Thursday, September 4, 2008

Dr Osman tegaskan tiada tanda liwat pada Saiful

KUALA LUMPUR, 4 Sept: Dr Mohamed Osman Abdul Hamid, doktor dari Hospital Pusrawi menegaskan, tidak ada sebarang tanda Mohd Saiful Bukhari Azlan diliwat ketika diperiksa beliau pada 28 Jun lalu.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar yang diadakan di pejabat Majlis Peguam bersama dua peguamnya hari ini untuk mengesahkan laporan perubatan yang disebarkan sebelum ini.

Kenyataan Dr Osman hari ini memecah kebuntuan apabila beliau tidak membuat sebarang penjelasan selepas laporan perubatan yang beliau tulis tersebar luas sebelum ini.

"Saya tidak terlibat dengan politik. Saya cuma mahukan kebenaran," kata beliau yang ditemani peguam M Peruvalen dan Yusri Kamarudin.

Osman berkata, dia menghilangkan diri selama ini selepas tertekan dengan siasatan yang dibuat polis terhadapnya ekoran laporan perubatan yang dibuat terhadap Saiful.

Namun beliau berkata akan bekerja semula secepat mungkin.

Osman mengesahkan laporan perubatan yang disebarkan merata-rata itu sebagai laporan yang dibuat dan ditandatangani oleh beliau.

Osman juga berkata, dia memanggil sidang akhbar hari ini untuk membersihkan namanya.

Dia juga mengesahkan akuan bersumpah yang disebarkan sebelum ini adalah dari beliau sendiri.

159 comments:

bn@umno said...

nampaknya Dr Osman dah diupah oleh pemimpin PR bagi menafikan tuduhan liwat ke atas saiful.Takkan Saiful sanggup menjatuhkan dan memalukan keluarga beliau semata-mata kerana wang ringgit.ia tak masuk akal langsung.Saiful seorang yg terpelajar takkan sanggup menfitnah orang kerana wang.Cuba korang fikir, kalaulah kejadian liwat tak berlaku, takkan si saiful sanggup bersumpah laknat pulak.Bukankah bersumpah laknat tu besar dosanya jika dia menfitnah orang.Saiful seorang yg beragama islam takkan dia tahu hukuman di akhirat bakal diterimanya jika dia menfitnah. aku yakin saiful masih berada di pihak yg benar.kalau DSAI rasa beliau tak bersalah, kenapakah beliau tak sanggup melakukan sumpah laknat spt ape yg saiful lakukan?

bn@umno said...

seperti kata pepatah 'kalau tak ada angin, takkan berombak'.

Sukj said...

1. Satu kaedah lagi untuk mengetahui sama ada Saiful diliwat atu tidak:

a. Kurung Saiful dalam satu bilik.

b. Lepaskan anjing atau beruk yang ganas.

c. Kemudian cuba tengok sama ada Saiful mampu melawan atau tidak?

2. Jika dia mampu melawan dengan beruk atau anjing ganas itu, takan dia yang muda berusia 23 tahun tak mampu nak melawan Anwar Ibrahim 61 tahun?

3. Ini kaedah praktikal saya.

firdaus said...

tak semua orang Islam sanggup menganiaya sesama manusia dengan bersubahat bersama orang yang terdesak dan tiada pegangan agama seperti pemimpin umno untuk menyelamatkan diri.bagi orang yang beriman 'wang bukanlah segalanya' apa yang penting kebenaran harus ditegakkan walaupun sangat memedihkan...

firdaus said...

sumpah yang dilakukan oleh orang yang tiada iman seperti sumpah yang dilakukan oleh budak berusia lima tahun yang tak tahu apa-apa...

firdaus said...

kenape kes liwat diam macam tu saja lepas pilihanraya kecil p.pauh?
tak lain tak bukan kerana ia ditimbulkan hanya untuk dijadikan isu oleh bn menghadapi anwar dalam pilihanraya p.pauh kerana bn sememangnya tiada isu lain....

firdaus said...

rakyat mentaliti kelas ketiga sahaja yang percaya fitnah jahat ini iaitu pemimpin dan ahli umno saja....

muraisenja said...

akhirnya semua kemungkaran terbongkar juga..... bertaubatlah sementara pintu taubat masih terbuka

utohkacil said...

Sebelum PRK P. Pauh, tiap2 hari RTM dan TV3 mengulang tayang 'sumpah saifool'. Di ikuti dgn ulasan2 oleh menteri2 bongok.

Apa bila BN kalah teruk, tayangan 'sumpah saifool' terus di hentikan. Menteri2 bongok pun berhenti buat ulasan.

Nampak sangat 'sumpah saifool' hanya bertujuan untuk politik sahaja.

Malang nye masih ramai 'melayu bodoh' dlm UMNO yg percaya 'sumpah' itu.

firdaus said...

pantun dari mufti perlis buat paklah
senang-senang cuba la jengok....

http://drmaza.com/home/?p=389

anjar said...

sukj said

1. Satu kaedah lagi untuk mengetahui sama ada Saiful diliwat atau tidak:

a. Kurung Saiful dalam satu bilik.

b. Lepaskan anjing atau beruk yang ganas.

c. Kemudian cuba tengok sama ada Saiful mampu melawan atau tidak?

2. Jika dia mampu melawan dengan beruk atau anjing ganas itu, takan dia yang muda berusia 23 tahun tak mampu nak melawan Anwar Ibrahim 61 tahun?


Elok bukan Saiful sorang dalam bilik tu, tambah abe MIE ngan bn@umno sekali, baru meriah, masing2 nak nyorok belakang bontot.

nalapambu said...

hantar itu sayfool sama 'nalapambu'.

'nalapambu' tau apa mau bikin sama itu sayfool, auta punya orang.

zali said...

apapun jangan kita mendahului keputusan mahkamah...biar disana dihujahkan akuan dr osman atau sapa saja...
nak bising dalam ni,apa yang hebatnya enkorang di pkr tu selain melihat hak istimewa sebagai orang melayu di londehkan oleh nuar...

firdaus said...

apapun ketuanan Islam jauh lebih baik dari ketuanan melayu @ ketuanan menantu n kroni2...

bn@umno said...

tak payah nak bertekak kat sini untuk menegakkan benag yg sudah basah.sebaik-baiknya tunggulah keputusan mahkamah nanti barulah kita boleh membuat kesimpulan.DSAI ni pun satu hal, seorang yg pengecut kena gagal bersumpah seperti apa yg dilakukan oleh saiful.

zali said...

firdaus,

pkr + pas + dap = ketuanan islam

betul ke formula ni?

sila check dengan nuar ada lagi tak duit magnum bawah katil tu...nak cerita pasal ketuanan islam....

zali said...

wow! belum apa-apa lagi sekolah cina swasta dah dapat tanah...

sekolah pondok melayu apa cerita?

maka tergadailah satu persatu milik melayu oleh nuar semata-mata nak jadi pm...

pengkhianat!

cikgi said...

umur ko berapa zali,aku gsa mesti dah tua kerepot dah tak tau bezakan yang mana makanan mana taik atau istilah lain nyanyuk.Ada zaman umno perintah Melayu dimartabatkan ?pada aku melayu lebih teruk zaman umno .yang kaya hanya kroni2 mereka je. ko tu ade syerke dlm umno????

firdaus said...

sekolah sar perak awal2 lagi dah dpt peruntukan 1.3 juta yang disekat oleh kera'jaan bn sebelumnya tapi apsal tak ada dlm media arus perdana atau tv3?pas dah bagi amaran jika islam tidak dominan pas akan keluar pakatan.ckp ikut fakta bkn media yang berat sebelah...

firdaus said...

tanah itu hanya pajakan bkn kekal...

AJK-UMNO said...

saudara bn@umno..

nie bulan puasa.. kalau taksub mcm mana pun percaya kepada umno.. jangan la sampai sewenang2 mulut tu memfitnah..(dari mana dan sumber mana pulak yg awak dapat dr Osman nie diupah PR??? dalam tv1 tv2 tv3 dan semua media arus perdana termasuk la pemimpin2 umno tak ada seorang pun yg pernah mengfitnah Dr Osman diupah!! cuma mereka hanya berani mempertikaikan kesahihan laporan dan bagaimana fail sulit tu boleh didedah..

apa punya bodoh la ko nie bn@umno.. apa yg ko cakap mcm budak2..si saiful tu dah terkenal sifat nyer masa di uniten.. rata2 pelajar yg megenali nyer yakin saiful memang seseorang yg licik yang sangup buat apa saja asalkan kehendak nyer tercapai.. turut menyokong keyataan ini kawan2 rapat sayfool sendiri.. pi la melawat web2 budak2 uniten bile ada masa.. terfikir jugak aku kenapa budak uniten nie nak memperlekeh sumpah sayfool nie..

bagi aku la.. secara peribadi aku cukup yakin si sayfool nie memang ada agenda tersembunyi.. aku tanak menuduh apa2 tapi ada akal guna la sikit kan.. jangan la sampai org cakap mcm otak LEMBU.. MCM BN@UMNO NIE... HEHEHE..


AGAK2 NYER LA.. KALAU BN@UMNO NIE JADI SAYFOOL TU.. ADAKAH DIA MERELAKAN DIRI JUBO NYER DILIWAT (MUDAH SANGAT KER???) TAK DA KUDERAT NAK MELAWAN KER? JANTAN KER PONDAN..?? BERKALI2 LAK TU.. KENAPA LEPAS KENA LIWAT TAL PI BT LAPORAN DULU..?? PERTUDUHAN PULAK BERCANGAH.. BN@UMNO.. CUBA LA GUNA AKAL SIKIT CAM MANA ANUAR YG DAH TUA NIE MAMPU LIWAT ORG MUDA YG TINGGI NYER HAMPIR 7 KAKI BEB.. LAGI TAK MASUK AKAL/....



Blogger bn@umno said...

nampaknya Dr Osman dah diupah oleh pemimpin PR bagi menafikan tuduhan liwat ke atas saiful.Takkan Saiful sanggup menjatuhkan dan memalukan keluarga beliau semata-mata kerana wang ringgit.ia tak masuk akal langsung.Saiful seorang yg terpelajar takkan sanggup menfitnah orang kerana wang.Cuba korang fikir, kalaulah kejadian liwat tak berlaku, takkan si saiful sanggup bersumpah laknat pulak.Bukankah bersumpah laknat tu besar dosanya jika dia menfitnah orang.Saiful seorang yg beragama islam takkan dia tahu hukuman di akhirat bakal diterimanya jika dia menfitnah. aku yakin saiful masih berada di pihak yg benar.kalau DSAI rasa beliau tak bersalah, kenapakah beliau tak sanggup melakukan sumpah laknat spt ape yg saiful lakukan?

