pemimpin kira dah gembira macam pak pandir. ayam menang tapi tanah tergadai..dia tak sedar kerana syok bersorak aje.

diaorang semua bukannya layak jadi pemimpin, kutuk aje tahu. beri pandangan macam, lebik macam tahi.

banyak2 website, siasah aje tempat diaorang cuba nasib. banyak website lain tak bagi 'can' kat orang fikir macam tahi.

zali, kamu cakap benda baik pun tak ada guna, kepala budak nie semua otak tahi.

http://pkrpasdap.blogspot.com

zali said...

nuar sepatutnya di isa kan kerana menjadi punca segala permasalahan yang menganggu kestabilan serta kemakmuran malaysia.

bekas banduan tu masa dalam jel dulu...malaysia cukup aman.

bila keluar jel mula nak tunjuk hero k****g nya

mulanya sibuk nak masuk parlimen tapi bila dah masuk...sampai hari ni cuma sebagai tunggul je...ada serupa,tak ada pun serupa...

brengsek!

blues untuk rakyat said...

Ahmad Ismail (cincin besar ) ketua bahagian United Malays National Organisation Bukit Bendera telah di buang dari parti.

nalapambu said...

UMNO oh! UMNO,
kenapa kau nak mampus?
macam mana aku tak mampus,
'pambu' patuk aku,

'pambu' oh! 'pambu',
kenapa kau patuk UMNO?
macam mana aku tak patuk,
UMNO kata kami 'pendatang'!


puas ati aku, mampus kau UMNO!

zali said...

"Datuk Mustafa Ali berpendapat penubuhan kerajaan baru pada 16 September ini seperti yang digembar-gemburkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mungkin berlaku atas faktor teknikal dan politik."

faktor teknikal la pulak...

pas sebenarnya pun dah meluat tengak hero hindraf yang cuma cakap je kuat dan lama...aksinya belum lagi...biasa la hero la katakan...

zali said...

nala...

b.tamil : pambu
b.melayu : ular

b.tamil : nala
b.melayu : p*ki

umno punya hal lu worang banyak sibuk tapi itu mic punya boss lu worang senyap jugak...

mic juga bn...saya cabar awak carutkan,kutuk la samy tu kat blog ni...kenapa tak berani?

Mr Green said...

Blogger abe MIE said...

zali-

jangan layan monyek2 yangtak faham apa itu islam apa itu melayu. janji lantik peliwat jdi pemimpin kira dah gembira macam pak pandir. ayam menang tapi tanah tergadai..dia tak sedar kerana syok bersorak aje.

diaorang semua bukannya layak jadi pemimpin, kutuk aje tahu. beri pandangan macam, lebik macam tahi.

banyak2 website, siasah aje tempat diaorang cuba nasib. banyak website lain tak bagi 'can' kat orang fikir macam tahi.

zali, kamu cakap benda baik pun tak ada guna, kepala budak nie semua otak tahi.

http://pkrpasdap.blogspot.com

MANGKUK

KO BILANG MANA BLOG YG LAYAN KO PUNYA DUNGU HA....AKU PERATI DAH KO TABUR TAHI KAT BLOG BLOG ORANG...

MELAINKAN BLOG UMNO KARAT AJER LAYAN KO.....PIRAH!

Mr Green said...

Keadaan semakin genting, Saiful Bukhari dikatakan akan membuat satu lagi pengakuan. Namun begitu, pengakuan ini berbentuk pengakuan INSAF terhadap apa yang dilakukanya kepada Dato Seri Anwar Ibrahim.

Selain sibuk dengan perjumpaan dengan wakil2 MP BN yg akan menyertai PR, Anwar bakal mendapat kemenangan moral sekali lagi apabila Saiful dlm waktu terdekat akan juga membuat pengakuan bahawa beliau dipaksa oleh “pihak-pihak tertentu” untuk membuat tuduhan liwat terhadap Anwar.

