Thursday, September 18, 2008

Pakatan tuntut sidang tergempar Dewan Rakyat

PETALING JAYA, 18 Sept: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memaklumkan, tiga pemimpin Pakatan Rakyat telah menghantar surat kepada Perdana Menteri menuntut agar diadakan sidang tergempar Dewan Rakyat.

Sidang ini bertujuan untuk membuat undi tidak percaya kepada kepimpinan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan seterusnya memberikan kepercayaan kepada Pakatan Rakyat untuk mengambil alih kerajaan.

Perkara ini dinyatakan Anwar dalam satu sidang media khas di ibu pejabat PKR hari ini jam 2 petang tadi.

Surat itu ditandatangani oleh beliau sendiri di samping Datuk Seri Abdul Hadi Awang (Presiden PAS) dan Lim Kit Siang, pemimpin DAP.

"Jika Abdullah tidak percaya kami ada cukup penyokong, sila panggil sidang Dewan Rakyat segera," kata Anwar .

Anwar memberikan tempoh sehingga 23 September ini untuk Abdullah berbuat demikian. Jika tidak pemimpin Pakatan akan bermesyuarat lagi untuk membincangkan tindakan seterusnya.

Sebelum ini, Abdullah menyifatkan Anwar menipu apabila berkata dia mempunyai cukup anggota Dewan Rakyat untuk membentuk kerajaan baru.

Bagi Anwar, negara sekarang berada dalam krisis ekonomi dan juga politik.

"Politik dan ekonomi kita dalam krisis, kita tidak boleh tangguh lagi untuk menghentikan semua ini," kata Anwar.

124 comments:

AJK-UMNO said...

BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~


apa yg dia cakap nie mcm tin kosong... lansung tak boleh pakai.. otok super lembu..

MASIH LAGI AKU TERINGAT.. SI BN@UMNNO NIE MEMALUKAN DIRINYER SENDIRI BILER APAYG DIA CAKAP MEMBUKTIKAN BERTAPA BODOH NYER OTOK SI DUNGGU NIE... LAMA NGAK DIA TAK MUNCUL.. LA NIE BERANIE LAK MUNCUL... BACUL BETUL MAMAT NIE.. AKU TAKAN LUPAKAN ANJING PENJILAT JUB_ NIE..




----------------------------------

DULU DULU...

-->Blogger bn@umno said...



chedet ni menyibuk je.Malaysia jadi macam ni pun disebabkan oleh si mamak ni juga yg memerintah secara diktator 22 tahun yg lalu.Si mamak ni sepatutnya disumbatkan dalam penjara atau di dakwa dibawah ISA.

(August 14, 2008 1:57 AM)








DULU..DULU...

-->Blogger bn@umno said...


aku sejak dulu lagi dah bencikan si mamak ni walaupun masa itu dia masih lagi dalam BN.Aku lebih respect AAB drpd si mamak ni kerana beliau seorg yg bertimbang rasa, adil, tidak bersikap diktator dalam pemerintahan dan banyak lagi.Cuma dr segi pentadbiran AAB ada sedikit kelemahan tapi aku yakin AAB mampu melonjakkan semula ekonomi malaysia jika kita sama-sama memberi sokongan sepenuhnya kpd AAB.kalau AAB nak dibandingkan dgn DSAI, confirm DSAI pasti jauh ketinggalan.

(August 14, 2008 3:10 AM)



HEHE .. HEHE .. KINI

Blogger bn@umno said...





wow berita baik.aku dengar DR M bercadang untuk menyertai BN semula bagi menguatkan jentera BN yg agak lemah sekarang ni.mungkin sebelum 16 sept Dr.M akan sertai BN.nampaknya besar kemungkinan impian DSAI membentuk kerajaan baru tidak akan tercapai dgn kemasukkan Dr.M ke BN semula.

September 8, 2008 4:31 AM







INI LA BUKTI BN@UMNO NIE BODOH KAH.. KAH... KAH,,, HARI NIE CAKAP NYER LAIN ESOK CAKAP NYER LAIN LA PULAK,,, BODOH SUPER LEMBU...



SAUDARA2 TENGOK LA LEPAS NIE DIA JAWAB APA MEH KITER RAMAI2 TANYA BN@UMNO NIE KENAPA DIA BERCAKAP BERCANGAH2??

AJK-UMNO said...

BN@UMNO...~~~HAHAHAHAHAHA..

KO NIE JENIS MUKA TAK MALU BETUL..
KO INGAT ORG AKAN LUPAKAN KEBODOHAN
KO TU KER.. KO TAK YAH LAH BAGI COMMENT BODOH KO TU... BUANG MASA JER...

SEBAB KO NIE DAH BANYAK TERBUKTI BODOH KAT SINI... PI LA BERAMBUS...
JANGAN BUAT TAK NAMPAK LA ~~~!!!!

HAHAHAHA

appa macha! said...

kawan kawan..
apa macam aney mau tengok live itu pres konpren?

nalapambu said...

nalapambu ingat DSAI kena tunggu PRU13 nanti baru bole jadi PM.

Iskarang lautan bergelora, ta'bole tangkap ekan. Kena tunggu lautan tenang baru bole tangkap ekan.

bUnGa mElaTi said...

salam...

tak kisah nak tunggu tapi janji mau tukar itu pak lost..sudah geram aku tgk n meluat tgk pak lost...

insyaallah kita byk kan bersabar dgn izin tuhan kita capai matlamat... moga2 dgn keberkatan bulan ramadan ni kita di limpahi rahmat dan nikmat.... amin...

epiblog said...
This comment has been removed by the author.
anjar said...

nalapambu...

aku pun rasa sekarang lautan tengah bergelora, tak leh tangkap ikan, tapi aku tengok kapal buruk "Bee And" ada tengah laut tu, tamak sungguh, tak pikir anak kapal, sekarang dah nak karam!

DSAI insyaallah tak lama lagi dpt la jadi PM, laut bergelora pun bukan lama sangat, tak sampaila PRU13

epiblog said...

camne bleh tak jadik plak 16 sept ni...aritu bkn da plan baek ke????

epiblog said...

klu set tarikh baru bleh tak?????

puteri*... said...

sian nuar

Juraimi Zainal said...

Semoga DSAI berjaya mengambil alih kerajaan.. Insyaallah

nalapambu said...

mau ambil aleh kerajaan bukan senang.
Tara isrupa makan kacang puti.

makan kacang puti pun susah juga kalu tara gigi.

Iskarang tara bole tara pa.
Kita nanti PRU13, ini BN/UMNO tentu abis.

nalapambu said...

Iskarang mana pigi itu 'abe mie' and the gang? suda SATAMPOCI ka?

puteri*...ratu said...

nape engkorang ni suka salah satu sama lain..tapi puteri ni sokong sape2 yg mampu ubah gaya hidup dan pemikiran kita supaya lebih matang dan gaya hidup yg lebih sihat.ohya,puteri ni bukan puteri umno..tapi saje suke2 pkai nick ni.

firdaus said...

paklah dah ketaq lutut dah.lani dah ugut guna ISA pulak? patut la cepat-cepat tukaq ambik alih kementerian pertahanan ada makna rupanya. nak perang dengan rakyat sendiri ka? takkan tentera nak diper'anjing'kan pulak cukup la takat polis sudah la. paklah ni tak takut balasan Allah swt ka dok buat zalim kat orang.dulu aku ingat mahathir paling zalim dan paklah bagus tapi rupa-rupanya 2x5 saja tapi melihatkan suasana sekarang bagi pendapat aku paklah lagi dahsyat dgn tindakan dia yang mahu selamatkan pangkat dan kedudukannya aku nampak dia sanggup buat apa saja...

firdaus said...

ni mesti tersalah jumpa Imam Al-Ghazali dgn Imam Al-Syafie nih jgn pi jumpa Ayah Pin sudah la...

nalapambu said...

puteri*...ratu,

Klu itu macam, aci sokong nalapambu bole ka?

appa macha! said...

chait nala
itu puteri banya takut sama wullar

puteri kawin suda ka bolom?

appa macha! said...

huiseh..
ini puteri amuno punya puteri lagi tada mau mangaku.. itu tudun kaler pink itu bolog pun ada pink
cheh.. ini tanggacy mau umpan ka
mau masuk pkr ka pas ka mari sini borang banya lagi

firdaus said...

