Monday, November 23, 2009

Tiada penyelewengan di negeri yang diperintah Pakatan Rakyat- Salahuddin Ayub


Alor Setar: Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub yakin Pakatan Rakyat(PR) yang didokong oleh PAS, PKR dan DAP akan mampu untuk meneruskan pemerintahan dan memberi khidmat yang lebih baik pada masa yang akan datang.

Menurut beliau lagi sehingga kini tiada satu pun daripada negeri yang diperintah oleh PR kepimpinanannya terlibat dalam penyelewengan.

"Bukannya menjadi amalan PR menyembunyikan mana-mana pemimpin yang terlibat dalam penyalahgunaan kuasa atau penyelewengan.Amalan telus yang dilaksanakan oleh kepimpinan PR dalam memimpin negeri telah meyakinkan rakyat bahawa kita tidak mengamalkan korupsi dan rasuah.

" Sebagai bukti perbelanjaan secara berhemah yang diamalkan oleh negeri-negeri yang ditadbir oleh pemimpin PR telah berjaya menjimatkan dan mengurangkan 30 peratus perbelanjaan pentadbiran.Jumlah ini pula telah berjaya dimanfaatkan bagi membantu rakyat yang memerlukan dalam bentuk yang lain pula."

Menurut beliau lagi kepimpinan dalam PR perlu mempamerkan perjuangan yang dilaksanakan dan diamalkan adalah bersih serta berperanan untuk membantu rakyat dan bukannya kerana kepentingan peribadi.

"Kita juga yakin kerajaan PR yang kita dokong ini akan mampu untuk meraih sokongan rakyat sekali lagi dalam pilihan raya yang akan datang.Oleh kerana itu perkhidmatan yang lebih baik kepada rakyat akan diteruskan dalam usaha kita untuk memberi keselesaan kepada rakyat."

Beliau berkata demikian ketika merasmikan Majlis Sambutan Jubli Emas PAS Jerai di Dewan Orang Ramai, Yan, Kedah.

2 comments:

anakkancil said...

Harap-harap nya tiada lah tiada lah penyelewengan yg berlaku dlm pr...kalau ade..siap...kita pancung bn...

Proton Saga said...

itu satu pembohong nyata, mana ada , gua tak caya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...