Thursday, January 1, 2009

PAS akan umumkan calonnya malam ini

KUALA TERENGGANU, 1 Jan: Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan mengumumkan calon parti itu untuk pilihan raya kecil Kuala Terengganu malam ini di Stadium Negeri, Batu Burok dekat sini.

Sehingga kini (jam 10.30 pagi), Siasah difahamkan tidak ada pimpinan lain PAS yang dapat mengesahkan siapakah calon PAS itu dan disimpan kemas oleh Abdul Hadi.

Semalan, Abdul Hadi telah menemui Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Kota Bharu yang dipercayai ada kaitan dengan calon PAS ini.

Sekurang-kurangnya tiga nama disebut-sebut akan menjadi calon PAS. Mereka adalah Dr Syed Azman Ahmad Nawawi (Adun Batu Burok), Datuk Wan Mutalib Embong (timbalan pesuruhjaya PAS Terengganu) dan Datuk Mustafa Ali (Pesuruhjaya PAS Terengganu).

Namun, para pimpinan PAS tidak menolak kemungkinan kalau-kalau nama lain diumumkan oleh Abdul Hadi malam ini.

66 comments:

perunding said...

kan dah kata tak lorat(kalut/kecoh) pun pasal umum kemudian.
selamat bertanding.

peluru sesat said...

siapa-siapa pun yg pas letak kat situ aku yakin 100% yang pas kompom KALAH

Firdaus AMK PKR said...

salam perjuangan..
sudah lebih sebulan saya xsurf blog siasah ni..
dan mendapati kawan2 saya pun dah jarang ke blog ni..
bz dgn karier agaknya..
saya pun turut sama..

Tekong Darat kim salam saya pada kawan2 pihak PR di blog ni ya!

InsyAllah..saya dan AMK PKR akan bantu jentera PAS menempuh PRK di KT nanti..
adakah sejarah berulang seperti PRK Permatang Pauh?
tunggu..
InsyAllah PAS akan berjaya.

Ihya said...

Soal Menang atau Kalah ..itu adat bertanding. Mari kita semak Parlimen Kuala trengganu..

Kawasan tu dulunyapada bulan march 2008 di menangi BN oleh arwah timbalan menteri pendidikan. Maknanya kawasan itu mesti di pertahankan bermati-matian oleh BN. Bagi saya secara peribadi,kalaupun PAS kalah di situ atau sesiapa saja yang mewakilili pembangkang kalah di situ,tidak mendatangkan apa-apa faedah. Bagi PAS,kalah itu biasa. Menang itu yang LUARBIASA. Apa tidaknya..PAS dah terkenal dengan nama jolokan yang di beri BN seperti parti minta sedekah,parti ajaran songsang,parti miskin dan lain lain nama menjelekkan.

Tak mengapa,buruk dan baik datangnya dari Allah. Di takdirkan Allah,PAS kalah di kuala trengganu,kekalahan itu akan jadi medan muhasabah diri untuk menang pada masa akan datang. TAPI AWAS!! Kalau BN kalah di Kuala Trengganu. Kuala Trengganu adalah kubu kuat BN. Apa akan jadi pada moral ahli jika kekalahan berlaku?? Perlu di ingat,PAS sudah biasa melalui kekalahan.

Sama-sama kita nantikan keputusan mutakhir di rangkaian televisyen anda. "Dan Manusia merancang,Allah juga merancang maka perancangan Allah yang lebih baik"

zali said...

leh sombong nya...

salam pun pihak pr je...

jalan da!

perunding said...

selamat berjuang firdaus.
jenguklah siasah ni.

kita semua terus letak kan keyakinan utk menang,dan juga jangan lupa berharap kepada Allah utk diberi kemenangan.
Ya Allah ya Muhaimin berilah kami kemenangan .Amin.

zali said...

ustaz ihya berkata sengan sayugianya : Perlu di ingat,PAS sudah biasa melalui kekalahan.

terguris hati dengar...nak mintak simpati undi pun jangan la sampai macam tu...

zali said...

perunding kena mantapkan blognya dengan cerita atau berita yang lebih perkasa...

bukan dengan cerita dongeng pencen umur 55.

sekarang pencen 58 daa...

perunding said...

zali,
saya tetap terima sebagai galakan.
tima kasih.

