Tuesday, January 27, 2009

Zahid jadi pengerusi Umno Perak?

KUALA LUMPUR, 27 Jan: Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Zahid Hamidi disebut-sebut bakal menjadi Pengerusi Perhubungan Umno Perak yang baru selepas Datuk Seri Tajol Rosli Ghazali melepaskan jawatannya.

Berita angin ini semakin kuat bertiup berikutan Tajol mendapat tekanan terakhir ekoran tindakan Datuk Nasarudin Hashim, Adun Bota melompat ke Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Selepas bertemu Najib baru-baru ini, Tajol dikatakan akan melepaskan jawatannya untuk mengambil tanggungjawab terhadap apa yang berlaku di Perak," kata satu sumber kepada Siasah.

Ia juga berikutan dari tekanan dan kempen pihak-pihak tertentu agar Tajol melepaskan jawatannya selepas Perak jatuh ke tangan Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum lalu.

"Zahid semakin dipercayai oleh Umno Perak dengan tindakan beraninya mengarahkan pegawai kerajaan Pusat agar jangan menyertai sebarang mesyuarat anjuran kerajaan negeri Perak.

"Walaupun mendapat kecaman hebat dari pembangkang, Zahid sekurang-kurangnya dilihat berbuat sesuatu untuk menaikkan moral Umno di Perak ketika Tajol dilihat tidak berani berbuat apa-apa," kata sumber itu.
Bagi beliau, ramai pemimpin Umno membuat kenyataan yang bertentangan dengan pendapat umum sekarang asalkan ia mendapat sokongan Umno kerana mereka sekarang menghadapi pemilihan dalaman parti.
"Kenyataan Mukhris tentang sekolah satu aliran negetif kepada rakan-rakannya dalam BN tetapi ia tetap dibuat untuk mendapat undi di kalangan perwakilan Umno. Begitu juga dengan kenyataan Zahid ini," tambah beliau.

Tekanan terhadap Tajol semakin meningkat apabila Menteri Besar, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaludin mengumumkan tiga lagi Adun Umno akan menyertai Pakatan.

Namun perkara ini ditolak oleh timbalan presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak.

14 comments:

GOMO said...

KENAPA BUNTUT???
KENAPA???
http://gomo-no1.blogspot.com/2009/01/anwar-buntut-punya-olang.html

perunding said...

caya lah bukan setakat itu.
baca sini
Ahmadsaabun.blogspot

Azizahns said...

saya rasa sikap sakit dan busuk hati makin bertambah parah. kalau umno buat perubahan pimpinan dikatakan berpecah tapi kalau puak pembangkang buat perubahan dikatakan strategi parti. pooooodaaaah.

tapi aku tetap tak puas hati kenapa nizar pakturut tu boleh kasi kat kg baru 999 hak milik. apasal tanah melayu tak dapat. hanya 99 tahun.

kenapa aanak sedara aku pacak kedai kat selangor kena kacau kat majlis perbandaran. mintak lesen berpuluh kali tak dapat. tapi lagi pelik depan kedai anak sedara aku tu berpuluh kedai cina ... tak kena kacaupun????

anonymous said...

Wahai ahli PAS/PKR totok, apa pendapat anda tentang komen ini:-

PAS pernah kata UMNO kafir kerana berkongsi kuasa memerintah dgn MCA dan MIC.
PKR tu berasal dari darah daging keturunan UMNO, sifat2 buruk UMNO itu TIDAK mudah hilang dari dalam jiwa mereka.

bn@umno said...

Berikut adalah ajaran sesat parti PAS kepada pengikutnya:-
a. Undi Pas dapat masuk syurga.
b. Undi BN adalah kafir.
c. Nik Aziz adalah hakim untuk mengadili perbicaraan seseorang diakhirat nanti.
d. Sokong hukum hudud dapat masuk syurga.
e. Semua ahli Pas boleh masuk syurga.
f. Semua ahli BN masuk neraka.
g. Tuhan sokong perjuangan PAS.
h. Nik Aziz akan masukkan semua penyokong Pas ke dalam syurga di akhirat nanti.

