Tuesday, April 14, 2009

Adun BN terus boikot sidang di sessi petang

Terkini 3.40 petang

Adun Jertih, Datuk Seri Idris Jusoh menyertai sidang Dun jam 3.20 petang ketika Dun bergelap akibat terputus bekalan elektrik selama dua minit. Turut serta bersama beliau adalah Adun Kota Putera, Mohamad Pahemi Yusof.

Ini bermakna, tinggal sembilan sahaja Adun BN yang tidak masuk Dun.

Ketika mereka tidak masuk Dun pagi tadi, Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyidin berkata, mereka tidak boikot sidang itu tetapi tidak menyertainya sahaja kerana ada sidang akhbar. Namun pada sebelah petang, apabila sidang akhbar tidak ada lagi, mereka masih kekal tidak menyertai sidang Dun.

Speaker Dun, Datuk Tengku Putera Tengku Awang melarang Adun Batu Burok, Dr Syed Azman Ahmad Nawawi dari meneruskan ucapan pembahasan Titah Pengerusi Penasihat Pemangku Sultan Terengganu jam 3.29 petang.

Ini kerana, Azman enggan berhenti dari menyentuh kerajaan negeri sedang dilanda krisis ekoran tindakan boikot Adun BN.


3.00 petang

HANYA Adun Kemasik, Rosli Othman, sahaja yang menyertai sidang Dun Terengganu di kalangan Adun Barisan Nasional (BN) manakala yang lain masih tidak menyertainya apabila sidang disambung semula jam 2.30 petang.

Wan Hakim Wan Mokhtar pula hanya menyertai sidang ini jam 3.00 petang.

Ini bermakna, hanya 13 termasuk MB dari 24 Adun BN Terengganu menyertainya manakala 11 lagi memboikot sidang kali ini.

Dun Terengganu mempunyai 32 ahli. 10 adalah Exco, satu MB dan lapan Adun PAS. Speaker Dun, Datuk Tengku Putera Tengku Awang dikira penyokong Ahmad Said.

58 comments:

uncle nano said...

ok le tu....
tak pa MB..dorang jeles sebenornya tuh,bwk bersabo dan ada hikmah disebalik kejadian tersebut.
moga MB slamat sejahtera selalu.

add said...

Yang dok sibuk pasal BN tu kenape? um dan bh tak kecoh pun pasal rebut jawatan juak juak hangpa..

anakkancil said...

Tak sibok hai.. cuma dok pasang telinga kut-kut bubar DUN...boleh berpesta PRK lak kat Ngganu kite....Mogok..mogok...bagi tekanan...Tak puas hati lompat pati...jadi bebas...PR x terima lah pemimpin UMNO yg bermasalah dan tak dak jati diri

Naruto sensei said...

Salam saudaraku semua

Memang eloklah sesebuah kerajaan yang tidak kukuh ataupun yang kurang di percayai rakyat dibubarkan supaya rakyat dapat memilih kerajaan yang disukai mereka tak kira BN atau PR.
Ini kerana kita tidak mahu kerajaan yang kurang berwibawa memerintah , kelak akan merosakkan masyarakat itu sendiri.. didalam hal ini saya menyokong saranan bubarkan DUN bukan sahaja di Terengganu malah di Perak juga kerana kerajaan Perak juga di lihat kurang stabil.. jadi bagaimanakah nak memerintah jika tidak stabil dan tak mendapat sokongan??
Kerajaan BN hendaklah mengambil langkah yang wajar supaya mandat yang di perolehi adalah kukuh dan memudahkan untuk memerintah tak kira samaada BN atau PR yang menang kerana itulah prinsip demokrasi yang selama ini kita pertahankan..
perlu buangkan sikap kesombongan kita dengan memberikan kerjasama walau partimana pun yang memerintah..
andaikata BN menang kita hendaklah hormati dan berikan kerjasama semasa pemerintahannya dan begitu jugalah apabila PR menang kerajaan BN hendaklah Hormat dan beri kerjasama dalam pemarintahannya itulah demokrasi yang sebenarnya...
Dan mestilah syarat demokrasi itu dijalankan dengan Adil dan tiada tindakan ataupun penipuan selama demokrasi itu diljalankan..

hendaklah Pilihanraya dijalankan secara Adil dengan semua parti2 bertanding di benarkan menggunakan Jentera dan Media kerajaan kerana ianya milik rakyat dan bukan hak milik parti yang memerintah sahaja..

