Saturday, May 16, 2009

Sepatutnya `undi percaya' terhadap Dr Zambry

KUALA TERENGGANU, 16 Mei: Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Wan Abdul Muttalib Embong menyifatkan kenyataan mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung kemelut politik di Perak terlalu berpihak dan bukan pandangan perundangan atau pentadbiran yang baik.

Katanya, mana boleh hendak diadakan undi tidak percaya terhadap Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin tetapi apa yang mungkin boleh jadi diadakan undi percaya terhadap Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar.

Beliau menyatakan demikian sebagai mengulas kenyataan Dr Mahathir sebagaimana dilaporkan akhbar semalam iaitu jika BN benar-benar mempunyai majoriti, mereka boleh membawa usul tidak percaya terhadap Menteri Besar atau kerajaan, kemudian kerajaan baru boleh ditubuhkan.

Bekas Perdana Menteri itu juga dilaporkan berkata, jadi mengapa perlu untuk mengadakan satu pilihan raya yang baru kerana rakyat sudah berasa perit dengan pilihan raya.

"Hasilnya ialah satu kesimpulan yang sudah dapat dijangka. Itulah perasaan saya bahawa pakatan pembangkang akan menang. Jadi mengapa hendak pilihan raya," kata Mahathir.

Namun demikian, tambah Wan Muttalib, satu lagi masalah terdahulu adalah pensyoran Jawatankuasa Tatatertib yang telah bersetuju menggantungkan Dr Zambry bersama enam Exconya yang akan dibuat pengesahannya bila mana Dewan Negeri bersidang.

"Penggantungan itu adalah urusan prosedur Dewan yang mana mahkamah tidak boleh campur tangan di bawah doktrin pemisahan kuasa," ujarnya yang juga seorang peguam terkemuka ketika berucap pada Mesyuarat Agung PAS Kawasan Kuala Terengganu kali ke-34 di markas tarbiah PAS kawasan di sini, pagi ini.

Mesyuarat tersebut dirasmikan oleh Bendahari PAS Pusat, Dr Mohd Hatta Ramli.Tambahnya, dengan berlangsungnya persidangan Dewan, Kerajaan Pakatan Rakyat akan mengekalkan majoriti 28 kerusi berbanding dengan BN sebanyak 24 kerusi ( iaitu 28-7+3).

Menurutnya, sidang Dun pada 7 Mei lalu yang sekarang masih dalam pertikaian mestilah di bawah arahan Yang Dipertua, V Sivakumar dan selaku Speaker, beliau berhak menerima/menolak mana-mana usul yang dikemukakan.

"Kesahihan sidang Dewan pada 7 Mei 2009 boleh dipertikaikan kerana dibuat tidak mengikut Peraturan Dewan," ujarnya selaku Penasihat PAS kawasan.Beliau turut mengulas keputusan Mahkamah Tinggi pada 11 Mei lalu.

Seperti mana diduga, katanya jika mahkamah membuat penghakiman undang-undang, sudah pasti Nizar akan dikembalikan (reinstate) jawatannya sebagai Menteri Besar Perak kerana kuasa memecatnya hanya boleh dilakukan melalui undi tidak percaya dalam Dewan Negeri - Art XVI (6).

Ahli Exco selain daripada Menteri Besar memegang jawatan mereka dalam masa perkenan ke bawah Paduka Seri Sultan Perak tetapi itupun Sultan akan hanya boleh membatalkan `perkenan' di atas nasihat Menteri Besar.

Mengenai perintah tangguh pelaksanaan perintah, Mahkamah Rayuan telah membenarkan permintaan Dr Zambry supaya mentawakufkan penghakiman pembatalan perlantikan beliau sebagai Menteri Besar.

"Pada pandangan saya, perintah itu tidak tepat kerana penghakiman Mahkamah Tinggi adalah satu pengisytiharan penentuan siapakah Menteri Besar yang sah mengikut Perlembagaan negeri," ujarnya.

Jelasnya, oleh kerana Nizar telah diisytiharkan sebagai Menteri Besar yang sah dan beliau yang terdahulunya dilantik secara sah, maka sepatutnya beliaulah yang diberi kuasa mengepalai kerajaan sehingga selesai rayuan Zambry.

"Katakanlah, Mahkamah Rayuan dan akhirnya Mahkamah Persekutuan mengesahkan penghakiman Mahkamah Tinggi pada 11 Mei 2009 yang saya yakin itulah kedudukan undang-undangnya, maka sudah tentu apa-apa jua tindakan pemerintahan dan pentadbiran oleh Kerajaan BN akan dianggap tidak sah dari awal lagi (void abnitio), sebahagian daripadanya tidak akan boleh diremedikan manakala sebahagian lagi tidak," jelasnya lagi.

163 comments:

PeRWiRa_aDiL said...

Mahathir dah tua gayut patut tidak perlu masuk campur urusan kerajan, bawak banyak bertobat gi masjid buat ibadat, duit banyak gi Makkah lagi bagus...

Dia kate PKR kat Perak tak yah buat sebab PR mesti menang punya, tu je kita boleh diterima, haa haa haa...

jaam said...

YA,

AKU MENYOKONG UNDI TAK PERCAYA KE ATAS DR ZAMBRY.

BAGUS CADANGAN TUH!
SOOKOOOOONNNNNG!!!

jaam said...

ALOOOOOO....

SESAPA PUN BOLEH KOMEN BRO..

TAK KIRA TUA MUDA.

AAPARRAAAAAAAA.....

AZRI said...

terima lah kenyataan bahawa yb nizar adalah mb yang sah.......sepatutnya bn/umno kena sahut lah cabaran supaya dun perak di bubarkan, bagi kat rakyat pilih sape yang layak untuk perintah perak.....

tun mahathir tak usah lah campur tangan, nti orang akan anggap tun ni sebagai pm, kesian kat dato najib....kuasanya di rampas oleh tun mahathir.....

dewatawanberapi said...

KENAPA ANWAR IBRAHIM TIDAK MAHU MENYERTAI PAS TAPI MENUBUHKAN PARTI SENDIRI?????

khas untuk taik2 pas dan pkr...

Adi Satria said...

Azri...dan orang Adil...

Rakyat dan bagi mandat masa PRU12
Buat apa nak pilihanraya....
pilihanraya akan tetap datang setiap 5 tahun...
Kira jer kerusi DUN...sapa yang majoriti...parti tu yang patut memerintah...

Majoriti rakyat Perak tak minta pun pilihanraya...

BN/UMNO cool jer

Ni semua taktik Anwar guna perkataan biar rakyat perak yan tentukan....

Suka guna perkataan rakyat untuk kaburi mata rakyat...

DongfangWuDi said...

anjing-anjin kurap pas ni sibuk jugak nak menyalak...
auuuuuuuu...
auuuuuuuu...

Adi Satria said...

Itulah dia sikap Naruto...

Cakap dakwah berapi-api...tapi saudara islam dok dikutuknya bila tak tak sependapat dengannya...

Tapi itulah sebenarnya sikap puak-puak ni...cepat naik hangin kat orang melayu sendiri....

Tapi kalau kaum Ngeh dan Nga tu yang buat....oohhh bukan main toleransi lagi sampai sanggup nak jaga hati dan sensitiviti kaum ngeh dan nga dan hind

Tapi UMNO/BN cool jer...

Tak payah pilihanraya utk selesai politik kat Perak nun...

rakyat dan bagi mandat masa PRU12. Puak-puak ni dah termakan hasutan Anwar yang suruh bubar DUN.

Nak pilihanraya skali lagi buat apa...ambil cermin dan cermin diri tu dulu...kehhh...kehh..kehh

AZRI said...

bn cool ape? macam takut nak mampus aje.....kalo takut katakan takut aje jangan buat alasan yang tak masuk akal.....umno dah tak releven lagi dengan rakyat malaysia, asyik guna isu perkauman untuk mendapatkan undi simpati......

yang cepat naik angin nya ialah pencacai2 umno, setiap soalan yang di kemukan tak di jawab, asyik buat tuduhan yang memalukan, sedarlah diri tu, umno sebuah parti rasuah....

AZRI said...

mat gerento......

ko tau kan jawapan, ko jawab la sendiri.......kenapa dulu dato onn tubuh parti negara?

AZRI said...

kita tengok kt penanti nanti, kalo umno tak bertanding memang umno bacol dan kalo masuk bertanding memang sah, umno lagi bacol........

kenapa umno sekarang ni takut nak menghadapi PRK? mungkin fobia dengan perkataan KALAH.......sejarah akan tercipta parti pemerintah takut untuk bertanding dalam PRK....malu bro, seluruh dunia tahu......umno sebuah parti PENAKUT DAN RASUAH

PeRWiRa_aDiL said...

Saudara Wolf,

PRU-12 kat Perak dulu sape menang? Ko sendiri taukan cerita yang 3 ekor beruk tu dibeli oleh UMNO, agar mereka tidak didakwa atas tuduhan rasuah, kedudukan mereka sebagai ADUN pula masih belum disahkan di mahkamah, aku tak paham ko ckp rakyat bagi mandat??

Wassalam...

jaam said...

AKU MENYOKONG UNDI TAK PERCAYA KE ATAS DR ZAMBRY.

BAGUS CADANGAN TUH!
SOOKOOOOONNNNNG!!!

HARAP MASA TERDEKAT NIH ADALAH PUAK PR YANG BAWAK USUL TU..

HEHE....

dewatawanberapi said...

adil said...

PRU-12 kat Perak dulu sape menang? Ko sendiri taukan cerita yang 3 ekor beruk tu dibeli oleh UMNO

_______________________________________

Yang bodo letak berok tanding DUN tu buat apa...letak le babi ke...anjing ke...

nuar sendiri yang bodo...ketua mu tu le...

dewatawanberapi said...

azri said...

kita tengok kt penanti nanti, kalo umno tak bertanding memang umno bacol dan kalo masuk bertanding memang sah, umno lagi bacol........

______________________________________

mu ni demam ke?
betanding salah tak tanding pun salah...

mu lah bacol...takde pele...

AZRI said...

yang bodoh bukan pr tapi umno yang bodoh sebab ambil liabiliti umno aje...nanti mahkamah putuskan 2 katak tu bersalah atas tuduhan rasuah, akan timbul pulak masalah, jdi jalan terbaik bubarkan dun aje...

kalao berani katakan berani jangan jadi katak panggil hujan aje.....

AZRI said...

mat gerento.........

mu la tak dok pele, jenis ore nakut ni tok leh wt sain, asyik tikam belakang la.......

ko akui la hakikat umno parti penakut dan rasuah.........

AZRI said...

umno ni.................

bertanding kalah..........
tak bertanding pun kalah........

sape malu? tok najib yang malu dengan perkataan KALAH

Naruto Sensei said...

Wolf

masa zaman Rasulullah tu lain ...situasi tak sama kat perak nih..

Orang Kafir yang memerintah....

---------------------------------

Ha ha ha buta sejarah Islam ha ha ada hati nak komen pasal sejarah Islam sedangkan tak tahu apa2 pun...Kesian kerana nak menghalalkan cara UMNO anda sesedap tuli je komen sejarah Islam..

Cool ke bila Amerika cakap Islam ganas kelam kabut UMNO pun ikut cakap macam tu... ha! tu dah terang musuh Islam tu apasal UMNO ikut ha ha ha...

Tak tahu ke Zaman Rasullulah dulu di madinah tu kuasa majoriti siapa pegang kalau bukan bukan Islam ... ha tu lah kamu ni belajar dulu jangan sesedap mengomen kat sini..

nampak sangat kamu pun ikut kufur terhadap Allah dan RasulNya..

Pandai2 cakap pasal Islam ..Sejarah Islam pun tak tahu...Aparaaa... Buat Malu je..ha ha

Itulah perangai Wolf yang suka menyalak tak habis2 nak mengutuk orang ..? bolekah perangai binatang diajak berbincang ha ha ha ...? melalak dimasa orang tiada memang memalukan diri sendiri..

Tujuan berbincang hanya mahu mencari kemarahan orang bukan mencari jalan penyelesaiaan.. hanya politik perkauman sempit..

Naruto Sensei said...

jaam said...
YA,

AKU MENYOKONG UNDI TAK PERCAYA KE ATAS DR ZAMBRY.

----------------------------------

Tu lah kalau suka sangat panggil orang b----l... sekarang dah hampir perangai anda seperti yang anda ucapkan... tajuk diatas bukan kah undi percaya kepada Zambry

tak baca betul2 ke..? ha ha ha
b----l...!
Malula main komen je...cool2

Nanti ada yang copy paste melambak2
kat sini...

Naruto Sensei said...

mat gerento

Mesti anda ni spesis jalanan kan..?maklumlah semenjak anda mula posting disini segala macam makian yang anda gunakan.. Rasa2 lah berapa upah yang anda dapat menggunakan kata2 keji terhadap orang lain...cool2 nanti maki hamun lak..ha ha ha

Sepatutnya masuk disini bagilah salam dahulu.. saya tengoklah kebanyakkan bloger UMNO ni sama spesis dia masuk je terus main
maki2 ha ha ...macam ni ke metaliti parti UMNO tu yang dikata baik dan Islam tu...?

Kalau macam nilah cara anda, saya lebih baik saya tak melayan hujah2 anda sebab malu dengan perangai buruk anda...pernah kah saya maki hamun anda...? so sila berhujah cara gentle jangan main maki hamun

Atau pun jangan seperti blogers yang lain, mula masuk je bersopan lama2 hujah mereka berubah hanya tahu provok dan menghina sahaja ...
Dan disini bukan tempat politik perkuman sempit..!! nak hujah macam anda pergilah blog yang lain..? hormati orang lain yang masih mahu berhujah secara matang dan sopan di sini..

Naruto Sensei said...

wolf said

Tak payah pilihanraya utk selesai politik kat Perak nun...

rakyat dan bagi mandat masa PRU12. Puak-puak ni dah termakan hasutan Anwar yang suruh bubar DUN.
--------------------------------

Ha ha lagi satu perangai wolf yang kita nampak sangat2 memalukan dirinya sendiri..!!

agak2 andalah wolf..! ketiga2 kerusi ADUN lompat tu rakyat beri mandat pada siapa ye masa PRU 12
sampai menangis 3hari ,3malam tajol rosli ...ha ha ha cool2 nanti menangis sama pulak...ha ha bekas MB perak si Tajol pondan rupanye...cool2

Malunye2... nak komen jugak walaupun kena batang hidung sendiri itulah perangai Wolf disini..Mahu menaikan semangat politik sempit sedang UMNO gadai macam tanah, Pulau malah negeri kepada cina Singapura..ha ha..ha cool2 nanti menyalak tak henti depan rumah saya .. susah nanti nak tido..ha ha ha..

Naruto Sensei said...

wolf said...
Sapp ....yang pendek akalnya...

Pernah tak korang laungkan ayat ni masa Anwar kena tuduh mel*wat...

"sesorang itu tidak bersalah hingga dibuktikan bersalah di mahkamah"

-----------------------------

Lagi satu komen yang menjatuhkan martabat UMNO ketahap paling hina sekali...

Tak payah nak belit2 lah dah berbuih kami melaungkan ayat itu..
Anear dipecat sebelim dia didakwa lagi itu yang Zalim...

Cool Apanya Bn jika dengan tilam pun dia boleh bercakap ha ha ha ..

Saksi dia pun sendiri kena khalwat..Ha ha ha...Saksi banyak yang muflis... ha ha cool...
Penulis buku fitnah tu pun dah mampus ha ha ha... kena jatuh hukum salah sebab fitnah Anwar ha ha ha... cool je anwar tak mintak pun ganti rugi...

Polis yang pukul Anwar pun kena bayar 2.5juta pasal dijatukan hukum salah ...!! cool konon ha ha ha ...

Kamu ahli UMNO mahukah kamu bersekongkol memfitnah Anwar Ibrahim lagi..? menjawab lah kamu kerana bersubahat memfitnah Anwar.. sebab tu sekarang parti kamu semakin terumbang-ambing kerana balasan Allah terhadap kamu UMNO yang sesat ha ha ha ...Cool

Sokong UMNO bererti sokong Fitnah
Melayu semua Jangan kamu bersubahat dengan parti yang khianat Hak bangsanya...cool..

UMNO suka menindas sesama bangsa sendiri
UMNO suka menganiaya sesama bangsa sendiri

Tapi UMNo cukup baik dengan bangsa Asing sampaikan kita dikuasai Pendatang Asing ha ha ha cool

Tanah Melayu dikuasai pendatang Asing sebab Kroni UMNO berebut nakkan AP pekerja asing satu kepala boleh untung 1000, kalau sejuta warga asing berapa dia punya untung da...

Sebab tu tindakan pada warga asing macam.. hangat taik ayam sebab UMNO dah lama makan taik je kerjanya..

sememangnya UMNo parti yang Kufur sekali ..!! mereka memang terkenal dengan perkara kurafat yang membawa kepada syirik..

Lihatlah dato Mazlan yang suka sangat meminta kepada bomoh akhirnya ditipu syaitan bertopengkan bomoh sehingga dia dibunuh oleh Mona Fendy..!!bukan ADUN UMNO ke tu..?

Lihat sekarang mereka masih lagi meminta kepada yang lain termasuk Zambry mamak tu..!! Bila saudara Khalil Idham Lim dedahkan dia kata fitnah...!! ha ha ha ..

Sampai buat raport polis..!! bila saudara Khalil cabar suruh siasat, dia mereka diam tak berani..!!
Sedangkan buktinya kukuh sekali, malah kita akan bongkarkan Jika Plihanraya DUN diadakan.. kita tengok Mamak Zambry cool ke tak menjawab nanti...!!

UMNO kutuk kita, mengatakan orang PAS takut Allah konon.. ha..!! kata-kata mereka seolah-olah mereka memang tak takut kepada Allah...Bukan kah
kata2 mereka itu membawa kepada kufur..?

UMNO takut Allah sebab tu sampai sekarang UMNO tak Mahu hukum Islam dilaksanakan.... UMNO takut!!? ha ha ha.. memang UMNO tak takut Allah sebab tu di perlekehkan Orang yang nak bawa islam...!!

Gerakan Islam liberal yang dibawa oleh Sister In Islam lebih parah lagi kerana mereka mengkritik berbaga2 hukum Islam yang Allah perintahkan hatta sehingga tudung pun dipersoalkan..gerakan Islam Liberal inilah yang menyerap didalam UMNo yang dipelopori oleh anak,Isteri dan wanita UMNO..

Lebih berbahaya kerana mereka menyesatkan UMNO tanpa kita sedari..sehingga Wanita UMNO
terang2an kini ramai yang terjerumus dilambah maksiat seperti Norhayati On yang dah bersuami tetapi bersekedudukkan dengan bekas MP gombak malah tidak segan silu pula menonjolkan diri..

Gerakan Sister In Islam ini dibiarkan bebas didalam UMNO sendiri atas kapasiti mereka sebagai orang penting dalam kerajaan ...inilah yang menjahanamkan UMNO dan melayu sehingga kini tanpa mereka sedari..

Sebab itu tindaka2 UMNO dilihat lebih jahil dan kufur terhadap Islam itu sendiri..



Sudah2 lah tu UMNO bawak2 lah taubat dosa yang lama dah bergunung kamu lakukan tak serik2 kamu ni...nanti disebabkan perbuatan kamu, Malaysia di timpa bala bukan kamu je yang kena orang yang tak salah pun terpalit sekali..

Ibarat Ayam terpalit tahi abis semua terkena tahinya...

Jangan di layan semua ini sebab mereka adalah orang2 yang sama..!!

dah tahu dah..!! Pandai tukar2 nikname bila nikname lama dah tak boleh nak hujah dengan baik...!!

Sebab tu kita dah berubah topik dan dah jelaskan segala persoalan mereka di post2 yang lepas2. tapi mereka bila nikname baru tajuk perbincangan mereka mecam tu jugak..!!

Sedangkan apa yang kita persoalkan mereka langsung tidak menjawab sebab mereka sekarang diserang sindrom penakut...ha ha ha!!

Inilah hipokritnya UMNO hanya pandai memutar belitkan cerita dan pakar dalam menyampaikan fitnah..

Menggunakan nikname lain sedangkan orang yang sama sememangnya perangai UMNO yang semua maklum memang penaku...!!

Jadi Isu kita sekarang perlu kita fokus diadakan Pilihanraya kerana dah terbukti pun UMNO sekarang Ibarat Pondan Menyalak malam...ha ha ha !! Parti kurafat sembah kubur di Pulau Besar Bila nak Pilihanraya... semua orang tahu malah saya pernah menyisat melalui sahabat saya yang menyelinap masuk dalam program tersebut...!!

Sebab tu kat sana sekarang di macam pesta pakat ramai tumbang kambing lepas tu sembah kubur...heh memang kerja UMNO yang kufur pada Allahswt.. Masih mahu mempertikaikan Islam orang..ha ha ha.............!!

teringat lagi kata2 seorang pimpinan UMNO di Pulau Besar..!! selagi adanya Pulau Besar dan keramatnya Selagi itula kuasa UMNO semakin kukuh... memang Parti keparat memohon selain Allahswt Memang wajib di kuburkan supaya mereka boleh jawab sendiri di kubur kerana biadabnya mereka...!\

Itulah perangai Bloger Wolf mencari kekuatan dengan politik perkauman sempit, sampaikan Islam dikutuknya..


Wassalam

Naruto Sensei said...

KENAPA SEKARANG UMNO TAKUT
DENGAN PILIHANRAYA ..?

INI ISUNYA UMNO SUDAH JADI BACUL SEKARANG ...!!

Pelik..! Tetapi inilah kenyataan yang dapat kita lihat. UMNO seolah2sekarang ini telah hilang jatidirinya hanya nak mempertahankan kuasa tanpa melalui Pilihanraya.

Setelah melihat perkembangan terkini, masyarakat tertanya-tanya
apakah UMNO sekarang sudah kehilangan keris dan taring sehingga begitu fobia untuk berhadapan dalam Pilihanraya..

Selama 51 tahun UMNO tidak pernah sekali pun mengelak untuk bertanding dalam Pilihanraya. Tetapi perkembangan muktahir ini terutama dalam Krisis Politik di Perak dan Pilihanraya DUN Penanti telah membuktikan kebenarannya.

Masyarakat termasuk Parti Komponen BN sendiri telah membuat kesimpulan bahawa UMNO sekarang sudah terlalu Trauma dan Fobia untuk bertanding dalam Pilihanraya.

Apakah yang menyebabkan UMNO begitu fobia sekali untuk mengadakan Pilihanraya terutama sekali melibatkan DUN Perak yang menyebabkan Krisis ini berpanjangan.?

Berikut dihuraikan satu demi satu sebab2 yang mengakibatkan UMNO cuba mengelak Pilihanraya diadakan:



1)Sokongan Rakyat.!
UMNO mengetahui dalam situasi sekarang, sokongan rakyat lebih memihak kepada PR. Ini tidak dapat dinafikan lagi, apabila berlaku pertembungan kedua-dua penyokong dalam keempat-empat PRK yang lepas.Ini jelas dapat dilihat apabila penyokong PR yang hadir pada hari Penamaan Calon dilihat lebih ramai dari penyokong BN itu sendiri.

Malah dalam PRK Bukit Gantang dan Bukit Selambau, Nisbah kehadiran penyokong PR dan BN yang hadir memberikan sokongan adalah : 10 PR kepada 1 BN. Inilah yang paling ditakuti oleh BN kerana dihari Penamaan calon sahaja mereka telah dimalukan sebegitu rupa.

Bayangkan kehadiran penyokong PR di Bukit Gantang sahaja mencecah lebih 50,000 orang.Sedangkan penyokong BN hanya dalam lingkungan 5 ke 6 ribu orang sahaja.Sudah tentulah semangat mereka akan jatuh dihari penamaan calon lagi.




2)Kekalahan demi kekalahan.!
Umum mengetahui dalam keempat-empat pilihanraya yang dijalankan BN mengalami kekalahan demi kekalahan. Walaupun mereka menang di DUN Batang Ai yang kita ketahui bagitu mudah sekali mereka memanipulasi peti undi.

Kekalahan yang BN alami juga agak luar biasa, kerana majoriti undi yang dimenangi PR di keempat-empat PRK meningkat. Ini adalah petanda jelas yang rakyat semakin menolak BN. Perkembangan ini merisaukan mereka kerana bertambahnya rakyat yang menolak mereka.

Malah dalam PRK Kuala Terengganu yang dahulunya dimenangi UMNO dalam PRU12 juga jatuh ketangan PR,dengan majoriti yang meningkat.
Ini menunjukkan tiada lagi kawasan selamat bagi mereka kerana di kubu mereka sendiri pun BN tewas kepada PR.

Apatah lagi jika DUN Perak dibubarkan dengan Perkembangan terkini yang lebih memihak kepada PR, sudah tentulah banyak kawasan-kawasan yang dimenangi UMNOBN dalam PRU 12 akan dapat di tawan oleh PR. Dan perlu diingatkan bahawa ada kawasan-kawasan tertentu, UMNO menang dengan hanya Majoriti di bawah 500 undi..!



3)Belum dapat modal PRU 12 lalu..!
Kita sedia maklum BN akan mempergunakan berbagai jentera kerajaan malahan wang ringgit akan ditaburkan dalam PRU atau PRK.

Sedangkan kita tidak tahu selepas PRU atau PRK mereka akan mengambil balik modal yang mereka tanam dalam PRU atau PRK melalui projek-projek yang mereka dapat apabila mereka berkuasa.
Semasa Pilihanraya, mereka akan mengeluarkan balik Modal berupa wang ringgit untuk dilaburkan dan untuk mengaburi mata pengundi supaya menyokong mereka.

Sedangkan rakyat yang celik tahu dari mana datangnya sumber wang tersebut, kalau bukan wang rakyat sendiri.Dengan wang itulah mereka membayar upah poster,upah pekerja,upah kempen dan memeberikan sumbangan kononnya mereka prihatin. walhal itu adalah rasuah politik yang nyata sekali.

Sebab itulah apabila mereka kalah, mereka akan melalak mencari kesalahan kerajan PR disebabkan polisi pemberian kontrak yang tidak memihak kepada mereka.

