Tuesday, September 16, 2008

Selepas 45 tahun, pembentukan Malaysia diraikan

KELANA JAYA, 16 Sept: Selepas 45 tahun berlaku, pembentukan Malaysia diraikan dengan penuh kebanggaan di Stadium Kelana Jaya malam tadi.

Ia diraikan oleh pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat yang diketuai Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Turut serta adalah para pemimpin DAP dan PAS yang menjadi rakan PKR dalam Pakatan Rakyat.

Mewakili PAS adalah Naib Presidennya, Ustaz Ahmad Awang serta Setiausaha Agung, Datuk Kamarudin Jaffar. Manakala DAP diwakili oleh pemimpinnya iaitu Lim Kit Siang dan juga Lim Guan Eng.

Mereka sama-sama menyanyikan lagu Negaraku sambil mengibarkan bendera kebangsaan, Jalur Gemilang.

Sebelum itu, mereka berbuka puasa dan solat Maghrib dan Terawikh bersama-sama.


270 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 270 of 270
anjar said...

bn@umno said...

Pujian harus diberikan kepada AAB kerana telah memberikan jawatan menteri kewangan kepada NTR.ini telah membuktikan AAB TELAH SEDAR akan kelemahan beliau didalam menjaga kewangan negara.Dgn perlantikan NTR ia sedikit sebanyak akan memberikan pertumbuhan ekonomi yg positif kepada negara.Perlantikan NTR sebagai menteri kewangan mmg tepat pada masanya.

Anjar said...

Pasni piem Pork Lah jaga kementerian pertahanan pulak, jaga keewangan kantoi, jaga pertahanan mesti kantoi, tergadaila keselamatan Malaysia,

Rakyat Malaysia semua! larila kita bawak anak bini ke hutan, Yahudi datang sini takyah angkat senjata, arahan Pork Lah tentera kita tak dibenarkan menentang yahudi.

Pok Jib pegang keuwangan, pinahhhh! perompak dah ganti pencuri.

bn@umno said...

man,

Ko jgn jadi bodohlah.ISA masih perlu dipertahankan kerana dgn adanya ISA keamanan negara dapat dipelihara dan dipertahankan.

Azizahns said...

itulah padahnya kalau budak tak cukup umur nak berhujah.

saya bagi contoh.
nik aziz pernah berkata ALLAH zalim. penyataan ini sebenarnya adalah benar kerana ALLAH melebihi segala-galanya. tapi kalau orang otak cetek macam kau ni dengar dia akan kata menghina ALLAH dan ISLAM.

KERANA itu ada sesetengah perbincangan berkaiatan agama tidak boleh dibincangkan secara terbuka dengan sesuka hati. akibatnya orang yang cetek ilmunya akan membuat tafsiran sendiri.

apa-apa yang berkaiatan dengan islam TIDAK BOLEH diambil sekerat-sekerat tanpa memahami dan mendalami maksudnya.

Unknown said...

ISA sama sekali bertentangan dgn agama Islam tapi pemimpin Islam munafik menggunakan ISA untuk kepentingan diri dan kuasa mereka.kebodohan sesetengah diantara kita menyebabkan mereka terus berkuasa.maaflah kalo kata2 aku sangat kasar tapi inilah realiti yang terpaksa kita terima.apapun semua ini pasti ada hikmah buat kita.kepada pejuang Islam perteguhkanlah istiqomah kuatkanlah semangat dalam menerima ujian dari-Nya...

aku bukanlah umat yang terbaik tapi untuk Islam agamaku aku akan pastikan yang paling terbaik.

bn@umno said...

Seman Si Rempit

Satu lagi malam kemenangan buat Seman Wheelie. Terbeliak matanya mengira wang yang dimenanginya setelah mengalahkan Awang Neo dalam perlumbaan tadi. Khusyuk mengira, tidak disedari lansung dek Seman yang Ani, antara gadis yang paling anggun di kawasan Pertama Kompleks, sudahpun membonceng motornya.

Didakapnya Seman dari belakang sambil berbisik manja ke telinga Seman,

"Bang, bawakla Ani balik malam ni. Ani sunyi la tido sorang-sorang nanti..."

Jari jemari Seman yang asyik mengira wang sejak tadi tiba-tiba berhenti. Kepalanya yang terhangguk-hangguk menunduk terus terdongak dek lambaian suara manja Ani yang menghembus ke telinganya. Seluruh badannya kaku, tergamam sejenak bagaikan dipanah petir.

Tanpa berkata apa, terus disumbatkan segala wang kertas ke dalam dompetnya lantas dipakaikan kepada Ani topi keledar lebih yang sentiasa dibawa kemana-mana untuk situasi-situasi sebegini. Dihidupkan enjin RXZnya lantas laju Seman memecut meninggalkan rakan-rakan sekumpulannya.

"Seman Seman... sen pun kau dapat... mambang pun kau dapat malam ni... memang malam kau la ni..."

Kata Raz, rakan karib Seman kepada dirinya sendiri.

Dalam perjalanan pulang, segala peluang untuk mencilok ruang dicelah-celah kereta tidak ditinggalkan oleh Seman. Apatah lagi, semakin kuat dia menekan minyak, semakin kuat jualah pelukan Ani. Segala jenis lampu isyarat dan bonggol tidak diendahkan Seman.

"Hehe... orang cakap pompuan ni kalau lu bagi dia takut-takut, nanti dia lagi ghairah..."

Fikir Seman di dalam benaknya sambil laju dia memecut ke dalam kawasan rumah flatnya.

Tanpa membuka topi keledar, terus dipimpin Ani naik ke rumahnya di tingkat sembilan. Di dalam lif, hati Seman berdebar-debar memikirkan rancangan seterusnya. Matanya tajam merenung susuk tubuh Ani yang tidak ubah seperti model jamu yang menjadi pujaanya.

Makin dekat mereka ke rumah Seman, makin kuat debaran hati Seman. Sampaikan tangannya menggigil masa membuka pintu. Sebaik masuk ke dalam rumah, lampu kalimantang yang malap dipasangnya.

"Ini macam baru romantik. Ani duduk dulu ye, bang Seman nak mandi jap..."

"Ala bang Seman, tak payah mandi la... meh la duduk sebelah Ani ni. Boring la sorang-sorang..."

Gedegang! Topi keledar yang dipegang Seman terjatuh dek pujuk rayu Ani.

Terketar-ketar dia berjalan ke arah Ani yang sudah pun terbaring di atas sofanya. Berderau darah Seman melihat Ani. Perlahan-lahan ditumbangkan badannya. Jari-jemarinya Seman mula nakal. Gelak tawa kecil Ani bagaikan menaikkan lagi nafsu Seman yang sudahpun membuak-buak. Ani akur, merelakan dirinya diexplore oleh Seman.

"Tok! Tok! Tok!"

Bunyi ketukan pintu rumahnya tiba-tiba membantutkan gerak-geri Seman.

"Jais... Jais..."

Suara seorang lelaki sedang melaung diluar pintu.

Seman terkedu. Degup jantungnya kini sepantas motornya tadi. Dipalingnya ke kanan dah ke kiri; tiada tempat untuk sembunyi. Hanya tingkap rumahnya menjadi jalan keluar. Tanpa menghiraukan ketinggian rumahnya, Seman terus terjun keluar tingkap sambil bergayut pada engsel tingkapnya.