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini berkata beliau telah menghantar surat kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menuntut beliau mengadakan sidang tergempar Dewan Rakyat bagi membahaskan usul tergempar terhadap kerajaan pimpinannya


"Saya telah membuat permohonan rasmi supaya Parlimen mengadakan sidang tergempar untuk membahaskan usul tidak percaya terhadap kepimpinan Barisan Nasional, selewat-lewatnya pada 23 September," katanya.

Bercakap dalam satu sidang akhbar, pemimpin Pakatan Rakyat itu berkata, pakatan pembangkang mahu membahaskan usul tidak percaya terhadap Abdullah.

Anwar mahu sidang tergempar itu diadakan selewat-lewatnya Selasa depan.

Anwar berkata, surat tersebut ditandatangani bersama oleh beliau selaku penasihat PKR, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan pemimpin DAP, Lim Kit Siang.

firdaus said...

paklah tunjukkan kejantananmu. jgn jadi pengecut dan bacul berselindung dibelakang polis, tentera,dan ISA

appa macha! said...

makin hari makin dup dap dup dap aney punya jantung.. ayoyooo aney tidur tada lena skrang..
aney mau mardikaaaaa...

appa macha! said...

sama aney punya anak punya anak nanti aney mau kasi cerita itu pasey satu hero nama anwar suda lawan itu raksasa goronggong banyak jahat punya.

itu anwar lawan punya lawan punya lawan..penjara masuk, penjara kluar lagi lawan.. sampai minang..

aney sangat gumbira..

nalapambu said...

Iskarang nalapambu mau kelvar,
tara worang mau lawan.

ismua suda lari, ada takut nalapambu juga.

makan_dalam said...

bn@umno ni otak dia leh wat batu cincin ka?napa yg pak lah tkt sgt kat anwar nk rampeh kuasa?dia gak kata anwar tipu ja,tp dia dok klm kabut psai pa?tkt rkyat bangkit?ha tggu sat...rkyat skrgni idup tkanan paklah buat xtaw,dia kata rakyat kna jmat,jmat tengkorak bini dia,nak beli yg perlu pun xmampu nak jmat apa?bodo kan,sorg PM leh bg statement mcm tue...dah pulak slhkan wira kita anwar jd ancaman negara,pyebab ekonomi merudum...pulak!paklah,paklah...busuknya hati hang,,ekonomi kalo hg jga elok2 tadak dok jd camni la bodo tula kuat tidoq!!slahkan org plak tua kutuk nih....rakyat akan bangkit paklah!hang buatla mcm mana pun!!!dlm islam ada perang....tegakkan yg benar adalah fisabilillah!!allahuakbar!!

LensaPR said...

Sidang ni dah tanya ke Mustafa ali, boleh ke tidak.

appa macha! said...

nala lu mau kelvar mana mau pigi?
lain vorang poasa lu ada poasa kah..

saya said...

Di utara tanah air malam tadi berlangsungnya majlis meraikan KEGAGALAN Anwar Ibrahim yang dihoskan oleh seorang bekas pimpinan kanan PKR di banglo mewahnya yang terletak di sebuah Kelab Golf terkemuka. Blogmaster dimaklumkan kehadiran seramai hampir 200 tetamu itu mengadakan upacara membakar mercun sebaik sahaja disahkan Anwar GAGAL mengambil alih kerajaan.

Majlis itu turut dimeriahkan dengan kehadiran seorang Ahli Parlimen PKR negeri Kedah. “adakah bermakna Yb itu akan tinggalkan PKR..?” tanya Blogmaster kepada tuan rumah menerusi perbualan telefon sebentar tadi. “Sabar, kita sedang berunding….” jawab beliau.

firdaus said...

nala lu mau kelvar mana mau pigi?
lain vorang poasa lu ada poasa kah..

September 18, 2008 2:37 AM
Blogger saya said...

Di utara tanah air malam tadi berlangsungnya majlis meraikan KEGAGALAN Anwar Ibrahim yang dihoskan oleh seorang bekas pimpinan kanan PKR di banglo mewahnya yang terletak di sebuah Kelab Golf terkemuka. Blogmaster dimaklumkan kehadiran seramai hampir 200 tetamu itu mengadakan upacara membakar mercun sebaik sahaja disahkan Anwar GAGAL mengambil alih kerajaan.

Majlis itu turut dimeriahkan dengan kehadiran seorang Ahli Parlimen PKR negeri Kedah. “adakah bermakna Yb itu akan tinggalkan PKR..?” tanya Blogmaster kepada tuan rumah menerusi perbualan telefon sebentar tadi. “Sabar, kita sedang berunding….” jawab beliau.

September 18, 2008 3:39 AM

mesti tgh tawar-menawar habuan yang akan diterima sekiranya dia tinggalkan pkr...

firdaus said...

dunia-dunia, nampaknya makin ramai yang sanggup buat apa saja demi duit tanpa mengira dosa dan pahala.inilah bahana apabila Islam tidak didaulatkan...

firdaus said...

abe mie, bn@umno, zali, dan azizah,

cakap la kat ketua korang jangan jadi pengecut nak adakan sidang tergempar dewan rakyat.lagipun paklah kan dah konfiden yang anwar tak akan dapat tubuh kerajaan jadi buat apa nak takut.

satu ja aku nak pesan kalo umno dan bn takut nak adakan sidang tergempar dewan rakyat sebelum 23 sept ni, jgn la mengaku melayu buat malu kat bangsa lain saja sebab umno parti melayu pengecut.orang melayu bukan pengecut dan bukti pun banyak.cuba tgk sejarah, datuk bahaman, tok janggut, mat kilau, dan ramai lagi pejuang melayu.mereka buktikan melayu bukan pengecut.mereka bangkit melawan penjajahan walaupun dgn tgn kosong sedangkan puak penjajah ada senjata lengkap.

buat umno kalo takut nak adakan sidang tergempar itu tak payah la nak terpekik terlolong mengaku parti melayu dan perjuangkan melayu kerana buat malu bangsa saja.melayu bukan bangsa yang takut atau pengecut mcm umno...

bn@umno said...

aku cukup bosanlah sandiwara dan lakonan AI ni.kalaulah AI kata dia dah ada cukup ahli untuk lompat parti nape tak tubuhkan sj kerajaan baru.ini tidak, heboh sana sini tapi hasilnya kosong.Aku tengok DSAI tak habih-habih dgn sidang tergemparnya.sejak menang di permatang pauh tu, sampai sekarang dah berpuluh-puluh sidang tergempar atau akhbar diadakan tapi hasilnya tak ada ape-ape yg berlaku.DSAI mmg terkenal dgn dasar PEMBOHONGANNYA kepada rakyat.pemimpin yg tidak boleh dipercayai spt AI ni pun pencacainya sokong dgn membuta tuli bagai nak mampus.

firdaus said...

bn@umno,

ok kalo mcm tu ko desak paklah adakan sidang tergempar dewan rakyat.boleh semua rakyat tahu apa yang akan jadi dan tak payah la dia nak tunjuk hero kt belakang akta ISA tapi sebenarnya pengecut...

kedaikopi said...

diharap pm dollah tak perlu panggil sidang, tengok tu dia ugut lagi, ingat amat bahaya islam Liberal pimpinan anwar

kedaikopi said...
This comment has been removed by the author.
Ajeem said...

Malaysiakin melaporkan bahawa PM telah menolak usul agar diadakan sidang parlimen tergempar.Nampaknya beliau benar-benar kecut mendengar kenyataan anwar Ibrahim yang begitu yakin dan bersahaja.

