Wednesday, May 13, 2009

Hadi menang presiden, 5 layak tanding timbalan

KUALA LUMPUR, 13 Mei: Datuk Seri Abdul Hadi Awang bolehlah dikira menang tanpa bertanding sebagai presiden PAS apabila hanya beliau sahaja yang mendapat pencalonan lebih dari satu dan layak untuk bertanding jawatan itu.

Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, sehingga tarikh tutup 8 Mei lalu, hanya nama beliau dikira layak untuk bertanding jawatan itu.

Mustafa memaklumkan, surat tawaran untuk bertanding telah dihantar kepada Abdul Hadi dan beliau mempunyai masa sehingga 25 Mei untuk membuat keputusan.

Untuk jawatan timbalan presiden pula, ada lima calon yang layak bertanding iaitu mereka yang mendapat pencalonan sekurang-kurangnya dari dua kawasan PAS.

"Nama-nama mereka akan diumumkan dalam sidang akhbar Sabtu 16 Mei nanti," kata Mustafa.

Bagi jawatan naib presiden pula, 16 calon layak untuk bertanding manakala untuk AJK PAS Pusat pula, 85 pemimpin layak untuk bertanding.

Bagi jawatan-jawatan dalam Dewan Ulama, Pemuda dan Muslimat pula, tarikh tutup pencalonan adalah 15 Mei ini.

Beliau juga memaklumkan, 137 kawasan telah membuat pencalonan untuk muktamar kali ini.

146 comments:

is said...

I can punish anyone. I can be the complainant, the prosecutor and also the judge in this case. All this is allowed according to the law,”

Demikian kata YB Teng Chang Kim ketika ditanya oleh pemberita mengenai sikap beliau yang menjadi pendakwa dan menjadi hakim untuk menggantung lima ADUN BN Selangor yang dituduh menghina DUN Selangor.

Inilah contoh DAP apabila berkuasa. Dulu merekalah pejuang kebebasan asasi, kebebasan bercakap dan demokrasi ala barat.

Demikian juga apa yang terjadi Perak. Nga dan Ngeh bermaharajalela tanpa sesiapa pun berani berkata apa-apa. Hari ini ada lagi anak muda Melayu yang bodoh dan bangang mahu bercakap soal demokrasi dalam buku teks.




Di Pulau Pinang, Untuk menarik hati pemuda dan pemudi Melayu dan Islam, Ketua Menteri dari DAP berkata ia ingin mencontohi kepimpinan Umar Abdul Aziz.

Apa yang Guan Eng faham dengan Umar Abdul Aziz? Jika Guan Eng faham Umar Abdul Aziz tentu hari ini beliau telah memeluk Islam. Sebaliknya beliau menggula-gulakan nama Umar untuk menarik sokongan orang Melayu.

Di Selangor pula, sejak lepas pilihan raya 2008, VCD cetak rompak bukan lagi dijual sorok-sorok. Hari ini kedai VCD cetak rompak macam cendawan tumbuh selepas hujan.

Siapakah yang mendapat laba ini kalau bukan EXCO Kerajaan Tempatan Ronnie Liu. Jika beliau tidak mendapat apa-apa mustahil begitu banyak jerung dan loan shark bermaharajalela di Selangor sekarang ini.

Setiap bulan akan ada satu rumah urut yang diambil tindakan tetapi berapa buah yang muncul secara senyap? Anda perlu pusing di Puchong, Subang Jaya dan Sunway sahaja untuk mengetahuinya.

Mengapakah kerajaan negeri mengadakan sistem zon baru untuk kutipan sampah di Selangor? Ia untuk menamatkan kontrak-kontrak dengan kontraktor tulen sedia ada. Kontraktor ini telah melabur begitu banyak untuk pembelian lori kompak sampah dan sebagainya. Namun semua ini akan ditamatkan.

Mengapa? Ia bertujuan supaya kontraktor sedia ada melutut kepada mereka untuk kontrak dan juga bertujuan memasukkan "pemain baru". Pemain baru ini tiada modal, lori sampah mahu pun kepakaran. Mereka akan dianugerahkan kontrak dan kemudiannya menyewa semula kepada kontraktor-kontraktor yang berhutang beratus ribu membeli lori sampah seperti yang disyaratkan oleh kerajaan dahulu.

Ini bukan isu perkauman, ini hanya mahu menunjukkan siapa DAP sebenar yang sebelum ini begitu gah bercakap soal ketelusan dan anti kronisme.

Jika masih ingat, beberapa bulan lalu, ahli Majlis Majlis Bandaraya Petaling Jaya, yang dulunya begitu hebat menghentam kerajaan BN Selangor sebagai tidak telus membuat laporan polis di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) kerana bocornya kandungan mesyuarat Majlis.

Dulu orang seperti inilah yang bukan sahaja mahu tahu apa berlaku dalam mesyuarat Majlis, malah menuntut supaya setiap sen yang dibelanjakan oleh MBPJ dibuka untuk pemeriksaan umum.

Anak-anak muda zaman siber yang percaya mereka serba bagus dan serba bijak boleh terus mendewakan pemimpin DAP dan Pakatan Rakyat. Namun sama ada mereka benar-benar bijak dan pintar hanya sejarah di masa hadapan akan menentukan.

is said...

Nasib betul-betul menyebelahi kita semalam (selasa) kerana Dr.Zambry berjaya mendapat perintah Mahkamah untuk menangguhkan perlaksanaan perintah nizar bintang tiga sebagai MB.

Kalau tidak habislah hancur tanah-tanah di Perak semalam.

Semasa DR.Zambry dalam proses membuat rayuan di Mahkamah semalam,lebih kurang jam 11.00 pagi,ngeh koo ham telah mengadakan sidang media di Bangunan Suk Perak mengumumkan beberapa perkara yang akan dilakukan dengan segera oleh kerajaan beliau.

Antaranya ialah:

Perlantikan Ahli-Ahli Majlis akan dilakukan dengan segera selewat-lewatnya hari ini (rabu).

Perlantikan Ketua-Ketua Kampung juga akan dilakukan dengan segera.

Pemberian geran tanah 999 tahun kepada kampung-kampung baru juga akan dilakukan dengan segera.

Cubalah tuan-tuan dan puan-puan sekalian bayangkan sekiranya Mahkamah lewat membuat keputusan semalam,sudah tentu beribu-ribu ekar tanah-tanah Perak ini akan tergadai.

Bersyukur kita ke hadrat Allah swt,kerana memudahkan urusan Mahkamah semalam tanpa sebarang gangguan dan halangan. Semua gerak geri ini datang daripada Allah. Renungkanlah kenapa Allah memudahkan segala urusan Mahkamah semalam.......

Terima kasih juga kepada Dr.Zambry kerana cepat bertindak.

AZRI said...

kalau kita nak buat perbandingan tentang kelemahan dan kekbaikan sesebuah parti, ia tak akan mencapai titik persamaan malah ia semakin menjauhi......

anda akan terus menyokong parti anda dan saya akan terus menyokong parti saya, kita ibarat landasan kereta api yang tak akan bertemu buat selama-lamanya sebab ia akan terus berada di atas landasannya.....

sekarang ni kita kembali pada dasar, sebab dasar lah yang menentukan hala tuju sesebuah parti....secara perbandingannya dasar ini ibarat akar tunjang pokok, kalau akar nya baik, maka batang, dahan, daun dan buah yang kita makan akan dapat nikmatnya...

dan jika akar tadi sakit, tidak berlandaskan pada paksi yang benar, maka pokok tersebut tidak akan berbuah, maka pokok tersebut lama-kelamaan akan mati.........

cuba la kita berhujah berdasarkan bukti yang ada, baru hujah kita akan lebih konkrit....

AZRI said...

pandangan awak selalu prajudia dengan mengatakan orang sebagai bintang tiga........sekarang saya akan panggil awak yahudi, cne? msti la kita akan marah, gunakan lah perkataan yang boleh di terima umum...

yang awak nampak hanya lah kesalahan orang lain....adakah umno tidak mengadaikan tanah kepada orang lain? kerajaan pr perak bagi kepada rakyat perak sama ada melayu cina dan india...tinggalkan politik sempit perkauman saudara.....ia tidak akan membawa apa2 sebab islam mengharamkan politik perkauman....

is said...

sebelum BN kata bintang tiga puak pembangkang terlebih dahulu menggelarkan bn yahudi.....kan kan.
Apa perlu lagi bukti,,, pergilah sendiri melawat kawasan yang dah dibangunkan dengan rumah segala pelacuran tu... sekarang ni di selangor selepas 1 may 2009, jadual pungutan sampah dah jadi caca marba...

bn memang beri tanah pada orang melayu,cina dan india danjuga kaum lain, namun setakat 99 tahun sahaja,, tetapi kenapa politik DAP nak beri 999 tahun kepada kg baru (kg cina).. secara halusnya ialah dalam 999 tahun kawasan kg baru cina ni tak boleh dibangunkan,,, maka kawasan yang perlu dibangunkan ialah kawasan melayu yang pajakan 99 tahun.. maka pada masa itu, kawasan tanah melayu telah dijadikan kawsan pembangunan, maka berpindahlah kaum melayu ke hutan dan ceruk rantau tanpa haluan,,, pada masa tersebut,, kg baru cina bangga dan senang mencari makan kerana kg baru mereka dekat dengan pusat pentadbiran,pusat perniagaan, kaum melayu dah jadi macam sebelum merdeka semula.. maka masa itu kita semua dah tak dedah, yang tinggal bukan anak cucu kita tetapi piut dan apa apa lagi gelaran piutnya...

dalam krisis di perak mengapa nizar dan idham lim beriya iya menyokong DAP (memang sah cina),,,kerana mereka berdua pun dari kaum cina juga...

itulah cerdiknya bangsa cina,, walaupun agama islam.

is said...

PAS...BAJU, MAKAN DAN CALON
Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Mohamed Daud Iraqi nampaknya tak senang betul dengan ‘amalan-amalan baru’ yang menjangkiti PAS sekarang ni.

Antaranya ialah perbuatan menghadiah baju dan mengadakan majlis makan kepada prwakilan semata-mata kerana mahu dipilih sebagai calon.

Katanya, budaya itu sangatlah tidak sangat dan beliau mahu ia dihentikan segera.

UMNO dulu-dulu pun macam tu la. Asalnya cuma bagi kain pelikat, kain ‘chit sabun’ dan belanja makan sikit-sikit.

La ni apa dah jadi? Tak main ringgit-ringgit dan tak main puluh-puluh. No money, no undi!


PAS pun lambat laun akan jadi macam tu juga kut? Benda-benda tak elok ni selalunya lebih mudah berkembang biak berbanding dengan benda tak elok.

Beringat-ingat la na…

Naruto Sensei said...

is said...
I can punish anyone. I can be the complainant, the prosecutor and also the judge in this case. All this is allowed according to the law,”

Demikian kata YB Teng Chang Kim ketika ditanya oleh pemberita mengenai sikap beliau yang menjadi pendakwa dan menjadi hakim untuk menggantung lima ADUN BN Selangor yang dituduh menghina DUN Selangor.

---------------------------------
Naruto sensei answer..

Anda tak tahu ke kes apa yang menyebabkan ADUN tersebut digantung atau buat2 tak tahu..?
Malas nak ulas sebab anda kan suka meround jadi mestilah ambil tahu kes tersebut...

Sudah la di siasat, tak mahu datang besar kepala melawan pula, malah menghina lagi...sedangkan banyak bukti penyelewengan mereka telah terbukti...

Bukan kah itu kuasa Speaker... Bagaimana pula dengan Penggantungan Govinda Singh kerana bertanya pasal Altantuya sahaja..? bukan sahaja digantung malah dirampas pula elaunnya sebagai MP..
Setakat 5 ADUN yang digantung tu elaunnya masih diterima jadi siapakah yang lebih Zalim lagi...?

---------------------------------
is said...

Di Pulau Pinang, Untuk menarik hati pemuda dan pemudi Melayu dan Islam, Ketua Menteri dari DAP berkata ia ingin mencontohi kepimpinan Umar Abdul Aziz.

---------------------------------
Naruto sensei answer..

Faham ke beza mencontohi kepimpinan dengan ayat mahu memeluk Islam...?Kalau YB Lim belum memeluk Islam bolehkah diletakkan kesalahan terus kepadanya hanya nak mencontohi keadilan yang diterap kan Oleh Khalifah Umar dalam Pentadbirannya..?

Sedangkan mencontohi kepimpinan berteraskan Islam bukankah ianya sesuatu yang baik..? adakah pemimpin UMNO yang Melayu Islam bercita2 sebegini...?Masuk Islam itu adalah hidayah Allah maka itu adalah urusan Allah...

Maka sebagai Islam sepatutnya anda mendoakan beliau mahu kepada Islam bukannya mengadu domba.. lihat seperti Ulasan saya diatas sumbangannya kepada Orang Islam.. baru dua point saya tu...

Sedangkan anda sepatutnya malu Parti UMNO yang mendabik dada Melayu dan Islam pun tak mahu membela nasib Agama.. hanya pergunakan Agama jika kuasa UMNO semakin menipis...

----------------------------------
is said...


Di Selangor pula, sejak lepas pilihan raya 2008, VCD cetak rompak bukan lagi dijual sorok-sorok. Hari ini kedai VCD cetak rompak macam cendawan tumbuh selepas hujan.

Siapakah yang mendapat laba ini kalau bukan EXCO Kerajaan Tempatan Ronnie Liu. Jika beliau tidak mendapat apa-apa mustahil begitu banyak jerung dan loan shark bermaharajalela di Selangor sekarang ini.

---------------------------------
Naruto answer...


Satu lagi tuduhan yang tak berasas anda... saya sekarang berada dan tinggal di Selangor.. Penjualan VCD ini dah lama berlaku sejak zaman BN lagi malah lebih teruk lagi melibatkan VCD lucah..

Bukankah Kuasa VCD ini adalah bidang kuasa kementrian Perdagangan Dalam Negeri..? Mana tindakannya .... malah bukan diSelangor sahaja di seluruh negara menghadapinya...

Setahu sayalah melalui maklumat member KPDNHEP sendiri, Tokey2 VCD ini adalah orang kuat mafia2 cina yang satu ketika dahulu dinaungi oleh Parti MCA sendiri...

Kisah mafia dalam MCA ini dah lama dah berlaku semasa zaman Gerakan memerintah P.Pinang lagi pernah berlaku pergaduhan dalaman parti tersebut malah melibatkan mafia di dalam MCA dan pernah dilaporkan dalam akhbar tempatan...

Perasan tak anda...! setiap kali serbuan dijalankan hanya VCD dan pekerja kilangnya saja yang dapat diberkas, manakala tokey2 nya sampai ke hari ini tak pula kita dengar dikenakan tindakan..?

ha...! bukanke ada kemushkilan di situ...? Malah kadangkala bila serbuan dibuat tempat itu langsung tiada orang seolah2 mereka sudah tahu akan di serbu...nak tahu kenapa...? kerana samseng2 ini mempunyai ramai kawan2 nya didalam kerajaan yang menjadi tali barut mereka..Siapa lagi kalau bukan MCA sendiri...

Ramai orang KPDNHEP tahu hal ini... bukan VCD sahaja malah kilang memproses dadah Syabu dan rumah urut juga dimiliki rangkaian samseng ini yang berlindung disebalik Parti MCA sendiri...jadi MCA punya kerja DAP yang disalahkan..? adilkah..?

Dan disini juga anda tak habis2 membuat tuduhan tanpa bersandarkan bukti kukuh mengenai Ronnie Liew sedangkan apabila beliau bersama Penguatkuasa menjalankan Operasi di pusat Judi di sekitar Sunway sebelum ini tidak pula dihebohkan ceritanya kepada Masyarakat..

Inilah politik sempit perkauman malah tuduhan anda tanpa bersandarkan bukti kukuh...
Malah SPRM pun tak pula mengambil tindakan sedangkan kes Lembu dan kereta yang tak seberapa itu begitu cepat pula bertindak...walaupun tanpa bukti dan senyap pula sekarang ini...


----------------------------------
Is said


Mengapakah kerajaan negeri mengadakan sistem zon baru untuk kutipan sampah di Selangor? Ia untuk menamatkan kontrak-kontrak dengan kontraktor tulen sedia ada. Kontraktor ini telah melabur begitu banyak untuk pembelian lori kompak sampah dan sebagainya. Namun semua ini akan ditamatkan.

---------------------------------

Naruto Answer...

Soalan yang mudah... takkan saudara tak tahu monopoli sesetengah syarikat dalam kontrak sampah... ha ha ha semua orang tahu kebanyakkan nya kroni UMNO termasuklah Alam Flora... Sila tanya penduduk disekitar kalau nak tahu taraf dan kualiti yang teruk dalam perkhidmatan mereka...

Sudahlah bertangguh ambil sampah tapi tahu pula bila masa mendapat bayaran mahu cepat sahaja.. malah monopoli ini juga mengkayakan sesetengah syarikat besar sahaja yang kebanyakkan kroni2 UMNO sebab itulah mereka melalak siang malam sebab tak dapat kontrak.....

Jadi Kerajaan Negeri Selangor memansuhkan kembali bukan semua!!, ( Hanya kontraktor yang mempunyai rekod bermasalah sahaja ).. mengikut zon2 yang ditetapkan malah melantik syarikat yang hampir dengan Zon berkenaan yang mana memudahkan mereka menjalankan perkhidmatan mereka..

Projek itu diberikan kepada kontraktor kecil tempatan dan orang KG supaya mudah diuruskan dan masalah sampah tidak diangkut malah mudah dipantau sendiri oleh JKKK mengikut zon berkenaan...

Bukankah ini membantu kontraktor kecil dan penduduk tempatan di setiap zon itu..? malah boleh dipantau sendiri oleh kerajaan Negeri melalui JKKK yang dilantik Penduduk Sendiri...

Sedangkan rekod perkhidmatan kontraktor lama itu sendiri terlalu teruk... malah sebelum PR memerintah lagi kes sampah tak berangkut ini telah lama dikecohkan dalam TV3 sendiri...Apa yang mereka buat...? mendapat untung walaupun kerja tak seberapa...

Adakah ini yang anda katakan bukan perkauman sedangkan tulisan anda sendiri mengecam dengan panggilan yang teruk, sementara anda sendiri menunjukkan sikap yang merendahkan martabat anda...

Anda membuta tuli menghina Orang dan golongan muda dengan panggilan yang menunjukkan anda adalah seorang yang kurang bijak..
sedangkan anda sendiri tahu golongan mudalah yang memberi undi terbanyak kepada Pakatan Rakyat dan menolak UMNOBN dalam PRU dan PRK yang lepas dan akan datang..

Sikap anda menyebabkan golongan ini akan meluat malah membenci UMNO dengan politik perkauman sempit dan gelaran2 yang anda berikan tadi...

maka sikap anda yang tidak berhemah itulah akan menjadi punca kejatuhan BN akan datang... jadi salahkan diri sendiri atas apa yang anda ucapkan kerana saya salah seorang golongan muda.. yang bukan semakin tertarik kepada UMNO malah makin meluat dengannya sekarang ini...

Wassalam...

Naruto Sensei said...

is said...
sebelum BN kata bintang tiga puak pembangkang terlebih dahulu menggelarkan bn yahudi.....kan kan.

--------------------------------

Bukanke kamu yang suka menggelar Anwar agen yahudi..Kan kan kan sedangkan mantan PM kamu mahathir sendiri mendapat nasihat daripada agen Yahudi...

Malah BN mengamalkan dasar2 yang menyamai budaya Yahudi tak sama ke tu..? Kan kan kan ....Nanti saya Posting bali ulasan saya antara BN dan Yahudi saya nak kamu jawab...

Kalau nak kata PR Perak Kominis anda mestilah ada bukti yang menampakkan dia seperti kominis.. seperti seragam dia komonis atau bawa senjata... yang saya tengok mereka berserban lagi adalah.. malah menjadi Imam lagi...inilah tuduhan yang tidak berasas sama sekali dan berniat jahat ...

Malah pemimpin UMNO mana yang cuba menjadi Imam mesti hayat politiknya semakin cepat jatuh seperti Pak Lah kerana dalam UMNO itu sendiri tak megiktiraf Islam sebagai Panduan hidup mereka...
Islam dalam UMNO hanya kata2 retorik UMNO sahaja...

Wassalam...

Naruto Sensei said...

Is said...

bn memang beri tanah pada orang melayu,cina dan india dan juga kaum lain, namun setakat 99 tahun sahaja,, tetapi kenapa politik DAP nak beri 999 tahun kepada kg baru (kg cina).
-------------------------------

Naruto sensei answer..


Saya nak tanya anda mahu ke anda berpindah jika rumah yang dah di bina dan tinggal selesa tiba2 mahu diambil balik setelah 99tahun...? inilah yang banyak berlaku sekarang ini..

pengambilan tanah2
yang telah lama diduduki bukankah memberi satu keperitan kepada si pemegang geran..?

Nak berpindah dan mencari tempat baru pula..
Sedangkan yang tinggal di setinggan pun susah nak di pindahkan inikan pula tanah yang dah diduduki hampir berpuluh tahun..

Tahukan anda berapa bayaran Premium yang kerajaan Perak akan dapat setiap tahun dari anugerah geran 999 tahun itu...? Bukan percuma... ada cukai yang dikenakan setiap tahun yang dikutip kerajaan Perak..tahukah anda pendapatan kerajaan negeri bertambah dengan anugerah geran 999ini...?

Bukankah itu menjamin dan menambahkan pendapatan Kerajaan, yang kemudiannya diakui sendiri oleh Zamry sehingga dia pun membuat perkara yang sama di kawasan kuala Sepetang semasa PRK Bukit Gantang baru2 ini...

Cuma ada satu silapnya anda ini masih menyembunyikan fakta sebenar seolah2 nak mencari kesalahan yang sememangnya fitnah semata2...

KENAPA ANDA TAK BENTANGKAN JUGA ANUGERAH GERAN 999 TAHUN JUGA KEPADA KAMPUNG TERSUSUN YANG PENERIMANYA 90% ADALAH ORANG MELAYU...

kenapa sembunyikan fakta ini...? Adakah dengan cara anda ini memberi kebaikan kepada UMNO..

Perbuatan anda seperti inilah yang menyebabkan semakin hilang selera orang ramai terhadap UMNO... Bersikap la dengan asas pertimbangan yang kukuh bukan dengan fahaman politik perkauman yang sempit...

Wassalam...

Naruto Sensei said...

Is..

Apa nak jadi?

Semalam Zambry cakap patuh pada keputusan mahkamah.
hari ni tergesa2 nak buat rayuan tanpa hujah peguambela dari pihak Nizar terus je permohonan diluluskan.. ha ha ha memang mahkamah yang bersidang hari ini ciptaan BN UMNO belaka ...

Orang lain merayu kes sampai berbulan2 UMNO punya kes sekejap betul dapat keputusan ha ha ha..
Pagi baru sidang, tengahari dapat keputusan memang meragukan..

Cepat betul buat keputusan.. kalau masa nak sah MB berbulan2..Apara nampak sangat mainan politik UMNO di lakonkan oleh hakim2 yang mengikut telunjuk Najib... buktinya semalam pun Najib dah bagi amaran jangan suka sangat.. tindakan akan dirancang apa makna tu?

Ha ha ha.. apalah akan jadi pada Hakim yang buat keputusan semalam...?

Ya Allah takut betul nak Bubar DUN ni kenapa UMNO? Dah tahu kekalahan akan menimpa ke?

Peguam Ghani 4tahil pasai hang la Pulau Batu Putih tergadai apa makna anda menjadi peguam nih..?

Kesian kes2 lain yang tertangguh lama sebab ada sikap double standard dalam sistem perundangan negara...

Memang meragukan tertutuplah cahaya keadilan yang baru sahaja menyinar di bumi Malaysia kerana adanya tangan2 Ghaib yang membuat keputusan tergesa2.. takut bubar DUN rupanya...

Ha ha satu lagi putar alam kamu..nak ulas semalam dah ulas ..cuma pelik kan kalau Nizar minggu depan baru sidang ha ha pasal hakim dah kena Warning dengan PM ke sebab kalah hari tu...

La la la... satu Dunia nampak macam mana Sidang Mee segera dijalankan dipengaruhi tangan2 Ghaib ... Sidang lawak UMNO..

Lihatlah Permainan licik UMNOBN mencemar keadilan mahkamah yang sepatutnya bebas dari campurtangan ahli politik...Sidang pukul 10 pukul 2 dapat result memang sidang haram pasal tanpa peguam Nizar.. malah Hakim pun sorang2 je sidang...Aparaa...

Benda yang kerap berlaku dizaman Mahathir kembali terjadi semua rakyat dah tahu ...



Nizar jadi MB kata "Pulangkan mandat kepada rakyat dan bubar DUN Perak"

Zambry Jadi MB kata" Lawan kes dan tangguh keputusan mahkamah supaya DUN tidak dibubarkan"


Di sini saja dah tahu siapa yang utamakan rakyat... siapa yang Gila Kuasa...

Anda fikirlah sendiri...

wassalam

Naruto Sensei said...

FITNAH UMNO DAN BAHAYANYA KEPADA MASYARAKAT DI MALAYSIA

Tajuk di atas adalah suatu usaha saya menunjukkan betapa bahayanya UMNO dengan agendanya menyesatkan dan mengelirukan masyarakat Malaysia yang berbilang kaum.

Umum mengetahui bagaimana UMNO yang ditubuhkan atas kesedaran Melayu melawan penjajah British, maka usaha tersebut pun berjaya dengan tercapainya kemerdekaan Negara Malaysia yang kita cintai ini.

Malangnya dalam mengekalkan kuasa ,UMNO telah menggunakan berbagai tipu helah dan cara yang kotor dan jijik semata2 ingin terus berkuasa dengan meniupkan api perkauman,memfitnah, mengelirukan fikiran malah memperbodohkan rakyat.

Di bawah in saya huraikan satu persatu tentang bahayanya agenda fitnah dan menyesatkan UMNO. semoga anda semua fikirkan dengan teliti buka hati lihatlah realiti:

UMNO PARTI PERKAUMAN DAN PEMECAH-BELAH NEGARA MALAYSIA.!!

Setelah mendapat kuasa dari British, Umno masih meneruskan segala dasar2 British
Malah tiada perubahan yang dilakukan sebaliknya meninggalkan terus corak2 pemerintahan kerajaan Melayu Islam dahulu dan mengikut terus corak pentadbiran sekular British.

Rakyat masa tu memang tidak mengambil tahu kerana bagi mereka yang penting memerdekakan pemerintahan negara dari penjajah British ke Melayu sudah cukup.

Walhal corak pimpinannya masih sama dengan kerajaan British yang menjajah dahulu, sikit pun tak berubah buktinya kebanyakkan Akta2 Perundangan di Malaysia sekarang ada yang digubal di zaman British lagi jadi di manakah perubahannya.?

Sebab itulah kerajaan BN silih berganti Pemimpin tetapi corak pimpinannya masih sama yang berubah hanyalah Retorik dan Cogankata sahaja.
Inikah yang dinamakan kita bebas dari cengkaman British sedangkan masih mengikut segala taik2 yang ditinggalkan oleh British dulu??

Menderhaka terhadap budaya dan Agama Sendiri adalah perbuatan UMNO yang terang2an sekarang.

Setelah berjaya menyesatkan Melayu Islam dahulu secara perlahan2.
Mereka memfitnah pula Parti PAS yang tak bersetuju dengan corak pemerintahan UMNO yang melalaikan Umat Islam, Menolak hukum Islam dan membiak kan kemaksiatan di Malaysia Ini.

Sedangkan Pas adalah Parti serpihan mereka yang tidak bersetuju dengan dasar kerajaan yang terus mengamalkan corak pentadbiran British yang menyeleweng dari Nilai2 Islam sedangkan kita sudah pun merdeka dari British.

Pada Mulanya mereka menghasut Orang Melayu dengan Ugutan2 Pas adalah pelampau yang ganas , Parti Lebai kampong dan Parti Kampung.

Mereka juga Pernah menendang PAS keluar dari kerajaan Perikatan suatu masa dahulu apabila berlaku krisis kepimpinan ketika itu.Malah bukan saja ditendang keluar dari kerajaan perikatan malah di Finah dan di hina pula oleh pimpinan Umno yang seagama dengan orang PAS. Begitu Hinanya PAS di kecam mereka waktu itu.

Dan sekarang Apabila mereka ditolak dalm PRU baru2 ini merayu2 pula supaya PAS dan UMNo bersatu sedangkan mereka lupa perbuatan Mereka suatu ketika dahulu.

Dan dalam masa yang sama mereka merampas dan menumbangkan Kerajaan Perak dengan cara yang hina sekali sedangkan MB besarnya adalah pemimpin PAS pula.
Malah difitnah pula MB Nizar dengan kata yang keji dan jijik demi matlamat politik mereka.Begitu kejinya Umno dalam mereka merayu untuk bersatu dalam masa yang sama mereka tikam pula PAS dari belakang. Mereka tumbangkan pula kerajaan PR Perak yang sah dilantik oleh rakyat.

Adakah perlu adakah kerjasama dengan Parti yang berperangai buruk sebegini. Tiada bezanya dengan Yahudi perangainya.
Meminta berdamai dalam masa yang sama menikam dari belakang.

Malah mereka menakutkan bukan Islam dengan berkata Jika PAS perintah ramailah orang cina yang akan kena sunat dan Cacat kerana hukum Hudud dijalankan..
Inilah bahayanya Umno kerana kuasa mereka sangup memperlekehkan Hukum Agama sendiri dengan Fitnah yang memburukkan Imej Islam di mata bukan Islam dan Islam.. Apakah ini bukannya kerja buruk Umno mengkufurkan hukum Allah.?

Menghasut pergaduhan Kaum dalam tragedi 13 Mei, di mana pada waktu itu UMNO kalah teruk dibeberapa buah negeri di Perak , Pulau Pinang dan Selangor.. mereka menghasut orang Melayu pada waktu itu dengan mengatakan orang Cina sudah biadap merampas negeri melayu.

Kini cubaan tersebut cuba diulang apabila DAP berjaya menawan Kerajaan Pulau Pinang mereka berhimpun dan memainkan Isu kaum kembali
Dengan berkata” Tengok Lim Guan Eng Cina dah perintah Pulau Pinang,” Walhal mereka memang bodoh kerana sebelum itu pun Koh Su kun menjadi KM P.Pinang, Bukan kah Koh su kun itu adalah berbangsa Cina yang sama dengan Lim Guan Eng??

Inilah bahayanya Umno kerana semangat perkauman bodohnya malah nyaris2 menyebabkan tragedi 13 mei berulang kembali..
Umno juga selepas itu banyak kali mengeluarkan kenyataan yang mengundang pergaduhan kaum seperti Ketika Najib menjadi ketua Pemuda Umno dahulu semasa mereka berbalah dengan MCA dengan berkata” Basahkan keris dengan darah orang Cina” Yang hampir2 menimbulkan keresahan dikalangan rakyat jelata.

Malah mereka juga pada hari ini berbalah juga dengan Orang India berhubung Isu Hindraf. Akhirnya apabila kedua2 kaum ini tidak lagi menyokong UmnoBN mereka memfitnah pula Pakatan Rakyat dengan berkata PAS kuda DAP pula, Dan DAP pula adalah komunis .. Inilah fitnah bahaya Umno disaat2 ditolak rakyat kerana sikap perkaumannya yang mementingkan kuasa dan kedudukan semata2.

Menyekat rakyat dari mengenali Islam sebenar malah menganjurkan pula program2 yang melalaikan umat Islam sendiri. Walhal Umno yang di beri Mandat Berkuasa Penuh adalah berbangsa Melayu dan Islam langsung tidak mengambil Berat akan keadaan Umat Islam Malah menuduh pula PAS berpolitik menggunakan Agama.

Sedangkan beban menjaga Umat Islam diletakkan terus kebahu PAS malah membiarkan Pas pula terkapai2 sendirian dalam menjalankan usaha dakwah kepada cara hidup Islam..

Apabila PAS menguasai kerajaan Kelantan dan mahu membentangkan Hukum Hudud mereka mengugut pula mahu mengambil tindakan kepada kerajaan PAS, dengan mengunakan kuasa pusat yang dikuasai.