"T...t...takpe takpe Ani. Gi tengok sapa tu, c...cakap ni rumah Ani. Dok sorang kat s...sini. Abang Seman cuba g...gayut kat sini..."

Kata Seman tergagap-gagap dalam ketakutan.

Ani terus ke pintu dan bila dibukanya, seorang lelaki dalam umur 30-an sedang berdiri sambil bertanya,

"Ni rumah encik Jais ke?"

Ani tergamam.

"Tolooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong..."

Sayup tedengar suara Seman dari luar tingkap. Ani terus bergegas dan bila dijenguknya ke luar, mayat Seman sudahpun terdampar di tengah jalan.

Azizahns said...

untuk perhatian MAN...

Antara yang tertulis di dalam hebahan terbaru yang disiarkan dalam blognya www.drmaza.com ialah..."Jabatan Mufti Perlis tidak mengharamkan Program Jom Heboh anjuran Stesyen TV3, akan tetapi pihak Jabatan Mufti dukacita dengan nilai-nilai negatif yang terselit bersama dengan program Jom Heboh tersebut."

ITULAH YANG SAYA KATAKAN AWAK NI...
1.SUKA MENAMBAH DAN MEMANIPULASIKAN CERITA HINGGA BOLEH TERBITNYA FITNAH.

2. AWAK YANG SENAJA MEMBUTA DAN TULIKAN DIRI SENDIRI.

3. BANYAKKAN MEMBACA. BUKA MINDA.

Azizahns said...

NILAI NEGATIF YNG DIMAKSUDKAN DALAM konsert jom heboh itu adalah lanjutan daripada tindakan faizal tahir buka baju.

tapi bila budak darjah 5 macam kau ni tulis... dah salah tafsiran.

Unknown said...

blogger kickdefella pulak ditahan polis.apa nak jadi dgn negara kita?golongan yang tidak menyokong kera'jaan dgn sewenang-wenangnya ditangkap mengikut nafsu sang penguasa tapi kalo orang kera'jaan langsung tidak dipeduli oleh polis.aku ambik satu contoh, ketua umno bukit bendera adalah salah satu orang yang paling mengancam keselamatan negara dgn kenyataannya yang sangat berbaur perkauman.tapi nasib baik la kaum cina pada hari ini tidak cepat melatah kalo tidak pasti tragedi 13 mei berulang kembali.yang menghairankan aku tiada pula tindakan dari pihak berkuasa yang ada hanyalah tindakkan dari umno.ini secara tak langsung menampakkan sikap pilih bulu, double standard dan ketidakadilan pihak berkuasa dalam menguatkuasakan undang-undang...

Azizahns said...

BUKANKAH DALAM ISLAM MENCEGAH LEBIH BAIK DARIPADA MENGUBATI...

ISA ADALAH UNDANG-UNDANG PENCEGAHAN...

TAK FAHAM LAGI ....
BUTA HATI

Unknown said...

kenyataan penuh mufti perlis mengenai ISA...

Mufti Perlis, Dr Asri Zainul Abidin hari ini menegur tindakan kerajaan menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dalam isu agama dan mengheret pengendali laman web Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin dan Ahli Parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok yang masih ditahan di bawah peruntukan akta itu.

Ketika ditemui di Damansara Kim sebentar tadi, Dr Asri berkata, Islam dibina dari hujah dan dasar yang jelas, dan Islam juga tidak memerlukan ISA untuk membela ajarannya.

“Jadi tidak ada alasan untuk menahan orang dengan tidak memberi peluang membela diri. Ini adalah satu tindakan yang salah. Sekiranya orang itu mempunyai kesalahan dari segi hukum agama, buktikan dari segi dalil-dalil agama.

“Cara kita tangkap orang guna ISA atas kesalahan agama tidak akan menghilangkan salahfaham terhadap Islam. Seharusnya diperjelaskan dulu apa kesalahan itu. Kalau misalnya orang itu menghina Islam atau menyeleweng, buktikan dulu berdasarkan Quran dan hadis.

“Perlu diperdengarkan pertuduhan itu kepada orang yang dituduh itu. Mungkin juga, ia hanya satu salah faham. Yang penting perdengarkan dulu hujahnya,” kata Mufti yang terkenal dengan kelantangannya mengeluarkan idea yang berani dan telus itu.

Kata Dr Asri lagi, “Islam bukan agama yang bacul. Perbuatan ISA kerana kesalahan agama seolah-olah menggambarkan orang Islam tidak mampu berhujah, terus tangkap orang. Mereka akan kata mereka benar kerana kita takut berhujah dengan dia.”

Beliau juga turut mengingatkan betapa bahayanya tindakan ISA.

“Sekiranya ada aliran-aliran tertentu dalam kerajaan yang tidak setuju dengan pendapat satu aliran yang lain, adakah ruang ISA juga akan digunakan? Pernah berlaku dalam kerajaan Abbasiyah yang berpegang pada aliran Muktazilah ketika itu. Dia menghukum orang daripada aliran lain termasuk Imam-imam besar seperti Imam Ahmad juga turut dihukum.

“Kalau di zaman ini, mereka yang kendalikan agama itu dari aliran lain maka mereka yang dari aliran lain itu akan dihukum tanpa memberi peluang membela diri. Ini juga tidak sejajar dengan konsep keadilan dalam Islam,” kata Dr Asri lagi.

Dari segi politik Islam atau siasah, kata beliau, kerajaan berhak menahan orang dan beri tempoh siasatan (14 hingga 30 hari) bergantung pada keperluan. Tapi kita tidak boleh hukum 2 tahun tanpa diadili. Ini zalim.

“Tuhan yang Maha Adil pun buat mahkamah di akhirat untuk setiap orang dibicarakan. Keadilan ditegakkan di dunia dan di akhirat. Tuhan yang Maha Adilpun memberi peluang untuk kita jawab kesalahan sedangkan Tuhan berhak buat apa saja. Jadi macam mana kita boleh tangkap orang tanpa memberi peluang mereka membela diri?,” jelas beliau.

Kata Dr Asri, isu agama turut membabitkan sensitiviti agama lain. Tapi dari segi mempersoalkan identiti Islam seperti laungan azan, itu tidak boleh.

“Namun jika ada sungutan tentang bacaan-bacaan yang panjang sehingga menganggu orang awam, ulamak Islam juga tidak benarkan. Bacaan yang kuat tanpa keperluan atau kuliah agama dengan menggunakan pembesar suara sehingga menganggu ketenteraman awam, itu tidak perlu. Itu sudah diputuskan oleh ulamak-ulamak dari dulu lagi.

“Agama itu terhad. Azan itu azan. Begitu juga kuliah agama untuk diperdengarkan di pembesar suara, berpada untuk sidang yang mendengar sahaja,” jelasnya.

Dr Asri juga menyentuh tentang peranan Jakim.

“Jakim berperanan menjelaskan isu-isu agama dan juga yang menyeleweng dari agama. Bukan sekadar menyokong seseorang dihadapkan tanpa bicara. Badan itu juga hendaklah bebas dari percaturan politik. Perjelaskan ketentuan peruntukan orang yang menghina Islam seperti isu Raja Petra. Itu bersifat politik, biarlah diuruskan oleh orang politik.

