Tuesday, January 27, 2009

12 ditahan di perkarangan Pusat Perubatan UM


PETALING JAYA, 28 Jan: Sekurang-kurangnya 12 yang berkumpul di perkarangan Pusat Perubatan Universiti Malaya dikatakan telah ditahan menjelang tengahari kerana berkumpul untuk mengiringi mayat Kugan Anathan.

Namun, menurut sumber yang lain, hanya lima yang sudah ditahan.

Menurut saksi, kebanyakan mereka ditahan oleh polis berpakaian preman dengan andaian mereka adalah penyokong Hindraf.

Polis pula memenuhi kawasan itu termasuk trak FRU dan polis berpakaian biasa.

Hari ini, mayat Kugan Anathan yang mati dalam lokap polis dijadualkan akan disemadikan di Batu 14, Puchong.

Mayat beliau berada di situ selepas dibedahsiasat kali kedua atas permintaan keluarganya. Sebelum ini, Kugan dibedahsiasat di Hospital Serdang namun keluarganya tidak berpuashati.

14 comments:

zali said...

haa...bagus tu.

itu pun sikit 12 orang tu...patut semua di tahan...baru betul.

zali said...

firdaus...

itu la masalahnya...saya sokong umno atau yang biasa di sebut totok umno tapi dalam masa yang sama saya juga sokong hudud.

ramai lagi dalam umno yang berpendirian sama macam saya...jadi mengapa umno di tohmahkan sebagai anti hudud?

umno tidak anti hudud tapi anti pada orang yang guna isu hudud untuk kepentingan politik...seperti pas.

sila baca kembali cerita penglipurlara...haaa,kan sama watak kancil dan pemimpin pas...

kancil jual nama nabi sulaiman,
pas jual nama allah...kurang asam!

realaduka said...

apalah punya alasan..

peluru sesat said...

Kalau kugan sendiri masih hidup, tentu dia terkejut berok kerana tidak menyangka dia boleh jadi hero..

hindraf tu memang suka mengambil kesempatan...tangkap semuanya hantar Kemunting...baru padan muka mereka tu

ntah-ntah ada juga mamat berserban hijau yang terangkut sama....

Eddy said...
This comment has been removed by the author.
TokBatinSenoi said...

anakkancil said...

Sayang seribu kali sayang org Islam yg menentang Hudud....rupa-rupanya mereka ini belum penuh mengenali agama yg mereka anuti....alangkah malangnya di akhirat kelak mereka mereka ini tidak di akui umat oleh nabi mereka...kemanakah hala tuju umat ini...hendak mengaku umat nabi musa a.s kah,hendak mengaku umat nabi Isa a.s kah...istifar lah banyak-banyak..sesungguhnya apa yg kita luahkan dlm blog ini sedar tak sedar kita telah syirik pada Allah...kerana mempersendakan hukumnya.Kalau tak mahu di hati diam jgn memperlekeh.sedar lah kawan-kawan ku yg seagama dgn ku...istifarlah..

@@@@@@@@@@@@@@QQQQQQQQ>>>>>

Sdr anakkancil,
kah.. kah... keh... keh.. lawak nyer anakkancil..

Syirik tu ape mende nyer?
Tuhan sianakkancil tu saper ye?
Tuhan tu ade pernah bercakap ngan sianakkancil ker?

Hai tokbatin Hudud !!! bangunlah, bedah sikit mindamu, cuci sikit dengan chlorox tahap satu..

Yang sya tahu, citer sianakkancil nih cerita hanuman vs erawan jer, kat filem tamil..

sdr ingat ilmu Allah tu sempit ker..? Ta' kan senang2 jer sdr. nak masukkan orang kedalam neraka tanpa bicara. Tuhan sdr tu sewel sikit kot.. ?

Hj.Mat said...

test

peluru sesat said...

salah polis jugak...

masa buat tangkapan dulu terus tembak saja kepala india tu...tak payah siasat2...

pastu pandai2lah buat statement...

abe MIE 'TERJAH' said...

hidup menyusahkan..mati pun nak susahkan orang juga..nama keling

mat_terab said...

Macam ni la pencacai umno tak habis-habis memainkan isu perkauman lepas tu hangpa kata kat pembangkang la memainkan isu perkauman padahal puak-puak pencacai umno ni la yang lebih....
nanti negara berperang sesama kaum puak-puak hangpa juga lah yang lari lintang pukang awai-awai lagi ke luar negara jangankan kata nak pertahankan negara.....
yang susah puak-puak askar juga terpaksa pertahankan negara.........

jit tontoya said...

hoi bangang,

hendak cakap elok-elok lah sikit mangkuk. apa niat engkau kata tuhan si firdaus itu sewel. kalau kamu ingat untuk mempermainkan kata-kata tidak payahlah barua oii..

bangan punya orang utan.

anakkancil said...

