Wednesday, November 11, 2009

Kenyataan Media Wanita Keadilan: Bajet Selangor berimbang

Wanita KEADILAN merasa teruja, dan dalam masa yang sama terharu, dengan ucapan Bajet 2010 oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim – khususnya yang menyentuh penegasan dan komitmen untuk melaksanakan dasar minimum 30 peratus kepimpinan wanita di semua peringkat pembuat keputusan dalam pentadbiran negeri Selangor.


Ia adalah manifestasi kepada suatu keluhuran terhadap pengiktirafan pemberdayaan wanita oleh seorang Ketua Negeri di Malaysia.


Wanita Selangor, khususnya dan Wanita Malaysia amnya, kini memikul tanggungjawab besar untuk bersedia dan layak mengisi ruang yang dibuka oleh Tan Sri Khalid Ibrahim. Ia sewajarnya melonjakkan usaha-usaha mewujud, membina dan mengembangkan takungan wanita yang berkelayakan bagi mengisi perjawatan-perjawatan barisan pembuat keputusan dalam Pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor.


Pemberdayaan wanita adalah diperlukan dalam usaha reformasi ke arah pembangunan masyarakat madani, yang menitikberatkan pembangunan menyeluruh, sosio-ekonomi dan politik, dengan gandingan para lelaki.


Dengan perancangan khusus misi pemberdayaan Wanita Selangor oleh Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Wanita Kerajaan Negeri Selangor, Rodziah Ismail, Wanita KEADILAN percaya bahawa wanita Selangor akan berupaya mencapai ufuk-ufuk kejayaan dalam pelbagai bidang di masa mendatang.


Tumpuan utama yang lain, iaitu proses pembelaan dan perlindungan wanita di Mahkamah dan usaha pemberdayaan wanita berbagai golongan dalam bidang ekonomi amatlah menepati kehendak semasa menurut penilaian status wanita di Selangor.


Wanita KEADILAN mendoakan agar Menteri Besar Selangor dan seluruh jentera pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor sentiasa diberi segala keupayaan, kesabaran, ilham, dan kebijaksanaan dalam mentadbir Negeri Selangor secara telus dan adil bagi memelihara kepentingan rakyat marhain.


Wanita Berdaya, Harapan Negara

Biro Penerangan

Wanita KEADILAN

73 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

Bajet berimbang atau bajet muflis?

Selangor dah jadi macam Kedah dan Kelantan, kerja kurang, pelabur tak masuk...

selangor kini sedang mengutip hutang melalui anak syarikat yang dilantik untuk membiayai perbelanjaan negeri.



pkrpasdap.blogspot.com

tabuan said...

"Nampaknya ka..ka..Khalid telah menempelak PAS di dalam bajet ini" Khalid ibrahim telah menempelak keseluruhan PAS selangor terutamanya"

Bukan kah wanita hanya untuk dibai'ah sahaja oleh PAS demi kelangsungan politik dan kuasa.

Bukan kah Khalid Samad mendedahkan tentang pekara ini dan di ulas dengan baik oleh Zul Kulim.

Zul kata PAS hanya mempertuhankan politik...

P/s iron7 sebelum ko nak patahkan hujah aku baik ko minum dulu air basuh kaki Tuan Guru, takut nanti tersedak pulak......

ironseven said...

tabuan phd kate,
"Bukan kah wanita hanya untuk dibai'ah sahaja oleh PAS demi kelangsungan politik dan kuasa..."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..at least ade jugak yb pas yg berani baiah mcm tu sekali utk tunjukkan kesetiaan. berani walau diri dibunuh mcm ammar bin yasir dan bilal bin rabah demi kesetiaan pada perjuangan.

yg tu bukan dasar pas pon mcm dasar umno menghalalkan rasuah. lagipon itu bukan persoalan aqidah. aku lebih fokus soal aqidah drpd soal baiah cerai tu. cerai tak haram tapi allah benci. rasuah itu haram dan allah benci. so fikir2 le.

air kaki? hehe..aku bukan mcm kau. aku tau mana halal mana haram. kau pegi le belajaq agama tinggi2 sikit lepas tu baru berhujah ye...

tabuan said...

engkau salah faham pasal rasuah iron 7, engkau tak belajar habis pasal rasuah ko main tuduh jerr..

contoh kalau aku jadi YB, ada kontraktor nak belanja aku pergi taiwan, aku terima dan aku pergi, itu bukan rasuah..itu kontraktor tersebut nak belanja.

Begitu juga kalau anak aku nak masuk universiti, kontraktor tolong bayarkan yuran, itu pon tak rasuah, itu kontraktor tersebut nak bersedekah.

Begitu kalau dalam pemilihan UMNO, Aku ketua bahagian, aku bagi
duit dekat pewakilan, itu pon bukan rasuah...itu sedekah...

dah faham kerr...kalau tak paham pakai selipar

Ibanez_Swk said...

saya apa2 komen tetap sokong ironseven. .nampaknya Khir Toyol terkial2 duit komisen x ada dah.
tulah akibatnya klu dah biasa mkn duit rakyat,bila sudah dikalahkan oleh "Rakyat".

Rahsia said...

duit cukai arak dan babi, pandangan PAS macam mane ? Join sekali ker dengan DAPigs dan PKR ?

fitflex said...

iron said

hehe..at least ade jugak yb pas yg berani baiah mcm tu sekali utk tunjukkan kesetiaan. berani walau diri dibunuh mcm ammar bin yasir dan bilal bin rabah demi kesetiaan pada perjuangan.
------------------
itu bukan tunjuk kesetiaan.itu tunjuk kebodohan.jika itu tanda setia,sudah pasti tiada yg pertikai.apa punya kayu daaa.ko pun dah bai'ah ke iron??berapa talak ko bai'ah??yg dipertikai kenapa guna bini??ammar dan bilal dulu bai'ah guna apa iron??

yg tu bukan dasar pas pon mcm dasar umno menghalalkan rasuah. lagipon itu bukan persoalan aqidah. aku lebih fokus soal aqidah drpd soal baiah cerai tu. cerai tak haram tapi allah benci. rasuah itu haram dan allah benci. so fikir2 le.
-------------
mana ko tau dasar umno halal rasuah??patut pertikai jahil agama terima rasuah atau lebih patut pertikai alim bab islam tp mempermainkan islam??guna ikatan suci dan separuh sunnah nabi demi kepentingan politik sempit...

air kaki? hehe..aku bukan mcm kau. aku tau mana halal mana haram. kau pegi le belajaq agama tinggi2 sikit lepas tu baru berhujah ye...
-------------
dah belajar tinggi nnti jgn lupa bai'ah bini....

jiwakita said...

salam....

INI Bajet terumbang-ambing lah...dan
wanita teruja?...terpedaya oleh MB...
tunggulah hasilnya...!!!

adyseptember said...