Andaikata kerajaan dapat mengamalkan kebebasan sebegini saya yakin masyarakat amat berpuas hati walaupun Parti yang mereka sokong kalah dalam pilihanraya..

Wassalam

anakkancil said...

andaikata BN menang kita hendaklah hormati dan berikan kerjasama semasa pemerintahannya dan begitu jugalah apabila PR menang kerajaan BN hendaklah Hormat dan beri kerjasama dalam pemarintahannya itulah demokrasi yang sebenarnya...
Dan mestilah syarat demokrasi itu dijalankan dengan Adil dan tiada tindakan ataupun penipuan selama demokrasi itu diljalankan..

Nuruto...
Part sini yg tak sedap nak baca nie....susah la UMNO nak amalkan...
kalau depa rampas muka fru tak nampak tapi kalau PR punya majlis ...sampai la puak puak tu..elok je puak tu di hantaq ke Thailand buat latihan di sana....tunjok skill kat puak kun Thai...aku rasa balik pakai seluar dalam n singlet le ....baru dia tau..aku cukop hot ngan fru nie...

Naruto sensei said...

Saudaraku Anakkancil itu hantalah pendapat saya yang mana mengikut lunas2 demokrasi..

Itu tandanya kita bersikap terbuka walaupun kita tahu yang Pihak BN memang tak pernah menghormati malah menjatuhkan lagi kerajaan PR yang dipilih rakyat..

Jadi hujah ini adaalah untuk kena ke depa balik

wassalam

anakkancil said...

wokey la tu....boleh terima cuma tadi nie aku nak hantaq mesej perihal fru je...kau tak meluat ke tgk puak tu...rasa-rasa aku lah ..aku nak cari buah gatal then buat bagi jadi cecair then sembur kat dia org lak..baru they alll tahu betapa nikmatnya adegan mengaru...

Fidaiyyin said...

Umno baru je tukar kepala dah kecoh plak kt Terengganu ni...

Hai..ada pulak pertukaran blok kepimpinan Ganu ke?

suy said...

salam..kornag cakap mmg senang..bukan mudah nk jdi pemimpin..kita bila dh xsuka kt seseorang,apa org 2buat smua xbtul..yg betulpn jdi xbtul...tpi pkir2 balik..dri sndri betul ke sblum nk betulkn org lain..tpi yg penting..JANGAN FANATIK!! OK

anakkancil said...

suy said...
salam..kornag cakap mmg senang..bukan mudah nk jdi pemimpin..kita bila dh xsuka kt seseorang,apa org 2buat smua xbtul..yg betulpn jdi xbtul...tpi pkir2 balik..dri sndri betul ke sblum nk betulkn org lain..tpi yg penting..JANGAN FANATIK!! OK

April 14, 2009 1:32 AM

..............................
Dlm UMNO mudah je jadi pemimpin...kedebok duit juta-juta agih kat perwakilan then tunggu je di pilih...zoomm projek juta-juta masyuk kantung...5 thn je jadi MB ...lepas tu hidop kaya raya...kerja-kerja balaci bawah buat kerja...MB cuma tunjok muka rasmi sana-sini...komisyen kroni sauk...itu lah amalan UMNO sejak dulu kini n selamanya....

balachandran said...

Komen Muhiddin telah membuktikan bahawa UMNO tak akan terima hakikat bahawasanya parti pimpinan beliau semakin parah dan mesti berubah. Pemimpin-pemimpin UMNO terus diselubungi 'denial syndrome'. Keadaan sedemikian akan terus memantapkan kekuatan Pakatan Rakyat untuk menerajui kerajaan persekutuan dalam tempoh terdekat.

Tijarah@World Your Business said...
This comment has been removed by the author.
Creedence Clearwater Revival said...

umno hancusssss....

MatJalie said...
This comment has been removed by the author.
MatJalie said...