Walaupun polisi itu menguntungkan rakyat contoh seperti isu sampah di Selangor dan Isu Pengambilan Pengurusan Air oleh kerajaan Selangor, yang mendapat tentangan hebat dari NGO2 yang kita ketahui adalah Pro BN.

Sebab itulah apabila mereka mendapat kuasa di Perak mereka bermati-matian mempertahankannya, walaupun jalan yang mereka pilih adalah salah disisi undang-undang. Tetapi mereka langgar juga demi mendapatkan balik modal yang mereka hilang semasa kejatuhan BN di Perak dalam PRU12 lalu.

Jika mereka nafikan, mari kita cabar mereka isytiharkan harta setiap Pimpinan BN seperti yang di lakukan oleh kerajaan PR Selangor.




4)Takut berhadapan dengan rakyat..!
BN sekarang amat memahami yang mereka sememangnya akan ditolak oleh rakyat dalam PRK lebih-lebih lagi apabila berlaku Krisis Politik Perak. Kata-kata Tun Mahatir juga telah mengambarkan kekalahan yang akan dialami BN jika Pilihanraya diadakan di Negeri Perak.

Krisis yang berlaku ini menyebabkan rakyat Perak berada dalam kekalutan, di mana mereka masih keliru mengenai status kerajaan yang layak memerintah Perak sekarang. Ini kerana kedua-dua pihak sama ada PR atau BN
masing2 mempunyai kerajaan yang tidak kukuh dan masing-masing tidak mahu mengalah.

Dalam hal ini rakyatlah yang sepatutnya menjadi hakim. Sepatutnya DUN dibubarkan dan memberi mereka pilihan memilih kerajaan yang disukai. Nada yang sama di mainkan oleh PR inilah yang menyebabkan rakyat lebih memihak kepada PR.

Sedangkan dalam masa yang sama BN masih meneruskan dasar memepertahankan kuasa mereka tanpa mengambil kira pandangan rakyat jelata.Mereka menggunakan berbagai cara yang umum ketahui amat biadap dengan menggunakan Polis sebagai pelindung mereka.

Faktor inilah yang menyebabkan rakyat semakin marah dan meluat kepada BN. Inilah masalah BN nanti apabila mereka akan berhadapan dengan rakyat sekirannya ditakdirkan Pilihanraya diadakan.

Buktinya sehingga ke hari ini ceramah PR di Perak telah mendapat sambutan yang hangat, dengan kehadiran berpuluh ribu rakyat untuk mendengar Penjelasan dari PR.

Sedangkan dalam masa yang sama BN masih lagi belum berani memberikan sebarang penjelasan kepada rakyat.
Dan Program penerangannya juga mesih tidak kelihatan, kerana mereka sedar situasi rakyat ketika ini yang sangat marah dengan tindakan mereka.

Mereka saat ini hanya selesa mengadakan sidang akhbar sahaja.Itulah tanda ketakutan BN yang sangat jelas sekali dapat dilihat.Malah Tinjauan yang diadakan oleh berbagai pihak termasuk NTV7 mengatakan majoriti rakyat Perak mahukan DUN di bubarkan.




5)Isu-isu yang lebih memihak PR..!
Selepas PRU12,BN dilihat semakin layu dengan berbagai Isu yang melanda mereka.Isu berkenaan telah menyebabkan kapal BN semakin parah dipukul gelombang yang berpunca masalah dalaman mereka sendiri.

Isu perebutan kuasa PM antara Najib dan Pak Lah hampir-hampir menimbulkan keretakan yang besar jika tidak kerana kesudian Pak Lah meletak jawatan. Itu pun setelah Pak Lah disalahkan kerana menjadi punca kekalahan besar BN dalam PRU12 yang lalu.Tetapi yang pelik BN masih lagi kalah dalam PRK yang diadakan selepas itu.

Bebagai isu pula bertali arus melanda BN seperti pergeseran UMNO Bukit Bendera dengan Gerakan P.Pinang.

Isu komisen Kapal selam, Pembunuhan Altantuya, Rasuah dalam Pemilihan UMNO yang mana menyaksikan Ketua Pemudanya yang di sahkan rasuah menang dalam jawatan tersebut.Isu hampir 1000 lapuran rasuah dalam pemilihan UMNO yang tidak disiasat.

Malah Isu ADUN lompat juga telah mengaibkan nama UMNO sendiri apabila dua daripada tiga ADUN tersebut mempunyai kes mahkamah atas tuduhan yang UMNO sendiri dakwa dahulu.Isu ADUN inilah yang menyebabkan keadaan kucar-kacir di Perak sekarang ini.

Isu PPSMI yang mendapat tentangan golongan Sasterawan Negara sehingga rakyat bangkit membantah dengan mengadakan himpunan aman yang dihadiri lebih kurang 100,00 rakyat yang cintakan Bahasa Melayu.

Malah golongan ini berjuang pula diatas pentas bersama-sama PR yang tentunya memberikan kelebihan kepada PR itu sendiri.

Malah isu kemelesetan ekonomi juga menggangu BN, kerana rakyat melihat BN masih lagi terkapai-kapai dalam mengatur kembali ekonomi negara malahan krisis ekonomi tersebut semakin buruk melanda sekarang ini.Sehingga beribu-ribu warga Malaysia hilang pekerjaan.

Sudah tentulah isu-isu ini memihak kepada PR, ditambah dengan beberapa Program- programnya yang mendapat sokongan padu rakyat. Seperti program-program kebajikan yang diusahakan di setiap negeri yang di perintah PR seperti yang kita sedia maklum.


Isu-isu inilah yang akan memeningkan kepala dan memberikan tekanan kepada BN. sebaliknya memberikan kelebihan kepada PR apabila berhadapan dengan rakyat jika berlakunya PRK DUN Perak nanti.


6)Faktor Najib..!
Ramai dikalangan ahli UMNO mengatakan Pak Lah adalah Punca kekalahan BN dalam PRU12. Sedangkan mereka tidak sedar faktor kekalahan BN bukanlah berpunca dari Pak Lah seorang sahaja.

Jika dibandingkan Najib dengan Pak Lah, kita dapat lihat kepimpinan Pak Lah tidaklah seteruk Najib. Kelemahan Pak Lah adalah kerana suka tidur dan memimpin sambil lewa sahaja tetapi harus kita akui Beliau antara Pemimpin UMNO yang sangat kurang terpalit dengan skandal. Malah beliau dilantik dalam keadaan yang tidak terpalit dengan skandal.

Malah kejatuhannya bukanlah disebabkan beliau sendiri tetapi kerana kelakuan menantunya iaitu Khairy Jamaluddin yang lebih sudu dari kuah.Walhal Pak Lah adalah pemimpin UMNO yang dibawah kepimpinannya tidak terlalu kasar tindakan terhadap rakyat mahupun pembangkang.

Ini berbeza dengan Najib yang mula-mula dilantik sudah terpalit dengan berbagai skandal, malah bertindak keras terhadap rakyat dan pembangkang. Malah perlantikan beliau sendiri menimbulkan kecurigaan rakyat apabila tiada satu pun ucapan tahniah diterima daripada seluruh dunia.

Dalam masa yang sama, beliau dikutuk pula dengan laporan akhbar di 19 buah negara yang mengaitkan beliau dengan Pembunuhan Altantuya.

Ini menumbulkan keraguan kerana sehingga ke hari ini, beliau langsung tidak bertindak keatas akhbar tersebut malahan bersikap berdiam diri seperti seorang yang bersalah.

Pada mula memegang jawatan beliau mengumpan dengan membebaskan beberapa tahanan ISA. tetapi beberapa hari kemudian berlakulah pula pesta tangkapan yang bermotifkan politik. Malah pentadbirannya dikatakan dikuasai pengaruh Tun Mahathir yang cukup dikenali sebagai perosak sistem Pentadbiran di negara kita.

Ini menimbulkan kebencian rakyat dan mereka menyatakan kemarahan mereka dengan kekalahan BN di Bukit Gantang dan Bukit Selambau.

Malah jika dalam PRU12 Undi Melayu memihak kepada BN di Zaman Pak Lah, tetapi di Zaman Najib Undi Melayu kepada BN semakin pupus dan berpihak kepada PR, Malah Undi Melayu meningkat pula kepada PR. Ini dibuktikan di PRK Permatang Pauh,PRK kuala Terengganu Dan PRK Bukit Gantang kubu kuat orang Melayu.

Maka Najiblah sebenarnya Punca kekalahan BN, kerana bukan sahaja sokongan orang Melayu semakin merosot. Malah pengundi bukan melayu pun telah menolak BN sejak PRU12 lagi.

Jadi kesimpulannya disini dapatlah kita tafsirkan bahawa sememangnya jika dilihat kepada hujah-hujah diatas, BN sekarang ini memang layaklah untuk berasa fobia menghadapi Pilihanraya.
Tetapi harus di ingat, kuasa BN akan tamat juga. Apabila sampai masanya kita mengadakan PRU ke 13, yang mana di masa itu BN takkan dapat memberikan seribu alasan lagi, demi menyelamatkan diri dari menghadapi Pilihanraya.

Wassalam

INI ISUNYA UMNO SUDAH JADI BACUL SEKARANG ...!!

dewatawanberapi said...

iio..naruto,

aku rasa mu ni terencat akailah...mu ni asyik kopi pes jer...

mu ada otak...mu gunakanlah otak mu tu...jangan asyik guna idea orang jer

pas tu mu tambah sikit2...buat2 macam mu punya...

mu ni LANUN CETAK ROMPAK...

Naruto Sensei said...

mat gerento

Pergi jahanamlah kamu sesuka hati jer kamu menuduh orang...? kamu masuk ke Perisik Rakyat tengok Artikel tu siapa punya ...?

Malulah kamu akal sempit masuk tak bersalam ingat anda siapa ..? Berapa besar pangkat anda sesukahati masuk,maki dan marah orang disini..?

Malulah dah takde idea main tuduh2 saja..semua tu hasil idea saya.. kalau kamu takde idea duduk diam tunggu UMNO sumbat duit haram dalam mulut kamu tu!

Memang semak layan mahluk macam anda.. takde isu main tuduh2 pula.. malulah UMNO ada blogers macam anda tak reti nak beradab bila masuk ditempat orang..!

Naruto Sensei said...

Puak UMNO ni jenis cemburu rupanya.. dah takde idea jangan nak merendahkan maruah diri dengan menuduh orang yang bukan2

nak kata saya copy paste tu tengok2sikit.. memang kadangkala saya ada copy jugak tetapi nama penyumbang atau blog artikel yang diambil akan ditunjukkan sekali..

Tapi kalau dah takde nama tu artikel sayalah tu.., masuk lah blog2 seperti PAS BANGI,PERISIK RAKYAT,GUANO GOK WEI,ANAK SENGAT, dan banyak lagi blog yang saya sumbangkan artikel saya..

Jadi pada Puak UMNOlah ye kalau nak menuduh tu baik anda tujukan kepada Jaam si lembut tu.. banyak dah komen copy paste dia yang, dia buat sampai semak orang kat sini nak baca.......

kadang2 but artikel tu macam dia punya pulak langsung tak letak nama penulisnya...Hujah dia sikit je tulis, yang lain artikel orang buat semak je..!!

Jadi nak marah..! marah puak anda sendiri.. Jangan cakap orang ibarat meludah ke langit jatuh ke muka sendiri..ha ha ..

Naruto Sensei said...

baik pergi makan dulu... tengok ye masa saya tiada nanti berapilah Puak2 UMNO menghentam saya...ha ha... berani masa saya tiada... !

piak UMNO nak hentam2 lah nanti lepas makan saya jawab ok.. jangan takut2 saya takde ...hentam je la labuuu...!

jumpa selepas makan !!

Wassalam

TokBatin X said...

Nizar vs Zambry: DUN Perak Bubar Isnin ini.posted by Isa at IkutSukaAku - 10 minutes ago
Sudah tersebar meluas khabar mengatakan bahawa DUN Perak akan di bubarkan pada hari Isnin ini. Anda boleh rujuk di sinihttp://www.ikutsukaakuisa.co.cc/2009/05/nizar-vs-zambry-dun-perak-bubar-isnin.html

AZRI said...

padan muka ko mat gerento.........

tahniah saudara naruto....hujah anda memang power.......

para blogger umno guna lah idea dan hujah sendiri, jangan dok main copypaste aje.......

sekarang ni persoalannya......umno sudah jadi penakut untuk berhadapan dengan kuasa rakyat, dengan mewujudkan pelbagai alasan untuk menidakkan hak rakyat untuk memilih pemimpin yang mereka sukai......

di mana letaknya kekuatan keris yang ada pada umno? di pangkal ke atau di hujungnya? kalo masih di pangkal, umno wajib sahut cabaran untuk bubarkan dun perak secepat yang mungkin, baru krisis ini akan berakhir....

kalo kekuatan umno hanya berada di hujung keris, maka umno dah tak ada jatidiri umno lagi, cuma mengharapkan bantuan hayat dari mahkamah, polis, spr, sprm dan seumpamanya....sampai bila umno nak mengharap bantuan dari pihak lain? sehingga rakyat menentukan halatuju sendiri.......seperti apa yang berlaku di thailand.......

jangan bagiu rakyat semakin benci dengan gelagat pemimpin umno yang hanya pentingkan kuasa dari kehendak rakyat.......

tanding kalah..........
tak tanding lagi kalah.........

AZRI said...

kalo betul la dun perak akan bubarkan pada ari isnin, tahniah la....biar rakyat yang tentukan hak mereka untuk memilih pemimpin atau parti yang mereka suka......

aku rase la, bn/umno akan tetap jadi pembangkang kat perak

Adi Satria said...

Naruto..oh..ohh

Ni la komen puak PAS dan Fakatan Rioters yang paling bahalol yang aku pernah dengar...

korang baca tulisan Naruto kat bawah ni

"Tak tahu ke Zaman Rasullulah dulu di madinah tu kuasa majoriti siapa pegang kalau bukan bukan Islam ..."

Lu pikir la sendiri...

Aku cadangkan bagi Karpal Singh jadi MB Kelantan...baru cool

UMNO/BN Cool Jer...

masjid tinggi said...

wolf,perwira adil..............

sape kata rakyat perak tak nak piliharaya lagi? Sape yang mandai mandai ni ha.

Rakyat Perak lah yang sedang menunggu nunggu untuk DUN dibubarkan.

Rakyat Perak nak selesaikan karut marut yang berlaku di Perak. Orang dari luar Perak jangan masuk campur.

Semua rakyat Perak Darul Ridzuan
bersetuju DUN dibubarkan.

Parti mana yang menang dialah memerentah. Tak ada sapa nak bising lagi.

TokBatin X said...

DUN PERAK AKAN BUBAR???Khabar khabar angin bertiup kencang mengatakan Istana Perak akan membubarkan DUN Perakpad Isnin 18 hb


http://tintahitammy.blogspot.com/2009/05/dun-perak-akan-bubar.html

Naruto Sensei said...

Wolf

Ha ha ha kan betul berani melalak masa saya tiada.. tu tandanya apa bacul tu..! bukan cool haa ha.......... Anda siapa nak gelar orang ba----l..? kalau tak tahu anda diam jangan nak komen, nanti anda jadi macam apa yang anda ucapkan tadi..

Pergi belajar balik pasal sejarah Madinah..? anda kira balik berapa jumlah orang Islam yang berhijrah di Madinah baru komen..?

belajar balik perjanjian Madinah tu dengan siapa..?

Anda menampakkan kejahilan anda pada Islam lepas tu anda bermuka2 disini komen pasal Islam..?

Lagi satulah komen anda tu hanya mahu mencari musuh disini...? adakah anda puas hati jika berjaya menyakitkan hati orang...?

kalau beginilah cara anda menulis memang memberi kredit kepada orang untuk gelakkan anda sahaja ha ha ha ... jahil sejarah Islam..dah jahil bersikap sombong malah memaki lagi..?

Tahukah anda semua setiap komen anda saya print dan tampalkan dimerata2 ha ..! Tahukah pula apa komen orang terhadap ulasan puak 2UMNO ni ha haorang yang baca ulasan puak UMNO semakin meluat pada UMNO...!! kalau BNcool dia tak main maki2 kan wolf he he..

anda fikirlah sendiri..!!

dewatawanberapi said...

naruto sengal said...

Pergi belajar balik pasal sejarah Madinah..? anda kira balik berapa jumlah orang Islam yang berhijrah di Madinah baru komen..?

______________________________________

kalau aku kata kau bodoh...kau marah...daripada tulisan kau ni aku dah dapat agak yang kau ni buta sejarah islam...

aku tanya kau balik...selepas kedatangan Rasulullah berapa orang penduduk Madinah yang peluk islam???

tak perlu kau jawab sekarang...kau pergi mengaji dulu...penuhkan ilmu didada...baru kau layak masuk lat sini...

Naruto Sensei said...

mat gerento

Tak payah tanya orang anda boleh jelaskan kalau anda tahu..? lagi satulah anda tak cakap lagi pun anda memang dah maki saya...cool BN tak main maki2..!!

Jelaskan anda kan pandai.. jangan nak suruh orang mengaji kalau anda sendiri tak reti...!!

AZRI said...

wahai pencacai umno...........

dun perak akan di bubarkan.....hang gi la jilat punggung mamak zambry al mandela al ghandi.....minta kerusi untuk korang.....baru best, nanti u all dapat la kutuk yb nizar....tu pun kalo hang menang.

kebenaran tetap kebenaran, dan yang batil tetap batil....selagi dunia masih ada kebenaran dan kebatilan tetap wujud sampai hari kiamat.......

kebatilan tetp kebatilan walaupun telah di beri bukti nyata, mereka tetap dengan mata hati yang telah di tutup nur cahaya....walaupun kebenaran ada di depan mata....

ahli umno terima lah kenyataan, parti umno sudah tidak sesuai lagi untuk kita perjuangkan, beralih lah sokongan kepada pas yang memperjuangkan islam......umno bukan berjuang untuk agama, bangsa dan negara, mereka hanya berjuang untuk mendapatkan kekuasaan, merompak harta rakyat, rasuah...umno lahir dari dalam istana yang hanya untuk menjaga golongan bangsawan sahaja dan bukan untuk rakyat yang semakin tertekan......

tanding kalah.............
tak tanding lagi kalah........

Naruto Sensei said...

mat gerento

cara anda menulis pun dah nampak kesombongan anda..!! tengok diri tu dulu kalau nak tulis kat orang siapa yang baru masuk dalam ni ..?

cara anda berhujah pun tak menunjukkan kematangan anda ha ha.. yang nampak ilmu tiada yang ada maki hamun sahaja yang anda tahu..? jelaskanlah isu Madinah tu saya nak juga tahu manalah tahu bab tu pun UMNO nak belit lagi..

Naruto Sensei said...

kenapa soalan anda tak berkisar semasa kedatangan Rasulullah di Madinah..? berapa ramai Islam dan Bukan Islam masa tu..? berapa tahun kah masa yang Rasulullah ambil sehingga Madinah menjadi Negara Islam yang Pertama..?

Soalan pun dah tahu betapa sombongnya anda..? selepas datang memanglah ramai memeluk Islam..!!

AZRI said...

mat gerento......
tak payah la ko cabar mencabar, tulisan ko tu bukannya ada nilai akademik hanya omomh kosong aje, layak di bangkul sampahkan......

tu la mase kecik2 tak nak ngaji agama, bila dah besar nak cakap agama. kalo tak tahu, baik tak payah cakap.......wt malu umno aje, nak wt cne, ketuanya dari kecik sampai besar dok ngaji kat england aje, mungkin nk ngaji kitab pun tak pandai.....alhai umno.....ahli semakin bodoh...

Naruto Sensei said...

AZRI Saudara seperjuanganku

Salam?

Itulah taraf mereka ni.. kalau masuk kesini tak lain dan tak bukan cuba mengelirukan orang sahaja.. sentimen Perkauman itu memang resepi utama mereka ditambah perasa maki hamun dan fitnah menjadi makanan mereka..!!

Jadi tak hairanlah mentaliti dan tahap berhujah mereka serupa..!
Dan yang pasti sekarang UMNO memang penakut pilihanraya itu sahaja isunya sekarang, tetapi mereka masih mahu menidakkan benda yang telah terbukti pun..!!

checkmate said...

mahathir dah nyanyuk...

dewatawanberapi said...

azri,

kalau kau pandai kau jawablah...tak perlulah kau nak bagi ulasan yang sama...statik...otak tak berkembang

si naruto ngok ngeh tu dah mengaku tak tau sejarah islam...

Naruto Sensei said...

mat gerento

Ha ha ha ..........Kan saya dah kata memang anda tak reti apa2 pun..! bukan nak menjawab malah nak menyalahkan orang pula ... sedar2lah perangai anda tu memalukan diri sendiri.. kalaulah kita berdebat depan orang, sah2 orang akan ketawa terbahak2 dengar hujah anda tu...ha ha ha cool2 Bn tak main maki2 ha ha ha...

Lain kali kalau dah tak reti tu duduk diam2 , jangan buat komen sekadar lepaskan batuk ditangga..
Penuhkan dada tu dulu sebelum nak kritik orang .. main sedap tulis je sekarang malu sendiri..

Komen anda tu sendiri menunjukkan anda jahil pada sejarah Nabi di Madinah... malulah ooii, tak menjamin langsung kapandaian anda tu... ha ha ha... pelawak..!!

Naruto Sensei said...

mat gerento

Pelawak UMNO ha ha ha ...
Pandai kritik benda yang dia tak tahu ...ha ha ha ..!!

Main kutuk orang dia sendiri yang dapat malu ha ha ha...

Pelawak..!!Pi balik buka buku sejarah Nabi baru dok ulas disini ,kata dia ... ha ha ha

Last2 dia sendiri tak reti ..ha ha ha...Pelawak!!

Naruto Sensei said...

mat gerento

kalau kau pandai kau jawablah...tak perlulah kau nak bagi ulasan yang sama...statik...otak tak berkembang
-------------------------------

Terang2 mengaku dia sendiri tak pandai oooiii...ha ha ha ..

Ada hati nak salahkan si Azri pulak.. ha ha ha ...

Banyak UMNO upah anda .. sampai nak belit2 cerita..?

Pelawak!! Pelawak!! sudah2 la tu malulah dah tak reti apa2 nak kritik orang..!!

Kalau tak tahu diam nanti kalau salah Anda main kritik, kena pulak yang menghina Islam boleh jatuh murtad bro..!! jangan main2..

Jadi kenali dan pelajari Islam serta sejarahnya dulu, baru tahu Indahnya Islam itu tiada batas sempadan bangsa..!!

Cukuplah jadi pelawak UMNO tu malu je kat orang..!!

Naruto Sensei said...

mat gerento

Tukar nikname lain lah tu..

Unknown said...

Wassalam naruto..
Kah kah kah..
Teruk sangat ko 'bagi' mat gerento tu...kah kah kah..
Diorang ni menang dalam memaki dan mencarut je..Tapi tang hujah kosong..
Sebab tu aku gelak bila zombi nak cabar Nizar berdebat..
Kah kah kah..
Woi mat gerento..
Kalau anu panjang sejengkal,jangan lubang negro nak diuji.. Kurang kurang nak kena dua jengkal...kah kah kah

Naruto Sensei said...

Salam semua,

Kebanyakkan pencacai2 umno hari ini mempersendakan kerjasama antara PAS selaku parti yang berteraskan islam bergabung dengan DAP dan PKR. Mereka menganggap DAP sebagai kafir. Contohnya di Perak, Nizar dihentam dengan pelbagai fitnah, semuanya berkaitan Cina a.k.a DAP. Kadangkala apabila berlaku perselisihan pendapat aku dengan kawan2 yang berlainan fahaman politik, isu sebegini sering dibangkitkan. Mungkin juga mereka lupa tentang MCA dan MIC. Mungkin juga bagi mereka sesiapa yang menyokong BN samada ahli atau parti kompenen dianggap islam.... ISLAM HADHARI gamaknya...... Biarkan...biarkan..biarkan... ( cilok dr pak pandir dan wak banjar)

Di zaman Rasullulah sendiri pernah terjadi kerjasama antara orang Islam dan Yahudi. Adakah puak2 UBN mahu menafikannya. kalau nak nafi jugak.... memang jahil tahap gila babi...

Dalam pembentukkan sebuah negara yang dihuni pelbagai bangsa dan agama, Rasullulah telah merangka satu perjanjian iaitu perjanjian Madinah. Juga dikenali sebagai Piagam Madinah, Dustar al-Madinah dan juga Sahifah al-Madinah. Selain itu Piagam Madinah juga boleh dikaitkan dengan Perlembagaan Madinah kerana kandungannya membentuk peraturan-peraturan yang berasaskan syariat Islam bagi membentuk sebuah negara(Daulah Islamiyah) yang menempatkan penduduk yang berbilang bangsa atau kaum. Dalam membentuk piagam tersebut Rasullullah telah mengikut bimbingan wahyu dan berdasarkan norma-norma masyarakat Madinah ketika itu. Terdapat tiga langkah yang diambil oleh Rasulullah dalam membentuk piagam Madinah.

Langkah pertama

Dilakukan oleh Rasulullah dengan mendirikan sebuah masjid sebagai tempat orang Islam beribadat dan tempat Rasulullah menyampaikan ajaran Islam serta tempat pentadbiran Rasulullah.
Langkah kedua

Mengikat tali persaudaraan antara kaun Ansar dan Muhajirin, bagi mewujudkan persefahaman dan untuk membantu kaum Muhajirin memulakan hidup baru dengan pertolongan kaum Ansar.
Langkah ketiga

Mengadakan perjanjian dengan orang Yahudi supaya sama-sama mempertahankan Madinah dari ancaman luar.

