Thursday, August 21, 2008

Jangan ulangi kesilapan pasca pilihan raya '99

21 Ogos 2008

PAS dikatakan berada di persimpangan ekoran isu muzakarah atau muqabalah PAS dan Umno. Apa kesan Muktamar PAS baru-baru ini kepada parti itu. Ikuti temubual wartawan Siasah, ZULKIFLI SULONG dan HIDAYATUL AKMAL AHMAD dengan Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, DR DZULKIFLI AHMAD.

Antara yang dinyatakan beliau:

"Kemenangan kita dalam pilihan raya 2008 adalah dibina di atas sokongan kaum Cina dan India, atau dengan kata lain atas sokongan orang bukan Islam. Ini adalah lonjakan yang paling hebat yang dicapai oleh PAS sejak lebih 50 tahun berjuang. Ia adalah hasil usaha yang kita buat untuk memberikan keyakinan kepada orang bukan Islam atas platform PAS untuk Semua, Keadilan untuk semua dan sebagainya. Kita telah menolak ketakutan mereka kepada Negara Islam dengan mendatangkan manifesto baru bergelar Negara Berkebajikan dan kita menletakkan pendekatan kita bersifat substantif bukannya istilah atau konsep tetapi pada amalannya. "

"Postmortem 2004 merakamkan perkara itu antara lain bagaimana kita cukup berani. Saya tak cakap salah atau betul dari sudut hukum tapi dari sudut strategi adalah kurang bijak. Sebab itu kalau saya masih ingat Almarhum Ustaz Fadzil Noor tidak mengungkapkan dokumen itu dengan nama dokuman Negara Islam tetapi yang diungkapakn adalah "Penghayatan sebuah kerajaan sebuah pemerintahan Islam dalam abad ke-21 masihi". "

"Saya kira sementara kita merancang musuh juga merancang. Dan saya fikir musuh sudah melihat trend bahawa kekuatan PAS dan komponen Pakatan Rakyat ini adalah pilihan raya ke 13 bukan hanya 16 September ini. Saya kira yang mereka takut bukan masa terdekat ini tetapi yang mereka takut adalah momentum selepas pilihanraya kecil Permatang Pauh menuju pilihan raya ke-12. Apa akan berlaku jika lima buah negeri Pakatan ini deliver dan merakyatkan ekonomi, keadilan sosial kepada semua lima negeri ini, dan bagi saya, ini yang mereka lebih takut. "

WAWANCARA PENUH DALAM SIASAH ESOK



92 comments:

nalapambu said...

Sudah sangat jelas bahawa pengundi cina dan india menjadi penentu bagi kemenangan sesebuah parti.

Ini berlaku kerana kaum melayu tidak bersatu.

Oleh kerana itu kaum cina dan india akan memperguna kan kelebihan ini untuk kepentingan kaum mereka. Yg nyata rugi adalah orang melayu(Islam).

Mengapa melayu(Islam) tidak boleh bersatu?

Apa rugi nye jika melayu(Islam) bersatu?

Kita telah mengetahui bahawa banyak negara di dunia musnah kerana bangsa nya tidak mahu bersatu.

Malaysia ada 2 parti melayu(Islam) yg besar, PAS dan UMNO. Malang nye ke dua2 parti ini tidak boleh bersatu, mereka masih mengharaf kan bantuan dari kaum cina dan india.

Bantuan kaum cina dan india ini se mata2 'ada udang disebalik batu'. PAS jangan terlalu yakin dgn sokongan kaum cina dan india ini.

Apa salah nye jika ke dua2 parti melayu(Islam) ini bersatu? Ada kah melayu(Islam) akan kerugian atau musnah jika mereka bersatu?

Saya yakin melayu(Islam) jika bersatu akan bertambah mantap dan akan di segani oleh kaum lain.

Bukan semua dlm UMNO itu BUSUK dan bukan semua dlm PAS itu BAIK.

Yang busuk di buang yang baik dikekalkan. Bersatu lah bangsa melayu(Islam)

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

2004- orang mengundi BN sebab percaya BN mengubah apa yang berlaku semasa pemerintahan BN zaman Tun Mahathir.

Pada masa itu, di taman medan, selangor berlaku perebutan kerusia antara PKR dengan calon PAS. Abe MIE ada kat sana pada ketika itu.

PAS anggap calon datin Norkhaila-calon 1998 (berkhidmat cemerlang) akan dilantik sebagai calon kali kedua, tapi Khir tak suka jadi dia disingkirkan.

Akibatnya, PAS percaya Norkhaila akan menyokongnya tapi meleset kerana Norkhaila adalah pejuang UMNO dan apa berlaku tidak mengubahnya untuk berada dalam BN. Pada masa itu, Ibrahim Ali dah keluar UMNO-Bn.

Isu ini dipergunakan oleh BN untuk hentam Pakatan kerana PAS dan PKR tidak sehaluan, tambahan pula DAP dengan PAS masing-masing bercakaran.

2008- Orang tak sokong BN sebab tiga perkara utama:
1. Isu harga minyak naik.
2. Masalag pentadbiran -isu rasuah, pendatang, sosial dsb
3. Kejayaan DAP mengekploitasi masalah KETUANAN MELAYU DI TANGAN UMNO.

PAS sebenarnya menang sebab undi protes bukan kerana jasa dan sumbangan PAS kepada negara.

PAS HANYA TAHU MENGHARAM DAN MENGHALAL SAHAJA.

TIDAK ADA SEJARAH MENUNJUKKAN PAS BERMINAT MEMAJUKAN EKONOMI DAN MEMPERTINGKATKAN TARAF HIDUP ORANG MELAYU DAN MALAYSIA. INI KERANA KEBANYAKAN PEMIMPIN PAS LAHIR DARI MEREKA YANG KURANG ARIF DALAM EKONOMI...

Kalau mereka air dan pakar ekonomi, sudah tentu mereka tidak akan melantik Anwar al-juburi yang reject dalam UMNO sebagai PM.

ITULAH REALITI...

abe MIE 'TERJAH' said...

kena ingat, kegagalan PAS di Kelantan berpanjangan boleh menyebabkan PAS di kelantan akan ditolak terus oleh rakyatnya sebagaimana Haji Hadhi ditolak dari Terengganu...

ini kerana pendirian PAS kini lebih kepada Islam-Politik daripada Islam ad-din kepada semua umat. Misalnya mengenai sumpah saiful. sepatutnya mereka membela orang yang dianiayai bukan membela PENJENAYAH.

PAS PERNAH MENUDUH ANWAR KAKI LIWAT DAN PERASUAH DALAM HARAKAHNYA SEBELUM INI. BILA ANWAR DISINGKIRKAN DARI UMNO, NADA ISLAM PAS DAH BERUBAH...

ITULAH REALITI....

bn@umno said...

PAS TU MMG PARTI YG DIPIMPIN OLEH PEMIMPIN YG BERTOPENGKAN ORANG YG ALIM TAPI PERJUANGAN PARTI PAS DAN PERANGAI PEMIMPINNYA LEBIH TERUK DAN JIJIK DRPD BABI.AKU CUKUP NAK MUNTAH DARAH APABILA PEMIMPIN PAS INGIN MENJADIKAN HADI AWANG SBG PM MALAYSIA.AKU INGIN TANYA, APAKAH KELAYAKAN HADI AWANG TU YG NAK JADI PM MALAYSIA?DULU HADI AWANG PENAH JADI MB TERENGGANU TAPI MALANGNYA TERENGGANU MENJADI TERUK DIBAWAH BELIAU MANAKALA RAKYAT PULA MENDERITA SEBAB TULAH RAKYAT TERENGGANU TOLAK PIMPINAN BELIAU DAN HANYA SEMPAT MENJADI MB UNTUK 1 PENGGAL JE.KALAULAH TERENGGANU PUN TAK TERJAGA, NIKAN PULA NAK MENJAGA SELURUH MALAYSIA.CERMINLAH DIRI TU DULU BEB.

TENGOK DALAM PRU12 BARU-BARU NI, PASLAH YG MENANG PALING SEDIKIT KERUSI PARLIMEN BERBANDING DGN DAP DAN PKR, TAPI PEMIMPIN PAS NI TAK SEDAR DIRI DAN ANGKUH DENGAN KENYATAAN-KENYATAAN YG BERSIFAT PERKAUMAN YG BOLEH MENCETUSKAN RUSUHAN KAUM.KALAU BUKAN KERANA UNDIAN KAUM CINA DAN INDIA DORANG INGAT DORANG BOLEH MENANG KE.MALAH KAWAN-KAWAN AKU YG BERBANGSA CINA DAN INDIA PUN DAH MULA MUAK DGN PARA PEMIMPIN PAS TU, DORANG DAH BERJANJI TIDAK AKAN LAGI MENYOKONG PAS BERSIFAT PERKAUMAN TU, MEREKA DAH MULA YAKIN PADA BN SEMULA. MALAH DORANG CUKUP-CUKUP MENYESAL MENGUNDI PAS PADA PRU12 YG LALU.

putra revolusi said...

