Wednesday, January 14, 2009

Umno didakwa ekstrem dan penipu

SEMAKIN hampir dengan hari mengundi, PAS mendakwa jentera BN semakin gelabah sehingga sanggup menyebarkan risalah perkauman yang ekstrem serta mencetak Buletin Kuala palsu bagi mempengaruhi pengundi.

BN juga didakwa menukar pendekatan kempen dari membina imej calonnya yang dikatakan tidak mesra rakyat kepada menyerang dan memfitnah calon dan parti lawannya.


(Gambar: Wan Mutalib menunjukkan Buletin Kuala palsu yang didakwa dibuat oleh jentera kempen BN)

Laporan penuh Siasah Jumaat ini.

86 comments:

Atuk Banjar Masin said...

Berikut ialah kenyataan Haji Hadi Awang sewaktu perbincangan penubuhan Pakatan Rakyat:

Menurut Hadi persoalan mengenai agama Islam tidak menjadi isu utama dalam pentadbiran di negeri-negeri yang dikuasai pakatan tiga parti itu. "Jangan jadikan Islam sebagai isu, Islam adalah agama dan dalam Islam kita diajak bermuafakat bagi apa jua perkara...gunakan panduan itu dalam politik juga," katanya dalam sidang akhbar di pejabat PKR di Petaling Jaya Selasa yang dihadiri oleh Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan penasihat DAP Lim Kit Siang. Lim pula berkata pakatan itu banyak belajar daripada kesilapan ketika Barisan Alternatif diwujudkan pada tahun 1999 menyebabkan ia tidak kukuh kerana mesej perjuangan kurang jelas.


RENUNG SEJENAK UNDANG-UNDANG TUBUH PAS
Dalam undang-undang tubuh PAS Bab Pertama (Fasal 2, Ceraian 2) telah menerangkan secara jelas perkara tersebut iaitu: “Memperjuangkan cita-cita lslam dalam masyarakat dan urusan pemerintahan negara”. Sementara dalam Perlembagaan PAS (Pindaan 1993) Bab Ketiga (Fasal 5, Ceraian 1) telah menyebutkan: “Memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup lslam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah”.



KATA-KATA PENGASAS DAN PENGGERAK AWAL PAS :
“Kita adalah umat lslam, dengan sebab itu kita ingin melihat hukum-hukum Allah itu dapat dilaksanakan di bumi Allah ini. Kalau dulu cita-cita lslam itu dapat dilaksanakan, maka tidak ada sebab mengapa kita ketinggalan. Maka dengan dorongan ini, dan dengan kepercayaan bahawa hanya dengan ajaran lslam, dengan dasar hidup lslam itu sahajalah kita boleh selamat, maka inilah sebabnya kita percaya kepada pergerakan kita, kepada persatuan kita sendiri.

“Kita mahu merdeka sama seperti orang lain, kita mahu makmur sama seperti orang lain, kita mahu sama rata sama seperti orang lain. Akan tetapi semuanya itu, kemerdekaan kita, kemakmuran kita, dan sama rata kita, semuanya kita mahu dilingkungi oleh hukum-hukum lslam, oleh kebijaksanaan yang dipesan oleh Allah SWT dan oleh Nabi Muhammad SAW”
. Prof. Zulkifli Mohamad


KESIMPULAN :
DEMI PKR DAN DAP, PAS DI BAWAH PIMPINAN HJ HADI AKAN MENGORBANKAN PRINSIP DAN UNDANG-UNDANG TUBUH PARTI PAS SENDIRI. AHLI PAS DAN PENYOKONG PAS YANG MAHUKAN ISLAM, SEDARLAH BAHAWA TIADA LAGI PERJUANGAN DAN SYARIAT ISLAM DI DALAM PAS.PERJUANGAN HUDUD BUKAN LAGI MAKE UP BUAT PAS.

dipetik dari: ganulening.net/

perunding said...

kalau hangpa nak release tension sebab umno pas umno pas.

ni nak kempen ,hangpa tengok video kat blog aku,
sekali sekala
yahudi palestin yahudi palestin
sori ekk ganggu fokus tuan puan.
sungguh menyayat hati kekejaman yahudi keatas penduduk islam palestin.

aisal said...

kesimpulan syok sendiri dan meloyakan....teruskan

kalau gajah tu gajah la jugak, x kn jadi kancilnya...

Fendy2177 said...

Tok Gajah,

Perjuangan menghapuskan rasuah, ketelusan dalam pentadbiran, mengurangkan gejala sosial, menjaga kebajikan rakyat tanpa mengira fahaman politik dengan adil juga merupakan perjuangan Islam. Adakah perkara ini PAS tinggalkan? Jawapannya tidak, perjuangan tetap diteruskan.

zali said...

seperti yang tok gajah kata : 'hari ni pas keluar pr...hari ni juga saya masuk pas'

ini lah persoalan pokok...yang di nanti oleh rakyat untuk pas jawab sebenarnya.

bukan seorang dua yang kata seperti tok gajah...beribu-ribu-ribu yang tengah tunggu ni...

muak dengar cerita dari pas yang umno itu dan umno ini...

ceritakan pada saya,dia dan mereka bila pas nak keluar pr dan berhenti dari jadi kuda dap.

Perawi said...

Legasi Razak, “meratah” ekonomi negara

Ketika rakyat Malaysia bergelut menghadapi krisis kewangan, segelintir elit dilihat mula menyerkap jaring ke atas peluang-peluang ekonomi yang masih berbaki. Sekiranya peralihan kepimpinan berjalan lancar seperti yang di war-warkan, tiada siapa yang mampu menghalang Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri Malaysia ke-enam. Menyusuri cita-cita itu Najib mula membariskan rangkaian ahli-ahli perniagaan yang terdiri daripada saudara-mara dan sahabat handai, yang bersedia untuk meratah setiap khazanah yang ada.

Keputusan Kerajaan yang menyambut baik cadangan untuk menjual Institut Jantung Negara(IJN) kepada Sime Darby Bhd. sememangnya mengejutkan. Pengendaliannya yang dibuat secara tergesa-gesa, selepas tamatnya Sidang Parlimen bagi tahun 2008, turut membangkitkan bermacam kecurigaan. Dalam tempoh 24jam (18 December) selepas penyerahan kertas cadangan pembelian IJN kepada kerajaan, Menteri kewangan Najib Abdul Razak mengalu-alukan cadangan tersebut lantas memberi lampu hijau berkenaan cadangan tersebut. Mengapa kerajaan begitu tergesa-gesa mahu menjual IJN? Itu yang kita tidak ketahui, lebih-lebih lagi apabila institut kesihatan jantung utama negara dan terulung itu tidak dlanda masalah kewangan.

Blogger Kadir Jasin mencadangkan kemungkinan penjualan itu dibuat adalah untuk membantu Sime Darby Bhd, Syarikat ciptaan Nazir Tun Abdul Razak melalui CIMB hasil penggabungan 3 Konglomerat Perladangan Milik PNB (Guthrie Bhd. + Golden Hope Plantation + Sime Darby).


Pada November 2006, CIMB Investment Bank Berhad, dimana Nazir merupakan CEO membiayai pewujudan ‘Entiti Tujuan Khas’ atau Special Purpose Entity (SPE) iaitu Synergy Drive Sdn Bhd. Nazir, dengan sokongan abangnya, kemudiannya menggerakkan penggabungan Golden Hope Plantation, Guthrie Corporation dan Sime Darby melalui Synergy Drive, sebelum menukar nama entiti itu kepada Sime Darby Bhd. Kini, Sime Darby Bhd ( Synergy Drive ) ciptaan Nazir ini membentuk syarikat perladangan terbesar di dunia. Bahkan, ia turut melebarkan sayapnya ke sektor-sektor lain khususnya perubatan dengan pembelian Pusat Rawatan Subang Jaya (SJMC). Selaku Menteri Kewangan baru dan bakal Perdana Menteri Malaysia, Najib mempunyai keupayaan untuk melicinkan penjualan UN, lebih-lebih lagi apabila syarikat induk iaitu UN Holdings merupakan entiti milik Kementerian Kewangan sepenuhnya.

Nazir Abdul Razak CIMB
Nazir Abdul Razak merupakan Pegawai Eksekutif Kumpulan kepada Kumpulan Commerce International Merchant Bankers Bhd (CIMB), institusi perkhidmatan kedua terbesar di Malaysia. Nazir menyertai Jabatan Penasihat Korporat CIMB pada 1989, dan memegang pelbagai kedudukan dalam kumpulan tersebut sebelum dijadikan Ketua Eksekutif pada 1999. Di bawah skim CEO, Nazir diberi 42 juta saham CIMB, bersamaan lima peratus dari jumlah keseluruhan modal berbayar. Aset CIMB bernilai RM155 bilion, dengan market capitalisation meningkat kepada RM33 bilion dibelakang Public Bank dan Maybank.

Ahmad Johari Abdul Razak
Beliau merupakan Pengerusi Eksekutif Ancom Berhad yang meliputi pelbagai sektor seperti kimia pertanian & industri, minyak & gas, kejuruteraan, perkapalan, polimer dan teknologi maklumat dan komunikasi (ICT).

Peguam berumur 52 tahun ini juga memegang jawatan Pengerusi di Courts Mammoth Bhd dan Daiman Development Bhd, Timbalan Pengerusi di Nylex (Malaysia) Bhd, dan Pengarah Hong Leong Industries Bhd, Daiman Golf Bhd dan Deutsche Bank (Malaysia) Bhd.


Ahmad Johari Abdul Razak juga menerima 7.2 juta saham pemilikan bumiputera dari Kementerian Kewangan menerusi Tekala Corporation Bhd.

Mohamed Nizam Abdul Razak
Mohamed Nizam Abdul Razak berkhidmat di Lembaga Pengarah di Kumpulan Kamdar (M) Bhd, Deutsche Bank (Malaysia) Bhd, Synergy Track Bhd, Kumpulan Winitex Holdings Bhd, Kumpulan Wah Seong Corporation Bhd serta beberapa lagi syarikat swasta. Beliau juga pemegang amanah di Yayasan Noah, Yayasan Dana PendidikanTan Sri Khalil, Yayasan Rahah dan Yayasan Hong Leong, serta Board of Governors di Nilai College.

Mohamed Nazim Abdul Razak
Presiden Persekutuan Taekwondo Malaysia (MTF) ini juga merupakan salah seorang dari pengarah di OYL Industries Bhd dan terkenal sebagai pengarah yang paling mahal dibayar di Malaysia - sekitar RM2,250,001 hingga RM2,300,000. Arkitek berumur 44 tahun ini juga merupakan Pengarah di HLG Capital Bhd, HL Berhad dan ING. Selain itu, Nazim juga dilantik ke Lembaga Pengarah HLIB, dan merupakan Pengarah Urusan Nr -Associates Sdn Bhd dan Pengerusi Bandar Tasik Semenyih Sdn Bhd, sebuah syarikat pemaju yang terkenal di Lembah Klang.

Kenneth Eswaran, (kawan baik Najib)
Meskipun beliau merupakan orang baru dalam arena korporat, Kenneth Eswaran seorang yang berpengaruh di Institut Strategi & Kepimpinan Asia (Asli) dan Institut K aji an Strategik & Antarabangsa (Isis).

Presiden Malaysian Associated Indian Chamer of Commerce & Industry (MAICCI) ini juga memiliki Benta Plantations Bhd melalui apa yang disebutkan sebagai reverse-takeover, dengan membeli 31 peratus saham syarikat ini dan 28.1 peratus dari Mun Loong Bhd.

Benta Plantations Bhd kemudiannya menukar nama kepada Best World Land Bhd dan pada 1994, Eswaran dilaporkan berminat mendapatkan konsesi balak seluas 250,000 hektar di Selatan Laos selama tempoh enam hingga tujuh tahun. Nilai pelaburan dalam konses ini mencecah RM60 juta, dan Eswaran juga diiaporkan telah menubuhkan sebuah syarikat baru bagi tujuan tersebut, dengan Best World Land dan Mun Loong masing-masing melabur 55 peratus dan 45 peratus dalam syarikat baru itu. Pada 1995, Best World menjual ekuitinya di Mun Loong Bhd, dan tidak diketahui samada Kenneth berjaya dalam konsesi Laos itu.