Dewata Awan Berapi said...

dalam PR pas jatuh no 3 dibelakang pkr dan dap...

apa yg boleh dilakukan oleh pas...

baru dap gertak sikit berpeluh dahi hadi..

kalau dap tengking rasanya terus arwah org tua tu..

nak layan kerenah nuar dua alam lagilah pas tak larat..

pegi mampuslah pas...

SOFI WAHAB said...

jenguk-jenguklah blog saya ....sekadar berkongsi pandangan http://mutaligat.blogspot.com

Azizahns said...

terima kasih atas ingat ihya

Dewata Awan Berapi said...

ihya kata..

"Dan Manusia merancang,Allah juga merancang maka perancangan Allah yang lebih baik"

Betul tu....

Mengapa Allah tak bagi pas menang dan mentadbir negara...pas bukannya parti baru...sejak merdeka lagi parti pas ni dah ada...

Tentu ada hikmahnya yang kita tak ketahui.........

Dewata Awan Berapi said...

Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) bercadang mengenakan tindakan terhadap rumah-rumah ibadat bukan Islam yang menggunakan simbol-simbol kesucian Islam termasuk ayat-ayat al-Quran di bangunan mereka.

Ayat-ayat itu didakwa digantung di beberapa tempat di rumah ibadat mereka.

Malaysiakini difahamkan Jais akan mendapatkan penjelasan daripada pengurusan rumah ibadat terbabit sebelum tindakan tersebut diambil.

Ni apa crita ni...

Apa pendirian pas...sokong..ke tak sokong..

Penyokong2 pas akan kata "kita harus berbangga kerana org2 bukan islam SUDI menggantung ayat2 al-Quran di tempat ibadat mereka..."

Peh...bangga wooo..

Dewata Awan Berapi said...

Mula-mula...
KM bermata sepet tu berlagak macam khalifah Umar...

Kemudian...
Ada kafir keturunan ular yang dah pandai berkhutbah gunakan ayat2 al-Quran..

Seterusnya...
Sebuah parti yg terang2 membenci Islam pura2 memberi perutusan maal hijrah dengan berasa sedih dgn pembunuhan rakyat Palestin oleh israil di Gaza...

Akhirnya....
Menggunakan simbol-simbol kesucian Islam termasuk ayat-ayat al-Quran di tempat ibadat mereka.

SEDARLAH UMAT ISLAM.....
puak kafir ni tahu kelemahan kita dan menggunakannya..bertujuan untuk menghancurkan kita...

ular dan babi sudah memperbodohkan lembu.....

zali said...

dewata awan berapi...

memang berapi laa.

perunding said...

Dewata Awan Berapi said...
Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) bercadang mengenakan tindakan terhadap rumah-rumah ibadat bukan Islam yang menggunakan simbol-simbol kesucian Islam termasuk ayat-ayat al-Quran di bangunan mereka.

Jais tu kan di bawah pentadbiran kerajaan negeri.
exco agama selangor ialah Hassan Ali Pas.
kira awak puji lah tu ya.

perunding said...

Dewata Awan Berapi said...
Mula-mula... bla bla

perunding says,
tulisan awak yang ni semua betul.
cuba awak sendiri baca semula.

kecuali ayat terakhir,
dewata kata
ular dan babi sudah memperbodohkan lembu.....

zali said...

baru tadi kat tv3 berita nik ajis kata undi pas dapat pahala...dengar macam tu je sebab banyak gangguan...

tapi iya ke dapat pahala?

nik ajis macam tau je nak bagi pahala kat sapa nak bagi dosa kat sapa...

nik ajis tu tuhan ke?

dosa pahala urusan allah bukan urusan nik ajis...

berhentilah menjaja islam untuk kepentingan parti/dunia...tolong la...

MUZAFAR said...

Pilihanraya hanyalah pertandingan untuk memilih siapa wakil kita di Parlimen.

Janganlah sampai perbalahan kita sesama Islam seperti Islam berperang dengan Israel.

Siapa sebenarnya musuh kita ?