“Kalau hendak diikutkan yang menghina Islam, ramai lagi yang patut dibuat aduan. Jelaskan dulu apa yang perlu dilakukan?,” soal Dr Asri.

Beliau juga meminta kerajaan memikirkan soal ISA ini sedalam-dalamnya.

“Seandainya satu hari nanti kerajaan bertukar rupa dan kalau berlaku pertukaran kuasa. Terlalu ramai nanti yang tidak boleh bersuara dan ISA mungkin diguna seluas-luasnya. Besok, bila kena pada kita, apa kita nak buat?,” kata Dr Asri yang akan menghadiri Tazkirah Tarawih di Stadium Kota Bharu pada hari ini.

Beliau yang juga akan memberi ceramah di Kompleks Islam Lundang esok, sempena pelancaran Tabung Serambi Mekah yang akan dirasmikan oleh Menteri Besar Kelantan, juga mempersoalkan bagaimana pemimpin yang gagal kendalikan parti yang kecil mampu kendalikan negara yang besar.

“Takkan nak tunggu ada rusuhan atau kekacauan. Ketika itu sudah tidak boleh dipulihkan lagi. Sekali kekacauan tercetus, susah untuk dipulihkan.

Menurut pengamatan beliau, keadaan ini berlaku kerana pemimpin politik menganggap kedudukan politik itu seperti harta rompakan.

“Mereka bermati-matian untuk mendapatkannya sekalipun terpaksa menggunakan belanja yang besar kerana pulangan atau keuntungannya juga besar,” kata beliau.

Jelas beliau, saluran politik digunakan untuk membina kekayaan diri. Inilah hasilnya bila kerakusan ini berlarutan. Tidak ada setiakawan dalam politik, musuh memusuhi, berpuak-puak kerana fikirkan survival politik masing-masing bukan survival rakyat yang dipertanggungjawabkan.

Yang paling ketara sekarang, pemimpin politik bukan sahaja gagal membawa rakyat keluar dari kemelut yang sedang dihadapi malah menjadikan keadaan lebih rumit.

“Bukan sahaja mereka gagal menyelesaikan masalah tapi mereka pula yang menimbulkan lebih banyak masalah lain,” kata Dr Asri.

anjar said...

bn@umno...

tak payahla nak bagi fakta sesat. banyak negara tak de akta ISA pun boleh aman damai , kan aku dah cakap ISA tu yahudi je yang guna, aman damai sangat ke yahudi tu. Sebenarnya kerajaan "bee and" memang suka ngan yahudi tu pasal nak ikut sangat undang2 diaorg.

Islam pun tak pernah suruh buat ISA untuk amankan negara, kalau pemimpin jujur, amanah, ikut cara Islam memerintah insyaallah aman dan berkat negara tu.

saud said...

Selamatkan msia drpd kjaan yg korupsi, kroni dn penyamun harta rakyat....

khdupan rakyat tertekan di tahap dewa...kerna sikap pemimpn2 yg tdk perihatin kp msyrakat trutama org bumiputra smnjung, sabah n sarawak..

kami sdh than dgn hdup yg melarat...cpat tukar kejaan

anjar said...

Kenyataan sesat si Jijah

BUKANKAH DALAM ISLAM MENCEGAH LEBIH BAIK DARIPADA MENGUBATI...

ISA ADALAH UNDANG-UNDANG PENCEGAHAN...

TAK FAHAM LAGI ....
BUTA HATI

Anjar penuh hemah menulis

Memang ajaran Islam mencegah lebih baik dari mengubatu...

Cara nak cegah bukan guna ISA, senang je, buang semua pemimpin "bee and" yang kurup!, hampah!, sesat lagi menyesatkan. Insyaallah makmur dan sentosa la Malaysia ni.

TAK FAHAM LAGI......
BUTA HATI

Unknown said...

Apakah faedahnya kemerdekaan dalam bentuk hari ini kepada rakyat marhaen?

Azizahns said...

TERESA NGAN RAJA PETRA TU
KAT MALAYSIA NI ELOK LAGI DIA KENA TAHAN ISA. KALAU KAT MESIR DAH LAMA KENA PANCUNG.

Azizahns said...

itulah sebabnya saya katakan anjar berhujah macam budak darjah 5.

marahkan nyamuk kelambu dibakar.

anjar said...

Jijah...jijah...

Tak pela ko kata aku macam budak darjah 5, sekurang-kurangnya aku tak sokong undang2 ciptaan yahudi.

Kalau belajar sampai UM pun agung2 kan sangat cara yahudi nak buat apa? sesat dah tu..

ko cakap aku mcm budak darjah 5 ye? mai aku enjek ko jijah, 9 bulan ko sakit buatan org tau.

john said...

azizah=abe mie 'terjah'='KUDA KAYU'

Azizahns said...

kau jangan buat fitnah.

saya tak pernah sokong undang-undang yahudi.

kalau kau sokong annuar ibrahimpun, dia tak akan tegakkan undang syariah kat negara ini. itu yang dia tulis.

so what. daripada menyokong pengkhianat melayu tu lebih baik kau duduk diam.

Azizahns said...

kalau jakim sokong tindakan Isa, korang kata ulamak bn.

itulah masalah korang ni. setuju dan puji ulamak tu kalau ulama tu sokong pandangan pr. tapi kalau ssorang ulamak tu tak setuju kau katakan mereka kena rasuah lah, kena beli. macam-macam fitnah.

itulah jumud.

Azizahns said...

sama seperti kalau bN menang korang kata pengundi hantu, spr tipulah. tapi kalau pkr menang korang kata spr bagus dan telus.

apa punnya pendirian ni.

Mr Green said...

Alhamdulillah...SMS masuk cukup menggembirakan.

Sinar esok insyaAllah lebih cerah dan menguntum senyum untuk pendokong arus reformasi di Malaysia.

Kenapa? Biarkan detak detik jantung berdegup...hehehe

TUNGGU PENGUMUMAN ESOK!

Azizahns said...

berdosa labelkan orang dngan nama yang tidak elok.

tapi itulah perangai pkr. suka maki.

man said...

AKU BG POINT SATU2 NK BG SENANG KO JAWAB...

SATU PN KO XJWP...

PARIA!!!

ISA 2 CIPTAAN SAPE JIJAH?

ISA 2 CIPTAAN PENJAJAH....

YAHUDI!!!!

yg dpertikaikan bukan penangkapan

yg dipertikaikan xdibicarakan

bicarakan dgn betul

klu tbukti bsalah...

ada bukti dan dalil dia 2 yahudi..

hina islam..

HUKUM!!!!!

HUKUM PENJARA 1000 TAHUN PN RAKYAK XKESAH KLU BTL2!!!

NI NK BICARA KT MAHKAMAH TAKUT!!!

PENGECUT!!!!

ITU YG DPERTIKAIKAN!!!

man said...

azizah said...

sama seperti kalau bN menang korang kata pengundi hantu, spr tipulah. tapi kalau pkr menang korang kata spr bagus dan telus.

apa punnya pendirian ni.

KOMEN AKU....

KAWAN AKU BAPAR DIA POLIS....

BAPAK DIA CKP...

BEPULUH2 TAHUN MENGUNDI POS..

DIA XPNH KENAL KERTAS UNDI....

TUP2 KUA UMN... MENANG....

ITU DIA CKP LA..

