Tuesday, November 3, 2009

PAS akan tetap bersama Pakatan Rakyat- Mohamad Sabu


Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Mohamad Sabu menafikan dakwaan sesetengah pihak yang mengatakan bahawa PAS akan menarik diri daripada Pakatan Rakyat(PR).

Beliau juga menyelar mereka yang cuba menimbulkan konflik dalam Pakatan Rakyat dengan menimbulkan pelbagai kontroversi dan provokasi semata-mata untuk melihat PR berpecah.

"Konflik yang melanda PAS kebelakangan ini telah mengundang pelbagai persepsi dikalangan masyarakat dan penyokong.Ada juga yang mengandaikan PAS akan berpecah.

Namun begitu walau apa jua yang dilemparkan oleh pihak yang cuba melihat PR retak ianya tidak akan menjadi realiti kerana PAS akan tetap bersama dalam PR.

"Kekhilafan dan perbezaan pandangan yang berlaku dalam PAS sejak mutakhir ini tidak menimbulkan impak yang besar dan tidak pula sampai kepada perpecahan seperti yang didakwa mereka.Sebaliknya perbezaan tersebut adalah perkara yang lumrah tetapi ia tidak akan sampai kepada perpecahan dalam parti."

Beliau yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang berkata PAS tidak menolak untuk mengadakan perbincangan dengan Umno dan sesiapa sahaja.

"PAS akan tetap bersatu dan tidak akan berpecah kepada kumpulan yang berpihak samada kepada Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz ataupun kepada Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagaimana yang digembar-gemburkan oleh media dan mereka yang ingin melihat PAS berpecah selama ini."katanya lagi.

Beliau berkata demikian semasa menyampaikan ceramah pada majlis Ihtifal PASTI kawasan Nibong Tebal.Turut hadir dalam majlis tersebut ialah Ahli Dewan Undangan Negeri Sungei Bakap, Maktar Shapee, Yang Dipertua PAS kawasan Nibong Tebal, Rahman Ramjan dan kepimpinan Pakatan Rakyat kawasan Nibong Tebal.

23 comments:

PAPA GOMO said...

Kehadiran Saiful Bukhari ke mahkamah hari ini telah memberikan satu tamparan kepada Anwar Brahim dan para penyokongnya. Saiful Bukhari hadir ke mahkamah hari ini bagi mengikuti perkembangan dalam kes liwat yang sudah beberapa kali ditangguhkan oleh Anwar brahim ini. http://www.papagomo.com/2009/11/gempar-saiful-hadir-ke-mahkamah-anwar.html

Adi Satria said...

Memang elok pun PASngok duduk dalam Pakatan Reput sebab matlamat perjuangan yang sama iaitu pembela fahaman komunis dan homoseks.

Tak lama lagi berkuburlah parti-parti reput ni akibat balasan Allah swt.

PAS = Komunis For All
PKR = Homoseks For All
DAP = Babi & Free Sex For All

jaam said...

jika pas keluar pakatan, maka mat sabu akan terpinggir jauh. ha ha..
sapa lah nak khidmat dia lagi..
itu lah pasal!

fitflex said...

idup lg rupanya abg mat nie...

ironseven said...

mmg patot pas terus dlm pakatan. tanpa menggadai dasar dan prinsip parti berteraskan islam. jgn jd mcm umno sanggup gadai maruah agama demi menjaga mca, mic, ppp, gerakan, ipf. sanggup hina allah, nabi, quran, sunnah, hadis, hukum islam, hudud demi mca, mic, ppp, gerakan, ipf. sanggup mendorong dan menghalalkan rasuah, zina, arak, judi, maksiat.

kalau kapiaq yg buat maksiat tu tak heran le sangat. ni umno yg mengaku islam. lebih baik umno keluaq je dari islam kalau kalau takmau amal islam sepenuhnya...

keris panjang said...

"...kalau kapiaq yg buat maksiat tu tak heran le sangat. ni umno yg mengaku islam. lebih baik umno keluaq je dari islam kalau kalau takmau amal islam sepenuhnya..."

...................................
bro, sebusuk2 org islam kecuali menyengutukan Allah dan bunuh diri, akhirnya apabila segala dosa yg dilakukan dh menerima hukuman Allah diakhirat, akan Allah masukkan ke syurga juga! kawan bro yg kafir tu sama taraf tak dgn mereka? jika tidak, baik berfikir sebelum jari tu laju je ketuk huruf keyboard tu.

kampung guys said...

kurangnya ilmiah pada keris panjang terserlah dengan komen nya itu kalau begitu tak yah wat kebaikan lah.tetap masuk syurga selepas abis pembalasan.kamu tahu ke masa akan datang kamu masih islam?dan kamu dapat menentukan org kafir dalam dap masuk neraka ? itu kan hak allah sama ada mahu mereka dalam mana agama.masa akan datang lim guan eng masuk islam kita taki tahu kan .itu hak alaah nak bagi hidayah kat sapa yang dia mahu.kamu tak tahu lagi islam pada masa akan datang?

keris panjang said...

