Saturday, April 11, 2009

Nik Aziz terharu apabila artis berhijrah

Oleh Salma Husin
Foto: Reza Taha

KOTA BHARU, 11 April: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, tidak dapat menahan kesedihan apabila terharu dengan penghijrahan artis-artis di negara ini yang semakin meminati Islam terutama Amy Serch.

Beliau yang merasmikan Himpunan Belia sempena Jubli Emas Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan itu tidak dapat menahan sebaknya apabila mengingatkan penghijrahan artis-artis dan golongan seni yang kini semakin ramai berminat pada Islam begitu menyentuh perasaannya.

“Tiada siapa yang menyangka artis dari kumpulan rock kini telah menjadi ‘ikon’ baru kepada remaja membawa mesej yang baik kepada golongan remaja.

“Perkara itu langsung tidak pernah terfikirkan oleh sesiapapun, namun jika itu kehendak Allah apapun boleh berlaku,”ujarnya.
Beliau berkata demikian kepada berucap pada majlis itu yang diadakan di Perkarangan Stadium Sultan Muhammad Ke-1V, di sini yang berakhir tengahari tadi.

Beliau turut menghayati tiga buah lagu yang disampaikan oleh Raja Rock Malaysia itu iaitu ‘Tiada Lagi’, ‘Menteri Di Ufuk Timur’ (yang ditujukan khas buat Nik Aziz) dan Isabella.

Keadaan cuaca yang tidak begitu panas memberi peluang peminat Amy Serch untuk mengikuti persembahannya dengan mudah.

Memandangkan majlis berkenaan diadakan pada siang hari, peminat Amy dapat melihat wajahnya dengan lebih jelas lagi.

Sempena program yang bertemakan ‘Jom Sertai PAS’ itu juga, vokalis kumpulan rock ‘Arrow’ Renggo atau nama sebenarnya Mohd Zin Ramli, 40 telah membaut kejutan apabila secarah sah menyertai PAS hari ini.

Beliau menyerahkan sendiri borang keahlian itu kepada Nik Aziz di atas pentas sebelum majlis berkenaan berakhir.

Turut menyaksikan majlis yang penuh ceria itu, Timbalan Pesuruhjaya PAS, Datuk Ahmad Yaacob, anggota exco kerajaan negeri Haji Abdul Fatah Mahmood, Yang Dipertua PAS Kawasan Kota Bharu, Datuk Wan Abdul Rahim Abdullah di samping beberapa orang pimpinan peringkat parti.

Renggo yang berasal dari Tanah Merah Kelantan juga terkenal dengan jolokan raja syahdu adalah antara 50 orang golongan belia lain yang turut menyertai PAS sempena majlis yang julungkali pernah diadakan di peringkat negeri itu.

Bagaimanapun Amy Serch yang juga turut bersyukur dapat bersama lagi dengan Tuan Guru yang menjadi ‘idolanya’ belum berbuat demikian.

Katanya, untuk ketika ini beliau ingin kekal imejnya sebagai seorang penyanyi rock dengan tidak menyertai mana-mana parti politik.

“Namun pada masa hadapan saya belum dapat tentukan lagi keadaan saya, jika itu (sertai PAS) kehendak Allah tidak mustahil saya akan berbuat demikian,”ujarnya.

Amy ketika berucap pada majlis itu turut menceritakan saat mula beliau bertemu dengan Nik Aziz yang turut hadir ke restorannya Cheng Ho di Kuala Lumpur.

Selepas itu bertemu lagi di tanah suci Mekah selepas tiga hari berada di sana untuk menunaikan umrah.

“Pada 19 April nanti Tuan Guru akan mengerjakan umrah lagi, sepatutnya saya juga akan ke sana, namun memandangkan keadaan tidak mengizinkan, saya terpaksa memilih tarikh lain,”ujarnya lagi.

103 comments:

Naruto sensei said...

Salam Tuan Guru Nik Aziz?

Tahniah Tuan Guru akhirnya Allah membalas segala usaha dakwah Tuan Guru dengan berhijrahnya Artis di Malaysia ini.. Bermula dengan Ustaz Akhill Hayy kita lihat seorang demi seorang Artis menyokong kita Alhamdullilah!!
Benarlah kata2 Allah di dalam Al-Quran, jika Allah menghendaki sesuatu tiada yang mustahil bagiNya berlaku..

Kepada Ahli2 Umno bukalah minda Anda lihatlah perjuangan Islam Menegakkan Agama Allah sudah pasti Allah bersama pejungnya..

Dan Ingatlah janji Allah
Islam Pasti Menang...

Tahniah Tuan Guru Semoga Allah memanjangkan umur dan kesihatan yang baik serta membalas jasa2 Tuan Guru yang ikhlas berjuang memartabatkan Islam di Malaysia ini

Takbir Allahuakbar!!!

Naruto sensei said...

Naruto sensei said...
kepada sahabat2 dalam ruangan ini suka saya berkongsi maklumat tentang ade 2 kategori hujah yang negatif didalam blog ini sila baca dan perhatikan penulisan saya dan perhatikan kita di golongan mana..

dalam manusia berhujah kita kekadang tak perasan kita ni berhujah atau pun tidak, jadi disini saya huraikan berkenaan Definisi ( dengan Izin ) hujah negatif tersebut ..

hujah negatif manusia mempunyai 2 kategori iaitu hujah Ad hominem dan hujah Ad populum.


Ad hominem bermakna menentang orangnya dan Ad populum bermakna menentang kumpulannya. Kekhilafan ini serupa dengan kekhilafan yang menyeleweng dari isu sebenar. Sebagai contoh, jikalaukita menolak idea seseorang dengan menyatakan dia seorang yang tidak berpengalaman, tidak mempunyai ijazah yang berkenaan dan Iman nya lemah maka kita menggunakan hujah Ad hominem. kita membincangkan diri individu tersebut bukan idea yang dicadangkan olehnya..

Adakala kita bukan menolak diri Individu tersebut, tetapi kita menolak semua orang yang menganggotai sesuatu kumpulan, maka kita melakukan hujah Ad populum..

Sebagai contoh: sesuatu kumpulan mengemukakan cadangan dan kita bukan mengkritik cadangan tersebut, sebaliknya kita mengkritik persatuan tersebut, Umpamanya kita mendengar usaha kaum wanita mendapatkan hukuman yanglebih berat pada jenayah seksual. disini bukan seorang wanita yang di kecam, tetapi keseluruhan kaum wanita.. kekhilafan Ad hominem dan Ad populum adalah kekhilafan yang kerap berlaku

Menggunakan 2 ukuran

Apabila kita melakukan kesilapan, bererti kita menilai sesuatu perkara dengan 2 cara yang berbeza bergantung kepada siapa yang terlibat...
sebagai contoh, kita menyokong perbuatan pihak berkuasa merobohkan gerai haram sebagai tindakan yang perlu,tetapi sebaliknya kita mengecam perbuatan tersebut apabila melibatkan gerai yang pemiliknya kita kenali ataupun ada hubungan dengan kita

penggunaan 2 ukuran adalah berlainan dengan kesalahan membuat keputusan yang berbeza2 berdasarkan keadaan yang berlainan.. Mengiktiraf kelainan bukan lah kesilapan..kesilapan terletak kepada asas permohonan yang tak wajar..


