Tuesday, April 14, 2009

Semua Adun BN hadiri sidang Dun hari ini

Terkini 9.50 pagi

KUALA TERENGGANU, 15 April: Semua Adun BN yang memboikot sidang Dun Terengganu semalam menyertai sidang hari ini.

Dipercayai, tindakan ini ekoran arahan dari Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam yang meminta mereka supaya menyertai sidang Dun.

Semalam, 10 Adun BN termasuk bekas MB, Datuk Seri Idris Jusoh memboikot sidang Dun dan mengadakan sidang akhbar di sebuah hotel berdekatan.

Tiga dari mereka mendakwa menerima SMS ugutan dari Pejabat MB Terengganu.

Namun, langkah tidak menyertai sidang berlanjutan hingga petang kecuali Idris yang menyertai sidang pada sessi petang kira-kira jam 3.20 petang.

Berita lanjut menyusul

29 comments:

jaam said...

UUUUUUUUUUUUUII.....!

MOLLLEEEEKLAAA TU....!

HILANG SUARA PROOONG.

jaam said...

OOOOOOOOOOOOONG....!
OOOOOOOOOOOOONG....!
OOOOOOOOOOOOONG....!
OOOOOOOOOOOOONG....!
OOOOOOOOOOOOONG....!
OOOOOOOOOOOOONG....!
OOOOOOOOOOOOONG....!
OOOOOOOOOOOOONG....!

HUJAN PUN TURUN....!
SEJUUUUUK....!

jaam said...

TAAAAAAAAAKBIRRRRRRR....!!!!!

ALLAHUAKHBAR.......!

izuaf4zi said...

kita tengok lepas ni siapa yang akan menderhaka kepada Yang Dipertuan Agong...ni kira sembah derhaka edisi UMM UMM noo laa

unanjaga said...

Kira reda la isu kat Ganu ni skg(10adun tak nak masuk dewan),tapi dah reda ka gelora kat hati tu, atau ia masih terpendam sakit.Jangan lah layu perjuangan Umno.

checkmate said...

hangat2 tahi ayam...

buat tindakan xpakai otak..
hanya disebabkan sms tah pape..

dah kecut perut...

tgk karpal singh..peluru 2 butir pun berani hadir ke dewan parlimen lagi..

jaam said...

hangat2 tahi ayam...

buat tindakan xpakai otak..
hanya disebabkan sms tah pape..

dah kecut perut...

tgk karpal singh..peluru 2 butir pun berani hadir ke dewan parlimen lagi..
???????????????????????????????????

Lain padang, lain belalang.

Rambut nampak sama jer hitam, tetapi hati tak serupa.

Tentang Si kapal tu, dia yang hantar sendiri peluru tuh, saja provok.

MatJalie said...

Terus masuk dewan bila tokjib bagi arahan.Kan kena c4 lg terok dari ugutan.Kah.,kah.,.Malu..Berenti je la jadi mb...Derih jusoh nak tu...

anjar said...

Dari apa yang dikabarkan semua ADUN BN dah masuk dewan balik, bagusla kalau mcm tu, sampai bila nak makan gaji buta. Ponteng sidang DUN.

Bagaimanapun rasa x puas hati tak kan hilang macam tu saja, diaorg ni pun masuk sebab dah kena paksa dengan Najib, Najib x nak la tunjuk yang zaman dia UMNO lagi teruk dari masa Pak Lah, walaupun hakikatnya memang mcm tu.

Apapun puak - puak tu mesti tak puas hati selagi tak dapat cantas Mat said, biasala Mat Said dah cantas Derih, "kau cantas aku, aku cantas kau, biar sama - sama tak dapat! puas hati aku!"

anjar said...

Krisis di Terengganu Najib kata dah selesai, walaupun sebenarnya hanya luaran saja, sekarang dengarnya krisis kat Perlis lak makin panas.

Sian Najib, zaman dia ni usahkan nak selesai masalah rakyat masalah UMNO lak menjadi - jadi aku tengok.

Awey Kelate said...

Kes ni macam nak tutup bangkai gajah dgn sehelai daun sireh je, lama-lama bau juga. memang kelakar apa yang jadi kat T'ganung kite tu....taraf YB-YB UMNO sama IQ dgn Saiful Bukhari..kalau masuk Universiti rasenya CGPA diorang < 1.5 la

isabella said...

taraf kau pun lebih kurang sama gak
iq budak sekolah rendah......

jaam said...

KALAU MACAM AKU TAK SEKOLAH, TAK BERTARAFLAH GAMAKNYA.

ybramli said...

