Saturday, August 16, 2008

'Jangan timbul lagi soal boikot'

IPOH, 16 Ogos: Isu sama ada PAS Pulau Pinang akan memboikot pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh yang ditandingi ketua Parti Keadilan Rakyat, Datuk Sri Anwar Ibrahim tidak perlu ditimbulkan lagi, kerana PAS telah memutuskan untuk membantu kempen ketua PKR itu.

Ini ditegaskan wakil PAS Pulau Pinang yang membahaskan ucapan dasar presiden hari ini, Mohd Fahwi Wahab, menjawab persoalan mengenai sikap PAS negeri itu yang dikatakan dipinggir oleh kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan DAP negeri itu.

Beliau turut mengalu-alukan kehadiran petugas-petugas PAS dari luar Pulau Pinang untuk membantu kempen dan memastikan kemenangan Anwar.

PAS Pulau Pinang sebelum ini menimbangkan untuk memboikot pilihan raya kecil Permatang Pauh sebagai respons kepada apa yang disifatkan sebagai peminggiran PAS daripada pentadbiran Pulau Pinang.

Anwar yang menyerahkan borang pencalonan pagi tadi dan disahkan akan bertanding di parlimen itu mendapat sokongan ramai pemimpin PAS.

Dalam penamaan calon di Institut Perguruan Tuanku Bainun di Bukit Mertajam, beliau diiringi mursyidul am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Datuk Husam Musa, Dr Hatta Ramli, Dr Dzulkifli Ahmad, Dr Lo'lo Ghazali, Dr Mariah Mahmud dan Saari Sungib.

1 comment:

peon pencen said...

Yg timbulkan soal boikot tu cume orang UMNO yg gila babi saje.

HIDUP PAKATAN RAKYAT,

HIDUP DSAI,

MAMPUS UMNO!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...