Saya sudah lama tidak beli akhbar arus Perdana - Utusan Meloya, Berita Hairan dll. Anak-anak pula suka nonton TV, jadi terpaksalah sesekali menjeling TV3 Suku dan Radio Telivisyen Mengarut (RTM), yang penuh berita palsu lagi lawak itu. Saya tak tengok betul-betul TV kerana berita palsunya sangat meloyakan tekak hingga perlu sediakan baldi di depan untuk menahan muntah yang tidak pernah reda-reda.

Tak lama lagi kita akan menyambut ulang tahun merdeka. Negara telah merdeka, tapi minda kita masih terjajah. Kita masih berfikiran kuno dengan menganggap hanya parti nyanyuk bergelar BN yang telah 51 tahun memerintah sahaja layak memerinta negara. Tapi BN telah memusnahkan kita selama 51 tahun. Negara memang asalnya kaya, tetapi pemimpin korup telah menyebabkan negara kaya jadi peminta sedekah hingga hutang luar bertimbun jadi trilion sampai 7 generasi pun belum pasti dapat dilunaskan. Dulu nilai mata wang kita sama dengan Singapura, kerana ekonomi Singapura hampir setaraf Malaysia. Tapi kini ekonomi Malaysia yang merudum telah menyebabkan nilai dolar Singapura terlalu tinggi & tak tercapai lagi oleh Malaysia, kecuali batang-batang kayu korup bernama BN itu rakyat hanyut & semadikan di Selat Melaka.

Penindasan dan kezaliman menjadi-jadi sejak BN berkuasa. Bercakap benar masuk penjara atau ISA, bercakap bohong pula jadi Menteri:

SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI
BERCAKAP BOHONG JADI IMAM HADHARI

Kita telah mencapai kemerdekaan pertama pada 31 Ogos 1957. Marilah sekarang kita bersama-sama berjuang untuk kemerdekaan kedua pula, iaitu:

MERDEKA BERSUARA
MERDEKA MEDIA
MERDEKA DARI PENINDASAN
MERDEKA DARI KEZALIMAN

MERDEKA, MERDEKA!!!

bonzer said...

Asalammuaikum.......

Kehebatan bangsa Melayu terletak kepada ketaatan kepada Allah (Islam)

Sebab itu bangsa Melayu pada zaman Kerajaan Melaka ialah bangsa yang dihormati kerana kepatuhan dan taat kepada agama islam. Melaka berkembang menjadi pusat ekonomi,ilmu dan pusat penyebaran agama islam.

Tetapi sayang apabila UMNO menguasi negara ini islam
di kesampingkan.Maka bangsa melayu mundur jika dibandingkan dengan bangsa lain di malaysia.

Cina dan India adalah bangsa yang dicipta oleh Allah dan mereka berasal dari Adam dan Hawa sama seperti kita dan mereka berhak untuk tinggal di Malaysia.

Apa yang perlu dilakuan oleh orang-orang Islam bagaimana kita hendak berdakwah kepada mereka dan menceritakan kebaikan-kebaikan tentang islam.

Bayangkan kalau kita dapat menarik mereka kepada Islam.Mereka bukan saja cantik dan kacak jika dibandingkan dengan orang melayu tetapi mereka kaya dari segi harta benda.

Apabila mereka menerima islam dengan sendirinya harta orang islam akan bertambah.

Bangsa Melayu makin hari makin pupus. Apakah kita boleh gunakan kata-kata hikmat ini.Takkan Melayu hilang di dunia.

Sekitar tahun 60 an ibu-ibu Melayu digalakkan menggunakan ubat perancang untuk mengurangkan bilangan anak. Kesan dari situ maka bilangan orang melayu telah jatuh dari +-80% menjadi +-60 %(Faktaini saya ingat-ingat lupa)

Tahun glabalisasi ini,peratusnya makin menyusut.Penyusutan orang melayu bukan disebabkan oleh peperangan tetapi penglibatan anak-anak muda dalam program rempit,lebih guna dadah,jenayah dan kemalasan untuk bekerja.
Berapa ramai orang melayu yang berada dalam penjara ?

Mereka ini semuanya lelaki yang diperlukan oleh gadis-gadis melayu yang sentiasa menunggu. Berapa lama mereka sanggup menunggu ?

Oleh itu PAS perlu membuat sesuatu demi islam .Islam tidak akan hilang tetapi melayu belum tentu akan berada di bumi ini.

Pada siapa perlu kita salahkan. Adakah Pas,PKR,DAP,MIC,MCA,GERAKAN,SAAP,USNO,PBS ..........

Apa yang UMNO buat selama 50 tahun memerintah untuk bangsa melayu?

Tidak ada satu bangsa di dunia ini yang mengkhianati bangsanya sendiri selain dari............

bn@umno said...

tengok semasa muktamar pas baru-baru ni, pemimpin PAS lantang mengatakan bahawa jika PAS dapat memerintah malaysia(tapi jgn haraplah), dorang mahu hapuskan semua pusat-pusat minum arak dan perjudian.Apakah rasionalnya tindakan bodoh PAS ni?negara Malaysiakan sebuah negara yg berbilang bangsa dan kaum, kenapakah kita nak sekat kebebasan agama org lain yg membenarkan mereka minum arak?Inikah yg diajar oleh islam yg menyekat hak sesuatu kaum?jgn pulak terbawa-bawa islam mengharamkan arak maka semua rakyat yg berbilang kaum kat malaysia ni dilarang drpd minum arak.Pemimpin PAS ini pandai menggunakan isu agama untuk memancing penyokong bengapnya yg tidak tahu berfikir secara rasional supaya menyokong perjuangan mereka kononnya berasaskan islam.Maka tak hairanlah, kalau ramai bangsa-bangsa asing mengutuk, menghina dan pandang serong terhadap islam kerana ia 'hasil ciptaan' dr sikap pemimpin islam itu sendiri yg memerintah menyimpang drpd ajaran islam yg sebenar.Malah bangsa-bangsa lain di malaysia sendiri pun mempunyai tanggapan yg negatif terhadap islam apatah lagi bangsa-bangsa asing di luar sana tu. Ini semua hasil drpd 'ciptaan' pemimpin PAS yg bengap. Terima kasih kepada kenyataan pemimpin PAS baru-baru ini yg telah memberi advantage kepada BN di PRU13 nanti, tapi yg bahayanya ia boleh menyebabkan rusuhan kaum dan ia mungkin akan menyebabkan peristiwa 13 May akan berulang kembali.

rockers said...

wahai bn@umno yang bodoh suke ckp x ikt fakta untuk jadikan diri sendiri lebih bodoh.pas mempunyai kerusi parlimen paling sedikit dlam pakatan rakyat kerana pas hanya bertanding 47 kerusi parlimen berbanding pkr 98 dan dap 75.tetapi pas memenangi lebih banyak kerusi dun berbanding pkr dan dap,pas memenangi 80 lebih kerusi dun berbanding dap 70 lebih dan pkr 30 lbh,kerana pas bertanding lebih banyak kerusi dun,betulkan saya jika saya silap.jd buat abe mie yg bahlol,x pyhla nk pertikaikan kenapa pas mempunyai ahli parlimen paling sedikit.buat bn@umno dan abg mie,jngn ckp pas tak tahu tentang ekonomi kerana negeri paling miskin dalam malaysia bukan diperintah oleh pas,tp oleh umno@bn.agaknye otak korang berdua dah biul sbb suka kutuk,caci dan hina ulama.

zali said...

tulisan mie dan bn hanya mencerminkan betapa daif dan naifnya pemikiran depa.Kesiannya...

rockers said...

bn@umno ni mmg bodoh tak terkata,pas x kata nak mengharamkan penjualan arak,tp mengurangkanla bodoh,sbb zaman skrang ni dh ramai orang melayu2islam teguk arak,jd klu x dibendung akn menjadi-jadi lg.pas hanya nak menyelamatkan orang islam di malaysia daripada trus hancur terutama remaja2 yang semakin terjebak dengan gejala sosial.kalau jual arak tapi orang islam x beli xpe xde masalah,serupa juga kedai nombor ekor,ada orang islam selamba je beratur untuk join beli nombor,jadi sebagai parti yang berlandaskan islam,pas perlu membuat sesuatu jika tdk orang bkn islam akan tertanya-tanya beza antara orang islam dngn mereka jika orang islam bebas minum arak,dan beli nombor ekor seperti mereka.

bonzer said...

Pemimpin amno hanya satu hukum saja yang dia patuh iaitu babi tetap haram dan mereka tak makan. Kalau lori babi lalu tutup hidung siap dengan ludah sekali.Kalau arak meleleh air liur mereka. Duit dari rasuah sentiasa dalam poket. Judi -pemimpin amno bukan saja berjudi jadi pengarah syarikat judi dan memiliki saham dalam Berjaya Group tuan punya kasino di Genting .Betina jangan cerita. Rogol gadis Portugis kononya nak balas dendam. Raba-meraba perkara biasa bagi mereka.Siapa tak kenal Hanif Omar. Khir Johari.Pemimpin macam ni kita nak suruh jaga agama dan bangsa. Tulisan jawi,tulisan kepunyaan orang melayu pada zaman Khir Johari lah di hapuskannya. Kalau agama pemimpin AMNO tak hormat ,kita nak harap dia jaga bangsa Melayu.Jauh panggang dari api. Harapkan pagar, pagar makan padi.