Apa yang boleh saya katakan,Pak Lah dan kabinetnya takut beraya sebagai Ahli Parlimen sahaja dan bukannya sebagai Perdana Menteri dan Menteri.Biarlah beliau dan konco-konconya beraya dengan jawatan emas mereka dahulu sebelum karam dipukul tsunami politik yang maha dahsyat.

Majulah Malaysia Kita!

firdaus said...

bab BOHONG yg masih aku ingat...

minyak tak naik selepas pilihanraya. tut-tut selepas pilihanraya minyak naik lebih 40 peratus.dalam tu ada pulak BOHONG berganda, kerajaan kata minyak mungkin naik bulan ogos tapi tiba-tiba takda angin takda ribut naik bulan 6 pulak.

firdaus said...

pm takut?buat malu ja.ini bukan bangsa melayu tapi BANGSAT melayu.melayu bukan bangsa penakut la.sah umno hanya BANGSAT melayu sebab memalukan melayu dgn sifat pengecut mereka.kalo pengecut jgn mengaku dan jgn jadi melayu la...

firdaus said...

aku tgh tunggu komen dari abe mie, bn@umno, zali,kedaikopi, dan azizah.

firdaus said...

aku tgh tunggu komen dari abe mie, bn@umno, zali,kedaikopi, dan azizah.

firdaus said...

aku tgh tunggu komen dari abe mie, bn@umno, zali,kedaikopi, dan azizah.

firdaus said...

adakah mereka juga dari golongan melayu pengecut(melayu bangsat)

mudz said...

abe mie, bn@umno, zali,kedaikopi, dan azizah.

hangpa pi mana, tak bermaya forum ini tanpa kebodohan hangpa semua.

Hangpa boleh bodek Paklah, tapi jangan jadi macam Paklah tak ada telur untuk settle dengan DSIA di Parlimen.

DSIA gempaq sikit, dah kecut telur.

azizah said...

apa yang ajkumno ni merapu tak abih-abih.
ta ada idea dia ulang-ulang perkara yang sama.

benda macam i org pkr dan pas memang sealu buat. ulang-ulang perkara yang sama. walaupun dah diberi penjelasan dengan bukti dan fakta.

oleh sebab jahil. dio orang ulang-ulang

cth debat antara lim guan eng dengan dr koh.lim guan eng tak ade ide dia ulang-ulang.

samalah ni.

azizah said...

appa macha dan nalapambu...

dah idupkan malaysia punyalah lama. sampai kubur pun nak panggil balik tapi bahasa melayu tetap tak betul.

macam ni ke nak pejuangkan bangsa dan agama.

sorry, sorry, kau pun belum tentu melayu.

azizah said...

siapakah yang lebih bangsat. mereka yang menjual maruah agama dan bangsanya. lihatlah

kalau benar mereka ingin tegakkan keadilan kenapa diorang ni tak buat untuk tahanan ISA lain. kenapa mereka beria-ia ingin membebaskan si******* teresa.

sipakah lebih bangsat.

mudz said...

PakLah talk Cock

abe mie, bn@umno, zali,kedaikopi, dan azizah.

hangpa pi mana, tak bermaya forum ini tanpa kebodohan hangpa semua.

Hangpa boleh bodek Paklah, tapi jangan jadi macam Paklah talk cock. Pantang dicabar konon ! La ni kecut teluq.



DSIA gempaq sikit, dah kecut telur.

azizah said...

mudz ..
paling keji korang yang bodek si dap. tu

azizah said...

kenapa tak ada jawatankuasa pembebasan Syed Azidi Syed Abdul Aziz
sebab korang sanggup diperbodohkan.

azizah said...

hanya kata-kata makian sahaja yang keluar dari ajkumno (walaupun bukan umno)

org pkr dan pas memang ramai yang macam ni.

saya nak tulis semula perkataan cacian tupun rasa malu.

bn@umno said...

bangsat betul si AI ni.Dgn tindakan beliau yg suka membohong berkenaan dgn penubuhan kerajaan baru telah mengugat keamanan negara dan sekaligus menyebabkan ramai pelabur dr luar negara takut untuk melabur kat Malaysia yg boleh mengugat pertumbuhan ekonomi negara manakala peluang pekerjaan juga semakin hari semakin kurang yg boleh menyebabkan kadar pengangguran semakin meningkat.hoi penyokong AI, korang tahu tak bahwa korang ni bukannya menyokong seorang pemimpin tetapi telah menyokong PENGKHIANAT NEGARA.

roh_insan said...

Azizah.

Yang tv3suku dok ulang2 kes Dsai meliwat tu depa ada bukti ke? ade fakta ke?

anjar said...

blogger semua

Kan aku dah cakap dulu lagi ameno cuma berani tunjuk keris je, sekali ajak lawan kat perliman terus takut, macam2 alasan, mulala cakap tak perlu, cakap je la ameno takut abis cerita.

Pork Lost kata tunjuk kat dia nama2MP BN yang dah lompat, ingat DSAI bodohke? kalau dia tunjuk sekarang tentu MP2 tu kena siasat pak polisi, bpr, tak pun susah sangat ISA.

DSAI dah kata dia akan tunjuk kat parlimen, sedebuk, masatu pork Lost dah tak boleh buat apa sebab dah hilang kuasa, takut pulak Pork Lost panggil sidang tergempar parlimen.

roceli said...

abe mie, kedai kopi, zali, bn@umno tengah siap2 nak lari pegi bukit kot ? tinggal zizah sorang yg belum mandi...kik, kik, kik....

zali said...

isa saja ubat untuk penyakit gatal miang nuar nak jadi pm tu...

firdaus said...

Blogger azizah said...

siapakah yang lebih bangsat. mereka yang menjual maruah agama dan bangsanya. lihatlah

kalau benar mereka ingin tegakkan keadilan kenapa diorang ni tak buat untuk tahanan ISA lain. kenapa mereka beria-ia ingin membebaskan si******* teresa.

sipakah lebih bangsat.

September 18, 2008 6:11 AM


azizah,

nampak sangat ko ni tak tahu apa-apa langsung.pakatan rakyat akan mansuhkan ISA jika ambik alih kerajaan.lagipun GMI gerakan mansuhkan isa dah lama berjuang untuk menghapuskan akta zalim ni.teraju utama dibelakang gerakan adalah para isteri mangsa.pas dan pkr serta dap adalah pendokong kuat gerakan ini.harakah sebagai lidah rasmi pas sentiasa mencari dana utk gerakan ini.kes teresa adalah kes baru yang disensasikan oleh media.jadi teresa bukanlah sebabnya pas sudah berpuluh tahun menentang akta zalim ni...

zali said...

apa perlunya parlimen...negara cukup makmur...nuar je nak buat huru hara
isa saja nuar untuk keselamatan negara.

firdaus said...

Blogger bn@umno said...

bangsat betul si AI ni.Dgn tindakan beliau yg suka membohong berkenaan dgn penubuhan kerajaan baru telah mengugat keamanan negara dan sekaligus menyebabkan ramai pelabur dr luar negara takut untuk melabur kat Malaysia yg boleh mengugat pertumbuhan ekonomi negara manakala peluang pekerjaan juga semakin hari semakin kurang yg boleh menyebabkan kadar pengangguran semakin meningkat.hoi penyokong AI, korang tahu tak bahwa korang ni bukannya menyokong seorang pemimpin tetapi telah menyokong PENGKHIANAT NEGARA.

