Wednesday, April 22, 2009

Hubungan PR dan Sultan Perak tetap baik

BUKIT GANTANG, 22 April: Anggota Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin sekali menyangkal dakwaan kononnya beliau dan Adun PR Perak bersikap derhaka terhadap Paduka Seri Sultan Perak.

Nizar berkata, mereka semua menghadiri majlis sambutan ulangtahun kelahiran Sultan ke 81 sejak pukul 8 pagi hingga jam 2.15 petang pada 19 April lalu di Istana Bukit Chandan, Kuala Kangsar.

“Malah kami mendengar titah Sultan, beramah mesra dan makan bersama di dalam majlis tersebut termasuk kaum kerabat dan anakanda-anakanda baginda.

“Jika Umno BN boleh berfikir dengan rasional, bagaimana mungkin penderhaka dijemput dan boleh duduk makan bersama-sama di dalam majlis baginda Sultan,” tegasnya lagi.

Laporan penuh dalam Siasah Jumaat ini.

15 comments:

Naruto sensei said...

Perbezaan pemerintahan kerajaan PR dan Kerajaan BN dalam setahun ini.

kerajaan BN

pada awal pemerintahan diakui memang meringgankan beban rakyat malaysia am nya.. banyak program yang membantu dilakukan sehinggalah ramai orang Melayu yang berjaya..

Itu pun hak orang Melayu tergadai juga apabila tulisan Jawi di hapuskan dan digantikan dengan tulisan Rumi..

Sedangkan kita sedia maklum melalui tulisan Jawi lah masyarakat Melayu pada masa tu celik kepada Al-Quran..

Malah jika hal2 berkaitan Islam jika tercabar pun orang Melayu akan bangkit bersatu menentangnya

Contoh: apabila perbicaraan Kes Natrah yang di bela oleh keluarga melayu dituntut ole keluarganya di England dan memohon mahkamah mengiystiharkan Natrah keluar dari Islam.. orang melayu masa tu bangkit menentang keputusan itu termasuklah Tuanku Abdul Rahman..

Tetapi malangnya UMNO mengubah tulisan Jawi warisan Melayu ke tulisan rumi kepunyaan orang Rome yang di gunakan penjajah British. sedikit demi sedikit Orang Melayu semakin Buta kepada Al-Quran sehinggalah ke hari ini..
Bukan British yang hapuskan tetapi UMNO!!

Tetapi sehinggalah di zaman pemerintahan Tun mahatahir UMNO berubah daripada membantu rakyat kepada memeras rakyat apabila dasar penswastaan negara di mulakan
pada masa inilah kerosakkan berlaku apabila program bantuan menjadi perniagaan dan banyak hak2 dan tanah orang melayu tergadai antaranya..

Dasar Ekonomi Baru yang menyasarkan 30 peratus penguasaan ekonomi Bumiputra di selewengkan.. Dengan berbagai Projek dan tender kerajaan di berikan kepada Kroni pimpinan UMNO yang menyebabkan pencapaian hanya 18% sahaja yang dapat dicapai sehingga ke hari ini...

Kekayaan negara yang tidak seimbang hanya tertumpu dikalangan Ahli politik dan saudara-mara Bn sahaja sehingga wujud jurang yang besar antara rakyat termiskin dan terkaya..
Sehinggakan yang miskin bertambah miskin dan yang kaya bertambah kaya..

DEB jugalah punca di mana segala Projek yang dianugerahkan kepada pimpinan UMNO di Alibabakan sehingga projek yang sepatutnya diuruskan oleh bumiputra jatuh ketangan bangsa lain..Kerana sifat tamak dan ingin cepat kaya .. Malah kita boleh melihat bagaimana Ketua pemuda bahagian atau cawangan UMNO boleh membina Banglo mewah.. walhal baru setahun memegang jawatan tersebut di sebabkan projek yang mereka terima sebagai imbuhan dan mengalibabakan projek tersebut untuk mendapatkan keuntunggan segara...

Contoh: Bekas MB Selangor Khir Toyo
Mempunyai sebuah banglo yang dalam pembinaan di Shah Alam bernilai Lebih kurang RM29 juta!!! Sedangkan jika dihitung Gaji beliau selama menjadi ahli politik sehinggalah menjadi MB memang tidak mampu memiliki rumah semewah ini...Jadi dimanakah beliau mendapat wang sebanyak ini.??


Memansuhkan biasiswa kepada pelajar IPTA mmenjadi pinjaman PTPTN yang menyebabkan ramai pelajar gagal menjelaskannya walaupun belum mendapat kerja..

walhal ini adalah hak2orang melayu yang terjamin dalam perlembagaan dan di dalam kontrak sosial pun adalah menjadi Tanggungjawab UMNO melalui MARA memberikan biasiswa Percuma!! .. kepada setiap pelajar yang berjaya ke Universiti...

Memberikan tanah rizab Melayu kepada tokey2 yang banyak duit contoh di bukit bintang, menara Tan&Tan dan UniTAR kepunyaan MCA..
Penjualan banyak tanah Rizab melayu ini berlaku di negeri Johor,Melaka,P.Pinang dan perak
dan kebanyakkannya adalah kepada taukeh Cina dari Singapura..

Dan sekarang ini apabila siap Wilayah Iskandar di Johor nanti sebanyak 70% saham di punyai oleh Singapura dan masa tu nanti bolehlah di gelar Singapura kecil di Johor..


Dasar Kerajaan Mahathir ini diterukkan lagi dengan menjadi negara perindustrian apabila banyak kilang2 didirikan.. pada mulanya tokey2 kilang mengambil pekerja tempatan untuk berkerja tetapi untuk menjimatkan kos tokey2ini tadi mula mengambil pekerja asing dan akhirnya pekerja tempatan dipinggirkan..
sehingga kini pekerja asing mencecah 3 juta orang di Malaysia..

Dan akhirnya berlakulah gejala sosial yang parah dalam masyarakat apabila pekerja2 asing yang telah ramai ini mula tidak menghormati undang2 negara dan berlakulah jenayah yang semua sedia maklum..

Dalam Zaman inilah UMNO diharamkan oleh mahkamah kerana perpecahan dalaman dan rasuah, selepas inilah UMNO makin hilang arah perjuangan kepada rakyat yang mana daripada mengurangkan beban kepada menambah beban kepada rakyat dengan dasar2 yang semua sedia maklum...seperti kenaikan harga barang , harga minyak, cukai2 dan tingginya pengganguran dan kerosakkan akhlak di kalangan anak2 melayu...

Hinggalah dalam PRU ke 13 apabila BN kalah di 5 nagari termasuk di wilayah K. Lumpur BN dilihat masih tiada Perubahan dan banyak janji2 dalam manifesto PRU ke 13 langsung tak tepati antara usaha BN tahun ini ialah:

Mewujudkan JKKKP yang mana sepatutnya tidak perlu kerana kerajaan negeri mempunyai JKKK sedia ada tetapi kerana hendak menjatuhkan kerajaan PR dan memecahbelahkan masyarakat maka ditubuhkanlah jawatankuasa itu.

menaikan harga minyak sebanyak 70sen.

menaikan harga Tol

hanya mencari silap2 kerajaan PR sahaja walhal kerajaan BN mempunyai banyak masalah semasa berkuasa di 5 negeri.. kerajaan PR cuba tidak membalas tetapi UMNO makin teruk dengan tuduhan2 yang tak berasas langsung dan akhirnya kerana BN mencabar, kerajaan PR membongkar satu demi satu salahlaku pemimpin2 BN terdahulu termasuk khir toyo

Hanya tahu memfitnah kerajaan negeri PR sahaja tiada usaha2 berbaik dgn kerajaan PR

Merampas kerajaan Perak melalui ADUN lompat yang UMNOBN tuduh sebagai perasuah dan melantik MB sendiri walhal MB pakatan tidak pun Meletak Jawatan.

Memainkan sentimen Agama , Raja dan kebangsaan selepas kekalahan untuk meraih simpati undi melayu yang mana kita tahu semasa UMNO memerintah perkara2 tersebut langsung tidak di ambil peduli''

Membuat tuduhan berasaskan Fitnah kepada kerajaan Pakatan Rakyat dan tidak mahu bekerjasama diantara kerajaan negeri PR dan kerajaan Pusat untuk kepentingan Rakyat..

Gagal mengatasi kemerosotan Ekonomi malaysia yang mana rakyat makin terbeban sedangkan bantuan melalui wang rakyat KWSP digunakan untuk Syarikat2 besar sahaja.

Gagal menangani kenaikan harga barang sedangkan harga minyak pun sepatutnya turun75sen tetapi apabila di congak2 berapa kali harga minyak diturunkan hanya 50 sen sahaja yang turun manakala 25sen kekal sehingga ke hari ini ..
Itu pun kerajaan mencanangkan kononnya harga minyak dah diturunkan.. boleh ke dikatakan harga minyak turun sedangkan masih ada baki 25sen yang tak turun lagi??

Tiada tindakan berkesan dalam menghadapi Jenayah yang meningkat, pendakwaan rasuah pilih kasih dan gejala sosial yang semakin parah.

Tidak berjaya mengawal kebanjiran warga asing di malaysia yang mana sekarang ini menjadi penyumbang utama kes2 jenayah di Malaysia.. Sekarang Negro pun dah banyak beb.. Malah kebanjiran ini menyekat peluang kerja untuk rakyat sendiri yang terpaksa bersaing dengan pendatang asing untuk mendapatkan pekerjaan di Malaysia..

Gagal menangani gejala sosial yang makin meruncing dan merisaukan di kalangan anak2 muda,
Malah mengalakkan lagi dengan penganjuran Konsert2, pertunjukkan hiburan, Pesta2an dan rancangan TV yang melalaikan dan tak bermoral.

Supaya rakyat leka dan tidak tahu tentang perkembangan politik di negara ini. Supaya mudah bagi Bn memperbodohkan rakyat untuk mengekalkan kekuasaan mereka..

Gagal melaksanakan perintah Allah dengan memartabatkan hukum Hudud sebagai perundangan tertinggi sedangkan kuasa mutlak terletak di tangan UMNO yang mengaku Islam, walaupun di beri kuasa memerintah negara sehingga ke hari ini..

Dan gagal memberi kefaham yang baik tentang Islam kepada Bukan Islam sebaliknya menakut2kan bukan Islam di negara ini kepada Hukum dan amalan Islam itu sendiri..

Pendek kata hampir tiada janji manifesto yang ditunaikan oleh BN walaupun janji cogankatanya iaitu SELAMAT,AMAN,MAKMUR yang berlaku sebaliknya ialah TAK SELAMAT,TAK AMAN DAN TAK MAKMUR makin corot lagi keadaan Malaysia hari ini dan inilah relitinya..
-----------------------------------


Kerajaan Pakatan Rakyat

Walaupun baru setahun jagung memerintah telah berjaya mengurangkan beban Rakyat seperti:

Mengurniakan 102 ribu lot tanah kepada kg tersusun yang 90% adalah berbangsa Melayu dan 47 ribu kepada kg baru yang 80% adalah bangsa cina..yang mereka ini adalah rakyat miskin di Perak tetapi dilaporkan di Utusan dan Berita harian tanah hanya diberi kepada bangsa cina saja ini satu penipuan dan Fitnah BN

Memberikan hadiah bekalan air bersih percuma 20 meter padu setiap bulan kepada rakyat. yang mana selama 50 tahun Bn memerintah perkara sekecil ini pun tak boleh dihadiahkan kepada rakyat..

