Tuesday, November 3, 2009

Kerajaan Perpaduan Najib gila talak

Oleh Idris Ahmad
(Lajnah Penerangan PAS Pusat)

Najib masih mengigau untuk berbaik dengan PAS, walaupun Presiden PAS sudah tutup buku untuk berunding mengenai Kerajaan Perpaduan dengan Umno/BN (Utusan Malaysia 3/11/09).

Kelakuan Datuk Seri Najib tidak ubah seperti orang gila talak, walaupun jandanya tidak mahu berbaik dengan bekas suaminya. PAS terus memacu ke depan bersama dengan Pakatan Rakyat.

PAS ingin menasihatkan Datuk Seri Najib selesailah masalah rasuah dan moral dalam Umno dahulu dan parti komponen BN yang semakin kelam kabut. PAS faham bahawa ini adalah strategi pemimpin Umno hendak memecah belahkan perpaduan di kalangan Pakatan Rakyat.

Pemimpin Umno tidak perlu menangguk di air keroh, kerana pemimpin PAS matang dalam perhitungan politik. PAS adalah parti yang matang kerana dasarnya dan prinsip yang dipegang tidak pernah goyang.

Kerana perhitungan politik PAS berakar kepada dosa dan pahala, syurga dan neraka. PAS ingin menasihatkan Presiden Umno, tumpukanlah projek 1Malaysia yang menjadi slogan dan retorik Datuk Seri Najib Tun Razak.

Kita tidak mahu lagi peristiwa runtuhnya jabatan 1Malaysia berulang lagi sehingga mengorbankan 3 kanak-kanak sekolah di Tapah Perak ketika mengadakan perkhemahan 1Malaysia.

Jika keadaan ini berterusan satu hari nanti mungkin negara Malaysia di gelar sabagai “Darul Runtuh”.

76 comments:

keris panjang said...

Sedarlah PAS, parti awak tu bukan beso sgt. Cuba kira berapa kerusi awak ada. Dgn DAP pun kecut telo, nk byk ckp. Di Sgor sanggup korbankan hassan ali demi nk "gembirakan" hati DAP. Sedo lar diri tu. Mana negara Islam yg diperjuangkan dulu tu? Dh hanyut sbb di gertak DAP kan? Hiduplah awak dgn parti kafir laknat tu yg terang2 menentang Islam!

UMNO ingin berbaik2 dgn PAS bukan sbb PAS kuat tp sbb pemimpin2 UMNO nampak akan kerugian yg dihadapi org Melayu skg dan keturunan kita yg akan dtg jka kita terus berbalah. Pemimpin2 UMNO jauh pandangannya dan tidak emosi mcm kebanyakan pemimpin2 PAS yg mudah ngelabah bila kena cuit sikit. Selain itu, Islam pun menggesa umatnya sentiasa bersatu agar Islam jadi kuat. Cuma nabi pas sahaja yg gemarkan perpecahan! Jika Islam kuat, tidaklah ada manusia kafir harbi yg berani memperkotak-katikkan agama kita. Skg ni pas hanya "menyembunyikan telornya" apabila Islam diperlekehkan dan sanggup pula melacurkan Islam demi kuasa. Kamu semua jawablah nanti bila dh masuk kubur. Skg bolelah kamu ckp byk.

Adi Satria said...

Memang elok pun PASngok duduk dalam Pakatan Reput sebab matlamat perjuangan yang sama iaitu pembela fahaman komunis dan homoseks.

Tak lama lagi berkuburlah parti-parti reput ni akibat balasan Allah swt.

PAS = Komunis For All
PKR = Homoseks For All
DAP = Babi & Free Sex For All

Sesat lagi menyesatkan

kampung guys said...

MACAM NI LAH APE2 YANG AMNO BUAT KAMU KATA BAGUS DAN APA2 PERBANGKANG BUAT KAMU KATA X BAGUS .APE YANG ADA SAMA UMNO. BANYAK FAKTA SEJARAH TELAH DIPUTARKAN OLEH MEREKA MELALUI EJEN EJEN MEREKA.AKU KAT SINI TAK KIRA PARTI ITU KECIL ATAU BESAR TAK PENTING .YANG PENTING PARTI ITU BUAT AGENDA RAKYAT DAN BKN CARI PUBLISTI MURAHAN.UMNO HANYA ADA 78 KERUSI JE KAT PARLIMEN TOLAK UMNO SABAH PUNYA KURUSI TINGGAL 62 KERUSI.KAT SEMENANJUNG.INI BERMAKNA PILIHAN RAYA AKAN DATANG UMNO TAK SEMESTINYA MENANG BILA RAKYAT MALAYSIA SEKARANG MAJORITINYA ADALAH WARGA MUDA DAN HIDUP DALAM PROSES PERUBAHAN POLITIK DIMALAYSIA DAN POLITIK ZAMAN PRA MERDEKA LUSUH BAGAIKAN BAJU LAMA.IKUT STATSTIK REMAJA YANG LAHIR LEWAT 80 AN AKAN MENGUNDI PADA PRU 13 NIUMNO KENA AMBIL BANYAK PELUANG MEMIKATHATI PENGUNDI MUDA.

Matatech said...

umno-umno, mengata dulang paku serpih mengata orang padahal UMNO yang lebih. mencari kesalahan orang padahal awak sendiri lebih banyak kesalahan.UMNO jangan nak mengaku dan berselindung dibelakang orang melayu. sudah ramai orang melayu tahu kebusukan umno. kalau nak kata PAS apa kurang UMNO dengan parti india dan cina yang serumah dengannya lebih 50 tahun pulak tu. he he...

Adi Satria said...

Umpama meludah ke langit...akhrnya jatuh ke batang idung sendiri.

Dulu berpakat dgn MCA, MIC haram...,jadi kafir...dan kalau mati menentang UMNO mati syahid!

Podahhh...citt! Sekarang kita tgk sapa yang kafir??? Sapa haram???

Akhirnya PASngok terpaksa jual Islam kepada DAP, PKR, Hindraf semata-mata utk berkuasa.

Allah nak tunjukk betapa takburnya PASngok yang akhirnya terpaksa menjilat ludah sendiri..

keris panjang said...

bukan semua generasi muda "pekak badak" mcm yg ada kat sini. mereka tahu parti Perosak Rakyat mmg tak boleh harap - jual melayu, jual islam untuk dapatkan kuasa. kalau mereka dah ngap awak nnt, awk tahulah dunia ini ntnggi rendahnya. umno 52 tahun, beb, Perosak Rakyat baru berapa lama, pekong dan tokak dh keluar dah. Kalo 10 tahun, tak payah 52 tahun, habis umi melayu ni kena jual dan kuil kat sana sini!

keris panjang said...

Blogger Matatech ngomel...

"...umno-umno, mengata dulang paku serpih mengata orang padahal UMNOkalau nak kata PAS apa kurang UMNO dengan parti india dan cina yang serumah dengannya lebih 50 tahun pulak tu. he he..."

....................................

ho,ho,kata dulang paku serpih - lupa ke fatwa hj hadi ! Skg apa macam? parti yg terang2 menentang islam sampai tak berani nk sebut negara islam, dijadikan partner!! yg dgn umno tu ekurang2nya tidaklah mwnunjukkan sikap menentang islam secara terang2. Islam pun berkembang dgn baik, awak pun solat di mesjid/surau yg didirikan kerajaan yg awak musuhi ni. kat kelantan yg penceramahnya berbuih mulut caci maki fitnah umno, berapa ribu mesjid dh bina? satu pun takdak kan? Sudahlah, ckp je lebih mcm ayam jantan berkokok berjurai2 tp bontot penuh tahi.

