Saturday, April 18, 2009

BN fobia dengan pilihan raya kecil

PULAU PINANG, 18 April: Tindakan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata pilihan raya kecil Penanti membazirkan wang rakyat adalah lambang BN sebenarnya fobia dan takut dengan pilihan raya kecil selepas kalah satu demi satu dalam pilihan raya yang lepas.
Demikian kata Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang, Mohd Hafiz Nordin.

"Takut untuk kalah sekali lagi dalam pilihan raya kecil yang akan diadakan di DUN Penanti ini maka BN sudah mulai mendakwa bahawa pilihan raya kecil ini sebagai satu pembaziran sedangkan hakikat sebenarnya ialah mereka takut untuk menghadapi saingan hebat daripada PR berdasarkan keputusan pilihan raya yang tidak menyebelahi mereka sebelum ini," kata Hafiz kepada Siasah.

Sebelum ini, Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Tun Razak melahirkan kekesalan kerana kerajaan melalui Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia terpaksa membelanjakan sejumlah besar wang rakyat untuk mengadakan pilihan raya kecil.

Najib juga mendakwa PR cuba menduga kekuatan Barisan Nasional(BN) melalui pilihan raya kecil seperti mana yang berlaku sekarang.

Dalam isu ini Hafiz berkata sebenarnya PR tidak membazirkan wang rakyat tetapi sebaliknya BN takut untuk menghadapi pilihan raya kecil ini sekali lagi setelah melihat keputusan pilihan raya kecil di Permatang Pauh, Kuala Terengganu, Bukit Selambau dan Bukit Gantang tidak menyebelahi mereka.

38 comments:

shyufi said...

bukan fobia tapi seram!...
huuuuuuu...

irza said...

Sekiranya Najib berfikir pilihan raya itu membazirkan wang rakyat, mengapa beliau tidak berfikir demikian sewaktu hendak melancarkan 'kudeta' ke atas kerajaan Pakatan Rakyat dulu. Bukankah dengan rampasan kuasa itu ia menjejaskan ekonomi Perak dan tentu melibatkan kerugian yang banyak dan menyusahkan rakyat sampai kini.

Jangan Najib bersikap double standard dalam hal ini. Kerana pilihan raya itu akan memberi malu dan merugikan UBN maka beliau cuba hendak diselindungkan dengan kononnya untuk menjaga harta rakyat. Cuba kalau situasi sekarang ini berpihak kepada UBN, tentu sekali pilihan raya kecil itu dialu-alukan.

shyufi said...

umno-bn dalam dilema skang..
takut nak bertanding dlm prk..
bertanding @ x?
klu bertanding kalah plak nanti...
hahaha..
situasi ekonomi menjadi pertaruhan sbg platfom mencari alasan untuk x bertanding..
najib kate tidak,samy kate mau,najib kate tidak!!!ah........

MatJalie said...

Kalau btl,satu lg sejarah tercipta.Kekuatan jentera kamu ibarat gajah,kami ibarat kancil.
Tapi sblm berjuang,
dah mengaku klh..
Cis...Mana telor.,

Hj.Mat said...

Puak UMNO ni bukan boleh percaya hari ini cakap lain besok cakap lain. Hari ini kata kita kaji ISA lepas le 13 orang konon-konon kita baik le tapi besok ngap 3 orang pula boleh percaya ke,
Mati hidup semula saya tak percaya mereka ini

jaam said...

SESEKALI TENGOK ADA GAMBARAN GARPU KAT BELAKANG KAU ORANG SEMUA.

HA HA HA.

irza said...

BUKAN FOBIA TAPI TAKUT MENGHADAPI REALITY SEMASA, BN/UMNO SEMAKIN DI LUPAI DAN RAKYAT SEMAKIN MENJAUHI UMNO.....

BILE MASUK BERTANDING DAN BN/UMNO KALAH, DI MANA TOK NAJIB NAK LETAK MUKA? KALO DULU DIA SALAHKAN TUN ABDULLAH, TP SEKARANG NAK SALAH SAPE? MUNGKIN KHAIRY KOT.......

