Friday, November 6, 2009

Kerajaan PAS Kedah terpaksa tanggung kesilapan kerajaan Barisan Nasional dahulu

ALOR SETAR: Kerajaan Kedah terpaksa berdepan dan menanggung kesilapan yang telah dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional(BN)sebelum ini dengan mewariskan legasi hutang mereka berjumlah RM2 bilion.

Menurut Ahli Parlimen Padang Terap, Mohd Nasir Zakaria, prestasi pentadbiran Kerajaan Kedah dibawah pimpinan Datuk Seri Azizan Abdul Razak bagi tahun pertama sepertimana yang dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2008 menunjukkan kewangan Kedah adalah memuaskan.

"Namun begitu Menteri Besar perlu memastikan tindakan yang telah dilakukan oleh kepimpinan BN dahulu dengan meluluskan balak tanpa kawalan tidak berulang.Semasa BN memerintah Kedah dahulu balak yang diluluskan ditempat lain, tempat lain pula yang ditebang.

"Sehektar balak milik rakyat yang untungnya mungkin mencapai puluhan ribu ringgit tetapi hanya RM1000 sahaja premiumnya kembali kepada kerajaan ketika itu.Dengan tindakan terkini Datuk Seri Azizan membuka tender balak maka sekaligus ia melonjakkan pendapatan yang diraih oleh Kerajaan Negeri Kedah.Dengan tender terbuka ini perolehan pendapatan hutan ini telah meningkat 205.5 peratus jika dibandingkan semasa pentadbiran BN dahulu."

Beliau yang juga Ketua Penerangan Pemuda PAS Kedah berkata, bagi tahun 2007 semasa Kedah ditadbir oleh Kerajaan BN pendapatan Kerajaan Negeri ketika itu hanyalah berjumlah RM9.21 juta dan kini telah meningkat kepada RM28.14 juta.

"Dengan peningkatan jumlah ini maka banyak manfaat dapat digunakan bagi kesejahteraan dan kebajikan rakyat negeri Kedah.Ini semua adalah ekoran kepimpinan kerajaan negeri yang memahami permainan politik balak yang telah dimainkan sebelum ini oleh pihak-pihak tertentu yang tidak bertanggungjawab."katanya lagi.

96 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

PAS kena buktikan yang mereka boleh mentadbir negeri dengan baik...

PAS tidak boleh bermain wayang kononnya itu salah UMNO sedangkan wang defisit berlaku kerana pembagunan dan pembayaran gaji kakitangan majlis dan PBT tempatan.

http://pkrpasdap.blogspot.com

mountdweller said...

Dedah jangan tak dedah. Biar terselak habis!

abe MIE 'TERJAH' said...

Kalau PAS Kedah boleh mengurangkan defisit Kedah, PAS Kelantan perlu membpelajarinya dari MB Azizan...itulah yang perlu dihayati di dalam Pakatan bukannya Kedah lain, Kelantan lain....

http://pkrpasdap.blogspot.com

Arif Omar said...

kalau asyik politik salah menyalah bila nak selesai da. setakat projek balak tak usah cerita le. apa projek yang dibuat lagi di kedah untuk tambah hasil? habuk pun tak ada. BN pun boleh kalau nak salahkan pemerintah terdahulu. boleh salahkan portugis, belanda, jepun dan british. tetapi lepas tu apa nak jadi. cukuplah dengan pandangan cetek ini. meluat membacanya

USTAZ KAMARUDIN BIN IBRAHIM said...

Buat yang terbaik selari dengan tuntutan syariat. Utamakan tujuan selain keperluan....

Ibanez_Swk said...
This comment has been removed by the author.
mohd shahfri said...

ketua audit dah nyatakan negeri2 di bawah pembangkang ditakbir dgn baik. cuma media perdana je putar alam xmahu nyatakan dgn telus...

datin_azurah said...

Kereta lebih 15 tahun, hadiah BN kepada pengundi tua, yg bodoh mengundi BN (Binasa Najib)

1) rakyat kena bayar loading - RM150.00
2) Insuran first party - RM600.00
3) Test Puspakom - memang nyata tak diluluskan:- Hari pertama RM50 gagal disebabkan brek, injin bising, tak balance body, dll - masuk workshop RM2,000. Pergi Hari kedua RM25

Rakyat Didahulu kita aniaya, kata Najib Altantuya.

Pencapaian Diutamakan....hahhhh BN yang kaya.

Bodohnya macam BABI pengundi UMNO/BN - termasuk MIE terjah

datin_azurah said...

Orang Serawak patut belajar dari malapetaka serta musibah yg BN buat disemenanjung.

Buat undi protes kearah pembangkang atau keluar dari Malysia.

Biar Najib merasakan hasil kianatnya > Serawak penyumbang utama hasil Malaysia, minyak tetapi rakyat miskin...jalan raya dan kemudahan lain terabai.

Sabah dgn hasil balak kemana pergi berbilion ringgit itu....Musa Aman buat apa? - Bencikan UMNO/BN

Undian kepada pembangkang Pakatan Rakyat atau pun pun parti bebas

ironseven said...

keris,

ape le cerdik sangat kau ni. kalau dlm perlembagaan umno takde tersebut perkataan "quran dan hadis" maka umno bukan islam le ye? pikiran kau rupanya hanya yang tersurat, tak nampak yg tersirat. ish..ish..ish..

dalam perlembagaan pas memang tiada perkataan "negara islam". betol le kata nizar. dalam pas ada dinyatakan;

"memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahannya yg terlaksana di dalamnya NILAI2 HIDUP ISLAM DAN HUKUM2NYA menuju keredhaan allah"

tersiratnya, negara islam le tu. yg menggunakan undang2 dan hukum2 islam. maka bila guna keseluruhan sistem pemerintahan secara islam dan dijadikan quran hadis sbg dasar, maka negara tu negara islam le ngok....

msia skrg guna load ried punya perlembagaan, quran duduk bwh load ried, maka negara islam ke msia ni? negara umat slam je kot...

nabi ada kuasa mutlak? umno takde? hehe..hujah mengelak...majoriti dlm parlimen bukan umno ke? kenapa? umno takde kuasa mutlak sbb takot pada mic, mca, ppp, ipf, gerakan, bla3 ke? sampai sanggup hina agama sendiri sbb nk jaga hati 'parti keliling dia'? maknanya kau mengaku le ye selama ni umno hanya anjing 'parti keliling dia' tu? dan jadi tikus cencurut yg kesejukan bila berhadapan dgn mangkuk hayun tu?

hehe..dah tau umno mungkar lagi mau sokong..at least dap, pkr dan pas semuanya tegas rasuah itu haram. umno? rasuah itu halal. tuhan kata tak ape kawan dgn kafir yg tak memerangi kita (kau tau maksud memerangi tu ke?). tapi allah tak kata rasuah tu haram tapi umno buat takpe sbb teknikal matters parti je. hehe..

ayat allah kata rasuah haram, umno kata tak. maknanya umno pertikai dan persenda ayat allah. maknanya pertikai rukun iman. mcm sultan kata zamry mb perak, maka derhaka le sapa2 yg tak setuju. tapi kalau allah kata rasuah haram tapi umno kata tak, maka umno jadi ape? celaka? hehe..

kalau pas menikus jumpa pkr dan dap, maka pas akan jadi mcm umno le. pas tetap konsisten menegakkan negara islam.

bila nak type tu bro,jgn main sedap ketok je. kaji dulu le. panjangkan sikit akal baca yg tersurat dan tersirat. dan lebih penting bezakan le persoalan aqidah dgn yg lain2nya.

kalau undang2 konvensional, bila kita bersubahat dgn org yg langgar undang2 maka kita pon kena hukum jugak. maka, kalau kita bersubahat dgn org yg berbuat mungkar dan menolak ajaran islam dgn mengamalkannya suku2 sekerat2, maka ape pulak hukumnya keris? kita tak bersalah dan berdosa ke?

ohye...aku lupa. dasar umno dan pencacainya adalah 'takpe buat dosa, nanti kalau sempat bertaubat boleh masok syurga jugak. kalau pon kena masok neraka (na'uzubillah) nanti last2 masok syurga jugak...'. tak ke gitu keris...hehe..

ironseven said...

arif omar kata,
"kalau asyik politik salah menyalah bila nak selesai da. setakat projek balak tak usah cerita le. apa projek yang dibuat lagi di kedah untuk tambah hasil? habuk pun tak ada..."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..tu yg tersurat. yg tersiratnya hutang kedah dulu berbillion2 sbb kedah takde hasil le. setakat balak je. lepas tu pulak projek 2 juta jadi 20 juta. almaklum nak kayakan kroni2. kalau tak percaya tanya bekas adun bukit selambau tu. hehe..memang cetek pemandangan dan pikiran pencacai umno yg sekoq ni. haha..

ironseven said...

seperti laporan audit yg sah lagi disahkan,

"bagi tahun 2007 semasa Kedah ditadbir oleh Kerajaan BN pendapatan Kerajaan Negeri ketika itu hanyalah berjumlah RM9.21 juta dan kini telah meningkat kepada RM28.14 juta"

itu le fakta tak buleh nak kelentong. kecuali pada org2 yg mmg dah buta mata hati mcm mee terjah, arif omar dan kuncu2nya.

fakta tetap fakta bro...bererti kerajaan pas lebih efisyen dari umno walau hanya ada balak. hehe..

ironseven said...

