Wednesday, January 21, 2009

"Tidak masuk akal"

Kenyataan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Zahid Hamidi menghalang pegawai Pusat sertai mesyuarat anjuran kerajaan negeri Perak disifatkan sebagai tidak masuk akal.

Kenyataan itu juga melambangkan Zahid tidak sedar lagi walaupun kekalahan bertalu-talu dialami oleh Barisan Nasional (BN) khasnya di Kuala Terengganu.

Berita penuh Siasah Jumaat ini.

58 comments:

aisal said...

wah, hebatnya hj tok aids. ni la baru dinamakan demokrasi terpimpin !

mesti lebai-mangkuk susah hati....

pendikar gunung kriang said...

Sila lihat pandangan saya dalam blog saya bertajuk "Terima Kasih Zahid Atas Usaha Keras Mempercepatkan Kejatuhan BN" dalam: pendikargunung.blogspot.com/

perunding said...

nak mencari susah,
lupa ke Ali Rustam dah tobat tau.!

lebai-mangkuk said...

Lebai tak kesah semua tu. Lebai sedang sebok kuatkan strategi supaya dapat dicalunkan sebagai 'YB DAP dari gulungan ustaz dan ulamak' dlm negeri Perak dan Selangor.

Gulungan kami ini lah yang akan mengantikan MB dari PAS/PKR. Kerana wakil dari DAP melebihi dari wakil PAS/PKR.

Maka dengan itu DAP akan berkuasa penuh memerintah seperti di P Pinang.

Hidup PAS!
Hidup PKR!!
Hidup DAP!!!
Hidup Pakatan Rakyat !!!!!lebai mangkuksila klick

mat_terab said...

MENTERI UMNO YANG BANGANG.....
MENGGUNAKAN ISU LAPUK UNTUK MENEKAN PAKATAN RAKYAT....ORANG MACAM NI LA MENYEBABKAN RAKYAT MAKIN MELUAT KAT UMNO.....HARAP PI HAJI TAPI SIKIT PUN TAK DAPAT HIDAYAH.........

tekong darat said...

lain macam gelaran tok zali tu...

lebai-mangkuk said...

Cina MCA dan India MIC tu manusia yg sama. Dulu mereka berhimpun dalam BN. Setelah mendapat banyak 'keuntungan' mereka lari tinggal kan BN, mereka sokong DAP, PKR dan PAS.

Itu lah yg dinamakan 'bijak berpolitik' kiri makan kanan makan.

Sekarang mereka dah bersatu dlm DAP - diperkuatkan pula dgn sokongan PAS dan PKR.

Belum setahun jagung mereka berkuasa dah nampak hasil nye - 999 tahun pajakan tanah.
Kita tunggu, nanti kita akan saksikan banyak lagi keuntungan yg mereka akan perolehi.

Sebab - UMNO akan beri, untuk tarik sokongan mereka. PAS/PKR pun tolong bantu mereka kerana mahu sokongan juga.

Mereka akan mendapat 1001 keuntungan selagi melayu/Islam berpecah.

tekong darat said...

Steady la tok..mcm sial..

anonymous said...

Celcom tekad bantu Yahudi dan Galak Maksiat
Dikirim pada Januari 22, 2009 oleh HermanSamsudeen

boycott202Nampaknya teguran pemudawilayah melalui kenyataan yang dibuat berhubung isu Konsert Rihanna dipandang ringan oleh pihak Celcom (M) Berhad. Celcom yang bekerjasama dengan Syarikat Pineapple Concert Sdn Bhd untuk mengadakan konsert ternyata tidak peka terhadap sensitiviti rakyat negara ini yang sedang dilanda gejala sosial yang melampau.

Dengan begitu yakin mereka menyatakan bahawa Rihanna merupakan seorang artis yang berdisiplin dan bersih.

Walaubagaimana pun media pernah mendedahkan tentang kontraversi sebuah lagu beliau yang dianggap lucah dan menghairahkan iaitu lagu yang bertajuk -Sexuality.

Liriknya sememang mengambarkan pujukkan bagi perlakuan seksual dan ketika menyampaikan lagu berkenaan juga gaya-gaya erotik digunakan.

Celcom mungkin boleh beri jaminan bahawa beliau mungkin tidak akan menyanyikan lagu berkenaan di sini, tapi muda mudi kita tahu akan kewujudan lagu ini.

Rihanna mania yang sering berlaku ketika beliau mengadakan konsert juga sering menjadi tumpuan dimana para remaja dan muda mudi begitu taksub kepada artis ini. Inilah dia bentuk pengalihan pemikiran dimana muda mudi kita menerima hiburan itu sebagai satu cara hidup bukan sekadar hiburan.

Hiburan yang dibawakan ini juga tidak memberikan apa-apa manfaat buat masa depan muda muda ini.

Kenyataan Pengerusi Eksekutif Celcom, Datuk Shazali Ramli yang menganggap konsert ini diadakan sebagai tanda perhargaan buat pelanggan Celcom Xpax khususnya remaja hanyalah suatu strategi pemasaran bagi menarik golongan ini bersama Celcom.

Kelainan berhibur yang dijanjikan juga terlalu abstrak untuk digambarkan tetapi berdasar latarbelakang artis yang dijemput kita sudah dapat mengambarkan bentuk kelainan itu.

