Tuesday, January 27, 2009

BERANGKAT KE GAZA

28 Januari 2009
PRESIDEN PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bersama 19 lagi anggota rombongannya termasuk sembilan anggota Parlimen berlepas ke Gaza jam 10.30 malam ini. Mereka ke sana untuk melihat sendiri kemusnahan yang dialami rakyat Palestin di samping menyumbangkan sedikit sebanyak bantuan berupa sokongan moral dan material untuk meringankan bebanan umat Palestin yang diserang Zionis. Gambar oleh Azrul Edham.

70 comments:

jit tontoya said...

pergilah wahai perwiraku....

bantulah saudara kita semua di sana, hendak harapkan bekas pengerusi oic, hanya pandai berkokok sahaja.

bn@umno said...

mmg busy body sungguh orang Malaysia ni.Negara sendiri pun tak terurus nikan pulak nak menyibuk pasal negara orang pulak.berkenaan dgn bantuan pula, kat Malaysia ni masih terdapat ramai yg kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang TIDAK PULAK DIBANTU.kalau kat Malaysia ni rakyatnya hidup senang takkanlah rancangan 'Bersamamu' boleh disiarkan tiap-tiap hari Rabu 9.30pm pula.Alangkah bagus kalau bantuan ni disalurkan saja kepada rakyat Malaysia yg lebih memerlukan lagi bagus.Ini boleh diibarat sebagai 'gajah depan mata tak nampak, manakala kuman seberang laut tu nampak pulak.Kalau sekadar bantuan kat Gaza semata-mata nakkan publisiti murahan baik tak payah.

bn@umno said...

jit tontoya,

sedara engkau datang drpd palestine ke?sedara sebelah bapa engkau ke atau sedara sebelah mak engkau?cis pandai cakap orang pandai berkokok, habih kalau engkau berani sgt nape engkau tak ikut serta untuk bertempur dgn orang israel di palestine tu.kau nikan hebatkan?engkau ni hanya pandai berkokok je, tapi tak berani.bapok macam ko ni mana berani.kalau hanya pandai berkokok je baik tak payahlah.

zali said...

betul la kata bn@umno...

setakat pegi ambik gambar...siar dalam harakah dan siasah...

berlambak lagi orang pas sendiri yang perlu bantuan.

jalan daa!

TokBatinSenoi said...

jit tontoya said...

pergilah wahai perwiraku....

bantulah saudara kita semua di sana, hendak harapkan bekas pengerusi oic, hanya pandai berkokok sahaja.

@@@@@@@@@@.....

Betul ker dia orang tu perwira? Engko bior betul2 nih.. dah makan ubat ker belum?

bn@umno said...

menyampah sungguh aku tegok pemimpin PAS ni, sebelum berangkat nak bergambar-gambar lagi siap dgn bergambar dgn bendera malaysia lagi tu.dasar muka tak tahu malu.kalau ikhlas nak membantu, tak payah nampak bergambar-gambar dan nak hebohkan kepada seluruh rakyat. kalau boleh pemimpin PAS ni nak hebohkan kepada seluruh dunia kalau boleh.KECOH SUNGGUHLAH PEMIMPIN PAS NI.nilah contoh pemimpin PAS yg bermuka tebal yg memberi bantuan TIDAK secara ikhlas semata-mata nakkan publisiti murahan.

bn@umno said...

jit tontoya,

perwira kepala mangkuk hotak kau.muka-muka pemimpin PAS yg macam ni kau anggap wira?mmg banganglah koni.pemimpin PAS ni bukannya wira tapi pengecut.kalau betullah pemimpin PAS ni wira nape tak pergi berperang dgn orang Israel kat Palestine tu.kalau hanya pergi nak melihat masalah orang palestine baik duduk kat Malaysia je lagi baik kerana boleh jimat tiket kapal terbang pulak tu sambil memberi bantuan kepada rakyat yg teramat memerlukan bantuan kewangan lagi bagus.

jit tontoya said...

hoi bn@umno mangkuk jamban.
engkau itu yang bangang. orang seluruh dunia bersimpati dengan penduduk palestine,sedih dengan penderitaan mereka. kamu itu manusia biol. orang sial dan bodoh mana ada rasa kesian belas pada manusia. sial

jit tontoya said...

rakyat mangkuk jamban macam kau sahaja yang perlukan bantuan. orang mals berusaha. asyik nak harapkan bantuan kerajaan. jilat punggung wakil rakyat. tibai duit rakyat. menyalak macam anjing. kau tu manusia bahlol dan biol. bodoh

abe MIE 'TERJAH' said...

makan angin kat sana jea..kat yang jadi yahudi PAS juga sebab pecah belahkan melayu macam di palestin...

perwira atau permusnah?

http://pkrpasdap.blogspot.com

APIGM said...

yang korang gi sibuk-sibuk kutuk orang tu buat apa? kalau berani, pergi la sendiri. kutuk bukan main. orang pergi ke palestin tu nak sampaikan derma rakyat malaysia la, amanah, bukannya macam orang yang jahil pandai kutuk je. hasil takde. biarla orang nak buat kebaikan. apa ra..

peluru sesat said...
This comment has been removed by a blog administrator.
peluru sesat said...

Sampaikan derma tengkorak kau....

nak bagi derma 'bank-in' kan saja dah cukup...

ni tak lain dari gila publisiti...

peluru sesat said...
This comment has been removed by a blog administrator.
peluru sesat said...

nak tanya sikit....

Sapa bayar tiket flight tu???

bukan sorang dua tu...19 orang woooo

Hadi pakei duit sapa...duit pak diakah atau mak dia???????????????