Memberikan bantuan RM2.7juta kepada sekolah S.Agama.Rakyat di Pulau Pinang dibawah PR,Juga bantuan RM 25 juta kepada SAR dan SRJK(C)di Selangor..

Menganugerahkan Tanah kepada sekolah Melayu dan Cina di Perak Untuk mendidik Sekolah tersebut supaya tidak mengharapkan bantuan kepada kerajaan,
sebaliknya mendidik mereka mengusahakan tanah tersebut dan bebas menggunakan hasil yang diperolehi sebagai sumber kewangan sekolah.. Dan menaik taraf sekolah Tamil Juga di negeri Perak

Mewujudkan tabung simpanan kepada bayi baru lahir Yang mana apabila mencecah umur 18 tahun simpanan bayi tadi menjadi beribu ringgit dan berbagai tabung warga emas sebagai usaha menjamin masa depan rakyat di bawah naungan Kerajaan PR

Memberi wang bantuan kecemasan kepada setiap warga emas Selangor yang berdaftar dengan takaful Warga emas dan memberi bantuan RM1,500 apabila berlaku kematian dan baki RM1,000 kepada waris selepas pengebumian untuk menampung beban kos2 pengurusan jenazah..

Memberi Ganjaran RM1000 kepada setiap anak Selangor yang berjaya melanjutkan pelajaran di Universiti yang mana dapat mengurangkan sedikit bebanan pelajar untuk membeli berbagai keperluan Pembelajaran..

Menaikkan elaun Guru Kafa Di negeri Selangor, Pulau Pinang dan Perak yang semua gurunya adalah orang Melayu yang selama di zaman BN memerintah tidak pernah dinaikkan..

Memulangkan semula bantuan perkapita kepada sek agama rakyat yang sebelum ini ditarik diZaman Tun Mahathir dengan menaikkan lagi jumlah bantuan..

memberi kebebasan kepada rakyat memilih AJK surau atau Masjid yang selama ini lantikan dilakukan oleh UMNO saja..

Memberi kebebasan melantik Ketua kg mengikut kehendak rakyat sendiri tanpa campur tangan kerajaan

Memakmurkan surau dan Masjid dengan Program2 Keagamaan yang semasa Zaman pemerintahan BN begitu Suram..

Membaiki jalan raya contoh di Sg buluh dan Sabak Bernam tanpa perlu menunggu pilihanraya tiba..walhal jalan tersebut dah terlalu teruk dizaman BN memerintah lagi..Zaman BN dulu nak kena tunggu PRK atau PRU baru nak repair jalanraya tu..

Mengiystiharkan harta Ahli Exco dan MB serta Adunnya yang mana sampai ke hari ini Tiada sorang pun pemimpin BN berani membuat pengiystiharan harta..

Membuat Program Keislaman dengan solat di tempat2 awam supaya rakyat mencontohi dan mengikuti program bina Insan tersebut dengan dipimpin MB PR sendiri yang takkan pernah terjumpa dalam Pimpinan Umno..

Menganjurkan Program2 dan bengkel kemahiran untuk belia2 yang ketinggalan dan tiada pekerjaan sebagai persediaan melahirkan pekerja berkualiti pada masa akan datang.
seterusnya memberi sinar harapan kepada Belia2 yang ketinggalan ini untuk menjadi insan berguna..

Mengiystiharkan Fasa kedua menunaikan janji manifesto PR setelah Fasa 1 telah berjaya dilakukan

Mengaktifkan Lembaga Zakat dengan memberi bantuan kepada yang benar2 miskin... sehingga kini di Sabak Bernam hampir Tiap2 bulan adanya program2 bantuan Zakat diberikan..

Jadi kesimpulannya anda sendirilah menilaikannya perbezaan antara kedua2 kerajaan tersebut Yang mana lebih mementingkan kebajikan dan mengurangkan BEBAN RAKYAT..

fikirlah dengan hati yang ikhlas bukan mengikut emosi kepartian ataupun kekeliruan fikiran..

Ubah Minda Selamatkan Malaysia..

Wassalam

Naruto sensei said...

Jaam said

ڤاس مڠڠڬڤ ديري مريك لبيه اسلام درڤد
اورڠ اسلام يڠ لاين، تيدق سڬن سيلو ملتقكن دوسا ڤاهلا ك اتس كرتس اوندي دمي ڤركارا-ڤركارا دنياوي. مريك برجهاد ممڤرجواڠكن حق اسلام دڠن چارا بركومڤرومي دان منوڠڬو رستو درڤد دڤ اونتوق ممبنتوق كراجأن اسلام چارا مريك. اخيرڽ ترباچول كڽاتأن "سوكوڠ دڤ-ڤاس داڤت ڤاهلا" دري كتوا اجرن ڤاس سنديري

--------------------------------

Takkan nak menyokong politik UMNO yang terang2an menolak hukum Allah yang menakutkan bukan Islam kepada Islam dengan ungkapan "ramai orang akan cacat bila hukum hudud dijalankan" kemudian "Kalau PAS perintah hukum hudud di jalankan nanti semua orang cina kena sunat tak boleh minum arak dan makan babi" bukan ke ayat2 UMNO ini menunjukkan kekufuran mereka kepada ALLAHswt maka kalau mengundi UMNO malah menyokongnya samalah anda kufur kepada Allahswt maka mana lebih baik Barisan Neraka atau Pembela Risalah (sebab PAs sehingga ke hari ini masih mempertahankan hukum hudud tersebut yang terdapat dalam risalah Allah iaitu Al-Quran..

Kalau UMNO benar2 Islam sepatutnya kamu pun bersama menegak risalah Allah bukan menolak atau memperlekehkannya..


Banyak cerita tak payah la Jaam Islam bukan terletak kepada tulisan Jawi je tetapi pemahaman anda tentang Islam..ooo tulis jawi je Islamiklah ye

setelah buat kenyataan2 yang menunjukkan anda kufur terhadap Allah malah anda memfitnah orang tanpa bukti, berhujah tanpa fakta, adakah ini Islam yang anda katakan??

Macam nilah kalau betul lah UMNO ni Islamik kenapa sampai sekarang UMNO menolak melaksanakan Hukum Hudud?? sebab apa UMNO tolak Hukum Allah ni? takut kat sape pulak??

Anda jawab jangan berbelit bagi hujah lepas tu takde jawapan pun diberi..semua pos anda dalam tulisan jawi langsung tak menjawap persoalan yang anda sendiri timbulkan..Jangan ingat anda seorang je yang reti jawi dalam dunia ni.. nah sekarang jawab..


kalau betul lah UMNO ni Islamik.. kenapa sampai sekarang UMNO menolak melaksanakan Hukum Hudud?? sebab apa UMNO tolak Hukum Allahswt ni?

Takut kat sape pulak??

Saya nak jawapan bukan hujah berbelit2faham!!!

AnakWarisan said...

Salam NARUTO,penjelasan terperinci dari saudara NARUTO.Bila dah baca penjelasan ini.Kalau orang melayu tak faham dan tak nak berubah juga.Aku dah tak tau nak kata apa lagi jadilah bangsa melayu yang merempat di negara sendiri.

PKR Negeri Sembilan said...

Mudah je nak cakap-bukan semua Melayu ni faham bahasa sendiri. Tengok exam BM dalam SPM cukuplah..student Cina yg score tinggi drpd penutur asli bahasa melayu.

Diharapkan semua org Melayu yg masih dicengkam dogma Umno, buka hati, luaskan pemikiran, berfikir secara strategik-faham pro & kontra, logik & ilusi, baik & buruk. Baca penjelasan saudara Naruto Sensei di atas dgn tenang.

Bandingkan dgn suasana 51 tahun Umno memerintah...PR baru setahun tapi dah berjaya merubah perkara yg tak mampu Umno buat.

Kalau nak pikir nak semua Melayu, korang pergi cari pulau-isikan semua melayu dalam pulau tu.jgn bagi lain bangsa duduk...PIKIRKAN JUGAK MENGAPA ALLAH SWT MENJADIKAN MANUSIA ITU BERBANGSA2...contoh antara Zionis n Yahudi-mana bangsa? mana ideologi?

Naruto sensei said...

FITNAH UMNO DAN BAHAYANYA KEPADA MASYARAKAT DI MALAYSIA

Tajuk di atas adalah suatu usaha saya menunjukkan betapa bahayanya UMNO dengan agendanya menyesatkan dan mengelirukan masyarakat Malaysia yang berbilang kaum. Umum mengetahui bagaimana UMNO yang ditubuhkan atas kesedaran Melayu melawan penjajah British, maka usaha tersebut pun berjaya dengan tercapainya kemerdekaan Negara Malaysia yang kita cintai ini. Malangnya dalam mengekalkan kuasa ,UMNO
telah menggunakan berbagai tipu helah dan cara yang kotor dan jijik semata2 ingin terus berkuasa dengan meniupkan api perkauman,memfitnah, mengelirukan fikiran malah memperbodohkan rakyat. Di bawah in saya huraikan satu persatu tentang bahaya nya agenda fitnah dan menyesatkan UMNO. semoga fikirkan dengan teliti:

UMNO PARTI PERKAUMAN DAN PEMECAH-BELAH NEGARA MALAYSIA.!!

Setelah mendapat kuasa dari British, Umno masih meneruskan segala dasar2 British
Malah tiada perubahan yang dilakukan sebaliknya meninggalkan terus corak2 pemerintahan kerajaan Melayu Islam dahulu dan mengikut terus corak pentadbiran sekular British. Rakyat masa tu memang tidak mengambil tahu kerana bagi mereka yang penting memerdekakan pemerintahan negara dari penjajah British ke Melayu sudah cukup. Walhal corak pimpinannya masih sama dengan kerajaan British yang menjajah dahulu, sikit pun tak berubah buktinya kebanyakkan Akta2 Perundangan di Malaysia sekarang ada yang digubal di zaman British lagi jadi di manakah perubahannya.?

Sebab itulah kerajaan BN silih berganti Pemimpin tetapi corak pimpinannya masih sama yang berubah hanyalah Retorik dan Cogankata sahaja. Inikah yang dinamakan kita bebas dari cengkaman British sedangkan masih mengikut segala taik2 yang ditinggalkan oleh British dulu??

Menderhaka terhadap budaya dan Agama Sendiri adalah perbuatan UMNO yang terang2an sekarang..setelah berjaya menyesatkan Melayu Islam dahulu secara perlahan2.
Mereka memfitnah Parti PAS yang tak bersetuju dengan corak pemerintahan UMNO yang melalaikan Umat Islam, Menolak hukum Islam dan membiak kan kemaksiatan di Malaysia Ini.
Pada Mulanya mereka menghasut Orang Melayu dengan Ugutan2 Pas adalah pelampau yang ganas , Parti Lebai kampong dan Parti Kampung.. Malah mereka menakutkan bukan Islam dengan berkata Jika PAS perintah ramailah orang cina yang akan kena sunat dan Cacat kerana hukum Hudud dijalankan..
Inilah bahayanya Umno kerana kuasa mereka sangup memperlekehkan Hukum Agama sendiri dengan Fitnah yang memburukkan Imej Islam di mata bukan Islam dan Islam.. Apakah ini bukannya kerja buruk Umno mengkufurkan hukum Allah.?