Hamba Miskin said...

salam editor!! minta izin tumpang link. Melayu? Semangat melayu? hanya melayu saja di hati? klik sini http://www.dzulhaqq.blogspot.com/ sebarkan pada rakan rakan lain..

peon pencen said...

***********************************
KEPADA AHLI2 PELAYAR LAMAN SIASAH
************************************

Orang bodoh dan gila babi sahaja yg suka melayan 2 ekor BABI UMNO "ABE MIE & BN@UMNO" yg dah terlepas dari kandang BABI UMNO lalu sesat ke laman ini.

Kepada yg berakal dan ber fikiran waras haraf JANGAN DI LAYAN BABI GILA ini.

bn@umno said...

peon pencen

menurut sumber yg dipercayai, aku dengar ko telah dimasukkan ke hospital tanjung rambutan disebabkan oleh sakit mental.sejak bila ko keluar drpd hospital tanjung rambutan ni?aku nasihatkan ko, jgn lupa makan ubat-ubat yg diberikan oleh pihak hospital tu nanti melarat pulak sakit mental ko tu ye.jgn dok nyusahkan mak bapak ko pulak.

Hamba Miskin said...

salam!!..Untuk smua pejuang umno seperti bn@umno dan abe mie. Untuk pengetahuan anda,agama seperti Buddha,india dan sikh tidak menyuruh penganutnya menghalalkan arak dan judi. Perkara ini pernah berlaku apabila tuan guru nik dan hj hadi pernah bertanyakan pada orang bukan islam supaya mencari satu ayat dalam kitab bible,kitab buddha,kitab hindu atau kitab sikh berkenaan halal atau tidak minum arak atau berjudi. Mereka sendiri kaum bukan islam yang dah semakin sedar dan mahu kembali hidup beragama. Cuba anda kaji balik,selama mana umno memerintah,apakah pengisian kebaikan yang bagus untuk mereka memahami bahawa Islam itu agama terbaik antara agama-agama yang lain ? Tidak ada kan kalau ada pun hanya terhad kepada orang islam saja. bahkan mereka yaani bukan islam sentiasa di sediakan kemudahan bagi mereka melakukan segala kemaksiatan. Itu sebab bukan islam hilang hormat pada kita. Jadi cuba fikirkan,bagaimana nur islam nak masuk dalam jiwa mereka jika mereka mabuk? Sedangkan arak itu ibu segala maksiat? Cubalah tanya hati ke hati dengan bukan islam,tidak ada niatkah mereka kepada islam? jawapnya ada. Sebab mereka suka kepada islam kerana islam agama disiplin.Fikirkanlah semula..Kita berdaawah dalam politik bukan nak meramaikan orang melayu tapi meramaikan Ummat islam. biar kurang kuantiti asalkan kualiti tip top. Harap anda faham.

Mr Green said...

abe MIE said...


Sumpah BALA dan Raja Petra mengikut sunnah Nabi Anwar Ibrahim dan Khalifah Nik Aziz...

HANG DAH SESAT! GENG AYAH PIN! MANA ADA NABI LEPAS MUHAMMAD!ABE MIE SUDAH TERPESONG AMAT JAUH! COPY KOMEN DIA SEBARKAN.DIA DAKWA ADA NABI SELEPAS MUHAMMAD!....

AKU TAK MAU CAKAP BANYAK...

AKU TUNGGU JAWAPAN KOMEN HANG ABE MIE! APA HANG JAWAP!..JANGAN BUAT BUAT TAK NAMPAK!KALAU HANG MALU NAK JAWAP SURUH KULI HANG BNUMNO JAWAP!

nalapambu said...
This comment has been removed by the author.
nalapambu said...

UMNO sudah sampai ke penghujung jalan. UNMO telah di musnah kan oleh pemimpin2 dan pencacai nye sendiri.

Rakyat hari ini sudah sedar dan sudah bangkit menentang UMNO. Tetapi malang nye UMNO masih tidak sedar perkara ini berlaku.

UMNO sudah kehilangan hampir setengah kuasa memerintah nye. UNMO bercakaran dan berpecah kepada beberapa puak dan kumpulan.

Mesyuarat perwakilan cawangan sudah jadi medan peperangan bagi puak2 UMNO yg merebut kuasa.

Beratus2 laporang telah di buat kepada BPR kerana rasuah.

Malang nye tidak ada apa2 tindakan di ambil oleh BPR.

Ahli yg UMNO sudah bosan dah marah, mereka akan bertindak akan mengajar kerajaan UMNO yg tidak adil ini.

Tunggu dan lihat apa yg akan berlaku di P.Pauh.

Walau SONGKOK DSAI di letak menjadi calun yg menentang UMNO, kami lebih rela mengundi undi SONGKOK dari mengundi UMNO.


UMNO HARI INI BUKAN LAGI UMNO TULIN YG SEBENAR NYE.
UMNO ADA LAH TEMPAT PEMIMPIN NYA UNTUK MENCARI HARTA KEKAYAAN SAHAJA.

ameen said...

Peon Pencen

Awak bercakap tanpa menggunakan fikiran. Itu menunjukan mentaliti awak daif. Memang padan la dengan jawatan peon.

Jangan ikut sedap mulut menyamakan orang dengan babi. Awak tak tahukah membezakan antara manusia dan binatang (babi). Tidak pernahkah cikgu awak mengajar awak tentang haiwan, kenderaan, buah-buahan dan sebagainya. Kalau awak tak tahu nak membezakan antara manusia dan binatang, menggambarkan betapa rendahnya ilmu dan nilai diri. Tahukah awak apabila awak menghina orang tanpa disedari awak telah menghina diri, isteri dan anak-anak awak. Malah yang sangat menyedihkan awak telah menghina emak dan bapa awak. Saya percaya awak adalah orang Melayu, anak dan isteri awak juga Melayu. Awak juga dilahirkan oleh emak dan bapa Melayu. Awak kata Abe Mie & BN@UMNO tu babi UMNO. Ahli UMNO terdiri dari kaum Melayu. Bermakna jika Abe Mie & BN@UMNO ahli atau penyokong UMNO adalah orang Melayu. Jika Melayu itu babi, maka jika awak orang Melayu, awak juga adalah babi. Jika awak dah berkahwin dan berkahwin dengan orang Melayu maka awak berkahwin dengan babi. Jika isteri awak melahirkan anak-anak maka iateri awak melahirkan anak-anak babi. Siapa pula yang melahirkan awak. Jika emak awak orang Melayu maka emak awak emak babi.

Jadi kesimpulannya jika awak mengatakan Abe Mie, BN@UMNO dan UMNO itu babi maka awak pun adalah babi kerana ahli atau penyokong UMNO adalah orang Melayu dan awak juga adalah orang Melayu.

Money4Free said...

bn@umno,

Aittt...hang lari mai sini pulak? awat hang tak jawab soalan aku?

tak pun abe mie la tolong jawab...aku nunngu nak masuk UMNO ni.udah gian sgt ni...Ezam pun lama tunggu aku.

Tk kan baru bagi 2 soalan dan tercangak bangak...

Aku ulang lagi soalan aku.

Soalan pertama:

Bagaimanakah data data keluar/masuk Altantunya boleh hilang dari simpanan data Imigresen?

Soalan kedua:

Bagaimanakah c4 boleh dikeluarkan dari kem tentera dan atas arahan siapa?

Jangan bagi jawapn yang tak kena pada soalan macm Sabree Chekk dah la....

Money4Free said...

freepant,

Jangan berfikir macam lembu hadhari.
Ni aku nak habaq mai kat hang.

Manusia adalah sebaik baik kejadian atas mukabumi ini.Tiada yang lebih baik kejadian Tuhan selain dari manusia.

Manusia jika ingat pada janjinya kepada Tuhan semasa didalam aalam roh lagi, nescaya apabila keluarnya ke mukabumi ini akan menjadi lebih mulia dari malaikat.Ingat, malaikat sujud kepada Adam sebagai tanda kemulian manusia.

Tetapi manusia akan menjadi lebih hina dari syaitan/iblis jika lupa pada janji janjinya kepada Tuhan.

Jika boleh menjadi lebih hina dari syaitan, maka jika peon pencen baru menyamakan bn@umno dan abe mie dengan babi, kira ok la tu...setaraf dengan babi, belum dibawah babi lagi, atau pun di bawah syaitan lagi.

Kira baru tahap berdiri sama tinggi berguling satu kubang dengan babi jer....betoi sgt dah cakap peon pencen tu....

Mr Green said...

MULA MULA ABE MIE KATA ANWAR NABI...

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Sumpah BALA dan Raja Petra mengikut sunnah Nabi Anwar Ibrahim dan Khalifah Nik Aziz...

LA NI DIA PERCAYA FENGSUI LAK.BACA BAWAH

Blogger abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

P44- simbol kepada dua kematian?

4- kantonis anggap 'patt' -mati/mampus/tak baik.