September 18, 2008 7:03 AM

sebenarnya paklah yang taktau mentadbir ditambah dgn faktor ekonomi global maka junamlah ekonomi malaysia.so bila nak lepaskan diri tuduh la org lain pastu lepas menteri kewangan pada najib.tinggal la najib terkial-kial sorang-sorang.tapi kalo betol sebab anwar macam paklah kata memang hebatlah anwar belum lagi jadi pm dah boleh tentukan ekonomi negara...

firdaus said...

kalo tak perlukan parlimen bakar je la.aku tak paham la apa yg paklah kecut sangat lagipun dia sendiri yang ckp anwar tak akan boleh tubuh kerajaan jadi psl apa takut sangat ni...

anjar said...

bn@umno kata DSAI menyebabkan ekonomi dan keselamatan negara terancam! apa punya otakni? aku nak tanya siapa DSAI tu sekarangni? cuma ketua pembangkangkan? apa kuasa dia nak tentukan ekonomi negara?

sebenarnya yang boleh corak ekonomi negara tu pork Lost, kan dia masatu pegang kewangan, tapi tido, tak pandai tarik pelabur asing.

keselamatan negara pun puak2tu yang jaga, kata ISA boleh jaga keselamatan negara? tapi yang aku tengok ISA la punca negara kucar kacir, sekarang Pork Lost dah tukar ngan Pak Jib. Punah Malaysia, pencuri dah tukar ngan perompak.

zali said...

pro pr mabuk berfakta...
sana sini berfakta...
kononnya hebat dan ingin di pandang hebat...
fakta sebenar...nuar nak cover malu bila di gelar penipu dan loser...
itu yang nak parlimen tergempar tu sedangkan dah diberitahu bulan puasa parlimen tak bersidang...
punya bangsat,hantar memo je...ikut la prosidur...
kemaruk betul la banduan ni...

anjar said...

Zali berkokok....

apa perlunya parlimen...negara cukup makmur...nuar je nak buat huru hara
isa saja nuar untuk keselamatan negara.

September 18, 2008 7:12 AM

Anjar said....
Zali oii! dah Pork Lost yang ko jilat tu nak tengok sangat senarai MP BN yang dah lompat, itu pasal DSAI ajak gi perliman, tengok kat luar mana boleh, nanti dia guna lak undang2 ISA yahudi kat MP2 tu.

simple strategi cam ni pun ko tak leh nak pikir, lemahhhhh

zali said...

pm bukan takut cuma...malas la nak layan loser...banyak hal lain lagi...

isa kan nuar!

firdaus said...

utk paklah dan semua ahli umno,

pegang telur korang ambik pisau potong pastu buang kat laut bagi jerung makan...

roceli said...

kepada zali, bn@umno, zizah(kalau betul perempuan) dan koncu2nya yg lain ,

apa kata kau orang semua kami sumbatkan kat dalam ISA , bagi rasa macam mana kejamnya akta ni.Raya nak dekat ni..barulah tau seksanya teringat anak bini akibat aniaya dari BN.Harap Malaysia taklah jadi macam Burma.

anjar said...

Zali, zali....

org bagi fakta ko nak marah sgt apahal? kalau ko tak de fakta jangan dengki lak, ko diam2 kan elok, org pun tak tau ko ni bangang, sekarang ko dah bekokok, kan dah terserlah kebangangan ko, sapa rugi? kan ko jugak zali..

p/s tolong la dengar nasihat yang iklas lagi murni dari aku ni zali, kesian sangat dah aku tengok ko.

firdaus said...

zali said...

pro pr mabuk berfakta...
sana sini berfakta...
kononnya hebat dan ingin di pandang hebat...
fakta sebenar...nuar nak cover malu bila di gelar penipu dan loser...
itu yang nak parlimen tergempar tu sedangkan dah diberitahu bulan puasa parlimen tak bersidang...
punya bangsat,hantar memo je...ikut la prosidur...
kemaruk betul la banduan ni...

September 18, 2008 7:27 AM


sebab tu dia nak sidang tergempar dewan rakyat.rakyat sekarang tahu menilai.kalo dia bohong tahu la nasib dia.bukan melayu la kalo pengecut.ckp dlm tv bukan main macam nak runtuh langit tapi bila ajak jumpa kt parlimen macam2 alasan...

bn@umno said...

wahai penyokong AI sedarlah bahwa otak-otak korang tu telah terkena virus yg disebarkan oleh AI.kalau guna software norton anti-virus sekalipun virus tu masih lagi tak boleh hilang.Jadi sebelum virus-virus ni terus merebak dalam kepala otak korang yg mana boleh menyebabkan korang menjadi terencat akal.Aku harap korang baliklah ke pangkal jalan sebelum dihantar ke tanjung rambutan kerana mengidap penyakit mental.

zali said...

senarai mp lompat?dah la...cukup la menipu tu...hantar pakai poslaju je sudah la.

jangan silap terhantar surat pajak gadai pulak...

firdaus said...

bila dah takda point mula la melalut macam2.kalo takut ckp je takut habis cerita...

anjar said...

firdaus...

jerung pun tak nak makan telo2 puak2 tu, hasil dari sumber haram katanya, cadangan aku buat pameran kat muzium ok tak? sahih penyokong diaorg pun muntah2 tengok.

firdaus said...

kat muzium pun sape nak tgk?suruh diorang buat gulai sendiri makan la hehe...

bn@umno said...

AI sebenarnya sudah terdesak dan tertekan kerana beliau telah berjanji pada penyokongnya bahawa 16 sept merupakan penubuhan kerajaan baru tapi disebabkan TAK MAMPU menubuhkan kerajaan baru pada tarikh tersebut make mulalah AI menggunakan berbagai-bagai alasan di atas kegagalannya itu bagi menutup kemaluannya.tapi yg malangnya penyokong AI ni nampaknya menghalalkan pembohongan yg dilakukan oleh AI.walaupun kena tipu tapi masih lagi menyokong secara membabi buta.maka tidak salahlah kalau aku cakap otak-otak penyokong AI ni dah terkena virus.

anjar said...

firdaus...

kalau anta muzium rasanya abe mie, zali, bn@umno, azizah, kedai kopi dan puak2 penjilat mesti datang tengok, percaya la cakap aku, puak2tu kan bangang tahap gaban

firdaus said...

anjar,
muziumkan diorng sekalilah hehe...

firdaus said...

bn@umno,

membezakan manusia dan haiwan adalah akal.akal membolehkan kita berfikir dgn waras.

punya la kecut umno sampai memaksa mp mereka melancong pada tarikh 16 sept.jadi perancangan asal terpaksa la push on.bila diorang dah balik baru la boleh dilaksanakan perancangan yang dah diatur.ko ni kesian betol la benda mcm tu pun tak boleh nak pikir.memang kelas ketiga selamanya kot mentaliti ko...

anjar said...

firdaus....

cadangan yang baik! kita usulkan kat blogger2 lain, amacam geng, ok tak usulni?

anjar said...

macam perlimen la pulak, tanda2 nak kuasai perliman je aku rasa.

masminkadad said...

Askum,klu memang AAB,BN,UMNO itu nak tahu benar atau tidak Pakatan itu dah cukup korum,u mesti sambut cabaran Anwar utk mengadakan sidang tergempar Dewan Rakyat yg selaras dgn peruntukan undg2parlimen.Sebab klu tak sambut cabaran Anwar bererti rakyat dpt kesan bhwa BN UMNO memang yakin Korum Pakatan Rakyat itu benar adanya.

Memng UMNO sdg sakit,para pemimpin mereka harus bersedia cpt selamatkan harta benda yg dikumpul selama 50 tahun.Selama ini merekalah raja di bumi Malaysia,mereka buat apa yg mereka mau.Nah eloklahterima cabaran Anwar, buktikan BN masih kuat dan dgn demikian rakyat akan melihat BN memang kuat sementara Anwar itu ternyata pembohong.Klu hal ini terjadi masalah seterusnya ialah memulihkan keyakinan rakyat kpd BN.