Anwar gagal dapat bukti kes liwat
Nov 6, 09 4:07pm

Mahkamah Rayuan hari ini membatalkan keputusan Mahkamah Tinggi yang memerintah pihak pendakwa dalam kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya menyerahkan bahan bukti kepada ketua pembangkang itu yang dikatakan penting untuk pembelaannya.

Pada 16 Julai lalu, Mahkamah Tinggi mengarahkan pihak pendakwa menyerahkan bahan bukti itu, termasuk rakaman video dan laporan perubatan kepada tertuduh.

Pihak pendakwa juga diperintahkan supaya membenarkan peguam Anwar memeriksa rakaman CCTV yang didakwa tempat kejadian, bersama-sama dengan kenyataan Mohd Saiful Bukhari Azlan yang mendakwa sebagai mangsa, dan saksi-saksi lain serta nota doktor.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..teringat pepatah berani kerana benar. ape le salahnya bagi semua bukti2 tu. ade sesuatu yg disembunyikan kerrr...

polis adalah raja said...

abe mie ni org kg ulu mana?

hutang kena bayar..

cuma kena cerita pada rakyat ..

dari mana duit datang, ke mana duit digunakan..

telus..

kalau ada rm10, tapi hutang lama rm5.. mesti la bg tau kenapa duit tinggal Rm5 ..

nanti umno juga kata rm5 tu kerajaan kedah seleweng...

tu contoh mudah la..utk sesuaikan dgn org ulu mcm abe mie & seangkatan

AsyMok_ambo said...

Bertenang...
usah ANGKUH FITNAH BURUK SANGKA
ALLAH SWT BERSAMA-SAMA KITA.
ALLAH MAHA BESAR

blue_dream said...

UMNo dulu,kini dan selamanya sekular dan bangsat.

blue_dream said...
This comment has been removed by the author.
blue_dream said...

UMNo dulu,kini dan selamanya sekular dan bangsat.

blue_dream said...

UMNo dulu,kini dan selamanya sekular dan bangsat.

blue_dream said...

say no to UMNO,go to hell BN(bab1 nationalist).down with 1malaysia@1israel.

fitflex said...

datin said
Kereta lebih 15 tahun, hadiah BN kepada pengundi tua, yg bodoh mengundi BN (Binasa Najib)

1) rakyat kena bayar loading - RM150.00
2) Insuran first party - RM600.00
3) Test Puspakom - memang nyata tak diluluskan:- Hari pertama RM50 gagal disebabkan brek, injin bising, tak balance body, dll - masuk workshop RM2,000. Pergi Hari kedua RM25

Rakyat Didahulu kita aniaya, kata Najib Altantuya.

Pencapaian Diutamakan....hahhhh BN yang kaya.

Bodohnya macam BABI pengundi UMNO/BN - termasuk MIE terjah

=========
sebelum ko tulis pun dah batal dah benda nie.yg mak datin duk bising ni jenis lambat dpt berita kut??

fitflex said...

iron said

hehe..teringat pepatah berani kerana benar. ape le salahnya bagi semua bukti2 tu. ade sesuatu yg disembunyikan kerrr...

kalu dah berani kerana benar yg duk mintak tangguh kes tu kenapa??berani ke tu??nak bukti sgt masuk le mahkamah tu dulu.kompom saiful kena serah bukti kat hakim nnti.kan ke jenis penakut anwar tu.

mintak bukti awal tu sebab nak yakinkan rakyat je.jika bukti2 itu diserahkan awal kat anwar dan terdapat sedikit keraguan pasti anwar akan jaja utk dpat simpati rakyat.sedangkan sepatutnya bukti tu dibicarakan dlm mhkamah dulu.

anwar ni jenis takut kerana salah,berani kerana ramai(penyokong2 bodoh) je....

fitflex said...

puak2 pas dlm ni duk ngaku pas x buang dasar.x tunduk kpd dap pkr.

apa bukti korg??dulu bangga dgn hassan ali sebab tegas nak kurangkan arak di slngor.last2 hassan ali dilabel bermasalah oleh nik aziz.terus terkedu korg semua.apa masalah yg nik aziz dah buat??bgtau jap aku nak dgr??

kalu jenis hassan ali yg tegas bab islam pun nik ajiz ckap bermasalah,abih pemimpin jenis mana korg nak harapkan buat negara islam??jenis nizar yg sibuk candle light tbh??jenis khalid samad yg pertahan kuil dan sokong kristian pun buleh guna kalimah allah??biar anak2 kita nnti pun konfius apa beza allah kristian dgn allah islam??atau nak harapkan kat nik ajiz yg bukan saja marah bahkan rela pulak dap hina islam??

fitflex said...

kat kerajaan slgr ajk2 masjid diorg skrg ni umno yg lantik lg ke??kenapa ramai sgt yg jd dungu??

http://malaysiakini.com/news/116809

harap pencacai2 pas buleh tlg jwb hukum benarkan xavier ni masuk masjid.

lupa pulak aku,xavier ni aritu yg sibuk nak bykkan kuil kat slngor hari tu..

mungkin lepas masuk masjid,dia tertarik nak degisn kuil mcm masjid jugak nnti...

Muhd Fariz said...

oh fitflex rupanya...
Oklah andai kata pas problem, xleh harap lgsg nak perjuangkan Islam sbb dah ikut telunjuk pkr,dap. so apalagi umnolah jadi usulkan/bentangkan buat hukum hudud parlimen so kita semua umat Islam scr khususnya dan org bukan Islam secara amnya dpt manfaat dr hukum yg wajib kita semua umat Islam patuhi.

semua isu problem pas fitflex bangkitkan di sini adalah isu problem pemimpin2 pas ya? ok pemimpin2 pas problem. saya katakan pergi m%*p^$lah dgn mereka semua tu nik aziz,hadi,sabu,mahfuz,khalid samad,bla 3X.....

so pemimpin umnolah yg patut jadi juara Islam perjuangkan hukum hudud sbb pemimpin2 umnokan hampir semua Islam? xkan pemimpin2 umno lupa pula tanggungjawab meraka terhadap kewajiban menegakkan negara Islam total,perlembagaan Al Quran,hadith. sbb fitflex dengan segala tuduhan yg awak kemukan di sini jelas bg awak pemimpin pas sudah lembik perjuangan Islamnya.

Kalau pemimpin pas dah lembik patutnnya pemimpin umnolah yg patut jd keras perjuang Islam. sbb walau mcmmn situasi sekalipun wadah perjuang Islam mesti ada pihak wajib perjuangkan. kalau bagi fitflex pas dah x relevan so umno tggu apelagi? tggu mca?mic?gerakan?,ppp?,soi lek?samy?tsu koon?kaveas?

Apa sebenar tujuan/niat d hati fitflex memperlekehkan pas? supaya kita semua x sokong pas lalu sokong umno pastu perjuangan menegakkan negara Islam sapa yg perjuangkan? ok katakan kita kuburkan pas, pastu diam gitu aje? negara Islam,hukum hudud apa cerita? wat dekkkk bodoh...... je?

Muhd Fariz said...

fitflex.........

dulu posting yg dulu2 sy ada tanya fitflex hujah/statistik negeri mana kat semenanjung m'sia ni yg dap boleh perintah selain pp berdasarkan pecahan ahli dun Muslim x kira umno pas pkr vs non Muslim? sampai skrg masih belum ada jawapan lg.

saya nak jawapan dgn hujah/fakta/statistik konkrit bukannya membebel, bla3x...... sediakan sy
1- negeri mana
2- statistiknya(pecahan ahli dun Muslim x kira umno pas pkr vs non Muslim)

jika awak dpt sediakan 2 ni. bolehlah kita teliti hujah awak tu dan analisa bersama bukannya bertaklid buta.

fitflex said...