Sebab itulah nombor 4 jarang cina beli buat no plat kereta sebab ia sesuai untuk kereta keranda sahaja.
jadi Anwar akan mati-mati? atau maksud anwar nyaris mati? atau kalah nyaris? atau nyaris menang?


http://www.youtube.com/
watch?v=Ly2M3XrxLQ4&feature=related

SAPA PERCAYA FENGSUI SEPERTI TUKANG TELEK...MAKA KUFURLAH DIA.....NI BUKAN AKU CAKAP NO...HANG PA TGK U TUBE ATAS

AKU TUNGGU APA BNUMNO DAN ABE MIE JAWAP!.....

nalapambu said...

Orang melayu yg terlalu taksub kepada UMNO memang nye melayu BABI

ameen said...

officeboytingkat4

Mentaliti awak ni sama je dengan peon. Officeboy = peon. Ilmu tak setinggi mana, setakat srp je. Cakap macam orang intelek tapi elek.

Sejahat-jahat Abu Lahab dan Abu Jahal, Nabi tidak pernah menyamakannya dengan apa jua. Nabi yang juga kekasih Allah tidak pernah mencaci cerca orang Quraish yang menentang dakwahnya. Kerana Nabi mempunyai keperibadian yang tinggi.

Tapi umat seperti awak dan peon hanya ada mulut tetapi tiada ilmu. Sebab itu selayaknya hanya menjadi peon dan officeboy. Orang Islam menyamakan saudara Islamnya seperti babi. Orang Islamkah ini. Saya percaya orang seperti awak hanya Islam keturunan kerana emak dan bapa awak Islam dan melahirkan awak maka Islam lah awak. Tapi hakikatnya, fikiran dan perbuatan awak menyamakan manusia yang beragama Islam sama taraf dengan babi menggambarkan awak bukan Islam sejati yang gembar-gembur memperjuangkan Islam. Pada pendapat saya awak menerima ajaran Islam (kalau belajar agama) yang salah. Inikah nilai diri dan sikap orang yang mengaku Islam.

nalapambu said...

Aku pernah jadi pencacai UMNO. Sekarang sudah insaf dan bertaubat.

Anda di luar UMNO tidak tahu berapa banyak pencacai2 UMNO ini telah melantak wang haram.


HARAM JADAH PUNYA UMNO - RASUAH!, RASUAH!, RASUAH!

******RASUAH POLITIK KUNUN********

peon pencen said...

Itu sebab pemimpin2 dan pencacai2 UMNO dah jadi mcm BABI.

Dah tak tau HALAL dan HARAM!

M.Sulaiman (utohkacil) said...

Lihat bertapa BODOH nye melayu.

Bertelagah maki memaki, sumpah menyumpah sesama sendiri.

Sungguh hina dan keji bangsa melayu ini pada pandangan kaum lain.

Dah le melayu dlm UMNO tu hari2 berlantak dlm mesyuarat cawangan dan bahagian, UMNO juga berpuak2 mcm Red Indian yg dah pupus.

Di luar UMNO, melayu lagi hebat bergasak sesama sendiri di antara PAS, PKR dan UMNO.

Bergasak le kamu melayu sampai pupus.

Kaum cina dan india seronok bertepuk tangan melihat melayu bergasak sesama melayu.

MOHD AFIQ said...

Kepada semua bloggers, anda diminta berhujah dengan baik,. Menjadi tugas orang2 alim untuk berdakwah kepada orang2 jahil,. Berdebatlah kerana Allah, nescaya hidup diberkati olehnya insya'Allah,.

Ulasan berita - UMNO sudah nyawa2 ikan, boleh jadi inilah zaman kebangkitan awal Islam selepas kejatuhan empayar Uthmaniyah pada 3 Mac 1924 yang mana siri penjajahannya telah bermula sejak akhir kurun ke-19(1700MS) oleh Barat yang diketuai oleh British dan Perancis,.

Insya'Allah nasib Melayu akan terpelihara dengan Islam. Saya bersetuju dengan pandangan saudara Bonzer yang mengatakan "Kehebatan bangsa Melayu terletak kepada ketaatan kepada Allah (Islam)",.

Insya'Allah dengan Islam jugalah nasib seluruh umat terpelihara kerana tidak turunnya Muhammad s.a.w melainkan untuk membawa khabar gembira kepada seluruh umat manusia,.

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
Money4Free said...

freepant,

Awat hang kalut ni? hang tak pernah baca Muqaddam ka?

Kalau hang tak tau, ni aku nak habaq mai...tu surah "lahab", melaknat abu lahab terus.kalau setakat masuk jadi setaraf babi...ok lagi tu.

Kan manusia kalau tak berfikir, secara amnya sama macam binatang, nak bagi khusus lagi, macam babi ler.

Babi ni, dia main sondol jer...dia bukan kira apa kat depan...semua sondol.

Pencacai umno pun lebih kurang perangai babi juga.sondol jer.

Bukan tak tau atau tak nampak, apa ketua2 mazhab hadhari dah buat.Bukan tak tau saper yang jual saham telekom kat temasek holding, bukan tk pernah tau pembentangan oleh juruaudit negara, bukan tak tau siapa Romlang Porigi, bukan tak tau fitnah liwat,..tapi sanggup juga mengiakan mazhab hadhari.

Ni perangai apa, kalau bukan perangai binatang? babi tu kan ker binatang?

Ilmu manusia bukan terletak pada nama peon, tukang kebun, penoreh getah.Nabi Muhammad s.a.w pengembala kambing jer. Nabi Daud a.s tukang besi.....

Puak puak mzahab hadhari dah jauh sesat.Kena ada title imam hadhari baru nak pakai ilmunya.Akan hangguk apa saja kata imam hadhari, waima ketua cawangan sekali pun asalkan bermazhab hadhari.ni la ciri ciri pengikut mazhab hadhari.

bn@umno said...

aku cukup gembira dan teruja apabila AAB dah mula turun padang meninjau sendiri masalah rakyat berkenaan dgn masalah sistem pengagkutan awam di Malaysia ini.AAB sendiri menaiki tren komuter dan LRT bagi merasai sendiri kesusahan yg dialami oleh rakyat selama ini dan AAB telah berjanji membaiki sistem pengangkutan awam yg sedia ada skg ini.Inilah yg kita mahu sesorang PM yg berjiwa rakyat dan sanggup turun padang meninjau masalah rakyat.Jadi sama-samalah kita memaafkan kesilapan PM yg lepas-lepas tu dan mulakan kehidupan baru dgn memberi sepenuh sokongan kepada PM supaya ia dapat menjadi sebuah negara yg maju.

Money4Free said...

freepant,

lagi satu nak habaq kat hang.

orang islam tak masuk syurga, kecuali orang orang yg beriman.

Untuk kajian kamu, kenapa dalam Alquran tiada ayat ayat AlQuran yang berbentukk seruan kepada orang orang Islam?

Yang ada hanyalah "wahai umat manusia" dan " wahai orang orang beriman".

Umar said...

SALAM SEMUA, BERTAKWALAH PADA ALLAH. LAKSANAKAN HUKUM ALLAH. PASTI SELAMAT DAN BERKAT. INI BUKAN SAYA CAKAP. RUJUKLAH QURAN & HADIS. TAK CAYE JUGAK. MENGUCAP BANYAK2 DAN ISTIFAR BANYAK2. SEMOGA HIDAYAHNYA SAMPAI KAT KITA SEMUA.

nalapambu said...

singkat nye fikiran 'bn@umno', adakah dgn satu adingan lawak bodoh yg di lakun kan oleh PL boleh meyakin kan bahawa dia 'sudah pulih'?

Manusia singkat akal sahaja yg akan bertepuk gembira melihat lakunan lawak bodoh itu.

Mana pergi nye menteri yg bertanggungjawab? Tak buat kerja ke? Makan gagi buta!

bn@umno said...

OfficeBoyTingkat4

jgnlah ko nak berdakwah kat sini dan berlagak pandai dalam bab-bab agama ni.berapa dalam sgt ilmu pengetahuan agama islam ko tu?kalau setakat cukup makan je, tak yahlah menunjukkan kobodohan ko tu.lebih baik ko diam sekurang-kurangnya orang tak tau engko tu bodoh.

nalapambu said...

'officeboytingkat4',

anda kena huraikan dgn melalui konsep 'islam hadhari' baru 'freepant' boleh faham.

Mr Green said...

BNUMNO....KALAU ORANG LAIN BODOH AGAMA DAN HANG PANDAI AGAMA

AKU NAK HANG JAWAP ISU NI!!! AKU NAK TGK HANG PUN ILMU TINGGI MANA NAK TARBIAH ORANG!

MULA MULA ABE MIE KATA ANWAR NABI...

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Sumpah BALA dan Raja Petra mengikut sunnah Nabi Anwar Ibrahim dan Khalifah Nik Aziz...

LA NI DIA PERCAYA FENGSUI LAK.BACA BAWAH

Blogger abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

P44- simbol kepada dua kematian?

4- kantonis anggap 'patt' -mati/mampus/tak baik.