Jika Celcom ingin mengaut untung sekalipun, ini bukanlah cara terbaik kerana ianya akan meninggalkan gejala sosial yang tidak terkawal dalam masyarakat.

Rihanna akan kembali membawa wang yang banyak hasil tajaan Celcom dan duit itu akan turut masuk ke dalam akaun Kerajaan Amerika yang akhirnya akan menaja kezaliman Israel di Palestine.

Sementara itu remaja kita yang tinggal akan terkontang kanting mencari hala tuju. Celcom hanya meraih untuk tetapi yang rosak, yang rugi adalah remaja kita.

Maka dimanakah rasa tanggungjawab korporat yang seharusnya terpikul dibahu Celcom untuk membantu mengurangkan masalah sosial dinegara ini.

Celcom sebagai sebuah syarikat tempatan sewajar mengutamakan produk hiburan tempatan yang lebih menepati selera tempatan. Malah kita masih boleh mengawal artis tempatan dengan mudah berbanding artis luar yang selalu bersikap over dan tidak terkawal bila di atas pentas.

Pada tahun 2006 penganjur Konsert bagi kumpulan penyanyi wanita dari Amerika, Pussycat Dolls telah didenda sebanyak RM10,000 atau US$3,00 kerana melanggar etika dan syarat yang dikenakan.

Bagi penganjur mereka tak rugi apa sebab RM 10,000 itu kecil dan mereka boleh bayar. Masalahnya adalah remaja kita yang melihat konsert lucah yang menghairahkan itu. Mereka telah dirosakkan dengan kecelaruan sistem hiburan yang ada.

Artis-artis wanita khususnya yang dihasilkan di Amerika kini cenderung kepada persembahan erotik dan penyampaian lagu yang begitu seksi. Pada pandangan barat, artis yang bersih itu adalah artis yang tidak ambil dadah, jenayah dan alkohol sahaja. Walaubagai mana pun artis yang mengamalkan seks bebas, menyanyikan lagu lucah dan beraksi erotik masih dianggap bersih jika tidak melakukan tiga perkara yang disebutkan tadi.

Maka kami melihat bahawa pandangan Pengerusi Eksekutif Celcom juga di dasari dengan cara yang sama. Oleh itu kami bertegas untuk menolak kehadiran artis ini bagi menjaga akhlak dan juga masa depan belia dinegara ini.

Kami juga bertegas untuk menolak kehadiran Rihanna yang turut menjadi penyumbang kepada kezaliman Israel di Gaza.

Pemudawilayah akan menghantar memorandum bantahan pada esok petang (23 Januari) jam 3 petang di Ibupejabat Celcom di Jalan Raja Muda Abdul Aziz dan juga pejabat Puspal di Bangunan TH Perdana, Jalan Sultan Ismail pada jam 4 petang.

Sehubungan dengan itu mereka yang berminat untuk membuat bantahan dan wartawan dijemput hadir.

kaiban said...

org mcm nielah yg akan menghancurkan bangsa dan agamanya seperti fatah dan hamas.
tunggulah bila di bangunkan kali ke-2,baru sedar akan kesilapan

tok_gajah said...

Kerajaan negeri dibawah Pakatan Rakyat ada kuasa untuk membatalkan konsert tersebu. Mengapa tidak mahu batalkan?

Pemimpin2 PAS dlm Pakatan bagai mana? Tak de suara ke? atau ada suara tapi tak boleh pakai. Begitu hina nya PAS dlm Pakatan Rakyat.

Cuma tolong PKR dan DAP berkuasa, diri sendiri tidak berkuasa.

realaduka said...

tok gajah !! konsert tu di buat di kuala lumpur di bawak kerajaan BN
harap maklum

zali said...

tok gajah...

ustaz pas tak akan bersuara dalam soal ni sebab bukan senang nak 'jeling' negro beraksi lucah...

asyik tengok stacy dan elyana je...bosan la...rihanna la plak.

tambah pula tokeh dap kata 'tak apa maa itu cuma nyanyi saja...' pas pun terkemut-kemut mengangguk...

ajkumno.. said...

apsal lebai-mangkuk ayun tu tak da modal... boring tul .. dia ingat bloger kat sini bodoh dan mudah makan provokasi murahan.. budak pun tak tepengaruh nie kan org tua..

abe MIE 'TERJAH' said...

PAS menang tapi melayu tetap miskin dan tak ada kerja macam di Kelantan... dan selangorpun dah kena jangkitan chikungnya dari Kelantan, kerja tak ada tapi diperintah oleh PKR...

kesian, macam cerita pak pandir,
ayam menang tapi tanah tergadai...

(sekadar nasihat sebelum terlambat)

http://pkrpasdap.blogspot.com

ajkumno.. said...

haha... tok tok.... ada gigi ker tak nie.. sesat tah kemana... kalau selalu bg fakta merapu cam nie... mcm mana org nak sokong org umno nie... lain kali jangan merapu yer tok...

kan dah meludah ke muka sendiri...

CAM NA NIE >??? KONSERT NIE BERLANGSUNG KUALA LUMPUR BUKAN SELAGOR LA BONGOK.. HAHAHA... BN LA SEPATUT NYER KO KUTUK... TU LA JANGAN JADI PENCACAI BUTA TULI.... KAH... KAH... KAH....