Berdasarkan langkah-langkah tersebut maka lahirlah satu perjanjian yang dikenali sebagai piagam Madinah. Perkara utama yang terkandung dalam Piagam Madinah adalah:

* Nabi Muhammad s.a.w. adalah ketua negara untuk semua penduduk Madinah dan segala pertelingkaran hendaklah merujuk kepada baginda.
* Semua penduduk Madinah ditegah bermusuhan atau menanam hasad dengki sesama sendiri, sebaliknya mereka hendaklah bersatu dalam satu bangsa iaitu bangsa Madinah.
* Semua penduduk Madinah bebas mengamal adat istiadat upacara keagamaan masing-masing.
* Semua penduduk Madinah hendaklah bekerjasama dalam masalah ekonomi dan mempertahankan Kota Madinah dari serangan oleh musuh-musuh dari luar Madinah.
* Keselamat orang Yahudi adalah terjamin selagi mereka taat kepada perjanjian yang tercatat dalam piagam tersebut,

Tujuan Piagam Madinah

* Menghadapi masyarakat majmuk Madinah
* Membentuk peraturan yang dipatuhi bersama semua penduduk.
* Ingin menyatukan masyarakat pelbagai kaum
* Mewujudkan perdamaian dan melenyapkan permusuhan
* Mewujudkan keamanan di Madinah
* Menentukan hak-hak dan kewajipan Nabi Muhammad dan penduduk setempat.
* Memberikan garis panduan pemulihan kehidupan kaum Muhajirin
* Membentuk Kesatuan Politik dalam mempertahankan Madinah
* Merangka persefahaman dengan penduduk bukan Islam, terutama Yahudi.
* Memberi peruntukan pampasan kepada kaum Muhajirin yang kehilangan harta benda dan keluarga di Mekah.

Sekiranya Islam itu sendiri menganjurkan kita berbuat baik tak kira bangsa atau agama, mengapa masih ada segelintir rakyat Malaysia yang jahil melalak-lalak mempertahankan 'Ketuanan Melayu'. Bukankah Rasullullah sendiri sanggup bekerjasama dengan kaum Yahudi dalam pembentukan sebuah negara. Jadi, apa yang salahnya kerjasama antara PAS dan DAP. Wahai pencacai2 umno, bila berbicara kena jaga-jaga.... bukan apa, takut tersasul hingga membawa M****D saja. Kadangkala lidah yang tak bertulang sanggup mempertahankan fahaman politik berbanding agama.

Wassalam.

ALLAHUAKHBAR!!!

Naruto Sensei said...

Tontoya

Saudara seperjuanganku..!!

Dah masuk main maki2 je dia tahu..!! nasib saya tak maki pulak..!! nak gelak pun ada kona2 cerita je tahu..!!
Jadi gelar pelawak tu dah kira sopan dah tu..!!

Gerentor konon tak tahu cerita main sondol je orang..

dewatawanberapi said...

naruto ngok ngek,

pakai satu nick dah cukup...ni sekejap guna asri...sekejap pakai naruto...

boleh bagi salam pulak tu...hihihih

aku rasa ko ni dah tahap kronik...
GILO

Naruto Sensei said...

mat gerento


Kamu tu ngok ngek!!

ooi pelawak ingat orang tak tahu ke !! kalau dah tak cerdik tu diam2 cukup..!! ni tak malu.. ha apa lagi jelaskanlah sejarah yang saya tanya tu..jangan nak belit2 macam mama Zambry..


Tak main lah dah lama saya dengan nik name ni bukan macam puak UMNO yang tinggal sikit tu..!! nak nampak ramai dia ubah2 lah nikname tu..!! pelawak2 tunjuk muka lagi anda ni..!!

Naruto Sensei said...

mat gerento


boleh bagi salam pulak tu...hihihih

------------------------------

Tu lah nanti orang cakap anda marah .. anda ni orang bukan Islam kot sebab tu masuk sini pun tak reti beri salam.. ataupun anda ni tuki imah mo...ha ha..

dewatawanberapi said...

naruto ngok ngeh said...

ataupun anda ni tuki imah mo...ha ha..
______________________________________

tengok...siapa main bahasa lucah!!!
tu jer kau pandai...

dasar kafir laknat...orang islam kalau bagi salam dia tak sebut...'salam?'..ada tanda soal lagi tuh...

sapa ajar bagi salam macam tu...tu salam orang yahudi...nenek kau tuh..

Naruto Sensei said...

Ha ha ha ...mana lucah pulak cuba ko jelaskan bahasa tu.. ha ha ha

Lgi satu bangangnya anda nih..? salam tu pun nak pertikaike..?

OOi mahluk pelawak bangang kan dah kena!! kalau yahudi dia tak cakap salam ? bengong ooi dia cakap ASKUM!! bahlol...!!

Naruto Sensei said...

Memang anda ni bahalol tahap rendah akal... nak komen jugak ..!! memang buta hati..ingat saya tak tahu siapa anda...!! main nikname lain pulak...

dewatawanberapi said...

naruto ngok ngek said...

Kebanyakkan pencacai2 umno hari ini mempersendakan kerjasama antara PAS selaku parti yang berteraskan islam bergabung dengan DAP dan PKR. Mereka menganggap DAP sebagai kafir.

_____________________________________

nampak sangat kau ni baru sebulan dua ikut politik...berlagak jer lebih...

Kan dulu pas kata kerjasama dengan orang kafir tu...jadi kafir

UNMO tak cakaplah...ngok..
nik ajis yang cakap...

umno cuma 'pulangkan paku buah keras' pada pas....

ada paham...

kesimpulannya...yang tuduh pas kafir ialah...nik ajis nyanyuk tu...

susah betul nak bagi kefahaman pada orang bodoh ni....

Naruto Sensei said...

Tengok lah perangai si gerentor ni sesukahati mengkafirkan orang sedangkan dia sendiri tak tahu apa yang diucapkan...!!

Pelawak!! tadi cabar pasal sejarah Nabi..!! dah tak reti nak kafirkan orang pulak..!!

Islam apa anda nih sampaikan salam pun disamakan dengan Yahudi.. he he ..Ni lah perangai Bloggers UMNO yang suka sangat makan hasil haram..!! sampaikan tak tahu fikir benda yang baik...!!

pelawak!!

dewatawanberapi said...

naruto ngok ngek said...

Mereka menganggap DAP sebagai kafir.

______________________________________

kalau dah bukan islam tu KAFIR lah ngok...

dewatawanberapi said...

nik ajis nyanyuk kata...unmo kafir kerana kerjasama dengan mca mic...

tapi...sekarang kerjasama dengan dap boleh pulak...

apa beza dap..mca..mic????

naruto ngok ngek pasti tau....

dewatawanberapi said...

naruto ngok ngek said...

Bukankah Rasullullah sendiri sanggup bekerjasama dengan kaum Yahudi dalam pembentukan sebuah negara. Jadi, apa yang salahnya kerjasama antara PAS dan DAP.

(yang lain2 tu biasalah kopi pes)

_______________________________________

Soalan tu kau kena tanya nik ajis nyanyuk...

dulu dia beria-ia kata umno kafir kerana kerjasama dengan mca mic...

dah kena batang pele sendiri...hihihihihihi

Unknown said...

Aku pun cam kenai je dia ni..kalo tengok tang tulisan dan gaya pemakian tu aku rasa dia ni...he he he biorlah dia malu nak pakai nama dulu..penyamar hebat nih..
KALAU DAH BUKAN ISLAM TU KAFIRLAH NGOK..
bijaknya ko,orang lain semua tak tahu ni yg orang bkn islam tu kafir,nasib baik ko bagitahu.... Baik aku gi tido syok sikit..Ko teruslah sahabatku narutto melayan orang gilo ni..

Naruto Sensei said...

mat gerento

Ha ha ha ..........Topik DAP lagi ooii basi dah topik anda tu bebal.. dah berbuih jawab pun isu sam jugak..!! pelawak!!

Mana sejarah nabi..keh keh keh..!!
Tadi berapi sangat nak juga tahu belit ko lagi..!!

Cakap banyak pun tak guna dengan anda nih .. dasar bebal tak mengaku..!! Pelawak..

Inilah perangai Anda yang suka pusing2 cerita ha ha ha..

Sanggup samakan salam Islam dengan Yahudi.. gerentor ngok ngek otak letak ke lutut..!!

Naruto Sensei said...

betul tu Tontoya...

Kita bukan tak tahu mamat ni sapa..!! menyalak nak tutup kelemahan dia tadi.. dasar Pelawak UMNO ha ha ha... Berapi2 sejarah nabi tahu keh keh.......bila tanya suruh orang lain pulak jawa ha ha ..

nak mengelak lah tu.. sebab dia lagi bodoh...!!

Sokong cadangan Tontoya..!! Baik pergi tido dari layan mamat Pelawak ni.. nak kata ada Ilmu ha ha memang kurang..yang ada ilmu DAP dan kafir saja ,tapi belagak pandai rupa2nya habuk pun tarak..!!

Tidolah Pelawak menyemak saja..!!

Unknown said...

Jaga jaga sikit naruto,kan nanti dia pakai nama ko pulak,kata ko dah masuk umno..hi..hi..hi..
Dia ni mat kelentong..
tido...tido suma..esok pulak..

Anonymous said...

salam...
kih... kih... kih...
klakor tul... bleh masuk raja lawak musim akan datang nih...
bagi sms byk2 kt mat gerento...
kasi dia menang....

kih... kih... kih...

AsyMok_ambo said...

ATAS NAMA ALLAH SWT

SUDAH TENTU, PUJI DAN SYUKUR TAK TERHINGGA KE HADRAT YANG MAHA HEBAT YANG MAHA SEMPURNA YANG MAHA LUAS ILMU NYA.


ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM
MUHAMMAD SAW PESURUH NYA

ALLAH SWT MAHA PENGASIH MAHA PENYAYANG RAJA MAHA SUCI DARI KEKURANGAN SUMBER KESELAMATAN PEMBERI KEAMANAN MAHA PENGAWAS MAHA PERKASA MAHA GAGAH MAHA TINGGI MAHA MENCIPTA MAHA MEMBENTUK MAHA MEMBERI RUPA MAHA MENGAMPUN MAHA MEMAKSA MAHA MEMBERI MAHA MELENGKAPI REZEKI MEMBUKA PINTU RAHMAT MAHA MENGETAHUI MENYEMPITKAN HIDUP MELAPANGKAN HIDUP MENURUNKAN DARJAT MENINGGIKAN DARJAT MAHA MEMULIAKAN MAHA MENGHINAKAN MAHA MENDENGAR MAHA MEMANDANG MAHA MEMUTUSKAN HUKUM MAHA ADIL MAHA LEMBUT MENGETAHUI DENGAN SEBENAR MAHA SABAR MAHA AGONG MAHA MEMAAFKAN MAHA BERTERIMA KASIH MAHA TINGGI MAHA BENAR MAHA MEMELIHARA MAHA KUASA BERBUDI MULIA MAHA BERSIFAT MULIA MAHA PEMURAH MAHA MENJAGA MAHA MENGABULKAN DOA MAHA LUAS KEKAYAANNYA MAHA BIJAKSANA MAHA PENGASIH YANG TERHORMAT MAHA MEMBANGKITKAN MAHA MENYAKSIKAN MAHA BENAR MAHA MELAKSANAKAN URUSAN MAHA KUAT MAHA TEGUH MAHA PENOLONG MAHA TERPUJI MAHA MENGHITUNG MAHA MEMULIAKAN MAHA MENGULANGI MAHA MENGHIDUPKAN MAHA MEMATIKAN MAHA HIDUP BERDIRI DENGAN SENDIRI MAHA MENDAPATKAN BERSIFAT AGUNG MAHA TUNGGAL MAHA TEMPAT BERMOHON MAHA BERKUASA MAHA MEMEGANG KEKUASAAN MAHA MENDAHULUKAN MAHA MELAMBATKAN MAHA YANG BERMULA MAHA YANG AKHIR MAHA NYATA MAHA TERSEMBUNYI MAHA MENGUASAI MAHA TINGGI MAHA BERBUAT BAIK MAHA MENGAMPUNKAN MAHA MEMBALAS MAHA PEMAAF MAHA PEMBALAS MAHA PEMILIK SEMUA KERAJAAN MAHA PEMILIK KEBESARAN DAN KEMULIAAN MAHA ADIL DALAM MENGHUKUM MAHA MENGHIMPUN MAHA KAYA MAHA MENGIAKAN MAHA PENAHAN MAHA PEMBERI KEROSAKAN MAHA PEMBERI MANFAAT MAHA BERCAHAYA MAHA PEMBERI PETUNJUK MAHA INDAH CIPTAAN NYA MAHA KEKAL MAHA PEWARIS MAHA MEMBERI PETUNJUK MAHA SABAR

ALLAH SWT THE MOST GRACIOUS THE MOST MERCIFUL

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ADA MAKHLUK YANG MENGAKU PENDOKONG PAS PUN TIDAK DINAFIKAN RAMAI YANG BANGSAT!
KERJA MEREKA…
MEMFITNAH!
BERLAGAK ANGKUH!
BERBURUK SANGKA!
YANG MEREKA TAHU…
PENGUNDI HANTU PENGUNDI HANTU PENGUNDI HANTU!
NAUZUBILLAHIMINZALIK…

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BETAPA RAMAI PUN HANTU TERSEBUT TAK USAH RISAU!!!

ALLAH SWT BERSAMA PARA PATRIOT ISLAM
USAH TAKUT
USAH KECUT PERUT
TERUSKAN BERAMAL.

ALLAH SWT MENJAGA ISLAM.
USAH RISAU!!!


SERUAN PARTI ISLAM
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

ALLAH MAHA BESAR!

MENGATASI
YANG DI PERTUAN AGONG
SEGALA SULTAN DAN RAJA-RAJA
SEGALA SEMUA PRESIDEN…
AKUILAH KEBENARAN INI BIARPUN PAHIT.

PEMIMPIN KAMIL ADALAH PILIHAN MUTLAK ALLAH SWT.

INSAN BERILMU…
WAJIB BERAMAL SE IKHLAS HATI
PATRIOT PERAJURIT ISLAM YANG BERDAKWAH SEANTERO ALAM
MENDEKATI ALLAH SWT
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR!!!

IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM!!!
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.

ULAMA’ ITU ORANG BERILMU.
ULAMA’ ITU WAJIB PROFESIONAL.
WARGA PROFESIONAL SEHARUSNYA ULAMA’.
KENA FAHAM BETUL-BETUL!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
USAH JADI GOLONGAN SEKULAR
MEMISAHKAN DUNIA DAN AKHIRAT!!!
KITA PULA DUK BERGADUH!!!!!!!
SIAPA ULAMA’?
SIAPA PROFESIONAL?
ITU KERJA GOLONGAN BANGSAT!!!!!!!!!!!!!!!!

ULAMA’ MESTI PROFESIONAL.
WARGA PATRIOT ISLAM YG PROFESIONAL ADALAH ULAMA’.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PERLEMBAGAAN MUTLAK KITA ADALAH AL-QURANUL KARIM.
HANYA DENGAN ILMU
MANUSIA KENAL APA ITU TAQWA…
FIKIR-FIKIRKANLAH WAHAI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN…

ALLAH SWT MENURUNKAN WAHYU YANG PERTAMA BERUPA BUNYI
BACALAH
BACALAH
BACALAH
DENGAN NAMA ALLAH SWT YANG MENJADIKAN SEKALIAN MAKHLUK…
MENUNJUKKAN
PERI PENTING NYA ILMU
HANYA DENGAN ILMU
SOLAT KITA AKAN IKHLAS LILLAHITAALA
DENGAN KUASA ALLAH SWT

DENGAN KUASA ALLAH SWT
UNTUK MENCARI ILMU
DAN MENJADI ULAMA’
AL QURANUL KARIM TIDAK PERNAH MEMFOKUS PADA SATU-SATU TEMPAT…
DENGAN KUASA ALLAH SWT
CARILAH ILMU SAMA ADA DI TIMUR ATAU DI BARAT…
FIKIR-FIKIRKANLAH DENGAN HATI TERBUKA DAN IKHLAS LILLAHITAALA.

PERKARA POKOK DALAM PERJUANGAN ISLAM INI ADALAH HATI.
YAKNI NAWAITU @ NIAT KITA.
WAJIB IKHLAS LILLAHITAALA AGAR SETIAP MAKHLUK MENGAGUNGKAN ALLAH SWT
TAK KIRA KEP. BERMUDA MAHUPUN KEP. MACAO.
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
CUMA
DENGAN KUASA ALLAH SWT KITA WAJIB SEDAR…

TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAK ALLAH SWT.
AS A FIGHTER OF ISLAM,
DENGAN KUASA ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM
AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
1. MEMURNIKAN AKIDAH
2. MEMULIAKAN AKHLAK
3. MENG ISTIQAMAH KAN SYARIAT
4. PENGORBANAN DIRI
5. PENGORBANAN HARTA

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AS THE ROOT OF EVERYTHING,
KEBENARAN DAN KEADILAN ITU MUTLAQ.
MENELUSURI APA SAHAJA AKTIVITI DAN GERAK-GERI MANUSIAWI.
FOR THE EXAMPLE,
ENCIK C ADA SEORANG BAPA, TUAN B DAN PUAN A. KEBENARANNYA TIDAK DAPAT TIDAK, HATTA ENCIK C MERUPAKAN SEORANG TOK GURU PONDOK KENALI SEKALIPUN, ANDAI KATA LAH TUAN B ATAU PUAN A SEORANG PEMBUNUH BERSIRI, ENCIK C WAJIB MENGAKU TUAN B ADALAH AYAH BELIAU SEMENTARA PUAN A ADALAH EMAK BELIAU.
ITU KEBENARAN.
YANG BERSALAH TETAP BERSALAH.
ITU KEADILAN.
MELETAK SESUATU PADA TEMPATNYA.
DENGAN KUASA ALLAH SWT
BEGITULAH JUGA DENGAN HINGAR BINGAR KEPINCANGAN EKONOMI DAN FENOMENA RECESSION SEJAGAT MUTAKHIR.
MAJORITI BERTUNJANG KAPITALISME.
MEMBURUKKAN KEADAAN, TREND BERPURA-PURA LAKSANA ABDULLAH BIN SABA’ KIAN MENULAR.
MUNCUL NAMA NAMA TOPENG.

DICANANG KEWANGAN CARA ISLAM PERBANKAN ISLAM.
NAUZUBILLAHIMINZALIK.
EKONOMI BERTUNJANG JEMBALANG KAPITALIS INI BAHAYA.
KERANA PETUALANG MODAL ITU JAHAT.
IBLIS YANG BERTOPENG NAMA-NAMA MANUSIAWI.
IBLIS MEMANG BIJAK.
SATU TIKA DULU, IBLIS KETUA PARA MALAIKAT.
MAKHLUK PALING ALIM.
KEANGKUHAN MERANAPKAN IMEJ DAN REPUTASI IBLIS.

DI HADAPAN PARA PEMODAL (BACA: IBLIS) INI HANYA KEUNTUNGAN WANG RINGGIT SEMATA-MATA.
PERSETANKAN KAEDAH MAHUPUN WORK INSTRUCTION.
METODOLOGI YANG JUJUR, AMANAH DAN BERSIH ITU BIARLAH HANYA GAH PADA SLOGAN.
CUKUP SEKADAR RETORIKA POLITIK.
POLITIK YANG SEPATUT INDAH, HEBAT DAN MULIA BECOME CACA MARBA DEK SEPAK TERAJANG PUAK-PUAK KAPITALISME.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AS THE RESULT
BAHANA RECESSION BERMAHARAJA LELA.
AT THE END OF THE DAY,
PERCAYALAH
PENDIDIKAN DAN KEFAHAMAN WAJIB BERMULA DARI AKAR UMBI.
UMPAMANYA KITA BISING SANA SINI
ANAK MUDA KITA DUK ASYIK DENGAN VIDEO-VIDEO SEKS
KITA MARAH GILER PADA MAT REMPIT SEHINGGA ADA CADANGAN BERNAS
HARAMKAN TERUS MOTOSIKAL DI JALAN RAYA!!!!!!!
WOW!!!!
WOW!!!!
WOW!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TAHNIAH!!!!
NAMUN SEBELUM KITA HARAMKAN MOTOSIKAL
APA KATA KITA HARAMKAN TERLEBIH DAHULU
WE ILLEGALIZE PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH AT FIRST!!!!!!
AMACAM!!!
ADIL TAK????

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PADA AMBO, SEJAHAT MANA PUN FIRAUN DAN NAMRUD, MEREKA TETAP DI BAWAH NAUNGAN ALLAH SWT.
APATAH LAGI MAT REMPIT!!!!
MAT REMPIT INI GOLONGAN YANG MULIA.
CUMA SESETENGAH KITA JER YANG TERLEPAS PANDANG SEBAB PENGARUH TV3 BEGITU KUAT DAN AMAT BESAR!!!!
TV3 KAN HEBAT!!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA WAJIB RUJUK AL-QURANUL KARIM
USAH GUNA KEKERASAN!!!!
USAH MEMBERONTAK!!!!!!
MANA-MANA PIHAK SEKALIPUN!!!!!!!!

SEGALA-GALA YANG ADA TERJADI DAN BERLAKU DI HADAPAN MATA KITA HARI INI ADALAH PEMBALASAN BUAT KITA DARI YANG MAHA MEMBALAS KERANA PENOLAKAN TERANG-TERANGAN AYAT-AYAT CINTA ALLAH SWT SEDANGKAN PADA MASA YANG SAMA KITA MENGAKU PEGANGAN KITA ADALAH AL-QURANUL KARIM.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
INI SERIUS!!!!!!
KITA WAJIB KENA FAHAM BETUL-BETUL!!!!!
APA YANG DIPANGGIL PAI@KURIKULUM PENNDIDIKAN AGAMA ISLAM DI SEKOLAH-SEKOLAH UNTUK RAKYAT MARHAEN YAKNI SEKOLAH KEBANGSAAN LANGSUNG TIDAK MENJURUS PENDIDIKAN DAN KEFAHAMAN JITU WARGA MALAYSIA KERANA…

PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH TAHU…
KALAU WARGA MALAYSIA MENGERTI BAHAWASANYA
ISLAM ITU INDAH
ISLAM UNTUK SEMUA…
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH DAH LAMA HANCUR-LEBUR.
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH AKAN TERKICIT-KICIT BERAK CAIR ANDAI
MALAYSIANS KNOW WAHAT IS ISLAM!!!!!!!!!!!!!!!!!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH AKAN HANCUR-LEBUR SLOW-SLOW YAKNI PERLAHAN-LAHAN KERANA MUSNAH PERLAHAN-LAHAN INI BEGITU HINA, JIJIK DAN MELOYAKAN.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH LAHIR DI JOHOR BAHRU KURANG LEBIH 11 MEI 1946 DAHULU
MAKA…
DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAH SWT AKAN MENAMATKAN RIWAYAT PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH DI MUKA BUMI JOHOR BAHRU YANG MULIA INI JUGA,
ITULAH KETENTUAN ALLAH SWT.
PEMILIK SEKALIAN ALAM
ALLAH SWT YANG MAHA BERKUASA
ALLAH SWT YANG MAHA AGONG
ALLAH SWT YANG MAHA BIJAKSANA

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SIAPA YANG NAK LAWAN ALLAH SWT ?

DENGAN KUASA ALLAH SWT
DENGAN ILMU YANG DI AMAL SE IKHLAS HATI
PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
DAN SELURUH WARGA MALAYSIA
WAJIB BERDAKWAH
TAUFIQ HIDAYAH PULA
HAK MILIK MUTLAQ ALLAH SWT.

BY HOOK OR BY CROOK
RUJUK AL-QURANUL KARIM
HAYATI AL-QURANUL KARIM
PERCAYA YAKIN SEPENUH JIWA RAGA KEPADA ALLAH SWT

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BEGITU BANYAK KISAH-KISAH MUSA A.S DAN BAPA KITA, IBRAHIM A.S KEDUA-DUA RASUL ULUL AZMI
SEBAGAI PENGUAT KISAH JUNJUNGAN BESAR MUHAMMAD S.A.W.
PENGHULU SEGALA NABI DAN RASUL.

PADA ERA MUSA A.S. FIRAUN ITU RAJA.
PADA ERA IBRAHIM A.S. NAMRUD ITU RAJA.

SEBAB TU, KATA HANG JEBAT
RAJA ADIL RAJA DISEMBAH RAJA ZALIM RAJA DISANGGAH.
RAJA PUN MESTI IKUT RULE OF THE LAW.
YANG BENAR ITU MUTLAQ
KEADILAN WAJIB DITEGAKKAN
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
CONTOHNYA AMAT MUDAH

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO BERASA NAK BERAK.
ITU KEBENARAN
TAK DAPAT TIDAK AMBO MESTI KELUARKAN
ADALAH HAK AMBO UNTUK BERAK DI MANA-MANA SEKALIPUN
ITU PREROGATIF DAN HAK KEISTIMEWAAN AMBO…
NAMUN ALANGKAH MANISNYA…
ANDAI KATA AMBO PERGI BERAK KE TANDAS….
SEBAB ITULAH TEMPAT SEPATUTNYA
DI LUBANG MANGKUK JAMBAN!!!
BEGITU JUGA…
TAK PECAT, TAPI SINGKIR
ALANGKAH MANISNYA JIKA…
DISINGKIR DI SIDANG DEWAN UNDANGAN NEGERI PERAK…
RAKYAT PUN MUDAH FAHAM…
TAK SEMUA RAKYAT MARHAEN PAKAR PERLEMBAGAAN MACAM TUAN RAIS YATIM!!!
KAN MUDAH TU
TERIMALAH KEBENARAN BIARPUN PAHIT.
SESUNGGUHNYA
KETERBUKAAN UKHUWWAH DAN BERBEZA PENDAPAT ADALAH ANUGERAH AGUNG ALLAH SWT.
KERNA TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAQ ALLAH SWT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA AMAT MENGIMPIKAN MUFTI PERAK MENGAJAK SAUDARA NGA KOR MING MAKAN DINNER DI TENGAH PANCARAN CAHAYA BANDAR RAYA IPOH.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AYAT 82 SURAH YAA SIN MEMUNGKINKAN YB NGA KOR MING BERSYAHADAH DI HADAPAN YANG SEPATUT DIHORMATI TUAN HARUSSANI ZAKARIA, MUFTI PERAK.
NAMUN, HARUSSANI ZAKARIA MEMILIH JALAN PROVOKASI.
ANDA MERUPAKAN ANCAMAN KEPADA PERJUANGAN ISLAM!!!!!!!
DENGAN KUASA ALLAH SWT
SILA LETAK JAWATAN ANDA.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
JUGA AMAT MANIS
ANDAI ENCIK KETUA PENGARAH JAKIM
MENGAJAK DENGAN RENDAH DIRI DAN PENUH HORMAT
FATHER LAWRENCE DI HERALD
MAHUPUN KETUA GEREJA MALAYSIA
BERSAMA-SAMA LUNCH DAN BERHUJJAH EMPAT MATA
KERANA…

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KEBENARAN ISLAM TELAH PUN DI JAMIN OLEH
ALLAH SWT
AYAT 19 SURAH ALI IMRAN.
USAH TAKUT.
ISLAM ITU BENAR.
BUKALAH HATI KITA!!!!!!!!!!
DI AMERIKA SYARIKAT DA EROPAH
PARA CENDEKIAWAN BARAT BERLUMBA-LUMBA
MENCARI RAHSIA ISLAM...
DI SINILAH PERANAN KITA
PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
AS A DA'IE


DENGAN KUASA ALLAH SWT
BENARLAH KATA PUJANGGA AL-GHAZALI
BILA MANA AGAMAWAN MASUK ISTANA
AKAN HILANG GEMERLAP DAN AURA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

ISLAM TIDAK PERNAH ANJUR KEKERASAN!!!
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT
TEPUNG JANGAN TERABUR.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
WAHAI PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AYAT 59 SURAH AN-NISA’ MEWAJIBKAN KITA
MENTAATI ALLAH SWT
PATUH PADA SURI TELADAN BAGINDA RASUL ALLAH SWT
DIKEPALAI JUNJUNGAN BESAR S.A.W
DAN PARA PEMERINTAH…
PEMERINTAH YANG MACAM MANA….?????????