Manalah rakyat tak celaru,dlm politik yg tidak menentu tiba2 Pm tukar Portfolio menteri Pertahanan.Apa hal,untuk apa,mengapa dibuat tergesa2,ada agenda nak guna tentera ka,tak cukupkah ISA,tangkap tak henti2,lepas satu satu lagi,semua pd pembangkan saja.Apa hal!!ni UMNO.Dalam benak masing2 ahli UMNO juga ada persoalan demikian tapi maklum saja dah terlanjur di UMNO,dah banyak harta yng dipungut,dikumpul dipunggah,ditimbun.Tapi harap satu saat mereka juga akan sedar dgn karenah para pemimpin UMNO.

Sekali lagi,Kerajaan yg ada,telah hilang daya kekuasaan krna dalaman parti sdg dimakan bubuk dari dalam.Sebuah parti perkauman sprti UMNO,memerlukan perbaikan,tapi darimana harus dimulai...dan siapa yg memulakan..Dr.M.PAKlah,KULI,NAJIB,Muhiddin atau siapa...? Penyakit kanker dlm UMNO perlu ubat dari dr Haru Din.Ia bermula menyucikan jiwa2 ahli2 UMNO yg sedang lagi serakah membaham dunia harta,pangkat dll.So,cabar Anwar di Parlimen utk membuktikan bhwa Anwar itu pembohong.Tapi jgn cakap saja..tapi laksanakan,buat cabar tetap cabar..Salam utk Paklah PM kita yag tersayang....Dari saya, Puncak Damai KGU.

harthono said...

Melayu bergaduh, melayu bertelagah, nak bagi tau siapa betul nak cerita siapa salah. Kutuk mengutuk, umpat mengumpat, maki memaki dibulan yang mulia ini, bulan Ramadhan.Nak cari pahala tapi rupanya dapat dosa, ingatlah orang yang mengata seseorang itu sesungguhnya lebih buruk tingkahlakunya. Jom lah kita syahur, kita puasa, kita berbuka dan kita sembahyang sama-sama. Cina dan India senyum tengok apa yang kita lakukan hari ini pasal bila Melayu musnah maka kelebihan memihak kepada mereka........Jangan kita menang sorak tapi kampong tergadai.

zali said...

nak jumpa ya...jumpa dalam lokap la.

isa kan nuar!

zali said...

pm memang cukup hebat dalam membuat percaturan politik...tahniah pm!

isa kan nuar!

roceli said...

betul kata harthono tu,

sambil kita buat ibadah jangan lupa sejarah kejatuhan empayar Melaka dulu akibat rakusnya sipemerintah dengan kuasa vetonya.
Walaupun kita sekarang terasa berada di zaman penjajah akibat kenaikan harga barang dan sebagainya yg memberi keperitan untuk menanggung keluarga, berkat doa bulan mulia ini , setiap yg susah pasti akan ada kebaikannya.
Jika benar DSAI dan pakatannya ikhlas nak membela rakyat, dalam keadaan sekarang kepada ALLAHlah kita berserah setelah berusaha.
Dialah yg lebih maha mengetahui dan maha pengatur. Kepada yg zalim, sejarah telah terbukti !
Bersama berdoa Malaysia aman bukan seperti Burma dan Afrika...

media said...

Gerenti tak berani punya.

http://video-politik-malaysia.blogspot.com/

zali said...

ikhlas nak bela rakyat?
buta ke apa...
nuar tu kemaruk nak jadi pm.

isa kan nuar!

putra revolusi said...

zali kata,"pm memang cukup hebat dlm membuat percaturan politik" memang betul. Sebab itulah Pak Lah @ Abbodohlah pernah dilabel oleh seorang professor wanita Melayu dari Singapura sebagai PM Malaysia yg paling dungu dlm sejarah Malaysia!!

Bukankah orang yg hebat dari segi kebodohannya seperti Pak Lah @ Abbodohlah ini saja yg akan terus dikenang oleh sejrah? Lihatlah kisah Pak Pandir, Lebai Malang, Abu Nawas dan pelbagai watak dungu lain, kehebatan mereka memperagakan kebodohan mereka menjadi sejarah yg terus dikenang sehingga kini. Mungkin kisah PM Malaysia yg dungu ini akan terus dikenang oleh generasi akan datang melebihi kisah Pak Pandir, Lebai Malang, Abu Nawas dll watak dungu lain.

Dan pastinya zali, saya dan seluruh rakyat Malaysia akan berasa bangga jika kisah Pak Lah @ Abbodohlah yg dungu itu terus menjadi legenda hingga ke generasi akn datang!! Hidup Pak Lah, hidup Bodohlah!!!

putra revolusi said...

Siapa percaya Pak Lah yang terkenal dgn kebaculannya itu berani mengadakan sidang tergempar Dewan Rakyat? Siapa percaya?? Bolehkah satu watak yg sejak kecil memperlihatkan watak lembab, tiba-tiba pada usia lewat senja boleh bertukar watak menjadi perkasa? Tak mungkin, tak mungkin seorang pembacul jadi berani. Tak mungkin Pak Lah berani adakan sidang tergempar Dewan Rakyat.

Ada seorang kawan dari Kepala Batas yg bapa saudaranya adalah classmate Pak Lah masa kecil berani mempertaruhkan jarinya untuk dipotong jika Pak Lah menjadi berani utk adakan sidang tergempar Dewan Rakyat. Kawan itu berani mempertaruhkan jari utk dipotong kerana dia yakin dgn cerita bapa saudaranya yg mengenali watak Pak Lah yg bacul itu sejak kecil. Kata rakan saya itu seekor tikus akan terus menjadi tikus selamanya dan tidak mungkin bertukar menjadi serigala, walaupun kadang-kadang cuba menyalak seperti serigala!!

aoazmi said...

Pak Lah ni ada 'think thank' ka? Buat kerja bercelaru. Bertabur. Ubah sana ubah sini. Tukar sana tukar sini (kementerian).Dari negara perindustrian nak jadi negara pertanian. Lepas tu, nak belah pulak tahun 2010. Dia ingat boleh berubah ka dalam dua tahun.

Satu lagi, tak ada kerja lain dok kutuk anuar. Kerja tak buat. Apa yang takut sangat kat anuar kalau dah kata BN tu kuat.

Ekonomi dunia merudum, salah anuar. Saham jatuh, salah anuar. Masalah dalaman UMNO salah anuar (awat tak tegur mahathir & sanusi). Kata orang tua-tua, kuman seberang laut nampak, gajah depan mata tak nampak.Nampak sangat takut kat Mahathir.

Ni haa..satu lagi, cakap kat press lepas ni tak ada lagi tangkapan dibawah ISA. Seingat aku cakap pasai minyak hari tu pun macam ni. Nampaknya Pak Lah suka cakap terbalik. Awas! sama-sama kita tengok.

Aku bukan fitnah, sekadar menyatakan kebenaran.

Salam...

aoazmi said...

Putra revolusi, betui cakap hang. Pak Lah tak akan panggil mesyuarat tergempar seperti yang anuar minta.

Yang aku pelik, kalau kita kuat sangat takut apa dengan permintaan anuar. Anuar akan kantoi, kalau undi tak percaya tidak menyebelahinya. Orang akan pelan-pelan hilang kepercayaan kepadanya. Tu aku dah kata, Pak Lah tak ada 'think thank' untuk menasihatkannya.

salam...

faizul hadi said...

hehehee...
x lama lagi bertukarla kerajaan ni....
pak lah nampak mcm takut sgt dgn pelan anwar....pasal tu x nak buat sidang parlimen.....

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

bUnGa mElaTi said...

salam...

kepada yg pro kerajaan BN silah tunggu masa akan menentukan nyer...

aku pasti insyaallah ALLAH akan menolong org yg teraniya...

salam reformasi...

appa macha! said...

huiseh
ada brani jijah kaco sama aney & nalapambu ka..

dei tanggacy, mulut busuk! pigi mandi dey!