FARIZ,ko tulis berjela2 tp langsung x jawab apa masalah hassan ali tu?so ape guna ko tulis berjela2??x pe aku tunggu jawapan org lain jika ko x mampu jawab...

fitflex said...

fariz said
------
oh fitflex rupanya...
Oklah andai kata pas problem, xleh harap lgsg nak perjuangkan Islam sbb dah ikut telunjuk pkr,dap. so apalagi umnolah jadi usulkan/bentangkan buat hukum hudud parlimen so kita semua umat Islam scr khususnya dan org bukan Islam secara amnya dpt manfaat dr hukum yg wajib kita semua umat Islam patuhi.

UST UMNO BERAPA KERAT JE DLM PARLIMEN,UST PAS+ALIM2 LG BYK.SO,KAN LEBIH BAIK JIKA UST PAS YG USULKAN?DAN JIKA DI USULKAN SUDAH PASTI UMNO2 SETUJU SEBAB JIKA TIDAK SETUJU JATUH KAFIR.ADA KE UST PAS YG SETUJU?NAK MENYEBUT NEGARA ISLAM PUN DAH X MAMPU.ITU LAH,KAWAN LG DGN DAP...

semua isu problem pas fitflex bangkitkan di sini adalah isu problem pemimpin2 pas ya? ok pemimpin2 pas problem. saya katakan pergi m%*p^$lah dgn mereka semua tu nik aziz,hadi,sabu,mahfuz,khalid samad,bla 3X.....


EH EH,KO KATA PERGI M%*P^$LAH DGN MEREKA??ABIH JIKA MEREKA MAMPUS KO NAK SAPA LG YG DAULATKAN ISLAM????

so pemimpin umnolah yg patut jadi juara Islam perjuangkan hukum hudud sbb pemimpin2 umnokan hampir semua Islam? xkan pemimpin2 umno lupa pula tanggungjawab meraka terhadap kewajiban menegakkan negara Islam total,perlembagaan Al Quran,hadith. sbb fitflex dengan segala tuduhan yg awak kemukan di sini jelas bg awak pemimpin pas sudah lembik perjuangan Islamnya.


Kalau pemimpin pas dah lembik patutnnya pemimpin umnolah yg patut jd keras perjuang Islam. sbb walau mcmmn situasi sekalipun wadah perjuang Islam mesti ada pihak wajib perjuangkan. kalau bagi fitflex pas dah x relevan so umno tggu apelagi? tggu mca?mic?gerakan?,ppp?,soi lek?samy?tsu koon?kaveas?

AKU X CAKAP PUN HARAP KAT UMNO.TP YG NYATA PEMIMPIN2 PAS SKRG MMG LEMBEK DAH PUN.KECUALI HASSAN ALI DAN BEBERAPA LG YG MENYOKONG BELIAU.UMNO X TUNGGU PUN KAFIR2 YG KO SEBUTKAN TU.YG UMNO TUNGGU IALAH PAS.SEBAB DGN SEPAKAT DUA PARTI INI LAH DAPAT MENAMPUNG BAIK BURUK PARTI MASING2..

Apa sebenar tujuan/niat d hati fitflex memperlekehkan pas? supaya kita semua x sokong pas lalu sokong umno pastu perjuangan menegakkan negara Islam sapa yg perjuangkan? ok katakan kita kuburkan pas, pastu diam gitu aje? negara Islam,hukum hudud apa cerita? wat dekkkk bodoh...... je?

BILA AKU CKAP SURUH SOKONG UMNO??AKU JUGAK X SURUH KUBURKAN PAS.HUDUD APE CITER?KO BGTAU JAP SAPA PEMIMPIN PAS YG TEGAS NAK BUAT HUDUD LEPAS PRU12 ARI TU...

fitflex said...

FARIZ SAID
fitflex.........

dulu posting yg dulu2 sy ada tanya fitflex hujah/statistik negeri mana kat semenanjung m'sia ni yg dap boleh perintah selain pp berdasarkan pecahan ahli dun Muslim x kira umno pas pkr vs non Muslim? sampai skrg masih belum ada jawapan lg.

saya nak jawapan dgn hujah/fakta/statistik konkrit bukannya membebel, bla3x...... sediakan sy
1- negeri mana
2- statistiknya(pecahan ahli dun Muslim x kira umno pas pkr vs non Muslim)

jika awak dpt sediakan 2 ni. bolehlah kita teliti hujah awak tu dan analisa bersama bukannya bertaklid buta.

AKU RASA DAH JAWAB,X PASTI PULAK KO BACA KE TAK.

SOALAN KO PUN DAH SALAH,PECAHAN MUSLIM X KIRA UMNO PAS PKR VS NON MUSLIM??

BOLEH KE PECAHAN MCM TU?NIK AZIZ BENAR KE PECAHAN MCM TU??MAKSUD AKU UMNO,PAS,PKR KIRA SEKALI,THEN KOMPAIR DGN BUKAN MUSLIM??INI YG KAFIR2 TENTANG.SAMA JUGAK ANWAR X MAU PECAHAN MCM NI.SEBAB JIKA PECAHAN MCM NI,DIA X DPT LE JD PM.



PECAHAN YG SEDANG TERJADI SKRG IALAH BN VS PR.SO KO JELA YG PI CHECK NEGERI MANA JIKA BN VS PR,DAP YG BERKUASA.

CTH DI PERAK.KO RASA DULU PAS BERKUASA KE??APA NIZAR BUAT UTK DASAR ISLAM DI PERAK??TUKAR CAMRY???

DI SLNGOR PUN DAP JUGAK BERKUASA,TP NASIB BAIK PAS ADA HASSAN ALI.DAN SKRG NIK AJIZ MAU HASSAN ALI DIKORBANKAN SEMATA-MATA NAK UNDI KAFIR2 YG DAH LARI DI BAGAN PINANG.

ATAU ADA ALASAN2 LAIN YG PATUT KORBANKAN HASSAN ALI??JIKA ADA TOLONG KONGSI BERSAMA....

fitflex said...

FARIZ,
baik ko rajin2 baca posting dr ridhuan tee.bidang dia tu pengkaji politik.tp dia bercakap politik bukan atas dasar mana2 parti.ko baca le posting dia dari awal smp skrg.then nilai le betul ke salah.jika salah ko komen je dlm blog dia tu.mcm asyk ambo tu.dah x berani panggu kepala dah dkt blog ridhuan tee tu...

fitflex said...

ko dah abih baca ke faariz??
tujuan aku bukan nak ajak ahli pas pakat2 kuar pas.
tujuan aku satu aje,duduk bersatu sesama islam.x yah le duk pertikai kawan tu ikhlas ke x.jika pas pertikai umno x ikhlas,ikhlas ke dap dan pkr??

jika x buleh nak mengharapkan kerjasama dgn umno utk buat islam???apa yg buleh diharapkan dgn kerjasama melalui dap dan pkr???

atau ahli pas x jumpa ayat "dan berpegang teguhlah kamu dgn tali allah dan jgnlah kamu berpecahbelah"???
lupa ke ahli pas yg selalu mendakwa umno ambil sebahagian dan tinggal sebahagian al-quran??skrg mcm mana dgn pas??

dan peringatan aku kpd org pas,x payah le nak dakwa jika bersatu nnti umno tendang pas mcm dulu.itu semua kerja allah.yg penting niat kita ikhlas,demi islam.soal umno nak khianat tu nnti menjawab le mereka di masyar kelak.

atau ahli pas lebih rela di tanya kelak di masyar mengapa kamu lebih sukakan perpecahan sesama islam dan bersekongkol dgn kafir??x jumpa ke firman sesungguhnya tidak pernah redha yahudi dan nasrani(kafir2 baik budha ke hindu ke) dgn kamu(islam) melainkan kamu mengikut jejak telunjuk mereka...


kpd yg masih bencikan perpaduan tu,pesan aku stanby le jawapan di hadapan allah kelak...

Muhd Fariz said...

fitflex....
kan sy dah ckp sy x kisah lgsg pasal pas ke pemimpin pas. bg sy ini semua perkara remeh. yg sy nak hanyalah parti mana yg boleh secara efektif perjuangkan ngr Islam. kenapa dgn awak tonjolkan yg pas ada masalah kepimpinan menyebabkan sy ambil peduli ke? hasan ali ke nik aziz ke nak gaduh lantaklah diaorang.

kalau awak rs pa sxleh harap dan juga umno lebih lg xleh harap perjuang ngr Islam so apa cadangan awak utk tegakkan ngr Islam? senang cerita sy bg cadangan pd awak tubuhkan parti baru yg lebih Islamik drpd pas or umno. Insyaallah sy akan sokong.

habis pas pun awak x puashati lebih2 lg umno lg xleh harap so apa yg awak nak? dok atas pagar? x payah perjuang ngr Islam? tido? wat dekk.. je?

cuba awak bg cadangan yg lebih efektif selain pas?

ironseven said...

fitflex mempamerkan kebodohannya...

