Monday, September 15, 2008

ISA: Amerika tidak perlu campur tangan

KUALA LUMPUR, 15 Sept: Pemuda PAS menolak campur tangan Amerika dalam negara ini walaupun atas dasar untuk menegur negara ini kerana menggunakan ISA untuk menahan rakyatnya.

Ketuanya, Salahudin Ayub berkata, Pemuda PAS menentang sekeras-kerasnya penggunaan ISA di negara ini namun Pemuda PAS juga tidak bersetuju dengan tindakan Amerika campur tangan.

Ekoran itu, katanya, Pemuda PAS memandang serius tindakan Washington memanggil Duta Besar Malaysia ke Amerika Syarikat (AS), Ilango Karuppannan berkaitan isu penahanan beberapa rakyat negara ini di bawah ISA baru-baru ini.

Pemuda PAS berpandangan walaupun AS cuba menyampaikan satu pandangan tentang hak asasi manusia, tetapi dari sudut yang lain ia adalah satu campur tangan politik kuasa besar dunia ke atas negara ini.

Pemuda PAS Pusat mengutuk sekeras-kerasnya tindakan kerajaan BN yang menyalahgunakan ISA untuk menahan pemimpin pembangkang, penulis blog dan wartawan kononnya atas nama keselamatan negara.

Kesan daripada kegelojohan pimpinan BN, AS telah cuba untuk mencampuri urusan politik dalam negara ini, katanya.

71 comments:

Hj.Mat said...

Orang PR semuanya menentang cara Amereka dan juga cara BN.
Cuba fiker sejenak Allah yang Maha adil pun ada perbicaraan terhadap hambanya diakhirat nanti dia tidak humban hamba-hambanya yang tidak mematuhi suruhan dan larangan ke dalam neraka. itulah maha adil nya Allah Taala, hai BN hari ini tahan rakyat 60 hari atau pun 2 tahun ada yang lebih tanpa bicara.O;leh itu jangan tunggu 2011 lagi daripada hari ini marilah sama berazam dan tekad kerja keras menjatuhkan keranjaan BN hari ini.

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

salah artikel tu. Amerika nak campurtangan sebab 'adik angkat' ada di Malaysia dan nak jadi PM. Anwar lah siapa lagi.

Macam Amerika lakukan ke atas Iraq di mana dia menawarkan wang yang banyak kepada sesiapa yang membocorkan maklumat kepada penangkapan Saddam Hussien. Siapa yang bocorkan? Jawapannya sepupunya sendiri yang selama ini membantu memberi makanan kepada saddam di dalam lubang bawah tanah.

PAS JANGAN CUBA NAK AUTA. SIAPA YANG RAPAT DENGAN AMERIKA- NAJIB ATAU ANWAR?

(jom ke website abe MIE- kenapa Zaid letak jawatan)

AJK-UMNO said...

Dari segi politik Islam atau siasah, kata beliau, kerajaan berhak menahan orang dan beri tempoh siasatan (14 hingga 30 hari) bergantung pada keperluan. Tapi kita tidak boleh hukum 2 tahun tanpa diadili. Ini zalim.

"Tuhan yang Maha Adil pun buat mahkamah di akhirat untuk setiap orang dibicarakan. Keadilan ditegakkan di dunia dan di akhirat. Tuhan yang Maha Adilpun memberi peluang untuk kita jawab kesalahan sedangkan Tuhan berhak buat apa saja. Jadi macam mana kita boleh tangkap orang tanpa memberi peluang mereka membela diri?" jelas beliau.

AJK-UMNO said...

hahaha.. abg mie dah jadi superman pulak... hahaha lawak2...

abe MIE 'TERJAH' said...

dulu pengintip kerajaan katak..tapi katak gagal lompat.. dah gagal,, dan anwar kira penipu besar

..kini dah 'terjah'.. superman aje lah yang boleh terjah... terjah semua yang tak betul.

ajk@umno mana rupa kamu? kalau 'garden', ada juga rupa syaitan warna biru.

appa macha! said...

pemimpin US & UMNO/BN Laknatullah tak perlulah mendabik dada bercakap pasal hak asasi & kebebasan bersuara @ demokrasi dsb. macam ayam jantan kokok kuat, ekor gelumang tahik!

Hamzali said...

Aparahhh Salehuddin Ayub ni cakap macam kentut je bunyinye. Peduli apa Amerika nak masuk campur atau tak kalau depa masuk campur apa kau boleh buat? Setakat nak cari publisiti murah baik tak yah jadi ketua le. Pelik punya orang. yebok pasal Amerika punggung sendiri tak terjaga.

faizhensem said...

ada juga posting terbaru akhirnya...
abg mie pun dah tukar ke abe mie terjah...kui2....
sudahlah.....jahat2 amerika, depa x suka jugak dengan ISA.....
ni malaysia ni....ngaku islam, buat ISA....lg jahat dari amerika.....

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

appa macha! said...

Zaid Ibrahim letak jawatan

KUALA LUMPUR 15 Sept. - Datuk Zaid Ibrahim hari ini meletakkan jawatan sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri.
Surat perletakan jawatan beliau diserahkan kepada Perdana Menteri di Putrajaya pada pukul 2 petang ini.
--------------------------
itu yg berjawatan!
yg tak berjawatan @ penjilat2 "dubur" sayfool kat blog ni bila lagi nak berhijrah?

putra revolusi said...

