Tuesday, August 25, 2009

Salleh janji penuhi harapan pengundi

PERMATANG PAUH, 26 Ogos: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) N.11, Permatang Pasir yang baru, Mohd Salleh Man berjanji akan menunaikan tanggungjawab beliau sebagai seorang wakil rakyat dengan baik setelah mendapat mandat daripada pengundi apabila memenangi pilihan raya kecil tersebut.

Menurut Salleh, mandat yang diberikan adalah satu kepercayaan yang diberikan oleh pengundi bagi beliau membalas semula kepercayaan dan sokongan yang telah diberikan oleh pengundi kepadanya.

"Saya bersyukur kepada Allah kerana telah diberikan kemenangan ini dan mendapat kepercayaan pengundi untuk menjadi wakil rakyat di Permatang Pasir pada kali ini," katanya selepas diisytiharkan menang malam tadi.

Salleh telah berjaya menewaskan calon Barisan Nasional(BN), Rohaizat Othman dengan majoriti 4551 undi.Dalam pilihan raya kecil tersebut Salleh yang mewakili PAS telah berjaya memperolehi 9618 undi mengalahkan calon BN yang hanya mendapat 5067 undi.

Seramai 14832 pengundi keluar menunaikan tanggungjawab mereka dalam pilihan raya kecil kali ini. Jumlah tersebut merupakan 73.1 peratus daripada keseluruhan 20290 pengundi yang berdaftar dengan Suruhanjaya Pilihan raya.

Jumlah undi yang diterima oleh Salleh merosot 10 peratus atau 1971 undi jika dibandingkan dengan jumlah undi yang diperolehi oleh Datuk Hamdan Abdul Rahman dalam pilihan raya umum 2008 yang lalu.

Ada dipercayai, punca kemerosotan undi ini adalah kegagalan ramai pengundi luar pulang untuk mengundi ekoran hari pilihan raya diadakan pada hari bekerja dan di pertengahan minggu (selasa).

747 comments:

1 – 200 of 747   Newer›   Newest»
Unknown said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
1. Tahniah kepada YB Ustaz Salleh di atas kemenangan beliau menyandang kerusi DUN Permatang Pasir dalam PRK semalam. Satu-satunya benteng pertahanan PAS di Pulau Pinang berjaya dipertahankan. Teruskan berkhidmat untuk semua lapisan masyarakat di Permatang Pasir, tidak mengira fahaman politik mereka. Laksanakan tanggungjawab dengan penuh amanah.

zali said...

man salleh dah menang dan pada dap dan pkr...man man la tunggang keldai baru tu...

jangan nak terus lenjan...bagi makan banyak-banyak bagi gemuk dulu...

selamat keldai!

tabuan said...

take beer!!! take bear!!! untuk PASBERG......

Maka berduyun-duyun lah puak serombongan PAS balik kunun dah berjaya tapi kemenangan tak lebih daripada menjadi tisu basuh berak lim guan end

Unknown said...

Encik Zali, hormatilah Ustaz Mohd. Salleh tu sebagai pemimpin bagi masyarakat di Permatang Pasir. Terimalah keputusan dengan berlapang dada. Insyaallah, peluang untuk bertanding masih ada pada PRU13 nanti.

Wak Labu Farm said...

Sudah 3 penggal PAS berjanji.

jomdebat said...

dengan kekalahan ini...makin HINALAH umno yakni parti org melayu yg mengaku islam ni...dh xde org nk sokong.yg tinggal cuma penyokong2 yg merestui agama islam dihina oleh pemimpinnya...
bye2lah umno...x lama lg akan hancurlah engko!!

Unknown said...

BODOH r si Zali Keldai ni..

jomdebat said...

dh 50 tahun umno berjanji....

Adi Satria said...

Agaknya kalau PAS memerintah Malaysia sejak merdeka dulu tumbuh lalang jer la kat Malaysia.

Adi Satria said...

Kalau dah tolak pembangunan, nanti jangan la pulak nak minta tolong dgn kerajaan pusat.

cari la sendiri pembangunan tu...

Tak pun tanam lalang jer...

Adi Satria said...

Yang paling lawak ada fatwa baru dari Kahlifah Umar Guan Eng...

"Siapa pangkah UMNO, batal puasa"

Puak2 PASngok semua bersorak suka dan gembira dengar fatwa ni....

MasyaAllah....

zali said...

guan eng mempersendakan islam...pas suka...pkr setuju...

AZRI said...

kesian puak totok umno/bn ni.......dh la kalah tapi masih nak menyalak kt sini......g la jauh-jauh cari tulang babi kat n9 dan melaka la......

mail lambong said...

pengundi alaf baru semakin cerdik dan terdidik
hasil kejayaan pendidikan negara.

Tahniah kepada kerajaan kerana meningkatkan taraf pendidikan rakyat.

bila rakyat dah cerdik,UMNO jangan lah mainkan isu-isu lapuk,seperti

1)hanya UMNO layak memerintah

2)pakatan rakyat memerintah negara akan huru-hara.

3)pakatan rakyat memerintah melayu tergugat.

4)kalau tak sokong umno bermakna parti melayu islam yang lain dikatakan pengkhianat dan menjadi kuda.

5)malaysia maju sebab UMNO,kata rakyat tidak bersyukur dengan apa yang UMNO bagi..tetapi UMNO lupa bahawa kuasa yang ada disebabkan mendapat sokongan dari rakyat.kejayaan yang dicapai UMNO kerana rakyat memberi dokongan.tanpa rakyat UMNO tidak sehebat mana.jasa rakyat lebih bernilai daripada jasa UMNO kepada rakyat kerana dengan hasil cukai dan kepentingan yang diambil dari rakyat dapat menyenangkan UMNO.UMNO semakin lupa diri.

6)isu yang paling bangang dibawa oleh UMNO adalah penang dan diperintah oleh cina iaitu DAP.siapa cina tu..warganegara mana?UMNO menanam semangat bencikan kaum lain kerana takut kehilangan kuasa.takut kepada bayang-bayang..

7)bila kalah UMNO masih bongkak memperbodohkan diri dengan alasan-alasan yang dangkal.propoganda yang ketinggalan zaman.

8)masih dengan taktik lama iaitu gunakan wang untuk kemenangan

9)UMNO semakin kejam dan lupa diri

benar kata che det "melayu mudah lupa" termasuk diri dia sendiri.


AKHIRNYA KESUDAHAN PILAHANRAYA TERSEBUT ADALAH KESUDAHAN YANG AMAT BAIK DAN ADIL KERANA INI MENUNJUKKAN ALLAH MASIH SAYANGKAN MELAYU ISLAM UMNO.WALAUPUN UMNO SEMAKIN SESAT DENGAN DASAR PANDANG KE BARAT TETAPI ALLAH MEMBERI PETUNJUK DAN JALAN AGAR UMNO BERUBAH DAN MEROMBAK DASAR-DASAR YANG TIDAK SELARI DENGAN ISLAM.

joe lenon said...

Zali kenapa lah kau ni makin bodoh, utk tabuan masa zaman umno perintah selangor dulu ada ke diwar-warkan nak haramkan arak, setidak-tidaknya PAS bukan balaci kepada MCA & MIC macam Umnoo kau

tabuan said...

joe lenon sila kau baca ayat ni...umno ikut ajaran tuan gurukul lerr..

1."Bagi penjualan arak, ia hanya dibenar jual oleh orang bukan Islam kepada golongan itu sahaja, kerana jika ia diharamkan sudah tentu menyulitkan orang bukan Islam untuk menikmatinya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 19 November 1992.

2."Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembagunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?" - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994

mail lambong said...

wolf said...

Yang paling lawak ada fatwa baru dari Kahlifah Umar Guan Eng...

"Siapa pangkah UMNO, batal puasa"

Puak2 PASngok semua bersorak suka dan gembira dengar fatwa ni....

MasyaAllah....
.......................................................................................

non muslim pun tahu..malu la wolf jadi org islam tetapi tak tahu hukum..

Apakah syarat-syarat sahnya puasa?

1. Islam; tidak sah puasa orang kafir atau orang yang murtad dari agama.

2. Berakal; tidak sah puasa orang gila dan juga kanak-kanak yang belum mumayyiz kerana puasa memerlukan niat dan niat ini hanya boleh dilakukan oleh orang-orang yang berakal sahaja.

3. Bebas dari haid dan nifas; tidak sah puasa orang yang kedatangan haid dan nifas, malah diharamkan mereka berdua berpuasa.

4. Puasa dilakukan pada hari-hari yang diharuskan berpuasa; hari-hari sepanjang tahun merupakan waktu yang harus berpuasa kecuali dua hari raya, hari-hari tasyrik dan hari syak.

Orang-orang yang tidak memiliki syarat-syarat di atas atau salah satu darinya, tidak sah puasanya.
.............................................................................
BILA UMNO TOLAK ISLAM SYARAT YANG PERTAMA IAITU ISLAM, TELAH TIADA BAGI PENYOKONG UMNO KERANA MENYOKONG DAN MENGAMALKAN IDEOLOGI YANG MENOLAK ISLAM.

BILA TIADA ISLAM MAKA PUASA ITU AKAN TERBATAL DENGAN SENDIRINYA..

ADA FAHAM UMNGOK??????MASIH TAK MAHU TAUBAT LAGI

joe lenon said...

Tabuan, aku pun umno jugak semua surat khabar aku baca, tapi Utusan banyak yang kena tapis isinya..

fikir-fikirkan lah kita dah banyak tertipu dek umno ni..

tabuan said...

Siapa mau baca pemimpin PAS yang menjilat ludah sendiri...dan ternyata PAS hanya gila kuasa dan menjuala agama....

sila baca dan kencing dalam tempurung lepas tu sila suluh muka sendiri...

kenapa Umno kafir ialah kerana mereka berkawan dengan Cina dan India,tindakan Umno itu dilarang oleh al-Quran. Quran ada menyebut mengenai larangan berbaik atau pun berkawan dengan orang kafir apa lagi mengambil mereka sebagai pemimpin!

Antara ayat-ayat yang sering dibaca oleh para pemimpin dan penceramah PAS untuk mengkafirkan UMNO

ialah ayat dalam surat al Maidah, ayat 51 bermaksud;
“Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan orang Yahudi dan Nasrani itu
sebagai ketua sebahagian yang lain. Sesiapa di kalangan kamu yang menjadikan mereka sebagai
pemimpin, maka sesungguhnya ia jadi golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi
petunjuk kepada orang yang zalim”.

Ayat dalam surah al-Maidah, ayat 57 bermaksud; “Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan (pemimpin atau ketua) orang yang menjadikan agama kamu sebagai ejekan dan permainan, daripada ahlil kitab yang sebelum kamu dan (jangan kamu jadikan) orang kafir sebagai ketua dan takutlah kepada Allah, jika kamu sungguh-sungguh orang beriman”.

Ayat dalam surah Ali Imran, ayat 188 pula bermaksud; “Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu ambil sebagai sahabat setia lain daripada golongan kamu; mereka itu tidak henti-hentinya berikhtiar menarik kecelakaan keatas kamu, mereka itu suka apa yang menyusahkan kamu. Sesungguhnya kebencian telah terbit dari mulut mereka itu, tetapi apa yang tersembunyi dalam hati mereka itu adalah lebih besar. Kami telah terangkan tanda-tanda kepada kamu, jika kamu (mahu berfikir)”.

Ayat dalam surah al-Nisa, ayat 144 bermaksud; “Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan orang kafir itu sebagai ketua (pemimpin); padahal mereka itu bukan dari kalangan Mukminin; apakah kamu mahu mangadakan satu alasan yang nyata bagi Allah buat (menghukum) kamu?”.

Ayat dalam surah Ali Imran, ayat 119 bermaksud: “Ingatlah! Kamu ini mengasihi mereka itu sedangkan mereka tidak mengasihi kamu dan kamu percaya kepada seluruh kandungan al-Quran sedang mereka apabila bertemu denganmu mereka berkata: ‘Kami beriman’, tetapi apabila berpisah, mereka gigit jari-jari mereka kerana marah bercampur benci kepada kamu. Katakanlah kepada mereka: ‘Matilah kamu bersama kemarahanmu itu’, Allah mengetahui apa yang terkandung dalam dadamu”.

Ayat dalam surah al-Nisa, ayat 139 yang bermaksud; “Berilah khabar kepada orang munafiq, iaitu orang yang mengangkat orang kafir sebagai pemimpin – bukan dari kalangan Mukminin. Patutkah mereka mencari kemuliaan daripada mereka itu? Sesungguhnya kemuliaan itu semuanya bagi Allah”.

Ayat dalam surah al Nisa, ayat 141 yang bermaksud; “Allah sekali-kali tidak memberi jalan bagi orang kafir untuk menguasai orang-orang mukmin”.

Dan juga ayat dalam surah al-Taubat, ayat 23 bermaksud; “Wahai orang-orang beriman, janganlah kamu mangambil bapa-bapa, saudara-saudara kamu menjadi pemimpin, jika mereka memilih kafir daripada iman. Sesiapa mengangkatnya menjadi pemimpin di kalangan kamu, nescaya dia adalah orang yang zalim”.

Itulah antara ayat-ayat Quran yang sering dibaca dan dijadikan sandaran oleh penceramah Pas untuk mengatakan Umno kafir? Ayat-ayat inilah juga menjadi perisai untuk memperkasakan Pas dari dicerobohi ansir luar

APAKAH MEREKA TIDAK TERFIKIR YANG UMAT ISLAM ITU BERSAUDARA, APAKAH TIDAK DI TERIMA LANGSUNG BACAAN TAHLIL, DOA OLEH AHLI UMNO UNTUK AHLI-AHLI, PARA PEMIMPIN DAN PENCERAMAH PAS YANG MENINGGAl..APAKAH DOA DARI KARPAL SINGH, LIM KIT SIAU DAN GUAN END ITU LEBIH DITERIMA....

mail lambong said...

UMNO KAFIR DISEBABKAN CARA HIDUP MEREKA MENOLAK ISLAM TIADA KENA MENGENA BERKAWAN DENGAN ORANG KAFIR.

TABUAN GUNAKAN AYAT AL-QURAN TETAPI MENGGUNAKAN HURAIAN DAN PEMAHAMAN YANG SALAH DAN SESAT.

TABUAN PATUTNYA PERGI BERGURU DAHULU SEBELUM MENJADI MUFTI SESAT.

mail lambong said...

ISLAM BUKANNYA AGAMA DAN IBADAH

ISLAM ADALAH CARA HIDUP DAN AJARAN.


JIKA DIKATAKAN AGAMA MAKA TIADA BEZA ISLAM DENGAN AGAMA-AGAMA LAIN.

JIKA DIKATAKAN IBADAH MAKA TIADA BEZA DENGAN IBADAH-IBADAH AGAMA YANG LAIN.

YANG DIKATAKAN ISLAM ITU ADALAH CARA HIDUP ORANG ISLAM ITU SENDIRI BERSERTA DENGAN AJARAN DARI AL-QURAN DAN RASUL

tabuan said...

faizal kau baca dengan lutut..aku tulis tu sebab dulu Para pemimpin PAS yang baca dan kata kat UMNO...lani depa la jadi pencacai kepada orang kafir laknat DAP...

Kau tengok bila adun padang serai letak jawatan PAS bagi jawatan exco kat cina...

maka elok lah engkau bersama pencaci PAS yang lain kencing dan suluh muka sendiri...kalau tak puas hati juga minum air kencing tsb...

ironseven said...

tabuan,
pandainya kau copy dan paste terjemahan ayat2 tu. tapi sayang islam kau hanya setakat copy paste. no iman! engkau dan pemimpin kesayangan kau tolak al-quran padahal permulaan kitab al-quran disebutkan 'kitab ini (al-quran)' sbg kitab yg memberi petunjuk kpd yg beriman (allah tak sebut kpd yg islam). sygnya aku tak nampak bukti kesungguhan iman kau. hanya islam pada nama melayu (ada jugak melayu yg murtad, jgn lupa!).

kau lupa dan buat2 tak nampak ayat2 lain yg menyeru kebaikan dan mencecah kemungkaran.

apa punya islam kau ni. mungkin juga kau dah buang iman kau mcm pemimpin2 kau buat dgn mengamalkan islam hadhari. mungkin pintu hati dah ditutup allah. semakin bodoh dan sengal hujah2 kau. bertaubat la sebelom kau mati tanpa iman!!!!

sudah-sudahlah nak menyesatkan org2 yg ada akal. biar kau sorg je lah yg sesat dan tak berakal.

ironseven said...

tabuan,
aku dah kata dulu org2 bukan islam jadi KAFIR HARBI sbb umno memburuk2kan islam dan menakot2 org2 bukan islam. itu era 60an-90an. hujah2 pas masa tu adalah relevan pada masa tu. skrg org2 bukan islam sudah ZIMMI dan sanggup terima PAS dan perjuangan islam PAS. cuma umno yg dari dulu, kini dan selamanya menolak islam dan iman, tolak ajaran quran, halalkan zina, rasuah, maksiat.

itu pon kau tak nampak. sudahlah bodoh, sengal pulak tu. cetek dan rendahnya tahap kau berpikir. otak kau mungkin kat lutut, ataupon di bawah tapak kaki.

YG PASTI UMNO MENGASINGKAN ISLAM DAN IMAN, MENGHALALKAN MAKSIAT DAN YG LAGHO, PERSENDA DAN MENGHINA ALLAH, RASUL, AL-QURAN DAN HUDUD!

tabuan said...

ironseven..siapa yang menentukan seseorang beriman atau tidak..siapa yang menentu seseorang berdosa atau tidak, siapa yang menentukan seseorang itu masuk syurga atau neraka...siapa wahai ironseven...

