Sunday, January 11, 2009

Bekas pelumba motorsikal bantu calon PAS

KUALA TERENGGANU, 11 Jan: Bekas juara lumba motorsikal berkuasa kecil Malaysia, Mohd Yasir Said menyertai jentera PAS bagi kempen pilihan raya di Kuala Terengganu.

Beliau yang datang bersama empat rakannya telah mengadakan demonstrasi 'menunggang motor cara selamat' di Pasar Borong Gong Pauh dekat sini sebentar tadi.

Calon PAS, Mohd Abdul Wahid Endut sempan beramah mesra dengan Yasser serta rakannya dalam program tersebut yang dianjurkan Nisa Terengganu.

Beliau yang ditemui selepas membuat pertunjukan tersebut menyatakan sokongan penuh kepada calon PAS untuk menang dalam pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu.

Ujarnya, calon dan kepimpinan PAS tidak kira bagi pilihan raya kecil ini mahupun dalam apa juga keadaan memahami kehendak orang muda.

Baginya, pengundi muda di sini akan memberi undi kepada Wahid yang baginya sangat prihatin kepada golongan muda.

“Sangat penting bagi golongan muda untuk memberikan peluang kepada PAS untuk membuktikan bahawa pemimpin PAS memperjuangkan hak yang menepati citarasa golongan muda,” ujarnya.

Yasir adalah salah seorang anggota jawatankuasa Lajnah Kebudayaan dan Kesenian Pemuda PAS Pusat yang telah banyak membuat program bersama penunggang muda.

Beliau berada di Kuala Terengganu bersama jentera pilihan raya PAS beberapa hari sehingga proses pembuangan undi pada 17 Januari ini.

46 comments:

Ihya said...

Salam ziarah..

Lihatlah video serangan yahudi di palestine sejurus sambutan asyura!! Saya letakkan link video tersebut di bawah bendera panji islam mujahideen.

lawati www.dzulhaqq.blogspot.com

SEBARKAN!!

Ihya said...

Steady Bang Yassir..

ARC still the best.. ARC ( Alternatif Riding Club ) sebuah kelab bermotosikal amal.

Ihya said...

Perhatian untuk semua..

Sila copy atau save bendera mujahideen al-liwa wa ar rayah di blog saya dan tampalkan di blog anda sebagai tanda anda Mujahideen yang sedia di kerah kemana-mana...Insya Allah.

Taasub Pada Allah
Solawat Atas Rosul

aisal said...

lepas prk ni, nk apply kursus kt BPN. nk tajamkan minda coz dgr cite situ mentornya hebat2. bergegar hujah, layu hujungnya...

semoga prk dpt dijalankan dgn selamat. Tq YAB PM & TPM krna pruntukan yg besar di kt. kat tempat hamba bila pulak nk bagi...!! harap jgn lupa ye...

bn@umno said...

phuiiii.ape kelasnya dgn menggunakan khidmat bekas 'mat rempit'ni utk berkempen?kalau guna khidmat Mawi & Ekin untuk berkempen barulah ada kelas.lagipun bekas 'mat rempit' ni hanyalah nak publisiti murahan je dan besar kemungkinan bekas 'mat rempit' ni dibayar oleh pemimpin PR untuk berkempen untuk PR.maklumlah PR sekarang nikan dah terdesak dan hampir nazak.

zali said...

betul la bn@umno...

dah puas di tenggeknya motor dll nak berpolitik la pulak...

tapi betul la tu tindakannya...dosa dah banyak...masuk atau sokong pas...dapat masuk syurga...

bn@umno said...

tak terlintas langsung dipikiran aku yg Pas boleh menggunakan khidmat bekas mat rempit untuk berkempen utk Pas.padahal ramai lagi yg lebih sesuai, last-last sekali mat rempit juga yg dipilih oleh Pas.mmg tak masuk akal langsung.setakat standard si mat rempit ni sesuailah untuk berkempen bagi MENGGALAKKAN lebih ramai pemuda-pemudi mengikuti jejaknya merempit di jalan raya.ape yg si mat rempit ni tahu pasal politik?si mat rempit ni sesuai kalau berkempen utk cara-cara merempit di jalan raya.

Shakir Md Taha said...