Jangan pakai duit rakyat sudahlah...

peluru sesat said...

jit tontoya,

daripada bahasa yang ko gunakan, aku dapat agak ko ni mesti anak luar nikah....

mak bapak ko tak ajarkah ko bersopan santun sikit....

oop..lupa, anak luar nikah mana ada mak bapak....

mak ko mesti buang ko dalam lubang jamban sbb takut malu...

sebab itulah ko suka sebut jamban...

APIGM said...

nampak sangat jahil korang ni..
masa perang mana la nak dapat masuk palestin, pintu sempadan tutup.
korang ingat derma kat palestin tu boleh bank-in terus ke? bodohnya korang ni...woi, palestin kan kena sekatan ekonomi dengan israel.mana la ada bank boleh transfer...moga-moga hati korang tak terus gelap. kalau betul la korang(umno/bn) ni betul. tak perlulah nak kutuk-kutuk orang. serangan peribadi pulak tu..ish3...dunia akhir zaman.

APIGM said...

kawan, perang dengan yahudi takkan habis... cuba berbincang cara rasional sikit, jangan biarkan syaitan beraja di hati anda.. buangkan sifat marah tu jauh-jauh. k, nak tanya ni. kenapa korang marah sangat dengan Hadi tu? sebab dia makan duit korang ke? aku rasa tak mungkin...
Hadi tu mana ada kuasa nak guna duit rakyat, bukan MB pun. guna duit sendiri la...
janganla jumud sangat ingat orang pas ni semua miskin-miskin.

APIGM said...

kawan, perang dengan yahudi takkan habis... cuba berbincang cara rasional sikit, jangan biarkan syaitan beraja di hati anda.. buangkan sifat marah tu jauh-jauh. k, nak tanya ni. kenapa korang marah sangat dengan Hadi tu? sebab dia makan duit korang ke? aku rasa tak mungkin...
Hadi tu mana ada kuasa nak guna duit rakyat, bukan MB pun. guna duit sendiri la...
janganla jumud sangat ingat orang pas ni semua miskin-miskin.

dewata awan berapi said...

peluru sesat,

tak baik tuduh dia anak luar nikah...
anak luar nikah pun aku rasa tak macam perangai dia tu...

baik kau kata dia tu anak kacukan anjing + babi...

elok sikit bunyinya.....

jit tontoya said...

peluru sesat mangkuk jamban,

engkau itu bukan anak luar nikah. sebab yang menikah hanya manusia. engkau ini anak daripada bukan manusia. sebab itulah selalu tersesat. mungkin anak setan kau ni. sial.

jit tontoya said...
This comment has been removed by a blog administrator.
APIGM said...

wahai bn@umno,zali,tokbatinsenoi,peluru sesat,dewata awan berapi, kenapa kamu begitu marah dengan pas? apa salah pas kepada kamu? ataupun kamu ni semua diupah oleh jentera UMNO/BN untuk menimbulkan perbalahan dalam alam siber, cuba kamu contohi parti politik kat kedah, x kira parti,tetapi tetap bersatu,hanya bergaduh masa pilihanraya.biasa la tu. kita semua bersaudara, tak baik mencaci, kalau kamu marah sebut islam pun, ok, kalau dalam budaya melayu, tak elok kan menggunakan perkataan sumpah seranah. ini bukan budaya melayu, berbincang elok-elok. Ingat dengan kelembutan orang melayu...lembut-lembut tetapi berisi...jangan jadi macam samseng, nampak je kuat.tapi bila kena jentik sikit,kosong,takde apa.

APIGM said...

jit tontoya, sabar, jangan terpedaya dengan jerat musuh.jangan diikutkan perangai mereka.kamu islam kan? jangan menghina orang lain walaupun mereka menghina kamu.ada masanya nanti. mereka sendiri akan menerima penghinaan itu.bawak bersabar...jaga adab tu...
jangan kita menjadi lebih jahil daripada mereka.

tekong darat said...

puak2 mana laa ni...
aku pernah gak masuk laman sembang BPN...macam ni laa saiful kena taruk...sebenarnya macam ni laa cara puak2 penyokong kerajaan...
tak caya bukak blog depa...mie ker, peluru sesat ker(tutup profil plak, nasib baik aku tahu sapa ustat ni)...dewa ker...sama jer...
habis laa korang...yg sorang tu plak, tak habis2 mengarut...fakta tak tau...sistem tak paham...mengaaaarut jer kerjanya...
(habislaa aku kena serang)

p/s:saja nak provok puak BPN masuk sini...

dewata awan berapi said...

a PIG m,

betul kata kau tu...

tapi aku muskhillah dgn nick name kau tu...lain macan aje bunyinya...

APIGM said...

G untuk Gayong

APIGM said...

aku tak kisah orang yang menghina aku, sebab semua balasan akan dikenakan di akhirat.. Ingat kat akhirat sikit, insya-allah selamat. aku maafkan kamu wahai dewata, untuk kali ini sahaja.tapi jika kamu masih berdegil, hanya tuhan yang mampu melumpuhkan kata-kata nista kamu.

APIGM said...

kalau korang nak tahu,dah ramai orang islam malaysia yang pergi berjuang kat sana, palestine tu.korang je yang tak tahu. tak perlulah aku cakap pas ke parti apa ke, aku harap korang faham-faham sendiri.walaupun kat palestin tu bukan mak bapak kita.tetapi saudara seagama dengan kita.wajib ke atas kita untuk membantu mereka,kalau tak mampu memberi wang ringgit pun, kita harus mendidik bangsa kita agar mampu berjihad ketika diperlukan serta berdoa untuk saudara-saudara kita di-sana. bukannya dengan mengutuk saudara seagama dengan kita.

aisal said...