To Ironseven:
dah belajar tinggi nnti jgn lupa bai'ah bini....!!!

Hahahahahha..... tak sedar2 lg org2 PR nih.taik pun bleh kata ketul emas

adyseptember said...

Baiahh PAS khas utk inronseven...
Semoga dibukakan hati & minda.
kita sokong kerana benar...

http://www.youtube.com/watch?v=hqUAFS-CcUE

PKR sekarang mengubah strategi utk
memburuk2kan peribadi DS NAJIB.

ironseven said...

hehe..aku dah kata allah kata rasuah haram dan allah laknat org yg memberi dan menerima rasuah. ayat quran yg kata rasuah itu haram maka kena le percaya pada ayat quran tu jgn meraguinya walau satu huruf. dan aku tak pernah meraguinya kerana kalau ragu2 maka terjejaslah iman.

adapon kes baiah tu mmg aku tak setuju walau cerai itu hukumnya bukan haram sepertimana haramnya rasuah. maybe keberenian yb2 tu ditunjukkan dgn baiah tersebut. menunjukkan dia betol2 berani! maka dia pon berbaiah lah...

aku cuma bicara soal hukum.

adapon definisi rasuah kata tabuan phd tu terserah le pada engko. yg aku tahu rasuah itu haram kepada pemberi dan penerima. dan aku setuju dgn definisi sprm ttg rasuah. termasok le kata sprm bahawa politik wang itu rasuah..

yg salah tetap salah tak kira sapa2 pon hatta tgna atau najib. islam itu adil. maka its fair lah. tek ke gitu ady, fitflex, tabuan, mee goreng...

aku cuma nasihat jgn main2 dgn ayat2 allah kalau tak sure. pile tuntut ilmu dulu. aku pon masih terus2an mencari ilmu. wallahu a'lam.

ambo_AsyMok said...

ambo baru balik kursus dari selangor...
Teruskan perjuangan MB Khalid Ibrahim n the Team!
GOD ALWIZ WITH US.

wolf said...

Kalaulah Nik Ajis tu baik orangnya,..patut dia suruh penaja tu taja fakir2 miskin gi haji...bukan taja mursyidul am PASngok gi haji. Nampak sgt N.ajis tu suka terima pemberian (balun sorang2)org yang mana mungkin ia menjadi rasuah.

Apa dah jadi PASngok???

Allah nak tunjukkan wali pujaan lobang idung kau org pun "menghalalkan" rasuah.

Beratubat dan tinggalkan PASngok.

wolf said...

Tak lama lagi akan runtuh dan musnahlah Pakatan Reput. Tanda2 awal penolakan rakyat terhadap parti2 sesat ini semakin ketara.

Ini semua adalah petunjuk daripada Allah swt terhadap segala kemungkaran oleh parti2 sesat ini yang mana perjuangannya ialah bertunjangkan komunis, hindraf, homoseks serta terdapat pengaruh Israel dan PAP(singapore).

Semoga Allah swt melindungi rakyat Malaysia dan hancorkan parti2 sesat ini seperti Allah hancor leborkan tentera Abrahah.

Amin...

Takbir (3X)
Selawat (3X)
Tahmid...

ironseven said...

"SPR umum tiada kekosongan dan tidak ada pilihan raya kecil, jadi apa kuasa speaker itu saya tak tahu," kata muhyidin kepada pemberita selepas melawat mangsa banjir di Sekolah Kebangsaan Gunung di sini.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

tak tahu kuasa speaker????? hehe...org2 bodoh je yg taktau kuasa speaker. org pandai tau kuasa speaker, kuasa mahkamah dan kuasa eksekutif...

hehe..

ironseven said...

Semoga Allah swt melindungi rakyat Malaysia dan hancorkan parti2 sesat ini seperti Allah hancor leborkan tentera Abrahah yg telah menolak ajaran islam.

Amin...

Takbir (3X)
Selawat (3X)
Tahmid...

tabuan said...

iron7 said
adapon definisi rasuah kata tabuan phd tu terserah le pada engko. yg aku tahu rasuah itu haram kepada pemberi dan penerima. dan aku setuju dgn definisi sprm ttg rasuah. termasok le kata sprm bahawa politik wang itu rasuah..
**************************
aku menuntut ngan Tok Guru, sekarang tok guru tengah gembira kerana dapat pegi mekah Free...

Ehh!!! Kalau tok Garu tak jadi MB ade ker orang nak belanjer dia pegi Mekah...agak-agak ko orang lerr

ironseven said...

hehe...the best solution is, sprm kena siasat le sama ada yg bagi sumbangan tu dapat ape2 projek dari mb ke tak. kalau takde maka tak le aktiviti rasuah di situ. kalau ada maka dakwa le tgna dgn yg bagi derma tu.

kalau tak jadi mb? hehe..company aku pon bagi sumbangan tiap2 tahun pada sapa2 yg layak pi haji dan umrah. tak de pulak dlm list tu nama2 mb. kau nak apply pon boleh tabuan...maka jadi le kau nanti dr. hj. tabuan phd.

kau suruh le sprm siasat tgna tu. jgn lupa company aku sekali ye tabuan...hehe..

hurry said...

TEBUAN DGN ABE MIE
BUKAN MCM BN,TEBANG BALAK BANYAK BERHEKTAR2 RAKYAT DAPAT SIKIT....BUKAN APA KENA BALUN DEK WAKIL RAKYAT BN...
TABUAN LAK BAIK NIK AZIZ LA...ORG HANTAR PERGI MEKAH...SALAH KE...BARU BERAPA RIBU ...TAPI KALAU BN AKAU RASA DAPAT SPONSOR PERGI LONDON DAN US LAGI MCM ROSMAH MANSOR TU....BERKILO2 BEG PLASTIK DOK SHOPPING BARANG2 BRANDED...MANA LAGI OK HANTAR PG HAJI ATAU SPONSOR SHOPPING...KO PIKIR LA SENDIRI

hurry said...

baik nik ajis la dari najib dgn rosmah tu...dah la tak pakai tudung...tembam gebu lagi memalu muka aku aje jadi wanita pertama...dahla sedara mara dia buang..kesian aku tengok....sabarla sedara mara rosmah...lama2 insafla tu...si rosmah rambut jambak tu

bagan pinang said...

Org UMNO tu memang tak de otak, bodoh, banggang, buta huruf - belajar tinggi dapat PHD macam tabuan/MAZA tapi fahaman WAHABI. Ingat teror sangat tolok semua mazhab, iman nawawi dan sebagainya.

Yang fasiq UMNO diikut pula, itulah Barua Najib (BN) halal arak, zina, judi dsbnya. Apa hukum beriman dgn org fasiq. Ada lesen halal > tiada lesen haram....Bodoh.