Sesungguhnya kita hendaklah berubah daripada jahil kepada yang berilmu

berubah dari kejahatan kepada kebaikan

berubah dari yang haram kepada yang halal

berubah dari yang lemah kepada yang kuat

berubah dari kurang ajar kepada ber sopan

bukankah itu semua tututan Agama kita..???

Wassalam

khalifah said...

truskan perjuangan TG Nik Aziz..
rasa terharu melihat artis rock seprti amy..

ironseven said...

Kebanyakan artis dah mula sedar nilai2 islam (artis yg masih tak cukup kain dedah sana sini, mabok, dadah, zina, khalwat, moga anda semua juga akan kembali kepada islam).

puak2 juak2 dlm umno bila lagi? ayoh la kita sama2 bersatu hati menegakkan kalimah allah, yang terkandung dalam kitabNya dan hadith rasulNya. umno ada kuasa. gunakanlah kuasa itu untuk berubah dan kembali kepada islam yg syumul. tegakkan hukum islam di malaysia. tegakkan hudud. mana ulama2 umno? ayoh...takkan duduk saja kot?

buktikan motto baru umno ni tak benar.

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

yg ternyata rasuah tu buang je lah...

ironseven said...

Daru mStar Online

ADUN BN kemuka usul undi tidak percaya boleh dipecat - MB Terengganu

KEMAMAN: Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said hari ini berkata mana-mana Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) yang mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap beliau bakal berdepan tindakan disiplin termasuk dipecat.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas khabar angin yang mengatakan terdapat usul undi tidak percaya terhadap beliau akan dikemukakan dalam persidangan Dewan Undangan Negeri selama tiga hari bermula Isnin ini yang akan dirasmikan oleh Yang Dipertua Majlis Pemangku Raja Tengku Sri Panglima Raja Tengku Baderulzaman.

MB main ugut tu...elok la tu wahai adun2 BN. terus kan je undi tak percaya tu kalau mb tu tak berguna kepada rakyat terengganu. kalau dah kena pecat, join lah pas. tegakkanlah islam yg sebenar2nya bukannya menghadharikan islam.

eh, kes rasuah mb tu yg mcm tok deris sebut dulu apa cerita ye? tutup kes ke wahai sprm? tak de bukti?

wallahu a'lam..

Ihya said...

Salam ziarah...


Di kala anak anak muda islam khususnya melayu semakin jahanam dengan berbagai program realiti tv,program malaysian dream girl dan lain lain lagi,Allah s.w.t telah mendatangkan hidayah kepada para artis artis malaysia untuk menyokong perjuangan islam.

Alhamdulillah...semoga ramai lagi artis yang akan balik ke pangkal jalan. Berdakwah melalui hiburan merupakan cara yang sesuai untuk menyedarkan anak anak muda sekarang yang rata rata menjadikan artis artis sebagai Idola.

Lawati www.dzulhaqq.blogspot.com untuk mengetahui samaada anak anak gadis melayu islam yang memasuki program malaysian dreams girl terkeluar dari saingan ke peringkat akhir atau tidak..

Sesungguhnya doa para sahabat blogger di siasah amat di perlukan agar tidak ada tangan-tangan "gatal" yang menghantar sms sokongan kepada anak anak gadis ini..

Taasub Pada Allah
Solawat Atas Rosul

jit tontoya said...

Itu la engkau amy jumpa masa buat umrah dgn TGNA sudah berubah. aku ingat jika engkau ikut rombongan umrah atau haji TGNA, pasti engkau dekat mekah lagi engkau istihar hendak masuk PAS. Tengok kawan engkau rockers arrow itu terus istihar sertai PAS. kan nampak indah dan nyaman tu.

itu lah bro, jika Tuhan hendak tunjuk dia tentu "bayar cash". belum tentu engkau berminat mendekati islam dengan lebih serius jika engkau ikut tok zahid hamidi buat haji.

kita semua pun kalau kita tolak melayu dan agungkan agama, sudah tentu kita akan sentiasa terfikir untuk berbakti kepada Allah Taala. tapi kalau dah lebihkan bangsa sonsang dunia siksa diakhirat !!!!!

jit tontoya said...

ADUN BN kemuka usul undi tidak percaya boleh dipecat - MB Terengganu

********************

ini apa kes ni main ugut-ugut. ADUN Terengganu, jangan lengah lagi terus buat report polis dan sprm. kalau agensi itu tidak mahu ambil tindakan lapor saja PR. Biar PR tunjukan mana langit mana bumi...horey

- kalau di Perak laju jer SPRM dan Polis nih. alooooooooooooooooooo apa lagi siasat la weiiiiiiiii...

jit tontoya said...

aku rindu sangat nak dengar hujah bro aku si Tuan Dewata. lama menghilang. dah balik ke batang ai ke si dewata nih. IKUT CARRY SALAH...IKUT MUKRIZ KALAH, IKUT TOYO X MOLAH...NASIB BAIK AKU IKUT SALAHUDIN....SALAHUDIN AL AYUBI LAGI....

add said...

Sah la... Najis ni dah nak.....

add said...

Menurut Hadis, Rasullullah SAW telah memberitahu para sahabatnya, antara tanda-tanda Hari Kiamat ialah akan turun para Dajal dari langit kebumi menyerupai seorang pemimpin dan ulama yang ramai pengikutnya. Sesungguhnya Dajal ini musuh Allah. Pemusnah Tamadun manusia dan perosak agama Allah. Orang-orang kafir mulai tunjuk kuasa, agama Allah dipersenda dan rakyat jadi huru-hara. Golongan inilah pengisi neraka jahanam.

add said...

Menurut Hadis, Rasullullah SAW telah memberitahu para sahabatnya, antara tanda-tanda Hari Kiamat ialah akan turun para Dajal dari langit kebumi menyerupai seorang pemimpin dan ulama yang ramai pengikutnya. Sesungguhnya Dajal ini musuh Allah. Pemusnah Tamadun manusia dan perosak agama Allah. Orang-orang kafir mulai tunjuk kuasa, agama Allah dipersenda dan rakyat jadi huru-hara. Golongan inilah pengisi neraka jahanam.

add said...

Menurut Hadis, Rasullullah SAW telah memberitahu para sahabatnya, antara tanda-tanda Hari Kiamat ialah akan turun para Dajal dari langit kebumi menyerupai seorang pemimpin dan ulama yang ramai pengikutnya. Sesungguhnya Dajal ini musuh Allah. Pemusnah Tamadun manusia dan perosak agama Allah. Orang-orang kafir mulai tunjuk kuasa, agama Allah dipersenda dan rakyat jadi huru-hara. Golongan inilah pengisi neraka jahanam.

add said...

Menurut Hadis, Rasullullah SAW telah memberitahu para sahabatnya, antara tanda-tanda Hari Kiamat ialah akan turun para Dajal dari langit kebumi menyerupai seorang pemimpin dan ulama yang ramai pengikutnya. Sesungguhnya Dajal ini musuh Allah. Pemusnah Tamadun manusia dan perosak agama Allah. Orang-orang kafir mulai tunjuk kuasa, agama Allah dipersenda dan rakyat jadi huru-hara. Golongan inilah pengisi neraka jahanam.

add said...

Menurut Hadis, Rasullullah SAW telah memberitahu para sahabatnya, antara tanda-tanda Hari Kiamat ialah akan turun para Dajal dari langit kebumi menyerupai seorang pemimpin dan ulama yang ramai pengikutnya. Sesungguhnya Dajal ini musuh Allah. Pemusnah Tamadun manusia dan perosak agama Allah. Orang-orang kafir mulai tunjuk kuasa, agama Allah dipersenda dan rakyat jadi huru-hara. Golongan inilah pengisi neraka jahanam.

add said...