September 3, 2008 10:46 PM

firdaus said...

rekod umno lagi buruk, singapura dan batu putih bagi kat cina...
apa nak ckp?
bodoh punya orang lah!

bn@umno said...

firdaus

kau cakap kalau islam tak dominan dalam PR Pas akan keluar drpd PR.Habis tu kalau Pas pula dominan dalam PR, DAP pula akan keluar drpd PR.Inilah menunjukkan tanda-tanda PR akan runtuh menyembah bumi kerana antara PAS dan DAP tak ada persefahaman dalam Pakatan Rakyat berbanding BN yg lebih ada persefahaman bersama dgn parti-parti komponennya.

zali said...

melayu cuma dapat sekelumit rasuah dari dap berupa elaun kepada guru agama dan peruntukan 1.3 juta pun dah bangga gila sampai sanggup jilat punggung kit siang sedangkan mereka...makan busat ooo...apa nilai 1.3 juta jika di banding dengan tanah pusaka bangsa?
pkr pengkhianat bangsa yang sebenar!

zali said...

pas sebenar tidak berapa sesuai duduk dalam pr sebab pkr(parti handraf)+ dap(parti along)+ pas(parti islam la kononnya)tak akan dapat ketuanan islam seperti yang saudara firdaus dan sekelian penjilat kaki nuar mahukan...

pas(parti islam)+ umno(parti melayu) nampak matching sikit la...

haa...sesapa nak isi borang umno sila ke pejabat umno berdekatan dan sama-sama merepair rumah melayu yang rosak sikit di singgul punggung nuar...

anjar said...

zali said
wow! belum apa-apa lagi sekolah cina swasta dah dapat tanah...

sekolah pondok melayu apa cerita?

maka tergadailah satu persatu milik melayu oleh nuar semata-mata nak jadi pm...

pengkhianat!

anjar said

maklumat ni aku perolihi drpd sumber yg sama dengan sumber yg diperolihi oleh abe MIE, bn@umno dan zali,

Sekolah cina swasta dapat tanah... sekolah pondok melayu apa cita??

dengarnya tukang kebun sekolah pondok melayu gaji pokok dinaikkan ke rm1500 sebulan,

guru mendapat tambahan elaun menunaikah haji pekej perdana tiap2tahun bersama keluarga,

murid mendapat biasiswa rm500 seorang.

peruntukan yang disediakan untuk sekolah arab dan pondok melebihi bajet 2009 Pak Lah,

amacam zali tak puasa ati lagi? apa lagi ko nak?

semuani mengarut? tipu? kan aku dah cakap maklumatni dari sumber yang sama dengan ko, abe MIE & bn@umno dapat, tak kan tak caya!

firdaus said...

bn@umno,
siapa ckp pas nak dominan?
pas mahukan Islam yang dominan dalam pentadbiran kerajaan.
sebut tentang dap ni la yang nak aku ceritakan tentang islamphobia.aku tak ralat atau hairan sangat kalau islamphobia ini dicetuskan oleh orang bukan islam tetapi di malaysia islamphobia atau takutkan islam dibawa dan didokong oleh orang islam sendiri.untuk pengetahuan kau, umno la pencetus islamphobia di malaysia.sejak dari mula merdeka lagi umno telah mempalitkan imej buruk islam di mata bukan islam.umno menghasut kaum lain yang bukan islam melalui mca dan mic supaya dapat menyekat gerakan islam seperti pas untuk mendaulatkan hukum allah di malaysia.umno menakutkan kaum lain dengan mengatakan jika mereka menyokong pas mereka akan dipotong tangan, dipaksa masuk islam, tokong2 dan rumah berhala akan dimusnahkan dan macam2 lagi.tindakan macam ni la yang merosakkan imej islam.jadi tidak hairan la orang bukan islam menentang penubuhan negara islam.
oleh kerana imej islam telah dihina dan diburukkan dengan teruk sekali oleh umno. pas terpaksa menanggung tugas berat memulihkan dan mengembalikan imej islam yang sebenar.tetapi imej buruk yang dibuat umno selama 50 tahun sudah sebati dengan kaum bukan islam.ini menyebabkan usaha pas perlukan lebih masa dan tenaga untuk mengubah salah faham kaum bukan islam terhadap islam.
ketakutan dap adalah kerana imej islam telah 'diperjahatkan' oleh umno pengkhianat agama.
jadi apa nak dihairan kalau dap takut negara islam kerana mereka bukan islam lain la orang islam sendiri memburukkan islam dimata orang bukan islam.
pikir-pikir la tengok....

zali said...

anjar...

seperti yang dikatakan tadi la...itu semua cuma sekelumit rasuah atau bahasa jawanya seciput taik idung je untuk orang melayu...peh,orang melayu bangga habis...

tak sedar jika pajakan pun dengan tanah yang berhektar tu berapa banyak pulangan yang depa boleh dapat?

dasar pengkhianat!

Mr Green said...

Blogger zali said...

firdaus,

pkr + pas + dap = ketuanan islam

betul ke formula ni?

sila check dengan nuar ada lagi tak duit magnum bawah katil tu...nak cerita pasal ketuanan islam....

NI SATU LAGI...LU BACA SURAT NALA KAT BLOG GUA..ADA TAK DUIT MAGNUM TU..DASAR BANGGANG HANYA PERCAYA ITU NALLA CAKAP

Mr Green said...

zali said
wow! belum apa-apa lagi sekolah cina swasta dah dapat tanah...

sekolah pondok melayu apa cerita?

maka tergadailah satu persatu milik melayu oleh nuar semata-mata nak jadi pm...

pengkhianat!

LU TGK APA JADI PENANG SEKARANG!MELAYU MEREPAT DEK PEMERINTAHAN BN 50 TAHUN.MANA MELAYU PENANG? TEPI LAUT AJER..

SIAPA PENGKHIANAT?...LU PIKIR SINDRI LA BEB

bn@umno said...

Mr Green

Kau tak payahlah nak menegak benang yg basah.apa yg dicakap oleh zali mmg betul.Aku tak sangka begitu taksub betul kau dgn si AI tu ye sehingga ape yg PR buat semuanya betul walaupun salah.Aku rasa kalau taik AI pun kau akan cakap wangikan.hahhahhahahah

zali said...

encik hijau,

mundur melayu bukan kerana pemerintah...

mundur melayu kerana tak mahu usaha dan semua nak harap kerajaan...

siapa pengkhianat?melayu yang tak tau hargai bantuan kerajaan la pengkhianat...

siapa pengkhianat?melayu yang sokong apek la pengkhianat...

jangan sampai lepas nuar perintah...turun,dan apek mana pulak jadi pm...

anjar said...

zali...
Ye ke sekelimut rasuah, oh tidak tak sanggup rasanya, tapi macam mana ni gaji aku dah naik mencanak dibawah kerajaan PR ni, tukang kebun je tu, lebih tinggi dari gaji pegawai kerajaan persekutuan.

lepastu dengarnya dewan haram UMNO kat belakang sekolah arab ni nak kena roboh, tanah tu dah diwartakan untuk sekolah arab,

dengarnya rumah haram JKKKP pun kena tolak sekali, eloklah lama sgt puak UMNO tu ceroboh tanah wakaf.

roh_insan said...

bnumno n zali.

elok je korang bingcang pasal politik semase,berdebat lah selagi daye,tp tak usah lah kamu berckp tentang hukum zina/liwat yg terang2 kamu tdk faham.

biar pun si say fool tu bersumpah di hadapan ka'bah sekali pun selagi tdk ade saksi 4org yg melihat kejadian itu ia tetap didlm FITNAH.

undang2 ini nabi yg bwk,bkn Pak Lah atau Anwar Ibrahim mahu pun Tuan Guru Nik Aziz,andai kite merubah atau mempertikai same lah kite mempertikai kn Nabi itu sendiri.

tdk kah korang sedar yg ahli2 umno ini telah menjadi PENGKHINAT kpd Agama yg Nabi bawa?.

faizhensem said...

hahaha.....
mmg x liwat pun....
pahal plak doktor nak berbohong....

nalapambu said...

Manusia seperti 'zali' ni lah yg menyebab kan UMNO runtuh.

Tak habis2 dgn sikap dengki dan perkauman nye.

Boleh kah UMNO hidup dan berkuasa tanpa bantuan bukan melayu?

Lihat apa dah jadi pada UMNO? Dah ranap! Semua kaum cina dan india dah lari sokong DAP dan PKR.

Jika manusia mcm 'zali' ni terus menerus meniup kan api perkauman ini, tidak mustahil kaum bukan melayu di Sabah dan Sarawak akan tinggalkan BN.

Lagi ramai manusia mcm 'zali' dlm UMNO lagi baik, BN dan UMNO akan lagi cepat mati.

bn@umno said...

nalapambu

apa yg dikatakan oleh Zali mmg betul dan logik.kalau DSAI jadi PM, hak-hak orang melayu di malaysia akan hilang.Dsai ni mmg pandai bercakap kononnya kalau beliau jadi PM hak orang melayu akan dikekalkan tapi sayangnya orang seperti AI tu bukanlah boleh dipercayai sgt seperti yg digambarkan oleh penyokong fanatiknya.penyokong fanatiknya telah digula-gulakan oleh DSAI sehingga apa yg dilakukan oleh AI semuanya betul bahkan tahi AI pun penyokong fanatiknya akan cakap wangi.begitulah realitinya apa yg telah berlaku kepada malaysia skg.

OfficeBoyTingkat4 said...

zali & bn@umno,
Kamu tahu siapa pengkhinat sebenar kepada bangsa Melayu, tapi kamu butakan mata dan pekakkan telinga kamu, sebab pengkhianat Melayu adalah UMNO.
Siapa yang gadaikan beribu hektar tanah Johor kepada Singapore atas nama WPI?

Tak payah la berkokok nak jadi pejuang bangsa kalau msih ramai lagi Melayu yg papa kedana atas sebab kesalahan dasar dasar kerajaan BN.

Kamu jgn butakan mata atas ketamakan KJ ketua kamu menjual saham telekom dan pantai holdings kepada temasik holding.Ini bukan kerja PR tapi kerja dan restu kerajaan BN.

Zaman mamak Mahathir, teruk teruk dia pun beratus dia jadikan orang Melayu kaya dalam sektor korporat, zaman Dolah, kamu sebutkan sapa Melayu berjaya.Yang aku tahu, 2 nama jer, KJ dan Kamaluddin Dolah.

2 ekor penyamun ni sebelum Dolah jadi PM, tak ujud pun dalam sektor korporat.

Meniaga apa yang sekejap sngt boleh jadi multi millionaire?

Rashid Husin, berpuluh tahun meniaga baru berjaya, begitu juga Azman Hashim.

Tapi beruk 2 ekor tu2 tahun dah jadi kaya raya.Teknik meniaga apa yg boleh jadi kaya mcm tu?

OfficeBoyTingkat4 said...

Kamu tak menafikan Dr Osman diupah, bagaimana pulak dengan sayfoll? kenapa kamu menafikan dia juga diupah? malahan sayfoll mendapat layanan kelas pertama.belum pernah jadi dalam sejarah perundangan di Malaysia, orang yg terlobat dalam kes mahkamah mendapat layanan macam sayfool.Kamu masih nak menafikan ker?

Lojik kepala lutut ker yang kamu gunapakai untuk berhujah?Dungu sangatkah kamu, maka kamu amat mudah terpedaya dengan cakap cakap umno? Kamu mengiakan sahaja apa saja dakwaan karut dan bersifat andaian umnom dan kamu membuang kewarasan akal kamu demi mengiakan sahaja umno.

kot suka kamu lah...

OfficeBoyTingkat4 said...

zali, sudah cukuplah ada 2 ekor jer lumbu umno kat sini.kamu pegilah main jauh2.tak payah nak tambah bilangan lembu kat sini.

Aku dah berbuih mulut mcam sabre chik, bercakap, kalau nak berhujah, jgn pakai andaian...cari fakta.biar nampak cerdik sikit orang umno.

Umno dah nampak sgt hanya diwakili oleh orang orang dungu dan bahlul sahaja

bn@umno said...

aku cukup gembira semakin hari semakin ramai orang BN telah berjuang untuk menegak keadilan dilaman siasah ni.

OfficeBoyTingkat4 said...

mana keadilan yg kamu perjuangkan?
kamu hanya penyebar fitnah sahaja

nalapambu said...

Pemimpin2 tertinggi UMNO sendiri akui BN sudah tidak dapat di pulihkan.

MCA, MIC dan P.Gerakan sudah jadi sebuah kapal yg kosong, yg tinggal cuma kaptan dan beberapa pembantu nye sahaja.

UMNO juge menghadapi berbagai masalah dalaman parti nye.

Orang2 melayu yg bijak sudah tinggal kan UMNO. Mereka telah sedar selama ini di tipu oleh pemimpin dan pecacai UMNO.

Yang tinggal dlm UMNO hanya pempmpin dan pecacai serta di sokong oleh melayu yg kurang pelajaran dan berfikiran sempit.

UMNO sudah tidak ada harapan untuk di pulih kan.

OfficeBoyTingkat4 said...

umno akan tinggal sejarah.Pegang cakap aku, mlm jumaat ni.

anjar said...

PAS, PKR, DAP (pakatan rakyat) tetap bersatu walaupun berlainan idologi, semua percanggahan pendapat di selesaikan di meja rundingan.

Pakatan rakyat dapat bersatu diatas matlamat keadilan, untuk semua bangsa malaysia tanpa meminggirkan hak mana2 kaum yang dijamin oleh perlembagaan

UMNO/BN bertelagah sesama sendiri, berapa banyak cerita pergaduhan diantara ahli, dalam mesyuarat cawangan pun kucar kacir inikan pulak peringkat bahagian dan peringkat tertinggi.

Ada ahli pemuda tumbuk ketua cawangan, ketua cawangan lempang AJK, ketua cawangan kena simbah asid, ahli kena ugut bunuh, ahli baling kerusi dalam mesyuarat dan ada JKKKP yang kena tembak mati, ini semua walaupun beridologi yang sama tetapi masing2 gila kuasa.

BURUK BETUL PERANGAI AHLI UMNO!

anjar said...