Adi Satria said...

Bukti PAS gadaikan agama suci Islam...biar si kafir berceramah agama kepada orang Islam di dalam masjid lagi...memang PASngok betul!

Lihat disini....http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2009/11/hoi-jaispasdr-asri-tak-pegang-anjing-la.html

Mat Rempit said...

SAUDARA-SAUDARA SEKELIAN PERCAYALAH,
KITA MENENTANG PAS, BUKAN KERANA NAMA DIA PAS.
KITA MENENTANG PAKATAN RAKYAT BUKAN KERANA DIA BUDUH MEMERINTAH KERAJAAN.
KITA MENENTANG DIA IALAH KERANA DIA CAKAP TAK SERUPA BIKIN,
IKUT TELUNJUK KAFIR DAN HOMOSEKS, UNDANG-UNDANG MEREKA SAJA TAHU, PERANGAI SAMA MACAM JAHILIYAH.
OLEH KERANA ITULAH KITA MENENTANG MEREKA.
OLEH KERANA ITULAH KITA MENGHADAPI MEREKA.
OLEH ITULAH KITA CUBA BERLAWAN DENGAN MEREKA.


PERCAYALAH SAUDARA-SAUDARA SEKELIAN,
PERJUANGAN KITA ADALAH JIHAD, UCAPAN KITA ADALAH JIHAD,
DERMA KITA ADALAH JIHAD.
BERGANTUNGLAH KITA KEPADA ALLAH DENGAN (MENGHADAPI) PUAK-PUAK INI KERANA KALAU KITA MATI MELAWAN PUAK-PUAK INI,
MATI KITA ADALAH SYAHID. MATI KITA ADALAH ISLAM.
KITA TIDAK PERLU MASUK BUDHA, KITA TIDAK PERLU MASUK HINDU,
KITA TIDAK PERLU MASUK KERISTIAN,
TAPI KITA MENJADI KAFIR DENGAN MENGAMALKAN 'POLITIK PR, AGAMA PR'.
BUBAR PAS..


TUAN GURU HJ. ABDUL HADI AWANG
BANGGOL PERADONG, 2009

Rahsia said...

Yang PAS dok bekerjasama dengan parti DAP laknat musuh Melayu dan Islam apa pasal ? Tambah plak join venture dgn parti PKR yang lebih sekular dan condong ke DAPigs dari PAS. Kalau betul dan benar la DSAI tu 'homo... HARAM utk memerintah negara di kalangan pengikut kaum nabi LUTH yang dilaknat ALLAH a.w.j

jaam said...

nak jadi ustaz yang berlandaskan agama, jagalah semuanya terutama mulut tu...
kalau tak?
jadi ustaz politik jer lah..!
sikit pun aku tak hormat dengan kau ustaz politik.

keris panjang said...

Amanat Hj Hadi vs Amanat Mat Rempit - hua,hua,hua!!

hurry said...

kepada

wolf!!
bn= satu rosmah rambut besar
bn= satu malaysia makan duit komisen kapal selam
bn=satu body rosmah gebu dan tembam
bn=satu malaysia buang mak sedara dan sepupu selepas kawin dgn najib
bn=satu c4 letup altantuya

keris panjang said...

Dh takde modal lar tu. Ckp jer, bukti tarak. MMg jenis ayam jantan kokok berderai2 bontot penuh taik.

afja02 said...

Sdr keris panjang.

Saudara tolong dedahkan bukti Pas khianati Islam dan Melayu. Saudara telah membuat tuduhan/fitnah jika gagal untuk membuktikan pengkhianatan tersebut.

Saudara buktikan apakah dasar pemerintahan PR yang memperkotak-katikkan Islam @ Melayu, Jika saudara gagal membuktikan saudara akan menjawabnya di depan Allah nanti.

Saudara kena membaca sejarah politik Malaysia, khasnya politik UMNO dan PAS, saudara akan berlapang dada menghormati pendirian PAS menolak UMNO. Jika saudara boleh betulkan perangai/sikap berhubung dengan rasuah dan moral dalam UMNO serta mereka memang ikhlas terhadap islam, letakkan Islam sebagai undang2 tertinggi negara, saya yakin PAS akan dibubarkan @ bergabung bersama UMNO, jika tidak berupaya, tak de maknenya saudara menulis tentang UMNO di sini.

aiman said...

bro afja,jgan harap kaum penyapu umnobn ni nak jawab.undangan saya ke kampung saya pun tak tertunai lg,lg satu bercakap ngan mereka ini tak perlu dgn bahasa dan pemikiran yang tinggi.cukup ngan pemikiran kanak2 PASTI.senang cakap kalau mata.mulut dan telinga sudah di sumbat ngan RM ,cakap apa pun tidak akan diterima.

PAPA GOMO said...

Ya Allah aku berdoa kepadaMu agar melindungi bumi bertuah Malaysia ini dari sebarang Bala mahupun Kecelakaan. Aku mohon kepadaMu ya Allah agar diberikan Hidayah kepada golongan mereka yang taksub keterlaluan ini dalam politik agar mengikuti landasan Islam yang sebenar. http://www.papagomo.com/2009/11/ya-allah-aku-berdoa-kepadamu-agar.html

Rahsia said...

Apa rasionalnya PAS bekerjasama dgn DAPigs dan PKR? Tetapi tidak dgn UMNO ? PAS x de teloq kat Perak dan Selangor pasal 1 biji dah bagi DAP dan 1 biji lagi bagi kat PKR

keris panjang said...

Rasionalnya kerna fikiran mereka bk condong kpd fahaman khawarij - islam mereka tidak sama dgn org lain. islam mereka lebih tinggi!! Org islam lain g tidak sama fikiran dgn meeka semuanya lekeh! Ukur cara mereka disini pun sudah cukup untuk kita nilai mereka.

Unknown said...

UMNO/BN melarikan RM3 Trillion saja...

Posted by ASD at 10:41:00 AM

mmm.. RM3 Trillion saja tu..

Isu membolot wang rakyat dan perbendaharaan negara antara satu hingga tiga trillion ringgit oleh pemimpin-pemimpin Umno dan Barisan Nasional sejak lebih dua dekad lalu dijangka akan “menggegarkan” seluruh rakyat Malaysia dengan penyelewengan yang jauh lebih serius bebanding skandal PKFZ.

. ..pemimpin Umno dan BN tertentu telah mengumpulkan kekayaan melalui pelbagai tipu helah dan cara yang haram untuk memperkayakan diri, keluarga serta jaringan kroni masing-masing dan memindahkan wang itu ke luar negara.

Sejumlah besar dana itu disimpan di sebuah bank milik Zionis di Singapura.

Dana haram itu diperolehi secara licik engan membolot kontark-kontrak besar kerajaan yang nilainya sengaja ditambah berlipat ganda dan ditawarkan menerusi sistem tender yang tidak telus.

Kroni-kroni turut di anugerah projek penswastaaan yang dibiayai dengan suntikan modal awal daripada kerajaan sebelum diserahkan kembali kepada kerajaan setelah syarikat-syarikat itu “diperah secukupnya”.

Antara syarikat yang disasarkan pengendali sisitem transit aliran ringan, MAS, dan Indah Water.

Modus operandi juga melibatkan khidmat-khidmat syarikat tempatan dan luar pesisiran pantai yang dimanfaatkan untuk tujuan penyaluran wang ke luar negara atas alasan aktiviti perdagangan dan perniagaan.

Wang haram yang terkumpul kemudiannya disimpan di akaun luar negara seperti Switzerland dan Singapura.

