Monday, April 20, 2009

Nizar terus popular

SELAYANG,20 April: Selepas menang pilihan raya kecil Bukit Gantang, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin menjadi tokoh popular dalam PAS.

(Gambar atas: Para perwakilan mengangkat tangan apabila nama Nizar dicalonkan)

Empat dari lima PAS Kawasan yang mencalonkan pimpinan PAS, mencalonkan beliau sebagai naib presiden PAS.

Terbaru adalah PAS Kawasan Selayang dalam mesyuarat agung mereka Sabtu lepas.

Dalam mesyuarat agung itu, beliau mendapat pencalonan tertinggi berbanding Nasharudin Mat Isa yang turut dicalon untuk jawatan itu bersama Datuk Husam Musa.

Datuk Seri Abdul Hadi Awang dicalonkan sebagai presiden, Datuk Dr Haron Din menang pencalonan untuk timbalan presiden mengalah Husam dengan 20 undi dari kira-kira 250 perwakilan yang hadir.

Ketika membahaskan usul pula, usul AJK PAS kawasan agar presiden PAS memberikan penjelasan tentang kerajaan perpaduan ditolak oleh perwakilan selepas dibahaskan.

Manakala usul tentang siber cafe mendapat perbahasan hangat perwakilan ekoran ia disalahgunakan untuk kegiatan tidak baik di kalangan pengusahanya.

Perwakilan meminta kerajaan negeri Selangor mengawalnya dengan ketat agar ia tidak disalahgunakan untuk maksiat dan perjudian.

12 comments:

Ex-UMNO said...

Apa yang dilaungkan oleh ahli2 dan sesetengah pemimpin UMNO ialah, jika DSAAB berundur BN/UMNO akan pulih. Setelah DSAAB umumkan beliau akan berundur, BN/UMNO kalah di P. Pauh dan di K.Terengganu.Paling malang BN/UMNO kalah pula di B.Selambau dan B.Gantang SETELAH Tun DSAAB BERUNDUR.

jaam said...

لواهن هاتي ملايو اسلام سيڠاڤورا.

دار مليسين مليس

ا عام انترايستيد تو وريتي ابواوت تيه مليس اوف سيڠاڤوري اين چومڤاريسون تو تيه مليسين مليس نوو. بي تيه واي، وي ستيلل هاۏي اور سلطان اين سيڠاڤوري، بوت، هي حد بين ريدوچد تو جوست ا مر چيتيزين، نوتهيڠ موري. ات اس سد، اسن'ت ات؟ نو دواوبت رفليس بواوغت اوۏر سيڠاڤوري ﴿ات جوست ا ڤيتتنچ ميند يو﴾ فروم تيه تيهن سلطان اند نوو، لواوكيڠ ات تيه ڤريدچامنت اوف تيه ريال توان تانهس اوف سيڠاڤوري، اوني ووندرس اف تيه سماي فتاي اس ڬوايڠ تو بيفالل تو اور فيلو بروتيهرس اند سيسترس اين مليسيا. واق اڤ ڤلياسي، ملايو!

اسن'ت ات اينواوغ ثات يو لوست سيڠاڤوري؟ باتو ڤوته؟ ايۏين ريڬهت نوو، اور بروتيهرس اند سيسترس اين ڤتنا اري فيڬهتيڠ تو ڬيت تيهاير هوميلند بچق. تيهري اس ا لوت اوف بلواودسهيد تيهري، دو يو الل وانت تيه سماي ثيڠ تو هاڤڤين اين يور اوون تانه اير ترچينتا؟ تو طاسي مليس وهو هاۏي نوت ووكين اڤ ييت، دو يو وانت اوتيهر ڤاوڤلي فروم فارواي لندس تو تقاي چونترول اوف يور تانه تومڤه داره اند هاۏيڠ ڤلاچس ليكي تاميل نادو اند بيجيڠ اس تيهاير ‘قبلت'؟ وهيري اس يور ملي ديڬنيتي؟

فور اس اين سيڠاڤوري، تيه داي مليسيا فاللس تو اوتيهر ڤاوڤلي اوتيهر ثان تيه مليس، تيهن ات اس ڬوايڠ تو ب تيه سدديست داي فور اس. ملايو نوسنتارا اكن منڠيس هيب. نو تانه ملايو مانس نو ملايو. هيلڠ له ملايو اونتوق سلاماڽ. تيه چينيسي هاۏي چينا، تيه اينديانس هاۏي اينديا، وهت ابواوت تيه مليس؟ بوكنكه تانه ملايو اين اونتوق اورڠ ملايو؟