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAH SWT MENUKILKAN DALAM AYAT SAMA

“BILA MANA BERLAKU PERTIKAIAN, KEMBALI KEPADA ALLAH SWT DAN RASUL NYA…”

APA BENDA TU!!!!!
DALAM KONTEKS KITA YANG SERBA DAIF DAN HINA DINA LEMAH INI, KITA WAJIB KEMBALI KEPADA
ALL-TIME FAVOURITE
WAHYU ALLAH SWT
MUKJIZAT TERAGUNG
AL-QURANUL KARIM
INI PREROGATIF ALLAH SWT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
USAH KURANG AJAR
JANGAN PULA MENJADI PENCACAI TERHORMAT.
KEBENARAN PERLU DITEGAKKAN BIARPUN PAHIT UNTUK DITELAN.
MAKA, TIDAK ADALAH
MANA-MANA PIHAK MENULIS
PEOPLE SHOW THEIR MIDDLE FINGERS TO THE RULER.
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!


DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
TARIK BENANG DALAM TEPUNG. BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR. IF U CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM.

AMBO SUKA MELIHAT LEBIH KE DALAM FENOMENA KRISIS KEWANGAN DUNIA YANG BEGITU HEBOH DIPERKATAKAN. ANDAI KURANG LEBIH SATU DEKAD DULU, NEGARA-NEGARA ANAK TERMASUK BUMI TERCINTA TANAH AIR MALAYSIA DI TACKLE PENYANGAK-PENYANGAK
KINI

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BAPAK-BAPAK SEPERTI USA DAN KESATUAN EROPAH TERMASUK JUGA JEPUN DAN KOREA TERKELUAR PELUH JANTAN. CUMA CHINA AGAK STABIL.

MEMANGLAH, BILA MANA ANAK TIADA DUIT, TAK MENGAPA KERANA BAPAK ADA BANYAK WANG. NAMUN HARI INI WHEN BAPAK YANG KANTOI BY HOOK OR BY CROOK, SANG ANAK MAHUPUN YANG KEANAK-ANAKKAN PASTI TERASA SAMPAI KE TULANG.
TAK USAHLAH DATANG MANA-MANA PEMIMPIN NEGARA YANG BEGITU TERPELAJAR OR EDUCATED DENGAN SELAMBA MENGATAKAN, NEGARA KITA MALAYSIA TAK AKAN TERJEJAS DEK BAHANA SEJAGAT INI. ITU ALASAN BAHLOL.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ULAMA’ YAKNI ORANG YANG BERILMU WAJIB JUJUR.
WAHAI PARA CERDIK PANDAI EKONOMI
DAN PARA PEMIMPIN PENUH ANGKUH,
BUDAK KECIK PUN TAHU LAH!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA CUBA PERGI KE PASAR BESAR GIANT.
AMBO SELALU KE GIANT SOUTHERN CITY, JOHOR BAHRU SEJAJAR DENGAN STATUS AMBO. AMBO CERMIN DIRI AMBO. DEKAT DENGAN RUMAH DAN HARGA PUN SESUAI DENGAN APA YANG ALLAH SWT PINJAMKAN SEDIKIT SEBANYAK KEPADA AMBO.

HARGA ITEM APA YANG TAK NAIK???
METRO SURAT KHABAR TU PUN DAH NAIK!
MEMANGLAH KATA SESETENGAH CERDIK PANDAI, HANYA 30 SEN. KALAU SATU HARI KURANG LEBIH KATALAH 200 000 RIBU NASKHAH LAKU DAH BERAPA, ANDAI SEBULAN BERAPA PULAK???

KENAPA SYARIKAT PERLU COVER KOS???
JUGA, SENANG-SENANGKANLAH DIRI KITA KE PASAR LARKIN.
NILAI DENGAN HATI KITA YANG SUCI.

LANTAS, DATANG PARA CERDIK PANDAI MENYARANKAN KEPADA RAKYAT MARHAEN
KURANG MAKAN AYAM
SUDAH PASTI, IKAN PUN AKAN NAIK
JADI RAKYAT MARHAEN SEPERTI AMBO
KENA MAKAN BATU KERIKIL MUNGKIN JUGA PASIR.
NANTI KALAU ADA ANAK KITA BERUMUR EMPAT TAHUN
ANAK TUAN ALI
ANAK TUAN AH CHONG
ANAK TUAN MUTHUSAMY
MENGIDAM MAKAN AYAM KFC YANG SEDAP TU!
TERANGKAN PADA ANAK KITA
YANG BERUMUR EMPAT TAHUN ITU
AYAM HANYA UNTUK KASTA LAIN
KASTA KITA TAK LAYAK MAKAN AYAM
NESCAYA ANAK KITA SEMUA
YANG BERUMUR EMPAT TAHUN AKAN FAHAM.
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
YE, INDEKS KOMPOSIT MENJEJAK LEBIH 1000 MATA!
YE, TIDAK SEDIKIT ORANG KITA MENJADI HARTAWAN DAN JUTAWAN!
NAMUN, TERFIKIRKAH KITA MENGAPA ADA DI ANTARA KITA YANG TERPAKSA MENCURI HANYA UNTUK MEMBERI SESUAP NASI KEPADA ANAK???
ADA YANG TERPAKSA AMBIL TANPA BAYAR
KERANA SUDAH TIGA HARI TIDAK MAKAN!
YE, YANG KAYA BERTAMBAH KAYA!
YANG MISKIN TERUS PAPA KEDANA!
TEDUDUK DAN MERINTIH.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
WAHAI RAKYAT MALAYSIA!

NEGARA MALAYSIA BUMI BERTUAH INI KAYA RAYA,
HASIL MAHSYUL BERKOYAN-KOYAN.
KALAU NAK DIBANDING KADAR KEPENDUDUKAN TERKINI PUN TAK SAMPAI 30 JUTA,
HARI INI SETIAP RAKYAT DI MALAYSIA
SEPATUT KALAU TIDAK JADI JUTAWAN PUN,
PASTI PUSAT KEBAJIKAN MASYARAKAT
TAK TAHU NAK BERI BANTUAN KEPADA SIAPA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BY THE OPEN HEART WITH THE WIDE MIND
LIHATLAH CHINA!
KESEDERHANAAN CHINA SESUNGGUHNYA ANTARA PENSTABIL EKONOMI SEJAGAT DEWASA INI.
THINK POSITIVE.
BERFIKIR DI LUAR KOTAK.
USAH ASYIK NEGATIF SOKMO.
KITA MESTI BERFIKIRAN POSITIF!

ISLAM ITU INDAH.
ISLAM UNTUK SEMUA!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUKABAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO SUKA BERDISKUSI BICARA RECESSION TERKINI. ASALNYA, KERUNTUHAN BANK DAN SYARIKAT PELABURAN. SENARIO SUBPRIME KATANYA.

MISALNYA, BANK MEMBERI PINJAMAN PERUMAHAN KEPADA PELANGGAN. KADAR BUNGA DITETAP 12 PERATUS CONTOHNYA. BANK PULA MENCAGAR KPD SYKT PELABURAN A DGN KADAR RIBA 10 PERATUS. SYKT A KEMUDIAN CAGAR PULA KPD SYKT B DGN 12 PERATUS. JADI MUNGKIN WUJUD RM500 000 HINGGA RM1 500 000. OLEH YANG DEMIKIAN, KONSEKUEN NILAI HARTA PERUMAHAN JATUH MENJUNAM.
PEMINJAM GAGAL BAYAR HUTANG YANG MENAMBUN. INI SERIUS KEPADA BANK DAN SYKT PELABURAN. BERJANGKIT KEPADA SEKTOR KEWANGAN LAIN SPT SYKT KERETA DAN SYKT EKSPOT IMPOT.

RAMAI INDIVIDU HILANG PEKERJAAN. PULAK TU, PEKERJAAN DILIHAT SEGALA-GALANYA DALAM DUNIA MATERIALISTIK DASAWARSA INI. MASYARAKAT AKAN MENJADI HILANG PUNCA. PERBELANJAAN HARIAN MEROSOT. LEBIH PARAH, ROMPAK CURI SAMUN PASTI MENINGKAT.
SEBABNYA, MANUSIA TIDAK SUKA MAKAN DAN MINUM PASIR, BATU, KAYU DAN AIR SUNGAI KLANG.
PALING MUDAH, KITA MARAH GILER MALAH MENYAMPAH SUMPAH-SERANAH DENGAN KEWUJUDAN PELBAGAI GENG INDON MUTAKHIR INI.
TIDAK SEDIKIT DENGAN MUDAH DI AMBIL NYAWA OLEH PENEMBAK TEPAT POLIS DI RAJA MALAYSIA DENGAN ALASAN TIADA CARA LAIN.
THE OTHER SIDE, ADAKAH KITA AMBIL KISAH BERAPA RAMAI RAKYAT INDON YANG DI AMBIL SECARA HALAL MAHUPUN ILLEGAL DARI TANAH SEBERANG UNTUK BEKERJA TERUTAMA DI SEKTOR BERHANTU BUAT RAKYAT PENGHAWA DINGIN MALAYSIA SEPERTI PEMBINAAN TIDAK DIBAYAR UPAH!

BAYANGKAN PETRONAS TWIN ROWERS KLCC YANG KITA DUK BANGGA-BANGGA KAN,
ADAKAH MAMPU TERSERGAM INDAH HARI INI WITHOUT THE FOREIGNERS!!!
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!

AMBO PERNAH TERSEREMPAK
SEORANG WARGA INDON
MEMINTA SESUAP NASI
DALAM KEADAAN TERKETAR-KETAR
DI SEKITAR BANDAR RAYA HEBAT JOHOR BAHRU.
BELIAU TIDAK DIBAYAR SATU SEN PUN
SELAMA ENAM BULAN DI MALAYSIA.
SEDAR ATAU TIDAK!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SEDAR ATAU TIDAK MAJORITI RAKYAT MALAYSIA BEGITU KEJAM!!!!!!!!!!!!
MEMANGKAH
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH!!!!!!!!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
DOA INSAN YANG DIZALIMI CONFIRMS AKAN DI MAQBUL OLEH ALLAH SWT.
ITU JANJI ALLAH SWT YANG MAHA BERKUASA.
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!

BAGI PANDANGAN AMBO
APA JUA TINDAKAN DASAR DAN PELAN YANG DIRANCANG HATTA DI IMPLEMENTASI SEKALIPUN,
MANA MUNGKIN KAN BERHASIL
TANPA KITA MENGKAJI PERKARA ASAS.
POKOK PANGKAL CERITA.
MEMANG NIAT ITU BAIK.
SETIAP AMAL DIMULAI NIAT.
NIAT LILLAHITAALA.
ITU SARANAN AGUNG RASULULLAH SAW.
PEMULA SHAHIH BUKHARI PASTI JUA SHAHIH MUSLIM. GESAAN RASULULLAH SAW
SEMEMANGNYA
ILHAM KURNIA ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM.
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
MOREOVER
HUKUM ALAM ADA NORMA
MATLAMAT TIDAK PERNAH MENGHALALKAN CARA.

SI H BERSAMA ENAM ORANG ANAK KANDUNG DAN ISTERI KE KEDAI MAKAN KERANA ABANG LONG DAN KAK NGAH BERUSIA LIMA DAN TIGA TAHUN MENANGIS KELAPARAN.
JAM MENUNJUKKAN 4.15 PETANG. PAK BILAL DI MASJID BANDAR BARU UDA BETUL-BETUL BERSEBELAHAN TEMPAT MAKAN SI H DAN KELUARGA MELAUNGKAN AZAN MEMUJI-MUJI KEAGUNGAN ALLAH SWT
TANDA SEMBAHYANG PILIHAN ALLAH SWT
YANG MANA SHIFT PARA MALAIKAT BERTUKAR YAKNI WAKTU ASAR TELAH BERTANDANG.
SEMENTARA SI ISTERI SIBUK DENGAN KELETAH ANAK BONGSU YANG MASIH MENYUSU
WAJARKAH CARA SI H MENINGGALKAN ANGGOTA KELUARGA TERKAPAI-KAPAI HANYA UNTUK MENGEJAR MATLAMAT UNTUK BERJEMAAH.
FALSAFAH MACHIAVINELISME HARUS TEMPANG.

ALLAH SWT BERFIRMAN DI DALAM SURAH AL BAQARAH KURANG LEBIH TAFSIRAN UMUM AKAL PENDEK MANUSIAWI:
“ KAMU RASA SATU BENDA ITU BURUK BUAT KAMU, SEDANGKAN IA BAIK SEMENTARA KAMU RASA SATU BENDA ITU BAIK, TERASA BEGITU BAIK MALAH CEMERLANG GEMILANG TERBILANG BUAT KAMU. WALHAL SEBENARNYA IA AMAT BURUK UNTUK KAMU SEBENARNYA.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PEMILIK SEKALIAN ALAM
YANG MAHA BERKUASA
YANG MAHA BIJAKSANA
YANG MAHA SEMPURNA

SEWAJARNYA DENGAN JUJUR
KITA HARUS MENGAKU
TIDAK SEDIKIT MAKHLUK YANG MENGAKU AHLI PAS ITU BANGSAT!
ALLAH SWT MENUKILKAN DALAM WAHYU TERAGUNG
AL QURANUL KARIM
ALLAH SWT MELAKNAT ORANG YANG SOLAT!!!
YANG LALAI DALAM SOLAT!
YANG LALIAI DALAM SOLAT!
YANG LALAI DALAM SOLAT!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
“TAK SAMA ORANG YANG TAHU DENGAN ORANG YANG TAK TAHU.”
HANYA JAUHARI YANG MENGENAL MANIKAM.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SEBELUM KITA NAK ORANG HORMAT KITA
KITA KENA HORMAT ORANG LAIN DAHULU.
SEBAB KITA WAJIB INGAT
SIAPA PUN KITA
KALAU PERGI KE MANGKUK TANDAS
YANG AKAN KELUAR TETAP
BUSUK DAN MEMBUSUKKAN!!!!!!

ITU KEBENARAN.
ITU KEADILAN.
MAKA, ISLAM LAH TU!!!!!!!!!!!

KEBENARAN DAN KEADILAN ADALAH DARI ALLAH SWT (3: 60-61) SURAH ALI IMRAN.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SURAH ALI IMRAN (3:54) KURANG LEBIH TAFSIRAN AKAL PENDEK MANUSIAWI
“MEREKA NAK TIPU ALLAH SWT. SEBENARNYA ALLAH SWT TIPU MEREKA…”
KITA WAJIB FAHAM BETUL-BETUL.
HATI YANG IKHLAS LILLAHITAALA DAN MINDA TERBUKA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
OTAI-OTAI INDUSTRI SUKAN DAN HIBURAN
YANG AMBO AMAT HORMATI
WAJAR MENJADI PENCETUS TERAKHIR GELOMBANG ISLAM KERANA…
KITA HAMPIR KLIMAKS DALAM KONTEKS PEMULA KEPADA SUATU LANGKAH PERMULAAN.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ACTUALLY
NEGARA TERCINTA BUMI BERTUAH MALAYSIA
HANYA PERLU SEDIKIT LONJAKAN
SEDIKIT ANJAKAN
SEDIKIT SWING LAGI
UNTUK MENDAPATKAN MAJORITI
MEMANGKAH PERJUANGAN ISLAM
DALAM KONTEKS SISTEM KITA YANG MUTAKHIR.

PERCAYA DAN SEPENUH YAKIN KEPADA ALLAH SWT.
ALLAH SWT BERSAMA KITA.
PARA PATRIOT PEJUANG PERAJURIT ISLAM
USAH KITA TERLEPAS PANDANG
KITA HANYA PERLU SEDIKIT SWING DARIPADA
YANG DIMULIAKAN
PARA PENGIKUT PEMINAT PENGGEMAR SAUDARA AMY SEARCH, JAMAL ABDILLAH !!!!!!!
PARA GENERASI PEMANGKIN YANG DUK GILAKAN MEET UNCLE HUSSEIN HUJAN DAN TOO PHAT !!!!!!!
PARA PENGGIAT INDUSTRI HIBURAN DAN SUKAN TANAH AIR !!!!!!!
JUGA PENONTON NTV7 !!!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TAK LUPA…
WAHAI PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
ENTITI MAT REMPIT ADALAH ASET PALING BERHARGA BUAT KITA WARGA PERJUANGAN ISLAM
TARBIYYAH FISABILILLAH AKAN MENJADIKAN
PARA MAT REMPIT YANG DICACI DAN DIHINA HARI INI
SEBAGAI
KLON
SAYIDINA ALI
SALAHUDDIN AL-AYYUBI
DAN SINGA ALLAH
HAMZAH DAN KHALID MUWAILID

ITU KEMUDIAN…
YANG PENTING…

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SEDIKIT SAJA LAGI.

TINGGAL LAGI,
KITA PARA PERAJURIT PATRIOT PEJUANG ISLAM
USAH FITNAH!
USAH ANGKUH!
USAH BURUK SANGKA!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
JANGAN KITA BUAT-BUAT TAK INGAT
PERJUANGAN KITA TAK PERNAH SELESAI
MASIH TERLALU JAUH!!!!!!!
INI CUMA SATU PEMULA KEPADA SEBUAH LANGKAH PERMULAAN.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TAHNIAH JUGA BUAT SAUDARI IRMA HASMIE
KERANA MEMELUK BINTANG PALING POPULAR, SIFU NABIL TEMPOH HARI.
BUKAN SALAH IBU MENGANDUNG!!!
BUKAN JUGA SALAH AYAH YANG PANCUT DALAM!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ITU CUMA SATU SIMBOLIK
WAJAH MELOYAKAN PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH.
TAHNIAH NABIL!!!

JUGA, SEKALUNG PENGHARGAAN
BUAT TUAN ADLIN AMAN RAMLIE DAN PUAN SHARIFAH SHAHERA
ATAS TAUFIQ HIDAYAH ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM
BEGITU BANYAK HIKMAH TERSEMBUNYI
DARI TUTUR BICARA ANDA
PASTI KURNIAAN AGUNG ALLAH SWT.

WAHAI PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
CUBA BAYANGKAN…
SEMUA WARGA PENONTON ABPPBH 2008 TEMPOH HARI AKAN MEMANGKAH GELOMBANG ISLAM.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TAK LUPA TUAN AZNIL HAJI NAWAWI.
SERUAN TAKBIR ANDA
BERGEMA DI ARENA OF STARS GENTING HIGHLANDS.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
DI HADAPAN SETIAP INSAN HANYALAH
TAQWA LILLAHITAALA
TAQWA…
WHAT IS TAQWA???
1. TAWADDUQ @ RENDAH DIR @ HUMBLE
2. QANAAH @ BERSYUKUR @ BE GRATEFUL
3. WARA’ @ BERHATI-HATI @ BERHIKMAH @ WISE & CAUTIOUS
4. YAQIN @ KEIMANAN @ CONFIDENCE
DENGAN KUASA ALLAH SWT
SENANG BUKAN!!!
SETERUSNYA MEMBAWA KEPADA DARJAT AGUNG KESUFIAN
TAWAKKAL A’LALLAH.
BERSERAH BULAT-BULAT LILLAHITAALA SEMATA-MATA
MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT.

BILA MANA ALLAH SWT REDHA,
RAHMAT ALLAH SWT MELIMPAH-RUAH.
HADIRLAH ELEMEN TERPENTING MANUSIAWI
TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAQ ALLAH SWT
TAK USAH LAGI BUAT SOLAT HAJAT
ALLAH SWT MENJAMIN KETENANGAN, KEKAYAAN, KEBAHAGIAAN, NAIK PANGKAT, DAPAT GAJI, NAIK GAJI, ANAK SOLEH, BINI SOLEHAH, SUAMI SOLEH, DAPAT JADI DOKTOR, LAWYER ETC.
CUKUP SEKADAR SUJUD SYUKUR DAN SOLAT TAUBAT.
RASULULLAH S.A.W. TAK PERNAH ANJUR SOLAT HAJAT.
TERIMALAH KEBENARAN BIAR PAHIT UNTUK DITELAN.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

RASIONALNYA
DI DALAM AL QURANUL KARIM
ALLAH SWT MENEKANKAN
SUPAYA KITA BERSYUKUR DAN MEMINTA AMPUN YAKNI BERTAUBAT BANYAK-BANYAK.
NESCAYA ALLAH SWT AKAN TAMBAH NIKMAT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
USAH TAKUT USAH RISAU!!!
JANJI ALLAH SWT PASTI BENAR.
AYAT 5 SURAH AL-ANKABUT (29:5)
JAMINAN ALLAH SWT:
“BARANG SIAPA BERKEHENDAKKAN MENEMUI JANJI ALLAH SWT SAAT KETENTUAN DAN DETIK NYA PASTI TIBA. DAN ALLAH SWT MAHA MENDENGAR DAN MAHA MENGETAHUI.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA RENUNGI
DISERTAKAN HATI YANG IKHLAS
TINGKAH LAKU JUJUR
MINDA YANG TERBUKA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
DI DALAM AL-QURANUL KARIM
ALLAH SWT MENUKILKAN
“MINTALAH YAKNI BERDOA NESCAYA AKU AKAN KURNIA DAN TUNAIKAN.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PADA BILA-BILA MASA PUN, DENGAN HATI YANG TULUS IKHLAS LILLAHITAALA
MINDA TERBUKA DAN TINGKAH LAKU JUJUR

MANA-MANA MAKHLUK ALLAH SWT BOLEH BERDOA
TAK USAH FOKUS HANYA PADA SATU-SATU UPACARA ATAU CERTAIN FUNCTION SAHAJA!!!!!!!!!!!!!!!!!
DITAMBAH PULA BERMACAM-MACAM BOTOL AIR
KITA AMAT RISAU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MENJURUS SYIRIK
DOSA TERAMAT BESAR YANG TIDAK TERAMPUN.
NAUZUBILLAHIMINZALIK.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
HUBUNGAN LILLAHITAALA TAK MEMERLUKAN PERANTARAAN
YANG AMAT PENTING
YANG PALING PENTING
HATI
HATI
HATI!!!!!!!!!!!!!!!
SEMATA-MATA KERANA ALLAH SWT
LILLAHITAALA

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO PERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
PERINGATAN ALLAH SWT DI DALAM AL QURANUL KARIM
“YANG KAMU RASA BURUK ITU SEBENARNYA BAIK SEMENTARA YANG KAMU RASA BAIK ITU BURUK TERAMAT DI SISI ALLAH SWT.”
INI AMAT KITA RISAU.
INI SERIUS.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DALAM AYAT TERSEBUT SIMBOLIKNYA ADALAH PERANG
DAN KITA WAJIB APLIKASI DALAM SEGENAP ASPEK KEHIDUPAN
KERNA ISLAM ITU AD-DEEN
AD-DEEN ITU CARA HIDUP
SO
ISLAM IS THE WAY OF LIFE.
DARI A HINGGA KE Z.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAH SWT YANG BUAT KITA
ALLAH SWT TAHU APA SAJA KEHENDAK KITA
YANG TERBAIK MAHUPUN TERBURUK BUAT KITA

DENGAN KUASA ALLAH SWT
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SURAH AL-BAQARAH
(2;214-217)
DENGAN HATI TULUS IKHLAS LILLAHITAALA
OPEN MINDED
TINGKAH LAKU JUJUR
KITA AMAT WAJIB MEMAHAMI DENGAN AMAT MENDALAM
IBRAH DARIPADA WAHYU ALLAH SWT
DALAM SURAH AL-BAQARAH AYAT 214-217.
AL QURANUL KARIM MENCAKUPI SEMUA ASPEK KEHIDUPAN DI SEPANJANG ZAMAN
ALL-TIME FAVOURITE.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
CUKUPLAH HANYA ALLAH SWT
TIADA KEKUATAN MELAINKAN DARIPADA ALLAH SWT.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SESUNGGUHNYA
KETERBUKAAN
UKHUWWAH
BERBEZA PANDANGAN
ADALAH ANUGERAH BEGITU AGUNG
KURNIAAN ALLAH SWT
PEMILIK SEKALIAN ALAM
KERNA
TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAK ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

“MEREKA INGAT MEREKA NAK TIPU ALLAH SWT. ALLAH SWT MENIPU MEREKA.”

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT
ULAMA’ ITU ORANG BERILMU
TAK KIRA ILMU DARI BARAT ATAU TIMUR.

TAK TIMBUL KEKELIRUAN SAMA ADA
PERJUANGAN ISLAM SECARA SIMBOLIK DIPIMPIN
ULAMA’ ATAU PROFESIONAL
USAH KELIRUKAN RAKYAT MARHAEN YANG BEGITU NAZAK INI.