Atasnya kebaikan apa salahnya Mat Rempit membantu PAS.Tahniah

perunding said...

tak reti beza ke pelumba sukan lumba motor Malaysia
dengan mat rempit putera umno ke kawan.

aisal said...

peliknya otak, gilanya pandangan...mat rempit tu berlumba di jalanan. yg yasir lak champion di gelanggang. kalau begitu yg kerajaan dok bina litar kereta dan motor tu semua nk lahirkan mat rempit la yer...ish..ish..ish...bijak...bijak, mendung cuacanya seluruh dunia....

kesian kat kerajaan kita, penat2 nk lahirkan athlet bermotor, ada juga penyokongnya lemban pandangan....ahmad sabri kena kerja keras beri kesedaran!!!!

aisal said...

org sebut mat rempit, kita pun bicara mat rempit...tp tak pernah nk tahu erti " merempit " dh tua2 pun x kn la kena rujuk kamus dewan lagi...

baik berjuang kat palestine pd berjuang di sini...nanti kn buat malu company jer....

tentu ahmad sabri bangga dgn ulasan begitu..

kalau athlet sukan bermotor diumpamakan mat rempit, agak2 pula bagaimana dgn athlet renang dan gimrama ek...

tekong darat said...

minah coli..

zali said...

bn@umno kata : ...khidmat bekas 'mat rempit'...

tak kan la pulak tak dapat bezakan perkataan 'bekas' mat rempit...

kalau cikgu biasanya depa alert dengan perbezaan perkataan tapi tak tau la dengan cikgu yang satu ni...

lain macam je...

Dewata Awan Berapi said...

Kalau dah rasa hebat tu takyah bawak sapa2...lainlah kalo tak yakin dgn kemampuan diri sendiri.

Kalo ko nak lebih meriah lagi..boleh mintak inul dangdut utk bantu kempen ko. Nanti berduyun2lah anak muda kt yg datang..

Tapi kalau setakat datang nak berseronok baik takyah...yang datang tu tak semestinya mengundi...daftar pun belum tentu..

Penulis said...

Bila peluru dah habis, berhentilah tu. Semua manusia inginkan kebaikan. PAS untuk Semua.

Fendy2177 said...

Dewata Awan Berapi said...

Kalau dah rasa hebat tu takyah bawak sapa2...lainlah kalo tak yakin dgn kemampuan diri sendiri.

Kalo ko nak lebih meriah lagi..boleh mintak inul dangdut utk bantu kempen ko. Nanti berduyun2lah anak muda kt yg datang..

Tapi kalau setakat datang nak berseronok baik takyah...yang datang tu tak semestinya mengundi...daftar pun belum tentu..

LAIN KALI BACA ELOK-ELOK DAN JANGAN SERLAHKAN KEBODOHANMU. BACA PETIKAN ARTIKEL NI. BELIAU J/KUASA LAJNAH KEBUDAYAAN DAN KESENIAN PEMUDA PAS PUSAT.

BUKAN MACAM umNO, BAWAK MAWI DENGAN PENARI SEPARUH BOGEL MASA PRU LALU. AGAKNYA, MEREKA TU AHLI umNO KA?

Yasir adalah salah seorang anggota jawatankuasa Lajnah Kebudayaan dan Kesenian Pemuda PAS Pusat yang telah banyak membuat program bersama penunggang muda.

kayemsee said...

ala fendy....diakan dewa awan...mana paham semua tu..tahap dia sama ja mcm dewa tokong yg banyak tgn tu...

Dewata Awan Berapi said...

Dulu-dulu....
Nik Ajis kata...pangkah paeh akan masuk syurga...

Sekarang....
Nik Ajis kata...pangkah paeh akan dapat pahala...

Kalau dulu dah dijamin syurga buat apa nak ambik pahala pulak...

Baik ambik pelikat ke duit ke seperti yg puak pas selalu kata tu..dapat jugak utk menampung hidup..

Sapa2 yg dah undi pas dulu2 sekarang dah tak perlu lagi..baik undi BN dapat jugak pembangunan dan keselesaan hidup...