UMNO DULU, KINI DAN SELAMNYA ADALAH SAMA SAJA, YANG BEZA NYA DRIVER AJE YANG BERTUKAR TAPI KERETA MASIH YANG SAMA...

DULU DRIVER NYA SUKE TIDO, NANTI LANGGAR ORANG ATAU MASUK GAUNG, SEBAB 2 LA TAK SAMPAI 5 TAHUN DH DI SURUH BERHENTI JD PM MALAYSIA...

SEKARANG DI GANTI DENGAN TOK NAJIB YANG DI LIHAT AGRESIF PEMANDUANNYA, SILAP ARI BULAN SAPE YANG MENGHALANGNYA AKAN DAPAT C4 LA...

BILA KERETA DAH BURUK/LAMA, TUKAR DRIVER PUN TAK ADA KESAN, KECUALI BELI YANG BARU.........

SAYA MENYERU PEMIMPIN DAN AHLI-AHLI UMNO, TUKAR LA KE PARTI BARU, SY CADANGKAN SEMUANYA MASUK PARTI PAS..........

HIDUP ISLAM

firdaus said...

najibultuya takut kalah huahuahua...

firdaus said...

najibultuya penakut huahuahua...

firdaus said...

najibultuya pengecut huahuahua

firdaus said...

najibultuya takde telur huahuahua....

Anisotropic said...

bagus gak analogi irza 2...pasal keta...hihihihi..mnarik utk ddalami...

najib smkin mnampakkan sifatnya yg tdk bole mmpimpin itu....

Perawi said...

PM Boneka takut dgn bayangannya sendiri. Apa kata penasihat kpd PM - Tun Mutahir (melayu mudah lupa)

Perawi said...

Projek membazir diteruskan dibawah penasihat PM, diketika dunia dan Msia dlm kegawatan ekomoni. kroni sudah lapar duit. Jalan baru keThailand & Jambatan Johor

Perawi said...

PRU13 nanti BN tinggal sejarah. Teruskan berkempen utk Sabah & Serawak (BN akan buka banyak kerusi Parlimen baru disana, mungkin 90 kerusi, agaknya)

Ihya said...

Salam ziarah...

Kalau sahabat semua ada masa dan izin dari Allah s.w.t,sila luangkan diri untuk berita terkini dan video terbaru hanya

www.dzulhaqq.blogspot.com

Bibik ini sudah melampaui batas manusia!! Copy link ini --> www.dzulhaqq.blogspot.com Sebarkan!!

TAHAP POSTING : Non Politic

anjar said...

UMNO PENAKUT! NAJIB TAK DE BATU! UMNO PENAKUT! NAJIB TAK DE BATU! UMNO PENAKUT! NAJIB TAK DE BATU! UMNO PENAKUT! NAJIB TAK DE BATU! UMNO PENAKUT! NAJIB TAK DE BATU! UMNO PENAKUT! NAJIB TAK DE BATU! ha! ha! ha! ha! ha! ha! sukanya aku!

uncle nano said...

nak mencarut aku dah malas..tp aku tgk kebelakangan ni para penyokong2 PR dlm siasah ni dah cam belacan!!
bau pun bacin..hingus meleleh...
apa2 pun korang tetap terer..tahniah lah aku ucapkan.

setakat pilihanraya kat penang nih..uhhhh sblh mata je BN sayur PR..tak caya korang tanya kat aji ajis? dia mesti ckp..korang hati2 sikit ngan BN sekarang nih..aji conporm!!PR lingkup..tak gitu abe mie!

orang-orang PR nih bunyi je lebih!!!habuk pun tarak..

Naruto sensei said...

jaam said...
SESEKALI TENGOK ADA GAMBARAN GARPU KAT BELAKANG KAU ORANG SEMUA.


-----------------------------

Sekali tengok kat belakang ko tu ada setan bertengek duk tutup pintu hati ko tu biar gelap sesat tak nampak jalan kebenaran...

