Monday, November 16, 2009

Mahkamah arah pilihan raya kecil di Kota Seputeh

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengarahkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengadakan pilihan raya kecil untuk Dun Kota Seputeh Kedah.

Arahan itu dibuat oleh hakim Datuk Alizatul Khair Osman Khairuddin.

Menurut hakim itu, Suruhanjaya Pilihan Raya telah melanggar sempadan kuasanya apabila menolak permohonan Speaker Dun Kedah agar diadakan pilihan raya semula di situ.

Menurut beliau, peguam plaintif (Speaker Dun Kedah) telah berjaya membuktikan bahawa Datuk Abu Hassan Sarif, Adun Kota Seputeh telah tidak hadir dua kali sidang berturut-turut tanpa kebenaran Speaker.

Ini bermakna, mahkamah bersetuju dengan keputusan Speaker Dun Kedah, yang memutuskan kerusi itu kosong berikutan kegagalan Abu Hasan (gambar) hadir dua kali berturut-turut ke sidangnya.

Speaker DUN, Datuk Dr. Abdul Isa Ismail menghantar surat kepada SPR memaklumkan mengenai kegagalan Abu Hassan hadir sidang DUN pada 19 April dan 16 Ogos lalu.

Mengikut Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Kedah, mana-mana ahli dewan yang tidak hadir pada sidang DUN selama dua kali berturut-turut tanpa kebenaran Speaker, tempatnya hendaklah dikosongkan.

Kerusi itu dimenangi Abu Hasan dengan majorti 495 undi. Lawannnya, Ismail Wan Teh dari PAS menerima 7,665 undi.

Dalam sidang Dun Kedah baru-baru ini, Speaker menyifatkan Abu Hasan bukan lagi Adun Kedah yang sah.

Mengulas mengenainya, Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, berkata pegawai undang-undang SPR perlu meneliti secara terperinci desakan dibangkitkan Speaker DUN Kedah, Datuk Dr Abdul Isa Ismail sebelum membuat sebarang keputusan.

Pada 18 Ogos lalu Abd Isa meminta SPR mengisytiharkan kerusi itu kosong atas alasan Abu Hasan tidak menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) dua kali berturut-turut tahun ini.

Peguam bagi Speaker, Sulaiman Abdullah memberitahu mahkamah, Artikel 51 Undang Undang Tubuh Kerajaan Kedah menyebut bahawa “sekiranya mana-mana anggota Dewan Undangan Negeri tidak menghadiri dua sidang berturut-turut tanpa kebenaran Speaker, kerusi mereka seharusnya dianggap kosong.”

Abu Hasan tidak hadir pada sidang 19 April dan kemudian pada 9 Ogos tanpa izin Speaker.

Sulaiman berkata, Abu Hasan tidak menafikan fakta itu.

“Apabila syarat-syarat ini dipenuhi, kemudian perjalanan undang-undang ialah Artikel 51, di mana kerusi itu dengan sendirinya menjadi kosong,” kata Abdullah yang juga bekas Presiden Majlis Peguam di mahkamah sebelum ini.

Namun, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengarahkan Abu Hasan agar terus menghadiri sidang DUN negeri itu yang dijadualkan hari ini.

Katanya, walaupun Speaker menganggap wakil rakyat itu hilang kelayakan sebagai Adun, namun BN memegang prinsip apa yang diputuskan oleh SPR bahawa tiada berlaku kekosongan kerusi DUN Kota Seputeh dan Abu Hasan adalah wakil rakyat BN yang sah.

“Abu Hasan masih ahli Yang Berhormat secara sah dan Speaker (DUN) tidak boleh menghalang beliau dari menghadiri sidang dewan itu.

“SPR umum tiada kekosongan dan tidak ada pilihan raya kecil, jadi apa kuasa Speaker itu saya tak tahu,” katanya selepas melawat mangsa banjir di Sekolah Kebangsaan Gunung, Alor Setar.

Muhyiddin berkata, Abu Hasan harus menghadiri sidang DUN itu bagi mengetahui apa yang sedang berlaku kerana beliau masih seorang Adun sehinggalah mahkamah memutuskan kedudukannya kelak.