Dulu kata kat raja natang,sekarang adun dia sendiri tak nak masuk dewan brgkali nampak muka matsaid pula cam natang berok.Tak setuju bubar dun,lebih baik adun yg tak suka kat mb tu join pas dan lantik hj hadi jadi mb.

Awey Kelate said...

wahai add yang dungu....kalau BN tu pemerintah di Mongolia, kitorang tak ade lah nak kisah sangat. Kalu kau tak nak tengok, pergi ke blog kaum engkau lau. Kau dok sini pun tak de yang jemput.
Belah la lu

Awey Kelate said...

UMNO/BN bukannya denial syndrome tetapi down syndrome - sindrom group yang nak down.
Keh keh keh

kopiah hijau said...

BN DAPAT PERAK....

LEPAS NI PAS PULAK DAPAT BALIK TERENGGANU..


PADEY MUKO!!!

anjar said...

nampaknya umno makin kucar - kacir, sejak sebelum PAU lagi diaorang dah bercakaran sesama sendiri, sekarang makin teruk bercakarannya, ingatkan lepas dah lantik MB kat Terangganu ngan Perlis lepas PRU dulu semua selesai, rupanya masih ada lagi rasa tak puas hati diantara pemimpin umno.

Itulah sebabnya pemimpin umno lebih utamakan kepentingan sendiri dari kepentingan rakyat, ini tak masing - masing nak kejar projek.
sepatutnya kalau dah berkuasa tu perintah jelah sama - sama, sebok nak kacau Perak, sudahnya rakyat makin benci tapi masih tak sedar.

Teruskan la sikap bercakaran sesama sendiri tu, tak lama lagi pacak batu nesan jela umno ni.

anjar said...

kopiah hijau said

BN DAPAT PERAK....

LEPAS NI PAS PULAK DAPAT BALIK TERENGGANU..


PADEY MUKO!!!

...................................

aku berdoa semoga apa yang kopiah hijau katani akan menjadi kenyataan, cuma disini kalau perkarani betul - betul berlaku yang pasti PAS/PR dapat balik Terengganu dengan cara yang bermaruah, UMNO/BN dapat perak dengan cara paling hina!

loudness said...

awek kelate said..

wahai add yang dungu....kalau BN tu pemerintah di Mongolia, kitorang tak ade lah nak kisah sangat. Kalu kau tak nak tengok, pergi ke blog kaum engkau lau. Kau dok sini pun tak de yang jemput.
Belah la lu

_______________________________________

HOI BEROK KELANTAN...

KO SIBUK PEHAL...INI BLOG NENEK KAU PUNYE KE???

PIHAK SIASAH PUN TAK BISING...KO PULAK LEBIH2

KALAU TAK BOLEH TERIMA KOMEN...TOK SAH BUAT BLOGLAH...

BODOH PUNYA ORANG KELANTAN

LU LAH BLAH...SIALAN...

isabella said...

betul tu...

agaknya dia orang ni tak reti nak berblogs...

orang kelantan memang bodoh...itu aku 100 peratus setuju

irza said...

jangan ikut emosi bro....
orang kelantan la paling cerdik bukan nya bodoh macam ko orang.....
kahkahkah...........

kalo nak komen, biar la komen 2 berasas dan jangan ikut sedap tangan aje nak taip, biar la komen kita ada kualiti......

anjar said...

jangan ikut perasaan....jangan ujutkan sentimen kenegerian.

kalau nak kata orang kelantan bodoh pasal merusuh kat stadium bola aku tak nak komen sebab aku tak tau pasal tu.. tapi kalau kata orang kelantan bodoh dalam berpolitik aku tak setuju, orang kelantanni bijak sebenarnya dalam berpolitik.

anjar said...

loudness said

awek kelate said..

wahai add yang dungu....kalau BN tu pemerintah di Mongolia, kitorang tak ade lah nak kisah sangat. Kalu kau tak nak tengok, pergi ke blog kaum engkau lau. Kau dok sini pun tak de yang jemput.
Belah la lu

_______________________________________

HOI BEROK KELANTAN...