Sumber - http://perakexpress.com/?p=1683

HAHAHHAHHAHHAHAHHAHHAHHAHHAHHA
HAHAHHAHHAHHAHAHHAHHAHHAHHAHHA
HAHAHHAHHAHHAHAHHAHHAHHAHHAHHA
HAHAHHAHHAHHAHAHHAHHAHHAHHAHHA
HAHAHHAHHAHHAHAHHAHHAHHAHHAHHA
HAHAHHAHHAHHAHAHHAHHAHHAHHAHHA
HAHAHHAHHAHHAHAHHAHHAHHAHHAHHA

MIMPI APA SAIFUL DIBULAN RAMADHAN INI HA...

SEBELUM INI PUN MENURUT RAKAN SAIFUL DIA JATUH SAKIT SEBELUM INI..WALLAHUALLAM..

appa macha! said...

ayoyo ittu abe mie punya rambut punya stail tukar suda.. ittu busar punya perut kasi sorok ka? ayhoyoooo

Mohd said...

lorr...wujud lagik zali serta abg mie nii...huhu..hujah kalut yang tak bernas..maner ader blog yang sokong bn..kalo ader pun mesti takder update n sunyi sepi..

nalapambu said...

ini 'zali' ada Islam ka?

Dey! 'zali' saya hindu pun ada tau, Islam tara boleh cakap kotor bila puasa.

Ini 'zali' mesti UMNO punya islam hadari.

bodo punya 'zali' bulan puasa cakap kotor, tara maruah punya orang.

zali said...

en hijau...

setakat nak jaja cerita rekaan & murahan & sampah sebegitu...

jelak dan bosan la...

awak jaja la pulak punggung ke...apa ke yang sesuai dengan saluran ketua awak...saluran emas.

zali said...

nala hindu...

lu cakap saja tarak guna...lu saya sudah cabar kasi kutuk itu sammy vellu lu tarak berani...

sekarang lu duduk diam diam kasi main lu punya ular...

appa macha! said...

amma..
kasi pathuk sama dia nala kasi pathuk

zali said...

nala...

itu ular kasi potong la...

nalapambu said...

apa, 'zali' lagi mau cakap kotor ka?

'zali' ada tau ka? isemua india sudah lari masuk DAP atau PKR! masuk PAS pun ada juga.

melayu tara pandai juga ada dlm itu UMNO.

faizhensem said...

Akhirnya en zali telah pun berani....
kalau mcm ni baru la seronok.....
bn@umno tukar nama pg azizah...
kah2....

best la mcm ni....
boleh hentam2 dorang lg....
tp rakan2 PR yg lain jgnla hentam dorang kuat sgt...
nanti dorang diam lg mcm td...
keh2...

Kalau kail panjang sejengkal,
lautan dalam jangan diduga,
penyokong BN x panjang akal,
racist2 pun diikut juga....

Gunung daik bercabang 3,
Barisan Nasional bercabang 13,
bulan september mimpi ngeri mereka,
BN tenggelam pak lah menyesal,

Burung kedidi mencari belukar,
bertelur didalam di onak duri,
penyokong BN mula terbakar,
akibat terjerat diri sendiri....

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

zali said...

nala hindu

saya sudah lama tau hindraf dan apek semua masuk itu pr...

itu pasal saya cakap,nuar cuma jadi kuda hindraf dan apek saja...

nuar kuda...
penjilat buta...
awak...ular jugaa...

firdaus said...
This comment has been removed by the author.
firdaus said...

Blogger azizah said...

jangan jadi bodoh dan tolol. buka hati dan minda. banggakah kalian apabila bangsa sendiri yang jatuh. apa yg terjadi di selangor dan perak, itu kah yang kamu semua mahukan.
selidiklah diri sendiri dulu. kalau tak kerana umno anda pun belum tentu boleh hidup.

September 9, 2008 8:11 AM



azizah,
kita hidup bukan kerana umno tapi kerana Allah s.w.t.
kenyataan awak boleh memesongkan akidah awak sendiri.

zali said...