Abd Isa baru-baru ini berkata, beliau menyifatkan Abu Hasan bukan lagi Adun walaupun mahkamah belum membuat sebarang keputusan mengenai kedudukan wakil rakyat itu.

Beliau sebelum ini memfailkan permohonan semakan kehakiman terhadap keputusan SPR yang mengekalkan Abu Hasan sebagai Adun kawasan Kota Seputeh.

66 comments:

hurry said...

jgn jadi mcm negeri perak dah ler,hari ni istihar mb perak menang esok najib campurtangan terus zambri jadi mb perak....kelakar

hurry said...

esok terus nizar putih mata

ironseven said...

hahhhhh????? kerusi dun diisytihar kosong?????

cepat pi buat rayuan kat mahkamah. jgn tangguh2. buat rayuan esok kol 10 pagi, kol 10.01 mahkamah rayuan buat decision tangguhkan keputusan mahkamah tinggi dan abu hasan masih dun. cepat..cepat..

hehe...

aku masih percaya konsep pengasingan kuasa legislative, judiciary dan executive yg aku belajaq subjek political science masa sekolah tadika dulu...

hurry said...

pas ni ade la hakim tu kena tukar kat pendalaman sabah dan sarawak,itu pun kaklau keje lagi kalau tak cari keje lainla

hurry said...

tolongla ketua hakim negara dan peguam negara campur tangan...selamatkan umno

hurry said...

apa cerita dengan menteri kebanggaan umno nor mohamad yakcop,nak kena buang..makan sorang2 kot...tula padah tak agihkan sesama sendiri...nak kaya sorang2

ironseven said...

Mengulas mengenainya, Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, berkata pegawai undang-undang SPR perlu meneliti secara terperinci desakan dibangkitkan Speaker DUN Kedah, Datuk Dr Abdul Isa Ismail sebelum membuat sebarang keputusan.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

aittt???? baru nak teliti secara terperinci? sebelom ni masa buat decision kata kerusi tak kosong sbb 'tidak hadir dlm dua sidang dun berasingan' tu decision yg tak teliti le ye?

hehe...bodoh jugak rupanya spr ni ye. lepas ni nak kena refer peguam negara la pulak. sah2 le peguam negara tu peguam kerajaan bn-umno..maka sah le spr ni anjing suruhan bn-umno melalui peguam negara...

patot le semua decision2 bodoh sblm ni memihak bn-umno. ish..ish..ish..anjing bodoh rupanya spr ni..

hehe..RAYU JGN TAK RAYU!!!!!!!!1

hurry said...

iron seven
dah tak tahu nak jawab dah tu la...mcm tu...huyyo kita dah jadi negara demokrasi....
jgn2 ader udang di sebalik sambal petai dah..

hurry said...

hem kalau betul pilihanraya...org kat kawasan tu jgn parking kereta tepi jalan..sebab org dah nak hantar batu simen nak buat jalan tar...masyuk lagi duit org kat sana...duit rakyat katakan...habiskan je

dewatawanberapi said...

dua ekor mamat nih bagi komen macam bodoh jer...

sekor labu sekor labi...hahaha

ironseven said...

HEHE...typical anjing2 umno akan berkata mcm ni..
"dulu kata tak percaya mahkamah kalau pr kalah di mahkamah. kalau menang kes mahkamah kata mahkamah adil le pulak..."

hehe..kalau sah terbukti perlembagaan perak kata 'tidak kosong jwtan mb kecuali mb letak jwtan atau undi tak percaya, dan sultan tiada kuasa pecat mb', takkan le yg tu nak dikata betol dan benar kot...tanya lawyer diana kalau tak caye..

yg sah bersalah rasuah mcm khairy, ali, isa tak pule dimahkamahkan...

hehe...RAYU JGN TAK RAYU!!!!!

ironseven said...

HEHE...dewata dah panas???

aku suroh rayu keputusan mahkamah tu je. marah??? hehe...