Maha Suci Allah,

Teman-teman seperjuangan samada yang sealiran atau menongkah arus..

Kita disini sebagai bangsa Melayu yang sinonim dengan sopan-santun dan kemuliaan pekertinya. Bahasa itu jiwa bangsa. Apatah lagi Islam itu agama kita. Islam mengajak kita untuk sentiasa mengamalkan amal maaruf dan nahi mungkar. Bukan sahaja daripada perbuatan malah tutur kata juga. Kita tidak akan digelar bangsa yang bertamadun sekiranya bicara, sopan susila dan tata peradaban kita sebegini rupa.

Apalah salah untuk kita berhujah menggunakan bahasa yang lembut dan tersirat penuh makna. Agama kita menegah untuk kita menghamburkan kata-kata yang kurang sopan dan tidak enak untuk didengar. Sentimen politik yang berbeza dan membuak-buak bukanlah wahana untuk kita mengorbankan susila bangsa kita.

Berbicaralah dengan adil dan saksama. Setiap bicara yang baik, berilmiah dan berfakta melambangkan tahap intelektual kita. Apparatus ini menjadi tahap pengukuran keturunan kita, sahsiah semasa dan mungkin kehidupan kita di alam sana.

Sahabat yang dimuliakan,

Sesekali menjengah laman siasah ini, kekadang hati kita terhibur dan adakalanya terluka. Namun jauh disudut hati, pasti kita akan berasa bangga kerana dapat mengutarakan pendapat dan pandangan menyokong fahaman yang kita anuti.

Subhanaalah, itulah perkataan yang begitu bermakna dalam hidup bila kita merasai dan melihat sendiri penderitaan rakyat Palestine. Sejujurnya saya belum berkesempatan untuk ke sana. Tetapi saya sentiasa mendapat berita dan informasi dari masa ke semasa daripada isteri saya iaitu seorang pegawai perubatan yang turut menabur jasa ke sana. Ingin sekali saya kesana tetapi pada masa tersebut tadika saya sedang menjalani pilihanraya.

saudara,

Dari itu, janganlah kita mengeji dan menghina, walau siapa sahaja yang ke sana samada yang berjubah atau bertali leher untuk membantu saudara kita, kerana sesungguhnya penderitaan mereka itu lebih hebat daripada mereka yang keudara dalam 'bersamamu'. Izinkanlah mereka pergi sebagai ganti diri kita yang berada di sini. Insafilah diri, hiasilah hati dengan sedikit rasa keimanan dan keinsafan kepada Tuhan. Bantulah mereka yang seagama walaupun tidak sebangsa dengan kita.

Semoga Tuhan akan merahmati kita semua.

aisal

aisal said...

Saudara Tekong,

Seimbas mrenung kta2 shabt, sya dpt mengerti " siapa itu ustaz".

Bermula dari hutan, menjadi pendakwah kemudian tersesat pula.

- dunia...oh dunia...sampai begitu sekali bertukar rupa.

zali said...

datuk presiden hadi mesti bawa sama ustaz lim kit siang,ustaz karpal,lebai lim guan eng dan tuan guru sheikh al juburi kan...

jangan lupa bawak bekal kfc,coke,barangan nestle...seluar levi's dan kasut timberland untuk kegunaan lasak ustaz-ustaz,lebai dan tuan guru sheikh kita tu...

pergilah wahai perwiraku...

guweeekkkkk.

M-16 said...

OIC kena paham maksudnye,,,,betul cakap kau bn@umno negara sendiri masih ada orang makan siput nak pergi negara orang...bukan gajah depan mata tapi KLCC depan mata tak nampak peluru M16 pulak depa nampak kita tengok saban hari kat tv malah muka isteri tpm merayu meminta sedekah untuk negara org...ini menunjukan apa?biar aku jawab ini menunjukan org melaysia dah peka peluru yang kecil bole nampak..nampak sangat tak bole menipu depa lagi..lagi pun itu duit depa pedulikan depa nak bagi siapa...selain patahkan sayap umno
terutama puteri dan putera patutlah
budak sekarang dah pandai lawan cikgu dgn hujah2 yg tak betul malah berkung fu lagi..dan bubarkan jugak jab.kebajikan masyarakat...bukan buat kerja pun
abis kan beras ajer patutlah beras kat melaysia kurang..soo tunggulah
peluru akan datang adiosss

realaduka said...

klu cam ni cara otak org umno berfikir mmg patutlah umno tu semakin lingkup...

dewata awan berapi said...

satu babak dlm madu tiga...

Rohani: Pak pak...baek sungguh abang Hadi tu ya pak?

Pak Ali:Baek.....baek ada ma'ana tu..

miekabo said...

bn@umno
zali
dan org2 yang hatinya celaru,

kerajaan satu ketika dulu duk tolong bosnia, takde yang bising pun....
siap bawak pelarian bosnia duk kat sini lagi... takde yang bising pun...
byk belanja tu, semua org tahu.... takde yang bising pun....
pengaman gi mogadishu,byk gak belanja....(walaupun PBB support sikit)
sebab kita tahu sikap berperikemausiaan kita yang mendorong kita bersikap camtu, membantu org lain....
tambahan pulak sifat kasih dan belas memang tersemat dalam sanubari umat islam yang beriman... semestinya akan lahir sendiri rasa belas dan kasihan....
itu pun kau tak paham ker???

