Sunday, January 4, 2009

Peluang PAS cerah, kata Adun Ladang

KUALA TERENGGANU, 4 Jan: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Ladang, Datuk Tengku Hassan Tengku Omar berkata, PAS mempunyai harapan cerah untuk memenangi kerusi Parlimen Kuala Terengganu dalam pilihan raya kecil pada 17 Januari nanti.

Ini, katanya berdasarkan kajian dan semakan keputusan Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12 yang lalu.

Katanya, PAS telah membuat analisis serta mengenal pasti punca-punca kekalahan dengan mempergiatkan usaha memenangi hati para pengundi.

“Berdasarkan keputusan lalu di Dun Ladang ini kita menang tipis tetapi bila dicampur dengan empat Dun kesemuanya kita boleh menang 2,500 undi,” ujarnya ketika ditemui pada Pertandingan Dam Aji 2008 di Kampung Ladang Sekolah, di sini, Jumaat lalu.

Sehubungan itu, katanya Dun Ladang menjadi penentu kemenangan atau kekalahan dalam pilihan raya kecil nanti.

“Kita mempunyai strategi untuk memastikan kerusi Parlimen Kuala Terengganu akan menjadi milik PAS walau siapapun calonnya,” katanya.

Menurutnya, berdasarkan kajian terperinci yang dilakukan, PAS tidak mempunyai masalah dan berpeluang memenangi kerusi Parlimen Kuala Terengganu.

Pertandingan dam aji itu dianjurkan oleh Majlis Tindakan Dun (MTD) Ladang dengan kerjasama Persatuan Dam Aji Negeri Terengganu yang berjaya menarik minat pencinta permainan tradisional itu.

Sebagai selingan, Tengku Hassan turut menunjukkan bakatnya dalam permainan tradisional itu yang berjaya menewaskan lawannya.

37 comments:

rockers said...

semoga kemenangan diperolehi oleh calon pas.hidup pas,hidup islam

rockers said...

semoga kemenangan diperolehi oleh calon pas.hidup pas,hidup islam

bn@umno said...

orang yg mengingau je boleh mengatakan peluang Pas tu cerah.hakikatnya Pas tu parti kolot yg ditolak oleh semua rakyat terengganu.

Ihya said...

aku nombor 3!!

Ihya said...

Allah...saudara bn@umno pulak ambik no 3...aku ke 4 la..

Dewata Awan Berapi said...

salam...

Inilah Melayu..asyik main dam saja kerjanya.
Dari pagi membawa ke tengahari sampai petang asyik main dam saja..lepak2 di kedai kopi..sambil tu jadi penganalisis politik tanpa gaji...

INILAH SEBENARNYA MELAYU PAS..

Dewata Awan Berapi said...

Pertandingan Dam Aji 2008 di Kampung Ladang Sekolah

sepatutnya...

Pertandingan Dam Aji Adi Awang 2008 di Kampung Ladang Sekolah

aisal said...

kasihan pas kn...hanya mampu buat pertndg dam aji jer. Baik UMNO..ader pertandingan ratu cantik lagi tau.., seksi lagi...yg tengok jadi siksa. Berpeluhnya pak mengeri kita. lagi hebat. Ni la Melayu umno kita..,

zali said...

umno ada pertandingan golf...
berprestij dan banyak 'tajaan'

Muzafar said...

Dewata Awan Berapi said...
salam...

Inilah Melayu..asyik main dam saja kerjanya.
Dari pagi membawa ke tengahari sampai petang asyik main dam saja..lepak2 di kedai kopi..sambil tu jadi penganalisis politik tanpa gaji...

INILAH SEBENARNYA MELAYU PAS..

January 4, 2009 5:12 AM

******

UMNO pulak ajar Melayu menyanyi..

dari TABIKA Kemas, naik darjah 1 hingga Tingkatan 5, masuk pulak Akademi Fantasia... Tak habis-habis dengan menyanyi...
Kalau kat Perhimpunan Agung UMNO, bukan main penuh perasaan semua bernyanyi....
..dari kecil sampai ke tua.. asyik menyanyi aje.

Anak-anak jadi penyanyi, bukan main seronok dan bangga mak dan ayah.. Ibu dan Bapa Hadhari.

Itulah orang UMNO, memang hebat..

HIDUP UMNO! HIDUP UMNO! HIDUP UMNO!!!!

mat_terab said...