Kita berbalah bagai nak rak, sapa yang untung nanti ?

perunding said...

salam,

sapa solat wajib dapat pahala
sapa solat sunat tambah pahala
sapa puasa wajib dapat pahala
sapa puasa sunat tambah lagi pahala
sapa sedekah dapat pahala
sapa buat baik dapat pahala

sapa tak solat wajib dapat dosa
sapa tak puasa wajib dapat dosa
sapa buat jahat dapat dosa

sebesar zarah kebaikan dapat balasan baik
sebesar zarah keburukan dapat balasan setimpal.

ganjaran kemuncak pahala ialah syurga
balasan kemuncak dosa ialah neraka

Kita nampak orang mencuri,kita
kata entah dosa ke tidak.
Boleh ke gitu?

kita CUMA perlu mengatakan apa yang Allah kata kan di dalam Al-Quran.

Selepas itu kita berserah kepada Allah untuk mengharap Rahmah,Pengampunan, atau mendapat syafaat dari para Nabi Allah,Shuhada,Hafiz dan sesiapa yg diizinkan Allah.

Dewata Awan Berapi said...

perunding kata...

sapa solat wajib dapat pahala
sapa solat sunat tambah pahala
sapa puasa wajib dapat pahala
sapa puasa sunat tambah lagi pahala
sapa sedekah dapat pahala
sapa buat baik dapat pahala

sapa undi pas dapat pahala(NA kata)

kita CUMA perlu mengatakan apa yang Allah kata kan di dalam Al-Quran.
-----------------------------------
dalam al-Quran tak cakap pun undi pas dapat pahala....

Firdaus AMK PKR said...

salam..
dewata memang berapi...
tapi berapi biar kena tempat..
takut berapi guna arang yang xbetul..kan susah..
fahamilah tulisan saya ni dewata..
anda menulis menggunakan kesimpulan anda sendiri..

Zali..saya kim salam pada anda..hehe..
Zali percaya sangat pada laporan berita tv3?kaji dulu..
tapi xpelah..saya xde hak nak memaksa anda zali..

asalkan jangan berbalah..
kita berkempen secara demokrasi k.
insyAllah..

Firdaus AMK PKR said...

Info Terkini..

Presiden PAS Ustaz Hadi Awang sebentar tadi mengumumkan calon PRK KT ialah seorang ADUN Wakaf Mempelam Hj Wahid Endut sebagai calon PRk nanti..

salam perjuangan..

budak adil said...

salam sume...
mlm2 new year nie aku teringat pasal palestin..
ulama terkenal kat iran keluar kan fatwa mati syahid sesiape yg berjuang mempertahankan saudara islam kt sane..
so kite org islam sume apa bikin..!!!!!sume takut mati..kusyuk dgn duniawi..sedih aku org islam skang nih..sibuk dgn bangsa..agama yg utama!!!
aku sokong tok guru nik aziz ckp..
sokong umno dapat dosa...
pasal hudud pulak...
bile ckp bab nih aku pun goyang.tapi aku x takut,aku suka undang2 mcm nie di guna pakai..aku x buat salah.aku x rogol anak org..nk watpe takut hudud..kecuali sape yg rase nk buat jahat jer takut cite pasal hudud..pasni xde la anak melayu islam kite berani nk wat jahat..mat rempit pun xde..sosial akan berubah..kan elok????org umno jer yg x suke hudud.takut bayang2 sendiri..
dunia dh uzur,kite hidup skali jer.kite buat pilihan skarang.takut x sempat..byk kan pikir pasal akhirat nanti...
ekonomi akan down teruk tahun nie..so hati2 la sume..kite jer yg x nampak..sebenar nye ekonomi kite teruk gile..minyak murah pun x guna dah..
kesian kat kwn2 aku yg keje industri kt tempat aku nie..kilang2 sume asyik off jer.sebulan,2 mingggu kilang off....x bergaji..yg ada bini kene anta kt kampung..emmm.sedih.wasalam.

perunding said...

dalam Quran tak kata pun dadah haram.!!

memilih pemimpin adalah kewajipan.
mimilih kebaikan adalah kewajipan.

tuan pilih lah mana satu parti yg mendokong perintah Allah.

saya tak sebut kan.
cuba nak berhemah,tapi tak makan rupa nya.

perunding said...