Tanah balak dicuri taukeh cina seluas 4 Ribu hektar tak nampak, sebab telah disumbat duit. Org melayu yg miskin & tua ambil tanah kerajaan disodok dgn Bodoza / case...tolong melayu ke begini? Tak caya tengok MB Pahang terlepas dari tuduhan rasuah. Rakyat semua nakpak > macam Isa Samad > Recycle juga...kahhh

bagan pinang said...

Aku ditakdir kaya, bawa Nik Aziz keMekah sambil aku belajar dgn nya, tanpa apa-apa imbuhan projek...Tok Guru ambil cuti apa salah.

Pencacai UMNpig memang bodoh, tebang hutan balak > bawa MB pergi keTaiwan berjudi & berzina (halal patua Dr Masitah)

Tabuan kau dah pencen dari jadi Mufti, UMNO tak hormat lagi kamu, dia suruh polis beruk tangkap kamu. Tengok semasa MB Khalid nak cerita isu pindah kuil mana ada polis datang, maknanya org Pakatan Rakyat tak terlibat nak tangkap MAZA tetapi bila tabuan mengajar POLIS dgn Jais datang, org PR tidak buang org UMNO walau pun dia perintah, tetapi itu adalah arahan Najib Altantuya, utk hura harakan sausana diSelangor > sebab teringin bonar ianya nak merintah > tatapi kamu tetap bodoh tak pandai berfikir, walau pun PHD

bagan pinang said...

Lihat sendiri bekas Iman Masjid Negara > dah hilang taringnya, mana ada berita lagi, kini selepas tewas dgn wan Azizah.

Dr Masitah senyap tak melatah lagi > bila Najib naik.

Dr Dasuki pula sibuk hendak dilucut jawatan dalam Yadim.

Sebab yg berugama menyusahkan UMNO nak buat maksiat > buang dulu mereka ini...kudis katakan..

Kini Tabuan/MAZA nak mengadakan tunjuk muka selepas bercuti dari Landon, dekat KONDOM

jaam said...

kencing tatak munnyi punya...

jiwakita said...

salam....

Rasuah bukan sahaja dalam
bentuk wang ringgit tetapi pelbagai bentuk lagi..contoh habuan seks,tajaan
perjalanan dan pelbagai lagi yg mana
wang tidak kelihatan atau berpindah tangan
pun rasuah jugak! lebih sah jika ada
habuan yg diperolehi oleh si pemberi...

apa sudah jadi? dah dihalalkan kot?

wolf said...

Allah sudah nak tunjukkan pd pengikut2 PASngok yg terlalu taksub membuta tuli....

sungguh memalukan...itulah dia PASngok sebenarnya mengamalkan Islam suku-suku...akhirnya ludahan jatuh ke muka sendiri....

Taubatlah wahai ahli2 PASngok dan tinggalkan parti sesat PASngok

ironseven said...

sprm kata,

kesalahan rasuah adalah...

Meminta/Menerima Rasuah.
Mana-mana orang atau ejen secara rasuah meminta/menerima/bersetuju menerima suapan rasuah (wang/benda/perkhidmatan dan lain-lain) sebagai dorongan atau upah untuk melakukan atau tidak melakukan apa-apa jua berkenaan transaksi tersebut atau berkenaan dengan urusan rasmi, prinsipal/majikan berkenaan.

Menawar/Memberi Rasuah.
Mana-mana orang atau ejen secara rasuah meminta/menerima/bersetuju menerima suapan rasuah (wang/benda/perkhidmatan dan lain-lain) sebagai dorongan atau upah untuk melakukan atau tidak melakukan apa-apa jua berkenaan transaksi tersebut atau berkenaan dengan urusan rasmi, prinsipal/majikan berkenaan.

Membuat Tuntutan Palsu.
Mana-mana orang memberi kepada ejen , atau ejen memberi kepada prinsipal/majikannya, suatu dokumen yang diketahuinya atau disedarinya mengandungi butir matan palsu, yang mana prinsipal / majikannya mempunyai kepentingan, dengan tujuan untuk mengeliru/memperdayakan prinsipal/majikannya.

Menyalahguna Jawatan/Kedudukan.
Mana-mana pegawai badan awam menggunakan jawatan atau kedudukan untuk mendapat suapan membuat apa-apa keputusan atau mengambil tindakan berhubungan dengan apa-apa perkara mengenainya, di mana pegawai itu, saudara maranya atau sekutu - nya ada kepentingan secara langsung atau tidak langsung.

mintak sprm segera pi siasat tgna. kalau perlu dakwa segera dan sumbat dalam jel. jgn lupa siasat khairy jugak. dan ali rostam. dan isa samad. dan khir toyo. dan rahman palil. dan tee keat. dan seumpama dengannya. baru le adil spt yg diajar oleh islam...

ironseven said...

Allah sudah nak tunjukkan pd pengikut2 UMngok yg terlalu taksub membuta tuli....

sungguh memalukan...itulah dia UMngok sebenarnya mengamalkan Islam suku-suku...akhirnya ludahan jatuh ke muka sendiri....

Taubatlah wahai ahli2 UMngok dan tinggalkan parti sesat UMngok yang dari dulu kini dan selamanya menolak hukum islam malah menghina ayat quran dan hukum hudud. berdosa besar yg amat tu....

ironseven said...

apa2 pon aku sangat bersetuju dgn ibrahim ali yg tindakan tgna menerima hadiah budaya masyarakat kelantan tu walaupon tidak salah TAPI boleh menimbulkan fitnah.

teringat ustaz aku kata masa aku sekolah dulu. "you have to be clean and seen to be clean".

fitnah2 hanya utk alihkan perhatian masyarakat dari kes pkfz, landasan berkembar, krisis serious mca, tee keat vs tiong, krisis mic, krisis ppp, khianat royalti minyak. tu je sebenaqnya...hehe..

tangkap jangan tak tangkap.....

adios.

House PK said...

Nik Aziz ditaja oleh Abroad Technology

fitflex said...

http://malaysiakini.com/news/117315


berpecah lg melayu.x sedar hindu cina makin lantang nak amik hak2 melayu.
melayu hanya jd juara menjatuhkan melayu lain aje.

tabuan said...

Iron 7, hari tu punya la melalak bagai nak gila kata UMNO parti rasuah,..masalah nya bila parti ini mengamalkan rasuah...

Kalau rujuk kepada TGNA, semua pemberian oleh pemimpin UMNO dan penerimaan oleh pemimpin UMNO sama sahaja dengan pemberian kepada TGNA. Sedekah...

Khairy bersedekah kepada pewakilan, kerana ada pewakilan yg datang dari jauh, maka Khairy bagi la duit tambang,makan, dan sedikit sagu hati.