Aku ada seorang anak yang masih kecil, sempena bulan ramadan yang mulia ini aku berdoa semoga anakku tidak mengenali dan mengetahui akan keujudan sebuah parti yang di beri nama UMNO baru. sebuah parti melayu yang menindas dan memalukan melayu.

Semoga anakku akan berbagga apabila menyebut "aku orang melayu".

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

minta maaf lah kalau buat salah nanti kena saman pula...pendapatan bulanan hasil jual paper berapa sen saja, kena saman tak berbaloik.

nanti ramai wartawan tak ada gaji syarikat kena tutup.

TPM pun minta maaf..siapalah siasah pula.. fikirlah..

demokrasi bukan lesen untuk membuat fitnah dam membabi buta dalam memberi pendapat..

Mr Green said...

Blogger zali said...

encik hijau,

mundur melayu bukan kerana pemerintah...
mundur melayu kerana tak mahu usaha dan semua nak harap kerajaan...

MUNDUR MELAYU KERANA KERAJAAN SENDIRI TIDAK MEMBELA NASIB ORG MELAYU.KERAJAAN YG BELA ORG ASING!

siapa pengkhianat?melayu yang tak tau hargai bantuan kerajaan la pengkhianat...

HASIL RAKYAT YG DIBOLOT OLEH ANAK MENANTU DAN KRONI...LA SIAPA KHIANAT?? PEMIMPIN MELAYU GAK !..DALAM KERAJAAN BARISAN NASIONAL.

siapa pengkhianat?melayu yang sokong apek la pengkhianat.

NI NAK TANYA SAT...SIAPA BELA VINCENT TAN? ANANDA KRISNAN? PATRICK LIM? SIAPA ERIC CHIA??......TOLONG JAWAP SAT

admin said...

Fitnah adalah agenda DAJJAL yang berada dalam laut di kawasan segitiga bermuda. Dialah yang merancang kita bergaduh sesama Islam. Kita tidak sedar perbuatan kita, kata kita, tulisan kita mengandungi unsur fitnah. Kita tiada bukti untuk bercakap.

Minta ampun

Mr Green said...

Blogger bn@umno said...

Mr Green

Kau tak payahlah nak menegak benang yg basah.apa yg dicakap oleh zali mmg betul.Aku tak sangka begitu taksub betul kau dgn si AI tu ye sehingga ape yg PR buat semuanya betul walaupun salah.Aku rasa kalau taik AI pun kau akan cakap wangikan.hahhahhahahah

NI BN@UMNO...AKU DAH CAKAP KAT HANG BERKALI KALI BUDAK KECIK PI MAIN JAUH JAUH...NI TEMPAT ORANG TUA SEMBANG.....>SHOOOOOOH!......

Mr Green said...

Blogger zali said...

apapun jangan kita mendahului keputusan mahkamah...biar disana dihujahkan akuan dr osman atau sapa saja...
nak bising dalam ni,apa yang hebatnya enkorang di pkr tu selain melihat hak istimewa sebagai orang melayu di londehkan oleh nuar...

PANDAI HANG CAKAP....JANGAN KITA MENDAHULUI KEPUTUSAN MAHKAMAH...WEY THAMBI...YG KES 98 YANG SAMPAI ANWAR KENA TAHAN DAN DIPUKUL SEBELUM BICARA DI MAHKAMAH APA KES??.NI LA OTAK ORG UMNO....SEMBANG TAKDAK FAKTA!

Mr Green said...

Blogger bn@umno said...

aku cukup gembira semakin hari semakin ramai orang BN telah berjuang untuk menegak keadilan dilaman siasah ni

HANG INGAT KAMI NI BODO KA..

SETAKAT CREATE DUA TIGA NICK MASUK DENGAN ORANG YG SAMA "KUNUNNYA" MENDAPAT SOKONGAN DARI PENDOKONG UMNO..PI RA MABOK

NI CUBA LAGI LA....NI TAKTIK BASI..!

TokbatinSenoi said...

Selamat berbahgia dan bergembira dengan sembang2 kosong, agar kehidupan 'INSAN' tidak membosankan.

Mr Green said...

Ketua Umno bahagian Bukit Bendera, Datuk Ahmad Ismail memberitahu Malaysiakini bahawa beliau tidak akan memohon maaf walaupun Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah berbuat demikian.

Sebaliknya, kata Ahmad, beliau tidak melakukan sebarang kesalahan.

HAHHAHA...UMNO UMNO.....DAH LA RASIST!...LEPAS TU TAKMAU NGAKU....KULI BERAK TEPI JALAN TAK MAU NGAKU....BOSS MINTAK MAAF ..HAHAHA...

zali said...

en.hijau

tak payah la menegakkan fakta palsu yang terbit di siasah/malaysiakini...buang karen je...

kena baca semua kena tengok semua baru nampak dan tak buta...

nuar pengkhianat bangsa!

zali said...

PANDAI HANG CAKAP....JANGAN KITA MENDAHULUI KEPUTUSAN MAHKAMAH...WEY THAMBI...YG KES 98 YANG SAMPAI ANWAR KENA TAHAN DAN DIPUKUL SEBELUM BICARA DI MAHKAMAH APA KES??.NI LA OTAK ORG UMNO....SEMBANG TAKDAK FAKTA!

En Hijau...

kena belasah dalam lokap biasa la...bukan di malaysia saja terjadi...

logik la bro...takkan nak bagi makan ayam panggang,katil dan tilam king size,ada bik sorang dalam tu jadi tukang picit...

nama pun banduan...layanan seperti banduan le...

Mr Green said...

ZALI CAKAP JGN MACAM MAMAK...

TAHAN ORANG TANPA BICARA APA KES?...ISA TU APA KES?

ABIS HANG INGAT RTM TV3 UTUSAN TU LAPOR CERITA BETUL?

NI CAKAP TOLONG BAGI LOGIK SIKIT NO..JGN JADI KELING!

nalapambu said...

Segala perancangan jahat yg di buat oleh UMNO untuk melenyap kan pengaruh DSAI telah gagal.

Ini telah menunjuk kan bahawa rakyat SUDAH HILANG KEPERCAYAAN KPD UMNO.

Apa saja fitnah yg di buat oleh UMNO terhadap DSAI, rakyat yg bijak tidak akan percaya.
Rakyat yg kurang pelajaran dan bodoh sahaja yg akan percaya.

UMNO sudah sampai masa untuk di kubur kan. Kekuatan UMNO bergantung kepada BN. Malang nye BN sudah runtuh.

Orang2 melayu yg bijak sudah tinggalkan UMNO. Yang tinggal dlm UMNO hanya segelintir melayu yg kurang pendidikan dan lemah daya pemikiran sahaja.

nalapambu said...

mr green, tolong JANGAN guna kan perkatan 'keling'.

zali said...

Tak payah la berkokok nak jadi pejuang bangsa kalau msih ramai lagi Melayu yg papa kedana atas sebab kesalahan dasar dasar kerajaan BN.

OPIS BOY,
DASAR KERAJAAN MACAMMANA YANG BUAT MELAYU MACAM AWAK PAPA KEDANA?

BERAPA RAMAI PULAK MELAYU YANG KERAJAAN KUTIP BAGI BIASISWA,BAGI KERJA...LETAK DALAM SEKTOR AWAM...

ENTAH-ENTAH MAK AWAK PUN ORANG KERAJAAN DAN DUIT SUSU AWAKPUN HASIL DARI KERAJAAN...TAK RETI LAGI NAK SYUKUR DAN NAK JUGAK MENCACAI BULU KAKI NUAR/DAP...

zali said...

TAHAN ORANG TANPA BICARA APA KES?...ISA TU APA KES?

ABIS HANG INGAT RTM TV3 UTUSAN TU LAPOR CERITA BETUL?

En hijau,
berapa lama dah duduk malaysia ni?isa pun tak tau ka?apasal sengal sangat ni...mak awak tahanan isa ke?

rtm,tv3,utusan termasuk siasah ni sendiri banyak yang tak betul nya tapi kena faham,mereka cari makan...liputan kena ada gimik sikit,auta sikit baru orang baca dan tengok...awak pula jadi sengal sangat apasal?

tak kan isu tv dan suratkhabar pun nak marah kerajaan?kerajaan ada paksa ke rakyat tengok tv3,baca utusan malaysia...

ehh...haritu ada nampak awak kat jom heboh...ngorat ye...

nalapambu said...

satu berita terbaharu yg di terima dari blog kuda kepang, '2 parti komponen BN di semenanjung mengada kan mesyuarat rahsia secara bersama pd mlm 3 Sept. 08 untuk mengkaji kedudukan mereka dlm BN.....'

nampak nye UMNO akan betul2 jadi beruk tunggal tidak lama lagi.

Dan beruk tunggal ini akan mati kelaparan akhir nye.

Mr Green said...

Blogger zali said...

apapun jangan kita mendahului keputusan mahkamah.

Blogger zali said...

En hijau,
berapa lama dah duduk malaysia ni?isa pun tak tau ka?apasal sengal sangat ni...mak awak tahanan isa ke?

HANG TAU DAK ISA TU TAHANAN TANPA BICARA DIMAHKAMAH!

media said...

Ada udang disebalik mee.

http://video-politik-malaysia.blogspot.com/2008/09/pusrawis-dr-osman-appears-in-public.html

zali said...

nalapambu...

dari blog mana?kuda kepang?awak kena kencing je la nala...

kalau mesyuarat rahsia dah tentu blog kuda kepang pun tak boleh tau cerita ni...sebab rahsia.

katanya rahsia tapi orang tau...rahsia apa kejadahnya nala...

maka,jadilah awak beruk yang terpedaya dengan sekuntum bunga dari seekor kuda...

zali said...

HANG TAU DAK ISA TU TAHANAN TANPA BICARA DIMAHKAMAH!

en hijau,

dasar kerajaan mengatakan isa sesuai dipraktikkan di m'sia...apa masalahnya?

en hijau semakin melalut dan pada pendapat saya ini adalah disebabkan kata-kata buruk,maki hamun lontaran en hijau telah makan diri sendiri...

Mr Green said...

ISA DIBENTUK UNTUK TAHANAN KOMUNIS...SEKARANG MANA ADA KOMUNIS!

NI DASAR NAK SELAMAT DIRI SENDIRI!

HAHAH SAPA YG LALUT...HANG ASYIK KALIH ISU...NAK BUANG TAIK KAT ORG,

Mr Green said...

MPS BN akan dibawa keluar negara untuk mengelakkan MPS lompat parti pada 16sept...

HAHAHHAH KECUT!

nalapambu said...

sdr 'zali' yg otak kecut,

sila lawati:


http://www.kuda-kepang.blogspot.com/

Mr Green said...

Nala

dia beboal pun macan Bn@Umno...ala taktik lama...

Mr Green said...

BN Back Bencher Club telah mendapat kelulusan mengadakan retreat di luar negara mulai 7 September hingga 19 September 2008. Penyertaan ahli-ahli YB adalah diwajibkan. Sila fax muka hadapan passpot antarabangsa ke pejabat BNBBC di 03-2070-7101 selewat-lewatnya petang ini. Kerjasama YB amat dihargai. Sebarang pertanyaan sila hubungi Pengerusi/Timbalan Pengerusi BNBBC di 019-932-0932.

Semua MP BN… ditaja berbuka puasa di Las Vegas, pada 16 September… kedatangan DIWAJIBKAN jugak..!

Kah kah kah kah kah…

Phobia phobia phobia..!

zali said...

en hijau

apa pun bentuk retreat seperti yang awak maklumkan tak jadi masalah kalau confirm pr memerintah...

masalahnya sekarang yang nak melompat partipun tak ada sesiapa...cuma khayalan manusia yang kemaruk nak jadi pm...

berbuka kat las vegas tu...

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

minta maaf lah kalau buat salah nanti kena saman pula...pendapatan bulanan hasil jual paper berapa sen saja, kena saman tak berbaloik.

nanti ramai wartawan tak ada gaji syarikat kena tutup.

TPM pun minta maaf..siapalah siasah pula.. fikirlah..

demokrasi bukan lesen untuk membuat fitnah dam membabi buta dalam memberi pendapat..

zali said...

dia beboal pun macan Bn@Umno...ala taktik lama...

EN HIJAU,NALA

TAK PAYAH LA RISAU SANGAT KALAU SAYA,MIE DAN BN/UMNO CERITA PASAL BENDA YANG SAMA SEBAB KAMI MELAYU YANG SEDAR...