لواوكيڠ ات تيه برواوهها اين ڤراق وهيريبي ا دڤ ڤوليتيچين ريچيتيد ا قرءانيچ ۏرس، ا وس نوت سورڤريسيد ات الل. ثيس ڤوليتيچل ڤرتي، وهيچه اس السو ان ارم اوف ڤاڤ اين مليسيا اوسد ثيس تاچتيچ نوت ويتهواوت ڤورڤوسي. اين فاچت ثيس اس ان اينتلليڬينت واي اوف ڬيتتيڠ ۏوتيس فروم ڬولليبلي ملي بريثرنس. لاديايس اند ڬنتليمين اوف مليسيا، لي كوان يايو وس نو ضيففيرينت. هي سڤيك س فلوانت ملي اند هي چن وريتي اين جاوي بيتتر ثان تيه مليس تيهمسلۏيس. الل هيس چيلدرين ليارنت جاوي. ات اس جوست ثات تو ڬيت تو يور ‘اينميايس'، يو موست چامواوفلاڬي يورسلف اين اوردر تو بليند تيهم. اس ا سعيد ايارليار، سومي مليس اري ڬولليبلي، اياش تو “ڬوريڠ“، مايب دوءي تو تيهاير لاچق اوف ايدوچاتياون اور تواو موچه ايدوچاتياون، تيهي ويلل فوللوو وهتايۏير اس بيڠ تولد تو تيهم بي تيهاير اونسكروڤولواس ڤوليتيچينس ﴿اوف تيهاير چويچ اوف چورس﴾. تيه ستوڤيد مليس فوللوو بيچااوس تيهي وانت تو ڤلياسي تيهاير ‘مسترس' وهيرياس تيه ‘چليۏير' مليس فوللوو بيچااوس تيهي وانت تو اڤڤار ليبرال اند ڤروڬريسسيۏ،
اوتيهرس اري جوست ‘ڤق توروث' بيچااوس تيهي اري اچتواللي فينچ سيتترس ويتهواوت اني چليار دريچشن.

ييس، ا عام ‘انق اصلي سيڠاڤورا'. ا هاۏي نو اتتاچهمنث ويته تيه ڤنينسولر اس ماي ‘كامڤوڠ' وس اين سيڠاڤوري ڤروڤر. ماي ملي انچستورس اوسد تو ريسيد ات تيه مواوث اوف تيه كللڠ ريۏر، سيڠاڤوري، تيهن تيهي وينت ينلند، فينللي تيهي سيتتليد ات ا ملي ۏيللاڬي ات تيه جونچشن اوف ڬيلڠ سراي/ڤايا ليبر اريا. وي ليۏد تيهري فور اوهيلي تيلل تيه ڤاڤ ڬوۏرنمنت دچيدد تو ديۏيلوڤ اور ‘كامڤوڠ'. تيهن، وي حد تو موۏ تو ا هدب فلت اين ا سلف-چونتاينيد هواوسيڠ ديۏيلوڤمنت بورد ايستت. ات وس ان اوڤن سكريت ثات ثيس وس اوني اوف تيه وايس تو سيڤرات تيه مليس، سو اس نوت تو ليت تيهم تو ب تواو ستروڠ ڤوليتيچللي اف تيهي ويري تو ب ڬروڤد توڬيتيهر.

السو، ا اوندرستواود لتار اون، ات اوتيهر ملي اوچچوڤيايد ارياس، تيه دويللرس ويري تولد ثات اف تيهي ووالد ليكي تو ستاي ات تيه سماي ڤلاچ، تيهي شوالد هاۏي تيه سماي كيند اوف دويلليڠس/ديساينس اس وهت تيه ڬوۏرنمنت حد سو اس تو “اونيفورميسي“ تيه وهولي اريا. ڬيت ماي دريفت ايۏيريبودي؟ ناتوراللي، تيه ملي ءكامڤوڠء فولك س ويري نوت ابلي تو چومي اڤ ويته ميلليونس اوف دوللرس تو ديۏيلوڤ تيهاير اريا. تيهي ويري نوت ريچه. تيهي حد نو چويچ بوت تو لياۏي تيهاير ءكامڤوڠسء. اونچ تيه ارياس حد بين ديۏيلوڤيد بي تيه ڬوۏرنمنت ﴿اور سوب چونتراچتد تو ڤريۏت سچتورس﴾، تيه ڤريچس ووالد دفينيتيلي ب ريال سكاي هيڬه اند ثات ڤريۏينتد تيه مليس تو چومي بچق تو تيهاير ‘كامڤوڠس'، سو وسن'ت ات ليكي ايتهنيچ چليانسيڠ، بوت دون اين ا سوبتلي واي؟ ا وس تولد ثات تيه إسرائيلا ڬوۏرنمنت اوسد ثيس كيند اوف تاچتيچ تو چليانسي اث ڤلسطينين ڤوڤولشن اين چرتاين ارياس اوف إسرائيل/ڤلسطيناي. ڬو فيڬوري يورسلۏيس مليسينس، وهو دو يو ثينق تيه ڤاڤ ڬوۏرنمنت اسكيد فور ادۏيچ؟