Kenneth Eswaran disiasat atas tuduhan manipulasi saham dan insider trading di Best World Construction Group. Kenneth merupakan pemegang saham di Best World Gaming & Entertainment Corp, dan turut disiasat adalah pemegang saham terbesar syarikat itu Jose Victor JV” Ejercito, anak kepada bekas Presiden Filipina Joseph Estrada, Pengarah BestWorio Francis Ablan. Best World Gaming diberi satu-satunya kuasa untuk mengusahakan judi bingo online oleh syarikat kasino milik Manila, Philippine Amusement & Gaming Corp, selama 10 tahun pada Disember 1998.

Banjar Sungai Tungku said...

Karpal: DAP keluar Pakatan jika hudud dilaksanakan
Jan 14, 09 3:43pm

DAP mengancam untuk menarik diri daripada Pakatan Rakyat sekiranya PAS masih mahu melaksanakan undang-undang hudud dan qisas jika pembangkang menerajui negara ini.

Pengerusi DAP Karpal Singh ketika menyatakan perkara itu karpal singh mengulangi pendirian bahawa hukum hudud dan qisas bukan menjadi dasar DAP dan tidak termasuk dalam manifesto Pakatan Rakyat pada pilihan raya umum Mac tahun lalu.

"Sewajarnya PAS mengambil kira pandangan DAP sebagai anggota dalam Pakatan Rakyat dan menghormati pendirian kami," katanya kepada pemberita di luar perkarangan Istana Negara di sini hari ini, lapor Bernama

Terdahulu beliau menyerahkan surat untuk Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin mengenai pelantikan Tan Sri Zaki Tun Azmi sebagai Ketua Hakim Negara. Surat itu diterima oleh Setiausaha Istana Negara Zainab Muhammad di luar pagar pintu belakang Istana Negara.

Pada 21 Disember lalu, Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa berkata parti itu tidak pernah melupakan dasar perjuangannya untuk menegakkan pemerintahan Islam di negara ini termasuk melaksanakan hukum hudud.

dipetik dari: Malaysiakini.com

Banjar Sungai Tungku said...

Pas Dan Pakatan Semakin Parah
Posted on Monday, January 12 @ 17:43:12 MYT

Oleh Dr Novandri Hasan Basri

Seperti yang kita sedia maklum, Pas kini terperangkap di dalam mainan politik DAP dan pakatan rakyat sehinggakan maruah parti tersebut kini tercalar dan bertambah parah.

Penafian keras oleh rakan baik Pas, Karpal Singh yang menentang ideologi dan perjuangan parti Pas bertambah jelas apabila beliau mengkritik ketua beliau di dalam pakatan rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tentu ahli-ahli Pas dan pemerhati politik bertambah pelik dengan permainan pemimpin-pemimpin Pas yang masih mahu berdampingan dengan pemimpin-pemimpin DAP yang begitu jelas merupakan duri dalam daging perjuangan Pas hari ini.

Penulis juga 'kagum' dengan kemampuan pemimpin-pemimpin Pas berwayang kulit serta membohongi ahli-ahlinya sendiri hanya kerana kuasa yang bersifat sementara sahaja.

Tentunya penulis bersimpati dengan ahli-ahli Pas yang telah lama menabur bakti, tenaga dan wang di dalam Pas tetapi sumbangan mereka itu diperkotak-katikkan secara terang-terangan oleh pemimpin-pemimpin Pas.

Penulis juga sedih dengan bangsa Melayu yang sanggup mengibarkan bendera dan memakai lencana DAP di Kuala Terengganu, seolah-olah mereka itu tidak pernah membaca dan memahami sejarah DAP dan kelekehan mereka terhadap bangsa Melayu dan sejarah Malaysia.

Apakah harga maruah orang Melayu begitu murah untuk digadaikan kepada parti DAP?


Seperkara lagi, apakah benar Anwar Ibrahim sanggup diludah?

Jika benar, beliau patut diludah mulai dari sekarang dek politik dan janji palsu beliau.

Sumber www.novandri.blogspot.com

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

Buat Tok Gajah dan pemilik komen:

salam perjuangan... nampaknya tuan tak faham apa yang diucapkan oleh Tok Guru Haji Hadi atau mungkin tuan keliru atau mungkin juga tuan tidak jejak bunga bahasa Tok Guru, Maklumla, sekarang ni orang dok sibuk belajar dalam bahasa inggeris. Bunga bahasa semudah tu pun susah nak faham.

Kita soroti satu persatu:-


"Jangan jadikan Islam sebagai isu, Islam adalah agama dan dalam Islam kita diajak bermuafakat bagi apa jua perkara...gunakan panduan itu dalam politik juga,"

maksud Tok Guru Haji Hadi adalah, mana2 pihak tidak perlu untuk jadikan Islam yang menjadi anutan dan perjuangan PAS sebagai isu untuk mengagalkan Pakatan. Kalau ada yang tidak puas hati tentang perkara tersebut, ada ruang untuk berbincang. Islam menggalakkan perbincangan. Tapi itu bukan bermakna PAS menolak Islam sebagaimana Umno Bn menolak Islam demi jaga hati rakan-rakan komponen.

PAS dulu dan PAS sekarang sama sahaja. Yang berbeza cuma kuasa. Dulu PAS tidak diberi peluang utk memerintah, sekarang PAS dah diberi peluang. Tapi dasar dan perjuangan masih sama. Masih selari dengan Undang-Undang Tubuh, dan yang lebih penting selari dengan Al Quran dan Islam.

ikhlas,
www.pemudakemehe1.blogspot.com

kayemsee said...

Laporan polis telah dibuat oleh Timbalan Ketua AMK Malaysia merangkap Ketua AMK Terengganu terhadap Datuk Bandar Majlis Bandaraya Kuala Terengganu yang juga merupakan Pegawai Pengurus Pilihanraya Kecil P036 Kuala Terengganu, yang mengugut kakitangan nya untuk mengundi BN.

Laporan dibuat jam 4.25 ptg tadi di IPD Kuala Terengganu.

Saya MOHD. FARIZ BIN ABD. TALIB @ MUSA bernombor Kad Pengenalan 700301-11-5627 beralamat 138-F , Wisma Sentosa , Jalan Sultan Zainal Abidin , 20000 Kuala Terengganu , dengan ini membuat laporan polis sepertimana berikut ;

Datuk Bandar Majlis Bandaraya Kuala Terengganu ( MBKT ) , Dato’ Mat Razali Kassim pada 14 Januari 2009, 10 pagi bertempat di Dewan Tunku Abdul Rahman sewaktu dalam ucapannya kepada 590+ orang kakitangan bawahan MBKT telah secara terang-terangan berkempen , memaksa dan mengugut kakitangan bahawahan MBKT memilih Barisan Nasional ( BN ) pada 17 Januari 2009 nanti .

Ugutan beliau kepada kakitangannya ialah “ kalau berani dan tidak takut dibuang kerja silalah ”.

Sedangkan beliau adalah merupakan Pegawai Pengurus Pilihanraya Kecil P036 Kuala Terengganu yang telah dilantik oleh Suruhanjaya Pilihanraya ( SPR ) yang seharusnya bertindak adil dan telus tanpa berpihak kepada mana-mana parti yang bertanding sama ada Barisan Nasional atau Parti Islam SeMalaysia ( PAS ).

Saya memohon pihak polis supaya menyiasat dakwaan bahawa wujud amaran dan ugutan oleh Pegawai Pengurus Pilihanraya Kecil P036 Kuala Terengganu , Dato’ Mat Razali Kassim yang telah memaksa dan mengugut kakitangan bawahannya..

Tindakan ini jelas bertentangan dengan perlembagaan Malaysia kerana setiap warganegara yang layak dan berdaftar sebagai pemilih boleh memilih mana-mana parti dalam pilihanraya tanpa paksaan dan ugutan ,

Sekiranya benar ianya jelas bertentangan dengan kesalahan di bawah Akta Kesalahan Pilihanraya .

Sekian , laporan polis saya .

( MOHD. FARIZ BIN ABD. TALIB @ MUSA )
700301-11-5627

>> sampai begitu sekali terdesaknya puak2 hantu umno nie...sanggup menggunakan kuasa utk mengugut org bawahan...dah la dilantik sbg pengerusi PRK plak tu...

Anonymous said...

Kepada "tok gajah" celup,

Kau tak malu ke pakai nama Tok Gajah???

Gelaran TOK GAJAH.... yang namanya sangat terkenal diseluruh tanah air, sehinggakan ada dalam silibus pendidikan di sekolah rendah dan menengah....

Diceritakan susur galur perjuangannya kepada anak-anak kita di sekolah-sekolah....

Sehinggakan aku sendiri pada satu ketika semasa di sekolah dulu pernah menitiskan air mata kerana terkenangkan perjuangan mereka yang seangkatan dengan Tok Gajah.
Diceritakan Tok Gajah ini adalah seorang pejuang kemerdekaan tanah air sejati. Membela agama, bangsa dan tanah air....

Tidakkah kau malu wahai "tok gajah" celup, kerana hati kau bukan seperti dia....

Kalau kau ingin jadi seperti dia, arah mana pilihan kau???
Tempat kau bernaung sekarang tak pernah membela umat Islam n orang Melayu kita...
Kau tukar la nama lain, kau memang memalukan!!!

Atuk Banjar Masin said...

Siapa sebenar nya pengkhianat agama, bangsa dan negara?

Yang menyokong PEMERINTAH atau yang menentang PEMERINTAH yg SAH.

Tok tak perlu berhujah panjang dan berfatwa tentang perkara ini.

Banjar Sungai Tungku said...

DULU ceramah-ceramah Pas tak sah kalau tidak menjaja isu hudud.

Di Kelantan, kerajaan pimpinan Nik Aziz bentang enakmen hudud untuk laksanakan hukum hudud.

Kemudian Pas di bawah pimpinan Hadi Awang juga bentangkan enakmen hudud walaupun mereka tahu ia tidak boleh dilaksanakan.

Apa yang Nik Aziz dan Hadi buat hanyalah sekadar untuk menunjukkan kononnya Pas serius untuk melaksanakan hukum hudud.

Hakikatnya mereka tahu ia sukar dilaksanakan di Malaysia yang bersistem demokrasi berparlimen. Mesti mendapat sokongan bukan Islam jika mahu dilaksanakan.

Lainlah jika demokrasi digantung dan pemerintahan diktator memaksa undang-undang hukum hudud dilaksanakan.

Tapi dalam kempen pilihan raya kecil Kuala Terengganu, sudah tidak kedengaran penceramah-penceramah Pas menjaja isu hudud.

Barangkali mereka telah dapat arahan supaya tidak menyentuh isu tersebut supaya tidak menyinggung perasaan DAP.

Baru-baru-baru ini Lim Kit Siang dan Karpal Singh melenting apabila Naib Presiden Pas, Husam Musa bercakap kononya hukum hudud akan dilaksanakan jika Pakatan Rakyat memerintah kerajaan Persekutuan.

Kalau macam itu, sahlah Kit Siang, Karpal dan DAP lebih berkuasa dalam Pakatan Rakyat.

Mana dia perjuangan dan semangat Islam sejati Pas. Disergah Kit Siang dan Karpal, Hadi pun arah penceramah-penceramah Pas tutup mulut di Kuala terengganu.


-PAS SEPERTI LALANG

zali said...

pemuda pas kemahang...

kata hadi al bana itu memang jelas...tak perlu diceritakan lagi.

yang isunya kini...dap nak keluar pr kalau pas terus perjuang hudud jadi apa tindakan pas sekarang?

terus jilat buntut karpal singh atau keluar pr dan terus perjuangkan hudud?

awak cerita sekarang...

zali said...

kmc...

tak payah la nak kencing...laporan polis atau apa saja tak akan memberi kesan kalau cerita tu fitnah.

