Monday, April 13, 2009

Penduduk Bukit Lanjan mahu Eli kekal

Oleh Hamdan MS

KUALA LUMPUR, 12 April: Kira-kira 200 penyokong Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Lanjan, Elizabeth Wong telah berkumpul di Dewan MBPJ Bandar Utama 3 bagi memberikan tanda sokongan kepada wakil rakyat mereka yang juga Anggota Exco Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar Negeri Selangor.

Program yang bermula jam 1.00 tengahari itu dimulakan dengan ucapan para pemimpin NGO yang pernah sama-sama terbabit di dalam akitivi dan pernah berjuang bersama Elizabeth Wong.

Mereka menganggap bahawa Elizabeth tidak semestinya meletak jawatan dan berharap agar Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dapat mengekalkan Elizabeth sebagai Exco Kerajaan Negeri dan menolak perletakan jawatan oleh beliau.

Selain daripada itu, mereka juga berharap agar mesej mereka dapat difahami oleh Elizabeth sendiri.

Mereka juga membidas pihak yang cuba menjatuhkan pemimpin Pakatan Rakyat dengan menggunakan taktik yang membabitkan hal peribadi.

Jelas mereka lagi Bukit Lanjan tidak seperti Bukit Gantang, Perak. Pengundi di Bulit Lanjan tidak mahu pilihan raya kecil dilakukan sekali lagi di tempat mereka.

"Elizabeth telah bertugas dengan baik dan tidak pernah menghampakan kami," jelas salah seorang yang hadir di Dewan itu.

Peserta majlis tersebut sangat berharap agar Elizabeth dapat bersama mereka semula.
Majlis tersebut juga turut dihadiri oleh Ahli Parlimen Kelana Jaya, Loh Gwo Burne, ahli Suara Rakyat Malaysia dan juga aktivis yang lain.

Mereka juga berasa hampa kerana Elizabeth tidak muncul di majlis tersebut yang diserikan dengan tarian naga dan pembebasan puluhan burung yang melambangkan erti kebebasan.

20 comments:

Bulan Penuh 2012 said...

Berani ker Najib ngan Rosmah berhadapan PR kalau Eli letak jawatan?

Bulan Penuh 2012

Naruto sensei said...

Selamat Sejahtera ELi

Semoga Anda Sabar dan tabah dalam menghadapi cabaran hidup ini dan ingatlah selepas ini anda perlu berhati2 dalam menjalani kehidupan seharian Anda...

Kepada Teman lelaki Eli yang menjadi dalang dalam Isu gambar ini... Anda sepatutnya malu dengan perbuatan anda. sebagai Orang Islam sepatutnya Anda membimbing Eli yang akhir2 ini selalu mendekatkan diri dengan Islam tetapi Anda telah merobek kepercayaan orang Bukan Islam dengan perbuatan Anda merakam Gambar orang yang sedang tidur..

Dengan tindakan anda inilah semakin payah orang bukan Islam nak mendekati Islam kerana takut dikhianati seperti apa yang anda lakukan sekarang ini...

Hanya Allah saja yang akan membalas perbuatan Anda ini

Semoga Eli terus tabah dan sabar

We All Malaysian people are support u Eli..

jaam said...

KAH.........KAH.........KAH.

MENGATA ORANG AWAK YANG LEBIH..!
PERIBAHASA APA EEK!

jaam said...

HAAAAAH...NARUTO..!?

ISLAMIK KUNUN...!

KAH........KAH.......KAH..

Naruto sensei said...