ULAMA’ ITU SUDAH SEMESTINYA PROFESIONAL
DAN SEMUA WARGA PROFESIONAL
DALAM KONTEKS PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
MERUPAKAN ULAMA’
ULAMA’ ITU ORANG BERILMU
ULAMA’ ITU PROFESIONAL
PROFESIONAL ITU ULAMA’
PEMIMPIN KAMIL PILIHAN MUTLAK ALLAH SWT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO
DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
SAMA ADA YANG ADA KALIMAH TAUHID ATAU BELUM
KITA SEMUA ADALAH SAMA PADA HAKIKAT KEJADIAN
BERASAL DARI ADAM DAN HAWA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AYUH SAUDARA ABDULLAH
SAUDARA AH CHONG
SAUDARA MUTHUSAMY
MARCELINUS BIN BLAZES
SAUDARA JULIUS
PETRUS AK RAKANG
DAN SELURUH WARGA MALAYSIA
AYUH SOKONG PERJUANGAN ISLAM
ISLAM ITU INDAH TAK SUSAH
ISLAM UNTUK SEMUA.

WAHAI PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
UMMAH KITA SUDAH NAZAK………….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RAKYAT MALAYSIA MENUJU KEHANCURAN………!!!!!!!!!!!!!!
KEBINASAAN YANG JIJIK, HINA DAN MELOYAKAN HAMPIRI KITA……………!!!!!!!!!!!!!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR.
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
ALLAH SWT BERSAMA KITA.
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA SAMA RENUNGI FIRMAN ALLAH SWT DI DALAM AL QURANUL KARIM

SURAH YAA SIN (36:82)
AL-MAAIDAH (5:3)
AL-ANKABUT (29:2)
MUHAMMAD S.A.W. (47:7)
AL-ISRAK (17:81)

KITA RENUNGI
DENGAN SEIKHLAS HATI LILLAHITAALA
MINDA TERBUKA
JIWA YANG TENANG
TINGKAH LAKU JUJUR
NURANI AMANAH.

USAH TEBAR FITNAH!!!!!!!!
USAH ANGKUH!!!!!!!!!!!!!
USAH BERBURUK SANGKA!!!!!!!!!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!


ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

FIRMAN DIA YANG MAHA BERKUASA TAFSIRAN UMUM AKAL PENDEK LEMAH DAN KERDIL MANUSIAWI:

“BILA MANA AKU YAKNI ALLAH SWT MENOLONG KAMU, SIAPA YANG MAMPU MELAWAN NYA???”

AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN SETERUSNYA DENGAN KUASA ALLAH SWT PARA SAHABAT YANG DIMULIAKAN SEKALIAN…

ANAK-ANAK AMBO SELALU DUK TENGOK CERITA KARTUN WONDERPETS…

“KAMI TAK BESAR DAN KAMI TAK KUAT!
BILA BEKERJA SAMA SEMUA JADI MUDAH!
APA YANG PENTING…
KERJA SAMA!
APA YANG PENTING…
KERJA SAMA!
APA YANG PENTING…
KERJA SAMA!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!”

TINGGAL LAGI..
USAH KITA TERLUPA!
ELAKKAN KEANGKUHAN..
BERMUHASABAH DAN BERMUJAHADAH!
AMBIL TUGAS DAN PERANAN MASING-MASING!!!
TARIK BENANG DALAM TEPUNG…
BENANG BIAR DAPAT..
TEPUNG JANGAN TERABUR..

KITA WAJIB TARIK RAKAN-RAKAN INSAN MULIA KHABARNYA KURANG LEBIH 3.5 JUTA BERDAFTAR…
YANG TERKELIRU DAN TERSILAP MENJADI AHLI PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH…
AYUH BERSAMA KAMI!
AYUH BERSAMA KAMI!
AYUH BERSAMA KAMI!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA SUDAH KESUNTUKAN MASA!
KITA SUDAH TIADA MASA!
KITA TIADA MASA SUDAH!!!
WE COULD NOT WAIT ANYMORE!!!!!

WAHAI RAKYAT PERLIS!
WAHAI RAKYAT KEDAH!
WAHAI RAKYAT PENANG!
WAHAI RAKYAT PERAK!
WAHAI RAKYAT SELANGOR!
WAHAI RAKYAT WILAYAH PERSEKUTUAN!
WAHAI RAKYAT NEGERI SEMBILAN!
WAHAI RAKYAT MELAKA!
WAHAI RAKYAT JOHOR!
WAHAI RAKYAT PAHANG!
WAHAI RAKYAT TERENGGANU!
WAHAI RAKYAT KELANTAN!
WAHAI RAKYAT SARAWAK!
WAHAI RAKYAT SABAH!

AYUH BERSAMA-SAMA KAMI!!!

NAK TUNGGU APA LAGI!
FIRAUN DAH DITENGGELAMI!
NAMRUD KALAH DEK NYAMUK SEEKOR SAHAJA!
KAWANAN BURUNG HANCURKAN ABRAHAH!
TSAMUD, MADYAN, AD…
NAK TUNGGU APA LAGI!

AYUH BERSAMA-SAMA KAMI!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA HANCURKAN SAMA SEKALI SAKI BAKI KEANGKUHAN PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH!!!

KITA SUDAH TIADA MASA!!!
JOM SERTAI PAS!
JOM SERTAI PAS!
JOM SERTAI PAS!
TAK NAK JADI AHLI PUN TAK APA!

PARA HAKIM BAIK…
PARA PROFESOR BAIK…
PARA PROFESIONAL BAIK…
PARA PENJAWAT AWAM BAIK…
TUN MAHATHIR BAIK…
TUN ABDULLAH BAIK…
ENCIK NAJIB BAIK…
SAUDARA KHAIRY BAIK…
AYUH BERSAMA GELOMBANG ISLAM RAKYAT MARHAEN…!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT

APA YANG PENTING!!!
HANYA PARTI ISLAM WAJIB MENTADBIR BUMI BERTUAH INI!!!

PEMIMPIN KAMIL ADALAH PILIHAN MUTLAK ALLAH SWT.

SEKALI LAGI…
AYAT 82 SURAH YAASIN

“BILA MANA BERBICARA MENGENAI ALLAH SWT, ALLAH SWT HANYA BERFIRMAN KUN FAYAAKUN.. JADI MAKA JADILAH…!!!”

TIDAK MUSTAHIL APA JUA SEKALIPUN…
AMBO MENYERU DAN MERAYU…

DENGAN NAMA ALLAH SWT YANG MAHA PEMURAH YANG MAHA PENYAYANG…
TUN MAHATHIR!
TUN ABDULLAH!
ENCIK NAJIB!
SAUDARA KHAIRY!
JOM SERTAI PAS…
PLEASE…..

BEST TAU…
BERSAMA-SAMA PERJUANGAN ISLAM…
KITA HANYA ADA DUA KESUDAHAN…..

1. PERTOLONGAN ALLAH SWT.
2. SYAHID FISABILILLAH.

KAN MARVELLOUS TU…
TERUTAMANYA SAUDARA KHAIRY…
DEMO MUDA LAGI…
HANDSOME DAN KACAK…
YOU HAVE THE X-FACTOR BEB…
JOM SERTAI PAS…
PANGLIMA HUSAM PASTI MENGALU-ALUKAN
KEDATANGAN SAUDARA…
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SEKALI LAGI…
AMBO MENYERU DAN MERAYU PADA DIRI AMBO SENDIRI…
DAN
DENGAN KUASA ALLAH SWT DIRI PARA WARGA MALAYSIA SEKALIAN…
KITA SUDAH TIADA MASA!

TERKINI…
DI HADAPAN MATA KITA!

ALLAH SWT TELAH MENGIRIMKAN SEORANG NAKHODA…
TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT

DIKELILINGI PARA MASTERMIND BERKARISMA…
1. TOK GURU ABDUL HADI AWANG
2. MASTER LIM KIT SIANG
3. MAULANA KARPAL SINGH
4. SIFU ANWAR IBRAHIM
5. PROF. DR. RAMASAMY
6. TAIKO AZIZAN ABDUL RAZAK
7. TUAN LECTURER NASARUDIN MAT ISA

DIDOKONG PARA PERAJURIT KAMIKAZE…
1. PANGLIMA HUSAM MUSA
2. HUSTLER LIM GUAN ENG
3. PENDEKAR AZMIN ALI
4. MISS OF THE UNIVERSE TERESA KOK
5. DR. DZULKIFLY AHMAD
6. IR. KHALID SAMAD
7. THE LION GOBIND SINGH DEO

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR

HANYA JAUHARI MENGENAL MANIKAM!
KALAU GENTAR AKAN RISIKO USAH BICARA SOAL PERJUANGAN!
ANDAI KAIL PANJANG SEJENGKAL LAUTAN DALAM USAH DIDUGA!
JIKA TAKUT DILAMBUNG USAH BERUMAH DI TEPI PANTAI!

“TAK SAMA ORANG YANG TAHU DAN ORANG YANG TAK TAHU…”
“MUNGKIN YANG BAIK ITU SEBENARNYA TAK BAGUS BUAT KITA…ADAKALANYA YANG BURUK ITU MERUPAKAN YANG TERBAIK BUAT KITA…ADA HIKMAH TERSEMBUNYI!”

SURAH AL-INSYIRAH AYAT 5-6 KURANG LEBIH MEMBAWA PENGERTIAN…

“PADA SESUNGGUHNYA SETIAP BALIK KESUSAHAN ITU PASTI ADA KESENANGAN.”
“SESUNGGUHNYA DALAM SETIAP PERIT JERIH KEPAYAHAN AKAN ADA RAHMAT KEMENANGAN ABADI YANG TERSEMBUNYI.”

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SURAH AL-ISRAK AYAT 81 ALLAH SWT TELAH JAMIN KEMENANGAN KITA.
BILA MANA DATANG KEBENARAN, PASTI AKAN HANCUR LULUH SEGALA KEBATILAN. DAN SESUNGGUHNYA YANG BATIL ITU CONFIRM AKAN HANCUR BERKECAI. ITU JANJI ALLAH SWT.

AYAT 7 SURAH MUHAMMAD S.A.W. ALLAH SWT TELAH JANJI AKAN JAGA KITA SELAGI MANA KITA MENEGAKKAN KALIMAH TAUHID DAN MENYOKONG MALAH ALLAH SWT AKAN MENEGUHKAN KEDUDUKAN KITA.
USAH TAKUT RISAU DAN GEMENTAR!!!

ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM…
ORANG YAHUDI CUMA TERKELIRU OLEH TALMUD/TORA…
ORANG NASRANI TERSILAP BUKA BIBLE…

ANDAI KATA ARIEL SHARON MEMBUKA TAURAT…
ANDAI KATA BARRACK HUSSEIN OBAMA MEMBUKA INJIL (MUNGKIN DAH BUKA KUT… CUMA BELIAU NAK MENYAMAR JE…MAYBE!!!)
MAKA MEREKA AKAN KEMBALI KEPADA MUKJIZAT AGUNG ALL TIME FAVOURITE…

AL-QURANUL KARIM…
AL-QURANUL KARIM…
AL-QURANUL KARIM…

AYAT 1-4 SURAH AL-BAQARAH TELAH MENEKANKAN KEPADA KITA PERI PENTINGNYA KITA PERCAYA PADA TAURAT DAN INJIL…
JADI KEPADA INSAN BERIKUT…
AMBO ADA TERBACA KAT NST…
KALAU TAK SILAP TUAN LEO MOGGIE…
KECEWA DENGAN KENYATAAN ENCIK ZAHID HAMIDI…
MAAFKANLAH ENCIK ZAHID HAMIDI TU…
ENCIK LEO MOGGIE…
TERUSKAN BERAMAL…
DENGAN KUASA ALLAH SWT…
SUATU HARI NANTI TAUFIQ HIDAYAH ALLAH SWT AKAN HADIR…

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

TINGGAL LAGI…
WAHAI PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM…
KUANTITI TAK PENTING…
CUMA KITA..

JANGAN FITNAH!
JANGAN ANGKUH!
JANGAN BURUK SANGKA!

DI DEPAN SETIAP MAKHLUK HANYALAH TAQWA LILLAHITAALA!
APA ITU TAQWA???
AMBO SENANGKAN CERITA…
KITA BOLEH ELABORATE TAQWA TO…
1. MERENDAH DIRI@TAWADDU’
2. SYUKUR@QANA’AH
3. WARA’@BERHATI-HATI
4. YAKIN SEPENUH PERCAYA YAKNI IMAN
TAQWA AKAN MEMBAWA KEPADA TARAF TAWAKKAL YAKNI DARJAT SUFI WALI ALLAH SWT…
BERSERAH BULAT-BULAT KEPADA ALLAH SWT…

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AYUH WAHAI WARGA MALAYSIA!!!
PERBETULKAN NIAT!
PERKEMASKAN TEKAD!!!
HANYA DENGAN ISLAM KITA KAN SELAMAT DAN AMAN DAMAI DUNIAWI DAN KAMPUNG AKHIRAT!

AT LAST BUT NOT LEAST…
PERLEMBAGAAB KITA ADALAH AL-QURANUL KARIM…

RUJUK AL-QURAN
RUJUK AL-QURAN
RUJUK AL-QURAN
SETINGGI MANA PUN ILMU KITA
SYEIKH APA PUN
MUFTI BESAR MANA PUN…

INGATLAH!

ALLAH SWT MAHA LUAS ILMU NYA
SEHEBAT MANA PUN KITA…
KALAU NAK DIBUAT BANDINGAN…
SETITIS AIR LAUT PUN TAK SAMPAI…

HATTA…
JUNJUNGAN BESAR S.A.W KEKASIH ALLAH SWT
MUHAMMAD BIN ABDULLAH
SENTIASA DIBERI PERINGATAN OLEH ALLAH SWT MELALUI AL-QURANUL KARIM…

INIKAN LAGI KITA…
SUBHANALLAH…
WALHAMDULILLAH…
LA ILAA HA ILLALLAAHU WALLAHUAKBAR!

NASTAGHFIRULLAHALAZIIM…..

MESTI RUJUK AL-QURANUL KARIM!
KENA RUJUK AL-QURANUL KARIM!
WAJIB RUJUK AL-QURANUL KARIM!

PEMIMPIN KAMIL ADALAH PILIHAN ALLAH SWT.

SESUNGGUHNYA…
KETERBUKAAN
UKHUWWAH YAKNI PERSAUDARAAN
DAN BERBEZA PANDANGAN
MERUPAKAN ANUGERAH AGUNG ALLAH SWT.
KERNA TAUFIQ HIDAYAH
HAK MILIK MUTLAQ
ALLAH SWT
PEMILIK SEKALIAN ALAM.
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!


DENGAN ILMU..
KITA WAJIB BERDAKWAH SEIKHLAS HATI LILLAHITAALA…
MOREOVER….

TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAK ALLAH SWT.

NUH A.S TAK TERDAYA MEMBAWA SAMA ISTERI DAN ANAK BAGINDA.
BAPA KITA, IBRAHIM A.S TAK MAMPU BERI HIDAYAH KEPADA AYAHANDA BAGINDA.
RASULULLAH S.A.W. AMAT DISAYANGI OLEH BAPA SAUDARA BAGINDA, ABI TALIB…

AMBO…
KALAU MEMBACA SIRAH JUNJUNGAN BESAR S.A.W.
PASTI AKAN MENANGIS MENGENANGKAN PENGORBANAN DAN SEMANGAT ABI TALIB…

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

WAHAI RASULULLAH S.A.W.
KAMI SAMBUNG PERJUANGAN MU
WALAU KAMI DICACI DAN DIHINA
TAPI KAMI TAK PERNAH KECEWA!

ALLAH SWT DAN RASULULLAH S.A.W. SEBAGAI PEMBELA!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SEGALA YANG BAIK ITU
ADALAH KURNIAAN AGUNG PEMILIK SEKALIAN ALAM.
YANG BURUK ITU KELEMAHAN AMBO.
NAMUN HAKIKAT NYA SEMUA DARIPADA ALLAH SWT.
RASULULLAH DALAM MENGENANGMU
KAMI SUSURI LEMBARAN SIRAH MU
PAHIT GETIR PERJUANGANMU
MEMBAWA CAHAYA KEBENARAN…

ENGKAU TABURKAN PENGORBANANMU
UNTUK UMATMU YANG TERCINTA
BIAR TERPAKSA TEMPUH DERITA
CEKALNYA HATIMU MENEMPUH RANJAUNYA…

TAK TERJANGKAU TINGGI PEKERTIMU
TIDAK TERGAMBAR INDAHNYA AKHLAKMU
MANA TERBALAS SEGALA JASAMU
SESUNGGUHNYA ENGKAU RASUL MULIA

TABAHNYA HATIMU MENEMPUH DUGAAN
MENGAJAR ERTI KESABARAN
MENJULANG PANJI KEMENANGAN
TERUKIR NAMAMU DI DALAM AL QURAN

RASULULLAH…
KAMI UMATMU
WALAU TAK PERNAH MELIHAT WAJAHMU
KAMI CUBA MENGINGATIMU
DAN KAMI CUBA
MENGAMAL SUNNAHMU…

KAMI SAMBUNG PERJUANGANMU
WALAU KAMI DICACI DIHINA
TAPI KAMI TAK PERNAH KECEWA
ALLAH DAN RASUL
SEBAGAI PEMBELA!!!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AKHLAK RASULULLAH S.A.W.
ADALAH AL-QURANUL KARIM.

RENUNGI BERSAMA SURAH FUSSILAT (41:33)

“SIAPAKAH YANG LEBIH BAIK PERKATAANNYA DARIPADA MENYERU KEPADA ALLAH SWT. DAN BERAMAL SOLEH. DAN MENGAKU BAHAWASANYA DIA DI KALANGAN ORANG MUSLIMIN.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT
TEPUNG JANGAN TERABUR.
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM.
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
…BERJUANG MEMANG PAHIT…..
KERANA…
SYURGA ITU MANIS…!!!
BERJUANG MENEMPUH SUSAH..
RELA TERHINA KERNA KEBENARAN
ANTARA DUA PASTI TERJADI…
TUNGGULAH SYAHID ATAU MENANG.


ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!


WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR!
INSYA ALLAH.

dewatawanberapi said...

nik ajis nyanyuk kata...unmo kafir kerana kerjasama dengan mca mic...

tapi...sekarang kerjasama dengan dap boleh pulak...

apa beza dap..mca..mic????

si naruto ngok ngek sentiasa mengelak untuk jawab soalan ni...

bab lain laju pulak jawab...hihihi

dewatawanberapi said...

pasangan gay kat siasah ni masih belum bangun tidur lagi...naruto/tontoya...

semalam mengaku tidur sekatil...hihihihihi

jaam said...

DAP DAN PKR TIDAK ADA DASAR ISLAM PUN, TETAPI KENAPA PAS BOLEH PERCAYA DAN YAKIN DENGAN MEREKA? BERPELUK, BERGOMOL DAN BERGELUMANG DENGAN MEREKA?

HARAP KETUA2 PUAK JANGANLAH PERCAYA SANGAT DENGAN KOMUNIS TUH!

MEREKA NIH MEMPUNYAI GERAKAN YANG TERANCANG DAN TELITI UNTUK MENJAHANAMKAN ISLAM DAN MELAYU.

INGAT........KOMUNIS!

jaam said...

NARUTO SENSEI
TONTOYA
MIEKABO
AZRI
CHEKMATE........

PENDOKONG DASAR KOMUNIS BARU.

JIKA TERJADI APA2 KAT NEGARA INI DAN DISEBABKAN IDE KOMUNIS, YANG KAUORANG SOKONG...

AKU CARI KAU...SAMPAI LUBANG KUBUR!

Naruto Sensei said...

Jaam Said....

JIKA TERJADI APA2 KAT NEGARA INI DAN DISEBABKAN IDE KOMUNIS, YANG KAUORANG SOKONG...

AKU CARI KAU...SAMPAI LUBANG KUBUR!

----------------------------------

Ha ha ha Lagi seorang Pelawak..!! orang berhujah bersama bukti anda berhujah sesedap tangan je copy paste.. hai la kangkung puak2 anda dah tarak Isu dah ...

mari lah cari senang saya luku kepala anda yang bebal sangat tu... sepatutnya kami yang cari puak UMNO ni, yang hanya pandai menyamar dan mengelirukan orang perangai seperti Munafik...

Hujah tarak bukti yang bernas.!! dah kalah nak main ugut2 pulak ...pelawak betul lah.. ingat saya takut macam UMNO yang bacul nak Pilihnraya...? pii raaahh cari kat kubur buat apa ...?


Kah2 orang dah mati baru berani nak cari... ha ha ha inilah komen paling rendah tarafnya malah IQnya pun terencat.........

Tapi anda Ingat Jaam ..!! jika Negara ini semakin aman nanti dan Islam dilaksanakan maka pemfitnah2 seperti anda dulu yang kami cari.. ha ha nak tahu buat apa...? hukum potong lidah dan jari sebab menaip dan berkata memfitnah selama ini ha ha ha ... Pelawak lembut..!!

Pelawak!! sikit pun saya tak gentar dengan kamu yang lembut dan suka menipu tu...

Naruto Sensei said...

mat gerento said...
pasangan gay kat siasah ni masih belum bangun tidur lagi...naruto/tontoya...

semalam mengaku tidur sekatil...hihihihihi
---------------------------------

Lagi Pelawak yang tak jemu2menunjukkan muka temboknya...

Masuk sini hanya tahu fitnah , maki hamun dan macam orang gila talak meroyan disini...

Kesian kalau dah sumber haram yang kamu makan samalah fikiran kamu pun
sentiasa kotor dan suka memfitnah orang...? berani bila orang tiada sahaja...

Anda taklayak bertanya apa2 dengan saya sebab anda adalah golongan hamba di pihak UMNO, apa taraf anda yang menjadi hamba mahu pula bertanya kepada saya manusia yang bebas...Pelawak!!

Nak menyoal orang diri sendiri tiada hujah malah hujah saya pun anda tak mampu nak menjawap..ha ha .. sejarah Nabi pun tak reti..ha ha ... ada hati pulak nak mengutuk orang...!!

ooii pelawak!!
Takde siapa pun yang nak elak jawap soalan kamu tu... kamu tu yang dah tarak isu.. dah berkali kami menjawa soalan kamu...Yang lawak Puak2 kamu satu soalan kami pun tak berjawab malulah ..Dasar Pelawak ..!!

Nak saya jawab boleh sahaja tapi kalau saya tanya kamu sendiri tak jawab adil kah... bebal !! Kalau berani sangat jawab soalan saya nih...

KENAPA SAMPAI SEKARANG UMNO MENGELAK NAK LAKSANAKAN HUKUM ISLAM DI BUMI MALAYSIA NI...?

UMNO TAKUT KAT SIAPA PULAK..?

Jawab sekarang jangan sesedap tangan anda yang berkurap tu menulis sesukahati disini...!!

DongfangWuDi said...

BETULKAH APA YANG KU DENGAR...

SIAPA GOLONGAN GAY TU...

MASYAALLAH....

Naruto Sensei said...

Kamu Jaam dan Mat gerentor memang tak layak nak berhujah sebab kamu tak mahu berdebat secara sihat.. malah kamu suka menipu berkali2..

Jika debat diadakan di depan orang ramai pasti kamu berdua diketawakan, orang kerana tahap kamu berhujah seperti hamba yang di bela oleh UMNO sahaja...

Kalaulah ada markah dalam hujah kamu saya rasa kamu layak mendapat kosong markah sahaja, kerana kualiti hujah kamu sendiri tidak menyakinkan orang...

Kamu bertanya orang boleh menjawab hujah kamu dengan senang, tetapi kamu sendiri terkial2 menjawab soalan orang pula sehingga kamu mengelak nak menjawab, malah mainkan isu yang dah dijawab pula..ha.. ha ..!!

dah tentulah hakim akan beri kosong markah...dah lah soalan pihak lawan kamu tak dapat tangkis.. kamu masih lagi dengan soalan yang orang dah muak nak dengar dan jawab...Pelawak!!

Sudah2 isu Kominis dan DAP tu, Orang dah kedepan awak tak habis isu menghasut tu...!! Banyak isu yang saya dah huraikan jawablah..!!
Jangan berdolak dalih lagi..!!!

Lagi satulah sudah2lah maki2,kalau BN cool buat apa nak maki2 dan fitnah ni...? Tu tanda tak cool tu ha ha ha...

Unknown said...

mat gerentosaid...pasangan gay kat siasah ni masih belum bangun tidur lagi...naruto/tontoya...semalam mengaku tidur sekatil...hihihihihi
HAPRAK PUNYA AYAT NI.Menampakkan tahap kebangangan pencacai umno ni,yang mana otaknya dibawah paras lutut..
Kih kih kih..
Mat gerentolol..
Parti mana lebih mana lebih jelas dalam menentang hukum2 islam diantara Dap,mca dan mic..Didalam Dap,ada ahli yg berbangsa melayu dan islam tetapi ada ke melayu didalam mca dan mic...usahkan nak menyokong islam hadhari yg dibawa oleh umno,perjuangan bangsa melayu pun tidak dipersetuju oleh mereka.Jadilah umno ni spt lembu dicucuk hidung,boleh ditarik kesana kemari..Dan lagi satu mat gerento,janganlah kita menggelar nama seseorang ulama itu dgn gelaran yg tidak elok,orang kafir sendiri pun tdk pernah berbuat demikian walaupun mrk tak suka kpd islam sekalipun..Tapi orang umno sanggup menghina para ulama,lebih teruk dari orang kafir..

Naruto Sensei said...

Alhamdulillah jika anda menuduh yang bukan2 maka saya sebagai Umat Islam yang dianiayai memohon Allah membalas kamu Mat Gerentor..!! dengan azabnya yang paling pedih...

Mahluk yang bernama Mat Gerentor tak boleh lagi di dakwah dan di nasihati lagi..!! dahlah menggunakan berbagai nik name..Menipu, memfitnah, penakut dan Pelawak pula sehingga menyamakan salam orang Islam sama dengan Salam orang Yahudi..!! MasyaAllah..

Memang saya doakan kehancuran anda..setiap hari..Pemfitnah Mat Gerentor..Ingat orang tak kenal kamu ..ha ha ..Kamu silap lah..!!

dewatawanberapi said...

KENAPA SAMPAI SEKARANG PAS MENGELAK NAK LAKSANAKAN HUKUM ISLAM DI BUMI KELANTAN, KEDAH DAN PERAK NI...?