Hem alahai manusia tiada arah...

Naruto sensei said...

Salam saudara uncle nano.

sekarang ni orang UMNO suka sangat tabur fitnah kata mcm kat PR alih2 bila PRK, kalah la pulak. Mulalah cakap PR habuk pun tarak...
Uncle tempat saya ... MP dan Adun dia wakil dari BN lah langsung tak nampak batang hidung.. Banjir pun tak turun tapi tau tak sape yang banyak tolong ??
ANGGOTA UNIT AMAL tau dan penyelia dun dari PAS .. jadi jangan kata UMNO bagus sangat malah lagi teruk dari wakil PR walaupun bukan Pr menang tempat saya tu..lepas ni boleh jadi modal kempen kalau ada PRK ke PRU ke .. tengok mcm mana wakil BN nak jawab nanti...susah tul nak nengok muka..

anjar said...

sebahagian komen dari uncle nano

setakat pilihanraya kat penang nih..uhhhh sblh mata je BN sayur PR..tak caya korang tanya kat aji ajis? dia mesti ckp..korang hati2 sikit ngan BN sekarang nih..aji conporm!!PR lingkup..tak gitu abe mie!

orang-orang PR nih bunyi je lebih!!!habuk pun tarak..

----------------------------------

dialog dan komen dari penyokong setia UBN yang sering didengar semenjak dua menjak setiap kali PRK, bermula dari P.Pauh sehingga yg terbaru B.Selambau dan B.Gantang.

sapa jadi sayur ni uncle nano? PR ke BN?

AnakSimunjan said...

Perlu diingatkan kepada penyokong-penyokong PKR dan PR bahawa apa yang sebenarnya yang tersirat di sebalik pernyataan si Najib ni. Sesungguhnya Najib dah mula meninjau dan meminta rakyat supaya BN bertanding. Taktik menabur duit selama ini tidak mendatangkan keuntungan malah merugikan BN. Hanya satu perkara yang jelas dalam pernyataan Najib ni ialah bahawa selama ini memang BN menggunakan segala wang ringgit dalam membeli undi. Cuma SPR dan SPRM menghalalkan segala bentuk tindakan BN selama ini. Sebab itulah perkiraan wang ringgit ini yang menjadi fokus utama Najib. Walau sehebat mana pihak-pihak yang berkepentingan cuba menyembunyikan taktik rasuah wang dalam setiap PR @ PRK selama ini, kini Najib sendiri mengakui dengan ikhlas untuk membuktikan kebenaran yang selama ini ditentang oleh PR. Kalau BN tak guna duit macam mana faktor ini dijadikan alasan utama untuk tidak bertanding di Penanti. Dan yang perlu kita sedari bahawa Najib ingin rakyat berasa bersalah kerana mengundi calon PR dalam setiap pilihanraya sekarang ni. Jadi kali ini dia mahu rakyat meminta-minta dan menunjukkan sokongan mereka kepada BN. Najib dah tahu BN akan kalah cuma dia sengaja nak rakyat merayu-rayu kepada BN. Jika keadaan ni berlaku maka senanglah dia minta rakyat mengotakan janji mereka untuk mengundi calon BN nanti. Inilah yang sebenarnya Najib nak tengok. Jadi kepada penyokong-penyokong PKR dan PR teruskan usaha untuk mengekalkan undi kepada PKR nanti. Bergeraklah sekarang dan jangan terpengaruh dengan pernyataan Najib ni. Percayalah bahawa pernyataan Najib ni lebih bahaya daripada wang ringgit. Pernyataan Najib ni boleh mengubah minda rakyat yang akan kasihankan BN ni. Kali ini Najib benar-benar tunduk kepada rakyat dan sanggup minta pandangan rakyat dahulu. Kalau dirasakan menang maka dengan mudahlah BN akan menang nanti. Sentiasalah berhati-hati dengan segenap taktik BN ni. Mereka akan sentiasa berfikir dan berusaha untuk menjatuhkan dan memalukan PKR dan PR. Harus diingat DUN Penanti ni adalah di bawah pengaruh DSAI. Pasti mereka akan berusaha habis-habisan untuk memalukan DSAI ni. Jadi kita sebagai penyokong dan pendokong DSAI ni maka harus bersedia berjuang untuk menang di Penanti. Andaikata SPR kata ADUN Penanti tu milik PKR barulah kita boleh terkinja-kinja dan menghantar peluru kepada Najib dan BN ni. Tapi selagi belim ada keputusan rasmi maka teruskan usaha kita untuk menguatkan minda rakyat untuk terus memilih PKR nanti.
MENANGKAN PKR DAN HIDUP PAKATAN RAKYAT.