Bukan Tok Guru...dan bukan nya dengan menjadi memangkah PAS aku akan dapat semua itu wahai saudara ku ironseven...

itu semua kerja tuhan, kerja Allah swt..maka jgn lah saudara sibuk nak ambik kerja Allah swt..untuk menilai manusia..

wahai ironseven..sekiranya berat amalan kepada kebaikan maka masuklah syurga jika berat kepada keburukan kemungkaran maka masuk neraka...

ironseven said...

TABUAN, AKU MMG TUNGGU KAU RESPOND,

allah menentukan dosa, pahala, syurga, neraka. TAPI KAU HARUS INGAT! allah mengutuskan rasul2 bersama2 mereka ada 5 kitab termasuk al-quran. allah dan rasul memberi ingatan dan peringatan tentang dosa, pahala, syurga, neraka melalui al-quran dan hadis. macamana seseorg tu boleh dpt dosa (contohnya berzina, rasuah, syirik, minum arak, derhaka ibu bapa, etc), dan bagaimana seseorg buleh masuk syurga (beriman BUKAN hanya beragama islam!)

allah suruh kita percaya kpd qada' dan qadar. kita ni ikot ahli sunnah wal jamaah BUKAN QADARIAH atau MUKTAZILAH! allah bagi kita akal dan iman utk kita pilih nak syurga ke neraka ke, dosa atau pahala. so, pilihan di tangan kita. KITA MENENTUKAN, ALLAH MENGGANJAR ATAU MENGHUKUM atas apa yg kita pilih!

dari hujah2 kau mmg clear kau mengasingkan islam dan iman. pegi la belajar agama tinggi2 lepas tu masuk balik blog ni dgn hujah2 yg ilmiah dan tidak menyesatkan!

isa_ys3 said...

jangan lupa ye lagi lima hari harga minyak naik.....
sokonglah "bn kroni didahulukan rakyat dibebankan"

dewatawanberapi said...

ironseven bongok,
apa ko ingat puak2 pas ni semua beriman...asal pangkah pas terus punyai iman...memang kau ni bodoh sombong...

sedap2 kau kata orang lain mempersenda dan hina Allah...cakap kena ada bukti...

sapa yang kata Allah juga maha samseng???
sapa yang kata Allah mencarut???

jawab dulu...tengok

ironseven said...

dewata,
kau cari la ayat2 pedas dan keras allah dalam al-quran. pegi la baca quran. ayat2 seperti CELAKA, LAKNAT, berlunggok2 dlm quran.

kau pegi kelantan sembang2 dgn org sana apa maksud ungkapan dan istilah SAMSENG atau MENCARUT dalam dialek kelantan.

hang pon pi la ikot tabuan belajaq agama tinggi sebelom nak berhujah. jangan la menyesatkan. sesungguhnya yang menyesatkan itu tempatnya di neraka (allah kata bukan aku kata ya...)

dewatawanberapi said...

99 sifat allah...takde pon maha samseng...

ironseven said...

aku tak kata puak2 pas semua beriman. yg aku kata UMNO asingkan iman dan islam. buktinya?
1. islam tapi makan rasuah dan politik wang
2. islam tapi zina dan halalkan zina
3. islam tapi hina quran dan hadis
4. islam tapi hina nabi
5. islam tapi tolah al-quran sbg hukum perundangan

banyak lagi. malangnya engkau yg bongok!

ironseven said...

dewata kata,
"99 sifat allah...takde pon maha samseng..."

apa punya sengal mamat ni. maksudnya, kalau kau nak tunjuk samseng, allah tu lagi samseng. bererti kalau kau rasa kau hebat dan kuat sangat nak jadi hero kampong kau, allah tu lagi hebat, lagi kuat, lagi hero!

bodoh! rendahnya tahap pemikiran.

dewatawanberapi said...

2. islam tapi zina dan halalkan zina

sapa halalkan zina...umno???
habaq mai...

isa_ys3 said...

dewata kata,
"99 sifat allah...takde pon maha samseng..."



memang sengal sorang ni moga dibuka pintu hatinya yang tertutup tu..

tapi syaratnya cuba cari dan tgk
"Tuhan Samseng - Haji Hadi jawap Zam" dalam youtube...

renungkanlah

dewatawanberapi said...

5. islam tapi tolah al-quran sbg hukum perundangan

nak tanya sikit...kelantan dan kedah guna perundangan ape ye???

isa_ys3 said...

dewatawanberapi said...
2. islam tapi zina dan halalkan zina

sapa halalkan zina...umno???
habaq mai...

August 26, 2009 6:02 PM

-------------------------------------

lagi sengal lima kawan bagi tapi satu je dia tanya..kalau lima2 tanya bolehlah kata masih tak tau atau tak sedar yang umno ni camne..ni dia mengiakan yang umno ni teruk tapi masih nak pertahankan..kalau fakta takpe tapi auta yang dia bagi

dewatawanberapi said...

macamana pulak orang islam yang kata TIDAK SALAH orang kafir hina islam...

apa hukum untuk manusia macam ni????

isa_ys3 said...

jangan pamerkan kebodohan ko..siapa yang menghalang kerajaan pas kelantan dan terengganu melaksanakan undang2 hudud?tak sedar ke ko ada undang2 yang menyekat hudud ni?

dewatawanberapi said...

siapa boleh menyekat undang2 Allah...umno??? tak tau pulak aku yang umno ni maha samseng...maha berkuasa...

ironseven said...

dewata,
sudah terang lagi bersuluh. kan ke sorg menteri pompuan umno tu menghalalkan zina?
perlembagaan pas adalah quran. pas tak pernah tolak al-quran malah berusaha melaksanakannya walau diugut oleh umno. umno lagi terok, bukan saja tak mau guna quran sbg asa perundangan, tapi dihina dipersenda hukum islam.

maksud nik aziz adalah TIDAK MENGHAIRAN kan kalau bukan islam hina islam, tapi amat hairan umno yg mengaku islam menghina al-quran dan islam.

moga dibuka pintu hidayah pada kau dewata sebelum ajal menjemput kau!

lagi buat2 tak nampak...

dewatawanberapi said...

setau aku yang menghalalkan zina ni tak lain dari...nik ajis

dia kata tak apa eli berzina dengan lelaki muslim...sebab eli bukan islam

dewatawanberapi said...

ironseven,

setau aku mashitah tu tak kata 'menghalalkan' zina...yang dia kata 'dimaafkan'...ko nampak perbezaan ke tak???

dewatawanberapi said...

mula2 kata TIDAK SALAH...alih2 ubah TIDAK MENGHAIRANKAN...lepas kena hentam...

dah nyanyuk le tu...

dewatawanberapi said...

adios...

goku ssj3 said...

oi dewatababi...aku tgk ko mmg xfhm dgn sume kenyataan tok guru..ko pegi kaji dlu dialek2 klate..si eli tu kafir..kalo dh kafir wat baik ke jht ke mane tmptnye?bodoh..!!!lelaki islam tu yg hrm berzina nate...

dewatawanberapi said...

goku ssj3,

mu ni isle ke kapir?
aku pun boleh maki kau...goku babi...mak bapak kaupun babi...

amacam...
nak main maki2 belajar dengan aku dulu...

dewatawanberapi said...

goku ssj3...memang babi kau nih...

dewatawanberapi said...

maki orang memang mudah bro...
orang berbudi kita berbahasa...

zali said...

dewata cakap yang betul...yang awak
nak maki hamun apasal plak goku ssj3?

kimak punya goku ssj3

tu tok guru awak tu masa jadi
peon...amenda kerjanya masa free?

main sabun!

jiwakita said...

salam...


Apa nak dihairankan..bagi PAS totok nie..Tuan guru dah bagi greenlight
masuk syurga..

Maki-hamun ke,putar belitke memang dah
terlekat kat kepala..apa yg dia peduli..jawaplah sendiri diakhirat nanti.

BUkan hanya kata-kata,malah dari penulisan itupun wajip minta maaf
kat orang dikata...minta ampun dan
bertaubat pada ALLAH tak mencukupi...

fikirlah sendiri..

aiman said...

salamsejahtera.saya gembira sangat bila BN kalah,lebih lebih lagi bila calon itu dari MELAYUMNO.

Adi Satria said...

Baguih la tu...

Boleh la Khalifah tu tunggang unta kayu tu tiap2 hari...

Aku pun tumpang gembira tengok.

Perawi said...

Kesian surau UMNO dikampung aku tak bersembahyang Terawikh kerana Iman tak datang, gara-gara hajatnya tak sampai...Permatang Pasir, Gagal lagi: 7 PR = 1 BN

Kita tunggu diParlimen Rompin pula, mungkin BN boleh menang dan boleh tebus kemaluan....sebab dulu majoriti banyak....sembang ahli surau UMNO.

Perawi said...

Penduduk Kadazan Batang Aii - tuntut janji utk bina jalan, dll bagi penuhi janji semasa kempen dulu, kalau tidak BN boleh jalang

Perawi said...

Aku rasa org Serawak pun nak Jalan juga takut rembakan sibujang senang...kita pakat beralih angin kePakatan Rakyat..(Pakat dulu, Rakyat Maju). Lepas ini rakyat tiada lagi makan siput babi & sakit perut kerana tak makan saur seperti diceritakan Berita TV3 minggu lepas. Duduk menumpang setor buruk org. Merdaka 52 Tahun, macam ini ada ke? Hasil bumi negara disapu, Income tax kita dibalun. Untuk rakyat NO (UMNO)

Perawi said...

Wolf....ade lagi menyalak. Ingat ke dah mampus, sebab kalah teruk. Ini mesti tuannya pukul kerana tak pandai jaga pengundi

Perawi said...

Selamat istihar bubar Dun Perak, Terengganu (Pak Deris peteh keting, Mat Said)& Serawak (dah sampai masanya)

Perawi said...

tabuan said...take beer!!! take bear!!!

Pas menentang penjualan arak terutama Hassan Ali

Bee end berjuang utk menjual arak. Bodohnya binatang ini.

Mesra Sokmo said...

wolf said...
Yang paling lawak ada fatwa baru dari Kahlifah Umar Guan Eng...

"Siapa pangkah UMNO, batal puasa"

Mana ada bukti....? wolf pandai menyalak je...

aiman said...

PAS relevan sepanjang zaman,melayumno masih di zaman kesultanan melaka. simbol PAS,bulan.simbol melayumno keris tak ada sarung.setahun ada 12BULAN(bukan keris).berpuasa di BULAN ramadhan.cuba anda tukar BULAN dgn keris.(berpuasa di KERIS ramadhan),tak kena kan.sekarang keris orang tak pakai la.kalau ada sarung boleh gak buat pameran kan muzium.kat kampung aku keris tak ada sarung ni diaorang buat cari cacing aje utk memancing.ini komen anak saya yang di tadika.saya cuma sampaikan khas untuk si wolf,sebab IQ dia sama cam budak tadika

aiman said...

pilih pakatan rakyat anda PASti DAPat KEADILAN

Mesra Sokmo said...

tabuan said...
joe lenon sila kau baca ayat ni...umno ikut ajaran tuan gurukul lerr..

1."Bagi penjualan arak, ia hanya dibenar jual oleh orang bukan Islam kepada golongan itu sahaja, kerana jika ia diharamkan sudah tentu menyulitkan orang bukan Islam untuk menikmatinya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 19 November 1992.

2."Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembagunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?" - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994

Bodohnya binatang tabuan, itu sedutan Utusan Meloya..entahnya fitnah dan tokot tambah aje.

Semalam dah jawab..duit bunga bank perdagangan, tabuan bagi makan anak ke? sebab tu anak tabuan bebal makan duit haram.

PeRWiRa_aDiL said...

Hahaha bodohnye komen tebuan ni, ko ingat ko pandai tapi sebenarnye menampakkan kebodohan ko lagi...
Pegi skolah dulu blajo, jgn main behujah ikut pandangan sendiri aje...
Lu klaka la beb, budak skolah lg ke?

habibRMC@yahoo.com.my said...

tak hiran kalau orang kafir menghina islam

yang sangat menghirankan kalau orang islam menghina agama dia sendiri

TAHNIAH Ust.Salleh Man diatas kemenangan dipermatang pasir

kesian UMNO....
duit berjuta2 ditabur
jentera kerajaan pun digunakan
fitnah pun dah ditabur
TV pun digunakan
ugut pengundi dah dibuat
kelab2 penyokong dah digunakan SPR,POLIS,SPRM
pencacai2 kat atas pun dah bantu
JANJI DAH 52 TAHUN DIBUAT

Pun masih kalah juga

Najib kata dia tahu sebabnya kenapa umno kalah

TPM kata petugas PAS tahan pengundi umno

UMNO PUKUL ORANG LEPAS TU DIA PULAK YANG MENANGIS

kesian...

orang makin lama makin pandai

umno pulak kerjanya asik nak bodohkan rakyat

UMNO BOLEH MENANG KALAU RAKYAT YANG BODOH LEBIH RAMAI DARI YANG PANDAI

Mesra Sokmo said...

tabuan....said

PAS menjual agama....? tidak setelah 52 tahun merdeka. UMNO masih terus ideal bodoh mengkianati islam. Islam jadi ugama dagang, tak kuat/lemah. Maka timbul PKR bagi gabungan padu utk kuatkan Islam dinusantara dgn kembali bertenaga dgn PR.

Isya'Allah org 1Msia akan tahu erti sebenarnya Islam. Dulu UMNO kata Islam kerat kemaluan/kotel. org bukan islam jadi takut itulah sesatnya hadhari & merosok nama islam

APAKAH MEREKA TIDAK TERFIKIR YANG UMAT ISLAM hadhari ITU BERSAUDARA?

APAKAH TIDAK DI TERIMA LANGSUNG BACAAN TAHLIL, DOA OLEH AHLI UMNO UNTUK AHLI-AHLI, PARA PEMIMPIN YANG MENINGGAl..kalau dah tolak kitab Allah & hukumnya...faham sendirilah

APAKAH DOA DARI KARPAL SINGH, LIM KIT SIAU DAN GUAN END ITU LEBIH DITERIMA....itu kena tanya Marina Mahathir. Mahathir nazak sakit jantung semua ugama bermunajat...tuhan mana yg diterima doa, aku tak tahu..che dek hidup lagi

Mesra Sokmo said...

TABUAN PATUTNYA PERGI BERGURU DAHULU SEBELUM MENJADI MUFTI SESAT.....malu aku

Mesra Sokmo said...

tabuAn

adun padang serai letak jawatan PAS bagi jawatan exco kat cina...takkan tak dok lansung

7 PR : 1 BN = adilkan???

Naruto Sensei said...

Keh keh keh Pencacai UMNGOk dah panas dah pasal mereka ni dah tewas berpuluh2 kali..

Ceh hujah bukan main pasal Islam padahal semuanya pencacai penyokong puak munafik UMNGOk he he..

macam Dewata tu tak yah layan le.. nak tunjukkan hujah bagusnya supaya org semua lupakan kekalahan memalukan UMNGOk he he..

Yang penting UMNGOK semankin kusut dan malu dikalahkan bertubi..

Yang pentying UMNO akan kecundang pula di Kubunya di Seputih nanti InsyaAllah..

Puak2 penyokong Munafik UMNGOk cakap le apa yang kamu nak cakap.. Gerakan PR sekarang dah berjalan untuk hancurkan PArti munafik tertua di Negara ini ha ha ha..

Nak sebat orang pun tak berani nak buat cerita lebih je pasal Islam ...

Sampai 52 tahun memerintah tukang sebat Syariah pun takde.. maknanya selama hari ni peminum arak yang ditangkap tu hukumannya macam mana ye..

Cis Munafik UMNGOK... Bila kita bercakap pasal tarbiah macam2 UMNGOK cakap pada kita .. sekarang bila kena batang hidung mereka baru UMNGOK nak bercerita pasal Tarbiah penting..

Pigidah..ikut nasihat Yahudi memang macam tu kalau tak takkan Syarikap Apco Yahudi tu boleh dapat job jadi penasihat Si Najib Murujib tu he he

Laknat le puak2 nih..

Naruto Sensei said...

Pertubuhan Freemason di Malaysia adalah didaftar di bawah Akta Pertubuhan 1966. Pada tahun 1977 ia mempunyai 55 perkumpulan (lodges) dan 2,984 ahli.
Malah ketika menjawab soalan Tuan Guru Nik Abdul Aziz (PAS-Pengkalan Chepa) di parlimen pada 25 Oktober 1978,

Datuk Husein Onn berkata Kerajaan hingga kini tidak bercadang untuk mengharamkan pertubuhan (Freemason) itu

walaupun mengakui ianya bercanggah dengan aqidah Islam dan ramai golongan elit dan berpengaruh dari kalangan umat Islam negara ini yang menyertainya.


Freemasonry serta tunjang Zionisme telah lama bertapakdi Malaysia. Freemasonry dikatakan telah berselindung di sebalik gerakan keagamaan di Malaysia. Hakikatnya,mereka membawa masyarakat ke arah kebebasan serta kehidupan anti-Tuhan.
Kajian secara terperinci perlu dilaksanakan terhadap kewujudan Freemasonry diMalaysia.

Ini lah buktinya Kerajaan bersekongkol dengan Yahudi laknatullah pergerakan yang menyembah Syaitan Lucifer...