PAS TAKUT KAT SIAPA PULAK..?

Jawab sekarang jangan sesedap tangan anda yang berkurap tu menulis sesukahati disini...!!

Unknown said...

Dasar komunis tengkorak kamu jaam..Nun dasar komunis yg umno nak buat nun dan dah buat pun.Meniru dasar dap,yang dap dah taknak buat dah..Pegilah cari,diorang belum masuk kubur lagi..

Naruto Sensei said...

mat gerento said...
pasangan gay kat siasah ni masih belum bangun tidur lagi...naruto/tontoya...

semalam mengaku tidur sekatil...hihihihihi
---------------------------------
Naruto Sensei Answer...

Alhamdulillah jika anda menuduh yang bukan2 maka saya sebagai Umat Islam yang dianiayai memohon Allah membalas kamu Mat Gerentor..!! dengan azabnya yang paling pedih...

Mahluk yang bernama Mat Gerentor tak boleh lagi di dakwah dan di nasihati lagi..!! dahlah menggunakan berbagai nik name..Menipu, memfitnah, penakut dan Pelawak pula sehingga menyamakan salam orang Islam sama dengan Salam orang Yahudi..!! MasyaAllah..

Memang saya doakan kehancuran anda..setiap hari..Pemfitnah Mat Gerentor..Ingat orang tak kenal kamu ..ha ha ..Kamu silap lah..!!

Lagi Pelawak yang tak jemu2menunjukkan muka temboknya...

Masuk sini hanya tahu fitnah , maki hamun dan macam orang gila talak meroyan disini...

Kesian kalau dah sumber haram yang kamu makan samalah fikiran kamu pun
sentiasa kotor dan suka memfitnah orang...? berani bila orang tiada sahaja...

Anda tak layak bertanya apa2 dengan saya sebab anda adalah golongan hamba di pihak UMNO, apa taraf anda yang menjadi hamba mahu pula bertanya kepada saya ...Pelawak!!

Nak menyoal orang diri sendiri tiada hujah malah hujah saya pun anda tak mampu nak menjawap..ha ha ..SEJARAH NABI PUN TAK RETI..!!..ha ha ... ada hati pulak nak mengutuk orang...!!

ooii pelawak!!
Takde siapa pun yang nak elak jawap soalan kamu tu... kamu tu yang dah tarak isu.. dah berkali kami menjawa soalan kamu...Yang lawak Puak2 kamu satu soalan kami pun tak berjawab malulah ..Dasar Pelawak ..!!

Nak saya jawab boleh sahaja tapi kalau saya tanya kamu sendiri tak jawab adil kah... bebal !! Kalau berani sangat jawab soalan saya nih...

KENAPA SAMPAI SEKARANG UMNO MENGELAK NAK LAKSANAKAN HUKUM ISLAM DI BUMI MALAYSIA NI...?

UMNO TAKUT KAT SIAPA PULAK..?

Jawab sekarang jangan sesedap tangan anda yang berkurap tu menulis sesukahati disini...!!

Naruto Sensei said...

mat gerento

Kah kah kah patah balik soalan kah kah kah memang kamu ni otak tak cerdiklah.. ha ha ha...

oooii Pelawak saya tanya anda tadi tak payahlah pusing ayat...ha ha tak mahu jawab ke..atau takut nak jawab..Tuki inah mo.. ha ha ..

dewatawanberapi said...

kau balik rumah tengok cermin dululah...layakkah pecacai macam kau nak nasihat orang...

kau dapat jadi manusia sekarang kerana jasa2 kerajaan BN...tak caya tanya mak bapak kau...

Naruto Sensei said...

Jaam ni sahabat kamu ni sigerentor ni... ha baru boleh dipanggil Baghal..!! bebal tak sudah.. ha ha..Baru masuk konon baca komen lepas2 bahlol..

Naruto Sensei said...

mat gerento said

Kamu tu cermin diri tu dulu kalau Allah tak tarik nyawa kamu dah lama kamu tak merasa nikmat hidup dalam dunia ni..ha ha ...Jasa BN melingkup harta rakyat adalah..

OOii mahluk Allah yang tak sedar diri... Kamu makan tu bukan BN yang suap..bebal.. Rezeki tu bukan BN yang beri Semua Allah yang punya.. kamu dipinjamkan didunia ni sahaja..Pelawak!!

Setakat kena bayar duit macam cukai,kemudian cakap tu duit BN baik tak payah ..kalau bagi semua free baru boleh kata jasa BN ha ha ha ... cermin diri tu dulu nak berhujah disini... Pengecut Pilihanraya..!!

Adi Satria said...

Naruto...oh..Naruto...

Macan dah hilang akal nampaknya...
Rilek la...tengok macam aku...
cool jer...

Aku rasa kau ni tak boleh terima kenyataan...yang DAP dah menguasai PAS di Perak.

DAP dah tunggang kuda kayu PAS kat Perak...keh..kehh..kehhh

UMNO/BN Cool Jer....

Unknown said...

Mat gerento yang dungu..takpalah aku tolong jawab..
Apa hukum islam yg tak dilaksanakan dikelantan..cuba ko cakap..menghapuskan pusat judi ekor,mewajibkan menutup aurat,membina dan mengembangkan hukum hukum islam dan sekolah agama yang berlambak kat sana..Menghapuskan riba didalam perbankan,mewujudkan pusat gadaian tanpa riba ar rahn,mengangkat martabat guru dan sekolah ugama,mewajibkan tulisan jawi pada setiap premis,menitik beratkan sembahyang dan membaca alquran dikalangan kakitangan dan rakyat kelantan,adun adun byk dari kalangan imam dan diwajibkan tidak merokok,ceramah2 ugama bergema setiap pagi dibandar kota bharu..Untuk mengetahui byk lagi ada baiknya ko kesana utk memahaminya..Kalau itu bukan hukum2 islam yg diamalkan,kau nak kata ianya hukum apa..hukum orang kapir,.

Naruto Sensei said...

mat gerento

Ha ha ha ....setiap komen korang saya print terutama sekarang nih.. tahu apa komen orang yang baca komen anda..!!

Manusia yang takde akhlak.. bodoh sombong dan Munafik hujah macam sampah...fitnah bodoh..dan macam2 lagi lah yang kurang depa ulas pada puak kamu ni...!!

Modal politik saya sekarang cetak dan print ,maki hamun dan kebodohan kamu dalam menjawab hujah kami.. ha ha sudah masuk perangkap..!!


Cermin dululah perangai korang sebelum nak mengkritik blogers kat sini kalau Ilmu korang tu sedikit je..tak setanding langsung..!!

Pelawak..!!Jadi Biawak hidup!! ha ha ..

dewatawanberapi said...

naruto ngok ngek said...

kalau bagi semua free baru boleh kata jasa BN ha ha ha ... cermin diri tu dulu nak berhujah disini... Pengecut Pilihanraya..!!

______________________________________

kalau kau nak semua free...aku cadangkan kau tak payah jadi manusia...jadilah binatang macam anjing ke...anjing kurap pun takpe...janji free...

binatang tak bayar cukai, bil letrik dll...amacam???

Naruto Sensei said...

wolf ooh Wolf

he he cool ha ha ha ..........

Soalan saya kenapa UMNOBN sembah kubur pun tak jawab ha ha masuk pulak main isu sama ...cool taik..!!

Binatang cakap mana ada akal dia suka baham bangkai..samalah dengan UMNO suka baham benda haram...

Maaflah malas nak layan Binatang..

Jawab dulu soalan lama baru masuk komen...? Cool2 tak payah nak main fitnah kat sini.., Kalau cool takpayah fitnah2 .. so isu sama, jawab dah jawab boo

layan lah !!

Naruto Sensei said...

mat gerento

------------------------------

Tu lah dah kalah hujah main maki2 pulak ko lah jadi binatang..!! anjing BN malalak kat sini sapa suruh..ha ha...

Pakai duit rakyat buat semua tu lepas tu nak kecoh2 kata jasa BN ..OOII Bebal Pemimpin BN siapa angkat jadi menteri bahlol..!! ?

Dah tentulah rakyat. maka itulah tanggungjawab sesebuah kerajaan .. yang berjasa sepatutnya rakyatlah bahalol.. Menteri BN patut akui jasa rakyat yang mengangkat mereka jadi pemimpin, kenapa nak sombong sangat cakap semua tu jasa mereka..?

UMNO kalau tak jadi Pemimpin mana dia nak cekau duit bagitahu saya..?
dah kalah Pilihanraya tu melalak apasal..! sebab sumber duit dah hilang la bebal itu pun tak boleh fikir ke..

anda sekolah darjah berapa cakap macam ni..!! mesti SPM anda tak lulus ni.. bengap sangat ni sampai langsung tak boleh fikir...!!

Nama je dasyat.. tapi otak tak boleh fikir dah jadi sanggap..!!

Unknown said...

Bodo mat gerento ni..Kalau sokong umno dapat semua free tak apalah jugak..cuba ko pegi stesen minyak nak isi minyak motor,kau cakap kat kaunter tu,saya ni cik kena bagi murah drpd orang lain sebab saya ni ahli umno..hah..kalau dia bagi murah,aku pun nak sokong jugak..ni dak,semua sama je..apa kelebihan dok dalam umno ni..yg atas atas nun je mengketedaghah duit rakyat je..kita kebulur dok pertahan dia,tambah2 lagi pencacai umno ni..baik aku sokong pas..

Adi Satria said...

Naruto...Tontoye...

Aku bukan suruh korang tukar fahaman politik....

Aku cuma hang berjaga-jaga dan awas dengan taktik kotor DAP dan Hindraf terhadap PAS.

Sebab nampak sangat Ir Nizar (walaupun sebenarnya dia bukan Ir) sedang ditunggang oleh Ngeh dan Nga..

yang kau hangin sangat ni kenapa...cool sikit...

Tapi BN/UMNO cool jer...keh..keh..keh

sapphire said...

sALAM nARUTO,

Saya rasa la, Mat gerento ni mungkin jugak dewata awan berapi, itupun kalo si berapi tu belum mampus!!!

Woi pembodek UMNO sekelian:

Masa PAS tak join DAP dulu dikata dek puak UMNO jumud tak campur orang, ekstrem, ego dan ntah hapa2 fitnah lagi.

Bila bersekongkol dgn UMNO, puak laknat UMNO tikam pulak dari belakang.

Bila dah join DAP, dikata bersekongkol dgn orang kafir, padahal dalam DAP tu ada jugak orang Islam, dalam MCA, MIC langsung takde org Islam tapi UMNO tetap jugak jilat ludah Samy Vellu.

Sekarang ni ramai betul yg mencadangkan PAS gabung dgn UMNO atas dasar menyelamatkan Melayu. Padahalnya dulu masa belum bergabung dengan DAP, diorang langsung tak bagi undi kat PAS, sebaliknya undi BN yg terang2 parti gabungan, abis camana Melayu nak naik??!!PAS pun dapat satu negeri je yakni Kelantan, sebab org Melayu byk undi BN.

Sekarang bila PAS dah gabung dgn PKR dan DAP, dapat juga MB PAS 3 orang. Sebab itu saya langsung tak sokong gabungan UMNO+PAS. Semua tu bohong demi survival UMNO, bukan survival Melayu.

Harap PAS terus bergabung dgn DAP... Aku Melayu Islam menyokong PAS dan DAP....(kalau sokong UMNO, maksudnya terpaksa sokong MCA dan MIC jugak, nak buat hapa???)

Unknown said...

Ko nampak kat mana wolf...nampak kat utusan meloya ke..Ke kau ada sekali masa diorang sdg membuat dasar..Pas dah matang dah,tak perlu jadi kuda..Ko tu je jadi anjing serigala suruhan umno..cool konon..ptuih

jaam said...

JARUM KOMUNIS DAH MULA MASHUUK!

NIZAR!
LEBIH BAIK KAU HATI2 SKIT.
HARAP KETUA2 PUAK JANGANLAH PERCAYA SANGAT DENGAN KOMUNIS TUH!

MEREKA NIH MEMPUNYAI GERAKAN YANG TERANCANG DAN TELITI UNTUK MENJAHANAMKAN ISLAM DAN MELAYU.

INGAT........KOMUNIS!

Naruto Sensei said...

Wolf

Sebab nampak sangat Ir Nizar (walaupun sebenarnya dia bukan Ir) sedang ditunggang oleh Ngeh dan Nga..

--------------------------------

Siapa yanh angin kat sini..!! cakap sikit ha..!! jangan main tuduh je tengok balik hujah puak anda tu main maki2 tu bukan angin ke..!! ha ha tu pasal saya malas nak layan anda...!!

suka sangat fitnah..!! tak malu ke kutuk haji Nizar tu bukan IR..?
alamak!! mana punya maklumat anda tulis ni..? kesian Haji Nizar tu nama dia tersenarai dalam website tempat dia belajar tu pun anda tak tahu ke..? Penat je dia belajar sampai dapat IR anda sesukahati pulak kata macam tu..cool apa suka fitnah orang ni..?

Aisehmen..mana punya fahaman anda follow ni sukahati je fitnah orang..tak tahu jangan cakap jatuh hukum fitnah tu cool apa macam ni..ha ha..

Naruto Sensei said...

sapphire

Salam saudaraku..?

Tu lah macam orang tak kenal si gerentor tu..pasal dia kan jahil Islam tahap gaban.. Sampai salam orang Islam pun disamakan dengan salam orang Yahudi..

Memang jahil betul lah, ada hati pulak nak bercakap pasal Islam..

sapphire said...

Najib PM kuda kayu tunggangan MCA, MIC, Mahathir. Semua ikut telunjuk MCA, MIC dan Mahathir...

Ooops...satu lagi tunggangan Bik Mama, aku lupa pulak...

sapphire said...

Najib pun terpaksalah meletak calon di Penanti lepas disergah dek Mahathir...Kah! Kah ! Sah kuda kayu.....

Malaysian-2Day said...

sila lah usulkan perkara ni di Sidang DUN Perak. hehehe tak reti2 kira ke korang nih, 31 ngan 28 agak2 usul tu lulus ke pun? Sapa2 pun boleh usul, tapi kalau dah takder majoriti tu duk diam2 je la.

Cakap banyak pun tak guna ngan fanatik PAS nih. Korang je la yang bijak. Bijak sangat la tu sampai peluk cium kipas buntut NGEH dan HJ NGA KOR MING! PAS jadi MB sekejap pun sebab SULTAN PERAK mahu perlembagaan Negeri Perak di tegakkan, iaitu MB mesti dari Orang Melayu Islam.Kalau tak jgn harap la Nizar nak jadi MB, PAS ada 6 kerusi je dol! Angan2 kuat je budak2 PAS nih!

Naruto Sensei said...

ooi lembut tak habis2 isu kominis ke ..? minat sangat anda nih dengan fahaman kominis ntah2 andalah kominis sebenarnya tak..?

Perangai pun serupa apa, suka fitnah,suka ugut orang pulak tu dan jadi munafik kat sini..ha..! samalah tu perangai kominis... bahaya anda ni elok dipantau nih..

Perangai tu menunjukkan sikap kominis anda yang terang2an.. jaam..! jangan cuba jadi kominis kat Malaysia ni.. nanti orang tembak kamu..!!ha ha ..

sapphire said...

Sebelum tu, terpaksa pulak mengarahkan anjing2nya meletupkan Altantuya, itupun lepas dipiat telinga oleh Bik Mama....

Bodoh piang...kalau dia ada otak, apa salahnya bayar je la USD500,000 tu pada Altantuya, takde laa jadi besar kemaluan macam ni... Apa punya benda senang pun tak boleh pikir...
Apa sgt 500,000 nak dibandingkan dengan maruah...

sapphire said...

Malaysian 2day lagi satu bengap ya amat..
Mana ada 31, yg tiga itu sudah awal2 letak jawatan, bodoh!!! maksudnya seri 28-28. Sebab itu kena bubar DUN....

Naruto Sensei said...

Malaysian-2Day

Cakap anda tu lagi menunjukkan kebebalan anda..ha ha mana majoriti BN..? tiga kerusi masih dalam perbicaraan mahkamah..

jangan buat tak tahu pulak..

Umno menang 27 kerusi mana ada simple majoriti nak tubuh kerajaan.. jangan cakap pasal majoriti kalau sendiri pun tak tahu..!!ha ha .. yang penting BN menang penakut nak bubar DUN kenapa ye..? Penanti pun terkial2 nak letak calon apasal..? takutt kalah lagi..!

UMNO memanglah pandai bab belit2 ni samalah dengan blogers dia..he he baik punya belit sampai mahkamah pun dia belit kaw2 punya..!

Unknown said...

Satu je aku nak jawab malaysian 2 day ni..kenapa yg berketurunan mamak boleh pulak jadi MB.dah tak pakai dah undang2,kalo umnobn sendiri yg langgar..

Naruto Sensei said...

sapphire

Najibkan kedekut...!! tengoklah masa dia pergi buat lawatan kat Masjid India dia beli air minum sorang2 je..ha ha ha..

Puak2 kat belakang dia telan air liur saja tengok Najib minum
sorang2..aparaa air RM1.00 pun tak boleh belanja inikan USD500,00,mau kena kejutan maut rasanya dia nak bagi ke Altantuya..he he

PeRWiRa_aDiL said...

Mat Gerento said,
kau dapat jadi manusia sekarang kerana jasa2 kerajaan BN...tak caya tanya mak bapak kau...

May 16, 2009 10:30 PM

Usah dikenang jasa BN yg lampau, sepatutnya BN mampu membawa lebih banyak perubahan. Sudah 50 tahun memerintah tiada sebarang kemajuan ditunjukkan. UMNO tidak langsung menegakkan & memperjuangkan ajaran Islam sebenarnya. Mengapa UMNO masih menjadi pilihan? Tidak dinafikan PAS, PKR & DAP merupakan pakatan berbilang kaum & agama, tetapi dengan berpegang teguh kpd hukum Islam, PAS pasti berkeupayaan merencanakan aspirasi rakyat & merealisasikan wawasan negara.
PAS & Islam untuk semua.

Wassalam..

AZRI said...

salam..........
kesian blogger umno, terkapai-kapai untuk menjawab soalan......2 tandanya anda semua tidak ada iq yang memberangsangkan, hanya pandai buat tuduhan tanpa asas....

ini lah dasar umno yang suka mengamalkan " daniel sydrom" tidak boleh menerima hahikat bahawa umno semakin nazak dan tunggu masa untuk menyembah bumi........

kepada blogger umno, hang jangan lah menyokong membuta tuli, nanti hang jugak yang akan dapat susah. kalo sokong umno hang dapat beli barang dengan harga murah, aku pun nak sokong jugak....tapi tak la macam 2.......

terima lah hakikat umno sebuah parti penakut dan rasuah........

AZRI said...

isu yang menjadi topik perbualan rakyat sekarang ialah jatidiri umno untuk meneruskan kesinambungan politik umno yang semakin menjunam....

kekalahan demi kekalahan yang di alami oleh umno dalam prk kuala terengganu, permatang pauh, bukit gantang dan bukit selambau memberi justifikasi bahawa umno sudah kehilangan arah untuk mengembalikan sokongan orang melayu, cina dan india......

dalam prk yang lepasa, sokongan orang melayu kepada pr tidak berubah dan sokongan cina dan india semakin meningkat.....ini menyebabkan bn/umno takut untuk menghadapi prk.....

krisis kepimpinan yang melanda umno jugak membawa kepada kehilangan keyakinan orang melayu terhadap umno, pemimpin yang rasuah dan mempunyai persepsi negetif pada pandangan rakyat masih lagi di beri kepercayaan untuk memegang jawatan dalam kerajaan dan umno......selagi ada pemimpin yang rasuah, ia akan menjadi liabiliti umno sepanjang masa dan ini akan mengakibatkan sokongan rakyat pada pru 13 nanti akan berpihak pada pr.....

AZRI said...

salam..........
kesian blogger umno, terkapai-kapai untuk menjawab soalan......2 tandanya anda semua tidak ada iq yang memberangsangkan, hanya pandai buat tuduhan tanpa asas....

ini lah dasar umno yang suka mengamalkan " daniel sydrom" tidak boleh menerima hahikat bahawa umno semakin nazak dan tunggu masa untuk menyembah bumi........

kepada blogger umno, hang jangan lah menyokong membuta tuli, nanti hang jugak yang akan dapat susah. kalo sokong umno hang dapat beli barang dengan harga murah, aku pun nak sokong jugak....tapi tak la macam 2.......

terima lah hakikat umno sebuah parti penakut dan rasuah........

Naruto Sensei said...

AZRI Saudara seperjuanganku..

Salam..?

Mereka sedang merangka isu baru tu ataupun tunggu kita takde kat dalam ni baru mereka berani menyerang... baik kita pergi makan dulu maklumlah perut kena isi jugak ha ha.. dok layan hujah kosong mereka ni but lapar perut je..ha ha

Wassalam..!!

AZRI said...

ye la, ana pun baru balik dari keje, perut pun dah menyanyi lagu keroncong untuk umno......heheeeee

dewatawanberapi said...

nak berambus...berambuslah...
bukan main lagi si asri patah tu...

analah...entelah...unta...pegi padang pasir nun...

sapphire said...

Salam...

Cuba korang pegi melawat kat mana2 blog pro-UMNO hampir semua bagi point yg sama iaitu isu kerjasama PAS dgn DAP.

Takde modal....

Soalan aku ttg kenapa Najib taknak saman akhbar asing tu pun takde sape berani jawab...

Soalan ttg kenapa Najib tak pernah dilihat menjadi imam pun takde sape nak jwb..Nasib baik ari tu Zambry tak ke depan jadi imam, kalo tak abis semua jemaah berdecit lari...
Nasib baik ada Nizar yg diseranahnya, pastu dia jugak yg mengaminkan doa Nizar, patut la kalah kat Bkt Gantang.

sapphire said...

Salam...

Sape2 bloggers yg ada ilmu agama, tolong jawab, bolehkah seseorg yg suka beritual dgn bomoh Hindu diangkat menjadi imam solat??

Saya rasa mungkin boleh , tapi jemaahnya adalah puak penyembah kubur, ataupun puak yg suka berbomoh sampai sanggup kena kerat dek bomoh..
Puak mana lagi, kalau bukan UMNO.

sapphire said...

Bolehkah wanita melacur jika kesempitan hidup???

Jawabnya boleh kalau wanita itu UMNO, ianya telah dibolehkan oleh ustazah UMNO, si Masyitah.

cutekontot said...

apa hukum kalau kita tuduh orang cam tyu

cutekontot said...

kalau Najib dikesiankan ekrana kuasanya dibuat oleh Tun Mahathir,apa pulak kuasa Nizar, kuasanya diambik oleh sape. Cuba tengok exco-exco PR semasa Nizar jadi MB? Lu fikirle sendiri

Naruto Sensei said...

cutekontot

Apa hukum pula apabila anda menuduh Nizar macam tu..? Bukti takdekan yang mengatakan Nizar di kuasai oleh DAP..?

Adakah memeberikan Bantuan kepada SAR semula adalah atas dikuasai DAP..?

Adakah memeberikan tanah seluas 45 ekar kepada sekolah pondok Pak Teh juga dikuasai ole DAP..?

Adakah membuat Program bulan sembahyang ditengah Bandar Ipoh juga adalh atas kuasa DAP..?

Adakah beri tanah kepada kg baru (cina 90%) dan kg tersusun(melayu90%) juga adalah kuasa DAP..?

Jadi dimanakah tuduhan saudara yang keputusan itu dibuat atas kuasa DAP sedangkan Isu tersebut berkenaan Agama Islam ..walhal DAP bukan Islam tetapi menyokong Pula..

pernah kah MCA menyokong memeberi tanagh dan bantuan kepada Sekolah2 Agama Islam..?

cuba anda jelaskan dimanakah keputusan Hj Nizar dibuat dengan menurut arahan DAP..? Jangan fitnah BN kan cool mana main fitnah2 ni.. Tak tahulah pulak kalau Bn berlakon je cool sedangkan hakikatnya BN takut hadapi..Pilihanraya..

PeRWiRa_aDiL said...

saphhire,

Hehehe.. Masyitah ni bongek tak layak digelar Ustazah. Adeke pompuan macamni nak jadik pemimpin agama. Rakyat dah tak hingin tgk muke dia ni, sanggup persenda hukum hudud dan ajaran Al-Quran...

PeRWiRa_aDiL said...

Cute Bin Kontot jgn garu pale lame²kang jadik licin mcm Najib kang hahahaha...

AZRI said...

hai mat gerento.........

nape ko marah sangat? dalam hidup ni kene banyak sabar, kalo kalah hujah cari lah idea atau hujah yang layak berhujah.....ni bila kalah, emosional aje otak hang........

yang korang marah kat dap 2 apa pasal, kami tak marah pun mca, mic dengan umno? sebenarnya korang takut umno akan hilang pengaruhnya dengan memainkan isu perkauman yang sempit......

aku rase la cutekentot ni orang yang sama aje....tak payah pakai nickname la, baru di kira orang yang berani.....kalo asyik pakai nickname bermakna korang ni penakut, sama aje dengan parti UMNO memang dasar penakut, kata orang perak takde teloq...

tak tanding salah..........
tanding kalah.................

AZRI said...

hoi mat...mat dh pegi gerento ko? silap2 aribulan mak janda pun pun dia gerento la.........heeeeeeeee

zaidi said...

Noruto, sabar dan layan jelah puak-puak akut umno nie. Mat gerento, ajie seruduk, Jaam, wolf adalah sebahagian daripada 60,000 jentera penerangan umno yang tak berfungsi, makan gaji buta kata Mat Maslan.

Dia org nie, tak terlatih dengan kerja penerangan, itu yang merapu tak tahu hujung pangkal. Kemahiran dia orang nie untuk kerja-kerja provok, mencarut, bertumbuk dan baling kerusi pada pemilihan. Layan ajelah macam bebudak, tak payahlah nak berfakta bukannye paham pun.

Naruto Sensei said...

Azri

Dia dah balik ke padang pasir.. maklumlah malah ni ada pertandingan raja lawak, bagi kategori biawak padang pasir ha ha .. dia kan biawak padang pasir..!!

Ha ha dah kalah ayat merajuk je dia tulis ha ha ha...

cutekontot..!!