ironseven said...

seperti biasa la umno punya peel ni. bila pm sesuatu walaupon tak masuk akal maka semua pencacai akan berkata:

"saya sokong", "saya setuju", "ok sangat baik", "bernas sekali", "wajar", "yes, saya pak anggok dan kena jilat selamanya"...

kata najis prk ikot perlembagaan boleh dibuat kalau adun/mp mati, sakit terok, bangkrup atau tidak berupaya untuk melaksanakan tugas dan tanggungjawabnya kerana faktor-faktor tertentu.

aku rasa fairuz seorg yg bertanggungjawab sbb dia rasa "dia tidak berupaya untuk melaksanakan tugas dan tanggungjawabnya kerana faktor-faktor tertentu". maka dia letak jawatan. so dia ikot perlembagaan persekutuan la tu wahai najis. lu cakap tak serupa bikin la najis...

kalau adun or mp umno bn? mrr2 retak sampai kerugian berjuta2 pon pak menterinya masih menteri, jambatan bengkok jadi sekerat je tapi menterinya masih menteri, kemalangan jalanraya bertambah teruk saban tahun menterinya masih menteri, yg terlibat seks, rasuah, pecah amanah, adun, mp, menteri masih pegang jawatan. tu lah umno bn yg diketahui mmg muka tak tahu malu dan tak mahu bertanggungjawab.

jadi pada aku tiada sebab spr nak tolak diadakan pilihanraya dan tiada sebab umno bn pikir prk tak perlu kecuali najis takdak teloq la.

rakyat dah bijak meneliti dan menilai berita dan fakta...

ironseven said...

10 sbb kenapa bn tak mau bertanding di penanti
(guna alasan 'prk bermotif politik', 'nak kaji rakyat untong ke tak'..nak kaji sapa? rakyat ke umno bn?'. cit porra, ingat rakyat bodoh ke wahai najis...

1. bn kena guna duit byk nk byq beli poster, banner, bunting (yg tahun 2004 pon tak byq2 lagi malah kena saman...)
2. bn kena buat byk projek mee segera (kerajaan yg bayaq nanti)
3. bn kena keluaq duit beli basikal, enjin bot, mesin padi, kabota nak bg kat pengundi
4. bn kena janji billion2 utk projek2 baru di penanti (mungkin projek umpama klcc ke...)
5. bn kena keluaq duit buat byk projek pecah tanah, perasmian itu ini supaya boleh masok tb1, tb3, tbbernama, utusan meloya, berita hairan.
6. bn kena keluaq duit byk utk bayaq kepada pengundi di perantauan (masyukk....kepada yg pegang duit tu je la..)
7. bn kena keluaqkan duit byk sbb nk byq upah semua polis dan fru satu malaysia yg dihantar ke penanti nanti.
8. bn takot kalah kali ke 5 di semenanjong dan terpaksa pindah ke sabah dan sarawak.
9. bn tak de org yg boleh berkempen dgn berkesan. selain polis dan fru bn cuma ada pencacai2 seperti add, uncle, zali, dewata, bn@umno, tokbatin, kasutlama, biskut, jaam, dan sebangsat dengannya.
10. najis sudah kehilangan batu...

TEKONG DARAT said...

hanya cubaan mendapatkan simpati

TEKONG DARAT said...