Tidak cukup dengan itu Umno memperlekehkan pula hukum Hudud dan memfitnah, kononnya hukum berkenaan hanyalah Hudud PAS. Makah keluarlah perkataan yang menkufurkan Allah dari pimpinan Umno seperti Kalau nak makan Sup Tangan silalah ke Kelantan, “Umat Islam akan Mundur jika Hudud dilaksanakan kerana ramailah orang Islam yang akan cacat dan tidak boleh bersaing untuk mencapai kemajuan” Juga keluar pula suara dari MIC yang mengatakan “Itu Quran boleh bikin Jalanraya kah” maka disokong pula pimpinan Umno sendiri.


Mereka juga mempermainkan ayat2 Al-Quran untuk menarik sokongan apabila Tun Mahathir mengatakan dalam Al-Quran ada ayat yang menyokong Umno. Lantas beliau membacanya seperti berikut: “Ya AI YUHALLAZI NA AMANU” Kemudian Mahathir berkata,” tengok dalam Quran AMANU tu UMNO lah” ini Perbuatan munafik dan kufur yang terang2an dan di sokong pula ahli2 Umno . Perbuatan yang membahayakan dan merosakkan akidah umat Islam yang sangat mendukacitakan.


Maka apabila Pas mengatakan dalam Al-Quran menolak hukum Allah adalah kafir maka difitnah pula Pas mengkafirkan Umno sesukahati sedangkan merekalah yang menjerumus diri mereka ke lembah kekafiran.. Isu ini juga lah yang di mainkan di setiap Kali Pilihanraya sehinggalah sekarang Isu ini pun sudah tidak mendapat sambutan lagi setelah rakyat melihat buruknya perangai sebenar Umno apabila mendapat kuasa..

Umno juga selepas itu mengubah Islam, dengan Islam Hadhari yang baru samata2 mahu mengelirukan Umat Islam dengan menonjolkan PM Pak Lah menjadi Imam. Permainan politik yang berjaya apabila Umno mendapat majoriti yang banyak dalam PRU ke 11 .

Tetapi semuanya tak lama seperti yang kita maklum. Umno akan lupa diri bila berkuasa dan kembali merayu simpati bila di tolak rakyat.. Di saat perlaksanaan Islam Hadhari tulah rakyat dapat melihat watak sebenar Pak Lah, apabila boleh menjadi Imam dan di hari lainnya boleh pula bertepuk tampar dan berpeluk pula dengan wanita bukan muhrim.

Dalam masa yang sama, mereka juga bertindak merobohkan beberapa masjid dan surau dengan alasan pembangunan. Mereka juga mengunakan Ustaz upahan untuk mengupas tentang Islam Hadari yang mana lebih mengelirukan Umat Islam itu sendiri.

Dan kita lihat bagaimana Umno mempermainkan Al-Quran apabila Ketua Wanita Umno Rafidah Aziz menjunjung kitab suci tersebut tanpa memakai tudung malah bersumpah pula. Sedangkan didalam ajaran Islam tiada Istilah bersumpah menjunjung Al-Quran langsung.Perbuatan ini yang menunjukkan kejahilan mereka tentang Islam. Inilah munafiknya Umno yang kita kenal .. mempermainkan agama untuk mendapat kuasa. dan simpati undi.

Menindas bangsa sendiri yang tidak sehaluan dengan mereka atau yang tidak menyokong dengan mereka . Sedangkan menjadi tanggungjawab mana2 kerajaan di dunia ini wajib membantu rakyat tidak mengira apa fahaman politik yang dianuti

contoh : Apabila kerajaan Pas mengambil alih kerajaan Terngganu Umno menyekat wang royalti dan mengantikan dengan Wang Ehsan yang itu pun disalurkan kepada Ahli Politik Umno sahaja bukan kah Zalim perbuatan sedemikian.. Malah sehingga sekarang pun tidak dipulangkan lagi malah berhutang lagi dengan kerajaan negeri Terengganu sebanyak lebih kurang RM860juta.


Bahayanya Umno sebagai penderhaka kepada Raja2. Menabalkan sesuka hati seorang Raja Baru di Kelantan yang bukan menjadi Hak Umno berbuat biadap kepada Sultan Kelantan.

Menggubal undang2 yang meruntuhkan kekebalan dan kemuliaan kuasa Raja2pada tahun 1990 malah tidak cukup dengan itu mereka menghina dan menghentam Raja2 dalam media2 milik mereka sehingga mengaibkan Raja2 Melayu bangsa mereka sendiri.

Mereka hanya mebodek Raja2 jika ada kepentingan sendiri malah tidak segan silu pula memaki hamun Raja2 jika apa yang mereka hajatkan tidak di perkenankan.

Seperti yang Berlaku Di Terengganu semasa krisis perlantikan MBnya . Mereka mengelar Sultan dengan penggilan “NATANG” begitu juga krisis yang sama di Perlis apabila Pak Lah mengatakan Sultan tidak mengikut Prosuder yang telah dibuat sebelum ini. Dan kesannya walaupun mereka satu parti iaitu Umno mereka masih bercakaran sesama sendiri hingga sekarang..

Maka apabila mereka mendapat sokongan Sultan Perak pula di mainkanlah Isu kononnya mereka mempertahankan Raja2 malah mengatakan pula PR diketuai DatoSeri Nizar sebagai penderhaka hanya kerana ucapan Sembah Derhaka.

Sedangkan itulah Umno yang membuang Kemelayuannya lama dahulu sehingga apa yang dibelajar tentang perbahasaan dalam Istana pun mereka menjadi bodoh sebodohnya. Adakah Umno benar2 Ihklas mempertahankan kedaulatan Raja2 ?? Jika Umno benar ikhlas silalah kembalikan semula kuasa Raja2 yang anda hapuskan dulu.
Jika tidak Inilah watak parti Munafik ini yang tak sudah2 mengunakan Fitnah untuk menjatuhkan lawannya..

Dan yang paling teruk sekali Umno adalah berbahaya sekali kerana telah terlibat dalam berbagai2 jenayah seperti pembunuhan, penculikan, perogolan malah merompak bukan hanya hasil Negara malah harta rakyat sekali.

Contoh kes pembunuhan Altantuya yang mana boleh mengugat ketenteraman Negara di mana hubungan dengan Negara Mongolia menjadi semakin buruk sejak kejadian ini. Bahayanya kalaulah Negara Mongolia tidak berpuashati dengan kes ini kemungkinan perbalahan antara Negara ini akan menyebabkan berlakunya perperangan ataupun tindakan2 yang tidak diduga yang kita tidak boleh nafikan .

Merampas kampung2 dan tanah rizab Melayu atas alasan untuk pembangunan hanya berniat meminggirkan dan mengecilkan kedudukan Melayu itu sendiri. Seperti Isu Kampung Baru, Kampung Berembang dan Kampung Plentong di Johor yang dirampas malah ditipu pula oleh Umno semasa berlaku perampasan tanah tersebut.

Terlalu banyak menggadai tanah serta kepentingan Negara kepada Singapura yang di ketahui sebagai proksi Yahudi Israel contoh: Penjualan air Malaysia kepada Singapura dengan harga 3sen segelen
Walhal setelah diproses Singapura menjual pula kepada Malaysia dalam bentuk produk baru dengan harga 10kali ganda.

Memberikan keutamaan kepada Singapura memiliki saham2 penting didalam kepentingan Negara.
Banyaknya tanah2 rizab melayu yang di miliki oleh tauke2 besar dari Singapura..

Ini adalah sangat berbahaya sekali sedangkan kita sedia maklum betapa Singapura sejak dulu lagi tidak pernah mempunyai hubungan yang benar2 baik dengan kita malah tidak menghormati kedaulatan negara kita dengan sering kali menceroboh ruang udara kita dengan pesawat2 tempurnya yang di bekalkan oleh Israel.

Dan yang terbaru apabila kita hilang hak keatas Pulau Batu Putih gara2 sikap Peguam Negara yang lebih suka berpolitik sehinggakan kes yang sepatutnya memihak kepada malaysia di menangi pula oleh Singapura.

Ini sudah tentulah mengaibkan maruah Negara malah akan membuatkan Singapura akan lebih tidak menghormati kita selepas ini apabila begitu senangnya Malaysia di perkotak katik kan.

Membawa masuk budaya2 barat yang tidak senonoh dan meracuni pemikiran Rakyat sehinggakan rakyat tidak lagi dapat menilai kebaikan atau keburukan nilai2 barat tersebut. Sedangkan kita sedia maklum segala budaya2 ataupun Nilai2 hidap corak Barat itu diasaskan dan di dalangi Oleh Yahudi Israel sendiri.

Mengiktiraf Negara Israel, walaupun nampak seperti Malaysia menolak pembentukkan negara Yahudi tersebut tetapi dengan tindaka2 kerajaan yang memberi ruang kepada Israel menunjukkan kerajaan mengiktiraf negara tersebut.

contoh: Membenarkan Pasuka kriket Isreal datang ke Kuala Lumpur malah menangkap pula rakyat kita yang berhimpun membantah kehadiran pasukan Israel tersebut.

Membenarkan Amerika memegang banyak saham dan membuka banyak perniagaan di Malaysia walaupun kita tahu kebanyakkan Syarikat2 dari Amerika tersebut adalah dimiliki bangsa Yahdi yang terlalu memusuhi Islam contoh Syarikat KFC,Mc donald dan lain lain.

Mengadakan Persidangan di Malaysia yang turut di hadiri wakil2 dari Israel malah mengantung pula bendera Israel di PWTC.

Malah Malaysia sering bersikap berkecuali malah takut menegur Amerika Yang menyokong Israel apabila Israel berulang kali membuat kerosakkan di bumi Palestine dan hanya membantah apabila majoriti Negara di dunia mengecam perbuatan Israel ,Malah Program boikot Israel pun sekarang ini senyap entah kemana. Dan tabung yang di tubuhkan pun senyap entah kemana duitnya. Tiada pula Tv menghebahkan bila duit itu diserahkan kepada Palestine?

Malah sehingga kini Malaysia menggelarkan negara haram yahudi itu Israel sedangkan Negara2 Islam yang tidak mengiktiraf negara Yahudi tersebut memanggilnya dengan nama TANAH PALESTIN YANG DITAWAN sahaja. Atas tindakan2 kerajaan seperti diatas itulah Yang mengesahkan lagi pengiktirafan Malaysia kepada Israel Laknatullah!!


Terlibat dalam kes2 pencabulan terhadap Wanita seperti kes Dato Jamaluddin Jarjis meraba, kes Rahim Thamby Chik merogol seorang budak bawah umur, Kes Norhayati Onn yang besekedudukkan dengan bekas MP Gombak dan banyak lagi tak tertulis disini, malah sehingga ke hari ini mereka berselindung disebalik kuasa dari diambil tindakan.

Bayangkan lah jika adik, kakak atau saudara perempuan kita yang terkena apakah kita akan menerima sahaja sedangkan nak mengambil tindakan pun mereka seolah2 dilindungi pula. oleh pihak berkuasa.

Dan akhir sekali memggunakan Media2termasuk blogger upahan milik mereka menabur fitnah dan memutar belitkan fakta supaya segala kerosakkan yang di bawa oleh Umno disembunyi tetapi menghentam pula pihak 2 yang menuntut keadilan. untuk rakyat jelata.

Malah untuk melalaikan rakyat mereka mengumpan cara hidup yang melalaikan dan lebih bahaya lagi mereka lebih suka jika rakyat juga rosak minda dan fikiran dan mengamalkan cara hidup yang sesat dan tamak seperti mereka Umno yang berbahaya..

Jadi anda renungkanlah andaikata ada kuasa yang lebih tinggi selain Umno memerintah Malaysia nanti memang layaklah Umno di ISAkan kerana setip permainan politik Umno mengundang bahaya dan menggugat ketenteraman awam malah boleh mengakibatkan peperangan di antara rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian di bumi bertuah ini.

wassalam..

Unknown said...

is...sihat ke tak kamu ni?..berapa kali nak ulang copy&paste post bodoh kau tu.Riak le tu sampai berulang2 kau letak disetiap tajuk..Sampai org yg nak menjawabnya pun terpaksa mengekori kau sekaki...tuduhan2 rambang ko tu kalau kau ada bukti kau bawalah kpd polis atau sprm utk diambil tindakan.Ni tak,ko sebut nama orang tu orang ni tanpa bukti,nanti dia saman ko nanti baru ko tahu...,Terdesaknya orang umno ni dlm nak mencari kesalahan pihak lawan,sehinggakan isu vcd cetak rompak dan sampah tak diangkut pun nak diketengahkan disini.he he he. ada masalah2 kecil tu biasalah pada mana2 kerajaan,tambah pula kerajaan PR ni baru berusia setahun dan dalam proses penambahbaikan...Tapi ko tanya soalan yg sama sekali cukuplah,Tak perlu berulang ulang,buat menyemak je.menyusahkan orang lain nak mengulas mengikut tajuk yg disediakan editor apabila melayan post ko...

Unknown said...

Tuan Guru Hj Abd Hadi perlu kekal dan dikekalkan sebagai Presiden PAS kerana beliau terbukti berjaya dalam memimpin organisasi Pas dan mengangkat islam ketempat yg lebih tinggi.Ulama berpengalaman dan berilmu tinggi spt TG amat dihormati kawan dan lawan ..
PAS for ALL..
TAKBIR!!!!

jaam said...

is...sihat ke tak kamu ni?..berapa kali nak ulang copy&paste post bodoh kau tu.Riak le tu sampai berulang2 kau letak disetiap tajuk..Sampai org yg nak menjawabnya pun terpaksa mengekori kau sekaki...tuduhan2 rambang ko tu kalau kau ada bukti kau bawalah kpd polis atau sprm utk diambil tindakan.Ni tak,ko sebut nama orang tu orang ni tanpa bukti,nanti dia saman ko nanti baru ko tahu...,Terdesaknya orang umno ni dlm nak mencari kesalahan pihak lawan,sehinggakan isu vcd cetak rompak dan sampah tak diangkut pun nak diketengahkan disini.he he he. ada masalah2 kecil tu biasalah pada mana2 kerajaan,tambah pula kerajaan PR ni baru berusia setahun dan dalam proses penambahbaikan...Tapi ko tanya soalan yg sama sekali cukuplah,Tak perlu berulang ulang,buat menyemak je.menyusahkan orang lain nak mengulas mengikut tajuk yg disediakan editor apabila melayan post ko...

???????????????????????????????????

HA...HA....HA.

KARTUN PUN SAMA.

APARAAA...

jaam said...

TABEEK TUAN GURU AJI ADI...

MOGA DIPANJANGKAN USIA.

Unknown said...

Presiden,
Memerlukan Pakar-pakar Nasihat Untuk Presiden Dari Segi Undang-undang-Pendidikan,Ekonomi,Prihal Semasa,Cerdik Pandai Dalam Pelbagai Bidang-untuk kemajuan Pendapatan Rakayat& Negara.Corakan Islam untuk semua contoh yang Benar.

Adakan Industri Pendapatan Setempat dalam PR baiknya dalam Pertanian dan Usahawan TANInya.

Anonymous said...

PAS untuk semua!!!

Allahu Akhbar!!!
Allahu Akhbar!!!
Allahu Akhbar!!!

Naruto Sensei said...

Tontoya My Fren

Salam?

Ha ha ha !! anda perasan tak ada harimau lembut tu kata tak perlu ulas ulasan kita kan...?

Pelik tiba2 je mengulas ulasan kita..ha ha takpelah dah baca tu dah kira ok lah tu kan kalau ulas apatah lagi makan hati le tu...

Lupa pulak dia kan raja copy paste tu alamak kena hormat nih... tabik tuanku mohon bubar DUN...? ha ha ha ...

Adi Satria said...

Aku kalau orang melayu sanggup pangkah DAP daripada pangkah UMNO, tak dapek den nak nolongnye....

Tak gitu naruto...kehh....kehhh..kehh

Naruto Sensei said...

wolf

Ha...! muncul kembali kesian anda ni.. apa yang anda tahu hanya memberikan komen provokasi sahaja.. soalan anda saya dah terang dan jelas kan di ruangan yang lalu... hai masuk rungan ini pun masih lagi point yang sama ke?

ha ha nampak sangat sempit fikiran anda..? mananya jawapan tentang soalan saya semalam?.. takkan diam je kot....? jawab dulu pertanyaan saya sedangkan saya berani menjawap persoalan anda ...

Jangan hilang muncul isu sama je buang karan nak ulas keh keh keh!!!

Adi Satria said...

Naruto...oh...Naruto...

Pandai jugak kau ketawa yek....
kehh...kehh....kehhh

Tanya la orang Bangi tuh....
Tu la...byk sgt baca Harakah....

Naruto Sensei said...

HAMIDAH OTHMAN ADUN SUNGAI RAPAT KETUA SAMSENG..

Baca Laporan Polis ini disini..

- Budak Ipoh Timur - http://shamsuleffendey.wordpress.com/


hangat dan membara... keh keh keh memang dasar UMNO samseng dulu, kini dan nak mati ni pun...

Naruto Sensei said...

Memang UMNO pun dah jadi macam MCA banyak samseng duduk dalam kepala keh keh keh...Wolf macam mana nak mengundi samseng... ha ha ha..

Subahat tu!!

jaam said...

Selepas menangguhkan idea kerajaan perpaduan dengan BN, kini cadangan penyertaan bukan Islam sebagai ahli bersekutu PAS, turut menerima nasib yang sama. Mursyidul amnya, Datuk Nik Aziz Nik Mat bagaimanapun menyifatkan penangguhan itu sebagai "masalah pentadbiran" bagi mengelakkan "serangan habis-habisan" pihak Umno.

"Saya berterima kasih atas kesudian ahli kelab penyokong PAS untuk menjadi ahli (bersekutu). Saya dengar, mesyuarat PAS pusat telah menerima (cadangan) membolehkan orang bukan Islam menjadi ahli PAS. Cuma tidak sampai masa lagi, (sebab) bimbang Umno dok serang kita habis-habisan. Maka terbalik (terancam) macam DAP satu masa dulu bersama dengan kita dalam Barisan Alternatif. DAP sudah masuk, tetapi dia keluar balik," katanya.

Sumber: Harakahdaily.

Unknown said...

Tapi wolf ni dalam pilihanraya dia tak pangkah BN..sebab tulah dia cakap rahsia..Sebab tu lah umno banyak kalah..biasalah dah cari makan dgn umno ni kenalah jaga periuk nasi.Orang umno ni dia tahu umno ni banyak menipu melayu tapi kena buat buat sokong..Aku ramai kawan yg pegang jawatan didalam umno ni..Macam kat kampung aku dikelantan..Sebelum pergi bertugas dipokok getah,di waktu paginya akan berkumpul dan bersembang dulu di parlimen mini kedai kopi..Berhujah sampai pecah cawan teh pun ada..Yang kepala kuat bercerita menghentam mengutuk umno nya adalah ketua cawangan umno kg aku..tapi mesyuarat umno cawangan tetap berjalan setiap tahun,.untuk melengkapkan jadual mesyuarat je..dia lebih suka pas memerintah kerana nasib melayu terbela..tanah tanah orang melayu kekal ditangan orang melayu..sokong umno ni dapat habuan duniawi je tetapi diakhirat kelak akan dipersoalkan kerana tidak menitik beratkan hal ugama.

Naruto Sensei said...

Tontoya My Fren

Sokong 100% hujah anda samalahlah di tempat saya pun ..yang dok menghentam UMNO sendiri pun orang dia sendiri ... berebut jawatan pun ada...ha ha ha ..Yang kelakar tu mesyuarat UMNO tempat saya ramai yang tua2 yang muda dah pupus..

Mereka sokong didepan je belakang mengutuk habis2san sebab nak jaga kepentingan perut masing2...

Alahai MelayuUMNO layu jadinyaa..

Adi Satria said...

Tontoye...ohh....Tontoye

waspada dengan DAP dan Hindraf. Jangan terpedaya dengan lakonan mereka. Mereka buat baik pada PAS sebab ada agenda tersembunyi. Melayu mudah lupa... dan mudah terhutang budi.

atau...

PAS bersekongkol dengan DAP dan Hindraf sebab ada agenda tersembunyi juga...kehh...kehh..kehh

Sanggup buat apa sahaja asalkan BN kalah walaupun terpaksa bergabung dengan musuh Islam yang nyata...

DAP dan Hindraf tu bukannya ikhlas membantu orang melayu dan PAS...

kehh...kehhh..kehhhh

Naruto Sensei said...

wolf

Ingatkan anda ni lain sikit dari bloger UMNO yang lain rupa2nya sama jugak tarafnya.. ha ha ha

Malas nak berhujah dengan orang yang tak mahu mencari kebenaran, hanya mahu menaikkan setimen perkauman sempit...

Sudah2 la tu.. makin menyampah orang tengok kelakuan anda.. merendahkan martabat sendiri.. mananya jawapan saya semalam...?

Unknown said...

Wolf ni kau tak baca ke apa yang naruto tulis sebelum ni..soalan dia pun kau tak jawab..asyik asyik ayat tu je yang ko ulang..
Hish...kalo dok dekat dekat ni mahu aku luku je kepala kau tu..benak sangat..kan orang dah terangkan sebelum ni..

Unknown said...

Sanggup buat apa sahaja asalkan BN kalah walaupun terpaksa bergabung dengan musuh Islam yang nyata...DAP dan Hindraf tu bukannya ikhlas membantu orang melayu dan PAS...
kehh.,kehh.,.kehh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
YANG SEBETULNYA CAMNI...
sanggup buat apa sahaja asalkan PR kalah walaupun terpaksa bergabung dengan musuh islam yang nyata...mca dan mic tu bukannya ikhlas membantu orang melayu dan umno...
Kehh...kehh...kehh..

Naruto Sensei said...

Malaysiakini
Pakatan menang jika p'raya di Perak
May 14, 09 1:15pm

Tidak perlu pilihanraya negeri Perak untuk menyelesaikan perebutan kuasa antara Barisan Nasional dengan Pakatan Rakyat, kata mantan perdana menteri.

Jika ia diadakan, kata Tun Dr Mahathir Mohamad, Pakatan akan memenanginya dan sebab itu tidak perlu BN memanggil satu pilihanraya negeri.

Pilihanraya negeri itu, tambahnya, hanya membazirkan wang rakyat.

-------------------------------

Ha itu pasal lah takut bubar DUN tapi tak mahu mengaku lagi dah memang takut dan fobia..

Tun Che det.. kalau tak mahu bazir duit senang je.. tak perlu pakai poster dan semua parti politi guna sahaja jentera kerajaan termasuk media secara adil kan jimat tu...lagipun tu kan hak rakyat maka semua rakyat berhak gunakan bukan UMNOBN sahaja..

BN pulak tak perlulah buat projek mee segera , bagi itu dan ini, tak perlu anak ayam, tak perlu bagi dana semata nak PRK Perak gerenti tak membazir... ha ada berani BN

Bubarlah DUN..semak dah rakyat Perak ni...

jaam said...

DAP calls on Musa to immediately withdraw the new Form IV history textbook “SEJARAH – Tingkatan 4”, 50% of which are on Islamic history and only 10 per cent on modern history, when the previous textbook used for over a decade, “Sejarah Perbadan Dunia –Tingkatan 4” had two-thirds content on modern world history
________________________

Speech (2)
- at the 46th National Day Celebrations themed “Defend Secular Malaysia” at the Tanjong parliamentary constituency
by Lim Kit Siang
________________________

(Penang, Sunday): DAP calls on the Education Minister, Tan Sri Musa Mohamad to immediately withdraw the new Form IV history textbook “SEJARAH – Tingkatan 4”, 50% of which are on Islamic history and only 10 per cent on world history when the previous textbook used for over a decade, “Sejarah Perbadan Dunia –Tingkatan 4” had two-thirds content on modern world history.

What is the message and objective of such a drastic change in the curriculum and content for the compulsory history subject for Form IV?

Are we preparing the new generation of Malaysians, both Muslims and non-Muslims, to face the challenges of globalization, the information and communications technology (ICT) and the 21st century or just to meet the challenges of the Organisation of Islamic Conference (OIC) world of Islamic states and non-Muslim member-nations totaling 56 countries?

This year, the text-book for Form IV history was changed with half of the subject devoted to Islamic history as compared to only one-sixth in the textbook used for the past decade. Is this a consequence of the “929 Declaration” in September 2001 and an indication of more Islamisation to come?

In the previous textbook, “Sejarah Peradaban Dunia – Tingkat 4”, Islamic history was one of the six chapters in the book, viz:

1. Tamadun Awal Manusia
2. Islam Mengubah Tamadun Manusia
3. Perubahan Masyarakat Eropah dan Kesannya
4. Revolusi: Fasa Baru Kehidupan Manusia
5. Zaman Imperialisme Barat dan Reaksi Masyarakat Setempat
6. Ke Arah Kerjasama Masyarakat Antarabangsa

In the new history textbook, starting this year, “SEJARAH – Tingkatan 4”, Islamic history occupies half of the text, i.e. five of ten chapters, viz:

1. Kemunculan Tamadun Awal Manusia
2. Peningkatan Tamadun
3. Tamadun Awal Asia Tenggara
4. Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembangan di Makkah
5. Kerajaan Islam di Madinah
6. Pembentukan Kerajaan Islam dan Sumbangannya
7. Islam di Asia Tenggara
8. Pembaharuan dan Pengaruh Islam di Malaysia sebelum Kedatangan Barat
9. Perkembangan Eropah
10. Dasar British dan Kesannya terhadap Ekonomi Negara

Although Islamic history has expanded from 16.6% to 50% from the old to the new history textbook, both prepared by Dewan Bahasa dan Pustaka, Asian history and civilizations like Hinduism, Buddhism, Confucianism and Taoism have been relegated to greater marginalization and lesser space.

Under the old text book, modern history from the Reformation and the Renaissance occupied prominent space, occupying two-thirds of the text; but in the new textbook, it has been crowded out by Islamic history to become only one of the ten chapters.

Recently, both the Prime Minister, Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad and the Deputy Prime Minister, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, had been lavishing high praises on the late Datuk Onn Jaafar, calling on the people to remember his contributions, struggles and sacrifices.

But Onn Jaafar and Bapa Malaysia, Tunku Abdul Rahman – whom Mahathir had also been calling on Malaysians to remember, protect and enhance his nation-building formula – were omitted in the new textbook although both were mentioned in the previous history textbook. What is the reason for the dropping of Tunku and Onn Jaafar in the new history text and why the change in the history curriculum by the Education Ministry?

This is an issue not only educationists and historians must speak up, all thinking Malaysians concerned about the future of the nation should also make their voices heard to ensure that Malaysian education is designed to meet the challenges of globalization to make the new generation more competitive by having a global outlook and not boxed into a narrow focus which could do the students and the nation no good.

(31/8/2003)
Lim Kit Siang, DAP National Chairman


-Artikel ini merupakan fakta dan bukti yang nyata di mana pimpinan DAP yang disayangi oleh orang-orang PKR dan PAS terang-terangan mempersoalkan isi kandungan buku Sejarah Peradaban Dunia yang dikatakan hanya 10% sahaja isi kandungannya mengenai Sejarah Dunia Moden berbanding Sejarah dan Ketamadunan Islam.

-Apakah ini tidak cukup lagi menggambarkan perjuangan dan persepakatan di dalam pakatan pembangkang adalah semata-mata sandiwara bagi memenuhi tembolok dan kerakusan mereka untuk berkuasa?

-Sedangkan secara fakta, perjuangan dan ideologi pembangkang sangat bertentangan di antara satu sama lain. Lu fikirlah sendiri...

-Kepada penyokong pakatan pembangkang yang tidak tahu membaca di dalam bahasa Inggeris, mintak la tolong pada Hassan Ali, takpun Nizar terjemahkan artikel ni.
Posted by Puaka Desa

Naruto Sensei said...

Thursday, May 14, 2009
UMNO????? Semuanya boleh

DUN Sarawak menggantung ADUN DAP Bukit Assek, Wong Ho Leng daripada menghadiri persidangan Dewan selama 12 bulan berkuatkuasa serta-merta mulai semalam. mStar .

Ahli Parlimen DAP kawasan Puchong, Gobind Singh Deo digantung selama 12 bulan mulai bulan Mac 2009 kerana menghina Dewan Rakyat.

Kedua-dua mereka akur. Gobind bawak kes ke Mahkamah tetapi di dalam masa yang sama beliau tidak hadir ke Dewan Rakyat kerana menghormati Parlimen.

Tetapi berlainan pulak cerita di Perak. Undang-undang mana pulak deme pakai ni.

MB klon dan semua exco klon Perak digantung hadiri sidang DUN selama 18 bulan, manakala kesemua enam exconya digantung selama 12 bulan.

Deme yang muka tak tau malu, jenis muka Tembok Cina, hadir ke DUN semata-mata nak tunjuk samseng dan 'gedebe' dan seronok menyaksikan Speaker diseret.

Posted by al-brangi Labels: politik at 1:25 PM
----------------------------------

Itu lah politik UMNO politik perkauman sempit dan tak tahu malu.

Orang kafir pun tau hormat kepada undang2
Tetapi UMNO yang Islam pun sesuka hati melanggar peraturan Dewan... Malu2.. tengok Gilanya UMNO pertahan kuasa...

Naruto Sensei said...

Buang masa dan penat je taip kalau layan .....boo layan rimau lembut ni...

uncle nano said...

Pas diminta ambil tindakan gejala beli undi

KUALA KRAI: Pucuk pimpinan Pas diminta memberi perhatian serius terhadap kenyataan Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Mohamad Daud, bahawa wujud gejala membeli undi menjelang muktamar agung parti itu Jun ini.

Ahli Lujnah Politik Pas Kelantan, Abdul Fatah Harun, berkata Mohamad yang mendedahkan perkara itu perlu membuat laporan rasmi supaya tindakan dapat diambil terhadap mereka yang terbabit.

“Jika dakwaan itu tidak benar, dan beliau sengaja mengada-adakan cerita, maka tindakan wajar diambil terhadap beliau,” katanya

---------------------------------

Ini lah dia sebenarnya PAS, suka menfitnah dan mengadudomba orang lain.
Mereka yang sebenarnya bertopengkan wajah silampok yang pandai berdrama tetapi sebenarnya penuh dengan anasir-anasir rakus dan jahat.
Mereka kata orang melakukan rasuah tetapi mereka sebenarnya lebih teruk daripada yg digambarkan.bersarban tetapi mungkar!
allahuakbar!!!!

anakkancil said...

bab manusia munafik nie aku ada copy dari satu artikel..so utk tatapan semua dan tanya diri kita adakah kita tergolong dlm kelompok ini...SELAMAT MEMBACA....

Assalamu`alaikum warahmatullahi wabarakatuh,
Kuliyyah Maghrib disampaikan oleh Ustaz Sobri Arshad
di Masjid Permatang Janggus,P.Pinang.

Utk mengenal sifat2 munafik ini,kita
boleh baca dlm Al-Quran,Suratul Baqarah,ayat 8 -
20.Jika kita singkap kembali dlm Suratul Baqarah
ini,dlm ayat 1 - 5,ALLAH SWT menceritakan ttg kisah
org2 yg beriman.Dan dari ayat 6 - 7,ALLAH memaparkan
pula ciri2 org2 kafir.Manakala dr ayat 8 - 20 (13
ayat),ALLAH membentangkan sifat2 org munafik,dgn
adanya 13 ayat,ini menunjukkan bahwa org2 munafik itu
ramai bilangannya.Maka,utk mengenali siapakah org2
munafik ni,marilah kita renung :

Ayat 8 :
----------
" Wa mi nan nas"
- Dan sebahagian drpd manusia,

"Maiyyaqu lu a man na billah"
- Ada yg mengatakan,kami ini beriman dgn ALLAH.
[ Tak cukup mrk mengaku mrk itu beriman dgn ALLAH,mrk
berkata lagi,.....]

"Wa bil yau mil akhir"
- Dan kami juga beriman dgn hari akhirat.
[ Pengakuan mrk yg menyatakan bahwa beriman dgn
ALLAH/hari akhirat itu,dinafikan oleh ALLAH.....]

"Wa ma hum bi muk mi nin."
- Walhal ataupun sedangkan manusia2 yg tadinya
mengaku beriman kpd ALLAH/hari akhirat itu,sedangkan
bukanlah mrk itu org yg benar2 beriman.

Ayat 9 : Sifat2 org2 munafik.
-------------------------------------------
"Yu kho di `u nallah"
- Perangai2 org2 munafik ini ialah mrk sentiasa saja
menipu ALLAH.
[ Tak cukup depa nak tipu ALLAH,.....]