Soalan abe mie terjah, " siapa yg rapat dengan Amerika - Anwar atau Najib" ada jawabannya dalam Malaysiawaves bertarikh 4 Ogos 2008. Dalam Malaysiawaves pada tarikh itu ada memuatkan ucapan Najib yg menampakkan dia meletakkan dirinya sebagai agen Amerika nombor wahid. Memalukan, apabila seorang rakyat Malaysia sanggup memuji, memuja & menjilat punggung Amerika sedemikian rupa dalam ucapannya itu!!!

Tapi tidak menghairankan jika Najib sanggup membuktikan dirinya sebagai agen Amerika, kerana bukankah Najib itu anak didik Mahathir? Jika Mahathir sanggup merasuah pelobi Yahudi sekitar $2 million US semata-mata utk menemui Bush, justru tidak menghairankan sekiranya Najib sanggup melakukan aksi memalukan yg lebih hebat dari pemimpin idolanya itu!

Mungkinkah memang telah tertulis dalam takdir UMNO bahawa mereka akan tetap menjadi parti penjilat Amerika & Yahudi dulu, kini dan selamanya??

appa macha! said...

aney malas suda mau layan itu ameno-bn punya worrang. ini jam aney mau siap sidia pigi stedium kelana jaya.. dey nalapambu! vonggeh..

LensaPR said...

Tapi Pas sokong Anwar agent Amerika tu. Apa cam Din

Yes! Mantap said...

salam..
Saya minta kepada penyokong PR..jangan terperangkap dengan taktik bakal pembangkang di Malaysia nieh..mereka sedang mengupah beberapa banjingan untuk memporak-perandakan suasana.Banjingan - banjingan ini akan cuba sedaya upaya membangkitkan emosi perbalahan dan mereka cipta fitnah...Atas dasar RM mereka juga sanggup memakan daging saudara mereka sendiri.

Saya memohon dan merayu kepada semua penokong PR,jangan termakan umpan Banjingan UMNO ini.Walaupun saya faham sebenarnya Upan banjingan UMNO ini tidak laku setengah sen pun!

man said...

WAH!!!!
Abe mie dah kembali!!!!!
dgn gaya br nya!!!!
suparman kampung pisang!!!
(suparman? yg bkak bj masa concert ari 2 ka)

WUJUD LAGI KO RUPANYA....
KO XKAN LAYAK MENASIHATI N MEMPENGARUHI ORG LAIN KLU SOALAN AKU BHARI PUNYA HARI PUNYA HARI LEPAS, SATU PN KO XLE KOMEN, XLE JWB!!!
SKANG KO MUNCUL KT SINI....
nnt akn ku tanya ko blk...

INILA GAYA PENGECUT PENJILAT2 UMN..

HAHAHA..

NI PLAK CRTA..
GAYA PENGECUT "MEDIA" PENJILATAN

Datuk Zaid Ibrahim letak jawatan
15/09/2008 2:29pm
http://www.utusan.com.my

15/09/2008 2:29pm

KUALA LUMPUR 15 Sept. - Datuk Zaid Ibrahim hari ini meletakkan jawatan sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Surat perletakan jawatan beliau diserahkan kepada Perdana Menteri di Putrajaya pada pukul 2 petang ini.
habis....
cukup....jgn byk tanya....

WEY!!!
DAH HABIS DA KA BRITA?
brita plg pendek dlm sejarah!!!
hahahaha!!!!!!

dh tkedu ka?

lawak2....

inila gaya2 "media"pengecut(kot) kaki bodek yg xbrni berkta tentang kbnran.......

mmg lumrah media umn... yg menjadi pegangan jijah&jali..

tiap2 kali berita nk kutuk PR..
panjang bejela2...
siap cr org tepi longkang nk suk kutuk....

tp bila naik ats muka dia?...
kua jgk...
tp kua utk cukup syarat...

ni la cnthnya keje2 utk cukup syrt pmmpin ko jali...
mcm gak hukuman kt amad ari 2...

ini adala cr psykologi yg dgunakan utk pbodohkan rkyt..
( dia msk kls pyskologi jijah bkn anwar ja msk kls)

cba anda prhatikan d media pnjilat.....

jika temubual untuk nk jatuhkan air muka PR diucapkan dlm bhasa inggeris hatta bahasa urdu skalipn....

setiap patah pkataan akan ada dia punya sarikata(alih bahasa la 2)...dia nk smua org2 kampung,temasuk org asli paham hasil kutukan itu...

tatapi...

jika temubual yg ble kne kn krjn diucapkan dlm bhasa inggeris....

korg perhatikan...
aku rs la spnjg pnghayatan aku..
majoritinya xkn ada dia punya sarikata...dia xnk org2 kampung yg xbrape pndi BI ni(majoritinya bngsa "kita") terganga xth apa yg depa dok tgk...

jadi bila dok tgk n dgr media pnjilat ni.. apa yg mereka dpt...
smuanya krjaan indah blaka...
bak bidadari disyurga

itula jadinya.....tipah tetipu!!!

slyderrose said...

amerika ini memang suka kacau daun dan BN dan kuncu-kuncu mereka akan mengunakan isu ini untuk memburukan PR atau Anwar. Siapa yg untung dengan peranan amerika ini?. BN atau PR? SO, faham ajelah ya abe mie...

slyderrose said...