Pewakilan membalas sedekah khairy dengan memberi undi kepada nya...tak salah..itu kan membals budi..

ambo_AsyMok said...

Rakyat Malaysia,
Usah TERPENGARUH dengan usaha MENGALIHKAN ISU.
Perkara pokok HARI INI bukan RASUAH!
Perkara Pokok...
MAJORITI rakyat MALAYSIA Bumi Bertuah WAJIB BERSATU-PADU HALAU Rejim ZIONIS ajaran SESAT perikatan dongeng umno-bn LAKNATULLAH dari PUTRAJAYA.
tasbih!
tahmid!
istighfar!
ALLAHUAKBAR

ambo_AsyMok said...

tarik benang dalam tepung beb...
IF CAN'T BEAT THEM;JOIN THEM
ALLAH SWT BERSAMA-SAMA KITA.

dewatawanberapi said...

Syarikat yang menaja Nik Aziz dan keluarga adalah Abroad Technology Centre Sdn Bhd yang berpengkalan di Kota Bharu.

Syarikat ini diberi hak ekslusif untuk projek papan-papan tanda dan billboard seluruh Kelantan...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

nak tanya iron7...ni rasuah ke sedekah???
haha...

fitflex said...

ada sapa2 buleh tlg ajar sdr kita ni bersumpah x??aritu saiful sumpah ramai sgt yg komplen.skrg sila le ajar sdr kita sorg nie.kang sumpah dia x sah pulak...

http://kickdefella.wordpress.com/2009/11/10/penamatan-kontrak-serta-merta/

keris panjang said...

Besar mana serban,berapa labuh jubah sekali pun, nafsu tetap nafsu, duit tetap duit. Apa nk jadi dgn org yg mengaku ulamak ni!

Bukan susah sgt nak fikir, kalo tak ade udang disebalik batu takkanlah senang2 org nak hamburkan fulus tu begitu sekali.

jiwakita said...

salam....

mereka yg mengaku ulamak sahaja yg boleh
menggunakan ungkapan yg muluk-muluk
untuk menghalalkan pelakuan rasuah....

blue_dream said...

umno dulu kini dan selamanya sekular dan bangsat

dewatawanberapi said...

orang yang rasuah bukan ulamak tapi...ULAr dalam seMAK...

pandai salahkan orang lain...
cermin diri tu dulu...

mana balaci pas kat blog ni???
takkan tak nak pertahankan Tuan Guru...

semua dah takut...kahkahkah

ambo_AsyMok said...

Hanya Jauhari mengenal manikam.

hurry said...

dewataawanberapi
KALAU SIAPA ORG KELANTAN TAHULA CAMANA TOK2 GURU PONDOK DAN USTAZ SEMUA ORG TAJA N AIK HAJI...TAK MCM ROSMAH TU ORG TAJA PERGI SHOPPING LUAR NEGARA TAK PULAK BISING...NAK KENA BALA DAH NEGARA KITA NI...BENDA YG TAK ELOK DI BERSIHKAN BENDA YG ELOK DAN TABI,I ORG KELANTAN MENAJA TOK2 GURU DAN ALIM ULAMAK DI PERTIKAIKAN...NAPA TAK PERTIKAI ROSMAH TAK PAKAI TUDUNG TU

hurry said...

kelantan amalkan tender terbukala beb..antara rasuah dan sedekah tu...rasuah beri dulu...dan sedekah tu bila dah rezeki banyak..itu sedekahla..mcm terbaru dalam edisi siasah yg mana raja petra dakwa PENYIASAT PERSENDIRIAN BALA dapat cek bulanan rm50 ribu sebulan di biayai oleh syarikat rosmah mansor karpet raya tu...untung bala...tapi itu semua tak jadi hal lah janji umno....kalau pakatan mampus kena korek di media umno....umno ni untungnya satu je..buat ape pun media cover...di senyapkan...mcm kes pembantu exco dap tu kesnya beli bendera berapa ribu je....sampai lubang c acing di galinya..tapi dapat komisen beli kapal selam senyap je

ambo_AsyMok said...

Sirah Nabawiyyah...
Abu bakar tu siapa? Umar tu siapa? Uthman tu siapa? Ali tu siapa?
Come on lah beb...
Abu bakar ayah Aisyah, Umar ayah Hafsah, Uthman dan Ali MENANTU MUHAMMAD SAW...
So..
WHAT IS THE PROBLEM???

ironseven said...

dewata tanya,
"nak tanya iron7...ni rasuah ke sedekah???
haha..."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..kalau kau rasa rasuah pi la lapor sprm. aku kata kalau salah tangkap dan sumbat dalam jel. tak kira le sapa2 pon tgna ke, khairy ke, ali rustam ke, isa samad ke...

sedekah mmg tak salah. yg salah adalah rasuah. dilaknat allah dan rasulnya akan pemberi dan penerima rasuah...

ironseven said...

tabuan kata,
"Khairy bersedekah kepada pewakilan, kerana ada pewakilan yg datang dari jauh, maka Khairy bagi la duit tambang,makan, dan sedikit sagu hati.

Pewakilan membalas sedekah khairy dengan memberi undi kepada nya...tak salah..itu kan membals budi.."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..yg kata depa tu salah adalah lembaga disiplin umno la jugak...

adios...

harisuddin said...

mesti lagi berimbang lepas nie kalo dah si anwar tu jadi penasihat ekonomi.. hahaha rm1 tok jadi penasihat ekonomi aku pun nak soh anwar nie jd penasihat ekonomi akula

ironseven said...

Tabuan kata,
“Khairy bersedekah kepada pewakilan, kerana ada pewakilan yg datang dari jauh, maka Khairy bagi la duit tambang,makan, dan sedikit sagu hati.

Pewakilan membalas sedekah khairy dengan memberi undi kepada nya...tak salah..itu kan membals budi..”
++++++++++++++++++++++++++++++

Hehe..ada pon yg berkata ghazali jawi, khairy, ali dan isa bersalah adalah lembaga disiplin umno le jugak. Bukti sudah ada di situ. Bukan aku saja berkata2.

Kes tgna pulak pi la siasat dulu. Lembaga disiplin pas tak kata apa2 lagi. Sprm pon tak buat dakwaan lagi.

Aku konsisten. Tak kira sapa. Aku pegang pada hadis nabi pemberi dan penerima rasuah tempatnya di neraka. Dan ayat allah yg melaknat perasuah. Kalau tgna bersalah rasuah, maka bersalah le dia. Kalau ghazali jawi, khairy, ali dan isa bersalah maka bersalah juga la depa.

Aku jugak pegang pada tafsiran sprm tentang rasuah dan suapan. Silakan sprm siasat. Buktikan keadilan. Kalau salah, tangkap sumbat dalam jel, sebat.