Sebab itulah nombor 4 jarang cina beli buat no plat kereta sebab ia sesuai untuk kereta keranda sahaja.
jadi Anwar akan mati-mati? atau maksud anwar nyaris mati? atau kalah nyaris? atau nyaris menang?


http://www.youtube.com/
watch?v=Ly2M3XrxLQ4&feature=related

SAPA PERCAYA FENGSUI SEPERTI TUKANG TELEK...MAKA KUFURLAH DIA.....NI BUKAN AKU CAKAP NO...HANG PA TGK U TUBE ATAS

AKU TUNGGU APA BNUMNO DAN ABE MIE JAWAP!.....

peon pencen said...

Kasian!, PL pula terpaksa buat lakunan lawak bodoh untuk tarik peminat nye supaya tambah undi P.Pauh.

Lakuana SyFool tak laku.

Lakunan BPR tak laku.

Lepas ni kita tunggu lagi, ada banyak lakunan lawak bodoh dari UMNO.

Jangan persembah kan lawak bodoh kepada Rakyat yg bijak. Rakyat bijak berfikir dulu sebelum menilai adingan lawak bodoh itu.

Rakyat yg tidak bijak sahaja yg seronok tonton adingan lawak bodoh itu tanpa berfikir dan boleh menilai nye.

umisa said...

jangan duk layan lembu 2 ekor ni, bn@umno dgn mie babi pawah

putra revolusi said...

Tinggal 9 hari lagi untuk kita sambut kemerdekaan ke-51. Dulu, sebulan sebelum 31 Ogos sudah ramai yang menghiasi kereta, motor & lori dengan Jalur Gemilang. Tapi kini cuba ronda-ronda jalan, jumlah yang berbuat demikian boleh dibilang dengan jari.

Mengapa ramai yang enggan memasang bendera? Rakyat bukan tak sayangkan Malaysia. Rakyat bukan tak cintakan negara. Ramai yg rela mati untuk negara. Tapi mereka benci kepada pemimpoin-pemimpin BN yg menguruskan negara dengan teruk. Sebagai protes, mereka enggan kibar bendera. Apa guna kibar bendera hanya untuk senangkan hati pemimpin korup, penindas dan zalim yang tidak memahami rintihan hati nurani rakyat?

Yang lebih malang, ada yang sampai syorkan Jalur Gemilang dipasang terbalik sebagai protes terhadap penindasan, kezaliman & kebobrokan pemimpin BN. Pak Lah kata itu syor yang melampau dan Polis boleh bertindak kpd yg berani berbuat demikian. Itulah saja yg Pak Lah boleh cakap, sikit-sikit mengadu dengan polis..polis...polis, dia macam insan khunsa yg hanya bergantung kpd tangan Polis.

Tapi Pak Lah tidak pernah bertanya kepada diri sendiri mengapa ada rakyat Malaysia yg tergamak nak pasang bendera terbalik? Kalau Pak Lah malas nak tanya kepada diri sendiri apa puncanya, Pak Lah boleh bertanya kepada menantunya KJ yg berperwatakan gangster itu. Atau boleh juga tanya kepada bininya sebelum tidur malam ini.

Saya juga tak setuju jika bendera dipasang terbalik sempena menyambut merdeka. Bagi saya, lebih baik kita pasang gambar Pak Lah & Najib terbalik sebagai protes kita terhadap kepimpinan BN yg suka buat kerja bodoh & mengarut dan tidak habis-habis meliwat hak-hak rakyat itu!!!

muraisenja said...

dari semua comment yg diberikan kita sudah dapat menilai mana satu yg ikhlas dan mana satu yg berpura-pura.
kalau setakat islam yg tercatat kt ic tu x memadai, kenalah laksanakannya mengikut syariat islam, cara islam, landasan islam,walau kemana, dimana dan apa sahaja mestilah bertunjangkan dan berpaksikan pada islam.

p/s dau org yg dok buat kecoh ni islam ke .......

bn@umno said...

Mr Green

orang yg betul-betul dalam dan tinggi ilmu pengetahuan islamnya kebanyakkannya lebih suka bersifat merendah diri dan tidak suka menunjuk-nunjuk cuma orang yang yg cetek dan jahil tentang agama seperti kau je yg suka berlagak dan suka menunjuk-nunjuk kononnya pakar dalam ilmu pengetahuan islam.Ini dapat lihat dgn jelas ramai penyokong PR di laman Siasah ni yg suka buat komen berlandaskan islam tapi malangnya semakin banyak komen dorang tentang islam semakin banyak kebengapan ditunjolkan.kepada penyokong PR, tolonglah pergi ngaji semula al-quran tu dan jika tidak faham rujuklah kepada orang lebih arif tentang agama untuk elak drpd korang terus sesat.

putra revolusi said...

KHABAR DARI PERMATANG PAUH

Tadi DSAI pergi sembahyang Jumaat di Masjid Seberang Jaya. Calon BN Dato' Arif Shah & Timbalan Ketua Menteri P.Pinang, Fairuz turut bersembahyang di masjid yang sama. Lepas sembahyang ramai jemaah yg beratur untuk bersalaman dengan DSAI. Tidak sangka, Dato'Arif Shah juga antara jemaah yg sama-sama beratur utk bersalam dengan bekas bossnya dlm UMNO itu. Ada jemaah yg minta DSAI berucap, tapi beliau menolaknya dengan baik. Cuma Fairuz yg sempat berucap pendek, selepas didesak oleh AJK masjid.

Dalam ramai-ramai orang itu, ternampak kelibat menantu Pak Lah yg berperwatakan gangster itu - siapa lagi, jika bukan KJ. Ketika makmum lain bersalaman dgn DSAI, KJ nampak terkial-kial seorang diri macam orang hilang arah. Apa sedang dipikirkannya??

Mr Green said...

BNUMNO

PALA HOTAK HANG!...HANG JAWAP DULU ISU AKU TANYA !JANGAN DOK KALIH ISU!

HANG PI AMIK AYAQ SEMBAYANG DULU BARU CAKAP PASAL MORAL DAN AKHLAK!

HANGPA MAIN ISU AGAMA...PERSENDA NABI...MERENDAH DIRI KONON!ELOK AKU PANGGIL BANGSAT AGAMA!..KENAPA HANG TAK NASIHAT ABE MIE!KALAU HANG ISLAM SEBENAR!

NI LA PRODUK YG DILAHIRKAN UMNO DAN BN.OTAK NAJIS AYAM!

Mr Green said...

BNUMNO KALAU HANG LUPA SOALAN AKU TANYA....NI AKU ULANG BUAT KALI KETIGA!

MULA MULA ABE MIE KATA ANWAR NABI...

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Sumpah BALA dan Raja Petra mengikut sunnah Nabi Anwar Ibrahim dan Khalifah Nik Aziz...

LA NI DIA PERCAYA FENGSUI LAK.BACA BAWAH

Blogger abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

P44- simbol kepada dua kematian?

4- kantonis anggap 'patt' -mati/mampus/tak baik.

Sebab itulah nombor 4 jarang cina beli buat no plat kereta sebab ia sesuai untuk kereta keranda sahaja.
jadi Anwar akan mati-mati? atau maksud anwar nyaris mati? atau kalah nyaris? atau nyaris menang?


http://www.youtube.com/
watch?v=Ly2M3XrxLQ4&feature=related

SAPA PERCAYA FENGSUI SEPERTI TUKANG TELEK...MAKA KUFURLAH DIA.....NI BUKAN AKU CAKAP NO...HANG PA TGK U TUBE ATAS

AKU TUNGGU APA BNUMNO DAN ABE MIE JAWAP!.....

AJK-UMNO said...

saudara putra revolusi..
mana dapat maklumat nie.. bagi la tau cikit.. nak jugak tau..



Blogger putra revolusi said...

KHABAR DARI PERMATANG PAUH

Tadi DSAI pergi sembahyang Jumaat di Masjid Seberang Jaya. Calon BN Dato' Arif Shah & Timbalan Ketua Menteri P.Pinang, Fairuz turut bersembahyang di masjid yang sama. Lepas sembahyang ramai jemaah yg beratur untuk bersalaman dengan DSAI. Tidak sangka, Dato'Arif Shah juga antara jemaah yg sama-sama beratur utk bersalam dengan bekas bossnya dlm UMNO itu. Ada jemaah yg minta DSAI berucap, tapi beliau menolaknya dengan baik. Cuma Fairuz yg sempat berucap pendek, selepas didesak oleh AJK masjid.

Dalam ramai-ramai orang itu, ternampak kelibat menantu Pak Lah yg berperwatakan gangster itu - siapa lagi, jika bukan KJ. Ketika makmum lain bersalaman dgn DSAI, KJ nampak terkial-kial seorang diri macam orang hilang arah. Apa sedang dipikirkannya??

August 22, 2008 1:30 AM

AJK-UMNO said...

hahahahahahahahahahahahahah;
hahahahahahhahahahahh''''
hahahahahah'

org macam bn@umno pun pandai cakap pasi agama ker.. weh bukan ker ko dah murtad..


Blogger bn@umno said...