Blogger tok_gajah said...

Kerajaan negeri dibawah Pakatan Rakyat ada kuasa untuk membatalkan konsert tersebu. Mengapa tidak mahu batalkan?

Pemimpin2 PAS dlm Pakatan bagai mana? Tak de suara ke? atau ada suara tapi tak boleh pakai. Begitu hina nya PAS dlm Pakatan Rakyat.

Cuma tolong PKR dan DAP berkuasa, diri sendiri tidak berkuasa.

January 21, 2009 8:17 PM

ajkumno.. said...
This comment has been removed by the author.
ajkumno.. said...

TAU KER KAT PAHANG NIE BERAPA RIBU PEKERJA KILANG DIBERHENTIKAN..
MANA PEGI KERAJAAN MEMBANTU MERINGANKAN BEBAN PERKERJA DI PAHANG??? JANAGAN NAK KUTUK NEGERI ORG... NEGERI SENDIRI TAK TERJAGA...
MACAM NAJIB CAKAP NEGARA NIE TAK TERJEJAS,,,, EKONOMI MANTAP...
MANTAP TENGKORAK KERING... INGAT RAKYAT BUTA... TENGOK LA PERTENGAHAN TAHUN NIE.. BERAPA BANYAK LAGI KILANG2 BESAR BUNGKUS...

January 21, 2009 10:35 PM
Delete

Fendy2177 said...

Takpe, bongkarlah kelemahan pakatan rakyat dan pentadbiran kerajaan negeri Kelantan, Perak, Selangor, Penang dan Kedah. Sorok lah kelemahan kerajaan pimpinan BN. Hampir setiap malam kita tgk tv menyiarkan masalah d negeri yang diperintah oleh PR, seolah-olah negeri lain diperintah oleh Malaikat, perfect. Biarkan, biarkan, biarkan Bn @ umNO dengan labu-labunya.

Sekarang kita berada dalam abad ke21. Golongan muda kini lebih rasional dan dapat menilai mana yang betul dan mana yang palsu. Teruskan berpolitik cara kuno, teruskan. Jangan terkejut dgr keputusan PRU-13 nnt.

Teruskan Zahid, terima kasih Zahid kerana membantu PR. Tindakan anda amat dialu-alukan. Ayuh orang Perak buat penilaian, ahli politik beginikah pilihan anda. Sanggup menindas rakyat dan bangsa sendiri kerana dendam politik. Kebajikan rakyat jatuh no2, yang penting hati puas. Tanda-tanda kematian umNO dan BN makin jelas, teruskan.

Sikit jawapan kepada si tolol, dari artikel yang lepas.

anonymous said...

Hoi! mangkuk ayun, tak pernah baca perlembagaan persekutuan ke?

Yang di istilahkan melayu itu mesti lah Islam. Jika dia murtad dah keluar dari agama Islam, makan dia bukan lagi di kategori kan melayu.


Kalau begitu, masuk Islam maksudnya masuk Melayu la ye. Keluar Islam, maksudnya keluar Melayu gitu. Bang, tolong lah bezakan bangsa dengan agama. Jangan jadi bodoh kerana politik.

inderasakti said...

Bagaimana seorang pemimpin yang beragama Islam boleh berfikiran begitu, seolah-olah menafikan hak rakyat dalam mengundi. Malahan peruntukan yang ingin disalurkan hanya kepada pemimpin BN seolah-olah menyatakan peruntukan tersebut hak mereka sedangkan ia adalah hak semua yang mengundi tidak kira penyokong BN atau PKR. Itu semua peruntukan yang datang hasil kutipan cukai. Beliau berfikiran seperti kebudakkan dan berfikiran dangkal.

tekong darat said...

dah cukup kot komentar dari rakan2..,.selamat berdiskusi...

firdaus said...

nama ja menteri tapi mentaliti sama ja dgn golongan bawahan(duit 50 ringgit dgn kain batik sehelai) kelas ketiga!
kesian...

bn@umno said...

Pas ni tak habih-habih nak buat kecoh.berita terbaru pemuda Pas buat bantahan pasal konsert Rihanna pulak.ape punca pendek akal pemuda Pas ni.disebabkan oleh parasit-parasit drpd Pas nilah yg menyebabkan ramai orang bukan islam memandang serong terhadap islam.tempoh hari buat bantahan konsert Inul sekarang ni buat bantahan konsert Rihanna pulak.kerja-kerja pemimpin-pemimpin Pas hanya buat bantahan je dan cukup bulan terima gaji.itu je pemimpin Pas yg mampu buat untuk rakyat iaitu hari-hari buat bantahan.aku cukup tak paham, kalaulah pemimpin Pas tu tak suka jgnlah pergi tegok tak siapa yg memaksa pemimpin Pas pergi tegok.Jgnlah kita menyekat hak kaum-kaum lain seperti Cina,India dan kaum-kaum lain yg inginkan hiburan.Pas ni mmg pentingkan diri sendiri dan tak penah nak memikirkan hak kebebasan orang lain sebab tulah kaum Cina dan India telah beralih menyokong BN.

tekong darat said...