Adakah Islam membenarkan penahanan tanpa bicara?. Tidak sama sekali. Inilah persoalnya. Kalau anda seorang yg beragama Islam adakah anda hendak menolak apa yg Islam kata?. Kalau anda mengikut hawa nafsu semata-mata tanpa menilai dari perspektif Islam, apakah kedudukan anda di dalam Islam?
Baca komen dari Dr Asri, Mufti Perlis.

azizah said...

confirm annuar ibrahim jadi PM.
Pengkhianat Melayu.

azizah said...

man ...
itulah orang suruh belajar BI. taknak. macam-macam alasan.

tu sebab saya suruh pegi balik sekolah.

joe said...

hamzali said:

Aparahhh Salehuddin Ayub ni cakap macam kentut je bunyinye. Peduli apa Amerika nak masuk campur atau tak kalau depa masuk campur apa kau boleh buat? Setakat nak cari publisiti murah baik tak yah jadi ketua le. Pelik punya orang. yebok pasal Amerika punggung sendiri tak terjaga.


Saudara Hamzali,

Kita ni orang Islam. Jadi kalau nak bagi komen tu, jangan la nampak ketara sangat yang kita ni jahil. Apa salahnya memberi amaran. Saudara kata, "Peduli apa Amerika nak masuk campur atau tak kalau depa masuk campur apa kau boleh buat?". Saya sebagai orang Islam sangat peduli jika orang AS hendak masuk campur hal ehwal negara ni. Ini la minda sempit sebilangan orang Melayu yang berfikir seolah-olah AS tak boleh disekat. Kalau minda jumud begini, bila Islam hendak menang dan bangkit daripada penindasan..?

Saudara juga ada berkata, "Setakat nak cari publisiti murah baik tak yah jadi ketua le. Pelik punya orang. yebok pasal Amerika punggung sendiri tak terjaga." Kan dah memang tugas ketua menegaskan pendirian sesebuah organisasi. Jika tak bagi apa2 komen, nanti PAS dituduh pro AS dan sebagainya. Tapi apa pulak kaitan jaga punggung di sini..? YB Salehudin Ayub bukan ada terlibat dalam kes liwat pun.

Jadi bagi la komen yang relevan. Ayat2 saudara boleh menyebabkan fitnah. Allah swt berfirman, "Al fitnatu ashaddu minal qatl" - Fitnah itu lebih dahsyat dari membunuh. Jika kita fikir kita boleh berbuat sekehendak hati di dunia ni, ingatlah azab seksaan Allah amatlah pedih.

joe said...

Azizah said:

confirm annuar ibrahim jadi PM.
Pengkhianat Melayu.


Saudari Azizah,

Wamakaru wamakarallah. Wallahu khairul makirin. Maksudnya: Kita merancang, Allah juga merancang. Sesungguhnya perancangan Allah adalah lebih baik. BN merancang, PR merancang, Allah akan menentukan siapa yang lebih layak. Rakyat lebih tahu untuk mengadili siapa pengkhianat Melayu sebenarnya.

TokbatinSenoi said...

ZAid Ibrahim berlakon dengan skrip yang telah ditetapkan. Satu lagi 'POLITICAL LIES' orang2 politik. 'DIRTY PROPAGANDA' untuk apa? Tanya sendiri, jawab sendiri.

joe_kedah said...

Salam sejahtera kepada semua sahabat!
Saya lihat pelayar yang menggunakan blog siasah ni, ada yang sopan, ada yang tak berapa sopan. Bukannya apa, bahawa pengantar yang digunakan tu kadang tak faham langsong.
Masing-masing beri pendapat, kadang kala pendapat yang diberi tidak mencerminkan budaya kita seorang islam. Walau apa pun, keadaan kegawatan sekarang ini, kita semua perlu bertenang.
Saya terbaca komen Dr Asri, memang logiknya, saya hormat tuan Sheikh kita tu, tak rugi ibu bapa dia mendidik dia hingga mendapat segolong ijazah, menjawat jawatan sebagai ulamak terulong. Saya berharap, penguasa hari ini ambil iktibar, apa yang disuarakan oleh tuan sheikh kita tu. Tak payah berdolak daleh lagi untuk kepentingan kantong sendiri, yang penting nawaitu, untuk memartabatkan agama, bangsa dan tanah air. Tidak ada gunanya kita melaungkan semangat yang menggunong tinggi, tetapi nawaitu untuk peribadi sendiri.
Soal yang diperbincangkan ini pula, bagi saya, Amerika telah kita sedia maklum, selaku kuasa besar yang digelar polis dunia. Dalam kes ini, saya nampak DSAI lebih releven. Dia bukan seorang manusia yang Yes men, Kalau tidak masakan namanya sudah terkenal seantero dunia. Soal pemimpin dalaman yang merendahkan kredibiliti dia tu, sudah jadi adat kita orang melayu. Cuba beri kepercayaan kepada dia, kita lihat, bagaimana visi dia mentadbir negara. Soal berkongsi dengan DAP, PAS, yang tidak sama ajenda perjuangan, itu bolih diperbincangkan kemudian, jangan belum apa lagi, kita dah melenting.
Soal perletakan jawatan YB Zaid ibrahim sebagai menteri yang menjaga undang-undang, saya berpandangan, beliau adalah seorang yang ada prinsip, kata mesti dikota. Orang sebegini, dalam 10 orang nak dapat satu pun susah.Kita serah kepada dia!.
Kepada yang pro ke kontra ke, saya mohon sekali lagi, gunakan bahasa yang indah-indah dalam perbincangan ini, kerana tulisan kita dibaca dan direnong berjuta manusia dinegara ini malah diluar negeri. BAHASA JIWA BANGSA!!!

bonzer said...