Pencacai UMNGOK korang ni lah askar upahan Yahudi dan pemusnah Islam..

Sokong UMNGOk BN ertinya Sokong Yahudi Dan Penyembah Syaitan Lucifer..

Naruto Sensei said...

Sejarah di Malaysia.
Sekitar tahun 1930 - 1950 Freemason pernah mendapatkan penganutnya
daripada murid-murid nakal Malay College
KualaKangsar,Perak yang sering melanggar peraturan.

Golongan pelajar ini telah bertemu dengan seorang British setiapkali mereka 'mencuri keluar' dari asrama. Mereka sentiasa berlindung di rumah warga British tersebut dan disanalah
mereka didekati oleh Freemasonry.

Warga British berkenaan merupakan penganut veteran Freemasonry dan dia memperkenalkan anak-anak muda tersebut kepada gerakan rahsia itu dari A hingga Z.
Kebetulan,diMCKK sendiri terdapat golongan pengajar yang kebanyakannya warga Britain ketika itu merupakan pengikut Freemasonry.

Fakta atau cerita ini adalah sedikit gambaran kepada bertapaknya Freemason,Zionismedan Yahudisme di negara kita.Umat Islam perlu sedar bahwa 'iblis berjanji merusakkan
manusia' bererti setiap daripada kita tidak akan terkecuali...sumpah Freemason
juga berbunyi sama dengan sumpah iblis itu.
Wallahua'lam

Sumpah Syaitan Lucifer..

Mesra Sokmo said...

dewata ....ambil gambar eli, dah kira berzina batin. Ehhh..guru mana engkau belajar. Pok Loh hadhari...sesa lagi menyesatkan

Naruto Sensei said...

Ketika pemimpin UMNO heboh memfitnah DSAI pengkhianat kerajaan, Kera jaan Msia pimpinan, Najib Razak, mnjadi antara pelanggan awal APCO Worldwide, sebuah firma perunding antarabangsa yg dikuasai Yahudi.

Kera jaan UMNo-BN telah mmberi kontrak bernilai jutaan ringgit kpd APCO utk syarikat Yahudi itu sebagai penasihat Najib mengenai imej beliau yg tercalar di dlm dan luar negara.

Sykt milik Yahudi itu juga akanmenjadi penasihat utama kpd duta baru Malaysia ke AS Jamaludin jarjis. Najib telah merestui pelantikan APCO setelah menghadapi krisis keyakinan terhadap kepimpinannya berikutan tuduhan yg mengaitkan beliau dgn skandal pembunuhan warga Mongolia , Altantuya dan rasuah komisen pembelian senjata semasa beliau Menteri Pertahanan..

Presiden merangkap Ketua Pegawai Eksekutif APCO, Margery Kraus mengumumkan pada 10 Ogos lalu bahwa syarikat yg dipimpin oleh Yahudi itu akan membuka pejabat baru di Malaysia bulan depan.Beliau turut mengesahkan APCO akan mmberi sokongan kpd duta Msia di AS bagi mengukuhkan komunikasi strategik di peringkat global.

Paul Stadlen yg sebelum ini bertugas di London bertindak sebagai pengarah urusan di M alaysia bagi membaiki pengurusan hubungan media dan reputasi antarabangsa Malaysia menurut laman web firma itu.

Antara pegawai kanan APCO ialah bks duta Israel ke Jerman, Shimon Sten, pakar polisi ekonomi dan hub antarabangsa Israel dan bks ahli lembaga pengarah Yayasan Jerusalem..

Seorang lagi peg. Kanan APCO ialah Itamar Rabinovich , bks duta Israel ke AS..Kepentingan Najib akan dipantau oleh Pengurusan APCO yg turut merangkumi John W Magaw. Magaw pernah berkhidmat sebagai pengarah Agensi Perisikan AS dan Pengarah Biro Alkohol, Tembakau , Senjata api dan Bahan letupan, selain menjadi ejen khas dlm Biro Sekuriti Presiden.

APCO yg bertindak mmberi nasihat dlm aspek politik, perdagangan, kewangan dan kumpulan media ditubuhkan pada 1984 dan berpangkalan di AS.

Sila rujuk di apcoworldwide.com utk keterangan lanjut dan gambar!!

Naruto Sensei said...

Tak Percaya.. Baca ni pulak dari APCO

APCO Worldwide Opens in Malaysia
Firm to assist new Malaysian government in strengthening communication

Hong Kong (August 10, 2009) – APCO Worldwide, continuing to broaden its activities in Asia, is opening a new office in Kuala Lumpur, Margery Kraus, president and chief executive officer, announced today. Among the office’s first clients is the Government of Malaysia under the government of Prime Minister Najib Razak.

“Malaysia continues to demonstrate that it is a major player in Asia, one of the great manufacturing nations for electronics and a sophisticated participant in global markets across many sectors,” said Kraus. “APCO’s ability to leverage strategic communication capabilities across borders mirrors the kind of leverage Malaysia has achieved in its approach to business and trade, making this a natural location for our expansion.”

One of the first clients of APCO’s new office will be the Malaysian government, which is retaining APCO to assist in evaluating its capabilities to communicate through new media. APCO will also assist the Malaysian government’s new leadership by sharing recent developments in strategic communication undertaken by governments in Europe, North America and Africa. Separately, APCO will be providing support in Washington, D.C., to Malaysia’s ambassador to the United States.

Naruto Sensei said...

ooi puak2 pencacai UMNGOK lepas ni satu hujah korang pun Naruto anggap Jijik saja..

Bertopengkan Manusia tetapi penyokong Yahudi penyembah Syaitan Lucifer..

Jangan bercakap pasal Islam kalau selama 52 tahun ni UMNGOK hanya mainkan Isu sahaja melaksanakannya langsung tiada..

Buktinya apabila selama 52 tahun tukang sebat Syariah pun Malaysia tiada..

Pigi dahhh... Makan le duit haram UMNGOk tu bior bebal sampai ke tua nanti.

Lepas ni kalau kezaliman UMNGOK kena keatas batang hidung kaum kerabat kamu sendiri tanya diri kamu sendiri atas kesilapan yang kamu semua lakukan.. Jangan Nak melalak je nanti.

Mesra Sokmo said...

tabuan said...siapa yang menentukan seseorang beriman atau tidak..BILA TERKELUAR DARI AJARAN ISLAM, CONTOH SEMBAH TUGU NEGARA

siapa yang menentu seseorang berdosa atau tidak..GARIS PANDUAN SUDAH ADA, LIHAT SENDIRI, AL QURAN & HADIS, QIAS, ULAMAK, UMARAK....BUKAN IKUT PENGASAS HADHARI

siapa yang menentukan seseorang itu masuk syurga atau neraka...DENGAN IZIN ALLAH, TAPI PERANGAI AHLI SURGA & NERAKA, SUDAH NAMPAK PD SESAORG.

Bukan Tok Guru...dan bukan nya dengan menjadi memangkah PAS...KALAU HAYATI ADA KAITANNYA JUGA. PILEHAN TERBAIK PAS > UMNO.

aku akan dapat semua itu wahai saudara ku ironseven...KITA TUNGGU

itu semua kerja tuhan, kerja Allah swt..maka jgn lah saudara sibuk nak ambik kerja Allah swt..untuk menilai manusia....TANDA - TANDA AHLI SURGA/NERAKA SUDAH BANYAK KITAB, BOLEH REFER SENDIRI.

wahai ironseven..sekiranya berat amalan kepada kebaikan maka masuklah syurga jika berat kepada keburukan kemungkaran maka masuk neraka...MASUK SURGA DGN RAHMATNYA. MATI SYAHID PUN AHLI NERAKA...SEBAB NAK TUNJUK AKU GAGAH, DEMI WANITA DLL...IKUTI BANYAK DLM KISAH NABI.

SELAGI KITA MUKMIN @ TIDAK TERKELUAR DARI ISLAM ADALAH BERSAUDARA.

NABI MUHAMMAD SAW BERSABDA "UMAT KU AKHIR ZAMAN PAGI ISLAM, PETANG KAFIR, MALAM BERIMAN" AKU HANYA ORG BELAJAR, SALAH TOLONG PERBETULKAN

Mesra Sokmo said...

HABIS LAGI DUIT RAKYAT 1MSIA ... JADILAH BERI SOKONGAN KPD BN ... MINYAK NAIK LAGI....1 SEPTEMBER

bakmaipungkoq said...

Woi, woi,

Korang ni posa ke dak? Gaya ckp mcm tak posa ja. Jika posa, pabila sampai waktu berbuka nnt, apa yg kamu dapat hanyalah lapar dan dahaga saja.

Sebenarnya UMNO dan PAS + PKR semuanya NGOK. Takut kpd bayang2 sendiri !!

bakmaipungkoq said...

Dipetik dari Malaysiakini :

".....Sementara itu, Azizan berkata majlis angkat sumpah pelantikan Lim Soo Nee untuk mengisi jawatan exco yang kosong itu, akan diadakan minggu depan...."

....................................

Kesian Melayu, tak ada ke ADUN Melayu yg layak untuk gantikan exco tu..Melayu mmg hobi dia "menggadai", manggadai apa saja.

Naruto Sensei said...

Perlancongan tu pun nak di perkauman kan juga ke..?

Cara macam tu kamu posa tak nih..?
Dah malam le .. takkan tak buka lagi.. he he

fitflex said...

dah xdak org melayu lg ke utk lanik exco??semua pi bg kat cina hindu.buduh punya melayu.tgk cina salleh man menang pun x bg exco,tu maip nasib baik kena islam.klu x yg maip tu pun dia bg kat cina.

Mesra Sokmo said...

pihak Kementerian Dalam Negeri hari ini telah merampas penerbitan sulong majalah kartun terbaru "Gedung Kartun" yang diterbitkan oleh kartunis terkenal Zunar (gambar).
Menurut saudara Zunar, majalah tersebut telah pun mendapat kelulusan KDN. Oleh itu beliau merasakan bahawa tindakan merampas majalah sulong "Gedung Kartun" itu adalah kerana ultra-sensitif pihak-pihak tertentu yang tidak senang dengan mesej dan lakaran yang diterbitkan.
Majalah kartun pertama berbentuk satira politik tempatan itu dalam penerbitan sulongnya mempunyai lakaran "seseorang" sedang mengibar bendera sempena sambutan kemerdekaan Ogos ini. Cuma masalahnya "seseorang" itu terkibar bendera "Mongolia", bukan bendera Malaysia. Almaklumlah di Malaysia ini perkataan "Mongolia" tersangatlah sensitif, walaupun aiskrim "Magnolia" masih terselamat dari sepak terajang KDN!
Walaupun terkilan dengan rampasan tersebut, saudara Zunar melihat rampasan tersebut membawa rahmat kepada majalah tersebut. Ini adalah kerana di Malaysia akhir-akhir ini, kalau nak cepat terkenal atau popular, buatlah apa saje asal kena tangkap dengan polis atau SPRM, pasti akan melonjakkan nama seseorang dengan cepat. ramai pihak mengenai keujudan majalah "Gedung Kartun" ini. Semacam mane meletupnnya novel Shahnon Ahmad "Shit" tahun 1998 apabila dirampas

Mesra Sokmo said...

ADILDAH TU

7 PR = 1 BN

Mesra Sokmo said...

NAMAKAN SEMUA EXCO KEDAH, BARU BOLEH KOMEN

Mesra Sokmo said...

Semalam Presiden MCA merangkap Mentari Pengangkutan Dato' Seri Ong Tee Keat telah memfailkan saman terhadap Datuk Seri Tiong King Sing berkaitan isu PKFZ.
Saman difailkan melalui peguamcara Tetuan Tan, Goh & Associates difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di Kompleks Mahkamah Jalan Duta menuntut gantirugi sebanyak RM500 juta serta permohonan maaf secara terbuka daripada Datuk Seri Tiong.
Saman ini difailkan apabila Datuk Seri Tiong, Ahli Palrimen Bintulu yang juga Ketua Backbencher Be End mendedahkan kepada umum bahawa beliau telah membayar wang sebanyak RM10 juta kepada Dato Seri Ong Tee Keat. Ini diikuti oleh kenyataan Pengarah Urusan Kuala Dimensi Sdn. Bhd. Mohd Faisal yang mendakwa Dato' Seri Ong telah menggunakan kemudahan penerbangan jet peribadi milik mereka sebanyak empat kali.
Dakwaan dan pendedahan ini adalah sangat serius kerana Datuk Seri Tiong adalah juga Pengerusi Eksekutif syarikat Kuala Dimensi Sdn. Bhd. yang telah mendapat kontrak bagi pembinaan Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) dibawah bidangkuasa Kementerian Pengangkutan.
Dato' Seri Ong dalam samannya antara lain mendakwa pendedahan yang dibuat oleh Datuk Seri Tiong adalah cubaan untuk menghalang siasatan dilakukan terhadap Kuala Dimensi Sdn. Bhd. yang menimbulkan kontorvesi berikutan dakwaan rasuah, salahlaku dan salahguna kuasa membabitkan berbillion ringgit wang rakyat.
Saya hairan mengapa sehingga hari ini pihak berkuasa saperti Polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia masih membisu dan tidak mengambil segera tindakan yang konkrit. Alasan lapuk yang diberi kononnya perkara ini sedang disiasat oleh Public Account Committee (PAC) Parlimen yang dipengerusikan oleh YB Dato' Seri Azmi Khalid.
Pada saya ini dua isu yang berbeza. PAC tidak ada kuasa pendakwaan, ia sekadar melapur kepada Parlimen untuk tindakan lanjut. Apa yang berlaku sekarang ini mempunyai unsur-unsur jenayah. Samada Dato' Seri Ong Tee Keat telah melakukan jenayah rasuah dan salahguna kuasa, ataupun Datuk Seri Tiong telah melakukan penipuan dan "peras ugut halus" terhadap seorang Menteri Kabinet.
Saya percaya kalau yang terlibat ini adalah pimpinan Pakatan Rakyat, sudah pasti Polis Raja Di Malaysia dan SPRM akan melompat-lompat menghunus keris karat masing-masing.
Dan yang paling malang Timbalan Presiden UMNo Tan Sri Muhyiddin Yassin boleh menasihatkan kedua-dua pihak supaya menyelesaikan "perbalahan mereka secara senyap-senyap"!?
Ini bukan soal perbalahan parti komponen, ini soal wang rakyat yang bernilai berbillion ringgit telah disalahgunakan. Rakyat berhak mengetahui kebenaran dan melihat tindakan segera dan tegas diambil tanpa sebarang kelengahan lagi. Oleh itu saya mendesak supaya pihak berkuasa tidak lagi bermain aci-cop dengan rakyat, tetapi mengambil tindakan segera untuk mengembalikan hak rakyat kepada rakyat!

fitflex said...

apa pun nak tanya dulu kpd semua penyokong anwar tu.apa hukum si nuar tu main fitnah je radzi lunas??
bulan posa pun anwar main tibai je sapa yg x mau ikut dia.

si zul kulim tu dah bgtau jelas pasal radzi tu.so org2 pr buleh nilai sendiri la nuar tu mcm mana...
----------------
http://zul4kulim.blogspot.com/2009/08/yb-radzhi.html

Naruto Sensei said...

fitflex

Ceh mamat ni bila Ust Zul komen pasal yang baik kamu ambik guna jadi modal ..

Bila yang tak baik kamu tak mau pulak guna.. Cis ajaran sekerat nih..

Aku nak tanya kamu le Apa hukum lak memfitnah Tuan Guru dengan putar belit ayat2 dia tu..

Dah kalah tu kalah jelah banyak lak politik . Bulan Posa pandai je cakap org lain yang kamu sendiri pun sibuk kain orang je.

fitflex said...

naruto said
--------------------
Perlancongan tu pun nak di perkauman kan juga ke..?

Cara macam tu kamu posa tak nih..?
Dah malam le .. takkan tak buka lagi.. he he
================
ni lah bodoh nama dia.lgsung x rasa apa2 bila jawatan penting yg melayu pgg pi bg saja kat cina buta2.awat dah abih ka org islam smp kena bg kat kafir??dah xdak ke islam dlm pr yg buleh amik jawatan tu??

tgk cina jika exco tu org mereka,pasti mereka pertahan jgn bg kpd melayu x kira le pas ke pkr ke.lgsung x percaya kat melayu.melayu pr je duk bangga dgn sokongan cina hindu,smp lupa golongan nilah yg akan menindas melayu bila mereka berkuasa penuh kelak..

fitflex said...

ok,hukum putar belit tu haram lah.

so skrg ko jwb lak anwar ni mcmmana??radzi umum kuar je,xdan mlm nuar terus fitnah dia.layak ke dia jd ketua pembangkang??dgn jd ketua pembangkang secara automatik dia jd kepala kpd nik aziz ngan hj hadi.layak ke dia jd ketua??

fitflex said...

zul tu pun komen pasal slngor darul takebeer.
ko setuju x???

Naruto Sensei said...

Setakat Jawtan dah lama tergadai ke Tangan UMNGOK le mangkuk

roh_insan said...

SEKADAR RENUNGAN.
(tdk bkn berniat utk menujukn tulisan ini kpd mane2 pihak.)

Apepun Mazhab dlm dunie ni semue nye berpegang kpd satu perkare,Al-Quran n Hadith,malah ape kaum sekali pun akan menggune n mentafsir pd per,yg same,Al-Quran n Hadith.