Stuju ngn hj mat..skrg pun harun din pgang jwatn k2 tertinggi dlm parti..tak perlu ubah..krana jika dtakdirkn nik aziz dbersarakn allah,harun din akn amik tmpatnya...mat sabu blh atau mahfuz blh jd tim presidn..kalu nk ulamak, mgkn ahmad baihaki atiqullah ada wibawa..cuma mgkn kurg pengaruh..

TEKONG DARAT said...

Apa kata harun din jd calon dun penanti?, mgkn atas dasar stiakawn dn kbaikn rakyat, pkr perlu bkorbn..regu lge kt penang

Ihya said...

Salam ziarah...

Kalau sahabat semua ada masa dan izin dari Allah s.w.t,sila luangkan diri untuk berita terkini dan video terbaru hanya

www.dzulhaqq.blogspot.com

Bibik ini sudah melampaui batas manusia!! Copy link ini --> www.dzulhaqq.blogspot.com Sebarkan!!

TAHAP POSTING : Non Politic

jaam said...

ناروتو،
كاو تاو اڤ معنى ڤاراسيت؟. كاو موڠكين سباهاڬين درڤدڽ.

موڠكين راماي يڠ تيدق مڽدري باڬايمانا لاڬان انتارا امة اسلام اين دلاكوكن اوليه ڤاراسيت-ڤاراسيت د اتس نام اڬام ديموكراسي. ڤاراسيت-ڤاراسيت ي ڠ سنتياس برڤنداڤت، بهاوا كمناڠن د دالم سسواتو ڤيليهنراي مروڤاكن ساتو كبنرن، تروس-تروسن بروسها اڬر ڤرتنديڠن، ڤربالهن دان كروساكن برلاكو د دالم توبوه اومت اسلام د تانه ملايو اين.


بڬيتو جوڬ دڠن اڤ يڠ برلاكو د ترڠڬانو. ڤاراسيت-ڤاراسيت جوڬ منجالار د نڬري يڠ سڤاتوتڽ منجادي نڬري تركاي د تانه ملايو اتس السن-السن يڠ مريك سنديري تاهو. ڤروموسي، ڤڠيعلانن، ور-ور دان خبر اڠين تله دتياڤكن اڬر ڤارا ڤڽوكوڠ مولا برتيندق باڬي مرياليساسيكن ايمڤين ڤاراسيت-ڤاراسيت ترسبوت.


مانكالا د دالم ڤميليهن چاوڠن دان بهاڬين ڤاس ڤولا، ڤاراسيت-ڤاراسيت برڬيات لبيه اكتيف باڬي ممستيكن كڤوڠن كواس اكن دجايكن. ڤاراسيت-ڤاراسيت يڠ تيدق ماهو مليهت امة اسلام ماجو دالم سڬنڤ سڬي، منجاديكن ڤوليتيك سباڬاي ساتو سوبجيك اوتام دالم اڬام اين، والاوڤون ڤوليتيك هاڽله ساتو جزوء يڠ ساڠت كچيل د دالم اسلام.


ڤاراسيت لبيه موده بكرجا سأندايڽ اومت اسلام تروس برڤچه بله دان برباله د اتس السن ڤربيذأن فهمن ڤوليتيك يڠ ساڠت سمڤيت. بهكن ڤاراسيت اين جوڬ اكن چوبا برفوڠسي سباڬاي توهن دڠن مڠحكوم ايت اين كڤد ڤارا ڤڽوكوڠ دان ترلبيه-لبيه لاڬي ڤارا ڤننتڠ ڬولوڠن مريك منروسي ڤڽليويڠن دوكترين دان نورما-نورما اسلام.

kikuk kikuk said...

Baru ku tahu najibultuya nih xde teloq upenyeeeee sadis nye dpt pie yem mcm nih kihkihkihkihhh

MatJalie said...