Kepada Saudara ku Jaam

Nampaknya Anda masih bersikap seperti kebudak2 kan Adakah dengan menprovok sebegini anda rasa Orang akan tertarik dengan hujah anda?? sepatutnya anda mencontohi Uncle nano yang sekarang adalah satu2 nya Blogers UMNO yang mendapat Pengiktirafan disini..
Beliau sanggup ketepikan emosi beliau dan berhujah cara matang.. cukup sedih apabila Parti UMNO yang gah hanya mempunyai Bloger2 seperti Anda yang hanya menimbulkan Provok saja tanpa hujah yang berilmu yang boleh menarik orang kepada UMNO.. semoga anda berhujah secara matang dan tidak menimbulkan provok kerana Anda juga akan dihormati di sini

semoga Allah memberikan hidayah kepada Anda

wassalam

apam taiping said...

ala jamm,

abg hisemutdin ko tu smp cium keris"kami akan sentiasa berdiri teguh di belakang chua soi lek"oh murni sungguh akhlak...

eli juz gmbr je....dahtu video kongkek ngn pempuan simpanan??dah bebini plak tu...mungkin utk kesihatan kot...

Naruto sensei said...

Sesungguhnya kita didalam ini dinilai oleh pelawat2 yang melayari blog disini jadi terpulang sama ada Anda hendak membuat tuduhan dan provokasi atau anda berhujah secara berilmiah, anda semua akan dinilai ole Rakyat Malaysia yang melawat blog ini ... terpulang

wassalam

Bulan Penuh 2012 said...

Bagaimana Ismail Sabri yaakob masih boleh tersenarai dalam kabinet Najib Glokal?

Semasa pemilihan Umno, puak2 Adnan Yaakob menyebarkan risalah menuduh Mail menonggeng seorang guru kemas. Langsung perwakilan tak peduli.

Yang malang dato' raba JJ. Baru raba sikit, bukan main pun, apasal Najib tak hendak dia?

Bulan Penuh2012

apam taiping said...

jaam said...

HAAAAAH...NARUTO..!?

ISLAMIK KUNUN...!

KAH........KAH.......KAH..
...................................

kepada pembaca sekalian...

apakah salah post2 naruto tu mengenai islam??bkn ke smua yg berkaitan ngan islam dlm post naruto adalah dari fakta dan mengikut lunas2 agama??

taubatlah jamm,jgn persendakan islam...
ia bkn bhn tertawa...

Naruto sensei said...

Kepada Saudara ku Jaam

Nampaknya Anda masih bersikap seperti kebudak2 kan Adakah dengan menprovok sebegini anda rasa Orang akan tertarik dengan hujah anda?? sepatutnya anda mencontohi Uncle nano yang sekarang adalah satu2 nya Blogers UMNO yang mendapat Pengiktirafan disini..
Beliau sanggup ketepikan emosi beliau dan berhujah cara matang.. cukup sedih apabila Parti UMNO yang gah hanya mempunyai Bloger2 seperti Anda yang hanya menimbulkan Provok dan bercakap kosong tanpa mengunakan akal yang sihat, tanpa hujah yang berilmu yang boleh menarik orang kepada UMNO.. Kasihan UMNO dengan Blogers seperti Anda langsung tiada Kualiti dalam berhujah..dan tentulah memalukan UMNO sendiri..semoga selepas ini anda berhujah secara matang tanpa mengikut Emosi kepartian dan tidak menimbulkan provok kerana Anda juga akan dihormati di sini

semoga Allah memberikan hidayah kepada Anda

wassalam

jaam said...

YANG AKU MAKSUDKAN, KAU MEMPERTAHANKAN SI AMOI YANG DAH TERNYATA HIDUP BERGELUMANG DOSA...

NARUTO....!

TIADA BLOGERS YANG LAIN MASUK DI SINI..!
KITA2 JER LA...
JANGAN NAK BERANGAN KATA BLOG SIASAH NI MELUAS SIARNYA.

KALAU KITA SESAMA TAK BERLAWAN HUJAH AKU RASA TAK LAMA BLOG NI..
TUTUP KEDAILAH ...HAHA..

NARUTO...!

PERSEPSI KEISLAMAN KAU BERUBAH2 TAK ADA KETETAPAN...
DOUBLE STAND...DENGAN IZIN.

SUKA....SUKA...KAU JER!

sapphire said...

Dulu Dewata yg berhujah macam sampah, sekarang ada si jaamban pulak, saya macam nak termuntah....

Tolooooooonglah saudara Naruto, jgn jawab komen sampah budak ni, buat mengganggu tumpuan saya saja membaca fakta yang saudara tulis...