Sama-sama lah kita mengerakkan suara rakyat dan semoga gelombang sunami politik permatang pauh berulang di KT......Takbir, Reformasi, makal Sakti.........

Muzafar said...

Ramalan kajicuaca:

Kawasan PAS cerah, Kawasan BN hujan, Kawasan BN dihujani hamper-hamper, kain pelikat dan macam-macam lagi durian runtuh.

aisal said...

banyak 'tajaan ' drp genting, magnum, sport toto,carlberg dll. Tabung haji x prnh taja...1 lubang 2 ribu. 18 lubang 36 ribu...biasa la tu kat pdg golf....kat pdg arafah len lak...dpt bnyk pahala....

aisal said...

bab durian runtuh ni la yg membuatkan rakyat semakin hari semakin syg. mai scawan.....

mat_terab said...

Nampaknya ore KT tok payoh beli gula, Beras, Kain batik lagi la bulan ni....semuanya dapat free...mengikut kata Tuan guru Nik Aziz Beri Pitih ambik, beri kain pakai, beri gula kacau....Tapi jange lupo Pakoh Pas...
Hidup Pas....
Hidup Islam....

Dewata Awan Berapi said...

“Berdasarkan keputusan lalu di Dun Ladang ini kita menang tipis tetapi bila dicampur dengan empat Dun kesemuanya kita boleh menang 2,500 undi,” ujarnya ketika ditemui pada Pertandingan Dam Aji 2008 di Kampung Ladang Sekolah, di sini, Jumaat lalu.

inilah analisis bodoh...
DUN dan Parlimen tak sama lah oii...

aisal said...

aku tok moh gula, kain pelikat ke pep pun...aku nk kapal terbang bombadier jer...kot2 PM leh bagi...kalau tak ,nk anak raja...minta yb mat taib adjust tengok...boleh tak?

Dewata Awan Berapi said...

Yang bagi tu maksudnya PEMURAH

Yang tak nak bagi tu maksudnya KEDEKUT..TAUK IDONG MASIN

aisal said...

PEMURAH mcm NABI sabda " Ibarat tangan kanan yg memberi, tangan kiri tidak tahu " banyaknya dapat pahala kat situ....love Nabi...

aisal said...

abg muzafar,

mana leh HIDUP UMNO! HIDUP UMNO! HIDUP UMNO!!!!, hidup BN nyer mana...mana leh gitu, klau x der bn, kita dh lama jadik mayat tau. ader bn pun kita dh di 'icu' kn, ini kn pula x de bn....len kali ingat tau. jgn sebut lagi klaus tu...sebut yg len pulak..!

perunding said...

Komposisi pengundi P36

Melayu : 70,762
Cina : 8,745
India : 482
Undi Pos : 1,035
Mengundi :82%

Dalam PRU 1999, kerusi ini dimenangi oleh Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi (PAS).
Bagaimanapun beliau tewas kepada Dato' Razali Ismail yang mendapat majoriti 1,933 undi.

Dalam PRU 2008, Dato' Razali Ismail menewaskan Saudara Mohamad Sabu (PAS) dan Puan Maimun Yusof dengan majoriti yang lebih kecil iaitu 628.
Agak menarik, Maimun mendapat 685 undi, iaitu satu jumlah yang lebih besar dari jumlah majoriti. Sekiranya undi Maimun pergi kepada PAS, tentunya Mohamad Sabu menang pilihanraya tersebut.

Di P36 Kuala Terengganu, terdapat empat DUN.
Pakatan Rakyat mendapat 33,729 undi daripada kesemua kerusi tersebut dan ia menang tiga daripada empat kerusi DUN.
Kerusi DUN Bandar dimenangi oleh calon MCA.
Barisan Nasional (UMNO & MCA) mendapat undi 31,486 di keempat-empat DUN tersebut.
Ini bererti, Pakatan Rakyat mendapat lebihan undi 2,342.
Ia bermaksud PR menang dalam undi popular di DUN,
tetapi seramai 1,076 pengundi yang sama memberikan undi kepada calon Parlimen BN,
685 kepada calon Bebas dan 482 undi rosak.

Terdapat dua kemungkinan mengapakah pengundi Kuala Terengganu memberikan tiga kerusi DUN kepada PR tetapi memilih calon BN untuk Parlimen.