RAYU JGN TAK RAYU!!!!!

dewatawanberapi said...

bab2 rayuan tu prosedur biasalah ngok...

ironseven said...

dont worry dewata. kalau pon ade prk nnt umno pasti menang sbb konsep gagasan 1 malaysia telah diterima rakyat jelata. lagipon umno ada tv, radio, suratkhabar, blog yg boleh membantu. esok umno dah buleh start buat kempen bantu mangsa banjir di kedah. ohye, jgn lupa kutuk ustaz azizan ye. kesian dia takde org kutuk dia mcm tgna kena.

lagipon almaklum duit byk sbb tak payah bayar balik hutang kt company yg buat poster, banner pilihanraya dulu tu kan? save berjuta2 lemon tu...

so, jgn susah hati le dewata ye. najib kan makin tinggi populariti dia semenjak dua menjak ni. umno pasti akan menang...hehe..

adioshhh...

Perak Today said...

Bekas Setiausaha Sulit Anwar Ibrahim akan membuat pendedahan dengan dokumen asal mengenai pemilikan saham! Klik sini

Perak Today said...

Bekas Setiausaha Sulit Anwar Ibrahim akan membuat pendedahan dengan dokumen asal mengenai pemilikan saham! Klik sini

Rahsia said...

Sedarlah wahai orang Melayu yang sokong Pakatan Rosak.
Pakatan ini adalah pakatan yang merosakkan bangsa Melayu dan agama Islam.

cekhomar's group said...

Aku sanggup keluar duit beribu rm taja mak bapak aku pi haji demi untuk berbakti.

Aku sanggup taja orang yang aku sayang juga pi mekah demi kasih.

Aku sanggup taja, ustaz dan cikgu ku pi haji kerana aku hormat.

Semua tu aku lakukan demi inginkan ganjaran. Biarlah mereka-mereka tu dapat ganjaran pahala kerana wang ringgit tak dapat membandingkanya.....

Soalannya, perasuah kah aku.....kalau itu niat asal ku?

Politik menyempitkan hasrat.

MuhD NoR AzyM said...

Sejarah yang aku belajar kat sekolah dulu adalah maklumat yang dusta rupanya..

wolf said...

Banyak betul ahlul PASdoh & Pakatan Reput menyalak....

Inilah juak2 yang akan merosakkan dan menggadaikan negara atas nama agama sesat dan keadilan.

tabuan said...

"Memang elok juga sekiranya di adakan PRK di kota seputeh, kerana bila ada PRK kita boleh tengok drama FREE.

banyak peluang yang memberi lonjakan pendapatan kepada penduduk tempatan, ramai boleh berniaga,tampal poster, sewa rumah, dll...

Bila PRK darah babi pon laku, boleh di kutip di sapu kat kepala lepas tu buat cerita kata kena tetak. tapi yang koyak baju jerr badan tak luka...pandainya parti ajaran sesat ni

amusza said...

Bila PRK darah babi pon laku, boleh di kutip di sapu kat kepala lepas tu buat cerita kata kena tetak. tapi yang koyak baju jerr badan tak luka...pandainya parti ajaran sesat ni

......................

Lepas tu azeez mapley balut lagi leher kate kene pukul dengan penyokong PAS baju tak koyak lembam pun tak... pandai nye parti penipu no 1 rakyat Bee End

ghostWRITER said...

lawan jangan tak lawan..
pilihanraya tetap pilihanraya..
jom kita serang kota seputeh,
kita tengok sapa bakal dipilih,
sapa pula yang angkat bendera putih,
biarla rakyat kota seputeh yang pilih,
yang len duk tengok jangan nak melebih....

FZY said...

Rahsia yang bahalol kata:

"Sedarlah wahai orang Melayu yang sokong Pakatan Rosak.
Pakatan ini adalah pakatan yang merosakkan bangsa Melayu dan agama Islam."