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno said...

wahai penyokong AI sedarlah bahwa otak-otak korang tu telah terkena virus yg disebarkan oleh AI.kalau guna software norton anti-virus sekalipun virus tu masih lagi tak boleh hilang.Jadi sebelum virus-virus ni terus merebak dalam kepala otak korang yg mana boleh menyebabkan korang menjadi terencat akal.Aku harap korang baliklah ke pangkal jalan sebelum dihantar ke tanjung rambutan kerana mengidap penyakit mental.

September 18, 2008 7:41 AM









HAHAHA... TENGOK OTAK SAPA YG KENA VIRUS AGAK NYER..???


TENGOK SAPA YG PATUT BALIK KEPANGKAL JALAN???


SAPA NIE YG KENA PANYAKIT MENTAL DAN KURANG DAYA INGATAN??


SAPA LG BN@UMNO LA..

AJK-UMNO said...

BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~


apa yg dia cakap nie mcm tin kosong... lansung tak boleh pakai.. otok super lembu..

MASIH LAGI AKU TERINGAT.. SI BN@UMNNO NIE MEMALUKAN DIRINYER SENDIRI BILER APAYG DIA CAKAP MEMBUKTIKAN BERTAPA BODOH NYER OTOK SI DUNGGU NIE... LAMA NGAK DIA TAK MUNCUL.. LA NIE BERANIE LAK MUNCUL... BACUL BETUL MAMAT NIE.. AKU TAKAN LUPAKAN ANJING PENJILAT JUB_ NIE..




----------------------------------

DULU DULU...

-->Blogger bn@umno said...



chedet ni menyibuk je.Malaysia jadi macam ni pun disebabkan oleh si mamak ni juga yg memerintah secara diktator 22 tahun yg lalu.Si mamak ni sepatutnya disumbatkan dalam penjara atau di dakwa dibawah ISA.

(August 14, 2008 1:57 AM)








DULU..DULU...

-->Blogger bn@umno said...


aku sejak dulu lagi dah bencikan si mamak ni walaupun masa itu dia masih lagi dalam BN.Aku lebih respect AAB drpd si mamak ni kerana beliau seorg yg bertimbang rasa, adil, tidak bersikap diktator dalam pemerintahan dan banyak lagi.Cuma dr segi pentadbiran AAB ada sedikit kelemahan tapi aku yakin AAB mampu melonjakkan semula ekonomi malaysia jika kita sama-sama memberi sokongan sepenuhnya kpd AAB.kalau AAB nak dibandingkan dgn DSAI, confirm DSAI pasti jauh ketinggalan.

(August 14, 2008 3:10 AM)



HEHE .. HEHE .. KINI

Blogger bn@umno said...





wow berita baik.aku dengar DR M bercadang untuk menyertai BN semula bagi menguatkan jentera BN yg agak lemah sekarang ni.mungkin sebelum 16 sept Dr.M akan sertai BN.nampaknya besar kemungkinan impian DSAI membentuk kerajaan baru tidak akan tercapai dgn kemasukkan Dr.M ke BN semula.

September 8, 2008 4:31 AM







INI LA BUKTI BN@UMNO NIE BODOH KAH.. KAH... KAH,,, HARI NIE CAKAP NYER LAIN ESOK CAKAP NYER LAIN LA PULAK,,, BODOH SUPER LEMBU...



SAUDARA2 TENGOK LA LEPAS NIE DIA JAWAB APA MEH KITER RAMAI2 TANYA BN@UMNO NIE KENAPA DIA BERCAKAP BERCANGAH2??

AJK-UMNO said...

kalau sepuluh tahun lagi bn memerintah.. apa la akan jadi pada melayu.. tak sanggup nak fikir..

agak nyer anak perempuan jijah jadi bohsia..anak laki zali jadi perompak.. anak bn@umno jadi mat REMPIT..HAHAHA.. MENGEPONG PILAK ANAK JIJAH YG JADI BOHSIA..

NIE LA KERAJAAN ISLAM HADAHARI..
KONON NYER~~~ TAPI DALAM MASA YANG SAMA MENYOGOKAN SEKALI HIBURAN2 BERUNSURKAN MAKSIAT.. SEMUA PEMIMPIN2 NIE TAU LA DOK JAWAB KAT AKHIRAT NANTI..

AJK-UMNO said...

AKU DAH CAKAP SI BANGSAT BN@UMNO NIE MANA BERANI JAWAB.. KENAPA DIA CAKAP HARI NIE LAIN ESOK LAIN..

YG DOK BELA DIA SI JIJAH!! SEBAB NIE ORG YG SAMA.. KALAU BERANI BUKAK LA PROFILE TU.. KENAPA DOK SOROK.. PIIIRRAAHHH~~~~

appa macha! said...

no no no no..
aney tada pikir ini jijah sama itu biyyen@amuno itu surupa punya worrang..

itu biyyen@amuno darjah tiga juga IQ.
itu jijah ada sikit tinggi baca.. darjah anam juga.

Ucop@2ny said...

Zizah, bn@umno ,zali dan yang lain ,Kamek(saya/kami) Tabik kitak.Apa tidaknya dalam banyak-banyak komen dalam Blok ni U all masih ada kepala. Sian yang lain mcm Daus,anje,roceli (kata orang sarawak) mantak-mantak kena BULAK (tipu)oleh Anuar. 16/9 dah lalu, kalau (pepatah Cina kata 'Tak Bagi Muka' lagi) tapi kita di Malaysia masih lagi suka ngan Anuar.Cakap Anuar masih kobar-kobar(berapi) tapi sayang.... Geng Daus sanggup lebelkan org macam Zizah,bn@umno (Pak Lah @ orang Melayu- Bodoh, Penakut) Kamek orang Melayu Sarawak pikir Pak Lah Sik Bodoh Tapi Bijak, Bukan Takut Tapi Pintar. Macam Sang Kancil,macam Hang Jebat. Bukan macam Anuar terjun dengan Labu-Labunya... Coba kita lihat kepada kenyataan Pak Lah
.... 'Anuar Adalah Ancaman'hanya dibuat setelah lalunya 9/16. Pak Lah teliti dengan setiap hujahnya. Bukan macam Anuar..Sedap Mulut saja. Cakap akan tubuh kerajaan PR di Sabah pada 23April.Baru jumpa si Yong, dah Konfiden nak tubuh kerajaan. Pikir semua orang Sabah dan Sarawak macam Si Yong kah? Orang Sarawak(YB nya)ada maruah bukan boleh di gula-gula. Ini Anuar juga yang ajarkan kepada orang Sarawak. Ajaran Anuar ialah Jangan Cepat percaya macam Cerita si Aminah dengan Ali.Ali waktu Dating dengan Aminah,kata Anuar "Sanggup janji Berikan Mahligai Indah dengan Lantai Tile berkilat,tapi malang sudah kahwin Aminah cuma dapat pondok buruk Beratap Awan berlantai Tanah... Anuar Cerita..ha,ha,ha. Di Sarawak(Miri/Limbang & Lawas)susah hubungan..Kapal terbang kadang-kadang ada.. Ni baru ni Terbabas di Ba'Kelalan (baik tak mati) Cara paling mudah pakai Kereta lalu Negara Brunei. Jadi Org Lawas/Limbang dan Miri terpaksa lalu Brunei (pakai Pasport).Dulu Harga Pasport cukup murah tapi Anuar(waktu Timb. PM @ Menteri Kewangan) naikkan rega Pasport. Dah Mahal lah Pasport kameh.Alasan Anuar untuk tidak mengalakkan Org Malaysia ke luar Negara. Kami bukan keluar negara tapi balik kampung terpaksa lalu di Negara Brunei. Cakap nak turunkan harga Minyak kalau berkuasa tapi waktu berkuasa dulu dinaikkan. Talam 2 Muka. Untuk Zizah, bn@umno dan geng yang lawan idea orang macam F'daus yang macam nak makan orang,nak kutuk bangsa sendiri,kutuk telur sendiri ---Teruskan Bela Bangsa.... Kamek Orang Melayu Sarawak Tabek anda!!!

