Wednesday, September 17, 2008

Kickdefella ditahan polis

KOTA BHARU, 17 Sept: Blogger, Syed Azidi Syed Abdul Aziz atau lebih Sheikh Kickdefella telah ditahan polis di bawah Akta Hasutan ekoran laporan beliau dalam webnya, 'kempen terbalikkan bendera Malaysia'.

Tulisan Syed Azidi ini telah di kecam oleh Perdana Menteri sebelum ini.

Ekoran itu satu laporan polis telah dibuat terhadap beliau.

10 comments:

bn@umno said...

mmg patut pun kena tahan.padan muka.aku sarankan pengendali blog kickdefella ni didakwa bawah ISA kerana melaporkan berita-berita yg kurang tepat.

khi(nzir)r toyol said...
This comment has been removed by the author.
roh_insan said...

Sye nak kupas sedikit tentang ulasan Dr Asri tentang atikel ISA die minggu lps.(bkn nak mendahului,sekadar berkongsi)

Cube kite lihat swkt Allah menyuruh malaikat2 Nye utk menghakim kan manusie2 yg bakal ke syurge n nerake,klu di teliti takkan lah Allah yg Maha Berkuase itu memerlukan malaikat utk menentukn yg mane kesyurge yg mane ke nerake,sepatut nye tak perlu ade malaikat utk menghitung pun,dah tentu Allah tu tau yg mane ahli syurge yg mane ahli nerake.Humban je org2 yg jahil tu ke nerake,malaikat pun senang buat keje.

Tetapi itu lah yg Allah nak gambar kan pd manusie tentang keadilan, kalau kamu ade kuase jgn sewenang wenang nak tunjuk kan kuase kamu,wlu pun dah tahu org tu salah tapi kene bgi die peluang utk die membele diri.

Kate M'sia negare islam,ISA ikut islam ke ikut nafsu.Sbb tu kite tengok ramai yg pandai membace Quran sdp pd lagu n tepat pd tajuid,sdg kan terlalu ramai yg gagal memahami pd maksud sebenar yg Allah sampai kan.

bnumno,bile kamu memadan kan muke org same lah kamu memadan kan muke kamu sendiri,cume kamu tak tahu maksud sebenar ape yg nabi kate "tdk sempurne iman kamu selagi kamu tdk menyayangi saudare kamu seperti kamu menyayangi diri kamu sendiri".

Sye bersetuju sgt dgn Tun Guru bile kate nye puak2 yg melemparkan fitnah pd Dsai adelah binatang,Allah telah berpesan jgn kamu mengaib kan sesame manusie.

kite lihat hari ini puak2 umno bkn main suke lagi bile menghebohkan cerite liwat Dsai,seronok sgt bile dengar org kene tangkap,gembire sgt mereke bile melihat kegagalan org yg menegakkn kebenaran.

Jgn lah kite terdiri dari golongan org2 yg menzalimi dri sendiri.

::muslihah zaki:: said...

::pada sesiapa yang suka melakukan kezaliman,ingatlah janji Allah swt itu benar...macammana sedap dan seronok pun kita di alam dunia ni mengutuk dan menindas golongan trtentu..beringatlah semua tu tak kemana..pada suatu saat nanti, semua itu akan diadili di mahkamah yang lebih agung..mahkamah Allah..kemenangn palsu di mahkamah dunia tak mampu menndingi kebenaran mahkamah Allah swt...teruskan pjuangn tegakkn kbnrn..tak bermakna org kuat itu jmlahnya ramai...wallahua'lam..

infins said...

@::muslihah zaki::

Betul tu apa yang dikatakan. Jika kita beringat pasal kematian yang pasti akan tiba samada dalam masa sesaat dua lagi, seminit, sejam, sehari, seminggu, sebulan, setahun atau bila-bila, ia akan menjadikan diri kita takut, maka oleh itu, dapat mengelakkan diri kita daripada melakukan perkara yang dimurkai oleh Allah.

AJK-UMNO said...

BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~


apa yg dia cakap nie mcm tin kosong... lansung tak boleh pakai.. otok super lembu..

MASIH LAGI AKU TERINGAT.. SI BN@UMNNO NIE MEMALUKAN DIRINYER SENDIRI BILER APAYG DIA CAKAP MEMBUKTIKAN BERTAPA BODOH NYER OTOK SI DUNGGU NIE... LAMA NGAK DIA TAK MUNCUL.. LA NIE BERANIE LAK MUNCUL... BACUL BETUL MAMAT NIE.. AKU TAKAN LUPAKAN ANJING PENJILAT JUB_ NIE..




----------------------------------

DULU DULU...

-->Blogger bn@umno said...



chedet ni menyibuk je.Malaysia jadi macam ni pun disebabkan oleh si mamak ni juga yg memerintah secara diktator 22 tahun yg lalu.Si mamak ni sepatutnya disumbatkan dalam penjara atau di dakwa dibawah ISA.

(August 14, 2008 1:57 AM)








DULU..DULU...

-->Blogger bn@umno said...


aku sejak dulu lagi dah bencikan si mamak ni walaupun masa itu dia masih lagi dalam BN.Aku lebih respect AAB drpd si mamak ni kerana beliau seorg yg bertimbang rasa, adil, tidak bersikap diktator dalam pemerintahan dan banyak lagi.Cuma dr segi pentadbiran AAB ada sedikit kelemahan tapi aku yakin AAB mampu melonjakkan semula ekonomi malaysia jika kita sama-sama memberi sokongan sepenuhnya kpd AAB.kalau AAB nak dibandingkan dgn DSAI, confirm DSAI pasti jauh ketinggalan.

(August 14, 2008 3:10 AM)



HEHE .. HEHE .. KINI

Blogger bn@umno said...





wow berita baik.aku dengar DR M bercadang untuk menyertai BN semula bagi menguatkan jentera BN yg agak lemah sekarang ni.mungkin sebelum 16 sept Dr.M akan sertai BN.nampaknya besar kemungkinan impian DSAI membentuk kerajaan baru tidak akan tercapai dgn kemasukkan Dr.M ke BN semula.

September 8, 2008 4:31 AM







INI LA BUKTI BN@UMNO NIE BODOH KAH.. KAH... KAH,,, HARI NIE CAKAP NYER LAIN ESOK CAKAP NYER LAIN LA PULAK,,, BODOH SUPER LEMBU...



SAUDARA2 TENGOK LA LEPAS NIE DIA JAWAB APA MEH KITER RAMAI2 TANYA BN@UMNO NIE KENAPA DIA BERCAKAP BERCANGAH2??

kedaikopi said...

bersyukur kita orang macam ni patut tangkap awal lagi tak menghormati bendera malaysia, kita renungkanlah sifat bendera ini yang umno kata jalur gemilang yang akan gemerlap itu pada zaman Rasullulah dulu bendera amat di perhalusi dan dihormati kalau tak tau tanya ustaz para blogger sekalian

kedaikopi said...

aku cadang masukkan dalam ISA kerna tak hormati langsung bendera yang menjadi kedaulatan ini,sebenarnya ISA perlu di kekalkan cuma perlu ditahan biasa tak perlu di brainstorming tahanan ini, soal yang ringan2 jer

epiblog said...

jgn maen2 nagan bendera...sensitif gak hal2 camtu..

nalapambu said...

Blogger bn@umno said...

mmg patut pun kena tahan.padan muka.aku sarankan pengendali blog kickdefella ni didakwa bawah ISA kerana melaporkan berita-berita yg kurang tepat.

September 17, 2008 7:59 AM


Lu ta'usah itu macam cakap,
nanti satu ari lu pun bole kan susah juga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...