Pertama, mereka inginkan anak tempatan. Dato' Razali Ismail ialah anak tempatan. Mohamad Sabu ialah orang luar Terengganu. Kedua, pengundi Kuala Terengganu mahu PAS memerintah negeri itu, tetapi ingin calon BN mewakili peringkat kerajaan pusat untuk mereka.

Beberapa isu yang dijangka akan mempengaruhi keputusan pilihanraya kecil P36 Kuala Terengganu:

1. Isu politik wang dalam pemilihan UMNO yang mendapat liputan luas dalam media massa & internet.

2. Isu Hindraf, PPP dan Gerakan.
3. Isu Anti ISA dan Pro ISA.

4. Isu perlantikan Menteri Besar Terengganu,
termasuk tuduhan ada penyokong mereka yang telah ‘menatekan’ Sultan.

5. Isu royalti / ehsan minyak janji diserahkan kpd kerajaan negeri.

6. Harga barang masih tinggi.

7. Harga pasaran petrol melebihi harga sebenar.

8. Tuntutan persatuan pendidikan Cina agar pelajaran Matematik dan Sains diajar dalam bahasa ibunda mereka.

9. Tuntutan pengundi Melayu subjek Matematik dan Sains diajar dalam bahasa Melayu.

10. Perang mulut "Ketuanan Melayu" lawan "Ketuanan Rakyat".

11. Mogok nelayan,

Dengan penyataan itu, maka saya meletak kan kenyakinan saya mpada tahap PAS akan menang dalam pilihanraya kecil P36 Kuala Terengganu dengan majoriti undi 4,000.
Inshaallah.
Amin.

Ibnu Mohyeddin said...

UMNO lagi ler pulak tak sedar diri nak mampos pun buat ler cara nak mampos .. sesedap mulut dia jer cakap macamtu .. apa dah puas idup ker ?? kalau nak sangat lawan goi ler palestin tolong kat sana .. cakap banyak tak guna lah

Guess Who said...

bn@umno...
hang wait n see nooo....

Alang Tamalika said...

Mengikut ramalan politikus.... Kecerahan PR dan cuaca mendung BN akan memungkinkan PAS memenangi kerusi KT. Walau bagaimanapun majoritinya tidaklah membanggakan kerana BN pastinya akan menggunakan teknik-teknik yang lazim digunakan setiap kali pilihanraya kecil. Apa-apapun tunggu!!!! Kerana kertas undi sangat lembut, mudah dilentur... dilipat dan diselitkan.... maka kebarangkalian cuaca politik boleh berubah-ubah mengikut banyaknya tertabur...

Muzafar said...

aisal said...
abg muzafar,

mana leh HIDUP UMNO! HIDUP UMNO! HIDUP UMNO!!!!, hidup BN nyer mana...mana leh gitu, klau x der bn, kita dh lama jadik mayat tau. ader bn pun kita dh di 'icu' kn, ini kn pula x de bn....len kali ingat tau. jgn sebut lagi klaus tu...sebut yg len pulak..!

******

Maaflah cikgu... ambe tersasul,,
teruja sangat kot...

Muzafar said...

perunding said...
Komposisi pengundi P36

Melayu : 70,762
Cina : 8,745
India : 482
Undi Pos : 1,035
Mengundi :82%

*****
Perunding,
pengundi hantu tak dapat kesan ke ?
Nanti boleh mintak Pak Lah hantar Jin dia pulak ....

Muzafar said...

Dewata Awan Berapi said...
“Berdasarkan keputusan lalu di Dun Ladang ini kita menang tipis tetapi bila dicampur dengan empat Dun kesemuanya kita boleh menang 2,500 undi,” ujarnya ketika ditemui pada Pertandingan Dam Aji 2008 di Kampung Ladang Sekolah, di sini, Jumaat lalu.

inilah analisis bodoh...
DUN dan Parlimen tak sama lah oii...

January 4, 2009 5:54 AM

*****

Analisis cerdik macam mana pulak ?
Dewata, tolong bagi analisis cerdik sikit,kami nak tengok....

perunding said...

Muz
undi pos dah jadi undi pos laju.
undi hantu dia masuk ikut nama orang tak datang ngundi.
tapi undi dari no 1 peace hill lagi berantu.!
fru kurang2 pakai uniform.
polis pun pakai uniform,
kita boleh kenal.

nanang said...