Jawapan:

Yang merosakkan Islam adalah UMNO. Jgn jadi terlalu buta sampai x tahu kebenaran. x nampak ke perangai/kehidupan pemimpin UMNO?? Bandingkanlah dgn pimpinan PAS. Jgn bodoh sombong. Pergi ke surau/masjid ada pimpinan UMNO boleh mengajar agama?? mana ada. diri sendiri pun x terpimpin, mcm mana nk pimpin org lain.. berfikir la sikit.., jgn jadi anjing lidah terjelir/pekak/buta/lebih sesat dari binatang ternak.. wallahu'alam...

ironseven said...

hehe...kalau pon ade prk nnt umno pasti menang sbb konsep gagasan 1 malaysia telah diterima rakyat jelata.

lagipon umno ada tv, radio, suratkhabar, blog yg boleh membantu. esok umno dah buleh start buat kempen bantu mangsa banjir di kedah.

ohye, jgn lupa kutuk ustaz azizan ye. kesian dia takde org kutuk dia mcm tgna kena.

lagipon almaklum duit byk sbb tak payah bayar balik hutang kt company yg buat poster, banner pilihanraya dulu tu kan? save berjuta2 lemon tu...buleh le taboq byk2 kt kota seputeh.

so, jgn susah hati le ye wahai pendokong2 umno sekalian. najib kan makin tinggi populariti dia semenjak dua menjak ni. dan kata najib pakatan makin hilang sokongan. umno pasti akan menang...hehe..

Pemuda PAS Kijal said...

Salam....PRK pulok...letih doh SPR.

Bila tu??? Ambe nok g gok...

Pemuda PAS Kijal said...
This comment has been removed by the author.
Ibanez_Swk said...

Apabila Mahkamah dah putuskan kosong DUN Kota Seputeh,SPR dan UMNO merayu kat mahkamah Rayuan maka terjawab la jwpn nti Kota Seputeh mesti memihak pd UMNO-BN.
SPR,SPRM,Mahkamah Rayuan memihak siapa kita tgk la/

Ibanez_Swk said...

UMNO-BN,SPR Sila lah merayu cepat hehehehehe. . . jgn risau lah keputusan dah tau klu "mereka" ni merayu. Pasti memihak pada mereka.

Ibanez_Swk said...

Cuba salah seorg ADUN dari PR ikut cara ADUN Kota Seputeh ni,tak dtg bersidang DUN.Klu kena apa2 tindakan,ikut apa mereka dah buat nak tgk SPR nak sebelahi PR ka tak? Sebab skr sy tgk SPR ni lebih berkuasa dari Speaker DUN.

Ibanez_Swk said...

Org UMNO-BN ni pandai,mana yg tempat tu Majoriti bkn melayu maka SPR akan pecahkan kawasan DUN tersebut. Maka dgn ini apabila mrk kalah di tempat PAS yg penting sokongan DUN bkn melayu akan berpihak pd mereka,tapi telahan mrk ternyata silap,Org bkn melayu mengundi pembangkang.

MasterSkill said...

behnye.. pilihanraya..
kali nih.. leh mintak bn
pebaik jamban plak..

ambo_AsyMok said...

Tunggu...

ironseven said...

Perak Today said...
Bekas Setiausaha Sulit Anwar Ibrahim akan membuat pendedahan dengan dokumen asal mengenai pemilikan saham! Klik sini

November 16, 2009 9:36 PM
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ish...tertunggu2 le jugak berita gempaq tu pagi tadi sampai tak buat keje le. ape ke sudahnya cerite tu? ape sape2 yg tau updatenye ke?

agaknya bekas setiausaha sulit tu didatangi seseorg dari PR yg tuan punya kedai kain menawarkan RM5juta dan kemudiannya bekas setiausaha tu pon hilang tanpa dapat di kesan kot..mungkin dia dilarikan or melarikan diri ke monggolia..

hehe...

ironseven said...

hehe...agak2nye pencacai bajingan umno dok buat strategi nk menang rayuan kot. ataupon tgh susun gerak kerja nak menang kt kota seputeh kalau ada prk. atau dok plan mcm mana nak sambut kemenangan rayuan atau prk nanti. almaklum gagasan 1malaysia amat diterima rakyat jelata...

sekoq pon takdak hari ni. hehe..

blue_dream said...

habis lagi duit rakyat la wat pilihanraya......tapi takpe dari orang UMNO wat perabih baik wat pilhanraya meriah sikit satuMalaysia......Oh ya naruto sensei mane ko,senyap je..... sudah jadi musang berekor sembilan ke??

blue_dream said...

tak sabar juga kalo ada pihan raya nak gak tengok lakonan ketua Mat Rempit umno dipukul Pemuda PAs.....harap kali ni masuk ICU terus,baru gempak 1malaysia.....