Masalah terbesarnye semue kaum n Mazhab mengaku mereke lah ahli Sunnah,n kaum mereke lah yg di masukkn kedlm Syurge,tdk yg lain.

Make berlakulah tuduh menuduh dgn hujah2 dalil yg juge diambil dr kitab yg same,jd sdh tentulah tdk ade kesudahan bilemane semue puak akn membentangkn DALIL2 mereke dgn kefahaman masing2,ape yg malang nye bile hujah itu tdk berdasarkn kpd Sanat guru2 yg Mursik yg mane akhirnye membawe kpd percakaran yg berpanjangan.

Al-Quran itu bersifat Ijmal,utk mencari maksud tersirat perlu berpandukn Hadith,tetapi Hadith itu juge bersifat Ijmal,make utk mancari maksud tersirat WAJIB merujuk kpd Guru2 yg Mursik,sesaorang yg tdk mengambil ape2 FAEDAH diatas ILMU yg diajar nye.(Ulamak Sodiqin)

Kesan drpd kurang kefahaman tentang Agama make terjdlah doa mendoa yg buruk2 keatas satu2 pihak yg kite anggap tdk mengikut Islam,sdgkn tanpe kite sdr kite juge msh tdk sempurne.

Cube kite same2 rujuk didlm Hadith Jibril,bagimane Nabi menyebut tentang ape itu Agama.Nabi menyebut dlm Agama itu TERKANDUNG 3 PERKARE.
1. IMAN.
2. ISLAM.
3. EHSAN.
Dan Nabi menyebut WAJIB menuntut kpd ketige tige ilmu ini,malah tdk sempurne iman andai tertinggal pd slh satu Ilmu tersebut.

Dgn itu kite perlu tau ape Ilmu nye didlm Iman,Islam n Ehsan agar kite dpt melihat dgn sebenar-benar lihat akn KEBESARAN TUHAN,krn apebile di sebut akn name ALLAH itu make terlihat kpd NYA 4 per,iaitu,Zat,Sifat,Asma' n Afal,n setelah melihat kpd 4per, ini dgn terang n nyate br lah mereke itu digelar sbg ORG2 YG BERIMAN.

Mentauhidkn Allah atau mengesekn Allah terletak kpd 4per,tersebut dgn keadaan benar2 faham,n tdk kpd per,2 yg lain,wlu pun sehingge menghitamkn dahi akibat kesan solat.Dan dlm 4per, inilah yg akn membebaskn INSAN itu drpd melakukn Syirik kpd Allah.

Nabi telah pun memberi amaran," Wlu sebesar Bkt Uhud pun pahale amal Ibadah kamu andai terdpt wlu sebesar zarah kamu mensyirik kn Allah make terbatal seluruh amalan kamu"

Hari ini kite berpuase,ramai yg menjge adap2 puase hingge tdk ternampak kpd per,2 yg boleh membatalkn puase,tetapi kite tdk sdr adekah kite telah bebas dr melakukn Syirik,n Syirik yg paling bahaye adelah Syirik halus lg tersembunyi,yg Nabi dah sbt seperti semut hitam diatas batu hitam di mlm yg gelap kelam,dah tentu kite tak nampak,klu Gajah sekali pun kite tak akn nampak dlm gelap tu,inikn semut.

Bkn kah andai kite msh melakukn Syirik kpd Tuhan makenye yg kite dpt hanye lapar,penat n dahage??.

Kpd blogger elok kite hentikn tuduh menuduh n caci mencaci,sdh2 lah tu,dikesempatan yg ade ini adelah lebih elok kite memperelokkn diri kite dahulu,terutame dlm bab yg PALING PANTANG BG TUHAN,iaitu Syirik,yg membawe makne kpd menyekutu,mendue n menyamekn Allah dgn sesuatu yg lain.

bakmaipungkoq said...

Salam semua,
Ambillah sedikit masa dan renungi kata2 dibawah :

Melayu itu indah bangsanya,
Hebat tamadunnya,
Taat pada agamanya,
Setia pada rajanya,
Hormat pada yang tua.

Melayu itu baik pekertinya,
Kaya budayanya,
Berwarna-warni sejarahnya,
Indah bangsanya.

Melayu nampak lembut,
Tetapi dalamnya keras,
Nampak bersopan,
Tetapi dalamnya tegas.

Namun Melayu mudah lupa,
Bangsanya pernah dihenyak,
Agamanya pernah dipijak,
Dek kerana raja yang alpa,
Dan pemimpin-pemimpin yang derhaka.

Melayu mudah lupa,
Dulu bangsanya petani dan nelayan,
Kini menjadi akauntan,aktuari,arkitek,hartawan dan angkasawan.

Melayu itu pernah kaya raya,
Pernah juga bangsanya papa kedana,
Sirih dijunjung,Raja dipelihara,
Walaupun keris dihunus,
Bangsa lain tetap dipelihara.

tabuan said...

kahkah..tak kisah kalau kalah pon..yang tak perlu bertanding lompat pulak ..macam kat kedah...bila dah lompat ramai la pemimpin khawarij@PAS kata dia ni bermasalah....woit bangkai kalau busuk dari perut, kepala turun ke ekor.....kalau kepala dah lebih tahap bangkai mcm mana dengan ekor...kahkah buduh PASBERG..take beer..take beer...

aku pesan kat kau org jangan la dok ambik kerja tuhan untuk menilai manusia..korang buat kerja korang sudah...

Saudara korang si HUSAM MUSA pon korang dah tak boleh nasihat, perbuatan nya menyangahi agama, percaya cincin keramat, bagi rasuah..mengapa tak percaya tanya editor siasah ni..saudara MSO..tak percaya lagi baca dairy maya...

Itu belum si Nijar yang dok gila jawatan MB, berguling atas jalan, bersidang bawah pokok tu...siap bertafakur pegang lilin...merantapi teoh mati..

Hassan ali pulak, boleh la tunjuk tera pinjam undang-undang yang UMNO buat..tahun 1995..BUAT UMNO NAK BUAT UNDANG_UNDANG INI SEKIRANYA UMNO MENOLAK ISLAM....bengong puak PASBERG...
kalau tidak pasti hassan Ali akan tunduk rukuk dan sujud pada ronie..

bakmaipungkoq said...

"....pihak Kementerian Dalam Negeri hari ini telah merampas penerbitan sulong majalah kartun terbaru "Gedung Kartun" yang diterbitkan oleh kartunis terkenal Zunar (gambar)...."

....................................
Yg ni tak patut la. Kalo Melayu tu, cekap betui depa nak serbu. Tu akhbar Cina yg putar belit, menghasut, perkauman dan bla,bla, bla..apsal tak seghebu? Dh berapa lama depa buat kerja ni? Depa buat takpa, Melayu tak boleh. Tp yg Melayu ni pun satu juga, takkanlah PM pun nak p pemain kot. Awat tak p buat kat yg suka putaq belit tu. Melayu, melayu..Tak gheti nk letakkan keutamaan !!

bakmaipungkoq said...

NAMAKAN SEMUA EXCO KEDAH, BARU BOLEH KOMEN

....................................

Nk komen apa eh, dh post Melayu, awat bagi kat depa tu. Baik hati sungguh, no. Gadai, jgn tak gadai. Kata orang pandai, diri sendiri pun sama ja. Melayu semua sama la!!

checkmate said...

apapun sahabat umno sekalian..
org yang wajib di persalahkan dalam kekalahan BN ialah

MUHYIDDIN YASSIN...

cuba berlagak hero nak
halau najib dari kerusi perdana menteri...

PAK LAH MUHYIDDIN DAH HALAU...
SKANG NAK PANCUNG NAJIB PULAK

senjakala said...

UMNO=SARKIS

bakmaipungkoq said...

"....Saya percaya kalau yang terlibat ini adalah pimpinan Pakatan Rakyat, sudah pasti Polis Raja Di Malaysia dan SPRM akan melompat-lompat menghunus keris karat masing-masing.
Dan yang paling malang Timbalan Presiden UMNo Tan Sri Muhyiddin Yassin boleh menasihatkan kedua-dua pihak supaya menyelesaikan "perbalahan mereka secara senyap-senyap"!?....."

..................................

Tang ni aku setuju sungguh, eh. Mana bole lagu tu. Kenalah teluih. Kalo semua nk simpan dalam kelambu ja, abislah negara.

bakmaipungkoq said...

Apsal tak lantik si zul kulim tu ja jadi exco. Dia tu semua ada. Takut kat dia ka. Jgn dok canteh dia pulak!!

PAS-PKR-DAPigs said...

Bagus nya kau orang semua ni, bertengkar ber maki2 an dalam hari baik bulan baik ni.

Berhujah macam sangat alim, keluar semua ayat2 dan tafsir koran, ape bendanya ni.

Sudah2 le tu, tukar topik yang baik dan lemah lembut pula. Tak rugi ape2 pun.

bakmaipungkoq said...

"....tgk cina jika exco tu org mereka,pasti mereka pertahan jgn bg kpd melayu x kira le pas ke pkr ke.lgsung x percaya kat melayu.melayu pr je duk bangga dgn sokongan cina hindu,smp lupa golongan nilah yg akan menindas melayu bila mereka berkuasa penuh kelak.."

.....................................

Hak ni aku sokong penuh eh apa fitflex dok kata tu. Betui la tu. Melayu ni tak abih2 dgn baik hati dia. Sampai negara dh nk tergadai pun depa masih dok nglamun lg. Sedaq la sikit hoi. Nasib baik bolan posa, kalu tak aku dh maki abih dh eh..

bakmaipungkoq said...

"....Setakat Jawtan dah lama tergadai ke Tangan UMNGOK le mangkuk.."

...................................

Betui jugak tu lebai. Pd aku rumusannya dua2 sama ja, 2 x 5. Jgn nk tuduh menuduh. Melayu mmg tak sedaq kat dighi.

bakmaipungkoq said...

roh_insan,

hang kata tu betui habih eh, itu bukan hanya sekadar renungan TETAPI sepatutnya itulah yg kita HAYATI dlm hidup yg hanya sementara ini.

PAS-PKR-DAPigs said...

Pencacai UMNO tak payah le ngamok2 sane sini, sebeno nya kamu kena pebetoi kan UMNO tu dulu.

Sebeno UMNO ni dah ada banyak yang tak betoi, dah henyut benyut sana sini.

PAS, PKR dan DAPigs sebeno nya tak salah ape2, deme tu memang parti lawan - sifat lawan ni memang begitu. 'lawan tetap lawan'.

Unknown said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
1. Bersedia kepada semua penyokong parti di Malaysia ni. Tahun-tahun nak menghampiri PRU13 akan berlaku banyak pilihan raya kecil. Banyak juga isu-isu besar berlaku nanti yang menjadi tarbiah kepada kita semua dalam menilai kebatilan dan kebenaran. Apabila berlaku isu tersebut nanti maka cepat-cepatlah kita menyuluhnya dengan mata hati dan akal, jangan menyuluh dengan mata emosi dan nafsu. Bagi yang menyintai kebenaran akan melihat seribu macam hikmah di sebalik isu tersebut. Pohonlah taufik dan hidayah kepada Allah agar ditunjuk pada jalan yang lurus dan jalan kebenaran.
2. Hayati kitab Mukaddimah oleh Ibnu khaldun tentang teori kejatuhan sesebuah bangsa dan tamadun. PRU13 adakah ia nanti merupakan saat keruntuhan BN? Tanda-tandanya sudah banyak yang jelas. Jika benar, maka eloklah para pemimpin BN memuhasabah diri untuk membaiki kerosakan yang ada dalam parti mereka. Sebagai tamsilan, Keruntuhan Kerajaan Saba kerana kealpaan mereka menyelenggara empangan Ma'arib sehingga mereka tidak sedar tikus-tikus telah lama menebuk dan merosakkan bahagian-bahagian dinding empangan tersebut sehingga ia pecah dan runtuh yang mengakibatkan banjir besar dan memusnahkan sama sekali kerajaan tersebut.
3. Kebangkitan PR dilihat sebagai gelombang yang bakal membesar menjadi mega tsunami yang akan memusnahkan kegemilangan BN pada PRU13 nanti.
4. Begitu juga, kebangkitan Islam sudah pun dapat disaksikan berlaku di seluruh dunia ini. Perkara ini sudahpun diakui oleh kuasa Barat. Menyedari hakikat inilah Barat yang diketuai oleh AS telah cuba menyekat kebangkitan tersebut dengan membuat pelbagai fitnah kepada para pejuang Islam dan negara-negara Islam. Kebangkitan itu juga sedang berlaku di negara kita. Barat memang percaya dan yakin dengan sabda Rasulullah bahawa Islam akan bangkit semula pada akhir zaman nanti. Mereka sedar kebangkitan itu tidak dapat dihapuskan, cuma apa yang mereka lakukan sekarang ini hanyalah langkah-langkah untuk membendung sahaja agar kekuasaan islam itu lambat berlaku. Dan ada satu hadis mengatakan islam itu akan bangkit dari sebelah timur. Adakah timur yang dimaksudkan itu rantau alam Melayu ini? Akan wujudkah sebuah empayar Islam MelayuRaya hasil penggabungan Malaysia, Indonesia, Brunei, Filipina, Selatan Thai, Singapura dan kampuchea? Nampaknya bunga-bunga kebangkita itu memang sudah ada dan sedang berlaku di negara kita. Alhamdulillah, kesuburan Islam di Malaysia setakat ini masih selamat dan dipelihara Allah dari gangguan kuasa-kuasa besar Barat. Rugilah kalau kita tidak menyertai atau memberi sumbangan kepada saat-saat kebangkitan itu. Lagi rugi kalau kita pula yang menjadi penghalang dan pencerca kepada kebangkitan tersebut. Wallahualam.

dewatawanberapi said...

Berita Harian Khamis 27 Ogos 2009.

Nik Abdul Aziz Nik Mat antara tiga terbunuh dalam nahas jalan raya...

khairil izwan said...

selamat menunaikan ibadah puasa..

Puak2 Umno bersabarlah di atas kekalahan korang..hikhikhik..dulu pas je selalu kalah dan kami bersabar..sekarang belajarlah daripda kekalahan...hikhikhik..

yeye..UMNo kalah lagi..

tabuan said...

kalau nak baca lebih sila ke blog zaid "aku pon melayu"

Malah, dari peringkat tertinggi PAS pula, Timbalan Presidennya Nasharudin Mat Isa mendesak kerajaan supaya mengekalkan hukuman rotan terhadap seorang wanita Islam yang didapati bersalah minum beer. Pemimpin PAS itu merasakan itulah cara terbaik untuk menunjukan amalan Islam kepada dunia.
. Orang orang “kafir” di Barat yang mendalam ilmu “jurisprudence” hukum mereka, selalunya tidak mengenakan hukuman berat kepada orang yang melalukan kesalahan buat kali pertama, kecuali bila menerima hukuman mandatori. Mereka mengambil kira fakta lain dalam pertimbangan mereka bagi pesalah kali pertama, terutama bagi yang orang yang telah mengaku secara sukarela bahawa mereka bersalah. Dalam kes wanita Islam itu, dia telah pun mengaku salah dan menyesali perbuatannya. Setahu saya cerdik-pandai agama Islam juga banyak bercerita tentang firman-firman Allah yang menggalakkan kita supaya memaafkan orang yang sedar perbuatan salah mereka.

Dalam hal ini saya menganggap tindakan dan kenyataan Perdana Menteri supaya hukuman rotan ini digunakan sebagai langkah terakhir atau “last resort” adalah wajar dan berpatutan. Ingatlah Islam bukan agama birokrasi; ia penuh hikmah dan kebijaksanaan. Kalau tidak masakan tamadun Islam begitu gemilang dan dihormati dunia pada suatu masa dahulu. Jadi saya harap Mahkamah Syariah di Pahang tak payahlah tunggu pesalah membuat rayuan; mereka ada kuasa untuk menyemak dan mengkaji semula keputusan mereka, sama seperti mahkamah-mahkamah lain di dunia ini

roh_insan said...

bakmaipungkuq..

"...dlm hidup yg hanya sementara ini..."

Seluruh umat Islam percaye hdp ini hanye sementere,malah agama lain juge mempercayainye,cume masalah sementere itu bg aku hanye masalah yg kecil,ade cerite yg lebih besar dr sementare itu,cube kite lihat maksud sbnr tentang ayat ini.

"...Dan tidak kehidupan dunia melainkan permainan yang sia-sia dan hiburan yang melalaikan: dan demi sesungguhnya negeri akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Oleh itu, tidakkah kamu mahu berfikir?..."

[Al-An'am : ayat 32]

Yang kite tengkarkn,yg kite perjuangkn,yg kite pertahankn bkn ke semue tu ddk nye dlm Dunie ini??, n segalenye hanye berupe game n melalaikn,kecuali org2 yg bertaqwa.

Persoalan nye adekah kite benar2 bertaqwa??,bilemane kite didatangi kabaikkn n kebahagiaan kite bersyukur,kite kate itu KETENTUAN ALLAH pd kite,tetapi bile kite ditimpe kerugian atau kecelakaan atau yg tdk memihak kpd kite make kite akn menyalahkn org lain yg menjadi punce keadaan tersebut.Kite dah tak nampak kerje Tuhan lagi.

