Sunday, January 4, 2009

Hudud bukan masalah PAS- Aziz Bari

Pakar undang-undang perlembagaan, Profesor Dr Abdul Aziz Bari mencadangkan agar PAS dan Umno berfikir di luar kerangka politik bagi memastikan hudud dapat dilaksanakan dengan baik di negara ini.

Bagi beliau, hudud tidak akan menjadi masalah politik bagi PAS menjelang pilihan raya kecil Kuala Terengganu nanti.

Wawancara penuh dalam Siasah.

9 comments:

perunding said...

elok sangat tu.
Kj orait je.
berani je.

toksah kira sapa menang sapa kalah.
cuma cari apa yg betul.

Shakir Md Taha said...

Benar hudud bukan masalah PAS tetapi masalah UMNO sebenarnya

zali said...

hudud bukan masalah pas dan bukan juga masalah umno.

hudud masalah umat islam.

aisal said...

ziz...ziz, napelah saudara keluarkan statement ni....kan dah pecah lubang tu...

anakkancil said...

zali said...
hudud bukan masalah pas dan bukan juga masalah umno.

hudud masalah umat islam.

January 4, 2009 5:23 AM

umat islam seluroh dunia tak de masalah dengan hudud cuma orang umno je buat bagi ade masalah...cth:1 ketika dulu they all ade kate hudud nie pas yg reka...Tun mahathir bisa kate kalau di jlnkan hukom nie maka ramai rakyat Msia akan kudong tangan....masih kah kau ingat....

refah00 said...

Hudud adalah hukum Allah sama wajib dilaksanakan macam mana solat.Mengikut apa yang aku belajar dalam mazhab syafii sapa tal solat kerana malas hukum dia fasiq.Sapa tak solat kerana menafikan wajibnya hukum solat tu jadi kafir.Dalam masalah hudud ni tak tau lak aku.Tak ngaji habis lagi.

anakkancil said...

yANG AKU NGAJI PULAK MACAM NIE...SAPA DOK KONDEM YG HAK ALLAH PUNYA....MENGUCAP LAIN LA....

ainy said...

Hudud adalah undang2 Islam, undang2 Allah.

Al-quran sebagai panduan untuk hudud pun ada. kenapa tak gunakan panduan tu.

Jangan kata PAS atau UMNO, selagi kita islam dn tak amalkan islam (hudud misalnya), maka kita ni sama saja dgn amerika dan yang sewaktu dengannya

hamba_hina said...

toksah duk ckp la pasl hudud nie...

PAS pon dah senyap dah psl nie...

tu pon sbb kne sound ngn karpal singh...

kamon PAS,show a thing called firm please...!

kita duk sebok2 kempen boikot israel ngn amerika kerana kekejaman dan penindasan ke atas ISLAM dan palestin...

tp kenapa kita xboikot TALI BARUT AMERIKA anwar ibrahim yg menerima dana dan perhatian yg mencurigakan dari amerika...

CONTOH

MAHMOUD ABBAS(fatah)boneka amerika
JALAL TALABANI(presiden iraq selepas saddam)

dari sejarah,semua yg amerika pilih mst X BOLE PAKAI PUNYA...

pikir2 kan lah dgn hati terbuka...

hari kiamat nnt semua akan ditanya...
bkn yg jahat saja,tp yg bekerjasama pon kena jgk...!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...