Mana hujah anda da..? mana bukti tuduhan anda tu..? lain kali tak perlulah menuduh kalau tak tahu nak buktikan... buang masa layan ..

AZRI said...

memang betul la, tahap pemikiran macam budak pra sekolah aje......bila kalah menangis aje...nati la aku bagi gula-gula kt diorang ni.......

tak bertanding salah........
bertanding kalah.............

AZRI said...

ana ni baru balik dari kebun la...takpe kejap lagi doirang akan muncul dengan tajuk baru tapi masih mengamalkan idea lama......nak wt cne usia dah lanjut........

Naruto Sensei said...

Zaidi

sebenarnya bukan sampai pun 60,000 tu saja je bikin gempak..!!

Tukar nikname atau pakai nama orang lain tu yang nampak banyak tu..ha ha sedangkan masa pilihanraya ciput je jentera UMNO yang ada langsung tak bermaya..!!

60,000 ke 600 orang je mat Maslan ha ha ha ...cool BN jangan maki2, kalau cool, BN tak perlu maki2... ha ha ha..

AZRI said...

perjuanganku bukan untuk diriku tapi untuk anak cucuku nanti.....sebelum ku tutup mata, biarlah ku tinggalkan negaraku dalam keadaan aman, sentosa, harmoni dan agama islam berada pada haknya.....ku rela diriku aku wakafkan untuk mu islam, agar islam akan memerintah dan bukannya di perintah....islam berada di atas dan bukannya di bawah....

islam adalah agama yang syumul, memberi keselamatan kepada penganutnya, sesiapa yang ada sebesar zarah dosa maka ia akan di masukkan dalam neraka dan seaiapa yang ada sebesar zarah kebaikan maka syurga balasannya...

alangkah nikmatnya hidup dalam dunia ini bila islam menjadi dasar pegangan, dasar perjuangan..

zaidi said...

Noruto

jentera penerangan umno 60000 dikira termasuk , kaki-tangan RTM, tv 3, utusan dan sama waktu denganye..rasenye..

Naruto Sensei said...

Azri

Saya setuju..!! sepatutnya kita dah merdeka kena kembalikan hak yang nenek moyang kita wariskan yaitu Islam dah peradaban Melayu..

Sepatutnya Islam dan Melayu semakin kuat tetapi kenapa semakin lemah di telan kekuatan bangsa asing..? bukankah yang memerintah kita adalah bangsa kita sendiri..?

Kenapa kita masih dikongkong dengan sistem penjajah sedangkan kita telah lama Merdeka..?

Saya pun wakafkan diri saya dalam perjuangan membayar balik hutang datuk nenek kita pada Islam..

Saya rela terkorban nanti andaikata itu yang berlaku, sebab saya malu nak berhadapan para Ulamak,Pejuang kemerdekaan dan Penjihat Islam yang telah Syahid lebih dahulu dari kita dalam menegakkan Islam di negara yang kita cintai ini..

Tiada pa yang boleh diharap lagi pada UMNo yang semakin melemahkan kedudukan Islam dan bangsanya sendiri selam 51 tahun ini...

Ingat Hiroshima dan Nagasaki yang di bom dahulu Usianya hampir sama dengan kemerdekaan negara kita.. tetapi bezakan kemajuan yang mereka capai dengan apa yang ada di negara kita sekarang ini...

Bagai langit dan bumi..! kenapa terjadi begini..? sebab Pemimpin kita yang gagal meningkatkan kekuatan kita sendiri..Hanya mementingkan diri mereka sendiri..

Wassalam..

Naruto Sensei said...

zaidi

My fren saya setuju 100%..ha ha

Unknown said...

Mana pegi pasangan lesbian si wolf dan mat gerento ni..Jaam Rimau lembik asuhan bekas ketua pemuda lembik Hisamudin(nama samaran,tak da kena mengena dgn yg dah mati tapi ada dgn yg masih hidup) pun dah lari.Gi cari ayat kat blog umno le tu nak copy bawa kesini..ada cute kontot je,.Dah pel*r kontot mana ada cute woi..
Betul naruto..umno ni ahli dia tak sampai pun 3.5 juta sebenarnya.Saja main boh je..Mengikut Datuk Zahar Hashim bekas ketua umno bahagian PJS,semasa dia pegang jawatan,dia sengaja war warkan kpd pihak atasan yg ahli umno di kwsn Pjs ni berjumlah 14 ribu orang.Tetapi bila buat program perjumpaan tak pernah sampai 5 ribu pun..Bila masa ahli bertambah pun tak tahu,tapi kalau bertambah keluar umno masuk ke PR tu ramailah..nama dah busuk umno ni..UMNO..
Untuk Melayu No Otak

Naruto Sensei said...

Tontoya My Fren

Betul tu ha ha saya sokong 110% memang macam tu lah hakikat UMNO sekarang ini. tapi depa masih sombong dan bongkak lagi..

Bayangkan abang saya dah 10 tahun masuk PAS tiba2 masa PRU 12 datang surat UMNO Bahagian Setiawangsa menyuruh dia mengundi di situ..sedangkan kita tak tinggal pun dekat sana ..

Kan pelik tu..? kalaulah abang saya masih UMNO mungkin dia jadi pengundi hantu kat situ lagi..penipuan UMNO yang tak bijak.. ha ha ha/..

Tu yang saya tahu.. yang UMNO tak tahu beribu2 orang dah keluar UMNO.. depa saja gatal dok antar surat lagi suruh mengundi depa . sedangkan orang dah menyampah dan meluat dengan mereka...

Unknown said...

ada satu komen diblog umno yg aku baca.Aku ringkaskan beginilah..Anon nama dia..Dia menyeru kpd rakan rakan seperjuangannya didalam umno agar mempersiapkan diri dengan hujah2 yg berfakta utk menangkis hujah pihak lawan.Tuduhan2 kita spt liwat,komunis,pembangkang derhaka,mempermainkan islam secara rambang akan memakan diri kita.Sesekali kita masuklah ke laman blog pembangkang untuk belajar.Jangan kita terpengaruh dgn perangai mereka yg suka memaki orang.Sebab dalam hal memaki pun kita kalah.Biarlah diorang yang menang mencarut.Ini kerana saya telah dimalukan pada pagi tadi.Pagi tadi sebelum masuk kerja,saya singgah disebuah kedai kopi untuk pekena roti canai di kg medan.P.Jaya.Dihadapan meja saya duduk,ada sekumpulan lebih kurang dlm 10 orang sedang asyik berbual.Bila saya terdengar ada suara dr mereka yang mengatakan dun perak perlu dibubarkan dan mengatakan mb nya adalah haram,saya panas hati dan bangun.Dengan nada kuat saya berkata tidak perlu dibubarkan kerana kedudukan adun bn sekarang majoriti dan kalau dibuat undi tak percaya kpd Nizar dah tentu dia kalah.Lalu,salah seorang dr mrk bertanya ttg dimana kedudukan speaker pr yg sah dan bolehkah adun yg telah digantung masuk kedewan.Hujah yang konkrit yg dilemparkan oleh mereka,membuatkan saya terkedu tak terjawab.Saya ingatkan saya dah bijak.Lepas tu saya bersalaman dgn mereka semua dan terpaksd mengaku yg saya ni orang Pas dan saja je nak masuk berbual.
Jadi kalau setakat dengan orang yg dikedai kopi pun kita tak terlawan,bagaimana nanti kita nak berhadapan dgn pemimpin2 mereka..Kepandain dalam berhujah yg berfakta pun penting bagi kita untuk menyelamatkan parti umno..
KEH KEH KEH..Umno ni nampak kuat sbb media pengampu korang je..Itu pun banyak kalah lagi..

Naruto Sensei said...

Tontoya

Ha ha ha malu terpaksa mengaku orang PAS kah kah kah.. cool punya hal lah tu tak gitu wolf ha ha ..

jaam said...

WAYANG OPERA TAHAP KEPALA LUTUT...

HUHU...

Naruto Sensei said...

Si lembut

Ha ha ha ... kepala lutut anda lah tu dah tarak isu ha ha ha...Malulah menyemak je ...

Unknown said...

Nak heran apa,dulu siasah pun mengaku dia orang dap..tapi dia masih ada lagi dalam ni..hi hi hi..
Tapi takpe buat buat cool..umno nampak je cool tapi dah nazak sangat dah..tunggu masa untuk dikuburkan bersama najis najisnya..
Baik korang pegi nasihatkan pemimpin umno korang nun dari dok sibuk sibuk pasal Pas..pegi kalo korang berani..tadak telor..PRK kat penanti nun pun belum ada keputusan nak bertanding..PR cool aje,calon pun dah ready..

Naruto Sensei said...

Dah baca tu dah kira ok lah tu kalau ulas tu makan hati lah ...

kenapalah berdengki sikap anda ni si lembut...? konon nak nasihat kan orang kejalan yang elok tetapi bahasa anda melambangkan sikap munafik sahaja...!!

Kenapa tak pernah padam api dendam anda tu kepada PR... oo sebab tak boleh menerima parti UMNO yang dah di tolak rakyat... kesian2..

Adi Satria said...

Naruto..ohh..naruto..

kata anda "kesian Haji Nizar tu nama dia tersenarai dalam website tempat dia belajar tu pun anda tak tahu ke..? Penat je dia belajar sampai dapat IR anda sesukahati pulak kata macam tu..cool apa suka fitnah orang ni..?"

Utk pengetahuan anda, bukan semua jurutera tu IR. untuk dapat Ir kena ada ujiannya dalam persatuan jurutera" Nizar tu hanya jurutera saja..bukannya Ir.

UMNO/BN cool jer

Adi Satria said...

Azri ...ohh...Azri...

Kata anda "ini lah dasar umno yang suka mengamalkan " daniel sydrom" tidak boleh menerima hahikat bahawa umno semakin nazak dan tunggu masa untuk menyembah bumi........"

Bukan "daniel sydrom" la Azri...tapi
"in-denial" syndrome...

Tapi UMNO/BN cool jer...

Adi Satria said...

Sapphire...oh...Saphire...

Kan aku dah jawab soalan berkenaan kenapa PM tak saman akhbar...

Sapa yang panggil aku tadi....rindu nak dengar hujah aku ker...??
Kehh..kehh..kehh

UMNO/BN cool jer...

Naruto Sensei said...

Inilah sikap sijaam lembut..

Sanggup memfitnah untuk menghalalkan cara...

Memaki dan menghina orang kesukaannya...konon nak nasihat orang tetapi cuba kelirukan orang lain..?

Mula2 posting disini kononya tidak berpolitik..Ha ha ...!

Kemudian berlagak seperti ahli PAS komen diberi... kononya nak selamatkan PAS ...rupanya menjadi api dalam sekam...UMNO di puji PAS dihentam... menyerlahkan lagi sikap munafik...

COpy dan Paste saja umpan hujahnya..walaupun kadangkala berhujah pula ..tapi biasalahkan kalau dah UMNO, apa dikata serba tak kena..ha ha ha..

Akhirnya berhujah ibarat ADUN UMNO yang kalah undi...!
Terbongkar sudah sikap Munafik..!
sebenarnya dia pencacai UMNO.. ha ha ha memang tak layak berhujah disini..

Nampak sangat seorang pedengki, bila kalah hujah merajuk lari ... komen dibuat berbau hasutan.. hanya menyerlahkan lagi sikap si Talam dua muka..

Inilah Dia sikap siJaam lembut.. harap semua tak lupa si munafik sesat ni...ha ha Cool2 ..ini hakikat siapa anda.. jaam lembut,,!!

Naruto Sensei said...

Wolf oo wolf

Utk pengetahuan anda, bukan semua jurutera tu IR. untuk dapat Ir kena ada ujiannya dalam persatuan jurutera" Nizar tu hanya jurutera saja..bukannya Ir.

----------------------------------

Ha ha cool amendanya kalu main cakap je anda ni..mandainye anda komen ye..

Kalau Macam tu hujah andalah bolehlah saya pertikaikan Menteri kerjaraya yang sapa tu..!! Ir mohd Zin..ha h haa mana dia dapa Ir tu.. tipu ko nama pun takde dalam senarai ha ha..!!

Naruto Sensei said...

Wolf oo wolf

Sungguh malang anda mendapat dosa fitnah.. bakal makn daging busuk kamu ni...Cool ye sampai fitnah orang...


YAB Dato' Seri Nizar Menteri Besar sah Perak... seorang jurutera professional. Malah, baru2 ini (27 dec 2008) beliau telah dianugerahkan honorary fellowship 2008 oleh IEM (Institue Engineer Malaysia), sebagai penghormatan menjadi MB pertama bergelar Ir. Beliau merupakan orang yang ke 25 menerima anugerah tersebut semenjak tahun 1981.


Setelah saya selidik kebenarannya, Ir pada title DSN memang benar. Di dalam IEM directory wujud nama beliau pada keahlian #14616. Mohammad Nizar bin Jamaluddin (14616), B.SC.(ASTON IN BIRIMINGHAM) 0012 M 1982 MIEM, P.ENG 004 4/24/1993.

Lihat pada P.ENG yang bermaksud Professional Engineer. Kata terma P.ENG digunapakai di Bangladesh dan Kanada. Setelah semakan dibuat di Wiki: In Canada, regulation and registration are accomplished through a self governing body, that is given the power to register and discipline engineers as well as regulate the field of engineering in their province, such as Professional Engineers Ontario.Many of these associations are also responsible for regulating other related professions.The process for registration is generally as follows:

Graduate with a degree from an accredited program in engineering or applied science,

Complete an Engineering Intern. Training program under the direction of a P.Eng. (This is a minimum four-year program)
Review of work experience by the Association,
Pass a professional practice exam (essentially an engineering ethics and law exam).
Rujukan:-

1.http://www.iem.org.my/external/IEM2008/OEM/IEM%20Directory%20CDROM/Members/Directory-Members%20pg86-268.pdf (muka surat 185)
2. Wiki - http://en.wikipedia.org/wiki/Professional_Engineer

So wolf oo wolf anda rujuklah laman yang saya berikan tu dan janganlah menfitnah lagi buat Malu UMNO sahaja kamu ni..

Lagi satu title Dr Zambry tu betul ke ....tak setaraf Ir Dato'Seri Nizar lah ha ha

Nizar cool je ha ha ha

jaam said...

DAP DAN PKR TIDAK ADA DASAR ISLAM PUN, TETAPI KENAPA PAS BOLEH PERCAYA DAN YAKIN DENGAN MEREKA? BERPELUK, BERGOMOL DAN BERGELUMANG DENGAN MEREKA?

HARAP KETUA2 PUAK JANGANLAH PERCAYA SANGAT DENGAN KOMUNIS TUH!

MEREKA NIH MEMPUNYAI GERAKAN YANG TERANCANG DAN TELITI UNTUK MENJAHANAMKAN ISLAM DAN MELAYU.

INGAT........KOMUNIS!

DAP DAN PKR TIDAK ADA DASAR ISLAM PUN, TETAPI KENAPA PAS BOLEH PERCAYA DAN YAKIN DENGAN MEREKA? BERPELUK, BERGOMOL DAN BERGELUMANG DENGAN MEREKA?

HARAP KETUA2 PUAK JANGANLAH PERCAYA SANGAT DENGAN KOMUNIS TUH!

MEREKA NIH MEMPUNYAI GERAKAN YANG TERANCANG DAN TELITI UNTUK MENJAHANAMKAN ISLAM DAN MELAYU.

INGAT........KOMUNIS!

DAP DAN PKR TIDAK ADA DASAR ISLAM PUN, TETAPI KENAPA PAS BOLEH PERCAYA DAN YAKIN DENGAN MEREKA? BERPELUK, BERGOMOL DAN BERGELUMANG DENGAN MEREKA?

HARAP KETUA2 PUAK JANGANLAH PERCAYA SANGAT DENGAN KOMUNIS TUH!

MEREKA NIH MEMPUNYAI GERAKAN YANG TERANCANG DAN TELITI UNTUK MENJAHANAMKAN ISLAM DAN MELAYU.

INGAT........KOMUNIS!

NARUTO SENSEI
TONTOYA
MIEKABO
AZRI
CHEKMATE........

PENDOKONG DASAR KOMUNIS BARU.

JIKA TERJADI APA2 KAT NEGARA INI DAN DISEBABKAN IDE KOMUNIS, YANG KAUORANG SOKONG...

TINGGAL TULANG AKU KERJAKAN KAUORANG.....INGAT TUH!

Naruto Sensei said...

Kalau Macam tu hujah andalah bolehlah saya pertikaikan Menteri kerjaraya yang sapa tu..!! Ir mohd Zin..ha h haa mana dia dapa Ir tu.. tipu ko nama pun takde dalam senarai ha ha..!!

Wolf jawab wolf ha ha ha ...

takde dalam senarai tu mana dia dapat Ir tu ha ha ha ...

Umno BN kutuk2 pun benda kena depa balik..

UMNOBN buat zalim, Nizar cool je ha ha ha...

SUK Perak Marah dia depan Raja Perak ,Nizar cool je..BN..? mengelupur..!! ha ha ha.

Naruto Sensei said...

jaam

Kah kah kah...Pondan pun nak ugut2 orang ha ha ha ...gila ko apa..?

Ha ha ha Lagi seorang Pelawak..!! orang berhujah bersama bukti anda berhujah sesedap tangan je copy paste.. hai la kangkung puak2 anda dah tarak Isu dah ...

mari lah cari senang saya luku kepala anda yang bebal sangat tu... sepatutnya kami yang cari puak UMNO ni, yang hanya pandai menyamar dan mengelirukan orang perangai seperti Munafik...

Hujah tarak bukti yang bernas.!! dah kalah nak main ugut2 pulak ...pelawak betul lah.. ingat saya takut macam UMNO yang bacul nak Pilihnraya...? pii raaahh cari kat kubur buat apa ...?


Kah2 orang dah mati baru berani nak cari... ha ha ha inilah komen paling rendah tarafnya malah IQnya pun terencat.........

Tapi anda Ingat Jaam ..!! jika Negara ini semakin aman nanti dan Islam dilaksanakan maka pemfitnah2 seperti anda dulu yang kami cari.. ha ha nak tahu buat apa...? hukum potong lidah dan jari sebab menaip dan berkata memfitnah selama ini ha ha ha ... Pelawak lembut..!!

Pelawak!! sikit pun saya tak gentar dengan kamu yang lembut dan suka menipu tu...

Naruto Sensei said...

Jaam

anda pernah dengar cerita tak pasal gembala kambing yang suka menipu...!!

Kalau nak tahu cara anda tu sebijiklah macam cerita tu..setiap hari menipu, setiap hari menfitnah .. siapa nak percayakan cakap orang munafik macam anda..?

Meluat orang tengok anda dengan sikap perkauman anda..!! Tapi pergi beli barang dekat kedai cina dan minum dekat kedai mamak tapi berlagak seolah bangsa andalah yang terbaik ..musuh anda bangsa lain.. ha ha fikirlah sendiri sikap munafik..

Marah berapi2 beli barang dekat cina dan India jugak ..

Alahai MelayuUMNO layu jadinya..

jaam said...

كڽاتأن ي.ا.ب. ڤردان منتري مڠناءي مليسيا نڬارا اسلام اداله سواتو يڠ بيجقسان دان ساڠت بسر ارتيڽ يڠ ان شاء الله ممڤو ممڤرتاهنكن مليسيا سباڬاي سبواه نڬارا يڠ امان دان معمور. سسوڠڬوهڽ ڤرڽاتأن مليسيا نڬارا اسلام بوكنله سواتو سلوڬن كوسوڠ دان تيدق جوڬ سواتو سنديوارا يڠ دادا-اداكن، ماله اياڽ سواتو حقيقة دان رياليتي يڠ تيدق بوليه، ماله تيدق ڤاتوت دينافيكن لاڬي.

كڽاتأن ايت سبنرڽ اداله سواتو ڤنجلسن، بوكنڽ ڤڠيشتهارن. اين ڤنتيڠ دفهمي دڠن تڤت كران ڤد ماس اين ترداڤت د كالڠن رعيت مليسيا يڠ مڠڠڬڤ بهاوا كڽاتأن ايت سباڬاي سواتو ڤراشتهارن سهيڠڬ اد يڠ ترڤرنجت، تاكوت دان كچيوا. سبنرڽ حقيقة مليسيا سباڬاي نڬارا اسلام تيدق ڤرلو داشتهاركن لاڬي كران تارفڽ سباڬاي نڬارا اسلام تله ترلقسان سجق ڤراشتهارن كمرديكأنڽ دهولو لاڬي.

سسوڠڬوهڽ مليسيا اداله سبواه نڬارا اسلام. بوقتي مليسيا نڬارا اسلام بوليه دروجوق كڤد ڤركارا-ڤركارا برايكوت:

1.﴾ ڤرونتوكن دالم ڤرلمباڬان مليسيا: ڤرلمباڬان مليسيا جلس ممبريكن كدودوكن يڠ ايستيميوا كڤد اسلام. اين داڤتدليهت سڤرتي برايكوت:

ا. “ اڬام اسلام اياله اڬام باڬي ڤرسكوتوان; تتاڤي اڬام-اڬام لاين بوليه دعمالكن دڠن امان دان داماي د مان-مان بهاڬين ڤرسكوتوان.“ ڤركارا 3﴿1﴾ دالم ڤرلمباڬان اين تله دهورايكن اوليه ببراڤ توكوه اوندڠ-اوندڠ د مليسيا. اد يڠ برڤنداڤت ڤرونتوكن ايت سقدر منجلسكن بهاوا أوڤاچارا راسمي نڬارا بوليهله دجالنكن مڠيكوت اسلام. نامون دمكين المرحوم ڤروف. تن سري احمد إبراهيم تله منڬسكن بهاوا دڠن اداڽ ڤرونتوكن “اڬام اسلام اياله اڬام باڬي ڤرسكوتوان“، مك مليسيا بوليه ممڤركنلكن ديريڽ سباڬاي نڬارا اسلام.

اا. يڠ د ڤرتوان اڬوڠ دان راج-راج ملايو اداله كتوا اڬام اسلام.

ااا. اوروسن ڤينتادبيران اسلام منجادي تڠڬوڠجواب كراجأن نڬري دان كراجأن ڤرسكوتوان.

2﴾ ڤنداڠن علماء مو'تابر:

كونسيڤ نڬارا اسلام هاڽ دبينچڠكن اوليه علماء-علماء تركمودين. جادي اي ترماسوق دالم ڤركارا-ڤركارا “اجتهاديييه“ ايايت حاصيل كفهمن علماء يڠ بركنأن مڠناءيڽ. حال اين سڤرتي محمد بن حسن اس-شاابني، محمد ابو زهره، البوتيي دان لاين-لاين لاڬي.

3﴾ ڤڠيعترافن دنيا:

ا. مليسيا تله داعتراف سباڬاي سبواه نڬارا اسلام دان تله مڠڠڬوتاي او.ا.چ سجق مولا لاڬي.

اا. ڤڠيعترافن مليسيا نڬارا اسلام چونتوه دبريكن اوليه نڬارا اسلام دان بوكن اسلام دسلوروه دنيا.

4﴾ ڤلقسانأن ڤينتادبيران نڬارا:

ا. اساس ڤينتادبيران مليسيا هاري اين سلارس دڠن اجرن اسلام. سباڬاي چونتوه، دالم بيدڠ ڤرونداڠن برباڬاي اوسها تله دجالنكن اونتوق مڽلارسكن انتارا اوندڠ-اوندڠ سيۏيل دان شرع. دالم بيدڠ مو'عملات دان ايكونومي ترداڤت سيستم بارو يڠ سلارس دڠن اجرن اسلام تله دلقسانكن سڤرتي سيستم ڤربنكن اسلام، تاكفول،الرحن دان سباڬايڽ.

اا. سلاين دري ايت دالم بيدڠ ڤنديديقن جوڬ تيدق كتيڠڬالن دسڤدوكن انتارا تونتوتن علمو فرض ‘عين دان فرض كيفيه. ماله اساس ڤمبنتوقن شهسيه ڤڬاواي دان كاكيتاڠن كراجأن اداله دري نيلاي-نيلاي مورني اسلام.

ااا. كسوڠڬوهن كراجأن مڠحياتي اجرن اسلام داڤت دليهت دالم اوسها-اوسهاڽ ممبيبسكن اومت اسلام دري بيلاڠڬو خرافت، تحيول دان اجرن سست، دڠن سنتياس ممبريكن ڤنجلسن دان ڤنراڠن منروسي برباڬاي ميديا. د سمڤيڠ ايت كراجأن جوڬ سنتياس مڠمبيل برت ممڤستيكن ماكنن دان بارڠ ڬوناان اومت اسلام د نڬارا اين حلال دان سوچي. ماله مليسيا مروڤاكن نڬارا اسلام ترولوڠ دان تركموك دالم منجاڬ عقيدة، شرعية دان اخلاق اومت اسلام د دنيا هاري اين.

اۏ. انتارا بوقتي لاين يڠ ڤاليڠ جلس منونجوقكن مليسيا نڬارا اسلام اياله ڤنوبوهن برباڬاي اينستيتوسي يڠ بركاءيتن دڠن ڤينتادبيران اسلام خصوصڽ ڤنوبوهن جابتن كماجوان اسلام مليسيا ﴿جاكيم﴾، جابتن كهكيمن شرعية مليسيا ﴿جك سم﴾ دان جابتن مفتي.

5﴾ مذاكرة فتوى:

ا. ستله مڠمبيل كيرا برباڬاي ڤنداڠن، حجه دان كادأن يڠ وجود د مليسيا، سرتا عقيبة بوروق دري ڤنولاكن مليسيا سباڬاي نڬارا اسلام، مك مذاكرة جاوتنكواس فتوى كبڠسأن ڤد 3-4 فيبرواري 1986 تله مڠمبيل كڤوتوسن بهاوا مليسيا اداله سبواه نڬارا اسلام

اا. كڽاتأن اين دڠن جلس منولق اڠڬڤن كونونڽ مليسيا نڬارا سكولر كران چيري-چيري سكولاريسما يڠ برمتلامتكن كدونياان سمات سباڬايمان يڠ دفهمي تيدق وجود دالم فلسفه دان ڤڠوروسن ڤينتادبيران نڬارا سرتا ڤڬاڠن هيدوڤ رعيت مليسيا يڠ براڬام اسلام.