Ada yang tak kena dengan 10 Adun BN
Dato' Rosol Wahid (Ajil),Zakaria Abdullah (Paka), Abdul Halim Jusoh (Permaissuri)Muhammad Ramli Noh (Tepoh), Mohd Zawawi Ismail (Kuala Berang), Abdul Halim Jusoh(Permaisuri), Datuk Din Adam (Bukit Besi), Alias Abdullah (Alor Limbat), Ramlan Ali (Jabi), Datuk Seri Idris Jusoh (Jertih) dan Mohd Pehimi Yusof (Kota Putera).
Ini lah nama muka muka yang tidak hadir sidang Dun Semalam ( Idris Jusoh dan Pehimi hadir lewat petang)

Mereka memboikot sidang DUN Terengganu atas alasan kononya keselamatan mereka tidak terjamin selepas hanya 3 menerima ugutan melalui sms yang didakwa nombor telefon bimbit yng mengirim sms itu dimiliki oleh pegawai kanan kerajaan negeri......

http://penawarrinduku.blogspot.com

add said...

hj hadi besar kemaluan kerana su dia kaloh tanding wei...besar la kemaluan hj hadi

anakkancil said...

jaam said...
hangat2 tahi ayam...

buat tindakan xpakai otak..
hanya disebabkan sms tah pape..

dah kecut perut...

tgk karpal singh..peluru 2 butir pun berani hadir ke dewan parlimen lagi..
???????????????????????????????????

Lain padang, lain belalang.

Rambut nampak sama jer hitam, tetapi hati tak serupa.

Tentang Si kapal tu, dia yang hantar sendiri peluru tuh, saja provok.

April 14, 2009 9:15 PM

..................................
Jamm... kalau kapal yg hantaq sendiri peluru tu baik dia tanggung bom atau peluru berpandu je...lagi vook..apa punya minded...

anakkancil said...

isabella said...
taraf kau pun lebih kurang sama gak
iq budak sekolah rendah
..................................
taraf kau lak sama dgn iq budak pra-sekolah.......

............................
jaam said...
KALAU MACAM AKU TAK SEKOLAH, TAK BERTARAFLAH GAMAKNYA.

April 14, 2009 10:16 PM

.............................
aku n kau kira sama je tapi...aku bawah sikit pada kau...
kau atas pokok - aku atas tanah...

PKR Negeri Sembilan said...

Krisis Umno Ganu settle gitu2 jer..tak habis tu...

Datanglah pulak krisis Umno di Perlis pulak...melantun2 Shahidan Kassim membelasah kerajaan negeri dalam sidang dun...

yg Perak pulak...krisis yg sedia menanti dan tak settle2 lagi..

Moral of the story:
Siap2 lah najib nak perah otak yg bakal menggondolkan lagi rambut2nya di kepala...

Baru melangkah di alam Menteri Perdananya...dah dtg masalah Umno..

alif mim nun tendang wau=sarkis.

PKR Negeri Sembilan said...

Biarlah Umno bergelut menyelesaikan masalah mereka dan keluarga mereka itu...

Dalam kepoh-kecoh krisis Umno ni, jangan dilupa Pakatan Rakyat mempunyai misi untuk menawan Negeri Sembilan.

Fakta PRU ke-12:
Jumlah DUN di N9: 36
DUN BN menang: 21
DUN PR menang: 15
Jumlah kerusi yang diperlukan untuk tubuh kerajaan PR N9: 4 (simple majoriti)

Jangan lupa lawati:
http://kamarulbaharin.net

anakkancil said...

anakkancil said...
dewata awan berapi said...
add,

betul ke aji adi tu kawin dua? tak tau pulak aku...

tapi kalau tengok muka pun...memang jenis kuat nafsu...tak puas dengan sorang betino...

kalau pemimpin dah jenis kuat nafsu...penjilat apa lagi...

penjilat2 pas ni semuanya spesis kuda padi...

April 14, 2009 11:31 AM

..............................
Allow jin...kalau setakat kawin 2 tu kira ok le...bak kata p.ramlee...1 banyyaakkk..2-sedikit-sedikit...3 kaadang-kadang...4-jarang-jarang...kan perkara tu sunah nabi...kau tak mau buat sunnah nabi ka...yang dok haru biru ni rogol budak bawah umor,ambil bini org,jadi sugar dady,ada perempuan simpanan la...itu lagi napsu besaq n celaru..kawin tidak dok jadi haram jadah....buat maksiat atas muka bumi allah...

April 14, 2009 11:02 PM


add said...
mat jali wei,, kawe tak dok batu ,,, batu ape? ape batu ape? ulang skali lagi batu ape? batu pele bodo... (ringtone eksiden blango)

April 14, 2009 11:05 PM


add said...
menate anok kancil ni,, kemain lagi gambar tangan tu mengaku angkat takbir tapi mengata orang kemain lagi,,, baso menate sungguh la puok puok pas ni,,,

April 14, 2009 11:07 PM


anakkancil said...
add said...
menate anok kancil ni,, kemain lagi gambar tangan tu mengaku angkat takbir tapi mengata orang kemain lagi,,, baso menate sungguh la puok puok pas ni,,,

April 14, 2009 11:07 PM

..................................
Kau jgn marah la...kan dlm Islam ada aturan bila melihat kemaksiataan
cara1-menegur dgn perbuataan...pi tampaq ka,tangkap ka,tunding jari ka--cara ni sebaik-bail iman
cara 2.-menegur dgn kata-kata-ini sederhana iman
cara3-mendoakan agar dibuka hati si polan tu jgn buat maksiat-ini selemah-lemah iman...
so jgn marah le ye..Islam kena di hadapan...