'Ugutan beliau kepada kakitangannya ialah “ kalau berani dan tidak takut dibuang kerja silalah ”.'

perkataan 'silalah' tu boleh di rujuk kepada banyak perkara seperti :

silalah pangkah pas
silalah tak amanah
silalah rasuah
silalah membenarkan pengundi hantu
silalah langgar peraturan

yang mana satu?

kalau betul keluar la teks penuh atau rakaman ucapan...

apapun polis malaysia bukan bodo sangat dalam hal ni...

ingat...aduan palsu atau fitnah akan di kenakan tindakan juga...

habis la awak MOHD. FARIZ BIN ABD. TALIB @ MUSA bernombor Kad Pengenalan 700301-11-5627...

zali said...

miekabo...

pembelaan islam/melayu yang bagaimana lagi yang tak di buat kerajaan?

takkan kena bagi rm2000/bulan pada melayu/islam atau pun buat satu masjid untuk satu rumah baru kata kerajaan bela melayu/islam?

dah kering isu ke hingga nak samakan tok gajah dulu dengan tok gajah yang pandai guna komputer tu...

kan banyak lagi isu seperi kelantan sedekah 1 juta pada palestin,petugas umno kena penampo dan berbagai lagi...apasaja la isunya asalkan awak dapat mencacai dengan sepenuh jiwa...

zali said...

anonymous...

siapa sebenarnya awak ni...
teringin jugak nak berkenalan sebab nampak begitu aktif memperjungkan umno.

kalau di blog siasah ni nama anonymous memang tak boleh unless awak ni orang siasah sendiri...

orang siasah sokong umno?

Anonymous said...

kepada zali,

isu memang banyak bro, cuma korang je yang tak paham2 isu tu...
cerita deret-deret pun korang tak paham memang dah hati beku, hitam, Allah dah tutup/hijabkan hati korang...

mudah dan senang difahami...

budak-budak yang belajar skolah rendah pun tak rendah aqal dia...
korang jer yang rendah aqal dan dangkal dari budak skolah rendah....
nasihat Alim Ulamak tak nak dengar, ikut suka korang la!!!

unanjaga said...

Sewajar nya seluruh umat islam yang ada dibumi Malaysia ini bersatu hati tanpa mengira sempadan parti untuk sama sama menyokong perlaksanan hukum hudud,jika usul ini sama sama disokong olih umno,sudah lama hukum hudud ini tertegak dibumi Malaysia ini,namun BN yang ditunjangi olih Umno telah memerintah Malaysia ini 5 tahun,sedikit pun tiada niat hati ingin sama sama mendokong hukum hudud ini.

Atuk Banjar Masin said...

Di Malaysia, PAS dan UMNO tak ubah sebiji mcm Fatah dan Hamas.

Bermusuh musuhan selama lebih 50 tahun. Menyebabkan melayu/Islam berpecah belah.

Perpecahan melayu/Islam di Malaysia telah banyak merugikan melayu/Islam. Yang untung kaum kafir.

Jika perpecahan ini berterusan, tidak mustahil satu hari nanti melayu/Islam akan hancur lebur di bumi Malaysia.

Sekarang pun sudah nampak tanda2 melayu/Islam akan hancur.

Kaum kafir nampak semakin kuat dan telah bersatu dlm sebuah parti - DAP.

Yang paling malang dan menyedihkan kaum melayu/Islam menyokong pula parti DAP yang sangat anti-Islam ini.


Kaum melayu/Islam yg menyokong DAP ini tak ubah seperti masuk kedalam kurungan harimau, kunun untuk menjinak kan harimau itu.

Akhirnya menjadi hidangan sang harimau(DAP).

bn@umno said...

PR ni tak habis-habis nak buat kacau dlm piliharaya ni.satu demi satu tuduhan yg tak masuk akal dan mengarut dilemparkan oleh PR untuk memburuk-burukkan pemimpin BN tanpa mengemukakan BUKTI yg kukuh utk menyokong dakwaan itu.tindakan PR ni cuma nak dapatkan publisiti murahan untuk mendapat UNDI SIMPATI drpd pengundi di KT.tegok pada piliharaya kecil di permatang pauh tempoh hari, PR juga menggunakan tektik yg sama dgn menuduh PDRM dan SPR tidak berlaku adil dan memihak kepada BN.Tapi bila keputusan memihak kepada Nuar, tak pulak timbul soal BN telah menipu ataupun menyeleweng.nampaknya PR ni sudah takut kepada bayang-bayang sendiri, yelah malumlah PR ni sedang menuju kehancuran.tegok BN releks je tanpa membuat kecoh.

Atuk Banjar Masin said...

Dalam kamus politik PAS,
UMNO musuh PAS manakala DAP sahabat PAS. Darah orang UMNO halal bagi orang PAS.

Itulah kenyataan yang pernah dibuat oleh Haji Hadi.

Tak kiralah walaupun UMNO telah meletakkan Islam sebagai agama Persekutuan seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan, namun mungkin bagi PAS, DAP yang (menyatakan bahawa negara ini adalah sekular dan menolak hudud) tak halal darahnya.

Tapi apa boleh buat, kenyataan seorang ulaRmak, sebagai pengikut kena akur. Sebagai orang yang mahukan kuasa, PAS kena tunduk menyembah menjilat air kaki untuk mengharapkan undi dengan tuntutan DAP dan PKR...............baca seterusnye di....tok_gajah

aisal said...

tok gajah,

x habis2 dgn isu perkauman yg di bawanya. Inilah hasil tarbiah daripada pemikiran yg didokongnya...

sebenarnya KAMU itulah seekor org yg kuat perkaumanya bukanya dap. dari dulu smpai hari ini, setiap tulisan ko penuh dgn perkauman..mcm pimpinan nya jugak...


x yah diulang2 pas diperkudakan dap pasal islam dan matlamat perjuangan. dap dh tentu bukan islam dan tidak heran kalau tidak faham ttg islam. yg fahaman kamu tu islam tapi x nk islam dan cuba menakut-nakutkan yg bukan islam. sebenarnya tanya diri kamu tu sendiri samada kamu juga beriman atau tidak atau kamu sendiri juga tidak ubah seperti dap????

Banjar Sungai Tungku said...

tiada sesiapa di alam dunia ini boleh menentukan atau mempersolakan bab keimanan seseorang Islam itu.

hanya Allah yang akan menilainye diakhirat kemudian

apakah hak anda mempersoalkan keimanan seseorang itu?

adakah anda pasti keimanan anda 100% ferfact?

aisal said...

tahu lak bab beriman ni yer sahabat...kalo dh tahu kita ni jenis manusia yg beriman dan berusaha untuk menjadi makhluk yg beriman , kenapa pula kita hendak menolak hukum Tuhan. Tak beriman seseorang itu dalam ertikata sebenarnya jika hukum Tuhan tidak di amalkan sepenuhnya. Islam tak main separuh2.

islam kata menutup aurat tu wajib...bukan tutup bawah aja, yg atas terbuka..

islam kata bila beragama kena sepenuhnya....bukan ambil yg menepati citarasa dan tinggalkan yg menyiksa kita.
asb haram..kata mufti, awat kerajaan x kata haram pun pd rakyat mengenainya.

membazir tu haram kata islam...yg bas kat trgnu tersadai tu apa pulak kes..beli mahal2. ker cuma nk projek segera dri pembelian bas.

islam kata..hidup berjuanglah dijalan ALLAH...pegang dgn tali ALLAH. tgk la perundangan dan perlembagaan negara....ada daulatkan hukum Allah...islam kata berzina hukum rejam atau sula...kerajaan kata denda RM 2000 jer. ada beza tu kn..

sbb tu..bila rasa nk keimanan, tunjuk contoh sukakan iman dahulu baru boleh dikatakan beriman!!!!

aisal said...

hari ini YAB PM telah memberi peruntukan pendahuluan sebanyak RM 50 juta kpd Kerajaan Kelantan hasil usaha YB Datuk Husam.

Terima kasih PM atas keperihatinan ini. Inilah yg kita mahukan...inilah yg kita inginkan...menjalankan amanah seperti yg sepatutnya.

Jatuh bangun dalam politik perkara lumrah. Budi dan jasa tetap dlm ingatan...berbeza politik bukan bermakna tidak ada persefahaman. yg baik kita alu-alukan, yg bathil itu yg kita cuba perbetulkan..

walau apa pun YAB tetap PM kami semua..sebagai rakyat Malaysia, kita tetap inginkan perpaduan tanpa ada sentimen perkauman..cuma kita tidak pernah lupa akan agama dan bangsa kita...itu aja..

selamat berjuang!

Banjar Sungai Tungku said...

TAHNIAH KEPADA PAS MENJAHANAMKAN ISLAM
Contributed by Wak Timang Landak

Sekalung tahniah diucapkan kepada kepimpinan PAS yang meneruskan tradisi berjuang di dalam politik dengan menggadaikan maruah Islam.

PAS berbangga dengan konsep perjuangan dengan menggunakan nama Islam. Apabila mereka menang hilangnya perjuangan BERSIH.

Mereka bangga dengan kemenangan dan tiada lagi kritikan yang diberikan kepada SPR. Jika mereka kalah, mereka menyalahkan kerajaan dan SPR.

Inilah yang dapat disimpulkan kepada PAS berdasarkan elemen-elemen di bawah :

1. TIDAK MEMPERCAYAI QADA DAN QADAR DALAM PILIHANRAYA. JIKA MENANG, SPR BETUL TETAPI JIKA KALAH, SPR SALAH.BAGI PAS YANG BENAR HANYALAH PAS DAN PEMBANGKANG. ALLAH HANYA MENERIMA PAS SAHAJA DAN AHLI PAS DAN PEMIMPIN PAS BAKAL DITEMPATKAN DI SYURGA.

2. MENGADAKAN HUBUNGAN DENGAN ZIONIS MELALUI ANWAR IBRAHIM.

3. IMAM-IMAM DI ZAMAN KERAJAAN BN AKAN DIPECAT DAN DIGANTI DENGAN IMAM YANG MEMPUNYAI KEAHLIAN PAS. INI KERANA HANYA IMAM PAS SAHAJA YANG DITERIMA MALAIKAT AMALANNYA.

4. MENOLAK HUKUM DAN SYARIAH ISLAM. HJ HADI KATA PAS SEKARANG BUKAN PERJUANGKAN HUDUD LAGI. USTAZ AZIZAN KATA TIADA HUKUM ISLAM DI KEDAH. MB PERAK KATA TIADA JUGA HUKUM ISLAM DI PERAK. NIK AZIZ KATA TIADA JUGA HUKUM ISLAM DIKELANTAN. WAKTU UMNO MEMERINTAH UMNO DIKATA MENENTANG HUKUM ALLAH. SEKARANG MEREKA BERKUASA DAN MEREKA LEBIH TERUK MENENTANG HUKUM ALLAH. PEMIMPIN UMNO TIDAK PULA MENYATAKAN HUKUM ISLAM TIDAK AKAN DI WUJUDKAN TETAPI KERAJAAN SEDANG BERUSAHA KE ARAH ITU. TETAPI PAS TERUS TERANG MENYATAKAN HUKUM ISLAM TIADA DALAM PERJUANGAN DAN MANIFESTO.

5. BERSETUJU DENGAN PENDIRIAN DAP YANG MENETANG UNDANG-UNDANG HUDUD.

6. BERSETUJU MEMPERSENDAKAN HUKUM ALLAH DAN AL QURAN APABILA MERELAKAN GOBALAKRISHNAN DAN SEMUA AHLI BUKAN ISLAM PKR MENGGUNAKAN AYAT QURAN.