Bloggers,

Kita perlu tentang + tangan negara asing dalam hal ehwal negara kita.

Sejarah telah membuktikan bahawa campur tangan asing akan menguntungkan UMNO.

Ramai pejuang telah berjuang untuk memerdekan negara kita dari British. Ada yang mati dan ada yang diperosokkan dalam penjara.

Disaat-saat kemenangan rakyat menentang British, pejuang-pejuang sebenar di tangkap kerana mereka ini tidak menepati kehendak British pada masa itu. Tujuan penangkapan pejuang ini untuk menyekat kebangkitan rakyat di bawah pimpinan mereka dan mencari kumpulan lain yang boleh meneruskan dasar-dasar British walaupun ketiadaan British di Tanah Melayu.

Cara ini diguna pakai untuk menyekat kebangkitan PR dengan mengISAkan beberapa tokoh baru-baru ini.Tujuannya sama seperti British.

Antara beberapa perkara yang masih digunakan untuk meneruskan cita-cita penjajah ialah udang-undang Lord Reid dan ISA.Inilah perkara yang dipersetujui secara halus oleh UMNO.

Saya yakin sekiranya US campur tangan dalam negara kita, UMNO akan untung walaupun kita nampak mereka seolah-olah menentangnya.

Pemimpin UMNO adalah pelakon yang paling licik dalam sejarah.

bonzer said...

Bloggers,

Kita perlu tentang + tangan negara asing dalam hal ehwal negara kita.

Sejarah telah membuktikan bahawa campur tangan asing akan menguntungkan UMNO.

Ramai pejuang telah berjuang untuk memerdekan negara kita dari British. Ada yang mati dan ada yang diperosokkan dalam penjara.

Disaat-saat kemenangan rakyat menentang British, pejuang-pejuang sebenar di tangkap kerana mereka ini tidak menepati kehendak British pada masa itu. Tujuan penangkapan pejuang ini untuk menyekat kebangkitan rakyat di bawah pimpinan mereka dan mencari kumpulan lain yang boleh meneruskan dasar-dasar British walaupun ketiadaan British di Tanah Melayu.

Cara ini diguna pakai untuk menyekat kebangkitan PR dengan mengISAkan beberapa tokoh baru-baru ini.Tujuannya sama seperti British.

Antara beberapa perkara yang masih digunakan untuk meneruskan cita-cita penjajah ialah udang-undang Lord Reid dan ISA.Inilah perkara yang dipersetujui secara halus oleh UMNO.

Saya yakin sekiranya US campur tangan dalam negara kita, UMNO akan untung walaupun kita nampak mereka seolah-olah menentangnya.

Pemimpin UMNO adalah pelakon yang paling licik dalam sejarah.

joe_kedah said...

Azizah!
Saya tidak faham dengan kenyataan anda ANUAR PENGKHIANAT MELAYU!
apa yang dimaksudkan pengkhianat tu?. Kalau betul dia tu pengkhianat, tolong cek sat harta dia banyak mana, ada tak keluarga dia yang duduk ditingkat 4/5 tu.
Setahu saya, perjuangan sdr Anuar, telah mengsengsarakan dirinya sendiri merengkok dalam penjara sudah berapa kali tak bolih dibilang lagi demi memperjuangkan yang hak, demi bangsa dia sendiri yang kebuluran diBALING, Tanya ustaz Nakhaie dimasa tu dia jadi wakil rakyat Baling. Setahu saya dia lah yang memperjuangkan tabong untuk orang miskin yang kita sedia tahu, MELAYU yang paling banyak miskin. Bukankah itu yang diperjuangkannya?. Kita perlu sedar, bukan yang dikatakan buruk, busuk tu semua nya tak elok, lambat laun jika direnong kembali ada juga baiknya. Renongkanlah!!!

joe said...

Surah Al-Munafiqun

Bismillahirrahmanirrahim.

Ayat 1:
Apabila datang kepada engkau orang-orang munafiq, mereka berkata: Kami menjadi saksi bahawa engkau sungguh Rasul Allah. Allah mengetahui, bahawa engkau Rasul-Nya dan Allah menjadi saksi pula, bahawa orang-orang munafiq itu dusta.

Ayat 2:
Mereka jadikan sumpah mereka (bahawa mereka Muslim), untuk memeliharakan (melepaskan diri mereka), lalu mereka menghalangi (manusia) daripada jalan Allah. Sungguh jahat apa-apa yang mereka kerjakan.

Ayat 3:
Demikian itu kerana mereka beriman (pada lahirnya) tapi kafir )pada batinnya); lalu ditutup mata hati mereka, sehingga mereka tiada mengerti.

Demikianlah tiga ayat awal dari Surah Al-Munafiqun. Semoga kita mengambil iktibar. Allahu akbar.

bonzer said...

Assalamualaikum,

Apapun yang berlaku pada September 16, ianya telah berjaya.

916 adalah serampang dua mata.

Yang satu mata lagi hampa fikiaq ambik.

appa macha! said...

This is nothing more than the fear of losing power.

Syed Hamid Albar: Very soon the rakyat will all curse at you or will be punished somehow, sometime , somewhere.

bonzer said...

Azizah said
confirm annuar ibrahim jadi PM.
Pengkhianat Melayu.

Azizah otak geliga,

Tolong senaraikan 5 perkara sahaja yang mengambarkan Anwar sebagai PM.

Mr Green said...

ESOK ANWAR AKAN BUAT PENGUMUMAN PENTING!