Menghasut pergaduhan Kaum dalam tragedi 13 Mei, di mana pada waktu itu UMNO kalah teruk dibeberapa buah negeri di Perak , Pulau Pinang dan Selangor.. mereka menghasut orang Melayu pada waktu itu dengan mengatakan Cina sudah biadap merampas negeri melayu,, kini cubaan tersebut cuba diulang apabila DAP berjaya menawan Kerajaan Pulau Pinang mereka berhimpun dan memainkan Isu kaum kembali
Dengan berkata” Tengok Lim Guan Eng Cina dah perintah Pulau Pinang,” Walhal mereka memang bodoh kerana sebelum itu pun Koh Su kun menjadi KM P.Pinang, Bukan kah Koh su kun itu adalah berbangsa Cina yang sama dengan Lim Guan Eng??
Inilah bahayanya Umno kerana semangat perkauman bodohnya malah nyaris2 menyebabkan tragedi 13 mei berulang kembali..
Umno juga selepas itu banyak kali mengeluarkan kenyataan yang mengundang pergaduhan kaum seperti Ketika Najib menjadi ketua Pemuda Umno dahulu semasa mereka berbalah dengan MCA dengan berkata” Basahkan keris dengan darah orang Cina” Yang hampir2 menimbulkan keresahan dikalangan rakyat jelata.

Malah mereka juga pada hari ini berbalah juga dengan Orang India berhubung Isu Hindraf. Akhirnya apabila kedua2 kaum ini tidak lagi menyokong UmnoBN mereka memfitnah pula Pakatan Rakyat dengan berkata PAS kuda DAP pula, Dan DAP pula adalah komunis .. Inilah fitnah bahaya Umno disaat2 ditolak rakyat kerana sikap perkaumannya yang mementingkan kuasa dan kedudukan semata2.

Menyekat rakyat dari mengenali Islam sebenar malah menganjurkan pula program2 yang melalaikan umat Islam sendiri. Walhal Umno yang di beri Mandat Berkuasa Penuh adalah berbangsa Melayu dan Islam langsung tidak mengambil Berat akan keadaan Umat Islam Malah menuduh pula PAS berpolitik menggunakan Agama.. Sedangkan beban menjaga Umat Islam diletakkan terus kebahu PAS malah membiarkan Pas pula terkapai2 sendirian dalam menjalankan dakwahnya..

Apabila PAS menguasai kerajaan Kelantan dan mahu membentangkan Hukum Hudud mereka mengugut pula mahu mengambil tindakan kepada kerajaan PAS, dengan mengunakan kuasa pusat yang dikuasai , tidak cukup dengan itu Umno memperlekehkan pula hukum Hudud dan memfitnah, kononnya hukum berkenaan hanyalah Hudud PAS. Makah keluarlah perkataan yang menkufurkan Allah dari pimpinan Umno seperti Kalau nak makan Sup Tangan silalah ke Kelantan, “Umat Islam akan Mundur jika Hudud dilaksanakan kerana ramailah orang Islam yang akan cacat dan tidak boleh bersaing untuk mencapai kemajuan” Juga keluar pula suara dari MIC yang mengatakan “Itu Quran boleh bikin Jalanraya kah” maka disokong pula pimpinan Umno sendiri.


Mereka juga mempermainkan ayat2 Al-Quran untuk menarik sokongan apabila Tun Mahathir mengatakan dalam Al-Quran ada ayat yang menyokong Umno. Lantas beliau membacanya seperti berikut: “Ya AI YUHALLAZI NA AMANU” Kemudian Mahathir berkata,” tengok dalam Quran AMANU tu UMNO lah” ini Perbuatan munafik dan kufur yang terang2an dan di sokong pula ahli2 Umno . Perbuatan yang membahayakan dan merosakkan akidah umat Islam yang sangat mendukacitakan.


Maka apabila Pas mengatakan dalam Al-Quran menolak hukum Allah adalah kafir maka difitnah pula Pas mengkafirkan Umno sesukahati sedangkan merekalah yang menjerumus diri mereka ke lembah kekafiran.. Isu ini juga lah yang di mainkan di setiap Kali Pilihanraya sehinggalah sekarang Isu ini pun sudah tidak mendapat sambutan lagi setelah rakyat melihat buruknya perangai sebenar Umno apabila mendapat kuasa..

Umno juga selepas itu mengubah Islam, dengan Islam Hadhari yang baru samata2 mahu mengelirukan Umat Islam dengan menonjolkan PM Pak Lah menjadi Imam. Permainan politik yang berjaya apabila Umno mendapat majoriti yang banyak dalam PRU ke 11 . Tetapi semuanya tak lama seperti yang kita maklum. Umno akan lupa diri bila berkuasa dan kembali merayu simpati bila di tolak rakyat.. Di saat perlaksanaan Islam Hadhari tulah rakyat dapat melihat watak sebenar Pak Lah apabila boleh menjadi Imam dan di hari lainnya boleh pula bertepuk tampar dan berpeluk pula dengan wanita bukan muhrim.. Dalam masa yang sama, mereka juga bertindak merobohkan beberapa masjid dan surau dengan alasan pembangunan. Mereka juga mengunakan Ustaz upahan untuk mengupas tentang Islam Hadari yang mana lebih mengelirukan Umat Islam itu sendiri Inilah munafiknya Umno yang kita kenal .. mempermainkan agama untuk mendapat kuasa. dan simpati undi.

Menindas bangsa sendiri yang tidak sehaluan dengan mereka atau yang tidak menyokong dengan mereka . Sedangkan menjadi tanggungjawab mana2 kerajaan di dunia ini wajib membantu rakyat tidak mengira apa fahaman politik yang dianuti contoh : Apabila kerajaan Pas mengambil alih kerajaan Terngganu Umno menyekat wang royalti dan mengantikan dengan Wang Ehsan yang itu pun disalurkan kepada Ahli Politik Umno sahaja bukan kah Zalim perbuatan sedemikian.. Malah sehingga sekarang pun tidak dipulangkan lagi malah berhutang lagi dengan kerajaan negeri Terengganu sebanyak lebih kurang RM860juta.


Bahayanya Umno sebagai penderhaka kepada Raja2. Menabalkan sesuka hati seorang Raja Baru di Kelantan yang bukan menjadi Hak Umno berbuat biadap kepada Sultan Kelantan. Menggubal undang2 yang meruntuhkan kekebalan dan kemuliaan kuasa Raja2 pada tahun 1990 malah tidak cukup dengan itu mereka menghina dan menghentam Raja2 dalam media2 milik mereka sehingga mengaibkan Raja2 Melayu.bangsa mereka sendiri.. Mereka hanya mebodek Raja2 jika ada kepentingan sendiri malah tidak segan silu pula memaki hamun Raja2 jika apa yang mereka hajatkan tidak di perkenankan seperti yang Berlaku Di Terengganu semasa krisis perlantikan MBnya . Mereka mengelar Sultan dengan penggilan “NATANG” begitu juga krisis yang sama di Perlis apabila Pak Lah mengatakan Sultan tidak mengikut Prosuder yang telah dibuat sebelum ini. Dan kesannya walaupun mereka satu parti iaitu Umno mereka masih bercakaran sesama sendiri hingga sekarang..

Maka apabila mereka mendapat sokongan Sultan Perak pula di mainkanlah Isu kononnya mereka mempertahankan Raja2 malah mengatakan pula PR diketuai DatoSeri Nizar sebagai penderhaka hanya kerana ucapan Sembah Derhaka. Sedangkan itulah Umno yang membuang Kemelayuannya lama dahulu sehingga apa yang dibelajar tentang perbahasaan dalam Istana pun mereka menjadi bodoh sebodohnya. Inilah watak parti Munafik ini yang tak sudah2 mengunakan Fitnah untuk menjatuhkan lawannya..

Dan yang paling teruk sekali Umno adalah berbahaya sekali kerana telah terlibat dalam berbagai2 jenayah seperti pembunuhan, penculikan, perogolan malah merompak bukan hanya hasil Negara malah harta rakyat sekali. Contoh kes pembunuhan Altantuya yang mana boleh mengugat ketenteraman Negara di mana hubungan dengan Negara Mongolia menjadi semakin buruk sejak kejadian ini. Bahayanya kalaulah Negara Mongolia tidak berpuashati dengan kes ini kemungkinan perbalahan antara Negara ini akan menyebabkan berlakunya perperangan ataupun tindakan2 yang tidak diduga yang kita tidak boleh nafikan .

Merampas kampung2 dan tanah rizab Melayu atas alasan untuk pembangunan hanya berniat meminggirkan dan mengecilkan kedudukan Melayu itu sendiri. Seperti Isu Kampung Baru, Kampung Berembang dan Kampung Plentong di Johor yang dirampas malah ditipu pula oleh Umno semasa berlaku perampasan tanah tersebut.

Terlibat dalam kes2 pencabulan terhadap Wanita seperti kes Dato Jamaluddin Jarjis meraba, kes Rahim Thamby Chik merogol seorang budak bawah umur, Kes Norhayati Onn yang besekedudukkan dengan bekas MP Gombak dan banyak lagi tak tertulis disini, malah sehingga ke hari ini mereka berselindung disebalik kuasa dari diambil tindakan bayangkan lah jika adik, kakak atau saudara perempuan kita yang terkena apakah kita akan menerima sahaja sedangkan nak mengambil tindakan pun mereka seolah2 dilindungi pula. oleh pihak berkuasa.

Dan akhir sekali memggunakan Media2 termasuk blogger milik mereka menabur fitnah dan memutar belitkan fakta supaya segala kerosakkan yang di bawa oleh Umno disembunyi tetapi menghentam pula pihak 2 yang menuntut keadilan. untuk rakyat jelata.. Malah untuk melalaikan rakyat mereka mengumpan cara hidup yang melalaikan dan lebih bahaya lagi mereka lebih suka jika rakyat juga rosak minda dan fikiran dan mengamalkan cara hidup yang sesat dan tamak seperti mereka Umno yang berbahaya..
Jadi anda renungkanlah andaikata ada kuasa yang lebih tinggi selain Umno memerintah Malaysia nanti memang layaklah Umno di ISAkan kerana setip permainan politik Umno mengundang bahaya dan menggugat ketenteraman awam malah boleh mengakibatkan peperangan di antara rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian di bumi bertuah ini.



“UMNO DENGAN MAKSIAT”
IBARAT TAIK DENGAN KENTUT

From
Naruto sensei

add said...

Satu kegagalan dan kelemahan ketara Anwar adalah menjaga ‘halaman PKR’ dengan sebaiknya. Dengan sebuah gandingan kerjasama politik asal boleh dan longgar di dalam Pakatan Rakyat, kekacauan politik di dalam PKR adalah sesuatu yang amat merosakkan imej bersih dan ‘reformer unggul’ yang ada pada Anwar. Imejnya rosak, kerana GAGAL menjaga dan memelihara PKR dengan sebaiknya. Maaf, mungkin bukan salah Anwar - tetapi ‘jiwa PKR’ itu sendiri sudah bernanah dan busuk.


Ini bukan kata kita sahaja. Ramai yang dah meninggalkan PKR kerana ‘hilang percaya’ dengan niat dan hasrat PKR sekarang. Anwar sudah lepas dan berada di dalam arus perdana politik. Perjuangan PKR sekarang untuk apa? Mengaut untung atau benar-benar memperjuangkan rakyat? Kalau ikut kes Fairus dan Zahrain, nampaknya sudah tersasar jauh.

Anwar sekarang ada dua masalah baru yang bukan kecil. Masalah baru Anwar - adalah Aminah Abdullah (bekas Ketua Wanita PKR Pulau Pinang) dan Waythamoorthy (HINDRAF). Dua ini. Jangan lupa nama ini, Aminah dan Waythamoorthy.