TAK TERUS DIBUAI MIMPI KEMARUK JADI PM YANG MEMPERJUANGKAN AGENDA DAP.

AIK...PHOBIA KE ATAU DAH MULA SEDAR AGENDA DAP YANG DIPERJUANGKAN PR SEKARANG NI?

Mr Green said...

zali said...

TAK TERUS DIBUAI MIMPI KEMARUK JADI PM YANG MEMPERJUANGKAN AGENDA DAP.
..................................
AGENDA DAP? NI CAKAP ORG TERDESAK...

YANG PAS DALAM PAKATAN RAKYAT TU DOK DIAM SAJA?AKAI MANA?.BERSATU TEGUH BERCERAI ROBOH.

BARISAN PUN APA KURANG PERJUANG AGENDA MCA,MIC,GERAKAN...KALAU TAK MASAKAN TPM MINTA MAAF SEDANGKAN TUAN PUNYA DIRI PUN TAKNAK MINTAK MAAF?...KALAU TAKDAK MCA,MIC,GERAKAN INGAT BN BOLE MENANGKA..DEY PAKAI AKAI LA...BAJU SENDIRI TAK MAU TGK TGK BAJU ORANG!

aoazmi said...

Aslkm Semua!

Kalau dikira mejoriti undian dilaman web ini, tentulah UMNO itu sudah kalah dan tidak releven lagi. Tidak perlulah 'menegak benang basah' atau tercari-cari pengundi hantu macam di PP tempuh hari (satu rumah 35 pengundi alamat yang sama).

Sila jelajah mana-mana laman web sehingga ke Web Chedet yang mejoriti memperkatakan tentang tidak relevennya pemerintahan sekarang. Kalau orang UMNO sendiri sanggup kutuk parti sendiri apakah itu petandanya kapal tidak karam?

Di laman web ini bagi aku hanya 'laman syok sendiri' bagi orang-orang pro UMNO itu. Mereka tahu tetapi pura-pura tidak tahu. Mereka saja berlakun 'hipokrit' kerana begitulah perangai pemimpin-pemimpin dan orang-orang UMNO sekarang semata-mata mahu jaga 'periuk nasi' masing-masing.

Begitu juga dengan lakunan-lakunan di media-media kerajaan tv3,tv1, media prima, Surat-surat khabar kerajaan. Bagi saya mereka tidak salah. Mereka adalah wadah kerajaan untuk propaganda apa yang patut. Cuba bayangkan sekiranya PR memerintah? Mereka ini secara automatik akan condong ke parti yang mereka kutuk selama ini. Saya pasti.Potong jari! Mereka juga cari makan. Kita jangan takut dengan wadah yang mereka hidangkan. Kita ada akal dan berfikiran global.

Begitu juga dengan polis dan tentera, mereka juga cari makan. Kena ikut perintah pemerintah selagi berkuasa pemerintahan tersebut. Bila pemerintahan BN sudah jatuh (andainya). secara automatik pula mereka condong ke kerajaan baru yang memerintah. Mereka juga cari makan walau pun kadang kala dengan 'kes rasuah' sana sini, tetapi itu hanya sementara.

Dalam tamadun manusia, tiada satu kerajaan yang memerintah itu kekal selamanya waima kerajaan 'Bani Umaiyah' sekali pun. Itu fakta bukan auta. Jadi apa perlu kita taksub dan fanatik dan berfikiran jumud dengan parti yang ada sekiranya pemerintahan berlandaskan 'ibarat tikus membaiki labu?'.

Saya bukan fanatik mana-mana kepartian tetapi bercakap berdasarkan fakta serta lojik akal yang sedia ada. Kita perlu berfikiran di'luar kotak' baru kita nampak kebenaran.

Percambahan fikiran tidak salah jikalau sifat fanatik dan jumud itu tidak menebal disanubari kita.

Saya percaya, kebanyakan orang-orang PKR mempunyai pandangan terbuka kerana mereka juga orang UMNO dahulunya. Dan saya percaya icon DSAI itu tidak akan kekal lama sekiranya 'beliau' membuat sesuatu yang menjatuhkan maruah dan ajenda melayu pada masa akan datang. Begitu juga dengan UMNO.

Saya percaya dalam politik macam-macam boleh jadi. Sekiranya PAS sanggup bersekongkol dengan UMNO semasa Dato Asri dahulu, jangan terkejut UMNO juga akan berbuat demikian dengan musuh politiknya suatu hari nanti apabila 'tersepit' dan tidak releven lagi. Ini semuanya kerana "kuasa" dan "wang ringgit" jadi taruhan. Atau sekiranya DSAI tidak sependapat dengan PAS dalam soal pembentukan kerajaan baru sekiranya berlaku.

Semua kemungkinan-kemungkinan ini akan berlaku berdasarkan trend politik masakini.

Jadi, apa perlu kita 'menegak benang basah' atau membuat andaian atau fitnah yang kita sendiri 'syok'?

Lu fikirlah sendiri.. salam!

Mr Green said...

AOAZMI

10 KUDOS! TO YOU

bUnGa mElaTi said...

salam...

alamak ade pencacai umno yg baru lah yg tak sedar2 lagi.. 'zali' hehehehehe....best2 ade gak kawan bn@umno ble kene kutuk..

salam reformasi

infins said...

salam ramadan semua wahai umat islam.

bulan mulia ni kurangkan la pertelingkahan sesama islam. usah cakap yang tidak elok, kelak kita hanya kehausan dan kelaparan sehari suntuk sahaja tanpa sebarang pahala puasa.

bulan mulia ni kita banyakkan la amalan yang pahalanya dilipatgandakan.

jangan bazirkan bulan mulia ini. tahun depan belum tentu dapat ketemu lagi. sekarang sudah masuk hari ke-5 puasa. sekejap sahaja masa berlalu.

sedarlah wahai umat...

salam!

hana said...

liwat dengan lewat ni sama tak? anak aku 4 tahun tanya aku.. hemmmmm apa punya pemimpin negara TERCINTA n rakyat negara TERBODOH.. isu2 liwat n lewat ni jadi zikir dimulut..

nalapambu said...

Pencacai2 UMNO tidak perlu sebok pasal parti lain, kerana UMNO itu sendiri sangat bermasalah besar.

Kpd pencacai2 UMNO, ada lah lebih baik anda semua cari jalan perbetulkan UMNO yg dah reput tu. Kerana tidak lama lagi ia akan runtuh.

Walau apa pun yg di laung kan oleh pencacai UMNO, rakyat yg bijak tidak mahu dengar lagi. Rakyat yg bijak sudah bertindak bijak meninggalkan UMNO.

Yang tinggal menyokong UMNO itu hanya lah segelintir 'melayu bodoh' yg kurang pelajaran dan ber pengetahuan sempit sahaja.

MCA, MIC dan P Gerakan sudah menjadi sebuah kapal yg kosong. Yg tinggal cuma kaptan dan pembantu2 nye sahaja. Penumpang nye semua dah pindah ke kapal DAP atau PKR.

Sebenar nye BN sudah runtuh, UMNO sudah tinggal berseorangan mcm 'beruk tunggal'.

Orang2 melayu yg masih berada dlm UMNO itu semua nye 'melayu bodoh' yg masih belum sedar lagi.

AJK-UMNO said...

zali..

kalau la tok ko kena takap pastu kena penumbuk penerajang dalam lokap sedangkan dia tak bersalah apa ko rasa..

"kena belasah dalam lokap pekara biasa" menunjukan undang2 umno yg tak bertamadun.. KENAPA NAK MENGIKUT UNDANG YG SALAH?? BELUM TERBUKTI BERSALAH LAGI DAH KENA SEPAK TERAJANG PEKARA BIASA KEPALA OTAK KO LA.. BODUS BETUL ORG UMNO NIE...

ZALI SAID..

"logik la bro...takkan nak bagi makan ayam panggang,katil dan tilam king size,ada bik sorang dalam tu jadi tukang picit..."

HAA NIE LAGI SATU CAKAP ORG TAK BERTAMADUN.. SAPA PULAK MINTAK SEMUA TU..?? ORG MINTAK KEADILAN LA NGOK.. BIUL BETUL CARA ZALI NIE BERDEBAT.. BUAT MALU ORG UMNO JER..



Blogger zali said...

PANDAI HANG CAKAP....JANGAN KITA MENDAHULUI KEPUTUSAN MAHKAMAH...WEY THAMBI...YG KES 98 YANG SAMPAI ANWAR KENA TAHAN DAN DIPUKUL SEBELUM BICARA DI MAHKAMAH APA KES??.NI LA OTAK ORG UMNO....SEMBANG TAKDAK FAKTA!

En Hijau...

kena belasah dalam lokap biasa la...bukan di malaysia saja terjadi...

logik la bro...takkan nak bagi makan ayam panggang,katil dan tilam king size,ada bik sorang dalam tu jadi tukang picit...

nama pun banduan...layanan seperti banduan le...

September 4, 2008 9:54 AM

AJK-UMNO said...

makan ayam panggang,katil dan tilam king size,ada bik sorang dalam tu jadi tukang picit..."

AJK-UMNO said...

zali... zali... hahaha suka ikut undang2 rimba..

AJK-UMNO said...

ya allah apa dah jadi dengan bekas parti aku dulu.. makin hari makin parah!!

"apa dah jadi?? salah siapa??"
apa cerita pulak lepas nie.. hanya kerana kedudukan sanggup simbah asid kat org parti sendiri.. sanggup bertumbuk.. menfitnah.. merasuah.. sampai yg mati kena tembak!!!! ya allah kerana kuasa dan kedudukan umno dah makin parah.. ini la tradisi yg umno bawa hingga memakan diri..

aoazmi said...

Tq mr green! Al-fatihah untuk sapa-sapa yang hampir pupus! Wallahuaklam...

AJK-UMNO said...

Blogger AJK-UMNO said...

zali..

kalau la tok ko kena takap pastu kena penumbuk penerajang dalam lokap sedangkan dia tak bersalah apa ko rasa..

"kena belasah dalam lokap pekara biasa" menunjukan undang2 umno yg tak bertamadun.. KENAPA NAK MENGIKUT UNDANG YG SALAH?? BELUM TERBUKTI BERSALAH LAGI DAH KENA SEPAK TERAJANG PEKARA BIASA KEPALA OTAK KO LA.. BODUS BETUL ORG UMNO NIE...

ZALI SAID..

"logik la bro...takkan nak bagi makan ayam panggang,katil dan tilam king size,ada bik sorang dalam tu jadi tukang picit..."

HAA NIE LAGI SATU CAKAP ORG TAK BERTAMADUN.. SAPA PULAK MINTAK SEMUA TU..?? ORG MINTAK KEADILAN LA NGOK.. BIUL BETUL CARA ZALI NIE BERDEBAT.. BUAT MALU ORG UMNO JER..



Blogger zali said...

PANDAI HANG CAKAP....JANGAN KITA MENDAHULUI KEPUTUSAN MAHKAMAH...WEY THAMBI...YG KES 98 YANG SAMPAI ANWAR KENA TAHAN DAN DIPUKUL SEBELUM BICARA DI MAHKAMAH APA KES??.NI LA OTAK ORG UMNO....SEMBANG TAKDAK FAKTA!

En Hijau...

kena belasah dalam lokap biasa la...bukan di malaysia saja terjadi...

logik la bro...takkan nak bagi makan ayam panggang,katil dan tilam king size,ada bik sorang dalam tu jadi tukang picit...

nama pun banduan...layanan seperti banduan le...

September 4, 2008 9:54 AM

September 4, 2008 7:17 PM

AMKsarawak said...

Asskum...dah terang lagi bersuluh.... sudahlaaa, sumpah-sumpah tu tak pakai punya, lain diucapkan lain pulak yg diperkatakan dalam percakapan dalam perbicaraan di mahkamah... daripada seksyen 277(C) ditukar ke 277(B)... paham2laa kenapa ianya berlaku... report polispun tak dapat2 lagi...nak pinda tarikh lagi lah tu!!!Mcm kes anwar 98!!! Korek ... korek...korek!!!

AJK-UMNO said...

"Pergilah mandi di Titi Tinggi
Jangan tersepak tali pencuci
Carilah ganti berbudi tinggi
Bukan perompak ganti pencuri"

"Anak singa di Pulau Teberau
Anak tebuan seekor lari
Jika negara sudah kacau
Eloklah tuan mengundur diri"

faizhensem said...

kepada siasah....semoga tabah.....
walaupun si najib tu nak saman anda...lawan tetap lawan...

bn@umno said...