ESOK KU LI AKAN BUAT SIDANG MEDIA

PTG TADI ZAID IBRAHIM JUMPA ANWAR...

ESOK AP AKAN MENYERTAI PEMBANGKANG...

Mr Green said...

Anwar Ibrahim sebentar tadi berkata bahawa kerajaan baru akan ditubuhkan esok. “Malam ini ialah malam Hari Malaysia. Esok, kita bersedia untuk menubuhkan kerajaan baru.”

Beliau memberitahu bahawa Pakatan Rakyat sudah mempunyai cukup Ahli Parlimen untuk membentuk kerajaan dan sepucuk surat telah dihantar kepada Abdullah Badawi untuk memastikan peralihan kuasa yang licin.

“Esok , kita sudah bersedia untuk menubuh kerajaan tetapi masa yang sesuai, bergantung selepas pertemuan dengan Abdullah Badawi.”

Beliau berkata demikin dihadapan lebih 25,000 penyokong Pakatan rakyat diStadium Kelana Jaya untuk menyambut Hari Malaysia.

Anwar memulakan ucapan pada jam 10.15 pm berakhir sebentar tadi.

appa macha! said...

aney ambil kesempatan ini mahu ucap sama kawan2 happy malaysia day!

bn@umno said...

DSAIlah orang yg paling suka sekali jika amerika campur tangan dalam urusan berkaitan dgn negara kerana DSAI mmg sudah terkenal dgn sikapnya yg suka bersekongkol dgn pemimpin Amerika.Sebab tu kalau DSAI jadi PM, Malaysia gerenti akan hancur.

bn@umno said...

mr green,

ko ni bengap ke ape?aku tak paham napelah ko ni cepat sgt mempercayai kata-kata si AI yg penuh dgn tipu-helah kononnya kerajaan baru akan terbentuk tidak lama lagi.hanya orang yg bodoh seperti ko je yg cepat mempercayai AI yg penuh dgn kata-kata yg mengarut tu.

appa macha! said...

bn@umno:
Malaysia hancur macam altantuya yg kena C4 tu ke? ahaks..

zali said...

sekelian blogger...

tak apa la saya sanggup tunggu lagi sampai siang esok,pengumuman penubuhan kerajaan m'sia yang baru tu...(sebelum pro pr di blog ni di carutkan beramai-ramai)

apapun tabik buat pas yang menolak campurtangan us yang dengan jelas dan terang ingin masuk campur kerana ada balaci mereka di sini yang di himpit isa...

Mr Green said...

Blogger bn@umno said...

mr green,

ko ni bengap ke ape?aku tak paham napelah ko ni cepat sgt mempercayai kata-kata si AI yg penuh dgn tipu-helah kononnya kerajaan baru akan terbentuk tidak lama lagi.hanya orang yg bodoh seperti ko je yg cepat mempercayai AI yg penuh dgn kata-kata yg mengarut tu.

HANYA ORG BN/UMNO SAJA YG BANGANG SOKONG PIMPINAN BN SEKARANG!

roh_insan said...

slyderrose,

Buat penat je mulut kamu ckp kat puak2 umno tu,die org bkn pecaye pun pada Dr Asri tu,yg die org pecaye islam haddari je.

azizah.....
Aku terlebih lebih rele andai kamu kate aku pengkhinat bangse drpd aku mengikut tuan2 umno kamu yg terang2 n nyate menjdi PENGKHIANAT KPD AGAMA n NABI MEREKE.

Ape yg nak aku mulie kan dgn bangse aku sendiri sdgkn hidup nye saban hari merompak hak org lain,gune kuase sewenang wenang,gune seluruh jentere kerajaan utk hukum sesuke hati n buruk kn sesama islam sesuke hati mak bapak die.

Melayu ini ke yg azizah ingin aku taat?melayu ini ke yg azizah ingin aku dokong?melayu mcm ini ke yg azizah ingin aku bangge kn kpd anak2 aku nanti?.

Sory azizah oi..selagi melayu ini menjadi PENGKHIANAT KPD AGAME nye selagi itu biar aku dikate pengkhianat kpd bangse nye.

Yang jelas anak2 aku tahu kenape aku dianggap pengkhianat kpd melayu PENGKHIANAT.

bn@umno said...

mr green

aku mestilah sokong BN takkan aku nak sokong PR(parti rusuhan) pulak.bodoh betullah ko ni.aku dapat rasakan ko ni bercakap macam orang terencat akallah.

zali said...

mat hijau,

siang esok kita sama-sama tengok sapa yang bangang...sapa yang kena tipu dan sapa yang kena carut...

dan sapa yang terus tak sedar diri terus menyokong balaci us nuar pengkhianat tu...

Mr Green said...

BN@UMNO

HAHAHA KO SENDIRI YG TERENCAT!...

DAH TENTU AKU SOKONG ANWAR , MESTI AKU PERCAYA ANWAR...

TAKKAN AKU NAK PERCAYA PAKLAH NAJIB...

APALA NASIB KO BN@UMNO OTAK LEMBU!

Mr Green said...

ZALI..

SUKA HATI HANG LA.....JANJI ESOK...AP JOIN PR...

ANWAR JADI PM...

HIDUP ANWAR!...HIDUP ANWAR!

zali said...

mat hijau...

macammana awak boleh terlepas sedangkan kawan awak yang lain semua kena rantai di bulan ramadhan ni?

Mr Green said...

Sorry..aku tak layan statement bodoh macam ko Zali..

ESOK SIDANG MEDIA KHAS!....INSYALLAH KERAJAAN BARU AKAN TERTUBUH...SEBELUM RAYA!....