Aminah, dalah suatu kenyataan yang ditulis di dalam The Star, memaklumkan bahawa dia tidak akan membenarkan PKR menang ‘free’ di Penanti. Sanggup bertanding di atas tiket bebas, Aminah dikatakan mempunyai banyak cerita ‘dalaman’ PKR yang boleh dilambak kepada pengundi di Penanti. Aminah sudah tidak nampak keikhlasan di dalam perjuangan Anwar dan PKR. Ini cakap bekas orang kanan. Ezam mungkin ada kepentingan, tapi Aminah?

Aminah adalah sebahagian daripada banyak cerita ketidakpuasan hati di kalangan warga PKR sendiri. Orang PKR sudah mula sangsi dengan halatuju politik sebenar Anwar. Mereka sendiri khuatir. Mereka sendiri sangsi. Mereka sendiri musykil.

Aminah adalah ‘arus kecil’ di dalam PKR yang tidak mahu terus ‘diperkudakan’ oleh kepentingan politik Anwar Ibrahim. Selepas pembebasan Anwar, tegas Aminah - ‘PKR sudah sesat jalan dan hanya tahu mencari kepentingan diri’. Aduhai, rosak PKR ini sebenarnya!

Masalah kedua kepada Anwar adalah - Waythamoorthy (adik kepada P Uthayakumar). Sekarang ini berada di luar negara. Dalam temuramah dalam The Malaysian Insider, dia memperkatakan bagaimana HINDRAF sebenarnya tidak berpuas hati dengan kaedah Pakatan Rakyat menyelesaikan masalah kaum India. Dengan kuasa yang ada di dalam tangan, HINDRAF mengharapkan PR dapat menjanjikan sesuatu yang lebih baik kepada masyarakat India. Hakikatnya, tidak berlaku.

HINDRAF sudah mula mengesan bahawa mereka juga ‘diperkudakan’ oleh Anwar sebelum pilihanraya lalu. Anwar tidak ikhlas, kata HINDRAF. Anwar tidak bersungguh memperjuangkan kepentingan kaum India. Walaupun mungkin, Anwar ‘visible’ dalam kes Kugan - tapi mereka mahukan ‘tindakan’, bukan janji kosong.

Ketidakpercayaan atau hilang percaya, HINDRAF, Aminah dan ramai lagi ahli PKR di akar umbi terhadap Anwar adalah real dan sangat perlu diambil perhatian. Fokus Anwar sudah tersasar jauh. Prestasi kerajaan PR merosot. Prestasi pimpinan PR (khususnya PKR) merudum teruk. Bagaimana mahu pulihkan?

Hakikatnya, Anwar sudah makin banyak masalah. PKR ini ada masalah ‘managing success’ - terutamanya bila dikelilingi kaki ‘korup’ dan makan suap. Masalah besar kepada Anwar.

p/s: PKR ini kena ‘ber-istinjak’ nampaknya….bersihkan dari najis korupsi dan penting diri.

sumber - gelagat anwar

dipetik dari AIDC

Naruto sensei said...

Thursday, April 23, 2009
Sebab-sebab ahli PAS tolak Kerajaan Perpaduan

Sebab-sebab sebenar ahli2 PAS menolak idea ”Muqabalah” dan ”Kerajaan Perpaduan”(Kerajaan Nasional) bukanlah kerana benci kepada Presiden PAS, Haji Hadi.

Ramai ahli dan pemimpin PAS khuatir mereka hanya akan diperalatkan oleh Umno dalam usaha parti itu mendapatkan semula sokongan orang Melayu.

Tuan Guru Nik Aziz sendiri pernah mengingatkan supaya membiarkan Umno yang sedang lemas itu mampuh! Sebab selama ini PAS memang berlawan dengan Umno!

Menyedari ahli-ahli PAS tidak senang dengan idea tersebut, Tn Guru Haji Hadi terpaksa menarik semula idea tersebut dengan memberi alasan '"masih ramai tidak memahami matlamat penubuhan apa yang beliau panggil 'kerajaan perpaduan' itu".Benarkah ramai yang tidak faham?

Saya bersetuju dengan pandangan bahawa kenyataan "Kerajaan Perpaduan" itu dibuat tidak kena pada masanya . Ianya dibuat tatkala rakyat Perak sedang marah kerana kerajaan Pakatan Rakyat dijatuhkan oleh Umno/BN dengan cara yang amat hina sekali. Baca lagi di sini

Kewujudan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak dan terlantiknya Nizar sebagai Menteri Besar adalah kerana sikap PAS yang teguh dan menolak untuk bekerjasama dengan Umno.Idea "Kerajaan Perpaduan" dianggap oleh sesetengah pihak sebagai satu cubaan menikam kawan dari belakang.

Ketegasan yang ada pada Tuan Guru Nik Aziz yang terpaksa membidas Tuan Guru Presiden secara terbuka adalah sebagai satu langkah untuk mengembalikan semula keyakinan kawan-kawan dalam Pakatan Rakyat.

Posted by alhusseyn at 4/23/2009 06:52:00 PM
Labels: Ehwal Pakatan, Ehwal PAS

Naruto sensei said...

Wednesday, April 22, 2009
PAS Mesti Bersedia Menjadi Pengganti UMNO, Bukan Rakan UMNO

Saya nak bagitau apa sebenarnya sebab ahli2 PAS rata-rata menolak idea ”Muqabalah” dan ”Kerajaan Perpaduan”(Kerajaan Nasional). Ianya bukanlah sebab mereka benci pada Presiden PAS. Ahli2 PAS rata-rata masih sayang dan memberi ”baiaah” kepada Presiden PAS. Ramai yang sanggup mati untuk mempertahankan Presiden PAS.

Saya boleh simpulkan dua faktor utama yang membuat ahli PAS menolak terus idea kerajaan nasional atau perpaduan ini.

Faktor pertama adalah ”timing” kenyataan itu dibuat. Ianya dibuat beberapa minggu selepas kerajaan Perak dijatuhkan dengan cara yang amat hina sekali. Di kala itu perasaan benci pada UMNO berada di tahap maksima dan semua ahli PAS tidak mahu berada walau sedikit pun berdekatan dengan UMNO.

Tiba-tiba cadangan kerajaan perpaduan dibuat sewaktu kebencian ahli2 PAS kepada UMNO berada di kemuncak. Oleh sebab itulah Tok Guru Nik Aziz menentang idea ”kerajaan perpaduan” ini dengan membidas Tuan Guru Presiden secara terbuka. Ianya manifestasi kebencian serta kekecewaan ahli-ahli PAS kepada UMNO.

Juga, idea kerajaan perpaduan ini idea yang tidak berpijak di bumi nyata dan mustahil dapat dilaksanakan dalam konteks Malaysia kini. Jelas, Tuan Guru Presiden telah ditipu oleh penasihat-penasihat beliau. Kasihan Tuan Guru Presiden yang mempunyai penasihat yang separuh tiang.

Sebab yang mudah adalah kerajaan nasional ini hanya dilaksanakan dalam keadaan sesebuah negara berada dalam keadaan darurat atau gawat yang sangat besar. Masaalah ekonomi di Malaysia adalah lantaran dari hasil kerja tangan UMNO melalui amalan korupsi, kronisma dan nepotisma mereka. Apakah dengan membawa mereka dalam sebuah kerajaan perpaduan dalam menyelesaikan masalaah ini?

Semua Ahli-Ahli PAS Mahu PAS Mengganti UMNO Sebagai Pemimpin Orang Melayu/Islam

Inilah dia faktor yang kedua dan yang paling besar. Rata-rata ahli PAS meninggalkan UMNO atau menolak UMNO sejak dahulu sebab mereka sudah tidak percaya lagi dengan kepimpinan UMNO.

Mereka telah ditipu oleh UMNO terlalu banyak kali sehingga mereka hilang perkiraan berapa kali mereka telah ditipu. Penipuan terbesar UMNO adalah berkaitan dengan Islam dimana UMNO menjadi batu penghalang terbesar kepada perlaksanaan Islam di Malaysia.

Oleh sebab itu ahli-ahli PAS memilih PAS dan meninggalkan UMNO kerana mereka mahu kepimpinan yang baru dalam hidup mereka. Mereka tidak mahu lagi UMNO memimpin mereka tapi mereka mahu PAS memimpin mereka.

Naluri manusia memerlukan kepimpinan seperti naluri manusia memerlukan makanan dan minuman. Oleh sebab itu, mereka memilih untuk duduk di bawah kepimpinan PAS. Tidak hairan dalam setiap kitab-kitab akidah islamiyyah, soal akidah mesti diletakkan dalam kitab yang sama dengan permasalaahan kepimpinan.

Selepas 2008, tiba-tiba PAS melonjak naik. Tiba-tiba bukan sahaja PAS diberi peluang memimpin ahli-ahli PAS tetapi PAS juga diberi peluang memimpin rakyat Malaysia dari berbilang bangsa. Hati ahli-ahli PAS melonjak di dalam kegembiraan. Ini bermakna pemimpin yang mereka pilih sudah mampu menjadi pemimpin kepada rakyat Malaysia.

Dengan kata lain, tindakan2 yang sepatutnya diambil oleh kepimpinan PAS sepatutnya mengarah kepada menjadikan PAS parti yang selayaknya menggantikan UMNO.

Disangka Panas Sampai Ke Petang....

Namun, sayang seribu kali sayang. Sejurus selepas PRU 2008, sebahagian kepimpinan telah membuat keputusan untuk berselingkuh dengan UMNO. Dengan erti kata lain, mereka telah berbincang dan bertemu dengan pimpinan UMNO tanpa pengetahuan semua AJK PAS Pusat dan tanpa pengetahuan Mursyidul Am Tok Guru Nik Aziz.

Dan yang lebih menyedihkan, kepimpinan yang terlibat itu telah sanggup menipu kepada rakyat umum serta kepada semua ahli-ahli PAS. Apabila ditanya, mereka telah menafikan sama sekali berjumpa dengan UMNO.

Di belakang mereka telah membuat konsipirasi untuk memastikan semua ahli PAS menyokong tindakan mereka hendak membawa PAS kepada UMNO. Antara konsipirasi itu adalah percubaan mereka mempengaruhi Pemuda2 PAS tanpa pengetahuan Ketua Pemuda sendiri di dalam menyokong usaha ”Muzakarah PAS-UMNO”.(Rujuk artikel saya ” Roslan SMS Harus Nafi Cerita Ini!!!!” - http://www.malaysiawaves.com/2008/10/roslan-sms-harus-nafi-cerita-ini.html)
Bayangkan sehingga ke tahap tidak ada langsung kata simpati kepada Anwar Ibrahim sewaktu beliau difitnah dalam isu liwat-Saiful. Apabila ditanya berkenaan isu Anwar Ibrahim ini, boleh dijawab:

” Soalan:Dakwaan liwat terhadap Dato' Seri Anwar. Adakah ia mengganggu Pakatan Rakyat atau PAS?
Jawapan: Saya tidak mahu kerja-kerja politik diganggu oleh isu-isu berkait dengan masalah individu. Masalah individu diselesaikan secara masalahnya sendiri. Oleh kerana itu saya lebih bersetuju supaya masalah itu diselesaikan di mahkamah yang adil. Kalau Mahkamah Sivil tidak boleh selesai, mestilah dibawa ke Mahkamah Syariah. Yang cara bersumpah (mubahalah) ini, (perlu) sekiranya tidak ada mahkamah. ”

Langsung tiada kata simpati. Hanya Tok Guru Nik Aziz sahaja yang pergi melawat Anwar dan menyatakan simpati beliau bagi pihak PAS kepadanya.
Selepas itu,berlakulah rentetan peristiwa demi peristiwa yang telah melibatkan Tok Guru Nik Aziz mengeluarkan beberapa kenyataan dan berakhir dengan kenyataan umum yang dibuat Tok Guru Nik Aziz mengkondem idea ”Kerajaan Perpaduan” ini.