Takda ke puak2 sealiran mangkuk@ayun ni nk bsuara tntg pndapat mamat sial ni?..ke stuju?..zali,amacm?

Fendy2177 said...

Macammana la agaknya ye rupa BN@UMno ni. Seorang yang beriman atau kutu? Melayu atau kapir. Konsert yang terang2 melalaikan serta mengundang masalah sosial pun disokong, siap bagi alasan utk orang cina dgn india lagi tu. Masalahnya, yang datang nnt ttu arah ramai yang melayu, terloncat sana, terkinja sini bagai berok. Dahlah menentang hukuman rotan pada peminum arak, apa ko takut sangat ni. Ko pun kaki tunggang jugak ke.

fadlah said...

betol kate Fendy2177

fadlah said...

betol kate Fendy2177

aisal said...

tgk dri kata2 dh tau dah bagaimana tingkahnya...agamanya dan gaya hidupnya...

2 x 5 jer dgn yg dok tindas palestine tu...

aisal said...

fendy,...

sya sebenarnya menyampah dgn sampah masyarakat tu. sya sentiasa memegang prinsip menghormati semua sahabat dan teman samada yg sealiran atau menentang arus...

cuma pemikiran yg sanggup mengadaikan akidah demi survival kepartian amatlah dikesali. semua yg agama kata seolah2 bertentang dengan cara hidupnya...islam ke kafir sebenarnya ni ?

aisal said...
This comment has been removed by the author.
aisal said...

tekong darat said...

lain macam gelaran tok zali tu...

-------------------------------------

tekong,

ada sesetengah org tu sanggup hina, kutuk diri sendiri utk cpai mtlmt.

kesian org begini...tukar la pic tu ke gmbr asal. letak gajah jer dh cukup..

lebai gajah mangkuk ...ok tak !

aisal said...

tahniah kepada semua warga UIA ! kita ttp senada......besok kita sembang lagi di tempat biasa !

tekong darat said...

Ok la tu cikgu..tp pkataan lebai tu tk brapa elok sbnrnya utk ayam org pencen tu..tk smpai pun taraf lebai..org melayu hormat lebai..org islam hormat lebai ni..jd,kalu nk dhormati,bt la kempen dgn cara terhörmat...kelembai mangkuk rasanya ok..pas2 gmbr tu ltak gmbr kelembai dlm buku2 dongeng melayu byk..ngam ho

zali said...

Antara perubahan yang patut dilakukan dalam BN menurut khir toyol ialah :

membuka keanggotaan kepada parti-parti yang berminat menyertainya, katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

>>ADA YANG MINAT KE?

Bagi pentadbiran kerajaan pula, beliau mencadangkan jumlah kakitangan kerajaan ditambah bagi membolehkan masalah yang dihadapi rakyat dapat diatasi segera dan lebih berkesan.

>>SEDANGKAN JAB.PERKHIDMATAN AWAM PUN NAK KECILKAN SAIZ KAKITANGAN AWAM...

Sebagai contoh, Petaling Jaya sebuah kawasan perbandaran yang besar dan akan dapat ditadbir dengan lebih berkesan jika pentadbirannya dipecahkan kepada tiga atau empat daerah,

>>LAGI BANYAK PECAH LAGI BANYAK KETUA...LAGI BANYAK PENING.

SAYA TAK PERCAYA TOYOL BOLEH MENCADANGKAN PERUBAHAN YANG GILA SEBEGINI...

tekong darat said...

Aik zali..jgn mrh sgt..tu calon ketua org muda..support la sket..tp,aku akui btl kata kamu..aku menghadapi situasi cmni..nnt dh ada bos,ada timbalan bos,ada plak naib bos atau penolong bos..pastu ada ketua penolong bos..yg kuli tggl 4-5 org..

anonymous said...

tekong darat said...

Steady la tok..mcm sial..

January 21, 2009 3:38 PM


sdr tokong karat, nampak sangat dungu dan kebudak-budak kan.

Jangan tunjuk kan kebodohan anda di sini.

anonymous said...

penyokong2 PAS dan PKR, anda jangan terlalu yakin bahawa Pakatan Rakyat akan berkuasa memerintah di Malaysia.

PAS dengan negara Islam nya.

PKR(DSAI) dengan angan2 jadi PM nya.

DAP dengan anti-Islam nya.

Sebagai contoh, di P Pinang, PAS langsung tidak mendapat tempat dlm pentadbiran negeri itu.

Di Selangor, PAS cuma ada macam lemukut du tepi gantang sahaja.

Di Perak, walaupun mendapat jawatan MB, tetapi segala keputusan ditetapkan oleh DAP - PAS MB anguk2.

Penyokong Pakatan bukan tidak sedar perhal perkara ini, oleh kerana terlalu giarah untuk berkuasa, mereka buat2 tak tau.

Malangnya semua rakyat yg bijak sudah menyedari perkara ini.

Kemenangan PAS pada PRK KT tidak boleh di jadikan kayu ukuran kekuatan Pakatan Rakyat.