AI mmg sudah gila kuasa kerana mungkin dalam kepala otaknya telah ada simbol '$$$$' sebab tu dia sanggup melakukan ape sj bagi merampas jawatan tertinggi negara itu secara tak gentleman.kalau AI seorang yg betul-betul gentleman, beliau sepatutnya tunggu sehingga ke PRU13 dan biar rakyat malaysia memilih sendiri pemimpin yg mereka suka.ini tidak,semakin hari semakin jelas taring yg ditunjukkan oleh AI untuk merebut kuasa dgn menggunakan cara singkat.Alasan AI berikan untuk rebut kuasa kerana AAB tak mampu mentadbir negara dgn baik.Ya mmg diakui AAB tak mampu mentadbir negara dgn baik, tapi bukankah AAB ada timbalannya DSNTR untuk mengambilalih tempat PM?kalau tak buat ape ada jawatan timbalan?sepatutnya najiblah calon yg sah untuk menjawat jawatan PM bukannya AI.Di sini kita dapat lihat bagaimana kemampuan najib menangani krisis yg sedang melanda negara seperti kata pepatah 'belum cuba belum tahu'.cara AI nak rebut kuasa drpd AAB mmg tidak prossional langsung kerana ia boleh mencemarkan nama baik malaysia di peringkat antarabangsa di samping pelabur-pelabur juga berasa takut nak melabur kat malaysia.seperti kata TUN, AI mmg seorang yg tidak boleh dipercayai kerana beliau sanggup melakukan apa sj asalkan dapat mencapai matlamat beliau walaupun mengadai dan menjatuhkan maruah malaysia.kalaulah AI tu betul-betul baik, takkan TUN nak pecat beliau sbg timbalan menteri.mungkin ada sesuatu yg tak kena dgn AI, sebab tu beliau kena pecat.fikir-fikirkanlah

Mohd said...

kalo dah tau tak reti memerintah negara, nape nak tunggu lagik...turun lah cepat..!!!

nalapambu said...

'abe mie', 'bn@umno' dan 'zali' ni berani melalak kat Siasah ni aje.

Cube2 le melalak kat 'laman Khir Toyo ke, kuda kepang ke atau lain2 laman, dah tentu kena lanyak teruk.

'abe mie' dah cuba masuk lama 'khir Toyo, sekali aje dia berani buat komen, lepas tu cabut lari keluar - kena lanyak teruk, jadi nampak sangat bodoh!

firdaus said...

Utusan Malaysia, 3 September 2008 melaporkan, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi mahu golongan umara (pentadbir) dan ulama menjalinkan kerjasama lebih rapat supaya segala isu berkaitan Islam dapat diselesaikan secara lebih menyeluruh.
"Pendapat ulama tidak boleh diketepikan kerana merupakan pihak yang mempunyai pengetahuan mendalam mengenai Islam manakala umara merupakan golongan yang diberi kepercayaan untuk memimpin. Kita amat memerlukan gabungan kedua-dua pihak ini," katanya.
Beliau berkata demikian pada majlis 'Perjumpaan dan Dialog Perdana Menteri Bersama Ulama dan Umara' di Masjid Wilayah Persekutuan di sini.
Betulkah Dato' Seri Abdullah Badwi hendak pakai pandangan ulama? Apa yang kita lihat Umno tidak pernah menghormati ulama. Mana ada ulama yang berjuang dalam Umno disanjung dan dijadikan rujukan dan diterima pakai pandangan mereka. Sebab itu ulama dalam Umno, walau alim macam mana sekalipun izzahnya tidak kelihatan.
Kerana mereka tidak diberi peranan untuk menentukan dasar, peranan terbesar ulama Umno untuk baca doa, jadi khalifah tahlil, baca yasin, talqin, imam sembahyang mayat dan doa buka pejabat baru.
Yang menentukan dasar ialah golongan jahil dalam agama. Ia berbeza dengan PAS, kita merujuk ulama dalam semua perkara untuk membuat satu keputusan.Tiba-tiba kita dikejutkan supaya ulama bekerjasama dengan umara. Maklumlah orang lemas, semua tali dia hulur untuk dapat talian hayat.
Bukankah selama ini padangan mengenai hukum agama yang tidak pernah diikut malahan ditong sampah sahaja. Ada beberapa perkara yang membuktikan bahawa Umno memang tidak suka dengan golongan agama. Golongan agama hanya menjadi alat sahaja untuk melawan PAS dan ulama PAS.
Dalil yang menunjukkan bahawa Umno tidak mendengar ulama dalam tindakan mereka.
1. Apabila Majlis Mufti megatakan konsert Sure (Jom) Heboh haram Umno tidak ikut
2. Apabila Majlis Mufti mengatakan kongsi raya haram Umno tidak ikut.
3. Apabila Majlis Mufti kata bertafakkur di depan Tugu Negara haram, PM Abdullah sendiri tidak ikut.
4. Apabila mufti membantah penggunaan kondom, methadon untuk mengelak Aids, Umno tidak ikut.
5. Garis panduan hiburan yang dibuat oleh Jakim, Umno tidak ikut.
6. Orang agama dalam Umno yang sepatutnya menjadi Menteri tidak diberi tempat. Mana pergi Dato' Dr Abdullah Mohd Zin kelulusan MA Madinah dan PhD sebuah universiti di United Kingdom? Mana Hamid Zainal Abidin? Mana dia Dr Yusuf Nor kelulusan PhD tasawuf Mesir, hanya dberi amanah untuk jaga pokok kelapa sawit sahaja.
7. Tidak ada seorang pun perwakilan Umno ang memilih untuk kerusi majlis tertinggi orang kelulusan agama.
Kalau pandangan ulama rasmi yang terdiri daripada kalangan para mufti Umno tidak ikut, macam mana pula PM hendak ajak ulama bekerjasama.
Kalau hanya hendak mengajak ulama multaqa, bentang kertas kerja, kemudian makan kambing bakar, tetapi tidak ada kemahuan untuk melaksanakannya ini buat habis masa dan membazir wang sahaja.

bn@umno said...

firdaus

kalaulah PAS betul-betul masih ingin memerintah negara secara islam, PAS dan Umno sepatutnya bergabung krn dgn bergabung maka sekurang-kurangnya pemimpin PAS yg terdiri drpd golongan yg tinggi ilmu pengetahuan mengenai agama dapat memberi petunjuk dan nasihat kepada pemimpin Umno yg berjuang diluar drpd landasan ajaran islam yg sebenar.tapi masalahnya skg, Pas lebih mementingkan diri atau menjaga kepentingan parti drpd menjaga masalah rakyatnya.Itulah pemimpin PAS yg hanya bertopengkan orang alim tapi tidak menunjukkan ciri-ciri pemimpin yg berjuang kerana islam.

anjar said...

bn@umno,
Camna pentadbiran Dolah tak lemah, dia dah dibangangkan oleh si bangang cam ko. puji tak abis2, ampu kuat, usahkan kentut, cirit dia pun ko sanggup buat kuah, Arrkkk! kembang tengkok.

Nak harapkan Najib ganti Dolah? tak berani, ada ahli yang suruh dia lawan Dolah Disember ni, takut! habis hilang telo, ngan pompuan kan main mencanak2. TUN pun dah kata Najib pengecut,

Demi untuk menyelamatkan Malysia dari terus hancur terpaksala DSAI ambik alih kuasa, fardu kifayah, dia bukan nak sangat,tapi kerana Dolah dah bengong, najib lak telo kecut, nak ganti kau?bolehke? jaga cawangan pun belum tentu,masa mesyuarat ahli betumbuk! kalau dah namanya ahli UMNO semua hancussss! kaki jilat!

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

Aku tak kesah siapa yg jadi PM malaysia yg penting PM tu MESTI datang drpd BN.kalau najib tak layak jadi PM pun, BN masih ada banyak lagi pemimpin BN yg berkeliber seperti muhyiddin, Ku Li, Rais yatim, hishammudin yg boleh mengganti tempat pak Lah.Jadi tidak ada banyak isu yg timbul tentang pemilihan PM kelak berbanding PR yg hanya boleh bergantung kpd DSAI sj manakala pemimpin-pemimpin yg lain-lain tu semuanya berotak lembu dan udang, jadi macam mana nak perintah negara kelak.

kalau pilih Hadi Awang jd PM, cina dan india pasti menentangnya kerana dasar-dasar perjuangannya yg perkauman yg ingin menidakkan segala kebebasan yg dimiliki oleh cina dan india seperti melarang penjualan dan minum arak, menghapuskan tempat-tempat hiburan, berjudi dan bermacam-macam lagi.Kalau kepala hotak Hadi tu cerdik seperti kepala hotak Pak-pak Arab tu ok jugak walaupun kuat pegangan agama tapi pandai jugak jaga ekonomi, kewangan negara tapi masalahnya Hadi awang ni buta segala serba-serbi seperti ekonomi, kewangan, perdagangan dan bermacam-macam lagi yg die tahu hanya ilmu agame yg tidak membantu membantu negara dr segi pembangunan yg boleh membawa kepada kadar penganguran yg tinggi.

Kalau nak harapkan LKS jd PM, bangsa-bangsa melayu pasti menentangnya kerana di dalam perlembagaan telah menyatakan bahawa PM hanya untuk orang melayu shj walaupun LKS drpd segi ekonomi, perdagangan, kewangan jauh lebih pandai drpd Hadi Awang tu.Jadi disini telah menjadi tanda tanya siapakah pemimpin melayu PR yg berkaliber selain DSAI.Sini jelas menunjukkan PR mmg ketandusan pemimpin yg berkaliber.

abdrahim kassim said...

Sdr. Pengarang,

Sekarang kita minta pihak polis, jabatan agama membuat siasatan terperinci tentang Saiful.

Sekiranya terbukti dia dan konco-konconya telah memanipulasi isu ini, maka satu tindak tegas haruslah diambil.

Ini kerana mereka telah meletakkan negara dalam keadaan yang tidak menentu.

Abdrahim Kassim

http://rahimkassim.blogspot.com/

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Kenapa Anwar sehingga sekarang tak bersumpah?

Kalau anwar tak liwat, kenapa dahulu ketika dia dalam BN, pemimpin PAS ada mendedahkan pasal liwat Anwar? Yang memberitahu liwat anwar sejak di UM adalah PAS bukan Mahathir.

abe MIE ada cerita liwat Anwar sejak di UM lagi.

Kalau kenyataan Dr. Osman, saiful tak liwat, kena ingat yang buat kenyataan rasmi adalah HKL.

Dr. Osman ada beritahu yang ada benda tajam masuk ke dalam buntut Saiful.

Anwar punya tak tajam ke? Kena tanya Azizah nie.

KAU ORANG TAK BOLEH FIKIR. KALAU FIKIR PUN MACAM BUNTUT. bulan puasa pun maki hamun orang...

nalapambu said...

Siapa yg berani siasat saifool tu?

Lihat saja dah 2 kali laporan di buat kepada BPR oleh ahli UMNO terhadap pemimpin no 1 dan 2 nye. Tindakan elek.

Klu ada pun, nanti jawapan nye 'tiada bukti kukuh'

nalapambu said...

Dei! 'abe mie', awak Islam ka?
Ini Bulan Puasa ada tau ka?
Cakap baik2 sikit.