Blogger kampunnggurl bermadah...

"...kamu dapat menentukan org kafir dalam dap masuk neraka ? itu kan hak allah sama ada mahu mereka dalam mana agama..."

....................................
saper kata aku boleh tentukan,aku cuma sampaikan apa yg aku diajar oleh ustaz (bukan ustaz nga/xavier). Kalo ko tak tahu, baik bertanya dgn org yg tahu. Aku katakan mmg penganut islam akan dikeluarkan dari neraka apabila pembalasan keatas mereka selesai, kecuali yg menyekutukan Allah dan bunuh diri! kalo org kafir dpt hidayah dan masuk islam,mereka akan jadi mcm budak yg baru lahir semula dan perlu memulakan hidup baru sebagai org islam. Itu anak aku pun tahu! bagaimana pun aku difahamkan ada tok guru pas yg boleh tentukan org islam yg mana masuk neraka dan yg mana masuk syurga!!

Rahsia said...

PAS masuk Pakatan Reput lebih kurang Khalwat mcm Mat Sabu tu....

ironseven said...

keras kata...
"bro, sebusuk2 org islam kecuali menyengutukan Allah dan bunuh diri, akhirnya apabila segala dosa yg dilakukan dh menerima hukuman Allah diakhirat, akan Allah masukkan ke syurga juga! kawan bro yg kafir tu sama taraf tak dgn mereka? jika tidak, baik berfikir sebelum jari tu laju je ketuk huruf keyboard tu..."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe...itulah amalan dan pegangan umno. tak ape amal islam sekerat2 dan berbuat kemungkaran. akhirnya allah akan masukkan ke syurga jugak..patot le umno byk buat maksiat, rasuah, zina, rompak duit rakyat.

yg kafir tapi akhirnya mengucap dan amal islam sepenuhnya pon boleh masok syurga. tak ke gitu keris????

hehe...aku dah pikir sebelm aku ketok huruf di keyboard ni.

ironseven said...

keris kelentong lagi...
"bagaimana pun aku difahamkan ada tok guru pas yg boleh tentukan org islam yg mana masuk neraka dan yg mana masuk syurga!!"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe...tok guru pon sampaikan ape yg diajaq oleh ustaz dia iaitu amal islam sekerat2 tak masok syurga. tak ke gitu keris???

bodoh punya statement...

ironseven said...

Bagaimana Allah akan menunjuki suatu kaum yang kafir sesudah mereka beriman, serta mereka telah mengakui bahwa Rasul itu benar-benar rasul, dan keterangan-keteranganpun telah datang kepada mereka? Allah tidak menunjuki orang-orang yang zalim. Mereka itu, balasannya ialah: bahwasanya la'nat Allah ditimpakan kepada mereka, la'nat para malaikat dan manusia seluruhnya, mereka kekal di dalamnya, tidak diringankan siksa dari mereka, dan tidak mereka diberi tangguh,(QS. Ali Imran : 86-88 )

ironseven said...

Sesungguhnya orang-orang yang kafir dan menghalang-halangi dari jalan Allah, benar-benar telah sesat sejauh-jauhnya. Sesungguhnya orang-orang yang kafir dan melakukan kezaliman, Allah sekali-kali tidak akan mengampuni mereka dan tidak akan menunjukkan jalan kepada mereka, kecuali jalan ke neraka Jahannam; mereka kekal di dalamnya selama-lamanya. Dan yang demikian itu adalah mudah bagi Allah.(QS. An-Nisa : 167-169)

ironseven said...

Dan hari diwaktu Allah menghimpunkan mereka semuanya : "Hai golongan jin, sesungguhnya kamu telah banyak menyesatkan manusia", lalu berkatalah kawan-kawan meraka dari golongan manusia: "Ya Tuhan kami, sesungguhnya sebahagian daripada kami telah dapat kesenangan dari sebahagian dan kami telah sampai kepada waktu yang telah Engkau tentukan bagi kami". Allah berfirman: "Neraka itulah tempat diam kamu, sedang kamu kekal di dalamnya, kecuali kalau Allah menghendaki ". Sesungguhnya Tuhanmu Maha Bijaksana lagi Maha Mengetahui.(QS. Al-An`am : 128)

ironseven said...

Allah mengancam orang-orang munafik laki-laki dan perempuan dan orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu bagi mereka, dan Allah mela'nati mereka, dan bagi mereka azab yang kekal. (QS. At-Taubah : 68)

ironseven said...

sambung beberapa ayat allah..
"melainkan mereka bertaubat..."

pendek kata. same je le umno dgn kapiaq. buat le dosa byk2 pastu bertaubat le. tak ke gitu keris. keluaq islam pon takpe. esok buleh bertaubat. masok le syurga. ye tak keris....?

ironseven said...