Baru je td madey dah tarok umno ni.Dia kata umno mesti lawan jgn takut.Dulu kat kelantan kita tahu tak bleh menang tapi kita letak juga calon.
Hah..Apsal tkt nak lwn.Takut bazir tak pyah kempen.Tunggu je hari ngundi tgk sapa rakyat nak pilih.Toksah takut ngan anwar kat sana.Dia tadak liwat org punya.Dia tak kelapah abe jib punya byk najis.Pegi amik blk telo yg dik mah simpan nun.Ceh..

Naruto sensei said...

Jaam..

kesian saya tengok anda nih.. penuh dengan tuduhan yang langsung tak masuk akal..

Ingat dengan menggunakan tulisan jawi menulis tuduhan yang tak masuk akal mampu menarik sokongan dan membuat orang insaf kepada anda tolonglah matang sikit...

Anda mengandaikan saya parasit Alhamdulillah kepada anda yang sering membuat fitnah dan tuduhan yang tak berasas dalam blog ini..

Berapa kali anda masuk dan gelar orang macam2 kemudian tukar topik pula dan tak jawap langsung pertanyaan orang sememangnya andalah yang menjadi parasit kerana menyesatkan orang dengan kenyataan yang hanya berupa andaian sahaja..

parasit seperti andalah yang menyokong kepimpinan rasuah UMNO BN dimana dalam masa yang sama cuba bermati2an menutup bangkai rasuah yang tersebar didalam parti UMNO sendiri..sehingga sanggup mengadaikan maruah Islam dengan menyokong kepimpinan yang penuh kekotoran malah anda bersekongkol menghentam perjuangan Islam PAS yang anda sendiri tahu keikhlasan para pimpinan PAS menjalankan tanggungjawapnya...

Parasit2 seperti UMNO lah yang 50 tahun ini merosakkan pemikiran rakyat dengan berbagai cara hidup yang pelik yang langsung tak mengikut lunas2 Islam..tetapi mengaku mereka adalah yang terwarak sekali..

Lihat Jaam jangan kolot sangat... tengok keliling anda berapa ramaikah melayu yang mengikut Islam yang sebenarnya..berapa ramaikah pimpinan UMNO yang wanita menutup Aurat.. berapa ramaikah anak2 gadis yang berpakaian senonoh..berapa ramaikah perwakilan Umno terlibat rasuah..berapa ramaikah umat Islam melayu dok berkumpul di pusat2 No ekor..

Sedangkan kalau UMNO mengaku Islam dan pejuang Islam.. 50 tahun sudah cukup untuk menjadikan Islam gilang Gemilang dan difahami rakyat jelata..

tetapi apa yang UMNO buat selama ini hanyalah menggunakan Kuasanya untuk mengelirukan orang Islam dengan perkara yang mendatangkan kekufuran kepada Allah swt..

Menolak menggunakan perundangan Islam ( hudud ) sebagai sistem perundangan tertinggi untuk umat Islamnya..

Membuat Islam Hadari satu jalan baru yang terang2 merosak dan mengelirukan Umat Islam dengan sokongan para penjuak2nya yang menyokong tanpa usul periksa telah menyebabkan Umat Islam yang sepatutunya mengenal Islam semakin keliru

...Itulah sebenarnya Parasit yang membarah dalam perjuangan Islam..


Kami perjuangkan Islam hanya menganggap Jalan demokrasi salah satu wadah yang aman, walhal kami mempunyai banyak jalan untuk menegakkan islam.. akan tetapi jika suatu hari nanti ada di kalangan UMNOBN yang mengkhianati asas2 demokrasi yang mereka sendiri suruh pertahankan,, tak mustahil jalan lain yang akan kami dan rakyat yang menyokong penuh kepimpinan ulama akan gunakan untuk mendapatkan kemerdekaan Islam yang selama ini hanyalah lakonan UMNOBN untuk mendapat undi sahaja..