April 14, 2009 11:51 PM

Naruto sensei said...

Salam saudara semua!!

Semoga sejahtera semua..

Tak faham kenapa nak bergaduh pasal kahwin dua ke tiga ke empat ke bukan ke tu yang halal Allah kurniakan pada kita ...

Takperlulah nak pertikaian orang yang kahwin lebih.. dan jangan ingat orang yang kahwin satu ni nafsu kecik kekadang ada yang simpan wanita .. silap tu sedangkan yang tak kahwin pun boleh menungging anak orang inikan yang pernah merasa nikmat perkahwinan jadi takpayah nak pertikaikan nafsu orang yang kahwin 2,3 atau 4 sebab nafsuya dilampiaskan pada jalan halal iaitu jalan perkahwinan..

Jadi nak mengata orang kita selidiklah diri dulu, semua lelaki bernafsu ..taktaulah kalau pihak bloges UMNO ni tak bernafsu pada wanita kot.. boleh jamin ke fikiran Ad, Dewata ,Isabella atau mereka yang mengutuk Haji Hadi tu tak bernafsu sedangkan ayat kamu semua lucah2 kat dalam blog ni tengok balik posting2 lama anda!!..

Yang kahwin 2,3 dan 4 kita persoal.

bagaimana dengan yang dah kahwin menonggeng Isteri orang seperti Norhayati On dengan bekas MP Gombak, Rahim Tamby chik dengan seorang budak, Najib pula ambil isteri orang dan Tun Mahathir sendiri pun ada pompuan dia di Singapore pernah heboh dulu masa Pak Lah Dengan Tun berbalah hebat dulu..lagi teruk jalan haram yang mereka pilih... Jadi pada Pihak Umno takpayah la nak hentam Pimpinan PAS lebih2 sebab Pimpinan PAS gunakan cara halal kahwin sedangkan Pimpinan Anda menggunakan jalan haram Yang terang2 dilaknat Allah... Anda terlalu fanatik pertahan pimpinan yang haram..

Naruto sensei said...

Salam

teringat dulu pos jaam dia kata aku bukan orang berpolitik hahaha para sensei sekalian boleh nilaikan sendiri hahaha..

Kemudian Gotah lantun boleh mengaku komen yang Jaam bagi nilaikan sendiri para sensei sekalian..


wassalam

Naruto sensei said...

Salam para sensei semua ..

Siapalah yang baik hati hantar
e-mail gambar khairy tengah mabuk dekat saya hari ini.. huih meriah perempuan keliling dia...

Contoh pemimpin Rasuah yang dipilih UMNOBN...

wassalam

anakkancil said...

Aku teringat kata seorg pejuang UMNO kat kg aku...tua dah...dia kata mula-mula seorg pemimpin akan cari pengaruh...bila dah ada pengaruh dia akan cari kuasa...bila dah ada kuasa dia akan cari wang....bila dah complete semua di atas dia akan cari perempuan n keseronokan...

shyufi said...

sape samseng ye?
wahahaha..
goyahnye...
bler nak tumbang?

Awey Kelate said...

Esa Bellah, aku kira tu ok lagi daripada taraf engkau yang masih kecacingan dan dok pakai pampers, asyik-asyik minta susu (subsidi dan projek) dgn mak bapa...berak kencing nak kena orang basuh....busuknya Esa Bellah ni...macam najis UMNO.
UMNO ni hidup hanya nak nyusahkan rakyat je. Sebab tu lah aku minta AlLah SWT leburkan UMNO. Biar hilang segala najis (rasuah, slah guna kuasa, gila projek, kaki betina) dari Malaysia ni yang diberakkan UMNO

Awey Kelate said...

Puok-puok UMNO....Hj Hadi kahwin dua lagi baik dari dok kelek betina jalang situ sini (terutama di luar negara)....Pemimpin PAS masih tak de yang kena lapor raba punggung perempuan kat pub ke, hotel ke...tapi jantan-jantan UMNO memang pantang nampak artis baru yang bergetah....mula nak angkut situ sini..
Duit nak cover tu semua dari mana??? dari khazanah negara yang dipecahamanah oleh UMNO/BN. Rakyat yang tanggung melalui pelbagai cukai, kenaikan harga barangan, tolOL situ tolOL sini..

mareesta said...

BODOH............
MAKAN TAHI........

dia ingat terengganu dia punya negeri kah,ini malaysia dia punya bapak punya kah,mereka ingat itu undi rakyat untuk mereka berpoya-poyakah.itu undi untuk kerja bagus untuk rakyatlah.kalau nak enjoy,letak jawatanlah.bikin susah orang saja,kecik-kecik tak nak mampus......

apam taiping said...

wah...hebatnya najibuntoya...

arah camtu je adun smua trs msk dewan...
takot sgguh adun2 bn nih kat najibontoya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...