OfficeBoyTingkat4 said...

tu 3/4 ekor pencuci mangkuk UMNO tu ditaja oleh UMNO utk menghasut orang supaya membenci ANUAR.

tk payah layan sgt...dia orang dapat duit tu.bila bnyk komen diaorg yg berapi yg diorg tunjuk kat bos dioarg, lagi bnyk duit raya dioarg..tu semua perut ijo lapor duit tu.ckp jer konon2 berjuang demi melayu, tp sebenarnya 3/4 ekor beruk berjuang demi perut je...tu azizah tu...puteri ameno mana tah..dah tak laku....body dah ngeleber..tu yg menyalak2 kat sini..kot2 ada ketua cawangan ameno sanggup usung dia pulak, jadi tukang salak...

'BELIA MUSLIM' said...

emm...
tak meriah blog hari ni...
mungkin group zali n azizah gi meeting kot...azizah...
tak jawab pun komen aku yg hari tu...tu laa...korang bagi hujah padat sangat...

OfficeBoyTingkat4 said...

hahahah....ada plak suku baru dr sarawak nak jadi pengikut hadhari..??hahahha..

belajar bawak kereta elok2 dulu...undang2 jalanraya pun tak reti..nak menyalak kt sini...ada ke bawak kereta slow, tp dok kat fast lane...ni tabiat org sarawak bwk kereta...

kena tipu hidup2 oleh tok uban, tp masih jadi penjilat jubur.negeri tanah luas, tp rakyat tak bertanah.

tgk kat sejingkat, kt demak, muara tebas...rumah melayu, berhimpit2..nak reverse kereta pun seksa..rumah wakil rakyat..tk macm rumah..tp istana...kena tipu hidup2 pun ada lagi yg sanggup jadi penjlat jubur....mmg bodoh dan bebal....

Melanau berapa kerat jer kat Sarawak, tp jdi CM...kalau ikut teori BN, Iban mesti jadi CM..Sarawak bumi Iban...

'BELIA MUSLIM' said...

ada pulak orang borneo...
allooooooooooha....apa laa orang borneo ni merepek...patut laa pak lah sayang korang lagi...yer laa, korang laa punya pasal pembaharuan malaysia terpaksa ditangguh...baru dapat 2-3 billion dah cakap pak lah pendekar...senangnya...

appa macha! said...

aney banya kasian sama itu ucop@ny.
50 tawwun sana jilat itu biyyen punya najis lagi mau cakap anwar punya salah. dey tamby.. itu sejarah sama geografi sikit baca dey! sendiri negeri mundor jgn salah lain vorang punya negeri bikin. sendiri punya pemimpin rasuah & tidur dey! Itu faktor geografi punya lu mau salah itu Tuhan ka dey?

appa macha! said...

opcot aney silap..
45 tawwun bukan 50 tawwun.
poh!

MD said...

Saya cadangkan Pak Lah panggil saja parlimen bersidang. Biarkan parliman putuskan. Lebuh baik buat sekarang, daripada tunggu.

Sekurang-kurangnya kita tahu siapa yang menang. Lepastu biarkan pemenang tumpukan kepada tindakan membaiki ekonomi Malaysia.

firdaus said...

md,
aku sokong kau.dah tau ekonomi tak menentu sebab ketidakstabilan politik lebih baik adakan sidang tergempar mana tau nanti dapat setelkan masalah politik negara kita pastu blh la tumpu kt ekonomi negara.tapi masalahnya sekarang pm dan puak2nya sudah takde telur dah buang kat laut bagi jerung makan...

anjar said...

ucop@2ny

kalau aku kata ko ni duduk dlm gua ko marah, nak buat cam na kan dah otak ko tak leh nak berkembang, kesian....

ko marah sgt kat DSAI, kenapa? macam2 ko kata, sebenarnya dia dah takde dalam kerajaan dari tahun 98 lagi, sekarang dah 2008 ko kira berapa tahun dah tu? lambat.. lembab betul, 10 tahun dah, berapa kali pilihan raya? ko tak yah jawap! 3 kali.

Tak reti2 selama 10 tahun DSAI takde dalam kerajaan puak2 UMNO/BN dah buat apa kat Sarawak? ko sendiri kata pasport mahallah, susah hubungan, kapal terbang kadang2 ada, siap terbabas lagi.

10tahun beb, 10 tahun tak kan susah sangat umno/bn nak ubah harga pasport, buat jalan? sebenarnya BN/UMNO ni tau takyah majukan Sarawak pun korang sokong gak lagi diaorg, apa susah2, peruntukan tu boleh agih kat kroni, tak penat nak buat keja, takyah pikir. Kesian kat korang.... bila la nak maju...

nalapambu said...

'azizah' sudah berani usek nalapambu, Nanti kasi 'PAMBU' satu kali baru lu tau!

firdaus said...

Ucop@2ny,
aku bukan kutuk bangsa sendiri tapi yang mengaku bangsa melayu yang pengecut dan memalukan orang melayu yang lain.umno mengaku parti melayu tapi pengecut.mana ada sejarah melayu pengecut.hang tuah, hang jebat, mat kilau, tok janggut, datuk bahaman, dan ramai lagi yang membuktikan melayu bangsa yang berani dan kuat.penjajah pakai senapang, mereka dulu pakai keris saja.kena seksa, kena tangkap, kena bunuh, ada mereka takut?tapi melayu umno? ajak pergi parlimen pun dah nak terkencing.buat malu melayu saja...

OfficeBoyTingkat4 said...

nk bg tau sket pasal srwak.
Org srwak ni yg bingai dan bebal, yang dok jauh kt pedalaman.yg jakanraya pun tkder.

tkder saper dpt jumpa diorg, kecuali tok uban.kira kalau kt semenanjung, mcm org asli la lebih kurang.

mangkuk2 ni tk dapt sumber lain selain dr sumber BN.apa sj maklumat yg diorg dpt hanya dr BN sj.

mereka ni amat senang diperbodohkn.fikrla..negeri luas, penduduk dalm 3 juta orang...melaut tanah, tp melambak rakyat tk bertanah.yg ada tanah pun pajakan 66 thn sj.kt semenjung pun 99 thn.tp diorg hangguk juga.diorg rasa tu yg paling terbaik.

dpt pacak rumah tepi laut, berasak2, lepas tu tgk rumah YB YB, besar2...mamat2 srwk ni dah rasa bangga yg amat.

yg kaya..teramat kaya, yg kayap, sekayap2nya..tu la cara hidup disarawak..

nalapambu said...

BN/UMNO sampai iskarang ta'bleh settle dia worang punya gado.

Nanti PRU13 mari.
Ini BN/UMNO misti poci punya.

MD said...

Pak Lah dah tolak persidangan tergempar parlimen - OK juga. Itu hak dia. Sekarang masing-masing pihak tumpukan kepada persidangan lepas puasa ni. Buatlah persediaan.

Sekarang kita tumpukan kepada beribadat dulu. Ada 10 hari sahaja lagi Ramadan.

MD said...

Xusahlah kutuk-kutuk negeri, bangsa, individu, bahkan ahli parti. Lebih-lebih lagi ini bulan puasa. Cakaplah secara beradap. Ambillah contoh tok Guru Nik Aziz. Sebenarnya Pak Lah pun tak sumpah tak tentu arah juga.

anjar said...

aku sokong kebanyakan pendapat ko md, tapi 10 hari tu rasanya agak lambat untuk tentukan ekonomi sesebuah negara.

Ekonomi kita dah nak terlingkut sgt ni, jgn ikut kata tv3 ekonomi kita berkembang baik, tipu semuatu.

Lagi lambat ubah kerajaan makin tipis harapan kita nak pulihkan ekonomi, lagipun tukar kerajaan yang mengamalkan rasuah dan maksiat pun satu ibadah jugakkan?

p/s:Banyakkan pahala di bulan
puasa.