Tahniah kepada Hj Wahid Endut terpilih sebagai calon Pas.
Beliau menang dengan majoriti paling besar di Dun Wakaf Mempelam Pru12 yg lepas.

Moga Allah memberi kemenangan kepada kita dalam bentuk
1.sokongan rakyat.
2.pilihan undi majoriti rakyat.
3.hati rakyat menyenangi kita.
4.jentera pilihanraya kita dari segi gerak kerja nya.

Moga Allah memudahkan semua urusan kita.Amin

Dewata Awan Berapi said...

salam...
perunding kata..

memilih pemimpin adalah kewajipan.
mimilih kebaikan adalah kewajipan.

tuan pilih lah mana satu parti yg mendokong perintah Allah.

Memang betul tu...
Dengar pun sedap...

TAPI...
Hakikatnya parti itu jugak mendokong perintah jin mata sepet (DAP -serpihan Pig Action Party)

buktinya...
Kes arak di Sgor..
Hudud -siapa yg melenting marah?

kalau Kelantan tak buat hudud..
kalau Kedah tak buat hudud..
mungkin nizar mampu..buat di Perak..
Tak pun suruh Khalifah Umar buat di PP...

Macamana pas nak menegakkan islam di Malaysia andainya dalam pr pun pas tak mampu bersuara...

Pas mungkin boleh jadi parti Islam yg dihormati kalau keluar PR dan cuba berdiri sendiri...
Tapi...sanggupkah pas tinggalkan kawin campur tu...

Sekadar pandangan................

Ihya said...

Patuh dan bersikap serta bersangka baiklah dengan Syari'at..

Dalam dunia yang sementara ini ada 2 pakej...

1. Pakej Firaun : penyakit wahan,cintakan dunia takut mati. jalan mudah kemajuan kebendaan semata-mata, kehebatan duniawi semata-mata dan kebanggaan dari segi kekuasaan dan kekayaan.

2. Pakej Rasul s.a.w : jalan daawah yang berliku,di baling batu semasa berdaawah bahkan ada sahabat yang di bunuh penguasa musyrik.Di zaman Rasulullah pun macam ada masalah juga. Contohnya, ada juga beberapa sahabat yang rasa tak puas-hati mengenai perjanjian Hudaibiyah dan ada yang berbeza pendapat mengenai beberapa perkara. Itu sebab diturunkan al-Qur^an. Mereka tetap patuh terhadap perjuangan.

Kalau boleh setiap perkara yang di bincang disini biarlah semua dapat memahami dam bersetuju. kalau tidak..benda yang di bincangkan akan berulang-alik. Ini akan menjadi masalah pada jiwa.

Taasub Pada Allah
Solawat Atas Rosul

tekong darat said...

aku setuju ngan ihya...
itu antara sebab aku kurang menulis akhir2 ni...tak ada kesudahan...balik2 hal babi timbul balik...puak2 taik yg baru join blog ni bukan nak baca komen2 lama...apa pun, aku tabik kesabaran perunding yg tak jemu layan kerenah puak2 buat bodoh...
cari laa kebenaran...rujuk laa alquran...bandingkan mana yg baik...aqal kita tak pernah sama mutu pemikirannya...aqal yg hebat hanya ada pada tok batin....

perunding said...

terima kasih satu kali utk dewata.


terima kasih banyak kali untuk ihya.

salam

perunding said...

tima kasih juga utk sahabat ku tekong,hu hu

bn@umno said...

alah letaklah mana-mana calon drpd pemimpin Pas pun, gerenti Pas pasti kalah.calon BN terlalu kuat untuk pemimpin Pas.lebih baik Pas bagi kemenangan percuma je lagi bagus drpd kena menanggung malu yg amat dasyat.kalau diambil kepala lembu sebagai calon untuk lawan pemimpin Pas pun, kepala lembu boleh menanglah inikan pula nak cabar calon BN yg jauh lebih kuat dan mempunyai banyak advatage drpd calon Pas yg kolot.

Ihya said...

Posting terbaru di www.dzulhaqq.blogspot.com

Jika ada kelapangan,singgah-singgahlah..jemput makan dan minum rohani di blog saya yg tak seberapanya..

Ihya said...