Hukum allah adalah hukum allah. Bukannya ‘masalah teknikal parti’ je bak kata ustaz najib. Hehe..tak ke gitu dewata, tabuan, fitflex, dan sebangsat dengannya.

Mesra Sokmo said...

Tabuan/MAZA - belajar je PHD tapi bodoh, sekiranya UMNO bagi wang Ihsan adalah utk kroni BN (Bangsat Najib) bukan utk negeri Kelantan sebab itu TGNA nakkan Royalty. Ini bukanlah sedekah tetapi hak kerajaan negeri Kelantan. Dahlah semua cukai kastam dikebas oleh BN, hasil Polis & JPJ walaupun transaction diKelantan disapu juga oleh Najib Altantuya.

Royalty minyak tak nak Bagi Natang apa BN ini?

Mesra Sokmo said...

dewatawanberapi said...
Syarikat yang menaja Nik Aziz dan keluarga adalah Abroad Technology Centre Sdn Bhd yang berpengkalan di Kota Bharu.

Syarikat ini diberi hak ekslusif untuk projek papan-papan tanda dan billboard seluruh Kelantan...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

Kau tak tahu dlm bisness, tapi nak cite pasal niaga...aku 20 tahun dlm PETRONAS.

Step 1 - senarai nama suplier berlesen yg berdaftar dgn bidang itu. (Enquiry)

Step 2 - Siapa yg murah, dah tentu dapat bila buat Tabulation.

Step 3 - Award contract kpd yg rendah harganya

Dia nak hantar Nik Aziz keMekah tak timbul, sebab kalau dia hantar dia sudah dapat contract ...tak hantar pun dapat contract.

Tak macam BN bawah RM700 ribu, single source.

Syarikat yg biasa dapat dari fiflex, tabuan, Berapi...dan jelas dari kroni BN (Beruk Najib).

Dah habis duit minta dgn petronas, sikit tak mahu RM700 Ribu biliion. KIni petronas jual BON/Asset nak tampung kerajaan BN yg nak berkubur bila-bila masa.

RM700 Ribu tu banyak, kenapa single source, sebab kroni nak makan keuntungan itu....yg kaya taukey judi. Sebab suplier ini akan belanja org BN (Barua Nasional) kecasino dll...termasuklah jamaluddin jarjis.

hurry said...

semua(jkkkp) jong kaki kikis pitis umno dah bersorak kat kelantan sebab wang ehsan dah nak masuk.....aku dengar cerita...semua jkkkp dah bincang wang ehsan ini dan dok bincang siapa yg akan dapat uruskan duit ini...yg gerenti kerajaan negeri kelantan tak kan dapat pegang duit ini...semua jkkkp umno sahaja yg uruskan...kalau tak caya lihat

Mesra Sokmo said...

Tender terbuka mana ada rasuah...wahai - jiwakita, yg kena perbetul mindset/otak tu

ambo_AsyMok said...

Let's thinking outside the boxes...
Wahai RAKYAT MALAYSIA...
Sila Bezakan antara
1.Rasuah
2.Kronisme
3.Nepotisme
4.Keraian
5.Sedekah
Pertama, Encik Ayub, seorang Ahli Kimia di dalam perkhidmatan awam Malaysia menjalankan tugas di Ibu Pejabat Polis Diraja Malaysia Bukit Aman. Selepas melakukan tugas, ASP Heikal belanja En.Ayub n the team kari kepala ikan merah di Maulana Food Court; ambo dah tanya Timb. Pengarah SPRM... itu KERAIAN, bukan RASUAH. Sama lah kalau si polan DAH DAPAT KONTRAK baru MERAIKAN KETUA KERAJAAN... mengikut SPRM bukan RASUAH; itu KERAIAN. RASUAH terjadi JIKA BELUM dapat KONTRAK, si polan TERBABIT BELANJA KETUA KERAJAAN tersebut.
Ambo YAKIN dan PERCAYA... RAKYAT MALAYSIA MAJORITINYA BIJAK...
ALLAH MAHA BESAR.

ambo_AsyMok said...

ALLAH SWT Senantias Akan Melindungi Para WALI-NYA

wolf said...

IronDohseven...

Percaya jugak kau dgn sprm....aku ingat kau tak percaya pada sprm...

Kes TBH korang kata sprm bunuh...bila kes n.ajis kau nk tunggu la pulak siasatan sprm...

Kalau keputusan sprm kata n.ajis rasuah maka kau dan ahlul pasdoh akan kata sprm tak betul plak...

Taubat dan tinggalkan PASdoh yg sesat lagi menyesatkan...

Mesra Sokmo said...

Namun Haji Hadi menegaskan bahawa bai'ah talaq tiga bukan 'amalan PAS dan tidak direstui pimpinan PAS.

ZUL berulangkali menyebut bahawa bai'ah adalah sunah Rasulullah saw saperti yang terbukti didalam peristiwa Bai'atul Aqbah 1 & 2, Bai'atul Ridwan dan banyak lagi 'amalan bai'ah yang dibuat samada dihadapan Rasulullah saw atau dihadapan para Khalifah r.a.
Saya faham dan sedar bahawa bai'ah adalah sesuatu yang sangat penting khususnya bagi mana-mana haraki Islamiyah. Ia adalah pengikat kekuatan jema'ah.

Ingatlah pesan seorang Khalifah Agong r.a kepada tentera Islam yang turun untuk menentang tentera Parsi yang besar, "kekuatan kamu bukan kerana kamu bangsa 'arab, tetapi kerana Islam. Peliharalah Islam dan jangan kamu bermaksiat kepada ALLAH. Nescaya ALLAH akan meletakkan kamu ditempat yang mulia".

Mesra Sokmo said...

Datuk Mustafa Ali: Hentikan bai’ah talak tiga
Oleh SAIFULIZAM MOHAMAD

KUALA LUMPUR 13 Nov. – Pucuk pimpinan Pas mahu amalan bai’ah talak tiga yang didedahkan oleh Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad dihentikan serta-merta kerana ia bukan arahan parti selain boleh menjatuhkan martabat kaum wanita.
Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali berkata, sejak Pas menyertai pilihan raya beberapa dekad lalu, parti tersebut tidak pernah ada bai’ah seumpama itu melainkan bai’ah rasmi yang dibaca bagi memastikan calon wakil rakyat tidak mengkhianati parti.
Beliau berkata, bai’ah rasmi itu hanya menyebut mengenai laknat Allah terhadap mereka yang khianat terhadap perjuangan parti dan langsung tidak menyatakan selain daripada itu.
“Jawatankuasa Pas Pusat tidak pernah bersetuju dan merestui bai’ah yang seperti ini dan selama ini pun kita menganggap bakal calon wakil rakyat kita menggunakan bai’ah rasmi yang disediakan.
“Atas sebab ini juga Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang minta saya lakukan siasatan supaya isu yang telah mengundang persepsi negatif rakyat terhadap Pas ini dapat diselesaikan,’’ katanya.
Beliau berkata demikian pada sidang akhbar bagi menjelaskan isu bai’ah talak tiga di ibu pejabat Agung Pas di sini hari ini.