"Wal lazi na a manu"
- Disamping org2 munafik menipu ALLAH,mrk juga menipu
org2 yg beriman.
[ Dlm ilmu hadis,Nabi menyebut sifat2 org munafik ada
`3' :
1) apabila bercakap,dia suka berbohong.
2) apabila berjanji,dia suka mungkiri janjinya.
3) apabila diberi amanah,dia akan mengkhianatinya.
Yg dikatakan mrk menipu ALLAH/org2 yg
beriman,penipuan mrk itu dinafikan oleh ALLAH dgn
firmanNya dihujung ayat 9,....]

"Wa ma yakh da `u illa an fu sa hum"
- Sedangkan org2 munafik yg kononnya kata nak tipu
ALLAH/org2 beriman itu,bukanlah mrk yg dapat menipu
org lain,melainkan mrk menipu diri mrk sendiri.

Ayat 10 : Persoalan mengapa boleh mrk jadi
munafik?...Jawapannya kita renung ayat 10.
-------------
"Fi khu lu bi him ma ra dun,fa za da hu mullahu ma ra
da"
- Para2 ulama mentafsirkan,sebab manusia2 itu boleh
jadi munafik krn di dlm hati2 org2 munafik itu ada
satu jenis penyakit.Ulama2 menafsirkan bahwa penyakit
itu ialah ada perasaan syak/ragu ttg kehebatan
undang2/peraturan2 & ajaran2 ALLAH SWT.Dan ALLAH
tambahkan lagi penyakit itu,yg sedia ada dlm hati mrk.
[ Setelah kita cerita ttg hukum hakam ALLAH,undang2
ALLAH,perlembagaan ALLAH,walaupun org munafik ini
kadang2 jadi Imam/Muazzin,tetapi mrklah yg menolak
hukum hakam ALLAH dgn sekeras2nya.Krn dlm hati mrk ada
penyakit syak wasangka terhadap undang2 ALLAH,dan
ALLAH SWT tambahkan lagi penyakit yg sedia ada dlm
hati mrk itu.Oleh sbb itu,org munafik ni,lagi tua,lagi
kuat menentang Islam. ]
Apakah balasan yg ALLAH bagi dekat org2
munafik?

"Wa la hum `a za bun alimmu,bi ma ka nu yak zi bun"
- Maka bagi mrk itu,azab yg terlalu pedih,krn mrk
mendustakan,krn mrk tidak percaya dan krn mrk ragu dgn
apa yg dibawa kpd mrk drpd ajaran2/ayat2 ALLAH/Sunnah
Rasulullah s.a.w.
[ Dari ayat ini,kita perlu didik hati kita supaya
tidak ada syak/ragu lagi terhadap perlembagaan ALLAH
SWT.Kalau ada syak/ragu utk merealisasikan undang2
ALLAH,maka CONFIRMED `munafik'. ]

Kemudian ust menceritakan ttg `Bapak'
munafik #1 ialah Abdullah bin Ubai dan #2 ialah Abu
Amir As-Saifi,yg mrk juga merupakan diantara pembesar2
di Yatrib.Tetapi ,Alhamdulillah,walaupun Abdullah bin
Ubai itu presiden `Pertubuhan munafik sedunia',tetapi
anak perempuannya yg bernama Jamilah,adalah Islam.Dan
anak timbalan presiden munafik sedunia iaitu anak kpd
Abu Amir As-Saifi yg bernama Hamdollah,merupakan seorg
pemuda/pejuang Islam.
Apabila Nabi s.a.w. membuka Madinatil Munawwarah,dan
mengistiharkan Madinah sebagai Daulah Islamiyyah,maka
kedua2 bapak munafik itu pun tak senang duduk,krn mrk
merupakan pemimpin2 di kota Yatrib yg paling disegani
ketika itu,akan tetapi dgn kedatangan Muhammad
s.a.w.,mrk berdua merasakan kedudukan mrk
terancam,walaupun mrk mengaku Islam,dgn sembahyang
belakang Nabi,pakai jubah macam Nabi,pakai serban
macam Nabi,simpan janggut macam Nabi,tapi mrk adalah
org2 Munafik.Tapi,Alhamdulillah,kedua2 org ini
mempunyai anak2 yg menjadi pengikut kuat/setia kpd
Rasulullah s.a.w. Lalu ust Sobri menceritakan secara
ringkas ttg Jamilah/Hamdollah.Semasa berlakunya
peperangan kedua dlm sejarah Islam,iaitu Perang
Uhud,kebetulan pula Jamilah baru shj berkahwin dgn
Hamdollah pd hari sebelum perang itu meletus.Dgn hanya
baru satu mlm
mrk mengecapi nikmat perkahwinan,tiba2 sebelum fajar
keesokan paginya,kedua2 pengantin yg baru bersatu pd
mlm tersebut,terdengar gendang perang memanggil
tentera2 Islam utk turun ke medan peperangan di
Uhud.Maka,oleh krn kedua2 pengantin baru inin adalah
pengikut setia Rasulullah s.a.w.,walaupun baru satu
mlm kecapi nikmat perkahwinan,apabila mendengar paluan
gendang memanggil Mujahidin2 Islam utk turun ke medan
peperangan,Hamdollah pun bangun dgn tangkasnya lalu
dipakai oleh isterinya kpdnya pakaian perang.Apabila
siap Hamdollah memakai pakaian perangnya,maka sbg
seorg isteri yg solehah dan berjiwa Mujahidah,dia pun
mengiringi suaminya Hamdollah turun ke halaman
rumahnya utk mengucapkan `Selamat berjuang' utk
suaminya.Hamdollah pun pergi menggabungkan dirinya
bersama2 dgn Mujahidin2 Islam yg dipimpin oleh
Pemimpin tentera Islam yg teragung,Muhammad s.a.w.
Pergilah mrk ke medan perang Uhud,maka berlakulah
peperangan yg hebat.Ketika di tengah2 pertempuran
itu,malangnya Hamdollah telah ditikam dari belakang
oleh musuh2 Islam yg datang dr kafir Quraisy
Mekah.Tiba2 apabila peperangan yg sengit itu
berakhir,maka apabila mrk memeriksa barisan tentera2
Islam,didapati bahwa Hamdollah yg baru berkahwin
kelmarin itu,telah pun gugur sebagai
`syuhadah'.Kemudian diberitahu kpd Nabi s.a.w.,"Ya
Rasulullah,Hamdollah anak Abu Amir As-Saifi yg baru
berkahwin dgn Jamilah anak Abdullah bin Ubai telah
gugur di medan peperangan Uhud ini,wahai Rasulullah."
Apabila mendengar berita tersebut,lalu Rasulullah pun
termenung sambil mendongak kepalanya ke langit,tiba2
dgn kehendak ALLAH SWT,wahai pemuda2 Islam
sekelian,ALLAH SWT telah tunjuk kpd Nabi s.a.w. bahwa
jasad Hamdollah yg gugur syahid itu sedang dimandikan
oleh para malaikat ALLAH SWT.Lalu sahabat pun
bertanya,"Ya Rasulullah,apakah gerangannya yg
menyebabkan kamu mendongak ke langit?"...Lalu jawab
Nabi,"Wahai sahabat2ku,sesungguhnya ALLAH SWT
menunjukkan kpd ku bahwa jasad Hamdollah sekarang
sedang dimandikan oleh para malaikat ALLAH SWT di
langit." Apabila sahabat2 mendengar
shj keterangan drpd Nabi s.a.w.,lantas mrk meluru
pergi melihat jasad Hamdollah yg telah mati syahid,dan
didapati benarlah apa yg dinyatakan oleh Nabi
s.a.w.,krn mrk mendapati ada titisan2 air sedang
menitis di atas kepala jasad Hamdollah.Lalu sahabat2
kembali kpd Rasulullah,"Benar kata2 mu,wahai
Rasulullah,sesungguhnya kami melihat titisan2 air drpd
langit jatuh titis demi setitis di atas jasad
Hamdollah." Lalu Rasulullah menghantar utusan bagi
menemui Jamilah,isterinya Hamdollah,bagi mengkhabar
apa yg telah berlaku.Setelah mendengar berita ttg
suaminya itu,Jamilah pun memberitahu kpd
sahabat,"Wahai sahabat2 Rasulullah
sekelian,sesungguhnya suami aku Hamdollah yg baru saja
berkahwin dgn aku,telah turun ke medan Uhud bersama
Mujahidin2,dlm keadaan belum sempat lagi mengangkat
hadas besar krn berlakunya persetubuhan mlm
tadi."....Lalu sahabat2 pun menemui kembali Rasulillah
s.a.w.,dan menceritakan kpd Rasulullah bahwa apa yg
berlaku kpd Hamdollah ialah krn dia datang
menggabungkan dirinya bersama dgnNabi ke perang
Uhud,utk menegakkan Agama ALLAH dan mempertahankan
risalah Islam itu,dlm keadaan tergesa2 hingga tak
sempat mengankat hadas besar.Maka kata
Rasulullah,"Alhamdulillah,jasad Hamdollah telah
dimandikan oleh malaikat ALLAH SWT."
Itulah ganjaran yg dianugerahkan oleh ALLAH SWT kpd
sahabat Rasulullah yg merupakan generasi pertama yg
berjuang utk menegakkan Agama ALLAH.Kesimpulan dr
cerita ini ialah walaupun bapak menentang Islam,tetapi
anak2 mrk menjadi pejuang2 Islam,bahkan ada di antara
pejuang2 Islam yg mengikut jejak2 Nabi s.a.w. gugur
sebagai Syuhadah.

Ayat 11 :
------------
"Wa iza khi la lahum"
- Kata ALLAH,apabila Nabi2,apabila pendakwah2,apabila
org2 yg membawa Islam,kata kpd org2 munafik,....

"La tuf si du fil ar"
- Janganlah kamu melakukan kerosakan di atas
mukabumi.
[ Yg dimaksudkan jangan melakukan kerosakan di atas
mukabumi,ialah jangan melakukan kemaksiatan,jangan
melakukan kezaliman,jangan melakukan kemungkaran di
atas mukabumi.Dan apabila kita mengajak org2 yg
munafik supaya tidak melakukan perbuatan2
kemungkaran,tidak menentang ALLAH dan mengajak mrk
supaya meninggalkan maksiat,apa kata mrk....

"Kho lu"
- Org2 munafik menjawab,

"In na ma nah nu mus li hin"
- Kami sebenarnya bukan nak buat kejahatan,kami bukan
nak buat kemaksiatan,akan tetapi hanya sanya kami ini
(kata org2 munafik),sebenarnya org2 yg membuat
kebaikan di atas mukabumi ALLAH.
[ Perangai org2 munafik,memang depa ni pandai
bercakap,kita kata satu,dia jawab sepuluh.Eg,kita kata
jangan buat jahat,jangan meluliskan lesen arak/judi
dan bermacam2 lagi yg ALLAH SWT tak bagi,kita tak bagi
mrk luluskan,tetapi org2 munafik ni kata,"Kamilah org2
yg membuat kebaikan." Tetapi dgn kenyataan yg kata
mrk itu baik,tiba2 keluar kenyataan drpd kroni PM
iaitu Hanif Omar bekas KPN,bahwa dia tidak pernah
jumpa dlm Al-Quran ttg ayat yg menunjukkan pengharaman
judi.MASYA`ALLAH !!! Janganlah kita terpedaya dgn
kenyataan drpd makhluk perosak lagi sesat itu,dimana
ALLAH telah menjelaskan kpd kita,di dlm Surah
Al-Maidah,ayat 90. ]

Puak2 munafik memang pandai menjawab,tetapi
jawapan mrk,tipu daya mrk,telah dinafikan oleh ALLAH
SWT di dlm....
Ayat 12 :
------------
"A la in na hum hu mul muf si dun"
- Sesungguhnya mrk itu,yakni org2 munafik itulah
(ALLAH menggunakan kalimah `hum' 2X,menunjukkan bahwa
org2 munafik memang jahat) yg sebenar2nya org2 yg
membuat kerosakan di atas mukabumi ini.,

"Wa la kin la yash `u run"
- Akan tetapi mrk tidak sedar hakikat,mrklah
sebenarnya manusia yg melakukan kerosakan di atas
mukabumi.

Ayat 13 : ALLAH SWT menyatakan pulak,
------------
" Wa i za khi la la hum"
- Dan apabila dikatakan kpd mrk,yakni kpd org2
munafik,

"A mi nu ka ma a ma nan nas"
- Berimanlah kamu wahai sahabat2,wahai kawan2ku,wahai
org2 Melayu,wahai yg mengaku Islam,berimanlah oleh
kamu sebagaimana org2 lain beriman.Marilah kita pakat2
ikut Islam,marilah pakat2 kita merealisasikan
peraturan ALLAH yg ada di dlm Al-Quran dan
merealisasikan Al-Quran dlm diri kita,isteri
kita,masyarakat kita,negeri kita,pelajaran
kita,ekonomi kita,pentadbiran kita,politik kita.Lalu
org2 munafik menjawab,

"Kho lu"
- Org2 munafik kata,

"A nuk mi nu ka ma a ma nas su fa haq"
- Wahai pendakwah2,wahai tok2 guru (org2 munafik
menghentam tok2 guru),adakah kami yg hebat2,yg ada
pangkat,yg ada kedudukan,yg berpengajian tinggi,yg
kaya raya ini,adakah kami nak beriman sebagaimana org2
beriman yg bodoh itu?
[ Puak2 munafik kata dekat org2 yg beriman,yakni org2
yg mahu kpd Islam yg sebenar,ialah org2 yg
bodoh.Tuduhan/Kutukan munafik kpd org2 beriman dijawab
oleh ALLAH SWT di akhir ayat 13 . ]

"A la"
- Kata ALLAH,sesungguhnya,

"In na hum"
- Mrk itu,yakni org2 munafik itu,

"Hu mus su fa haq"
- Mrk itulah,yakni org2 munafik,ialah org2 yg
BODoooooooh,lagi dungu,

"Wa la kil la yak la mun"
- Akan tetapi,org2 munafik itu tidak mengetahui
hakikat kebodohan dan kedunguan mrk.
[ ALLAH SWT menghentam balik org2 munafik dgn
perkataan BODOH.Menunjukkan kpd kita dlm uslub dakwah
mengikut Al-Quran,apabila kita berdepan dgn org yg
munafik,kita boleh TIBAI dia,kita boleh BALUN dia,kita
boleh TENYEH dia,dgn kata2,sampai kpd tulang sum2
dia.Kalau dia nak sedar dgn kata2 drpd
kita,Alhamdulillah.Tetapi kalau dia tak mau sedar
jugak,memang perangai org munafik ni,memang tak akan
sedar,sampai mampuih pun dia tak sedar.Sebab itu,kita
boleh gunakan perkataan2 yg kesat terhadap org2
munafik ini. ]

Ayat 14 : Lagi keras ALLAH SWT menghentam org2
munafik,serta ALLAH membongkarkan/menelanjangi sehelai
demi sehelai pakaian org2 munafik kpd
kita.Sehingga,sekiranya kita faham betoi2 drpd ayat 8
- 20,kita akan tahu siapakah sebenarnya org2 munafik
yg ada di kalangan kita.
------------
"Wa i za la khul la zi na a ma nu kho lu a man na,"
- Dan kata ALLAH,,"Dan apabila org2 munafik itu
bertemu dgn org2 yg beriman,org2 munafik itu berkata :
Kami pun beriman juga,kami pun sembahyang di Masjid
juga,kami juga dengar tafsiran drpd ustaz2,kami pun pi
Mekah jugak,kami pun mengucap dua kalimah syahadah
juga,sesungguhnya kami juga org2 yg beriman."
[ Tetapi ALLAH SWT membongkarkan sifat pembohong mrk
dlm ayat seterusnya,

"Wa i za qo lau ila sya thi ni him"
- Dan apabila org2 munafik itu,dia berpaling sat lagi
selepas sembahyang Isyak,selepas berdoa,apabila dia
keluaq saja drpd Masjid sat lagi,mrk akan bertemu dgn
SYAITAN2 mrk.
[ Ulama2 tafsir menafsirkan perkataan SYAITAN
disini,ialah kpd pembesar2 org2 munafik,pemimpin2
mrk,YB2 mrk,`datuk-seri'2 mrk. ]
Lalu mrk kata,...

"Kho lu : In na ma `a kum"
- Sesungguhnya kami wahai `Datuk Seri'2,kami pun
bersama2 dgn Datuk Seri jugak.

"In na ma nah nu mus tah zi `un"
- Sesungguhnya,semasa kami duduk di dlm majlis org2
yg beriman tadi,kami hanya
memperolok2kan/memperbodohkan org2 yg beriman shj.
[ Inilah kata2 org2 munafik kpd syaitan2 mrk. ]

Ayat 15 :
------------
"Allahu yas tah zi u bi him"
- Mrk (org2 munafik) kata,mrk tipu ALLAH/org2 yg
beriman,tetapi ALLAH SWT lah yg sebenarnya yg
memperolok2kan org2 munafik.Dan ALLAH SWT lah yg
menghina org2 munafik.

"Wa ya mud du hum"
- Bahkan,ALLAH panjangkan umur org2
munafik,termasuklah pemimpin2 munafik.
[ Sebab itu,kita sbg pejuang2 Islam,jangan rasa
hairan,jangan rasa putus asa/frust/keciwa,bila
berdepan dgnorg2 munafik,walaupun umur mrk
panjang,eg,dekat 80 thn pun tak kojol2 lagi,sebab
ALLAH SWT telah pun menjelaskan di dlm Al- Quran 1400
thn yg lalu,bahwa ALLAH memanjangkan umur pemimpin2
munafik ini,bukan ALLAH TA`ALA panjangkan umur mrk dlm
Islam,bukan ALLAH panjangkan umur pemimpin2 mrk dlm
Iman,....]

"Fi tuqh ya ni him"
- Akan tetapi,ALLAH panjangkan umur org2 munafik dlm
sifat2 TOGHUT,MELAMPAU,ZALIM,TAKABUR,SOMBONG,

"Yak ma hun"
- Walaupun pd zahirnya nampak senang,tetapi ALLAH
menegaskan bahwa mrk ini sentiasa dlm terlalu amat
gelisah.
[ Jadi,kita yg faham Al-Quran la ni,jangan putus
asa.Utk berdepan dgn org2 munafik ni bukan senang,krn
mrk adalah musuh dlm selimut,gunting dlm lipatan,duri
dlm daging,musang berbulu ayam.Eg,kalau kita pakai
serban,depa pun pakai serban jugak.Kita pakai
jubah,depa pun pakai jubah jugak.Kita jadi tok
Imam,munafik pun jadi tok Imam jugak.Sebab itulah,utk
berdepan dgn geng munafik ni,ALLAH SWT telah
memaparkan kpd kita,sifat2 mrk,bermula dr ayat 8 - 20
dlm Suratul Baqarah.Maka utk point terakhir utk
meng`confirmed'kan/atau mengenali org2 munafik,kita
lihat ayat 16.Bila kita baca ayat ini,kita akan tau
sapa itu munafik dlm kampung kita nanti.

Ayat 16 :
-------------
"U la i kal lazi nash ta ra wud dol la la ta bil hu
da"
- Org2 munafik itu ialah mrk yg membeli kesesatan utk
menukarkan petunjuk.
[ Mrk ambik undang2 toghut,mrk ambik undang2 Lord
Reid,mrk ambik undang2 Yahudi,selama 42 thn mrk
mengambil perlembagaan Lord Reid dan menolak Al-Quran
yg kita dok baca ni.Oleh itu,org2 munafik dlm kampung
kita ialah org2 yg menyokong perjuangan bagi
mengekalkan undang2 toghut dan undang2
jahilliyyah.Org2 munafik ni,mrk menjulang undang2
penjajah,sambil menolak Al-Quran,sedangkan
pagi,petang,siang,mlm,dia baca Al-Quran,tetapi bila
mai masalah pemerintahan negara,dan bila org ajak
melaksanakan undang2 ALLAH,dia tolak undang2 ALLAH dan
memangkah BN yg ternyata SESAT,yg ZALIM dan yg
mengekalkan undang2 jahilliyyah.Maka,org2 yg tolak
Al-Quran dan org2 Islam yg memangkah BN pd setiap kali
Pilihanraya,adalah CONFIRMED ada ciri2 sifat
MUNAFIK.NAUZUBILLAHI MIN ZALIK.
Mrk menolak/menukar Al-Quran dgn petunjuk yg
sesat,dgn cara perniagaan mrk,...

"Fa ma ro bi hat ti ja ro tu hum"
- Perniagaan mrk,perdagangan mrk,cara pertukaran yg
mrk buat itu,sedikit pun tidak mendatangkan keuntungan
kpd perniagaan mrk.Lalu ALLAH SWT menafikan bahwa....

"Wa ma ka nu muh ta din"
- Org2 yg tolak Quran,org2 yg menentang Islam,org2 yg
tolak Sunnah Nabi s.a.w.,kata ALLAH,"Mrk itu bukanlah
org2 yg mendapat petunjuk."
[ Maka,disini bahwa org2 yg tak dapat petunjuk ALLAH
adalah SESAT.Jadi,di dlm Pilihanraya yg akan
datang,undi kita WAJIB diberi kpd PAS.INSYA`ALLAH,dlm
Pilihanraya yg ke 10 ini,KEMENANGAN akan PASTI milik
ISLAM.

Ustaz Sobri Arshad menutup kuliyyah
Maghrib dgn sepotong ayat ALLAH di dlm Al-Quran,yg
bermaksud,"Wahai org2 beriman,jadikanlah diri kamu
sebagai pembantu2 ALLAH." Sebagaimana berkata Isa
ibnu Maryam kpd golongan Hawariyun,"Siapakah di antara
kamu,yg sanggup menjadi pembantu aku,utk menegakkan
Agama ALLAH?"...Golongan Hawariyun menjawab,"Kamilah
yg akan menjadi pembantu kamu,utk menegak ugama
ALLAH."
[ Ayat ini,ALLAH SWT tujukan kpd kita,org2 yg
beriman.Maka dgn itu,wahai sahabat2ku yg
beriman,"Siapakah di kalangan kita org2 Melayu Islam
yg sanggup utk menjadi pembantu2 ALLAH,utk memenangkan
Islam,sanggup atau tidak sanggup?"

Firdaus AMK PKR said...

tgk pic uncle nano..
kelakar ingatkan gambar lucah dalam keta..


P/S..
saya sedikit jengkel ambil gambar sendiri didalam keta macam dah jadi satu lumrah budak2..ambil gambar sendiri..mesti dalam keta..tapi bila depan jurugambar malulah pula nak pose..hehe..

AdDukhon said...

harap2 barisan kepimpinan baru ni lebih agresif dan berpendirian tegas....jgn di layan gosip2 liar drp parti pembangkang(BN)-kita kena anggap PR parti pemerintah bru ada suntikan semangat untuk menang PR yg bkl menjelma...TAKBIR..ALLAHHUAKHBAR!!!

uncle nano said...

Firdaus AMK PKR said...
tgk pic uncle nano..
kelakar ingatkan gambar lucah dalam keta..


P/S..
saya sedikit jengkel ambil gambar sendiri didalam keta macam dah jadi satu lumrah budak2..ambil gambar sendiri..mesti dalam keta..tapi bila depan jurugambar malulah pula nak pose..hehe..

------------------------------

aik..tibai den lak mamt nih..den terimo yo.drpd engkau yang pengecut takda telok. konon AMK PKR..
HAMPEH LE KAMU NIH..DAH KALAH PEMILIHAN CAWANGAN UMNO MENGAKU LAK JADI AHLI PKR..PENGECUT PLAK TU TAK MOH TAYANG MUKA.SEKURANG2NYA ORANG TAHU SAPA AKU TAK MACAM KAMU TU.
apa-apa pun aku doakan kebahagian ko dan terima kasih tgk muka aku yang hensem. nama lain aku adalah KJ...ko nak tahu apa?
KELANTAN JAWA!!!!
sendiri mau ingat.

uncle nano said...

pesanan untuk:
NARUTO SENSEI

Tolong buat comment yang tidak panjang menjela.
comment-comment anda yang panjang tu takda sorang pun yang baca.
ini adalah pesanan editor siasah untuk disampaikan kepada awk, depa malu dan takot nak sound awk.depa kata nanti kena fire.
aku pun tak minat nak baca dah hang punya comment, tok sah le panjang2 sangat, wat lengguh tangan awk je tu.
ok.bro.ni ikhlas nih.

anakkancil said...

Setelah penat berhujah apa kata kita menjamu iman kita dgn sebuah kisah sebagai sempadan dlm kehidupan kita....makanan batin...insyallah....SELAMAT MEMBACA

Kisah Tempahkan Sebuah Bilik Di Neraka

Kisah ini diambil dari majalah Iskandariah Mesir "MANAR ISLAM".-

Menurut majalah tersebut, pada hari kejadian, gadis yg terpengaruh dgn cara hidup masyarakat Barat itu menaiki sebuah mikrobas/bas mini. utk menuju kedestinasi diwilayah Iskandariah. Malangnya walau pun tinggal dibumi yg terkenal dgn tradisi keislaman, pakaian gadis tersebut sangat menjolok mata. Bajunya agak nipis & seksi hampir terlihat segala yg patut disembunyikan bagi seorang perempuan dari pandangan lelaki ajnabi atau mahramnya.

Gadis itu dlm lingkungan 20thn. Didalam bas itu ada seorang tua yg Dipenuhi uban menegurnya...... Wahai pemudi ..... alangkah baiknya jika kamu berpakaian yg baik, yg sesuai dgn ketimuran & adat serta agama Islam kamu........ "Itu lebih baik daripada kamu berpakaian begini yg pastinya menjadi mangsa pandangan liar kaum lelaki..." nasihat org tua itu.

Namun, nasihat yg sangat bertetapan dng tuntutan agama itu dijawab oleh gadis itu dgn jawapan sinikal/mengejek. "Siapalah kamu hai orang tua? Apakah ditangan kamu ada anak kunci syurga? Atau adakah kamu memiliki sejenis kuasa yg menentukan aku bakal berada di syurga atau neraka??? Setelah menghamburkan kata-kata yg sangat menghiris perasaan org tua itu gadis itu tertawa mengejek panjang. Tidak cukup setakat itu, sigadis lantas cuba memberikan telefon bimbitnya kpa org tua tadi sambil melafazkan kata kata yg lebih dahsyat.

"Ambil h/phone ku ini & hubungilah Allah serta tolong tempahkan sebuah bilik dineraka jahannam utkku," katanya lagi lantas ketawa berdekah-dekah tanpa mengetahui bahawasanya dia sedang mempertikaikan hukum Allah dgn begitu biadab.

Org tua tersebut sangat terkejut mendengar jawapan dr sigadis manis. Sayang wajahnya yg ayu tidak sama dgn perilakunya yg buruk. Penumpang-penumpang yg lain turut terdiam ada yg menggelengkan kepala kebingungan. Semua yg didalam bas tidak menghiraukan gadis yg masih muda itu yg tidak menghormati hukum hakam itu dan mereka tidak mahu menasihatinya kerana khuatir dia akan akan menghina agama dgn lebih teruk lagi.

Sepuluh minit kemudian bas pun tiba perhentian. Gadis seksi bermulut celupar tersebut didapati tertidur dimuka pintu bas. Puas pemandu bas termasuk para penumpang yg lain mengejutkannya tapi gadis tersebut tidak sedarkan diri. Tiba tiba org tua tadi memeriksa nadi sigadis. Sedetik kemudian dia menggelengkan kepalanya. Gadis itu telah kembali menemui Tuhannya dlm keadaan yg tak disangka. Para penumpang menjadi cemas dgn berita yg menggemparkan itu.

Dalam suasana kelam kabut itu , tiba tiba tubuh gadis itu terjatuh kepinggir jalan. Org ramai segera berkejar utk menyelamatkan jenazah tersebut. Tapi sekali lagi mereka terkejut. Sesuatu yg aneh menimpa jenazah yg terbujur kaku dijalan raya. Mayatnya menjadi hitam seolah olah dibakar api. Dua tiga org yg cuba mengangkat mayat tersebut juga kehairanan kerana tangan mereka terasa panas & hampir melecur sebaik saja menyentuh tubuh si mayat.

Akhirnya mereka memanggil pihak keselamatan menguruskan mayat itu. Begitulah kisah ngeri lagi menyayat hati yg menimpa gadis malang tersebut. Apakah hasratnya menempah sebuah bilik dineraka dimakbulkan Allah? Nauzubillah..... Sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa diatas segala sesuatu. Sangat baik kita jadikan ikhtibar dan pelajaran dgn kisah benar ini sebagai muslim sejati. Jangan sekali sekali kita mempertikaikan hukum Allah & mahupun sunnah RasulNya s. a. w. dgn mempersendakan atau ejekkan.

Kata kata seperti ajaran islam tidak sesuai lagi dgn arus kemodenan dunia hari ini atau sembahyang tak akan buat kita jadi kaya dan seumpamanya adalah kata kata yg sangat biadab & menghina Allah, pencipta seluruh alam. Ingat2 lah teman, kita boleh melupakan kematian..... tetapi kematian tetap akan terjadi bagi kita...... hanya masanya saja yg akan menentukan bila kita akan kembali ke alam barzakh. Jangan lah menjadi orang yg bodoh... siapakah orang yg bodoh itu ? Mereka2 itulah orang2 yg ingin melawan Tuhan Rabbul alamin. Apabila anda enggan melaksanakan suruhan Tuhan bererti anda ingin melawan arahan Tuhan. Sewaktu di sekolah anda tertakluk dgn undang2 sekolah...... dalam pekerjaan anda tertakluk dgn undang yg di lakar oleh majikan anda..... di dalam negeri anda tertakluk di bawah undang negara anda. Begitu taksub sekali anda terhadap undang2 itu hingga terlalu prihatin takut2 melanggar undang2 itu. Apabila anda berpijak di bumi ini...... anda juga tertakluk dgn undang2 yg telah di gubal oleh yg menjadikan bumi ini.... setiap Sultan ada taman larangannya....... begitu juga Allah swt....... taman laranganNya adalah perkara2 yg telah di haramkan bagi hamba2Nya di muka bumi ini.....

Sama samalah kita memohun agar Allah sentiasa memberi kita petunjuk diatas jalan yg benar dan kekuatan agar sentiasa dpt menjaga lidah kita. Wassalam

May 14, 2009 1:53 AM

Adi Satria said...

Parti mana yang gila kuasa neh....

Ini mesti parti Pakatan Reput yang gila kuasa ni...

BN & UMNO steady jer...

Hidup Melayu !!!

jaam said...

HA..HA... HA

Unknown said...

Parti umno lah wolf,.
Sudah tahu lagi mau tanya ka..orang dok berkuasa kat perak,dia pegi rampas..
Dah kalah,buatlah cara kalah..PRU12 baru ni,rakyat dah tak mahu kat hangpa,hangpa hampeh.,.Dok gi rampas kuasa orang ngan cara kotor apasal..
Tak ke gila kuasa tu..

Adi Satria said...

Salah tu Tontoye

Parti Fakatan Rioters yang gila kuasa.

Majoriti 31 DUN memihak BN tapi ada parti tak puas ati nak rampas gak kuasa tu guna mahkamah.

Guna mahkamah ni adalah style Anwar dan Karpal Singh.

BN/UMNO Cool jer...

kehh...kehhhh..kehhhh

KEMBARA said...

dlm isu perak BN x 'salah'..dan PR pn x salah..yg salah dn mmulakan masalah ini adalah 3 adun katak dr changkat jering,behrang dan jelapang..

seluruh rakyat malaysia xkira BN,PR atau pn bkecuali khususnya rakyat perak perlu mnyalahkan 3 org ini krn manusia2 inilah yg mmulakan dn mndtgkan masalah kpd kita..

osman,jamaluddin dan hee..anda kena btanggungjawab!sila letak jawatan..atau nama anda akan berada dlm sejarah negara atas masalah yg anda lakukan..

org2 inilah yg perlu dtangkap ISA kerana krn tindakan mereka tlh mencetuskan huru-hara di perak dan d negara kita..

jaam said...

Tiada yang menyokong Nizar Namrud, ADUN PAS yang berdarah Melayu sudah mengeleng-gelengkan kepala. Tidak mungkin Nizar sudah mencapai segila ini.