Proton Saga said...

kalau dah betul itu undang undang tubuh nengeri kedah. adakan pilihan raya apa takut kan raayat pandai memilih dan menilai.

kalau salah pilih itu orang bodoh nama nya.

soal rayu itu pekara biasa orang kena hukum gantong pun buat rayuan, nizar pun tak putus putus buat rayuan.

betul tak?

tabuan said...

Berkenaan dengan pilihanraya kota seputeh dan rayuan oleh UMNO, perkara tersebut telah di bincangkan di dalam pertemuan TEH TARIK INI...

Sila Baca.....Di sini

http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1118&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_03.htm

helthman said...

Untuk renungan kita bersama

Dengan ini seorang islam yg menerima sekular-walaupun dia hanya sbg penganut sekular yg sederhanasekalipun-adalah berada pada pihak yg menentang islam, khususnya dlm perkara yg berkaitan dgn berhukumkansyariah yg dibawa oleh kitab Allah dan sunnah rasulnya.

seorg muslim yg menerima sekular atau menyeru kpdnya -w/pun dia bukan seorg atheis yg menolak
kewujudan Allah,mengingkari wahyu dan hari akhirat -mungkin sekularnya itu akan membawanyA kpd kufur yg nyatawal'iyazubillah- ini disebbkan dia telah mengingkari perkara yg diketahui drpd agama secara jelas seperti pengharaman
riba,zina, meminum arak, ataupun kewajipan zakat, melaksanakan hudud, atau yg selainnya
drpd perkara yg qatie dan diijmakkan oleh umat, juga disabitkan secara mutawatir yg diyakini dan tida keraguan padanya.

bahkan seorg sekular yg menolak prinsip berhukum dgn syariah drpd asasnya, hanyalah islam dr sudut
namanya sahaja sedgnkan dia sebenarnya tlh terkeluar drpd islam secara yg diyakini dan dia
wajib diminta bertaubat, dihapuskan keraguan drpdnya dan ditegakkan hujah kpdnya agar ia kembalisemula kpd islam.kalau tidak, maka mahkamah boleh menghukum murtad terhadapnya dan ditanggalkanpengabungan dirinya dgn islam ataupun dilucutkan drpdnya gelaran seorg muslim. Dia mesti dipisahkandrpd isteri dan anak-anaknya dan dijlnkan hukum org yg murtad dan terkeluar drpd agama dlmdidunia dan slps kematiannya.

Daripda buku pertentangan islam dan sekular-sekular pasti tersungkur.

Tulisan dr yusuf al-qardhawi

terjemahan ustaz hj juanda haji jaya

Halaman 92

ironseven said...

tabuan rujuk,
http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1118&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_03.htm

November 18, 2009 9:31 AM
++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..tabuan rujuk utusan meloya...patot le minda tak berkembang...

ironseven said...

proton kata,
soal rayu itu pekara biasa orang kena hukum gantong pun buat rayuan, nizar pun tak putus putus buat rayuan.

betul tak?

November 18, 2009 12:34 AM
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..yg peliknya bila spr merayu. bila pulak ade dlm perlembagaan spr diorg buleh merayu. merayu bagi pihak umno-bn pulak tu. sah spr ni anjing peliharaan umno-bn.

hehe..

ambo_AsyMok said...