Selain akaun simpanan tetap wang tersebut juga disembunyikan dalam pelbagai bentuk termasuk bon dan jaminan kertas kerajaan, ketulan emas dan logam berharga, hartanah dan pelaburan strategic dalam sector perbankan dan ekonomi negara asing.

Difahamkan Switzerland menjadi pilihan utama menyorokkan wang rakyat yang dibolot oleh kroni Umno-BN.

Disebabkan tahap keselamatan maklumat bank yang begitu ketat, negara itu menjadi tumpuan kebanyakan dictator dan pemimpin korup negara Asia, Eropah dan Afrika bagi melindungi kekayaan negara yang diambil dari khazanah negara mereka.

Semasa pilihan raya umum ke 10 pada 1999, blok pembangkang ketika itu, Barisan Alternatif, telah mendedahkan dalam sebuah laman web reformasi yang popular puluhan akaun bank di Switzerland yang dimiliki oleh anggota cabinet termasuk Dr Mahathir dan isteri beliau.

Beberapa anggota cabinet Najib Razak dan bekas menteri dipercayai terbabit dalam menyorok simpanan mereka dalam akaun-akaun luar negara.

...mmm sikit je tu.. tui..

Unknown said...

Perjuangan ku FISABILLILAH ALIF, BA, TA AGAMA,BANGSA dan TANAH AIR EMEL:gomo_no1@yahoo.com.my

Menghalal apa yg diharam oleh Allah SWT - FISABILLILAH - Arak halal sebab ada lesen yg diluluskan olih UMNO....bodoh betul pencacai ini.

Unknown said...

Tabuan mana pergi - dah manpus ke? selepas ditangkap oleh JAIS. Itulah kata org assaobiyah kini kena batang hidung sendiri...Gulungan WAHABI, menentang mazhad empat - Sunnah wal jamaah. Siapa anda setakat Ex-Mufti Perlis jika nak dibandingkan dgn Iman Syafie, Hambali, Maliki & Hanafi

MAZA/Tabuan, kau nak ukur dgn Iman Nawawi, jauh panggang dari api, sedarlah sikit, hanya kau setanding dgn Rasul Msia, bekas penjaga zoo 1Msia - khahar namanya atau ayah Pin ataupun mantan PM Hadhari...heee.

Syabas PGSM - Persatuan Peguam Syarie Malaysia mendedahkan didalam webnya.

Diharapkan pihak JAIS kumpul ceramah MAZA dari Astro dan lain-lain. Cari segala penyelewengannya untuk dihadap dimahkamah nanti...yang aku dengar dari astro spt katanya tak perlu berjubah, berkopiah putih, sebab iman bukan diukur dari situ....malah pakai KOT lagi baik....bukankah itu menghina sunah Nabi Muhammad SAW wahai tabuan.

Unknown said...

BN - Biul Najib
BN - Bodoh Najib
BN - Buaya Najib
BN - Bongok Najib
BN - Buas Najib
BN - Berok Najib
BN - Babi Najib
BN - Banggang Najib sial

bagan pinang said...

PAS tak bodoh wahai keris panjang, takkan nak lubang sama dua kali...pengalaman tahun 1969 cukut tersiksa dalam BN. Dah serik doh...dgn tertipu 52 tahun yg lepas. Masjid utk semua yg nak sembahyang & yg bukan islam nak dapat hidayah Allah. Bukan utk tarik pelancung macam diTurki sejak zaman Kamal Atartuk...masjib dibuat mazium. Hidupkan masjid adalah bagus ...keris aje panjang akal pendek. Bukan nak perbanyak mesjid tetapi hidupkan jemaah...bangang


Wolf kerajaan 1Msia peruntukkan RM75 juta ringgit duit bela 200 juta babi yg dibela dMsia...

Engkau anjing takkan tak tahu sesama golongan binatang...tanya tokey bukit pelandok...Mat iSa JE

Tukang sembelih babi tabuan, masih kenyang lagi kok ...jamuan rai menangnya BN

bagan pinang said...

KITA TIDAK PERLU MASUK BUDHA, KITA TIDAK PERLU MASUK HINDU,
KITA TIDAK PERLU MASUK KERISTIAN,
TAPI KITA MENJADI KAFIR DENGAN MENGAMALKAN 'POLITIK SUKU, AGAMA SUKU'.

1Malaysia semua ugama adalah sama, jangan tiada agama sudahlah.

Renungan ketika Marina Mahathir megubat jantung bapanya ... semua diminta pertolongan, Padri, Ustaz, Tok chai/Sami - memang jelas ONE MSIA.

Mesra Sokmo said...

Rahsia said..Kalau betul dan benar la DSAI tu '... yang tak pasti jangan menuduh dan isu'

Unknown said...

Sebenarnya ramai pemimpin2 PAS sudah sedar bahawa 'kerajaan perpaduan' sahaja yang boleh mengembalikan perpaduan umat islam.

Malangnya mereka tiada dayaupaya untuk menentang kehendak ketua mereka yang sedang bersengkokol dengan DAP dan PKR.

Tetapi rakyat yang sayangkan bangsa dan agama islamnya sudah mula beri amaran pada PRK Manik Urai dan Bagan Pinang.

Orang2 melayu/islam pasti akan menolak PAS yang anti perpaduan bangsa melayu/islam.

Jupiter said...

UMNO org je kata kita hidup dalam masyarakat majmuk
MCA & MIC ada kata x....

jd skrg UMNO kena fikir lah...ko jaga hati mereka(MCA & MIC) dia org?

LU PIKIR LAH SENDIRI....

ko org baca semula kisah bahtera nabi nuh...ambik inti pati dr kisah tersebut...

UMNO umum je nk nk memerintah malaysia ni mengikut al-quran 100%

comfirm PAS bubur...UMNO ada berani?????
PAS akan bersama mu kalu kamu ingin laksanakan islam dgn betul...

AsyMok_ambo said...

...sebab dacing dah nak karam, after the big win in 2004, ADA BERBUNYI ke???
Lu PIKIRLAH Sendiri Beb!

Adi Satria said...

Hoi engineer mangkok tandas....

Yang PASngok kerjasama dgn DAP, Hindraf dan homoseks apa cerita...diaorang laksana atau sokong islam ke???

patutla buat jamban jer...jamban LGE, Kapal sinki dan Kit siang ikan.

yang si iron7 pulak si cuci taik kat bontot mereka...mana nak faham politik dan islam.

Adi Satria said...

MOk mana puisi-puisi sesat kau yang aku tak pernah baca tu...

Buat laberjela-jela tapi semua sokong komunis....apa hal??

Anonymous said...

kenyataan bangang daripada seorang yg jahil.. ajal maut ditangan ALLAH.. ini tidak asal ada MUSIBAH je pasal NAJIB..pasal kerajaan... habis tu semua orang yg mati kemalangan di kelantan,selangor,kedah dan pulau pinang tu pasal kerajaan PAS,PKR dan DAP yang bangang la???

Bodoh nak mampus.. Ni la nabi cakap orang yg mengaku ULAM tapi sebenar JAHIL dan orang ini yang sebenarnya menyesatkan UMAT ISLAM..

Walaupun NAJIB itu tak ada IJAZAH AGAMA tetapi dia tetap seorang ISLAM.. daripada LIM GUAN ENG dan KARPAL SINGH

FZY said...

"Umpama meludah ke langit...akhrnya jatuh ke batang idung sendiri.

Dulu berpakat dgn MCA, MIC haram...,jadi kafir...dan kalau mati menentang UMNO mati syahid!

Podahhh...citt! Sekarang kita tgk sapa yang kafir??? Sapa haram???"