KO SIBUK PEHAL...INI BLOG NENEK KAU PUNYE KE???

PIHAK SIASAH PUN TAK BISING...KO PULAK LEBIH2

KALAU TAK BOLEH TERIMA KOMEN...TOK SAH BUAT BLOGLAH...

BODOH PUNYA ORANG KELANTAN

LU LAH BLAH...SIALAN...


----------------------------------

apa salahnya komen awey kelateni, betulla apa yang dia kata, kalau BN tu memerintah di monggolia memang aku tak heran, tapi BN memerintah di Malaysia, kalau dah pemimpin BN/UMNO bercakaran sesama sendiri bila masa nak jalankan pemerintahan, apatah lagi nak bela hidup rakyat. Pemimpin BN/UMNO fikir kuasa pemerintahan tu untuk kepentingan peribadi ke jalankan amanah yang rakyat bagi. Takkan itupun tak leh nak fikir loudness?

unanjaga said...

Kita sebagai rakyat Malaysia yang berfikiran terbuka dan tetap melihat sesuatu yang terjadi dalam negara ini dengan penuh tanggung jawab(tak bolih buat tak kisah).Sebab semua yang berlaku itu ada kena mengena dengan kepentingan rakyat kebanyakan.Sudah tentu mereka(10 adun yang tak hadir pada sidang) itu ada sebab yang tertentu mereka enggan berkerjasama.Yang jelas mereka belum lagi dapat menerima akan perlantikan MB Terengganu yang telah diperkenan olih Sultan itu.Dan cukup nyata,mereka ini telah di puak puakan dalam kumpulan orang tertentu.

add said...

Oo kalau BN memerentah kena akur, kalau pr memerintah kena akur yang DSAI nak rampas ap menjelang bilan 9 tahun lepas tu ape ke hei nya,,,

terima kasih kepada blogers2 yang bersimpati dengan saya "yang dunggu" ni... kata orang dungu macam la dia tu baguh sangat baso nate awey kelate... kelate??? tok sohooooo.....

Kalau dah nak ikut demokrasi terima sahaja lah BN memerintah perak sebagaimana BN menerima keputusan rakyat yang mana bn hilang 2/3 majoriti di dewan rakyat...

Lihat perkembangan PRU11 tahun 2004. Dun ikelantan hanya lebih 2 kerusi dan satu kerusi hanya 2 undi sahaja... namun UMNO tidak beli wakil rakyat PAS kerana menghormati pilihan rakyat... ha ha ha aa jangan nak kata PAS tak nak duit orang umno ye....orang pas kalau nampak duit macam nampak betina juga,,, kalau tak tak kan hj hadi kahwin 2... nik aziz tak kawin dua sebab tak power...

Naruto sensei said...

Sekurang2 kurangnya cakap orang PAS didengar sekarang kalo cakap UMNO pihik yang menyokongnya memangla nak sedap kan hati depa
padahal kalah memanjang je tu pun ade hati nak kutuk kat blog nih.. yang penting UMNO dah kalah so pihak UMNO seperti Add,Dewata,Jaam yang suka membuat provokasi dan tuduhan melulu sudah la korang cakap mcm tu lagi menaikan
kebencian kepada korang dan UMNO..

contohilah Uncle Nano yang dah berubah corak hujahnya malah lebih bermaruah dari hujah mereka ni.. bravo Uncle..

Awey saya sokong Anda 100%.. Rakyat Kelantan memang bijak..sebab tu dimana dinegara ini boleh tengok orang kelantan berniaga sebab mereka tak berharap atau kebulur duit kerajaan macam Add tu ...

Harap Awey bersabar...
Semoga Allah bersamamu!!

irza said...

add.........
memang kau bodoh lagi bengong, otak letak kt punggung sama dengan otak udang.....kau ni barua umno...

tadi aku nyatakan yang baik, tapi kau yang taik umno memang tak boleh wat baik.....

PRU 11 dlu kat kelantan, memang umno nak beli adun pas dengan harga RM 5 juta sorang. termasuk dato daud iraqi..tapi orang pas ni tak makan rasuah, tak macam umno, bila nampak duit, air liur dah meleleh keluar....UMNO RASUAH!!!!!