"anwar ni jenis takut kerana salah,berani kerana ramai(penyokong2 bodoh) je...."

KALAU DAH TUDOH ORANG, BAGI LE BUKTI TUDUHAN TU. ANWAR BUKAN MINTAK TANGGUH SBB DIA TAKOT. DIA NAK TENGOK BUKTI2 TU MANATAU MASA DLM MAHKAMAH BUKTI BOLEH BERTUKAQ MCM DULU KES TRIVOLI VILLA TAK WUJUD LAGI TETIBA PENDAKWA UBAH TARIKH..HEHE..PENDAKWA TAKOT LA TU..

"puak2 pas dlm ni duk ngaku pas x buang dasar.x tunduk kpd dap pkr."

HEHE..DASAR PAS DARI DULU ISLAM. QURAN DAN HADIS DI TEMPAT TERATAS. TAK PERNAH BERUBAH. SOAL HASSAN BUKAN SBB ARAK TAPI SBB DIA NAK KERJASAMA DGN UMNO LAKNATULLAH. ISLAM TAK LARANG HINDU NAK ANUT AGAMA DIA, TAPI ISLAM LARANG RASUAH. PERTIKAI HUKUM RASUAH MAKA PERTIKAI HUKUM ALLAH. PERTIKAI HUKEM ALLAH MAKA TERJELAS IMAN. TERJEJAS IMAN MAKA TERJEJAS AQIDAH. TAK KE GITU FITFLEX...

"harap pencacai2 pas buleh tlg jwb hukum benarkan xavier ni masuk masjid."

HEHE..SUNGGUH BODOH RUPANYA BARUA UMNO NI. DULU AKU DAH BG POSTING DALIL2 HADIS DAN PENDAPAT ULAMA2 TERSOHOR TTG ORG BUKAN ISLAM BACA QURAN, MASOK MASJID. TAK HARAM PON JIKA NIAT BUKAN NAK MEMERANGI ISLAM. HUKUM MASOK MASJID ADALAH BERBEZA MENGIKUT PENDAPAT ULAMA, MAKA BUKAN MANDATORI HARAM SPT HARAMNYA RASUAH! BODOH SUNGGOH MAMAT NI...

"atau ahli pas x jumpa ayat "dan berpegang teguhlah kamu dgn tali allah dan jgnlah kamu berpecahbelah"???"

HEHE..BODOH TETAP BODOH...PAS, DAP, PKR SEBULAT SUARA SETUJU RASUAH HARAM, UMNO KATA RASUAH ITU HALAL. PAS, PKR, DAP KATA KEADILAN MESTI DITEGAKKAN, UMNO KATA TAKPE KHIANAT PERJANJIAN MINYAK, TAKPE BAGI PROJEK KAT KRONI. KAU TAHU ALLAH SURUH 'BERPEGANG PADA TALINYA'. UMNO PEGANG PADA TALI ALLAH KE? HINA ALLAH, HUKUM QURAN ADA LE. PAS NAK IKOT JOIN UMNO BERSUBAHAT PERSENDA HUKUM ISLAM KE? PAS DAH KATA, BUBAR UMNO BUBAR PAS BUAT PARTI BARU BERTERASKAN ISLAM, ATAU UMNO UBAH DASAR KEPADA ISLAM PAS AKAN SOKONG. MAKNANYA PAS TAK TOLAK KEMUNGKINAN KERJASAMA DENGAN UMNO...

HEHE..AKU RASA MAMAT NI ADA CIRI2 MUNAFIK DAN FASIK. SILAP2 KUFUR. YE LAH, DIA TAU HUKUM ISLAM MELARANG BERSUBAHAT DGN ORG YG MENDORONG MAKSIAT DAN KEMUNGKARAN TAPI DIA DOK SOKONG DAN PUJA JUGAK. DIA TAU KENA BERPEGANG PADA TALI ALLAH, TAPI DIA LUPA UMNO MENOLAK HUKUM ISLAM. DIA MENGAJAK ORG KEPADA KEBAIKAN TAPI HAKIKATNYA DIA HANYA PURA2 TUNJUK BAIK...

Muhd Fariz said...

fitflex...
kenapa kita semua umat Islam x mahu sokong pas 100%? jk kita semua bg sokongan padu kpd pas maka pas dah perlukan lg dap,pkr. pas boleh berdiri dgn sendiri. masalahnya ada umno yg mengtaklid butakan umat Islam sokong umno. tp umno berkuasa d parlimen tiada lgsg usaha sampai skrg tubuhkn ngr Islam.

masalahnya kita belum lg bagi peluang kpd pas pegang pemerintahan ngr M'sia pastu kita dah hukum pas x mampu. bg dulu pas pegang ngr tanpa pkr,dap dgn cara bg undi kpd setiap calon parlimen pas. maksudnya kialahkan setiap calon umno lawan pas. umno zero/nil.

kita tengok pas laksanakan x ngr Islam yg pas selalu gembar gemburkan. kalau dia buat Allahdullilah itu yg kita nak. tp kalau x buat sm cam umno j lebih baik toksah, hancurkan pas, pru skali lg sokong balik umno. ni peluang belum lg bagi tp dah d judgemment pas x mampu.

sy bukannya org intelek/complicated sgt. yg sy nak scr ikhlasnya hanyalh sebuah negara Islam tulen sejajar dgn perintah Allah dlm Al Quran. sy x kisah sapa2 @ parti mana sekalipun asalkan negara Islam tertegak. umno pun boleh,pas pun boleh or parti fitflex yg sy cadangkan fitflex tubuhkan pun boleh jugak.

ironseven said...

Fitflex the dumber said,

“atau ahli pas lebih rela di tanya kelak di masyar mengapa kamu lebih sukakan perpecahan sesama islam dan bersekongkol dgn kafir??x jumpa ke firman sesungguhnya tidak pernah redha yahudi dan nasrani(kafir2 baik budha ke hindu ke) dgn kamu(islam) melainkan kamu mengikut jejak telunjuk mereka...

kpd yg masih bencikan perpaduan tu,pesan aku stanby le jawapan di hadapan allah kelak...
++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hehe..agak2 kau pas kena ikot umno ke umno kena ikot pas? Umno ikot telunjuk mic, mca, ppp, ipf, gerakan, bla3 ke pas ikot dap, pkr? Umno sanggup hina quran dan hadis, persenda hukum islam demi mca, mic, gerakan, bla3. pas konsisten dgn ayat2 allah sampai karpal kata ‘langkah mayat aku dulu’.

Hehe..mana yg perlu standby dulu wahai dumber, umno yg persenda ayat2 allah dan rasul, yg menghalalkan rasuah, yg mengkhianati perjanjian, yg mendorong maksiat dan kemungkaran, atau pas yg menolak perpaduan dengan golongan islam mungkar yg amal islam suku2 sekerat2 mcm umno!?

Atau org2 munafik mcm kau yg bermuka2 dan berpura2 konon nakkan hukum allah tapi bersekongkol dgn umno yg menolak islam? Atau yg tahu hukum halal haram tapi terus menghalalkan yg haram dan mengharamkan yg halal mcm kau? Atau org mcm kau yg cakap berapi2 pasal islam tapi pada hakikatnya hanya islam pada nama tapi tiada iman kerana ragu2 dgn rukun iman?

So sape yg patot kena standby tu wahai fitflex the dumber? Semoga allah tak melaknat kau dan keturunan kau kerana sifat2 munafik yg kau pertontonkan….hehe..

fitflex said...

hehe iron,bg bukti jap yg hassan ali nak bekerjasama ngan umno.mana ko dpt??


ko pulak fariz,ko setuju ke dgn si xavier tu masuk masjid??

dan bab hina islam pulak,zaman si anwar dlm bn dulu la bn byk hina islam.dan di zaman anwar dlm pr le kafir2 pr makin berani hina islam.di redhai pulak oleh nik aziz.

ade ke zaman paklah smp skrg umno hina islam??

penghinaan terhadap islam ni byk terjadi dari pihak anwar.baik bn maupun pr.heheh

fitflex said...

dasar pas memang islam dan x pernah berubah.tp bila dpt kuasa dasar tu simpan dlm laci aje,x laksana pun.jgn kata laksana,baru usul aje dah kena hentam.contoh si hassan ali tu le.atau iron nampak ada dasar islam yg pas laksana kan,sila le cakap.

lg iron cakap

KALAU DAH TUDOH ORANG, BAGI LE BUKTI TUDUHAN TU. ANWAR BUKAN MINTAK TANGGUH SBB DIA TAKOT. DIA NAK TENGOK BUKTI2 TU MANATAU MASA DLM MAHKAMAH BUKTI BOLEH BERTUKAQ MCM DULU KES TRIVOLI VILLA TAK WUJUD LAGI TETIBA PENDAKWA UBAH TARIKH..HEHE..PENDAKWA TAKOT LA TU..
---------
sapa yg tuduh bro??98 dulu memang tuduh le.ni dah ada org mengaku,siap bersumpah lg.dan si nuar tu pulak takut nak sumpah.(takut kerana salah le).so kena pi mahkamah le.mahkamah dia duk mintak tangguh,pas dekat luar duk berkokok apa lg??takut bukti bertukar la tarikh la masuk le dulu mahkamah,baru tau bukti tu bertukar ke tak??berani ke nuar tu??