Jawapan:

UMNO berpakat dgn MIC & MCA dgn cara menggadaikan agama. perjuangan UMNO pun haram dah sebenarnya, kalau kita kaji secara mendalam.

PAS bekerjasama dgn DAP & keadilan menggunakan kaedah 'tahalluf siyasi'. x ada prinsip islam yg tergadai, malah dakwah dapat diperhebatkan, dan DAP semakin memahami islam, selepas bersama dgn PAS.

x dinafikan ada beberapa masalah, tapi alhamdulillah dapat diselesaikan dgn cara baik.

contohnya kes tempat sembelihan babi d Kedah. masalah yg berpuluh tahun UMNO x boleh selesai, tapi PAS bersama rakan2 hanya mengambil masa 2 minggu saja sudah selesai.

fikirkan kalau ada akal yg bersih, tapi kalau hati berkarat, berdoalah...

FZY said...

"Akhirnya PASngok terpaksa jual Islam kepada DAP, PKR, Hindraf semata-mata utk berkuasa.

Allah nak tunjukk betapa takburnya PASngok yang akhirnya terpaksa menjilat ludah sendiri.."

Jawapan:

PAS bukan menjual islam, tapi mengajar islam. saudara buta hati barangkali. mungkin x pernah ke surau/masjid utk dengar kuliah, tu yg tertutup pintu hati barangkali.

yg takabur adalah UMNO, sebab tolak hukum islam. menolak hukum islam hukumnya kafir, fasik, zalim.

keris panjang said...

Blogger datin_azurah menceceh...

".... Arak halal sebab ada lesen yg diluluskan olih UMNO....bodoh betul pencacai ini.."

.....................................
Jgn jd paku dulang lar madam,yg Perosak Rakyat nk buka kilang pengeluaran babi terbesar didunia kat sepeng tu ape ke bende nye. Yg tak berani nk roboh kuil haram tu, siapa. Kuil haram kena ganti pulak dgn kuil"halal" baru bole roboh. Yg kafir harbi sewenang2 lacurkan ayat2 Allah tu saper? Kalu ia Islam tu bagus, convert jer lar, baru bole bikin kuliah mcm dr riduan tee, ustaz farid atau dr. ir. fuad tu. Ini ckp tak serupa bikin. Bukan ke itu namanya hipokrit. Yg ngok2 berkupiah putih tu pulak keluar gigi seronok bangat bila samdol tu rogol ayat2 Allah tu. Banggalah konon. Yg kafir harbi masuk berceramah dalam mesjid dan ngok2 Perosak Rakyat terngaga terpesona tu saper!! Cakap!Pike dulu lar madam,jgn jd ngok mcm dia org gak. UMNO halalkan arak untuk kafir, sama gak mcm kerajaan Perosak Rakyat buat. Jika betul2 hebat, ape tak tutup jer kilang arak kat kawasan taklukan Perosak Rakyat tu. Ada berani kar??

FZY said...

"ho,ho,kata dulang paku serpih - lupa ke fatwa hj hadi ! Skg apa macam? parti yg terang2 menentang islam sampai tak berani nk sebut negara islam, dijadikan partner!! yg dgn umno tu ekurang2nya tidaklah mwnunjukkan sikap menentang islam secara terang2."

Jawapan:

DAP menentang islam kerana mereka bukan islam.., itu x pelik, tapi UMNO menentang islam bermakna menentang syahadah. itu bahaya saudara. munafik namanya.

saudara kata:

"UMNO tu sekurang2nya tidaklah menunjukkan sikap menentang islam secara terang2"

..itulah jawapan yg saudara beri sendiri, alhamdulillah.., dah jelas. UMNO menentang islam secara sembunyi2. ini lg bahaya saudara.., munafik namanya.

belajarlah dulu, jgn melalak dlm ni.

keris panjang said...

Blogger datin_azurah menceceh lg...

"...Tabuan mana pergi - dah manpus ke?"

.....................................

Wei, jgn jd bodo lar mdm - dr asri takkan sanggup cemar duli ke forum spt ini, nk berhujah dgn balaci2 dan pececai2 yg bukan taraf dia. Aku fikir tabuan yg ada kat sini tu menyamar je. Kena saman nnt baru tau.

FZY said...

"Yang PAS dok bekerjasama dengan parti DAP laknat musuh Melayu dan Islam apa pasal ?"

Jawapan:

DAP menjadi musuh melayu akibat momokan UMNO jugak. PAS bekerjasama dgn DAP atas prinsip asas yg sama.., bencikan kezaliman, bencikan rasuah, dll.

DAP benci islam x pelik, tapi UMNO benci islam apa cerita?? Tapi selepas bekerjasama.., banyak hal2 islam yg DAP faham. nk harap UMNO?? ..mengizinkan orang murtad adalah.

keris panjang said...

Blogger FZY dgn bangga cuba membodokan org said...

"ho,ho,kata dulang paku serpih - lupa ke fatwa hj hadi ! Skg apa macam? parti yg terang2 menentang islam sampai tak berani nk sebut negara islam, dijadikan partner!! yg dgn umno tu ekurang2nya tidaklah mwnunjukkan sikap menentang islam secara terang2."

Jawapan:

DAP menentang islam kerana mereka bukan islam.., itu x pelik, tapi UMNO menentang islam bermakna menentang syahadah. itu bahaya saudara. munafik namanya.

...................................

Bro, karang aku ckp mata ko rabun ko marah. Cuba baca ayat kat atas tu betul2. Aku kata "yg dgn umno..". Maksudnya parti kafir yg lain ler, bro, bukannya umno. Apa lar bro ni. Cermat lar sikit. Islam menggalakkan kita bercermat dan berhati2 pada setiap perkara!!

Jupiter said...

korang duk fikir pasal DAP tu apesal?
cuba korang fikir pasal org islam kita sendiri..

PAS dah terang2 nk kan ISLAM
UMNO mcm mn
Keadilan mcm mn

minta najib terangkan islam pada rakyat..di nk jlnkan hudud x kat malaysia ni..
buka buku pengajian islam kat university mana2 kat malaysia, semua buku itu tulis hudud wajib di jalankan...bukan PAS buat buku tu...minta najib ulas pasal ni...sebab aku belajar yg ini bukan dr pondok org PAS...aku belajar di bangunan yg menjadi kemegahan UMNO...

UMNO = DAP
UMNO xjlnkan hukum ISLAM = DAP xnk ISLAM
xnk = x jalan
neraka = neraka

FZY said...

"sikit pun aku tak hormat dengan kau ustaz politik."

Jawapan:

Orang macm ni memang x akan hormat ustaz dan ulama' sampai bila2.. sebab UMNO dah racun pemikirannya.

UMNO ada ustaz ke?? ustaz UMNO buat apa?? tukang sapu najis UMNO ke??

Ataupun jadi 'syaitan bisu'..

adam said...

1. Tidak dinafikan, konsepnya kabur.

2. Tetapi adalah satu prinsip Islam untuk kita, sebagai pendakwah, untuk buat engagement dengan mana-mana pihak tanpa ada halangan. Nabi saw pun berutus surat, bersua muka, memeterai perjanjian dengan pelbagai pihak.

3. Maka, sekadar nak jumpa, bincang, muzakarah, muqabalah antara pemimpin PAS dengan UMNO seharusnya bukan lah satu isu besar. Ia adalah kewajipan.

4. Cumanya, ia haruslah difikir kebaikan dari penggabungan UMNO-PAS. Dan saya tidak fikir pimpinan PAS akan bergabung dengan UMNO secara mutlak selagi mana dasar utamanya tidak berubah.APA YG PENTING KERJASAMA.