7. BERSETUJU HUKUM ISLAM DIPERLEKEHKAN OLEH DAP.

8. TOL TIDAK DIMANSUHKAN.

9. KILANG ARAK DIKEKALKAN. MENGAPA HASSAN ALI TIDAK MENUTUP KILANG ARAK DI SHAH ALAM, USTAZ AZIZAN TIDAK MENUTUP PUSAT DISCO SI SG PETANI DAN MB PERAK TIDAK MENUTUP DISC0-DISCO DI SITIAWAN DAN IPOH. WAKTU UMNO MEMERINTAH, MEREKA KATA UMNO HALALKAN DISCO . TAPI BILA MEREKA BERKUASA, MEREKA SENDIRI TIDAK BOLEH HARAMKAN DISCO.CAKAP MACAM MUNAFIK.

10. BERSETUJU TIAN CHUA DAN GOBALAKRISHNAN MEMPERMAINKAN AYAT SUCI QURAN.

11. BERSETUJU GEJALA MURTAD BERLELUASA DENGAN BERSEKONGKOL DENGAN KEPIMPINAN PKR. INI KERANA IRENE FERNANDEZ BERJUANG KE ARAH MENCETAK BIBLE DALAM BAHASA MELAYU AGAR MUDAH ORANG ISLAM DI MURTADKAN. APA PAS BOLEH KATA SEKARANG?

12. MERESTUI RAKAN-RAKAN DALAM PAKATAN RAKYAT YANG KAKI BOTOL, KAKI MENARI, KAKI MENYANYI, KAKI BAHAM DUIT AHLI PAS.

13. BERSETUJU DAN BERSUBAHAT DENGAN JUDI, PELACURAN DAN ARAK (CONTOH SELANGOR, KEDAH DAN PERAK).

14. BERSETUJU SUPAYA KILANG CARLSBERG DAN GUINESS STOUT DI PETALING JAYA DIKEKALKAN. PENAKUT NAK SURUH KILANG ARAK DITUTUP.

zali said...

aisal...

bila dapat duit...bermacam kata manis untuk pm ya...

bila tak di suap duit...sampai ke bulu kaki bininya awak selak.

ramai lagi ke yang dalam pas macam ni?

kalau ramai begini...senang la kerja,suap kat mulut masing-masing duit dan suruh masuk umno...

kecewa betul la...

aisal said...

zali,

D.S Jean mana ada bulu kaki. dia manusia wanita. yg ada bulu kaki ialah JIN. kalaulah ada pun sya x sempat merasa...

alah x kn kerja nk dpt sokongan asyik guna wang jer zali...tu semua tak penting..yg penting buatlah yg terbaik yg ALLAH suka pasti berduyung2 sokongan akan datang untuk PM kita..

Atuk Banjar Masin said...

YM Tn Guru aisal,

Maaf tok ye, tok sebeno nya tak mau bincang bab agama Islam dlm laman web, tok ni sangat cetek bab pengetahuan agama Islam. Maklum le belum tamat2 lagi ngaji hukum-hakam dan segala pengetahuan Islam.

Kalau tok silap tolong pebetulkan ye.

Tok pernah dengar, kalau seseorang kafir meninggal, sebelum putus nyawanya dia sempat mengucap, maka dia di anggap mati beriman(dalam iman) kan ke gitu Tn Guru.
Maaf tok ye.

TEKONG DARAT said...

gajah kata...

Kalau tok silap tolong pebetulkan ye.

Tok pernah dengar, kalau seseorang kafir meninggal, sebelum putus nyawanya dia sempat mengucap, maka dia di anggap mati beriman(dalam iman) kan ke gitu Tn Guru.
Maaf tok ye.

KALAU DAH KATA CAMTU, JGN LAA ANTI NGAN ORANG KAFIR SANGAT...YG DOK ANTI NGAN DAP TU APASAL?...NGKO TAHUN KER AHLI DAP TU SEMUA ORANG KAFIR?...SALAH SPRANG AHLI TERITNGGI DAP TU ORNG ISLAM, MELAYU GAK MACAM KAMU...BIAR RETI SIKIT...

Atuk Banjar Masin said...

Tok memang anti-kafir, lihat apa orang kafir dah buat kepada saudara Islam kita di Palestine.

Orang kafir ni di mana saja di muka bumi ni memang anti-Islam. Tak kira apa bangsa pun.

DAP dah tunjuk kan terang2 belang anti-Islam nye - mengapa PAS buta tuli!

Mereka berbaik dgn Islam cuma muslihat bagi kepentingan diri mereka.

Lihat, semasa dlm BN, mereka tidak dapat bebas berbuat sesuka hati, lalu mereka keluar be ramai2 sokong DAP pula.

Sekarang di P Pinang mereka berkuasa penuh, mereka sangat bangga dapat memiliki P. Pinang. PAS/PKR melukut sahaja.

Perak dan Selangor pula mereka lah yg menjadi teraju utama memerintah.
PAS/PKR jadi tukang angguk2 sahaja.

Inikah yg sangat di bangga2 kan oleh PAS/PKR?

Menang sorak kampung tergadai.

Di saat ini PAS keluar Pakatan Rakyat, di saat ini juga tok sokong PAS!...tok_gajah

TEKONG DARAT said...

pulak dah..
tadi cakap lain...
ni cakap lain...hah lantak laa

Atuk Banjar Masin said...

Cucu2 sekelian, anda jangan terlalu gairah dgn sokongan kaum kafir ini terhadap PAS/PKR.

Anda harus mengkaji dan mengetahui asal-usul DAP. Anda tahukah sebab2 13 Mei berlaku? Kalau tak tahu tanya tok nenek anda yg masih hidup dan tinggal di Kg Baru - 1969.

Tok tak de masa nak ceritakan bab Perang Sungai Manik, Teluk Anson, PERAK semasa peralehan kuasa Jepun ke British. -1946.

Ramai Islam dibunuh oleh kafir ini tanpa sebab. Mereka menuduh jadi 'tali barut Jepun'. Ramai kaum Islam dibunuh tanpa sebab. Nasib baik kaum Banjar bangkit menyerang balas dan menyelamatkan ramai kaum Islam.

Tok tak pernah lupa peristiwa berdarah yg telah diceritakan oleh bapa tok. Arwah bapa tok lah salah seorang khalifah perang pada masa itu.

Tok tidak pernah mendendam walaupan ramai juga keluarga tok terkorban pada masa itu.

Tapi tok kena ingatkan, bahawa bangsa kafir ini ibarat 'api dalam sekam'. Jangan terlalu yakin dan terlalu percaya dan terpedaya dgn lakunan mereka.

perunding said...

disaat umno keluar BN dan semua ahlinya masuk Pas,disaat itu saya masuk umno pas,

ok tok,

perunding said...

tok,
bersatu dengan Islam .
dengan agamanya,
orangnya boleh macam2 jenis.
fatah tu perjuangkan kebangsaan.
hamas pejuang Islam,lepas tu menang pilihanraya demokrasi.

cek sikit atok sapa yang makan gaji dengan rejim yahudi israel.
f a t a h.

Atuk Banjar Masin said...

Lihat apa sudah jadi di Pulau Pinang, Selangor dan Perak. Tolak Pulau Pinang (sebab Ketua Menteri DAP).

Menteri Besar di Selangor dan Perak tunduk kepada DAP. Di Selangor, Tan Sri Khalid tidak mempunyai kuasai mutlak begitu juga Menteri Besar Perak, Haji Nizar (PAS) sanggup untuk gadaikan tanah tercinta kepada golongan yang berasal daripada penyokong komunis yang telah membunuh para pejuang Islam dan pembela tanah air, hanya atas dasar nak jaga hati pemimpin dalam pakatan dan mahu menarik sokongan.

Sedarlah bahawa sokongan yang cuba diraih oleh PAS hanya akan memberikan kelabaan kepada DAP.

Kes tanah di Perak dan penubuhan Jawatankuasa Kilang Haram di Selangor semuanya adalah ke arah perjuangan DAP.

Isu bahasa dan pendidikan juga untuk DAP.

Konsep samarata yang dilaungkan melalui perjuangan Malaysian Malaysia juga untuk DAP.

Jangan lupa sejarah. Jiran di selatan kita adalah contoh terbaik dalam memperjuangkan hasrat Chin Peng yang ingin menguasai dan memiliki tanah tercinta ini....
kesah selanjutnye ditok_gajah

Banjar Sungai Tungku said...

MB NIZAR DAYUS PENGKHIANAT MELAYU

DAP mengambil kesempatan untuk membolot tanah dan mendapat hak untuk 999 tahun. MB diam.

Orang melayu tinggal di kampung setinggan dan tanah TOL tak dibela. Penduduk melayu yang mendapat pajakan 99 pula bagaimana. Hari ni kebanyakan tanah 99 tahun hanya tinggal 30 tahun tahun lagi. Adakah bila tamat tempoh itu Dap akan merampas tanah kami seperti mana yang dilakukan oleh Yahudi di bumi Palestine

MB leka bercanda di pantai dgn isteri dan memandu Camry baru. Makan dihidang dan dilayan bagaikan raja.

taipingmali.blogspot.com

aisal said...

tok,

dlm islam tak der kata wajib mempertahankan bangsa. hanya ada mempertahankan agama. di sisi islam semua bangsa ini hamba TUHAN. yg membezakan di sisi Tuhan adalah agamanya. bukan semua cina itu kafir agamanya. di negara china, umat islamnya lebih ramai dari islam di malaysia...

bukan semua di perak itu komunisnya orangnya. Bagaimana pula dengan cina mca dan gerakan. Adakah mereka bukan kafir dan boleh ditafsirkan sebagai pejuang negara. Adakah mereka ini tidak membunuh keturunan tok..apa pun tok, saya ingin merakamkan rasa penghargaan kepada keturunan tok kerana bersama-sama mempertahankan bangsa dan negara tok..tapi alangkah manisnya jika gugurnya mereka itu kerana mempertahan agama kita tok...alfatihah..

tok hanya benci kafir dap aje kat malaysia ni..cina kafir mca dan gerakan tok sayang. inilah sokongan terpilih namanya...kenapa sepanjang 50 tahun parti keramat melayu kita memerintah, mereka tidak pernah ingin menyedarkan bangsa tersebut ttg manis dan adilnya hukum ILLAHI. kenapa kita perlu membawa perkara ini di media masa untuk cuba menaku-nakutkan mereka. 50 tahun bukanlah masa yg singkat. jika fahaman itu jujur untuk mendaulatkan syariah Tuhan sudah tentu ia boleh melakukannya. kenapa cuba dipersalahkan mereka yg bukan memegang tampuk kekuasan negara dan mencabar mereka melaksanakan hukum tersebut. Bukankah ini boleh dianggap kita mempermainkan Tuhan dan hukumnya. maafkan saya tok, saya bukanlah guru agama yg arif ttg hukum Tuhan. sya hanya guru yg mengajar ilmu kejuruteraan. dari UM hinggalah ke luar negara sya hanya didedahkan dgn teori2 kimia, fizik dan mathematic aje. kalau ditakdirkan sya belajar aliran agama, sudah tentu skrg sya telah menjadi pendakwah agama.

tok,
islam tak mengajar kita benci kepada kafir tok. islam mengajar kita mengasihani semua penganut agama. islam mendidik kita agar memberi penerangan dan dakwah kepada mereka. islam tidak mengajar kita menakut-nakutkan mereka dengan hukum Tuhan.

dlm islam org yg bukan islam ada hak untuk hidup. mengambil darah mereka tanpa kebenaran syarak dan undang2 adalah diharamkan.

lantaran itulah, islam menggalakan semua umatnya dan makhluk di muka bumi ini hidup penuh berkasih sayang. cara tok menulis ini sebenarnya tidak menyumbang ke arah perpaduan. ia sebenarnya mengundang sentimen perkauman. tok menjadi guru perkauman di arena maya ini. kesanya mungkin bukan di rasai hari ini tetapi percayalah ia akan menjadi barah dalam daging suatu zaman nanti.

tok, sama ada tok membaca sejarah atau tidak, ia tidak perlu dipertikaikan. peristiwa 13 mei berlaku kerana dasar yg dibuat oleh fahaman tok sendiri. bila kita mempertahankan semangat kebangsaan, kita juga mesti berani menghadapi kesan dan natijahnya. kenapa di kelantan peristiwa itu tidak berlaku. Ia hanya berlaku di negeri UMNO sahaja. jawapanya ialah kerana pemerintah kelantan pada masa itu mengambil islam sebagai pendekatanya.

tok,

saya tidak pernah berniat untuk memperkecilkan semangat perjuangan tok. malah saya menghormatinya. sebagai seorang guru, amatlah malang jika di sekolah tok mengwar-warkan semangat tok terhadap pelajar. hancur luluhlah hasrat KPM untuk melahirkan pelajar yg berintegrasi, hormat-menghormati dan saling sayang-menyanyangi antara satu sama lain.

sekiranya saya di tadika mengajar para bakal jurutera negara , membawa fahaman tok, nescaya lambat-laun peristiwa itu mungkin akan berulang kembali.