Mr Green

orang yg betul-betul dalam dan tinggi ilmu pengetahuan islamnya kebanyakkannya lebih suka bersifat merendah diri dan tidak suka menunjuk-nunjuk cuma orang yang yg cetek dan jahil tentang agama seperti kau je yg suka berlagak dan suka menunjuk-nunjuk kononnya pakar dalam ilmu pengetahuan islam.Ini dapat lihat dgn jelas ramai penyokong PR di laman Siasah ni yg suka buat komen berlandaskan islam tapi malangnya semakin banyak komen dorang tentang islam semakin banyak kebengapan ditunjolkan.kepada penyokong PR, tolonglah pergi ngaji semula al-quran tu dan jika tidak faham rujuklah kepada orang lebih arif tentang agama untuk elak drpd korang terus sesat.

August 22, 2008 1:27 AM

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

Money4Free said...

Parang,

Tq kerana mengingatkan aku pasal pengunaan konsep hadhari untuk menerangkan pada bn@umno.

peon pencen,

Pak Lah tidak berlakun.itu betul2 terjadi.dia ada strategi kenapa perlu berdiri dalam LRT tu.
Percaya cakap aku, lepas ni akan ada projek menaik taraf kemudahan awam di KL, yang sudah tentu projek tersebut akan jatuh kepada syarikat anaknya.

Ada sikit cerita dalam blog aku pasal ni.
http://tingkat4.blogspot.com/

Mr Green said...

BNUMNO....

AKU NAK HANG JAWAP ISU NI!!! AKU NAK TGK HANG PUN ILMU TINGGI MANA NAK TARBIAH ORANG!

MULA MULA ABE MIE KATA ANWAR NABI...

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Sumpah BALA dan Raja Petra mengikut sunnah Nabi Anwar Ibrahim dan Khalifah Nik Aziz...

LA NI DIA PERCAYA FENGSUI LAK.BACA BAWAH

Blogger abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

P44- simbol kepada dua kematian?

4- kantonis anggap 'patt' -mati/mampus/tak baik.

Sebab itulah nombor 4 jarang cina beli buat no plat kereta sebab ia sesuai untuk kereta keranda sahaja.
jadi Anwar akan mati-mati? atau maksud anwar nyaris mati? atau kalah nyaris? atau nyaris menang?


http://www.youtube.com/
watch?v=Ly2M3XrxLQ4&feature=related

SAPA PERCAYA FENGSUI SEPERTI TUKANG TELEK...MAKA KUFURLAH DIA.....NI BUKAN AKU CAKAP NO...HANG PA TGK U TUBE ATAS

AKU TUNGGU APA BNUMNO DAN ABE MIE JAWAP!.....

ALI MAIDIN said...

Cina India tak asobiyyah dah. tapi Pas pula dok fikir asobiyyah lak. Hantam saja la labu.

putra revolusi said...

Harga minyak akan turun mulai esok - turun 15 sen utk petrol & 8 sen utk diesel. Terima kasih kepada Dr Wan Azizah yg tlh mengosongkan kerusi Ptg Pauh hingga pilihanraya kecil terpaksa diadakan. Jika tak ada pilihanraya kecil Ptg Pauh, tentu harga petrol tak akan turun!!!

Tapi harga petrol yg turun cuma 15 sen, Anwar terbaru pula janji boleh turun harga petrol hingga 70 sen. Pak Lah sepatutnya turunkan hingga 75 sen untuk menyaingi Anwar!!!

Satu lagi, turun 15 sen tak membawa makna besar kepada rakyat. Harga barang yg naik gara-gara kenaikan harga petrol dulu tak mungkin akan turun. Kalaulah Pak Lah dapat sabar sikit jangan naikkan dulu harga petrol, tunggu sampai harga petrol dunia jatuh, tentu harga barang tak akan naik menggila. Tapi nasi sudah jadi bubur Pak Lah, turunkan harga petrol tak akan dapat turunkan harga barang lagi. Lalu merana berterusan utk rakyat.

ajk-umno,

Mengenai soalan dari sumber mana berita DSAI & Arif Shah bersalam di Masjid Pauh, ia sebenarnya diperolehi dari sepupu saya yg bersembahyang di masjid yg sama. Kalau tak silap dalam beritaharian Online juga ada berita itu, tapi tiada maklumat lengkap seperti yg diceritakan oleh
sepupu saya.

Money4Free said...

meman benar, calun BN Dato Arif Shah antara jemaah yang berbaris untuk bersalam dgn DSAI.

ikuti perkembangan PRK Permatang Pauh di sini :
http://www.tukartiub.blogspot.com/
http://permatangpauh.com/
http://perakexpress.com/

bn@umno said...

penyokong PR ni, apabila terdesak mahukan undi mulalah berlutut meminta pertolongan orang cina, india dan bangsa-bangsa lain mengundi PKR tapi apabila orang cina, india dan bangsa-bangsa lain meminta hak dorang sebagai warganegara, maka mulalah penyokong PR termasuk pemimpin PRnya terutama PAS mendemonstrasi membantah dan melaungkan ketuanan melayu.Tapi malangnya orang cina, india dan bangsa-bangsa lain bukannya bodoh seperti orang melayu. mereka sudah sedar siapakah itu pemimpin PR yg sebenarnya terutamanya PAS.mereka sudah berjanji tidak akan mengundi PR lagi masa hadapan disebabkan oleh sikap kebiadapan pemimpin PAS yg perkauman itu.

Pemimpin PAS ini masih bermimpi kononnya cina dan india masih sokong dorang tapi perlu diingat orang-orang cina dan india yg cerdik ni sengaja mengambil sikap bertenang dan tak nak buat kecoh, dorang lebih selesa nak tengok tingkah-laku pemimpin PAS yg perkauman ni, namun yg nyata parti PAS sudah takda di lubuk hati mereka lagi seperti kata pepatah 'air yg tenang jangan disangka tak ada buaya'. Siapa sangka pada PRU12 yg lepas orang cina dan india sanggup mengundi PAS sehingga PAS boleh menang banyak kerusi parlimen?aku yakin tsunami kedua tidak akan berlaku pada BN lagi di PRU13 ni nanti malah tsunami kehancuran akan berlaku pada PR.tak caya?tunggu dan lihat. Kenyataan itu semua adalah hasil drpd mulut kawan-kawan aku yg berbangsa cina dan india sendiri yg cakap, dorang semua dah meluat tengok sikap pemimpin-pemimpin PAS ni.kepada pemimpin PAS, teruskanlah perjuangan perkauman korang.

Mr Green said...

BNUMNO....HANG JGN BUAT BUAT TAK NAMPAK!....ATAU TAK TAU NAK JAWAP

AKU NAK HANG JAWAP ISU NI!!! AKU NAK TGK HANG PUN ILMU TINGGI MANA NAK TARBIAH ORANG!

MULA MULA ABE MIE KATA ANWAR NABI...

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Sumpah BALA dan Raja Petra mengikut sunnah Nabi Anwar Ibrahim dan Khalifah Nik Aziz...

LA NI DIA PERCAYA FENGSUI LAK.BACA BAWAH

Blogger abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

P44- simbol kepada dua kematian?

4- kantonis anggap 'patt' -mati/mampus/tak baik.

Sebab itulah nombor 4 jarang cina beli buat no plat kereta sebab ia sesuai untuk kereta keranda sahaja.
jadi Anwar akan mati-mati? atau maksud anwar nyaris mati? atau kalah nyaris? atau nyaris menang?


http://www.youtube.com/
watch?v=Ly2M3XrxLQ4&feature=related

SAPA PERCAYA FENGSUI SEPERTI TUKANG TELEK...MAKA KUFURLAH DIA.....NI BUKAN AKU CAKAP NO...HANG PA TGK U TUBE ATAS

AKU TUNGGU APA BNUMNO DAN ABE MIE JAWAP!.....

bn@umno said...

Tahniah diucapkan kepada kerajaan BN di atas penurunan minyak petrol dan diesel esok.Menurut Datuk Shahrir, penurunan minyak ini tidak ada kaitan dgn isu pilihan raya di Permatang Pauh.

Mr Green said...

BNUMNO BINGAI

TAK TAU NAK JAWAP ! KALIH ISU MINYAK!...

SELAGI HANGPA TAK JAWAP AKU POSTING SAMPAI BILA BILA KOMEN TU.....KAT MANA HANGPA ADA...BIAQ SEMUA TGK!

Money4Free said...

Wwakakakaka.....bn@umno,

mr green,

Jgn haraplah bn@umno akan dapat menjawab segala peroalan yang hang bagi.Soalan aku pun tk berjawab.

Inilah kualiti juak2 umno.Kita sama sama boleh fikir kenapa juak juak ni kekal didalam UMNO.Mereka gagal membezakan yang mana hitam dan yang mana putih.

Dalam ertikata lainya, mereka telah terhijab dari menerima kebenaran.Waima turun malaikat dari langit membawa perkhabaran tentang kebenaran sekali pun, jika malaikat tersebut tidak menjadi ahli UMNO, akan ditolak malaikat itu.

Mr Green said...

BOYTGKT4...

AKU TAK KIRA! DEPA PERMAIN PASAL AGAMA...PASAL NABI...MEMESONGKAN AQIDAH!

AKU POST KOMEN TU SAMPAI DEPA JAWAP!