Menurut Hadis, Rasullullah SAW telah memberitahu para sahabatnya, antara tanda-tanda Hari Kiamat ialah akan turun para Dajal dari langit kebumi menyerupai seorang pemimpin dan ulama yang ramai pengikutnya. Sesungguhnya Dajal ini musuh Allah. Pemusnah Tamadun manusia dan perosak agama Allah. Orang-orang kafir mulai tunjuk kuasa, agama Allah dipersenda dan rakyat jadi huru-hara. Golongan inilah pengisi neraka jahanam.

Anisotropic said...

bagusla 2..ini adalah berita yg mnyedapkan jiwa dan telinga..hrp2 amy istiqamah dlm hal sbini...bkn mudah utk istiqamah djalan yg benar...lagi2 atris ni....

meon_peon said...

Bersama Menuju Ke Arah Kebangkitan Kegemilangan Islam...

BELIA BENCI BN...

RASUAH MEMBAWA PADAH !!!

CEGAH SBLM PARAH...

MASA UTK BERHIJRAH...

AKMAL AND HANIFFAH said...

to add,
seperti yang anda kata "menurut hadith.....". mungkin kita boleh bersama-sama diskusi hadith itu.

tapi sy teringat satu cerita tentang orang hururiyah(kelompok orang khawarij) yang telah diperkatakan oleh Umar r.a bahawa mereka semua adalah makhluk Allah yang jahat kerana mendekati ayat-ayat yang diturunkan mengenai hal ehwal orang kafir, tetapi mereka mmenafsirkannya seakan-akan ayat tersebut diturunkan untuk menjelaskan hal ehwal kaum mukmin.

add said...

to akmal dan..

bukankah hadis itu juga terkena batang hidung puak PAS juga?

Ihya said...

Hadis bukan satu bahkan beribu...

Bersumberkan satu hadis tidak cukup. Kadang kadang hadis tidak dapat meberikan jawapan yang pasti maka beralih lah kepada bertanyakan ulama. Ulama akan membantu dengan qias.

Ihya said...

kalau saudara nak lebih jitu...

Ambil masa dan bertanya sendiri kepada ulama ulama muktabar seperti Yusuf Qardhawi dan lain lain..

Ihya said...

Ini kerana pihak tuan akan sangsi bila bertanya ttg masalahat umum pada ulama tertentu yang mudah di cop sebagai ulama politik.

Persoalannya..

Wujudkah ulama yang tak berpolitik?

Ihya said...

Setiap kata kata ulama adalah politik. Dan perkataan politik itu dalam bahasa arab berbunyi siasah manakala dalam bahasa melayunya bermaksud cara @ cara pemerintahan.

aisal said...

add,

bukankah hadis tersebut lebih tepat terkena pd saudara,

Perkara sebenar mesti disampaikan kepada insan yang bergelar manusia. Mereka mesti difahamkan bahawa kita tak pernah menghukum siapa yang layak ke syurga atau ke neraka. Tok guru dan penceramah hanya mengingatkan tentang syurga dan neraka secara umum. Kalau ada yang specific pun, peringatan itu masih merujuk kepada maksud asal ayat Quran atau Hadith Rasulullah.

Tidak pernah kita menuding kepada mana-mana parti atau individu secara khusus. Itulah yang sebenarnya berlaku.

Tok guru dan penceramah kita membaca ayat tentang perintah berlaku adil dan jangan melakukan kezaliman. Kita membaca ayat yang memberi amaran kepada pelaku kezaliman. Orang zalim tempatnya di neraka. Itu hukuman Allah, bukan hukuman kita. Kita juga membaca ayat larangan cenderung kepada kezaliman. Ayat Allah menghukumkan dengan jelas bahawa orang yang cenderung kepada kezaliman akan disambar oleh api neraka. Itu hukuman Allah, bukan hukuman kita. UMNO melakukan kezaliman. Mereka mengurung manusia tanpa bicara (ISA). Mereka beri rasuah dan terima rasuah. Mereka menindas rakyat yang tak sealiran dengan mereka. Dan macam-macam lagi. Semua itu namanya zalim. Allah mengharamkan kezaliman. Allah telah menetapkan dalam Quran bahawa orang zalim akan masuk neraka. Kita baca ayat itu. Kita terangkan ayat Allah. Kita tak kata UMNO masuk neraka. Kita cuma mengingatkan apa yang Allah firmankan. Jangan buat zalim. Orang zalim akan masuk neraka. Kita cuma mengingatkan ISA itu zalim. Rasuah itu zalim. Menindas itu zalim. Orang zalim akan masuk neraka. Kalau UMNO berasa peringatan itu terkena batang hidung mereka, itu hak mereka. Pokoknya PAS atau Pakatan Rakyat tidak pernah menghukumkan UMNO mesti masuk neraka. Begitulah juga sebaliknya dalam hal masuk syurga.

UMNO juga lapor pada Polis - Nga Kor Ming Hina Islam Sebab Baca Ayat Quran

UMNO juga dah buat report (polis) berkenaan pemimpin DAP (non-muslim) membaca ayat Quran dalam ucapan dan ceramah mereka. UMNO marah kononnya perbuatan itu mencemarkan kesucian Al-Quran. Al-Fadhil ulama' UMNO pun bermadah bahawa orang kafir tidak dibolehkan membaca ayat Quran. Pemimpin DAP dituduh mempermainkan kitab suci umat Islam. Pemimpin PAS dan PKR beragama Islam dituduh merelakan Quran dihina dan dipermainkan.

Dari sudut benar atau salah, memanglah UMNO salah. Mereka hanya membuktikan kebodohan apabila membangkitkan isu ini. Orang Melayu ada ketikanya amat sensitif tentang maruah agama. UMNO yang tak pernah peduli tentang agama itu sentiasa licik menggunakan isu agama untuk membunuh imej pihak lawan. PAS ditakuti dan dibenci oleh pengundi non-muslim sejak dulu kerana UMNO berjaya melekatkan imej agama yang ganas dan kolot kepada PAS. Alhamdulilah penipuan UMNO itu beransur terbongkar kebelakangan ini. Sembahyang dua imam, amanat Hj. Hadi, taliban dan anti kemajuan adalah contoh eksploitasi isu agama yang berjaya mengukuhkan UMNO.

Pemimpin DAP yang membaca ayat Quran itu, juga membacakan terjemahannya yang betul seperti teks terjemahan yang asal. Mereka membaca ayat-ayat itu secara serius dan dengan maksud yang nyata. Bukan secara bermain-main atau dengan gaya memperolok-olokkannya. Tiada nas Quran atau Hadith yang melarang non-muslim membaca ayat Quran. Logiknya pun, kalau mereka ditegah membaca Al-Quran maka bagaimana kita nak menyeru mereka kepada Islam sedangkan sumber utama Islam ialah Al-Quran. Umar Al-khattab membuat keputusan memeluk Islam setelah dia membaca ayat Quran surah Taha di rumah adiknya. Ketua Biro Penyelidikan Majlis Gereja Sedunia, Garry Miller memeluk Islam setelah bertahun-tahun membaca dan mengkaji ayat Al-Quran. Sekarang dia adalah pendakwah yang aktif dengan nama baru Abdul Ahad Omar. Beribu-ribu pelajar non-muslim di sekolah menengah negara ini belajar mata pelajaran Pendidikan Islam sehingga ramai yang lulus cemerlang A1 bagi subjek Pendidikan Islam SPM. Pelajar-pelajar itu belajar Al-Quran dan membacanya selama bertahun-tahun. Mengapa kerajaan UMNO tidak menghalang mereka?