Jadi tak heranlah kalau semua puak-puak PAS yg tolol-tolol ni menjadi penyokong tegar PAS.

TokBatinSenoi said...

Blogger anonymous said...

Wahai ahli PAS/PKR totok, apa pendapat anda tentang komen ini:-

PAS pernah kata UMNO kafir kerana berkongsi kuasa memerintah dgn MCA dan MIC.
PKR tu berasal dari darah daging keturunan UMNO, sifat2 buruk UMNO itu TIDAK mudah hilang dari dalam jiwa mereka.

EEEEEEEEEEEEEEEHHHHHHH.....

January 27, 2009 12:16 AM
Blogger bn@umno said...

Berikut adalah ajaran sesat parti PAS kepada pengikutnya:-
a. Undi Pas dapat masuk syurga.
b. Undi BN adalah kafir.
c. Nik Aziz adalah hakim untuk mengadili perbicaraan seseorang diakhirat nanti.
d. Sokong hukum hudud dapat masuk syurga.
e. Semua ahli Pas boleh masuk syurga.
f. Semua ahli BN masuk neraka.
g. Tuhan sokong perjuangan PAS.
h. Nik Aziz akan masukkan semua penyokong Pas ke dalam syurga di akhirat nanti.

Jadi tak heranlah kalau semua puak-puak PAS yg tolol-tolol ni menjadi penyokong tegar PAS.

PIPPOPPIPPOPPIPPOP....

Ade ker patut dia orang kate.. ahli2 umno 'ISLAM' 'kafir dan ahli neraka? Dia orang bace dari kitab 'MADE IN KELANTAN KOT?'

Betul ker TNA cakap mcm tu? Lawak juga TNA nih... Hai tokbatin2 PAS n PKR, bagi dalil2 yang konkrit.. atau...

perunding said...

kemas bn@umno punya point.
gitu lah.

bn@umno said...

perunding,

terima kasih kerana menyokong aku punya point.nampaknya kita sealiran.selama ni ko selalu je bangkang point aku dan baru sekarang ko setuju point aku.bagus!!!bagus!!!bagus

jit tontoya said...

point engkau itu mangkuk hayun namanya...point bangang!


pueih....

sokongUmnoICU said...

ermmm..
1 pas nak tegakkan Hukum Islam.so Harus bge Allah untuk msukakn hambanye yng tolng agamanye ke dalam Syurga..firman Allah maksud nye.sapa tolang agama Allah ,Allah akn tolng dia..insyallah pertolngan Allah adalh syurga nye..

2. bkn setakat undi bn saja.tpi bn tolak hukum islam n puak2 islam hadhari trus men2 kan hukum islam,tolak satu huruf dlm Quran jadi kapi apatah lagi tolak Hukum..so blh gugur syahadah n blh jadi kapir..

3.Nik Aziz adalah hakim untuk mengadili perbicaraan seseorang diakhirat nanti??..tolng bge mne sumber kamu dapt knyataan mcm ni??

4.btull..sokng hukum Allah adalah jalan utama untuk masuk syurga..
hudud tu maksud nye had..so hudud jgak adalah termauk dlm syariat,sape tolak hudud umapama tolak syariat,sape tolak syariat jawab nye tolak islam.sape tolak islam gugur iman..jgn persoalkan tntng hukum Allah yg dh ada dlm quran..

5.Allah bersifat harus.so harus arr bge Allah nak masuk kn sape2 yng tak bertentagn dgn dia untuk msuk kan mereka dlm taman Syurga Allah..dan harus jgak bge Allah nak msuk kan orng yng zalim dgn hukum Allah ke dalam neraka.