KLU DIA TIPU AKU TIPU LA

Azizahns said...

“Sejumlah Ahli Parlimen yang mewakili parti yang membentuk Pakatan Rakyat membentuk satu jawatankuasa yang dipengerusi oleh Naib Presiden KeADILAn, Azmin Ali, Ahli Parlimen Tumpat, Kamaruddin Jaafar dan saya sendiri,” katanya.

Turut hadir sama Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guag Eng, Bendahari Pas, Dr Hatta Ramli, Pengerusi DAP Karpal Singh, Zaid Ibrahim serta Ahli-Ahli Parlimen Pakatan Rakyat seta Exco Negeri Selangor.

Katanya lagi, ini adalah salah satu usaha kita dalam membantu Teresa agar dibebaskan dengan segera dan kami sebagai Ahli Parlimen yang bertanggungjawab membantah penahanan Teresa di bawah ISA.

komen: kenapa mereka ni tak buat perkara yang sama dengan tahanan yang lain.

sebab tahanan lain orang melayu.
pemimpin pkr ikut sama sebab nak dapatkan sokongan politik. KERANA POLITIK mereka sanggup sokong orang yang hina balik agama dan bangsa.

orang pkr buat semua perkara SEMATA-MATA POLITIK. BUKANNYA IKHLAS NAK TOLONG.

man said...

UNTUK JIJAH N JALI

JIJAH.....
JANGAN KO KOMEN PASAL JOM HEBOH JA IKUT PERSPEKTIF KO...

AKU NK KO BAGI KT AKU DR MANA KO AMIK BUKTI YG MUFTI CAKAP...

AKU BG BUKTI KT KO APE YG MUFTI CKP...

CUKUP LENGKAP
SIAP TARIKH N MASA LAGI

BUKTIKAN KT AKU DR MANA KO AMIK
LAMAN WAB APE...
MUFTI MANA...

COPY PASTE KT SINI..
BUKTIKAN KT SMUA ORG...

KLU XDE..
KO PENIPU BESAR!!!!!!!

....

Talian hayat Umno: Ulama pula hendak diperalat
Ustaz Idris Ahmad
http://www.harakahdaily.net
Thu | Sep 04, 08 | 4:11:47 pm MYT

Betulkah Dato' Seri Abdullah Badwi hendak pakai pandangan ulama? Apa yang kita lihat Umno tidak pernah menghormati ulama. Mana ada ulama yang berjuang dalam Umno disanjung dan dijadikan rujukan dan diterima pakai pandangan mereka. Sebab itu ulama dalam Umno, walau alim macam mana sekalipun izzahnya tidak kelihatan.

Kerana mereka tidak diberi peranan untuk menentukan dasar, peranan terbesar ulama Umno untuk baca doa, jadi khalifah tahlil, baca yasin, talqin, imam sembahyang mayat dan doa buka pejabat baru.

Yang menentukan dasar ialah golongan jahil dalam agama. Ia berbeza dengan PAS, kita merujuk ulama dalam semua perkara untuk membuat satu keputusan.Tiba-tiba kita dikejutkan supaya ulama bekerjasama dengan umara. Maklumlah orang lemas, semua tali dia hulur untuk dapat talian hayat.

Bukankah selama ini padangan mengenai hukum agama yang tidak pernah diikut malahan ditong sampah sahaja. Ada beberapa perkara yang membuktikan bahawa Umno memang tidak suka dengan golongan agama. Golongan agama hanya menjadi alat sahaja untuk melawan PAS dan ulama PAS.

Dalil yang menunjukkan bahawa Umno tidak mendengar ulama dalam tindakan mereka.

1. Apabila Majlis Mufti megatakan konsert Sure (Jom) Heboh haram Umno tidak ikut

2. Apabila Majlis Mufti mengatakan kongsi raya haram Umno tidak ikut.

3. Apabila Majlis Mufti kata bertafakkur di depan Tugu Negara haram, PM Abdullah sendiri tidak ikut.

4. Apabila mufti membantah penggunaan kondom, methadon untuk mengelak Aids, Umno tidak ikut.

5. Garis panduan hiburan yang dibuat oleh Jakim, Umno tidak ikut.

6. Orang agama dalam Umno yang sepatutnya menjadi Menteri tidak diberi tempat. Mana pergi Dato' Dr Abdullah Mohd Zin kelulusan MA Madinah dan PhD sebuah universiti di United Kingdom? Mana Hamid Zainal Abidin? Mana dia Dr Yusuf Nor kelulusan PhD tasawuf Mesir, hanya dberi amanah untuk jaga pokok kelapa sawit sahaja.

7. Tidak ada seorang pun perwakilan Umno ang memilih untuk kerusi majlis tertinggi orang kelulusan agama.

Kalau pandangan ulama rasmi yang terdiri daripada kalangan para mufti Umno tidak ikut, macam mana pula PM hendak ajak ulama bekerjasama.

Kalau hanya hendak mengajak ulama multaqa, bentang kertas kerja, kemudian makan kambing bakar, tetapi tidak ada kemahuan untuk melaksanakannya ini buat habis masa dan membazir wang sahaja.

Azizahns said...

siapa kata mahkamah benar.

kalau mahkamah putuskan orang itu tak bersalah adakah enar orang tu tak bersalah.

banyak kes terlepas sebab para peguam tak dapat membuktikan perkara tersebut.

mahkamahpun undang-undang ciptaan manusia jugak.

so what. kan lebih baik teresa tu duduk diam-diam kat dalam tu daripada dia buat provokasi pecahkan masyarakat.

Azizahns said...

haa haa lagi-lagi kau baca siasah dan harakah. cuba banyakkan membaca.

anjar said...

Marah nampak Jijah?

ko kata aku fitnah ye?
ko kata ko tak sokong undang2 yahudi? abis tu yang ko sokong sangat ISA tu kenapa? tu bukan undang2 yahudi ke? Tak tau la pulak aku dalam kitab Islam hadhari ada ISA, dalam Al-Quran memang tak ada.

Sapa fitnah ni Jijah? bila pulak DSAI tulis kalau dia jadi PM dia tak akan tegakkan undang2 syariah kat Malaysia, setahu aku dia memang tak tulis sebab aku yang tulis, dia cakap aku catat,

dia cakap undang2 syariah akan dilaksanakan kepada semua rakyat beragama Islam, bukan islam terkecuali, aku tau la aku yang catat, pastu DSAI, Tuan Guru, Lim Kit Siang tandatangan.

so what? daripada org tau ko jahil bila bercakap lebih baik ko diam!

man said...

JIJAH....

JAWAB SOALAN ....

ISA 2 SAPE YANG CIPTA!!!!

SAPE???

ORANG ISLAM KA KAPIR!!!

bn@umno said...

anjar

nape ko bangang sangat?undang-undang ISA tak ade kena mengena dgn yahudi.ISA ini bagus digunakan untuk menjamin keharmonian negara.Itu pun ko tak paham ke.orang benak macam ko ni mmg susah paham.

Azizahns said...

man...

hujahkau tu memang macam budak darjah 5. tak boleh kita berbahas perkara-perkara macam tu sehala je. banyak perkara-perkara lain dan rujukan lain. dan banyak pendapat yang berbeza. janganlah kau paste satu pendapat je.

sama seperti ustaz dulu-dulu kata perempuan tak boleh pakai seluar walaupun seluar panjang sebab seluar dikatakan pakaian lelaki.

maksudnya di sini sesuatu perkara tu perlu dilihat dengan pelbagai sudut.

anjar said...