AKU NAK ABE MIE DAN BNUMNO MINTAK MAAF KEPADA UMAT ISLAM DAN SIASAH KERANA POSTING MENGATAKAN ADA NABI BARU!...LEPAS MUHAMMAD.JELAS BERTENTANGAN DGN ISLAM.NAMA SAJA ISLAM OTAK TAIK AYAM!..

AKU TUNGGU RESPON DEPA DUA...

Money4Free said...

mr green,
nak harap mangkuk ayun 2 ekor tu jwab, alamat sampai berjanggut la kita nunggu.

zali said...

apa kejadahnya jam ni la nak buat sibuk naik komuter...buang tebiat la orang tua tu...

yang mangkuk 2 ekor tu plak sibuk puji bossnya bagus berjiwa rakyat...

seumur hidup baru tu la sekali naik komuter dah berjiwa rakyat ke?

putra revolusi said...

KABAR DARI PTG PAUH

i) Debat Anwar-Arif Shah

Teras Pengupayaan Melayu (TERAS) akan menganjurkan debat antara calon PKR, DSAI dan calon BN, Datuk Arif Shah pada 24 Ogos '08, jam 2.00 ptg bertajuk, "Rakyat Mereka, Negara Merdeka". Usaha sedang dijalankan supaya debat itu dapat disiarkan secara langsung oleh stesen TV kita.
Kepada Tok Uban, diharap tidak mengulangi kesilapan Shabery Cheek tempohari. Jangan bazirkan air liur anda!!


ii) Kisah Ph.D Arif Shah (Tok Uban)

Kononnya Arif Shah mempunyai ijazah Ph.D dari sebuah universiti dari UK. Ramai sahabatnya hairan bagaimana seorang yg kurang pintar dan hanya memiliki diploma yg cukup makan sahaja mampu memiliki Ph.D. Utk dapatkan Ph.D seseorang itu perlu memiliki ijazah sarjana muda (B.A, B.Sc dll), lepas itu masters (M.A dll) & kemudian baru boleh apply utk ikuti Ph.D. Tapi Arif Shah yg tiada ijazah & diplomanya pun cukup makan saja boleh dapat Ph.D.
Selepas disiasat, rupanya dia belajar utk dpt Ph.D secara jarak jauh dari sebuah universiti di UK yg sebenarnya tak pernah wujud. Dan kelmarin, Tok Uban mengaku dia cuma ada diploma sahaja & universiti tempat dia belajar secara jarak jauh itu memang tak pernah wujud. Dia mengaku tertipu!

Tak sangka rupanya orang yg pandai cakap Cina pun mudah tertipu, tidak seperti orang Cina yg susah nak kena tipu!! Tok Uban, Tok Uban....

Mr Green said...

MULA MULA ABE MIE KATA ANWAR NABI...

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Sumpah BALA dan Raja Petra mengikut sunnah Nabi Anwar Ibrahim dan Khalifah Nik Aziz...

LA NI DIA PERCAYA FENGSUI LAK.BACA BAWAH

Blogger abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

P44- simbol kepada dua kematian?

4- kantonis anggap 'patt' -mati/mampus/tak baik.

Sebab itulah nombor 4 jarang cina beli buat no plat kereta sebab ia sesuai untuk kereta keranda sahaja.
jadi Anwar akan mati-mati? atau maksud anwar nyaris mati? atau kalah nyaris? atau nyaris menang?


http://www.youtube.com/
watch?v=Ly2M3XrxLQ4&feature=related

SAPA PERCAYA FENGSUI SEPERTI TUKANG TELEK...MAKA KUFURLAH DIA.....NI BUKAN AKU CAKAP NO...HANG PA TGK U TUBE ATAS

AKU POST KOMEN NI SAMPAI DEPA JAWAP!

AKU NAK ABE MIE DAN BNUMNO MINTAK MAAF KEPADA UMAT ISLAM DAN SIASAH KERANA POSTING MENGATAKAN ADA NABI BARU!...LEPAS MUHAMMAD.JELAS BERTENTANGAN DGN ISLAM.NAMA SAJA ISLAM OTAK TAIK AYAM!..

AKU TUNGGU RESPON DEPA DUA...

Mr Green said...

NI KEMBAQ ABE MIE!....

Sorathabaq Singapore The Newpaper (22AUG08 Page 22) tulis pasal Arif Shah Calon BN p44

"He's Aiming fo 8-8-8

Datuk Arif Shah plans to step into the polling booth at SK Seberang Jaya 2 at precisely 8am on Tuesday to cast his vote.He said that he wanted to maintain the triple eight effect that day.

Polling is on 26th and the year is 2008

if you add 2 and 6 it equal 8.the 2 in the beginning of 2008 is perceived as going toward the number 8.which is at the end.So there are two 8s derived from two dates and i'll enter the polling centre station at 8am the third 8

Besides Mr Arif Shah's voting slip also has 8 in it - his slip is no 978

The Chinese view 8 as a lucky number-the number sounds like word prosperity in Cantonese."

SAPA PERCAYA FENGSUI SEPERTI TUKANG TELEK...MAKA KUFURLAH DIA....

http://www.youtube.com/watch?v=Ly2M3XrxLQ4&feature=related

Tak salah kita tau cakap cina.bergaul dengan orang cina...tapi sampai dah percaya pada angka angka fengsui ni...ni kes berat beb!...bole kufur*tgk link atas. Tu belum tau lagi dia main ekoq ka dak..wallahualam!...

Terpulang pada penduduk Permatang Pauh dan pengundi Hantu...Siapa bakal hangpa Pilih!

Tahniah la kalau BN letak Calon yang percaya benda kurafat ni! Keja Gila!

Mr Green said...

Ralat

SORATHABAQ SINGAPORE THE NEW PAPER 23AUG08 PAGE 22.

bn@umno said...

Mr Green

Tak payahlah ko ulangi benda yg same je tiap-tiap kali buat komen.orang yg bodoh dan lebih jijik drpd babi yg tak ada idea je ulangi benda yg same.macam dah tak ada idea lain dah.

bn@umno said...

terbukti najib dipihak yg benar.tengok beliau telah berani membuat sumpah di Masjid Jamek Guar Perahu bahawa beliau tidak ada kaitan dgn kes altantuya.Skg ni saiful dah bersumpah, najib pun dah bersumpah, bila pulak DSAI ni nak bersumpah pulak ye?takut ke?

Mr Green said...

BNUMNO....
HANG JANGAN CAKAP BANYAK

AKU POST KOMEN NI SAMPAI DEPA JAWAP!

AKU NAK ABE MIE DAN BNUMNO MINTAK MAAF KEPADA UMAT ISLAM DAN SIASAH KERANA POSTING MENGATAKAN ADA NABI BARU!...LEPAS MUHAMMAD.JELAS BERTENTANGAN DGN ISLAM.NAMA SAJA ISLAM OTAK TAIK AYAM!..

AKU NAK HANG JAWAP ISU NI!!! AKU NAK TGK HANG PUNYA ILMU TINGGI MANA NAK TARBIAH ORANG!

MULA MULA ABE MIE KATA ANWAR NABI...

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Sumpah BALA dan Raja Petra mengikut sunnah Nabi Anwar Ibrahim dan Khalifah Nik Aziz...

LA NI DIA PERCAYA FENGSUI LAK.BACA BAWAH

Blogger abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

P44- simbol kepada dua kematian?

4- kantonis anggap 'patt' -mati/mampus/tak baik.

Sebab itulah nombor 4 jarang cina beli buat no plat kereta sebab ia sesuai untuk kereta keranda sahaja.
jadi Anwar akan mati-mati? atau maksud anwar nyaris mati? atau kalah nyaris? atau nyaris menang?


http://www.youtube.com/
watch?v=Ly2M3XrxLQ4&feature=related

SAPA PERCAYA FENGSUI SEPERTI TUKANG TELEK...MAKA KUFURLAH DIA.....NI BUKAN AKU CAKAP NO...HANG PA TGK U TUBE ATAS

AKU TUNGGU APA BNUMNO DAN ABE MIE JAWAP!.....

Mr Green said...

BNUMNO DAN ABE MIE AADLAH CONTOH ORANG UMNO BN YANG TAU BERAK TAPI TAK PANDAI BASUH...

PANDAI CAKAP TAPI TAK TAU JAWAP!

PUNYA LA PARIA!

AKU AKAN POST SAMPAI HANGPA DUA MINTAK MAAF!...

BIAQ ORANG TAU ORANG BN BANGGANG! DAN MENGHINA ISLAM!

bn@umno said...

oh gelinya hati aku.kau postkanlah sampai kiamat atau sampai kau mampus ye.dasar otak udang. hahhahahhahahhahah

Mr Green said...

AMACAM PARIA BNUMNO...

TAK BOLE JAWAP?.....HANG CAKAP KEMAIH SANGAT!....