SEBENARNYA UMNO YANG TAK BOLEH TERIMA SISTEM DEMOKRASI, TAK NAK TERIMA HAKIKAT SEBUAH KEGAGALAN, DH 51 TAHUN, RAKYAT BAGI PELUANG TAPI TAK BERUBAH.............

HIDUP UMNO.......HIDUP RASUAH
HIDUP RASUAH........HIDUP UMNO
BAGI SALAH........TAK BAGI KALAH

PIRAHHHHHHHH PARTI PONDAN UMNOOOOOO

nazmi said...

awek kelate said..

wahai add yang dungu....kalau BN tu pemerintah di Mongolia, kitorang tak ade lah nak kisah sangat. Kalu kau tak nak tengok, pergi ke blog kaum engkau lau. Kau dok sini pun tak de yang jemput.
Belah la lu

_______________________________________

HOI BEROK KELANTAN...

KO SIBUK PEHAL...INI BLOG NENEK KAU PUNYE KE???

PIHAK SIASAH PUN TAK BISING...KO PULAK LEBIH2

KALAU TAK BOLEH TERIMA KOMEN...TOK SAH BUAT BLOGLAH...

BODOH PUNYA ORANG KELANTAN

LU LAH BLAH...SIALAN...

April 14, 2009 5:41 AM
Blogger isabella said...

betul tu...

agaknya dia orang ni tak reti nak berblogs...

orang kelantan memang bodoh...itu aku 100 peratus setuju

..............................

loudness said...


HOI BEROK KELANTAN...

KO SIBUK PEHAL...INI BLOG NENEK KAU PUNYE KE???

PIHAK SIASAH PUN TAK BISING...KO PULAK LEBIH2

KALAU TAK BOLEH TERIMA KOMEN...TOK SAH BUAT BLOGLAH...

BODOH PUNYA ORANG KELANTAN

LU LAH BLAH...SIALAN...

___________________________________

hai saudara, cakap elok2 sikit eh jangan cakap kurang sopan bodoh mcm 2 kt orang kelantan, last2 benda ni balik kt ko baru ko tau, cakap 2 biar berlapik sikit. slidik dulu sblm cakap.

kepada rakan2 PR, jangan lah kita cepat melatah dengan apa yang berlaku d terengganu ni, ini lah sebenarnya petunjuk dr Allah diatas kezaliman kerajaan BN yang x henti2 selama ini, biarlah perkara ini berlaku secara aman sekali pn kita dapat terengganu, biar lah ia nya secara terhormat dan di redai Allah S.W.T

irza said...

KT TGANU NI MACAM NAK TEST POWER DATO DERIS JUSUH AJE.....UMNO TAK KAN BUBAR DUN, SEBAB RISIKONYA TERAMAT TINGGI.........KITA PENYOKONG PARTI PAS JANGAN LAH AMBIL KESEMPATAN DALAM KESEMPITAN YANG UMNO TRGANU SEDANG HADAPI

BIAR RAKYAT NILAI, ADAKAH PERJUANGAN UMNO UNTUK RAKYAT ATAU PERJUANGAN UNTUK MENCARI KEKAYAAN PERIBADI

SoleHin GomBakz said...

Huru hara je BN nie

MatJalie said...

Awe kelate tak payah pakai nickname kenegerian.Puak2 pencacai najis ni bila dah kalah hujah dia mencarut membabi buta.Dia tak sedar kat kelantan ahli dia pun ramai.Perangai hudoh mcm ni sampai bila2 pun org akan benci kat umno.Cepat2 le mampos

anjar said...

kemunkinan UMNO nak bubar DUN di Terengganu memang agak mustahil, UMNO tahu risikonya memang besarnya, tapi tidak mustahil pembubaran DUN akan berlaku seperti yang dinyatakan oleh MB Terengganu.

Atas sebab apa? kalau dah dalam diri pemimpin UMNO ni masing - masing nak berkuasa demi kepentingan peribadi maka tak mustahil tertanam prinsip "alang - alang aku tak dapat biar sama - sama tak dapat, baru puas hati aku!"