Mohd Esfarizan said...

fitflex kata...
"harap pencacai2 pas buleh tlg jwb hukum benarkan xavier ni masuk masjid."

sy harap fitflex rujuk balik kisah disebalik turunnya surah Al Ikhlas dlm Al Quran. kisahnya adalah jawapan bg persoalalan fitflex ttg non muslim masuk masjid.

fitflex said...

xde sapa ke yg tau kenapa nik ajiz label hassan ali masalah??

si mangkuk iron cakap sebab hassan ali nak berunding dgn umno.bile pulak hassan ali setuju mcm tu??


yg sebetulnya si hassan ali dgn nasharudin md isa patut belajar2 le candle light dgn nizar.baru jd pemimpin yg x bermasalah....

Mohd Esfarizan said...

fitflex kata...
"harap pencacai2 pas buleh tlg jwb hukum benarkan xavier ni masuk masjid."

sy harap fitflex rujuk balik kisah disebalik turunnya surah Al Ikhlas dlm Al Quran. kisahnya adalah jawapan bg persoalalan fitflex ttg non muslim masuk masjid.

Mohd Esfarizan said...

fitflex kata...
"harap pencacai2 pas buleh tlg jwb hukum benarkan xavier ni masuk masjid."

sy harap fitflex rujuk balik kisah disebalik turunnya surah Al Ikhlas dlm Al Quran. kisahnya adalah jawapan bg persoalalan fitflex ttg non muslim masuk masjid.

fitflex said...

memang ada kaitan ke asbabul nuzul surah an-nas dgn kafir masuk masjid??ambo x tau hukum dia.yg ambo tau sejak dari zaman ambo join pas dulu ust2 skolah pun cakap hukum haram sama mcm pompuan x suci.x leh masuk masjid.jika ada kelapangan waktu ambo rujuk le kat ust2 tgk.terima kasih...

fitflex said...

smp 3x awak posting.baik ambo check..

Muhd Fariz said...

sori ada masalah teknikal sikit td. sy dgn Mohd Esfarizan tu org sama.

ironseven said...

fitflex the dumber kata,
"hehe iron,bg bukti jap yg hassan ali nak bekerjasama ngan umno.mana ko dpt??"

HEHE..UMNO YG TERDESAK MASA TU MENGAKU AJAK DAN JUMPA HASSAN ALI. TAPI HASSAN ALI TOLAK. TU KATA PAKLAH DGN KHIR TOYO LA MASA BULAN APRIL 2008. HASSAN TOLAK SBB PAS TOLAK. PAS TOLAK SBB UMNO LAKNATULLAH YG MENGHINA ISLAM DEMI MCA, MIC, BLA3..

ade ke zaman paklah smp skrg umno hina islam??

HEHE..KHAIRI PADA 2009 KATA UMNO TAKKAN BUAT HUDUD. SEPT 2009 UMNO HINA QURAN BILA UMNO KATA RASUAH TAK SALAH SBB ITU CUMA MASALAH TEKNIKAL UMNO. PADAHAL ALLAH KATA RASUAH HARAM. TAK HINA ISLAM KE TU? TU LE LEGASI PENINGGALAN DR. M DAN PAKLAH PADA NAJIB DAN DISOKONG OLEH BARUA MCM HANG...

sapa yg tuduh bro??98 dulu memang tuduh le.ni dah ada org mengaku,siap bersumpah lg.dan si nuar tu pulak takut nak sumpah.

HEHE..APE YG ADA PADA SUMPAH KALAU BUKTI2 DARI HKL DAN PUSRAWI KATA 'TIADA TANDA2 SAIFUL DILIWAT'? BUKTI PADA ANWAR KATA TIADA TANDA DILIWAT, BUKTI PADA SAIFUL KATA ADA. MEH LA NAK TENGOK..NAPE? NAK UBAH FAKTA LAGI KE? BUKAN TAKOT BRO...KALAU BETOL ADA LIWAT BAGI LE LE BUKTI. BUKAN ANWAR BOLEH BUAT APA2 PON...SO KAU YAKIN 100% LE YE ANWAR LIWAT? AKU RASA KALAU COURT KATA TAK, KAU PEGI LE MINTAK MAAP KAT ANWAR SBLM KAU MATI. ROH TERGANTONG KANG...HAHA..

yg ambo tau sejak dari zaman ambo join pas dulu ust2 skolah pun cakap hukum haram sama mcm pompuan x suci.

HEHE..RUPANYA UGAMA KAU SETAKAT SEKOLAH RENDAH JE KE..NI HA AKU POST LG SEKALI UTK KAU. MOGA KAU TAK BODOH DUNGU LAGI.

Menurut Dr Ahmad Salim dalam buku beliau 'Faidhu al Rahman Fi al-Ahkam al-Fiqhiyah al-Khassah Bi al-Quran', harus bagi orang kafir membaca al-Quran kerana dia belum percaya kepada kehormatannya. Ini adalah mazhab Syafie.

Al-Bujairimi berkata dalam kitabnya: "Tidak ditegah orang kafir berjunub untuk duduk di masjid dan membaca al-Quran. Adapun orang kafir yang berhaid dan bernifas dilarang membaca Quran dan duduk di masjid."

Pengarang kitab 'Mughni al-Muhtaj', Imam Muhammad as-Syarbini menegaskan bahawa: "Perkara kedua dilarang bagi orang berjunub adalah membaca al-Quran bagi orang Muslim. Adapun orang kafir tidak ditegah membaca kerana dia tidak percaya kepada kehormatannya seperti yang disebut oleh al-Mawardi."

dalam kitab Al-Wajiz fil Feqhil Islami Ade tiga pendapat mazhab dlm masalah ini:

1. Mazhab Hanafi: Boleh masuk semua masjid.
2. Mazhab Syafie: Boleh masuk masjid melainkan masjid Haram dan kawasan tanah haram makkah.
3. Mazhab Maliki: Tidak boleh masuk masjid melainkan kerana darurat kerja.

Hujjah kepada pendapat yg membenarkan org kafir masuk ke masjid:

1. Ramai org2 kafir masuk ke masjid Nabi dan duduk lama disitu.
2. Thumamah bin Athal diikat dtiang Masjid Nabi.
3. Org2 Nasrani Najran masuk ke masjid Nabi.

Imam ar-Rafie dan Imam an-Nawawi rahimahumallah berpendapat secara mutlak membolehkan orang kafir memasuki masjid selain Masjidil Haram tetapi dengan mendapat keizinan orang Islam. Sementara itu, orang Islam yang memberi kebenaran kepada mereka untuk masuk itu hendaklah seorang yang baligh dan berakal.

KALAU KAU NAK LAGI BUKTI KAU CARI LE. JGN JADI BODOH MCM SIAMANG. MCM AKU KATA TADI, PERSOALAN KAFIR MASOK MASJID BUKAN HARAM MUTLAK MCM HARAMNYA RASUAH. HARAMNYA MENCERCA AYAT2 ALLAH MENGHINA HUKUM ISLAM. SEJAK DARI ZAMAN MAHATHIR SAMPAI LA NI ORG2 UMNO TOLAK ISLAM. TAK NAMPAK KE? RUPANYA MATA HATI KAU DAH DIBUTAKAN ALLAH. AKU DAH INFORM HANG SO TUGAS AKU SAMPAIKAN ILMU DAH SELESAI. IKOT SUKA HATI KAU LA FITFLEX THE DUMBER...

wolf said...

Cawat Kote dah terburai....

3-1 kene belasah dgn jang o jang...

memalukan betul la...jahanam stadium!

Jangan bagi orang cawat kote main bola....asyik nak merusuh jer.

cawat kote elok main anak patung jer

ironseven said...

hahahaha...wolf, aku suka komen kau tu. asyik dok merusoh je. diorg rasa diorg setaraf penyokong england kot...mmg memalukan.

yg main pemain, yg merusoh penyokong. biaq penyokong tu pi sokong org main dam tepi pantai je lah. boleh baling bom asap dalam laut kalau tak puas hati. bom kena ayaq laut tak le meletop dan keluaq asap.

apa2 pon selamatlah di jalan raya buat penyokong kelantan dan neghori. semoga selamat sampai ke destinasi. amin.

adiossss....zzzzzz...