Dari Abu Al-Abbas Abdullah b. Abbas r.a berkata : Suatu hari aku berada di belakang Nabi s.a.w. lalu beliau bersabda, " Hai Anak, aku ajarkan pada mu beberapa kalimat : Jagalah Allah, nescaya Dia akan menjaga mu, Jagalah Allah nescaya Dia akan sentiasa bersama mu. Bila kau meminta sesuatu, mintalah kepada Allah & bila kau minta pertolongan kepada Allah, ketahuilah jika semua umat manusia bersatu padu untuk memberikan suatu kebaikan kepada mu nescaya mereka tidak dapat melakukannya kecuali dengan sesuatu yang telah ditulis oleh Allah bagi mu dan jika semua umat manusia bersatu padu untuk mencelakakanmu nescaya mereka tidak dapat mencelakakanmu kecuali dengan sesuatu yang telah ditulis oleh Allah bagi mu. Pena telah diangkat dan catatan telah kering " Hadith Riwayat Tarmizi..

Klu dilihat pd hadith ini mampu ke satu2 parti,atau satu2 kaum,atau satu2 puak utk membinasekn atau membangunkn manusie,seperti yg didakwe mereke,terutamenye umno yg mane hari ini dgn penuh banggenye mendakwe telah berjaye membangunkn bangse Melayu,n inilah yg TGNA kate Khafir.(kaenat)Apepun inilah kehidupan di Dunia,(game)yg akn sentiase berbalah hingge ke hari kiamat.Kecuali...

pungkouq...bulan2 posa ni tak teringin ka nak tukaq nama.

mail lambong said...

aku dah menanam kan ke dalam minda aku bahawa UMNO adalah YAHUDI

buat baik macam mana pun..UMNO tetap YAHUDI..

zali said...

terutamenye umno yg mane hari ini dgn penuh banggenye mendakwe telah berjaye membangunkn bangse Melayu,n inilah yg TGNA kate Khafir.

tak logik!

hanya kerana mendakwa 'telah berjaya membangunkan bangsa melayu' nik lajis kata umno kapir?

habis tu di mana letaknya syahadah kami yang kami ucap saban hari dan malam?

siapakah nik lajis yang boleh membatalkan syahadah orang umno?

zali said...

faizal...

tanam tebu tumbuh tebu
tanam cili tumbuh cili
tanam jagung tumbuh jagung

tanam fitnah pasti akan tumbuh fitnah jugak...

tu pasal awak ni perangai makin teruk..makin selekeh..makin serabut..makin serabai..makin menyonyot..

tak suka yahudi tapi tanam sikap yahudi yang dengki..iri hati..tak puas hati..memberontak..kimak..

fitflex said...

roh insan,
umno bukan bangga dakwa buat kemajuan.cuma mereka x dak modal lain nak jaja,so lepa jaja lah bawa kemajuan.

begitu jugak pas,dulu duk jaja islam.lepas dah kawan dap kena ikut dap,x bunyi sgt le nak buat islam tu.
sebab tu pmtg pasir isu yg timbul x abih2 peribadi rohaizat tu je.korg perasan x??
depan org kpg,time kutbah leh le ckp islam sbb dap xdak.time naik pentas ceramah dgn guan eng,serang calon bn jela.islam simpan dlm poket dulu...

mail lambong said...

haaaaa ini sebab UMNO kalah...

1. tak solat

2. mencarut d bulan puasa

3. pelekeh melayu ISLAM (kena faham)

4. tak ajak pemuda2 g solat, tp bnyk habiskan masa huhahuha sj...

5. slogan PEJUANG2 ISLAM korang main2'n
dulu PAS : TAKBIR!!!
skrg PAS : T*******R...

6. majoriti bloger x sembahyang, mcm mana ALLAH nk buka ptunjuk broooo hoi.......(bloger kena main peranan penting sama dlm dunia IT) bahlol2 al malikul sembab

"banyak lg nk cita, sbb aku berada d whiteHOUSE BN dua hari...aku smpat brjmpa dgn blogger2 UMNgOk smua ni"

* dah ada ust mai pon, tp x reti nk ajak semua g solat berjemaah, tp masih dgn hal duniawi sj....

* mmg patot kalah pon....

mail lambong said...

fitflex aku sarankan kau pergi bunuh kaum lain selain melayu..

dah sesat sangat kau tu fitflex..

kau nak jadi yahudi ke..

yahudi memang laa tak nak bangsa lain memerintah..

mail lambong said...

aku nak bgtahu yang fitflex memang tak cerdik..

pulau pinang tu peratusan cina lebih tinggi dari melayu memang laa cina boleh menang kalau mengundi..

takkan cina nak undi umno yahudi tu...

fitflex ni nak join yahudi juga ke

roh_insan said...

zali..

tak logik!

hanya kerana mendakwa 'telah berjaya membangunkan bangsa melayu' nik lajis kata umno kapir?

...................................

Aku tdk nyebelahkn Nik Aziz,n aku pun bkn ahli Pas,tp pd yg benar aku kene kate benar.

Aku cadangkn zali fahami dulu ape maksud SIFAT KAENAT,setelah faham maknenye InsakAllak kamu akn faham istilah khafir itu.

Aku tak penah dengar pun Nik Aziz membatalkn syahadah org2 umno.Lg pun ape nak dipedulikn andai ade org yg kate syahadah kite terbatal sdgkn kite tau ape yg kite lafazkn.

Ape yg paling malang bile kite sendiri tdk tahu n memehami berape rukun syahadah itu.N ade ke sempurne syahadah kite klu rukun syahadah pun kite tak tau berape n tak tau bgi mane nak menjagenye.

Kite terlalu bnyk berbicare bab ranting,bab pokok kite sering terlepas.

zali,asal aku juge umno totok,aku antare ORG TERKUAT di Bhg aku.dulu bertan-tan matrik aku memaki hamun Nik Aziz,klu setakat maki pungkouq tu kecik je,sehinggelah aku terjumpe SIFAT KAENAT,aku doa kn kamu jg akn terjumpe.Carilah org2 yg A'rif yg bkn dlm Umno n bkn dlm Pas supaye kamu adil.

mail lambong said...

cina pun pandai undi calon-calon yang bersih dari PAS dan PKR..

melayu aje bodoh undi perompak dan pelacur bangsa seperti calon-calon UMNO.

teruskan lah idea yahudi kamu tu fitflex..

fitflex said...

peratus tinggi??lu penin ke faizal??
chek balik berapa % peratus cina.dan aku x cakap pun pasal peratus cina.yg aku bgtau memang x kempen pun pasal islam di pmtg pasir.duk serang peribadi je.beza sungguh pas zaman ust fadzil dgn zaman skrg...

pas memang x nak jaga melayu pun.sebab tu x kesah exco melayu baik2 pi bg kat cina.bodoh betul sebab dgn pi bg kat cina sedikit sebanyak cina tu buleh bantu musuh2 islam.

ni faizal hg pi habag kat hassan ali,dr ahli pas ke??pas x penah nak jaga melayu pun.yg dr pi jd exco adat istiadat melayu tu buat apa??mau x hg bgtau??

roh_insan said...

fitlex..
"..umno bukan bangga dakwa buat kemajuan.."

....................................

Aku tak tau kedudukkn kamu dimane didlm Umno tu,Pemimpin?,Pengikut Setie?,Penyokong Setie atau Ahli Biase.

Tentang diri aku mse dlm Umno dulu,aku pemimpin,aku pengikut setie n aku penyokong setie,n aku bkn ahli biase,mlh aku digelar dgn jolokkn PANGLIME PERANG di Bhg aku.(Pakaian Umno)

Ape hujah yg aku n BOS aku tak bawe satu Melaya ni,malah sehinggekn disebut klu TDK KRN UMNO M'sia ini dah tentu pape kedane.

Ape hujah kamu andai PR memimpin M'sia make akan membatalkn seluruh cukai2 import kerete luar Negare,maknenye Toyota,Honda,Nissan n yg lain2 akn terjual dgn harge di bwh 100k.??

fitflex said...

oh,roh insan ni bekas org umno.so skrg ko org apa??kuar umno sebab ikut si nuar tu ke???

klu ko nak tau,aku org pas.dari merdeka lg mmg kwsan kpg aku semua pas.memang x penah pun aku skg umno.dan sebab pas lah aku byk ikuti politik.
tp semua tu dulu lah.sebab aku tgk pas ni bila join dap hilang abih roh islam dia.nak jaga pakatan,islam letak tepi.dgn umno lantang marah sebab x laksana islam.tp dap hina islam pas mana yg tegur??adalah 2-3 org.yg lain pi mana abih??

x kesah le pas nak join dap ke mca mic ke,tp bila mai isu kepentingan islam,pas patut bela lah.ni diam sbb nak jaga pakatan.x betullah mcm tu.
dan buleh tgk biadapnya dap lgsung x hormati pas.x puas hati kuar terus.hina islam.rampas balik arak.
bila mai umno,hentam gila2.

aku tnya ko lah,jika si sharizat tu ada klip video mcm si eli tu,sudah pasti pas desak dia smp letak jawatan.
tp bila geng sama pakatan si eli tu ada klip video,kenapa pas x desak letak jawatan??ini isu moral.boleh ke pas bekompromi lg??


pas bawaan dia islam.tunjang dia hudud,qias,ijma' ulamak.
tp tgk kelakuan2 pemimpin2 pas kini semua takut mempertahankan islam bila berdepan dap.

mail lambong said...

fitflex semakin terserlah dengan sifat-sifat yahudi nya..

mail lambong said...

fitflex semakin sesat dengan 1malaysian ala najibtuya

fitflex said...

hg melalak apa lg faizal...

mail lambong said...

fakta peratusan mengikut kaum di pulau pinang
* Cina: 635,500 (42.5%)
* Melayu: 612,300 (41.0%)
* India: 148,000 (9%)
* Lain-Lain:
Bumiputra Bukan Melayu: 5,600(0.38%)

mail lambong said...

saya menyeru kita hidup dengan aman sesama kaum..jangan ikut dakyah sesat yahudi malaysia.

mail lambong said...

Kuda Perang, Rabu, 2009 Ogos 26

Dalam akhbar HARAKAH bertarikh 30 Syaaban – 2 Ramadhan 1430/21 – 23 Ogos 2009, saya tertarik dengan dua fakta yang ditulis oleh Mohamed Hanipa Maidin dalam artikel beliau bertajuk “Sejak bila Umno tidak hina Islam.” Ia berbunyi seperti berikut:


i) Ucapan Dato’ Rais Yatim di Hotel Equatorial, Bangi semasa merasmikan seminar Inter Faith Commission (IFC) antara lain menyatakan (dalam bahasa Inggeris) yang terjemahannya:


“(Dalam masyarakat majmuk) tiada orang yang boleh mendakwa bahawa agamanya adalah agama terbaik dengan mengenepikan agama-agama lain kerana dengan mengatakan demikian akan memusnahkan prinsip persamaan (agama) dan prinsip kemanusiaan.”

roh_insan said...

oh,roh insan ni bekas org umno.so skrg ko org apa??kuar umno sebab ikut si nuar tu ke???

.....................................

Kah..kah..Ape maksud kamu " kuar umno sebab ikut si nuar tu ke???"

Kamu je yg tau ape yg didlm isihati kamu,andai soalan biase n tak punye ape2 niat atau skdr nak tau bagus..

Tetapi andai soalan kamu itu ade berniat sindiran atau bersangke - sangke itu ddk nye didlm BERSANGKE,Bersangke ni hukumnye Syirik,(syirik halus)bile ade terdpt Syirik didlm diri maknenye terbatal seluruh amalan,n terjdilah ape yg dikate Nabi hanye lapo,penat n dahage sje yg didptnye.(Puase)

Isu eli n shahrizat tu jgn la kamu pedulikn,itu jauh sgt bg kamu,ape yg paling PENTING kamu kene tau dulu ape TANGGUNG JAWAP kamu di atas muke bumi ini.

mail lambong said...

ii) Dato’ Nazri Aziz pernah secara terang-terang di satu forum anjuran Majlis Peguam berkata Umno terpaksa menggunakan Islam kerana jika parti itu tidak berbuat demikian ia akan hilang undi kepada PAS.

mail lambong said...

Menyentuh tentang kenyataan Dato’ Nazri Aziz pula, yang secara terang-terangan berkata di dalam satu forum anjuran Majlis Peguam bahawa Umno terpaksa menggunakan Islam untuk meraih undi kerana bimbangkan kehilangan sokongan kepada PAS jika tidak berbuat demikian; maka jelas di sini bahawa Umno tidak menjadikan Islam ugama untuk mengabdikan diri kepada Allah SWT. Kenyataan ini mengesahkan bahawa Islam bukan menjadi landasan perjuangan Umno. Islam itu bukan “a complete way of life”. Sahlah dengan ini, Umno hanya menggunakan Islam untuk tujuan-tujuan upacara dan “ritual” semata-mata. Ugama Islam hanya sekadar untuk cari makan dengan mengekalkan kekuasaan? Jika timbul keperluan, Islam itu boleh diperalatkan. Yang penting ialah hegemoni dan kekuasaan politik.

fitflex said...

roh insan,,
Kah..kah..Ape maksud kamu " kuar umno sebab ikut si nuar tu ke???"

Kamu je yg tau ape yg didlm isihati kamu,andai soalan biase n tak punye ape2 niat atau skdr nak tau bagus..

Tetapi andai soalan kamu itu ade berniat sindiran atau bersangke - sangke itu ddk nye didlm BERSANGKE,Bersangke ni hukumnye Syirik,(syirik halus)bile ade terdpt Syirik didlm diri maknenye terbatal seluruh amalan,n terjdilah ape yg dikate Nabi hanye lapo,penat n dahage sje yg didptnye.(Puase)

Isu eli n shahrizat tu jgn la kamu pedulikn,itu jauh sgt bg kamu,ape yg paling PENTING kamu kene tau dulu ape TANGGUNG JAWAP kamu di atas muke bumi ini.

==============
tudia aku sekadar meneka je,jatuh syirik ke??
siap ada syirik halus lg.hari ni bru aku dgr ada syirik halus..


lg 1 kena atas pala hg,terus jgn aku pedulikan.tanggung jawab kita ialah pilih pemimpin2 yg ikhlas.so salah ke aku pertikai pas berkenaan isu eli tu??dan knapa ko nak elak isu eli tu??klu syarizat mesti ko jaja abih mntak letak jawatan.tp dah eli pun group ko,diam jela ek...

mail lambong said...

fitflex makin hampir ke sifat yahudi

mail lambong said...

fitflex makin keliru dengan islam hasil didikan yahudi malaysia(UMNO)

mail lambong said...

fitflex said

lg 1 kena atas pala hg,terus jgn aku pedulikan.tanggung jawab kita ialah pilih pemimpin2 yg ikhlas.so salah ke aku pertikai pas berkenaan isu eli tu??dan knapa ko nak elak isu eli tu??klu syarizat mesti ko jaja abih mntak letak jawatan.tp dah eli pun group ko,diam jela ek...
.........................................................................................
KALAU MACAM TU BOLEH LAA JABATAN AGAMA ISLAM HUKUM ELI YAA..BOLEH LAA DIA DIKENAKAN DENDA KERANA BERKHALWAT ..

BODOH PUNYA FITFLEX..KONSEP AGAMA PUN TAK FAHAM LAGI

mail lambong said...

SHAHRIZAT NGAN ELI NAK DIBANDINGKAN..

TAK ADA IDEA LAIN KE FITFLEX.. JANGAN LAH MEMPAMERKAN KEKURANGAN AKALMU FITFLEX..

AKU BAGI PERUMPAMAAN MUDAH..

KAFIR YANG BERZINA APA HUKUM DIA
ISLAM YANG BERZINA APA HUKUM DIA

JAWAB FITFLEX..SILA JAWAB

ironseven said...

zali,
aku setuju sangat dengan roh_insan. kita mmg tak sedar dan kdg2 buat2 tak sedar tahap keislaman dan keimanan kita.

allah dah ingatkan dalam quran (kitab panduan ygh tidak ada keraguan padanya pada yg beriman).

>Sesungguhnya Kami telah menurunkan Kitab Taurat, yang mengandungi petunjuk dan cahaya yang menerangi; dengan Kitab itu nabi-nabi yang menyerah diri (kepada Allah) menetapkan hukum bagi orang-orang Yahudi, dan (dengannya juga) ulama mereka dan pendita-penditanya (menjalankan hukum Allah), sebab mereka diamanahkan memelihara dan menjalankan hukum-hukum dari Kitab Allah (Taurat) itu, dan mereka pula adalah menjadi penjaga dan pengawasnya (dari sebarang perubahan). Oleh itu janganlah kamu takut kepada manusia tetapi hendaklah kamu takut kepadaKu (dengan menjaga diri dari melakukan maksiat dan patuh akan perintahKu); dan janganlah kamu menjual (membelakangkan) ayat-ayatKu dengan harga yang sedikit (kerana mendapat rasuah, pangkat dan lain-lain keuntungan dunia); dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang kafir< al-Maaidah 44

ironseven said...