Sebenarnya anda lah JAAM yang langsung tak mengkaji pejuangan Islam anda sesukahati menuduh tanpa anda sedari tuduhan anda itu menunjukkan betapa bodoh dan kejinya diri anda... Dan sesungguhnys sifat Anda itu samalah seperti Parasit yang mahu merosak dan mengelirukan orang dengan kenyataan anda..

wasallam..

firdaus said...

najib nama saja keturunan bugis tapi.....
penakut huahuahua

anjar said...

najib....

ngan Allah berani ngan bini penakut, tu sebab tak berani marah bila bini tak pakai tudung, lepas tu bini boleh cium lak ngan pelakon hindustan...

berani tak kena tempat! takut tak kena tempat!

kacamatapemuda said...

membazir duit sebab BN bazir duit rakyat dengan projek mi segera tiap kali PRK diadakan. projek mi segera kalau guna duit mak bapak mereka tak apa lah juga, ni guna duit rakyat untuk kempen dia

PKR Negeri Sembilan said...

Sekali lagi rakyat jelata dihidangkan dengan paparan jawapan n alasan bahlol Najib...

Sebelum Mac 2008, Najib pasti akan cakap "Kita yakin BN pasti menang"..

Sekarang selepas kekalahan konsisten BN dlm siri PRK, ckp tak mungkin bertanding.

Dah kira gentle n beranilah saudara YB Fairus letak jawatan sebagai satu tanggungjwb kpd kredibiliti dirinya. Umno berani buat ker?

Mustafa Salim-adun Lengeng yg terang2 ditangkap oleh SPRM siap dgn bukti atas kesaahan rasuah, tak letak jawatan pun...ada berani ke Umno??

Siapa yg bapak penghabis perompak duit rakyat???

adyseptember said...

"Tindakan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata pilihan raya kecil Penanti membazirkan wang rakyat adalah lambang BN sebenarnya fobia dan takut dengan pilihan raya kecil selepas kalah satu demi satu dalam pilihan raya yang lepas."

-Aku rasa org yg tulih nih tak paham kot saja nk kata konon PR disokong rakyat.fobia?? hehehe.. ingat jumpa hantu ka.. mmg BN kalah!!jika bertanding.dah kubu kuat pembangkang.. tgk la semua tmpt PR.Mmg kerajaan & Adun PR bermasalah.

Mcmana isu tanah 900thn? tanah percuma sek.cina? tanah percuma utk kg.komunis?

BN bg berjuta utk org cina pun diaorg tak undi BN (Bkt.gantang).Org cina mmg pandai berpolitik,tgk kt Perak bukan kerajaan Pas yg jatuh sebenarnya kerajaan DAP yg jatuh.aku sokong sgt!!
DAP=Musuh melayu/islam.

Org cina dimana ada Untung disitu lepa pilih.tak kira la BN ke PR ke tp Org melayu nih terlalu emosional sgt.. Politik sepanjang tahun apa yg ada?

Creedence Clearwater Revival said...

adyseptember,

kenyataan kamu tu wujud apabila BN tidak lg boleh menang. hilang kawalan hingga sanggup memanggil bangsa lain komunis.

tapi aku rasa kenyataan ko takkan terjadi mcm ni apabila bangsa cina n india majoriti menyokong BN bukan? (spt praya2 yg sblmnya)

aku bukan nak membela la. tp nak tanya, apa... org melayu dulu x ada yg komunis? ramai yg komunis. baca balik sejarah.

buangkan laa sikap2 perkauman BN.

nizar x pernah beri sampai 999 tahun tanah kpd cina. hanya 99 tahun yg majoriti mendapat status 99 tahun itu adalah penduduk dr org melayu sendiri(dari 100,000 pemilik yg dianugerahkan, 60,000 melayu & selebihnya cina+india). so, berapa ramai je cina yg dpt?

kedua, tidak timbul soal memperkuda. memberi hak milik tanah kpd rakyat perak adalah manifesto PAS sblm praya dulu. DAP tidak ada manifesto sedemikian.

banyakkan mencari sumber2 maklumat lain selain dari media anjing kerajaan spy otak tidak diselewengkan ke 360'.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...