Sahabat sahabiah semua yang di rahmati Allah..

Jangan..jangan sekali kali anda semua bosan menulis,lebih lebih lagi dalam hal menerangkan kebenaran. yakinlah..bantuan Allah akan tiba..masa dan ketikanya saja.

bn@umno said...

hebat sgt ke calon Pas tu sehinggakan melengah-lengahkan mengumumkan calonnya itu?mmg mengada-gada sungguhlah si keparat pemimpin Pas ni.sebenarnya orang KT dah cukup matang untuk memilih calon yg betul-betul layak untuk menerajui kepimpinan di KT, dorang ni takkan mudah terpedaya dgn permainan kotor yg dicipta oleh Pas.

perunding said...

ada masa
kita think logically,
ada masa kita think politically,
ada masa kita think divinely.

kita teruskan usaha,
usaha itu sendiri telah memperolehi pahala.
kejayaan adalah anugerah dari Allah.
usaha itu pahala,
kuasa itu amanah.
kejayaan milik Allah.
kita merancang,perancangan Allah adalah terbaik.

MB Perak dari Pas,biarpun dari segi politiknya Pas minoriti kerusi.

Tiada mustahil,
biar logik akal kata mustahil,
hukum Allah ini boleh dilaksanakan dimana sahaja bumi Allah ini.
wassalam.

perunding said...

Wan Farid kalah hilang semua,
menang dapat semula.
cubalah.

tekong darat said...

bn@umno said...
hebat sgt ke calon Pas tu sehinggakan melengah-lengahkan mengumumkan calonnya itu?mmg mengada-gada sungguhlah si keparat pemimpin Pas ni.sebenarnya orang KT dah cukup matang untuk memilih calon yg betul-betul layak untuk menerajui kepimpinan di KT, dorang ni takkan mudah terpedaya dgn permainan kotor yg dicipta oleh Pas.

NI ORANG DIPANGGIL MANGKUK AYUN...
KAN NGKO KATA TAK HEBAT...JADI TAK HEBAT LAA...NGKO BUKAN KISAH ORANG LAIN KATA APA PUN...BODOH..MANGKUK@AYUN...

bn@umno said...
alah letaklah mana-mana calon drpd pemimpin Pas pun, gerenti Pas pasti kalah.calon BN terlalu kuat untuk pemimpin Pas.lebih baik Pas bagi kemenangan percuma je lagi bagus drpd kena menanggung malu yg amat dasyat.kalau diambil kepala lembu sebagai calon untuk lawan pemimpin Pas pun, kepala lembu boleh menanglah inikan pula nak cabar calon BN yg jauh lebih kuat dan mempunyai banyak advatage drpd calon Pas yg kolot.

January 1, 2009 4:41 PM

SENDIRI TANYA, SENDIRI JAWAB...PERLUKAN LAYANAN ISTIMEWA UTK KOMEN MACAM TU KER?...PTTUIH!!..BLAH

blues untuk rakyat said...

halamak...


puak2 umno ni masih bercakap SOMBONG....


sebelum ni depa cakap sombong.... 6 negeri kene tawan....


ni masih bercakap sombong.... halamak...... tak insaf lagi nampak nye....

Ihya said...

Zali,

Terima kasih sudi bertandang ke www.dzulhaqq.blogspot.com . Jawapan sudah saya beri.

tok_gajah said...

selama lebih 50 tahun UMNO memerintah, yg mendapat lebih keuntungan ialah kaum cina dan india.

tetapi malangnye, kaum bangsat ini lah yg hampir meruntuhkan kerajaan BN/UMNO.

kauma bangsat ini telah berjaya memecah belahkan kaum melayu.

kaum melayu berpecah kepada 3 team yg sangat belainan pendapat. cuma 1 team sahaja yg menyokong kerajaan BN/UMNO.

kaum bangsat ini telah berjaya bersatu padu dlm satu parti iaitu DAP.

kaum melayu dari team PAS dan PKR menambah kuatkan perpaduan kaum bangsat ini dgn bersatu dlm Pakatan Rakyat.

hairan sungguh! mengapa PAS boleh terlibat menyokong kaum bangsat ini? - sedangkan UMNO yg telah banyak berjasa kepada kaum bangsat ini, akhirnye mengkhianati UMNO.

ada kah tidak mustahil kaum bangsat ini akan mengkhianati PAS dan PKR pula?

kaum melayu dlm PAS dan PKR harus sedar bahawa niat kaum bangsat ini menyokong PAS/PKR semata mata untuk berkuasa bagi diri mereka, BUKAN KERANA AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.

perunding said...

ulangan ya tok

tekong darat said...