Kalau kail panjang sejengkal,
lautan dalam jangan diduga,
penyokong BN x panjang akal,
racist2 pun diikut juga....

jambu...

saya tertarik dengan pantun ni...sebut pasal racist...celik mata sket lihat sekeliling...

siapa yang racist sebenarnya?

melayu buat apa sikit semua racist...perkauman.

tapi cuba tengok bangsa depa...

berapa ramai orang hindraf yang pergi ke kedai ali apabila ada kedai samy walaupun sekilometer jaraknya...tak racist ke tu?

apek tak payah cerita la...depa cuma melantak je kat kedai ali...lain urusan tak ada...tak nak berurusan dengan bangsa lain tak racist ke tu?

contoh paling senang si nala...melayu dia kutuk berapi...cabar kutuk orang bangsa dia...senyap tak ada ular lagi...tak racist ke tu?

masalahnya...melayu tak sedar jadi kuda tungangan dap,hindraf...

nuar pencetus segalanya...biadap

nalapambu said...

Dey! 'zali',
awak apa cakap pun tara apa, awak punya UMNO sudah 'pooocik!'
ada tau ka?

zali said...

firdaus,

kembangkan minda sket jangan duduk bawah ketiak mak je...

zizah kata
"kalau tak kerana umno anda pun belum tentu boleh hidup."

hidup pada ayat dia tu besar dan umum maksudnya...bukan maksudnya hidup bernyawa ni...

boleh juga membawa erti keselesaan dalam hidup dll...

zali said...

nala,
saya punya umno poocik...
awak punya ular keecik...

keecik kalu tarak guna kasi tukar dressing la...nala sudah jadi mala...

faizhensem said...

Sekali lagi en zali memberi contoh yang lapok.....

en zali....
pg kedai tu lantak dorang la nak pg mana.....hang kecoh wat apa? x de plak aih orang melayu nak marah kalau depa pg kedai bangsa depa....yang kita marah kalau mereka mengutuk bangsa kita.....

Samala jugak dengan bangsa lain,cina ke india ke kadazan....
suka hati merekala mereka mahu buat apa selagi tidak membawa kemudaratan dan membawa sensitiviti pada kaum lain....

yang UMNO ni bengung sangat....
ada ke patut hang pg koyak2 gambar pemimpin gerakan? Korang ckp parti korang kuatla,mantapla....
ni x nampak ke org2 gerakan dah start letak jawatan?
BN jugak yang rugi....
Negara lagi rugi kerana UMNO bodoh pg bangkit isu perkauman....
Kita mahu hidup aman damai....
hang pa nak hidup bergaduh dengan bangsa lain....
nasib baik org2 UMNO dah sedikit kerana sekarang ramai org pandai....

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

firdaus said...

zali,
susah senang kita, rezeki kita semua allah dh tentukan.walaupun umno tak wujud sekalipun kalo allah dah tentukan kita hidup senang maka kita akan hidup senang.nampak sangat dangkalnya pemikiran orang umno nih.aku nak tanya sikit, semua orang umno kaya ke? semua cukup makan ke? cuba ko cari seluruh malaysia gerenti ahli umno yang miskin tegar ramai lagi....

nalapambu said...

ini 'zali' cakap pun isrupa bodo punya o rang.

cakap langsung tara mak na!
cakap kosong!

zali said...

firdaus...

lurusnya orang...lurus bendul.

keselesaan hidup tu salah satu dari apa yang nak diperkatakan oleh zizah tu...tak nampak ke dll atau panjangnya "dan lain-lain" kat ayat saya tu?

tak ada pun saya pertikaikan kehendak Allah dalam isu miskin tegar tu...

zali said...

jambu...

koyak gambar tu akibat perasaan marah yang teramat sangat la tu...lihat foto pok cik tu...muka geram tu...

pembetulan,bukan umno yang bangkitkan isu perkauman tetapi akhbar cina yang memainkan sentimen perkauman ni terlebih dahulu dan orang melayu pula disuruh berlutut...

gerakan sejak dulu telah dianggap duri dalam daging dalam bn...no komen.

kita tak gaduh dengan bangsa lain tapi bab depa guna melayu untuk lawan melayu yang geram tu...

anjar said...

Masa aku kecik, abah aku orang susah, motong getah, getah tua pulak tu, kalau hujan dapur tak berasap. Demi nak isi perut anak2 abah tebalkan muka hutang kedai cina.

Tau apa tokeh tu cakap "Aji jangan malu, susah mari sini, boleh tolong gua mesti tolong, kita sudah kenal lama, Aji bukan busuk punya olang" kena bayar lebih sebab hutang?. Tidak, hinakah menjadi cina?