ENDOT BOLEH BELAH....

rockers said...

bn@umno ni mmg bodoh,cakap ikut ikut sedap mulut,pengerusi mat rempit malaysia ialah abdul azeez rahim merangkap pengerusi putera umno.mamak ni ngan umnolah yang telah mrosakkan pemuda2 dan remaja2melayu di malaysia sebab mereka mengiktiraf mat rempit.

rockers said...

pas menang,
rakyat senang.

pas untuk semua,
mari membangun bersama islam,

hidup islam,
hidup pas,
allahuakbar.

tekong darat said...

memang bro..
tu pasal tak yah layan...
bukan reti apa...budak kecik lagi...bawak mat rempit gi kutub utara laa...pakai duit bapak dia takpe laa...pttuih...

peluru sesat said...

mamat berok ni dari dulu cakap tekyah layan..takyah layan...

bola org kutuk dia, pandai pulak jawab...

ko diam diam sudahlah...
memang dasar BEROK PAS..

mizan said...

umno terdesak ,tiap kali pilihanraya kecil kalah , huhu

zali said...

mizan...

kat kt ni pun sama la...umno besar harapan kecundang...

kalau asyik benda yang sama diulang-ulang...mula la muak.

tapi awas!

jika seluruh jentera umno [ ] di gerakkan...lingkup pas.

you don't play play haa...

Dewata Awan Berapi said...

Kalau Pas menang di KT sekalipun TAK HERANLAH....tempat tu bukannya penting pun....PAS nak ambik Terengganu pun takdak hal....negeri kedua miskin tu....BUAT MEMBEBANKAN ADA LAH....

KERAJAAN TAK RUGI APA-APA...yang ruginya nanti ORANG MELAYU....dari lahir sampai matipun hidup miskin...merempat di tanahair sendiri...

BRAVO MELAYU...

kayemsee said...

aik...belum lawan dah ngaku kalah nampak...kesiann...

melayu2020 said...

Pastikan BN menang di kuala terengganu!!

Habihlah!! mampuih lah kalau PAS menang!! Judi tak leh main,minum arak pun tak leh nanti.

kalau kita rasa masih lagi nak rasa main nombor ekor,nak naik tangga men pompuan..jangan bagi can PAS menang.

Sok-sok nanti ramai yang kena rejam ngan batu,kena potong tangan pasal mencuri!!

PASTIKAN KEMENANGAN BN DAN UMNO!!

HIDUP PAK LAH!!
HIDUP NAJIB!!
HIBUP MELAYU!!

unanjaga said...

Sedikit pembetulan,cik Yasir itu bukan juara mat rempit,tetapi bekas juara lumba motorsikal berkuasa kecil Malaysia,harap jangan difitnah dia.Namun jika ada mat rempit yang nak bantu kempen,hal itu disilakan(tak kira untuk bantu kempen bagi pihak BN atau pun PR),setidak nya ada juga jasa dia orang pada negara.

aisal said...

zali,

nak lulus exam kena baca keseluruhan ayat. kalau formula fizik & kimia di ambil separuh, dh banyak bangunan runtuh..

Nk ngaku islam yg beriman dan bertakwa kena pakai semua al-quran dan sunah, bukan pakai separu-separu...

sesekali celik mata x salah, org x kn kata mata tu buta...

-----------------------------------

padahal ramai lagi yg lebih sesuai, last-last sekali mat rempit juga yg dipilih oleh Pas.mmg tak masuk akal langsung.setakat standard si mat rempit ni sesuailah untuk berkempen bagi MENGGALAKKAN lebih ramai pemuda-pemudi mengikuti jejaknya merempit di jalan raya.ape yg si mat rempit ni tahu pasal politik?si mat rempit ni sesuai kalau berkempen utk cara-cara merempit di jalan raya.

tok_gajah said...

Ezam telah berjaya menarik perhatian semua hadirin apabila mengulas tentang Isu 6 Kotak Dokumen Rasuah. Isu ini cuba dimainkan oleh beberapa pendekar pendekar tempang Anwar yang sanggup menjadi cicak mengkarung. Ternyata permainan ini sudah memakan diri mereka sendiri.