HABIS TOK NI ORANG PAS KER UMNO?
KALAU ORANG UMNO, AKU BOLAYAN...
SEBAB NI KATA2 ORANG KECEWA SEBAB KONONYA DIKHIANATI...
APA PUN, BENARLAH YG DICAKAP OLEH PEMIMPIN KAMI SEBELUM NI BAHAWA UMNO MEMANG MEMPERKAYAKAN KAUM LAIN...

Dewata Awan Berapi said...

salam...

HABIS TOK NI ORANG PAS KER UMNO?
KALAU ORANG UMNO, AKU BOLAYAN..

Inilah soalan 'bodoh piang' yg pertama aku dengar utk thn 2009 ni.

Bahasa berkias sikit mulalah menggaru kepala..tak paham..pastu marah tak bertempat

Dasar 'akai pendek'.......

bn@umno said...

blues untuk rakyat

sebenarnya puak umno bukannya sombong spt yg ko tuduh.ape yg puak umno cakap tu MMG KENYATAAN YG TIDAK BOLEH DISANGKALKAN LAGI.kau kena terima kenyataan yg PR sudah retak dan sedang tunggu belah.tegok semalam di TV3 menyiarkan kenyataan bekas menteri selangor(Tan Sri Taib Muhammad)mengatakan yg PR sudah goyang dan tunggu masa untuk rebah.

bn@umno said...

tokong darat,

nape ko pun macam 'blues untuk rakyat' yg tak boleh menerima hakikat yg PR yg ko sanjung macam tuhan tu dah tak kukuh lagi?ko sepatutnya kena terima takdir yg telah ditentukan olehNYA.aku cukup tak paham dgn sikap bahlul dan piang ko tu.kalau ko rasa yg PR tu dah lemah dan tak boleh diharap, lebih baik ko sokong je Umno yg boleh membawa kepada pembangunan negara.

Ihya said...

Zali ..jawapan terkini ada untuk anda..

tekong darat said...

Takdir apa yg ngko mangkuk@ayun?..ngko tu bkn pcaya tuhan..nyampah aku..kwn2 smua,baca komen2 mangkuk@ayun ms bln 9 2007..org ni mmg truk..jgn layan org ni..otaknya bodoh..hatì glap..blah..bodoh,kata2 mat taib pun bt modal tlis komen..pkai la kata2 mana2 ustat jakim ke..ada gak org lain nk pcaya..pttuh!!

aisal said...

nk berhujah x masuk akal,
alasan dangkal sentiasa diberi,
kalau kail panjang sejengkal,
ilmu di dada perlu diisi.

Tiada isi yang agak cemerlang,
Hanya simplistic sentiasa diberi,
Perkara sama terus diulang,
Angkat bakul ekor sendiri.

Bila bercakap perlu teliti,
Agar kredibiliti terus dihargai,
Bercakap kosong menjatuhkan diri,
Buat malu islam hadari.

Tengok umur dah agak malap,
Tapi idea amat berkarat,
Umpama merangkak dalam gelap,
Bagai berlari tersekat-sekat.

Dulu-dulu jatuhkan raja,
Sultan di”menate’kan bagai binatang,
Bagaimana hendak rakyat percaya,
Hilang penderhaka lahirlah petualang.

Bangsa melayu ciptaan Tuhan,
Begitu jugak bangsa yang lain,
Sedarilah saudara kalau menumpang,
Taatilah Allah dan firmannya yg lain.

Teras perjuangan bersemangatkan melayu,
Fahaman kebangsaan adalah
ideologi,
Nikmat dunia yg selalu diseru,
Bila mati hinanya diri.