جامينن اونتوق رعيت بوكن اسلام: كڽاتأن مليسيا نڬارا اسلام سديكيت سباڽق تله منيمبولكن ككليروان د كالڠن رعيت يڠ بوكن اسلام، تراوتما بيلا ترداڤت ببراڤ ڤينتافسيرن ساله يڠ چوبا مناكوت-ناكوتكن مريك. ككليروان مڠناءيڽ سڤاتوتڽ تيدق تيمبول كران كڤيمڤينن نڬارا تله منجلسكن صفة نڬارا اسلام مليسيا اداله براسسكن كهندق اسلام يڠ سبنر دان تولين، يڠ تنتوڽ بربيذا دڠن ڤندكتن يڠ دلقسانكن اوليه ستڠه-ستڠه نڬارا اسلام يڠ لاين د دنيا هاري اين، يڠ سريڠ ممڤرليهتكن تيندقن ڬانس دان تيدق برتيمبڠراس. سسوڠڬوهڽ ڤرينسيڤ-ڤرينسيڤ اجرن اسلام سڤرتي عاديل،برتيمبڠراس مڠحرمتي كبيبسن براڬام منجادي عمالن كراجأن سڤنجڠ ماس.

كڤيمڤينن مليسيا هاري اين ممبري جامينن بهاوا كراجأن اكن تتڤ ممڤرتاهنكن ڤرلمباڬان يڠ سديا اد يڠ مڠيعتراف كبيبسن براڬام دسمڤيڠ منجاڬ حق-حق رعيت دڠن سقسام. كراجأن جوڬ برتڠڬوڠجاوم. كراجأن جوڬ برتڠڬوڠجاوڬارا دان مننتڠ اڤ جوا بنتوق كڬانسان يڠ برلاكو دان موڠكين برلاكو والاو دري مان ڤونچا سكاليڤون. اوليه ايت تيدق اد سسياڤا يڠ ڤاتوت كليرو، تاكوت دان بيمبڠ مڠناءي كدودوكن مريك دالم نڬارا مليسيا اين. كراجأن يڠ اد سكارڠ سنتياس ممڤستيكن تڠڬوڠجوابڽ كڤد رعيت دڤنوهي دان دلقسانكن دڠن سقسام برڤندوكن كهندق-كهندق ڤرلمباڬان نڬارا.

ميقيني دان برڤڬڠ دڠن جامينن اين ساڠت ڤنتيڠ باڬي ورڬ نڬارا مليسيا سلوروهڽ. اوليه ايت چورق كڤيمڤينن اسلام يڠ اد د مليسيا هاري اين مستي دتروسكن دان دڤرتاهنكن جك ايڠينكن كهيدوڤن يڠ امان دان معمور برتمبه دان برتروسن سرتا منداڤت كريضاان الله ‘ازز وا جللا.

سباليقڽ مڽراه دان ممبياركن مليسيا دڤيمڤين اوليه كڤيمڤينن ڬولوڠن يڠ منولق حقيقة مليسيا نڬارا اسلام اكن ممباوا مليسيا ك جورڠ كموسنهن دان كهنچورن سڤرتيمان يڠ د عالمي اوليه باڽق نڬارا د دنيا هاري اين. سيكڤ اين دلارڠ اوليه اسلام.


اصطلاح نڬارا اسلام “الداوله اسلاميه“ اتاو “الحكوماه الاسلاميه“ تيدق دداڤتي ڤڠڬوناانڽ دالم قرءان. اصطلاح اين مروڤاكن ساتو اصطلاح بارو يڠ مولا دڤركنلكن اوليه محمد رشيد ريد دالم بوكوڽ، “چاليفات اند تيه ڬريات ايمماتي“

﴿1﴾. سوڠڬوهڤون بڬيتو دالم قر'ان ترداڤت اصطلاح-اصطلاح لاين يڠ بوليه منجادي اساس كڤد ڤرسوالن اين سڤرتي اصطلاح خليفه، خلفا' اتاو خلا'اف


﴿2﴾ دان جوڬ اصطلاح امام

﴿3﴾ يڠ سچارا عمومڽ ممبري ڤڠرتين سباڬاي ڤڠڬنتي الله اتاو خليفه الله د بومي اتاو كڤيمڤينن كروهانيان يڠ ترباتس مقصودڽ اونتوق ڤركاتان امام

﴿4﴾ سلاين درڤد اصطلاح-اصطلاح د اتس ترداڤت اصطلاح-اصطلاح لاين لاڬي سڤرتي اولو العامر، يڠ برمقصود مروجوق كڤد ڤمرينته اتاو ڤڠواسا

﴿5﴾ ڤركاتان حكوم

﴿6﴾ اتاو هوككم يڠ برمقصود مروجوق كڤد ڤڠحكوم عاديل. انتارا اصطلاح يڠ دڤاكاي دالم قر'ان يڠ اد كاءيتن دڠن مسئله اين اياله اصطلاح اومت

﴿7﴾ يڠ برمقصود كومڤولن مأنسي يڠ برساتو برداسركن اڬام دان اوندڠ-اوندڠ

﴿8﴾ اصطلاح قوم

﴿9﴾ يڠ برمقصود مروجوق كڤد كومڤولن مأنسي يڠ توندوق كڤد ڤميمڤين. دمكين جوڬ اصطلاح شرا

﴿10﴾ يڠ برمقصود مروجوق كڤد ڤربينچڠن دان ڤرمشوارتن اونتوق مڽلساءيكن مسئله

﴿11﴾ دان جماعه

﴿12﴾ يڠ مروجوق مقصودڽ كڤد ساتو كومڤولن يڠ توندوق كڤد ڤميمڤين. كدوا-دوا اصطلاح دسبوت دالم حديث رسول الله صلى الله عليه وسلم

اصطلاح-اصطلاح يڠ دڬوناكن دالم دوا سومبر اين تركندوڠ د دالمڽ مقصود كواس، اوندڠ-اوندڠ اتاو ڤرلقسنأنڽ. دڠن كات-كات لاين اصطلاح-اصطلاح اين داڤت دروموسكن كڤد امڤت ڤركارا بسر ايايت اوتوريتي مطلق اياله الله، مأنسي سباڬاي خليفهڽ، اوتوريتي دبريكن كڤد رسول الله دان خليفه رسول الله اتاو اومت، حكوم شري'ات اتاو ڤرلقسنأنڽ.

ڤارا علماء دالم ممبينچڠكن تيوري ڤوليتيك اسلام سلالوڽ دلتقكن د باوه تاجوق ال سياسه وا ال ايممه، الهكم ال سلطانيه، اييه.السياسه الشر' نظام الهوكم في ال اسلام اتاو نظام السياسه في ال اسلام.
دالم توليسن اوالم تراديسيونال تيدق دداڤتي تعريف نڬارا اسلام دبريكن. اڤ يڠ مريك بريكن اياله چيرري-چيريڽ سڤرتي ڤربينچڠن مريك تنتڠ كتوا نڬارا، شرط-شرطڽ، چارا ڤميليهنڽ، توڬسڽ دان ڤركارا-ڤركارا لاين يڠ اد كاءيتن دڠن ڤينتادبيران نڬارا.
ڤنداڠن علماء مو'تابر:



ا. ممهمي دان مڠتاهوي ڤنداڠن ببراڤ علماء مڠناءي كونسيڤ نڬارا اسلام ساڠت ڤنتيڠ، كران ككليروان دان كاڠڬانن اونتوق مڠاكوي مليسيا نڬارا اسلام اداله برڤونچا دري كاڠڬانن منريما ڤنداڠن-ڤنداڠن اين. سبنرڽ كونسيڤ “نڬارا اسلام“ تيدق ترداڤت د دالم نس يڠ جلس دري القرءان دان السنه.



اا. كونسيڤ نڬارا اسلام هاڽ دبينچڠكن اوليه علماء-علماء تركمودين. جادي اي ترماسوق دالم ڤركارا-ڤركارا “اجتهاديييه“ ايايت حاصيل كفهمن علماء يڠ بركنأن مڠناءيڽ.


ااا. اد برباڬاي دفينيسي يڠ دبريكن اوليه علماء مڠناءي نڬارا اسلام اين انتاراڽ: محمد بن حسن اس-شاابني مڽاتاكن : “نڬارا يڠ دكواساا دان دڤراينته اوليه اومت اسلام دان اورڠ-اورڠ اسلام منعمتي كامانن دان كسلسأن د دالمڽ.“

شيخ محمد ابو زهره منجلسكن: “نڬارا يڠ برادا د باوه كواس ڤمرينتاهن اورڠ اسلام. كقواتن دان ڤرتاهننڽ دكواساا اورڠ اسلام. نڬارا سدميكيان واجب دڤرتاهنكن اوليه ستياڤ اينديۏيدو مسلم.“

منوروت دوكتور محمد سا'اد رمضان البوتيي كتيك ممبوات كسيمڤولن مڠناءي برباڬاي دفينيسي نڬارا اسلام بلياو منجلسكن بهاوا “ڤلقسانأن حكوم-حكوم شرعية اسلاميه بوكنله منجادي شرط اونتوق مڠيعتراف سسبواه نڬرا ايت سباڬاي نڬارا اسلام.“

اين برمعنى اڠڬڤن اوليه ڤيهق-ڤيهق ترتنتو يڠ مڠاتكن بهاوا ڤلقسانأن حكوم هودود منجادي شرط باڬي مڠيعتراف سسبواه نڬارا سباڬاي نڬارا اسلام اداله تيدق تڤت دان برچڠڬه دڠن ڤڬاڠن عموم علماء مو'تابر.

ڤنيلاين ترهادڤ سسبواه نڬارا يڠ دكاتاكن سكولر دبوات براسسكن اوندڠ-اوندڠ چيڤتأن مأنسي ﴿اهلي ڤرونداڠن مودن﴾، تتاڤي يڠ ڤاليڠ ڤنتيڠ د سيني اياله ڤنيلاين براسسكن حكوم فقه اسلام. اسلام تيدق مڠنل ڤمبهاڬين نڬارا كڤد نڬارا سكولر دان نڬارا اڬام سڤرتي يڠ دفهمي اوليه اهلي اوندڠ-اوندڠ بارت. د دالم اسلام نڬارا تربهاڬي كڤد 3


1﴾ نڬارا اسلام ﴿دارول اسلام﴾

2﴾ نڬارا كافير يڠ برڤراڠ دڠن اسلام ﴿دارول هرب﴾

3﴾ نڬارا كافير يڠ تيدق ممرڠي اسلام ﴿دارول هد﴾

ممڤرتيكاي ستاتوس نڬارا مليسيا برمعنى ملتقكنڽ دالم ساتو درڤد دوا جنيس نڬارا اورڠ كافير يڠ دڽاتاكن د اتس. سلاين ايت اي مروڤاكن ساتو كسالهن دري سودوت اسلام سنديري، كران اي برارتي بهاوا اومت اسلام تيدق واجب ممڤرتاهنكن نڬارا اين دري ڤينچيروبوهن موسوه نڬارا، سداڠكن سسبواه نڬارا اسلام ايت-سڤرتي يڠ دسبوتكن اوليه شيخ محمد ابو زهره “واجب دڤرتاهنكن اوليه ستياڤ مسلم“

تنتڠ كونسيڤ سكولر دالم سوسيولوڬي ممباوا ڤڠرتين ڤميسهن اڬام دالم ڤينتادبيران سچارا مطلق. مك دالم كونتيك س مليسيا، ڤميسهن اڬام دڠن ڤينتادبيران اڬام ايت تيدق برلاكو سچارا مطلق مالهن تيدق دڤيسهكن دڠن عنصور-عنصور اڬام اسلام ايت سنديري.

د مليسيا كيت تيدق منجادي سڤرتي اش-شيخ علي عبدالرازيق، سأورڠ علماء الازهر دان حاكيم محكمه شرعية مصر كتيك ايت،دالم بوكوڽ، الاسلام وا اصول الهوكم ﴿اسلام دان ڤرينسيڤ-ڤرينسيڤ ڤمرينتاهن﴾يڠ دتربيتكن ڤد تاهون 1925، ايايت ستاهون ستله رونتوهڽ سيستم خليفه د تركيا دباوه باڤ سكولاريسمى، مصطفى كمال عطرتورق.


كدودوكن بلياو سباڬاي “علماء“ الازهر يڠ امت ڤريستيڬواوس ايت، تله مڠڬمڤركن نڬارا مصر دان دنيا اسلام سلوروهڽ ملالوءي فتوىڽ بهاوا ڤمرينته مستي دڤيسهكن درڤد اڬام اسلام. د انتارا ڤنداڤت بلياو يڠ برتنتاڠن دڠن فهم اسلام ايت ترماسوقله:-


1﴾ توڬس رسول الله ساو سباڬاي وصيلة شرعية، بوكن ڤلقسان
2﴾ شرعية اسلاميه ترباتس كڤد ڤرسوالن كروهانيان سمات-مات
3﴾ سيستم ڤمرينتاهن سماس نبي محمد ساو اداله كابور دان تيدق جلس.
4﴾ منافيكن اجمق ڤارا صحابة مڠناءي سيستم خليفه
5﴾ سيستم خلافا' الرشيدين تيدق برصفة كاڬامأن، يعني سمات-مات دوجودكن اونتوق مڠوروسكن ڤينتادبيران نڬارا.
6﴾ سؤال ڤمرينتاهن نڬارا تيدق بوليه دچمڤور-ادوقكن دڠن اڬام اسلام.

Naruto Sensei said...

ha ha ha si lembut.. Jawi converter ker..? Banyak salah tu ejaannya.. cek baliklah oooi jangan pandai convert je...


Ko tulislah jawi ke arab ke
kesimpulannya kita tak boleh terima berita dari orang yang Munafik!! ha ha

Nizar cool je..

Naruto Sensei said...

Inilah sikap sijaam lembut..

Sanggup memfitnah untuk menghalalkan cara...

Memaki dan menghina orang kesukaannya...konon nak nasihat orang tetapi cuba kelirukan orang lain..?

Mula2 posting disini kononya tidak berpolitik..Ha ha ...!

Kemudian berlagak seperti ahli PAS komen diberi... kononya nak selamatkan PAS ...rupanya menjadi api dalam sekam...UMNO di puji PAS dihentam... menyerlahkan lagi sikap munafik...

COpy dan Paste saja umpan hujahnya..walaupun kadangkala berhujah pula ..tapi biasalahkan kalau dah UMNO, apa dikata serba tak kena..ha ha ha..

Akhirnya berhujah ibarat ADUN UMNO yang kalah undi...!
Terbongkar sudah sikap Munafik..!
sebenarnya dia pencacai UMNO.. ha ha ha memang tak layak berhujah disini..

Nampak sangat seorang pedengki, bila kalah hujah merajuk lari ... komen dibuat berbau hasutan.. hanya menyerlahkan lagi sikap si Talam dua muka..

Inilah Dia sikap siJaam lembut.. harap semua tak lupa si munafik sesat ni...ha ha Cool2 ..ini hakikat siapa anda.. jaam lembut,,!!

Naruto Sensei said...

Malulah anda Jaam dah lah ambil artikel orang nama penulis tu pu tiada but macam anda punya artikel pulak... lepas tu sesukahati jer convert kan tulisan jawi..

Woi lembut banyak salah ejaan tu..nak tulis jawi tulis betul2 perosak tulisan jawi lah kamu nih..! kalau tak reti, tulis je rumi aparaaa nak berlagak je kamu ni...! Buat malu je..!

jaam said...

Nizar Jamaluddin muncul di persada politik negara selepas pilihanraya ke 12, apabila beliau dilantik menjadi Menteri Besar Perak walaupun di peringkat awal perlantikan beliau di tentang oleh DAP. Ianya berikutan DAP memperolehi kerusi terbanyak iaitu 18kerusi berbanding PKR 7 dan 6 kerusi untuk PAS dalam gabungan Pakatan Rakyat. Malangnya DAP yang sememangnya buta sejarah terlupa bahawa MB Perak mestilah berbangsa Melayu dan beragama Islam. (sebagaimana termaktub dalam undang-undang tubuhnya). Hanya Sultan Perak boleh mengubah syarat ini.

Sejarahnya, Perlantikan Nizar sebagai MB Perak telah dibantah oleh akar umbi DAP. Oleh itu mereka terpaksa memujuk Sultan Perak, Sultan Azlan Shah, agar melantik Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham, untuk menjadi Menteri Besar bukan Melayu bukan Islam yang pertama (Ngeh seorang yang berbangsa Cina dan beragama Kristian). Akhirnya Sultan Perak menolak cadangan ini dan menegaskan untuk seorang Menteri Besar baru yang juga orang Melayu. Baginda mahukan Orang Melayu yang profesional. DAP tidak mempunyai ADUN Melayu, dan kesemua ADUN Melayu PKR hanya berkelayakan Tingkatan 5. Oleh itu, Mohammad Nizar Jamaluddin yang sebagai seorang jurutera dan juga memegang jawatan yang tertinggi dalam PAS dilantik sebagai Menteri Besar.

Malah Lim Kit Siang menyatakan DAP akan memboikot pelantikan itu dan majlis pentauliahan dan angkat sumpah di Istana Iskandariah, Kuala Kangsar kerana PAS bukan parti utama yang memenangi pilihan raya 2008 peringkat negeri Perak. Beliau berpendapat bahawa ADUN Melayu PKR yang harus dilantik sebagai Menteri Besar, kalau ADUN DAP ditolak. Beliau bagaimanapun menarik balik kenyataan tersebut dan meminta maaf.

Ini jelas menunjukkan bahawa Nizar adalah MB yang bernasib baik kerana dianya Melayu.
Dia sebenarnya bukan dipilih kerana PAS tetapi faktor utamanya adalah kerana dia paling layak di kalangan sembilan wakil rakyat Melayu dan beragama Islam yang ada di kalangan Adun DAP, PKR dan PAS yang membentuk kerajaan bersama itu. Boleh dikatakan Nizar adalah Melayu yang terpandai di kalangan 9 Melayu yang bodoh ada di dalam PKR dan PAS.

Bukan Nizar tidak baik dan tidak bijak. Beliau adalah dari lulusan Sarjana Muda Sains Kejuruteraan Mekanikal dari University Of Aston di Brimingham, United Kingdom ini. Tetapi beliau datangnya daripada parti yang lemah. Beliau dikelilingi oleh 6 exco DAP dan sudah tentu keputusan exco negeri terutama hal-hal tanah akan memberi keuntungan berganda kepada DAP dan kroni-kroninya. Ini telah terbukti apabila penduduk-penduduk Kampung Baru Cina mendapat hak milik kekal selama 999 tahun.Ianya sama lah memberi tanah percuma kepada mereka. Kampung Baru yang dikaitkan dengan kegiatan komunis mendapat layanan istimewa sedangkan orang yang mempertahankan negara seperti Polis dan Tentera mendapat cacian dan penghinaan. Adakah Nizar terfikir untuk memberi tanah percuma ini jika bukan dari desakan DAP?

Orang PAS harus sedar, Nizar bukan MB PAS yang dibangga-banggakan. Beliau hanyalah MB Boneka. Keputusan Nizar banyak dipengaruhi oleh 6 exco DAP.MB Perak sebenarnya adalah DAP. Siapa MB PAS yang sebenar yang sepatutnya PAS bangga-banggakan? Mereka itu adalah MB Kedah dan MB Kelantan. Mereka berdua memang tidak ada siapa boleh menafikan menguasai Kedah dan Kelantan. Bagaimana parti yang menang hanya 6 kerusi daripada 59 kerusi boleh menjadi MB yang baik? Sukar untuk mempercayainya.

Apakah kelebihan Nizar ini sehingga beliau akhirnya cuba digandingkan dengan Presiden PAS sebagai Timbalan Presiden PAS ?. Sebelum pencalonan bagi jawatan utama parti ditutup pada 8 Mei lalu terutama perwakilan PAS daripada Perak mengharapkan gandingan ini menjadi kenyataan. Tetapi realitinya selepas 8 Mei Nizar hanya tersenarai sebagai calon Naib Presiden. Walaupun sepanjang tahun ini Nizar begitu popular dan boleh dikatakan sebagai hero di Perak tetapi berdasarkan pencalonan PAS seluruh negara hanya layak untuk bertanding bagi kerusi Naib Presiden itupun belum pasti lagi berjaya. Ini bermakna Nizar hanya diterima di Perak tetapi belum sampai masanya menjadi pemimpin peringkat kebangsaan. PAS luar Perak pun tahu, Nizar adalah MB Boneka DAP.

Bagi penyokong Nizar di Perak dikatakan Nizar ini sangat istimewa. Rakyat Perak dikatakan beruntung mempunyai Menteri Besar yang boleh memberikan khutbah Jumaat bahkan juga seorang jurutera yang boleh bercakap empat bahasa, Melayu, Cina, Tamil dan Inggeris. Itu sahaja?. Bagi pengetahuan semua, Anwar Ibrahim juga pernah menjadikan mimbar Jumaat sebagai satu paltform politiknya untuk mengambarkan munculnya pemimpin baru Islam. Malah Sultan Iskandar, Sultan Johor selepas ditabalkan menjadi Sultan telah berkhutbah Jumaat di 8 masjid di setiap 8 daerah di Johor. Jadi apa istimewanya Nizar jika sebelum ini pun sudah ada pemimpin dan Sultan membaca khutbah?

Pengalaman tertinggi sebagai Setiausaha PAS Negeri sebelum menjadi MB, rasa-rasanya Nizar bukanlah berpengalaman sangat dalam politik. Namun kehebatannya bagai sudah berpuluh tahun bergelumang dengan sepak terajang politik. Siapakah yang berada di belakang Nizar? pertama Anwar Ibrahim dan ke dua DAP Perak. Nizar bukan seorang pemimpin yang boleh berdiri sendiri. Beliau adalah pemimpin yang sentiasa di pangku dan dikendung.

Saya akan menerima dan mengakui Nizar sebagai MB yang bebas dan merdeka jika PAS memenangi 18 kerusi, PKR 7 dan DAP 6 di Perak.

Naruto Sensei said...

Jaam lembut oooi

Boleh dikatakan Nizar adalah Melayu yang terpandai di kalangan 9 Melayu yang bodoh ada di dalam PKR dan PAS.
-------------------------------

Ha ha andalah pengkhianat Melayu
mula2 puji lepas tu caci melayu.. nilah anda bersikap talam dua muka..

Isu lapuk yang anda mainkan ..kesian Melayu seperti anda ni kolot 2..Jumud malah perkauman...

Naruto Sensei said...

Jaam said..

Saya akan menerima dan mengakui Nizar sebagai MB yang bebas dan merdeka jika PAS memenangi 18 kerusi, PKR 7 dan DAP 6 di Perak.
--------------------------------

Lagi satu propaganda murahan senang je tak payah dolak dalik BUBARKAN DUN lah ha ha tengok UMNO boleh tahan berapa kerusi pulak di dapat..itu pun tak boleh fikir ke..ha ha

Anda cakap apa pun Nizar Cool je..ha ha ha

Naruto Sensei said...

jaam lembut

Kesian artikel orang tu nama dia pun anda tak letak memang tak raspek oranglah kamu ni Jaam.. memang lanun cetak rompak je..anda buat ortikel orang macam artikel sendiri.. boleh saman tu..ha ha ha ..

Naruto Sensei said...

Sunday, May 17, 2009
BN Gila, Tak Percaya Pada MB Sendiri..! - malaysiakini
Barisan Nasional nak bercadang untuk membuat usul undi tidak percaya kepada Menteri Besar Perak.


Eh..? Menteri Besar Perak..? Siapa Menteri Besar Perak..? Zambry kah? Nizar kah?

Kalau Zambry, tak kan la Barisan Nasional nak buat usul undi tak percaya pada Menteri Besar Barisan Nasional?

Mestilah buat usul undi tak percaya dekat lawannya kan?

Ini bermakna, Barisan Nasional telah mengakui dan mengiktiraf bahawa DS Ir Nizar adalah Menteri Besar Perak yang sah..!

Bila Barisan Nasional mengesahkan dan mengakui bahawa DS Ir Nizar adalah Menteri Besar Perak yang SAH, bermakna apa yang telah Zambry buat selama ini ternyata adalah HARAM-SEHARAM-HARAMNYA..!

Dengan kuasa Allah, maka terbuktilah bahawa selama ini apa yang dipercayai oleh orang-orang Barisan Nasional adalah semata-mata mitos belaka malahan Zambry Mugabe sendiri pun sedar bahawa apa yang dilakukannya adalah HARAM SEHARAM-HARAMNYA..!

Kalau Zambry tak mengaku bahawa apa yang dilakukannya selama ini adalah HARAM SEHARAM-HARAMNYA, maka usul undi tak percaya yang bakal dilakukan oleh Barisan Nasional nanti pastilah pada Zambry sebab Zambry dalam mitos tersebut ialah Menteri Besar...

Tak gitu?

Ni nak reject sape ni? Nizar ke Zambry?

Kah kah kah kah kah kah kah...!!!

Makin lama makin NGOOOOOOOOKKK UMNO/BN nih..!

Khak Ptuih..!
Posted by Topeng Perak® Unmasked at 8:05 PM

lailafillah said...

salam kepada naruto..saye mohon copy penjelasan sirah ke blog saye.. hm.. kuatkan hujah anda..insyaAllah..Allah sntiase di pihak yg benar..

sapphire said...

wolf,

Bila pulak yg kau jwb soalan aku??!!! Ni posting kau:

""sesorang itu tidak bersalah hingga dibuktikan bersalah di mahkamah"

Jadi PM Najib tak perlu layan tuduhan tak berasa tu.

Akhbar2 tu semua nak publisiti murahan jer..

Semuanya kroni Amerika...nak jatuhkan MAlaysia tercinta...

UMNO/BN cool jer..."

INI BUKAN JAWAPAN, BODOH!!!KALAU SETAKAT ALASAN TAK PAYAH LAYAN, MMG NAMPAK SGT PENGECUT DAN MMG BERSALAH.. AKU NAK JWPN KONKRIT...

Naruto Sensei said...

lailafillah

Salam?

Silakan

Kirim salam orang Sabak bernam.. dah tiga minggu saya tak balik sana..Kukuhkan perjuangan anda..

Wassalam..!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...