Banyak baca sampai abis satu library UM pun tak guna Jijah kalau masih lagi bengap sokong undang2 ISA ala yahudi.

Azizahns said...

ha haa man budak darjah 5.

penjara 10 tahun, hukum gantung bagi pengedar dadah, saman orang bawak kereta laju.

itu semua ada dalam alquran ke.

kau ni janganlah jahil sangat.

Azizahns said...

kenapalah dsai suka ambil budak mentah jadi pembantu dia....

kau jawaplah sendiri.

man said...

DAH KO XRETI JAWAB KO PARIA LA KATA AKU BDK DARJAH 5.

PADAHAL KO 2 YG XSKOLAH!!!!!

HAHAHAHAHAHA!!!!!!

SOALAN ORG LAIN ELOK2 JA KO BLE JAWAB....

SAMPAI SOALANH AKU....
KO JD PARIA!!!!

HAHAHAHAHAH!!!!

ISA 2 SAPE CIPTA JIJAH!!!!

ORG ISLAM KA ORANG KAPIR!!!

Azizahns said...

tapi pasti kau hensem sebab seingat aku. pembantu dsai semuanya jambu-jambu.

ahh malaslah nak komen pasal xxx tu.

Mr Green said...

Zaid Ibrahim membuat keputusan untuk menyertai PKR. Pengumuman rasmi akan dibuat esok. 34 MP sudah pun menandatangani surat persetujuan untuk menyertai Pakatan Rakyat.

Sementara itu, khabar dari saudara mara yang bekerja dengan Angkatan tentera memberitahu bahawa semua cuti anggota tentera dibekukan dan semua anggota tentera diperintahkan tinggal didalam kem.

man said...

ha haa man budak darjah 5.

penjara 10 tahun, hukum gantung bagi pengedar dadah, saman orang bawak kereta laju.

itu semua ada dalam alquran ke.

kau ni janganlah jahil sangat.


HAHAHAHAHAHA!!!!!!

KO TAU PUN XDE DLM AL-QURAN!!!!!

AKHIRNYA JIJAH MGAKU!!!!

ITU HUKUM YG UMN.. BUAT LA JAH OI!!

KO TH ADA KT MANA?

DLAM HUKUM ISLAM HUKUM HUDUD LA OI...

KO G NGAJI BLK...

DR A SAMPAI Z SUME ADA....

XTH JGN BYK CKAP..

RUJUK ULAMA DLU..

hahahahaha!!

anjar said...

ha ha bn@umno sudah nak join nampak? kan aku dah cakap buang semua pemimpin "bee and" yang kroni, tak adil, kebendaan, Zali, silap pulak aku nak tulis zalim dan dah sesat jauh tu, harmanila negara,

Zaman Rusulullah memerintah aman damai pun negara, Baginda tak pernah guna ISA, apa yang perlu umara memerintah ikut Al-Quran.

Ko nak nafikan hujah akuni? ISA bukan kaedah mengharmonikan negara, kaedah sebenar mengharmonikan negara ikut cara Rasulullah. nak nafikan? nafikan la, jangan sampai nabi tak mengaku umat

P/s sesekali ku teringat kat zali, lama tak menulis?

man said...

kenapalah UMN.. suka ambil budak mentah jadi pembantu dia....

kau jawaplah sendiri.

Azizahns said...

anjar cakap...
dia cakap undang2 syariah akan dilaksanakan kepada semua rakyat beragama Islam, bukan islam terkecuali, aku tau la aku yang catat, pastu DSAI, Tuan Guru, Lim Kit Siang tandatangan.

ini khas untuk anjar ...
dalam satu temubual...
Penasihat parti Keadilan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turut hadir pada ceramah itu berkata, Keadilan juga akan mempertahankan Perlembagaan yang menerima Islam sebagai agama rasmi dan parti itu tidak berhasrat menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam.

Pada hemat saya,telah banyak salah faham yang digembar-gemburkan oleh segolongan orang tentang proses menjadikan Malaysia sebuah negara Islam yang cuba diperjuangkan PAS.

Jadi,mereka harus sedar bahawa negara Islam yang diperjuangkan PAS hanya akan tertegak apabila rakyat Malaysia terbuka pintu hati dan bersedia menerima pembentukan undang-undang syariah ini.Bayangkan untuk meluluskan sesuatu undang-undang di parlimen,pembangkang memerlukan majoriti 2/3 dan PAS harus memilih jalan ini untuk mencapainya.
Oleh itu pada saya adalah tidak wajar kita menyalahkan PAS semata-mata kerana matlamat perjuangannya untuk menegakkan negara Islam walhal PAS sebenarnya menyerahkan hak dan suara rakyat dalam menentukan hala tuju Malaysia

UNTUK EMBUKTIKAN SIANNUAR TU KAKI PEMELIT.

man said...

tapi pasti kau lawa sebab seingat aku. pembantu tok jib semuanya lawa2...

boleh bli "betik"

lpas 2 bagi hadiah C4..

hahahaha!!

ahh malaslah nak komen pasal xxx tu.

Azizahns said...

MAKSUDNYA...
DENGAN DAP DIA KATA TAK NAK NEGARA ISLAM. DENGAN PAS DIA KATA AKAN TEGAKKAN NEGARA ISLAM.

INILAH DIKATAKAN PEMBELIT.
YANG RUGI SIAPA. KITALAH MELAYU.
ITUPUN KALAU KAU MELAYU.

anjar said...

Jijah jijah....

ko kata aku budak mentah ye? kan aku dah cakap mai sini aku enjek ko, muntah2, pening2 ko nanti, 9 bulan busung kena buatan orang, ko nak? bukan jambu2 lagi, pisang ngan timun!

Azizahns said...

KALAU SI ZAID TU NAK JOIN PKR LAGI BAGUSSS.

inilah coontoh orang yang suka tunjuk terror tak betempat. sama macam pkr.

isu majlispeguam tak nak ulas. tup-tup campur tangan hal orang lain.

sama macam pkr.

man said...

MAKSUDNYA...
DENGAN UMN.., MCA, MIC, GERAKAN, DIA KATA TAK NAK NEGARA ISLAM. DENGAN SEMUA BLAH BN, DIA KATA TAK AKAN,TAK AKAN, TAK AKAN, TAK AKAN ,
TAK AKAN!!!!!!!
TEGAKKAN NEGARA ISLAM.

INILAH DIKATAKAN PEMBELIT.
YANG RUGI SIAPA. KITALAH MELAYU.
ITUPUN KALAU KAU MELAYU.

Azizahns said...

dah mula nak merapu
esok jangan lupa puasa. itupun kalau korang melayu dan islam.

tapi bila tulis macam tak puasa je.

pegi balik tido. bye.

man said...

JIJAH SUME KATA SUME DLM NI BDK MENTAH...

DIA JA YG BIJAK...

ni cr org bijak jawab...

phatikan majoriti jawapan dia..

-tpulang diri sdri la.
-bc blk yg depan2
-xplu jwb soalan bdk2
-dlm hal ni xle komen, kne tnya ulamak, klu x rosak akidah...
-pr ni xskolah!!!!

HAHAHAHA!!