Mesra Sokmo said...

wolf said...

Percaya jugak kau dgn sprm....

Biar anjing saja yg percayai sprm

jiwakita said...

salam...

mesra sokmo said...

Tender terbuka mana ada rasuah...wahai - jiwakita, yg kena perbetul mindset/otak tu

.................

jadi.. mesra sokmo setujulah jika tender
terbuka tiada rasuah..spt Abroad tech biaya haji!?

Mesra Sokmo said...

tabuan ..dapat Phd - Wahabi, nak cite rasuah, tunggu diMahkamah.

Dr. Mohd. Asri Zainal Abidin, mantan Mufti Perlis dan pensyarah Universiti Sains Malaysia akan didakwa di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur pada hari Rabu 01 Zulhijjah 1430 / 18 November 2009 jam 09.00am atas dakwaan dibawah Seksyen 118/119 Enakmen Jenayah Syariah Selangor Darul Ehsan kerana mengajar tanpa tauliah dan menolak 4 Mahzab & Kitab karangan Iman Nawawi dll

Mesra Sokmo said...

jiwakita ..Open Tender maksudnya tender terbuka, sesiapa yg harga murah mesti berjaya. Dia nak belanja haji...itu dia punya pasal. Sebab dia dapat melalui org yg patut dapat sebab dia murah...aku dah 20 tahu dlm tender petronas. Sebab itu petronas terus kukuh, kerajaan yg tumpang hasilnya...BN (Binatang Najib - tak pandai business, dok sibuk hasil keuntungan minyak aje...) semua contract kerajaan single source - Gunung Jerai boleh runtuh kerenah org tamak dlm BN. Rakyat juga dibaham bodoh.

mesra sokmo setujulah jika tender
terbuka tiada rasuah..spt Abroad tech biaya haji!? ..yes, correct

Mesra Sokmo said...

Saya ingin menarik perhatian tentang dasar yang diperjuangkan oleh Pakatan Rakyat ialah dasar keterbukaan. Saya telah menulis panjang lebar baru-baru ini bahawa dasar pra-syarat tauliah ini adalah dasar warisan penjajah yang sudah lapuk; dan adalah satu agenda jahat penjajah barat sehingga melesukan pengembangan agama Islam dan melumpuhkan semangat jihad dikalangan umat. Hinggakan institusi khutbah dan mimbar Jumaat menjadi begitu hambar, malahan menjadi medan tidur yang enak bagi jemaah yang mencari alasan untuk berdengkur!

Saya masih ingat semasa di zaman pra-kerajaan dahulu bagaimana sukarnya kami penceramah dan pendakwah menyampaikan ceramah disurau masjid kerana menghadapi sekatan tauliah. Malah kita pernah berazam apabila kita memerintah kita akan hapuskan keperluan tauliah ini. Saya berharap keazaman itu masih ada! Kita sudahpun diberi amanah pemerintahan oleh ALLAH!

Saya mencadangkan supaya peraturan penjajah yang mensyaratkan tauliah ini iaitu Seksyen 118 dan Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Undang-Undang Islam semua negeri dimansuhkan. Marilah kita menjadi negeri yang pertama membuka semula masjid dan surau dan menjadi pusat penyebaran ilmu dan pengembangan Islam. Hidupkanlah semula institusi khutbah dan mimbar Jumaat, jangan dibekukan dengan pembacaan teks yang jumud dan kaku; sebaliknya kita kembalikan kegemilangan khutbah dengan memberi ruang dan kebebasan kepada para khatib menyampaikan khutbah.

Sekiranya sebarang kekhuatiran timbul tentang kemungkinan penyalahgunaan medan ceramah, kuliah dan khutbah; saya kira ianya kekhuatiran yang tidak berasas kerana kita punya banyak peruntukkan perundangan untuk mengambil tindakan dan penguatkuasaan terhadap mereka-mereka yang terbabit.

Kita perlu ingat, Islam adalah agama risalah, ia adalah agama da'wah. Nabi sendiri pernah menyebut, "baalighul anni walau ayyah..sampaikan dariku walau sepotong ayat". Maka sekali lagi saya menyeru YB Exco supaya mengubah dasar warisan penjajah yang sudah lapuk ini dan membawa suatu dasar keterbukaan, yang bukan sahaja selaras dengan dasar Pakatan Rakyat, tetapi yang lebih penting ianya bersesuaian dengan nilai dan dasar Islam itu sendiri.

Mesra Sokmo said...

adyseptember said...
Baiahh PAS khas utk inronseven...
Semoga dibukakan hati & minda.
kita sokong kerana benar...

http://www.youtube.com/watch?v=hqUAFS-CcUE

PKR sekarang mengubah strategi utk
memburuk2kan peribadi DS NAJIB.

TAK PAYAH HEBOH, RAKYAT DAH TAHU (BN)BURUKNYA NAJIB ALTANTUYA TU...

ironseven said...

wolf the doggie berkata2,
"Percaya jugak kau dgn sprm....aku ingat kau tak percaya pada sprm...

Kes TBH korang kata sprm bunuh...bila kes n.ajis kau nk tunggu la pulak siasatan sprm.."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..dah dasar anak anjing umno si wolf ni. bukan saje amal islam sekerat2 suku2. baca statement org pon sekerat2 suku2 jugak...

hehe..aku kata aku berpegang pada tafsiran sprm tentang rasuah dan suapan. dan aku mintak sprm berlaku adil. makna tersiratnya cik anjing...selama ni aku nampak sprm tak ikot pon ape yg dia sendiri tafsirkan, dan sprm telah menampakkan berlakunya ketidak adilan dalam siasatan dan pendakwaan.

contoh? pkfz, khairy, ali, isa, linggam, adun ditawar lompat, adun lompat, termasok le dlm isu yg kau bg contoh tu. dlm erti kata lain aku mmg tak percaya sgt pd sprm ni. sbb tu le aku suruh sprm berlaku adil dan ikot tafsiran tu.

hehe..my point, kalau betol le tgna amal rasuah ikot tafsiran tu maka siasat le dgn adil dan bijaksana. kalau bersalah maka tangkap dan sumbat dalam penjara. jgn jadi mcm kes2 yg nyata bersalah mcm khairy, ali, isa. umno sendiri yg katakan depa bersalah politik wang. politik wang kata sprm adalah RASUAH!

mmm..mungkin msia tak buat double jeopardy kot..tak pe le wolf. aku tau kau bukan paham pon makna double jeopardy sbb aku tau kau sekadar species anjing...

adyseptember said...