>Dan Kami turunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab (Al-Quran) dengan membawa kebenaran, untuk mengesahkan benarnya Kitab-kitab Suci yang telah diturunkan sebelumnya dan untuk memelihara serta mengawasinya. Maka jalankanlah hukum di antara mereka (Ahli Kitab) itu dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kepadamu), dan janganlah engkau mengikut kehendak hawa nafsu mereka (dengan menyeleweng) dari apa yang telah datang kepadamu dari kebenaran. Bagi tiap-tiap umat yang ada di antara kamu, Kami jadikan (tetapkan) suatu Syariat dan jalan ugama (yang wajib diikuti oleh masing-masing). Dan kalau Allah menghendaki nescaya Ia menjadikan kamu satu umat (yang bersatu dalam ugama yang satu), tetapi Ia hendak menguji kamu (dalam menjalankan) apa yang telah disampaikan kepada kamu. Oleh itu berlumba-lumbalah kamu membuat kebaikan (beriman dan beramal soleh). Kepada Allah jualah tempat kembali kamu semuanya, maka Ia akan memberitahu kamu apa yang kamu berselisihan padanya< al-Maaidah 48

ironseven said...

zali,
kadang2 manusia tak sedar manusia sebenarnya mengkafirkan diri sendiri. tak payah tuduh nik aziz mengkafirkan org islam. kalau setakat islam pada nama, amalan tak jaga tak usahlah salah org itu org ini. salahkan diri sendiri je.

dewata,
umno mmg menghalalkan zina. tengok sajalah apa yg umno buat utk menghalalkan zina.
1. tukar zina kpd persetubuhan haram sbb nk jaga hati org kapiaq
2. menghukum bukan dengan hukuman yg allah perintah
3. tak ambil tindakan tegas dan serious kpd pelacur2 dan pondan2 serta pelanggan2 mereka.
4. buat kenyataan mengelirukan dengan mengatakan 'dimaafkan' kalau berzina dengan terpaksa.

kalau umno-bn mengharamkan zina sudah tentu msia akan bebas pelacuran.

mail lambong said...

mari kita lihat komen yahudi yang mengaku islam

http://duniacacamarba.blogspot.com/2009/08/video-isu-kartika-75-tolak-cadangan.html

ironseven said...

fitflex,

randahnya pengetahuan islam kau ye. mungkin aku boleh meragui keimanan kau jugak. kau pegi la baca kitab2 agama berkaitan syirik - pengertian, tanda2, ciri2, sebab2 boleh syirik.

dlm kes eli at least eli mengaku gambarnya DIAMBIL-CURI oleh seseorg (sampai skrg polis tak dakwa mamat tu ye? hairan la aku!!!),
syarizat pulak sampai la ni tak mengaku seleweng duit rakyat dan nikah lagi satu. dah tu pulak, dia dibackup oleh semua pimpinan umno (akhirnya muhyidin dan najib akui silap letak calon)

fitflex, kau jgn persoal hujah2 roh_insan tu la kang silap2 jatoh aqidah..

Dr Nik-On X-Ray said...

si zali ni bulan ramadhan yang mulia pun dia punya hati cukup kotor la. patut la imej dia letak pun tengkorak, sama taraf dengan dia - tengkorak ni hanya tulang yang tak ada maknanya....otak tak de, hati tak de, perut tak de, mata tak de, telinga tak de.
Ini contoh UMNO/BN yang akan tinggal rangka je, Insya AlLah.
Ada satu lagi malaun - tabuan, nanti kita sembur je dengan Ridsect.....memang kepala dan hati dia penuh najis sampai tak boleh nak nilai calon BN/UMNO kat situ, rakyat tak nak PEROMPAK

Dr Nik-On X-Ray said...

Tabuan buffalo (aka bahalol) nak petik kata-kata TG Nik Abd Aziz mengikut petikan dari Utusan Malaysia....sikit punya lawak da....otak dok mano mu ni.
Lain kali kalau nak ambik petikan TGNA, ambik la dari Harakah ke, Siasah ke, Buletin Keadilan ke... Utusan Malaysia ni hanya untuk kaum Melayu Plastik (UMNO) sahaja

tabuan said...

Apa yang seharusnya berlaku ialah arak haruslah di haramkan penjualannya secara menyeluruh terlebih dahulu kepada semua orang Islam. Masyarakat dan kerajaan juga perlu dididik supaya faham bahawa arak adalah haram di sisi agama Islam.

Menjalankan hukuman terhadap peminum arak tanpa menghapuskan puncanya – adalah seumpama menghadapi nyamuk Aedes dengan menamparnya sahaja, tetapi longkang-longkang dibiarkan berselerak sehingga menjadi tempat pembiakan nyamuk yang membawa denggi!

MalaysiaKini



---Jika mengikut petikan kenyataan Hj Hadi diatas, hukuman syariah keatas peminum arak tidak perlu kerana undang-undang Islam berkenaan penjualan arak masih belum dikuatkuasakan sepenuhnya.

Kalau begitu, terlepaslah si peminum arak tadi dari hukuman syariah ataupun terpaksa ditangguhkan kes hinggalah undang-undang Islam dilaksanakan secara menyeluruh di negara ini.

Ayat yang lebih mudah ialah, sementara BN memerintah negara, pesalah syariah hanya perlu dihadapkan ke mahkamah sivil bukannya mahkamah syariah kerana perlaksanaan hukuman di mahkamah syariah tidak memadai kerana undang2 islam masih belum dikuatkuasakan sepenuhnya.

Dan kalaupun Pas memerintah dan ditakdirkan Hj Hadi yang menjadi Perdana Menteri, belum ada jaminan untuk dikuatkuasakan sepenuhnya undang-undang Islam kerana jelas sekali yang DAP menolak sebarang cadangan berkenaan negara Islam.

Jadi, sampai kiamatlah isu pesalah syariah ini akan dibahaskan jika mengikut fahaman Hj Hadi.

Kepada Hj Hadi, janganlah semua isu dipandang melalui kacamata politik. Contohi lah Sahibul Samahah Mufti Perak yang telus kata-katanya.

Memalukan jika orang yang arif di bidang agama seperti Hj Hadi bercakap sedemikian rupa hanya semata-mata demi kepentingan politik

(dari blog pusakaayahanda)

roh_insan said...

Aduhai adek ku fitflex..

klu mengikut biodata kamu umur kamu br 25 th,msh jauh tertinggal ilmu kamu dgn perjuangan umno,tetapi yg menarik nye bintang kamu sme lak dg aku.hu..hu..(mase umur aku sebaye kamu mcm ni la jugak hujah aku,sprado beb..)

"..tudia aku sekadar meneka je,jatuh syirik ke??
siap ada syirik halus lg.hari ni bru aku dgr ada syirik halus..

...................................

Maaf dek,elok dulu kamu tinggal kn umno tu buat sementare wkt,pg cari Ilmu Tuhan dulu,meremang gile bulu rome aku bile kamu tak kenal n tak penah dengar Syirik halus,adus...silap hari bulan rukun syahadah pun kamu tak tau berape,ape tah lagi untuk menjage nye.

Dek.Ilmu yg paling tinggi di atas muke bumi ini adelah Ilmu tentang MENGENAL TUHAN,tak ade Ilmu lain selain dr tu,n Ilmu ni lah yg akn menentukan kamu tu ke syurge ke atau nerake.(tak perlu aku keluarkn dalil ni,nanti panjang sgt ko pun tak paham)

Tak pernah ke kamu dengar yg Syirik tu terbahagi kpd 3 bhg?,kamu pg tanye ust dek,ust umno pun tak ape,andai aku slh kamu tlg perbetulkn.

1. Syirik Jali,ckp Melayu nye
Syirik Nyate.
2. Syirik Khafi,ckp Melayu nye
Syirik Halus.
3. Syirik Khafi to Khafi,ckp
Melayu nye Syirik Halus
lagi Halus,atau juge di
sebut sbg Syirik Halus Lagi
Tersembunyi.

Syirik Jali bermaksud ape2 yg bersentuh dgn Tuhan.(nak hurai panjang)

Syirik Khafi ddk nye 10 per, didlm batang tubuh manusie,(termasuk bersangke,iri hati,fitnah,berbangge diri)n kamu kene ingat sifat iri hati itu bkn baru bagi manusie,semue manusie punye sifat itu,sbg contoh anak2 kecil yg iri hati bile kakak,abag,adek nye mendpt lebih dr die make anak itu akn komplain dgn kate2 sinonim yg kite biase dengan, " Kakak punye beso,adek punye kecik "(dgn lorat kanak2)ni siape yg ajar,adeke mak bapak ajar kecik2 dah iri hati.Berbohonglah kamu andai kamu kate kamu tak ade perasaan iri hati,cume kite Wajib tau bgi mane nak menghalang nye,andai tdk kite terlibat dlm MENSYIRIKKN ALLAH.

Syirik Khafi to Khafi juge ddk didlm batang tubuh manusie,n itu yg Nabi sebut "Ibarat Seekor Semut Hitam Diatas Batu Hitam dan Dimalam yg Kelam" tak terlihat oleh kamu n pasti kamu pijak semut tu selagi tak di tunjuk Guru2 yg Mursik.

...................................

kate fitflex lg..

"..lg 1 kena atas pala hg,terus jgn aku pedulikan.tanggung jawab kita ialah pilih pemimpin2 yg ikhlas.."

Dek,sekali lg hujah kamu ini menunjukkn kamu mmg tdk faham kenape kamu di lahirkn di atas muke bumi ini.Tanggung jwp kamu pd diri pun msh tak lepas,dgn Tuhan jauh sekali,ni kamu nak sibok2 pasal pemimpin.

Adeke kamu rase Tuhan lahirkn kamu di atas muke bumi ni sekadar utk kamu memilih pemimpin??takad tu je ke??,sie2 dek klu itu je tujuan kamu dilahirkan kedunie ini.

Dek,maaf klu tersinggung,bkn niat nak memperendahkn kamu,cume skdr menunjukkn jalan,ape pun atas kamu utk memilih,cume ingat lah pesan Nabi," Awal2 Agame itu mengenal Allah" n itulah Ilmu yg paling tinggi.

Tk kpd ironseven krn memahami,mdh2an kite tergolong didlm EHSAN TUHAN.

ironseven said...

TABUAN,

INI ayat sebenar hj hadi,

KUALA LUMPUR, 26 Ogos: Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang meminta pihak berkuasa tidak gopoh dalam pelaksanaan hukuman sebat ke atas Kartika Sari Dewi Shukarno sehingga memberi GAMBARAN SALAH terhadap syariat Islam.

Abdul Hadi mengulas isu hukuman ROTAN ENAM KALI ke atas Kartika, model sambilan yang didapati bersalah minum arak di sebuah hotel oleh Mahkamah Tinggi Shariah, Kuantan.

"Apa yang paling penting untuk difahami ialah cara sebatan yang dilaksanakan di dalam penjara sekarang adalah SANGAT BERBEZA dengan kaedah sebenar hukum Islam," katanya.

Di bawah hukum Islam, kesalahan meminum arak adalah diletakkan di bawah HUKUM HUDUD, iaitu satu hukum yang dinaskan mengikut Al-Quran dan Hadis Rasulullah s.a.w.

Jika bersandarkan kepada nas, maka hukuman ke atas peminum arak untuk penganut Islam setelah sabit kesalahan ialah sebatan antara 40 - 80 ROTAN jumlahnya, kata beliau.

Haramnya arak ini, katanya, adalah TIDAK MENGIRA TEMPAT samada restoran kecil atau besar, atau hatta di dalam rumah sendiri.

LAIN KALI TABUAN, AMBIK LA KESELURUHAN MAKSUD BERITA DAN CHECK SUMBERNYA. INGAT, ALLAH MENGINGATKAN DALAM QURAN SURUH CHECK BERITA2 YG SAMPAI DITAKUTI DIBAWA OLEH ORG2 FASIK.

Adi Satria said...

Faizal said...

KAFIR YANG BERZINA APA HUKUM DIA
ISLAM YANG BERZINA APA HUKUM DIA
====================================
Pandainya faizal...

Hukum zina 1 je la ngok! Haram dan berdosa besar...tak kira kau agama apa pun..

Ikut Quran la...tak kira kafir ke Islam...kenapa ada double standard?

Takkan halal kot bagi kafir..mangkok al-hayun betul la Faizal ni...

mail lambong said...

SORI SERIGALA

AKU TAK TERANGKAN DETAIL..INGATKAN PENCACAI UMNO NI CERDIK..

JIKA ORANG ISLAM DI MALAYSIA YANG BERZINA DIDENDA OLEH MAHKAMAH SYARIAH

ADAKAH ORANG BUKAN ISLAM JUGA BOLEH DIHUKUM DENGAN DENDA YANG SAMA

SEBAB TU AKU TIMBUL KAN PERKARA TERSEBUT KERANA KEDANGKALAN FITFLEX KERANA MEMBANDINGKAN ISU ZINA SHAHRIZAT DAN ELIE.

UNDANG-UNDANG ISLAM BOLEH DIGUNA PAKAI KEATAS KESEMUA MANUSIA JIKA KITA MENEGAKKAN HUKUM HUDUD.

ADA FAHAM WOLF BERBULU AYAM..

mail lambong said...

KAFIR TIDAK MENGANGGAP BERSEKEDUDUKAN TANPA NIKAH ADALAH HARAM..SEBAB TU LAH KITA PERLU MEMBERI DAKWAH KEPADA SEMUA MANUSIA BUKAN HANYA MELAYU..

INI LAH YANG CUBA DIBAWA OLEH TGNA YANG DITENTANG OLEH UMNO PARTI YAHUDI

ironseven said...

WOLF,

kenapa org islam yg beli nombor ekor ditangkap? yg bukanislam tak ditangkap pon.

org islam yg makan bukan puasa di siang hari ditangkap, yg bukan islam tak ditangkap pon?

mail lambong said...

BILA UMNO MENGASINGKAN ANTARA ISLAM DENGAN KEHIDUPAN

MAKA

MUSLIM AKAN JAUH DARI ISLAM

NON-MUSLIM LAGI LAA TAK TAHU APA-APA

SEBAB TU LAH NON MUSLIM MENGHINA ISLAM SEBAB MELIHAT CONTOH YANG TIDAK BETUL DARI MUSLIM KACUKAN UMNO

mail lambong said...

JIKA UMNO PARTI YAHUDI MENETAPKAN BAHAWA PENZINA TAK KIRA MUSLIM ATAU NON MUSLIM DIHUKUM DENGAN HUKUMAN YANG SAMA MAKA ISU PERBEZAAN YANG SAYA TIMBULKAN ITU TAKKAN WUJUD..

ADA FAHAM WOLF..

tabuan said...

iron seven, faizal, awey kelate,...dan semua pencacai DAP..sudah-sudah la tu...

Bagi engkau orang semua halal..bagi PAS semua boleh...sampah yang UMNO buang Tunggul yang UMNO buang dapat kat kau orang semua jadi baik..semua elok...

PASBERG tunggui...take bear....

ironseven said...

tabuan sudah pedih hati terkena pedas cili yg dia makan. sudah la tabuan. bak kata roh_insan, kau pegi la menuntut ilmu2 islam dulu. tersalah cakap kang silap2 bukan sekadar menampakkan kebodohan hang, malah ditakuti tergelincir aqidah.

aku tak pernah kata pas semua buleh. yg salah tetap salah. dan kesalahan ketara umno adalah menolak hukum islam, mempersenda quran dan hadis, menghina nabi, menghalalkan rasuah. semua org waras nampak benda tu. kau je yg masih buta hati menegakkan benang yg basah.

aku bersyukur dap sudah zimmi. tapi syg umno dari dulu, kini dan selamanya tetap menolak pemerintahan cara islam menurut quran dan hadis. sampai bila kau dan umno nak jadi anjing mca dan mic? la ni pon mcm bergaduh sesama sendiri. mic pon. bn component pon. org2 tau, cuma mungkin najib dan muhyidin suruh "jangan heboh2kan"....

ironseven said...

WOLF,

riaknya kau kata faizal mangkuk hayun...

hukum hudud bg org2 islam ada wajib lagi diwajibkan. pada org kafir mereka diberi pilihan samada nak hudud atau undang2 biasa, atau undang2 agama depa.

nampaknya kau lagi la mangkok berayun...

zali said...

faizal : SEBAB TU LAH KITA PERLU MEMBERI DAKWAH KEPADA SEMUA MANUSIA BUKAN HANYA MELAYU..

nak tanya ni ustaz-ustaz dalam blog siasah nih...

sepanjang ustaz-ustaz berdakwah ni...berapa ramai orang dap yang telah berjaya ustaz-ustaz islamkan?

sepanjang ustaz-ustaz berdakwah ni...berapa ramai pula orang umno yang ustaz-ustaz berjaya cap sebagai kafir?

kalau masih berani membahasakan diri dengan 'aku'...tak payah riak la ustaz-ustaz sekelian...telah di ketahui sedalam mana ilmu ustaz-ustaz sekelian.

ustaz-ustaz semua nampak itu keldai?ustaz-ustaz semua serupa la itu keldai...

mulut bising tapi tak perasan kafir duduk atas belakang main bontot...

Prof. Era Pasca said...

dan tuan guru zali berapa ramai ko cop pas dikudakan? sedangkan ko dilembukan UMNGOK?

ironseven said...

zali,
kafir main bontot kau ke? aku tau la mca dan mic dok syok main bontot kau dan umno..

berdakwah adalah wajib bagi setiap org islam. sama ada pada sesama islam atau pada bukan islam. dan tak semestinya jika berdakwah hari ini, esok diorg akan masuk islam! dakwah tetap dakwah kerana ia adalah wajib. hasilnya berjuta rakyat china telah islam. lebih ramai dari islam melayu di malaysia!

kalau kau takmau berdakwah, kau duduk la diam2 kat rumah jgn salahkan dakwah dan jadikan isu. nabi suruh kita sampaikan ilmu (dakwah la tu) walaupun satu huruf. kalau sorg sampaikan satu huruf, kalau sejuta dah sejuta ilmu kita dapat.

tak salah langsung gunakan perkataan "AKU". berdoa dengan tuhan pon kita sebut "AKU" jugak...itu pon nak dijadikan isu ke? tak semestinya yg berdakwah itu perlu hanya ustaz. ceteknya pemikiran kau!

tak pernah sesiapa cap sesiapa kafir. sapa makan cili dia rasa pedasnya. beratus ayat2 quran ceritakan ciri2 org beriman, bertaqwa, fasiq, munafiq, zalim, kafir, kufur. kau pilih la kau nak jadi yg mana. ada akai pakai, ada iman nilai...

jangan kalau takde hujah berfakta, takde isu nak salahkan org lain pulak.

selamat berbuka ya zali...