Al-Baqara

Warfare is ordained for you, though it is hateful unto you; but it may happen that ye hate a thing which is good for you, and it may happen that ye love a thing which is bad for you. Allah knoweth, ye know not. (216)


كُتِبَ عَلَيۡڪُمُ ٱلۡقِتَالُ وَهُوَ كُرۡهٌ۬ لَّكُمۡ‌ۖ وَعَسَىٰٓ أَن تَكۡرَهُواْ شَيۡـًٔ۬ا وَهُوَ خَيۡرٌ۬ لَّڪُمۡ‌ۖ وَعَسَىٰٓ أَن تُحِبُّواْ شَيۡـًٔ۬ا وَهُوَ شَرٌّ۬ لَّكُمۡ‌ۗ وَٱللَّهُ يَعۡلَمُ وَأَنتُمۡ لَا تَعۡلَمُونَ (٢١٦)

Kurang lebih in Bahasa kito
....Kita rasa sesuatu itu BAIK sedangkan TIDAK sebenarnya, dan Kita rasa sesuatu itu TIDAK BAIK sedangkan itulah yang TERBAIK buat KITA....

Mesra Sokmo said...

tabuan/MAZA - seronok mengadap Mahkamah. Semoga terlekat tuduhan WAHABI yg sesat itu.

Boleh sembelih BABI, minta dgn Mat Isa JE, Bagan Pinang.

Panggil penganut Hadhari sekali...he3

Mesra Sokmo said...

tabuan said...//utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1118&pub=Utusan_Meloya

UTUSAN MELOYA PANDUAN - Tabuan/MAZA

Mesra Sokmo said...

360@ - TV3 mlm tadi melapurkan - Kenyataan dari Mazatul Akmal Sidek.

84 bayi luar nikah dlm sehari.
2,500 dlm sebulan
25,750 dlm setahun, tak termasuk anak Najib VS Altantuya. (Yg dibunuh/gugur)

Seorg mualaf pengetua Baitul Fiqah, menyatakan sudah lebih 1JUTA anak luar nikah.

Bayangkanlah banyaknya dosa penyokong UMNO/BN yg menentang hukum Allah SWT.

Tabuan/MAZA sebagai Ex-Mufti fikirlah sendiri.

Penjual arak umpamanya penangung dosa....dari Pengilang, penjual, pembawa, penghidang serta peminum.

Tabuan dari pengaruh sesat mu, akan menanggung dosa segala maksiat dihadapan Allah SWT dimakhmahnya nanti...setiap org yg menyokong UMNO jahanan. Tak nampak pahala doh...utk diberikan kpd 13 Juta rakyat One Msia. Setakat pahala Ex_Mufti Wahabi...habuk pun tarak...

AsyMok_ambo said...

Pemimpin dihormati kawan dan lawan, Tuan Sayyid Hassan Nasrallah Dengan RENDAH HATI menuturkan...
Puak Zionis Yahudi tak ubah seperti Sarang Labah-labah, namapak dari jauh begitu cantik, berseni dan Menakjubkan namun Begitu RAPUH sebenarnya!
Puak Zionis Dacing di Malaysia pun sama, nampak saja HEBAT namun Yakin dan Percayalah Mereka amat RAPUH!
tinggal lagi Konsequen yang ada hari ini adalah SILAP kita Para DAI'E FISABILILLAH!
Yakin dan Percayalah mereka amat Lemah!
Amat lemah!
Amat Lemah!
Amat Lemah!
Semarakkan Strategi kita dalam mengubah PERSEPSI Sebahagian Besar RAKYAT MALAYSIA!
Dan Yang Paling Penting Para DAI'E FISABILILLAH Perlu Sedar!
ISLAM BUKAN PADA KULIT!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

ambo_AsyMok said...