Sebenarnya UMNO hanya cuba menggunakan isu ini untuk mengelirukan rakyat. Mereka cuba menyemai perasaan membela kesucian Al-Quran secara songsang. Al-Quran memang suci. Kesucian Al-Quran wajib dipertahankan. Perlakuan mempermainkan Al-Quran mesti ditentang habis-habisan. Hampir semua umat Islam akan terguris hati jika Al-Quran diperolok-olokkan. Maka UMNO pun cuba memesongkan fakta peristiwa pemimpin DAP membaca ayat Quran itu. UMNO cuba menggambarkan perlakuan pemimpin DAP itu sebagai tindakan menghina Quran. UMNO cuba membentuk persepsi bahawa PAS bacul kerana membiarkan non-muslim mempermainkan ayat Allah.

Kita mesti beritahu rakyat tentang fakta sebenar peristiwa ini. Pemimpin DAP baca ayat yang sebenar. Pemimpin DAP baca terjemahan yang sebenar. Pemimpin DAP mengaplikasi maksud ayat-ayat yang dibaca itu secara bertepatan dengan maksud yang sebenar. Maka tak ada apa-apa yang salah.

Kita mesti beritahu rakyat bahawa kita tidak berhak menghalang non-muslim membaca ayat Quran selagi ia bukan bertujuan mempermain atau memperolokkannya. Kita perlu betulkan persepsi pengundi tentang Quran, Islam dan dakwah. Bantulah semua rakyat sehingga mereka dapat melihat betapa dakwah Islam mestilah berkait dan bersumberkan Al-Quran. Apabila non-muslim yang berkawan dengan PR sudah mula mahu membaca Al-Quran, itu merupakan antara kejayaan awal dakwah . Maka sepatutnya kita bersyukur apabila mereka tampil dikhalayak ramai membacakan ayat Quran. Mudah-mudahan lambat laun mereka akan menerima hidayah untuk menjadi muslim.

Kita juga mesti fahamkan orang ramai bahawa yang menolak Al-Quran ialah UMNO. Islam UMNO sebagai sebuah kerajaan hanyalah Islam syiar. Islam mereka hanya pada masjid dan sekolah agama. Islam mereka hanya pada pejabat agama dan tengok anak bulan. Islam mereka hanyalah pada pusat Islam dan pusat pungutan zakat. Islam mereka hanyalah pada sambutan maulidur rasul dan sambutan maal hijrah.

UMNO tak peduli pada halal haram yang ada dalam Quran. UMNO mempersetankan ayat Quran tentang aurat. UMNO tak pedulikan ayat Quran tentang riba dan rasuah. UMNO menghina ayat Quran tentang hudud dan qisas. UMNO memandang sinis ayat Quran tentang tarbiah dan tazkirah. UMNO mempersendakan ayat Quran tentang khilafah. UMNO mentertawakan ayat Quran tentang siasah dan daulah. Pendek kata, UMNO memusuhi Al-Quran. Kitab suci itu adalah musuh UMNO.

Mereka tidak pernah takut pada Tuhan untuk menipu dan memfitnah.

mskpe

umisa said...

سلام توان ڬورو نئ عزيز؟

تهنيئه توان ڬورو اخيرڽ الله ممبالس سڬالا اوسها دعوة توان ڬورو دڠن برهجرةڽ ارتيس د مليسيا اين.. برمولا دڠن استاذ اخيلل هايي كيت ليهت سأورڠ دمي سأورڠ ارتيس مڽوكوڠ كيت الحمدلليله!!
بنرله كات2 الله د دالم القرءان، جك الله مڠهندقي سسواتو تياد يڠ مستحيل باڬيڽ برلاكو..

كڤد اهلي2 امنو بوكله ميندا اندا ليهتله ڤرجواڠن اسلام منڬقكن اڬام الله سوده ڤستي الله برسام ڤجوڠڽ..

دان ايڠتله جنجي الله
اسلام ڤستي منڠ...

Keylee Daud said...

ini bagus

ismazyanti said...

hati2 keluarkn hadis.. hang nk kata TGNA ka? not relevan...not relevan... tak sesuai langsung, I tell u! biasanya golongan sebegitu yg boleh diragui backgroundnya cam Ayah Pin Kain Lampin adelh.. ;)

ismazyanti said...

chelsea clinton, or lbh mudah anak pompuan bill clinton pun pernah dilaporkan membaca tafsir al-quran. xde pun ulamak dunia dok bantah.. yusof islam baca tafsir al-quran sblm dia announce convert to islam,xde org marah pun..ni yg aku benci org2 lembab

Naruto sensei said...

Saudariku Umisa

Cantik tulisan jawi Anda!! terima kasih kerana memberi penghargaan terhadap post saya dengan mengubahnya dalam tulisan jawi ssungguhnya ini adalah penghormatan buat saya terima kasih.

Alhamdulillah kebanyakkan sahabat2 kita telah mula berhujah secara Ilmiah teruskan Usaha anda kerana dengan cara inilah baru kita akan dapat mencari kebenaran di dalam kekusutan..

Kepada ihya , ironseven, jittontoya dan sahabat2 yang didalam blogers PR hujah anda semua adalah mantop, teruskan Usaha membari penerangan kepada sahabat2 kita dari blogers UMNO

kepada Pihak Umno berhujahla penuh hikmah kerana anda akan di hormati di dalam blog ini.

Bicara terkini lagi fantasti
hujah dan bukti bukan provokasi
mencari kebenaran erti demokrasi
Supaya kita seiring dan serasi

Wassalam

Naruto sensei said...

Saudariku Umisa

Cantik tulisan jawi Anda!! terima kasih kerana memberi penghargaan terhadap post saya dengan mengubahnya dalam tulisan jawi ssungguhnya ini adalah penghormatan buat saya terima kasih.

Alhamdulillah kebanyakkan sahabat2 kita telah mula berhujah secara Ilmiah teruskan Usaha anda kerana dengan cara inilah baru kita akan dapat mencari kebenaran di dalam kekusutan..

Kepada ihya , ironseven, jittontoya dan sahabat2 yang didalam blogers PR hujah anda semua adalah mantop, teruskan Usaha membari penerangan kepada sahabat2 kita dari blogers UMNO

kepada Pihak Umno berhujahla penuh hikmah kerana anda akan di hormati di dalam blog ini.

Bicara terkini lagi fantasti
hujah dan bukti bukan provokasi
mencari kebenaran erti demokrasi
Supaya kita seiring dan serasi

Wassalam

ismazyanti said...

jgn wassalam dlu..mesti ada yg lembab2 tertinggal bas nk bg komen. aku dh mls skit nk tulis style berilmiah ni,takut ada mintak kunci pendua.anyway,good job naruto sensei,ihya,aisal & ironseven dll! org kita mmg smart,cool & steady

Naruto sensei said...

saudariku ismazyanti

Salam?

InsyaAllah saya sedang membaca komen sahabat kita dan sedang meneliti point2 untuk post saya.. maklumlah tadi saya dalam perjalanan dari Sabak Bernam dan baru saja sampai Ke Kampungku di Cheras K.L jadi takdapat la nak tengok PC Alhamdulillah Allah melancarkan Perjalanan Saya dan selamat sampai.. InsyaAllah saya akan Pos kan komen saya malam ini juga..