Besarnya cakap bangganya diri,
Bagai negara dia yang punya,
Dasar manusia tak sedar diri,
Hukum Tuhan pun mereka hina.

penyambung perjuangan orang yang begini,
tanda awal ideologinya kan musnah,
kelihatan bercakap mcm x bervisi,
layak berbicara di sekolah rendah.

kalau mat ta it diambil rujukan,
jelaslah ceteknya yg empunya fikiran,
org begitu dah ketinggalan zaman,
sesuai menjadi orang utan.

Pada tekong bersabarlah diri,
Tiada istilah kita teranayai,
kita takkan selalu begini,
datangnya rahmat hilanglah batilnya.

tekong darat said...

hehe...
tang penutup yg buat aku semangat...apa pun, blah laa mangkuk@ayun

zali said...

lagi pantun semangat untuk tokong :

Pada tekong...apa lagi,
Tiada istilah kau tu berani,
Tak kan selamanya kau nak begini,
di kuda dap malam ke pagi...

perunding said...

saya import ya cikgu aisal

hu,hu

Ihya said...

perunding..

jawapan komen saya dah beri..

tekong darat said...

macamana ngan laporan si pengulas akhbar hari ini kat rtm pagi2 buta tadi?..ada sapa2 buleh ulas?...hebat puak2 ni..orang sembahyang istikharah pun jadi isu...ustaz zali buleh ulas kot...

tekong darat said...

ada sapa2 istihar gencatan ke?...
ke semua dah gi palestin?...apapun, sangat kurang ajar menyambut tahun baru di saat umat islam palestin dok kena bom...
apapun pandangan orang lain, aku anggap sambutan konsert dan macam2 perangai beruk lagi pada sambutan masehi sangat kurang ajar...sangat biadap...

tekong darat said...

sorakan gemuruh umat islam sambut tahun masehi sama naiknya dengan sorakan puak yahudi yg berjaya bunuh orang palestin...puak tu akan cakap, ni adalah perang utk tanah...tapi percayalaa, ni perang terhadap islam...dari afghanistan, iraq, palestin, syiria, semuanya adalah perang terhadap islam...
jgn sekali2 dikaburkan dengan perang keganasan, perang minyak, perang ekonomi, dan macam2 bahasa anjing lagi utk menghalalkan perang ni...dan puak2 yang ada kat malaysia, jgn tertipu dgn bahasa diplomat2 ni...

appa macha @ p0kKo said...

Salam.
Maaf, lebih 2 bulan menyepi.Teringin nak jumpa rakan2 sekelian. Saya sudahpun memohon cuti seminggu & insyaAllah akan berada di Tmn Ibai, KT sepanjang tempoh kempen. Kpd rakan2 seperjuangan, jumpa di sana & selamat bekerja...

wassalam.

perunding said...

tu lah tekong.
selamat berjuang untuk pokko.
selamat berjuang Palestine.

pasal istikharah tu memang ada orang memalukan diri sendiri.

zali said...

sembahyang istikharah?
isu apa plak ni?

tahun baru...bukan setakat tu je...berduyun hingga penuh satu bilik yang kena cekup khalwat...itu kat situ,kat tempat lain?
rempit lagi?
mabuk lagi...

memang memualkan!

TAMING SARI said...

Salam,

Bila nak update siasah ni?

Pemalas betul...

atau dah xde isu nak diutarakan?

Penipu je PR ni...

Wallahhualam

tok_gajah said...

tok bukan PAS, UMNO pun bukan, jauh sekali PKR dan DAP.

tok mertabatkan kerajaan yg berwibawa, yg boleh memberi keamanan,kemakmuran dan kebahagian kepada semua rakyat.

setakat ini tok cuma dapati kerajaan BN pimpinan UMNO yg telah lulus ujian tok.

PAS, PKR dan DAP setakat ini telah gagal ujian tok.

biskut said...

Teresa Kok kecewa KDN haram Herald guna nama Allah


Jan 2, 09 7:44pm

Tindakan Kementerian Dalam Negeri (KDN) menggantung penerbitan akhbar mingguan Kristian Herald edisi Bahasa Malaysia sebagai "hadiah terburuk" tahun ini kepada penganut agama itu, kata ahli parlimen Seputeh.

"Tindakan KDN itu sangat tidak adil dan tidak munasabah kepada penganut Kristian yang hanya boleh membaca Bahasa Malaysia,” kata Teresa Kok.