Apa lagi yang Nizar Bintang 3 mahu.? Beliau sudah menjadi Ahli Parlimen kemudian beliau mahu juga jawatan ADUN kini Nizar menggila pula dengan jawatan MB. Lupakah beliau kuasa tuhan, yang mampu memberi dan mampu menarik kembali kesemua anugerah ini.

Nizar Bintang 3 lupa akan asal-usulnya. Oh..ya beliau asalnya dari Tanah Besar China datang dengan meminta ihsan budi penduduk pribumi. Sungguh aneh gerak geri anak cina ini yang semakin hari menunjukkan tahap intelektual politik yang hampeh.

Benarlah kata orang, kekuasaan itu boleh merosakkan dan juga boleh memberi kebahagian. Nizar Bintang 3 adalah perosak. Beliau adalah perosak sistem demokrasi terpimpin. Kejijikkannya sungguh hebat dan akan mengambil masa yang cukup lama untuk dibersihkan.

Kali ini Nizar Bintang 3 dan DAP harus memikirkan sehabisnya kehendak bubar DUN. Rakyat belum lagi bersuara. Yang lebih bersuara ketika ini adalah ahli politik yang gila kuasa. Mereka juga perlu merasa curiga dengan teman sekatil yang sudah meluat tahap dewa dengan kegilaan Nizar dan Komunisnya.

DAP yang beriya-iya mahu dibubarkan DUN. Setujukah Tuanku Sultan.? Lupakah mereka tragedy tahun lepas tika Tuanku Sultan titahkan untuk mengadap. DAP dengan sombongnya membiokot. Nizar Bintang 3 bodoh alang lagi belum mengenali arus politik, belum lagi menukar seragam komunisnya, beliau Melayu yang rela disepak ke sana ke mari asalkan merasa menulis di meja MB.

Apa yang hendak sangat dipertahankan Nizar Bintang 3. Mengapa menggila sungguh tingkah lakunya. Pasti ada sesuatu yang menggangu fikiran hingga mencemarkan maruahnya. Betapa hinanya Nizar Bintang 3..! Beliau akan tetapi diludah sebagai pengkhianat bangsa yang tiada tolok bandingnya.

Tahniah kepada pengerak komunis idealoginya masih lagi segar dan melahirkan pejuang komunis tulen, Nizar Bintang 3.

KOMUNIS.....KOMUNIS!

Unknown said...

Guna mahkamah lah,sebab Barisan Najis ni rampas dengan cara tak betul...MB yang sah masih ada..Sepatutnya buatlah undi tak percaya padanya didalam sidang DUN...Ketua Barisan Najis nun gelojoh..

Naruto Sensei said...

uncle nano

Kalau anda tak mahu baca tak payah la baca dan lebih afdal lagi jika anda tak masuk ke dalam blog Siasah ni...

Dah baca tu dah kira ok lah tu, dan saya tak mengharapkan orang seperti anda membaca komen2 saya.. ianya adalah hasil tulisan saya dan bukan seperti puak2 anda yang hanya tahu menggunakan hujah orang lain sahaja malah berulang2 pula.. ha ha..

Jadi siapakah anda nak mengarahkan saya... malulah sikit saya pun tak pernah melarang anda membuat komen di sini walaupun komen2 anda kebanyakkan seperti orang yang hilang akal...

Sorylah saya tak perlukan nasihat anda yang tak ikhlas tu ha ha ha...
Ini negara demokrasi setiap rakyat berhak bersuara...

Wassalam

Naruto Sensei said...

wolf said...
Salah tu Tontoye

Parti Fakatan Rioters yang gila kuasa.

---------------------------------

Melalak je lebih yang dok kalut sangat tu kenapa? soalan pun tak jawap..

Majoriti2 tu je ayat anda... sudahlah.. kalau dah takut sangat nak pilihanraya tak perlu bersuara bagai nak rak buat lawak je kat sini..ha ha ha

Tontoya My Fren ada orang melalak lebih walhal partinya penakut bagaikan tikus nampak orang bila di suruh buat pilihanraya..



Nizar jadi MB kata "Pulangkan mandat kepada rakyat dan bubar DUN Perak, Biar rakyat pilih kerajaan yang mereka suka dan hormatilah kuasa rakyat"

Zambry Jadi MB kata" Lawan kes dan tangguh keputusan mahkamah supaya DUN tidak dibubarkan. Jangan biar rakyat mendapat mandat, sebab Che Det bagitahu pasti BN akan kalah"



Di sini saja dah tahu siapa yang utamakan rakyat... siapa yang Gila Kuasa...cakap je berapi2 tapi penakut..ha ha ha

Anda fikirlah sendiri...

wassalam

perompak harta rakyat said...

Pertama-tamanya saya ingin mengucapkan berbanyak tahniah pada Naruto Sensei, setiap provokasi yang dilemparkan oleh penyokong parti Penjajah BN anda berjaya menjawab dengan tenang dan profesional.

Kadang-kala saya perhatikan 5 ekor pencacai najis menyerang anda serentak tetapi anda masih boleh menjawab setiap tuduhan tidak berasas yang di cedok dari utusan meloya dengan fakta-fakta konkrit dan padu. Boleh dikatakan ini kali pertama saya jumpa Penyokong PR yang menjawab dengan fakta beserta sifat gentleman yang tinggi.

Namun fakta-fakta yang saudara paparkan didalam ruangan siasah ini hanya akan menguatkan sokongan orang yang sudah sememangnya menyokong PR dan sedikit sebanyak pengundi atas pagar, tapi kalau kita nak mengharapkan Penyokong Penjajah BN ini berubah hati amatlah jauh panggang dari api.

Cuma ada SATU cara sahaja untuk memenangi hati mereka. Nak tau apa?

jawapannya ialah DUIT... KERANA KIBLAT ORANG AMNO ADALAH DUIT. Selain tu, Pangkat dan kuasa pun mereka gila jugak.

Naruto Sensei said...

uncle nano

Kalau Editor Siasah takut dengan saya padamlah komen saya jadi jangan jadi Pembohong sebab sikap seperti ini dah macam melekat kat puak2 anda sendiri...

Jangan buat perkara b----h la nanti orang tengok kamu macam tak betul atau sasau...

Lagi satulah saya macam pernah tengok gambar awak tu he he betul ke gambar anda... ha ha ha ..kesian lah orang kat dalam gambar tu...Mangsa...

Naruto Sensei said...

perompak harta rakyat My Fren

Saya sokong anda..! memang mereka ni diupah sebab tu walau macammana teruk dan beribu bukti kita berikan pun mereka masih lagi seperti orang sasau memepertahankan UMNOBN...

Biarlah sedara mereka telan duit2 haram tersebut. Mari kita teruskan lawan apa yang patut...

Terima kasih my fren

Wassalam..

Unknown said...

Betul tu naruto..diaorang ni melalak je lebih..kalau dah rasa umno tu kuat sangat,pegi lah melalak kat pemimpin korang nun minta Tuanku bubar DUN..he he he ,..tak cukup dengan bomoh,umno ni akan sedaya upaya mereka untuk mengelak pembubaran DUN..mereka cukup tahu yg umnobn akan kalah teruk nanti...

dewatawanberapi said...

naruto said...

perompak harta rakyat My Fren

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kawan dengan perompak...patutlah perangai macam perompak...

Adi Satria said...

Kehh..kehhh...kehhh

Unknown said...

NTV7 NEWS., mesyuarat antara pemimpin pakatan rakyat sebentar tadi memutuskan pembubaran dun dan pilihanraya semula perlu diadakan di perak.
Hasil undian sms melalui berita ntv7 sebentar tadi juga menunjukkan 97% rakyat bersetuju agar pilihanraya semula diadakan di Perak bagi menyelesaikan kemelut.

Naruto Sensei said...

Penyamar Siasah yang sesat..

Tak habis lagi ke Provok kamu tuh..
sudah2 la tu buat dosa..

Kalau nikname punya pasal pun anda nak provok tak tahu lah apa punya taraf anda ni...

Malam2 Jumaat ni pun nak bikin fitnah ke...?

Suruh orang bertubat dia pula buat dosa ... sudah2lah tu..

sukahati andalah Labu...

jaam said...

Apa lagi yang Nizar Bintang 3 mahu.? Beliau sudah menjadi Ahli Parlimen kemudian beliau mahu juga jawatan ADUN kini Nizar menggila pula dengan jawatan MB. Lupakah beliau kuasa tuhan, yang mampu memberi dan mampu menarik kembali kesemua anugerah ini.


mmmmmmmm.....

Adi Satria said...

Tontoye....Tontoye.....

Tengok jugak NTV7 rupanya...
ingatkan baca Harakah jer....

wah...wah...wah....
Kalau berita tu memihak kat kau, kau siarkan dan uar-uarkan berita tu dan sokong NTV7.

Tapi...kalau berita tu tak memihak kat kau....bukan main lagi kau kutuk macam nak rak....

tapi ...apa nak buat....
dah style Fakatan Rioters macam tu..

Hanya melihat kebenaran yang hendak dia lihak sahaja.....tapi tak nak lihat kebenaran kalau berita tu pahit untuk dterima oleh Fakatan Rioters

Betul tak Tontoye....? kehhh....kehhh....kehhhh

Jangan emosi....jangan emosi....
nanti baring atas jalan pulak....
kehh...kehh...kehhhh

Unknown said...

Wolf..Wolf..ish..gi tukar nama lain lah..tu menatang..
Harakah aku baca.. Berita tv aku tengok..Akhbar pro umno aku baca..
Aku baca dikedua dua belah pihak dan aku akan buat perbandingan yg mana yang betul..
Tak macam korang umno hanya baca utusan,tv3 dan media pengampu je..
Harakah kau belum baca pun kau dah kata tak betul,fitnah..
Baca dulu dan buat perbandingan..
Jangan terkongkong oleh umno cam dok bawah tempurung je..
Baru le boleh dapat berita yg sebenarnya.
Kalau tdk,dok benak macam tu jelah...

PAPA GOMO said...

SALAM.....

SYUKUR MASIH ADA YANG INGIN LIHAT KITA SESAMA UMAT ISLAM BERSATU. KEMENANGAN HAJI HADI INI MERUPAKAN KEMENANGAN KEPADA KITA MELAYU KHUSUSNYA. KITA SEMUA HARUS BERSATU

KOMUNIS MENGUGAT TANAH MELAYU http://gomo-no1.blogspot.com/2009/05/komunis-bintang-tiga.html

dewatawanberapi said...

pasal bubarkan DUN tu...

biasalah...pihak yang lemah beria-ia untuk cabar pihak yang kuat...untuk buktikan yang mereka juga kuat...

tapi...pihak yang kuat tak perlu cabar pihak yang lemah...sebab tak akan memberi apa-apa makna...

begitulah situasinya...

team Brazil tak mungkin cabar team Malaysia ajak main bola...

dewatawanberapi said...

tontoya...
dulu nick kau ada nama 'jin' di depan kan...jin tontoya...

bila dah tukar nick ni...aku ingat kau dah lebih bijak...tapi malangnya SEMAKIN BANGANG...

Unknown said...

Salam,....Gomo,

Perbedaan pendapat dan pandangan adalah dibenarkan!....tetapi jangan pula sampai merosakan.

Penyatuan juga baik...namun jangan pula kita bersekongkol dengan kumpulan yang tidak baik!
kumpulan perompak juga maufakat dalam gerak kerja mereka,tetapi permaufakatan mereka adalah dalam hal "merompak"..

Oleh itu sertailah kumpulan yang membuat kebaikan atau yang mencari keredaan Illahi!
Walau pun kita nampak sedikit,namun dalam sedikit ada keberkataannya!

Awas jangan terbujuk dengan ajakan syaitan!....
atau dengan kaum munafik...apabila lemah mereka pun bersuara untuk mengajak kepada bersatu!...pada hal mereka tidak jujur...
lihat kisah Muawiyah,juga kisah sedih kepada kewafatan keluarga junjungan kita!
Semuga Allah pelihara kita dari gangguan mereka!

Unknown said...

....
Siasah kata.."biasalah...pihak yang lemah beria-ia untuk cabar pihak yang kuat...untuk buktikan yang mereka juga kuat...

tapi...pihak yang kuat tak perlu cabar pihak yang lemah...sebab tak akan memberi apa-apa makna..."
tetapi!!!!
_________________________

Haby....penganalisis paling popular dan terhormat...Tun berkata kalau adakan pilihan raya pakatan akan menang!
kamu ni tak ikuti perkembangan ke?

....memang dari segi "keadaan semasa" kini memihak kepakatan,kawan saya penganalisis politik tanah air juga sependapat dengan Tun,hanya yang syok sendiri saja berkata sebaliknya!
Apa pun ...Allah yang maha mengetahui apa yang akan terjadi pada masa hadapan...wallahualam!

Unknown said...

Bernas nya komen siasah ni...
Kih..kih..kih..
Ya le tu...
Wolf..
Bukan nama aku tu,tapi sekejap je aku pakai url kat blog gomo...aik..tukar nama pun kena panggil 'BANGANG'..
dah tak modal berhujah le tu nak memaki orang..
Dah lah line internet problem ni,susah nak hantar komen..

Pemuda_keris said...

huh, dlm pmilihan pas xbest langsung...
masa pemilihan umno, aku dapat banyak duit kocek...
pas aper???
xdpt aper2 pon.
tu aku suka umno...bnyk dpt duit tanpa buat aper2...

PeRWiRa_aDiL said...

Lu la yg bangang siasah hahahaa...

Adi Satria said...

Haby...oohhh....Haby

wah...wah...wah...
bukan main lagi guna kata-kata Tun M

kalau Tun cakap yang memenangkan pihak korang...bukan main kuat lagi canangnya...TAPI....

kalau Tun M cakap yang tak memihak kat korang,...bukan main kuat lagi kutukan korang kat Tun M.

Memang dasar tak sedar diri...

Apa pun Tun M memang cool
Hidup Tun M!
Hidup UMNO!

BN cool jer...kehhh...kehh...kehhh

jangan emosi...nanti esok jalanraya jem plak jalanraya...
penuh dengan orang baring atas jalan...kehh...kehh...kehhh

Unknown said...

Salam...Wolf,

Saja mengambil petikan dari kata Tun,...untuk pengetahuan semua prof dari pengajian sains politik sependapat dengan Tun!
Keadaan semasa kita memang jelas memihak kePakatan!
Masaalah nya, ada yang komen sebaliknya...maka saya lebih suka "kata kata" yang popular....mudah difahami dan semua orang sedia maklum...bukan sengaja nak ambil kesempatan!

Kalau tak suka.... panggil Tun jangan kata macam tu!

perompak harta rakyat said...

Tak payah pilihanraya kalau takut


Aku setakat setuju dengan apa yang mantan Perdana menteri BN cakap ...


Tidak perlu pilihanraya negeri Perak untuk menyelesaikan perebutan kuasa antara Barisan Nasional dengan Pakatan Rakyat, kata mantan perdana menteri.

Jika ia diadakan, kata Tun Dr Mahathir Mohamad, Pakatan akan memenanginya dan sebab itu tidak perlu BN memanggil satu pilihanraya negeri.

Pilihanraya negeri itu, tambahnya, hanya membazirkan wang rakyat. - malaysiakini

Itu kenyataan dari dia ... dan Pengerusi Gerakan Pulau Pinang Datuk Dr Teng Hock Nan, yang setuju untuk dewan undangan negeri perak di bubarkan pun turut di bidas dek Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Raja Omar. ye tak ye jugak ... Teng ni pun satu, orang dah takut, di suruh plak kencing sorang sorang tengah malam .. marah la mamat tu.

Hehehe ... kalau takut sangat .... tak payah la susah susah. Tak payah pun pilihanraya. Duit pilihanraya tu boleh beli makeup untuk bik mama...

Kalau yang dah sunat tu ... kita sunat kan je sampai hilangkan cotetnya semua sekali.
Lepas sunat .. pakai skirt dan scaf ... lipstick. eyeshadow ... kita suruh diorang duduk kat lorong.

"Hello bang ..... mai la banggggg... !"
"Hello bang .... apa pandang pandang .. mau ke bangggggg !!!"

Ehhh ... rupa bapok tu macam biasa nampak kat TV je .... wakakakak !!!

perompak harta rakyat said...

Sekarang rakyat sudah tahu rupa kamu sebenar. Rakyat sudah tahu hati budi kamu sebenar.

Orang putih kata kamu menyerlahkan kamu punya 'true-colour' secara sendiri, samada kamu sedar atau sebaliknya.

50 tahun lebih kamu perintah, kamu tak buat apa-apa pasal masalah tanah, bila orang lain dengan sekelip mata selesaikannya, kamu dengki, menyerlahkan lagi sifat dengki kamu.

50 tahun lebih kamu perintah, kamu berpeluang jadi imam solat, baca khutbah, beri tazkirah dan banyak lagi tapi kamu tak mampu, tak berupaya, bila orang lain berupaya menjadi imam solat, beri tazkirah, baca khutbah dll, kamu fitnahkan mereka mempolitikkan Agama, menyerlahkan lagi bebal kamu.

50 tahun lebih kamu perintah dan dah pun berusia 63 tahun, kamu perintah di atas perkauman dan kemelayuan, bila orang lain berjuang di luar batas perkauman, kamu iri hati dengan kejayaan orang lain, lantas merekaciplak satu slogan baru yang di'zikir'kan siang dan malam dan dibuat pertandingan lagu slogan tersebut yang hanya bersifat retorik iaitu 1Malaysia.

Kamu cuba buat perubahan penampilan. Kamu cuba menukar baju perkauman dengan baju keadilan semua kaum.

Kamu cuba merubah telinga lambang kedegilan kamu, lambang gedebe kamu dengan 'make-up' agar nampak kamu lebih berperihatin, lebih menerima kritikan dan keterbukaan.

Kamu cuba me'make-up'kan pipi kamu dengan warna kemerahan untuk menutup selamba kamu yang membuat 'no-hand', buat bodoh, buat macam tak tahu saja apa masalah rakyat, apa kerisauan rakyat, apa sengsara rakyat.

Tapi kamu adalah kamu jua. Rakyat tahu siapa kamu. Tembelang kamu rakyat sudah tahu. Temberang kamu 1 Malaysia sudah tahu.

jaam said...

KUALA KRAI: Pucuk pimpinan Pas diminta memberi perhatian serius terhadap kenyataan Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Mohamad Daud, bahawa wujud gejala membeli undi menjelang muktamar agung parti itu Jun ini. Ahli Lujnah Politik Pas Kelantan, Abdul Fatah Harun, berkata Mohamad yang mendedahkan perkara itu perlu membuat laporan rasmi supaya tindakan dapat diambil terhadap mereka yang terbabit.


“Jika dakwaan itu tidak benar, dan beliau sengaja mengada-adakan cerita, maka tindakan wajar diambil terhadap beliau,” katanya.

Abdul Fatah, yang juga Pengarah Pilihan Raya Pas Kelantan, berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mohamad bahawa ada individu tertentu yang sanggup memberi ‘hadiah’ kepada perwakilan menjelang muktamar agung parti itu di Shah Alam Jun ini.


Abdul Fatah berkata, kenyataan itu memeranjatkan ahli parti dan keadaan ini memperlihatkan Pas seolah-olah sama dengan parti lain.

APA HAL NIH BRO?????

Shahnizat bin Sakiran said...

Tuan Guru Haji Hadi menang....

Hidup perpaduan....
Hidup Islam...
Hidup Melayu Islam...

;) (:p

Unknown said...

Salam saudaraku Shahnizat,lama tak nampak !

....ya taniah kepada Tuan Guru!

Semuga seruan tuan mendapat sambutan....!
tangan dihulur...mudah mudahan bersambut.
Selebihnya berserah !!!!

Naruto Sensei said...

Sahabat semua

Jangan di layan yang suka provok tu buang masa sahaja ...lebih baik kita berhujah secara bernas dan mencari kebenaran dari melihat komen yang tah apapa ntah..

Blogers upahan.. biasalah... kita tunjukkan seribu fakta dan bukti pun tak guna ...

yang penting sekarang UMNO memang penakut... itu sahaja pointnye, nak tutup malu, direka lah cerita yang bukan2 bila di minta bukti depa diam menikus... jangan di layan.. Buang karan..

Kalau dah penakut tu penakut jugak tak payah nak putar alam lagi.. fakta apanya ingat 27 kerusi tu boleh bentuk kerajaan ke... Hai doi la mana punya guru undang2 la ajar anda ni ...

simple majoriti pun tak dapat nak tubuh kerajaan apa punya rendah nya IQ anda nih...

Ke sana ke sini jaja benda sama malulah ... tu pasal saya malas nak layan anda sebab terlalu bengap sangat...

perompak harta rakyat said...

Siasah said...
naruto said...

perompak harta rakyat My Fren

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kawan dengan perompak...patutlah perangai macam perompak...

May 14, 2009 4:

Kepada Siasah yang tidak bermaruah mengunakan nama tuan punya kedai, memang aku Perompak, dah lebih 50 tahun aku Parti aku bekuasa di Malaysia ni, dah lebih 50 tahun jugaklah aku MEROMPAK segala hasil mahsul kekayaan negara. Aku sedar duit cukai yang aku kutip dari rakyat aku yang miskin bukanlah duit aku sendiri tapi AMANAH dari rakyat, tapi memandangkan aku tak peduli halal haram aku tarah semua.

Untuk berkuasa selama mana yang mungkin aku jual slogan "Selain parti BN tak boleh memerintah negara". Aku canangkan segala keburukkan PAS ,DAP dan Keadilan walaupun aku tahu Parti mereka kadangkala lebih baik dari aku, itu yang memaksa aku meniru sedikit sebanyak slogan mereka, sebagai contoh 1 Malaysia.


Skarang ni memandangkan rakyat marhaen dah taknak sokong parti perkauman maka takleh lah aku menjerit hidup Melayu lagi...tepaksa jual retorik lain pulak.... Rakyat macam dah tau mana ada parti aku membela melayu. Buktinya demi projek membekalkan laptop dan beberapa perkakasan pembelajaran yang lain pada kroni-kroni aku, aku sanggup melihat bahasa Melayu aku sendiri dipijak dan dikuburkan dengan memperkasakan bahasa penjajah.

Cuba bayangkan, 1 Malaysia anak murid kena beli buku baru dalam bahasa penjajah untuk mata pelajaran Sains dan Matematik, berapa banyak kroni aku dapat penuhkan tembolok kat situ. Bila periksa parti aku turunkanlah graf, jadi rakyat akan anggap anak2mereka berjaya dalam matapelajaran tersebut. Pandai tak otak perompak aku? 1 Malaysia, rasuah diutamakan kroni didahulukan....

Sebenarnya Melayu ni mudah lupa. Tengok macam kat Terengganu, hasil minyak berbilion2 parti aku rompak dan dalam masa yang sama rakyat dia tinggal kat gubuk buruk yang bila-bila masa saja nak runtuh. Ada aku kisah? Pegi mampus ngan rakyat. Cume waktu pilihanraya rakyat akan aku tatang bagai minyak yang penuh.

Yang sialnya Anwar Ibrahim dah menyedarkan rakyat bahawa rasuah yang parti aku hulur pada mereka waktu pilihanraya tu sebenarnya duit rakyat yang sendiri yang selama ni aku rompak. Tu yang aku phobia nak adakan pilihanraya tu, pasal majoriti rakyat sekarang dah bijak, duit mereka, mereka ambil, tapi masa undi, mereka undi Hero rakyat. Lama-lama karam jugak parti usang aku ni kalau beterusan macam ni.Jadi aku kena wat sesuatu.

Salah satu kaedah usang yang dah dilaksanakan sejak dari zaman parti Perompak aku mula-mula merompak harta rakyat dulu ialah aku letakkan pencacai yang sanggup menjadi anjing suruhanku. Ini amat kritikal kerana
walaupun berapa menimbun salah guna kuasa yang aku lakukan, rakyat terbanyak takkan tahu pasal aku dah letak manusia-manusia yang sama macam aku- berkiblatkan wang untuk menerajui syarikat2 media utama seperti Utusan dan Berita Harian. TV 1,2 3 dan semua saluran TV tak kira yang dimilikki oleh kerajaan ataupun swasta, semuanya mendewa-dewakan parti Perompak aku, memutar alam cerita karut pada rakyat.

Walaupun parti aku merompak seberapa banyak hasil mahsul negara sama seperti yang British pernah lakukan suatu masa dulu, aku jaja frasa "rakyat harus bersyukur pada Kerajaan BN".

Malangnya hanya orang tua yang sebaya ngan usia parti usang aku je yang percaya pembohongan parti perompak aku kerana mereka tidak pernah sama sekali menyentuh keyboard komputer apatah lagi melayari internet untuk mendapatkan berita-berita sahih, yang mereka tahu apa yang tertulis dalam Utusan itu lah 100% benar.

Manakala anak-anak muda zaman siber ini semakin menjauhi parti perompak aku kerana mereka dah nampak pekung parti aku yang sebenar. Alamatnya tak lama lagi Parti perompak aku akan diharamkan sekali lagilah nampaknya....

AsyMok_ambo said...

ATAS NAMA ALLAH SWT

SUDAH TENTU, PUJI DAN SYUKUR TAK TERHINGGA KE HADRAT YANG MAHA HEBAT YANG MAHA SEMPURNA YANG MAHA LUAS ILMU NYA.


ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM
MUHAMMAD SAW PESURUH NYA

ALLAH SWT MAHA PENGASIH MAHA PENYAYANG RAJA MAHA SUCI DARI KEKURANGAN SUMBER KESELAMATAN PEMBERI KEAMANAN MAHA PENGAWAS MAHA PERKASA MAHA GAGAH MAHA TINGGI MAHA MENCIPTA MAHA MEMBENTUK MAHA MEMBERI RUPA MAHA MENGAMPUN MAHA MEMAKSA MAHA MEMBERI MAHA MELENGKAPI REZEKI MEMBUKA PINTU RAHMAT MAHA MENGETAHUI MENYEMPITKAN HIDUP MELAPANGKAN HIDUP MENURUNKAN DARJAT MENINGGIKAN DARJAT MAHA MEMULIAKAN MAHA MENGHINAKAN MAHA MENDENGAR MAHA MEMANDANG MAHA MEMUTUSKAN HUKUM MAHA ADIL MAHA LEMBUT MENGETAHUI DENGAN SEBENAR MAHA SABAR MAHA AGONG MAHA MEMAAFKAN MAHA BERTERIMA KASIH MAHA TINGGI MAHA BENAR MAHA MEMELIHARA MAHA KUASA BERBUDI MULIA MAHA BERSIFAT MULIA MAHA PEMURAH MAHA MENJAGA MAHA MENGABULKAN DOA MAHA LUAS KEKAYAANNYA MAHA BIJAKSANA MAHA PENGASIH YANG TERHORMAT MAHA MEMBANGKITKAN MAHA MENYAKSIKAN MAHA BENAR MAHA MELAKSANAKAN URUSAN MAHA KUAT MAHA TEGUH MAHA PENOLONG MAHA TERPUJI MAHA MENGHITUNG MAHA MEMULIAKAN MAHA MENGULANGI MAHA MENGHIDUPKAN MAHA MEMATIKAN MAHA HIDUP BERDIRI DENGAN SENDIRI MAHA MENDAPATKAN BERSIFAT AGUNG MAHA TUNGGAL MAHA TEMPAT BERMOHON MAHA BERKUASA MAHA MEMEGANG KEKUASAAN MAHA MENDAHULUKAN MAHA MELAMBATKAN MAHA YANG BERMULA MAHA YANG AKHIR MAHA NYATA MAHA TERSEMBUNYI MAHA MENGUASAI MAHA TINGGI MAHA BERBUAT BAIK MAHA MENGAMPUNKAN MAHA MEMBALAS MAHA PEMAAF MAHA PEMBALAS MAHA PEMILIK SEMUA KERAJAAN MAHA PEMILIK KEBESARAN DAN KEMULIAAN MAHA ADIL DALAM MENGHUKUM MAHA MENGHIMPUN MAHA KAYA MAHA MENGIAKAN MAHA PENAHAN MAHA PEMBERI KEROSAKAN MAHA PEMBERI MANFAAT MAHA BERCAHAYA MAHA PEMBERI PETUNJUK MAHA INDAH CIPTAAN NYA MAHA KEKAL MAHA PEWARIS MAHA MEMBERI PETUNJUK MAHA SABAR

ALLAH SWT THE MOST GRACIOUS THE MOST MERCIFUL

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ADA MAKHLUK YANG MENGAKU PENDOKONG PAS PUN TIDAK DINAFIKAN RAMAI YANG BANGSAT!
KERJA MEREKA…
MEMFTNAH!
BERLAGAK ANGKUH!
BERBURUK SANGKA!
YANG MEREKA TAHU…
PENGUNDI HANTU PENGUNDI HANTU PENGUNDI HANTU!
NAUZUBILLAHIMINZALIK…

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BETAPA RAMAI PUN HANTU TERSEBUT TAK USAH RISAU!!!

ALLAH SWT BERSAMA PARA PATRIOT ISLAM
USAH TAKUT
USAH KECUT PERUT
TERUSKAN BERAMAL.

ALLAH SWT MENJAGA ISLAM.
USAH RISAU!!!


SERUAN PARTI ISLAM
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

ALLAH MAHA BESAR!

MENGATASI
YANG DI PERTUAN AGONG
SEGALA SULTAN DAN RAJA-RAJA
SEGALA SEMUA PRESIDEN…
AKUILAH KEBENARAN INI BIARPUN PAHIT.

PEMIMPIN KAMIL ADALAH PILIHAN MUTLAK ALLAH SWT.

INSAN BERILMU…
WAJIB BERAMAL SE IKHLAS HATI
PATRIOT PERAJURIT ISLAM YANG BERDAKWAH SEANTERO ALAM
MENDEKATI ALLAH SWT
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR!!!

IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM!!!
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.

ULAMA’ ITU ORANG BERILMU.
ULAMA’ ITU WAJIB PROFESIONAL.
WARGA PROFESIONAL SEHARUSNYA ULAMA’.
KENA FAHAM BETUL-BETUL!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
USAH JADI GOLONGAN SEKULAR
MEMISAHKAN DUNIA DAN AKHIRAT!!!
KITA PULA DUK BERGADUH!!!!!!!
SIAPA ULAMA’?
SIAPA PROFESIONAL?
ITU KERJA GOLONGAN BANGSAT!!!!!!!!!!!!!!!!

ULAMA’ MESTI PROFESIONAL.
WARGA PATRIOT ISLAM YG PROFESIONAL ADALAH ULAMA’.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PERLEMBAGAAN MUTLAK KITA ADALAH AL-QURANUL KARIM.
HANYA DENGAN ILMU
MANUSIA KENAL APA ITU TAQWA…
FIKIR-FIKIRKANLAH WAHAI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN…

ALLAH SWT MENURUNKAN WAHYU YANG PERTAMA BERUPA BUNYI
BACALAH
BACALAH
BACALAH
DENGAN NAMA ALLAH SWT YANG MENJADIKAN SEKALIAN MAKHLUK…
MENUNJUKKAN
PERI PENTING NYA ILMU
HANYA DENGAN ILMU
SOLAT KITA AKAN IKHLAS LILLAHITAALA
DENGAN KUASA ALLAH SWT

DENGAN KUASA ALLAH SWT
UNTUK MENCARI ILMU
DAN MENJADI ULAMA’
AL QURANUL KARIM TIDAK PERNAH MEMFOKUS PADA SATU-SATU TEMPAT…
DENGAN KUASA ALLAH SWT
CARILAH ILMU SAMA ADA DI TIMUR ATAU DI BARAT…
FIKIR-FIKIRKANLAH DENGAN HATI TERBUKA DAN IKHLAS LILLAHITAALA.