Muka pun tinggal sebela saja, apa pasal?
Ada malu ka mau tunjuk muka.

bUnGa mElaTi said...

salam...

ade lagi pencacai umno dalam siasah ni?? lawak2 tak sedar2 ke lagi diorg ni...

bUnGa mElaTi said...

salam... abg mie ni tak tgk ke pengakuaan sukma yg sebelum ni ngaku yg dia diliwat anuar ibrahim?? apa dia ketinggalan zaman ke? dia pun bkn budak kecik otak pun dah besar, tapi masih dungu dan tak boleh pikir masak2 apa lah yg ko apat bile duk sokong umno dan BN... tak serik2 aku tgk nak2 si pencacai paling bodoh cakap main ikut sedap mulut je, si ketua pencacai UMNO@BN... ko mkn apa yer sam,pai jilat bos ko yg ntah apa2 ntah...
lu pikir lah sendiri....

salam reformasi...

firdaus said...

bn@umno,
jangan jadi bodohlah.cuba kau baca dan faham betul2 apa yang aku taip atas tadi.masalah skang ni pemimpin umno dah terang2 tolak agama.teguran mufti pun buat tak tahu.sebab tu la pas tak nak gabung dengan umno.mufti yang umno lantik sendiri pun depa tak nak ikut macam mana depa nak ikut teguran ulama pas?pikir dengan akal bukan dengan otak sebab lembu pun ada otak kalo cakap guna otak sama la macam lembu....

bUnGa mElaTi said...

salam...

alah firdaus si pencacai bn@umno ni bkn nyer ade akal, otak ade lah, main sedap mulut je bercakap padahal cakap tapi tak pernah berfikir, tak yah lah pasal majlis mufti tu, bini pak lah sendiri pakai tudung mcm mana, elok dah klu tgk dari blakang tapi tgk dari depan punggah, ade plak jambul di depan mcm citer p.ramlee daa...

hehehehehe... tu ke pemimpin yg nak pimpin kita?? tak paham... tak paham... aku bkn lah alim sgt tapi aku tau yg rambut tu salah satu aurat yg wajib ditutup, tapi aku rase bn@umno tak tau sebab dia takde akal. otak ade lah.. tak pun mase sekolah dulu dia tak lulus ujian pafa, kah..kah...kah...

salam reformasi...

zaki said...

tarikh 16 sept adalah tarikh digeruni oleh golongan yg akan ditumbangkan ,sekirannya perkara itu benar terjadi lah satu perkara yg tidak pernah terjadi dalam sejarah malaysia iaitu pertukaran kuasa daripada BN ke PR . peristiwa itu pastinya memberi kesedihan amat sangat kepada BN yg tidak pernah kalah dan kegembiraan kepada PR . BN wajiblah berfikiran waras dan matang dan tidak melakukan satu bentuk provokasi jahat dan seterusnya menyebabkan huru-hara . terimalah kenyataan ituwalaupun pahit .bn telah melakukan perkara itu pada masa lalu ( lompat,melompat) pembangkang amat marah tetapi tidaklah sampai negara menjadi huru hara. menghuru-hara negara boleh dilakukan dalam masa satu hari sahaja ,tetapi menstabilkan nya makan masa yg panjang . jadi bertindaklah waras wahai BN . sekiranya sebaliknya Bn akan dikenang sebagai parti yg suka membuat huru-hara . kepada yg rakyat malaysia ..aku mencadangkan agar bersedia untuk menyimpan makanan dan duit dan persiapan -persiapan lain . jangka huru hara akan berlaku bermula 16 sept hingga bln 12 nanti ...tetapi mudah-mudahan perkara itu tidak terjadi dengan izin ALLAH

kayemsee said...

tiba-tiba...abe mie muncul kembali...muka pun dah tinggal sebelah jer..awat tu, malu kaa...dulu dok sembah tugu negara...ingatkan dah letak muka dlm bontot saifool sbb malu kalah hari tu..

baru la rancak balik blog nie kita dihiburkan dgn hujah2 & fakta bengong drp puak umno...boleh la buat hilang2 boring bulan posa nie...hekhek

anjar said...

bn@umno
hik! hik! hik! lawak tahap gaban ni! pandai kau buat lawak, sukanya aku baca lawak kau,

muhidin jadi pm rasa cam boleh, tapi lebih kurang najib je kecut telo, nak lawan dolah yang lembik tu pun tak berani.

rais? lebih kurang je ngan dolah, meraban je lebih, takde tokoh langsung, jentik sikit nangis la tu.

ku li ada sikit berani, tapi kelantan tak leh nak tawan sekarang, ni kan lak jaga Malaysia.

hisham, lagila hancus, setakat jerit "jangan cabar ketuanan melayu" sambil julang keris karat bolehla, sekali cina cabar mintak maaf, menitik air mata, ceh, bacul!

sebenarnya takde langsung pemimpin umno yang layak jadi pm, semua cakapje, pala otak diaorang kan level kau je? kau tau kan kat mana level pala otak kau?,sama cam kepala taik aku je. sumbat ngan projek leleh air liur.

moloyue said...

Topiknya disini ialah Dr Osman didera oleh Polis kerana menyatakan kebenaran. Sehinggakan beliau terasa tertekan dan terpaksa pergi bercuti. PDRM adalah sama seperti KGB semasa Russia dibawah pemerintahan komunis dahulu.

Apabila Polis digunakan oleh Kerajaan BN untuk melakukan kerja-kerja politik kotornya maka itulah kita sangat berharap Kerajaan BN ini dapat ditumbangkan menjelang 16 September.

Selamatkan negara ini daripada terus diliwat oleh UMNO/BN.

mudz said...

Melilau jenuh aku cari, disini rupanya saki-baki ahli penyokong kaw UMMNO. bn@umno & zali and sejenisnya . Susah nak cari specises ini.

Hangpa jangan kutuk budak ekor ni lebih-lebih, merajuk pulak nanti. Ada yang ngikut jejak abg Zack!

rheba said...

aku nasihatkan jangan d layan apa yang ditaip oleh 'abe mie', 'bn@umno' dan 'zali' ni. pada pendapat aku tahap pemikiran mereka ni sama dngan otak keldai bodoh nyanyuk. Akibat dari makanan najis BN ni. apa yang dtaip semuanya bodoh2. Nak nasihat pun x guna, keldai dah bodoh d tambah nyayuk lagi. biarkan pencacai BN ni mati sendiri kat blog ni. Kalau nak layan buat hiburan. Jangan terikut bodoh nyanyuk sudahla... kwang..kwang...kwang...

TokbatinSenoi said...

Bukan kah lebih baik kalau kita ta' membodoh2kan orang lain. Yang paling baik ialah kalau dapat memperbodohkan 'diri sendiri', agar tak memeningkan kepala otak

MOHD AFIQ said...

Jika benar kata Dr Osman, maka benarlah dakwaan Saiful itu hanyalah rekaan semata-mata, bertaubatlah sementara masa masih ada,.

MOHD AFIF said...

yaa,, setuju sangat dgn Rheba...
'abe mie', 'bn@umno' dan 'zali ney hanya lah sebagai penghibur sahaja di laman ini... x ubah seperti bola.. disepak kesana kemari oleh pemain2 yg profesional yg ada di dalam laman ini..

Behind.The.Scene said...

bn@umno said...
firdaus

kalaulah PAS betul-betul masih ingin memerintah negara secara islam, PAS dan Umno sepatutnya bergabung krn dgn bergabung maka sekurang-kurangnya pemimpin PAS yg terdiri drpd golongan yg tinggi ilmu pengetahuan mengenai agama dapat memberi petunjuk dan nasihat kepada pemimpin Umno yg berjuang diluar drpd landasan ajaran islam yg sebenar.tapi masalahnya skg, Pas lebih mementingkan diri atau menjaga kepentingan parti drpd menjaga masalah rakyatnya.Itulah pemimpin PAS yg hanya bertopengkan orang alim tapi tidak menunjukkan ciri-ciri pemimpin yg berjuang kerana islam.

--- Tuan Guru Nik Aziz dah cakap kan, kalau nak bergabung...bubar dua2 parti,tubuh parti baru. Muktamad! Tapi...UMNO yang tak nak, sebabnya MCA dan MIC serta GERAKAN dan parti komponen lain dah melompat sakan bila TGNA cakap mcm tu...ha..apa kes ni??? Sapa yang pentingkan diri???

anjar said...

bn@umno..

kau ni tak abis2 nak PAS begabung ngan umno, macam2 hujah dungu kau taip nak mewajarkan idea bangangtu,

Kalau PAS kata tak nak, tak nak la, paksa2 pulak, umno tak maluke? hidung tak mancung pipi tersorong2,

umno ni rasanya dah gila talak, dulu kan dia penah halau pas dari perikatan, mentang2 la masa tu ada MCA ngan MIC, sombong abis, sekarang umno dah tinggal sorang2, parti komponan bn lain semua nak join PR. tu yang merayu tak tantu hala.

16 septembar meraungla pak lah, kempunanla najib.hambikko! baru korang rasa jadi pembangkang!

bn@umno said...

Berita Terkini.Wah seronoknya aku bila Pak Lah telah membuat kenyataan bahawa beliau TIDAK AKAN membenarkan PR membentuk kerajaan baru pada 16 Sept. ni.nampaknya impian DSAI menjadi PM hanya tinggal mimpi yg tidak dpt menjadi kenyataan.hahhahahhahahhahahahhahehehhehehhehehehehohohohohohoohohohhahahhahahha.

bn@umno said...

Aku cukup puji Pak Lah dalam isu ketegasan beliau yg tidak akan membenarkan PR bentuk kerajaan baru pd 16 Sept ni.Mungkin Pak Lah dah nampak, jika DSAI jadi PM maka Malaysia akan dijajah bangsa asing.Tahniah Pak Lah

bn@umno said...

skg ni dah bukan 'welcome to putrajaya' tapi telah bertukar kepada 'welcome to putraTAKjaya' dah.kesian sungguh kat abg nuar kite tu ye akhirnya tak dapat jejak juga kakinya ke putrajaya.kwang!!!kwang!!!kwang!!!kwang!!!kwang!!!!kwang

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno said...

Aku cukup puji Pak Lah dalam isu ketegasan beliau yg tidak akan membenarkan PR bentuk kerajaan baru pd 16 Sept ni.Mungkin Pak Lah dah nampak, jika DSAI jadi PM maka Malaysia akan dijajah bangsa asing.Tahniah Pak Lah

September 5, 2008 7:14 PM

AJK-UMNO said...

*** hhahahahaha.. penjajah bangsa asing mari mana weh... hahaha... apa la ada lagi pemikiran kuno mcm nie... hahaha... penjajah jepun ke weh?? ke penjajah belanda hehe bodoh nyer.. bodoh nyer... hahahaha.. aku tak sangka pemikiran kuno mcm nie masih wujud??

Blogger bn@umno said...

Aku cukup puji Pak Lah dalam isu ketegasan beliau yg tidak akan membenarkan PR bentuk kerajaan baru pd 16 Sept ni.Mungkin Pak Lah dah nampak, jika DSAI jadi PM maka Malaysia akan dijajah bangsa asing.Tahniah Pak Lah

September 5, 2008 7:14 PM

Azmin said...

Salam,
Pelik aku tengok gelagat pemimpin UMNO sejak kebelakangan ni. Macam cacing kepanasan. Makin kuat melatah sejak diwar-warkan PR akan mengambil alih kerajaan dari BN mulai 16 Sept.

Yang menghairankan mengapa nak buat rombongan ramai-ramai ke luar negara ketika bulan Ramadhan. Malahan seramai 75 ahli parlimen yang ingin mengikuti rombongan. Ramai sangat.

Sepatutnya masa beginilah ahli parlimen patut turun padang tengok tempat sendiri, bertanya khabar dengan orang kampung. Jenguk-jenguk la rakyat. Sempena bulan baik ni ambillah peluang untuk mendekatkan diri dengan rakyat, memenangi hati rakyat. Ni nampaknya lagi nak menjauhkan diri.. semakin jauhlah mereka dari hati-hati rakyat.

dino said...

Aku teringat kata TG Nik Aziz,sepatutnya puak2 BN ni lari ke bukit,sbb mmg BN dah tak diterima rakyat sekarang.........
Pikir2 kanlah wahai totok2 UMNO dan BN sekelian...

ninasari said...

alamak bn@umno, seluruh dunia dah nampak fitnah kamu semua, jgn le buat org meluat lagik dgn isu basi yg xlaku dippauh....cari le isu yg lebih educated skit...kamu kate tindakan saiful sbg seorg terpelajar kamu tahu x die tuh dah kene tendang uniten. bagi org munafik sumpah laknat nih perkara mainan jer, janji matlamat die tercapai walau dgn alasan yg bagaimana..dgri le tanda2 org munafik salah satu adalah suke berjanji dan bersumpah.mereka xtakut pada dosa..

mmg kalau xde angin pohon x goyah, tp pohon boleh bergoyang kalau ada anasir2 yg menggoyangnya tidak kira dgn alasan apa...

AJK-UMNO said...

bn@umno nie dia bukan apa tau apa..
sayfool org yg terpelajar konon...
kalau terpelajar takan la belajar nyer tak habis kat uniten,,,,

bn@umno.. tolong jawap sat kalau tak habis belajar apa2 pun tak dapat kan.. golongan nie yg anda kata tepelajar ker..

hana said...

Blogger bn@umno said...