Toloooong buat tak nampak saja dgn mamat ni, anggap je dia tak wujud.
Uncle nano stay on...

uncle nano said...

naruto..

terima kasih diatas kata-kata anda yang menyentuh perasaan.
bagi aku YB seperti Eli perlu dan hendaklah memaksa dirinya untuk meletak jawatan.bagi aku eli tidak sesuai untuk menjadi wakil rakyat buat masa sekarang, semua org sedia maklum dan pelbagai cerita -cerita kurang menarik telah dijaja kesana kemari.lagipun eli telah berbuat perkara yang tidak sesuai dilakukan dan bertentangan dgn tatasusila.
jikalau eli faham tentang islam beliau sepatutnya tidak melakukan perkara-perkara yang telah melanggar hukum hakam islam.sekiranya ia ingin berbuat perkara-perkara tersebut eli sepatutnya tahu yang teman lelaki beliau adalah seorang muslim..

apa2 pun aku tenggok hanya beberapa kerat sahaja penduduk bukit lanjan yang menyertai perhimpunan tersebut,dimana penyokong-penyokong yang lain? adakah PKR tempoh hari menang pilihanraya disebabkan undi protes terhadap BN?aku rasa memang tepat sekali!!

letak jawatan dan adakan pilihanraya semula, BN akan cuba merampas kembali bukit lanjan, itupun kalau DSAI berani untuk bertarung dengan DSN..

RAKYAT SELANGOR TIDAK MEMERLUKAN YANG BERHORMAT SEPERTI ELI!!!

Naruto sensei said...

Salam saudaraku Jaam..

Kalaulah Adik atau kakak anda sendiri yang kena begini adakah anda akan cakap adik atau kakak anda hidup bergelumang dosa??

Commonlah dia sememangnya bukan Islam dan cara hidup dia mungkin tido dalam keadaan mcm tu..tetapi yang teman lelaki dia tu Islam saudara kita kenapalah dia tak mendidik malah dia sekali boleh berkhalwat serumah dengan seorang wanita yang bukan muhrim ... kemudian setelah wanita itu percayakan dia, boleh dia khianati wanita itu dengan merakam curi gambar dia tido tu bukan kerelaan dia.. sikap teman lelaki yang Islam nilah yang saya katakan menyebabkan bukan Islam makin jauh dengan Islam.. setelah kepercayaan yang di berikan dibalas dengan pengkhianatan...

perkara Macam ni juga sepatutnya tidak berlaku pada sesiapa pun dan bukan hairan remaja wanita melayu sendiri pun yang menyerahkan diri untuk dirakam secara rela lebih teruk bergelumang dengan dosa dah tentu tak sama dengan Eli yang langsung tak tahu menahu gambarnya diambil.

Tetapi andaikata dia memeluk Islam dah tentu akan diampunkan dosanya dan dia kembali seperti seorang bayi..berlainan dengan kita yang mengaku Islam tetapi suka menuduh dan memfitnah serta berbuat dosa belum tentu akan diampunkan Allah.. kerana kita faham Islam tetapi masih mengamalkan jalan kesesatan....

Wassalam..

gotahlantun said...

Dulu Dewata yg berhujah macam sampah, sekarang ada si jaamban pulak, saya macam nak termuntah....

Tolooooooonglah saudara Naruto, jgn jawab komen sampah budak ni, buat mengganggu tumpuan saya saja membaca fakta yang saudara tulis...

Toloooong buat tak nampak saja dgn mamat ni, anggap je dia tak wujud.
Uncle nano stay on...
___________________________________

SUKA AKULAH NAK KOMEN CAMANA, YANG PENTING BUKANNYA KOMEN YANG PENUH SATU POST TETAPI.....HAAAMMPEEEHHHH!

BIAR SATU AYAT JER TETAPI, NAH KAU..PEEDAASSSSS!.

gotahlantun said...

NARUTO...!