bagi org2 yang miskin dan susah di m'sia, parti PAS pun menghulur sama....
tapi biasa la, media arus perdana yang songsang lagi menyongsangkan bukan penah nak highlight pun apa PAS buat...
lagi satu, menjaga kebajikan rakyat tu kan kerja parti yang memerintah..... apa daa, kan dah kena atas batang hidung sendiri... apa kerajaan kelantan dah buat untuk rakyat dia???
buat la rombongan cik kiah ko ke sana yek!!! OPSSS!!! lupa plak korangkan tak suka tgk muka org2 yang cintakan Islam....

memang dasar hati dah hitam... cam tu la...
nasihat dah beri, dalil pun dah bagi(oleh rakan seperjuangan yg lain) tapi kalau dah tak nak terima tu lantak korang....

anakkancil said...

bn@umno said...
mmg busy body sungguh orang Malaysia ni.Negara sendiri pun tak terurus nikan pulak nak menyibuk pasal negara orang pulak.berkenaan dgn bantuan pula, kat Malaysia ni masih terdapat ramai yg kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang TIDAK PULAK DIBANTU.kalau kat Malaysia ni rakyatnya hidup senang takkanlah rancangan 'Bersamamu' boleh disiarkan tiap-tiap hari Rabu 9.30pm pula.Alangkah bagus kalau bantuan ni disalurkan saja kepada rakyat Malaysia yg lebih memerlukan lagi bagus.Ini boleh diibarat sebagai 'gajah depan mata tak nampak, manakala kuman seberang laut tu nampak pulak.Kalau sekadar bantuan kat Gaza semata-mata nakkan publisiti murahan baik tak payah.

January 28, 2009 6:36 AM
NABI Muhammad dad bersabda brg siapa tidak mengambil berat akan hal saudaranya maka ia bukan lah dari pada umat ku.Ini aku dapat dlm kuliah suboh yg aku dengar kat satu masjid.Boleh rujuk dgn ustaz-ustaz dan para alim ulamak jgn ular dlm semak

anakkancil said...

bn@umno said...
menyampah sungguh aku tegok pemimpin PAS ni, sebelum berangkat nak bergambar-gambar lagi siap dgn bergambar dgn bendera malaysia lagi tu.dasar muka tak tahu malu.kalau ikhlas nak membantu, tak payah nampak bergambar-gambar dan nak hebohkan kepada seluruh rakyat. kalau boleh pemimpin PAS ni nak hebohkan kepada seluruh dunia kalau boleh.KECOH SUNGGUHLAH PEMIMPIN PAS NI.nilah contoh pemimpin PAS yg bermuka tebal yg memberi bantuan TIDAK secara ikhlas semata-mata nakkan publisiti murahan.

January 28, 2009 7:04 AM

Serupa la dgn pemimpin korang tu.Bila nak derma buat cek besar-besar pass tu panggil media ambil gambaq dan time tu selit la wanita cantik-cantik sebagai penyeri majlis..apa punya turr....

anakkancil said...

Kepada kawan seangkatan dgn ku.Kawal sikit pengunaan bahasa tu.Kita berhadapan dgn satu golongan yg nak kata jahiliah tapi lagi terok dari jahiliah.So tunjuk kan sikap sabar kerana sabar itu sebahagian dari iman....
Hari ni mungkin Palestin tapi hari esok sapa kan tahu mungkin Malaysia....waktu tu kita akan tahu sapa yg berani jihad ke jln Allah...

bUnGa mElaTi said...

salam....

ada lagi en zali yer, saya dah lama tak masuk siasah ni, g sambung belajar... tambah kan ilmu di dada... tapi tgk2 kat siasah ni en zali dan bn@umNO ni masih lagi mengekal kan prinsip politik yg same, walaupun sumer org dah tau yg BN kalah di k. terenggganu...

masih lagi tak bukak mata?? masih lagi menghina org nak buat kebaikan?? tu lah org jahil... biarlah klu org nak buat baik, kita yg tak buat apa2 ni jgn lah kutuk, kan tak baik tu...

kepada en zali, apa lah salah nyer org2 PAS ke org DAP ker nak ke sana!! sekurang kurang nyer ada gak diorg tolong... benda baik kan, apa salah nyer, klu BN atau umNO buat benda baik pun aku sokong...

dah2 lah tu en zali woi... dari aku mula 'berkenalan' dgn ko sampai lah sekarang masih lagi takuk tu...

ada otak pakai jgn simpan dalam kotak.... ok... paham tak en zali???

zali said...

melati...

sambung belajar lagi?hebat...mana tu?oversea ke dalam negara je?apa pun tahniah...

bn kalah di kt...tu biasa je...hero kena kalah dulu...

awak kata : ada otak pakai jgn simpan dalam kotak.... ok... paham tak en zali???

ni yang saya tak faham ni sebab saya tak tau macam mana nak pakai otak...otak tu buleh bagi kita faham ke?

beruk pun ada otak juga tapi...

bUnGa mElaTi said...

hehehehe... terima kasih atas pujian en zali, (tak tau lah ikhlas ke tidak tu urusan en zali lah) mana2 belajar pun same jer, apa yg penting ilmu yg kita nak praktikkan tu nanti, tapi klu ada ilmu dan tak digunakan tak guna jugak kan en zali....

klu en zali tak paham saya tak bole nak buat apa2 lah sebab tu untuk org yg boleh berfikir jer, lain lah klu en zali ni pemikiran darjah enam mungkin en zali tak berapa nk paham...

takper...takper... saya tak salah kan en zali... maklum lah org buat baik pun di kutuk apatah lagi yg buat salah lagi teruk kene kutuk kan en zali???

apa pun kita patut nyer bersyukur masih lagi ada org amik berat tentang saudara kita(seislam) di palestin... sekurang2 nyer masih ada lagi yg sudi membantu...

btol tak en zali???

zali said...