Masa aku sekolah, ada sorang cikgu, Ramas nama dia, garang ya amat, seminggu paling kurang 3 kali aku pegi rumah dia (tuition) boring sampai aku pernah cakap kenapa dia susah2 ajar budak Melayu.

Tau apa dia cakap " saya bukan cikgu untuk murid India saja dan awak bukan murid untuk cikgu Melayu saja" dia mintak bayaran?. Tidak, hinakah menjadi India

Satu hari aku dapat tawaran belajar kat U, aku bawak borang pengesahan jumpa JKKKP.

Tau apa dia cakap " susah jumpa aku, ko tau kan bapak ko tu hijau pekat? Apsal tak mintak tolong ngan orang bulan? (PAS)" aku tau la dia UMNO karat, dia sahkan borang aku? juga tidak, muliakah menjadi Melayu?

Maaf! aku bukan nak hina Melayu, tapi jangan jadi Melayu yang tindas Melayu dan bangsa lain dah lebih 50 tahun sebab lambang tak sama,

Bapak aku Melayu, mak aku Melayu, AKU ORANG MELAYU, terlalu banyak jasa Melayu pada aku, tapi disisi Allah semua bangsa itu sama, bezanya cuma pada amalan, takwa dan budi bahasa.

Alhamdulillah, sekarang aku dah jadi tabib, ada klinik sendiri, tokeh Alan demam jumpa aku, aku rawat, bagi parasitamol "sakit mari lagi, takda wang lain kali bayar".

Cikgu Rames batuk jumpa aku, aku rawat, bagi ekspektoran "cikgu jangan bayar, dulu saya hutang dengan cikgu"

JKKKP semput jumpa aku, aku rawat jugak, bagi ventolin "Pak Cik ambil ubat kat depan, Tolong bayar kat nurse ye"

anjar said...

Parti utama BN

UMNO
United Malays National Organisatian
(Parti untuk orang Melayu sahaja walaupun di tulis dalam Bahasa Inggeris)
Ahli : Melayu Sahaja

MCA
Malaysian Chinese Association
(Parti untuk orang Cina sahaja walaupun di tulis dalam Bahasa Inggeris juga)
Ahli : Cina sahaja

MIC
Malaysian India Congress
(Parti untuk orang India sahaja walaupun juga ditulis dalam Bahasa Inggeris)
Ahli : India sahaja


Parti utama PR setakat ini

PAS
Parti Islam SeMalaysia
(Parti untuk semua orang Islam yang mahukan hukum Islam sebanar tertegak)
Ahli : orang2 Islam

PKR
Parti Keadilan Rakyat
(Parti yang mahukan keadilan dilaksanakan terhadap semua warga Malaysia)
Ahli : tidak kira bangsa

DAP
Democratik Action Parti atau
Parti Tindakan Demokratik
(Parti mengikut prinsip hak asasi manusia, kesaksamaan keadilan sosial berasaskan demokrasi perliman dan perlembagaan)
Ahli : tidak kira bangsa

Renungkan siapa yang lebih perkauman diantara PR dan BN

azizah said...

saya azizah. sepert maksud nama saya, sperti itu jugalah saya ini.

apa yang saya kesalkan. anda semua lupa jasa yang dicurahkan oleh onn jaafar, tunku abdul rahman, tun hussein onn, tun abd razak, tun dr mahathir dan ramai lagi pejuang melayu. bagaimana anda kata sudah 50 tahun bn berlaku zalim. kalaulah mereka ini tidak memperjuangkan bangsa, belum tentu anda semua kini boleh melayari internet seperti sekarang.

pasal azan tak boleh dilaungkan, turunkan papan tulisan jawi, peruntukan jais kepada agama lain, buka uitm kepada bangsa lain. kenapa anda semua tak mahu komen.

berilah pendapat secara ilmiah. jangan mencaci macam orang tolol dan jahil.

AJK-UMNO said...

...