GOMO said...

Inilah hasil dari pengkianatan PAS dan PKR yang Beragama Islam dalam meraih Undi. Ianya seterusnya telah diikuti pula oleh anak anak Kafir ini. Apa lagi selepas ini??? http://www.papagomo.com/2009/11/gempar-ini-lah-hasil-dari-pelacuran-pas.html

GOMO said...

HARAMJADAH
HANGPA PAS DAN PKR NI MEMANG HARAMJADAH

Inilah hasil dari pengkianatan PAS dan PKR yang Beragama Islam dalam meraih Undi. Ianya seterusnya telah diikuti pula oleh anak anak Kafir ini. Apa lagi selepas ini??? http://www.papagomo.com/2009/11/gempar-ini-lah-hasil-dari-pelacuran-pas.html

lopatike said...

fitflex kata,
sebelum ko tulis pun dah batal dah benda nie.yg mak datin duk bising ni jenis lambat dpt berita kut??
..........................
cadangan datin yg buat najib buko mata.dia fikir balik betul jg ni.
tu lah kerajaan tarik balik.klu x dgn kete bapak kau kene g inspection macam yg datin cito.apo2 taniah datin tulisan yg bernas.

ironseven said...

gomo kata,
"http://www.papagomo.com/2009/11/gempar-ini-lah-hasil-dari-pelacuran-pas.html"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..anak2 kapiaq tu buat gitu hasil dari ajaran umno. umno berani dan konsisten hina quran, persenda hadis, permain hukum islam, tolak hudud, halalkan rasuah, galakkan maksiat, dorong kemungkaran, amal islam sekerat2 suku2 ikot suka hati mak bapak dia. sbb umno tak tegas dgn hukum islam le diorg jadi gitu.

hukum kapiaq baca quran dan masok masjid tak salah pon. umno halalkan rasuah tu yg lebih serious. sbb nabi kata pemberi dan penerima rasuah tempatnya di neraka. allah kata dia melaknat org2 yg rasuah.

53 tahun ape umno buat nak memertabatkan islam? takde. setakat masjid tu di bangkok pon ada masjid. pusat islam di london pon ada. umno berani tentang islam sbb tu le kapiaq2 tu berani persenda islam.

lain kali kalau nak type tu panjang2kan le sikit akal tu gomo...org utan boleh le kau kelentong. sbb org utan tu species kau...

wolf said...

PASngok ooo PASngokk

Memang ngok betul la org2 PASngok ni...ada ke pergi baiah talak isteri jika lompat parti.

Apa punya parti la ni ...dah sesat jauh ni...terok sgt PAS ni...

Tunggula tak lama lagi Allah akan musnahkan PAS seperti Allah musnahkan tentera abrahah!

Melacurkan Islam PASngok ni...

PASngok amal Islam suku-suku utk kepentingan politik.

kampunnggurl said...

jangan jadi org munafik kepada org yang menyokong bn.kan kelatan dah lkuluskan hukum hudud. tapi kerajaan pusat yang me nghalang .this fact no statement?apa yang filfex kata adalah pembohongan semata2 kalau pemimpin umno sokong dia tak kan halang pas laksanakan hudud dikelantan?kalau ada bijak pandai dapat memrungkai tentang hudud dan perlaksanaan hudu dimalysia adalah tanggungjawap siapa dan cuba teliti adakah kita menyalaki prara pemimpin atau nak salahkan umat islam itu sendiri?cuba cari penelesaian tentang ini

datin_azurah said...

wolf said....Tunggula tak lama lagi Allah akan musnahkan BN seperti Allah musnahkan tentera abrahah!....yang aku ingat Pok Loh Hadhari sibuk naik gajah...Takkan PAS pula yg kena padah...Memang anjing wolf Melacurkan.

BN bangang yg amal Islam suku-suku utk kepentingan politik....yag mana untung diambilnya....spt jual babi. Yang rugi hukum hudud ditolaknya....bodoh macan tabuan juga....MAZA

November 8, 2009

datin_azurah said...

fitflex kata,
sebelum ko tulis pun dah batal dah benda nie.yg mak datin duk bising ni jenis lambat dpt berita kut??

Ini BN (Benar Nanya) keorang, hari ini tarik, besok tolak semula...Buat Nanya (BN) keorang, boleh caya sipedebah ini...kita dah kenal lama, ketokohan jahat seorg demi seorg...hanya fixlex yg baru nak jinak dgn BN (Babi Najib)

datin_azurah said...

Buat Nanya (BN)suka tarik tolak, bila dia menang besar terjah jadi terjun, fitflex jadi pun sibuk kena test body, maklum ajelah org tua.....over 16 tahun...tak rilex lagi dok jumpa puspakom. Itu jam baru padam muka..tak dengar kata org PR

Proton Saga said...

sabas kerjaan kedah macamnilah kita mahu tunjuk lagi kemajuan dan pendapatan yang baik ,. tapi jangan menyalahkan orang dulu kita pun belum tentu baik lagi. lagipun ugama islam melarang mengata orang tidak baik.

kita tunjukan kita lebih baik dari mereka, kalau tidak bersedialah nyah dari pemerentahan kedah.

kalau tidak ada perubahan aku akan sokong UMNO SEMUALA PADA PILIHAN RAYA AKAN DATANG.padan muka.

Proton Saga said...

melihat perlawanan akhir bolah sepak antara kelantan dan nengeri sembilan terasa kecewa kejadian yang berlaku,kalau macam inilah anak didik nik aziz aku percaya negara akan punah jika pas dapat memerentah negara ini.

sepatutnya setelah hampir 20 tahun mendidik anak kelantan kelakuan bercirikan kislaman dengan kelembutan dan sopan santun yang tinggi dapat dipamirkan ,barulah orang menghurmati ajaran tok buru itu, tetapi disebaliknya seperti sama sama telah kita tuntun bukan sekali tetapi telah banyak kali
belaku.

kasihan nik aziz..

Itulah akibatnya banyak sangat menyalahkan orang lain hinggakan anak sendiri tak dapat dibentuk nilai nilai murni.

ayamgebu said...

HUTANG MENATANG APA BANYAK SANGAT NIH..!!!
MAI CEK OOII MAI CEK MAI..
KITA KE NEGERI KEDAH..
MAI CEK BAGI RAMAI..
TENGOK UTANG B END NEGERI KEDAH!!!!!!

ITU PONG ADA LAAGI ORNG P PANGKAH!!
BAAAAGHAL....

keris panjang said...

"...Memang ngok betul la org2 PASngok ni...ada ke pergi baiah talak isteri jika lompat parti..."

.....................................no no prob bro, aku volunteer jd "cino buto" tp untuk yg come2 lote lar, kalo yg dh kerepot, no way man!

keris panjang said...

"..sepatutnya setelah hampir 20 tahun mendidik anak kelantan kelakuan bercirikan kislaman dengan kelembutan dan sopan santun yang tinggi dapat dipamirkan.."

...................................

biasa lar tu bro, depa ni ckp ja, tp perangai mcm tu jugak. mmg dh jenis gedebe dpt ilmu kat golok..

keris panjang said...

"....sebelum ko tulis pun dah batal dah benda nie.yg mak datin duk bising ni jenis lambat dpt berita kut??"

...................................

yg ni aku tak sokong. patut ujian kenderaan tu diteruskan kerana kita bimbang kereta yg dh tak senonoh tu masih bergerak lg dijalan raya. Membahayakan nyawa org lain ja. aku biasa tguk kereta yg body dia dh goyang2 mcm org indon dok berdangdut pun masih bergerak lg dijalan raya. ape ke jadahnya! kalo dh lama tu, simpan muzium ja. tp kalo kereta tu bagus jaga mcm kereta bapak aku, ok lar.

ironseven said...

keris kata,
"aku biasa tguk kereta yg body dia dh goyang2 mcm org indon dok berdangdut pun masih bergerak lg dijalan raya."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..aku setuju kereta goyang dangdut kena buang ke lombong. tapi org2 penguatkuasa tak buat keje ke utk DESAK pemilik kereta tu ke puspakom? case by case basis le. jgn disebabkan sebijik dua kereta goyang dangdut tu kesemua 2 juta kereta lebih 15 tahun kena ke puspakom...jpj, polis, dan seumpamanya dgn dia kena main peranan le sikit.

kereta aku dah 15 tahun steady je. mungkin maksud najib hari tu kereta proton je kot, sbb proton ni pakai 4,5 tahun dah lingkop sana sini..hehe..sbb tu le ade state government tukaq pakai merc, camry. tak ke gitu?