Tok beza kafir di palestine dengan kafir di negara kita ada perbedaannya. walaupun di sisi agama meraka kafir tetapi ulama ada khilafnya. kafir yg tinggal di negara yg ditadbir urus oleh org beragam islam dan taat kepada pemerintah wajib di beri perlindungan. manakala kafir yahudi seperti israel wajib di tentang kerana dengan jelas memerangi islam.

tok,

bila saya yg masih mentah ini dan tolol pada tok berkata begitu, janganlah pula disalah tafsirkan bahawa negara ini boleh dinobatkan sebagai negara islam. mengikut ulama dan pemikir islam kita boleh menobatkan sesebuah negara itu sebagai negara islam jika 2 syarat di patuhi.
a. pemerintah itu daripada org islam ( lebih afdal yg beriman )
b. segala undang2 dan peraturan itu hendaklah berdasarkan syarak ( yakni hukumnya di ambil dari Al-quran dan hadis serta ijtimak ulamak dan bukanya dari kitab lord reid.

sekiranya 2 perkara ini dipenuhi maka bolehlah kita mendabik dada dengan negara islam di negara kita.pada mana masa tersebut tidak ada seorangpun pendokong pas yg akan menentang tok. parti pas akan hanya ada di dalam ingatan. parti itu tidak lagi diperlukan pada masa itu dan pada masa2 yg akan datang..

tok,
antara percaya atau tidak, perjuangan yg berteraskan bangsa akan hancur akhirnya. org yg mengagung-agungkan bangsa tidak akan ke mana. Tetapi, perjuangan yg ingin memastikan hukum Tuhan terlaksana akan bercahaya akhirnya. Kami konsisten dengan perjuangan ini. Rasulullah memperjuangkan islam bukan sehari, malah mengambil masa yg bertahun lamanya. Rasulullah menyiarkan syariat islam melalui kasih sayang. rasululah tidak mengajar kita berperang selain daripada mempertahankan diri dan untuk menegakan agama Allah sahaja.

Rasulullah tidak mengajar kita menghina agama org lain. Rasululah menghendaki kita berdakwah kepada mereka. ceritakan tentang keadilan islam, kemanisan agama kita, keluruhan hukum Tuhanya dan hidup berbaik sangka. bagaiman mungkin untuk kita menceritakan ini semua kepada mereka jika ada di antara yg mengaku islam sendiri yg berputar-putar lidahnya menakut-nakutkan yg bukan islam. itulah yg kami tentang...

tok,

yg kafir itu jika sebelum matinya itu bersyahadah dengan seikhlas mungkin, insyaalah syurga balasanya..tetapi yg mengaku islam ini jika hayatnya dihabiskan dengan kehidupan yg sonsang daripada islam dan mengamalkan islam secara selektif, mencerca dan menyokong org yg tidak suka kepada islam, tanya hati dan perasaan kerana tok juga sebagai org yg mengaku islam pasti tahu dan arif tentanya. pokok tidak akan bergoyang tanpa anginnya. begitulah dengan manusia. tingkahlaku, perbuatan, cara berpakaian, kehidupan dan sahsiah pentadbiranya memberi suatu petanda yg begitu besarnya. sifat-sifat rasul dan nabi Allah amat berbeza dengan sifat-sifat firaun, haman dan qarun. Kata2 dan perjuangan Nabi Allah amat berbeza dengan perjuangan mereka\semua.

tok,
saya bukan lah guru mahfuz ataupun mahfiz. saya juga seperti tok cetek pengentahuan agamanya dan masih tercari-cari makna org yg beragama dan bagaimana untuk hidup dengan beragama. cuma bezanya saya sukakan kedamaian dan mengambil pendekatan berbaik sangka. Tidak suka menghina bangsa lain dan sentiasa mengambil pendekatan dakwah bagi melahirkan islam yg syumul.

"Padaku agamaku, dan padamu agamamu".

..." dan pada hari ini, aku telah sempurnakan agama ini ( Islam ), untuk menjadi ikutan dan pegangan kamu," ..jadi islam ialah mengamalkan sepenuh ajarannya dan bukanya hukum yg berpilih-pilih.

salam hormat dan kasih sayang tok....

aisal

TEKONG DARAT said...

takda apa pun kat blog tu...
sama jer ngan blog puak tok yg lain...pasal pengalaman...
ni ada cerita...pengalaman orang muda...
tok saya mati umuu dia 95 tahun...
moyang saya mati umur 102 tahun...
ayah saya mati tahun 94...
tok saya tak pernah join umno pun..
moyang saya tk pernah pun join umno pun...arwah ayah tak pernah pun join umno...tok, moyang, ayah saya kata puak yg tok sokong ni 'BASO TOK CARO KO AGAMO'...

ceritanya, kalau tok rasa dengan umur tua tok ni nak ajar orang berterima kasih, tok saya, moyang saya, yang mati kat pondok kedua2nya tu tak reti bersyukur ker?...
diorang lagi tua tok...umur tok masa merdeka, tok kecik lagi...
walaupun saya belum lahir, tapi cerita tok ngan moyang saya tu lagi lama...tok ngan moyang saya dah tua pun masa merdeka....

memang tok saya beencikan cina...
tapi dia lagi benci puak yg asalnya bagi kerakyatan kat cina...
tapi bila cina dah jadi rakyat, tok saya dapat terima dia...
sebab apa?...sebab dlm islam cina pun makhluk...india pun makhluk...
ayam makhluk, babi pun makhluk...
bila cakap tntg makhluk, hatta sebatang pokok, ada haknya pada alam ni...

cerita lagi,
senang jer...tak nak ada taik ayam, jgn mula bela ayam...
tak nak kena taik babi, jgn mula bela babi...
kalau bela jugak, terima laa kalau terkena taik...

jadi , utk bercakap ttg kaum, sekarang bukan masanya....
terima saja mereka sebagai rakyat...kalau tak nak terima, gi marah kat puak tok macam arwah tok saya marah kat puak tok....

cakap budak mentah ni mungkin tak leh pakai...tapi tok kena ingat, nik aziz tu lagi tua dari tok...
kalau cerita tentang pengalaman laa...

atas_pagar said...

mana tok gajah ni...

Banjar Sungai Tungku said...

Untungnya bukan Melayu.

Bagaimana sebuah parti yang dilabelkan memperjuangankan islam boleh duduk bersama dengan orang yang menentang agama Islam.

Karpal didalam pengakuan dua tahun lepas dan di ulangi lagi sekali baru-baru ini, tidak akan menerima Malaysia sebagai Negara Islam dan hukum hudud.

Orang kampung selalu ditipu oleh PAS dengan janji-janji akan memperjuangkan agenda Islam sekiranya diberi kuasa.

Ustaz-ustaz PAS sanggup menipu dan berbohong dengan wadah perjuangan islam. Pelik tapi benar sekiranya kita melihat apakah yang dilakukan oleh Pemimpin PAS didalam permerintahan di Perak dan Kedah, tidak langsung dilihat memperjuangkan agama mahupun bangsa.

PAS menjadi boneka dan merupakan lembu yang ditarik hidung oleh tuannya (DAP).

Sepanjang UMNO berkuasa, jarang sekali kita dilihat ditarik Hidung oleh orang bukan Melayu. Oleh sebab itulah Melayu masih lagi berkuasa dan boleh menikmati keistimewaan dan islam masih Agama Rasmi Malaysia.

Kita lihat di Selangor, PAS dibuli-buli oleh Melayu PKR dan di sokong oleh Bukan Melayu, DAP.

Agenda Melayu pada hari ini ialah bagaimana kita harus mengekalkan kuasa di tangan Melayu. Orang Islam sudah masaya untuk bersatu dan memperjuangkan Agama dan Negara Malaysia.

Permintaan yang melampau oleh orang bukan islam kebelakang ini adalah disebabkan kita sudah tidak bersatu.

Melayu sudah berpecah kepada 3 kelompok yang besar, walaupun Melayu menduduki Malaysia sebanyak 65%, dan selebihnya bangsa india dan cina, tetapi kita sudah dibahagi kepada 3.

Jadilah Melayu golongan minoriti di Malaysia.

Sekiranya perkara ini tidak dilihat oleh Orang Melayu dari segi mengekalkan kuasa politik Malaysia, percayalah kita akan dikuasai oleh bangsa lain.

Jesteru itu, UMNO yang diberikan mandat oleh orang Melayu dari dahulu, perlu bermesyuarat dan berfikir secara mendalam bagaimana kita mengekalkan kuasa di tangan Melayu.

PAS yang selama ini dilihat memperjuangkan ISLAM, sepatutnya memikirkan bagaimana tidak dibuli dan dijadikan Lembu yang ditarik hidung oleh DAP, janganlah kita mengadai maruah agama kita semudah itu kerana ingin kan kuasa yang sedikit.

Melayu PKR yang dilihat akan mengadaikan apa sahaja demi melihat Anwar menjadi Perdana Menteri sudah sepatutnya sedar dan insaf.

Bersatulah Melayu, tidak ada apa yang boleh menyelamatkan Negara Malaysia sekiranya kita tidak bersatu dan masih lagi membahaskan perkara asas.

Perpecahan diantara kita suda ketara, hanya tunggu masa untuk pecah, kelak siapa yang untung. Sudah semestinya bukan Melayu yang Untung.

razlans.blogspot.com

Banjar Sungai Tungku said...

Eh...silap tu nuar bukan dengan Erdogan tapi dengan Wolfowit and the gang.....

Seperti yg umum tahu,Anwar Ibrahim,seorang yang cukup berpengaruh bukan saja diperingkat negara bahkan peringkat dunia.

beliau juga adalah antara 100 orang terpopular dunia mengikut penarafan majalah time utk tahun 2008.

umum tahu apabila tuduhan meliwat bekas pembantunya(Saiful Bukhari) timbul,ramai rakan-rakan internasionalnya mengecam kerajaan Malaysia.

Mereka menganggap bahawa tuduhan itu bermotif politik.antaranya senator Joseph Biden (regu Barrack Obama dlm pilihanraya presiden), Condoleeza Rice (s/u negara Amerika),Paul Martin(Bekas PM canada),Michael Camdessus(bekas pengerusi IMF) dan James Wolfensohn(bekas pengerusi IMF).

Hubungannya pula dengan Paul Wolfowit (ultra neocon Zionist )tidak dapat disangkal lagi sehingga beliau pernah dilantik sebagai pengerusi Foundation For the Future tajaan Amerika.

Disini jelas kita dapat melihat bahawa betapa besarnya pengaruh beliau diperingkat antarabangsa.


Tiba-tiba,apabila tanggal 27 disember 2008 muncul dimana tragedi yang menyayat dan menyiat-yiat hati umat Islam berlaku,(krisis Yahudi /Palestine) Anwar Ibrahim mengakui beliau hanya berperanan kecil sahaja dalam isu ini.

Sama ada peranannya kecil atau sengaja mengecilkan skop peranannya itu,itu hanya dapat dijawap oleh yg empunya diri.