Said to Mesra sokmo...

TAK PAYAH HEBOH, RAKYAT DAH TAHU (BN)BURUKNYA NAJIB ALTANTUYA TU...

................................

Dah takde isu lain ke
Asyik2 najib altantunya tu jer??

Lagi Panas...

Kalau betul bagai dikata... kisah Musyridul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat dan menantunya, Abdul Ariffahmi Abdul Rahman yang juga CEO Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) makin mengegarkan.

Cerita tajaan Haji yang Menteri Besar Kelantan itu sudah batalkan pemergiannya dan dipersoalkan oleh ramai pihak satu hal.Namun timbul pendedahan terbaru yang pasti bikin kecoh dalam PAS iaitu rancangan Ariffahmi untuk gulingkan Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang selepas pilihanraya umum ke 12 yang didakwa ikut kemahuan Nik Aziz.

Pendedahan ini dibuat oleh Syed Azidi Syed Abdul Aziz,bekas Pegawai perhubungan korporat PMBK yang dipecat Selasa lalu oleh Ariffahmi dalam posting di laman blognya http://kickdefella.wordpress.com hari Ahad.

Syed Azidi @ Kickdefella sebelum ini telah mengakui secara terbuka sekalipun secara rasmi bertugas di PMBK tetapi bosnya yang sebenar adalah Exco Kerajaan Negeri Datuk Husam Musa dan hanya patuh pada arahannya.

Dia mendakwa menantu Nik Aziz itu ahli UMNO cawangan Chakung di Bahagian Machang dengan nombor keahlian 0266057.

Bagaimanapun Ariffahmi segera menafikannya.Katanya namanya telah didaftarkan sebagai ahli UMNO lama dulu tanpa pengetahuannya.

Beliau juga menegaskan tidak pernah lihat atau menandatangani sebarang borang ahli UMNO .”Saya adalah ahli seumur hidup PAS,” katanya seperti dipetik oleh laman web Malaysia Insider.Beliau menyertai PAS pada tahun 1997 dan memegang jawatan sebagai ahli jawatankuasa PAS Bahagian Machang.

Dalam tulisnya Syed Azidi mendakwa beliau tahu mengenai rancangan Ariffahmi hendak gulingkan Haji Hadi kerana ada dalam pertemuan bersama menantu Nik Aziz itu di Hotel Perdana Kota Bharu tidak lama dulu.

cehh mcm besar sgt.Klu jaga Malaysia lain la.hahaahahaha...

adyseptember said...

wakil rakyat PR hari ini menyelar kenyataan Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim kerana mengatakan Umno tidak terlibat dalam perarakan kepala lembu di Shah Alam.

Wakil DAP Kota Alam Shah, M Manoharan berkata menteri besar tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan tersebut kerana "mengetahui Umno memang terlibat dalam perarakan tersebut".

"Saya tak setuju bila menteri besar kata Umno tidak terlibat, saya tahu Umno terlibat dalam perarakan kepala lembu,"

Manoharan yang tidak membuktikan bagaimana beliau mengetahui perkara itu, juga berkata, Khalid tidak sepatutnya membebaskan pihak terbabit daripada tuduhan berkenaan kerana kes tersebut masih dibicarakan di mahkamah.

"Kes masih ada di mahkamah. Ini subjudis, macam mana beliau boleh 'clear' (lepaskan) mereka daripada tuduhan?" soal Manoharan.

Dalam ucapan sulungnya di dewan tersebut selepas dibebaskan awal Mei lalu daripada tahananan ISA, Manoharan juga mencadangkan penubuhan jabatan hal ehwal orang India dalam pentadbiran negeri berkenaan.

*sial punya paria nk tunjuk kuat, klu org melayu marah ingt semua Org UMNO ka.Yg kena tangkap tuh separuh org PR la..bodoh tui sbb kita tak suka ada tokong.

Minta tambah exco

"Saya cadangkan ini supaya kita tidak hilang sokongan kaum India yang ada di Selangor sebab Hindraf telah menyebabkan orang India berjaya menentang Umno, tapi penghargaan sewajarnya tidak diberikan," katanya.

Jelasnya, kerajaan juga sepatutnya memberi penghargaan kepada orang India di Selangor dengan memberikan dua jawatan exco kepada wakil kaum berkenaan.

"Tapi yang diberi hanya satu. Yang diberi (pun) adalah portfolio ladang, jaga ladang dan kesihatan, satu portfolio paling teruk," katanya yang merujuk kepada portfolio wakil Pandamaran, Dr Xavier Jayakumar.

"Saya tak tahu sama ada exco atau menteri besar ada kumpulan pemikir, kerana kumpulan pemikir Hindraf telah berjaya mengumpul orang India dan berarak.

"Jika MB ada kumpulan pemikir, saya harap kumpulan pemikir itu bekerja keras untuk pastikan tidak hilang sokongan orang India di Selangor," katanya.
-sumber Malaysiakini

*Non-bumi hanya sokong parti2 yang bleh beri hak-hak istimewa kepada mereka.klu mcm ni..lama2 org Melayu dah takda apa,tingal spender jelah.
Selamat tinggal Malaysia!! be singaporian.

Naruto Sensei said...

Penyiasat Persendirian, Balasubramaniam a/l Perumal tampil dalam satu klip video untuk mendedahkan bahawa dirinya telah ditawarkan RM5 juta oleh seorang peniaga bernama Deepak, agar menarik balik akuan sumpahnya yang mengaitkan Najib Abdul Razak dengan kes pembunuhan Altantuya.

Klip video ini disiarkan dalam Malaysia Today hari ini, dengan sarikata yang menyatakan bahawa Deepak ialah pengarah (director) Carpet Raya, sebuah syarikat yang dilaporkan berpendapatan RM122 juta. Syarikat tersebut dikatakan mendaftarkan alamatnya di Dataran Palma Ampang, Selangor, sementara pejabatnya beralamat di Mahkota Taman Maluri.

Malah, sari kata yang terpampang dalam klip video ini cuba mengaitkan Deepak dengan Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri. Balasubramaniam mendakwa bahawa Deepak datang berjumpa dengannya, selepas dirinya mengumumkan akuan sumpah pertamanya pada 3 Julai 2008.

Menurut Balasubramaniam, Deepak mahu Balasubramaniam menarik balik akuan sumpahnya. Malah, Deepak suruh Balasubramaniam mengikutnya ke Putrajaya, namun tidak menyebut siapa yang mahu Balasubramaniam ke Putrajaya. Seterusnya, Deepak menawarkan RM 5 juta untuk Balasubramaniam supaya menarik balik akuan sumpahnya.