Wassalam

Mohd Khairi Hassan said...

Semoga anak Amy pun akan mendapat petunjuk di kemudian hari sebagaimana ayahnya...

Yuswani said...

Sebagai orang Johor dan ahli PAS, saya amat berbangga kerana Amy Search turut berminat mendekati perjuangan PAS. Kalau boleh terus sahaja menyertainya sebagai ahli, berdakwah dan merekrutkan seberapa ramai lagi anak muda Johor untuk menyertai PAS. Bersamalah kita memertabatkan diri bersama para jemaah secara aktif. Di Kota Tinggi sini pun telah ramai penyokong kita yang menyokong secara langsung atau tidak, termasuk kakitangan kerajaan atau kaki tangan beruniform. Syabas!

Baginda Reformasi said...

salam penulis dan pembaca..
nak minta penjelasan kiranya anda boleh memperjelaskan sedikit hal undang2 MALAYSIA... bukan nak ajak bergaduh.. hehehe

link yg terlibat:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/nik-aziz-bela-dap.html

asalbayu said...

Cara menarik khalayak mendekati Islam dilihat kian menarik. Elok rasanya gaya baginda Rasulullah s.a.w. menyampaikan risalah Islam dengan menanamkan aqidah selama 13 tahun di Mekah dan 10 tahun dengan ilmu fiqah di Madinah wajar dijadikan kajian terperinci. Bukan mengecam serta mencerca jika ada terdapat bukan Muslim membaca al-Quran! Jika kaedah sedemikian (mengecam dan mencerca)digunapakai, saya percaya kita gagal menarik orang-orang bukan Muslim mendekati Islam.

Lebih 10 tahun lalu, saya pernah tulis sebuah naskhah drama untuk program Sandiwara Radio di Alor Setar dan telah diterbitkan oleh Tengku Abdullah Tengku Ahmad (TATA)dengan mengemukakan salah satu watak bukan Muslim yang mengambil subjek Pengetahuan Ugama Islam dalam peperiksaan disekolah menengah. Dia akhirnya menganut Islam. Biapun itu hanyalah berdasarkan daya kreatif saya, mutakhir ini rupanya ia adalah sebahagian realiti.

April 12, 2009 7:46 AM

Panglima Perang Cyber said...

Nak sertai Pas ke Umno ke kenapa perlu dihebohkan ?

Maknanya artis diperalat untuk naikkan nama PAS..

dulu tak ada situasi macam ni tetapi sekarang geng erdogan sudah pandai menunjuk nunjuk dan memperalatkan orang tua nama nik aziz sebagai jalan menaikkan nama mereka..

jika orang nampak lapisan kedua mereka pasti kata : Husam hebat sebab pandai tarik artis sertai PAS..

Betul kan ?

Awey Kelate said...

wahai ADD yang dungu....semenjak bila jadi tok siak atau khatib pulok??? Golongan yang dilaknat AlLah SWT termasuklah yang tipu duit rakyat (pecah amanah), rasuah, kaki betina (artis ke, bini orang ke) atau kaki jantan (yang ada gambar pelok laki orang dalam hotel).....Jamil Khir nak komen apa pasal ni jatuh pada batang idung UMNO

ironseven said...

panglima,

ur comment is not relavent. lebih baik kau tanya amy atau renggo arrow atau akil hayy sama ada diorg tu diperalat ke tidak. atau tanya sendiri husam.

agaknya hari tu siti dgn dato k jumpa nik aziz pon nak memperalat ye?

rendahnya mentaliti....

jangan serkap jarang dan membuat fitnah. tempat pemfitnah di neraka. (bukan aku kata tapi allah dan rasulnya yg kata...)

ironseven said...

sbg tambahan kepada panglima, dulu org takot nak declare masuk pas atau parti2 pembangkang yg lain kerna takot tak dapat projek, konsert, wang ehsan.

skrg org dah berani malah bangga masuk pas kerna mereka yakin perjuangan pas (menentang kezaliman, rasuah, maksiat, memperjuang islam). org bukan islam pon dah ada kelab penyokong pas.....

semoga semakin ramai yang menyertai perjuangan menegakkan keadilan.

anjar said...

panglima keris karat....

takpayah la nak kata orang tertentu diperalat oleh pas, mudah je kau buat rumusan hanya berdasarkan pendapat dan sentimen kau je.

aku pun boleh merumuskan dan berpendapat sebenarnya kau yang telah diperalat
olah puak najis untuk menjadi pencacai dengan dijanjikan kesenangan dunia yang sedikit.

Sedarlah kau Panglima kau hanya diperalatkan puak tertentu untuk menjadi pencacai demi untuk mempertahankan kekuasaan mereka yang terlalu lemah dan menuju kehancuran.

Mudahkan! bagi komen semua orang boleh, cuma nak bagi komen yang logik tak semua orang boleh buat.

Perawi said...

Lebih terharu bila aku dilucutkan dari jawatan Menteri & Timb. Menteri oleh Najib Altantuya

Perawi said...

Panglima Cyber, MIE dan seangkatan dengannya, bila lagi nak tinggalkan kerja UMNO/BN yang sia-sia itu. Asyik dok berkempen buat dosa bersama BN dengan menolak hukum Allah, halalkan berzina, halalkan Murtad & Dll. Nak kaya didunia ikut ajaran Firaun tetapi ingat balasan Allah diakhirat Menanti yg kekal abadi. Yakin tak yakin - mati pasti menjemput anda.

Perawi said...

Apa yang aku tahu, Keluarga Amy Search mengalami masalah sosial, terutamanya selepas anak perm ditangkap khalwat, kini dah bernikah. Lalu kunjungan berani anak Nik Aziz kerumahnya, bagi menghilangkan masalah & kaunseling. Akhirnya Allah bagi pentunjuk dan Amy kini buka restoren Cheng Ho. Semoga Allah lindungi berterusan kepada mereka yg telah bertaubat. Kini Amy telah menyerah Borang Keahlian PAS.

firdaus said...

panglima,
kenapa aku diban dlm chatroll blog awak selepas bn kalah di bukit gantang dan bukit selambau?

tak dapat terima hakikat ke yang rakyat menolak bn? dan yang sokong bn hanyalah orang-orang asli dalam hutan yang tak bersekolah saja?

firdaus said...

orang yang tak sekolah dan berkawan dgn kera dan beruk dlm hutan mudah la nak perbodoh sebab tu la bn boleh menang di batang ai...

Walk D Talk 09 said...

MAHATHIR PERLU SEORANG MUSUH DALAM SATU MUSIM UNTUK KEKAL SIHAT Baca disini

apam taiping said...

pang buku lima...

apakah amy dan renggo bodoh utk menyertai parti pembangkang secara terbuka?

apakah TGNA mampu memaksa amy dan renggo utk dkt dgn islam?

bukan ke tu cara yg akan menutup periuk nasik mereka dgn kerajaan umno?

cuma keikhlasan dan kepercayaan yg jitu dlm menghijrahkan diri dkt dgn Allah je yg mampu buat demikian...

pk kan la..jgn la pegi b'perang hnya membawa pisau cukur..belom berjihad sudah bergolek dek mortar...

Bersyukur said...