;;;;

Blogger azizah said...

saya azizah. sepert maksud nama saya, sperti itu jugalah saya ini.

apa yang saya kesalkan. anda semua lupa jasa yang dicurahkan oleh onn jaafar, tunku abdul rahman, tun hussein onn, tun abd razak, tun dr mahathir dan ramai lagi pejuang melayu. bagaimana anda kata sudah 50 tahun bn berlaku zalim. kalaulah mereka ini tidak memperjuangkan bangsa, belum tentu anda semua kini boleh melayari internet seperti sekarang.

pasal azan tak boleh dilaungkan, turunkan papan tulisan jawi, peruntukan jais kepada agama lain, buka uitm kepada bangsa lain. kenapa anda semua tak mahu komen.

berilah pendapat secara ilmiah. jangan mencaci macam orang tolol dan jahil.

September 10, 2008 11:09 PM



??????


?????????




MEMANG SAH DIA NIE TOLOL... INTERNET PUN BAPAK DIA AJAR DATANG DARI UMNO... TOLOL BETUL BAPAK HANG NIE... HIK...HIK...

azizah said...

cara penulisan ajk-umno macam orang tak sekolah.

nalapambu said...

a'ha!, ini 'azizah' mesti itu orang sama 'marina' dlm UMNO Reform.

Sekarang dia sudah lari dari UR pasal kena hantam teruk2.

Iskarang dia sudah mari sini.

A'yo yo!, ini laman boleh jadi banyak seronok.

Dia banyak 'pandi' cakap punya orang.

nalapambu said...

'ajk-umno', anda cakap baik2 sikit sama ini 'azizah'. Nanti dia cabut lari lain tempat.

Terkesunyian lah kita.

pudics said...

Kepada mek zizah pencacai junior ...apa yang kau merepek ni.. sapa yang kata kita tak menghargai pemimpin dulu.. pernah baca atau terdengar tak kata2 ini... "umno kini sudah tidak releven" perkataan kini tu merujuk kepada zaman kini.. kenapa nak dikaitkan dengan pejuang bangsa yang dulu memang berjuang untuk memartabatkan bangsa melayu.. umno kini yang memesongkan perjalanan pentadbiran yang hanya memartabatkan suku sakat mereka sahaja.Memang benar 50 tahun mereka memerintah, tapi era kebelakangan ini yang nampak semakin ketara .. biasala bila dah lama berkuasa mesti terasa sesuatu seperti milik sendiri takkan nak bagi kat org lain senang2 je kan... jadi lah rakyat yang bijak menilai.. jangan ikut membuta tuli jer..macam kerbau di cucuk hidung..demokrasi berparlimen rakyat berhak menentukan siapa yang layak dan tidak .. kalau kamu matang dalam menilai ,.. beberapa perkara jelek akhir2 ini merupakan petanda besar yang pemerintah sedia ada sudah tidak konsisten dalam proses pentadbiran .. kau nak tunggu apa lagi... jadi LU PIKIRLAH SENDIRI...ASSALAMUALAIKUM.

AJK-UMNO said...

hik...hikk... hikk..


azizah dah terasa kepanasan nyer...
sabar...sabar... sabar,,..


;;''


''//.



TU LA LAIN KALI NAK CAKAP PUN GUNA LA OTAK..JANGAN MAIN SEDAP SEBUT JER TOLOL.. KAN DAH KENA TOLOL DIRI SENDIRI... BUDGET CERDIK SANGAT.. NAK BANDING KAN FAKTA PUN JANGAN LA BAGI YG TOLOL.. BAGI LA YG BERNAS DAN BOLEH DITERIMA PAKAI... BODOH SUPERR...LEMBU LA LU NIE... LAIN KALI JANGAN DOK KATA LAGI PASAL HAL2 DULU YG MAMPU ORG LAIN LAKUKAN...



';';'


CTH INTERNET TU LANGSUNG TAK DITERIMA PAKAI LA.. NEGARA MUNDUR PUN MAMPU ADA INTERNET.... APA KENA MENGENA INTERNET DGN UMNO????
TAK KE TOLOL NAMA NYER BILE KO CAKAP--->


"kalaulah mereka ini tidak memperjuangkan bangsa, belum tentu anda semua kini boleh melayari internet seperti sekarang."


HAHAHA... AZIZAH TOLOL...

Samwan said...