Bayangkan kempen-kempen bagini

Kalau Dato' wan Farid tewas, dia tak boleh dilantik jadi Senator lagi. Dia kena tunggu PU 13 untuk pegang sebarang jawatan. Kekallah dia sekadar Ketua Bahagian sahaja !

Kalau YB Wahid Endot tewas, dia kekal sebagai ADUN Wakaf Mempelam.

anakkancil said...

Dewata Awan Berapi said...
salam...

Inilah Melayu..asyik main dam saja kerjanya.
Dari pagi membawa ke tengahari sampai petang asyik main dam saja..lepak2 di kedai kopi..sambil tu jadi penganalisis politik tanpa gaji...

INILAH SEBENARNYA MELAYU PAS..

January 4, 2009 5:12 AM

Dam tolak tak paa...jgn Dam tarik....

anakkancil said...

zali said...
umno ada pertandingan golf...
berprestij dan banyak 'tajaan'

January 4, 2009 5:27 AM

Golf banyak lubang ka...or golf 1 lubang?

fadlah said...

golf 1 lobang la tu....banyak lak tajaan kan,umno umno.

melayu islam said...

PAS menang rosak harta n maruah melayu sdikit dm sdkit...digadai tanah air,dihakis hak b/putra. hnya islam suci bukan parti PAS.PAS=HNY bdk suruhn DAP. Bela babi,tambah rmah bhala,lbhkn kontrak pd non b/p.angguk2 jgn smpai tjatuh serban.diperalatk DAP,kump. plg hebat dmalaysia.

melayu islam said...

sedarla wei pgikut mazhb pas.korang bkn bgus sgt.pemimpin korang ntahpape.bellboy kt dap.skt ati aku tgk pmimpn konon alim ulama tp msh xsdar xpndai strategi dunia.korg br maju 50thn tp kn ingt bangsa lain yg ada dmalay dh 3generasi mdahului kemajuan d segi pemikiran ,strategi,taktik,dayausaha,kekentalan rohani n jasmani.korg dperalatk oleh bangsa lain.serban dkepala bukanlh msia yg sempurna.jgn xsedar2 lg.

melayu islam said...

truskanlh pas berangan dengan hukum hudud2.tgk memebe korang diseblah..fuh penuh dgn salib,berhala.ingtlh agama lain xkan sesekali akn mgikuti ajaranmu.mst ulama tau.aku yg jahilnipun tau amaran dr ALLAH YANG MAHA BESAR.XKN DORANG AKAN ikut ape yg korg nk laksanakn bkaitn agama???lu pikila sendiri. slagi org islam xbersatu xpyhla nk bemimpi.

melayu islam said...

'tuhan itu mencarut..''berkawan dgn kafir akn jd kafir','undi pas dpt pahala','org umno kafir','mcm2 lg fatwa dr mazhab pas.lbh teruk lg dr org yg xblaja agama.xbleh byangkn mcmane malaysia bl dbwh ulama semcm ini..sbb2lh DSAI yg digemburk akn jd PM.2PUN BEBEBERAPA HARIJE,ph2 ntahpape jd.yg pasti malaysia akn jd spt australia@amerika@singapura@dmn2 sj yg bgsa asal mjd kuli dngara sndri.bodos..

anakkancil said...

Melayu Islam...Pandai le kau tambah 1 mazhab lagi.Tak pernah ku dengar mazhab PAS...Celaru biru kome nie....dipdg mashar nanti ada 73 puak dan hanya 1 puak je yg akan masuk syurga (ikut pada pengajian yg aku dengar ngan ustaz umno dan ustaz pas dan ustaz bebas)iaitu ahli sunnah wal jammah (shapei) la....so aku tgk org pas banyak ikut al sunnah mal jammah(mazhab shapie)iaitu lari dari kemungkaran dan buat kebaikan.tgk sambut thn baru yg baru lepas nie....pada ikut otak kau tu ade dak Allah suruh kita bakar mercun sampai habis puluhan ribu,berkumpol ramai-ramai sampai tinggal solat,menjerit tak tentu hala...ingat sedara dunia nie darul amal..tempat buat amal bagi banyak nak pi bawa ke akhirat...di sana akan di hisab...so kalau kau ikut jejak yahudi maka yahudi la kau.Aku syor kau beli kaset Ustaz samsuri ade di jual dimana-mana dan kau akan jumpa jawapannya.Islam dlm satu-satu perkara ia tegas.wallahuaklam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...