6.memng btul..Allah sokong perjuangan PAS..
Allah brfirman إن تنصر الله ينصركم sapa tolong agama aku ,aku akn tolong agama dia..kita orng islam sape lge slen Allah tempat kite mnta pertolngan??hanye Allah satu2 nye..dlm solat surah Al- Fatihah kita baca maksudnye( kepada mu aku sembah dan hanye kpadamu aku mintak prtolngan)

7.insyallah,Tuan Guru bawa syariat Islam,dia jdi mbsar Klatan pertama skali pada taun 1990 dia kuor kan semua aset2 ngeri dri bank konvesional,untuk elak dri riba.sesunguh nye firman Allah (dan Allah mnghalalkan perniagaan dan mngharamkan riba),tu adalah salah stu jalan yg akan mmbawa umat islam ke syurga

wallahua'lam..

miekabo said...

dalil bn@umno memang camtu sokongUmnoICU, suka mengata dan mencerca ualamak.
Kalau dilayan orang sawan camni, kita plak bleh kena sawan sama...
Juak-juak dia yang lain pun sama jer...
Bila kita nasihat, dia org perlekeh nasihat kita.
Lantak la...

unanjaga said...

Tiada siapa yang berani menjamin akan berhak nya diri itu untuk berada dibawah naungan syurga dihari akhirat kelak hanya dengan memilih wadah parti itu sebagai wadah perjuangan.Dan kami sebagai orang islam dan juga parti PAS tak pernah mengatakan sedemikian(bila bersama PAS akan dapat ganjaran syurga),semua tomahan itu hanya dijaja olih orang umno.
Hak ugama itu perlu kita patuhi secara keseluruhan nya,yakni mentaati apa jua yang telah menjadi ketetapan Allah untuk dipatuhi dan meninggalkan apa yang dilarang nya.Semua amalan kita ini hanya asebab untuk kita dapat rahmat Allah,namun adalah jelas mungkar bilamana umat islam itu telah menolak sebahagian dari perintah Allah yang telah menjadi ketetapan itu walau pun dalam hal lain ia menurutinya.

anakkancil said...

sokongUmnoICU said...
ermmm..
1 pas nak tegakkan Hukum Islam.so Harus bge Allah untuk msukakn hambanye yng tolng agamanye ke dalam Syurga..firman Allah maksud nye.sapa tolang agama Allah ,Allah akn tolng dia..insyallah pertolngan Allah adalh syurga nye..

2. bkn setakat undi bn saja.tpi bn tolak hukum islam n puak2 islam hadhari trus men2 kan hukum islam,tolak satu huruf dlm Quran jadi kapi apatah lagi tolak Hukum..so blh gugur syahadah n blh jadi kapir..

3.Nik Aziz adalah hakim untuk mengadili perbicaraan seseorang diakhirat nanti??..tolng bge mne sumber kamu dapt knyataan mcm ni??

4.btull..sokng hukum Allah adalah jalan utama untuk masuk syurga..
hudud tu maksud nye had..so hudud jgak adalah termauk dlm syariat,sape tolak hudud umapama tolak syariat,sape tolak syariat jawab nye tolak islam.sape tolak islam gugur iman..jgn persoalkan tntng hukum Allah yg dh ada dlm quran..

5.Allah bersifat harus.so harus arr bge Allah nak masuk kn sape2 yng tak bertentagn dgn dia untuk msuk kan mereka dlm taman Syurga Allah..dan harus jgak bge Allah nak msuk kan orng yng zalim dgn hukum Allah ke dalam neraka.

6.memng btul..Allah sokong perjuangan PAS..
Allah brfirman إن تنصر الله ينصركم sapa tolong agama aku ,aku akn tolong agama dia..kita orng islam sape lge slen Allah tempat kite mnta pertolngan??hanye Allah satu2 nye..dlm solat surah Al- Fatihah kita baca maksudnye( kepada mu aku sembah dan hanye kpadamu aku mintak prtolngan)

7.insyallah,Tuan Guru bawa syariat Islam,dia jdi mbsar Klatan pertama skali pada taun 1990 dia kuor kan semua aset2 ngeri dri bank konvesional,untuk elak dri riba.sesunguh nye firman Allah (dan Allah mnghalalkan perniagaan dan mngharamkan riba),tu adalah salah stu jalan yg akan mmbawa umat islam ke syurga

wallahua'lam..

January 27, 2009 7:00 AM

Hujah yg padat dan tepat.1 lagi ilmu aku dapat.

perunding said...

bn@umno maksudnya baru payah sikit aku nak jawab..he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...