Tapi kalau kita melihat secara umum dengan bagaimana rapat hubungannya dengan tokoh2 diatas,adalah sesuatu yang memalukan apabila beliau hanya mampu berbicara dengan Recep Tayyeb Erdogan berkenaan isu di gaza ini.

Apa yang boleh kita cerna dalam situasi ini ialah ianya hanya mengukuhkan pendapat bahawa memang ada kem Erdogan dalam PAS ini.

Kenapa tidak ambil tindakan tegas dengan menyatakan pandangan terhadap rakan2 zionis dan pronya bahawa tindakan Israel adalah satu kekejaman yang tidak dapat disetarakan dengan tindakan manusia.

Kalau dulu berani mengecam Allahyarham Saddam Hussein,kenapa tidak berani mengecam Israel dihadapan Wolfowit.

Apakah ini untuk kepentingan diri kerana apabila golongan ini tidak di usik,ia boleh menjadi penyelamat dimasa akan datang apabila beliau tersepit seperti yang berlaku sebelum ini.

Posted by MELAYUSEPANG at 22:50

TEKONG DARAT said...

jadi, undilah PAS...
dulu, kini, selamanya...
Allahuakbar

TEKONG DARAT said...

aku setuju ngan MB kedah...
pasal hudud, karpal dan kit sing...
kenyataan mereka hanya peribadi...

umno pun perlu ada pendirian sekarang....
gerakan tanjung dah mula hantar memorandum bantah hudud...sound laa...baru cawangan kecik tu...
apa lagi, sound...kerat kote deme sama...betul tak tok gajah?...
nanti buat kartun koh tsu koon kena sunat plak...

Banjar Sungai Tungku said...

Thursday, January 15, 2009
Kemelut 'rumahtangga' Pakatan Rakyat di Selangor

Belum lagi masuk setengah penggal memerintah Selangor, PKR sudah bergolak dan sudah ada Ahli Parlimen PKR sendiri yang sudah mula menunjukkan ketidakpuasan hati dengan kepimpinan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang dikatakan pentadbiran Menteri Besar Selangor ini.

Perang mulut dengan Ahli Parlimen PKR kawasan Kapar, S. Manikavasagam berterusan sehingga mengancam kedudukan Pakatan Rakyat.

Sebelum ini Hassan Ali terpaksa memecat dua Exco tertinggi PAS yang dikatakan tidak sehaluan dengan beliau.

Rakyat Selangor juga merasakan mereka tertipu setelah memberikan mandat kepada Pakatan Rakyat untuk memerentah negeri ini kerana segala janji yang telah mereka lalfazakn sebelum ini hanyalah merupakan janji-janji kosong sahaja.

Rakyat Selangor khususnya yang berbangsa Melayu merasakan bahawa PKR dan PAS kini adalah sebuah Parti yang menjadi boneka kepada DAP dan dengan kuasa yang ada di tangan mereka hanyalah untuk kepentingan pentadbiran tertinggi PKR dan mengukuhkan pengaruh DAP yang benar-benar memperjuangkan Malaysian - Malaysia dan fahaman sekular di negeri ini.

Pas di Selangor tidak lebih dari sebuah parti yang dianggap sebagai sebuah parti kelas kedua dan seolah-olah menempel sahaja untuk berkongsi kuasa.

Suara PAS tidak lagi senyaring sebelum bersama Pakatan Rakyat dan suara mereka selalu didengar sebagai suara-suara yang sumbang oleh PKR dan DAP di negeri Selangor.

Walaupun mempunyai tiga Menteri Besar yang mewakili PAS di Malaysia, namun Pas hanya di anggap sebagai boneka yang gilakan kuasa dan telah lari dari hakikat perjuangan yang sebenar.

Kini pergolakan yang berlaku kepada parti PKR yang mengakibatkan perang mulut antara Menteri Besar Selangor dan Ahli Parlimen Kapar.

Menariknya, seperti mana biasa, walaupun pertelagahan itu berpunca daripada kenyataan terbuka Manikavasagam sendiri, akhirnya media dipersalahkan kerana dituduh cuba memperbesar-besarkan isu Ahli Parlimen itu akan keluar meniggalkan PKR.

Timbalan Presiden PKR, Dr Syed Husin Ali, bagi mengingatkan semua pemimpin PKR dan juga pakatan pembangkang agar tidak membuat reaksi terbuka mengenai perbezaaan pendapat dan perbalahan sesama mereka melalui media yang dikuasai parti pemerintah yang disifatkannya sengaja mempesar-besarkan isu berkenaan.

“Saya menggesa dan merayu kepada semua pemimpin Pakatan agar berhenti mengemukakan perbezaan serta pertentangan mereka melalui media, terutama yang dikuasai parti pemerintah BN,” kata beliau dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari Ahad.

Pertelagahan politik dalaman PKR itu hangat diperkatakan apabila Jumaat lepas Manikavasagam mengumumkan bahawa beliau akan keluar daripada PKR kerana tidak bersetuju dengan Khalid dan cara Menteri Besar itu mentadbir negeri itu yang disfatkannya mengabaikan kepentingan rakyat.

Nampaknya kempen jalan ke Putra Jaya yang dimainkan oleh Anwar Ibrahim pada 16 - 9 dahulu kini memakan diri sendiri dan kepimpinan pembangkang sudah mula memakan kata-kata mereka sehingga Nik Aziz terpaksa mengutuk ahli Parlimen yang berhasrat melompat parti sebagai pengkhianat sedangkan mereka dahulu yang cuba merayu agar Ahli Parlimen BN untuk melompat parti bagi membolehkan mereka menubuhkan kerajaan dengan pengkhianat yang mereka pujuk. Malangnya ini tidak berlaku dan kini mereka pula akan menyaksikan satu demi satu Ahli Parlimen mereka akan melompat parti.

Posted by Apai Ngelai at 12:02 AM

Banjar Sungai Tungku said...

tekong darat said...

aku setuju ngan MB kedah...
pasal hudud, karpal dan kit sing...
kenyataan mereka hanya peribadi...

umno pun perlu ada pendirian sekarang....
gerakan tanjung dah mula hantar memorandum bantah hudud...sound laa...baru cawangan kecik tu...
apa lagi, sound...kerat kote deme sama...betul tak tok gajah?...
nanti buat kartun koh tsu koon kena sunat plak...


bukan Gerakan saja yg anti-islam,

memang 100% betul apa yg disebut oleh 'tok-gajah' - semua kafir anti-islam!

TEKONG DARAT said...

takda nama...
rentikan laa menampal artikel...
nak tampal gak, gi mintak kerja utk jadi admin blog ni...
takda maknanya artikel tu...
dah banyak kali ditulis....
paper dah bagitau, tv pun sampai herot2 mulut penyampai nak bagitau, penampal bodh macam kamu lagi nak bagitau...jemu laa...
tak caya tanya zali....jemu...jemu...masing2 ada otak...jadi pk apa nak tulis...susah ker?...kalau rasa takde apa nak tulis, tak yah tulis...baca jer apa yg ada...nak terima, terima...tak nak buleh blah..

TEKONG DARAT said...

jadi?...
dah tau anti islam, bersatu laa atas nama islam...diorang tak benci melayu(kata ngko)...jom pakat masuk pas...cina muslim ada, india muslim ada, iban muslim ada...ada bantahan?...nak stay kat situ gak?

TEKONG DARAT said...

kafir ada grup2nya(macam yg diberitahu quran)....
quran juga bagitau camana nak tangani kafir jenis tu, kafir jenis ni...baca laa...jgn lak puak kamu plak yg gi dok tabur minyak kat orang kafir...PAS tu laa, PAS ni laa...potong tu laa, hilang ni laa...apa ni?

aisal said...

tekong,

kafir mca dan gerakan tu sokong islam tau....

yg kawan kita pulak kita ni negara islam bila agama rasmi negara islam..

kalau stakat agama rasmi utk baca doa waktu persidangan parlimen buat apa kn...

kalau nk tahu islamnya negara kita ke tak, tgk aje masa ader kematian, semua bertudung..lembut hati mandang...lepas tu aje..fulamak terlebih islam dari ISLAM la pulak....

Unknown said...

MB NIZAR DAYUS PENGKHIANAT MELAYU

DAP mengambil kesempatan untuk membolot tanah dan mendapat hak untuk 999 tahun. MB diam.

Orang melayu tinggal di kampung setinggan dan tanah TOL tak dibela. Penduduk melayu yang mendapat pajakan 99 pula bagaimana. Hari ni kebanyakan tanah 99 tahun hanya tinggal 30 tahun tahun lagi. Adakah bila tamat tempoh itu Dap akan merampas tanah kami seperti mana yang dilakukan oleh Yahudi di bumi Palestine

MB leka bercanda di pantai dgn isteri dan memandu Camry baru. Makan dihidang dan dilayan bagaikan raja.

KESIAN TUL MAMAT NI......!!!!!

SIBUK JAGA TEPI KAIN ORANG..DIA TAK TAU KE YB UMNO YANG RAKUS DAN TAMAK DI NEGERI YG SEKARANG DI BAWAH PR SEBELUM NI JUGA MELAKUKAN PERKARA YANG SAMA , TIPU RAKYAT DAN RAMPAS TANAH KONON UTK PEMBANGUNAN TAPI BERI TANAH TERSEBUT PADA KRONI DAN PEMIMPIN UMNO DI KAWASAN SENDIRI...YB MELAYU PULAK TU..ISLAM LAGI..YG KENA TIPU PUN ORANG MELAYU YG BERAGAMA ISLAM...APA CERITA..TENTU AWAK TAK TAU KAN...SEBAB TAK BERLAKU DITEMPAT AWAK DAN TAK KENA BATANG HIDUNG SENDIRI.....JGN PANDAI KUTUK SANA SINI...CERMIN DULU DIRI TU...TQ.

Unknown said...

MB NIZAR DAYUS PENGKHIANAT MELAYU

DAP mengambil kesempatan untuk membolot tanah dan mendapat hak untuk 999 tahun. MB diam.

Orang melayu tinggal di kampung setinggan dan tanah TOL tak dibela. Penduduk melayu yang mendapat pajakan 99 pula bagaimana. Hari ni kebanyakan tanah 99 tahun hanya tinggal 30 tahun tahun lagi. Adakah bila tamat tempoh itu Dap akan merampas tanah kami seperti mana yang dilakukan oleh Yahudi di bumi Palestine

MB leka bercanda di pantai dgn isteri dan memandu Camry baru. Makan dihidang dan dilayan bagaikan raja.

KHAS BUAT..anonymous...yang..DI....

aku KESIAN TUL pada HANG NI......!!!!!

SIBUK JAGA TEPI KAIN ORANG..DIA TAK TAU KE YB UMNO YANG RAKUS DAN TAMAK DI NEGERI YG SEKARANG DI BAWAH PR SEBELUM NI JUGA MELAKUKAN PERKARA YANG SAMA , TIPU RAKYAT DAN RAMPAS TANAH KONON UTK PEMBANGUNAN TAPI BERI TANAH TERSEBUT PADA KRONI DAN PEMIMPIN UMNO DI KAWASAN SENDIRI...YB MELAYU PULAK TU..ISLAM LAGI..YG KENA TIPU PUN ORANG MELAYU YG BERAGAMA ISLAM...APA CERITA..TENTU AWAK TAK TAU KAN...SEBAB TAK BERLAKU DITEMPAT AWAK DAN TAK KENA BATANG HIDUNG SENDIRI.....JGN PANDAI KUTUK SANA SINI...CERMIN DULU DIRI TU...TQ.

Anonymous said...

Salam....
beginilah rona roni makaroninya politik Malaysia....
"Harmoni" dengan penghinaan kepada hukum Allah oleh orang2 fasik apatah lagi org kafir(ajnabi) yang sememangnya jahil tentang hukum Allah...
Cuba terangkan kat aku apa bezanya Hukum Hudud yang Pas cuba nak laksanakan dengan Hukum Allah?
Sekor pun tak akan boleh jawab, soalan ni dari dulu lagi pernah ditanya,bukannya aku sorang je yang lain pun tanya.
Aku cuba selidik setiap post ttg hukum hudud dalam ni.
Semua jawapan korang menyimpang, salah sama sekali, dan lari dari topik.