Yang dimaksud dengan dosa syirik itu tidak bisa diampuni adalah bila seseorang melakukan perbuatan syirik dan mati bersama dosa itu tanpa pernah bertaubat sebelumnya. Bedanya dengan dosa selain syirik adalah bahwa dosa itu bila terbawa sampai mati tanpa bertaubat sebelumnya, masih ada kemungkian diampuni Allah SWT. Misalnya dengan ditebus dengan amal-amal kebajikan yang dimilikinya.

ironseven said...

hehe..kalau aku le, sedaya upaya aku takkan berbuat dosa. tambah2 dosa rasuah, zina, main judi, minum arak, hina quran, hina nabi. tapi umno kata TAKPE...tak ke gitu keris...

hehe..lain kali kalau nak ketok keyboard tu tuntut le ilmu lebih2 sikit...jgn main sedap ketok je...

keris panjang said...

iron7 - ko mmg pandai lar kumpul terjemahan pelbagai ayat Quran tp ko bukan faham pun, gempaq jer lebe. Korang juga yg kata berkawan dgn setan pun ok. Kalo dgn setan ok,dgn dh tentu tak da masaalah, kan. Aku rasa ko mesti ada jumpa terjemahan Quran yg ada manyarankan agar kafir harbi lebih baik dijadikan kawan berbanding bangsa seagama yg pautu dimusuhi pd tahap gaban. Tolong ko cari sikit terjemahan tu. Ko kan pandai,bijak bistari, konon!!

Unknown said...

Tabuan mana pergi - dah manpus ke? selepas ditangkap oleh JAIS. ITulah kata assaobiyah kini kena batang hidung sendiri...Gulungan WAHABI, menentang mazhad empat - Sunnah wal jamaah. Siapa anda setakat Ex-Mufti Perlis jika nak dibandingkan dgn Iman Syafie, Hambali, Maliki & Hanafi

MAZA/Tabuan, kau nak ukur dgn Iman Nawawi, jauh panggang dari api, sedarlah sikit, hanya kau setanding dgn Rasul Msia, bekas penjaga zoo 1Msia - khahar namanya atau ayah Pin ataupun mantan PM Hadhari...heee.

Syabas PGSM - Persatuan Peguam Syarie Malaysia mendedahkan didalam webnya.

Diharapkan pihak JAIS kumpul ceramah MAZA dari Astro dan lain-lain. Cari segala penyelewengannya untuk dihadap dimahkamah nanti...yang aku dengar dari astro spt katanya tak perlu berjubah, berkopiah putih, sebab iman bukan diukur dari situ....malah pakai KOT lagi baik....bukankah itu menghina sunah Nabi Muhammad SAW wahai tabuan.

Unknown said...

Apa kau mengarok tentang PAS, wahai anjing wolf?

adam said...

Wei mat sabu hg pun dok dapat gaji rm5000 sebulan pasai jadi ahli lembaga Bekalan Air P.Pinang.

hang kata la PAS dlm PR baguih.. sbb DAP bagi jawatan tuh kt hg.
Politik.. bodek balik la tp realitinya...
rakyat semakin tolak PAS sebab ckap tak serupa bikin.

Umpama meludah ke langit...akhrnya jatuh ke batang idung sendiri.

Dulu berpakat dgn MCA, MIC haram...,jadi kafir...dan kalau mati menentang UMNO mati syahid!

Podahhh...citt! Sekarang kita tgk sapa yang kafir??? Sapa haram???

Akhirnya PASngok terpaksa jual Islam kepada DAP, PKR, Hindraf semata-mata utk berkuasa.

Allah nak tunjukk betapa takburnya PASngok yang akhirnya terpaksa menjilat ludah sendiri..

ironseven said...

kers bodoh kata
"iron7 - ko mmg pandai lar kumpul terjemahan pelbagai ayat Quran tp ko bukan faham pun, gempaq jer lebe."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..aku belajar dan mengamal ape yg aku belajar. aku hafal bukan setakat kumpul terjemahan mcm kau. mana2 terjemahan yg aku kurang pasti susunatur ayat2nya maka aku pon copy and paste. supaya kau lebih paham. rupanya kau hanya melihat pada surface. hehe..typical umno yg bodoh dan jahil beragama suku2.

dlm quran allah pernah ingatkan akan "syaitan2 manusia". tak salah berkwn dgn depa utk mentarbiah diorg. kau cari le ayat tu ye. ada dlm quran.

hehe..ada ayat quran dan hadis kata org kapiaq nak amalkan agama depa maka biarkan, tapi islam yg murtad maka dihukum bunuh jika dia takmau bertaubat.

maknanya, kapiaq biaq la dia kapiaq tapi islam yg murtad hukumnya dibunuh.

maka dengan itu lebih baik berkawan dgn kapiaq drpd org2 munafik dan fasik mcm umno.

kau tak rasa umno tu munafiq dan fasik ke keris bodoh? hehe..sapa kafir harbi di msia ni keris? sila le nyatakan...

aku belajaq agama dan terjemahan quran dan hadis dulu masa sekolah. sbb tu aku masih ingat ustaz aku ajaq. tak main la setakat copy paste mcm kau...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...