Mr Green said...

SESEKALI AKU HERAN GAK LA

KENAPA PENYOKONG BN NI SUKA AKAN SIASAH...HARI HARI BERMUKIM DISIASAH..APA BLOG BN TAK LAKU KA?...KESIAN...

Mr Green said...

TERKINI -

BESOK PENGUMUMAN AP BN MENYERTAI PR...INSYALLAH..

KU LI ANTARA NAMA YG BAKAL MENYERTAI KERAJAAN BARU INSYALLAH.

ZAID IBRAHIM PUN DAH JUMPA ANWAR TGHHARI TADI...

KERAJAAN BARU BAKAL DIBENTUK DALAM 1 2 HARI INI...INSYALLAH...

TERIMA KASIH SANG PENCIPTA(ALLAH SWT) KERANA MEMBANTU KAMI TERLEPAS DARI KEZALIMAN BARISAN NASIONAL!

anjar said...

Tadi aku terbaca artikel mengenai pembuli internet, ada yang sampai bunuh diri kena buli dalam internet.

korang rasa kita penyokong PR dah buli kuat sangat ke org ameno ni?, takut gak aku baca komen merapu meraban puak2 amenoni yang tertekan ni,

Korang tak risau ke kalau azizah, abe mie, bn@umno dan puak2 tu bunuh diri? maklumlah iman Islam hadari.

faizhensem said...

Dalam masa terdekat ni....
maka amat malulah puak2 UMNO yg keras kepala di ruangan komen ini.
kui2....
tgu dan lihat esok lusa...

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

anjar said...

faizhensam said

Dalam masa terdekat ni....
maka amat malulah puak2 UMNO yg keras kepala di ruangan komen ini.
kui2....
tgu dan lihat esok lusa...

aku tidak bangkang hujah anda tapi kurang setuju,

pada aku puak2 UMNO tak akan malu sebab diaorg mana ada kemaluan, nak malu cam na, muka diaorg memang tak tahu malu.

utoh urmnoe said...

pakat2 kalih say no umno!!
kerajaan pak lah sekarang ibarat
sial,jaga periuk nasi kroni je tapi beban rakyat tak pikir..

mudz said...

Siasah tolong siarkan artikel terbaru Mufti Perlis: ISA tidak diperlukan untuk bela ajaran Islam.

Moga semua dapat manafaat.

man said...

Teka-teki Anwar menjelang 16 September
13-09-2008 12:22:05 PM
http://mstar.com.my
Prof Dr Mohammad Agus Yusoff dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).
Pensyarah Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan

"Ini satu perang saraf dan dalam permainan minda seperti ini, kewibawaan tidak lagi menjadi keutamaan. Tidak menjadi hal jika apa yang dijanjikan itu tidak menjadi kenyataan. Apa yang penting ialah beliau mampu menimbulkan kebimbangan dalam BN.

"Beliau berjaya membuat pemimpin BN tidak senang duduk dan menyedari perubahan yang amat perlu dilakukan di negara ini," kata Mohammad Agus.

man said...

"Kamu mungkin ditipu jika terlalu mempercayai,tetapi hidup kamu akan terseksa kerana tidak mempercayai.."

man said...

Khalifah ‘Umar bin ‘Abdul Aziz memerintah hanya tiga puluh bulan, tetapi kesemua rakyat merasa tidak layak menerima zakat di bawah pemerintahannya.

UMN...
memerintah lebih 50 tahun....
tetapi haram.....
penerima zakat(orng yg susah la tue)
makin btambah2 saban hr....

hanya yang bijak berfikir akan th menilai..
bkn yg bijak menjilat..

man said...

"Asas segala tindakan bermula dengan 16 September. Sama ada ia menjadi realiti esok atau tarikh lain hanya soal teknikal semata-mata. Apa yang jelas sekarang mood rakyat mahukan kerajaan yang penuh dengan masalah diganti," Pengerusi Perhubungan KeADIlan Kelantan, Abdul Aziz Kadir.

zali said...

nuar...nuar...

nuar dijangka dapat menubuhkan kerajaan tetapi bukan kerajaan m'sia dengan konsep negara kebajikan...

nuar akan menubuhkan kerajaan msia' kayangan/kerajaan langit setelah ayah pin setuju untuk melompat parti...

kih...kih..

media said...

Kita boleh selesaikan masalah sendiri tanpa bantuan barat.

http://video-politik-malaysia.blogspot.com/2008/09/anwar-ibrahim-malaysia-day-celebration.html

firdaus said...

Blogger abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

salah artikel tu. Amerika nak campurtangan sebab 'adik angkat' ada di Malaysia dan nak jadi PM. Anwar lah siapa lagi.

Macam Amerika lakukan ke atas Iraq di mana dia menawarkan wang yang banyak kepada sesiapa yang membocorkan maklumat kepada penangkapan Saddam Hussien. Siapa yang bocorkan? Jawapannya sepupunya sendiri yang selama ini membantu memberi makanan kepada saddam di dalam lubang bawah tanah.

PAS JANGAN CUBA NAK AUTA. SIAPA YANG RAPAT DENGAN AMERIKA- NAJIB ATAU ANWAR?

(jom ke website abe MIE- kenapa Zaid letak jawatan)

September 15, 2008 1:22 AM




anwar dihormati amerika kerana ketokohannya tapi najib adalah budak suruhan amerika kerana ketaksubannya pada amerika.buktinya pada pertunjukkan perang satu masa dulu najib tergamak menghalau iran(negara islam) gara2 tidak disenangi amerika.

persoalannya, mana lebih baik jika negara kita lebih dihormati atau dijadikan budak suruhan oleh amerika kerana kebodohan pemimpin kita?

joe said...