Balasubramaniam (gambar kanan) ialah penyiasat persendirian yang diupah oleh Abd Razak Baginda, tertuduh yang ketiga dalam kes pembunuhan seorang wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu. Balasubramaniam telah membuat akuan sumpah pada 1 Julai 2008, mendedahkannya kemudian pada 3 Julai, dengan kandungan yang menggemparkan apabila mengaitkan Timbalan PM ketika itu (PM sekarang), Najib Razak dengan Altantuya.

Walau bagaimanapun, Balasubramaniam membuat akuan bersumpahnya yang kedua pada 4 Julai 2008, secara dramatiknya menarik balik tujuh perkara dalam akuan sumpah pertama yang berhubung kait dengan Najib Razak. Apa yang lebih mengejutkan, Balasubramaniam telah hilang bersama keluarganya selepas itu.

Abdul Razak Baginda yang selama ini dilihat sebagai orang rapat Najib Razak, dituduh bersubahat dalam kes pembunuhan Altantuya. Walau bagaimanapun, beliau dibebaskan setelah didapati tidak bersalah oleh mahkamah pada 31 Oktober 2008.

Najib Razak, Perdana Menteri ke-6 dipertikaikan oleh pembangkang ketika membincangkan kes pembunuhan Altantuya. Walau bagaimanapun, beliau pernah bersumpah dan mendakwa dirinya tidak mengenali Altantuya. Isterinya, Rosmah Mansor, juga berkali-kali menafikan bahawa dirinya terlibat dalam kes ini, malah menganggap tuduhan tersebut berunsur fitnah.

Naruto Sensei said...

Selama ni pun apa yang UMNO pikir sampai tak ada hak2 melayu yang bertahan... porahhh..!

Naruto Sensei said...

Nak pertahankan Bhasa Melayu pun tak mampu.. Mengarut saja..

Bila orang lebih baik dari BN mereka merenggek bertempik.. guna Pukida dan berbagai Ngok2 bodoh..

Tunggu... ada pendedahan melibatkan hubungan Najib dan Altantuya...

Nak tutup kes dia konon silap lah.. pasti akan dibongkarkan juga...

Tak sanggup ber PM kan Penjenayah kejam... Melayu UMNO saja yang sanggup dibodohkan lagi.. kahak Thuih..!

ironseven said...

ady kata...
"Dah takde isu lain ke
Asyik2 najib altantunya tu jer??

Lagi Panas...

Kalau betul bagai dikata...

cehh mcm besar sgt.Klu jaga Malaysia lain la.hahaahahaha..."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

kalau benar....tak main le kalau kalau...

ironseven said...

naruto kongsi info,
"Penyiasat Persendirian, Balasubramaniam a/l Perumal tampil dalam satu klip video untuk mendedahkan bahawa dirinya telah ditawarkan RM5 juta oleh seorang peniaga bernama Deepak, agar menarik balik akuan sumpahnya yang mengaitkan Najib Abdul Razak dengan kes pembunuhan Altantuya...."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

sprm, ape lagi...siasat ler...jgn bagi alasan takde org buat polis report atau aduan pada sprm pulak..

hehe...

tabuan said...

Semua telah ditentukan Allah nama TGNA dan keluarganya tidak tersenarai sebagai tetamu Allah pada tahun ini.

Siapalah TGNA disisi Allah sama saje seperti umat Muhamad yang lain sama ada dari orang PAS atau UMNO.TGNA perlu musabah diri dah bersihkan hati dan dendam kesumat terhadap orang Islam dari UMNO sebelum membuat haji.

Sudah minta maaf ke dengan ulamak-ulamak lain yang TGNA cerca dan hina kerana tidak menyokong dan menghalalkan cara fahaman TG.

TG menggunakan agama dengan taksiran sendiri dan sering mencerca sesama sebangsa dan seagama kerana berlainan parti.

Kita di Mekah sama saje samada orang UMNO ke PAS ke adalah umat Muhamad bukan lagi pengikut parti TG.

Kalau ia pun TG nak ke tanah suci seeloknya gunalah duit sendiri untuk menunaikan haji supaya tidak menimbulkan fitnah di kalangan masyarakat di negara ini kerana TG adalah Orang Politik dan Ketua Kerajaan.

Biasalah permainan politik akan mencari kesalahan orang lain seperti juga TG mencari ayat suci untuk menyokong dakwaan kesalahan lawan.

Namun, dari segi moralnya apa diterima adalah salah dan ia tetap rasuah. Itulah takdir ALLAH, perkara yang tak diduga berlaku sebagai balasan dari Allah.

Janganlah kita mencari kesalahan orang lain dalam hal ini lagi. Walaupun, kita tidak mau perkara ini berlaku tapi akal kita telah dimatikan dan kita melakonkan episod kejadian itu.

Mulut kita dengan sendiri mengakui perbuatan kita sedang kan perkara itu perlu didiamkan. TG sendiri yang membuat pengakuan itu samada sedar ataupun tidak. Itulah kuasa tuhan ke atas diri kita.

Di sini TG telah diduga dengan pelbagai halangan belum sampai lagi ke tanah suci untuk bertaubat. Itu sebagai tanda supaya TGNA perlu meminta maaf secara terbuka kepada sesiapa yang disinggung dan dicerca oleh TG selama 20 tahun memerintah Kelantan.

Oleh itu berbanyak-banyaklah bersabar,berisytifar dan solat taubat selalu untuk membersihkan hati.

Sebenarnya TGNA telah muflis di dunia kerana dosanya segala amalannya telah diserahkan kepada orang yang dicerca dengan hinanya di depan umum.

Janganlah TG takbur dan bongkak akan kelebihan ilmu yang TG ada kerana kita tak tahu akan kelebihan ilmu orang lain kerana itu adalah anugerah dari ALLAH.

Kenallah diri sendiri dulu sebelum mengenali Allah dan rasulnya Nabi Muhamad. Kalau TG pengikut syaitan tak perlulah pergi ke Mekah kerana syaitan memang nyata tidak pergi ke rumah ALLAH dan bertaubat.

Politik- Politik juga dosa pahala tetap diambil kira jika melakukan dosa. Tak taulah mungkin jadi orang politik parti PAS dikecualikan dari dosa sekiranya membuat fitnah, berbohong, mencerca, mengaibkan orang dan sebagainya

ironseven said...

tabuan copy paste,
"Semua telah ditentukan Allah nama TGNA dan keluarganya tidak tersenarai sebagai tetamu Allah pada tahun ini..."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..hanya setakat itu saje keupayaan tabuan. copy and paste. kau analisis le sikit bro. kupas dalam2 maksud tersurat dan tersirat dari ape yg kau copy paste tu. baru syok nak baca...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...