Pemimpin dihormati kawan dan lawan, Tuan Sayyid Hassan Nasrallah Dengan RENDAH HATI menuturkan...
Puak Zionis Yahudi tak ubah seperti Sarang Labah-labah, namapak dari jauh begitu cantik, berseni dan Menakjubkan namun Begitu RAPUH sebenarnya!
Puak Zionis Dacing di Malaysia pun sama, nampak saja HEBAT namun Yakin dan Percayalah Mereka amat RAPUH!
tinggal lagi Konsequen yang ada hari ini adalah SILAP kita Para DAI'E FISABILILLAH!
Yakin dan Percayalah mereka amat Lemah!
Amat lemah!
Amat Lemah!
Amat Lemah!
Semarakkan Strategi kita dalam mengubah PERSEPSI Sebahagian Besar RAKYAT MALAYSIA!
Dan Yang Paling Penting Para DAI'E FISABILILLAH Perlu Sedar!
ISLAM BUKAN PADA KULIT!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

asyMok_ambo said...

Pemimpin dihormati kawan dan lawan, Tuan Sayyid Hassan Nasrallah Dengan RENDAH HATI menuturkan...
Puak Zionis Yahudi tak ubah seperti Sarang Labah-labah, namapak dari jauh begitu cantik, berseni dan Menakjubkan namun Begitu RAPUH sebenarnya!
Puak Zionis Dacing di Malaysia pun sama, nampak saja HEBAT namun Yakin dan Percayalah Mereka amat RAPUH!
tinggal lagi Konsequen yang ada hari ini adalah SILAP kita Para DAI'E FISABILILLAH!
Yakin dan Percayalah mereka amat Lemah!
Amat lemah!
Amat Lemah!
Amat Lemah!
Semarakkan Strategi kita dalam mengubah PERSEPSI Sebahagian Besar RAKYAT MALAYSIA!
Dan Yang Paling Penting Para DAI'E FISABILILLAH Perlu Sedar!
ISLAM BUKAN PADA KULIT!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

tabuan said...

Contoh me Rakyat ekonomi oleh PKR..

1) set katil italia super king size shamsidar bernilai RM 26,500.00
2) set sofa italian lether shamsidar bernilai RM 24,000.0

aku taknak tulis banyak-banyak. inilah gambaran 'merakyatkan ekonomi' mainan pelacur politik azmin ali . menipu,mengencing,meludah,mengkahak seteruk-teruknya seluruh penyokong jumud mereka demi ketuanan rakyat !

baca lagi di http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/

Ibanez_Swk said...

Ironseven...
SPR tu mmg bodoh sgt hehehehe.
sy lama da tau,geng2 mrk lagi tu SPRM,Mahkamah Rayuan.Ni mesti sangkut paut baru leh terus memerintah.

Ibanez_Swk said...
This comment has been removed by the author.
dianawijdan said...

TABUAN said
"aku taknak tulis banyak-banyak. inilah gambaran 'merakyatkan ekonomi' mainan pelacur politik azmin ali ..."
=====================================

pkfz, landasan berkembar, shopping di europe, scorpene, istana berjuta2 di klang, shah alam, kulim, sg siput, baling, bla..bla..bla..

aku taknak tulis banyak-banyak. inilah gambaran 'merakyatkan rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan' mainan pelacur politik umno dan sebangsat dengannya...

ironseven said...

hehe...

detektif bala 'melancong' dari KL ke bangkok ke kathmandu ke delhi ke madurai ke madras, ulang alik ke KL tanpa pemriksaan imigresen..

polis, imigresen, sprm takmau siasat ke? hehe..jgn kata pulak takde laporan dibuat...

siasat le. aku nak tau jugak interview malaysia today tu betol ke tidak? sape deepak tu? sapa asp suresh? betol ke deepak punya opis di sg besi? mana detektif bala ambik duit 'melancong' lama sangat kt luaq negara tu?

siasat le ye. jgn tak siasat pulak. aku kesian kat polis, imigresen, sprm, bila ada org kata depa semua tu anjing bangsat umno-bn.

hehe..teringat aku kes boyfren eli yg polis tak dpt kesan tu. sama kes ke? teringat jugak kes adun2 katak yg tetiba hilang dan jatoh sakit di pekan. ada kaitan ke? dan teringat jugak aku rekod altantuya hilang dari data imigresen. kenapa hilang ye?

hehe..harap polis, imigresen, sprm tunaikan le motto2 korang yg cantik dan indah tu. jgn sampai org kata yg bukan2....

jiwakita said...

salam....