Memang BODOH SOMBONG

Semuanya jelas lagi nyata, kepada yang Islam tapi buta tuli pasal hukum Allah, pegi la rujuk ustat UMNO korang(yang memang dangkal).
Walaupun mereka cuba berdolak dalik ttg hukum Allah,tapi hati mereka tidak pernah berbohong.
Ulamak Umno or Pas, mereka mengaji kitab yang sama.Dia org ni tahu apa sebenarnya terkandung dalam Al-Quran dan Sunnah Rasul.
Cuma,(ini yang menarik)apabila terpujuk dengan godaan dunia.Semua itu hilang.Atau pun untuk meng'yes' kata BOS besar.
Hati tak pernah menipu.

Kepada yang bukan Islam, dia orang ni tak tahu atau disalahtafsirkan oleh org2 fasik ini ttg hukum Allah.
Macam mane org kafir tak bantah, tengok la yang Islam sendiri pun bantah.
Orang yang "Bodoh Sombong" memang tak boleh dinasihat, kata orang Perak dia org ni dah TENGIN
Hanyutlah dengan kesombongan korang atas dunia ni.
Lupa asal usul, dah tak kenal siapa TUAN dan siapa HAMBA.

Anonymous said...

aisal said...
hari ini YAB PM telah memberi peruntukan pendahuluan sebanyak RM 50 juta kpd Kerajaan Kelantan hasil usaha YB Datuk Husam.

Terima kasih PM atas keperihatinan ini. Inilah yg kita mahukan...inilah yg kita inginkan...menjalankan amanah seperti yg sepatutnya.


Pada aku, peruntukan tu dari dulu lagi sepatutnya diberi, sejak sekian lamanya.
Setiap tahun perlu diagihkan secara adil kepada kerajaan negeri mengikut nisbah tertentu.
Memang menjadi tanggungjawab pemerintah menyalurkan dana2 or peruntukan kepada kerajaan negeri tak kira ianya pemerintah pembangkang.

Banjar Sungai Tungku said...

aisal said...

tekong,

kafir mca dan gerakan tu sokong islam tau....


kesian betul aku tengok si mamat2 PAS ni, masih tidak sedar bahawa cina MCA dan Gerakan itu lah yg belot dan lari tinggalkan BN - MCA dan Gerakan kalah teruk.

Sekarang cina2 ini berpura2 sokong Islam dlm DAP. Saki-baki yg ada dlm Gerakan pula sudah tunjukkan belang - mahu sokongan cina.

Itu lah kebijaksanaan cina.
Melayu mentah2 tertipu!
Terutamanya mamat2 PAS.

Banjar Sungai Tungku said...

MB Kedah - orang tua bijak.

Kenyataan Lim Kit Siang dan Karpal Singh menentang negara Islam dan Hudud itu, kenyataan 'peribadi' katanya.

Inilah yg dinamakan 'lawak of the year'

Ustaz Azizan MB Kedah boleh diberi gelaran johan 'Lawaking'.

Yang paling malang, semua badud2 PAS percaya.

cian PAS.

TEKONG DARAT said...

sekarang ni puak umno bagitau dulu nak hudud ker tak....
senang kami nak bezakan umno ngan gerakan atau mca atau mic....
sian pala hotak hang...
yang tak belot dalam gerakan d bn laa yg buat memo semalam...
awat yg tak reti bahasa sangat ngko ni?...busuk2 dap tak pernah lagi buat memo bantah hudud...
karpal ngan kit siang ker dok bising...kan dah cakp, hal hudud tu hanya masalah karpal ngan kit siang jer...bukan dap...baca bagi habis laa mamat...baca bagi habis...baca bagi habis...

Banjar Sungai Tungku said...

Oleh Siti Fatimah Mohamed Anwar
bhnews@bharian.com.my

Ugutan kerana tidak faham dasar Pakatan Rakyat - Karpal Singh tidak faham?

ALOR STAR: Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak menyifatkan Pengerusi DAP, Karpal Singh sebagai individu angkuh yang mementingkan diri sendiri selain tidak memahami dasar penubuhan Pakatan Rakyat yang memerlukan persefahaman dan toleransi antara anggota.

Beliau berkata, tindakan Karpal mengugut DAP akan menarik diri daripada Pakatan Rakyat jika Pas masih mahu melaksanakan undang-undang hudud dan qisas, adalah tindakan melulu yang tidak berasas selain boleh mengeruhkan hubungan parti dalam Pakatan Rakyat.

Katanya, sebagai orang lama dalam DAP, Karpal seharusnya lebih matang dalam mengeluarkan kenyataan selain menghormati dasar yang diperjuangkan oleh setiap parti di bawah Pakatan Rakyat.
(DAP di bawah pimpinan Karpal Singh dari dulu kini dan selama2 nye anti-Islam - Ustaz tak faham2 atau tak mau faham.)

"Ini bukan kali pertama Karpal mengeluarkan ugutan seumpama ini. Sebagai orang lama dia (Karpal) tidak sepatutnya membuat kenyataan berkenaan dan cuba bangkitkan isu sensitif yang boleh menggugat perpaduan dalam Pakatan Rakyat," katanya ketika ditemui selepas Majlis Perjumpaan Pegawai Masjid, di Kolej Universiti Insaniah (Insaniah), di sini, semalam.
(Ini menguatkan lagi bukti bahawa Karpal Singh(DAP) anti-Islam)

Kelmarin, DAP mengancam untuk menarik diri daripada Pakatan Rakyat jika Pas masih mahu melaksanakan undang-undang hudud dan qisas andai pembangkang menerajui negara ini.

Karpal mengulangi pendirian DAP, hukum hudud dan qisas bukan menjadi dasar parti itu serta tidak termasuk dalam manifesto Pakatan Rakyat pada pilihan raya umum, Mac lalu.

Sementara itu, Azizan yang juga Pesuruhjaya Pas Kedah berkata, setiap parti anggota dalam Pakatan Rakyat, termasuk Pas, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP mempunyai dasar masing-masing yang masih boleh terus diperjuangkan mengikut kesesuaian dan rundingan bersama.
(Satu parti, dasar berlain-lainan, parti apa ni? - Parti Caca Marba)

"Tidak bererti bila kita masuk Pakatan Rakyat kita kena korbankan dasar parti yang sebelum ini diperjuangkan. Macam Barisan Nasional (BN) jugalah, Umno perjuangkan kepentingan orang Melayu, MCA untuk orang Cina dan begitu jugalah MIC," katanya.
(PAS perjuangkan cina di Perak , PKR perjuangkan Cina di Selangor, DAP perjuangkan cina di semua negeri perintah Pakatan Rakyat. Ada sama ka macam BN? Kah! kah! kah!)

Beliau berkata, apa yang dilihat ketika ini, bukan DAP yang bermasalah dalam Pakatan Rakyat tetapi Karpal yang cuba menimbulkan sesuatu isu basi yang tidak perlu lagi dibincangkan.
(Ini lah yang dikatakan statement 'LAWAK')

"Kita tidak ambil kisah (ugutan) ini bukan pertama kali terjadi. Bagi Karpal semua orang tidak betul, dia saja yang betul, Anwar Ibrahim dia marah... Pas dia marah.. semua benda dia marah, mungkin sebab dia rasa dia peguam (bagus).
(Dah tahu pun orang marah! Kenapa masih mahu cuim bontot si kafir tu!)

"Kalau dia tidak mahu undang-undang Islam maknanya dia tidak suka Islam. Kalau dia boleh ugut dengan mengatakan DAP mahu keluar daripada Pakatan Rakyat, Pas juga boleh menyatakan perkara sama (keluar Pakatan Rakyat) kalau DAP tidak setuju dengan negara Islam (undang-undang)," katanya.
(Bila lagi nak keluar?
Jangan cakap tak serupa bikin?
Nak tunggu semua orang Islam yang berakal lari tinggalkan PAS?)

Banjar Sungai Tungku said...

Penyokong2 totok PAS memang berfikiran cetek.

Ada kah suara Lim Kit Siang dan Karpal Singh itu BUKAN suara DAP?

Anda tidak tahukah siapa LKS dan KS itu?
Lim Kit Siang - punaisihat DAP, Karpal Singh - President DAP.

Macam YB MB Kedah sama bodoh macam pengikut2 totok nya.

Anda semua pengikut2 totok boleh terus dengan cara pemikiran anda.

Tetapi kami, MANTAN pengikut PAS yg sudah sedar TIDAK akan menyokong PAS selagi bersengkokol dengan DAP kafir harbi!

Banjar Sungai Tungku said...

15 Januari 2009
Dilema dalam PAS : Kita dipermainkan.
Betul..PAS semakin senang ditunggang jika PAS tidak berkeras mahu keluar dari PR

Tak kan pemimpin di peringkat atasan tidak dapat berfikir lagi pasal kenyataan Pengerusi DAP (PAP), yang akan meninggalkan PR jika PAS & PKR mahu laksanakan HUDUD?

1. DAP seolah-olah memusuhi Islam dan Melayu. Masa PRU, bukan main lagi sokong kesepakatan dalam PR, bila tiba 'time' nk agih cadangan, dia dah tentang. (dan bagi amaran lagi)

2. Anwar memang akan menyokong HUDUD (walaupun dulu dia pernah kata HUDUD bukan agenda PR), berkemungkinan mahu menarik sokongan ahli2 PAS di KT P036, sebab tu dia berani 'sound' DAP dari jauh. Ala..bagi anwar, berapa la sangat undi pengundi Cina & India jika dibandingkan dengan ramainya pengundi melayu.

3. HUDUD adalah hak Islam.. jika ada yang menentang pelaksanaannya, ia seumpama menentang Islam, tapi pemimpin PAS camtu aje, tadah telinga.. dan angguk..ya..ya.. (atau yes boss)

Mereka mahukan kita semasa kita kuat,
Bila mereka dah dapat kita, kita di permainkan,

PAS.. Bila nk keluar dari PR.

TEKONG DARAT said...

bila nak kuar PR?...
apabila umno kuar BN...
apabila umno guna quran sebagai panduan...

TEKONG DARAT said...

keluar sikit dari tajuk perbincangan...
TAK MALU KER PEMIMPIN ISLAM DI MALAYSIA MELIHAT VENEZUELA DAN BOLIVIA?...MEREKA DAH AMIK TINDAKAN DRASTIK PUTUSKAN HUBUNGAN DIPLOMATIK NGAN ISRAEL...
SARANAN, PUTUSKAN HUBUNGAN APA PUN NGAN ISRAEL...LEBIH LAGI EKONOMI...

eh, nanti lingkup laa malaysia

aisal said...

Pengumuman!!!!

mlm esok di jangka ada kenduri arwah bersebelahan pej umno bahagian kt slps kul 8. mlm.

berita ini sama tepatnya denagn berita-berita aliran perdana kini..

TEKONG DARAT said...

cerita letak jawatan...
samada kerja dah selesai, atau tak tahan beban...tapi kena ingat, mamat yg letak jawatan tu peawai pengurus PRK...ada plak koneksyen ngan JPN yg dibukak sampai 10 malam(waktu KT)...nak bagaitau baik ker, atau sebenarnya kerja dah selesai?...

TEKONG DARAT said...

cikgu, kirim salam laa ngan tuan bilik gerakan...den tak dapek nak hadir...

Banjar Sungai Tungku said...

tekong darat said...

bila nak kuar PR?...
apabila umno kuar BN...
apabila umno guna quran sebagai panduan...


lucu lulu, PAS sebut aje bab HUDUD, DAP dah naik sawan!

Boleh PAS guna hukum guran memerintah bersama DAP?

Jangan mimpi disiang hari.

bungaraya said...