Baguslah kalu artis dah insaf.. tak apalah kalau nak sertai PAS bagus la tu.. tapi kalu sertai UMNO lagi bagus...Janganlah mengharap sertai PAS dapat hapuskan DOSA DOSA lampau.. Pas bukan ugama dan UMNO pun bukan ugama.. Siapa yang hati suci bersih 'holy' dia akan di rahmati tuhan...bye sekadar renungan kepada pencaci pencaci.. dan kaki kai fitnah...

jaam said...

Naruro dan Ironseven,

Kau orang inilah antara mereka yang jadi pengikut PAS sekular ghurur mereka sangat tebal dan iman mereka sangat nipis.

Langsung tak boleh berfikir secara waras mengikut ajaran agama Islam walaupun menganggap kau orang menyokong PAS atau gerakan Islam. Kau orang jugalah yang akan berjuang bermati-matian untuk mempertahankan sistem demokrasi kafir yang sangat bertentangan dengan Islam.

Beranggapan, sesiapa sahaja yang tidak bersetuju dengan pendapat mereka adalah orang UMNO dan orang UMNO adalah kafir. Sedangkan mereka ini pula hanya berkulit Islam, tetapi roh dan nyawa mereka adalah demokrasi barat yang akan menggunakan sebarang cara, termasuklah memaki hamun, menolak penyatuan ummat Islam dan sebagainya.

Disebabkan itulah, kau orang akan berusaha sedaya mungkin untuk menggambarkan keburukan UMNO dan menaikkan kehebatan parti atau gerombolan kau, padahal PAS dan UMNO sebenarnya dalam satu kapal, satu kepercayaan, satu akidah dan satu pemahaman.

Inilah orang-orangnya yang akan menolak Islam tetapi kemudian melaung-laungkan bahawa mereka sangat ingin melihat Islam kuat di negara ini. Padahal tiadalah hasrat mereka seperti itu, melainkan melihat Islam terus lumpuh dan ummat Islam berpecah belah sekaligus memudahkan kumpulan mereka naik berkuasa dengan cara bersekutu dengan kafir yang terang-terang menentang Islam.

Golongan-golongan ini mempunyai agenda sama seperti KHAWARIJ yang ditubuhkan sejak zaman Syaidina Uthman Affan ra. semata-mata untuk menguasai medan politik dan pentadbiran dan tiadalah niat mereka untuk Islam kerana bagi mereka, Islam hanyalah alat untuk mencapai objektif mereka.

Maka sebaik-baiknya, bertaubatlah kau orang sekalian dan kembali ke jalan Allah SWT dan berpegang teguhlah dengan ajaran yang telah dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w.

Tinggalkanlah perangai JAHILIYYAH yang sangat tebal di hati dan roh kamu dan kembalilah semula kepada nur Islam.

Allahhuallam.

Mesra Sokmo said...

Kenapa UMNO tolak hukum Allah, hudud, Qisas, Takzir dll. Boleh ke Tolak hukum Allah dan ambil hadhari > kafirlah tu bagi mereka tolah hukum Quran. Nak sekongkol lagi ... dah nyata dah tu. Mengumpat, tak diambil kira bila kita didalam bicara Mahkamah dan bila sesaorg kaki botol itu memang sentiasa minum walaupun berkali dinasihat. tetapi tetap minum @ tetap buat dosa berterusan. Tolak UMNO kafir tu, kita pakat beri sokongan padu kePakatan Rakyat demi tegakkan hukum Allah, kecuali Karpal Sign seorg, itu pun dah nak ikut PM Najib. Buat masa ini tak boleh laksanakan hudud sebab ganguan puak UMNO yg menggunakan Polis, ISA dan hasutan TV3, Utusan, RTM dll yang selalu mengintai utk buat hura hara negeri perintah pembangkang. Natang UMNO tunggu PRU13, mu masuk kuborlah

apam taiping said...

saudara jaam,

apakah benar pas yg memecahbelahkan islam di Malaysia?boleh anda tunjukkan fakta dan bukti kukuh yg memperkuatkan fakta anda itu?

siapakah kumpulan yg bersekutu dgn pas akan menghancurkan islam?dap?boleh anda terangkan tentang mic dan mca?

seorang pemimpin yg imannya nipis@tebal bkn lah dtgnya dari mulut anda...muhasabah diri dan ukur ke'aliman diri dahulu utk berkata soal iman...

Nur Islam yg anda cuba huraikan ini berada di jalan yg benarkah?cuba anda huraikan dengan terperinci kehebatan umno dlm menegakkan syiar islam?apakah islam menghalalkan pesalah rasuah dilindungi?menggunakan kuasa sewenang-wenangnya?apakah dgn itu terbit NUR dlm islam yg diterajui umno??

Anda bknlah bijak,dgn fakta tergantung saudara,pembaca2 akan lebih menolak kerajaan kebanggaan anda...jadi kupaslah dgn lebih bijak,mana tawu mampu buat blogger2 pembangkang yg lain berminat dgn umno...

apam taiping said...

amy search tuh...aritu siti...

perghh,aku mmg minat amy nih...isabela...

org umno xminat dah ke??
nyanyila..

"dia umnogila...
lambang dacing yg lara...
terkubur kerana najis altantuya...
pok loh gugur bersama..
duit projek kekeringan..."

lebih2 tu aku serah kat kwn2 seangkatan le...wat bagi sedap2 taw,nak rekod msk Raja Lawak 4...

Mesra Sokmo said...

Kenapa UMNO/BN biarkan ini berlaku. Hapuskan UMNO/BN, hindarilah pengaruh murtad kini....terbaru.
Tolong sebar-sebarkan kerana ini membahayakan Umat Islam terutama sekali
anak anak kita AWAS !! Cara terbaru sebar kristian di pintu rumah anda, guys
just want to let all of u guys knows.. Berhati-hati.. Kuatkan semangat dan iman di dada..

Adik aku baru lpas kena tadi.. ada dua orang perempuan korea ketuk pintu
rumah.. adik aku bukak pintu n tanya nak apa.. dia ajak adik aku convert
masuk kristian.. astargfirullah... berani betul diorang skarang ni..

Dengan mengeletar adik aku sekeras kerasnya menolak..
mereka terus memujuk dan memujuk dan memujuk lagi..
perempuan korea tu siap nak bagi adik aku BIBLE lagi..
nasib baik adik aku tak pegang dan nasib baik pintu rumah dengan pintu grill
jarak dia jauh sket..
and thanks to Allah.. Azan asar berkumandang..bila dengar azan berbunyi je
adik aku terus cakap nak masuk rumah dan perempuan dua orang tu terus blah.
Adik aku tutup pintu duduk kat sofa dan shacking.. aku dengar suara dia pun
tadi macam nak nangis.. dia tak sangka orang boleh cuba sebarkan dengan
pergi dari umah ke umah..

Awas!!! Berhati hati...

Sebar ajaran dari rumah ke rumah.....Inilah cara nabi......diaorang pun tau
cara ini benar

AWAS!! BIBLE UNTUK ORANG MELAYU

Mesra Sokmo said...

Bersyukur....kerana aku tak mimat dgn UMNO?BN? Dari dulu kini Selamanya

apam taiping said...

apam taiping said...

amy search tuh...aritu siti...

perghh,aku mmg minat amy nih...isabela...

org umno xminat dah ke??
nyanyila..