Naruto sensei?...senyap doh!

tabuan said...

Naruto sensei?...senyap doh!

***************

Dah mapos dah kut :)

wolf said...

Tahniah kpd org2 Islam ahlul PASdoh yang telah mengundi DAPkomunis pada pilihanrya lepas.

Kini anda akan tahu yang mana dan mana dan mana permata.

Kini anda akan tanggung seksa dibawah pemerintahan kahalifah LGE ... itu yang anda mahu kan??

Bantuan kepada org Islam di dalam tokong???

Nah...bandingkan DAPkomunis dgn Gerakan...pernahkan Gerakan menghina umat Islam sebegini rupa...???

Anda buat...anda dapat.

GOMO said...

Apa yang Gomo ingin sampaikan di sini bukanlah cerita palsu atau pun rekaan, namun ianya memang benar telah terjadi. Gomo bukan hendak menceritakan akan Gambar Nik Ajis yang tergantung di dinding dinding rumah tapi menceritakan akan sebuah kisah Glamour yang Nik Ajis cari dalam memasyurkan dirinya. http://www.papagomo.com/2009/11/sayuti-omar-mso-pernah-ditawar-balak.html

Tanak wagu Sabah said...

siapa agaknya yang bersalah ye...bn ke pakatan rakyat? tak tau nak sokong siapa...sebab kedua-duanya mcm xiklhas nak membantu rakyat...bila nak pilihan raya baru masing-masing sibuk nak berkhidmat untuk rakyat.lagi satu, Ingtkan budak skolah ja ponteng, rupanya ahli DUN pun pandai ponteng.

Mesra Sokmo said...

tabuan said...Naruto sensei?...senyap doh!....

Dia sibuk dengan WEBnya sendiri,
cite kpd kau org, macam curah air didaun keladi...sia2 aje, lepas tu makan BABI dgn Mat Isa Samad, bagan pinang.

rasa aku tabuan yg nak mapos kena tahan oleh polis, pengajar WAHABI

asalbayu said...

Nampak sangat betapa kurang ajarnya yb tu terhadap speaker yang tak disukainya. Pengundi di dun berkenaan jadi mangsa. Terserlah juga bahawa memang wujud puak dalam UMNO. Memang Dato Mahzir Khalid rasa kecil hati bila tempatnya sebagai Pengerusi Perhungan UMNO Kedah dirampas oleh Dato Shafie Apdal. Alahai...

Mesra Sokmo said...

dianawijdan said...pkfz, landasan berkembar, shopping di europe, scorpene, istana berjuta2 di klang, shah alam, kulim, sg siput, baling, bla..bla..bla..

aku taknak tulis banyak-banyak. inilah gambaran 'merakyatkan rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan' mainan pelacur politik umno dan sebangsat dengannya...

Diana, khabarkan lagi kpd masyarakat celakanya puak natang UMNpigs yg tamak haloba perkaya kroni dgn hasil duit rakyat

Mesra Sokmo said...

GOMO ...buat fitnah kpd MSO pernah-ditawar-balak.html

Pakat hantar email tanyalah sendiri kpd:

msomalaysia@gmail.com

Mesra Sokmo said...

tabuan said...
Contoh me Rakyat ekonomi oleh PKR..

Kau ni belajar je PHD, tapi bodoh mudah ditipu & difitnah oleh blog semacam GOMO yg suka jilap jubur altantuya

ilhamku said...

Pendapat aku jangan cakap DAP komunis,
Malaysia Demokerasi,Rakus macam Komunis,Fahaman jahat Macam Yahudi:
Baca Idelogi Komunis,demokersi,yahudi,nazi,siapa yang Jual Malaysia?
Fikirrrrrrlah BRO...
Akhirnya Melayu Kena Jual....

AbeXcvc said...

Tak lama lagi nak ngundi.... banyak projek mi segera di bawa oleh UMNOBN. Mintak jangan ada Undi Pos kawe dah boring dengan undi pos 22 tahun khidmat tak pernah mengundi. SPR jange tipu rakyat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...