Semua Ini Mengecewakan Ahli-Ahli PAS

Semua ahli PAS kecewa dengan perkembangan ini. Ahli-ahli PAS hendak melihat PAS maju dengan manjadikan PAS parti yang diterima semua masyarakat Malaysia tanpa mengorbaknkan prinsip Islam.

Lebih-lebih lagi PAS dilihat sebagai parti yang bersih berbanding dengan UMNO yang sangat kotor dan najis.

Jadi, tidak hairanlah dalam Muktamar2 Kawasan kekecewaan ini terserlah sehingga menantu Tuan Guru Presiden juga ditolak perwakilan.

Kepimpinan PAS Masa Depan

PAS mestilah dipimpin oleh merekayang mampu menjadikan PAS parti pengganti kepada UMNO.

Bukan pemimpin-pemimpin yang akan membawa PAS menjadi kawan dengan UMNO.

PAS mesti memimpin agenda ”Islam sederhana” di Malaysia yang mana kesederhanaan itu tidak mengorbankan prinsip Islam dan perkara yang ”Qat’ii” dalam Islam.

PAS pernah cuba untuk memimpin agenda ”nasionalisma Melayu”semasa PAS dipimpin Dr Burhanuddin Helmi dan berjaya mendapat sokongan yang mantap dari majoriti orang Melayu tanpa mengorbankan prinsip Islam. Mengapa tidak sekarang dengan agenda ”Islam sederhana”?

Para perwakilan mesti memilih pemimpin-pemimpin yang akan membawa PAS menjadi pemimpin kepada semua rakyat Malaysia dan mampu memimpin Malaysia itu sendiri.

Para perwakilan harus menolak semua pimpinan yang mahu membawa PAS hanya menjadi parti sampingan atau parti pembangkang. Status pembangkang hanya layak bagi UMNO dan bukannya PAS.

Kiranya salah pilih pemimpin, maka PAS akan kehilangan peluang keemasan ini buat selama-lamanya. Rakyat akan hilang kepercayaan kepada PAS dan payah untuk PAS mendapat balik kepercayaan rakyat kepadanya.

Dan yang paling penting, perwakilan mesti memilih barisan pemimpin yang akan menjadi pemimpin kepada UMNO, bukannya rakan.

Tulang Besi


Posted by Tulang Besi at 12:09 PM

adyseptember said...

Weii naruto sensei ko ahli parti
yg mana satu? DAP,PAS,PKR? mcmana klu pakatan nih berpecahan plak nnti? hehehhe..

Perbezaan antara kerajaan? yelah..
ko misti kata BN semua tak baguih sbb ko mmg fanatik giler punya & tak profesional.

Biasala bro klu PR buat salah ko senang je ckp BN sengaja cari salah lar.. Politik mana ada mengaku salah bro!! klu rasuah,kelakuan tak bermoral,skandal seks BN.cepat je suro letak jawatan.kena kat hidung sendiri,PKR seribu satu alasan.Hahahaha..

klu ko tak suka tulisan rumi ko tulis la jawi pehal nak salahkan org? bro,lu pun tulih rumi nk salah org.Adat & Agama tangungjawb bangsa bkn sepenuhnya kerajaan. tgk la bangsa cina & yahudi.. serata dunia ada.however bangsa itu sendiri la kena kembangkan..

Hudud isu lama la bro
dah memakan diri PAS.Hadi awang kata aper hudud tentang hudud? berapa percent?? heheheh..
salahkan org bleh la..
akhir skali:
Perbezaan kerajaan ialah:
PR nih cakap tak serupa bikin janji sj.kata dulang paku serpih mengata org PR yg lebih.Suka glamor,suke janji melampau,sebar fitnah,takde maruah sbb nk beli ahli parlimen BN Last2 dia yg kena cilok dgn Najib.Sebenarnya hanya 1 tujuan je.. nak jatuhkan BN utk kuasa yg mengila.

So.. terel sungguh ko belit2cerita.
aku suggest ko minta kerja la jadi PA anwar yg masih kosong tu.
Sekian.. TQ

Naruto sensei said...

adyseptember said...
Weii naruto sensei ko ahli parti
yg mana satu? DAP,PAS,PKR? mcmana klu pakatan nih berpecahan plak nnti? hehehhe..

---------------------------------

Ha ha ha otak totok memang macam tu wei mahluk perosak yang ko kecoh2 kat sini apasal pulak.. saper yang belit saper ha!! komen puak ko pun ntah apa-apa lepas tu bila kita tanya nakkan penjelasan langsung tak jawab.. kenapa pandai komen je tapi tak tau apa yang ko komen.. ko tu tulis pakai apa pulak kalo bukan rumi kenapa tak tulis jawi sebab tak reti..??

Setakat Jawi aku anytime jer masalahnya pc aku takde huruf jawi kat keyboard ...apada..

masalah tulis Jawi kata ada Jawapan bagi Persoalan bila aku baca..jawapan kemana apa pun tarak dok hentam2 je .. hahaha nanti bila umah ko atau tanah ko pulak kena rampas baru nak mengaku Bn silap macam kat Kampung plentong tu semua Umno tu..haha dah kena baru nak masuk PAS.

Lepas tu merungut Kenapalah masa dulu tak sedar2 abis tanah tergadai Is Is Is..

Penyokong Bn memang buta Mata hati.. Realiti dengan Fantasi BN pun ko tak leh bezakan..

ooo patutlah. asyik tengok bola jer otak pun kosong macam bolalah penuh angin.. leka sungguh sampai BN gadai negara pun tak peduli..

Hem Alahai MelayuUMNO

Naruto sensei said...

FITNAH UMNO DAN BAHAYANYA KEPADA MASYARAKAT DI MALAYSIA

Tajuk di atas adalah suatu usaha saya menunjukkan betapa bahayanya UMNO dengan agendanya menyesatkan dan mengelirukan masyarakat Malaysia yang berbilang kaum.

Umum mengetahui bagaimana UMNO yang ditubuhkan atas kesedaran Melayu melawan penjajah British, maka usaha tersebut pun berjaya dengan tercapainya kemerdekaan Negara Malaysia yang kita cintai ini.

Malangnya dalam mengekalkan kuasa ,UMNO telah menggunakan berbagai tipu helah dan cara yang kotor dan jijik semata2 ingin terus berkuasa dengan meniupkan api perkauman,memfitnah, mengelirukan fikiran malah memperbodohkan rakyat.

Di bawah in saya huraikan satu persatu tentang bahayanya agenda fitnah dan menyesatkan UMNO. semoga anda semua fikirkan dengan teliti buka hati lihatlah realiti:

UMNO PARTI PERKAUMAN DAN PEMECAH-BELAH NEGARA MALAYSIA.!!

Setelah mendapat kuasa dari British, Umno masih meneruskan segala dasar2 British
Malah tiada perubahan yang dilakukan sebaliknya meninggalkan terus corak2 pemerintahan kerajaan Melayu Islam dahulu dan mengikut terus corak pentadbiran sekular British.

Rakyat masa tu memang tidak mengambil tahu kerana bagi mereka yang penting memerdekakan pemerintahan negara dari penjajah British ke Melayu sudah cukup.

Walhal corak pimpinannya masih sama dengan kerajaan British yang menjajah dahulu, sikit pun tak berubah buktinya kebanyakkan Akta2 Perundangan di Malaysia sekarang ada yang digubal di zaman British lagi jadi di manakah perubahannya.?

Sebab itulah kerajaan BN silih berganti Pemimpin tetapi corak pimpinannya masih sama yang berubah hanyalah Retorik dan Cogankata sahaja.
Inikah yang dinamakan kita bebas dari cengkaman British sedangkan masih mengikut segala taik2 yang ditinggalkan oleh British dulu??

Menderhaka terhadap budaya dan Agama Sendiri adalah perbuatan UMNO yang terang2an sekarang.

Setelah berjaya menyesatkan Melayu Islam dahulu secara perlahan2.
Mereka memfitnah pula Parti PAS yang tak bersetuju dengan corak pemerintahan UMNO yang melalaikan Umat Islam, Menolak hukum Islam dan membiak kan kemaksiatan di Malaysia Ini.

Sedangkan Pas adalah Parti serpihan mereka yang tidak bersetuju dengan dasar kerajaan yang terus mengamalkan corak pentadbiran British yang menyeleweng dari Nilai2 Islam sedangkan kita sudah pun merdeka dari British.

Pada Mulanya mereka menghasut Orang Melayu dengan Ugutan2 Pas adalah pelampau yang ganas , Parti Lebai kampung dan Parti Kampung.

Mereka juga Pernah menendang PAS keluar dari kerajaan Perikatan suatu masa dahulu apabila berlaku krisis kepimpinan ketika itu.Malah bukan saja ditendang keluar dari kerajaan perikatan malah di Finah dan di hina pula oleh pimpinan Umno yang seagama dengan orang PAS. Begitu Hinanya PAS di kecam mereka waktu itu.

Dan sekarang Apabila mereka ditolak dalm PRU baru2 ini merayu2 pula supaya PAS dan UMNo bersatu sedangkan mereka lupa perbuatan Mereka suatu ketika dahulu.

Dan dalam masa yang sama mereka merampas dan menumbangkan Kerajaan Perak dengan cara yang hina sekali sedangkan MB besarnya adalah pemimpin PAS pula.
Malah difitnah pula MB Nizar dengan kata yang keji dan jijik demi matlamat politik mereka.Begitu kejinya Umno dalam mereka merayu untuk bersatu dalam masa yang sama mereka tikam pula PAS dari belakang. Mereka tumbangkan pula kerajaan PR Perak yang sah dilantik oleh rakyat.

Adakah perlu adakah kerjasama dengan Parti yang berperangai buruk sebegini. Tiada bezanya dengan Yahudi perangainya.
Meminta berdamai dalam masa yang sama menikam dari belakang.

Malah mereka menakutkan bukan Islam dengan berkata Jika PAS perintah ramailah orang cina yang akan kena sunat dan Cacat kerana hukum Hudud dijalankan..
Inilah bahayanya Umno kerana kuasa mereka sangup memperlekehkan Hukum Agama sendiri dengan Fitnah yang memburukkan Imej Islam di mata bukan Islam dan Islam.. Apakah ini bukannya kerja buruk Umno mengkufurkan hukum Allah.?

Menghasut pergaduhan Kaum dalam tragedi 13 Mei, di mana pada waktu itu UMNO kalah teruk dibeberapa buah negeri di Perak , Pulau Pinang dan Selangor.. mereka menghasut orang Melayu pada waktu itu dengan mengatakan orang Cina sudah biadap merampas negeri melayu.

Kini cubaan tersebut cuba diulang apabila DAP berjaya menawan Kerajaan Pulau Pinang mereka berhimpun dan memainkan Isu kaum kembali
Dengan berkata” Tengok Lim Guan Eng Cina dah perintah Pulau Pinang,” Walhal mereka memang bodoh kerana sebelum itu pun Koh Su kun menjadi KM P.Pinang, Bukan kah Koh su kun itu adalah berbangsa Cina yang sama dengan Lim Guan Eng??