5. Tetapi adalah tidak mustahil untuk PAS dan UMNO berpadu suara dalam isu-isu tertentu.

6. Kenapa bila DAP, Gerakan dan MCA berpadu suara dalam isu tertentu tiada siapa mahu komplen ?

7. PKR,DAP, Gerakan, MCA boleh mintak hapuskan hak istimewa bumi bg samarata,hapuskan kuota. Ok. Takpa. Itu demokrasi.

8. Tapi UMNO bila nak bincang pasal isu pepaduan melayu/islam, ohh.. itu tak bleh konon ada agenda politik.sebenarnya Politik melayu la yg rugi.

Apa punya turr...

keris panjang said...

Blogger bagan pinang cuba menunjukkan bijaksananya dgn bodokan org lain said...
" ...keris aje panjang akal pendek. Bukan nak perbanyak mesjid tetapi hidupkan jemaah...bangang.."

.....................................
Eh, kerajaan ada buat muzium ke. Tlg bg tau mana satu. Kerajaan buat sampai tak cukup makmum nk solat tau!! Ko selalu berjemaah tak. Jgn2 seminggu sekali pun miss tak. Ckp jer berdegar2 mcm ayam jantan kokok berderai, taik berseluparan kat bontot!!

keris panjang said...

Blogger bagan pinang said...

"...1Malaysia semua ugama adalah sama, jangan tiada agama sudahlah.

Renungan ketika Marina Mahathir megubat jantung bapanya ... semua diminta pertolongan, Padri, Ustaz, Tok chai/Sami - memang jelas ONE MSIA."

....................................

Statement yg ni kalo betul lar, mmg aku tak setuju. Mana ada agama yg setaraf dgn Islam. Mana bole minta selain org Islam berdoa untuk sesuatu kepentingan kita. Mmg tak betul. Bole lari akidah ni. Perlu mengucap balik disertai taubat nasuha mohon keampunan sebanyak2nya dari Allah swt.

keris panjang said...

FZY ngomel,
"..PAS bekerjasama dgn DAP & keadilan menggunakan kaedah 'tahalluf siyasi'. x ada prinsip islam yg tergadai, malah dakwah dapat diperhebatkan, dan DAP semakin memahami islam, selepas bersama dgn PAS..."

......................................

Eh,eh, dol betul lar lo ni bro, ko tau tak apa ko ckp. Aku bg istilah kerjasama pas/dap tu "bahallul dikudaki". Baguslah, dap un dh boleh tafsirkan quran tp masih kafir harbi gak! Tak dpt hidayah lar tu. Kes kuil kat shah alam sampai korbankan org islam. Nk bina "kilang pengeluaran babi" terbesar. Kafir pun bole bercerakah dlm mesjid dan ngok2 kupiah puti samai keluar gigi terpesona. Itulah yg korang dapat dari dakwah korang tu. Ada berani minta karpal tu tarik balik ayat dia "langkah mayat saya dulu" yg famours tu dan minta dia minta maaf.Kalo hebat sgt dakwah mcm ko dakwa tu, aku nk gak tau dh berapa ramai cina2 dan keling2 dap tu dah peluk islam! Kes arak pun sampai hassan ali sanggup dikurbankan untuk puaskan hati kafir harbi yg korang peluk cium tu.

keris panjang said...

"...DAP benci islam x pelik, tapi UMNO benci islam apa cerita?? Tapi selepas bekerjasama.., banyak hal2 islam yg DAP faham. nk harap UMNO?? ..mengizinkan orang murtad adalah..."

....................................

Ceteknya akal dan pengalaman ko FZY. Apa yg umno benci islam tu. Yg aku lihat bukan dap faham tp dia perkuda dan keldaikan korang. Kalo dap tu faham, berhenti saja makan kerbau pendek tu. Ini makanan yg ada cop halal pun kita masih ragu2 jika mereka yg keluarkan. Tolong minta dap tarik balik perkataan famours yg karpal katakan dulu tu, minta dia mohon maaf sekali. Ini pas yg konon perjuangkan islam, sampai nk sebut "kerajaan islam" pun tak berani, ap cerita. "Kerajaan Islam" dh berkubur dhkan. Sedarlah hanya satu formula sahaja nk bagi islam kuat kat msia ni - pas jgn ego, bersatu saja demi islam. Ini islam suruh bersatu, korang menggalakkan pecah belah. Itu sifat khwarij tu. Ingat tak apa ingatan nabi untuk hadapi puak2 ni?

keris panjang said...

addy,
aku setuju dgn komen ko yg lain2 tu, cuma yg ni aku tak setuju :

"7. PKR,DAP, Gerakan, MCA boleh mintak hapuskan hak istimewa bumi bg samarata,hapuskan kuota. Ok. Takpa. Itu demokrasi."

.....................................

Itu bukan demokrasi untuk semua, tp demokrsi sebelah pihak saja. Jika mereka minta hapus, kita perlu pergi balik kpd sejarah, kpd kontrak sosial. Jika mereka mahu hapuskan, kita juga mahu supaya pemberian kerakyatan kpd 2 juta kaum itu dibatalkan. Mudah ckp, kita beri mereka A mereka beri kita B. Itu persetujuan. Jika nk batalkan, kita juga ada hak membatalkan persetujuan itu. Jgn mudah2 nk kata demokrasi!!!!! Mereka mmg jenis beri betis nk peha, dh dpt peha mereka mintak lubang pulak.

AsyMok_ambo said...

...thanx ALLAH SWT buka hati orang tu,
YANG BENAR TETAP BENAR.
Dah terang lagi bersuluh HAK RAKYAT KELANTAN.

PAS-PKR-DAPigs said...

Yang penting orang melayu harus sedar DAP menyokong PAS bukan menyokong perjuangan PAS.

DAP menyokong PAS untuk menguatkan parti nya untuk menghapuskan kuasa politik melayu.

Kuasa politik melayu akan musnah jika DAP berkuasa.

Orang melayu mesti tolak PAS demi menjaga kekuatan kuasa politik melayu.

tabuan said...

"Perpaduan' yang di hajatkan oleh DS Najib ialah perpaduan untuk menyatakan persetujuan dalam sesetengah hal.
Cth dalam hal-hal yang berkaitan dengan masalah umat islam.

Mempertahankan hak-hak dan keistimewaan umat islam di dalam negara ini.

Menuntut hak-hak untuk umat islam di dalam negara ini.

Perpaduan yg di hajatkan ini bukan nya bermaksud PAS bergabung dengan UMNO.Hanya bersetuju dalam hal-hal yg melibatkan masalah umat...mungkin dengan perpaduan ini wakil rakyat PAS boleh di beri jawatan Menteri @ Timbalan Menteri.

Kerana dalam PAS ada yang mempunyai ketokohan untuk menjadi menteri, seperti Dr.Hasan Ali,Ustaz Nasha, Zulkifli Nordin.

Bila berpadu senang lah PAS nak mintak royalti minyak untuk Kelantan...ni Perpaduan di tolak tetapi terhegeh-hegeh menadah tangan mintak royalti...

Tapi DS Najib mempunyai hati yang baik dan mulia, di beri nya juga kepada Kelantan duit minyak tersebut.

ironseven said...

keris bodoh bercakap,

gn jd paku dulang lar madam,yg Perosak Rakyat nk buka kilang pengeluaran babi terbesar didunia kat sepeng tu ape ke bende nye..
HEHE..SEKADAR NAK SYNCHRONIZE KANDANG2 YG TELAH WUJUD SEJAK ZAMAN PEMERINTAHAN UMNO..