Assalamualaikum,

Ada sekumpulan manusia di Malaysia ni, dari zaman merdeka dulu sampai sekarang ditatang atas dulang emas, tapi mengaku pejuang kemerdekaan. Masuk penjara pun tak pernah.

Ada sekumpulan manusia lagi yang keluar masuk penjara, berjuang, didera dan syahid demi untuk kemerdekaan negara. Tapi nama2 pejuang ni tak pernah masuk dalam sejarah Malaysia. Mereka dituduh golongan kiri dan komunis.

Adakah orang2 yang ditatang atas dulang emas sanggup kehilangan kuasa? Masuk penjara kerana berjuang? Jauh sekali.. Gunakanlah kuasa untuk menindas orang lain sementara masih ada hayat. Sesungguhnya azab Allah adalah amat pedih.

Merenung kembali sejarah Islam, orang yang memperjuangkan kebenaran memang sentiasa ditindas. Sebagai contoh, Imam Abu Hanifah yang mengasaskan mazhab Hanafi telah dipenjara oleh Khalifa Al-Mansur, disebat dan diracun hingga menyebabkan beliau syahid. Tiada sekalipun beliau berubah pegangan.

Khalifa Al-Mansur adalah khalifah Islam, tapi mengapa sanggup menganiaya Imam Abu Hanifah semata-mata keengganan beliau menjadi mufti? Malahan sampai tahap membunuh. Ini adalah contoh orang2 yang fasiq. Mazhab Hanafi hingga saat ini kekal sebagai Ahli Sunnah wal-Jamaah.

Moga kita diberi petunjuk oleh Allah swt.

bUnGa mElaTi said...

salam...

ntah la aku pun tak paham dgn pencacai umno dan bn, anuar ibrahim belum pun memerintah lagi dah mcm2 tomahan dan komen, bglah dia peluang, kami org2 PR pun tak nak maruah org melayu tergadai, klu btol lah anuar ibrahim ni pengkkianat melayu aku rase org2 PR sendiri yg akan tentang anuar ibrahim ni, tapi anuar ibrahim belum pun jadi PM, tapi dah mcm2 fitnah dah...

pikir lah sendiri wahai pencacai umno dan bn, aku rase lebih elok bg seseorang tu peluang, dari pada org2 yg memerintah malaysia sekarang, tak abis menindas org2 ygmiskin, yg kaya trus kaya yg miskin trus miskin..

zaman khalifah dulu pemimpin sanggup kongsi makanan, harta dgn org2 yg diperintah, tak sampai hati melihat org2 yg diperintah tu miskin...

sedar lah wahai pemerintah yg makn duit rakyat, Allah maha adil...

salam reformasi...

appa macha! said...

joe_kedah said:

"Saya lihat pelayar yang menggunakan blog siasah ni, ada yang sopan, ada yang tak berapa sopan. Bukannya apa, bahawa pengantar yang digunakan tu kadang tak faham langsong.
Masing-masing beri pendapat, kadang kala pendapat yang diberi tidak mencerminkan budaya kita seorang islam. Walau apa pun, keadaan kegawatan sekarang ini, kita semua perlu bertenang."
---------------------------
sudara joe,
maaf juga kalu aney kasi sikit api. ini siasah dalam punya bologer tada suma sokkong piyar, tadda suma sokkong biyyen. aney kasi rispek sama joe pasai mau sopan santun ini bolog dalam. aney ada pikir kalau ittu demokrasi punya prinsip dorrang pakey tada hal punya. soal ittu tada sopan, ini amuno/biyyen 50 tawwun perintah suda.. aney pown tada masa mau kesopanan & kesusilaan lagi sama dorrang. cakap tara supa bikin munya! dusyumMMmm..

ini Piyyar punya dalam bukan itu sarban punya worrang juga duduk. Piyyar dalam macam worrang ada. ada baca punya worrang, ada tada baca punya worrang, ada rokers punya, ada pitani ada nilayan teksi drebar ada..estet mari juga ramey! hari undi punya jam kita suma satu hati pangkah itu bulan pangkah itu mata pangkah itu kapal angkasawan punya.. suma sopan juga.. lawan2 tada!

joe.. inni nagara rakyat punya nagara..

appa macha! said...

itu masa untuk kasi sopan santun & bersusilaan dengan 2-3 kerat pemimpin2 zalim sudah lama berlalu.
malaysia bukan lagi mundur punya negara, dulu punya jam boley la cakap "seruan belum sampai " atau itu maklumat tada sampai.
nehiii kabi nehiii... sekarang ini dunia globalisasi punya.. rasuah kalu..cantas buang,
tabbley bikin kerija kalu.. kasi tendang.. tukar lain worrang.. tidur kalu.. kasi dusyummm..

aoazmi said...

aslkm semua,

Jadi tak jadi anuar PM aku tak kesah. Aku biasa susah, minum air telaga, mandi air sungai, berak jamban tabur. Orang yang pening sekarang yang suka 'senang-senang'. Manusia-manusia subsidi. Belajar subsidi. Makan subsidi. Rumah subsidi. Kontrak sub-con. Bini pun kalau boleh nak subsidi. Akhirnya hutang sampai mati.

Aku? Manusia berdikari tak pernah minta simpati! Dan tak takut mati.

saalam..