"Ramai penganut Kristian dapat memantapkan kepercayaan mereka melalui Bahasa Malaysia dan selama ini beribadat dengan bahasa kebangsaan."

Beliau, yang juga exco kerajaan Selangor, mengulas sikap kementerian itu baru-baru ini yang diambil sementara menunggu keputusan mahkamah berhubung pertikaian penggunaan kata 'Allah' dalam penerbitan itu dengan KDN.

Mingguan itu – diedarkan di kalangan 850,000 penganut Katolik di Malaysia – hampir ditarik balik lesen penerbitannya tahun lalu kerana menggunakan nama "Allah" sebagai terjemahan perkataan "Tuhan".

Pihak berkuasa melarang perkataan "Allah" digunakan dengan alasan ia hanya boleh digunakan oleh orang Islam.

Tarikh penggantungan tersebut yang berkuatkuasa kelmarin akan berakhir selepas mahkamah memutuskan sama ada akhbar tersebut boleh menggunakan “Allah” atau sebaliknya.

Teresa menyifatkan tindakan KDN itu mendahului mahkamah yang belum diketahui keputusannya dengan pasti.

"Penggantungan KDN itu sehingga mahkamah putuskan, yang tidak sesiapa tahu bila, ibarat meletakkan kereta kuda di depan haiwan itu, kerana kementerian telah merampas keputusan mahkamah itu!" tambahnya.

Beliau berkata, kementerian menafikan hak bersuara dan mengeluarkan pendapat apabila mencampuri kandungan sebuah akhbar Kristian yang hanya dijual kebanyakannya kepada penganut Katolik, dan bukannya untuk edaran umum.

Sehubungan itu, beliau menggesa menteri berkenaan Datuk Seri Syed Hamid Albar menyemak semula keputusan Unit Penerbitan dan Unit Kawalan Teks al-Quran yang disifatkannya melanggar perlembagaan negara dan menambahkan kebencian masyarakat Kristian terhadap kerajaan BN.

sumber - Malaysiakini
http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com/2009/01/teresa-kok-kecewa-kdn-haram-herald-guna.html

Azizahns said...

sesekali bila difikirkan ....
antara bulan mac hingga oktober 2008
cara paklah mempertahankan pentadbiran dan parti daripada serangan pihak pembangkang dengan cara berhemah adalah lebih baik daripada membalas balik serangan hingga menyebabkan kekacauan.

TAPI saya fikir sudah sampai masanya kita pula membuat serangan balas terutama dalam prk terengganu ini.

zali said...

pesanan terbuka untuk BPN

penyampaian yang kadang kala terlalu extreme dan kurang ajar hanya akan mengundang padah...

ramai yang mula atau mahu beralih sokongan dan mula meluat dengan blog-blog orang umno...

cuba sesekali jenguk ke blog pro pas...dengan bahasa dan akhlak yang terpuji,dengan isu-isu yang kadangkala tak sentuh langsung hal politik,pengajaran islam yang cuba diterapkan mereka,melayan tetamu tanpa mengira fahaman politik...ini memang positif!

teruskan menjerit dan melalak tak tentu hala membelakangkan nilai-nilai murni dan etika islam sehingga satu masa nanti bila kita toleh belakang...baru kita sedar kita kini bersendirian...

GOMO said...

ZALI SAID...
ramai yang mula atau mahu beralih sokongan dan mula meluat dengan blog-blog orang umno...
cuba sesekali jenguk ke blog pro pas...dengan bahasa dan akhlak yang terpuji

PI LAH MABUK!!!
LU NI CAKAP MACAM BAGUS SANGAT!!!
HANG PI NUNTUT NGAN TOK BATIN SENOI TU!!! TAK HABIS LAGI NUNTUT TU!!!

LU SEKEJAP NAK MASUK UMNO... SEKEJAP MASUK PAS.... SEKEJAP MASUK KEADILAN....

HANG MASUK DAP JE LAH...
BOLEH JADI KOMUNIS!!!

HANG NI TAK PAKAI OTAK BILA BERCAKAP!!!
MACAM ANJING SANGGAP BATANG!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...