"dia umnogila...
lambang dacing yg lara...
terkubur kerana najis altantuya...
pok loh gugur bersama..
duit projek kekeringan..."

lebih2 tu aku serah kat kwn2 seangkatan le...wat bagi sedap2 taw,nak rekod msk Raja Lawak 4...

apam taiping said...

apam taiping said...

amy search tuh...aritu siti...

perghh,aku mmg minat amy nih...isabela...

org umno xminat dah ke??
nyanyila..

"dia umnogila...
lambang dacing yg lara...
terkubur kerana najis altantuya...
pok loh gugur bersama..
duit projek kekeringan..."

lebih2 tu aku serah kat kwn2 seangkatan le...wat bagi sedap2 taw,nak rekod msk Raja Lawak 4...

Mesra Sokmo said...

Patutla Mukhriz naik mendadak dalam masa pencalunan pemuda baru ini, rupa rasuah politik pakatan najib & mahathir rupanya. Nasib baik Tg Ahmad Rihautdin sudah pandai benteras dari awal lagi, dapatla Khairy memang dlm pemilehan baru ini. Bangkai gajah nak ditutop dgn daun pisang. tok rok cetong. lepas ini tak dok doh cam khairy nak masuk parlimen lagi dlm PRU13. Liwat khairy akan bermula, dlm siri episod terbaru

ironseven said...

JAAM,

anda mmg jammed. berpikiran luaslah kamu...

islam mmg sekapal tapi penganutnya ada yg di syurga dan ada yg di neraka. itu janji allah. kau lupa ke?

bisa pulak kau judge iman aku dan naruto tipis? aku tahu apa yg aku buat dan apa yg aku nak iaitulah PERJUANGKAN ISLAM SBG AD-DIN. aku tetap akan salahkan umno kerna gagal menjulang hukum allah di bumi msia. ada kuasa tapi menyalahgunakan kuasa utk menolak hukum allah, mempersenda hudud, menghina janggut nabi, mempertikai rukun iman.

aku tak kata umno kafir. aku mengingatkan umno, kau dan sebangsat dengan kau, juga diri aku sendiri akan peringatan allah dalam surah al-maaidah ayat 44, 45 dan 47. 'barang siapa yg tidak menghukum dengan hukum allah maka dia kafir' kata allah, bukan aku kata...

kau nak pertikaikan ayat allah tu ke jaam? mengucap la....

umno perlu mengubah dasarnya dan perlembagaan msia dengan meletakkan al-quran sbg dasar perjuangan. masa tu aku akan sokong umno dan pas juga bisa dibubarkan (kata nik aziz suatu masa dulu).

hujah pakai akal la sdra jamm....

hamba said...

Assalamualaikum...teruskan dakwah bilhal dan dakwah billisan..

fi najah..AMIN

http://al-qedahi.blogspot.com/

jaam said...

aku tak kata umno kafir. aku mengingatkan umno, kau dan sebangsat dengan kau, juga diri aku sendiri akan peringatan allah dalam surah al-maaidah ayat 44, 45 dan 47. 'barang siapa yg tidak menghukum dengan hukum allah maka dia kafir' kata allah, bukan aku kata...
===================================

KENAPA DI KELANTAN DAN KEDAH TAK JALANKAN HUKUM TERSEBUT?
APA KAU DAN SEBANGSAT DENGAN KAU TAK TAKUT ALLAH KE?

apam taiping said...

saudara jaam,

apakah benar pas yg memecahbelahkan islam di Malaysia?boleh anda tunjukkan fakta dan bukti kukuh yg memperkuatkan fakta anda itu?

siapakah kumpulan yg bersekutu dgn pas akan menghancurkan islam?dap?boleh anda terangkan tentang mic dan mca?

seorang pemimpin yg imannya nipis@tebal bkn lah dtgnya dari mulut anda...muhasabah diri dan ukur ke'aliman diri dahulu utk berkata soal iman...

Nur Islam yg anda cuba huraikan ini berada di jalan yg benarkah?cuba anda huraikan dengan terperinci kehebatan umno dlm menegakkan syiar islam?apakah islam menghalalkan pesalah rasuah dilindungi?menggunakan kuasa sewenang-wenangnya?apakah dgn itu terbit NUR dlm islam yg diterajui umno??

Anda bknlah bijak,dgn fakta tergantung saudara,pembaca2 akan lebih menolak kerajaan kebanggaan anda...jadi kupaslah dgn lebih bijak,mana tawu mampu buat blogger2 pembangkang yg lain berminat dgn umno...

aku tggu jwpan ko nih...jgn la jammed kan otak lutut ko tu...malu org umno ja...

jaam said...

hujah pakai akal la sdra jamm....
"""""""""""""""""""""""""""""""""""
EH KAU CAKAP PADA DIRI SENDIRI LAAA...!

uncle nano said...

teman-teman usah bercakaran..ingat lima waktu dan kerjakan dengan sesungguh-sungguhnya..
allahuakbar......

jaam said...

EH..! KAU TAK TAU KE KETUA2 PUAK SEDANG MELOBI NAK JADI PEMIMPIN TERTINGGI TIDAK LAMA LAGI.
CEK TENGOK ADA RASUAH TAK!

PIII, TUNGGU KAT KLIA, KETUA PUAK DAN SUKU SAKAT TENGAH GIAT BERTANDANG KE MEDAN DAN SURABAYA, MELAWAT KAWASAN KATANYA..

apam taiping said...

jaam said...

aku tak kata umno kafir. aku mengingatkan umno, kau dan sebangsat dengan kau, juga diri aku sendiri akan peringatan allah dalam surah al-maaidah ayat 44, 45 dan 47. 'barang siapa yg tidak menghukum dengan hukum allah maka dia kafir' kata allah, bukan aku kata...
===================================

KENAPA DI KELANTAN DAN KEDAH TAK JALANKAN HUKUM TERSEBUT?
APA KAU DAN SEBANGSAT DENGAN KAU TAK TAKUT ALLAH KE?
..................................
brain jammed,

ko ni baru je kot ikuti blok siasah ni,bnd dah dihuraikan lm dah...dah berbuih dah mulut,sistem perundangan negara kita ni diterajui oleh kerajaan pusat dan xleh senang2 nak jlnkan hukum Islam tanpa kebenaran kerajaan pusat...bkn memohon sekarang,dah lama dah...tapi dah xapproved,kalo jlnkan jugak kang kne tembak mcm peristiwa memali plak kang...

aku nak tnya ko ape status mahkamah syariah kat malaysia ni??
kes2 murtad,kes yg melibatkan akidah,zina kejadah tu....ape hak mahkamah tinggi,mahkamah sesyen sedangkan terang2 dah kes melibatkan agama dan syariah??

kalo Islam dijadikan pegangan kukuh,mahkamah syariah adalah mahkamah tertinggi dlm sistem perundangan Islam...

jwb lew soalan aku....

apam taiping said...

saudara jaam,

apakah benar pas yg memecahbelahkan islam di Malaysia?boleh anda tunjukkan fakta dan bukti kukuh yg memperkuatkan fakta anda itu?

siapakah kumpulan yg bersekutu dgn pas akan menghancurkan islam?dap?boleh anda terangkan tentang mic dan mca?

seorang pemimpin yg imannya nipis@tebal bkn lah dtgnya dari mulut anda...muhasabah diri dan ukur ke'aliman diri dahulu utk berkata soal iman...

Nur Islam yg anda cuba huraikan ini berada di jalan yg benarkah?cuba anda huraikan dengan terperinci kehebatan umno dlm menegakkan syiar islam?apakah islam menghalalkan pesalah rasuah dilindungi?menggunakan kuasa sewenang-wenangnya?apakah dgn itu terbit NUR dlm islam yg diterajui umno??