Yg tak berani nk roboh kuil haram tu, siapa. Kuil haram kena ganti pulak dgn kuil"halal" baru bole roboh.
HEHE..TAK SALAH HINDU NAK BUAT KUIL. ADA ISLAM LARANG KE HINDU ANUT AGAMA HINDU? SEKADAR MENJAGA KEBAJIKAN RAKYAT..

Yg kafir harbi sewenang2 lacurkan ayat2 Allah tu saper?

HEHE..HARBI YG LACURKAN AYAT2 QURAN? OOO..UMNO SETARAF DGN HARBI LE YE SBB PERSENDA QURAN, HUKUM ISLAM, HUKUM HUDUD. ISH..ISH..ISH..HARBI RUPANYA UMNO NI...

Kalu ia Islam tu bagus, convert jer lar, baru bole bikin kuliah mcm dr riduan tee, ustaz farid atau dr. ir. fuad tu. Ini ckp tak serupa bikin. Bukan ke itu namanya hipokrit.
HEHE..ALLAH DAH KATA 'NABI BERDAKWAH ALLAH YG MEMBUKA HATI2 UTK MENERIMA ISLAM. KAU NAK PERTIKAI AYAT ALLAH TU KE KERIS BODOH?

Yg ngok2 berkupiah putih tu pulak keluar gigi seronok bangat bila samdol tu rogol ayat2 Allah tu. Banggalah konon. Yg kafir harbi masuk berceramah dalam mesjid dan ngok2 Perosak Rakyat terngaga terpesona tu saper!!
HEHE..DALAM ISLAM TAK SALAH PON KAFIR BACA QURAN. SAIDINA UMAR MASA DIA MASIH KAPIR PON BACA QURAN JUGAK..

Cakap!Pike dulu lar madam,jgn jd ngok mcm dia org gak. UMNO halalkan arak untuk kafir, sama gak mcm kerajaan Perosak Rakyat buat.
HEHE..KAPIR TAK SALAH MINUM ARAK. YG SALAH KALAU ISLAM MINUM ARAK, HIDANG ARAK, JUAL ARAK. UMNO JE YG KATA TAK SALAH JUAL, HIDANG. TAK KE GITU KERIS CABOK?

Jika betul2 hebat, ape tak tutup jer kilang arak kat kawasan taklukan Perosak Rakyat tu. Ada berani kar??
HEHE..CABARAN DARI ORG BODOH KUNUN NAK SALAHKAN PR. TAK SEDAQ 30 TAHUN DIA DOK PELIHARA KILANG ARAK TU. RELAX LA KERIS. PR BARU DUA TAHUN. LAMBAT LAUN TUTUP LA TU MCM TUTUPNYA KILANG NATIONAL PANASONIC KAT SHAH ALAM TU..

kampung guys said...

ap yang jelas aku tak sokong umno walaupun atuk aku penyokong kuat umno di kelantan . so ape yang aku lihat itu lah umno yang dikata kan pembela islam yang menghalalkan judi dan arak .kata negara islanm teteapi kilang arak terbesar kat asia tenggara ada dimalaysia .selapas iaitu keluar pulak islam had hari yang mana isi ada bagus tapi macam mana nak tegak kan islam dengan cara sendiri tidak ikut sunnah dan wahyu.nampak sngat terpesong jauh tu ini mungkin bukan idea pak lah tapi idea org yg islAMHAD HARI TU SALAH TAIIP KO.selepas kekalahan teruk umno pada pru 12 mula dengan perjuang melayu dan sulta tapi yang sebenar penipu besar .mana pemimpin umno yang tak lawan sultan .tengok kat terengganu dan perlis lawan keherdak sultan malah berani kata natag lah tu.ingat tak peristiwa pada tahun 1990 an annuar musa sibuk nak tabal raja baru kat kelantan ini baru segelintir di sebut .kalau ingat aku lah kat perak ada satu kes dari ayah tajol rosli tak mahu letak jawatan. sekarang ada pulak one malaysia inimungkin bukn isea asal najid tun razak atau dicedok dari negara lain dan pemimpin umno tergadah selepas terhempas tangga.keris panjang ingat yang dia semua je betul tapi fakta tak meyakinkan di beri.selepas tu kata org muda ini tak rabun .aku sokong tak rabun bila nak undi pas tapi rabun bila nak pangkah umno.insyaalah banyak undi rosak nanti sebab rabun nak undi umno

FZY said...

keris panjang berkata:

Blogger FZY dgn bangga cuba membodokan org..

Bro, karang aku ckp mata ko rabun ko marah. Cuba baca ayat kat atas tu betul2. Aku kata "yg dgn umno..". Maksudnya parti kafir yg lain ler, bro, bukannya umno. Apa lar bro ni. Cermat lar sikit. Islam menggalakkan kita bercermat dan berhati2 pada setiap perkara!!.

.....................

Jawapan:

Saudara yg x cermat. selidik diri sendiri dulu. x perlu cerita banyak. buta ke mata saudara agaknya, sampai x jumpa kebenaran.

saudara yg nak membodohkan orang, tapi x sedar diri. sama mcm UMNO.

kampung guys said...

hak keistimewaan org melayu tak boleh tergugat kerana dijamin oleh perlembagaan malaysia dibawak perkara 153.dalam perkara 38 kuasa majlis raja2 boleh menghalang parlimen yang meluluskan perkara yang menyetuh hak keistimewaan melayu walaupon dalam waktu darurat sekali pon.walupon pkr or dap dapat menguasai parlimen ini mungkin tidak terjadi kerana penduduk asal masih majority.dalam perkar 153 menerangkan tentang biasiswa,perkhimatan awam dah tanah rezab org melayu.dan org umno yang tak pandai tentang perlembagaan jangan cuba mengelirukan org awam di blog ini.agama islam terjamin sebagai agama rasmi persekutuan sepertitermaktud dalam perkara 3 yang mana islam itu terjamin.dan rakyat bkn islam masih bebas mengamalkan agma merka dan tidak menyebarkan agama mereka pada org islam .dalam perkara 11 agama lain berhak untuk mendirikan rumah ibadat dan hak mereka untuk mengurus kan sendri dan boleh mengumpul harta .dan kerajaan negeri dan pusat tiada hak pada agama lain selain agama islam. jangan jadi bodoh kerna mals membaca buku ilmiah

kampung guys said...

klengsungan umno ialah menarik ramai bkn melayu dan org ats pagar

FZY said...

keris panjang berkata:

"Eh,eh, dol betul lar lo ni bro, ko tau tak apa ko ckp. Aku bg istilah kerjasama pas/dap tu "bahallul dikudaki". Baguslah, dap un dh boleh tafsirkan quran tp masih kafir harbi gak! Tak dpt hidayah lar tu. Kes kuil kat shah alam sampai korbankan org islam. Nk bina "kilang pengeluaran babi" terbesar. Kafir pun bole bercerakah dlm mesjid dan ngok2 kupiah puti samai keluar gigi terpesona. Itulah yg korang dapat dari dakwah korang tu. Ada berani minta karpal tu tarik balik ayat dia "langkah mayat saya dulu" yg famours tu dan minta dia minta maaf.Kalo hebat sgt dakwah mcm ko dakwa tu, aku nk gak tau dh berapa ramai cina2 dan keling2 dap tu dah peluk islam! Kes arak pun sampai hassan ali sanggup dikurbankan untuk puaskan hati kafir harbi yg korang peluk cium tu."