INILA JAWAPAN ORG BIJAK!!!

man said...

JIJAH DA LARI!!!

XDE FAKTA NK JAWAB LARI LA!!!

PENGECUT!!!

TEKONG DARAT said...

azizah said...
BELIA MUSLIM CAKAP..
aku tgk laa kan, penoreh getah tu seronok sangat masa harga getah dunia tengah mahal...takde pun diorang rasa terbeban sebab getah mahal...tapi kan, masa harga getah murah dulu, hari2 berdoa mintaklaa harga getah naik sikit...nape ek?...sory laa kalu aku banyak soal...aku bodo...otak aku buleh pk sampai situ jer...explain laa

KOMEN SAYA...
ITULAH CONTOH OARANG YANG DENGKI DAN IRIHATI DENGAN KEJAYAAN/KEMAJUAN ORANG LAIN. SIKAP MACAM INI ANYAK DALAM PR.




aku jawab plak...
azizah,tiba2 ngko komen pasal aku...ngko tahun ker hujung pangkal ayat aku tu yg ngko kater aku dengki tu?...giler laa ngko ni...senang2 jer cakap aku ni pendengki...dah laa hari tu cakap aku munafik...baca lagi atas azizah...aper punca aku cakap camtu...baru komen...

yusri193 said...

Satu perkembangan yang baik. Dulu Stadium tempat pertandingan sukan dan konsert. Sekarang boleh dijadikan tempat sembahyang. Saya pernah pergi ke Stadium Bukit Jalil yang menjadi salah satu mercu tanda Malaysia. Malangnya terpaksa tunggu lama untuk solat. Surau terlalu kecil.

atzmand said...

lain worang suma darjah 5 punya worang. jijah darjah berapa?
baca tara habis. aney mintak tolong sapa2 kasi kawin sama ini jijah. kasi mulut tutup juga. mulut busuk punya worang!

atzmand said...

aney ingat la.. lagi lama kalu ini jijah baca itu matamitik dalam itu inggeris punya bahasa dia sikit hari boleh jadi itu supiah yusof!
ammaaaaaa jijahhhhhhhhhhhhhhhh
appaaaaaaaa
[aney mata juga tutup]

atzmand said...

untuk suma buluger:

aney mau kasi cadang kita suma buat itu majilis buka puasa ka.. makan2 ka.. lepas makan kita simbang2 kasi debat2 ka.. dusyummmm dusyummMm.. aney ingat mesti meriah punya.. perut ada kenyang, hati tada sakit.. bole kita kenai2.

sini dalam juga bising2 tada guna satu sen. jari juga sakit mau taip hari2. poddah

AJK-UMNO said...

apa nie??

"dulu bagi alasan minyak dunia naik kiter terpaksa naik jugak..la kata nye pak lah!! biler ditanya petronas utung besar bile minyak mentah dunia naik.. paklah jawab petronas tak der kaitan ngan harga minyak malaysia..

la nie!!!! biler tanya harga minyak mentah menjunam turun!! bile nak turun pak lah??




___________________________________





Ditanya mengenai penurunan harga minyak mentah dunia sekarang, Abdullah berkata: "Lagi turun lagi baik."

Harga minyak mentah dunia semalam mencatatkan US$92 setong.

Bagaimanapun Abdullah berkata penurunan harga minyak dunia itu juga akan menyebabkan pengurangan pendapatan Petronas.

Ditanya sama ada harga pengguna bagi petrol dan diesel akan dikurangkan, Abdullah berkata: "Tunggulah lain kali." _

AJK-UMNO said...

BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~


apa yg dia cakap nie mcm tin kosong... lansung tak boleh pakai.. otok super lembu..

MASIH LAGI AKU TERINGAT.. SI BN@UMNNO NIE MEMALUKAN DIRINYER SENDIRI BILER APAYG DIA CAKAP MEMBUKTIKAN BERTAPA BODOH NYER OTOK SI DUNGGU NIE... LAMA NGAK DIA TAK MUNCUL.. LA NIE BERANIE LAK MUNCUL... BACUL BETUL MAMAT NIE.. AKU TAKAN LUPAKAN ANJING PENJILAT JUB_ NIE..




----------------------------------

DULU DULU...

-->Blogger bn@umno said...



chedet ni menyibuk je.Malaysia jadi macam ni pun disebabkan oleh si mamak ni juga yg memerintah secara diktator 22 tahun yg lalu.Si mamak ni sepatutnya disumbatkan dalam penjara atau di dakwa dibawah ISA.

(August 14, 2008 1:57 AM)








DULU..DULU...

-->Blogger bn@umno said...


aku sejak dulu lagi dah bencikan si mamak ni walaupun masa itu dia masih lagi dalam BN.Aku lebih respect AAB drpd si mamak ni kerana beliau seorg yg bertimbang rasa, adil, tidak bersikap diktator dalam pemerintahan dan banyak lagi.Cuma dr segi pentadbiran AAB ada sedikit kelemahan tapi aku yakin AAB mampu melonjakkan semula ekonomi malaysia jika kita sama-sama memberi sokongan sepenuhnya kpd AAB.kalau AAB nak dibandingkan dgn DSAI, confirm DSAI pasti jauh ketinggalan.

(August 14, 2008 3:10 AM)



HEHE .. HEHE .. KINI

Blogger bn@umno said...





wow berita baik.aku dengar DR M bercadang untuk menyertai BN semula bagi menguatkan jentera BN yg agak lemah sekarang ni.mungkin sebelum 16 sept Dr.M akan sertai BN.nampaknya besar kemungkinan impian DSAI membentuk kerajaan baru tidak akan tercapai dgn kemasukkan Dr.M ke BN semula.

September 8, 2008 4:31 AM







INI LA BUKTI BN@UMNO NIE BODOH KAH.. KAH... KAH,,, HARI NIE CAKAP NYER LAIN ESOK CAKAP NYER LAIN LA PULAK,,, BODOH SUPER LEMBU...



SAUDARA2 TENGOK LA LEPAS NIE DIA JAWAB APA MEH KITER RAMAI2 TANYA BN@UMNO NIE KENAPA DIA BERCAKAP BERCANGAH2??

September 8, 2008 9:28 PM

AJK-UMNO said...

BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~


apa yg dia cakap nie mcm tin kosong... lansung tak boleh pakai.. otok super lembu..

MASIH LAGI AKU TERINGAT.. SI BN@UMNNO NIE MEMALUKAN DIRINYER SENDIRI BILER APAYG DIA CAKAP MEMBUKTIKAN BERTAPA BODOH NYER OTOK SI DUNGGU NIE... LAMA NGAK DIA TAK MUNCUL.. LA NIE BERANIE LAK MUNCUL... BACUL BETUL MAMAT NIE.. AKU TAKAN LUPAKAN ANJING PENJILAT JUB_ NIE..




----------------------------------

DULU DULU...

-->Blogger bn@umno said...



chedet ni menyibuk je.Malaysia jadi macam ni pun disebabkan oleh si mamak ni juga yg memerintah secara diktator 22 tahun yg lalu.Si mamak ni sepatutnya disumbatkan dalam penjara atau di dakwa dibawah ISA.

(August 14, 2008 1:57 AM)








DULU..DULU...