Salam Semua,

Abe Mie memang penyokong UMNO yg tak berbelah bagi. Bukan nak sokong bagi elok, tapi sokong membawa rebah. Pendapat dia pasal Islam lagi la hancur, ikut logik akal dia saja. Tak kira halal haram.

Biar hilang ketuanan Melayu tapi jangan Islam di Dunia.

Wassalam

AJK-UMNO said...

azizah.. ko langsung tak layak mai sini la... ko nie mcm tak cukup umur... budak2 jangan dok sampuk org tua..

pegi belajar dulu.. jangan duk mai sini bawak fakta datang dari tv1 tv2 tv3 utusan yg datang dari tuan dia sendiri.. yg penuh dengan bunga2 kepujiaan.. -"(yela takan nak kutuk tuan yg bagi makan kot")-

sebab terang dan jelas ko nie seperti otak yg datang dari sana..

"tv 1 cakap kalau umno nie tak ada maka tak ada la kemajuan internet dan sebagainyer ko pun dok percaya.. hahahaha

Tv 2 lak cakap umno nie perjuang bangsa melayu. "kalau umno tak ada tak ada la melayu di bumi nie.. ko pun dok percaya... hahahaha

tv 3 lak cakap "umno nie memetabat kan agama islam.. mendidik rakyat nyer ke arah islamhadari.. kui..kui..kui..
anak muda sekarang nie dah banyak yg murtad.. salah sapa umno cakap salah mak bapak kui... kui.. ko pon dok percaya.. yg tolol yer..
bagi lesan bagi permit buka pusat2 hiburan... yg ada kat dalam nyer org2 melayu salah sapa salah mak bapak... ko pun setuju.. kui...kui...

pusat pendidikan ilmiah umno nie penuh kat ibu kota dan merata2 kalau nak bg permit pun buat la undang2 yg ketat yg sama sekali org islam tak di benarkan jejak kaki pun kat dalam neraka tu..(" tapi tak boleh nanti banyak pulak pst hiburan gulung tikar sebab pengujung nyer dari kalang anak muda yg di bimbing "bapa islamhadari"

apa akan jadi pada negara kita dan anak2 kita 20 tahun akan datang???
kalau di ikut kan islamhadari pak lah nie??? hura-hara la jadi nyer... pergi tunjuk langit malam2 dah jadi macam rutin harian macam pi mengaji jer..

ini la islamhadari yg umno dok bangga cakap apa pun ko dok percaya..


azizah2.. azizah...

john rambo said...

serang taiwan!@!!!!

pembela Malaysia said...

abe mie buncit, abe mie buncit, muka tak hensem..dia perasan hensem hakikatnya tek hensem langsung..hii buncit

pembela Malaysia said...

azizah o azizah apa yang ada pada bangsa..ko cakap ko nak pertahankan ISLAM tapi Cina dan India Muslim ko tak pertahankan..asyik cakap pasal BANGSA..pleaselah stoplah racism..

pembela Malaysia said...

ORANG UMNO MEMANG BODOH....
UMNO BODOH
MACAM SIAL
AKU BENCI DENGAN UMNO
AKU RASA NAK SEPAK JE ORANG UMNO NI..MIC DAN MCA TAK BISING TAPI MELAYU UMNO YANG BODOH, BEBAL, BENGAP, CHAUVINISME, CHARLATAN,KENAPA KAMU MELAYU UMNO BERPIKIRAN MACAM NI..SEDIH AKU..PERGI JAHANAMLAH SAMA UMNO MELAYU..ANDAI NEGARA DISERANG AKU TAKKAN TOLONG SIKIT PUN UMNO MELAYU YANG BODOH NI..AKU AKAN TANYA KO NI UMNO KE RAKYAT? KALAU UMNO AKU SEPAK TERAJANG JE SEBAB UMNO MELAYU BUKAN RAKYAT MALAYSIA..BEBAL PUNYA UMNO..GERAMNYEEEEEEEEEEEEEEEEEE AKU..MAMPUS

kuntan said...

pembela malaysia,
bila aku baca komen kau aku rasa kesian, memang kau ni aku rasa ada masalah mental yang dahsyat, jiwa kacau atau mmg kau ni dah nak mampus tak lama lagi. bawa-bawalah bertaubat atau jalan yang paling baik kau minum je racun tikus.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...