Jawapan:

keris panjang sememangnya akal pendek.

masalah kuil tu masalah lama yg UMNO cipta, bantahan dah lama, tapi UMNO jenis pekak badak nk buat mcm mana.

bila Pakatan Rakyat nk pindah kan kuil, UMNO menghasut org Melayu yg agak bebal (org UMNO la).

org yg pergi demonstrasi tu pun bangang (sape lg.., UMNO la), bukan kaki masjid/ surau pun. penyangak dan samseng.

sensitif pada kuil konon, hukum hakam kau hina. jgn bermunafik..

kes babi pun UMNO punca sebenarnya, sampai buat lawatan keluar negara, lepas kalah pusing cakap.., memang sifat munafik dulu.., kini.., selamanya..

tengok Kedah selesaikan hal tempat sembelihan babi. UMNO ambil masa berpuluh tahun x selesai, tapi PAS ambil masa 2 minggu sahaja.

jgn sombong dan bodoh wahai keris panjang sejengkal, biar iman panjang, keris panjang nk buat apa?

banyak perkara aku boleh jawab soalan budak tadika kau tu.

tapi kalau dah karat UMNO x boleh nk kata apa lah.

kalau sembahyang nak ikut sape jadi imam, ..nik aziz ke najib??

dah la tu.., jgn diperalatkan oleh UMNO, pelihara syahadah saudara.

x kan x nampak kehidupan pemimpin UMNO dan kaum keluarganya??

wallahu'alam.

FZY said...

keris panjang berkata:

"Ceteknya akal dan pengalaman ko FZY. Apa yg umno benci islam tu."

Jawapan:

1- Kenyataan Tun Dr. Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim): Hukum rejam kepada penzina adalah primitif

2- Kenyataan Najib Razak pada 20hb April 1983 kepada para wartawan): Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan -

3-Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 UMNO bahagian Johor). Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti.

4- Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan). Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam.

5- Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan). Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan? - Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan)

6- Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan) Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik. -

7- Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992) “Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.”

FZY said...

8- Sulaiman Daud, temubualnya dengan media massa, 20 Ogos 1993)” Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan

9-Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac1994. “Saya cabar Kelantan laksana hukum hudud di depan orang bukan Islam.”
Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik

10-Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994). “Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini.” “Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama’) ialah mengajar, bukan mentadbir.” Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam”.

11-Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi UMNO, 1994). “Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud.”

12-Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud.”

13-Tun Dr. Mahathir Mohamad, kenyataannya kepada wartawan, 30 April 1992). “Bukan kerana dengan melaksanakan hukum hudud saja kita boleh menjadi Islam. Kita tengok banyak negara Islam yang tidak melaksanakan hukum hudud,tetapi tidak bermakna mereka tidak Islam.”

14-Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan wartawan, 18 Ogos 1991. “Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan.”

FZY said...

15-Tun Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 24 April 1992) . “Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak.”

16-Datuk Seri Najib Tun Razak, bercakap kepada wartawan, 20 April 1992): “Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan
rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu.rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu.”

17-Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Papar, Sabah, 2 Mei 1992). “Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki? Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain, kalau sifatnya sudah tidak cukup? Hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama.”

18-Datuk Dr. Yusuf Nor, temubualnya dengan Radio Tiga Ibu Kota, 6 Mac 1994) “Sebarang undang-undang yang dilaksanakan di Malaysia sekarang yang selaras dengan undang-undang Islam boleh dianggap sebagai undang-undang Islam.”

19-Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar kacir dan ditindas oleh orang lain tidaklah secucuk dengan ajaran Islam.”

20-Tun Dr. Mahathir Mohamad 2/5/92) ‘Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam rakyat Islam yang mati dan kudung sudah tiada tangan dan
kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama’.

FZY said...

21-Dato’ Seri Najib TunAbd Razak 20/4/93) ‘Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan’.

22-Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi: 13/11/99) ‘Apa erti negara Islam jika mundur’.

MENGHINA HUKUM MENUTUP AURAT DAN MENGALAKAN RATU CANTIK

23-Tun Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). “Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Banyak benda yang disuruh oleh agama Islam yang kita tidak buat, tetapi kita masih Islam”.

24-Tun Dr. Mahathir Mohamad: 5 September 1997, PWTC, Perhimpunan Agung UMNO). Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat”.

25-Tun Dr. Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 19 Julai 1997) Apabila tiga orang gadis Melayu Islam, Fahyu Hanim Ahmad,18 (Alor Setar), Noni Mohamad, 19 (George Town), dan Sharina Shaari 23, (Alor Setar), menyertai pertandingan Miss Malaysia Petite 1997 yang diadakan di Classic Ballroom, Hotel Holiday Villa Subang Jaya 13 Jun 1997 ditangkap oleh lima pegawai JAIS, Tun Dr. Mahathir yang ketika itu sedang bercuti di Okoyama, Jepun mengulas: “Cara ini meninggalkan kesan buruk sampai ke bila-bila kepada pihak yang terlibat termasuk keluarga mereka. Orang-orang ini tidak faham apa yang dikehendaki oleh agama. Inilah masalahnya apabila kita memberi kuasa kepada orang-orang yang tidak tahu menggunakan kuasa”.

FZY said...

MENGHINA DAN MEMECAT ULAMA’

26-Tun Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). “Saya bukan lawan semua dengan mufti, tetapi mufti (Dato’ Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama’, macam-macam ulama’ ada.”Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama’ jadi waris nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu, yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi - pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa ‘ulama’ adalah waris nabi’. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih.”

27-Tun Dr. Mahathir Mohamad, 8 Nov.1991, Perhimpuan Agung UMNO, PWTC). ” Ajaran ulama’ inilah yang menyebabkan umat Islam menghabiskan hayat mereka semata-mata mebuat persedian untuk akhirat. Dan untuk ini, berbagai-bagai ibadat dicipta dan ditokok-tambah untuk memenuhi masa hidup mereka”.

Lanjutan dari gesaan Mahathirlah maka Sahibus Samahah Dato’ Ishak Baharom ditamatkan perkhidmatan beliau sebagai Mufti Selangor hanya kerana bertegas agar pelaksanaan hukuman Hudud dilaksanakan dan juga kerana menyebabkan tiga orang ratu cantik Melayu-Islam didakwa di Mahkamah Syariah.

MENGIZINKAN MAKSIAT MEMBELA ORANG BUAT MAKSIAT

28-Dato’ Seri Abdullah Ahamd Badawi Jun 2001 : Tiada sebarang peruntukan dalam Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995 yang memberi kuasa kepada penguatkuasa agama negeri untuk menangkap umat Islam yang berada di premis yang menghidangkan arak sekiranya mereka tidak meminumnya.

29-Menteri Besar Selangor Datuk Seri Abu Hassan Omar Jun 2001 : menyifatkan bahawa tindakan pegawai penguatkuasa Jabatan Agama Islam (JAIS) menangkap 31 orang mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 pada 10 Jun merupakan satu kekhilafan dalam mentafsir undang-undang.

30-Dato’ Rais Yatim Jun 2001 mengkritik tindakan JAIS berikutan langkah pegawai dan kakitangan Jabatan tersebut melakukan serbuan dan tangkapan terhadap 25 orang Islam dalam sebuah pub “The Ship” di Damansara Utama, Selangor pada 11 Jun 2001 atas kesalahan orang Islam tidak dibenarkan membuat persembahan atau bekerja di dalam premis yang menjual minuman keras : “Apabila undang-undang ini dikuatkuasakan, saya percaya masalah seperti ini akan berkurangan dan dapat diketepikan. Walaupun undang-undang ini akan dikuatkuasakan, kita mesti terus berhati-hati juga tentang sistem penangkapan dan penguatkuasaan supaya persepsi orang ramai terhadap kuasa yang ada tidak bercanggah, konon sewenang-wenang dilakukan tangkapan dan sebagainya,” katanya

FZY said...