Perawi said...

PAS-PKR-DAP...Alhamdulillah, kerana telah ikut jalan yg lurus lagi benar. Selamat nikmati juadah berbuka puasa. Kita mencari Allah tentu rezeki.

ironseven said...

Idris Jala dilantik menteri di JPM
Ogos 27, 09 5:58pm

Ketua Pegawai Eksekutif Penerbangan Malaysia (MAS), Datuk Idris Jala telah dilantik sebagai menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Beliau ditugaskan menyelia pelaksanaan Petunjuk Prestasi Utama (KPI) dan akan melaporkan kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon.

Idris juga dilantik sebagai ketua pegawai eksekutif Unit Penyampaian dan Prestasi Pengurusan (PEMANDU).

Pelantikan Idris diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak selepas diperkenan oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin.

MMMM...TERSERLAH UMNO-BN SUDAH TIADA PEMIMPIN BERKUALITI....

senjakala said...

kepada fitflex..anda kena pandai berpolitik..jgn ikut perasaan..ikut pimpinan.dulu sokong PAS ye..skrg???pening ke?senang je..anda kena tau pakatan rakyat adalah utk kuburkan BN..ikut kata pemimpin.jika anda kata dua-dua buruk,pilihlah yang mana kurang buruk.bagi saya BN paling buruk.fikir-fikirkanlah.

Unknown said...

dewatawanberapi said...
Berita Harian Khamis 27 Ogos 2009.

.... antara tiga terbunuh dalam nahas jalan raya...

August 27, 2009 11:05 AM

Alhamdulillah....biasanya disebaliknya...dewata dah manpus Amiiin

BN = Babi Negara
BN = Babi Najib
BN = Bini Najib
BN = Bau Neraka
BN = Banyak Noda
BN = Beruk Najib
BN = Barua Nasional
UMNPigs = 1Msia/H1N1

Babi Didahulukan, Zina Diutamakan

zali said...

datin zurah terbarai...

awak tak baca paper ke datin barai?

memang betul nik aziz dah meninggal...alfatihah.

PAS =
Pertubuhan Asekeldai Semalaya
Pertubuhan Asesetan Semalaya
Pertubuhan Asebeer Semalaya
Pertubuhan Asesuntut Semalaya
Pertubuhan Asemangkuk Semalaya
Pertubuhan Asekhinzir Semalaya

nak lagi ke datin barai?

dianawijdan said...

oit, relax la datin jgn marah2 bulan2 posa ni. detawa tu bukannya apa, dia teruja dgn nama niz aziz nik mat. rasanya kalau dia tak baca penuh berita tu sure dia dah war2kan satu dunia tentang kematian tu. org mati pon dia nak permain2kan. dah diajar islam hadhari agaknya.

aku pon hairan kenapalah agaknya penyokong2 umno ni masih tak nampak2 keburukan umno terutama dari segi memperlekeh ajaran islam dan sumber2 rujukan islam. kalau nak perjuangkan melayu pon jangan la sampai menghina agama sendiri hanya untuk menyejukkan hati mca, mic, ppp, dll parti bukan islam dlm bn. pas walaupun berkawan dgn dap dan bukan muslim dlm pkr tak pula buang perlembagaan berteras quran dan hadis diorg.

pas konsisten pertahankan islam walau diasak dap. pas tak pernah pulak kata kat dap akan buang quran dan hadis dari perlembagaan dia. kalau begitu nampaknya umno sama sajalah dgn parti2 bukan islam yg lain. malah pas berjaya mengajak dap dan bukan islam 'mendekati' mereka. itu satu dakwah yg sangat berjaya.

kalau diikutkan level2 dakwah abul 'ala al maududi pon, tujuan daawah bukanlah semata hendak mengislamkan org bukan islam. peringkat daawah serendah2nya mengajak org mendekati islam dan menerima pembawaan islam. dan setinggi2nya menjadikan manusia itu org yg beriman.

betapa dangkalnya pemikiran zali berkaitan daawah. pada dia daawah hanya boleh dibuat oleh ustaz. dan kalau berdakwah mesti pada bukan islam saja sehingga semua bukan islam memeluk islam. begitu cetek mentaliti anak didik islam hadhari ini.

kepada zali, dewata, uncle (lama tak tengok hujah dia), kasutlama, biskut, jaam, fitflex, bn@umno (juga lama tak kelihatan), tabuan, wak labu dan lain2 penyokong umno, lihatlah mno dengan hati yg bersih dan ikhlas. jangan menyokong membuta tuli sedangkan sudah jelas 52 tahun memerintah umno membuang perundangan islam ke tepi. sedangkan allah dan rasul dah berpesan akan tingginya al-quran dan hadis. kepada penyokong pr, jaga bahasa tulisan anda jgn jadi spt nama2 di atas.

semoga hari2 mendatang membuka mata hati sesiapa yg masih di alam jahiliyah.

Adi Satria said...

Agaknye kalau PAS yang memerintah dari 1957...tumbuh lalang jer la kat Malaysia ni... Apa PAS boleh buat?

Ceramah tiap2 malam untuk kafirkan orang Islam lain ...tu jer la yang PAS tahu buat selain buat anak.

roh_insan said...

kate2 si zali..

"..nak tanya ni ustaz-ustaz dalam blog siasah nih..."

zali andai kamu mengangap aku ust jwp nye bkn,aku hanye insan HINE(BKN H1N1)dibumi Tuhan.N HINE tu mmg pun PAKAIAN AKU.

kate zali lagi..

"...sepanjang ustaz-ustaz berdakwah ni...berapa ramai orang dap yang telah berjaya ustaz-ustaz islamkan?..."

Ni soalan Org Jahil bang,tak elok di pakai.Malah membawe kpd Jahil Murakkab,atau Jahil yg bersusun-susun,maksudnye Jahil pade Tuhan n Jahil pade diri sendiri.

Antare Firman Tuhan," Aku yg memberi petunjuk n Aku yg menyesatkn,beruntunglah org2 yg Aku beri petunjuk n celakelah org2 yg Aku sesatkn" jd siapelah manusie atau ust2 tu yg MAMPU utk memberi petunjuk kpd DAP atau manusie lain..Nabi pun dah pedan,tugas kamu hanye seru..

lagi dari zali..

"...sepanjang ustaz-ustaz berdakwah ni...berapa ramai pula orang umno yang ustaz-ustaz berjaya cap sebagai kafir?..."

zali,kafir tu tak perlu nak di cap2kn pun,sendiri pun bolih tau klu kite beriman kpd segale ape yg ade didlm Al-Quran tu,Khafir ni bkn ssh sgt pun bang zali oi..tak payah nak pening2kn kepale,khafir ni bermaksud Engkar,contoh mudah bile kamu memandu kerete tibe2 terdpt lampu merah yg sptt nye kamu berhenti tetapi kamu teruskn jugak,n wkt tu kamu jd khafir le,sbb kamu dah engkar pd undang2..jd takkan kamu tak sedar wkt tu kamu khafir pade undang2..tak payah tunggu org cap pun kamu dah tau.

Kesimpulannye zali..apebile kamu langgar sahaje hukum yg Al-Quran telah tentukn make kamu ddknye didlm Engkar,atau Khafir.Jd tak payah lah nak di cap2kn,kamu pun tau sendiri siape dlm kalangan kamu(umno) yg telah MELANGGAR akn hukum2 tersebut.

Seperti yg telah aku kate kan elok kamu faham maksud sbnr khafir itu dgn sebenar-benarnye faham, bkn main ikut2 je,Agame tu tak mau die dok main ikut2 bang,Nabi dah pesan WAJIB menuntut ILMU kpd Lelaki n Perempuan,klu main ikut2 je jwp nye pakat MANGKO le..

Yg ni aku tak larat nak komen..

"...kalau masih berani membahasakan diri dengan 'aku'...tak payah riak la ustaz-ustaz sekelian..."

Ko ni ntah hape2 la zali,nak kate sedih pun tak sedih,nak kate lawak pun tak lawak,nak kate soalan bingai pun ade jugak..Hu..Hu..tp aku buat keputusan ini hujah paling lawak yg penah aku dengar dr kamu..He..He..ha..ha..kah..kah..

zali lagi..

"...ustaz-ustaz semua nampak itu keldai?ustaz-ustaz semua serupa la itu keldai...
mulut bising tapi tak perasan kafir duduk atas belakang main bontot..."

Teruskn lah BERSANGKE,org tak rugi ape2 pun,malah tak memberi kesan pun,kamu je yg sibok2 menuduh org,tp dlm mase yg same satu persatu PRK dimenangi oleh PR.

ironseven said...

wolf...wolf..,
agak2nya kalau tak de pas menegor umno ttg islam agak2nya apa yg akan jd kt msia ni lg 5-10 tahun ye? alamatnya makin byk le anak luar nikah, org2 mabok, rasuah di sana sini, quran dibuat bungkus kacang putih, bla bla bla..

agak2nya...

aku agak kalau pas yg percaya pada hukum allah lah yg perintah malaysia sejak 1957, dengan hasil cukai sana sini berbillion2 tu maka,
1. hukum islam akan ditegakkan kd org2 islam
2. duit rakyat takkan diselewengkan
3. pendapatan per kapita rakyat msia akan lebih tinggi dari singapore
4. tak akan ada komisen2 dari pembelian kapal selam, helikopter, kapal perang, jet pejuang danlain2 pembelian oleh kerajaan yg guna wang rakyat
5. tak akan akan ada rasuah dlm masyarakat
6. negara akan aman sbb ada undang islam
7. rakyat akan lebih untung
8. bukan islam dari dulu akan tertarik dan menerima pemerintahan islam
9. malaysia dah jd negara maju tak payah tunggu taun 2020
10. singapore tak tergadai ke tangan cina!

then disebabkan asas agama yg kukuh dibuat dan diajar oleh pas pada org islam malaysia, maka tak ade la org islam yg islam pd siangnya dan kafir pada malamnya...

aku agak la...

fitflex said...

kpd ironseven faizal ibnu roh insan
------------
aku bukan nya nak pertikai si eli dgn sharizat.
aku cuma bg contoh sikap pemimpin2 pr islam lani.
bila kena satu geng,minah yg ada skaldal seks pon korg nak bela mcm eli tu lah.
jika dulu waktu kisah soilek tu tersebar,mahfuz,nuar,matsabu semua hentam mintak ltk jawatan.menteri xdak moral lah alasannya.
tp bila kes eli tersebar,xde plak org2 ni riuh mntk letak jawatan,xde moral.patut ke mcm tu??


dan kpd roh insan,yg sllu aku dgr syirik kecil je.apa pun x kan aku tnya dulu ko ikut nuar tu jatuh syirik dah??ko pun dah sama level mursidul am ke??

Naruto Sensei said...

fitflex

Hang sibuk Pasal Hassan Ali padahal hang duduk pun luar Selangor..

Cakap je lebih bukan semua perkara di Selangor hang tahu..

Nak tunggu apa tindakan puak UMNO ni bila ada polis Syariah nanti menjalankan tugasnya di Selangor..

Kami tak jaga Melayu hipokrit macam kau le fitflex.. Kami jaga Melayu Islam saja..

Naruto Sensei said...

fitflex

Lagi satu yang kes yang kamu bawa tu kan ke dah berjawab dan dah lama dah..

Sikit2 modal lama kamu bawa kat sini.. ooi sedara bila nak habis lah jawab je soalan kamu, benda sama gak kamu keluarkan

PR dan beratus Isu pada BN hang tak habis2 kisah lama tu..

Maju le sikit..

dianawijdan said...

ilmu utk dikongsi bersama terutama kepada ZALI..

tiga perkara pokok daawah;

1. ditujukan kpd seluruh manusia dan kpd umat islam khususnya agar menyembah allah, tidak menyekutukanNya.
2. ditujukan kpd org yg bersedia menerima islam sbg agamanya, hanya mengakui keesaan allah, membersih jiwanya dari nifaq dan menjaga amalan agar tidak bertentangan dgn ajaran islam
3. ditujukan kpd seluruh manusia utk merubah sistem pemeintahan zalim, pemimpin yg zalim yg melakukan kerosakan di muka bumi dengan memindahkan kepimpinan kpd yg beriman kpd allah dan hari akhirat serta menjalankan perintah agamanya serta tidak berlaku sombong.

inilah tiga tujuan daawah. tak usahlah terlalu memikir2kan org yg belum islam yg mmg belum mengenal daawah dan ajaran islam.

dipetik dari buku petunjuk untuk juru daawah - abul ,ala al maududi m/s 9. dapatkan buku ini di pasaran ya zali.

fitflex said...

senjakala said
----------
kepada fitflex..anda kena pandai berpolitik..jgn ikut perasaan..ikut pimpinan.dulu sokong PAS ye..skrg???pening ke?senang je..anda kena tau pakatan rakyat adalah utk kuburkan BN..ikut kata pemimpin.jika anda kata dua-dua buruk,pilihlah yang mana kurang buruk.bagi saya BN paling buruk.fikir-fikirkanlah.

=============
itulah silapnye pas.asalnya nak tegakkan islam.tp dah kejar dunia.sebab bila tumbangkan bn ramai yg jd mnteri.
nak buat islam kena ada berapa kerusi mp??mau 120 kerusi.pas lawan berapa??dulu time solo dekat 100 krusi pas lawan.kena kencing ngan nuar,pi bg kat pkr sikit,smp tmpat aku(pmtg pauh) pun bg pkr.dun penanti tu kuat pas,bila bg kat pkr ramai pengundi2 pas penanti yg tukaq alamat pi undi pmtg pasir.sebab tu pmtg pasir rumah x byk tp pengundi ramai mcm parlimen.20000undi.
pastu krusi pas tingal 60(lbh kurang).timbul pulak idea nak bg kafir lawan tiket pas.kurang lg la wakil2 yg nak buat islam.punyalah bodo duk rasa kafir2 tu sokong islam.yg sebenarnya mereka tu cuma nak kuasa je.sebab tu duk tuntut nak bertanding gak.bila ada kuasa mereka buleh bg tekanan kpd pas jgn buat islam.

buleh sapa2 bgtau mana mai lg mp yg nak buat islam??pas60,pkr+dap 120.nak mntak skongan dap ke??pkr 1 je kut si zul mp kulim tu.tu pun aku rasa kali ni je.pru13 nnt jgn harap le nuar bg dia lawan dah..

fitflex said...

eh,naruto ada.

baru blk meting ngan hassan ali ke??
dah brapa ari dah.apa keputusan??
takebeer!!!!

fitflex said...

kamu x jawab pun naruto smlm kan aku tanya ko pasal nuar pi fitnah si radzi tu.ko setuju x dia fitnah???
nuar tu ketua pakatan tu.ketua kpd nik aziz,hj hadi.tp buleh je fitnah2 bln posa.betul x naruto??

ironseven said...

fitflex,
masih bodoh rupanya ku ni ya. naruto, izinkan aju jwb kat budak bodoh ni. beza asas kes soi lek dgn eli adalah soi lek mm dengan sedar melakukan seks, eli gambarnya diambil masa dia tidoq dlm keadaan tak sedar. apa punya sengal kau ni fitflex.

pas bekerjasama dgn kafir zimmi maka dari segi islam ia tak salah pon. pas tak buang pon perlembagaan dia letakkan quran di tempat tertinggi. kau tengok la nanti pru13, islam akan menang sbgmana janji allah. akan akan tolong org2 yg ikhlas menegakkan agamanya.

nak pinjam sat dari diana pasal daawah;
3. ditujukan kpd seluruh manusia utk merubah sistem pemeintahan zalim, pemimpin yg zalim yg melakukan kerosakan di muka bumi dengan memindahkan kepimpinan kpd yg beriman kpd allah dan hari akhirat serta menjalankan perintah agamanya serta tidak berlaku sombong.

fitflex said...

lg satu naruto,adakah bila slngor jauh dari tmpt aku,aku x patut amik tahu??

patut pun ko x rasa pe2 bila ada kafir yg kata jemaah islam ni terrorist.sebab duk jauh rupanya...

Naruto Sensei said...

fitflex

Tu lah kau ni Mahluk yang tak yakin ketentuan Allah..

Dalam Al-Quran ada firman Allah yang menyebut.. jika Islam tidak di bela Allah akan belanya dengan jalan yang tak disangka2.

Tak semestinya Islam nanti akan dibela oleh orang Melayu saja dan tak semestinya Islam dibela oleh orang Islam saja Fitflex.

Mana kau tahu nanti bila PR berkuasa takkan buat Islam.. Wah dahsyat kau ye boleh meramalkan perkara yang kau sendiri tak tahu akan datang.

Tapi yang melalak lebih2 dan berpecah dari jemaah tu lah yang membuka ruang Islam terhakis kuasanya.

Jika ada ramai orang macam kau ni agak2 Islam makin berkembang ke Fitflex..?

Nak kuatkan Islam tapi tak mahu memberikan sokongan pada Jemaah satu cerita.