Sdr anakkancil,
kah.. kah... keh... keh.. lawak nyer anakkancil..

Syirik tu ape mende nyer?
Tuhan sianakkancil tu saper ye?
Tuhan tu ade pernah bercakap ngan sianakkancil ker?

Hai tokbatin Hudud !!! bangunlah, bedah sikit mindamu, cuci sikit dengan chlorox tahap satu..

Yang sya tahu, citer sianakkancil nih cerita hanuman vs erawan jer, kat filem tamil..

sdr ingat ilmu Allah tu sempit ker..? Ta' kan senang2 jer sdr. nak masukkan orang kedalam neraka tanpa bicara. Tuhan sdr tu sewel sikit kot.. ?

January 28, 2009 1:26 AM

tU LA TOK SENOI ORG SUROH PI NGAJI KAU MANDI SUNGAI.MEMANG LA TUHAN BERCAKAP DGN HAMBA NYA TAPI TAK DIRECT CUMA MELALUI AYAT -AYAT YG SUCI YG DI TURUNKAN MELALUI NABI KAMI MUHAMMAD S.A.W.IAITU DLM KITAB AL QURAN
KALAU TOK SENOI NAK MENGHINA TUHAN ITU SEWEL ITU TERPULANGLAH CUMA SEBAGAI PERINGATAAN DARI ALLAH PADA HARI PEMBALASAN ALLAH AKAN TUTUP MULUT MEREKA DAN ANGGOTA BADAN AKAN MENJADI SAKSI ATAS APA YG MEREKA KERJAKAN SEWAKTU MEREKA HIDUP.DAN INGATLAH PADA HARI ITU ADA HAMBA AKAN KE SYURGA TANPA HISAB DAN ADA YG AKAN TENGGELAM DLM LAUTAN PELOH.BEGITULAH DAHSYATNYA HARI PEMBALASAN.HAMBA BERPEGANG DGN KALIMAH TIADA TUHAN YG DISEMBAH SELAIN DARI ALLAH.TAK TAHU PULAK TOK SENOI PEGANG KALIMAH APA.HARAPNYA TOK SENOI NI BUKAN LA ORG MUSLIM.KALAU KENYATAAN INI KELUAR DARI ORG MUSLIM MAKA SAMA LAH IA DGN SALMAN RUSHDEE (WANTED KERANA MENGHINA ISLAM)

dolahkayu said...

pelik la ..

ramai sangat budak cybertrooper @ guru tadika kemas yang dok menconteng kat blog siasah daily ni..

mentang-mentang guna pc pejabat umno...

eloknya owner blog ni padamkan aja contengan tak berguna bebudak hingusan tu...

diorang ni dah biasa sangat menconteng, mcm bebudak yang aku tangkap hisab rokok sambil menconteng tandas sekolah ..

masa sekolah conteng tandas, abis sekolah menconteng dalam blog org..

Muhd Fariz said...

blogger zali said....

itu la masalahnya...saya sokong umno atau yang biasa di sebut totok umno tapi dalam masa yang sama saya juga sokong hudud.

ramai lagi dalam umno yang berpendirian sama macam saya...jadi mengapa umno di tohmahkan sebagai anti hudud?

umno tidak anti hudud tapi anti pada orang yang guna isu hudud untuk kepentingan politik...seperti pas.

en zali kalu ameno x anti hudud cuma anti pas aje, ok skrg sy tny anda mananye hudud ameno?ade x?kalu x anti hudud bentangkanlh pd kami semua hudud ameno.apa slhnya jk hudud ameno lebih selari dgn Islam kita smua pkat trima & wajib laksanakn wlpun dtg dr ameno.

masalahnya skrg ade x hudud cadangan ameno en. zali?kalu xde so u duk diam2 jgn mracau kalu Pas nk laksanakn hudud.patutnya kt bangga sbagai umat Islam krn ada hukum dr Allah utk selesaikn sgl msalah manusia di dunia ni.sbb sudah tbukti segala mcm penyelesaian ciptaan manusia GAGAL!!! so en zali saksiknlh betapa rahmatnya ISlam ini jika kt btul2 110% laksanakn sgl suruhan Allah dlm Al Quran.

oh ya lupa mcmnlh pimpinan ameno nk laksanakn Islam 100% jk mrk sendri hidup dlm keadaan yg lr dr agama.nak harapkn najib(bkl PM) pun x dpt jk bininya sndiri pun x tutup aurat.ajaran islam plg basic pun x lps mcmn nk laksanakn yg lbih advance?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...