Inilah bahayanya Umno kerana semangat perkauman bodohnya malah nyaris2 menyebabkan tragedi 13 mei berulang kembali..
Umno juga sebelum itu juga banyak kali mengeluarkan kenyataan yang mengundang pergaduhan kaum seperti Ketika Najib menjadi ketua Pemuda Umno dahulu semasa mereka berbalah dengan MCA dengan berkata” Basahkan keris dengan darah orang Cina” Yang hampir2 menimbulkan keresahan dikalangan rakyat jelata.

Malah mereka juga pada hari ini berbalah juga dengan Orang India berhubung Isu Hindraf. Akhirnya apabila kedua2 kaum ini tidak lagi menyokong UmnoBN mereka memfitnah pula Pakatan Rakyat dengan berkata PAS kuda DAP pula, Dan DAP pula adalah komunis .. Inilah fitnah bahaya Umno disaat2 ditolak rakyat kerana sikap perkaumannya yang mementingkan kuasa dan kedudukan semata2.

Menyekat rakyat dari mengenali Islam sebenar malah menganjurkan pula program2 yang melalaikan umat Islam sendiri. Walhal Umno yang di beri Mandat Berkuasa Penuh adalah berbangsa Melayu dan Islam langsung tidak mengambil Berat akan keadaan Umat Islam Malah menuduh pula PAS berpolitik menggunakan Agama.

Sedangkan beban menjaga Umat Islam diletakkan terus kebahu PAS malah membiarkan Pas pula terkapai2 sendirian dalam menjalankan usaha dakwah kepada cara hidup Islam..

Apabila PAS menguasai kerajaan Kelantan dan mahu membentangkan Hukum Hudud mereka mengugut pula mahu mengambil tindakan kepada kerajaan PAS, dengan mengunakan kuasa pusat yang dikuasai.

Tidak cukup dengan itu Umno memperlekehkan pula hukum Hudud dan memfitnah, kononnya hukum berkenaan hanyalah Hudud PAS. Makah keluarlah perkataan yang menkufurkan Allah dari pimpinan Umno seperti Kalau nak makan Sup Tangan silalah ke Kelantan, “Umat Islam akan Mundur jika Hudud dilaksanakan kerana ramailah orang Islam yang akan cacat dan tidak boleh bersaing untuk mencapai kemajuan” Juga keluar pula suara dari MIC yang mengatakan “Itu Quran boleh bikin Jalanraya kah” maka disokong pula pimpinan Umno sendiri.


Mereka juga mempermainkan ayat2 Al-Quran untuk menarik sokongan apabila Tun Mahathir mengatakan dalam Al-Quran ada ayat yang menyokong Umno. Lantas beliau membacanya seperti berikut: “Ya AI YUHALLAZI NA AMANU” Kemudian Mahathir berkata,” tengok dalam Quran AMANU tu UMNO lah” ini Perbuatan munafik dan kufur yang terang2an dan di sokong pula ahli2 Umno . Perbuatan yang membahayakan dan merosakkan akidah umat Islam yang sangat mendukacitakan.


Maka apabila Pas mengatakan dalam Al-Quran menolak hukum Allah adalah kafir maka difitnah pula Pas mengkafirkan Umno sesukahati sedangkan merekalah yang menjerumus diri mereka ke lembah kekafiran.. Isu ini juga lah yang di mainkan di setiap Kali Pilihanraya sehinggalah sekarang Isu ini pun sudah tidak mendapat sambutan lagi setelah rakyat melihat buruknya perangai sebenar Umno apabila mendapat kuasa..

Umno juga selepas itu mengubah Islam, dengan Islam Hadhari yang baru samata2 mahu mengelirukan Umat Islam dengan menonjolkan PM Pak Lah menjadi Imam. Permainan politik yang berjaya apabila Umno mendapat majoriti yang banyak dalam PRU ke 11 .

Tetapi semuanya tak lama seperti yang kita maklum. Umno akan lupa diri bila berkuasa dan kembali merayu simpati bila di tolak rakyat.. Di saat perlaksanaan Islam Hadhari tulah rakyat dapat melihat watak sebenar Pak Lah, apabila boleh menjadi Imam dan di hari lainnya boleh pula bertepuk tampar dan berpeluk pula dengan wanita bukan muhrim.

Dalam masa yang sama, mereka juga bertindak merobohkan beberapa masjid dan surau dengan alasan pembangunan. Mereka juga mengunakan Ustaz upahan untuk mengupas tentang Islam Hadari yang mana lebih mengelirukan Umat Islam itu sendiri.

Dan kita lihat bagaimana Umno mempermainkan Al-Quran apabila Ketua Wanita Umno Rafidah Aziz menjunjung kitab suci tersebut tanpa memakai tudung malah bersumpah pula. Sedangkan didalam ajaran Islam tiada Istilah bersumpah menjunjung Al-Quran langsung.Perbuatan ini yang menunjukkan kejahilan mereka tentang Islam. Inilah munafiknya Umno yang kita kenal .. mempermainkan agama untuk mendapat kuasa. dan simpati undi.

Menindas bangsa sendiri yang tidak sehaluan dengan mereka atau yang tidak menyokong dengan mereka . Sedangkan menjadi tanggungjawab mana2 kerajaan di dunia ini wajib membantu rakyat tidak mengira apa fahaman politik yang dianuti

contoh : Apabila kerajaan Pas mengambil alih kerajaan Terngganu Umno menyekat wang royalti dan mengantikan dengan Wang Ehsan yang itu pun disalurkan kepada Ahli Politik Umno sahaja bukan kah Zalim perbuatan sedemikian.. Malah sehingga sekarang pun tidak dipulangkan lagi malah berhutang lagi dengan kerajaan negeri Terengganu sebanyak lebih kurang RM860juta.


Bahayanya Umno sebagai penderhaka kepada Raja2. Menabalkan sesuka hati seorang Raja Baru di Kelantan yang bukan menjadi Hak Umno berbuat biadap kepada Sultan Kelantan.

Menggubal undang2 yang meruntuhkan kekebalan dan kemuliaan kuasa Raja2pada tahun 1990 malah tidak cukup dengan itu mereka menghina dan menghentam Raja2 dalam media2 milik mereka sehingga mengaibkan Raja2 Melayu bangsa mereka sendiri.

Mereka hanya mebodek Raja2 jika ada kepentingan sendiri malah tidak segan silu pula memaki hamun Raja2 jika apa yang mereka hajatkan tidak di perkenankan.

Seperti yang Berlaku Di Terengganu semasa krisis perlantikan MBnya . Mereka mengelar Sultan dengan penggilan “NATANG” begitu juga krisis yang sama di Perlis apabila Pak Lah mengatakan Sultan tidak mengikut Prosuder yang telah dibuat sebelum ini. Dan kesannya walaupun mereka satu parti iaitu Umno mereka masih bercakaran sesama sendiri hingga sekarang..

Maka apabila mereka mendapat sokongan Sultan Perak pula di mainkanlah Isu kononnya mereka mempertahankan Raja2 malah mengatakan pula PR diketuai DatoSeri Nizar sebagai penderhaka hanya kerana ucapan Sembah Derhaka.

Sedangkan itulah Umno yang membuang Kemelayuannya lama dahulu sehingga apa yang dibelajar tentang perbahasaan dalam Istana pun mereka menjadi bodoh sebodohnya. Adakah Umno benar2 Ihklas mempertahankan kedaulatan Raja2 ?? Jika Umno benar ikhlas silalah kembalikan semula kuasa Raja2 yang anda hapuskan dulu.
Jika tidak Inilah watak parti Munafik ini yang tak sudah2 mengunakan Fitnah untuk menjatuhkan lawannya..

Dan yang paling teruk sekali Umno adalah berbahaya sekali kerana telah terlibat dalam berbagai2 jenayah seperti pembunuhan, penculikan, perogolan malah merompak bukan hanya hasil Negara malah harta rakyat sekali.

Contoh kes pembunuhan Altantuya yang mana boleh mengugat ketenteraman Negara di mana hubungan dengan Negara Mongolia menjadi semakin buruk sejak kejadian ini. Bahayanya kalaulah Negara Mongolia tidak berpuashati dengan kes ini kemungkinan perbalahan antara Negara ini akan menyebabkan berlakunya perperangan ataupun tindakan2 yang tidak diduga yang kita tidak boleh nafikan .

Merampas kampung2 dan tanah rizab Melayu atas alasan untuk pembangunan hanya berniat meminggirkan dan mengecilkan kedudukan Melayu itu sendiri. Seperti Isu Kampung Baru, Kampung Berembang dan Kampung Plentong di Johor yang dirampas malah ditipu pula oleh Umno semasa berlaku perampasan tanah tersebut.

Terlalu banyak menggadai tanah serta kepentingan Negara kepada Singapura yang di ketahui sebagai proksi Yahudi Israel contoh: Penjualan air Malaysia kepada Singapura dengan harga 3sen segelen
Walhal setelah diproses Singapura menjual pula kepada Malaysia dalam bentuk produk baru dengan harga 10kali ganda.

Memberikan keutamaan kepada Singapura memiliki saham2 penting didalam kepentingan Negara.
Banyaknya tanah2 rizab melayu yang di miliki oleh tauke2 besar dari Singapura..

Ini adalah sangat berbahaya sekali sedangkan kita sedia maklum betapa Singapura sejak dulu lagi tidak pernah mempunyai hubungan yang benar2 baik dengan kita malah tidak menghormati kedaulatan negara kita dengan sering kali menceroboh ruang udara kita dengan pesawat2 tempurnya yang di bekalkan oleh Israel.

Dan yang terbaru apabila kita hilang hak keatas Pulau Batu Putih gara2 sikap Peguam Negara yang lebih suka berpolitik sehinggakan kes yang sepatutnya memihak kepada malaysia di menangi pula oleh Singapura.

Ini sudah tentulah mengaibkan maruah Negara malah akan membuatkan Singapura akan lebih tidak menghormati kita selepas ini apabila begitu senangnya Malaysia di perkotak katik kan.

Membawa masuk budaya2 barat yang tidak senonoh dan meracuni pemikiran Rakyat sehinggakan rakyat tidak lagi dapat menilai kebaikan atau keburukan nilai2 barat tersebut. Sedangkan kita sedia maklum segala budaya2 ataupun Nilai2 hidap corak Barat itu diasaskan dan di dalangi Oleh Yahudi Israel sendiri.

Mengiktiraf Negara Israel, walaupun nampak seperti Malaysia menolak pembentukkan negara Yahudi tersebut tetapi dengan tindaka2 kerajaan yang memberi ruang kepada Israel menunjukkan kerajaan mengiktiraf negara tersebut.

contoh: Membenarkan Pasuka kriket Isreal datang ke Kuala Lumpur malah menangkap pula rakyat kita yang berhimpun membantah kehadiran pasukan Israel tersebut.

Membenarkan Amerika memegang banyak saham dan membuka banyak perniagaan di Malaysia walaupun kita tahu kebanyakkan Syarikat2 dari Amerika tersebut adalah dimiliki bangsa Yahdi yang terlalu memusuhi Islam contoh Syarikat KFC,Mc donald dan lain lain.

Mengadakan Persidangan di Malaysia yang turut di hadiri wakil2 dari Israel malah mengantung pula bendera Israel di PWTC.

Malah Malaysia sering bersikap berkecuali malah takut menegur Amerika Yang menyokong Israel apabila Israel berulang kali membuat kerosakkan di bumi Palestine dan hanya membantah apabila majoriti Negara di dunia mengecam perbuatan Israel ,Malah Program boikot Israel pun sekarang ini senyap entah kemana. Dan tabung yang di tubuhkan pun senyap entah kemana duitnya. Tiada pula Tv menghebahkan bila duit itu diserahkan kepada Palestine?