PERKARA POKOK DALAM PERJUANGAN ISLAM INI ADALAH HATI.
YAKNI NAWAITU @ NIAT KITA.
WAJIB IKHLAS LILLAHITAALA AGAR SETIAP MAKHLUK MENGAGUNGKAN ALLAH SWT
TAK KIRA KEP. BERMUDA MAHUPUN KEP. MACAO.
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
CUMA
DENGAN KUASA ALLAH SWT KITA WAJIB SEDAR…

TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAK ALLAH SWT.
AS A FIGHTER OF ISLAM,
DENGAN KUASA ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM
AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
1. MEMURNIKAN AKIDAH
2. MEMULIAKAN AKHLAK
3. MENG ISTIQAMAH KAN SYARIAT
4. PENGORBANAN DIRI
5. PENGORBANAN HARTA

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AS THE ROOT OF EVERYTHING,
KEBENARAN DAN KEADILAN ITU MUTLAQ.
MENELUSURI APA SAHAJA AKTIVITI DAN GERAK-GERI MANUSIAWI.
FOR THE EXAMPLE,
ENCIK C ADA SEORANG BAPA, TUAN B DAN PUAN A. KEBENARANNYA TIDAK DAPAT TIDAK, HATTA ENCIK C MERUPAKAN SEORANG TOK GURU PONDOK KENALI SEKALIPUN, ANDAI KATA LAH TUAN B ATAU PUAN A SEORANG PEMBUNUH BERSIRI, ENCIK C WAJIB MENGAKU TUAN B ADALAH AYAH BELIAU SEMENTARA PUAN A ADALAH EMAK BELIAU.
ITU KEBENARAN.
YANG BERSALAH TETAP BERSALAH.
ITU KEADILAN.
MELETAK SESUATU PADA TEMPATNYA.
DENGAN KUASA ALLAH SWT
BEGITULAH JUGA DENGAN HINGAR BINGAR KEPINCANGAN EKONOMI DAN FENOMENA RECESSION SEJAGAT MUTAKHIR.
MAJORITI BERTUNJANG KAPITALISME.
MEMBURUKKAN KEADAAN, TREND BERPURA-PURA LAKSANA ABDULLAH BIN SABA’ KIAN MENULAR.
MUNCUL NAMA NAMA TOPENG.
DICANANG KEWANGAN CARA ISLAM PERBANKAN ISLAM.
NAUZUBILLAHIMINZALIK.
EKONOMI BERTUNJANG JEMBALANG KAPITALIS INI BAHAYA.
KERANA PETUALANG MODAL ITU JAHAT.
IBLIS YANG BERTOPENG NAMA-NAMA MANUSIAWI.
IBLIS MEMANG BIJAK.
SATU TIKA DULU, IBLIS KETUA PARA MALAIKAT.
MAKHLUK PALING ALIM.
KEANGKUHAN MERANAPKAN IMEJ DAN REPUTASI IBLIS.
DI HADAPAN PARA PEMODAL (BACA: IBLIS) INI HANYA KEUNTUNGAN WANG RINGGIT SEMATA-MATA.
PERSETANKAN KAEDAH MAHUPUN WORK INSTRUCTION.
METODOLOGI YANG JUJUR, AMANAH DAN BERSIH ITU BIARLAH HANYA GAH PADA SLOGAN.
CUKUP SEKADAR RETORIKA POLITIK.
POLITIK YANG SEPATUT INDAH, HEBAT DAN MULIA BECOME CACA MARBA DEK SEPAK TERAJANG PUAK-PUAK KAPITALISME.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AS THE RESULT
BAHANA RECESSION BERMAHARAJA LELA.
AT THE END OF THE DAY,
PERCAYALAH
PENDIDIKAN DAN KEFAHAMAN WAJIB BERMULA DARI AKAR UMBI.
UMPAMANYA KITA BISING SANA SINI
ANAK MUDA KITA DUK ASYIK DENGAN VIDEO-VIDEO SEKS
KITA MARAH GILER PADA MAT REMPIT SEHINGGA ADA CADANGAN BERNAS
HARAMKAN TERUS MOTOSIKAL DI JALAN RAYA!!!!!!!
WOW!!!!
WOW!!!!
WOW!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TAHNIAH!!!!
NAMUN SEBELUM KITA HARAMKAN MOTOSIKAL
APA KATA KITA HARAMKAN TERLEBIH DAHULU
WE ILLEGALIZE PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH AT FIRST!!!!!!
AMACAM!!!
ADIL TAK????

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PADA AMBO, SEJAHAT MANA PUN FIRAUN DAN NAMRUD, MEREKA TETAP DI BAWAH NAUNGAN ALLAH SWT.
APATAH LAGI MAT REMPIT!!!!
MAT REMPIT INI GOLONGAN YANG MULIA.
CUMA SESETENGAH KITA JER YANG TERLEPAS PANDANG SEBAB PENGARUH TV3 BEGITU KUAT DAN AMAT BESAR!!!!
TV3 KAN HEBAT!!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA WAJIB RUJUK AL-QURANUL KARIM
USAH GUNA KEKERASAN!!!!
USAH MEMBERONTAK!!!!!!
MANA-MANA PIHAK SEKALIPUN!!!!!!!!

SEGALA-GALA YANG ADA TERJADI DAN BERLAKU DI HADAPAN MATA KITA HARI INI ADALAH PEMBALASAN BUAT KITA DARI YANG MAHA MEMBALAS KERANA PENOLAKAN TERANG-TERANGAN AYAT-AYAT CINTA ALLAH SWT SEDANGKAN PADA MASA YANG SAMA KITA MENGAKU PEGANGAN KITA ADALAH AL-QURANUL KARIM.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
INI SERIUS!!!!!!
KITA WAJIB KENA FAHAM BETUL-BETUL!!!!!
APA YANG DIPANGGIL PAI@KURIKULUM PENNDIDIKAN AGAMA ISLAM DI SEKOLAH-SEKOLAH UNTUK RAKYAT MARHAEN YAKNI SEKOLAH KEBANGSAAN LANGSUNG TIDAK MENJURUS PENDIDIKAN DAN KEFAHAMAN JITU WARGA MALAYSIA KERANA…
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH TAHU…
KALAU WARGA MALAYSIA MENGERTI BAHAWASANYA
ISLAM ITU INDAH
ISLAM UNTUK SEMUA…
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH DAH LAMA HANCUR-LEBUR.
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH AKAN TERKICIT-KICIT BERAK CAIR ANDAI
MALAYSIANS KNOW WAHAT IS ISLAM!!!!!!!!!!!!!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH AKAN HANCUR-LEBUR SLOW-SLOW YAKNI PERLAHAN-LAHAN KERANA MUSNAH PERLAHAN-LAHAN INI BEGITU HINA, JIJIK DAN MELOYAKAN.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH LAHIR DI JOHOR BAHRU KURANG LEBIH 11 MEI 1946 DAHULU
MAKA…
DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAH SWT AKAN MENAMATKAN RIWAYAT PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH DI MUKA BUMI JOHOR BAHRU YANG MULIA INI JUGA,
ITULAH KETENTUAN ALLAH SWT.
PEMILIK SEKALIAN ALAM
ALLAH SWT YANG MAHA BERKUASA
ALLAH SWT YANG MAHA AGONG
ALLAH SWT YANG MAHA BIJAKSANA

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SIAPA YANG NAK LAWAN ALLAH SWT ?

DENGAN KUASA ALLAH SWT
DENGAN ILMU YANG DI AMAL SE IKHLAS HATI
PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
DAN SELURUH WARGA MALAYSIA
WAJIB BERDAKWAH
TAUFIQ HIDAYAH PULA
HAK MILIK MUTLAQ ALLAH SWT.

BY HOOK OR BY CROOK
RUJUK AL-QURANUL KARIM
HAYATI AL-QURANUL KARIM
PERCAYA YAKIN SEPENUH JIWA RAGA KEPADA ALLAH SWT

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BEGITU BANYAK KISAH-KISAH MUSA A.S DAN BAPA KITA, IBRAHIM A.S KEDUA-DUA RASUL ULUL AZMI
SEBAGAI PENGUAT KISAH JUNJUNGAN BESAR MUHAMMAD S.A.W.
PENGHULU SEGALA NABI DAN RASUL.

PADA ERA MUSA A.S. FIRAUN ITU RAJA.
PADA ERA IBRAHIM A.S. NAMRUD ITU RAJA.
SEBAB TU, KATA HANG JEBAT
RAJA ADIL RAJA DISEMBAH RAJA ZALIM RAJA DISANGGAH.
RAJA PUN MESTI IKUT RULE OF THE LAW.
YANG BENAR MESTI DITEGAKKAN
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
CONTOHNYA AMAT MUDAH

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO BERASA NAK BERAK.
ITU KEBENARAN
TAK DAPAT TIDAK AMBO MESTI KELUARKAN
ADALAH HAK AMBO UNTUK BERAK DI MANA-MANA SEKALIPUN
ITU PREROGATIF DAN HAK KEISTIMEWAAN AMBO…
NAMUN ALANGKAH MANISNYA…
ANDAI KATA AMBO PERGI BERAK KE TANDAS….
SEBAB ITULAH TEMPAT SEPATUTNYA
DI LUBANG MANGKUK JAMBAN!!!
BEGITU JUGA…
TAK PECAT, TAPI SINGKIR
ALANGKAH MANISNYA JIKA…
DISINGKIR DI SIDANG DEWAN UNDANGAN NEGERI PERAK…
RAKYAT PUN MUDAH FAHAM…
TAK SEMUA RAKYAT MARHAEN PAKAR PERLEMBAGAAN MACAM TUAN RAIS YATIM!!!
KAN MUDAH TU
TERIMALAH KEBENARAN BIARPUN PAHIT.
SESUNGGUHNYA
KETERBUKAAN UKHUWWAH DAN BERBEZA PENDAPAT ADALAH ANUGERAH AGUNG ALLAH SWT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA AMAT MENGIMPIKAN MUFTI PERAK MENGAJAK SAUDARA NGA KOR MING MAKAN DINNER DI TENGAH PANCARAN CAHAYA BANDAR RAYA IPOH.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AYAT 82 SURAH YAA SIN MEMUNGKINKAN YB NGA KOR MING BERSYAHADAH DI HADAPAN YANG SEPATUT DIHORMATI TUAN HARUSSANI ZAKARIA, MUFTI PERAK.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
JUGA AMAT MANIS
ANDAI ENCIK KETUA PENGARAH JAKIM
MENGAJAK DENGAN RENDAH DIRI DAN PENUH HORMAT
FATHER LAWRENCE DI HERALD
MAHUPUN KETUA GEREJA MALAYSIA
BERSAMA-SAMA LUNCH DAN BERHUJJAH EMPAT MATA
KERANA…

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KEBENARAN ISLAM TELAH PUN DI JAMIN OLEH
ALLAH SWT
AYAT 19 SURAH ALI IMRAN.
USAH TAKUT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BENARLAH KATA PUJANGGA AL-GHAZALI
BILA MANA AGAMAWAN MASUK ISTANA
AKAN HILANG GEMERLAP DAN AURA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

ISLAM TIDAK PERNAH ANJUR KEKERASAN!!!
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT
TEPUNG JANGAN TERABUR.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
WAHAI PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AYAT 59 SURAH AN-NISA’ MEWAJIBKAN KITA
MENTAATI ALLAH SWT
PATUH PADA SURI TELADAN BAGINDA RASUL ALLAH SWT
DIKEPALAI JUNJUNGAN BESAR S.A.W
DAN PARA PEMERINTAH…
PEMERINTAH YANG MACAM MANA….?????????

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAH SWT MENUKILKAN DALAM AYAT SAMA

“BILA MANA BERLAKU PERTIKAIAN, KEMBALI KEPADA ALLAH SWT DAN RASUL NYA…”

APA BENDA TU!!!!!
DALAM KONTEKS KITA YANG SERBA DAIF DAN KINA DINA LEMAH INI, KITA WAJIB KEMBALI KEPADA
ALL-TIME FAVOURITE
WAHYU ALLAH SWT
MUKJIZAT TERAGUNG
AL-QURANUL KARIM
INI PREROGATIF ALLAH SWT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
USAH KURANG AJAR
JANGAN PULA MENJADI PENCACAI TERHORMAT.
KEBENARAN PERLU DITEGAKKAN BIARPUN PAHIT UNTUK DITELAN.
MAKA, TIDAK ADALAH
MANA-MANA PIHAK MENULIS
PEOPLE SHOW THEIR MIDDLE FINGERS TO THE RULER.
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!


DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
TARIK BENANG DALAM TEPUNG. BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR. IF U CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM.
AMBO SUKA MELIHAT LEBIH KE DALAM FENOMENA KRISIS KEWANGAN DUNIA YANG BEGITU HEBOH DIPERKATAKAN. ANDAI KURANG LEBIH SATU DEKAD DULU, NEGARA-NEGARA ANAK TERMASUK BUMI TERCINTA TANAH AIR MALAYSIA DI TACKLE PENYANGAK-PENYANGAK KINI
DENGAN KUASA ALLAH SWT
BAPAK-BAPAK SEPERTI USA DAN KESATUAN EROPAH TERMASUK JUGA JEPUN DAN KOREA TERKELUAR PELUH JANTAN. CUMA CHINA AGAK STABIL.
MEMANGLAH, BILA MANA ANAK TIADA DUIT, TAK MENGAPA KERANA BAPAK ADA BANYAK WANG. NAMUN HARI INI WHEN BAPAK YANG KANTOI BY HOOK OR BY CROOK, SANG ANAK MAHUPUN YANG KEANAK-ANAKKAN PASTI TERASA SAMPAI KE TULANG.
TAK USAHLAH DATANG MANA-MANA PEMIMPIN NEGARA YANG BEGITU TERPELAJAR OR EDUCATED DENGAN SELAMBA MENGATAKAN, NEGARA KITA MALAYSIA TAK AKAN TERJEJAS DEK BAHANA SEJAGAT INI. ITU ALASAN BAHLOL.
DENGAN KUASA ALLAH SWT
ULAMA’ YAKNI ORANG YANG BERILMU WAJIB JUJUR.
WAHAI PARA CERDIK PANDAI EKONOMI DAN PARA PEMIMPIN PENUH ANGKUH, BUDAK KECIK PUN TAHU LAH!
DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA CUBA PERGI KE PASAR BESAR GIANT.
AMBO SELALU KE GIANT SOUTHERN CITY, JOHOR BAHRU SEJAJAR DENGAN STATUS AMBO. AMBO CERMIN DIRI AMBO. DEKAT DENGAN RUMAH DAN HARGA PUN SESUAI DENGAN APA YANG ALLAH SWT PINJAMKAN SEDIKIT SEBANYAK KEPADA AMBO.
HARGA ITEM APA YANG TAK NAIK???
METRO SURAT KHABAR TU PUN DAH NAIK!
MEMANGLAH KATA SESETENGAH CERDIK PANDAI, HANYA 30 SEN. KALAU SATU HARI KURANG LEBIH KATALAH 200 000 RIBU NASKHAH LAKU DAH BERAPA, ANDAI SEBULAN BERAPA PULAK???
KENAPA SYARIKAT PERLU COVER KOS???
JUGA, SENANG-SENANGKANLAH DIRI KITA KE PASAR LARKIN.
NILAI DENGAN HATI KITA YANG SUCI.
LANTAS, DATANG PARA CERDIK PANDAI MENYARANKAN KEPADA RAKYAT MARHAEN
KURANG MAKAN AYAM
SUDAH PASTI, IKAN PUN AKAN NAIK
JADI RAKYAT MARHAEN SEPERTI AMBO KENA MAKAN BATU KERIKIL MUNGKIN JUGA PASIR.
NANTI KALAU ASA ANAK KITA BERUMUR EMPAT TAHUN
ANAK TUAN ALI
ANAK TUAN AH CHONG
ANAK TUAN MUTHUSAMY
MENGIDAM MAKAN AYAM KFC YANG SEDAP TU!
TERANGKAN PADA ANAK KITA YANG BERUMUR EMPAT TAHUN ITU
AYAM HANYA UNTUK KASTA LAIN
KASTA KITA TAK LAYAK MAKAN AYAM
NESCAYA ANAK KITA SEMUA YANG BERUMUR EMPAT TAHUN AKAN FAHAM.
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
YE, INDEKS KOMPOSIT MENJEJAK LEBIH 1000 MATA!
YE, TIDAK SEDIKIT ORANG KITA MENJADI HARTAWAN DAN JUTAWAN!
NAMUN, TERFIKIRKAH KITA MENGAPA ADA DI ANTARA KITA YANG TERPAKSA MENCURI HANYA UNTUK MEMBERI SESUAP NASI KEPADA ANAK???
ADA YANG TERPAKSA AMBIL TANPA BAYAR KERANA SUDAH TIGA HARI TIDAK MAKAN!
YE, YANG KAYA BERTAMBAH KAYA!
YANG MISKIN TERUS PAPA KEDANA!
TEDUDUK DAN MERINTIH.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
WAHAI RAKYAT MALAYSIA!

NEGARA MALAYSIA BUMI BERTUAH INI KAYA RAYA, HASIL MAHSYUL BERKOYAN-KOYAN. KALAU NAK DIBANDING KADAR KEPENDUDUKAN TERKINI PUN TAK SAMPAI 30 JUTA, HARI INI SETIAP RAKYAT DI MALAYSIA SEPATUT KALAU TIDAK JADI JUTAWAN PUN, PASTI PUSAT KEBAJIKAN MASYARAKAT TAK TAHU NAK BERI BANTUAN KEPADA SIAPA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BY THE OPEN HEART WITH THE WIDE MIND
LIHATLAH CHINA!
KESEDERHANAAN CHINA SESUNGGUHNYA ANTARA PENSTABIL EKONOMI SEJAGAT DEWASA INI.
THINK POSITIVE.
BERFIKIR DI LUAR KOTAK.
USAH ASYIK NEGATIF SOKMO.
KITA MESTI BERFIKIRAN POSITIF!

ISLAM ITU INDAH.
ISLAM UNTUK SEMUA!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUKABAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO SUKA BERDISKUSI BICARA RECESSION TERKINI. ASALNYA, KERUNTUHAN BANK DAN SYARIKAT PELABURAN. SENARIO SUBPRIME KATANYA.
MISALNYA, BANK MEMBERI PINJAMAN PERUMAHAN KEPADA PELANGGAN. KADAR BUNGA DITETAP 12 PERATUS CONTOHNYA. BANK PULA MENCAGAR KPD SYKT PELABURAN A DGN KADAR RIBA 10 PERATUS. SYKT A KEMUDIAN CAGAR PULA KPD SYKT B DGN 12 PERATUS. JADI MUNGKIN WUJUD RM500 000 HINGGA RM1 500 000. OLEH YANG DEMIKIAN, KONSEKUEN NILAI HARTA PERUMAHAN JATUH MENJUNAM. PEMINJAM GAGAL BAYAR HUTANG YANG MENAMBUN. INI SERIUS KEPADA BANK DAN SYKT PELABURAN. BERJANGKIT KEPADA SEKTOR KEWANGAN LAIN SPT SYKT KERETA DAN SYKT EKSPOT IMPOT.
RAMAI INDIVIDU HILANG PEKERJAAN. PULAK TU, PEKERJAAN DILIHAT SEGALA-GALANYA DALAM DUNIA MATERIALISTIK DASAWARSA INI. MASYARAKAT AKAN MENJADI HILANG PUNCA. PERBELANJAAN HARIAN MEROSOT. LEBIH PARAH, ROMPAK CURI SAMUN PASTI MENINGKAT. SEBABNYA, MANUSIA TIDAK SUKA MAKAN DAN MINUM PASIR, BATU, KAYU DAN AIR SUNGAI KLANG. PALING MUDAH, KITA MARAH GILER MALAH MENYAMPAH SUMPAH-SERANAH DENGAN KEWUJUDAN PELBAGAI GENG INDON MUTAKHIR INI. TIDAK SEDIKIT DENGAN MUDAH DI AMBIL NYAWA OLEH PENEMBAK TEPAT POLIS DI RAJA MALAYSIA DENGAN ALASAN TIADA CARA LAIN.
THE OTHER SIDE, ADAKAH KITA AMBIL KISAH BERAPA RAMAI RAKYAT INDON YANG DI AMBIL SECARA HALAL MAHUPUN ILLEGAL DARI TANAH SEBERANG UNTUK BEKERJA TERUTAMA DI SEKTOR BERHANTU BUAT RAKYAT PENGHAWA DINGIN MALAYSIA SEPERTI PEMBINAAN TIDAK DIBAYAR UPAH! BAYANGKAN PETRONAS TWIN ROWERS KLCC YANG KITA DUK BANGGA-BANGGA KAN, ADAKAH MAMPU TERSERGAM INDAH HARI INI WITHOUT THE FOREIGNERS!!!
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!
AMBO PERNAH TERSEREMPAK SEORANG WARGA INDON MEMINTA SESUAP NASI DALAM KEADAAN TERKETAR-KETAR DI SEKITAR BANDAR RAYA HEBAT JOHOR BAHRU. BELIAU TIDAK DIBAYAR SATU SEN PUN SELAMA ENAM BULAN DI MALAYSIA. SEDAR ATAU TIDAK!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SEDAR ATAU TIDAK MAJORITI RAKYAT MALAYSIA BEGITU KEJAM MEMANGKAH PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
DOA INSAN YANG DIZALIMI CONFIRMS AKAN DI MAQBUL OLEH ALLAH SWT.
ITU JANJI ALLAH SWT YANG MAHA BERKUASA.
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!

BAGI PANDANGAN AMBO
APA JUA TINDAKAN DASAR DAN PELAN YANG DIRANCANG HATTA DI IMPLEMENTASI SEKALIPUN, MANA MUNGKIN KAN BERHASIL TANPA KITA MENGKAJI PERKARA ASAS. POKOK PANGKAL CERITA. MEMANG NIAT ITU BAIK. SETIAP AMAL DIMULAI NIAT. NIAT LILLAHITAALA. ITU SARANAN AGUNG RASULULLAH SAW. PEMULA SHAHIH BUKHARI PASTI JUA SHAHIH MUSLIM. GESAAN RASULULLAH SAW SEMEMANGNYA ILHAM KURNIA ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM.
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
MOREOVER
HUKUM ALAM ADA NORMA
MATLAMAT TIDAK PERNAH MENGHALALKAN CARA.
SI H BERSAMA ENAM ORANG ANAK KANDUNG DAN ISTERI KE KEDAI MAKAN KERANA ABANG LONG DAN KAK NGAH BERUSIA LIMA DAN TIGA TAHUN MENANGIS KELAPARAN.
JAM MENUNJUKKAN 4.15 PETANG. PAK BILAL DI MASJID BANDAR BARU UDA BETUL-BETUL BERSEBELAHAN TEMPAT MAKAN SI H DAN KELUARGA MELAUNGKAN AZAN MEMUJI-MUJI KEAGUNGAN ALLAH SWT
TANDA SEMBAHYANG PILIHAN ALLAH SWT
YANG MANA SHIFT PARA MALAIKAT BERTUKAR YAKNI WAKTU ASAR TELAH BERTANDANG.
SEMENTARA SI ISTERI SIBUK DENGAN KELETAH ANAK BONGSU YANG MASIH MENYUSU
WAJARKAH CARA SI H MENINGGALKAN ANGGOTA KELUARGA TERKAPAI-KAPAI HANYA UNTUK MENGEJAR MATLAMAT UNTUK BERJEMAAH.
FALSAFAH MACHIAVINELISME HARUS TEMPANG.
ALLAH SWT BERFIRMAN DI DALAM SURAH AL BAQARAH KURANG LEBIH TAFSIRAN UMUM AKAL PENDEK MANUSIAWI:
“ KAMU RASA SATU BENDA ITU BURUK BUAT KAMU, SEDANGKAN IA BAIK SEMENTARA KAMU RASA SATU BENDA ITU BAIK, TERASA BEGITU BAIK MALAH CEMERLANG GEMILANG TERBILANG BUAT KAMU. WALHAL SEBENARNYA IA AMAT BURUK UNTUK KAMU SEBENARNYA.”

LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PEMILIK SEKALIAN ALAM
YANG MAHA BERKUASA
YANG MAHA BIJAKSANA
YANG MAHA SEMPURNA

SEWAJARNYA DENGAN JUJUR
TIDAK SEDIKIT MAKHLUK YANG MENGAKU AHLI PAS ITU BANGSAT!
ALLAH SWT MENUKILKAN DALAM WAHYU TERAGUNG
AL QURANUL KARIM
ALLAH SWT MELAKNAT ORANG YANG SOLAT!!!
YANG LALAI DALAM SOLAT!
YANG LALIAI DALAM SOLAT!
YANG LALAI DALAM SOLAT!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
“TAK SAMA ORANG YANG TAHU DENGAN ORANG YANG TAK TAHU.”
HANYA JAUHARI YANG MENGENAL MANIKAM.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SEBELUM KITA NAK ORANG HORMAT KITA
KITA KENA HORMAT ORANG LAIN DAHULU.
SEBAB KITA WAJIB INGAT
SIAPA PUN KITA
KALAU PERGI KE MANGKUK TANDAS
YANG AKAN KELUAR TETAP
BUSUK DAN MEMBUSUKKAN!!!!!!

ITU KEBENARAN.
ITU KEADILAN.
MAKA, ISLAM LAH TU!!!!!!!!!!!

KEBENARAN DAN KEADILAN ADALAH DARI ALLAH SWT (3: 60-61) SURAH ALI IMRAN.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SURAH ALI IMRAN (3:54) KURANG LEBIH TAFSIRAN AKAL PENDEK MANUSIAWI
“MEREKA NAK TIPU ALLAH SWT. SEBENARNYA ALLAH SWT TIPU MEREKA…”
KITA WAJIB FAHAM BETUL-BETUL.
HATI YANG IKHLAS LILLAHITAALA DAN MINDA TERBUKA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
OTAI-OTAI INDUSTRI SUKAN DAN HIBURAN
YANG AMBO AMAT HORMATI
WAJAR MENJADI PENCETUS TERAKHIR GELOMBANG ISLAM KERANA…
KITA HAMPIR KLIMAKS DALAM KONTEKS PEMULA KEPADA SUATU LANGKAH PERMULAAN.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ACTUALLY
NEGARA TERCINTA BUMI BERTUAH MALAYSIA
HANYA PERLU SEDIKIT LONJAKAN
SEDIKIT ANJAKAN
SEDIKIT SWING LAGI
UNTUK MENDAPATKAN MAJORITI
MEMANGKAH PERJUANGAN ISLAM
DALAM KONTEKS SISTEM KITA YANG MUTAKHIR.

PERCAYA DAN SEPENUH YAKIN KEPADA ALLAH SWT.
ALLAH SWT BERSAMA KITA.
PARA PATRIOT PEJUANG PERAJURIT ISLAM
USAH KITA TERLEPAS PANDANG
KITA HANYA PERLU SEDIKIT SWING DARIPADA
YANG DIMULIAKAN
PARA PENGIKUT PEMINAT PENGGEMAR SAUDARA AMY SEARCH, JAMAL ABDILLAH !!!!!!!
PARA GENERASI PEMANGKIN YANG DUK GILAKAN MEET UNCLE HUSSEIN HUJAN DAN TOO PHAT !!!!!!!
PARA PENGGIAT INDUSTRI HIBURAN DAN SUKAN TANAH AIR !!!!!!!
JUGA PENONTON NTV7 !!!!!!!
TAK LUPA…
WAHAI PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
ENTITI MAT REMPIT ADALAH ASET PALING BERHARGA BUAT KITA WARGA PERJUANGAN ISLAM
TARBIYYAH FISABILILLAH AKAN MENJADIKAN
PARA MAT REMPIT YANG DICACI DAN DIHINA HARI INI
SEBAGAI
KLON
SAYIDINA ALI
SALAHUDDIN AL-AYYUBI
DAN SINGA ALLAH
HAMZAH DAN KHALID MUWAILID
ITU KEMUDIAN…
YANG PENTING…

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SEDIKIT SAJA LAGI.

TINGGAL LAGI,
KITA PARA PERAJURIT PATRIOT PEJUANG ISLAM
USAH FITNAH!
USAH ANGKUH!
USAH BURUK SANGKA!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
JANGAN KITA BUAT-BUAT TAK INGAT
PERJUANGAN KITA TAK PERNAH SELESAI
MASIH TERLALU JAUH!!!!!!!
INI CUMA SATU PEMULA KEPADA SEBUAH LANGKAH PERMULAAN.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TAHNIAH JUGA BUAT SAUDARI IRMA HASMIE
KERANA MEMELUK BINTANG PALING POPULAR, SIFU NABIL TEMPOH HARI.
BUKAN SALAH IBU MENGANDUNG!!!
BUKAN JUGA SALAH AYAH YANG PANCUT DALAM!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ITU CUMA SATU SIMBOLIK
WAJAH MELOYAKAN PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH.
TAHNIAH NABIL!!!
JUGA, SEKALUNG PENGHARGAAN
BUAT TUAN ADLIN AMAN RAMLIE DAN PUAN SHARIFAH SHAHERA
ATAS TAUFIQ HIDAYAH ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM
BEGITU BANYAK HIKMAH TERSEMBUNYI
DARI TUTUR BICARA ANDA
PASTI KURNIAAN AGUNG ALLAH SWT.

WAHAI PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
CUBA BAYANGKAN…
SEMUA WARGA PENONTON ABPPBH 2008 TEMPOH HARI AKAN MEMANGKAH GELOMBANG ISLAM.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TAK LUPA TUAN AZNIL HAJI NAWAWI.
SERUAN TAKBIR ANDA
BERGEMA DI ARENA OF STARS GENTING HIGHLANDS.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
DI HADAPAN SETIAP INSAN HANYALAH
TAQWA LILLAHITAALA
TAQWA…
WHAT IS TAQWA???
1. TAWADDUQ @ RENDAH DIR @ HUMBLE
2. QANAAH @ BERSYUKUR @ BE GRATEFUL
3. WARA’ @ BERHATI-HATI @ BERHIKMAH @ WISE & CAUTIOUS
4. YAQIN @ KEIMANAN @ CONFIDENCE
DENGAN KUASA ALLAH SWT
SENANG BUKAN!!!
SETERUSNYA MEMBAWA KEPADA DARJAT AGUNG KESUFIAN
TAWAKKAL A’LALLAH.
BERSERAH BULAT-BULAT LILLAHITAALA SEMATA-MATA
MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT.

BILA MANA ALLAH SWT REDHA,
HADIRLAH ELEMEN TERPENTING MANUSIAWI
TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAQ ALLAH SWT
TAK USAH LAGI BUAT SOLAT HAJAT
ALLAH SWT MENJAMIN KETENANGAN, KEKAYAAN, KEBAHAGIAAN, NAIK PANGKAT, DAPAT GAJI, NAIK GAJI, ANAK SOLEH, BINI SOLEHAH, SUAMI SOLEH, DAPAT JADI DOKTOR, LAWYER ETC.
CUKUP SEKADAR SUJUD SYUKUR DAN SOLAT TAUBAT.
RASULULLAH S.A.W. TAK PERNAH ANJUR SOLAT HAJAT.
TERIMALAH KEBENARAN BIAR PAHIT UNTUK DITELAN.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

RASIONALNYA
DI DALAM AL QURANUL KARIM
ALLAH SWT MENEKANKAN
SUPAYA KITA BERSYUKUR DAN MEMINTA AMPUN YAKNI BERTAUBAT BANYAK-BANYAK.
NESCAYA ALLAH SWT AKAN TAMBAH NIKMAT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
USAH TAKUT USAH RISAU!!!
JANJI ALLAH SWT PASTI BENAR.
AYAT 5 SURAH AL-ANKABUT (29:5)
JAMINAN ALLAH SWT:
“BARANG SIAPA BERKEHENDAKKAN MENEMUI JANJI ALLAH SWT SAAT KETENTUAN DAN DETIK NYA PASTI TIBA. DAN ALLAH SWT MAHA MENDENGAR DAN MAHA MENGETAHUI.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA RENUNGI
DISERTAKAN HATI YANG IKHLAS
TINGKAH LAKU JUJUR
MINDA YANG TERBUKA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
DI DALAM AL-QURANUL KARIM
ALLAH SWT MENUKILKAN
“MINTALAH YAKNI BERDOA NESCAYA AKU AKAN KURNIA DAN TUNAIKAN.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PADA BILA-BILA MASA PUN, DENGAN HATI YANG TULUS IKHLAS LILLAHITAALA
MINDA TERBUKA DAN TINGKAH LAKU JUJUR
MANA-MANA MAKHLUK ALLAH SWT BOLEH BERDOA
TAK USAH FOKUS HANYA PADA SATU-SATU UPACARA ATAU CERTAIN FUNCTION SAHAJA!!!!!!!!!!!!!!!!!
DITAMBAH PULA BERMACAM-MACAM BOTOL AIR
KITA AMAT RISAU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MENJURUS SYIRIK
DOSA YANG TIDAK TERAMPUN.
NAUZUBILLAHIMINZALIK.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
HUBUNGAN LILLAHITAALA TAK MEMERLUKAN PERANTARAAN
YANG AMAT PENTING
YANG PALING PENTING
HATI
HATI
HATI!!!!!!!!!!!!!!!
SEMATA-MATA KERANA ALLAH SWT
LILLAHITAALA

DENGAN KUASA ALLAHA SWT
AMBO PERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
PERINGATAN ALLAH SWT DI DALAM AL QURANUL KARIM
“YANG KAMU RASA BURUK ITU SEBENARNYA BAIK SEMENTARA YANG KAMU RASA BAIK ITU BURUK TERAMAT DI SISI ALLAH SWT.”
INI AMAT KITA RISAU.
INI SERIUS.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DALAM AYAT TERSEBUT SIMBOLIKNYA ADALAH PERANG
DAN KITA WAJIB APLIKASI DALAM SEGENAP ASPEK KEHIDUPAN
KERNA ISLAM ITU AD-DEEN
AD-DEEN ITU CARA HIDUP
SO
ISLAM IS THE WAY OF LIFE.
DARI A HINGGA KE Z.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAH SWT YANG BUAT KITA
ALLAH SWT TAHU APA SAJA KEHENDAK KITA
YANG TERBAIK MAHUPUN TERBURUK BUAT KITA

DENGAN KUASA ALLAH SWT
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SURAH AL-BAQARAH
(2;214-217)
DENGAN HATI TULUS IKHLAS LILLAHITAALA
OPEN MINDED
TINGKAH LAKU JUJUR
KITA AMAT WAJIB MEMAHAMI DENGAN AMAT MENDALAM
IBRAH DARIPADA WAHYU ALLAH SWT
DALAM SURAH AL-BAQARAH AYAT 214-217.
AL QURANUL KARIM MENCAKUPI SEMUA ASPEK KEHIDUPAN DI SEPANJANG ZAMAN
ALL-TIME FAVOURITE.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
CUKUPLAH HANYA ALLAH SWT
TIADA KEKUATAN MELAINKAN DARIPADA ALLAH SWT.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SESUNGGUHNYA
KETERBUKAAN
UKHUWWAH
BERBEZA PANDANGAN
ADALAH ANUGERAH BEGITU AGUNG
KURNIAAN ALLAH SWT
PEMILIK SEKALIAN ALAM
KERNA
TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAK ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

“MEREKA INGAT MEREKA NAK TIPU ALLAH SWT. ALLAH SWT MENIPU MEREKA.”