Kemenangan di PRK tidak ada kesan kepada pemerintahan negara. Rakyat melihat nya sebagai perkara kecil, itu sebab peratus mengundi berkurangan.

bn@umno said...

fendy2177,

ko jgnlah bagi masalah sosial sebagai alasan utk menentang konsert tu.contoh terbaik walaupun kerajaan Pas di Kelantan yg mengharamkan sebarang konsert yg diadakan di kelantan tapi orang Kelantanlah yg mempunyai kadar masalah sosial yg paling tinggi di Malaysia.kat KL tu, yg suka menimbulkan masalah sosial adalah kebanyakkannya warga kelantan.Ini mencerminkan yg Pas telah gagal mendidik warganya supaya menjadi orang yg baik.sebenarnya, masalah sosial timbul bukannya disebabkan oleh konsert tapi ia bergantung kepada individu itu sendiri.kalaulah seseorang individu itu nak menimbulkan masalah sosial maka timbullah jugak masalah sosial.masalah sosial ia tidak ada kena-mengena dgn konsert.kalaulah konsert boleh merosakkan akhlak seseorang, nape tak haramkan sj terus penggunaan Internet kerana dlm internet terdapat bermacam-macam sumber maklumat yg boleh merosakkan akhlak seseorang?bagi aku, kalau nak haramkan konsert, internet pun kena diharamkan jugak barulah masalah sosial dapat dibendung.betul tak?mmg ko ni dasar otak lembu yg tak boleh berfikir secara matang.

bn@umno said...

aku dah cukup masak dgn pemuda Pas ni yg suka berlakon dgn membantah konsert ni konsert tu tapi hakikatnya doranglah peminat no.1 lebih-lebih lagi kalau konsert tu melibatkan artis wanita yg mengenakan pakaian separuh bogel.kalaulah pemuda Pas tu ikhlas, nape tak membantah mengharamkan penggunaan Internet juga?mungkin kalau Internet diharamkan nanti kempunanlah pemimpin Pas ni nak melihat wanita seksi dan bogel atau telanjang dalam internet.siapa tahu pemuda Pas ni hari-hari melayari laman web lucah setiap hari utk memuaskan nafsu seks?kopiah dan serban kat atas kepala tidak mencermin keimanan seseorang tapi keimanan seseorang terletak pada hati yg ikhlas.seperti kata pepatah air yg tenang jangan disangka takde buaya.

tekong darat said...

mangkuk@ayun...
ngko jer kaki layan blue kat internet ni...orang lain tak...
sorang lagi mamat sial

tekong darat said...

manusia takda identiti...
tang mana dungu?...tang mana budak2 nya?...tang sial ker tang steady?...takda otak dan harap kopi pasta jer kat sini, tak payah cakap byk

zali said...

saya memang kagum dengan bn@umno...

beliau tak ragu-ragu mengeluarkan pendapatnya atau apa yang dia percaya.

beliau terlalu telus,ikhlas,jujur dalam setiap komennya.

beliau berjaya merealisasikan 'dari dalam bawa ke luar' dan bukan lain di dalam lain di luar.

dalam dunia sekarang ni...ramai yang 'terhad' bercakap atau menulis kerana memikirkan konsep dan pandangan orang lain...tapi tidak bn@umno.

tabik buat bn@umno!

bn@umno said...

tekong,

ko ni manusia ke ape?ake heran dgn ko, ape jenis manusia ko ni?sedangkan haiwan pun ada kemahuan seks dan ko sebagai manusia takde nafsu seks?kalau macam tu potong jelah si ANU ko tu lagi bagus.ko jgn nak tunjuk alim kononnya tak penah layari laman web blue.besar kemungkinan kolah peminat no.1 laman web blue ni.sebagai manusia, lebih-lebih lagi lelaki biasalah kalau sekali-sekala tonton atau layari laman web blue ni.maklumlah manusia ni bernafsu.cuba ko bagi tahu aku, manusia atau lelaki mana yg tidak mempunyai nafsu seks?mungkin ko sorang je kot yg tidak mempunyai nafsu seks.atau ko ni bernafsukan kaum sejenis ko kot.

bn@umno said...

aku dapat rasakan yg pemimpin Pas ni dah angggap seks ni macam sesuatu yg kotor.tanpa seks, aku rasa pemimpin Pas sekarang ni takkan berada di dunia ni.kalau seks tu kotor,aku sarankan supaya semua pemimpin Pas ni supaya potong terus jelah ANU dorang maklumlah bagi pemimpin Pas ni seks ni sesuatu yg jijik.

firdaus said...

DAP anti Islam kerana mereka tidak faham tentang Islam dan diberi imej dan tanggapan yang jahat dan buruk terhadap hukum Allah swt iaitu hudud oleh umno.

TAPI

umno yang mengaku Islam pulak anti Islam mcm mana?...

anonymous said...

tekong darat said...

manusia takda identiti...
tang mana dungu?...tang mana budak2 nya?...tang sial ker tang steady?...takda otak dan harap kopi pasta jer kat sini, tak payah cakap byk

January 22, 2009 5:19 PM


kalau manusia yg bijak dan ada kehormatan diri, dia akan mengulas sebarang komen dgn cara ilmiah dan logik, bukan terus mengutuk tanpa sebarang erti.

kalau dah tak mampu mengulas sebarang komen, adalah lebih baik berdiam diri - jangan tunjuk kan kebodohan diri sendiri.