Jet-jet tentera Israel mengebom terowong di sempadan Gaza-Mesir awal pagi semalam selepas satu letupan bom menyebabkan seorang askar rejim Zionis maut.

Tentera Israel berikrar akan melakukan serangan balas berikutan kematian askar Yahudi itu.

Kawasan di sempadan itu kembali menjadi bedilan jet-jet Israel sepuluh hari selepas gencatan senjata tidak formal berlaku antara Hamas dengan rejim Zionis.



>> harap tak la meletup punggung 'perwira ku' di sondol dek bom israel...

zali said...

ikhlas tu melati...[puji makhluk bagi allah]

yang dipersoalkan kenapa 'kera di hutan di susukan...anak di rumah mati kelaparan'

anakkancil said...

zali said...
melati...

sambung belajar lagi?hebat...mana tu?oversea ke dalam negara je?apa pun tahniah...

bn kalah di kt...tu biasa je...hero kena kalah dulu...

awak kata : ada otak pakai jgn simpan dalam kotak.... ok... paham tak en zali???

ni yang saya tak faham ni sebab saya tak tau macam mana nak pakai otak...otak tu buleh bagi kita faham ke?

beruk pun ada otak juga tapi...
EN ZALI...BEROK ADA OTAK TAPI BILA DI AJAR OLEH TUANNYA MAKA DIA PAHAM MANA KELAPA TUA MANA KELAPA MUDA DAN MANA PUTIK KELAPA...MANUSIA ADA OTAK PUN PERINGKAT KECIL DIASUH DGN HANTAR KE TADIKA DAN SEKOLAH UTK DI AJAR CARA MENGUNAKAN OTAK.OTAK NI FUNCTION NYA MEMBERI ARAHAN KEPADA ANGGOTA BADAN KITA MELALUI SENSOR YG ADA PADA BADAN KITA SPT MATA,PENDENGARANN,SENTUHAN DLL AKAN TERUS HANTAR KEOTAK UTK DITAFSIRKAN.RAJIN LAH TGK CANNEL DISCOVERY OR NASIONAL GEO.JGN TGK CANEL TOM TOM BAK...MAKA OTAK PUN JADI MCM TOM TOM BAK LA

anakkancil said...

zali said...
ikhlas tu melati...[puji makhluk bagi allah]

yang dipersoalkan kenapa 'kera di hutan di susukan...anak di rumah mati kelaparan'

January 28, 2009 8:37 PM

dI KUBOR KELAK SOALAN YG KITA DENGAR WAKTU IMAM BACA TALKIN IALAH
1.SAPA TUHAN KAMU
2.SAPA NABI KAMU
3.SAPA IMAN KAMU
4.APAKAH KIBLAT KAMU
5.SAPA KAH SAUDARA KAMU
6.APAKAH IKTIKAD KAMU
TAK DAK PULA PERSOLANN KERA DI SUSUKAN..JGN MARAH AAAA....
HAI BUNG MELATI...LAMA TAK DENGAQ CELOTEH...MENGKALA PULANG....

bUnGa mElaTi said...

hehehehe...

teringat kat anakkancil kita kenakan pengikut umNO yg tak reti2 nak tukar fahaman politik kan???

nak2 en zali tu...dari dulu sampai skang tak berubah2... dari permatang pauh ke kuala terengganu... masih lagi mcm tu... hehehehehe.... aku g sambung belajar sikit anakkancil...

tu yg lama menyepi..lagi pun isteri aku baru jer selamat melahirkan baby boy sulong aku... alhamdulillah semua selmat.. ko doa2 kan lah yer...

anakkancil said...

aLHAMDULILLAH..MOGA KAU MURAH REZEKI...AKU DOA MOGA WARIS KAU JADI ANAK YG SOLEH.AMIN...
MENGAJI TU BIASALAH KAN..NABI KATA MENUNTUT LAH ILMU HINGGA KE NEGERI CINA...SO ITU DAH JATUH SUNNAH KAN.APA-APA PUN ALL THE BEST TO U N FAMLY

bUnGa mElaTi said...

thanks anak kancil...

sekarang aku dah kembali di sasah ni... hehehehe...marilah kita sedar kan en zali dari lamunan dia... org semua dah sedar yg umNO tu kaki tipu, tu pun masih lagi ade yg percaya, skang ni byk org kena pakse berhenti kerja, walaupun pak najib altantuya al rosmah kata ekonomi kita bagus, pertumbuhan baik, tu semua satu penipuan yg jelas... tapi en zali masih lagi percaya yg ekonomi kita baik..

ntah lah sampai bila lah pencacai umNO ni nak sedar... kebanyakan org dah celik mata, dah bukak minda tapi ada lagi segelintir org mcm en zali ni masih samar2 dan di perdaya lagi...

Azizahns said...

bosan dengan komentar siasah ni...
semua perkara dipolitikkan.

sesekali kita renungkan kembali makna keikhlasan.

kita saling bantu membantu mungkin kerana seagama... mungkin kerana sama bangsa atau sama negara atau sekurang-kurangnya atas nama kemanusiaan.

anakkancil said...

Sdr anakkancil,
kah.. kah... keh... keh.. lawak nyer anakkancil..

Syirik tu ape mende nyer?
Tuhan sianakkancil tu saper ye?
Tuhan tu ade pernah bercakap ngan sianakkancil ker?

Hai tokbatin Hudud !!! bangunlah, bedah sikit mindamu, cuci sikit dengan chlorox tahap satu..