Apapun tengok jela kemana sudahnya UMNO ni!

add said...

Irza,

bodo la mu ni weh,,, mu ingat dok maso mulo-mulo kelate memerintaoh kelate,, timb mb ada dua, so 46,so lagi pas(ustaz halim) maso ustaz halim pegang exco balak.. model kereta tok sampai di kelate lagi ..dao order doh model mercedih baru di aman razak dulu... tokey balok beri free jah kereta tu... sedapla ustaz halim pakai kereta free,, lepas tu beri ko rozali sohok pegang exco balak selok jugok.. la ni jah la nik ajis nyayok pegang sendiri exco palak sebabnya tokleh cayo sekor buto walaupun orang pah... baso sereban jah besar, tapi nafsu pitih gak dua kali lima dengan dsai dan umno jah la...

takiyudin beli mpkb lamo tu rm14 juta. tipu nik aziz hok bodo tu maso sakit,, sambil gi melawat orang tua nyanyok di husm bawak surat mesyuarat ko nik aziz suroh sain,, bahwa mpkb lama tok selamat ... sain la ore tua nyanyok,,, lo ni jadi gapo ? takiyudin nok buat hotel ala madinah... wei, baso pelawok hangit nate exco takiyudin ni...

kesian ko ore melayu kena pindoh ko alik belake bazar buluh kubu...

ado hok nok mapuh doh nego nyo... tapi tak po la hok mapuh nego pun are pas jugok... baso bodo... bodo bodo bodo

add said...

mat jalie,,, tulih molek gak sikit.. pencacai najis tumaksud nya pencacai NIK AJIS (NAJI) mu ha ha ha wa ka ka he he he TAKBIR...

muhammad said...

saya pnyokng PAS,

tapi nak try gak bhujah untuk BN.rasa camana....JOM PAKAT TRY.


HOI BEROK KELANTAN...
bapak tiri monyet....
belah lah pas
BODOH PUNYA ORANG KELANTAN
xdak otak
bodoh
bahalul
ketamin punya otak
ada otak letak dalam peti ais.
mangkuk
garpu
tupperware
cacing tanah


eh..eh..
senang je ghupenye nak karang hujah mangkuk2 BN ni.tak susah....

Anisotropic said...

wahai saudara dan saudariku.....

ambilla cth Rasulullah s.a.w...biar dcaci steruk mn pun..masih mmberi balasan yg baik..brsabarla dgn karenah puak ekstrim umno ni....

kutuk la lagi....kutuk semahu anda....smpi puas....sbb dgn kutukan anda 2...insyaALLAH..org2 tertentu akn mndapat ganjaran pahala...

add said...

cik anis sayang oi,, selama ni pemimpin pas dok maki hamun pemimpin bn tu ape ke bendanya,,, cara nabi ke tu?

MatJalie said...

Add...Mu hina alim ulama nanti mu mampos sapa nak semayang mayat mu.Doh la bwk cerita karut kat sini mu ingat org kat sana bodo(kecuali mu srg) nak pilih pas merintah kat sana.Hak benda molek2 takdak mu tulis.

anjar said...

muhammad.........

best gak idea kau!
memang senang pun nak karang hujah mangkuk - mangkuk BN ni, biasala pakai otak budak tadika kemas je.

PAS UNTUK SEMUA said...

UMNO yang BARAH sudah bertambah PARAH. Inilah tanda2 saat kematian UMNO sudah hampir tiba.

Ribut yang melanda UMNO pada PRU12 masih bergelora. Ditambah pula dengan taufan PAU yang baru lepas.

Nah, sekarang kesan nya sudah nampak nyata didua buah negeri - Perlis dan Terengganu, tidak mustahil banyah lagi negeri2 yang akan bergelora lagi.

masjid tinggi said...

Bukan Tengganu je yang kelang kabut, di Perlis pun sama. Sikit hari lagi di Selangor pun nak tukar jugak.

Apa dah jadi....Apa dah jadi ........
Selalunya MB yang jadi Perhubungan Negeri.

Tapi aku tengok akhir akhir ni benda tu tak berlaku lagi dalam UMNO.