MOHAMADAZHAN said...

layari lamanku http://mohamadazhan.blogspot.com/

Hidup AnAWAR Ibrahim!

Semoga Allah memberi laluan dan mempermudahkan laluan kita untuk menegakkan islam

appa macha! said...

betui aoazmi..
aney punya jamban kampung sana dinding tada.. mana ada pesidin bush mari kasi riper punya. mana ada campurtangan kuasa asing punya. dey! ameno/biyyen kasi bangun dey!

bUnGa mElaTi said...

salam...

hahahaha.. nka tergelak baca komen appa macha.. lawak2 btol gak kata ko tu macha, kita org2 PR ni terdiri dari bermacam golongan.. ada yg susah ade yg senang ade yg terpelajar dan tak berapa terpelajar, dari kg ke bandar ade je yg sokong...

jadi mesti lah ade yg sopan kurang sopan dan kurang ajar sikit, tapi benda ni tak jadi hal same2 pegang pada matlamat yg satu iaitu..

hapuskan kerajaan yg zalim, yg berasuah dan mementingkan kroni sahaja...

fikir2 kan lah...

appa macha! said...

achooo tanggaci bunga melati.
aney tua suda.. aney bukan tinggi baca punya worrang. bawah pokok juga baca. tapi aney punya mata ada tau tengok itu sekarang punya milineum punya jam worang tada pakai lagi itu timbang kati punya.
esok lusa aney pasti mati.. ada ka patut panggey aney bertenang.. brapa pulo tawwun lagi aney mau tenang? brapa lama lagi aney mau cakap santun santun? minyak naik suda.. barang naik suda.. tol naik suda.. darah naik suda.. ayoooo.. pusing aney punya kapla.

nalapambu said...

Apa susah itu Amerika mau masok campor? Dia orang boleh sakap saja.

Apa ini bodoh punya UMNO banyak takut, UMNO pun ada kawang sama itu Amerika juga.

Tapi ini bodoh punya UMNO tara mau mengaku.

perahudarat said...

Dah mulalah tu,Amerika dah masuk campur...Itu baru isu ISA.Bila dah melebarkan sayapnya kesini nanti sama-samalah kita tengok,engkau BN ke?engkau PAS ke?engkau PKR ke..?Takkan diasing-asingkan lagi.Sama-samalah kau dok merengkok dalam kem Guantanamo.Baru ISA masing-masing dah melenting.Hak asasi konon.Guantanamo tu apa ke jadahnya?
Yang Polis pukimak ni pun satu hal.Tak munasabah langsung tahan reporter tu dibawah ISA.Kalau dibawah akta hasutan atau memfitnah tu lainlah..Itulah akibatnya melantik orang yang tidak layak seperti Bakri Zinin jadi Pengarah Siasatan Jenayah.Bingai!Bakri pun pernah menganiaya anggota bawahannya diBalai Polis Stadium dulu.Anggota polis tu buat repot terhadap Bakri kerana memfitnah.Repot langsung tak disiasat.Dengan repot tu tak sepatutnya Bakri boleh naik pangkat.Tengoklah sendiri apa dah jadi?Kalau dengan anggota bawahan bolehlah dikotak katikan.So,sikap tu terbawa-bawa dia ingat masih boleh selamat kalau menganiaya orang.
Pak Lah pandey ni pun satu hal.Islam hadhari konon..melantik anak orang alim jadi IGP konon..ingat dia tu baik?
Sekarang apa dah jadi?Simata sepet dah berani mempertikaikan azan dimesjid-mesjid.Yang dok bertegang urat kat sini pasal bangsa dan agama mana dia?Semua tak ada telo!!!Apa lagi????Jihatlah!!!Napa?Takut?Atau nak tunggu aku serahkan selendang merah kiyai Salleh bagi meniupkan bara Dato' Harun yang masih berasap?Nak jadikan Malaya ni macam Mesjid Al-Aqsa?Hanya Yahudi yang menentukan orang-orang yang boleh masuk ke Al-Aqsa?Ini sudah lebih!!!!
Hanya seorang betina sial yang bernama Tresa Kok membantah azan dimesjid semua orang Melayu dan orang Islam dah kecut telo?BAGI AKU,TAK KAN ADA PERMOHONAN MAAF ATAS KURANG AJARNYA ITU.AKU TUNGGU,AKU TUNGGU,AKU TUNGGU...

khadijah said...

abe-mie rasa dia boleh masuk syurga ke tu....
cuba kita semua fikir betul ke perjuangan abe-mie

AJK-UMNO said...

jangan terlalu mudah teperangkap ngan helah dan dakyah bn.. cuba ko tanya bn mana bukti yg teresa kok tu cuba halang azan2.. kenapa dia pulak yg pegi saman kerajaan kerana dia tak pernah berbuat demikian.. bila dia failkan ke makahamah bagi membukti kan dia tidak pernah berbuat demikian.. bn terus sumbat dia dalam isa.. kalau ada telor batu sangat.. bukti kan la kat makhamah.. nie diri sendiri baling batu.. tapi sorok tangan pulak tak mengaku..


Hanya seorang betina sial yang bernama Tresa Kok membantah azan dimesjid semua orang Melayu dan orang Islam dah kecut telo?BAGI AKU,TAK KAN ADA PERMOHONAN MAAF ATAS KURANG AJARNYA ITU.AKU TUNGGU,AKU TUNGGU,AKU TUNGGU...

September 15, 2008 11:12 PM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...