Malah sehingga kini Malaysia menggelarkan negara haram yahudi itu Israel sedangkan Negara2 Islam yang tidak mengiktiraf negara Yahudi tersebut memanggilnya dengan nama TANAH PALESTIN YANG DITAWAN sahaja. Atas tindakan2 kerajaan seperti diatas itulah Yang mengesahkan lagi pengiktirafan Malaysia kepada Israel Laknatullah!!


Terlibat dalam kes2 pencabulan terhadap Wanita seperti kes Dato Jamaluddin Jarjis meraba, kes Rahim Thamby Chik merogol seorang budak bawah umur, Kes Norhayati Onn yang besekedudukkan dengan bekas MP Gombak dan banyak lagi tak tertulis disini, malah sehingga ke hari ini mereka berselindung disebalik kuasa dari diambil tindakan.

Bayangkan lah jika adik, kakak atau saudara perempuan kita yang terkena apakah kita akan menerima sahaja sedangkan nak mengambil tindakan pun mereka seolah2 dilindungi pula. oleh pihak berkuasa.

Dan akhir sekali memggunakan Media2termasuk blogger upahan milik mereka menabur fitnah dan memutar belitkan fakta supaya segala kerosakkan yang di bawa oleh Umno disembunyi tetapi menghentam pula pihak 2 yang menuntut keadilan. untuk rakyat jelata.

Malah untuk melalaikan rakyat mereka mengumpan cara hidup yang melalaikan dan lebih bahaya lagi mereka lebih suka jika rakyat juga rosak minda dan fikiran dan mengamalkan cara hidup yang sesat dan tamak seperti mereka Umno yang berbahaya..

Jadi anda renungkanlah andaikata ada kuasa yang lebih tinggi selain Umno memerintah Malaysia nanti memang layaklah Umno di ISAkan kerana setip permainan politik Umno mengundang bahaya dan menggugat ketenteraman awam malah boleh mengakibatkan peperangan di antara rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian di bumi bertuah ini.



“UMNO DENGAN MAKSIAT”
IBARAT TAIK DENGAN KENTUT

From
Naruto sensei

add said...

Malam ini adalah malam terakhir aku. 14 hari kempen yang lalu sudah menggemparkan partai pemerintah. Seluruh Negara hanya menunggu masa untuk menabalkan aku sebagai memanda menteri, posisi political paling tinggi sebagai pemerintah . aku bisa punyai kuasa, kiranya aku menghidangkan segala ‘lauk politik’ yang diminta.

Di utara dan pantai timur, aku bermain kata. Depan masarakat cina aku perjuangkan hak mutlak tuntutan mereka.aku lebih gila dari partai dapp,aku lebih gila daripada dewan perniagaan cina dan lebih gila daripada dong jhia zong. Aku anak melayu, pernah mengerjakan haji, tetapi hari itu depan puluhan ribu orang cina, aku adalah lee kuan yew melayu!

‘tuan , kita dah sampai’ kata hj mat ajis ketua unit amal partai lambang bulat. Tersentak aku dari lamunan. Hj mat ajis sudah lama dengan aku, dia penasihat agama aku,dialah yang mengajar aku tentang agama,cara-cara menjual agama demi kepentingan politik aku.

‘tuan , malam ini malam terakhir kita berkempen, puluhan ribu sudah ada di stadium keramat ,beratus wartawan dalam dan luar negara sudah bersedia mendengar ucapan terakhir tuan, sebelum tuan diangkat menjadi memanda menteri esok ‘ kata hj mat ajis.

‘bagaimana dengan bloger-bloger kita, sudah bersedia melakukan spin? Tanya aku. ‘mereka dah bersedia tuan’ jawap hj mat ajis penuh bersemangat.‘hmm bagus’. aku mengangguk…

aku masuk ke stadium utama menggunakan pintu belakang, sama seperti tabiat dan kelakuan aku, suka menikam belakang musuh dan kawan demi cita-cita politik aku untuk menjadi memanda menteri. Tapi..harus diingat barangkalian bahawa senya aku tidak bermain belakang dan tidak minum kopi sebagai bahan pujukan.

Pengacara majlis sudah mendapat indikasi ketibaaan aku. Unit amal partai bulan sudah mengepung untuk membawa aku terus ke pentas utama. Malam itu sudah lewat, aku punyai 1 jam sahaja untuk berkempen. This is my last chance, by hook or by crook tomorrow I mesti jadi memanda menteri..bisik hati aku ( memang English aku teruk kerana aku mahu menunjukkan kepada rakyat bahawa PPSMI itu telah gagal)….

‘RAKYAT SEKALIAN, BAKAL MEMANDA MENTERI KITA TELAH TIBA..ESOK BERSAMA TEMAN-TEMANNNN….. RAKYAT AKAN MENGANGKAT YB GAP SEBAGAI MEMANDA MENTERI YANG KE 7.!!!! TAKBIR TAKBIR ‘ !!! sungguh bersemangat pengacara majlis mengumumkan ketibaan aku. Seluruh rakyat betakbir, cina melayu juga india mengucapkan allahuakbar . inilah hasil kejayaan dakwah aku meliberalisasikan islam.

Bergema stadium keramat, limpahan flash-flash kamera terus berkelip tanpa henti. Aku berjalan menuju ke mikrofon utama, tatkala melihatkan kelibat batang tubuh aku puluhan ribu rakyat sudah bangun,…. Bertempik bagai hysteria …. Ada ibu-ibu dari muslimat partai lambang bulat meraung-raung menyebut nama aku.GAP , GAP, GAP !!!! arrgghhhhh.. … Sungguh menggerunkan keadaan saat itu, satu keadaan yang menghampiri sambutan karbala.

Ritma bunyi gendang-gendang daripada anak muda tamil mula berbunyi kencang. Kumpulan gendang bhangra berentap dengan puluhan gendang-gendang cina dan rebana melayu bagi merasuk dan membingitkan roh suasana !

Para paderi,sister,sami kuil, sami budha dan tok aji berpegang tangan dan menari-nari mengikut rentak irama gendang ! di kanan aku, melihat muslimat partai lambang bulat dan wanita-wanita muda naik ke atas pentas dan terbang melompat semula ke atas tangan-tangan penonton.

Bagaikan permulaan konsert metallica, wanita-wanita ini semakin hysteria. Di depan mata aku, anak-anak muda yang menggelarkan diri mereka ‘kumpulan halal rakyat pakat yang boleh bersekedudukan’ mengangkat pasangan masing-masing. Lelaki melayu ini mengangkat pasangan mereka ke atas bahu mereka, tanpa rasa malu wanita melayu dan cina tadi menyelak baju mereka menunjukkan puting-puting dada pelbagai warna…arrgg inilah tanda majmuk dan berpakatan bisik hati aku.

‘ASSALAMULAIKUM DAN HALLELUJAH SEMUA!!!!!!!!! ‘ kata aku sebagai pembuka kata…YEEEAAAAHHHHH !!! jawap mereka.

‘malam ini adalah malam terakhir, seluruh rakyat akan keluar mengundi. Esok 16 september, angkat aku sebagai memanda menteri’ !!!!!! jerit aku kepada puluhan ribu penonton.

‘rakyat semua, perjuangan kita semakin hampir menuju kemuncaknya. 14 hari saya menjelajah keseluruh negara dan signal daripada rakyat cukup kuat, esok saya akan diangkat oleh seluruh rakyat menjadi memanda menteri Malaysia ke 7’ kata aku penuh berapi di depan puluhan ribu rakyat dalam rapat umum aku di kuala berlumpur.

‘yang cina sudah menyatakan sokongan tentang dasar-dasar saya mahu laksanakan.menghapuskan keseluruhan dasar yang menolong melayu, saya berjanji bila saya diangkat menjadi memanda menteri, DEB akan saya hapuskan, pendidikan kita akan liberalkan, UITM saya akan tukarkan namanya kepada university institute teknologi Malaysia, …tiada lagi keistimewaan bantuan-bantuan pinjaman kepada peniaga melayu, MARA akan saya hapuskan.orang cina semua…saya ulang semua orang cina suka dasar baru saya’ !!!!

‘orang melayu perlu dihapuskan tongkatnya, 50 tahun orang melayu ditatang.cukup cukup. sudah tiba masanya keistimewaan ini dihapuskan.’..

‘ini negara cina punya, ini negara india punya, ini negara banggali punya..bukan melayu punya, semua orang berhak mendapat apa yang melayu selama ini dapat’ !!!! aku membakar semangat rakyat. Rakyat semakin bersorak gembira dengan gerakan aku ini, gerakan ketuanan rakyat.

‘semalam saya bersama dengan beberapa pemimpin partai lambang bulat menghadiri upacara sembahyang di gereja st nichlolas petaling jaya. Saya dan pemimpin partai lambang bulat hadir kerana merasmikan bangunan baru gereja.

Alhamdulillah sambutan yang kami terima cukup menggalakkan. Saya dan bakal presiden partai lambang bulat hj samad kalid telah diberi penghormatan untuk meletakkan plak KALIMAH ALLAH bersebelahan dengan lambang jesus yang disalib’…

‘ini membuktikan bahawa perjuangan kita untuk menyama ratakan islam dan agama lain diterima, ingat tuan-tuan ALLAH milik masjid, juga milik gereja,tokong dan kuil .’ TAKBIR TAKBIR ..HALLELUJAH bergema cukup kuat dalam stadium malam itu.

‘insyaallah tuan-tuan, selepas ini kita akan membuka peluang juga kepada ajaran kristian untuk meletakkan patung jesus dalam masjid-masjid kita.. kita harus terbuka dan rasional. Jangan kita berperangai seperti partai ameno, sempit dan dangkal dalam soal islam’.. aku berhujah.

‘ saya mahu membawa agenda baru, agenda ketuanan melayu harus kita buang selama-lamanya. Di Nepal raja gnaendra telah tumbang dengan kuasa rakyat, Nepal kini menjadi republik. Di iran kebangkitan rakyat telah menolak pemerintahan beraja shah iran.. ini signalnya..SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT’ !!!!!!!

‘ ada setengah pemimpin ameno berkata saya sudah jauh lari perjuangan. Saya cakap pada mereka poodaahh… INI GAP..PEMIMPIN RAKYAT. BILA MEREKA CUBA MENUMBANGKAN GAP,,..RAKYAT AKAN BANGKIT DAN PERTAHANKAN GAP’ !!!

‘gap milik rakyat, gap suara rakyat..membujur lalu melintang patah.. kita akan tumbangkan ketuanan melayu sampai habis..saya akan bawak satu perubahan besar, kuasa rakyat sebagai pemerintah’ !!!!!!!!!!


‘saya dihentam kiri dan kanan oleh pemimpin ameno. Saya dituduh sebagai agen asing, agen singapura,. Semalam saya dihentam oleh menteri besar ameno negeri parak. Dia kata saya sudah menjual hak melayu. Apa salah saya tuan-tuan, salahkah saya berjanji kepada seluruh rakyat parak saya akan berikan seluruh milikan tanah selama 1500 tahun kepada cina-cina yang mengundi saya. Apa bersalahkah saya ?..

‘saya beri amaran kepada pihak ameno negeri parak, kalau saya dihalang untuk memberikan tanah kepada setiap pengundi cina yang mengundi saya nanti, maka saya akan arahkan seluruh ahli partai lambang bulat berbaring di atas jalan 24jam. Jangan main-main dengan saya..saya gap pejuang rakyat.!!!!’