OfficeBoyTingkat4 said...

md,

bukan kutuk, tp hakikat...aku dok lama kt srwak...

pemikiran org srwak teruk kena racun dgn pemerintah diorg...sentimen anti semenjung kuat sgt.pemerintah srwk menghasut rakyat konon mereke miskin sebab harta srawak, org semenanjungyg bolot.kalau org semenajung bolot, tk kan rumah taraf YB pun mcm istana?

Yb2 kat sememnajung pun tk berani nk buat istana.kalau buat juga alamat kena mcm yg port kelang la...ini hakikat...

org semenajung dikatakan "lepeh" atau lipas, yg mencuri makanan...inilah dkyah pemerintah mereka supaya kesusahan hidup mereka dpt disalahkan kepada org semenajung...

rakyat percaya, sebab tkder maklumt.senang diperbodohkan..

nalapambu said...

Wooo azizah, 'pambu' ta'mau ka?

naruto said...

salam kepada semua fanatik pakatan rakyat... satu pertanyaan ikhlas adalah kenapa tidak ada penjelasan yang munasabah kenapa 16 september gagal. Adakah kerana ini hanya gimik politik semata-mata. Saya berpendapat sekiranya tidak dapat menunaikan apa yang telah dijanjikan, lebih baik usah berjanji. Ini memberikan tanggapan negatif kepada pemimpin tersebut. Apa salahnya sekiranya kenyataan umum diberikan seperti kami akan takeover malaysia sahaja tanpa menyatakan tarikh sebenar takeover akan berlaku. kalau kenyataan umum seperti itu dibuat, penyokong fanatik pkr akan masih dibuai dengan impian yang mereka kononnya telah menjadi pembela nusa dan bangsa. maafkan saya kerana saya menganggap kesemua mereka bodoh dan sanggup membiarkan hidup mereka dikuasai oleh agenda politik orang persendirian sehingga sanggup mengeluarkan kata-kata kesat terhadap pemimpin yang berkenaan. Mungkin inilah kesan sistem pendidikan terhadap rakyat malaysia. mereka tidak lagi boleh berfikir secara matang dan mudah terpengaruh dengan hasutan dan belaian janji manis yang disogokkan kepada mereka. untuk pengetahuan semua adalah sangat mustahil untuk mana-mana kerajaan sekalipun untuk memuaskan kehendak setiap rakyat. Mungkin ada antara fanatik yang kecewa kerana gagal mempunyai kerja berpendapatan tinggi dalam sektor awam. tetapi ini tidak akan berubah sekiranya kerajaan diambil alih oleh parti yang lain. Apa yang saya perhatikan selama ini adalah rakyat malaysia begitu manja. mereka mahu setiap kemahuan mereka dituruti. sekiranya tidak diikut kemahuan mereka, mereka akan beralih kepada orang yang mampu menaburkan janji manis terhadp mereka. dan mereka akan mula dibuai dengan angan-angan yang indah dan tidak lagi berpijak di bumi nyata. pandanglah dan lihatlah dengan mata hati. Di mana kedudukan kita sebagai masyarakat islam sekarang. dan adakah tindakan kita membantu ke arah perpaduan dan kemakmuran umat islam. itu saya serahkan kepada semua untuk menilai. Walaubagaimanapun saya ingin mengingatkan semua, hidup di dunia hanya sementara. jangan terlalu taksub hingga lupa tujuan kita yang utama di muka bumi ini. Selamat hari raya maaf zahir batin. Allahuakbar

'BELIA MUSLIM' said...

NARUTO...
kita sedang bersatu laa ni...
bersatu menukar semua ketidakbetulan...naruto, ingat...
persoalan agama dan perpaduan hanya buleh dijayakan dgn adanya umara' yg ingin menuju ke arah itu...

kerat18 said...

paklah,,,apa yg hang nak takut kalo anwar menipu rakyat?spatutnya timeni la hg nak buktikan kat rakyat yg anwar dan pakatan adalah 1 pembohongan?awat hg xbrani?paklah,hg igt skit hg buh anwar dlm penjara skali lagi hg tawla rakyat nak bangkit camna...wait n see,,jgn pntgkan kuasa n kdudukan la pak lah,hg tu dh tua,tggu hari ja lagi...buat amal byk2,la ni pun rakyat dh bnyak mnyumpah hg,xredo ngan apa yg hg baleh kat rakyat lepas pru12 aritu,bagi aku hgpa ni idup dh mcm xdak tuhan dah...hgpa buat ikut suka hgpa,b'sumpah sana sini,fitnah mcm2...sbb nak jga kpentingan diri hgpa..rkyat nak pi meligkup pi la...elokla yg sorg tu dok nak lindung diri dari bala smp sggp pggil mr ji pi wat puja setan hindu kat rmh dia...bila tnya bab agama hui pandai dia b'sumpah wallah wabillah watallah,sebut utk kpntingan politik...igt ckit bro,laknat Allah tu dhsyat....lu xnampak lg kot???ke lu xpenah baca Al-Quran??org jahil ja yg brani nagn laknat Allah....paklah,aku 1 dr bejuta rakyat yg nakkan keadilan ditegakkan n xdak penindasan,kezaliman,rasuah dan mcm2 lagi,cabar hang bagi laluan kat pakatan rakyat utk adakan sidang tergempar dewan rakyat sekarang!!rakyat nak tengok!!jgn jd pengecut,dayus....

appa macha! said...

aney stuju sama officeboyatingkat4:

ini sarawak bukan aney mau kutup..
dorang srupa seminanjung worrang juga cuma itu info susa mau dapat juga sana. pasai biyyen memang kontrol sama dorrang punya mind.
kasian sama worrang sarawak.

appa macha! said...

nala kaco kaco azizah haaaa?

OfficeBoyTingkat4 said...

naruto,

ko akal pendek.mata buta.telinga pekak.ko tgk pakai perut.dengar guna mulut.pk pakai kepala lutut.Tu sebab ko tk nmpk kisah 16 Sept.

2/3 minggu sebelum 16 sept, satu perang saraf telah dilancarkan terhadp BN.BN tidak mampu menyerang, hanya bersikap defensif.keran terlalu denfensif, maka terkeluar kenyataan2 bodah lagi bangang dari para pemimpin hadhari.
Mereka berdebar debar macam nak gila tunggu 16 Sept.

Bila sampai 16 Sept, mereka tgk, takder apa yg berlaku...mereka lega sgt2.Mereka sangka telah beroleh kemenangan.Mereka ingat serangan telah tamat..hehehhe...

Tungg la sket lagi...akan ada tiupan trompet ukt menyerang buat kali penghabisan untuk meranapkan sama sekali UMNO dari mukabumi ini...

lepas tu aku nak tgk, abe mie, bn@umno, zali, azizah dan yg sewaktu dengannya tercongek congek cabut lari " bagai anjing bercawat ekor" ( baca ikut style karam singh walia, angkat tgn bnyk2).

kedaikopi said...

salam semua,

selamat menjalani ibadah puasa, ingatlah 10 malam terakhir lailatulqadar bakal menjelma, ini pasti bakal berlaku yang telah ditentukan oleh ALLAH, perbanyakkan amalan kita selepas dan seterusnya hidup ini.....tegakkan kebenaran dan kepalsuan dan permainan duniawi


"anwar kan pembohong besar takkan la korang tak tau,sandirawa dia menjadi lagi rakyat tertipu...keh...keh...kehh...sokong tak ketahuan malam tidur fikir ''bila boleh jadi pm ni........'''

mudz said...

SIASAH
Tolong jadi rajin sikit, keluarkan isu baru dan panas.
Bukak-bukak asyik namapak muka soposen Muhammad Fairus.

Tolong sedia gelangang baru, pahlawan=pahlawan nak berentap.

SIASAH

Kalau malas, jangan tulis bloq buat kerja kain macam buat bodoh ke macam PakLAh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...