lagi pon statistik jalanraya menunjukkan kemalangan membabitkan kereta usia bawah 5 tahun lebih byk drpd yg atas 15 tahun. be realistik le...najib pon dah jadi mcm pak lah. paklah hari ni announce gaji 2 kali sebulan, esok tak jadi pulak. dia kata esok tak pilihanyara, rupanya jadi pilihanraya...

hehe..sama ada najib tak pikiaq panjang masa buat decision, atau tak konsisten, atau pembohong besaq..

fitflex said...

kampung said
--------
jangan jadi org munafik kepada org yang menyokong bn.kan kelatan dah lkuluskan hukum hudud. tapi kerajaan pusat yang me nghalang .this fact no statement?apa yang filfex kata adalah pembohongan semata2 kalau pemimpin umno sokong dia tak kan halang pas laksanakan hudud dikelantan?kalau ada bijak pandai dapat memrungkai tentang hudud dan perlaksanaan hudu dimalysia adalah tanggungjawap siapa dan cuba teliti adakah kita menyalaki prara pemimpin atau nak salahkan umat islam itu sendiri?cuba cari penelesaian tentang ini

========
itu zaman anwar duduk dlm group umno la kampung.cuba ko bgtau jap sapa pemimpin2 yg halang time tu skrg ni masih berpengaruh??ada le sekor si zaid ibrahim tu.tu pun dah masuk pkr.

x payah ko nak sembang le,jgn kata huhdud.usul le kurangkan arak kat major melayu kalu berani.tobat kena cop pemimpin bermasalah.

dan berkata pulak si bodoh sekor ni
"HEHE..UMNO YG TERDESAK MASA TU MENGAKU AJAK DAN JUMPA HASSAN ALI. TAPI HASSAN ALI TOLAK. TU KATA PAKLAH DGN KHIR TOYO LA MASA BULAN APRIL 2008. HASSAN TOLAK SBB PAS TOLAK. PAS TOLAK SBB UMNO LAKNATULLAH YG MENGHINA ISLAM DEMI MCA, MIC, BLA3..

jika betul mcm ko kata tu,patut ke nik aziz hentam hassan ali jenis yg bermasalah???sedangkan dari apa yg ko tulis tu hassan ali langsung x salah.kejam sungguh nik aziz...

fitflex said...

iron said
HEHE..APE YG ADA PADA SUMPAH KALAU BUKTI2 DARI HKL DAN PUSRAWI KATA 'TIADA TANDA2 SAIFUL DILIWAT'? BUKTI PADA ANWAR KATA TIADA TANDA DILIWAT, BUKTI PADA SAIFUL KATA ADA. MEH LA NAK TENGOK..NAPE? NAK UBAH FAKTA LAGI KE? BUKAN TAKOT BRO...KALAU BETOL ADA LIWAT BAGI LE LE BUKTI. BUKAN ANWAR BOLEH BUAT APA2 PON...SO KAU YAKIN 100% LE YE ANWAR LIWAT? AKU RASA KALAU COURT KATA TAK, KAU PEGI LE MINTAK MAAP KAT ANWAR SBLM KAU MATI. ROH TERGANTONG KANG...HAHA..

--------
jika jelas bukti dari pusrawi tu,maka anwar lebih patut cepat2 ke mahkamah.biar kes dia settle cepat2.sng citer.atau pun mungkin anwar ni saiz xxs je.tidak meninggalkan kesan degil.jgn gelak roh org je.mana tau jika anwar benar2 buat,ko yakin ke sempat mintak maap ngan saiful???

cekhomar's group said...

Puak Kerispanjang dan yang seangkatan membebel dengan mnggunakan logik akal dngan niat untuk mengejek dan menyakiti hati puak opposite.

Manakala puak iron7 berhujah menyertakan dalil, fakta dan nas dengan niat menyampaikan apa yang sewajibnya umat islam sampaikan.

Aku yang atas pagar ni, sendiri boleh nilai kenyataan puak mana yang lebih menyantuni hatiku.

Buat Kerispanjang, kritiklah apa pun, tapi jaga sikit takut tergelincir landasan akidah mu.

Buat iron7, juga sama namun banyak ilmu juga yang dapat aku cungkil. Teruskan... rasa seronok dan suka nak baca lagi.

Pasal politik ni...aku tak minat sangat.

EMIRism said...

haahah itulah pembangkang..
sebelum pilihanraya suka berjanji dalam berborak..
bila daapat perintah negeri..
tak dapat nak tadbir pi salahkan kerajaan terdhulu..bodo!!tempat sendiri pun tak dapat nak tadbir,inikan pula nak tadbir 1 malaysia..kecian..BUKAN KATA TAK ADA OTAK,CUMA TAK BERFIKIR DILUAR KOTAK...complain, complain, complain..itu shaja yang reti.

Perawi said...

hanya fiftlex tahu sedapnya lubang taik saiful dan kesumat manja yang tua dan busuk....tak masuk akal bagi kita yg normal. Tapi bagi fiflex selera....ehhhh

Perawi said...

teringat kereta tua nak kena test puspakom...cerdik apa? BN (Buang Najib) siksa org kampung yg sokong BN, sokong lagi dapat padah..hehhh

Rakyat malaysia tidak akan maju & kaya selagi perompak BN merintah & membahagi hasil negara sesama depa...kau yg ada hanya melopong tengok depa tukar kereta hasil seleweng, rasuah, mabuk, joli dgn awek muda macam Abu Hassan Omar...MB Selangor. Rahim tamby chik, Jamaludin jarjis, dll

Singapora lebih maju dari kita yg banyak hasil...peti sejuk diberi percuma setiap keluarga/5 tahun sekali. Nak detail lagi contect member disingapore & Brunei...betapa mewahnya dia...Msia sibuk dok bahagi harta macam cite P Ramli dlm gua

cekhomar's group said...

Aku nak sangat lihat negara ini lebih islamic tak kira dari umno ke PAS.Dngan memiliki pemimpin yang amanah takutkan pembalasan Allah kat m'sia ni, aku pcaya rasuah dan penyelewengan pasti berkubur.

Jadilah pemimpin dan penyokong yang memberi manafaat kepada seluruh rakyat malaysia sementara masih hidup di dunia mahupun perjalanan ke akhirat nanti.

aiman said...

bae terjah,sila semaklapuran ketua audit negara.semua negeri yg di kuasai PR.mendapat pujian darinya.yang di kuasai BN(zero,nol,elek,kosong,tiada)lu fikir lah sendiri

Matatech said...

apa kau tau tentang defisit, peerah mie terjah nama pun terjah, terjahlah najib kalau berani sangat.

wolf said...

Wahai ahli2 PASngok...

tahukah anda....ada diantara mereka menceritakan bagaimana mereka sendiri menggigil apabila mengangkat bai'ah tersebut. Yang paling sedih, ada diantara para isteri yang dikehendaki hadir dalam majlis bai'ah ini menangis dan menggeletar mendengar ikatan perkahwinan mereka dijadikan bahan tebusan demi untuk kepentingan politik kepartian yang terlalu sempit dan jumud.

Taubat dan tinggalkan PASngok!

Matatech said...

keris panjang mari kita jangan lawan cakap bole tak kita lawan tembak piring. lagi baik cakap tak serupa bikin.he..he..

Matatech said...

Wolfngok apa makna ngok tu. cakap biar terang. jangan sampai kena pantau dengan polis.

wolf said...

Ngok tu singkatan utk bongok.

Baca ni...

http://zul4kulim.blogspot.com/2009/11/mempertuhankan-politik-baiah-talaq.html

wolf said...

Amacam Mata....?

PAS tu ngok tak?....

Biar aku jawab....