MatJalie said...

Yg paling relax skrg ni paklah le.Katanya..Skrg ni aku bleh tidoq lena,dulu aku tidoq masa jadi pm org tarok.La ni takdak sapa nak tarok aku lg dah,aku plak taruk bini aku.Padan muka depa dulu sughoh aku lekaih berenti skrg hang pikullah semua ni najib.Aku malaih nak campok,biaq pi la depa.Depa bukan peduli aku lagi dah.Masa prk baghu ni pun depa tak panggil aku gi kempen.Depa panggil mahadeq.Sampai hati depa tak letak poster aku kat sana.Bencinya depa semua pada diriku ini.Aku rhasa nak pegi jumpa nik aziz le,byk salah aku pada dia.Biag le aku isi masa lapangku ini dgn amal ibadat.Beginile nasibku dan menantuku.Ibarat habis madu sepah dibuang.:nukilan dari paklah:(sumber dari diari bwh tilam dia)

dewata awan berapi said...

add,

betul ke aji adi tu kawin dua? tak tau pulak aku...

tapi kalau tengok muka pun...memang jenis kuat nafsu...tak puas dengan sorang betino...

kalau pemimpin dah jenis kuat nafsu...penjilat apa lagi...

penjilat2 pas ni semuanya spesis kuda padi...

khalifah said...
This comment has been removed by the author.
khalifah said...

abes orang kawin satu tuh xde yg kuat nafsu la..ko nie spatutnya senyap jer..salah ker aji hadi kawin 2.. nabi pon kawin byk gak..dh ade rezeki nak wat cam ner..kalo lah kawin tuh kerana nafsu dh lme nabi xbg umat die kawin..tlong la pikir sket..kawin nie mcm wat masjid..baik ko g bg komen kat org yg becerai byk lagi bagus..

April 14, 2009 1:26 PM

add said...

menate mat jalie ni baso bodo kepek..

bakpo mu tok se terima benda hok berlaku betul. Ni la baso menate puak pas ni bila kena atas batang hidung sendiri,, kata umno pelawok... islam menate apo lagu ni... orang umno kalu salah ... saloh la mengaku... tapi hok banyok gak menate pemimpin pas ni pelawok hangit sebenarnya....
pas bodo.... bodo.... bodo...

isabella said...

dah ada rezeki kepala otak kau...
kalau dia tak menggatal mana ada betina terhegeh2 kat dia tu

bodoh punya orang...

MatJalie said...

Add..Yg mu marah sgt kat pas apahal,ada diorang jetik batu pele mu ko.Buat tuduhan belawak fitnah kat sini.Berapa sen mu bulih.Pikir lojikla kalu betul mesti sprm siasat dah.Demo tu cepat kalu negeri pembangkang,benda hak takdak pun buat2 ada.Tgk selangor la lembu untuk korban pun nak siasat.Patut demo bangga dgn tg nik aziz.Jahat2 kita pun ingatke tuhan sikit.Ikut demo la,terus la sokong umno hak nak hancur dah ni.Basa menate bodo tak sekoloh

jaam said...

HHAAAAAH...! APALAGI! TEGURLAH MANA MANA YANG MENGOMEN DENGAN BAHASA ATAS POKOK TU !

MMBHHH! MEMANG SAH TALAM.

anakkancil said...

dewata awan berapi said...
add,

betul ke aji adi tu kawin dua? tak tau pulak aku...

tapi kalau tengok muka pun...memang jenis kuat nafsu...tak puas dengan sorang betino...

kalau pemimpin dah jenis kuat nafsu...penjilat apa lagi...

penjilat2 pas ni semuanya spesis kuda padi...