dewata awan berapi said...

biasalah...puak2 bodoh akan anggap nizar sebagai hero...

mereka tak sedar yang nizar ni hanyalah...KUDA KAYU belaan DAP

pegi mampuslah lu nizaaaar...

Siasah said...

Pastikan komen tuan-puan beradab, Jika tidak, kami akan keluarkan dari sini.

abe MIE 'TERJAH' said...

popular...tapi tak tahu nak buat kerja..sekejap aje jatuh..macam artis..naik sebab popular dan jatuh sebab tak popular...

dalam islam, popular tak ada...

ambil pengajaran kisah Umar Abdul Aziz...

Naruto sensei said...

Kesian2 komen2 bodoh lagi memualkan bagi puak2 yang berani putar alam seperti Jaam, Dewata and Mie terjah..

Kenapalah bebal dan busuk hati nya korang ni.. komen korang tu menunjukkan betapa busuk hati dan pedengki kepada orang he he biasalah pemimpin suka fitnah samalah dengan penyokong dia.. Guru kencing berdiri anak murid kencing berlari...

Hem alahai

faizal zainol said...

salam

pandangan aku..
usahla terlalu perjuangkan KEPEMIMPINAN ULAMA,

tetapi kita perlu perjuangankan KEPEMIMPINAN ISLAM..


1. Pada hemat aku Dr. Haron Din sewajarnya dicalonkan sebagai Presiden PAS.

2. Manakala Dato Husam Musa wajar diberi peluang menjadi Timbalan Presiden.

3. Ir. Nizar, Dr. Azman dan Ustaz Nasharuddin dilantik sebagai Naib Presiden.

4. Tuan Guru Hadi Awang dilantik menjadi Timbalan Mursyidul Am PAS.

pena_mas said...

saya inginkan pemimpin atasan PAs perlulah benar2 istiqamah,mantap, berstategi dan tidak lari dari matlamat perjuangan yang sebenar.Mungkin Nizar salah seorang daripada pemimpin pelapis.

Rozana said...

DS Nizar bukan sengaja cari populariti, dia sendiri tidak sangka menjadi MB Perak walaupun sat saja tapi memberi impak yg optima utk perjalanan siasahnya. Tidak kah apa yg berlaku tanpa dirancang itu adalah perancangan Maha Berkuasa.Dia akan tunjuk kekuasaaNya apabila manusia sudah berlagak sebagai tuhan.

anonymous said...

kenapa le admin ni, masukkan komen sang dewata gila dan mie bapok terjah dekat kedah lanie admin tak layan komen depa, sebab depa tolak hukum hudud, jadi kita kat teganu tak payaklah siarkan komen berbau haprak ni

anonymous said...

kenapa le admin ni, masukkan komen sang dewata gila dan mie bapok terjah dekat kedah lanie admin tak layan komen depa, sebab depa tolak hukum hudud, jadi kita kat teganu tak payaklah siarkan komen berbau haprak ni

sniper said...

rasanya komen tak berisi atau tukang komen yang tak boleh diakses ni tak layak bagi komen la ..

kalau bagi komen, mesti la sanggup diakses supaya kita boleh interaksi semula dgn pengkomen ..

sekadar komen mcm tinggal najis tepi jalan, elok delete aja ..

bukan apa, mencemar dan merosakkan imej blog siasah ni aja..

sebab tujuan dia bukan nak bagi komen untuk kebaikan semua, tapi merosak dan mencemar blog ni sebenarnya..

klu komen untuk bela umeno pun ok, mcm si jaam, setidak-tidaknya boleh juga dibaca dan difikirkan..

setiap org ada otak dan pemikiran.. kalau tak baik ALlah jadikan semua org ni tak ada nafsu dan perangai huduh ..

tapi kalau taip ayat kotor dan tak ada isi, tak layak masuk ruangan komen ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...