Kita kembali kepada perjuangan kita yang sebenar. Matlamat UMNO maupun PAS lebih kurang sama. Smemerlukan hanya sahari dua untuk Pak Hadi dan Pak Lah memikirkannya. Kita dibawah ni berbahasalah seperti saudara "perunding". Bukan bercakaran antara satu dengan yang lain.
Buang UMNO sayang
Buang PASpun sayang.
Habis macamana?
Terimalah keduanya dan jadikan keduanya bergabung.
Kita melayu harus tetap memperjuangan KUASA bangsa yang masih ada ditangan. Bukan bercakaran sehingga kuasa pun lari ketempat orang.
Tuduh menuduh boleh saja. tapi tiada yang akan menang. Kalau menang sorakpun kampong tergadai, takada guna juga.

DongfangWuDi said...

Baru bukak siasah....

Hebat betul 'tanpa nama' belasah puak2 PAS...tabik spring...

Aku jadi penonton dah le...

zali said...

top 5 hero umno :
[setakat jam 1500 16/1/2009]

- tanpa nama
- tok gajah
- dewata awan berapi
- gaza siti
- bn@umno

Anonymous said...

sebenarnya,

6 jahanam:

- tanpa nama
- tok gajah
- dewata awan berapi
- gaza siti
- bn@umno
- zali

Banjar Sungai Tungku said...

sdr zali,

anonymous ni sebenarnye Mantan PAS.

sperti kata 'tok-gajah' ari ni PAS keluar Pakatan Rakyat ari ni juga sokong PAS

Banjar Sungai Tungku said...

Cina keluar BN - bersatu dalam DAP.

India keluar BN - bersatu dlm Hubdraf - sokong PKR.

Anwar berkata - Malaysia bukan melayu punya. Malaysia cina punya. Malaysia india punya. Ini yang menyebabkan kafir ini menyokong PKR.

DAP telah berjaya dalam misi nya - memecahkan melayu/Islam.

DAP tahu bahawa melayu yang tolol dan gila kuasa akan menyokong mereka. - kunun bersatu dlm Pakatan Rakyat.

**********************************

Cina(MCA), Gerakan dan india(MIC) tidak boleh bebas bersuara sesuka hati dalam pemerintahan BN.

Sekarang mereka keluar dari BN dan bersatu dalam DAP. Mereka bijak berpolitik, sehingga PAS dan PKR terpengaruh menyokong DAP.

DAP berjaya menawan P Pinang sepenuh nya - DAP berkuasa penuh memerintah P Pinang.

Di Perak pun mereka pada asal nye mahu berkuasa penuh - mahukan MB nya dari kaum cina. Malang nya mereka gagal, kerana kuasa Baginda Sultan.

DAP bijak - DAP bersetuju melantik MB dari PAS. Sebab:-
1. Ahli PAS tidak ramai dlm Dewan.
2. DAP dah tahu PAS 'gila kuasa dan
boleh 'disuap pisang' jubor di
jubor di lolok dgn duri.
3. DAP tahu, ahli PAS tidak akan
melawan - kerana dan dapat
'pisang'.

Perkara yang sama juga berlaku di Selangor. PKR cuma jadi tukang anguk2 sahaja. Terutamanya PAS, ini telah duakaui sendiri oleh Dato Hassan Ali.

"Menang Sorak Kampung Tergadai"

Banjar Sungai Tungku said...

SEDARLAH KALAU NAK SEDAR...MELAYU!!!

Beberapa peristiwa diutarakan dalam penulisan ini untuk renungan kita bersama agar sebelum tidor malam semua kita meruangkan sedikit waktu untuk bermuhasabah diri:-

1. Titah Raja Muda Perak, Raja Nazrin...Briggs...telah mengujudkan perkampongan baru seluas 400,000 hektar seluruh Tanah Melayu pada tahun 1950, bagi menempatkan kaum cina yang seringkali diganggu oleh Komunis dan Bintang Tiga. Pada ketika itu kaum melayu tidak diberikan walau seincipun keluasan tanah oleh pihak penjajah. Hanya 11 tahun kemudian, selepas merdeka Rancangan Felda dilaksanakan dan seluasa 100,000 lebih diperuntukan kepada Peneroka melayu yang berada dalam garis kemiskinan. ( Saya berpandangan ini termasuk dalam dasar pecah dan perintah penjajah ketika itu ).

2. Tahun 2008, Nizar ( MB Perak/PAS ) telah memberikan geran tanah syarat 999 tahun kepada perkampongan baru di Ipoh Perak. Kesinambungan dari dasar briggs yang dilaksanakan oleh Penjajah british 58 tahun dahulu. BeZanya Nizar orang melayu dan Briggs adalah orang Inggeris. Masih belum ada dasar Nizar untuk memberikan tanah 999 tahun kepada perkampongan tradisional melayu.

3. Kedudukan harta tanah di Pulau Pinang yang hanya tinggal 1% lebih menjadi milik individu melayu kerana habis terjual ketangan orang lain. Ini tentunya bukan salah UMNO/PAS maupun PKR. Sikap melayu yang beballah agaknya tu. Singapore langsung habis!!!!....

4. Penghapusan DEB di Pulau Pinang. Terbukti kerana DEBlah melayu jauh meningkat dari segi taraf kehidupan. Semua Lawyer dalam GGMMpun hasil DEB. Ini kata mereka sendiri. Sukakah kita melihat dan mendengar suasana spt ini? Soalan kpd PAS dan PKR.

5. Sikap melayu educated yang tidak dapat menimbangkan mana yang utama. Keselamatan kekuasaan bangsa atau "peduli apa aku, aku punya suka"...?Spt yang jelas nyata dalam banyak blog yang bersuara.


Dan banyak lagi contoh-contoh peristiwa yang aku malas nak mencarinya. Lo fikirlah sendiri apa dia. Kamu semua golongan bijak pandai. Cuma sedikit contoh peristiwa ku ungkapkan agar kita boleh sedar dan sesedarnya bahawa jika peristiwa sebegini berterusan dan kita asyik bercakaran..tercungap-cungap lah kita tidor dibawah jambatan spt di Jakarta sana. Atau menjadi orang suruhan dinegara sendiri.

Posted by bungaraya at 20:15

unanjaga said...

Dan orang melayu islam pada keseluruhan nya mesti bersatu dibawah panji Islam,insyAllah dengan kesatuan ini akan melahirkan bangsa Melayu yang masih lagi dihormati.Juga dengan ini islam itu akan tetap dimenangkan dari semua suara,kita juga kena memperlihatkan yang islam itu indah dah berlaku adil pada semua.

Fendy2177 said...

Kepada semua pelayar setia blog siasahdaily, harap dapat buka laman web di bawah. Terdapat memo orang MCA kepada bakal pengundi cina di KT (bersama terjemahan, kalau tak setuju dengan terjemahan yg diberikan, carilah penterjemah lain, yang penting, penterjemah tersebut mestilah orang ISLAM).

Antara kandungan risalah tersebut adalah memperlekehkan hukum Hudud, memperlekehkan Islam, MENGIKTIRAF ANWAR sebagai pejuang Melayu Tulen dan lain-lain.

Baca juga Titah Raja Muda Perak berkenaan DEB yang NYATA TERKENA BATANG HIDUNG Pemimpin umNO. Nampaknya, akhbar milik kerajaan tidak langsung menyentuh isu ini apabila terkena batang hidung sendiri. Bagi aku, nampak sangat NIAT MEREKA untuk melagakan rakyat dan Istana seolah-olah Tuanku memihak pada mereka dan mengecam PR. Sedangkan, apa yang dinyatakan adalah teguran Ikhlas Tuanku kepada para pemerintah tak kira dari parti mana.

Jika Agama boleh diambil sekerat-sekerat, apa lagi Titah Raja Muda. umNO semakin tak releven, penghancur perpaduan, perosak pemikiran rakyat, menjajah minda mereka yang lemah (puak-puak penyokong tegar). Apa nak kata lagi.


http://perakexpress.com/www

bn@umno said...

ape punya tolol punya pemimpin Pas dan penyokong pas ni kononnya Islam memerlukan Pas untuk memperjuangkannya.Tanpa Pas pun islam masih boleh survive dan boleh berdiri dgn tegoh.Islam juga tak perlukan Pas utk hidup.Pas ni apabila sudah kehabisan modal untuk menyerang BN, maka digunakan isu Islam untuk menarik perhatian rakyat supaya menyokongnya.SEBENARNYA PARTI UMNO LEBIH ISLAM DRPD PARTI PAS YG DAH KETINGGALAN TU.UMNO lebih suka memperjuangkan Islam secara senyap-senyap tanpa suka menunjuk-nunjuk manakala Pas pula lebih suka menunjuk-nunjuk dan angkuh tapi hasilnya habuk pun takde.

bn@umno said...

secara amnya Umno sudah banyak berjasa kepada negara dan juga rakyat jelata dan orang melayu secara khususnya.Tanpa pertolongan Umno ataupun BN hidup orang melayu takkkan menjadi senang spt sekarang.cuma parti pembangkang(PR)je yg tak tahu berterima kasih kepada pemimpin Umno ataupun BN yg dah membawa banyak kemajuan kepada negara dan rakyat.PR patut disemadikan dgn secepat mungkin kalau tak, ia akan membawa kepada ancaman kepada keamanan negara.

Unknown said...

Menarik mmg menarik tp ada benarnye juga persoalan ini:

"UMNO ada niat nak laksanakan hudud di Malaysia atau tidak?"

Dalam menghentam PAS yang mencanang untuk melaksanakan hudud, masih tiada pendirian UMNO berkenaan pelaksanaan hudud di Malaysia setelah 50 tahun memerintah.

Oleh itu, cuba bagi jawapan terhadap persoalan tersebut.

Fendy2177 said...

Nak tanyalah bijak pandai penyokong umNO ni, pihak umNO pernah melabelkan bahawa apa yang dicanangkan oleh PAS adalah hudud PAS.

Persoalannya, bagaimana yang dikatakan Hudud PAS dan bagaimana pula Hudud sebenar. Apa bezanya? Jika tiada beza, apakah hukumnya kita menentangnya?

TEKONG DARAT said...

Pi mai pi mai dok tang tu jgk..pusing sana,pusing sini rupanya dok kejar ekor sdiri..mantan pas la,bekas tu la, tp apa asas kamu keluar?..dap?..brapa org dh dap bunuh umat islam?..aku bkn mbela dap,tp kebencian kta sbg org islam mst ada sbb..dn bg puak2 ni,kbencian mereka pd dap tkda sbb lain kecuali dap ni cina dn india..bkn sbb kafir..aci kerat jari la..

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
perunding said...

sapa cik any tu,
laju/deras/kencang betul dia.
kalau ada nama tentu famous.

kalau ikut teori zali,kita tak boleh masuk komen dgn anynamous,mesti dia orang siasah,atau pakar it la kot.

entah,who cares,huh.

aisal said...

alah perunding...any tu ialah raja penampal jer...stakat pick up tulisan fahaman dia n paste kat sini jer..x der pun yg menarik dan yg akan tertarik dgn komen gitu....

yg jelas dia ialah mahaguru yg slalu ada kat sini...siapa lagi kn ..kalau tak si.... tu...

TEKONG DARAT said...

dia bekas ahli gerakan islam...
kuar, masuk gerakan bangsa...

Perawi said...

Semua org umno adalah penipu & tiada bukti kukuh, hanya gunakan percayai blog yg jahat menentang ugama Islam sebenar, spt umno juga tinggal Islam yg Nabi Muhammad SAW bawa, ikut Hadhari sesat & seleweng - Hudud apa Pok Loh nak bawa, hanya penuh poketnya yg kosong. Rasuah, denda pakai duit membenci hukum Allah SAW yg sebenarnya. Apa yg dcite diatas tiada fakta yg sah - aku tetap pendirian dgn PAS & PR, semoga kemenangan berpihak pd PAS ditrg ini. Tinggalkan umno yg suka menghabiskan duit rakyat, kini duit KWSP pula nak dhabiskan membeli saham kroni nak dah nak bangkrap. Habislah duit aku dKWSP

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...