-->Blogger bn@umno said...


aku sejak dulu lagi dah bencikan si mamak ni walaupun masa itu dia masih lagi dalam BN.Aku lebih respect AAB drpd si mamak ni kerana beliau seorg yg bertimbang rasa, adil, tidak bersikap diktator dalam pemerintahan dan banyak lagi.Cuma dr segi pentadbiran AAB ada sedikit kelemahan tapi aku yakin AAB mampu melonjakkan semula ekonomi malaysia jika kita sama-sama memberi sokongan sepenuhnya kpd AAB.kalau AAB nak dibandingkan dgn DSAI, confirm DSAI pasti jauh ketinggalan.

(August 14, 2008 3:10 AM)



HEHE .. HEHE .. KINI

Blogger bn@umno said...





wow berita baik.aku dengar DR M bercadang untuk menyertai BN semula bagi menguatkan jentera BN yg agak lemah sekarang ni.mungkin sebelum 16 sept Dr.M akan sertai BN.nampaknya besar kemungkinan impian DSAI membentuk kerajaan baru tidak akan tercapai dgn kemasukkan Dr.M ke BN semula.

September 8, 2008 4:31 AM







INI LA BUKTI BN@UMNO NIE BODOH KAH.. KAH... KAH,,, HARI NIE CAKAP NYER LAIN ESOK CAKAP NYER LAIN LA PULAK,,, BODOH SUPER LEMBU...



SAUDARA2 TENGOK LA LEPAS NIE DIA JAWAB APA MEH KITER RAMAI2 TANYA BN@UMNO NIE KENAPA DIA BERCAKAP BERCANGAH2??

AJK-UMNO said...

BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~


apa yg dia cakap nie mcm tin kosong... lansung tak boleh pakai.. otok super lembu..

MASIH LAGI AKU TERINGAT.. SI BN@UMNNO NIE MEMALUKAN DIRINYER SENDIRI BILER APAYG DIA CAKAP MEMBUKTIKAN BERTAPA BODOH NYER OTOK SI DUNGGU NIE... LAMA NGAK DIA TAK MUNCUL.. LA NIE BERANIE LAK MUNCUL... BACUL BETUL MAMAT NIE.. AKU TAKAN LUPAKAN ANJING PENJILAT JUB_ NIE..




----------------------------------

DULU DULU...

-->Blogger bn@umno said...



chedet ni menyibuk je.Malaysia jadi macam ni pun disebabkan oleh si mamak ni juga yg memerintah secara diktator 22 tahun yg lalu.Si mamak ni sepatutnya disumbatkan dalam penjara atau di dakwa dibawah ISA.

(August 14, 2008 1:57 AM)








DULU..DULU...

-->Blogger bn@umno said...


aku sejak dulu lagi dah bencikan si mamak ni walaupun masa itu dia masih lagi dalam BN.Aku lebih respect AAB drpd si mamak ni kerana beliau seorg yg bertimbang rasa, adil, tidak bersikap diktator dalam pemerintahan dan banyak lagi.Cuma dr segi pentadbiran AAB ada sedikit kelemahan tapi aku yakin AAB mampu melonjakkan semula ekonomi malaysia jika kita sama-sama memberi sokongan sepenuhnya kpd AAB.kalau AAB nak dibandingkan dgn DSAI, confirm DSAI pasti jauh ketinggalan.

(August 14, 2008 3:10 AM)



HEHE .. HEHE .. KINI

Blogger bn@umno said...





wow berita baik.aku dengar DR M bercadang untuk menyertai BN semula bagi menguatkan jentera BN yg agak lemah sekarang ni.mungkin sebelum 16 sept Dr.M akan sertai BN.nampaknya besar kemungkinan impian DSAI membentuk kerajaan baru tidak akan tercapai dgn kemasukkan Dr.M ke BN semula.

September 8, 2008 4:31 AM







INI LA BUKTI BN@UMNO NIE BODOH KAH.. KAH... KAH,,, HARI NIE CAKAP NYER LAIN ESOK CAKAP NYER LAIN LA PULAK,,, BODOH SUPER LEMBU...



SAUDARA2 TENGOK LA LEPAS NIE DIA JAWAB APA MEH KITER RAMAI2 TANYA BN@UMNO NIE KENAPA DIA BERCAKAP BERCANGAH2??

AJK-UMNO said...

BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~


apa yg dia cakap nie mcm tin kosong... lansung tak boleh pakai.. otok super lembu..

MASIH LAGI AKU TERINGAT.. SI BN@UMNNO NIE MEMALUKAN DIRINYER SENDIRI BILER APAYG DIA CAKAP MEMBUKTIKAN BERTAPA BODOH NYER OTOK SI DUNGGU NIE... LAMA NGAK DIA TAK MUNCUL.. LA NIE BERANIE LAK MUNCUL... BACUL BETUL MAMAT NIE.. AKU TAKAN LUPAKAN ANJING PENJILAT JUB_ NIE..




----------------------------------

DULU DULU...

-->Blogger bn@umno said...



chedet ni menyibuk je.Malaysia jadi macam ni pun disebabkan oleh si mamak ni juga yg memerintah secara diktator 22 tahun yg lalu.Si mamak ni sepatutnya disumbatkan dalam penjara atau di dakwa dibawah ISA.

(August 14, 2008 1:57 AM)








DULU..DULU...

-->Blogger bn@umno said...


aku sejak dulu lagi dah bencikan si mamak ni walaupun masa itu dia masih lagi dalam BN.Aku lebih respect AAB drpd si mamak ni kerana beliau seorg yg bertimbang rasa, adil, tidak bersikap diktator dalam pemerintahan dan banyak lagi.Cuma dr segi pentadbiran AAB ada sedikit kelemahan tapi aku yakin AAB mampu melonjakkan semula ekonomi malaysia jika kita sama-sama memberi sokongan sepenuhnya kpd AAB.kalau AAB nak dibandingkan dgn DSAI, confirm DSAI pasti jauh ketinggalan.

(August 14, 2008 3:10 AM)



HEHE .. HEHE .. KINI

Blogger bn@umno said...





wow berita baik.aku dengar DR M bercadang untuk menyertai BN semula bagi menguatkan jentera BN yg agak lemah sekarang ni.mungkin sebelum 16 sept Dr.M akan sertai BN.nampaknya besar kemungkinan impian DSAI membentuk kerajaan baru tidak akan tercapai dgn kemasukkan Dr.M ke BN semula.

September 8, 2008 4:31 AM







INI LA BUKTI BN@UMNO NIE BODOH KAH.. KAH... KAH,,, HARI NIE CAKAP NYER LAIN ESOK CAKAP NYER LAIN LA PULAK,,, BODOH SUPER LEMBU...



SAUDARA2 TENGOK LA LEPAS NIE DIA JAWAB APA MEH KITER RAMAI2 TANYA BN@UMNO NIE KENAPA DIA BERCAKAP BERCANGAH2??

AJK-UMNO said...

BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~
BN@umno~~


apa yg dia cakap nie mcm tin kosong... lansung tak boleh pakai.. otok super lembu..

MASIH LAGI AKU TERINGAT.. SI BN@UMNNO NIE MEMALUKAN DIRINYER SENDIRI BILER APAYG DIA CAKAP MEMBUKTIKAN BERTAPA BODOH NYER OTOK SI DUNGGU NIE... LAMA NGAK DIA TAK MUNCUL.. LA NIE BERANIE LAK MUNCUL... BACUL BETUL MAMAT NIE.. AKU TAKAN LUPAKAN ANJING PENJILAT JUB_ NIE..