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT
ULAMA’ ITU ORANG BERILMU
TAK KIRA ILMU DARI BARAT ATAU TIMUR.
TAK TIMBUL KEKELIRUAN SAMA ADA
PERJUANGAN ISLAM SECARA SIMBOLIK DIPIMPIN
ULAMA’ ATAU PROFESIONAL
USAH KELIRUKAN RAKYAT MARHAEN YANG BEGITU NAZAK INI.
ULAMA’ ITU SUDAH SEMESTINYA PROFESIONAL
DAN SEMUA WARGA PROFESIONAL
DALAM KONTEKS PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
MERUPAKAN ULAMA’
ULAMA’ ITU ORANG BERILMU
ULAMA’ ITU PROFESIONAL
PROFESIONAL ITU ULAMA’
PEMIMPIN KAMIL PILIHAN MUTLAK ALLAH SWT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO MEMPERINAGTI DIRI AMBO
DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
SAMA ADA YANG ADA KALIMAH TAUHID ATAU BELUM
KITA SEMUA ADALAH SAMA PADA HAKIKAT KEJADIAN
BERASAL DARI ADAM DAN HAWA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AYUH SAUDARA ABDULLAH
SAUDARA AH CHONG
SAUDARA MUTHUSAMY
MARCELINUS BIN BLAZES
SAUDARA JULIUS
PETRUS AK RAKANG
DAN SELURUH WARGA MALAYSIA
AYUH SOKONG PERJUANGAN ISLAM
ISLAM ITU INDAH TAK SUSAH
ISLAM UNTUK SEMUA.

WAHAI PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
UMMAH KITA SUDAH NAZAK………….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RAKYAT MALAYSIA MENUJU KEHANCURAN………!!!!!!!!!!!!!!
KEBINASAAN YANG JIJIK, HINA DAN MELOYAKAN HAMPIRI KITA……………!!!!!!!!!!!!!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR.
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
ALLAH SWT BERSAMA KITA.
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA SAMA RENUNGI FIRMAN ALLAH SWT DI DALAM AL QURANUL KARIM

SURAH YAA SIN (36:82)
AL-MAAIDAH (5:3)
AL-ANKABUT (29:2)
MUHAMMAD S.A.W. (47:7)
AL-ISRAK (17:81)

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!


ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

FIRMAN DIA YANG MAHA BERKUASA TAFSIRAN UMUM AKAL PENDEK LEMAH DAN KERDIL MANUSIAWI:

“BILA MANA AKU YAKNI ALLAH SWT MENOLONG KAMU, SIAPA YANG MAMPU MELAWAN NYA???”

AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN SETERUSNYA DENGAN KUASA ALLAH SWT PARA SAHABAT YANG DIMULIAKAN SEKALIAN…

ANAK-ANAK AMBO SELALU DUK TENGOK CERITA KARTUN WONDERPETS…

“KAMI TAK BESAR DAN KAMI TAK KUAT!
BILA BEKERJA SAMA SEMUA JADI MUDAH!
APA YANG PENTING…
KERJA SAMA!
APA YANG PENTING…
KERJA SAMA!
APA YANG PENTING…
KERJA SAMA!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!”

TINGGAL LAGI..
USAH KITA TERLUPA!
ELAKKAN KEANGKUHAN..
BERMUHASABAH DAN BERMUJAHADAH!
AMBIL TUGAS DAN PERANAN MASING-MASING!!!
TARIK BENANG DALAM TEPUNG…
BENANG BIAR DAPAT..
TEPUNG JANGAN TERABUR..

KITA WAJIB TARIK RAKAN-RAKAN INSAN MULIA KHABARNYA KURANG LEBIH 3.5 JUTA BERDAFTAR…
YANG TERKELIRU DAN TERSILAP MENJADI AHLI PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH…
AYUH BERSAMA KAMI!
AYUH BERSAMA KAMI!
AYUH BERSAMA KAMI!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA SUDAH KESUNTUKAN MASA!
KITA SUDAH TIADA MASA!
KITA TIADA MASA SUDAH!!!
WE COULD NOT WAIT ANYMORE!!!!!

WAHAI RAKYAT PERLIS!
WAHAI RAKYAT KEDAH!
WAHAI RAKYAT PENANG!
WAHAI RAKYAT PERAK!
WAHAI RAKYAT SELANGOR!
WAHAI RAKYAT WILAYAH PERSEKUTUAN!
WAHAI RAKYAT NEGERI SEMBILAN!
WAHAI RAKYAT MELAKA!
WAHAI RAKYAT JOHOR!
WAHAI RAKYAT PAHANG!
WAHAI RAKYAT TERENGGANU!
WAHAI RAKYAT KELANTAN!
WAHAI RAKYAT SARAWAK!
WAHAI RAKYAT SABAH!

AYUH BERSAMA-SAMA KAMI!!!

NAK TUNGGU APA LAGI!
FIRAUN DAH DITENGGELAMI!
NAMRUD KALAH DEK NYAMUK SEEKOR SAHAJA!
KAWANAN BURUNG HANCURKAN ABRAHAH!
TSAMUD, MADYAN, AD…
NAK TUNGGU APA LAGI!

AYUH BERSAMA-SAMA KAMI!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA HANCURKAN SAMA SEKALI SAKI BAKI KEANGKUHAN PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH!!!

KITA SUDAH TIADA MASA!!!
JOM SERTAI PAS!
JOM SERTAI PAS!
JOM SERTAI PAS!
TAK NAK JADI AHLI PUN TAK APA!

PARA HAKIM BAIK…
PARA PROFESOR BAIK…
PARA PROFESIONAL BAIK…
PARA PENJAWAT AWAM BAIK…
TUN MAHATHIR BAIK…
TUN ABDULLAH BAIK…
ENCIK NAJIB BAIK…
SAUDARA KHAIRY BAIK…
AYUH BERSAMA GELOMBANG ISLAM RAKYAT MARHAEN…!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT

APA YANG PENTING!!!
HANYA PARTI ISLAM WAJIB MENTADBIR BUMI BERTUAH INI!!!

PEMIMPIN KAMIL ADALAH PILIHAN MUTLAK ALLAH SWT.

SEKALI LAGI…
AYAT 82 SURAH YAASIN

“BILA MANA BERBICARA MENGENAI ALLAH SWT, ALLAH SWT HANYA BERFIRMAN KUN FAYAAKUN.. JADI MAKA JADILAH…!!!”

TIDAK MUSTAHIL APA JUA SEKALIPUN…
AMBO MENYERU DAN MERAYU…

DENGAN NAMA ALLAH SWT YANG MAHA PEMURAH YANG MAHA PENYAYANG…
TUN MAHATHIR!
TUN ABDULLAH!
ENCIK NAJIB!
SAUDARA KHAIRY!
JOM SERTAI PAS…
PLEASE…..

BEST TAU…
BERSAMA-SAMA PERJUANGAN ISLAM…
KITA HANYA ADA DUA KESUDAHAN…..
1. PERTOLONGAN ALLAH SWT.
2. SYAHID FISABILILLAH.
KAN MARVELLOUS TU…
TERUTAMANYA SAUDARA KHAIRY…
DEMO MUDA LAGI…
HANDSOME DAN KACAK…
YOU HAVE THE X-FACTOR BEB…
JOM SERTAI PAS…
PANGLIMA HUSAM PASTI MENGALU-ALUKAN KEDATANGAN SAUDARA…
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SEKALI LAGI…
AMBO MENYERU DAN MERAYU PADA DIRI AMBO SENDIRI…
DAN DENGAN KUASA ALLAH SWT DIRI PARA WARGA MALAYSIA SEKALIAN…
KITA SUDAH TIADA MASA!

TERKINI…
DI HADAPAN MATA KITA!

ALLAH SWT TELAH MENGIRIMKAN SEORANG NAKHODA…
TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT

DIKELILINGI PARA MASTERMIND BERKARISMA…
1. TOK GURU ABDUL HADI AWANG
2. MASTER LIM KIT SIANG
3. MAULANA KARPAL SINGH
4. SIFU ANWAR IBRAHIM
5. PROF. DR. RAMASAMY
6. TAIKO AZIZAN ABDUL RAZAK
7. TUAN LECTURER NASARUDIN MAT ISA

DIDOKONG PARA PERAJURIT KAMIKAZE…
1. PANGLIMA HUSAM MUSA
2. HUSTLER LIM GUAN ENG
3. PENDEKAR AZMIN ALI
4. MISS OF THE UNIVERSE TERESA KOK
5. DR. DZULKIFLY AHMAD
6. IR. KHALID SAMAD
7. THE LION GOBIND SINGH DEO

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR

HANYA JAUHARI MENGENAL MANIKAM!
KALAU GENTAR AKAN RISIKO USAH BICARA SOAL PERJUANGAN!
ANDAI KAIL PANJANG SEJENGKAL LAUTAN DALAM USAH DIDUGA!
JIKA TAKUT DILAMBUNG USAH BERUMAH DI TEPI PANTAI!

“TAK SAMA ORANG YANG TAHU DAN ORANG YANG TAK TAHU…”
“MUNGKIN YANG BAIK ITU SEBENARNYA TAK BAGUS BUAT KITA…ADAKALANYA YANG BURUK ITU MERUPAKAN YANG TERBAIK BUAT KITA…ADA HIKMAH TERSEMBUNYI!”

SURAH AL-INSYIRAH AYAT 5-6 KURANG LEBIH MEMBAWA PENGERTIAN…

“PADA SESUNGGUHNYA SETIAP BALIK KESUSAHAN ITU PASTI ADA KESENANGAN.”
“SESUNGGUHNYA DALAM SETIAP PERIT JERIH KEPAYAHAN AKAN ADA RAHMAT KEMENANGAN ABADI YANG TERSEMBUNYI.”

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SURAH AL-ISRAK AYAT 81 ALLAH SWT TELAH JAMIN KEMENANGAN KITA. BILA MANA DATANG KEBENARAN, PASTI AKAN HANCUR LULUH SEGALA KEBATILAN. DAN SESUNGGUHNYA YANG BATIL ITU CONFIRM AKAN HANCUR BERKECAI. ITU JANJI ALLAH SWT.
AYAT 7 SURAH MUHAMMAD S.A.W. ALLAH SWT TELAH JANJI AKAN JAGA KITA SELAGI MANA KITA MENEGAKKAN KALIMAH TAUHID DAN MENYOKONG MALAH ALLAH SWT AKAN MENEGUHKAN KEDUDUKAN KITA.
USAH TAKUT RISAU DAN GEMENTAR!!!

ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM…
ORANG YAHUDI CUMA TERKELIRU OLEH TALMUD/TORA…
ORANG NASRANI TERSILAP BUKA BIBLE…

ANDAI KATA ARIEL SHARON MEMBUKA TAURAT…
ANDAI KATA BARRACK HUSSEIN OBAMA MEMBUKA INJIL (MUNGKIN DAH BUKA KUT… CUMA BELIAU NAK MENYAMAR JE…MAYBE!!!)
MAKA MEREKA AKAN KEMBALI KEPADA MUKJIZAT AGUNG ALL TIME FAVOURITE…

AL-QURANUL KARIM…
AL-QURANUL KARIM…
AL-QURANUL KARIM…

AYAT 1-4 SURAH AL-BAQARAH TELAH MENEKANKAN KEPADA KITA PERI PENTINGNYA KITA PERCAYA PADA TAURAT DAN INJIL…
JADI KEPADA INSAN BERIKUT…
AMBO ADA TERBACA KAT NST…
KALAU TAK SILAP TUAN LEO MOGGIE…
KECEWA DENGAN KENYATAAN ENCIK ZAHID HAMIDI…
MAAFKANLAH ENCIK ZAHID HAMIDI TU…
ENCIK LEO MOGGIE…
TERUSKAN BERAMAL…
DENGAN KUASA ALLAH SWT…
SUATU HARI NANTI TAUFIQ HIDAYAH ALLAH SWT AKAN HADIR…

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

TINGGAL LAGI…
WAHAI PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM…
KUANTITI TAK PENTING…
CUMA KITA..

JANGAN FITNAH!
JANGAN ANGKUH!
JANGAN BURUK SANGKA!

DI DEPAN SETIAP MAKHLUK HANYALAH TAQWA LILLAHITAALA!
APA ITU TAQWA???
AMBO SENANGKAN CERITA…
KITA BOLEH ELABORATE TAQWA TO…
1. MERENDAH DIRI@TAWADDU’
2. SYUKUR@QANA’AH
3. WARA’@BERHATI-HATI
4. YAKIN SEPENUH PERCAYA YAKNI IMAN
TAQWA AKAN MEMBAWA KEPADA TARAF TAWAKKAL YAKNI DARJAT SUFI WALI ALLAH SWT…
BERSERAH BULAT-BULAT KEPADA ALLAH SWT…

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AYUH WAHAI WARGA MALAYSIA!!!
PERBETULKAN NIAT!
PERKEMASKAN TEKAD!!!
HANYA DENGAN ISLAM KITA KAN SELAMAT DAN AMAN DAMAI DUNIAWI DAN KAMPUNG AKHIRAT!

AT LAST BUT NOT LEAST…
PERLEMBAGAAB KITA ADALAH AL-QURANUL KARIM…

RUJUK AL-QURAN
RUJUK AL-QURAN
RUJUK AL-QURAN
SETINGGI MANA PUN ILMU KITA
SYEIKH APA PUN
MUFTI BESAR MANA PUN…

INGATLAH!

ALLAH SWT MAHA LUAS ILMU NYA
SEHEBAT MANA PUN KITA…
KALAU NAK DIBUAT BANDINGAN…
SETITIS AIR LAUT PUN TAK SAMPAI…

HATTA…
JUNJUNGAN BESAR S.A.W KEKASIH ALLAH SWT
MUHAMMAD BIN ABDULLAH
SENTIASA DIBERI PERINGATAN OLEH ALLAH SWT MELALUI AL-QURANUL KARIM…

INIKAN LAGI KITA…
SUBHANALLAH…
WALHAMDULILLAH…
LA ILAA HA ILLALLAAHU WALLAHUAKBAR!

NASTAGHFIRULLAHALAZIIM…..

MESTI RUJUK AL-QURANUL KARIM!
KENA RUJUK AL-QURANUL KARIM!
WAJIB RUJUK AL-QURANUL KARIM!

PEMIMPIN KAMIL ADALAH PILIHAN ALLAH SWT.

SESUNGGUHNYA…
KETERBUKAAN
UKHUWWAH YAKNI PERSAUDARAAN
DAN BERBEZA PANDANGAN
MERUPAKAN ANUGERAH AGUNG ALLAH SWT.

DENGAN ILMU..
KITA WAJIB BERDAKWAH SEIKHLAS HATI…
MOREOVER….

TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAK ALLAH SWT.

NUH A.S TAK TERDAYA MEMBAWA SAMA ISTERI DAN ANAK BAGINDA.
BAPA KITA, IBRAHIM A.S TAK MAMPU BERI HIDAYAH KEPADA AYAHANDA BAGINDA.
RASULULLAH S.A.W. AMAT DISAYANGI OLEH BAPA SAUDARA BAGINDA, ABI TALIB…

AMBO…
KALAU MEMBACA SIRAH JUNJUNGAN BESAR S.A.W.
PASTI AKAN MENANGIS MENGENANGKAN PENGORBANAN DAN SEMANGAT ABI TALIB…

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

WAHAI RASULULLAH S.A.W.
KAMI SAMBUNG PERJUANGAN MU
WALAU KAMI DICACI DAN DIHINA
TAPI KAMI TAK PERNAH KECEWA!

ALLAH SWT DAN RASULULLAH S.A.W. SEBAGAI PEMBELA!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SEGALA YANG BAIK ITU
ADALAH KURNIAAN AGUNG PEMILIK SEKALIAN ALAM.
YANG BURUK ITU KELEMAHAN AMBO.
NAMUN HAKIKAT NYA SEMUA DARIPADA ALLAH SWT.
RASULULLAH dalam mengenangmu
Kami susuri lembaran sirah mu
Pahit getir perjuanganmu
Membawa cahaya kebenaran…

ENGKAU taburkan pengorbananmu
Untuk umatmu yang tercinta
Biar terpaksa tempuh derita
Cekalnya hatimu menempuh ranjaunya…


Tak terjangkau tinggi pekertimu
Tidak tergambar indahnya akhlakmu
Takkan terbalas segala jasamu
Sesungguhnya engkau Rasul mulia

Tabahnya hatimu menempuh dugaan
Mengajar erti kesabaran; Menjulang panji kemenangan
Terukir namamu di dalam AL QURAN

RASULULLAH … kami umatmu
Walau tak pernah melihat wajahmu
Kami cuba mengingatimu
Dan kami cuba mengamal SUNNAH mu…..

Kami sambung perjuanganmu
Walau kami dicaci dihina
Tapi kami tak pernah kecewa
ALLAH dan RASUL sebagai pembela!!!

RENUNGI BERSAMA SURAH FUSSILAT (41:33)

“SIAPAKAH YANG LEBIH BAIK PERKATAANNYA DARIPADA MENYERU KEPADA ALLAH SWT. DAN BERAMAL SOLEH. DAN MENGAKU BAHAWASANYA DIA DI KALANGAN ORANG MUSLIMIN.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT
TEPUNG JANGAN TERABUR.
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM.
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
…BERJUANG MEMANG PAHIT…..
KERANA…
SYURGA ITU MANIS…!!!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!


WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR!
INSYA ALLAH.

Naruto Sensei said...

perompak harta rakyat My Fren

Memang mencengkam cerita perompak tu ha ha ...Kisah sedih 1 Malaysia
yang tak sudah2 di tipu...

Syabas dan Tahniah saya ucapkan!!

Ingatlah apabila sesuatu bangsa itu memerintah bangsa itu juga menjadi semakin kuat bukan menjadi semakin lemah...

Ingatlah dibawah pemerintahan UMNO selama 51 tahun ini bangsa kita semakin lemah dan hilang identitinya...sedangkan bangsa lain sudah jauh meninggalkan kita..!! kenapa ?!! sebab sikap kita yang taksub kepada UMNO sehingga sanggup mengatakan UMNO sajalah Parti yang boleh membela kita...

Sedangkan kita semua lupa setiap hari Allahswt lah yang membela nasib kita.. Andaikata tanpa belas kasihan Allah swt, sudah lama kita ditimpakan berbagai malapetaka.. Jadi UMNO jangan sombong sangat..
Rakyat semakin meluat dengan anda,
Dan Alllah melihat segala perancangan anda...

Wassalam...

perompak harta rakyat said...

Terima kasih Naruto Sensei rakan seperjuangan ku, banyak yang dapat saya belajar dari saudara bagaimana mematahkan auta dari pihak pencacai dan jawapan yang saudara berikan semuanya nampak mapan dan berisi.

Adi Satria said...

Naruto...Perompak....dan Kuncu-Kuncunya

Selagi Fakatan Rioters tak dapat majoriti kerusi DUN Perak....tak payah nak putar belit macam ular daa

Kau belit macam manapun hakikat tetap hakikat...

Majoriti DUN berpihak kepada BN
BN/UMNO cool jer...

Korang buat lah cerita apa pun....
Gunalah perkataan rakyat perak dah bersuara....

Hakikatnya kerusi DUN korang minoriti jer...kehhh...kehhh...kehhh

Tak payah banyak putar alam....semejak kawan dengan kapal singh tu bukan main belit lagi cerita....

Tunggu jer PRU 13....keh...kehhh...kehh

Terimalah HAKIKAT

Adi Satria said...

Asy_Mok_ambo

Dalam cerita kau tu ada tak masukkan watak karpal singh, Kit Siang, Hindraf dan kuncu-kuncunya?

Ceritalah bagaimana PAS dan musuh Islam bergabung nak memusnahkan kemakmuran dan keamanan Malaysia...baru sedap sikit baca...
kehh...kehhh...kehhh

Naruto Sensei said...

Wolf

Sudah2 la... yang sering berbelit tu anda dan puak2 anda... nak cari jalan penyelesaian konon tetapi takut nak bertarung di Pilihanraya..

Kenyataan yang takkan dapat anda semua nafikan sekarang ini satu Malaysia dah tahu anda dan Parti anda Penakut...

Pergilah mana pun hatta tanyalah sahabat parti komponen anda.. semua gelarkan UMNO penakut.....

Yang berbelit2 semua dah tahu UMNO saja..27 kerusi pergi tanya pakar undang2 mana pun bagitahu kerusi tu tak cukup untuk tubuh kerajaan .. walaupun kerajaan simple majoriti ada faham...

Anda belit macam manapun hakikat tetap hakikat...UMNO memang penakut sampai hari ini calon DUN Penanti pun tak diumumkan lagi...Dah jelas tu nak nafikan lagi...suka hati kamu la labuuu!!

BN/UMNO cool jer...ha ha ha sampai guna Polis dalam DUN Perak tu cool ke..? Kenapa nak bawa masuk Polis dalam dewan tu..? ooo!! takut nak berhadapan dengan ADUN Pakatan Rakyat ke? ha ha ha ......

Tu lah Pemimpin UMNO banyak sangat Mamak dari Mahathir sampailah ke Zambry, sebab tu anda berperangai seperti filem tamil asyik berbelit je jalan cerita ... itu pun nak mengaku melayu, padahal tak sedar mamak yang sedang menguasai UMNO hi hi hi geli saya mamak mengaku melayu...kena tipu la anda labuu..

Sedar lah... UMNO sekarang bukan semua melayu beb sekarang Bajau pun ada, Iban pun ada mengaku melayu tu.. hai la melayu kenapa lah tak sedar diri...

Kami PAS tak kira bangsa asal Islam ... Yang Penting Islam .. bukan macam UMNO cakap berapi2 Islam tapi tolak hukum Islam, samalah taraf kamu tu seperti musuh Islam ibarat Api dalam sekam ataupun Gunting dalam lipatan...

Anda kata begini kan:

Tunggu jer PRU 13....keh...kehhh...kehh

Saya jawab begini ha,, baca baik2... Kami PR memang tak sabar nak tunggu PRU 13 kalau boleh atau kalau Najib berani tak payah
tunggu2 bubarkan Parlimen sekarang juga...ini cabaran saya..Mari kita lihat siapa yang kena nanti..ha amacam ada berani Dato Najib..?

Sila tanya bik mama bila tarikhnya kita orang ready je.. Macam ni baru boleh kata BN cool ha ha ha ... kalau tak BN haru biru ataupun lebih tepat dengan perkembangan semasa, ini slogannya..

BN SATU MALAYSIA TAHU UMNO PENGECUT!!

Ha ha ha cool2 jangan panggil sultan Natang pulak nanti kalau Sultan nak bubarkan DUN...

Wassalam..

Naruto Sensei said...

Wolf

Lagi satulah saya nak tanya anda yang dok melalak kat sini pasal UMNOBN power sangat ni..

Rasa2 andalah kan kalau berlaku PRK Perak setelah DUN dibubarkan nanti boleh ke BN menang dan tubuh kerajaan?

Senang je soalan tu kan ok esok saya nantikan jawapannya, jangan macam semalam sudahlah.. muncul2, topik yang sama je melalak lagi... ha ha ha ..jangan lupa soalan senang ni...

Wassalam...

KEMBARA said...

anda rasa PAS sesuai ke nk bgabung dgn parti pengkhianat mcm UMNO ni?waktu susah bkn main nk bgabung konon..wktu dh selesa nnti hbs sumer pemimpin PAS ko campak dlm ISA!!!
hati2 PAS..bkn mnyuruh anda mmusuhi UMNo..cuma bhati2..

jgn igt UMNO shj parti melayu dan PAS msti bgabung utk selamatkan org melayu..knape xsuruh je UMNO msuk PAS klu nk jaga org melayu..?

igt PAS..org yg bijak xkan msuk ke lubang yg sama 2 kali..bkn yg HAQ pergi kpd yg BATIL..tp yg BATIL msti pergi kpd yg HAQ..

Naruto Sensei said...

Topeng Perak My Fren

Saya menyokong Penuh usul anda.. Jika UMNO nak perjuangkan Islam dan Melayu eloklah masuk kedalam PAS sebab macam mana nak perjuangkan Islam jika dalam UMNO sendiri menolak hukum-hakam agama Islam..

Tetapi jika nak perjuangkan kebangsaan sahaja eloklah duduk sahaja didalam UMNO sebab sifat UMNO dari dulu sehingga kini sememangnya bersifat perkauman..


Wassalam..

jaam said...

Kesan politik wang dalam PAS sudah menjerat PAS. PAS tersungkur kerana kebodohan sendiri. Tanyalah penyokong mereka apa yang mereka mahukan. “PAS harus bertaubat” seperti mana laungan Karpal Singh dulu mencaci Anwar Ibrahim “Anwar Harus Bertaubat”.

Tapi itulah Nizar Tri * seriuskah dia membela nasib rakyat.? Atau lebih serius membela kroni DAP yang mendesak berkali-kali. Nizar Tri * benar sudah hilang keimanannya.

Usahlah mulakan bicara dengan WAMANKARU WAMANKARULLAH..jijik benar yang mendengar dibawah.

Berterusanlah bersikap seperti ini, PAS juga yang rugi. DAP dan PKR ketawa terbahak-bahak melihat ngomelan PAS yang saban hari samakin sawan.

Begitulah bila sifat keimanan dikikis sedikit demi sedikit, Nizar Tri * menjadi alpa, takbur, sombong, bongkak dan riak kononnya beliau sementalah benar dan pihak lawan selalunya salah dan kotor. Pandangan matanya sakit bila melihat UMNO saudara sesama Islam tetapi mengalirkan air mata bersama pakatan palong DAP yang sudah terang lagi bersuluh menggunakan PAS dan membuang terus perjuangan negara Islam untuk selamanya.

jaam said...

AWAS DAN BERHATI2LAH RAKYAT SEMUA TERUTAMA RAKYAT PERAK!

KOMUNIS ALAF BARU DAH MENJELMA DAN MENGANAS SEKARANG INI.

Naruto Sensei said...

Sukahati andalah labuuu!!! tanggung banyak nanti senang nak smash... ha ha ha ...entah faham entah kan tidak.. dah kena sound dulu salah ejaan terus hilang dah jawi ha ha ..

MelayuUMNO..MelayuUMNO... Alahai..

Naruto Sensei said...

Pergilah melalak kat Perak nun ha ha ha .... sana ramai rakyat Perak tengah panas tu silap2 kena pelangkung dengan depa orang nak bubar DUN dia tak habis2 cite bintang 3... Yang suka bintang ni BN je sebab tu RTM buat rancangan ala2 maksiat Bintang RTM warkakakkak.... Sama la tu adik beradik jula juli si bintang 3... ha ha ha lembut2...

jaam said...

KUALA LUMPUR 14 Mei - "Perkara ini amat serius, kena buktikan kalau memang wujud. Jika tidak ia akan menjadi fitnah kepada parti."

Itu reaksi Ahli Majlis Syura Pas, Ahmad Awang ketika diminta mengulas gejala politik hadiah yang dikatakan berleluasa dan semakin ketara dalam parti tersebut menjelang pemilihan Jun ini.

Tegas beliau, perkara negatif sebegitu langsung tidak berlaku dalam Pas dan ia tidak boleh disamakan dengan apa yang menyerang UMNO.

"Sepanjang menyertai Pas, saya langsung tidak pernah mengetahui atau mendengarnya dan ia memang tidak berlaku. Walau tersembunyi sekali pun setiap perkara jahat akan terdedah juga. Tetapi masalahnya saya tidak pernah dengar.

"Saya bukannya hanya duduk di atas tetapi turut bersama dengan ahli termasuk merasmikan mesyuarat-mesyuarat cawangan dan kawasan dan ia memang tidak berlaku. Apabila Datuk Mohamed Daud Iraqi (Ketua Dewan Ulama Pas) yang dedah, pergilah tanya dan minta bukti daripada beliau.


!!! Hai melenting nampak. Macam ya aje. Kalau tak ye, takkan melenting. Sebelum kata tak berlaku siasat dahulu. Bukannya ahli kokak yang dedahkan. Mohamad Daud tu pemimpin kanan PAS juga. Ulamak lagi. Takkan ulamak fitnah kot.



2. Bila ke pada badan sendiri , cepat aje nak sorok. Takkan nak keluar fatwa katakan itu sedekah. Kalau Ahmad Awang tak tahu rasuah dalam PAS berlaku , maknannya ketua kayu le namanya. Jadi ketua ni kita kena memantau bukan mema***t ustat. Haram.



3. Jangan cepat nafikan. Jangan sorokkan. Bab duit, perempuan.......pada semua spesisi yang bernama manusia ni sama aje. Yang belum terlibat dengannya bukan baik cuma belum diuji oleh Allah. Yang dah diuji dan berjaya dalam ujian bagus le. Tetapi Apandi Ali bekas MP Jeli dulu pun makan duit haram juga ( tuntutan palsu dengan seorang YB lagi ) . Dua-dua kena tuduh di mahkamah. Tak rasuah ke wahai Ustat Ahmad Awang.



4. Buang serban kejab. Buka mata luas-luas. Pakai robotik eyes yang boleh lihat 3 dimensi. Itu baru pemimpin. Kalau tak ada yang mata robotik, pinjam aje mata iguana. Boleh tengok 360 darjah......he he he he .....



5. Suda-sudah le. Sama aje. Jangan nak mengata orang.

6. Aparaaaaaaaaa!

Tok Pambu said...

Sekarang pencacai2 UMNO jangan sebok cerita hal orang lain.

Perbetulkan sahaja BN/UMNO yang sangat kecoh itu.

TPM kata masa sudah suntuk cuma ada lebih kurang dua tahun sahaja untuk pulihkan BN/UMNO.

Jika gagal dipulihkan dalam masa dua tahun, BN/UMNO akan berkubur pada PRU13 nanti.

perompak harta rakyat said...

jaam said...