LUPA..HANGKAN MURTAD SEBAB SAMAKAN ALLAH NGAN TUHAN LAIN,

SELAMAT LA HANG NANTI.SELAMAT KENA REJAM!

bn@umno said...

mr green

bukannya aku tak nak jawab tapi masalahnya soalan ko tu cukup bodoh untuk dijawab.hanya orang bodoh je yg jawab soalan kurang matang ko tu.lagipun seperti aku cakap sebelum ni, orang yg tinggi tahap ilmu pengetahuan agamanya lebih suka bersifat rendah diri drpd suka menunjuk-nunjuk.kalaulah ko tu betul-betul berjuangkan islam yg sebenar, kenapa ko tak pergi sj kat palestine dan bertempung dgn orang yahudi kat sana tu biar ko mampu kena bom kat orang yahudi tu.kalau takut mati kerana agama, jgn cakaplah ko tu pejuang islam yg sebenar.kalau setakat berjuang kat mulut je, semua orang pun boleh buat.phuiiii piiiidahhhh.

rockers said...

nampak sngt najib monggolia bersumpah sbb nak pancing undi,kenapa baru skrang nak sumpah padahal orang tuduh dia dh lama dah,kerajaan bn sanggup buat apa saja untuk pancing undi seperti menurunkan harga minyak,ckp je nk tngu 1 september,itulah pak lah ckp tak serupa bikin mcm dh tau akan klh truk di permatang pauh.

Mr Green said...

DAH LA PARIA BNUMNO...

RENDAH DIRI KA BANGANG !

CAKAP SAJA HANG TAK RETI JAWAP.APA SUSAH

BILA HANGPA HINA NABI...HINA ISLAM...PERCAYA FENGSUI!...TAK MAU JAWAP

BILA KAMI CAKAP BAB AGAMA SIKIT < BAGUIH NAK TARBIAH ORANG...

AKU MINTAK HANGPA MINTAK MAAF KAT SIASAH DAN UMAT ISLAM.HANGPA TOLAK.

BANYAK DALIH.MACAM KELING BOTOI PUTAR BELIT!.CERIT MERATA KAT BLOG ORANG.TAPI TAK TAU NAK BASUH.ELOK PUN NAMA BNUMNO.OTAK LEMBU PENDEK!..

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

bn@umno said...

hhahhahhahahahhaha.lucunya

bn@umno said...

kakkakaaakakakkaka.hahahhahahahhaha

Money4Free said...

bn@umno,

hahahahahahah....hang percaya najib almongolia punya sumpah? hahahaha....dia tu sesumpah,sama macam sayfool.Panjang umur ko, ko tengok saja nanti apa akan jadi pada najib dengan sayfool.Aku pun teringin juga nak tgk bala yg menimpa sumpah auta macam 2 ekor beruk tu buat.

hihihihihihih.....sekor tak ngaku jadi kepala c4, sekor lagi mati ngaku kena liwat.wakakakakaka....ada juga orang yg megah kena liwat...wakakakaka....

aku sumpah jubur sayfool tu berulat tak berenti.....aminnnnnn...

bn@umno said...

aku masih percaya, najib ni telah difitnah oleh orang-rang tertentu yg mengatakan beliau ada kaitan dgn kes altantuya tu.Mereka ni nak menggagalkan usaha Najib menjadi PM Malaysia apabila peralihan kuasa berlaku tahun 2010.kalau difikirkan secara logik, takkan orang sanggup bersumpah laknat kerana kuasa dan wang?betul tak?bukankah dgn melakukan sumpahan itu, kalau ia tidak benar bukankah dorang akan menerima bala drpd tuhan?jadi sungguh tidak masuk akal.persoalannya, kenapakan DSAI takut dan berdolak-dalik apabila disuruh melakukan sumpahan seperti apa yg dilakukan oleh saiful dan najib?kalau DSAI rasa beliau di pihak yg benar, lakukanlah sumpahan itu.

bn@umno said...

Siapa cakap ceramah BN kat P.P tak ramai orang yg datang.Tadi TV3 telah melaporkan bahawa berlaku kesesakan lalulintas di ceramah yg diadakan oleh Ezam Mohd. Nor. Semua orang berpusu-pusu untuk mendengar ceramah Ezam. terbukti, BN masih lagi kuat di P.P.

putra revolusi said...

Memang betul kata bn@umno, DS Najib baik orangnya dan segala berita buruk mengenai DS Najib adalah fitnah belaka. Antara perbuatan rendah moral Najib yg menjadi perbualan ramai tapi sebagai rakyat Malaysia yg pemaaf kita perlu lupakan ialah:

i) Kes khalwat DS Najib dengan seorang artis wanita di Port Dickson kira-kira 12 tahun dahulu

ii) Kes Rosmah isteri Najib yg bercium pipi dgn bintang Bollywood di mana gambarnya tersebar luas

iii) Kes anak lelaki Najib yg bergambar ghairah dgn teman-teman wanitanya termasuk Mat Salih yg boleh dilihat dlm banyak laman web, termasuk http://kerajaanrakyat.com/

Mungkin lepas ni DS Najib akan bersumpah dlm masjid pula bahawa Rosmah & anak lelakinya yg ada dlm gambar-gambar itu adalah Rosmah palsu atau anak lelakinya yg palsu atau orang lain yg memakai topeng menyerupai Rosmah dan anak lelakinya!

Marilah kita tunggu sumpah Najib selanjutnya utk insiden-insiden itu!!!

putra revolusi said...

GEMPAR - DS NAJIB TERLIBAT DALAM UPACARA KEAGAMAAN HINDU?

Tak tahulah sejauh mana kebenaran berita yg dibawa oleh Mr. Thangarajoo ini. Kelmarin Mr. Thangarajoo dari Bandar Kinrara, Puchong yg pernah berkhidmat dengan Datuk Nallakumaran telah membuat Akuan Bersumpah bahawa dia terlibat dgn upacara keagamaan Hindu yg dilakukan oleh DS Najib & Rosmah. Upacara itu dijalankan di hadapan seorang bomoh Hindu dari Kirala, India, bernama Mr. Jai. Antara upacara keagamaan Hindu yg dijalankan oleh bomoh Hindu bernama Mr Jai itu ke atas DS Najib dan Rosmah ialah mandi air susu mengikut kepercayaan Hindu. Mengikut Thangarajoo lagi Mr Jai juga telah menjalankan upacara keagamaan Hindu bagi memastikan BN menang di Ijok & sekarang Mr. Jai sdg berada di Permatang Pauh utk tujuan yg sama.

Bagi mereka yg ingin mengikuti berita lanjut mengenai Akuan bersumpah Thangarajoo sila layari http://kerajaanrakyat.com/

Apapun, saya berharap DS Najib yg suka bersumpah itu dapat bersumpah sekali lagi bagi menangkis tuduhan Thangarajoo itu. Tak kisahlah di mana majlis bersumpah itu nak diadakan, asalkan jangan buat dlm kuil Hindu sudahlah. Dan pihak polis pula lepas ini bolehlah pergi menahan Thangarajoo & memaksa dia mengubah Akuan Bersumpahnya itu.

nasYa said...

kalau name nyer melayu..tak semestinya ISLAM..ader beza di situ..

Mr Green said...

ABE MIE BANGANG

LAGI HANG BANYAK CAKAP MENAMBAHKAN DUNGU HANG...APA LA NASIB BN TANAM BAJA DALAM OTAK HANG

ADAKAH RUPA MELAMBANG AGAMA??ISLAM BUKAN PILIH RUPA ATAU KULIT!!

...BUKAN MACAM HANG MUKA SAJA MELAYU MENGAKU ISLAM TAPI SESAT

HANG HINA ISLAM! HANG KATA ANWAR SEORANG NABI.HANG PERCAYA FENGSUI!

ORG PERCAYA FENGSUI TU KUFUR NI BUKAN AKU CAKAP NI USTAZ CAKAP

LA SAPA YAHUDI?..AKU ATAU HANG?

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

mr green. tukar dulu rupa YAHUDI anda kepada rupa anda sebenar. Apa nama dan mana gambar kamu? KAMU AGAMA APA? nak mempertikaikan kebenaran?

kamu tanyalah pengikut fanatik PAS dan PKR. Saiful bersumpahpun dia tidak percaya!!

nak suruh orang diri sendiripun tak betul

abe MIE 'TERJAH' said...

mr. green- muka kamu lambang kekuatan syaitan...bagaimana kamu boleh kata kamu Islam?

Money4Free said...

putrarevolusi,
aku pun ada terbaca akuan bersumpah pasal najib tu...

mazhab hadhari ni semua boleh.takder halal haram dah.

Mr Green said...

ABE MIE...

HANG JGN CAKAP PANDAI...PI SEMBANG NGAN BUDAK TADIKA.DEPA BOLE LAYAN DUNGU HANG TU

TANYA DULU HANG TU ISLAM APA?

HANG DAKWA ADA NABI SELAPAS MUHAMMAD saw dan HANG PECAYA NOMBOR!..

SUDAH LA.HANG TAK MAU NGAKU BIAQ PI KAT HANG .YG TANGGUNG DOSA HANG BUKAN AKU.AKU TEGOQ SAJA.JGN KERANA JARI BADAN BINASA!NI AKIBAT TAKSUB BN..SAMPAI JUAL AGAMA DAN MARUAH!

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

August 23, 2008 2:15 AM

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

August 23, 2008 2:15 AM

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

August 23, 2008 2:15 AM

M.Sulaiman (utohkacil) said...

utohkacil dah berpuluh kali bermadah, jangan di layan si gila babi dua sekor tu!

Buang masa aje.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...