Fendy2177 said...

Anon, berfaktanya komen mangkuk@ayun tu kan. Sama la macam hang, masuk islam bermakna masuk melayu, keluar islam sama macam keluar melayu. Bernas sungguh, syabas cendikiawan umNO. Teruskan usaha anda bermain kata-kata berpaksikan emosi. Ada masa, layan lah blog siasah (sudah ttu), msomelayu, tukartiub, penarikbeca dan lain-lain. Pasti terbuka minda dan lebih matang berhujah.

anakkancil said...

bn@umno said...
Pas ni tak habih-habih nak buat kecoh.berita terbaru pemuda Pas buat bantahan pasal konsert Rihanna pulak.ape punca pendek akal pemuda Pas ni.disebabkan oleh parasit-parasit drpd Pas nilah yg menyebabkan ramai orang bukan islam memandang serong terhadap islam.tempoh hari buat bantahan konsert Inul sekarang ni buat bantahan konsert Rihanna pulak.kerja-kerja pemimpin-pemimpin Pas hanya buat bantahan je dan cukup bulan terima gaji.itu je pemimpin Pas yg mampu buat untuk rakyat iaitu hari-hari buat bantahan.aku cukup tak paham, kalaulah pemimpin Pas tu tak suka jgnlah pergi tegok tak siapa yg memaksa pemimpin Pas pergi tegok.Jgnlah kita menyekat hak kaum-kaum lain seperti Cina,India dan kaum-kaum lain yg inginkan hiburan.Pas ni mmg pentingkan diri sendiri dan tak penah nak memikirkan hak kebebasan orang lain sebab tulah kaum Cina dan India telah beralih menyokong BN.

January 22, 2009 6:53 AM

Nabi Muhammad dad menceritakan pada sahabat iaitu di akhir zaman perkara kemaksiatan akan dijulang dan di agungkan tapi perkara arah kebaikan akan di cerce dan dihina.Lihat lah betapa benak dan hitam legam hati org bn@umno..Adakah ia Islam...hanya allah yg tahu...Harap ianya bukan dari kalangan org Islam yg membuat kenyataan ini

tekong darat said...

byk kali aku ungkap pkataan camni..
memang khas utk mereka yg berperangai macam tu dan buat2 macam tu...ngko pun sama...kalau nak sangat aku panggil camtu, buat2 bodoh laa kerap2 sket...

ajkumno.. said...

MASYALLAH.. MASYALLAH..
BN@UMNO SUDAH LA BERCAKAP PASAL BAB AGAMA KALAU DAH TAU DIRI TU JAHIL AGAMA... SEKS DALAM ISLAM ADA HUKUM2 NYER BUKAN IKUT NAFSU..
MEMANG LA BINANTANG PUN MEMPUNYAI NAFSU.. TAKAN KO NAK IKUT MCM BINANTANG.. KITER KAN ORG ISLAM OPPS LUPA KO ORG KAFIR KOT.. SORRY.. SEKS TU AKAN DIANGAP KEJI JIKA DI GUNAKAN DI LUAR LUNAS2 ISLAM..

EN ZALI OII BIMBING LA SIKIT PUAK KAMU NIE.. JANGAN KERANA TAKSUB KEPADA BN ANDA BESEKOKOL NGAN ORG YG TERPESONG AKIDAH AGAMA...




Blogger bn@umno said...

aku dapat rasakan yg pemimpin Pas ni dah angggap seks ni macam sesuatu yg kotor.tanpa seks, aku rasa pemimpin Pas sekarang ni takkan berada di dunia ni.kalau seks tu kotor,aku sarankan supaya semua pemimpin Pas ni supaya potong terus jelah ANU dorang maklumlah bagi pemimpin Pas ni seks ni sesuatu yg jijik.

January 22, 2009 7:46 PM

ajkumno.. said...

CARA BN@UMNO NIE BRHUJAH DAPAT DINILAI OLEH BLOGER DISNI.. CUMA YG TAK BERAKAL JER SETUJU DGN APA YG BN@UMNO SESAT NIE CAKAP

BN@UMNO ORG ISLAM DIAJAR MENGAWAL NAFSU ATAU MENGHINDARI DARI PEKARA2 YG MENDATANGKAN NAFSU SYAITAN ATAU LEBIH SENANG KO FAHAM NAFSU BINATANG...

AKU TAU KO JAHIL DALAM AGAMA TAPI JANGAN MALUKAN DIRI KO SENDIRI..

"PERHATIKAN PETIKAN AYAT BN@UMNO NIE" - (sebagai manusia, lebih-lebih lagi lelaki biasalah kalau sekali-sekala tonton atau layari laman web blue ni.)


MASYALLAH!!! MASYALLAH... AGAK NYER DIA DUK AJAR ANAK LELAKI DIA TENGOK WEB BLUE KAT UMAH)

P/s NIE LA PENGIKUT ISLAMHADARI...
BN@UMNO......