Selain berjaya menjelaskan keadaan sebenar bahawa Anwar yang menyimpan kesemua 6 Kotak Dokumen Rasuah, diamana Ezam telah pun memberikan kenyataan ini kepada pihak polis sewaktu siasatan keatasnya sekitar tahun 1999, lahir pula sebuah kisah mendedahkan tembelang Anwar Ibrahim…..... baca selanjutnye di:.....

tok_gajah

zali said...

kmc kata : aik...belum lawan dah ngaku kalah nampak...kesiann...

haa tu la teknik dewata awan berapi...dalam jurusnya yang ke 18...

berundur sedikit tapi akan menyerang kembali dengan buah pukulan yang lebih advance...

tu belum keluar jurus kopi janda tahap ke 16 lagi...

mau tercabut kopiah nik ajis...

zali said...

aisal...

apa yang awak katakan?
saya tak mengerti...

perunding said...

dewata kata,
terengganu negeri kedua miskin.

kesian dia.(kesian terengganu bukan kesian dewata).

perunding said...

tok gajah cuba renungkan,
6 kotak rahsia rasuah.
rasuah siapa agaknya.

aisal said...

rasuah sape lagi klau bkn juak-juak tok gajah jugak....,

" kn..ni baru tok gajah yg pure, dulu tok gajah amfibia, skang baru tok gajah mendiliar...

dh trg lgi bersuluh...

aisal said...
This comment has been removed by the author.
aisal said...

isu perkauman dh hbs di jaja, rasuah pulak yg dibawa....

nk menjerat tp terjerat akhirnya.... ....la..la..la..la..

kalau gajah tu gajah la jugak, susah nk jadi manusia..

kayemsee said...

beriya-iya benar sukanya tok gajah bila ezam timbulkan balik isu 6 kotak dokumen rasuah tu...tapi dia lupa rasanya dokumen tu berkenaan rasuah siapa...seperti nak membuka pekung di dada

Dewata Awan Berapi said...

Ezam kata yang simpan 6 kotak dokumen rasuah tu Nuar.
Nuar yg bagi tau dia ttg kotak yg tak wujud tu.

Jadi disini siapa yg kaki kelentong sebenarnya...

Yg kaki kelentong memang pun perangai dia macam tu...janji macam2, 16 sept lah...satupun tak jalan....

Masalahnya sekarang...dia suka kelentong sbb ada puak2 bodoh yg percaya cerita2 karut tu...

SIAPA LAGI KALAU TAK PEMIMPIN2 PAS SERTA PENGIKUT2 BANGANGNYA YG SUKA MENYALAK KAT BLOG SIASAH NI......

peluru sesat said...

Setuju sangat..

pecacai2 Pas memang bangang...
Percaya bulat2 apa yg Anwar al-Juburi kelentongkan....

Itu memang FAKTA yang benar dan tepat.

peluru sesat said...

Pemimpin2 Pas boleh diumpamakan macam lalang....

Tidak pernah tetap pendirian...dulu bukan main marah dan benci pada nuar alih2 sekarang jadi TEMAN TIDUR.

Pemimpin2 Pas juga macam sesumpah...

Kalau berdepan dengan UMNO puak2 Pas ni bukan main garang..mengalahkan harimau jantan
Tapi dengamn DAP puak2 Pas ni jadi lembik macam pondan...macam pondan...macam pondan...macam pondan tua jual burit.

Oleh itu jangan pilih pemimpin macam ni......

aisal said...

salam tok gajah,

maaf luar siasah politik sket. tgk profail tok suka mancing. kt tmpt tok ader tak kaw ikan kelah....

tq..,

tekong darat said...

ngan DAP ker ngn UMNO ker takda puak2 PAS ni garang...puak UMNO tu sebenarnya kena balun kat puak sendiri...pastu cakap orang lain buat...demokerusi laa katakan

appa macha @ p0kKo said...

maknanya.. 6 kotak tu wujud..
rasuah tu pun wujud.. dia bagi kotak tu kat Nuar.. dia lari lompat masuk tong taik? apa cita ezam ni? waras ke tidak.

Pang5 said...

manusia apa si peluru sesat ni? Langsung tak ada akhlak. Na'uzubillah

tekong darat said...

pang5...
dia pun panglima jugak...
dia bernasib baik dah tutup profile dia...tapi malang, aku sempat tau sapa mamat peluru sesat ni...pesanan...kalau nak tutup profile, tutup awal2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...