Tuesday, January 27, 2009

Teori Domino hantui Umno

Umno sedang dihantui oleh teori Domino dan ketakutan untuk kehilangan kuasa benar-benar mencemaskan parti itu. Untuk menyekatnya, Umno dikatakan sanggup berbuat apa saja termasuk mendakwa bekas ketua bahagiannya, Datuk Ahmad Ismail dibawah Akta Hasutan walaupun ia sudah terlalu lewat.

Analisa penuh dalam Siasah Jumaat ini.

15 comments:

firdaus said...

hukum alam,
tiada yang kekal melainkan Dia maha kuasa...

firdaus said...

golongan muda yang cerdik pandai sudah sedar dan sudah ramai yang menjauhi umno dan sekarang umno hanya mengharapkan golongan mentaliti kelas ketiga utk menyokong mereka...

TAIPINGMALI said...

betul,,, semua berkat doa dan usaha yang tidak kenal lelah.

semoga malayu terus menajadi pecacai bangsa asing.
baru nak menangis menyesali kegala kesilapan.

golongan mentaliti kelas ke tiga lah yang berjaya membangunkan negara. tanpa mereka kita tidak akan mengecap kesenangan hari ini.

bersyukurlah apa yang ada. tetapi hari ini segala-gala sudah direntap oleh zionis malaysia sikit sikit.

TokBatinSenoi said...

Teori domino nih, cuma na' kejutkan orang2 yang leka dan nyanyuk, bermimpi disiang hari. UMNO, PAS, PKR kena ubah nyanyuknya agar pencacai2 ta' ikut sama2 nyanyuk..

abe MIE 'TERJAH' said...

teori domino? salah tafsir tu.

ia digunakan semasa serangan komunis ke atas negara mundur. amerika takut komunis jadi ideologi sebagaimana Vietnam utara jadi komunis, jadi teori ini dijadikan propaganda untuk menyerang Vietnam.

wartawan pun kena tahu maksud sesuatu yang hendak di perkatakan.

teori domino menghantui UMNO? apa maksud? Langsung tak faham maksud teori dan tafsiran.

(maaf menegur-)

http://pkrpasdap.blogspot.com

slyderrose said...

Domino ke atau tidak, yg jelas umno(baru) makin parah. Dah lama sangat memerintah sampai tak sedar diri. Umno anggap duit rakyat duit dia. Tiada umno tiada pembangunan. Itulah fikiran yg cetek dan bodoh.
Slogan dan ugutan umno dalam setiap PRK atau PRU, rakyat mesti berterimakasih pada umno. Bodoh betul. Duit kita dia bagi balik pada kita, dia suruh kita berterimakasih?. Sepatutnya pemimpin umnolah yg patut berterimakasih pada rakyat. Kalau tidak rakyat pangkah mereka, meeka ini tak kaya raya.

pendikar gunung kriang said...

Memang ia bakal menjadi teori domino - objek yang jatuh, akan terus jatuh, jatuh dan jatuh lagi. Lihat ulasan saya mengenai teori domino ini dalam blog saya pada 26.1.2009.

http://pendikargunung.blogspot.com/

TokBatinSenoi said...

Teori Domino versi Malaysiakini; Jatuh menjatuhkan maruah sesama sendiri agar semuanya tersungkur.

zali said...

teori domino ke apa ke...
apa ada hal semua tu?

tak kurang kewibawaan kerajaan memerintah setakat sorang dua atau empat lima orang yang melutut di bawah dap.

keangkuhan pas akan membawa rebah bila terlalu banyak spekulasi dari pencacainya yang melulu begini...

banyak akan jadi muak...

firdaus said...

banyak yang jadi muak?
betul cakap zali aku sokong dan buktinya 2 pilihanraya kecil selepas pru 12 berpihak kepada pakatan rakyat dan ini membuktikan banyak yang sudah muak dgn rasuah, penyalahgunaan kuasa, kroni, diskriminasi, pilih kasih dan macam2 lagi...

allen said...

Pencacai UMNO lambat nak sedar Firdaus, lantak apela diorang nak cakap, yg pasti secara perlahan kita melihat penyokong di belah PKR semakin bertambah..

Bute ke hape mate org UMNO tak tgk ekonomi dunia dah merudum, aku tak dapat bayangkan canne Najib nak handle ekonomi negara ni nanti, dulu mase time Pak Lah ade, Najib asek ikut telunjuk Pak Lah aje.. Najib pun ade menantu ke nak nasihat dia??? Esok Mahathir gerenti kacau daun...

Datuk Ahmad Ismail ni satu cntoh bodoh sengal, dah cakap Cina penummpang ngaku ajela, orang UMNO gila kuasa sampai nak ketepikan orang Cina, tupasal Cina dah tk sokong BN dah..

Adeke nak dibandingkan Cina sekarang dengan zaman dulu mase diorang dtg jadi pelombong bijih...
Dulu mmg cam pendatang je tapi skang ni Cina dah lebih maju dari org Melayu! Ini sume hasil dari kebijaksanaan BN memerintah negara kita sejak 50 tahun dulu.. Mangkukkk..

tokpar@ng said...

ingatan buat saudara2ku,kalau nak buat ulasan tentang agama,ngaji dulu jangan hentam ikut sedap mulut aje.

PAS FOR ALL

biskut said...

MEMANG CINA DAN INDIA MENUMPANG... SAMPAI BILA-BILA PUN DIA ...ORANG MEMANG MENUMPANG...

CUMA MEREKA PENUMPANG KELAS SATU.

anakkancil said...

biskut said...
MEMANG CINA DAN INDIA MENUMPANG... SAMPAI BILA-BILA PUN DIA ...ORANG MEMANG MENUMPANG...

CUMA MEREKA PENUMPANG KELAS SATU.

January 28, 2009 9:45 PM

bISKUT...BUKAN CINA DAN INDIA SAJA SELUROH MAKHLOK MENUMPANG KAT DUNIA NIE SEMENTARA NAK MASUK ALAM AKHIRAT...DAH LUPA KA..KITA NAK MASUK KUBOR.SO JGN DOK MEGAH DGN PRINSIP KETUANAN MELAYU LA....TAK BOLEH TOLONG DLM ALAM KUBOR

biskut said...

anakkancil...
tau tak pe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...