Blogger bn@umno said...

tekong,

ko ni manusia ke ape?ake heran dgn ko, ape jenis manusia ko ni?sedangkan haiwan pun ada kemahuan seks dan ko sebagai manusia takde nafsu seks?kalau macam tu potong jelah si ANU ko tu lagi bagus.ko jgn nak tunjuk alim kononnya tak penah layari laman web blue.besar kemungkinan kolah peminat no.1 laman web blue ni.sebagai manusia, lebih-lebih lagi lelaki biasalah kalau sekali-sekala tonton atau layari laman web blue ni.maklumlah manusia ni bernafsu.cuba ko bagi tahu aku, manusia atau lelaki mana yg tidak mempunyai nafsu seks?mungkin ko sorang je kot yg tidak mempunyai nafsu seks.atau ko ni bernafsukan kaum sejenis ko kot.

January 22, 2009 7:40 PM

ajkumno.. said...
This comment has been removed by the author.
ajkumno.. said...

Blogger ajkumno.. said...

CARA BN@UMNO NIE BRHUJAH DAPAT DINILAI OLEH BLOGER DISNI.. CUMA YG TAK BERAKAL JER SETUJU DGN APA YG BN@UMNO SESAT NIE CAKAP

BN@UMNO ORG ISLAM DIAJAR MENGAWAL NAFSU ATAU MENGHINDARI DARI PEKARA2 YG MENDATANGKAN NAFSU SYAITAN ATAU LEBIH SENANG KO FAHAM NAFSU BINATANG...

AKU TAU KO JAHIL DALAM AGAMA TAPI JANGAN MALUKAN DIRI KO SENDIRI..

"PERHATIKAN PETIKAN AYAT BN@UMNO NIE" - (sebagai manusia, lebih-lebih lagi lelaki biasalah kalau sekali-sekala tonton atau layari laman web blue ni.)


MASYALLAH!!! MASYALLAH... AGAK NYER DIA DUK AJAR ANAK LELAKI DIA TENGOK WEB BLUE KAT UMAH)

P/s NIE LA PENGIKUT ISLAMHADARI...
BN@UMNO......


Blogger bn@umno said...

tekong,

ko ni manusia ke ape?ake heran dgn ko, ape jenis manusia ko ni?sedangkan haiwan pun ada kemahuan seks dan ko sebagai manusia takde nafsu seks?kalau macam tu potong jelah si ANU ko tu lagi bagus.ko jgn nak tunjuk alim kononnya tak penah layari laman web blue.besar kemungkinan kolah peminat no.1 laman web blue ni.sebagai manusia, lebih-lebih lagi lelaki biasalah kalau sekali-sekala tonton atau layari laman web blue ni.maklumlah manusia ni bernafsu.cuba ko bagi tahu aku, manusia atau lelaki mana yg tidak mempunyai nafsu seks?mungkin ko sorang je kot yg tidak mempunyai nafsu seks.atau ko ni bernafsukan kaum sejenis ko kot.

January 22, 2009 7:40 PM

January 23, 2009 8:25 PM

ajkumno.. said...

Blogger ajkumno.. said...

CARA BN@UMNO NIE BRHUJAH DAPAT DINILAI OLEH BLOGER DISNI.. CUMA YG TAK BERAKAL JER SETUJU DGN APA YG BN@UMNO SESAT NIE CAKAP

BN@UMNO ORG ISLAM DIAJAR MENGAWAL NAFSU ATAU MENGHINDARI DARI PEKARA2 YG MENDATANGKAN NAFSU SYAITAN ATAU LEBIH SENANG KO FAHAM NAFSU BINATANG...

AKU TAU KO JAHIL DALAM AGAMA TAPI JANGAN MALUKAN DIRI KO SENDIRI..

"PERHATIKAN PETIKAN AYAT BN@UMNO NIE" - (sebagai manusia, lebih-lebih lagi lelaki biasalah kalau sekali-sekala tonton atau layari laman web blue ni.)


MASYALLAH!!! MASYALLAH... AGAK NYER DIA DUK AJAR ANAK LELAKI DIA TENGOK WEB BLUE KAT UMAH)

P/s NIE LA PENGIKUT ISLAMHADARI...
BN@UMNO......


Blogger bn@umno said...

tekong,

ko ni manusia ke ape?ake heran dgn ko, ape jenis manusia ko ni?sedangkan haiwan pun ada kemahuan seks dan ko sebagai manusia takde nafsu seks?kalau macam tu potong jelah si ANU ko tu lagi bagus.ko jgn nak tunjuk alim kononnya tak penah layari laman web blue.besar kemungkinan kolah peminat no.1 laman web blue ni.sebagai manusia, lebih-lebih lagi lelaki biasalah kalau sekali-sekala tonton atau layari laman web blue ni.maklumlah manusia ni bernafsu.cuba ko bagi tahu aku, manusia atau lelaki mana yg tidak mempunyai nafsu seks?mungkin ko sorang je kot yg tidak mempunyai nafsu seks.atau ko ni bernafsukan kaum sejenis ko kot.

January 22, 2009 7:40 PM

January 23, 2009 8:25 PM

ajkumno.. said...

Blogger ajkumno.. said...

CARA BN@UMNO NIE BRHUJAH DAPAT DINILAI OLEH BLOGER DISNI.. CUMA YG TAK BERAKAL JER SETUJU DGN APA YG BN@UMNO SESAT NIE CAKAP

BN@UMNO ORG ISLAM DIAJAR MENGAWAL NAFSU ATAU MENGHINDARI DARI PEKARA2 YG MENDATANGKAN NAFSU SYAITAN ATAU LEBIH SENANG KO FAHAM NAFSU BINATANG...