PASngok

fitflex said...

http://zul4kulim.blogspot.com/2009/11/mempertuhankan-politik-baiah-talaq.html


makin gila pemimpin2 pas nie...

ironseven said...

fitflex the dumber said,
"jika betul mcm ko kata tu,patut ke nik aziz hentam hassan ali jenis yg bermasalah???"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..kau adalah salah sorg yg sedang menjilat balik kehak2 hijau pekat. tu la, jgn nak jadi pakar buat andaian. nnt malu sendiri...

dasar pas menolak kerjasama dgn umno sbb umtu tu parti laknatullah yg menolak ajaran islam. takkan lepas nak ikot umno kot. cmc kau yg dah tau umno mungkar lagi nak defend. bersubahat namanya tu...

adapon tgna kata hassan, mustapha, nasaruddin. yg ada kesamaan ketiga2 depa tu adalah depa berjumpa dgn umno atas ajakan umno utk berkerjasama selepas umno KALAH. kalau umno menang jangan harap le...

hehe..mustafa dgn nasaruddin takde terlibat dgn isu arak di selangor pon. so sah le tgna marah sbbb isu kerjasama dgn umno. maybe diorg jumpa umno tanpa maklumkan pada pucuk pimpinan dan melanggar arahan. tu je. biasa le sapa2 yg langgar arahan bos akan kena panggil mengadap..

in short, dato asri pernah keluar pas, nakhaie pon keluar pas, tapi pas masih wujud dan bertambah kuat kerana dasar pas yg jelas. tak kisah lah kalau pon sorg dua yg bermasalah keluaq pas. maruah islam dan parti lebih utama.

hehe..tak ke gitu wahai dumber..

ironseven said...

kata si bodoh lagi,
"jgn gelak roh org je.mana tau jika anwar benar2 buat,ko yakin ke sempat mintak maap ngan saiful???"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..aku tak pernah tudoh anwar tak liwat atau saiful diliwat. sbb aku tak percaya sumpah tu boleh selesaikan masalah. sapa2 pon boleh sumpah. p.ramlee pon sumpah jugak. aku bicara soal bukti le ngok. jgn la lari tajok kalau kau dah takot azab menudoh tanpa bukti dan fakta. kau tau kan azab tu?

aku kata bagi le bukti2 tu kat anwar. apa takot sangat? takot dah tak buleh ubah fakta mcm kes tivoli dulu kalau anwar buleh wujudkan alibi pada bukti2 tu? hehe..sempitnya pikiran kau dan malang kau dilahirkan bodoh.

in short, kalau kita takde bukti jangan le tudoh2 dan mengheret org percaya tudohan kau tu. kalau le lepas mahkamah tinggi banarkan bukti2 tu diberi pada anwar, aku rasa skrg ni perbicaraan dah berlangsung. ape nak takot kan, bagi je lah kat anwar...

keris panjang said...

"...peti sejuk diberi percuma setiap keluarga/5 tahun sekali. Nak detail lagi contect member disingapore & Brunei...betapa mewahnya dia...Msia sibuk dok bahagi harta macam cite P Ramli dlm gua.."

....................................

salam perawi,
hok ni kawe sokong mu. buat apa membazirkan dana kerajaan p anjurkan "rumah terbuka" tiap tahun, sedangkan org miskin yg tak cukup makan byk lagi! ini pd aku betul2 prog membazir dan nk cari publicity & popularity. yg pegi tu pun org yg berwang yg dh biasa sgt makan benda2 mcm tu. dana yg ada tu bukankah lebih baik digunakan untuk tambahkan peruntukan rm 80 atau rm 100/bln (nilai skg dh tak ada makna) pd tiap keluarga miskin yg layak !! Ini ada duit p olly katakkan.

keris panjang said...

teruskanlah main tembak menembak anda pagi2 buta ni,sapai lar dini hari karang, pas tu terus solat tahajjuj tp kena tido' lar kojap dulu! tembak piring tak sodap, matatech - tembak yg sodap ko kena tanya abang nuar!

ironseven said...

tegor fitflex,
"http://zul4kulim.blogspot.com
/2009/11/mempertuhank"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

dlm kes ni aku setuju dgn kau fitflex. ikatan perkahwinan tak buleh digadaikan walaupun allah TAK MENGHARAMKAN perceraian sebagaimana allah MENGHARAMKAN rasuah. talak dibenarkan allah walaupun allah membencinya. rasuah tidak dibenarkan allah dan allah membencinya.

mungkin pas perlu fikirkan cara lain utk MEMBERANIKAN yb2 pas berpegang tegoh pada janji. sekadar sumpah2 ni p.ramlee pon sumpah. budak darjah 2 pon sumpah jugak. mungkin boleh cadangkan pada parlimen sapa2 yg lompat parti maka kwsan pilihanraya tu perlu diadakan pilihanraya semula. dan semua yb2 kena sokong lah. maka adil pada pengundi2.

ambo_AsyMok said...

Be PATIENT...
ini sebahagian PERSEDIAAN dari ALLAH SWT buat kita para DAI'E FISABILILLAH.

tabuan said...

kesian kepada YB-YB pas mengadaikan isteri...baca (Zul Kulim)

Eloknya buat sumpah laknat macam sumpah saiful...

keris panjang said...

"..dasar pas menolak kerjasama dgn umno sbb umtu tu parti laknatullah yg menolak ajaran islam.."

...................................

iron my friend,
Jgn dok syok sendiri. Pas pun apa kurangnya. 2x5 gak, beb.Matlamat menghalalkan cara lagi. Kalo Alah takdirkanlah pas dapat memerintah, yg paling aku takut kena buat bai'ah nnt. Kesian bini dan anak2 aku! Pas pun main sekerat2 jugak, sama mcm umno gak! Nnt ko jgn mintak pulak buktinya sbb bukti ada kat keliling. Kalo umno, mmg tak heran lar, tp pas ni yg ketua2nya quran dan hadith kat ujung lidah je,apa ke jadahnya!

keris panjang said...

Tabuan,
Ko jgn nk nyamar dr maza lar. Bentuk tulisan dia tak mcm ni. Mana ada standard dia nk menceceh dlm blog mcm ni. Berdirilah atas kaki sendiri. Apa nk tumpang populariti org.

ironseven said...

keris...

aku dah tulis tadi cerai hukumnya TAK HARAM tapi allah benci. tolak hukum islam tu HARAM dan boleh menjadikan kita kufur dan kafir. amalkan rasuah tu HARAM dan melanggar arahan tuhan. melanggar arahan tuhan tu hukumnya HARAM. boleh jejaskan aqidah.

so please le my fren bezakan soal aqidah, ibadah, maslahah, furu' before kau buat kesimpulan.

apa2 pon, personally aku mmg tak setuju kalau pemimpin pas mencagar perkahwinan utk membuktikan kesetiaan pada parti dan keberanian berpegang pada janji walau cerai itu dibenarkan bersebab.

yg paling baik adalah pas kena cadangkan pada parlimen agar sapa2 yg lompat parti secara automatik tak jadi yb lagi dan pilihanraya semula patut diadakan. baru le rakyat yg undi yb yg lompat tu puas hati...kau rasa umno berani ke sahut cadangan tu?

hehe...

ironseven said...

hehe..sejak dari dulu aku dah yakin tabuan ni bukan MAZA. sbb dia budak sarawak yg sesat di KL. furthermore disbbkan tulisan2 dia le aku namakan dia ni DR TABUAN PHD. Permanent Head Damage. hehe..

TokBatin X said...

Jgn BERLAGAK SOMBONG

kedaung said...

WOW BANYAKNYA DUIT!

tetapi aku pasti jika kedah jatuh semula pada bn, maka duit tu secara autonya akan lesap entah kemana...haha

keris panjang said...

iron,
2 paragraf ko yg akhir tu aku suka dengar. itulah sepatutnya!

masjid tinggi said...

Aku setuju sangat dengan Datin Azura tu, memang betul.

Itu adalah fakta yang tak boleh disangkal oleh sesiapa pun.

Harap harap orang orang kampong buka mata sikit dan celek.

Depa ni mana nak tau sangat, kat rumah bukan semua orang kampong ada Astro. Tengok lah TV yang tu tu.

Harap harap anak anak kampong bangun dan bangun lah dari tidur dibuai mimpi indah. Jangan terbuai dengan nya.

ironseven said...

keris,

yg salah tetap salah walau sapa2 pon buat. tapi taraf kesalahan tu berbeda2. yg paling kena jaga adalah aqidah. kukuhnya aqidah maka kukuhlah amalan dan lain2nya. mempercayai, mengamal dan berhukum dgn hukum dan ayat2 allah dan rasul adalah LEBIH UTAMA daripada mengupas dan mengulas isu bai'ah talak tiga tu.

mendirikan solat itu adalah lLEBIH UTAMA daripada mempersoalkan perihal qunut, tahlil dan bacaan yasin mlm jumaat. kerana yg satunya WAJIB manakala satu lagi SUNAT.

tak ke gitu keris...

Ibanez_Swk said...

sokong datin azurah. . .
saya rasa sabah sarawak keluar dari Gagasan Malaysia lagi bgs,sbh swk byk hasil,minyak,balak.
ikut mcm Singapo baru padan muka Najib. .mungkin satu hari nti ada negeri di Malaysia ni keluar dari Gagasan Malaysia. . .tunggu dan lihat je hehehe. . . .

Ibanez_Swk said...

Tidak bagus sesebuah negara terlampau lama dikuasai sesebuah parti,ikut cara Jepun skr telah dikuasai oleh Pembangkan.kira ok la tu tgk prestasi apamcm. Saya paling meluat klu tgk Muhidin Yasin kata Anuar Ibrahim pengkhianat Melayu,org ajak berdebat tak mau penakut pulak Muhidin Masin ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...