KUALA LUMPUR 14 Mei - "Perkara ini amat serius, kena buktikan kalau memang wujud. Jika tidak ia akan menjadi fitnah kepada parti."


---------------------------------

jaam..jaamm..jaammm..ban taikkkk!!!
dah bersuara...

Bau najis yang keluar dari mulut jaamBAN TAIK amat meloyakan tekak. Bukan sahaja manusia saje yang nak termuntah, malah makhluk lain seperti serigala sesat atau dalam bahasa penjajahnya WOLF pun boleh loya bak wanita hamil 9 bulan.

Inilah indahnya umno... kalau kencing berak kat laman Pro PR dapat duit dari penjajah yang korup. Lebih indah lagi kalau upah yang diperoleh itu hasil dari keringat nelayan dan peneroka felda yang miskin.....

Naruto Sensei said...

lembut...

Mana sama nya..? kalau kita tanya balik buat tak tahu samalah dengan fitnah tu... hai alah lagi pun tak dilapurkan pun malah PAS kosisten mengambil tindakan pada Yang terlibat maknanya PAS beranilah tak kira sapa pun..

Umno berani tak ambil tindakan pada KM melaka dan Khairy ha ha ha.. seronoknya UMNO.. menyibuk bila PAS nak bersidangnye.. bolehlah bikin fitnah banyak2 walaupun sumbernya dari yang diragui...

Bezalah dengan Pemilihan UMNO yang terang2an sedunia tahu 1000 lapuran.. mana pegi eh eh !! hilang.. ha ha ha ..

----------------------------------
Jaam said

Saya bukannya hanya duduk di atas tetapi turut bersama dengan ahli termasuk merasmikan mesyuarat-mesyuarat cawangan dan kawasan dan ia memang tidak berlaku. Apabila Datuk Mohamed Daud Iraqi (Ketua Dewan Ulama Pas) yang dedah, pergilah tanya dan minta bukti daripada beliau.


!!! Hai melenting nampak. Macam ya aje. Kalau tak ye, takkan melenting.

----------------------------- Naruto Answer..

Hanya bersandarkan kenyataan tu terus je cakap melenting!! ha ha ha.. mana punya guru bahasa dia ni belajar..? Tu lah sibuk dengan bahasa Inggeris sampai dah tak reti nada bahasa sendiri..

Anda ada dengar ke nada dia bercakap sampai boleh anda katakan itu melenting? Lagi teruk anda punya fitnah dari wartawan tu ye lahaulawalla..


Betullah tu kenapa ditanya kepada dia pulak sedangkan yang mendedah isu tersebut orang lain..

Nampaknya ini adalah salah satu usaha wartawan tersebut yang berniat jahat untuk melaga2 kan orang lain.. biasalah wartawan lebih2 lagi kalau utusan Meloya yang buat.

Sedangkan sampai hari ini pun takde pulak laporan politik wangnya, yang ada puak2 UMNO yang lebih kecoh dari ahli PAS sendiri..

Bengap apa kamu ni.? saya ahli PAS dan sentiasa memantau perjalanan sidang itu, jadi tak perlulah nak menabur fitnah disini...Sebab tu saya malas nak komen kenyataan copypaste anda tetapi anda kurang faham rupanya... ha ha ha ...

Ubah2 lah taktik tu hal Perak tak settle lagi jangan dok kalut nak jaga Politik PAS kalau anda sendiri tak mahu bersama perjuangan PAS jadi apa maknanya anda melalak?

Kalau nak melalak masuk dulu dalam PAS sebab ianya didengari tapi kalau anda UMNO. Payahlah orang nak percaya pasal UMNO ni selalu sangat suka tipu rakyat tu yang orang tak percaya dah....Majoriti rakyat pun tau dah auta UMNO..ha ha ...

Teringat dulu masa Pemilihan UMNO depa kata PAS jangan campur urusan Parti UMNO.. hek..eleh berlagak konon.Sekarang siapa yang sibuk2 dok jaga tepi kain orang berlebih2 ni...? ha ha ..bukan jaga lagi, masuk terus dalam kain tu ..!!ha ha ha ...Memang tak senonoh UMNO ni..masuk dalam kain orang he he..


Alahai Melayu UMNO layu jadinya...

Naruto Sensei said...

perompak harta rakyat my fren

CANTEKKK!!! SYABAS!! Memang busuk kat sini tadi.. ha ha ha ..

Adi Satria said...

Nampaknya ada orang tak dapat terima hakikat...kehhh...kehhh...kehh

Ada ke nak suruh PM bubarkan parlimen?... nampak sgt akal tak panjang...setakat nak buktikan pada Naruto...kehh..kehhh...kehhh.

UMNO/BN cool jer...sebabnya

masa dalam mesyurat DUN Perak baru-baru ni...ada ke patut....
ADUN Fakatan Rioters sebut perkataan lanc*u dalam dalam dewan tu....tak patut...kehh...kehh..kehh

Bukan sorang yang cakap tapi semua ADUN tak sunat yang Naruto sokong tu...kehh...kehhh..kehhh.

Cakap perkataan tu bukan sekali tapi berkali-kali....kehh...kehh.kehhh

Kalau marah sangat pun jangan ler sampai sebut perkataan tu. Nasib baik tak de jalanraya dalam dewan tu... kalau tak habis penuh jalanraya diaorang ni baring...kehh...kehhh..kehhh

Tak gitu Naruto....kehh..kehh..kehh

S'man said...

Bersemangat mengikut Siasah. Naruto Sensei teruskan usaha.

Naruto Sensei said...

Alahai nak menipu pulak walhal Zamry mencarut anda tak nampak pula hai la labuuu!!! malas saya nak cerita video berlambak kat youtube tengoklah sendiri..

Yang Islam mencarut diam yang cina mencarut marah Apa punya ajaran anda guna nih... cerita banyak pun tak guna soalan saya tu jawab .. jangan nak dok putar alam lagi ...beli sana belit sini keluar2 cerita tu jugak...ha ha ha BN bukan cool buat2 berlakon cool dalam hati goyang nak Pilihanraya ... ha ha ha ..

Bah Lontok said...

YB Nizar baik, YB Zambry pun baik orang nya.
Cuma beza politik saja yang berlainan.

Kedua2 nya melayu dan islam pula.

Bah akan sokong siapa saja perintah Perak asalkan melayu.

Tidak baik kalau bergaduh sama melayu dalam politik. Bangsa cina dan india akan pandang rendah kita.

Cuba lihat ada cina gaduh sama cina atau india sama india dalam politik. Mereka sudah bersatu dalam DAP. Sekarang mereka tunggu melayu hancur gaduh sama sendiri.

Melayu jangan jadi tidak bijak, bersatulah untuk kuatkan perpaduan bangsa melayu.

Naruto Sensei said...

Ha ha ha UMNO bernasib baik sahaja kalau Sultan Bubar DUN nanti jangan semak kiri kanan jalan dengan kain rentang UMNO yang panggil Sultan Natang cukuplah ha ha ha ...tak gitu Wolf.. Maklumlah UMNO ni bermusim..

Musim baik, baiklah dia. Kena musim tak baik, baru keluar rupa buruk dia ha ha ha ... Jaga2 pengedar kain jangan bagi UMNO dok pulun beli lebih2 nanti naik pulak harganya menyusahkan rakyat pulak nanti!! ha ha ha ...tak gitu..serigala.. ha ha ha ...

Adi Satria said...

Naruto...ohh...Naruto...

tapi ada satu yang saya pasti ADUN BN tak buat iaitu....

Berdiri atas meja....kehh..kehh..kehh
Tak puas berdiri atas meja agaknya masa kat sekolah dulu agaknyer...
kehh..kehh..kehhh...

opsss terlupa plak.....ada satu lagi bukan budaya BN/UMNO....

Baring atas jalanraya....kehh..kehh..kehh

Naruto Sensei said...

Bah Lontok

Salam ? kisah yang lalu dapat dibuang maaf jika tersalah bahasa..

Berkenaan dengan cadangan Bah Lontok saya sokong.. tetapi macam mana saya nak bersatu jika saya yang beragama Islam mesti mengikut Parti yang tak mahu kepada Islam ..? Walaupun dianya melayu..

Bukankah itu menderhaka kepada Allah saya tak mahu begitu.. saya hanya mahu menyokong Parti yang nak kepada hukum Islam ini adalah Prinsip saya dan saya rasa majoriti ahli Pas juga akan berpendapat sedemikian...

Sepatutnya UMNO berubah kearah Islam..! nak tunggu apa lagi kuasa dah ditangan.. ?kenapa nak bertangguh lagi..? sedangkan Nik Aziz dah berkali tawarkan akan masuk UMNO dan bubar PAS jika UMNO
Mengikut Al-Quran dan Sunnah..

Kenapa sampai sekarang UMNO menolak tawaran ini..? Bagaimana boleh bersatu kalau hukum Islam pun kita tolak ketepi..?

Jadi fikir2 kan lah siapakah dalam hal ini yang Ikhlas kepada perpaduan, sedangkan tawaran yang PAS berikan berkali2 tidak bersahut...

Wassalam..

Naruto Sensei said...

Setakat Berdiri je macam mana ADUN BN yang pecahkan Pasu tu...? Campak buku peraturan dewan lagi tak hormat peraturan.. tumbuk dan pijak orang lagi ganster ...oooi jangan salah video tengok, yang real punya ADUNIslam BN sendiri Mencarut2 bagai nak rak betul2 depan kamera apahal..tak nampak ..?lagi terukk...

BN pakai polis dalam Dewan yang mulia tu, siap bawa pistol lagi biadap tu.. agak2 nak tembak siapa tu maklumlah Bloger UMNO kan pernah ugut nak tembak Hj Nizar lagi Penjenayah tu...

Alah setakat benda kecik ni pun nak jadi isu yang menyemak kan kepala kalau dah baik sangat bubar je DUN tak payah nak cerita
malalut2.. senang rakyat pun
percaya depa akan kata

"oohh BN baik dia taknak gaduh2 serah kat rakyat mandat biar rakyat pilih sendiri baik BN ni"

Tapi bila taknak bubar DUN apakata rakyat .. " dah tahu kerajaan yang ada sekarang tak kukuh dok pertahan apa lagi..? serahla balik mandat tu kat rakyat ooiii.. BN ni tak hormat rakyat lah main rampas2 kuasa saja..takut PRK ke BN oooi"

Itulah yang akan rakyat kata kat BN...

Ha tulah pro dan kontranya anda tahu tak bila BN berkeras tak nak bubarkan DUN Perak.. Tak percaya selidik dan kaji ramai dah suarakannya malah NTV7 sendiri buktikannya...

Firdaus AMK PKR said...

Dari gaya penulisan anda Wolf n Jaam(Ban)..
penuliasan anda berbaur politik perkauman..
kita dah melangkaui atau melepasi ulangtahun peristiwa hitam 13mei..
semoga tiada lagi rakyat yang bersikap seperti mangkuk 2 ekor ni..
sikap beginilah boleh memecah belahkan perpaduan kaum..
dan sekarang Ketua C4 mereka pula melaung slogan yang milik slogan Kami PR `Satu Malaysia`

p/s..: Dah tak tahu malu dan ambil tindakan terdesak meniru Slogan pihak lawan..xmalu ke..Altantuya?

Firdaus AMK PKR said...

Kepada Uncle Nano...

Apa2 andaian anda terhadap saya adalah salah sama sekali..sila rujuk balik tulisan anda mengenai saya..
untuk pengetahuan anda saya adalah
Setiausaha Ketua AMK PKR Bahagian Sembrong..
dan juga merangkap Exco AMk Pkr Johor!

pada pandangan hemah saudara..mengikut jawatan yang saya pegang..adakah saya budak baru atau orang yang baru join PKR?
saya dangkal andaian anda!
masakan saya pegang jawatan ini?
sedikit duit pun kami xdapat..
kerana parti kami berjuang dengan IKHLAS!

Bah Lontok said...

Bah heran juga mengapa PAS boleh sokong DAP sedangkan ianya sah tidak sokong islam.

Mengapa PAS tidak boleh sokong UMNO, sedangkan UMNO itu 100% melayu dan islam - sama bangsa sama agama.

Kalau UMNO buat kenduri, PAS makan; kalau PAS buat kenduri UMNO makan juga. Tapi kalau cina DAP buat kenduri potong babi apa macam, PAS boleh makan ka?

Kalau melayu PAS mati ada melayu UMNO itu baca doa atas kubur PAS, Kalau melayu UMNO mati pin ada melayu PAS sama2 baca doa atas kubur melayu UMNO.

Tapi kalau cina DAP mati, ada melayu PAS baca doa atas kubur cina DAP atau kalau melayu PAS mati, ada cina bacakan doa atas kubur melayu PAS?

PAS kena fikir, mana yang lebih diutamakan - melayu UMNO atau cina DAP?

Firdaus AMK PKR said...

Kepada Uncle Nano..

xperasan kah?
anda seperti mendambakan diri anda?
ceh mengaku hensem...
perasan atau perahsantan?
saya bukan mahu menyorok..cukuplah saya berjuang dengan keikhlasan,ideologi,fakta dan berhujah benar!
bukan dengan paras RUPA!
Paham Uncle? (Uncle Saiful Bukhari ke ni?)

anda boleh view myspace saya..
saya tak menyorok..
saya asingkan 3 dunia saya..
POLITIK
MUZIK
KERJA

tidak mahu seperti anda..
apa kata orang..
(Mahu Placing Ka?)

haiya!

Firdaus AMK PKR said...

Begitu kolot andaian dan pandangan anda Bah Lontok..
begitu jauh tersasar,,..
walaupun hanya bidalan atau perumpamaan..
tapi ia dah melampau batas perkauman.
anda kena faham bekerjasama dari segi apa aspek ape..yang anda mengarut ke aspek kenduri,kubur,bacaan doa..
apekehei!

p/S:belajar dari sejarah `Kedatangan Laksamana Cheng Ho ke Melaka!`
Anda Akan Faham~
Baca dulu serah itu dan anda boleh ulas atau patah hujah saya atau boleh berdiam diri terus lagi baik kerana xlah membuka kejahilan dalam diri anda sendiri wahai saudaraku..

PAPA GOMO said...

KHAS BUAT RAKYAT PERAK BAGI MENGETAHU KEBENARAN DI SEBALIK TABIR APA YANG BERLAKU SEMASA PEMERINTAHAN NIZAR BINTANG TIGA INI

http://gomo-no1.blogspot.com/2009/05/apa-berlaku-semasa-nizar-bintang-tiga.html

RAKYAT PERLU KETAHUI KEBENARANNYA

Bah Lontok said...

Bah 'orang asli' yang memang tergulung kaum yang tidak bijak. Berbahasa pun kurang baik jauh sekali bijak berbahas seperti melayu yang 'tidak asli'.

Apa yang bah nak perkatakan cuma mukin pendapat bodoh dari seorang asli sahaja.

Bah ada dapat tahu dalam sesebuah keluarga melayu islam ada yang sokong PAS, ada yang sokong UMNO dan ada yang sokong PKR.

Dalam keluarga mereka boleh bersatu, tetapi dalam pentadbiran negara melayu islam tidak boleh bersatu, mengapa?

Ini sangat merugikan bangsa melayu.

Sedangkan cina dan india sudah bersatu dalam DAP.

Tok Pambu said...

Sdr Firdaus AMK PKR, anda kena sedar bahawa anda berasal dari UMNO seperti nala berasal dari MIC.

Asal usul kita pun kurang baik sangat. Nala sangat tidak bersetuju cara anda berhujah dengan Bah Lontok.

Itu cuma pendapat nya sahaja. Apa yang perlu kita kena cuma memberikan pendapat kita pula, bukan rendahkan cara dia berhujah.

Atuk Banjar Masin said...

Sdr Firdaus AMK PKR, Toh faham bahawa kemenangan banyak kerusi oleh PKR pada PRU12 yang lepas kerana sokongan kaum cina dan india.

Tahukan anda bahawa mereka ada agenda tersendiri untuk menyokong PAS dan PKR. PAS dan PKR harus sedar bahawa sokongan mereka tidak ikhlas samasekali.

Tok sangat respek terhadap Bah Lontok. Cara dia berhujah nyata nampak lebih bernas dan matang dari cara anda berhujah.

Tahukah anda siapa sebenarnya yang menyebabkan kerajaan PAS di Perak runtuh? - Jawapan nya: Dua ekor beruk PKR melompat keluar masuk BN.

Itu saja, jangan salah kan orang lain, salahkan PKR itu sahaja. PKR lah yang jadi sebab keruntuhan kerajaan PAS di Perak.

Adi Satria said...

Aku takyah dengar cakap kau GOMO...
Aku dah tahu siKuda Kayu tu adalah boneka...X malu nak jadi MB dengan kerusi DUN 5 jer.

Apa guna jadi MB kalau takde kuasa dalam mesyuarat exco...mesti kena tunggang punya...

Aku cadangkan untuk negeri Perak ni PAS keluar Fakatan Rioters dan bergabung dengan BN untuk kebaikan semua.

Jangan bagi can sama itu cina bukit...sekali kau beri...sampai naik kepala dia pijaknya...

Bukti sudah ada pada kuda kayu tu...

bagi tanah pada orang cina dan melayu konon...itu semua hanya nak kaburi puak-puak yang tak suka BN.

Aku heran sangat melayu masih sokong DAP ni...aku tak faham kenapa masih tak nampak. Sokong PAS ok tapi jangan sampai gadaikan segala-galanya untuk capai matlamat kalahkan BN.

Nanti bila dah mati dalam kubur baru tau..kena soal kenapa kau sokong DAP.

Naruto Sensei said...

Bah lontok

Saya terharu kata anda yang mengaku sebagai Orang Asli
Tetapi dalam hal ini PAS sudah menegaskan Prinsip Islamnya..

Cuba Bah Lontok Perhatikan sekeliling sekarang ini..Apakah keruntuhan Moral yang berlaku dalam Masyarakat kita semakin berkurangan..?

Saya juga ingin Melayu bersatu Padu tetapi biarlah asas Melayu itu adalah Islam... Sejarah membuktikan bangsa Melayu terkenal semasa menjunjung tinggi Islam dalam Peradabannya..

Tetapi kerana munculnya Mahluk yang bertopengkan manusia ini yang menjadikan bangsa kita di hina apabila meresapka fikiran yang menjauhi agama Islam itu sendiri...

Memanglah kita akan makan kenduri atau kendara bersama orang UMNO malah takkan pula nak makan babi dalam kenduri DAP. samalah UMNO juga takkan nak menjamah babi yang MCA hidangkan tetapi kita bermuafakat hormat menghormati tak kira kaum..!mereka pun tahu menghormati kita pernah kah merka hidangkan Babi kepada kita apabila
kita datang ke Majlisnya..? tak pernah bukan..

Sebaliknya kita yang Islam menyembelih dan melapah lembu secara terbuka pula sedangkan kita tahu mereka menggangap haiwan yang kita sembelih itu mulia bagi Agama mereka, Apakah perasaan mereka..? kita pun tak pernah ambil peduli kerana kita rasa kita tak perlu menjaga sensitiviti mereka.. bukankah sombong kita ini..?

Sedangkan Ada sesetengah Ulamak berpendapat jika kita menyembelih lembu haruslah secara tertutup untuk menjaga hati dan perasaan penganut agama hindu yang memuliakan haiwan itu..

Dalam masa yang sama kita marah jika tulang babi di temui merata2 tempat, apatah lagi kalau mereka memyembelihnya secara terbuka pula dihadapan kita, mahu ada yang cabut keris..!! Atas dasar itulah kita sepatutnya memahami budaya mereka dan begitu juga dengan mereka memahami kita, barulah kita saling memahami dan menghormati...

Bukankah UMNO sendiri yang memberikan mereka IC dahulu? jadi jangan kita bersikap sombong kepada mereka kerana kejayaan Negara ini juga tak boleh kita nafikan ada sumbangan mereka juga..
terimalah seadanya sebagai bangsa Malaysia...

UMNO hanya mahu bersatu apabila mereka dalam keadaan tenat, kenapa semasa mereka menang besar dahulu pada PRU 2004 mereka langsung tidak memandang kepada kami..?
Malah menindas kami, merobohkan surau dan masjid kami bukankah sifat Zalim tu?

Bolehkah kami bersubahat menerima dan menelan sahaja apa yang UMNO lakukan terhadap Agama dan bangsa kita sendiri..

Jadi kami sebenarnya tak keberatan bersatu asalkan tawaran yang dah lama kami beri disambut UMNO kerana dengan itu barulah kami yakin yang UMNO benar2 mahu berubah..Ikut Al-Quran dan Sunnah.

Kita lihat dalam kisah Nabi Noh pun ada keluarga sendiri yang tak mahu kepada kebenaran.. Malah menolak pula ajakan Nabi Noh sehingga mereka ditimpa bala..Jadi Bah Lontok jangan hairan jika zaman ini lebih teruk lagi dari apa yang terjadi di masa lalu...

Pokok pangkalnya hati masing2 jika ikhlas mahukan Islam maka berubah lah kami akan menyertai UMNO..?

Wassalam..

Naruto Sensei said...

Wolf said

Nanti bila dah mati dalam kubur baru tau..kena soal kenapa kau sokong DAP.

-----------------------------------

ha ha ha..! baik punya ayat anda ye semakin hari semakin hilang kewarasan hujah anda yang baik pada mulanya...

Apa yang melalut sangat nih..kalau sokong BN pun yang terang2an Menolak Islam malah menghina dan memperlekehkan Islam boleh jawap ke?

ha ha ha.... Bicara anda pun semakin tak beradab dan bersopan malah seperti mahu mengundang pergaduhan kaum..? sudah la tu kalau Nabi sendiri tak anggap umat kalau bersikap perkauman boleh ke anda jawab nanti di kubur...?

Sudah la isu itu2, tak habis2, macam ni sampai bila pun tak selesai kes Perak ni...Nak tahu Melayu sokong tak sokong UMNO senang je Bubar DUN lepas pilihanraya kita tahulah melayu sokong siapa ?

Ha..! kan senang dari pada melalak isu yang sama tak henti2 sedangkan orang dah bersilih ganti tukar tajuk...malah soalan saya pun tak berjawab.. jangan rendahkan martabat anda.. sebab semakin anda komen mengenai isu perkauman,semakin buruk saya melihatnya..

Wassalam..

Adi Satria said...

Naruto...oh...naruto

kenapa la kau rendahkan Islam supaya sama taraf dengan hindu dan buddha.

Agama Islam tak leh sama taraf dengan agama lain.

Naruto...bukan semua cina tak makan lembu...majoriti cina bukan saja makan lembu dan bab*... malah menatang menatang lain pun diaorang baham. Monyet hidup pun diaorang ni sedut otaknya.

kau pikir diaorang ni ada fikir pasal sensitiviti umat islam ke yang kau sibuk nak jaga hati diaorang ni.

Habis semua ayam yg jual kat pasar tu x disembelih betul dan dijual pada orang islam. Dioarang ni hanya pikir duit jer....diaorang tak peduli pun sensitiviti orang islam.

Tak sedar ke??? kehh..kehh..kehh

anonymous said...

15 May 2009
BONGKAR : Hakim Mahkamah Rayuan tempohari adalah 'correct..correct.. correct '

Terbongkar : Hakim Mahkamah Rayuan Kes MB Perak Adalah Lantikan Linggam
Hakim Mahkamah Rayuan Kes MB Perak Adalah Lantikan Linggam

Patutlah tak sampai beberapa jam dah boleh bagi "stay of execution". Itu pun dia bagi penghakiman yang begitu tidak jelas sehingga sekarang ini hakikat sebenarnya MB Haram, Zambery sedang melakukan tugas-tugas yang sepatutnya dilakukan oleh MB sah yakni Nizar.

Ramly Mohd Ali ini yang dinamakan oleh VK Linggam dalam perbualan yang direkodkan oleh MP Kelana Jaya tempohari.

Mengikut perbualan itu, VK Linggam telah menyebut nama tiga orang yang sepatutnya hendak dilantik sebagai hakim. Mereka adalah Datuk Heliliah Mohd Yusof, Datuk Ramly Ali dan Dato Ahmad Maarof. Ketiga-tiga nama ini telah dilantik sebagai Hakim Mahkamah Tinggi oleh Yang Dipertuan Agung pada 1 February 2002.

Untuk maklumat lanjut boleh baca di sini:

Juga, mengikut Jeff Ooi, Hakim Ramly ini baru menjadi Hakim Mahkamah Rayuan pada 15 April 2009, yakni 27 hari sebelum Zambery merayu kes itu di mahkamah.

Sepatutnya hakim-hakim yang dinamakan oleh Linggam ini disiasat atau diberhentikan kontrak mereka, bukannya dinaikkan pangkat ke Mahkamah Rayuan. Dan tidak sepatutnya mereka mendengar kes yang begitu serius dan besar seperti ini.

Dan kita pun nampak betapa mudahnya Hakim Ramly ini mendengar kes rayuan dari Zambery MB Haram. Mungkin Hakim Ramly ini terhutang budi dgn UMNO. Apa pun beliau bukan seorang hakim yang boleh diyakini sebagai tidak memihak kerana perlantikan beliau sebagai hakim adalah atas ihsan UMNO.

Apabila Nizar merayu, terpaksa menunggu 5 hari dan terpaksa berhadapan dengan panel 3 hakim pula. Heran, heran heran. (Correct, Correct, Correct)

Kes sebesar ini seharusnya didengari oleh sebuah panel hakim yang tidak kurang dari 3 orang dan mestilah dari kalangan hakim yang tidak terpalit skandal dan mempunyai pengalaman yang lama. Kes ini melibatkan pemerintahan sebuah negeri yang mempunyai 1.5 juta jiwa. Ianya adalah kes yang bersangkutan dengan kepentingan awam yang amat besar.

Malangnya, kes rayuan Zambery ini telah di dengari oleh hakim yang paling "junior" serta hakim yang sama terpalit dalam skandal VK LInggam (Correct, Correct, Correct).

Inilah dia rupa keadilan Malaysia. UMNO telah berjaya melacurkan mahkamah di Malaysia untuk menjadi pelacur kelas satu kepada UMNO

- Tulang Besi

ADMIN - KedahLaNie TIME - 2:36 PM
Labels: Isu Semasa, PERAK

Naruto Sensei said...

Wolf

kenapa la kau rendahkan Islam supaya sama taraf dengan hindu dan buddha.

Agama Islam tak leh sama taraf dengan agama lain.
--------------------------------

Apa politik anda nih nak menaikkan darah saya ke? dah melampau ayat anda nih sampai begitu sekali memfitnah disini..?

Bila masanya saya menyamakan semua agama tu setaraf..? kurang ajar betulah kamu ni..?

Kalau nak berbahas bahasa elok2 sikit!! kenapa bebal sangat ni!! baca komen tu betul jangan jadi bodoh ... saya memang tak puas hatilah kamu ni..? soalan saya kamu tak mahu jawab sekarang kamu cuba memutar balit dan memfitnah komen saya disini..?

Memang lah laknat kamu nih mula2 masuk sini baik konon lama2 nampak terang dan jelas buruknya perangai busuk hati kamu ini..!!

Saya punya berhujah secara baik dengan anda makin anda pijak pula kepala saya macam ni perangai baik UMNO..?

Kalau melalak lebih baik tak perlu, sebab kamu pandai kata kalau PAS ok lah, tetapi kamu melalak di luar dan menghentam PAS sedangkan kamu tu patut bersama kami kuatkan Islam itu sendiri.. buat macam perangai UMNO dan nak mati main isu Perkauman..!!

Kalau ikhlas buktikan hoi Melayu masuk dalam PAS, kita bubarkan DUN dan menangkan kerusi melayu UMNO, bukan ke anda juga tak bersetuju dengan UMNO, jadi jangan cakap macam orang Munafik.. lain cakap lain buat.. ataupun hanya nak umnpan sahaja supaya nampak anda tak terlalu UMNO sedangkan hakikatnya andalah taik UMNO...

Jaga komen anda jangan celupar sangat ..!!

Naruto Sensei said...

Habis semua ayam yg jual kat pasar tu x disembelih betul dan dijual pada orang islam. Dioarang ni hanya pikir duit jer....diaorang tak peduli pun sensitiviti orang islam

-----------------------------

Dah tahu ramai orang Melayu jual ayam sembelih sendiri yang anda beli kat cina tu siapa suruh..

memang b---l kamu ni ... nak jawap kat sini tengok dulu ayat kamu tu menampakkan keb---han kamu tu...

Malas nak layan orang yang cakap tak guna akal pandai memutar belit sahaja kerja nya...

Adi Satria said...

Jangan emosi....

Kita perlu berhujah dengan bernasdan guna fakta... sila jaga bahasa anda juga...jangan dok maki sesama islam....tak baik.

Naruto Sensei said...

wolf

Serigala memang perangai UMNO macam ni ke? korang berhujah hanya nak menjatuhkan orang ke?ooh bekan nak cari kebenaran ye!! patutlah seribu bykti dan fakta saya beri anda tolak mentah2 itu saya tak kisah lagi...

Tapi kelakuan memfitnah orang tu sampai mengaitkan Agama tu!! Aisehmen
Makin terdesak kamu nih...malulah Islam apa kamu nih sampai sanggup memfitnah saya disini..? anda tak faham komen orang jangan sesukahati nak ulas nanti terpulas jari..ha ha ..

Kalau dah tak mahu berjuang dengan PAS tak payah bising2 melalak macam orang sasau...duduk diam2
Cakap macam dia yang paling Islam , anda yang paling bersih, kaum lain teruk jijik.. ha ha tapi mengaku beli ayam kat cina ha ha ha ...Aparaa!!

Saya sendiri tak pernah beli ayam kat cina..ha ha ha .. nampak sangat lah tu kureng.. ha ha ha

Naruto Sensei said...

Wolf2

Kalau dah hujah secara baik kamu pulak sesuka hati nak memfitnha orang sape pun marah!! Hormat orang sikit bahasa kamu tu..kata kamu yang paling Islam ..

Ayat2 kamu pun menghina orang Islam sahaja..boleh pulak tu putar belit komen saya demi fitnah saya
Agak2 sikit!! perangai andamakin hari makin meroyan dekat sini

Banyak pulak komen2 anda yang saya ulas tapikan soalan saya dan masuk yang kedua pun tak berjawab lagi kenapa ye..? ooh pelupa ye.. banyak sangat makan ayam yang cina sembelih ha ha ha ...

Saya tak lupa da..? kamu yang pelupa...

Alahai MelayuUMNO layu jadinya..

jaam said...

MENGENAI PENOLAKAN KERAJAAN PERPADUAN,ADALAH TIDAK WAJAR MENDESAK UMNO MENUKAR DASAR KEPADA ISLAM DAHULU SEBELUM MENERIMA UMNO.

INI MERUPAKAN CAKAP ORANG YANG TAK IKHLAS.

DAP DAN PKR PUN TIDAK ADA DASAR ISLAM PUN, TETAPI KENAPA PAS BOLEH PERCAYA DAN YANG YAKIN DENGAN MEREKA????

DAP SATU2NYA KOMUNIS YANG MENENTANG NEGARA ISLAM DAN SEKARANG BERGERAK SECARA HALUS DENGAN MEMPERMAINKAN ISLAM.

PKR PULA TIADA PENDIRIAN MENGENAI NEGARA ISLAM.

BAGAIMANA PAS BOLEH BEKERJASAMA DENGAN MEREKA???????

Adi Satria said...

Itulah dia sikap Naruto...

Cakap dakwah berapi-api...tapi saudara islam dok dikutuknya bila tak tak sependapat dengannya...

Tapi itulah sebenarnya sikap puak-puak ni...cepat naik hangin kat orang melayu sendiri....

Tapi kalau kaum Ngeh dan Nga tu yang buat....oohhh bukan main toleransi lagi sampai sanggup nak jaga hati dan sensitiviti kaum ngeh dan nga dan hind

Tapi UMNO/BN cool jer...

Tak payah pilihanraya utk selesai politik kat Perak nun...

rakyat dan bagi mandat masa PRU12. Puak-puak ni dah termakan hasutan Anwar yang suruh bubar DUN.

Nak pilihanraya skali lagi buat apa...cuma ambil cermin dan cermin diri tu dulu...kehhh...kehh..kehh

uncle nano said...

SAUDARA JAAM..

PAS PEMBOHONG
PAS KARUT
PAS PEMBELOT
PAS KARTUN

Adi Satria said...

Naruto..oh...naruto..