April 14, 2009 11:31 AM

..............................
Allow jin...kalau setakat kawin 2 tu kira ok le...bak kata p.ramlee...1 banyyaakkk..2-sedikit-sedikit...3 kaadang-kadang...4-jarang-jarang...kan perkara tu sunah nabi...kau tak mau buat sunnah nabi ka...yang dok haru biru ni rogol budak bawah umor,ambil bini org,jadi sugar dady,ada perempuan simpanan la...itu lagi napsu besaq n celaru..kawin tidak dok jadi haram jadah....buat maksiat atas muka bumi allah...

add said...

mat jali wei,, kawe tak dok batu ,,, batu ape? ape batu ape? ulang skali lagi batu ape? batu pele bodo... (ringtone eksiden blango)

add said...

menate anok kancil ni,, kemain lagi gambar tangan tu mengaku angkat takbir tapi mengata orang kemain lagi,,, baso menate sungguh la puok puok pas ni,,,

anakkancil said...

add said...
menate anok kancil ni,, kemain lagi gambar tangan tu mengaku angkat takbir tapi mengata orang kemain lagi,,, baso menate sungguh la puok puok pas ni,,,

April 14, 2009 11:07 PM

..................................
Kau jgn marah la...kan dlm Islam ada aturan bila melihat kemaksiataan
cara1-menegur dgn perbuataan...pi tampaq ka,tangkap ka,tunding jari ka--cara ni sebaik-bail iman
cara 2.-menegur dgn kata-kata-ini sederhana iman
cara3-mendoakan agar dibuka hati si polan tu jgn buat maksiat-ini selemah-lemah iman...
so jgn marah le ye..Islam kena di hadapan...

Naruto sensei said...

Salam saudara semua!!

Semoga sejahtera semua..

Tak faham kenapa nak bergaduh pasal kahwin dua ke tiga ke empat ke bukan ke tu yang halal Allah kurniakan pada kita ...

Takperlulah nak pertikaian orang yang kahwin lebih.. dan jangan ingat orang yang kahwin satu ni nafsu kecik kekadang ada yang simpan wanita .. silap tu sedangkan yang tak kahwin pun boleh menungging anak orang inikan yang pernah merasa nikmat perkahwinan jadi takpayah nak pertikaikan nafsu orang yang kahwin 2,3 atau 4 sebab nafsuya dilampiaskan pada jalan halal iaitu jalan perkahwinan..

Jadi nak mengata orang kita selidiklah diri dulu, semua lelaki bernafsu ..taktaulah kalau pihak bloges UMNO ni tak bernafsu pada wanita kot.. boleh jamin ke fikiran Ad, Dewata ,Isabella atau mereka yang mengutuk Haji Hadi tu tak bernafsu sedangkan ayat kamu semua lucah2 kat dalam blog ni tengok balik posting2 lama anda!!..

Yang kahwin 2,3 dan 4 kita persoal.

bagaimana dengan yang dah kahwin menonggeng Isteri orang seperti Norhayati On dengan bekas MP Gombak, Rahim Tamby chik dengan seorang budak, Najib pula ambil isteri orang dan Tun Mahathir sendiri pun ada pompuan dia di Singapore pernah heboh dulu masa Pak Lah Dengan Tun berbalah hebat dulu..lagi teruk jalan haram yang mereka pilih... Jadi pada Pihak Umno takpayah la nak hentam Pimpinan PAS lebih2 sebab Pimpinan PAS gunakan cara halal kahwin sedangkan Pimpinan Anda menggunakan jalan haram Yang terang2 dilaknat Allah... Jadi tak perlulah kita pertikaikan perkahwinwn orang sebab ianya jalan yang halal Allah kurniakan..

irza said...

add............

kao report la kt sprm, jgn wt tuduhan yang tak berasas......

kalo nak tipu org lain boleh la tp jgn la dengan aku........

dah 20 tahun TGNA tadbir kelantan, tak da pun soal rasuah seperti yang kau cakap.........kalo tak dah lama sprm tu gi tangkap pemimpin kelantan....

kalo nuar musa 2 memang kuat makan duit pprt.........nk cari pemimpin umno yang tak rasuah susah nak cari, semuanya kaki rasuah, kelentong, kaki ampu

Anisotropic said...

add said...

cik anis sayang oi,, selama ni pemimpin pas dok maki hamun pemimpin bn tu ape ke bendanya,,, cara nabi ke tu?

_____________________________________

mr.add otak dlutut...

sila bagi contoh pemimpin pas maki hamun BN 2....jgn hujah kosong......nnt org ckp BOD** marah.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...