AKU TAU KO JAHIL DALAM AGAMA TAPI JANGAN MALUKAN DIRI KO SENDIRI..

"PERHATIKAN PETIKAN AYAT BN@UMNO NIE" - (sebagai manusia, lebih-lebih lagi lelaki biasalah kalau sekali-sekala tonton atau layari laman web blue ni.)


MASYALLAH!!! MASYALLAH... AGAK NYER DIA DUK AJAR ANAK LELAKI DIA TENGOK WEB BLUE KAT UMAH)

P/s NIE LA PENGIKUT ISLAMHADARI...
BN@UMNO......


Blogger bn@umno said...

tekong,

ko ni manusia ke ape?ake heran dgn ko, ape jenis manusia ko ni?sedangkan haiwan pun ada kemahuan seks dan ko sebagai manusia takde nafsu seks?kalau macam tu potong jelah si ANU ko tu lagi bagus.ko jgn nak tunjuk alim kononnya tak penah layari laman web blue.besar kemungkinan kolah peminat no.1 laman web blue ni.sebagai manusia, lebih-lebih lagi lelaki biasalah kalau sekali-sekala tonton atau layari laman web blue ni.maklumlah manusia ni bernafsu.cuba ko bagi tahu aku, manusia atau lelaki mana yg tidak mempunyai nafsu seks?mungkin ko sorang je kot yg tidak mempunyai nafsu seks.atau ko ni bernafsukan kaum sejenis ko kot.

January 22, 2009 7:40 PM

January 23, 2009 8:25 PM

ajkumno.. said...

Blogger ajkumno.. said...

CARA BN@UMNO NIE BRHUJAH DAPAT DINILAI OLEH BLOGER DISNI.. CUMA YG TAK BERAKAL JER SETUJU DGN APA YG BN@UMNO SESAT NIE CAKAP

BN@UMNO ORG ISLAM DIAJAR MENGAWAL NAFSU ATAU MENGHINDARI DARI PEKARA2 YG MENDATANGKAN NAFSU SYAITAN ATAU LEBIH SENANG KO FAHAM NAFSU BINATANG...

AKU TAU KO JAHIL DALAM AGAMA TAPI JANGAN MALUKAN DIRI KO SENDIRI..

"PERHATIKAN PETIKAN AYAT BN@UMNO NIE" - (sebagai manusia, lebih-lebih lagi lelaki biasalah kalau sekali-sekala tonton atau layari laman web blue ni.)


MASYALLAH!!! MASYALLAH... AGAK NYER DIA DUK AJAR ANAK LELAKI DIA TENGOK WEB BLUE KAT UMAH)

P/s NIE LA PENGIKUT ISLAMHADARI...
BN@UMNO......


Blogger bn@umno said...

tekong,

ko ni manusia ke ape?ake heran dgn ko, ape jenis manusia ko ni?sedangkan haiwan pun ada kemahuan seks dan ko sebagai manusia takde nafsu seks?kalau macam tu potong jelah si ANU ko tu lagi bagus.ko jgn nak tunjuk alim kononnya tak penah layari laman web blue.besar kemungkinan kolah peminat no.1 laman web blue ni.sebagai manusia, lebih-lebih lagi lelaki biasalah kalau sekali-sekala tonton atau layari laman web blue ni.maklumlah manusia ni bernafsu.cuba ko bagi tahu aku, manusia atau lelaki mana yg tidak mempunyai nafsu seks?mungkin ko sorang je kot yg tidak mempunyai nafsu seks.atau ko ni bernafsukan kaum sejenis ko kot.

January 22, 2009 7:40 PM

January 23, 2009 8:25 PM

sokongUmnoICU said...

salam..bn@umno,
semoga Allah bukakan hati ko..
amin..
ptama skali.konsert rihanna tu.
ermm aku nak ko jawab.ada ke konsert tu hanye dibuka pada masyrakat bukan islam sahaja??ada ke islam hadhari yng pmimpun ko agung2kan tu mnghalalkan konsert bebas mcm tu?

ko kne ingatm,konset tu trbuka,remaja2 islam pun akan bnyak terlibat scara terbuka nnti..
ko tak sayng ke myasarakt n ank2 ko t??
kalo kite ni truk kite jgn suh n jgn skali2 buat jaln untuk orng jdi mcm kite..

ermm..ko kne Ingat.dlam kitab Qowaid islam kata matlamat tak mnghalalkan cara..
so bukn jalanye buat konset untk dapatkan undian dri kaum2 len,sedngkn dlm masa sama akhlak n agama akn tergadai..
apa yng kita risokan skrng masyrakt islam..bkn masyrakat len..
kita ada aqidah n iman ,kte kne ptahan..
kalo ko rasa2 ko ada iman,ko kne ptahankan islam..kne bejuang untuk islam..semoga Allah rahmati kite semua..amin..

anai said...

sukenye tok hj zahid lihat komen korang....bkn ape die saje nk test market... tau2 ade je yg sokong die..apelaa,idea bodoh mcm tu pun ade jugok yg sokong,kroni ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...