Yang sya tahu, citer sianakkancil nih cerita hanuman vs erawan jer, kat filem tamil..

sdr ingat ilmu Allah tu sempit ker..? Ta' kan senang2 jer sdr. nak masukkan orang kedalam neraka tanpa bicara. Tuhan sdr tu sewel sikit kot.. ?

January 28, 2009 1:26 AM

tU LA TOK SENOI ORG SUROH PI NGAJI KAU MANDI SUNGAI.MEMANG LA TUHAN BERCAKAP DGN HAMBA NYA TAPI TAK DIRECT CUMA MELALUI AYAT -AYAT YG SUCI YG DI TURUNKAN MELALUI NABI KAMI MUHAMMAD S.A.W.IAITU DLM KITAB AL QURAN
KALAU TOK SENOI NAK MENGHINA TUHAN ITU SEWEL ITU TERPULANGLAH CUMA SEBAGAI PERINGATAAN DARI ALLAH PADA HARI PEMBALASAN ALLAH AKAN TUTUP MULUT MEREKA DAN ANGGOTA BADAN AKAN MENJADI SAKSI ATAS APA YG MEREKA KERJAKAN SEWAKTU MEREKA HIDUP.DAN INGATLAH PADA HARI ITU ADA HAMBA AKAN KE SYURGA TANPA HISAB DAN ADA YG AKAN TENGGELAM DLM LAUTAN PELOH.BEGITULAH DAHSYATNYA HARI PEMBALASAN.HAMBA BERPEGANG DGN KALIMAH TIADA TUHAN YG DISEMBAH SELAIN DARI ALLAH.TAK TAHU PULAK TOK SENOI PEGANG KALIMAH APA.HARAPNYA TOK SENOI NI BUKAN LA ORG MUSLIM.KALAU KENYATAAN INI KELUAR DARI ORG MUSLIM MAKA SAMA LAH IA DGN SALMAN RUSHDEE (WANTED KERANA MENGHINA ISLAM)

January 28, 2009 6:47 PM

anakkancil said...

bosan dengan komentar siasah ni...
semua perkara dipolitikkan.

sesekali kita renungkan kembali makna keikhlasan.

kita saling bantu membantu mungkin kerana seagama... mungkin kerana sama bangsa atau sama negara atau sekurang-kurangnya atas nama kemanusiaan.

January 28, 2009 9:54 PM

ZIZAH..PERKARA NI ADALAH SUNNAH NABI...NABI BERSABDA BRG SIAPA TIDAK MENGAMBIL BERAT SAUDARA SEAGAMA DGNNYA MAKA IA BUKAN DARI KALANGAN UMATKU.FAHAM DAK KENYATAAN YG DI BERI....
DLM TALKIN PUN DI TANYA SAPAKAH SAUDARA KAMU....MAKA JAWAPLAH DGN LIDAH YG FASIH MUSLIMIN DAN MUSLIMAT TAK KIRA BANGSA TAK KIRA WARNA KULIT TAK KIRA NEGARA ZIZAH OI

PAS Cawangan Bukit Sentosa 2 said...

Kepada BN@UMNO dan yg sewaktu dan sependirian dgnnya, harap buka minda anda.Siapa yg suka buka tabung atau dana? UMNNo la...ada bencana Alam buat tabung, siapa yg beria-ia bantu di Aceh ...kenapa tak utamakan rakyat diJohor atau Kedah yg ramai susah ?Hah?

Eddy said...

Bawak beristighfar saudaraku se-Islam semua.
Walaupun hati penuh dengan perasaan marah tapi janganlah sampai mempermainkan Tuhan.
Walaupun saya hanya pembaca setia komen2 anda, hari ini saya terpanggil untuk menyedarkan anda semua.
Walaupun kita berlainan politik tetapi Allah tidak mengambil kira fahaman politik kita semasa di akhirat tetapi hanyalah agama kita dan amalan kita semasa hidup di dunia.
Saya merupakan ahli UMNO sejak tahun 1999 dan hari ini saya merasa malu melihat komen2 anda yang kononnya penyokong kuat UMNO atau BN tetapi mengeluarkan kata2 yang boleh menyebabkan orang memandang serong terhadap parti ini.

bUnGa mElaTi said...

mmm.... tak kisah lah klu benda yg baik apa salah nyer kita saling bantu membantu, walaupun bkn seagama bkn sebangsa, manusia kan ada sifat belas ehsan... walhal dgn binatang pun kita ada rase belas kasihan apatah lagi sesama manusia...

tak kire lah umNO atau PR yg baik apa salah nyer di teruskan.. cume ada komen2 yg pro umNO kat sini tak suke PAS atau DAP pergi ke palestin.. apa lah salah nyer kita melawat.. kan palestin tu negara islam, shahadah pun same dgn kita di sini... jadi jgn lah pertikaikan PAS nak menunjuk-nunjuk, sedangkan keikhlasan tu hanya ALLAH yg dapat menilai nyer, tu urusan empunya badan dgn tuhan... wallahhuallam...

same2 lah kita doa yg palestin akan selmat dan bangsa yahudi akan di laknat atas perbuatan nyer...
tu kan lebih baik dan elok...

bn@umno said...

cukup pelik sungguh pemimpin PAS dan penyokong-penyokongnya ni yg mengatakan penduduk palestine tu adalah 'saudara seagama kita yg perlu dibantu', habih yg bangsa sendiri spt melayu yg hidup merempat kat negara sendiri tu bukan saudara seagama kitalah ye? yg tidak perlu dibantu walaupun hidup kais pagi makan pagi kais petang makan petang ataupun pemimpin PAS dan penyokongnya beranggapan masaih ada yg bangsa melayu kat Malaysia ni beragama lain selain drpd Islam?pemimpin PAS tu mmg bodoh kalau bagi statement, nampak sgt kebodohan sampai ke tahap maksimum.nilah contoh pemimpin PAS yg suka sgt menjaga tepi kain orang sedangkan tepi kain sendiri pun tidak pulak terjaga.