PERSEPSI KEISLAMAN KAU BERUBAH2 TAK ADA KETETAPAN...
DOUBLE STAND...DENGAN IZIN.
???????????????????????????????????

TERIMALAH HAKIKAT YANG SALAH TETAP SALAH...

AMACAM KITA PAKAI HUDUD?

Naruto sensei said...

Salam ?

Anda baru akui yang anda adalah JAAM tadi contoh SUKA AKULAH NAK KOMEN CAMANA, YANG PENTING BUKANNYA KOMEN YANG PENUH SATU POST TETAPI.....HAAAMMPEEEHHHH!

BIAR SATU AYAT JER TETAPI, NAH KAU..PEEDAASSSSS!.

--------------------------------

Ayat anda langsung tak pedas pun malah seperti kanak2 yang baru belajar menulis dan mengharapkan susu ibu...dan kebodohan anda akhirnya terbongkar jua..

Akhirnya Allah tunjukkan kebodohan saudara sendiri maka benarlah bloggers bernama JAAM dan gotah lantun yang banyak menipu adalah orang yang sama

Dan diingatkan POS andalah yang paling jijik, bodoh penuh dengan kata hina dan fitnah kemudian anda nak menilai keislaman orang dengan menggunakan hujah sesat anda yang tanpa dalil dan bukti..

Anda sebenarnya mengundang laknat Allah...

Tak perlu anda berkata tentang hudud kalau anda sendiri menentang hudud... maklumlah jika menilai dari pos anda yang lepas2 memang suka perkara2 fitnah ini..maka bolehkah saya percaya yang anda sokong hukum hudud...jika benar

Sekali lagi ADAKAH ANDA SOKONG HUKUM HUDUD DILAKSANAKAN DI MALAYSIA INI?? sila jawap jangan diam sahaja...

jangan masuk ke blog ini menghentam orang kemudian tanpa bukti, hujah dan dalil kemudian kamu hilang tak menjawab serupalah kamu ni suka perbuatan baling batu sembunyi tangan... jadi jawap lah soalan saya ini dan hujah dimanakah double stand yang anda katakan ..

wassalam

apam taiping said...

jaam said...

YANG AKU MAKSUDKAN, KAU MEMPERTAHANKAN SI AMOI YANG DAH TERNYATA HIDUP BERGELUMANG DOSA...
......................................
adeh...

diorg bkn islam,pegangan agama pun xkuat...yg helmi pi amik gmbar die tayang kat semua org tu pe hal?die tu org islam umno...ko xtawu ke dosa menyebarkan sesuatu dgn niat mengaibkan seseorang tu balasan kat akhirat nnt ape?ha byk2 bukak tafsir...

dahla,
jap gotah sekerap,jap jambannn,pasni tukar le jd stokin basah ke,tayar vespa ke...

add said...

Kalau eli jadi dun lagi boleh la lagi tengok "ju bowl" dia...

roh_insan said...

jaam said...

YANG AKU MAKSUDKAN, KAU MEMPERTAHANKAN SI AMOI YANG DAH TERNYATA HIDUP BERGELUMANG DOSA...

Tuan,elok bercakap ikut putaran jam,jgn melawan jam,nanti pening,cube kamu lihat ape antara firman tuhan " Aku jadikn org2 kafir dan batu2 berhala sebagai bahan bakar api nerake" jd tak payahlah sibukkn yg lain,yg patut ditengok adelah siape yg kene bakar,klu dah bahan bakar api nerake tu dr org2 kafir dan batu2 berhale da tentulah ya nak dibakar tu org2 islam,org islam yg mcm mane? org2 yg melakukn syirik terhadap Allah,iaitu melakukn dose2 besar,perlu diketahui bersangke sangke,iri hati,khianat,fitnah ddknye didlm syirik halus.jd elok kite perbaiki akidah kite dgn betul.

Hanye Eli n Mamat 2 je yg tau ape cerite die org,jgn kite lelebih nak berburuk sangke,siapela yg tau ape kandungan isi persahabatan mereke,n siape yg tau kot2 Mamat 2 ade agenda yg baik tp tak kesampaian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...