----------------------------------

DULU DULU...

-->Blogger bn@umno said...



chedet ni menyibuk je.Malaysia jadi macam ni pun disebabkan oleh si mamak ni juga yg memerintah secara diktator 22 tahun yg lalu.Si mamak ni sepatutnya disumbatkan dalam penjara atau di dakwa dibawah ISA.

(August 14, 2008 1:57 AM)








DULU..DULU...

-->Blogger bn@umno said...


aku sejak dulu lagi dah bencikan si mamak ni walaupun masa itu dia masih lagi dalam BN.Aku lebih respect AAB drpd si mamak ni kerana beliau seorg yg bertimbang rasa, adil, tidak bersikap diktator dalam pemerintahan dan banyak lagi.Cuma dr segi pentadbiran AAB ada sedikit kelemahan tapi aku yakin AAB mampu melonjakkan semula ekonomi malaysia jika kita sama-sama memberi sokongan sepenuhnya kpd AAB.kalau AAB nak dibandingkan dgn DSAI, confirm DSAI pasti jauh ketinggalan.

(August 14, 2008 3:10 AM)



HEHE .. HEHE .. KINI

Blogger bn@umno said...





wow berita baik.aku dengar DR M bercadang untuk menyertai BN semula bagi menguatkan jentera BN yg agak lemah sekarang ni.mungkin sebelum 16 sept Dr.M akan sertai BN.nampaknya besar kemungkinan impian DSAI membentuk kerajaan baru tidak akan tercapai dgn kemasukkan Dr.M ke BN semula.

September 8, 2008 4:31 AM







INI LA BUKTI BN@UMNO NIE BODOH KAH.. KAH... KAH,,, HARI NIE CAKAP NYER LAIN ESOK CAKAP NYER LAIN LA PULAK,,, BODOH SUPER LEMBU...



SAUDARA2 TENGOK LA LEPAS NIE DIA JAWAB APA MEH KITER RAMAI2 TANYA BN@UMNO NIE KENAPA DIA BERCAKAP BERCANGAH2??

AJK-UMNO said...

BN@UMNO...~~~HAHAHAHAHAHA..

KO NIE JENIS MUKA TAK MALU BETUL..
KO INGAT ORG AKAN LUPAKAN KEBODOHAN
KO TU KER.. KO TAK YAH LAH BAGI COMMENT BODOH KO TU... BUANG MASA JER...

SEBAB KO NIE DAH BANYAK TERBUKTI BODOH KAT SINI... PI LA BERAMBUS...
JANGAN BUAT TAK NAMPAK LA ~~~!!!!

HAHAHAHA

bunga melati said...

salam...

org2 BN ni cakap tak pernah nak guna akal, otak ada tapi akal takde, mcm haiwan...

main cakap je ikut sedap mulut, jijah yg senget aku ingat ko balik lah amik buku PAFA study balik, jgn lupe hafal ayat2 hafazan yer jijah senget....

meluat aku tgk komen ko pasal agama.. mcm terrer walhal satu hapa pun ko tak tau silap2 doa mkn pun ko tak tau...

jgn cakap pasal agama lah jijah senget...

balik amik buku PAFA yer...g suh pak lost ajar...

dua2 bebal...

nasYa said...

to Azizah..

-mendapat hidayah atau tidak jgn di pertikaikan mcam tu..kerana diri awak sendiri pun blum tentu mendapat hidayah daripada Nya..anda bukan pada kedudukan mengeluarkan kenyataan sedemikian selagi anda pun blum tentu syurga tempat nya....

nasYa said...

kita rase kita pandai dan kita rase kita bijak banyak membaca bla2....tp sayang..kalu fakta dan pertikaian paradox tak mantap xpayah la azizah..blajar la falsafah baru bagi pendapat..

kedaikopi said...

aku harap minyak jangan diturunkan terlalu banyak atau tak perlu turun sama sekali ini ada provokasi yahudi kerna minyak dunia turun, dalam jangka masa terdekat atau terpanjang minyak akan naik mendadak , sesiapa main forex akan tahu hal demikian, orang yang berforex akan tahu nilai mata graf yang di hoskan untuk akan datang, oleh yang demikian kita harus beli emas sikit2 pada masa akan datang money note kurang nilai, sekarang cuba lihat kelantan akan gunakan emas pada masa akan datang dan pihak bank sering promosi PIDM, untuk apa, kalau anda masih ingat bekas PM tun mahathir pernah cadangkan gunakan matawang emas dalam bentuk dinar untuk negara Islam , cuba fikirkan kembali,

AJK-UMNO said...

YER LA AKU PUN SETUJU CAKAP MAMAT KAT ATAS NIE.. DIA NIE PANDAI EKONOMI SANGAT NIE.. TAKYAH TURUN.. KITA NAIKAN LAGI.. :)

PAK LAH CAKAP KALAU TURUN KITA RUGI PEDAPATAN PETRONAS BERKURANGAN..

TAPI PELIK MASA NAIK DULU TANAK PULAK MENGAKU PENDAPATAN PETRONAS MELAMBUNG2 NAIK.. HAKIKAT NYER.. BILER MINYAK DUNIA NAIK PENDAPATAN NEGARA KITA 4KALI GANDA NAIK!! OPss SILAP~~ PENDAPATAN PETRONAS!!

PETRONAS SAPA PUNYA YERK AKU TAK TAHU,,,????ADA SAPA NAK TOLONG BAGI TAU..??


HAKIKAT NYER MALAYSIA NIE KALAU BARANG NAIK HARGA NAK HARAP TURUN BALIK MIMPI JER LA.. TAK MACAM NEGARA SEBELAH KITA.. TENGOK SINGAPORE JER LA DAH 3 KALI TURUN MINYAK DALAM MASA MINYAK TURUN MENDADAK NIE..

MACAM MANA LA MAMAT KAT ATAS NIE BERHUJAH... TAK BAGI TURUN SEKARANG.. NANTI KALAU BETUL MINYAK MENTAH NAIK,, DAH MESTI NYER PAKLAH NAIKAN MINYAK BALIK..
DAH MASA BILER NYER KITA DAPAT RASE MINYAK MURAH..???

BILE???? BILE".///

MASA MINYAK TURUN KITA TAHAN TAK YAH TURUN.. BILA MINYAK NAIK.. KITA NAIK LAGI MINYAK.. APA KEJADAH NYER..

LEBIH BAIK MINYAK TURUN KITA TURUN MINYAK NAIK KITA BERTAHAN ATAU KITA NAIKKAN IKUT HARGA PASARAN...SEKURANG2 NYER KITER PERNAH MERASA MINYAK PADA HARGA TURUN..

AJK-UMNO said...

MEMANG OTAK KEDAI KOPI LA LU NIE MAMAT

nasYa said...

azizah..
tau tak separuh dr yang dapat nobel buat phD dalam bahasa ibunda masing2..even einstein pun phd dia bukan dalam Bi..Bi nie tuk communication jek..so sistem pendidikan negara la harus ubah benda tue..konsep kalu difahami dalam bahasa sendiri lagi bagus sebenarnya...

«Oldest ‹Older   201 – 270 of 270   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...