Ayam-ayam kat pasar yang dijual oleh orang melayu semuanya datang dari pemborong cina terutama di lembah kelang.

Kau jgn terpedaya dekan penjual ayam melayu yang kadang-kadang beli ayam dari cina sebab nak harga murah.

Kehh..kehhh..kehhh

Naruto Sensei said...

wolf said...
Itulah dia sikap Naruto...

Cakap dakwah berapi-api...tapi saudara islam dok dikutuknya bila tak tak sependapat dengannya...

===============================

main kasar nampaknya menuduh sesukahati sahaja.. jangan suka ikut sedap tangan menulis sedangkan kamu yang menghina kami .. Janganlupa siapa yang mengutuk kami dan PAS di sini.. ha ha Bukan kamu ke?

Siapa pula yang banyak tanya kemudian dia pula yang tak menjawab soalan pula..?

Siapa pula yanh mengutuk Pemimpin kami disini dengan berbagai nama dan kata hina jelaskan..?

memanglah Perangai UMNO dah berak tak mahu mengaku itu tahinya...
hai lah siapa pula yang menghuna peniaga Ayam melayu kita yang menyembelih sendiri ayam2nya..

kamu lah munafik!! berlagak, tetapi menghina dan mengutuk semua orang disini... boleh saja saya copykan balik komen menghina anda kalau mahu...!!

Ha ha ha suka fitnah saja lah kamu... Peniaga ayam Melayu ditempat saya sembelih ayamnya dan proses sendiri..ha ha memang kuat UMNO ni punya fitnah sampai ahlinya pun tak boleh nak kikis sikap buruk tersebut..

Alahai MelayuUmno Layu jadinya..

Naruto Sensei said...

wolf

ha ha ha fitnah lagi kerja anda.. Ini ayam peniaga Melayu Punya, bukan cina punya.. diorang ada reban sendiri ternak sendiri..ingat apa orang Melayu takde bela ayam..? bukan macam anda tu tak abis2 nak perlekehkan orang..

Tu lah asyik mengharap bantuan je anda ni sampai ayam pun nak harapkan cina.. keluarlah dari tempurung tu jangan nak dok perlekehkan Melayu kalau tak memihak kepada kamu...

Patutlah tokey Ayam kat Bkt Gantang tu cina BN memang suka makan ayam Cina ha ha ha lepas tu tak mengaku...

kesian lah kamu ni bercakap macam kamu ni tak makan ayam pulak.. ha ha ha tapi dah kantoi pun tadi, dok kata beli ayam cina kat pasarkan..

ha ha ha.. eh..! serigala mana main sembelih2 ayam nih..? dia main baham jer ayam tak kiralah ayam cina ke ayam melayu ha ha ha ...buruk perangai tu...ha ha..!

Naruto Sensei said...

Alahai silembut berkata2 tapi tulisan seperti nak menunjuk kuasa

lagi satu mahluk yang kurang akal.. dah tu bukan Islam nak tukar macam mana boleh BN tukarkan MCA jadi islam ikut je UMNO..?
gila2 sekarang semakin hari semakin merayu2 pulak si UMNO ni

Marilah, bersatulah, berpadulah

Bila ada peluang dia rampas kerajaan Perak memang tak tahu malu..dia kutuk Nizar macam nizar tu bukan orang PAS heh..! taiklah UMNO.. makin meluat rakyat perhati kamu...

Syarat ikut Al-Quran dan Sunnah
ok apa,,? ikhlasnya PAS ialah kami bubarkan Parti PAS faham tak ? mana lebih ikhlas UMNO ke PAS..? berani Bubarkan UMNO masuk PAS..? ha ha ha tobat lah nak buat !!

Nak merayu tapi cakap banyak pulak sampai melalak2 ....

Marilah,Berpadulah,Bersatulah..heh

belakang dia tikam kita .. buang karan saja..

jaam said...

DAP DAN PKR TIDAK ADA DASAR ISLAM PUN, TETAPI KENAPA PAS BOLEH PERCAYA DAN YANG YAKIN DENGAN MEREKA??

ITULAH BETAPA HEBATNYA KOMUNIS DAN BETAPA MELAYULAYUNYA PAS.


BAGHAAL!
APARRAAAAAAAAAAA....

Naruto Sensei said...

silembut

ha ha ha meniru ayat saya melayulayu ha ha ha ... patutlah UMNO sekarang suka meniru.. sekolah tak habis la tu

One Malaysia tu DAP punya pun dia tiru jugak ha ha ha ... tak malu..

jaam said...

DAP DAN PKR TIDAK ADA DASAR ISLAM PUN, TETAPI KENAPA PAS BOLEH PERCAYA DAN YANG YAKIN DENGAN MEREKA??

Naruto Sensei said...

KENAPA SEKARANG UMNO TAKUT
DENGAN PILIHANRAYA ..?

Pelik..! Tetapi inilah kenyataan yang dapat kita lihat. UMNO seolah2sekarang ini telah hilang jatidirinya hanya nak mempertahankan kuasa tanpa melalui Pilihanraya.

Setelah melihat perkembangan terkini, masyarakat tertanya-tanya
apakah UMNO sekarang sudah kehilangan keris dan taring sehingga begitu fobia untuk berhadapan dalam Pilihanraya..

Selama 51 tahun UMNO tidak pernah sekali pun mengelak untuk bertanding dalam Pilihanraya. Tetapi perkembangan muktahir ini terutama dalam Krisis Politik di Perak dan Pilihanraya DUN Penanti telah membuktikan kebenarannya.

Masyarakat termasuk Parti Komponen BN sendiri telah membuat kesimpulan bahawa UMNO sekarang sudah terlalu Trauma dan Fobia untuk bertanding dalam Pilihanraya.

Apakah yang menyebabkan UMNO begitu fobia sekali untuk mengadakan Pilihanraya terutama sekali melibatkan DUN Perak yang menyebabkan Krisis ini berpanjangan.?

Berikut dihuraikan satu demi satu sebab2 yang mengakibatkan UMNO cuba mengelak Pilihanraya diadakan:



1)Sokongan Rakyat.!
UMNO mengetahui dalam situasi sekarang, sokongan rakyat lebih memihak kepada PR. Ini tidak dapat dinafikan lagi, apabila berlaku pertembungan kedua-dua penyokong dalam keempat-empat PRK yang lepas.Ini jelas dapat dilihat apabila penyokong PR yang hadir pada hari Penamaan Calon dilihat lebih ramai dari penyokong BN itu sendiri.

Malah dalam PRK Bukit Gantang dan Bukit Selambau, Nisbah kehadiran penyokong PR dan BN yang hadir memberikan sokongan adalah : 10 PR kepada 1 BN. Inilah yang paling ditakuti oleh BN kerana dihari Penamaan calon sahaja mereka telah dimalukan sebegitu rupa.

Bayangkan kehadiran penyokong PR di Bukit Gantang sahaja mencecah lebih 50,000 orang.Sedangkan penyokong BN hanya dalam lingkungan 5 ke 6 ribu orang sahaja.Sudah tentulah semangat mereka akan jatuh dihari penamaan calon lagi.




2)Kekalahan demi kekalahan.!
Umum mengetahui dalam keempat-empat pilihanraya yang dijalankan BN mengalami kekalahan demi kekalahan. Walaupun mereka menang di DUN Batang Ai yang kita ketahui bagitu mudah sekali mereka memanipulasi peti undi.

Kekalahan yang BN alami juga agak luar biasa, kerana majoriti undi yang dimenangi PR di keempat-empat PRK meningkat. Ini adalah petanda jelas yang rakyat semakin menolak BN. Perkembangan ini merisaukan mereka kerana bertambahnya rakyat yang menolak mereka.

Malah dalam PRK Kuala Terengganu yang dahulunya dimenangi UMNO dalam PRU12 juga jatuh ketangan PR,dengan majoriti yang meningkat.
Ini menunjukkan tiada lagi kawasan selamat bagi mereka kerana di kubu mereka sendiri pun BN tewas kepada PR.

Apatah lagi jika DUN Perak dibubarkan dengan Perkembangan terkini yang lebih memihak kepada PR, sudah tentulah banyak kawasan-kawasan yang dimenangi UMNOBN dalam PRU 12 akan dapat di tawan oleh PR. Dan perlu diingatkan bahawa ada kawasan-kawasan tertentu, UMNO menang dengan hanya Majoriti di bawah 500 undi..!



3)Belum dapat modal PRU 12 lalu..!
Kita sedia maklum BN akan mempergunakan berbagai jentera kerajaan malahan wang ringgit akan ditaburkan dalam PRU atau PRK.

Sedangkan kita tidak tahu selepas PRU atau PRK mereka akan mengambil balik modal yang mereka tanam dalam PRU atau PRK melalui projek-projek yang mereka dapat apabila mereka berkuasa.
Semasa Pilihanraya, mereka akan mengeluarkan balik Modal berupa wang ringgit untuk dilaburkan dan untuk mengaburi mata pengundi supaya menyokong mereka.

Sedangkan rakyat yang celik tahu dari mana datangnya sumber wang tersebut, kalau bukan wang rakyat sendiri.Dengan wang itulah mereka membayar upah poster,upah pekerja,upah kempen dan memeberikan sumbangan kononnya mereka prihatin. walhal itu adalah rasuah politik yang nyata sekali.

Sebab itulah apabila mereka kalah, mereka akan melalak mencari kesalahan kerajan PR disebabkan polisi pemberian kontrak yang tidak memihak kepada mereka.

Walaupun polisi itu menguntungkan rakyat contoh seperti isu sampah di Selangor dan Isu Pengambilan Pengurusan Air oleh kerajaan Selangor, yang mendapat tentangan hebat dari NGO2 yang kita ketahui adalah Pro BN.

Sebab itulah apabila mereka mendapat kuasa di Perak mereka bermati-matian mempertahankannya, walaupun jalan yang mereka pilih adalah salah disisi undang-undang. Tetapi mereka langgar juga demi mendapatkan balik modal yang mereka hilang semasa kejatuhan BN di Perak dalam PRU12 lalu.

Jika mereka nafikan, mari kita cabar mereka isytiharkan harta setiap Pimpinan BN seperti yang di lakukan oleh kerajaan PR Selangor.




4)Takut berhadapan dengan rakyat..!
BN sekarang amat memahami yang mereka sememangnya akan ditolak oleh rakyat dalam PRK lebih-lebih lagi apabila berlaku Krisis Politik Perak. Kata-kata Tun Mahatir juga telah mengambarkan kekalahan yang akan dialami BN jika Pilihanraya diadakan di Negeri Perak.

Krisis yang berlaku ini menyebabkan rakyat Perak berada dalam kekalutan, di mana mereka masih keliru mengenai status kerajaan yang layak memerintah Perak sekarang. Ini kerana kedua-dua pihak sama ada PR atau BN
masing2 mempunyai kerajaan yang tidak kukuh dan masing-masing tidak mahu mengalah.

Dalam hal ini rakyatlah yang sepatutnya menjadi hakim. Sepatutnya DUN dibubarkan dan memberi mereka pilihan memilih kerajaan yang disukai. Nada yang sama di mainkan oleh PR inilah yang menyebabkan rakyat lebih memihak kepada PR.

Sedangkan dalam masa yang sama BN masih meneruskan dasar memepertahankan kuasa mereka tanpa mengambil kira pandangan rakyat jelata.Mereka menggunakan berbagai cara yang umum ketahui amat biadap dengan menggunakan Polis sebagai pelindung mereka.

Faktor inilah yang menyebabkan rakyat semakin marah dan meluat kepada BN. Inilah masalah BN nanti apabila mereka akan berhadapan dengan rakyat sekirannya ditakdirkan Pilihanraya diadakan.

Buktinya sehingga ke hari ini ceramah PR di Perak telah mendapat sambutan yang hangat, dengan kehadiran berpuluh ribu rakyat untuk mendengar Penjelasan dari PR.

Sedangkan dalam masa yang sama BN masih lagi belum berani memberikan sebarang penjelasan kepada rakyat.
Dan Program penerangannya juga mesih tidak kelihatan, kerana mereka sedar situasi rakyat ketika ini yang sangat marah dengan tindakan mereka.

Mereka saat ini hanya selesa mengadakan sidang akhbar sahaja.Itulah tanda ketakutan BN yang sangat jelas sekali dapat dilihat.Malah Tinjauan yang diadakan oleh berbagai pihak termasuk NTV7 mengatakan majoriti rakyat Perak mahukan DUN di bubarkan.




5)Isu-isu yang lebih memihak PR..!
Selepas PRU12,BN dilihat semakin layu dengan berbagai Isu yang melanda mereka.Isu berkenaan telah menyebabkan kapal BN semakin parah dipukul gelombang yang berpunca masalah dalaman mereka sendiri.

Isu perebutan kuasa PM antara Najib dan Pak Lah hampir-hampir menimbulkan keretakan yang besar jika tidak kerana kesudian Pak Lah meletak jawatan. Itu pun setelah Pak Lah disalahkan kerana menjadi punca kekalahan besar BN dalam PRU12 yang lalu.Tetapi yang pelik BN masih lagi kalah dalam PRK yang diadakan selepas itu.

Bebagai isu pula bertali arus melanda BN seperti pergeseran UMNO Bukit Bendera dengan Gerakan P.Pinang.

Isu komisen Kapal selam, Pembunuhan Altantuya, Rasuah dalam Pemilihan UMNO yang mana menyaksikan Ketua Pemudanya yang di sahkan rasuah menang dalam jawatan tersebut.Isu hampir 1000 lapuran rasuah dalam pemilihan UMNO yang tidak disiasat.

Malah Isu ADUN lompat juga telah mengaibkan nama UMNO sendiri apabila dua daripada tiga ADUN tersebut mempunyai kes mahkamah atas tuduhan yang UMNO sendiri dakwa dahulu.Isu ADUN inilah yang menyebabkan keadaan kucar-kacir di Perak sekarang ini.

Isu PPSMI yang mendapat tentangan golongan Sasterawan Negara sehingga rakyat bangkit membantah dengan mengadakan himpunan aman yang dihadiri lebih kurang 100,00 rakyat yang cintakan Bahasa Melayu.

Malah golongan ini berjuang pula diatas pentas bersama-sama PR yang tentunya memberikan kelebihan kepada PR itu sendiri.

Malah isu kemelesetan ekonomi juga menggangu BN, kerana rakyat melihat BN masih lagi terkapai-kapai dalam mengatur kembali ekonomi negara malahan krisis ekonomi tersebut semakin buruk melanda sekarang ini.Sehingga beribu-ribu warga Malaysia hilang pekerjaan.

Sudah tentulah isu-isu ini memihak kepada PR, ditambah dengan beberapa Program- programnya yang mendapat sokongan padu rakyat. Seperti program-program kebajikan yang diusahakan di setiap negeri yang di perintah PR seperti yang kita sedia maklum.


Isu-isu inilah yang akan memeningkan kepala dan memberikan tekanan kepada BN. sebaliknya memberikan kelebihan kepada PR apabila berhadapan dengan rakyat jika berlakunya PRK DUN Perak nanti.


6)Faktor Najib..!
Ramai dikalangan ahli UMNO mengatakan Pak Lah adalah Punca kekalahan BN dalam PRU12. Sedangkan mereka tidak sedar faktor kekalahan BN bukanlah berpunca dari Pak Lah seorang sahaja.

Jika dibandingkan Najib dengan Pak Lah, kita dapat lihat kepimpinan Pak Lah tidaklah seteruk Najib. Kelemahan Pak Lah adalah kerana suka tidur dan memimpin sambil lewa sahaja tetapi harus kita akui Beliau antara Pemimpin UMNO yang sangat kurang terpalit dengan skandal. Malah beliau dilantik dalam keadaan yang tidak terpalit dengan skandal.

Malah kejatuhannya bukanlah disebabkan beliau sendiri tetapi kerana kelakuan menantunya iaitu Khairy Jamaluddin yang lebih sudu dari kuah.Walhal Pak Lah adalah pemimpin UMNO yang dibawah kepimpinannya tidak terlalu kasar tindakan terhadap rakyat mahupun pembangkang.

Ini berbeza dengan Najib yang mula-mula dilantik sudah terpalit dengan berbagai skandal, malah bertindak keras terhadap rakyat dan pembangkang. Malah perlantikan beliau sendiri menimbulkan kecurigaan rakyat apabila tiada satu pun ucapan tahniah diterima daripada seluruh dunia.

Dalam masa yang sama, beliau dikutuk pula dengan laporan akhbar di 19 buah negara yang mengaitkan beliau dengan Pembunuhan Altantuya.

Ini menumbulkan keraguan kerana sehingga ke hari ini, beliau langsung tidak bertindak keatas akhbar tersebut malahan bersikap berdiam diri seperti seorang yang bersalah.

Pada mula memegang jawatan beliau mengumpan dengan membebaskan beberapa tahanan ISA. tetapi beberapa hari kemudian berlakulah pula pesta tangkapan yang bermotifkan politik. Malah pentadbirannya dikatakan dikuasai pengaruh Tun Mahathir yang cukup dikenali sebagai perosak sistem Pentadbiran di negara kita.

Ini menimbulkan kebencian rakyat dan mereka menyatakan kemarahan mereka dengan kekalahan BN di Bukit Gantang dan Bukit Selambau.

Malah jika dalam PRU12 Undi Melayu memihak kepada BN di Zaman Pak Lah, tetapi di Zaman Najib Undi Melayu kepada BN semakin pupus dan berpihak kepada PR, Malah Undi Melayu meningkat pula kepada PR. Ini dibuktikan di PRK Permatang Pauh,PRK kuala Terengganu Dan PRK Bukit Gantang kubu kuat orang Melayu.

Maka Najiblah sebenarnya Punca kekalahan BN, kerana bukan sahaja sokongan orang Melayu semakin merosot. Malah pengundi bukan melayu pun telah menolak BN sejak PRU12 lagi.

Jadi kesimpulannya disini dapatlah kita tafsirkan bahawa sememangnya jika dilihat kepada hujah-hujah diatas, BN sekarang ini memang layaklah untuk berasa fobia menghadapi Pilihanraya.
Tetapi harus di ingat, kuasa BN akan tamat juga. Apabila sampai masanya kita mengadakan PRU ke 13, yang mana di masa itu BN takkan dapat memberikan seribu alasan lagi, demi menyelamatkan diri dari menghadapi Pilihanraya.

Wassalam

perompak harta rakyat said...

jam..jam..jamm ban taikkkkkk!!!!

Setelah dimaklumkan oleh Naruto, barulah saya tahu si jam si sama spesis ngan Saipol Auwww. Patut lah dari gaya penulisan nanpak terserlah kebapokkan si jaamBAN TAIK ni. Dah la hidup 2 alam, mulut bau taik, pastu tanpa diundang kencing berak plak kat laman PR ni. Kau pg lepak kat blog Saipool Auww lg bagus, dia pun sama spesis ngan kau, nanti boleh la bincang nak beli lipstik murah kat mane, eye shadow versi Siti Nurhaliza yang terbaru dan mcm2 lagi. Kat blog ni pendapat kau yang macam jamban taik langsung tak memberi apa-apa manfaat pada sesapa even pada pencuci jamban sekalipun.... kih..kih...kih....

perompak harta rakyat said...

Kepada WOLF, berapa banyak pengembala kau bayar untuk satu komen? seribu dapat tak? bagi la kat aku skit... takkan kau nak makan sorang je. Aku pun nak merasa gak duit hasil rompakan BN. Hehehe...

Sementara umur kerajaan jam...jam..jam...ban taikkkk kite ni masih bersisa 2-3 tahun ni, kite rompaklah seberapa banyak yang kite sempat. Lepas PRU 13 nanti dah tak dapat dah, rakyat akan humban parti jam..jam..jam...ban taikkkk kite ni dalam lubang taik.

Pastu WOLF, kau dah mohon kerakyatan Zimbabwe? Aku dengar dah ramai pemimpin parti jam...ban taik kite ni mohon kewarganegaraan kat sana, orang pertama yang mendaftar ialah Laksama Khir Tempe@ mat botox, sebab skarang ni belum apa-apa lagi satu pesatu kegiatan dia merompak duit rakyat dibongkar PR, yang lebih membanggakan, bukan dia sorang je yang kuat merompak, BINI dia sekali pun pakar menghilangkan dana BALKIS.

Sekarang PR belum pegang Putrajaya bolehlah mat tempe ni lari sana lari sini bila cube disiasat, tapi bila PR bekuasa kelak dengan izin Allah pilihan yang tinggal buat mat tempe dan lain-lain pemimpin parti perompak harta rakyat jam...ban taik ni ialah masuk jail atau mohon kerakyatan negara Afrika yang tak pakai undang-undang tu.

Jadi WOLF, skali lagi aku tanya kau dah mohon kerakyatan Zimbabwe ke belum?

Naruto Sensei said...

Salam semua,

Kebanyakkan pencacai2 umno hari ini mempersendakan kerjasama antara PAS selaku parti yang berteraskan islam bergabung dengan DAP dan PKR. Mereka menganggap DAP sebagai kafir. Contohnya di Perak, Nizar dihentam dengan pelbagai fitnah, semuanya berkaitan Cina a.k.a DAP. Kadangkala apabila berlaku perselisihan pendapat aku dengan kawan2 yang berlainan fahaman politik, isu sebegini sering dibangkitkan. Mungkin juga mereka lupa tentang MCA dan MIC. Mungkin juga bagi mereka sesiapa yang menyokong BN samada ahli atau parti kompenen dianggap islam.... ISLAM HADHARI gamaknya...... Biarkan...biarkan..biarkan... ( cilok dr pak pandir dan wak banjar)

Di zaman Rasullulah sendiri pernah terjadi kerjasama antara orang Islam dan Yahudi. Adakah puak2 UBN mahu menafikannya. kalau nak nafi jugak.... memang jahil tahap gila babi...

Dalam pembentukkan sebuah negara yang dihuni pelbagai bangsa dan agama, Rasullulah telah merangka satu perjanjian iaitu perjanjian Madinah. Juga dikenali sebagai Piagam Madinah, Dustar al-Madinah dan juga Sahifah al-Madinah. Selain itu Piagam Madinah juga boleh dikaitkan dengan Perlembagaan Madinah kerana kandungannya membentuk peraturan-peraturan yang berasaskan syariat Islam bagi membentuk sebuah negara(Daulah Islamiyah) yang menempatkan penduduk yang berbilang bangsa atau kaum. Dalam membentuk piagam tersebut Rasullullah telah mengikut bimbingan wahyu dan berdasarkan norma-norma masyarakat Madinah ketika itu. Terdapat tiga langkah yang diambil oleh Rasulullah dalam membentuk piagam Madinah.

Langkah pertama

Dilakukan oleh Rasulullah dengan mendirikan sebuah masjid sebagai tempat orang Islam beribadat dan tempat Rasulullah menyampaikan ajaran Islam serta tempat pentadbiran Rasulullah.
Langkah kedua

Mengikat tali persaudaraan antara kaun Ansar dan Muhajirin, bagi mewujudkan persefahaman dan untuk membantu kaum Muhajirin memulakan hidup baru dengan pertolongan kaum Ansar.
Langkah ketiga

Mengadakan perjanjian dengan orang Yahudi supaya sama-sama mempertahankan Madinah dari ancaman luar.

Berdasarkan langkah-langkah tersebut maka lahirlah satu perjanjian yang dikenali sebagai piagam Madinah. Perkara utama yang terkandung dalam Piagam Madinah adalah:

* Nabi Muhammad s.a.w. adalah ketua negara untuk semua penduduk Madinah dan segala pertelingkaran hendaklah merujuk kepada baginda.
* Semua penduduk Madinah ditegah bermusuhan atau menanam hasad dengki sesama sendiri, sebaliknya mereka hendaklah bersatu dalam satu bangsa iaitu bangsa Madinah.
* Semua penduduk Madinah bebas mengamal adat istiadat upacara keagamaan masing-masing.
* Semua penduduk Madinah hendaklah bekerjasama dalam masalah ekonomi dan mempertahankan Kota Madinah dari serangan oleh musuh-musuh dari luar Madinah.
* Keselamat orang Yahudi adalah terjamin selagi mereka taat kepada perjanjian yang tercatat dalam piagam tersebut,

Tujuan Piagam Madinah

* Menghadapi masyarakat majmuk Madinah
* Membentuk peraturan yang dipatuhi bersama semua penduduk.
* Ingin menyatukan masyarakat pelbagai kaum
* Mewujudkan perdamaian dan melenyapkan permusuhan
* Mewujudkan keamanan di Madinah
* Menentukan hak-hak dan kewajipan Nabi Muhammad dan penduduk setempat.
* Memberikan garis panduan pemulihan kehidupan kaum Muhajirin
* Membentuk Kesatuan Politik dalam mempertahankan Madinah
* Merangka persefahaman dengan penduduk bukan Islam, terutama Yahudi.
* Memberi peruntukan pampasan kepada kaum Muhajirin yang kehilangan harta benda dan keluarga di Mekah.

Sekiranya Islam itu sendiri menganjurkan kita berbuat baik tak kira bangsa atau agama, mengapa masih ada segelintir rakyat Malaysia yang jahil melalak-lalak mempertahankan 'Ketuanan Melayu'. Bukankah Rasullullah sendiri sanggup bekerjasama dengan kaum Yahudi dalam pembentukan sebuah negara. Jadi, apa yang salahnya kerjasama antara PAS dan DAP. Wahai pencacai2 umno, bila berbicara kena jaga-jaga.... bukan apa, takut tersasul hingga membawa M****D saja. Kadangkala lidah yang tak bertulang sanggup mempertahankan fahaman politik berbanding agama.

Wassalam.

ALLAHUAKHBAR!!!

Naruto Sensei said...

perompak harta rakyat

My Fren

Dah habis menyalak dia balik ke hutan lah ha ha teruk saya tadi ..empat lawan satu ... saya bagi can jer bila dah sampai masa saya kasi beberapa das tembakan lalu lari lintang pukang yang tinggal harimau lembut ni je tak sampai hati pulak nak tembak biarlah jadi binatang peliharaan umno je... ha ha ...

perompak harta rakyat said...

Kepada saudara Naruto Sensei,fakta-fakta yang anda berikan diatas kadang-kala membuatkan saya terfikir sekiranya DUN Perak dibubarkan, anda LAYAK bertanding mencabar salah satu kerusi KATAK yang melompat dulu,

Pilih saja Sama ada anda nak mencabar Osman, Jamaludin ataupun Hee, Dengan Izin Allah jika anda bertanding menentang mereka anda boleh menang dengan majoriti yang selesa memandangkan cara anda berhujah boleh membuatkan sesapa saja yang cube memutarbelitkan fakta tak kira walaupun Rais Yatim atau Sebery Cheek, pasti mereka akan letak jawatan serta merta.. macam mana tak letak jawatan, telo dah tecabut dari bebolanya....

kalau setakat sedara mara anjing iaitu serigala @ WOLF, berani menyalak bila fulus masuk poket, bila fulus lambat sampai dia berenti bagi komen... bila masuk je akaun dia sambung balik nyalak.... WOF...WOF...WOFFFF
(sebiji macam anjing)

hehehe....

dewatawanberapi said...

perompak...

LAWAK...LAWAK...

BODOOOOHHHH...

Adi Satria said...

Naruto...ohh...naruto...

tak sngka aku kau ni penakut...

menyorok kat sini rupanya....
kehh...kehhh...kehh...kehhh...
kehh...kehhh...kehh...kehhh...

perompak harta rakyat said...

Siasah, kau pulak macam mana, dah mohon ke belum ?

kalau belum rajin-rajinkanlah jalan melawat kedutaan Zimbawe tu. Nanti last-last minute takut pendaftaran ditutup. Maklumlah pemimpin parti jamm...jam..jamm ban taikkkkkk ni mana ade yang tak penah rompak duit rakyat, semuanya dah berguni-guni dalam akaun.

Kalau Ketua Polis Negara, Ketua Hakim Negara,Peguam Negara Pengerusi SPRM dan pihak-pihak berkuasa negara yang lain dah diganti oleh PR pas PRU13 nanti (dengan izin ALLAH)dengan mereka yang tidak condong pada mana-mana parti termasuk pada PR sekalipun, maka masakan si perompak boleh hidup tenang ditanah tempat dia merompak dulu.

Jadi kalau para perompak harta rakyat jam..jam...jam...ban taikkk nak selamat,(dunia je la, akhirat aku tak jamin)............

Selamat datang ke Tanah Tumpah Darah Robert Gabriel Mugabe....kat sini anda nak rompak, nak rogol, nak liwat, letupkan orang pakai c4 ke, nak kudakan hakim ke... boleh..

Bleh... semua pun boleh asalkan ada fulus.... rakyat kat sini tak reti nak guna internet, jadi macam mana kena tindas pun mereka tak tau dengan syarat surat khabar haruslah cerita benda yang baik je pasal kite... kalau boleh dewa-dewa kan parti perompak kita lebih baik... lebih afdhal...

hehehe.......

labulabi said...

wolf dan seangkatan dengannya
ni nak tanya sikit jeee

kat grik sape wakil rakyat tahhh ?
sape majoriti tahhhhh ?
melayu undi melayu kotttt?

kat bukit gantang parti mana gaduh rebut untuk jadi wakil kawasan tu tahhh (cerita dulu dulu)?
sape majoriti tahhhh ?
melayu undi melayu kottttt ?

Dulu dulu punya cerita - adun perak ramai melayu, tapi masa bila tahhh ramai bukan melayu pulak -
sape bagi, kat bukan melayu tu, tak tau - tiba tiba je ramainya wakil bukan melayu.

dulu dulu punya cerita - tanah diperak dipunyai oleh melayu - bila tah tanah dan balak bertukar tangan kat bukan melayu ???

sape juai kat tokeh tokeh bukan melayu tu pun, tah , tak tau aku.


mungkin semua ni salah PR kot - sebab PR sempat perentah Perak 11 bulan maka semua salah dulu dulu serah bulat kat PR - PR ikut cakap DAP lah - cina le - india le - sape sape lee.

UMNO tak ikut cakap bukan melayu - cuma ikut cakap tokeh tokeh bukan melayu jeeeee ?
jauh bezanya ngan PR, kan kan kannn?

semua ape yang UMNO buat itu - tolak angsur kan kan kannn ?-
ooopppp sori - bukan tolak angsur, tapi ditolak beangsur angsur.
sape kena tolak - melayu kena tolak.
sape menolak - bukan melayu ke ???
dak dak dakkkkkk
habih sape ???
UMNO sendiri tolak orang melayu yang menjadi penjilat punggong depa, secara berangsur angsur, hingga hilang tanah dan kawasan pilihanraya (wakil rakyat),dengan cara juai ape saje yang boleh dijuai - pase ape - pasenya - sekadar untuk memenuhi "nafsu perut" dan "nafsu dibawah perut"
puak puak pemimpin UBN.

Naruto Sensei said...

Wolf ..wolf tahu dah siapa anda nih orang yang sama menyamar tukar nikname ha ha ha .... sebab tu malas nak layan anda..

kata saya takut...ha ha takut mendanya...kamu tu yang main lari2 bila orang komen disini kamu ke artikel sebelah tak caya tengok komen anda sampai bawak kesana sedangkan saya masih lagi mengulas disini.. hai.. la labuu....

Biasalah puak kamu ni wolf bila dah kalah samaada diam, main lari ke artikel sebelah ataupun nak ganas mula main provok dan maki hamun...

Dah boleh baca corak silat puak kamu.. patutlah senang nak tewaskan. Rupanya kamu pakai silat pulut.. ha ha ha... silat tu untuk orang kahwin je laa...

Naruto Sensei said...

perompak harta rakyat

Salam My Fren..?

Kalau saya.., taknaklah bertanding.. saya cuma nak cabar PM Najib bersilat.. baru best geng, tengok kepala siapa kena luku kih kih kih tak gitu wolf kih kih kih...Najib dah tentu pakai silat Pulut macam anak buah dia kat dalam ni..

saya pakai silat juga sebab lawan dengan Melayu. Kalau lawan dengan Jepun baru keluar karate ...kih kih kih..Najib guna silat Pulut saya pakai silat cekak ha ha.. kita tengok sapa yang kena cekak...? dapat cekak pulut lepas tu makan lah ha ha ha ...

AZRI said...

kesian kat harimau tu, dah tak ada taring laaaaaaaaa, kalo gigit pun rase geli arrrrrrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...