Utk keris panjang dan teman2 seperjuangannya, renungkan dgn hati yg tenang..

Firman Allah:

"Sesiapa yang diberi pertunjuk oleh Allah (dengan sebab persediaannya) maka dialah yang beroleh pertunjuk; dan sesiapa yang disesatkan oleh Allah (dengan sebab keingkarannya) maka merekalah orang-orang yang rugi."

"Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahaminya dengannya (ayat-ayat Allah) dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keEsaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai."

"Sesiapa yang disesatkan oleh Allah (kerana keingkarannya), maka tidak ada sesiapa pun yang akan dapat memberi pertunjuk kepadanya; dan Allah membiarkan mereka meraba-meraba (dengan bingun) dalam kesesatan mereka."

(surah al-a'raf)

sekadar itu sahaja kemampuan saya.

wallahu'alam.

keris panjang said...

iron7,
jawapan ko yg panjang2 tu memaparkan lg kebangangan + ketololan + kedunguan ko. tak usah nk bela lar, ko ludah kelangit akhirnya timpa muka ko jugak. peluk cium lar kafir harbi yg jd pujaan hati ko tu. Allah tak bukakan pintu hati ko lg dari taksub gaban kat Perosak Rakyat tu. Bila pintu hati ko dh terbuka nanti, ko akan jilat segala kata2 dan caci maki ko tu. Pelik ye, bila masa umno sebusuk yg ko tuduh tu. ko ni khawarij ke?

keris panjang said...

FZY menegakkan benag basahnya berbunyi berikut :

"Jawapan:

Saudara yg x cermat. selidik diri sendiri dulu. x perlu cerita banyak. buta ke mata saudara agaknya, sampai x jumpa kebenaran."

.....................................

Lari tajuk nampak. ngaku jer lar. kita ckp lain ko lari kelain, dh mmg dasar!!

keris panjang said...

FZY,
Terjemahan firman Allah yg ko paparkan tu aku tujukan untuk dihayati oleh ko dan puak2 khwarij ko yg seangkatan tu!!

keris panjang said...

Blogger FZY ,
Takkan 30 je senarai kemungkaran yg ko ada. Byk lg tu.Cari lar. Ko buka kamus pas ke pkr? Tp PKR aku rasa xde kamus cam tu. Aku nk cakap 1 jer dgn ko. Itu dulu lar bro. Lain dulu lain skg. Dulu2 pun org kata jahiliah. Ali setan dulu pun jahil, tp skg Sdr Azmil dh jauh brubah. Ada kawan2 kita dulu, minum arak dan berzina tp skg dia dh tinggalkan semua tu, dia dh taubat dab dh p haji pun. Mudah2an dapat hj yg mabrur. Cuba lar berbaik sangka sesama islam. umno dan pas ada kelebihan dan kekurangan masing2. Apa salahnya jika kita ketepikan permusuhan yg xde pekdah tu demi islam. Kita terima seadanya, jgn ego sgt. Mana lebih baik, bersatu sesama islam untuk kuatkan umat atau berpeluk cium dgn kafir harbi tu. Bagi satu ayat qauran atau hadith sahih yg ada kata begitu. Perasaan dendam tak akan membawa kita kemana. Aku benci pas kerana pas menjana perpecahan umat. Pas berkokok mengenai islam tp perbuatan tidak menunjukkan apa yg diperkatakan. Aku percaya ramai org pas yg dh mula bosan dgn kedegilan satu dua ekok pemimpin2 pas yg keterlaluan, kecuali lah jenis2 totok mcam ko ni. Aku berharap ko akan dpt hidayah nnt, semoga Allah bukakan pintu hati ko yg terkunci rapat tu.

FZY said...

keris panjang sejengkal.., saya akan jawab esok, sebab saya nk balik rumah.

Assalamu'alaikum.

keris panjang said...

Blogger FZY said...

"..keris panjang sejengkal.., saya akan jawab esok, sebab saya nk balik rumah.."

...................................

Takkan gunakan internet pej kot!! Masa kerja, buat aktiviti lain ke! Nanti pendapatan tu jd subhah tau!

Matatech said...

keris panjang jangan terlalu tegar satu hari kamu akan tahu siapa itu UMNO. ente tak mu cakap banyak tuhan marah. UMNO perlu tewas untuk pulihkan keyakinan orang melayu, seperti HDD yg terkena virus harus di format. maka pemimpin yang tidak disukai rakyat akan tumbang dan orang melayu akan menyokong UMNO semula setelah mereka tiada dalam UMNO itu maksud ente. kerana sekarang kalau kita sokong UMNO pun tak guna kerana masih ramai lanun dalam tu. ok faham tak, keris panjang.he he

Matatech said...

Keris panjang dah la tu, lagi banyak kau cakap lagi banyak kau buat statement yang salah. buat malu UMNO saja. kau tau tak apa yang kau cakap ni. pasal babi la, pasal arak la. sebenarnya benda tu dot.dot dot biarlah rahsia. UMNO saja yang tau. aku duduk sepang la kadang babi tu kan projek dot dot dot sampai kami dihantar luar negeri lawat kandang babi. cis busuk.

Perawi said...

Kenapa diberi jaminan Bon pada Tabuan, sepatutnya biarlah dok dalam tahanan polis diraja Msia...

nama je keris panjang tapi akal pendek.

tak caya marina, menggunakan semua ugama utk berubat Mahathir semasa diIJN - semua rakyat 1Msia tahu...kau saja ketingalan...sengkek pengetahuan

keris panjang said...

"..tak caya marina, menggunakan semua ugama utk berubat Mahathir semasa diIJN - semua rakyat 1Msia tahu...kau saja ketingalan...sengkek pengetahuan."

.....................................

he,he, perawi ooi,aku pun tak setuju dgn marina tu. mane ada cmtu. tuhan kita mana sama dgn depa puna tuhan. marina tu kan ke sis punya org. isi pun pandai, depa amik semua anak2 pm - marina, nori! keri kalo bole pun depa nk amik jugak. mcm tu lar cara pike depa. aku tak terima semua, mana yg mungkar tu, mungkar lar. yg baik aku tetap sokong!!

keris panjang said...

Petikan msiakini:
"..Dua wakil Sisters in Islam (SIS) memberi kenyataan kepada Jabatan Siasatan Jenayah (CID) Bukit Aman semalam mengenai laporan polis terhadap kenyataan SIS di Kuantan yang mempersoal hukuman sebat ke atas Kartika Sari Dewi Soekarno.."

.....................................

Kenakan tindakan kpd mereka. Menyesatkan!!

FZY said...

keris panjang sejengkal kata:

"mana yg mungkar tu, mungkar lar. yg baik aku tetap sokong!!"

- UMNO tu lagi mungkar dari segala mungkar. UMNO bapak mungkar. Raja segala mungkar.

FZY said...

keris panjang sejengkal kata:

"Kenakan tindakan kpd mereka. Menyesatkan!!"

- UMNO lagi menyesatkan. Boleh terjejas akidah. Terbatal syahadah.

Wallahu'alam.

Mohamed Ali said...

tak payah layan sangat lah puak-puak umno nie,buang masa saja apa yang patut kita fikirkan bagaimana kita dapat jatuhkan dan hancurkan umno dalam pilihanraya akan datang,nak bersama pas dengan umno cermin dululah najib,berapa banyak dah awak zalimi orang-orang yang menyokong pas yang terbaru wang royalti minyak untuk kerajaan kelantan ditukar dengan wang ehsan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...