Eddy said...

saya setuju dengan bunga melati.
kepada yg PRO parti pemerintah, janganlah selalu mengeji org yang hendak membuat kebaikan.

anakkancil said...

bn@umno said...
cukup pelik sungguh pemimpin PAS dan penyokong-penyokongnya ni yg mengatakan penduduk palestine tu adalah 'saudara seagama kita yg perlu dibantu', habih yg bangsa sendiri spt melayu yg hidup merempat kat negara sendiri tu bukan saudara seagama kitalah ye? yg tidak perlu dibantu walaupun hidup kais pagi makan pagi kais petang makan petang ataupun pemimpin PAS dan penyokongnya beranggapan masaih ada yg bangsa melayu kat Malaysia ni beragama lain selain drpd Islam?pemimpin PAS tu mmg bodoh kalau bagi statement, nampak sgt kebodohan sampai ke tahap maksimum.nilah contoh pemimpin PAS yg suka sgt menjaga tepi kain orang sedangkan tepi kain sendiri pun tidak pulak terjaga.
SI MANGKUN N HAYUN NI LAGI...MEMANG SAH TAK NGAJI...KENA PI BAWA MANDI AIR KOLAM 7 MASJID NIE....BENAK YA RABII....DLM MALAYSIA NIE PUN PAS DOK BAGI SUMBANGAN TAPI MEDIA UMNO TAK TAYANGKAN...YG NAMPAK CEK BESAQ UMNO DAN SEKUTU RAMBUT DGNNYA.TAPI KAMI ORG PAS TAK AMBIL HATI SEBAB FALASAFAH KAMI TANGAN KANAN MENGHULOR TANGNA KIRI TAK TAHU.TAK SUKA MENUNJUK-NUNJUK.CUMA GAMBAQ KAT MUKA DEPAN TU MUNGKIN GAMBAQ KENANAG-KENANGAN MANALAH TAHU TAK BALIK DAH KA...AJAL ADA DI MANA-MANA...

bUnGa mElaTi said...

aduh bodo nyer lah ko ni bn@umNO... apasal lah ko tak pikir... kat malaysia ni ade ker sampai cedera kena bom, ade ker sampai kebuluran, sekurang kurang nyer masih lagi ada rumah, ko tak tgk bersamamu ker?? ada rumah siap ade tv lagi dalam umah, mmg lah kita bantu, tapi jika di banding dgn org2 kat palestin mana yg teruk, sampai rumah hancur, saudara mara mati, cedera lagi, dgn takde makanan dan ubat ubatan...

tak payah ko nak marah PAS or saper2 parti pembangkang, ko marah dulu rosmah rambut kembang tu, tiap2 hari merayu nak kutip derma, ko tak tya ker dia nape tak bantu rakyat malaysia???

tu lah klu cakap ko tu dungu ko marah tapi mmg pun ko dungu tahap tertinggi dalam sejarah tamadun manusia... ko mmg dungu...

lagi satu ko marah lah kerajaan umNO dan BN sebab masih lagi ade kemiskinan walaupun negara kita kaya raya dgn khazanah muka bumi nyer... bkn ker umNO yg memerintah malaysia sejak merdeka??? ko tak pikir ker?? nape masih ade lagi org miskin dalam negara kita ni???
dah 50 tahun beb perintah kita tapi ade lagi org mkn siput babi... ko pikir lah sikit, kenyataan ko ni mcm melumur taik kat pemimpin umNO ko sendiri, perintah dah setengah abad tapi ada lagi org miskin...

tu lah aku cakap ko ni dungu ko tak caya... ko lah dungu tahap gaban.... komen yg takde otak, main cakap jer last2 kena batang idung pemimpin ko sendiri...

bn@umNO = Dungu

anakkancil said...

AKU PUN HERAN JUG BUNGA MELATI...YG ROSMAH N MAHSYUR TU PI MINTA DERMA KAT RAKYAT MISA TU APA SAL...AWAT TAK MINTA KAT BAGINDA RAZAK....KAT PATRIC..KAT KHAIRY...KAT SUAMI DIA TPM MULUT MERAH TU...KAT IDRIS JUSOH....KAT MAHATIR KHALID.AND THE KRONI GANG...TV3 IKLAN SETHN BELAMBAK-LAMBAK JUTA..PLUS SAMPAI LETAK TABUNG KAT HENTIAN RNR THEY ALL...HERAN-HERAN...TAK NAMPAK LAK CEK BESAQ DEPA KAT MEDIA MASA...RAMAI YG MENIKUS MCM CITA NASIB LABU LABI DAA..KALAU LELAKI MAI MINTA BAGI RM1 TAPI KALAU CIKGU MURNI...DEMAM PUN KEBAH...

LensaPR said...

Nak melancung ke nak sampaikan derma. Jika nak bagi derma setakat 2 orang pun memadai le.

Jika nak berkhidmat, bukan setakat seminggu. Kena pi 3 bulan le.