Yang menghentam perkara yang nak dilakukan jemaah satu cerita..

Fikir le sendiri komen kamu tuh.>!

fitflex said...

ironseven...
itulah ko main dgr cakap si nuar tu je.sama mcm nik aziz gak.
korg tgk gmb time tido je.padahal de je gmb peluk2 x pakai bju.mungkin sebab tu korg duk pertahan.

dan ironseven,sapa yg kafir zimmi??apa bukti dap tu zimmi??dap tu hormat pas pun x.korg je duk bangga lebih2.

Naruto Sensei said...

Fitflex kata

patut pun ko x rasa pe2 bila ada kafir yg kata jemaah islam ni terrorist.sebab duk jauh rupanya...

----------------------------------->

Saya tak heran dan tidak pelik kalau Non Muslim gelarkan kita macam tu..

Tapi saya sendiri pelik dan hairan bila orang yang mengaku dia Islam dan Pembela Islam yang kamu sanjung pun kata orang Islam ramai jadi Terorist bila belajar di sekolah SAR dan Sekolah Pondok.

Kan ke tindakan Melayu Islam yang kau sokong tu sendiri membuka ruang kepada non Muslim menghentam Islam..?

Kenapa masa tu takde pula suara kau..?

Kau balik tanya kat PM kau tu dan Ayahndanya Chet Det.

Naruto Sensei said...

Fitflex kata

patut pun ko x rasa pe2 bila ada kafir yg kata jemaah islam ni terrorist.sebab duk jauh rupanya...

----------------------------------->

Saya tak heran dan tidak pelik kalau Non Muslim gelarkan kita macam tu..

Tapi saya sendiri pelik dan hairan bila orang yang mengaku dia Islam dan Pembela Islam yang kamu sanjung pun kata orang Islam ramai jadi Terorist bila belajar di sekolah SAR dan Sekolah Pondok.

Kan ke tindakan Melayu Islam yang kau sokong tu sendiri membuka ruang kepada non Muslim menghentam Islam..?

Kenapa masa tu takde pula suara kau..?

Kau balik tanya kat PM kau tu dan Ayahndanya Chet Det.

ironseven said...

fitflex,
mana kau tahu semua ttg radzi tu fitnah? betol la dia disiasat sprm siap keluar surat kabar lagi. maka elok la org2 yg kurang bersih ni disuruh letak jawatan je. tak le mcm umno kan? ketua pemuda bersalah rasuah. ketua menteri melaka pon bersalah. tak de sapa2 pon org2 umno desak depa letak jawatan. menghalalkan rasuah la katakan....

tak pa..nanti org2 pkr akan dedahkan satu per satu salahlaku radzi. kalau fitnah saman la mcm tee keat saman tiong RM500juta. haha

Naruto Sensei said...

fitflex said...

eh,naruto ada.

baru blk meting ngan hassan ali ke??
dah brapa ari dah.apa keputusan??
takebeer!!!!

---------------------------------->

Nak buat apa bagi tahu kat Hang..? Hang kan lebih bagus dan bertaraf VIP semua orang hang kenal kan Malah Menteri pun hang ada no Phone kan..

So cari le sendiri..

Lagi satu lah Hang setuju ke bila perkataan Takbir tu hang permainkan dengan begitu hina sekali..? Hang belajar dengan UMNO hang jadi macam tu ka..?

Hang sanggup hina orang dengan perkataan yang hang sendiri hina Tuhan dan Agama hang..

Wah dahsyat kau fitflex sampai macam tu singkatnya ikutan kau sehingga perbuatan UMNO tu kau ikut.. Ini ke cara Islam yang kau melalak hari2.?

fitflex said...

naruto,
ko x jawab lg pun nuar tu dah fitnah radzi.

---------
Tak semestinya Islam nanti akan dibela oleh orang Melayu saja dan tak semestinya Islam dibela oleh orang Islam saja Fitflex.
===============
ikut apa yg kamu tulis ni,x perlulah kita angkat pemimpin dari org islam??sedangkan haram kita angkat kafir jadi pemimpin2 kita.betul x naruto??
--------------------

Mana kau tahu nanti bila PR berkuasa takkan buat Islam.. Wah dahsyat kau ye boleh meramalkan perkara yang kau sendiri tak tahu akan datang.

Tapi yang melalak lebih2 dan berpecah dari jemaah tu lah yang membuka ruang Islam terhakis kuasanya.
===================
contoh dah ada la naruto,bukak la mata sikit.dah ko tu dekat sgt dgn slngor nak banding dgn aku.nak kurang arak pun x mampu.camne nak buat islam??kalu mampu kurang arak,x kan si zul tu leh istihar slngor darul khamar???ulang lg skali,takebeer!!!

Naruto Sensei said...

fitflex said...

kamu x jawab pun naruto smlm kan aku tanya ko pasal nuar pi fitnah si radzi tu.ko setuju x dia fitnah???

--------------------------------->

Aku memang tak setuju dia fitnah orang tapi hang tahu ke benda tu fitnah ke bukan Fitflex..?

Nak dibandingkan hang dengan Anwar hang tahu ke semua kisah dalam PKR tu..? Wah bagusnya kau ni ye.. itu lah VIP kan.. he he he

Jangan sedap je tulis fitnah fitflex sedangkan cerita sebenarnya hang sendiri tak tahu.

So apa pulak jawapan kau kalau Anwar sendiri difitnah oleh parti yang kau sokong tu sejak 11 tahun dan sekarang nih..?

Jangan sedap nak tabur kat orang so jawab lah pulak.. Bagi dalil dimana kes Anwar tu bukan Fitnah UMNO..?

Naruto Sensei said...

Sikit YB ZUL ha ha

Bagus lah kau dah jadi pengikut dia..Tapi kenapa bila part yang hentam PM kau dan UMNO kau tak ambil jadikan Isu ..?

Kalau dia nak gelarkan Selangor apa pun adakah Hak kau nak menghina orang dengan Tukar perkataan takbir dengan perkataan HIna..

Kau sendiri banyak soalan aku tak terjawab Fitflex takyah le nak cakap ke orang..?

ironseven said...

fitflex,
aku tak ikot cakap anwar atau nik aziz buta2 mcm kau jadi pak turot umno bodoh2.

aku baca byk bahan bacaan. kau still nak bandingkan "pelok2" eli dgn "aksi seks" soi lek. jauh beza tu...kalau eli pon "main" mcm soi lek main aku sure dah aku pon tak sokong. eh, heran aku mamat yg dedah gambaq eli tu tak tertangkap2 lagi ye. lembab betol polis msia ni rupanya. kalau pr punya kes hari ni lapor, semlm dah tangkap. heran...

eh fitflex, kau taknak desak jj, kj dgn ali rostrum dilucutkan jawatan ahli parlimen ke dan ketua menteri ke?

bodoh!

fitflex said...

naruto said
-----------

Saya tak heran dan tidak pelik kalau Non Muslim gelarkan kita macam tu..

Tapi saya sendiri pelik dan hairan bila orang yang mengaku dia Islam dan Pembela Islam yang kamu sanjung pun kata orang Islam ramai jadi Terorist bila belajar di sekolah SAR dan Sekolah Pondok.

Kan ke tindakan Melayu Islam yang kau sokong tu sendiri membuka ruang kepada non Muslim menghentam Islam..?

Kenapa masa tu takde pula suara kau..?

Kau balik tanya kat PM kau tu dan Ayahndanya Chet Det.
===================
xde suara aku???awat suara ko time tu kat mana??siasah pun xde lg time tu.
time tu aku sama2 tentang dan marah mahadir lah.sebab waktu tu pas x tersasar lg.


==========
Nak buat apa bagi tahu kat Hang..? Hang kan lebih bagus dan bertaraf VIP semua orang hang kenal kan Malah Menteri pun hang ada no Phone kan..

So cari le sendiri..

Lagi satu lah Hang setuju ke bila perkataan Takbir tu hang permainkan dengan begitu hina sekali..? Hang belajar dengan UMNO hang jadi macam tu ka..?

Hang sanggup hina orang dengan perkataan yang hang sendiri hina Tuhan dan Agama hang..

Wah dahsyat kau fitflex sampai macam tu singkatnya ikutan kau sehingga perbuatan UMNO tu kau ikut.. Ini ke cara Islam yang kau melalak hari2.?

------------
ai,ari tu ko jugak yg mintak tunggu 2-3 ari.ko yg bgtau baru abih meting ngan dia.tiba2 je x buleh bgtau aku???nampak sgt ko tu kencing je..
senang2 mai jap no tepon hassan ali aku nak call..

bab melalak ni aku tiru mp pkr jugak.si zul tu yg mula.ko pi lah komen kat blog dia..

fitflex said...

ironseben,,
eh fitflex, kau taknak desak jj, kj dgn ali rostrum dilucutkan jawatan ahli parlimen ke dan ketua menteri ke?

bodoh!
----------
ko tu lg BODOH!!!
ko bwa kuar la gmb jj,kj,ali rostum ke,matsabu time khalwat dulu ke,baru le kita buleh desak sama2.

maaaanggkukk!!!

Naruto Sensei said...

Fitflex

contoh dah ada la naruto,bukak la mata sikit.dah ko tu dekat sgt dgn slngor nak banding dgn aku.nak kurang arak pun x mampu.camne nak buat islam??

-------------------------------->

Kau rasa Kilang arak tu siapa yang berikan Lesen ye.. Kau ingat nak tutp pusat arak dengan main tarik je balik lesen dia dengan Perundangan sekarang ni yang tak memihak kepada PR ke..?

Sekurang2nya mahu juga dia buat kawalan penjualan arak dan sekarang nak buat pula polis Syariah tangkap org Islam yang kaki minum..

Bukan ke tu jalan nak buat Islam tu..? oo Baru perintah 1 tahu semuanya nak buat segera ke..?

So yang kau sokong UMNO tu sampai la ni tak buat apa pun apahal..? Nak sebat orang minum pun teragak2 tu ke nak buat Islam..?

Pasal pemimpin Kafir tu kau sendiri tak faham definisi calon tu fitflex..

Kau tahu tak apa perancangan PAS akan datang dan apa sebab PAS buat calon bukan Islam tu..?

Kalau tak tahu cari lah sebab bukan pakai hentam tula tuli

fitflex said...

Kalau dia nak gelarkan Selangor apa pun adakah Hak kau nak menghina orang dengan Tukar perkataan takbir dengan perkataan HIna..

Kau sendiri banyak soalan aku tak terjawab Fitflex takyah le nak cakap ke orang..


apa hg merepek lg nie??kan aku dah bgtau pinjam ayat dia je takebeer tu.


oi,ko x jawab lg si nuar tu memang dah fitnah radzi.nuar boss pr tu,boss kpd nik aziz ngan hj hadi tu.
x nak ngaku lg ke??

Naruto Sensei said...

Fitflex cakap

ai,ari tu ko jugak yg mintak tunggu 2-3 ari.ko yg bgtau baru abih meting ngan dia.tiba2 je x buleh bgtau aku???nampak sgt ko tu kencing je..

--------------------------------->

Hang kan VIP apasal aku nak kencing kat hang.. ayat hang tu sedap je tangan hang menulis ye..

Kau lupa kau kencing kat sini kononya UMNO menang Dua dun di Bukit Gantang masa PRK tu..

Leopas tu macam lagi fakta hang yang kencing hang bagi kat sini..

Siapa lagi kencing Fitflex..?

ironseven said...

fitflex,

nampak sgt pr terbuka utk kritikan. yb zul tak keluar dari pkr pon. dlm umno buleh ke? semuanya pak anggok, pak turut buta tuli mcm hang. akai takdak.

aku yakin betol la peringatan allah dalam al-quran di dunia ini ada syaitan2 manusia dan jin yang menyesatkan. aku rasa salah satu syaitan manusia tu hang la. sesat dan menyesatkan dgn hujah2 yg kosong dan mempermain2kan islam dan tak percayakan perundangan al-quran.

kau tau makna zimmi tu apa fitflex? cuba bgtau kat aku apa yg kau paham. dah la bodoh sombong pulak tu. aku sentiasa berdoa agar org2 kafir di msia akan terus menjadi zimmi. dan pas terus berdakwah agar bukan islam menerima pemerintahan cara islam yag sebenar. amin.

Naruto Sensei said...

Fitflex

oi,ko x jawab lg si nuar tu memang dah fitnah radzi.nuar boss pr tu,boss kpd nik aziz ngan hj hadi tu.
x nak ngaku lg ke??

--------------------------------->

Hang buta ke apa .. hang baca komen aku tak kat atas tu pasal soalan kau.. So soalan aku plak hang tak jawab apahal..

adakah Hak kau nak menghina orang dengan Tukar perkataan takbir dengan perkataan HIna.. Walaupun kau pinjam katanya pun niat kau sendiri adalah menghina..

Oleh kerana Ustaz Zul kau punya idola sekarang aku tanya adakah kau sokong tindakan dia tu..?

Naruto Sensei said...

Fitflex

Hang sendiri yg gelarkan Anwar bos lah apalah.. Dalam PR takde siapa Bos masing2 hormat pandangan Masing2

So kalau yg melibatkan PKR takkan Tuan Guru Nik Aziz dan Haji Hadi Nak sibuk2 plak..

Apalah kau nih punya provok fitflex

fitflex said...

Kau rasa Kilang arak tu siapa yang berikan Lesen ye.. Kau ingat nak tutp pusat arak dengan main tarik je balik lesen dia dengan Perundangan sekarang ni yang tak memihak kepada PR ke..?

Sekurang2nya mahu juga dia buat kawalan penjualan arak dan sekarang nak buat pula polis Syariah tangkap org Islam yang kaki minum..

Bukan ke tu jalan nak buat Islam tu..? oo Baru perintah 1 tahu semuanya nak buat segera ke..?

So yang kau sokong UMNO tu sampai la ni tak buat apa pun apahal..? Nak sebat orang minum pun teragak2 tu ke nak buat Islam..?

Pasal pemimpin Kafir tu kau sendiri tak faham definisi calon tu fitflex..

Kau tahu tak apa perancangan PAS akan datang dan apa sebab PAS buat calon bukan Islam tu..?

Kalau tak tahu cari lah sebab bukan pakai hentam tula tuli

=============
smp bila pas nak pakai alasan nie???balik2 umno yg buat dulu.

abih kalu mcm tu bila pr memerintah mmg pas x buleh buat islam lah.pas guna alasan x buleh buat sebab umno dulu yg buat tempat maksiat byk sgt.umno rasuah byk,umno buat tokong byk,pusat judi byk,kandang babi byk.

so pas x buleh buat islam sebab umno buat rosak byk sgt.
abih tu duk jaja parti islam apa kalu x buleh buat islam??


perangcangan pas apa.mmg pas lani pak turut kafir2 je.ko sndiri nampak bila bg kat kafir pas jd makin lemah.tp ko setuju jugak..
x mau guna otak baik jd lembu..

ironseven said...

fitflex,
aku nasihatkan kau, sebelom kau tidoq mlm ni kau solat taubat la dulu dan mengucap. mana tau kot2 hang mati bukan dalam iman. hujah2 kau hari ni byk menyimpang dan mempermain2kan islam. dan baca la quran dan fahami terjemahannya. kalau bodoh bahasa arab kau cari la quran terjemahan bahasa melayu. tapi harus diingat, kalau dah paham terjemahannya tapi tak diamalkan maka jadilah kau dikalangan org2 kufur.

aku nasihat kau je. dan peringatan pada diri aku yg serba kekurangan ni.

adios....

fitflex said...

Fitflex

Hang sendiri yg gelarkan Anwar bos lah apalah.. Dalam PR takde siapa Bos masing2 hormat pandangan Masing2

So kalau yg melibatkan PKR takkan Tuan Guru Nik Aziz dan Haji Hadi Nak sibuk2 plak..

Apalah kau nih punya provok fitflex

===========
ko nie pr ke ape naruto??pr kan pemabngkang.siapa yg jd ketua pembangkang skrg???

Naruto Sensei said...

Fitflex

xde suara aku???awat suara ko time tu kat mana??

------------------------------->

Suara aku kau takyah kata sebab sampai sekarang aku masih bersuara macam dulu..

Bandingkan dengan Hang suara hang dah tersekat dek kecetekan akal hang ditipu UMNO tu..

Sebab tu hang patah balik sokong UMNO ..So sekarang Mahathir dan Najib pun sama2 ada dalam UMNO.. ! 2 Ekor tu lah yang hina pelajar Islam dan tuduh mereka terrorist dulu.

Suara siapa sekarang yang terbalik sokong tula tuli..Aku ke Kau..?

fitflex said...

masih x nak ngaku lg ke naruto si nuar tu dah fitnah radzi sbg org yg byk masalah disiplin??

Naruto Sensei said...

Fitflex

ko nie pr ke ape naruto??pr kan pemabngkang.siapa yg jd ketua pembangkang skrg???

---------------------------->

Lagi satu hujah hang yang makan diri sendiri.. Hang tak tahu ke Ketua Pembangkang tu untuk DUN ke Parlimen..?

Jangan cetek sangat fikiran kau Fitflex..

fitflex said...

io ironseven,kat mana aku permainkan islam??
yg ada aku minkan pas je. pas memang patut dipermainkan sebab lebih pentingkan dap dari islam.maka tidak hairan lah org melihat pas tu dah kena sondol ngan dap.xpa,jag lg aku solat mintak hidayah.kat ko pun aku doa gak.moga2 sama2 dpt petunjuk...

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 747   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...