Aku tak kesah siapa yg jadi PM malaysia yg penting PM tu MESTI datang drpd BN.kalau najib tak layak jadi PM pun, BN masih ada banyak lagi pemimpin BN yg berkeliber seperti muhyiddin, Ku Li, Rais yatim, hishammudin yg boleh mengganti tempat pak Lah.Jadi tidak ada banyak isu yg timbul tentang pemilihan PM kelak berbanding PR yg hanya boleh bergantung kpd DSAI sj manakala pemimpin-pemimpin yg lain-lain tu semuanya berotak lembu dan udang, jadi macam mana nak perintah negara kelak.
BN-UMNO- hang lantik ja siti nurhaliza jadi PM tak pun maya karin.. kalau tak mau jugak lantik ja mawi (famous sikit) mesti orang suka.. ingat perintah negara ni mcm main2 jual aiskrim kot.. (apa aku cakap ni.. ni la dok kena tipu dgn BN/UMNO ja)

Anti UMNO/BN said...

Salam semua ade lagu baru Amenoo

BERSATU KITA BERSATU,
DENGAN SETIA BERGANDING BAHU,
TIPU TERUS MENIPU KITA TIPU MELAYU,

BERSAMA KITA BERSAMA MENJUNGJUNG HASRAT SEMUA,
BERJASA PADA KRONI ANAK BINI DAN ISTERI,

LAMBANG KITA YANG REBAH DIPANDANG KEJI DAN HAPRAK,
BERSATU BERSETIA KHIANAT COGAN KATANYA,
UMNOOO TERUS LARAA ROMPAK RAKYAT MALAYSIA.

UMNO/BN RACIST WAJIB KITA TUMBANGKAN

jorncontra said...

woiiii..'abe mie', 'bn@umno' dan 'zali' bangang sangat..tak sekolah ke..tadika pun tak lulus..cakap je lebih..sehari berapa kali hanpa cium pusat pak lah???

bumisan said...

Wahai bn@umno,

Mengapa bangang sangat hang ni , nak kata buta boleh baca, nak kata pekak, boleh dengar, buta hati ke?Sebenarnya semua yg anti anwar kaki karut, takda fakta nak burukkan anwar, takda apa pun yg meyakinkan, fakta?…TIADA!Buat konspirasi pun tunggang terbalik…apa laa, tu yg susah nak percaya pada BN ni…semua ciptaan…tiada fakta pun!!!!

Tahap pmikiran sebijik budak tadika, bila brcakap tahap pemikiran dan moral yang paling rendah…malu aku ada melayu tahap begini..sudah-sudahlah…hang bila bercakap bagi aku tergelak je laaa….
HANCURLAH NEGARA KALAU BN TERUS MEMERINTAH!!!-GUNA AKAL LAH KALAU DAH BUTA HATI..BUTA JUGALAH SEGALA2NYA!!!

arayanizam said...

Kesian sungguh aku tengok anak2 didik Datuk Shaberry Cheek nih (Abang_mie, Zali, bn@amno dan seangkatan dengan nya), biasa la ikut boss dia, Datul Shaberry Cheek berbuih2 mulut sampai keluar air liur masa debat dengan DSAI, anak didik dia nih gerenti bukan setakat berbuih2 air liur, tapi berbuih2 sampai meleleh celah2 jari berhujah dengan korang....

TokbatinSenoi said...

Selalunya kita bertegang leher kerana kita cuba na’ tegakan benang basah. Pekara si saiful ni memang ta’ pernah ujud, jadi ta’ payahlah membodoh2kan diri berhujah atas sesuatu yang dah jelas ta’ betulnya. Kalau kita masih na’ panjangkan cerita ni, macam seolah2 cerita ni ‘pernah berlaku’ Jadi akhirnya cerita saifool ni telah memberbodoh2kan dan membangang2kan kita semuanya, tanpa kita sedari.

Kalau bolih, kita tutup sahaja kes ini, supaya kita aman damai.

TokbatinSenoi said...

Selalunya kita bertegang leher kerana kita cuba na’ tegakan benang basah. Pekara si saiful ni memang ta’ pernah ujud, jadi ta’ payahlah membodoh2kan diri berhujah atas sesuatu yang dah jelas ta’ betulnya. Kalau kita masih na’ panjangkan cerita ni, macam seolah2 cerita ni ‘pernah berlaku’ Jadi akhirnya cerita saifool ni telah memberbodoh2kan dan membangang2kan kita semuanya, tanpa kita sedari.

Kalau bolih, kita tutup sahaja kes ini, supaya kita aman damai.

TokbatinSenoi said...

Selalunya kita bertegang leher kerana kita cuba na’ tegakan benang basah. Pekara si saiful ni memang ta’ pernah ujud, jadi ta’ payahlah membodoh2kan diri berhujah atas sesuatu yang dah jelas ta’ betulnya. Kalau kita masih na’ panjangkan cerita ni, macam seolah2 cerita ni ‘pernah berlaku’ Jadi akhirnya cerita saifool ni telah memberbodoh2kan dan membangang2kan kita semuanya, tanpa kita sedari.

Kalau bolih, kita tutup sahaja kes ini, supaya kita aman damai.

anaMuslim said...

Untuk semua guest,apa pandangan anda dengan komen bn@umno ni
".....Hadi awang ni buta segala serba-serbi seperti ekonomi, kewangan, perdagangan dan bermacam-macam lagi yg die tahu hanya ilmu agame yg tidak membantu negara dr segi pembangunan yg boleh membawa kepada kadar penganguran yg tinggi."

Nampaknya bn@umno tidak percaya lagi pada ISLAM yang bersifat syumul.Mengucaplah wahai saudaraku..

bn@umno said...

anamuslim yg bodoh

aku bukannya tak percayakan islam, tapi aku lebih sukakan pemimpin yg tinggi ilmu pengetahuan agama di samping pandai juga dalam menjaga hal berkenaan dgn kewangan, ekonomi, perdagangan dan bermacam-macam lagi seperti pak-pak arab di timur tengah barulah Malaysia boleh maju ke hadapan dan boleh bersaing dgn dunia luar.kalau setakat tahu ilmu agame je, Malaysia takkan ke mana malah lebih mundur lagi.

bumisan said...

ler si bn@umno besuara lagi...sudahlah...dh brapa kali ckp hang bukak mulut je, buat semua geng sini gelak terbahak2...hentiknlah sandiwara anda wahai bn@umno!!

pudics said...

Betul la bahawa si bn@umno ni memang tak tau apa pun sebenarnya. Betapa jahilnya bercakap.. Kau tak sedarkah bahawa ilmu islam tu mencakupi semua cabang ilmu dalam dunia ni.
kau ingat ilmu agama tu sekadar beribadat sahaja ke.. Ekonomi , perundangan pengurusan dan apa 2 saja aspek kehidupan ni adalah lengkap selengkapnya, jadi kau takpayah susah hati la mangkuk...golongan yang tinggi ilmu agamanya lebih tahu apa yang harus dilakukan berpandukan alquran yang ternyata takkan menyesatkan dalam membuat keputusan.. Terbukti negeri kelantan lebih maju dalam pemerintahan pas dibawah pimpinan tg Nik abd Aziz.. Kau tak tau ke yang islam dan politik tu dua perkara yang tak boleh dipisahkan.. kau pegi smbng belajar lg lah.. dah khatam baru masuk blog ni.. kalau tidak lupakan aje la.. balik tlg mak kau basuh kain lg baik arr.

bn@umno said...

pudics mangkokhayun,

ape?kau cakap kelantan maju di bawah pimpinan PAS.kau ni bercakap dalam mimpi atau mengingau ke ni?setau aku Kelantanlah negeri yg paling mundur sekali di dalam malaysia kerana di perintah oleh PAS yg dipimpin oleh pemimpin yg berotak udang.Kau tengok negeri-negeri di bawah BN dahulu seperti penang, selangor, Wilayah Persekutuan,Perak, Johor, Melaka dan banyak lagi semuanya sudah maju ke depan manakala Kelantan pula 'MAJU' KE BELAKANG.Aku tengok kau ni cakap ikut sedap hati kau jelah dan tak tahu perkembangan negara langsung.Itulah kau, suruh kau banyak-banyak membaca kau tak nak asyik tidur je memanjang,kalau macam nilah perangai kau macam manalah otak mahu berkembang.Dgn ulasan kau kat atas tu telah MENONJOLKAN kebodohan kau.kalau kau diam sekurang-kurangnya orang tak tahu yg kau tu bodoh.oooppp!!!lupa pulak aku rupanya kau bukannya guna kepala otak untuk berhujah tapi mengunakan kepala lutut, patutlah komen kau tu bodoh.

Naga^Merah said...

penyokong bn n umno bodoh..xde otak..

bumisan said...

Tak habis2 si bn@umno ni, bertaubatlah!!!Agama tak boleh dipertikaikan kebesarannya!!

BERTAUBATLAH!!!!

fathuze said...

masalahnya penyokong UM-no@BN ni diorg lihat bahawa pemerintah Malaysia ni mestilah dari UM-no seolah2 sbg satu warisan turun temurun nenek moyang. satu pemikiran amat terkebelakang. penyokong2 UM-no@BN ni diorg x sedar bahawa rakyat Malaysia dh semakin bijak untuk menilai baik n buruk. even peribahasa Melayu pun ada sebut 'Buang yang Keruh, Ambil yang Jernih'. Pemerintah skrg berada dlm keadaan yg KERUH jd seeloknya kita buangkanlah. bukan bermakna kita akan buang selama2nya tp apabila ia menjadi JERNIH, maka kita akan ambil semula. Inikan Prinsip DEMOKRASI. cuba tgk kat PM Jepun sanggup letak jawatan sbb x dapat menstabilkan politik negara beliau. itulah ciri2 pemimpin beramanah. PM Malaysia plak mintak tangguh sampai 2010 (itupun belum tentu betul keidak). kepada penyokong2 UM-no@BN, tolonglah pikir skit, lihat perkembangan dunia luar n bandingkan dgn negara kita. jangan duk tadah muka baca muka depan suratkabar Utusan Malaysia n RTM & TV3 semata2. kelak, org akan kata nkorg tu *****...

pudics said...

Tu la bnUmno kalau aku cakap kau bodoh sombong tak nak ngaku.. kau ni kelantan dengar nama dalam paper jer pastu tv3 yang bapak kau beli patutla tak tau apa. itu lah satu2 negeri yang aku pernah jumpa kemewahan secara majoriti oleh bangsa melayu. kalau kau setakat duk kl ni nak tgk keta 2 mewah org cina je majoriti yang pakai.. tapi kat sana majority org melayu yang tolak k'jaan umno tapi lebih mewah dari spesis macam kau ni. . apa orang cakap pencacai yang kerja tetap dan berpencen..makna nya sampai pencen la jadi pencacai.. korang punya media tau nak pusing crita jer.. Kau ingat sampai bila nak selamat kalau duk bawah pemimpin yang tolak pendapat ulamak.. Kelantan dah lebih 20 thn ulamak pegang takde masaalah pun, Pencacai macam kau ni cuma nampak bangunan tinggi jer baru nak kata itulah pembangunan.. sah memang tak khatam lagi dalam soal ni... weh sudah lah kan aku dah cakap balik tolong mak kau basuh kain lagi baik arr.. cakap ngan kepala lutut aku pun tak layak...

nalapambu said...

Apa yg nak di sebut2 kan lagi pasal UMNO. Sebenar nye UMNO dah tinggal berseorangan. Dan tunggu MATI sahaja.

Semua ahli MCA, MIC dan P.Gerakan dah lari masuk DAP atau PKR. Yang tinggal cuma pemimpin2 dan pencacai2 nye sahaja.

Cuba anda ingat pada PRU12 tg lepas, semua pemimpin MCA, P.Gerakan dan MIC di tempat majority kaum cina semua nya kalah. Yang ada menang tu cuma dari undi 'melayu bodoh'.

Melayu berpecah 3. Cuma 1 bahagian sahaja yg sokong UMNO yg lain sokong PAS atau PKR, ada juga yg sokong DAP.

MAMPUS UMNO.