Jangan guna duit derma orang ramai utk melancung.

kamal farhan said...

knpe lah dgn bn@umno dan sekutu dgn nya..xda otak ke boleh fikir..xkira lah dlm negara ker luar negara ker,klau dah nama islam..maknya sedara kita lah..xtau plak klau ko ni kafir..eh lupa plak,daripada smua komen2 kau,mmg dah menunjuk kan kau nie dah murtad..bkn aku kate,tp firman allah yg mngata kan org mcm kau ni murtad..

kat malaysia nie susah sgt ker bebanding kat palestin tue? kat malaysia nie boleh kata senang lg tau x..ada tx,ada peti ice,ada moto..org malysia nie rezeki merata,cuma malas jer..cuba banding kan kat sana tue,rumah pun xdak..mkan pun xdak..ubat pun xdak..cuba bayang kan klau keluarga kita ada kat sana?? xda sapa nak bantu???kenapa lah bangang sgt..tolong org pun nak jd isu..aku klau bn nak pg sana pun aku xkisah..aku lg sokong..

ps bawak bendera malaysia pun salah..apa xkena dgn bendera tue..klau pg dgn bndera pas,kata plak nak politik kan dgn smua benda..ada jer xkena..

klau org pas buat nie semua xkena..mcm boikot..dulu klau pas boikot,bising habis..klau bn boikot sama xbising plak..aku pun xtau lah dgn bn@umno nie...blik mengucap balik lah..kau tue dah jauh terpesong..doa tuhan bukak pintu hati smentara ada peluang lg nie..

Azizahns said...

bertambah bosan aku dengan komen korang...

kecik's said...

ahli parlimen parit buntar pun ikut ke?

dolahkayu said...

sah BeNgap belaka pencacai BN ..

secara peribadi, aku pun tak setuju ramai sangat pergi. Cukup sekadar sesiapa yang ada contact dan cable di sana.

Cuma secara organisasi, Kena bawa orang baru untuk perkenalkan, takkan selamanya orang sama kena pergi.. lagipun kat mana bestnya melancong tempat perang mcm tu ??

Ko tanya la askar yang kena bertugas kat lebanon hari tu.. happy ke duk kat zon perang tu??

Tapi memang kena pergi dan hulur sendiri. ingat boleh guna maybank2u ke??

BeNgap punya BN.. ingat tak mcm mana susah Ismail Haniyeh bawak duit cash dari luar, sebab bank di Gaza tak mahu buka akaun untuk hamas??

Masuk Akhbar ? Memang kena masuk akhbar dan buat publisiti. Supaya sekalian penderma tahu sapa yang pergi hantar duit derma. ITU namanya telus, BeNgap punya BN..

Kalau tak orang akan tertanya-tanya... siapa dan bila duit derma diorang dihantar.. Kita tak mahu duit derma gaza disalur melalui kedutaan Palestin di KL.

Beri pada Kedutaan Palestin Umpama beri pada Fatah, Parti paling Korup di dunia ..satu dunia tahu, hanya BN aja yang BeNgap..

harapnya lepas ni tak payah lagi Hj Hadi/Mat sabu pergi ke palestin. biar org baru pulak pergi. Dan org baru pun kena cam dan mahir betul-betul, jangan pulak lain kali sesat ....

anakkancil said...

Azizahns said...
bertambah bosan aku dengan komen korang...

January 29, 2009 6:20 AM
Kalau dah boring mata tu tolong pejam....sat gi org jolok biji mata tu baru jadi bang kasim selamat

ruggers said...

Macam ni ke pemikiran para pendukung BN/UMNO...? Ni dah kira dahsyat ni.. Kan kat Palestin tu saudara sesama Islam dan mereka diserang habis-habisan oleh zionis Yahudi. Takkan membantu saudara sesama Islam pun salah..? Awal2 dulu pun dah hantar Dr. Abdul Rani (ADUN Meru) untuk membantu di Gaza Anyway, PAS bukan macam menteri2 kerajaan yang ada elaun perjalanan dan sebagainya. Dan akaun Hamas dibekukan. Jika beri pada Fatah, takkan sampai kat Hamas sebab Fatah cuma menguasai Tebing Barat dan mereka memusuhi Hamas. Jadi, sebelum bagi komen tu, study la dulu. Jangan la bagi komen yang tak berasas. Macam budak tak sekolah. Dalam internet boleh la merepek macam2... Kat depan Allah nanti nak merepek apa...?

santaukeh said...

assalamualikum kepada semua dan selamat sejahtera kepada yang telah menetang hukum allah s.w.t

OrangKB said...

Blogger bn@umno said...

mmg busy body sungguh orang Malaysia ni.Negara sendiri pun tak terurus nikan pulak nak menyibuk pasal negara orang pulak.berkenaan dgn bantuan pula, kat Malaysia ni masih terdapat ramai yg kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang TIDAK PULAK DIBANTU.kalau kat Malaysia ni rakyatnya hidup senang takkanlah rancangan 'Bersamamu' boleh disiarkan tiap-tiap hari Rabu 9.30pm pula.Alangkah bagus kalau bantuan ni disalurkan saja kepada rakyat Malaysia yg lebih memerlukan lagi bagus.Ini boleh diibarat sebagai 'gajah depan mata tak nampak, manakala kuman seberang laut tu nampak pulak.Kalau sekadar bantuan kat Gaza semata-mata nakkan publisiti murahan baik tak payah.

Laaa..biarlah diorang nak buat baik. Kalau diorang nak publisiti murahan, yang isteri TPM ni nak publisiti gak ke?

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0202&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_19.htm

dibutakanpolitikyahudi said...

WAHAI MELAYU YANG KIAN MELAYU
jangan la berperangai mcm yahudi..
yang rasa bangsa dia agung....
sebab tu tuhan murka...
tuhan turunkan agama supaya kita bersatu dgn anak anak adam yg lain dibawah agama ALLAH...bulan pun dah senyum kat timur...takkan tak faham-faham lagi....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...