Malam itu sudah menjanjikan kemenangan untuk aku, gap. Esok pasti aku akan menuju ke mahkota jayaputra. Barisan cabinet sudah ada dalam kepala aku.

‘sudah-sudah…kita jangan terlalai walau sesaat pun tentang agenda kita. Kita pulang dengan aman malam ini. esok kita bangkit dari tidur, pergi mandi dan terus menuju ke pusat pengundian di tempat tuan…ingat pangkah gap sebagai memanda menteri Malaysia yang baru’…sebelum majlis itu berakhir imam besar,paderi besar,sami besar telah naik ke atas pentas membacakan doa keselamatan.puluhan rakyat tunduk bertafakur tanda liberal agama di Malaysia sudah hampir mendekati praktikalnya sama seperti Negara endonasia.

Tatkala saat habis mereka betafakur, kedengaran 3 das bunyi tembakan .

DAM ! DAM ! DAM !

Puluhan ribu rakyat di stadium terpinga, jutaan yang menonton secara langsung di internet web dan blog tersentak. Tatkala skrin dan layar menayangkan satu batang tubuh berlumuran darah terbaring di atas pentas…SELURUH RAKYAT MENJERIT !!!!!!!!!!!!!!!!!

GAP DITEMBAK ! GAP DITEMBAK ! GAP DITEMBAK !

Meraung seluruh rakyat menyaksikan insiden mengejutkan itu. Ibu-ibu dan kaum wanita menangis teresak-esak .. yang berbangsa india menepuk-nepuk dada bertubi tubi.. yang cina meraung raung bagai kematian keluarga. Yang melayunya mengucap syahadah tanpa henti …

SEGALANYA TERHENTI……..
RAKAMAN SIRAN LANGSUNG DITAMATKAN.
3 SUSPEK UTAMA DI TAHAN OLEH PENYOKONG DAN SPECIAL BRANCH.


( seminggu selepas insiden itu )

Ketua polisian Negara telah mengumumkan penahanan 3 suspek yang disyaki terlibat dalam insiden tembakan terhadap bakal memanda menteri, gap. 2 orang suspek berbangsa melayu dan seorang lagi berbangsa cina.

Mereka telah didakwa di mahkamah jayaputra kerana terbabit dalam cubaan membunuh. Sewaktu di bawa kemahkamah, suspek yang ditutup mukanya telah menjerit-jerit mengatakan sesuatu..

‘ aku pertahankan hak melayu, jangan dihina melayu .’ jerit suspek pertama bernama anuar rahim.

Manakala suspek kedua menjerit dan kerap mengulangi 2 patah perkataan yang sama…di ulang-ulang sampai masuk ke kamar mahkamah. ‘selamatkan raja.’ ‘selamatkan raja’.. jerit mat nizar kamaludin.

Suspek ketiga seorang cina tua, sentiasa tersenyum bila diambil gambarnya. ‘ selamatkan ketuanan melayu.’ Sambil tersenyum lee kat siang berbicara…

Apa kesudahan riwayat YB GAP, bakal memanda menteri ?


Posted by GAP KEMBALI at 4:19 AM

Naruto sensei said...

Demi Allah cerita ini menunjjukkan ugutan Ameno kepada Pimpinan Pakatan Rakyat...

Demi Allah jika berlaku apa yang ko komen kat cerita ini ...

Maka permusuhan telah nyata dan aku akan pastikan setiap Pimpinan Ameno menerima nasib yang sama..

Jangan bermain api Bro komen ko nih boleh membakar..Nanti...
kalau ditakdirkan berlaku macam komen ko tu bersiap-sedialah menghadapi kacau bilau di Malaysia..

Kan aku dah kata Finah Umno membahayakan Rakyat Malaysia...

Dah kalah main taktik kotor .. buat lah kalo berani.. kalau selama ini pejuang2 kami bersabar!! kita tengok apa yang jadi nanti...
Berani buat berani tanggung beb!!

add said...

Malam tadi telah berlangsung PROGRAM PENJELASAN krisis di PERAK! program ini telah disertai oleh lebih kurang 250 orang dari sekitar negeri Perak, ianya adalah stu forum yang di buat secara interaktif. Program tersebut telah dianjurkan oleh National Press Club!


Saudara Rocky(Rocky's Bru) telah membuat sedikit ucapan pengenalan dan seterusnya moderator pada malam tu Tuan Syed Akbar (Outsyed the box) telah menjemput panel pertama Dato Shafee Abdullah untuk menyampaikan apa yang sebenarnya berlaku di negeri Perak mengikut lunas undang-undang.


Panel kedua, Dato Mohd Hafarizam pula telah menceritakan mengenai kronologi isu Perak dan panel terakhir pulak adalah Mr Nga Hock Cheh, beliau adalah ketua peguam DAP Perak.




Kira-kira lebih dari 200 orang yang menghadiri majlis tersebut terdiri daripada pelbagai fahaman politik yang berbeza, mereka dapat berdialog dan bertanya soalan secara langsung kepada panel-panel yan hadir pada malam tu.



Saya tak nak cerita kat sini apa yang mereka katakan semalam, anda boleh melihatnya dari blog Outsyed the Box dan blog A Voice


Biklah sekarang saya nak cerita apa yang saya nampak semalam dari kacamata saya, dari hujahan dan proses soal jawab semalam saya nampak yang pakatan pembangkang sudah kehabisan modal, malah saya juga telah difahamkan oleh pihak penganjur yang bekas MB dan adun sitiawan tidak mahu untuk menyertai acara ini!


Saya agak terkejut bila mendengarkan reaksi mereka ni, bukankah hari tu mereka dengan begitu kuat mengkritik BN mengambil kerajaan Perak secara haram? Kenapa bila kita ajak untuk berdialog dengan rakyat mereka tidak mahu menyertai pulak ya? Mengapa? Why?




Kerana mereka tahu yang mereka sudah kehabisan modal, mereka sudah tidak boleh nak pusing undang-undang untuk menghalalkan cara mereka, inilah hakikatnya, malah mereka telah menghantar seorang peguam yang dah agak berumur dan hujahan beliau juga lebih retorik, senang cerita lebih politik la!


Manakala pihak BN pulak telah menghantar Dato Mohd Afarizam yang telah bersedia dengan segala hujahan undang-undang dan fakta yang tak boleh disangkal lagi akan kesahihannya, saya nampak semalam penyokong pihak pembangkang semalam tidak agresif.


Malahan kehebatan Dato Shafee Abdullah dan Dato Hafarizam dalam menjawab keseluruhan persoalan kedua pihak dari aspek perundangan telah membuatkan masing-masing lebih faham akan situasi yang berlaku di Perak


Malah setelah kesemua panel menyampaikan hujahan mereka, saya nampak ianya telah membuka minda dari kedua belah pihak dan suasana di dalam dewan itu yang pada mulanya saya fikir akan menjadi panas telah berjalan dalam suasana harmoni, inilah saya katakan semangat Malaysia Boleh!


Akhirnya kebenaran terbongkar jua! Maka sudah dapat diketahui lah rakyat negeri Perak semalam bahawa tuanku Sultan Perak telah menjalankan amanah baginda dengan adil dan saksama!


Maka selama ini pakatan pembangkang telah membakar api yang palsu di negeri Perak, kenapa semasa 8 Mac 08 dahulu Bn boleh terima kekalahan dan membiarkan pakatan pembangkang menubuhkan kerajaan? Harus di ingat ya, pakatan pembangkang bukanlah satu badan politik berdaftar seperti BN.


Mereka telah meletakkan nama persefahaman mereka yang rapuh ini atas nama "Pakatan Rakyat" mereka tiada logo atau bendera seperti BN yang telah didaftarkan secara sah! Mereka ini ibarat macam sayarikat berlainan yang membuat 'joint venture' itu sahaja, tidak lebih dari itu!


Kenapa, apabila sudah berlaku perubahan kerajaan mereka tak boleh terima kenyataan bahawa mereka sudah tidak lagi mejadi kerajaan? Kenapa harus pakatan pembangkang membuat kacau bilau di negeri Perak yang tercinta ini? Kenapa? Why?


Penyokong mereka juga telah menuduh BN merampas di Perak ikut pintu belakang, apa? Pintu Belakang? Siapa yang kuat main belakang ni? Siapa yang tak reti nak jaga ADUN? BN atau Pakatan Rapuh? Salah siapa sebenarnya?


Tuduhan pembangkang bahawasanya BN telah membeli adun-adun yang telah keluar dari Pakatan Pembangkang adalah palsu dan tidak berasas sama sekali! Kalau dah tak reti nak jaga ahli dalam parti sendiri, orang lain jangan disalahkan!


Kepada Nizar dan Sivakumar, janganlah anda menjadi boneka kepada dua bersaudara itu lagi, saya sudah dengar sendiri rintihan dan keluhan rakyat negeri Perak mengenai keadaan yang berlaku sekarang ni! Mereka tidak menyukainya, mereka mahukan keamanan dan mereka risau akan keadaan ekonomi.


Sudah-sudahlah la tu, apa yang penting sekarang adalah kebajikan rakyat negeri Perak bukan? Kita sama-sama dahulukan kepentingan rakyat, dengan membuat keadaan kucar-kacir begini, tidak ada mana-mana pihak pun akan gembira, kamu dah perintah selama 11 bulan dahulu, maka sudahlah, 3 tahun lagi nanti anda boleh cuba memenangi semula hati rakyat negeri Perak!


Apakah Pihak Pemmbangkang fikir dengan buat begini rakyat akan simpati pada anda? Saya percaya jawapannya adalah tidak sama sekali, maka saya seru kepada pembangkang supaya hentikanlah sandiwara politik di Perak!


Tolong jangan libatkan kami rakyat negeri Perak dalam permainan politik kotor kamu wahai pihak pembangkang! Kami dah nampak dan sedar akan keadaan sekarang, janganlah sampai berlaku perkara yang tak diingini!


Sebelum mengakhiri bicara saya ini, saya berasa sungguh gembira semalam kerana walaupun pendapat politik kita berlainan namun atas semangat keMalaysiaan kita dapat menjalankan forum tersebut dalam keadaan aman damai.


Ibarat kata saudara Rocky, sebelum kita nak jadi satu Malaysia kita harus duduk satu meja dahulu dan bincangkan tentang masalah-masalah rakyat!


Tahniah kepada NPC terutama sekali saudara Rocky kerana telah mengadakan satu program yang amat efektif dan berkesan sekali! Juga diucapkan tahniah kepada moderator Tuan Syed Akhbar yang telah berjaya mengawal soalan-soalan panas dan dialog ini dengan begitu berjaya sekali!


Akhir kata ketiga-tiga panel telah mempersembahkan semalam, sekarang terserah pada rakyat untuk menilai mana yang baik dan mana yang buruk, sehingga kita jumpa di lain kali, sekian. Wassalam


Lihatlah betapa ramahnya MB Perak yang baru Dato Seri Dr Zambry, klik disini


Posted by Parpu Kari at 10:00 PM

perak said...

Baguslah Bangsaku, Berpecahlah kamu dan jgn pelik satu masa nanti anak cucu mu pula ditindas akibat tangan2 mu....wahai Bangsaku.

Takbir!!!! Allahuakhbar!!!! 3x.

Takkan Melayu hilang di dunia.
-mmg tak hilang, tp yg tinggal nanti camnelah agak hidupnye.
" lantak le depa nak hidup camnepun, time tu aku dh takde kot....aku tak kisah pon"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...