***********************************

bn@umno said...

pudics

Aku tak taulah dekat lubang najis mana kau dapat maklumat kononnya kelantan tu maju.kalaulah kelantan tu maju, kenapa orang kelantan tak bekerje je kat kelantan?dan kenapa mahu berhijrah ke KL untuk mencari rezeki?malah boleh dikatakan orang kelantanlah yg paling ramai bekerje di KL.Gunalah akal sikit bila nak buat komen bangang kau tu.rata-rata orang mmg mengakui bahawa kelantanlah negara paling mundur di malaysia.dahlah mundur, rakyatnya pulak suka sgt menyusahkan orang. kau tengok jelah mat-mat rempit dan minah-minah rempit tu kebanyakkannya drpd kalangan orang kelantan.malah ramai jugak orang kelantan sudah menjadi 'mayat hidup' dan merempat kat KL ni.Ini menunjukkan pemimpin PAS telah gagal melaksanakan tugas mereka sebagai pemimpin negeri. Kalau pemimpin PAS tu bagus, takkan anak-anak kelantan boleh berperangai seperti syaitan di negeri orang.lu pikirlah sendiri beb.

pudics said...

tu lah bn@umno cari sumber dalam lubang tandas umah kau sendiri.. aku di ipt pun majoriti rakyat kelantan.. orang kelantan berhijrah bukan kerana negeri mundur.. tapi peluang kerja yang dinamakan rezeki ada di tempat lain apa salahnya.. lg pun rakyat kelantan ni ramai kerana kepesatan ,state tak dapat tampung peluang kerja kpd mereka.. itu pun takleh pikir ker..budak darjah 6 pun tahu lah masaalah kepesatan ni.. orang bangang cam kau jer tak pandai nilai.. aku dah cakap kau tak khatam lagi dalam soal ni.. dapat sumber dari media klentong. aku kesian kat kau kerana kena tipu dekat media berat sebelah sampai kau jadi bebal.Yang peliknye pru 12 umno kerah duit di kelantan sampai pecacai tampal poster cam kau tak dapat apa pun.. rakyat kelantan tetap teguh pendirian.. kalau tak maju takmau dia pangkah pas pun..camna kau bertambah bengong dalam membuat penilaian ni... ooh mngkn kerana media korang yang takut hilang pengaruh bila buat berita yang adil lagi telus...

TokbatinSenoi said...

Kalau na' berpolitik mesti berlajar satu subjek 'POLITICAL LIES'. Kalau tidak bagaimana politikus dapat mempertahankan 'KEJUARAAN'nya.

Pencacai2 politiklah yang jadi mangsa2 kerakusan2 'KEKUASAAN'. Politikus2 tetap bersalaman2.Pencacai2 parti politik telah menjadi 'haiwan ternakan' yang dicucuk hidung.

Politik hanyalah satu filosofi bagi penundukan minda sejagat,dalam apa bentuk 'TOPENG' sekalipun.

ISMAIL said...

Biasalah Pudic, bn@umno tu kan duduk bawah tempurong umno/bn je, pasal tu dia tak tau perihal dunia luar. Sampai apa aje yang diucapkan oleh aab imam hadari tu dikatakan fatwa. Aku ingat kalau kita tanya dia Kelantan tu kat mana pun dia tak tau punya. Mesti dia ingat kat sebelah Cyberjaya. Dah banyak sangat makan gula-gula cap bnlah tu.

kah, kah, kah.

pudics said...

Tu lah memang budak bn ni tak tau tempat kat man kelantan tu kut... aku ingat dia tahu kat mana ...

idaman said...

setahu aku negeri yang paling mundur dlm msia ialah perlis pas tu sabah serawak tak tau la plak kelantan awat kelantan tu mundur ke? org melayu yg paling mundur di ppinang ada yang tinggal dlm laut spt kat jelutung yang paling kaya pemimpin umno pg.tanah dalam bandar raya g.town di pajak dgn hanya beberapa ringgit saja pada cina pg.itu semua kerja pemimpin umno... bodoh punya bnumno akai takdak otak bangkai

Islam,My Way said...

Allahu Rabbuna..
kembalilah saudara-saudaraku kepada Islam, hormatilah fatwa dan nasihat ulama', janganlah sembunyikan kebenaran, sedih tgk PaKLah terang-terang memperlekeh fatwa mufti-mufti..apakah ini orang yang kita harapkan? Aqidah di campaknya dalam tong sampah..Na'udzubillah..( bacalah Pabtun Dr Asri..Fahamkan..
ambik tau apa dah jadi pada WPI di Johor..baru faham..siapa khianat agama....

john rambo said...

TAK USAH RISAU KAWAN-KAWAN SEANGKATAN SEMUA.....

TO abe MIE, bn@umno dan zali....

PA KE BODOH KE KO NI, DAH TERANG LAGI KAN NAK BERSULUH.....KECIK2 TAK NAK MAMPUS DAH BESAR BENDA MACAM NI PUN TAK BOLEH NAK PIKIR.AKU INGAT KORANG NI ADA SYER DALAM BN LA.BODOH BETUL..KALAU ORANG2 KAMPUNG TU APA YANG DIA DAPAT SOKONG BN,CUMA DAPAT MAKAN SARAPAN KARIPAP DAN TEH O JE.TAPI ORANG ATAS SEMUA MAKAN BESAR2,KERETA BESAR,RUMAH BESAR,DUIT BESAR,BINI BESAR TAPI OTAK KECIK.BODOH & BANGANG!!!!GERAM BETUL AKU!!!!BODOH BETUL abe MIE, bn@umno dan zali.

GELI AKU DENGAR NAME ABE MIE NI MACAM NAMA BAPOK JE.ELOK LA TU KAWAN NGAN SAIPOL BAPOK 2....

samad said...

umno@bn

ak rasa ko ni kena byk2 bertaubat
ak bc blog ko td,ak rasa ko ni dah mcm xad ajaran agama la...x diasuh kot...
sanggup ko ckp ilmu agama tidak membantu negara dr segi pembangunan,(murtad)...
ilmu agama,ilmu allah(al-quran)merangkumi semua aspek...samaada dunia atau akhirat,
ko ckp mcm 2,ko x takut mati ke...ingat kita akan kembali kepadaNya...

yusria said...

Saya adalah di antara orang-orang Umno tapi itu dulu. Tapi Islam Hadhari yang dibawa oleh Pak Lah menyebabkan kepercayaan terhadap umno terhakis.. Masa Dr. M dah terhakis sedikit. Dulu AI pernah dituduh liwat. Jika benar sampai tilam dijadikan bukti kenapa kes tergantung. Pada pandangan saya kes terbaru hanya gimik politik sahaja. Saya tak kisah UMNO, PAS, PKR, DAP, GERAKAN asalkan 1) Boleh kerja Amal ibadat tanpa ada rasa takut 2)Kekayaan Negara di nikmati sama rata bukannya hanya kepada anak dan menantu 4) Rakyat tidak menderita 5) Tidak ada ancaman peperangan. Pilihanraya lepas sokong B. Pilihanraya depan sokong A jika kepimpinan boleh dipercayai.

suburbia homecoming said...

aku sokong ngn yusra 2..
mcam aku bedal kt abe me ari2..bodoh sngat..dah ada ISLAM ..gagah nk tambah hadhari kt belakang..bini muallaf..klu tudung 2penuh xkisah...ni pak lah dok sibuk bla2 cermah kt negara2 luar..bini kt belakang relax je tersembul rambut..sma gak ler ngn bini konco2 pak lah yg len..pikir la mem2 yg ro umno..umno 2 50 thun lepas je benar..skung x mati dah tujuan umno.xde function korang tahu x..untuk "bn@umno" kenapelah ko ni bangang sangat??? wat pae kerajaan nak serahkan tugas 2 kt dr osman klu diorang taw yg pkr nrasuah?baik suh bukan doktor..senang je..ckp ya.. yg kes saiful 2..die ni bapuk ke?xreti nak melawan klu betol kena liwat?klu paksa pun sure ade kesan penderaan...len la dak2 darjah 2 3..kgn la jdi bodoh..klu nak pikir perut sendiri..sumpah laknat pun xpeduli..korang pikir la dengan rasional sebelum cakap..malu je..dah 2..kite semua yg dok pernag comment pun..MELAYU..aku ulang MELAYU..pegangan lain tapi agama 1...pikir la.dah smapai masa kita tengok kebenaran..klu betul la bn ni betul.xkan klah teruk la pilihan raya ari2..."bn@umno" ..ko klu xbape tahu sal sumpah laknat..plz la jgn main2...cari la lam buku agama.pegi libry ke..syarat2 sumpah laknat..klu ulama pun ckap x..ko nak bangkang lagi ke?ko ni tahfiz ke dulu..aku xpandai sangat pun tapi au tahu gak sikit2..saiful 2 sumpah laknat dari segi lako bini ko tahu x? li'an....anwar 2 laki die ke?sumpah 2 klu laki or bini yg wat celaka lam rumah tangga tapi xngaku...aku kadang2 rase sedih snagt bila bngsa sendir pun dah hilang arah tuju....

suburbia homecoming said...

sekali lagi kepada bn@umno..
aku nak remind kt ko..ulama 2 mmg xla dari aspek ilmu teknologi 2kurang..tapi xsemua ok?
ko nk judge org between ape?pakaian?mentang2 la pak lah ko 2 pakai kot.org pandai?tok guru hadi awang pakai jubah orn kolot?camtu..klu ko pegang macmtu..same la ko hina nabi ko tahu x..nabi dulu baca pun xreti bodoh oi... tapi dah ALLAH turukna wahyu suruh baca..BACA.BACA..aku ulang ayat baca 2..semua org xcomplete bro..klu ko nak sekali tuka pemimpin 2..gedebab dapat semua yg kita nak..bukan..u must learn how 2 communicate with people..good manner is so important u know..think before u speak..jgn jadi lahanat yg xtahu ape2 punca..sokong je.jnji ape kite nak dapat.klu ko suke cam hiburan pun jgn risau klu PR menang.cuma mybe dasar hiburan 2 agak berbeza..ade paham mangkuk?

suburbia homecoming said...

sekali lagi kepada bn@umno..
aku nak remind kt ko..ulama 2 mmg xla dari aspek ilmu teknologi 2kurang..tapi xsemua ok?
ko nk judge org between ape?pakaian?mentang2 la pak lah ko 2 pakai kot.org pandai?tok guru hadi awang pakai jubah orn kolot?camtu..klu ko pegang macmtu..same la ko hina nabi ko tahu x..nabi dulu baca pun xreti bodoh oi... tapi dah ALLAH turukna wahyu suruh baca..BACA.BACA..aku ulang ayat baca 2..semua org xcomplete bro..klu ko nak sekali tuka pemimpin 2..gedebab dapat semua yg kita nak..bukan..u must learn how 2 communicate with people..good manner is so important u know..think before u speak..jgn jadi lahanat yg xtahu ape2 punca..sokong je.jnji ape kite nak dapat.klu ko suke cam hiburan pun jgn risau klu PR menang.cuma mybe dasar hiburan 2 agak berbeza..ade paham mangkuk?

suburbia homecoming said...

kepada bn@umno..
kenape la ko ni cam gampang sangat???
ko soalkan pembangunan...kelantan tu xmaju coz semua peduduk kt kelantan xsuka pentadbiran..so..wat ape kerajaan kelantan nak wat pembangunan klu rakyat dia pun xnak..lagi 1..ko nak sembang pun..baca la dulu fakta..lam negeri2 di malaysia ni..kelantan ni negeri paling bnyak ada hutang ke?kelantan la paling negeri yg kurang hutangnya klu nak dibandingkan dengan negeri2 yg ko dok agung-agungkan seperti pahang,negei sembilan.selangor..yg ex menteri selangor 2..dah hutang bnyak..baru nak pelepas kt dato' khalid..ko ni aku rase main lepas ckp je.ko pegi la kelantan tengok..klu xde duit mnta kt geng2 umno ko.huhu..rase sendiri kehidupan di sana..klu org sna pakaian x mcm ko..moden..xbermakna diorang cetek ilmu or miskin..org sane xbodoh..tok guru dah memrintah lame mane dah.ade ke problem.ade ke?negeri yg maju ngn pembangunan la yg bnyak sangat menyumbang kepada hutang dan maksiat.ko pikirkan la.jgn la jdi lahanat yg hnya memperjuangkan isu remeh sedangkan menyorok apabila berhadapan dengan kebenaran

john rambo said...

ALHAMDULILLAH AKHIRNYA TERSUNGKUR JUGA UMNO DI BUMI MALAYSIA...MERDEKA!!!!!
MARI SAMA2 KITA TENGOK AURA PAKATAN RAKYAT...TAHNIAH SEMUA RAKYAT MALAYSIA....TAHNIAH...SINAR CAHAYA BARU MENJELMA...AMBIL YANG JERNIH BUANG YANG KEROH...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...