Anda bknlah bijak,dgn fakta tergantung saudara,pembaca2 akan lebih menolak kerajaan kebanggaan anda...jadi kupaslah dgn lebih bijak,mana tawu mampu buat blogger2 pembangkang yg lain berminat dgn umno...

aku tggu jwpan ko nih...jgn la jammed kan otak lutut ko tu...malu org umno ja...

adess...melalut la org tua nie...

jwb le soalan aku,aku obses nak tawu...

jaam said...

EHHHH!
MAHKAMAH SYARIAH DI BAWAH KERAJAAN NEGERI KAN?

APA KAU DAN SEBANGSAT DENGAN KAU TAK TAKUT ALLAH KE?

ITU SEMUA PROVO PAS JER PASAL HUDUD NIH!!!!

APA KAU DAN SEBANGSAT DENGAN KAU TAK TAKUT ALLAH KE?

jaam said...

MOH KITA SAMA2 PII TANYA KETUA PUAK KENAPA TAK BUAT HUKUM HUDUD KAT DUA NEGERI TUH!
TENGOK APA KETUA PUAK KOMEN...
KEMUDIAN KITA CAKAP....

APA KAU DAN SEBANGSAT DENGAN KAU TAK TAKUT ALLAH KE?

JOOOOOMM!..

jaam said...

EHHHH!
MAHKAMAH SYARIAH DI BAWAH KERAJAAN NEGERI KAN?

APA KAU DAN SEBANGSAT DENGAN KAU TAK TAKUT ALLAH KE?

ITU SEMUA PROVO PAS JER PASAL HUDUD NIH!!!!

MOH KITA SAMA2 PII TANYA KETUA PUAK KENAPA TAK BUAT HUKUM HUDUD KAT DUA NEGERI TUH!
TENGOK APA KETUA PUAK KOMEN...
KEMUDIAN KITA CAKAP....

APA KAU DAN SEBANGSAT DENGAN KAU TAK TAKUT ALLAH KE?

JOOOOOMM!..

ironseven said...

JAAM,

kita pakat sokong pas ramai2, then ubah perlembagaan, then kita laksanakan hukum islam.

or kau suruh umno ubah perlembagaan dulu, then kita jalankan hukum islam.

cakap guna akal la beb...

mmg la tak perlu takot pada perlembagaan kafir yg ada la ni. tapi itu hakikatnya kuasa perlembagaan. umno ada kuasa, kau suruh la umno ubah perlembagaan dulu.

ada akal pakai. kalau tak, bagi je anjing makan otak kau tu..

ironseven said...

JAAM,

kau baca la sejarah balik. apa amaran tun mahadir pd nik aziz tahun 1990an dulu.

susah nk cakap dgn kau ni yg buta perlembagaan. cakap mmg senang. mmg aku takot allah. sbb tu aku sokong parti yg nk perjuangkan islam. niat baik dpt pahala dr allah walau kita tak sempat melakukan perkara yg baik tu. kalau sokong umno mcm kau dan sebangsat dgn kau tu, aku rasa dlm hati tak ade sekelumit rasa nak tegakkan hukum islam di malaysia ni.

buktinya? dah 51 tahun memerintah umno masih persenda hukum allah, rasulnya dan mengamalkan rasuah dan maksiat!!!!!

ironseven said...

kau ada suara? kau sokong umno? aku cabar kau desak umno ubah perlembagaan dan kemudian kita sama2 laksanakan hukum islam di malaysia.

aku nk tanya kau. kau sokong atau tidak hukum hudud dan hukum islam? jawab dgn jujur! dan apa yg dah kau buat utk realisasikan jawapan kau tu?

kau dh tengok ayat allah dlm surah al-maaidah ayat 44, 45 dan 47 tu?biasa la...dh makan cili tentunya terasa pedas..

ironseven said...

umno mempersenda hukum islam, persenda rasulullah, persenda rukun iman. menghalalkan rasuah dan maksiat. dah ternyata dan terbukti!!!!!!!

kau nak sokong jugak ke wahai jaam?

kau desak pemimpin2 baru kau tu ubah dasar umno dan perlembagaan negara, jadikan al-quran sbg panduan tertinggi.

aku berdoa satu hari nanti malaysia diperintah oleh golongan yang mahu melaksanakan hukum islam dan tidak menghalalkan rasuah dan maksiat. amin..

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

na'uzubillah...

apam taiping said...

aduss...

jwpn tanpa fakta...sbb tu aku tnya,mahkamah syariah kat malaysia ni plg tinggi ke?sistem perundangan Islam dijadikan landasan kerajaan pusat ke?apa hak kerajaan negeri nak laksanakan hudud sedangkan perundangan islam disisih??

jamm, tu jwpn org yg emosi...cubela gunekan ckit akal,jgn gunekan yg dangkal...

soalan aku sblm tu pon ko xleh nak jwb sedangkan ko yg mule provok...

adesss...

jaam said...

EHHHH!
MAHKAMAH SYARIAH DI BAWAH KERAJAAN NEGERI KAN?
AKU SYAK KETUA PUAK BUAT PROVO JER... JUAL AGAMA UNTUK DAPAT UNDI KAU NARUTO..


PII...LAWAT KAT SITU...
MACAM2 ADA..

http://kerajaanrakyat.com/?p=6132#more-6132

apam taiping said...

amy search tuh...aritu siti...

perghh,aku mmg minat amy nih...isabela...

jamm,
jomla nyanyi...
org umno xkan dah xminat dah ke??
nyanyila..

chorus trs:

"dia umnogila...
lambang dacing yg lara...
terkubur kerana najis altantuya...
pok loh gugur bersama..
duit projek kekeringan..."

lebih2 tu aku serah kat kwn2 seangkatan le...wat bagi sedap2 taw,nak rekod msk Raja Lawak 4...

apam taiping said...

amy search tuh...aritu siti...

perghh,aku mmg minat amy nih...isabela...

jamm,
jomla nyanyi...
org umno xkan dah xminat dah ke??
nyanyila..

chorus trs:

"dia umnogila...
lambang dacing yg lara...
terkubur kerana najis altantuya...
pok loh gugur bersama..
duit projek kekeringan..."

lebih2 tu aku serah kat kwn2 seangkatan le...wat bagi sedap2 taw,nak rekod msk Raja Lawak 4...

apam taiping said...

saudara jaam,

apakah benar pas yg memecahbelahkan islam di Malaysia?boleh anda tunjukkan fakta dan bukti kukuh yg memperkuatkan fakta anda itu?

siapakah kumpulan yg bersekutu dgn pas akan menghancurkan islam?dap?boleh anda terangkan tentang mic dan mca?

seorang pemimpin yg imannya nipis@tebal bkn lah dtgnya dari mulut anda...muhasabah diri dan ukur ke'aliman diri dahulu utk berkata soal iman...

Nur Islam yg anda cuba huraikan ini berada di jalan yg benarkah?cuba anda huraikan dengan terperinci kehebatan umno dlm menegakkan syiar islam?apakah islam menghalalkan pesalah rasuah dilindungi?menggunakan kuasa sewenang-wenangnya?apakah dgn itu terbit NUR dlm islam yg diterajui umno??

Anda bknlah bijak,dgn fakta tergantung saudara,pembaca2 akan lebih menolak kerajaan kebanggaan anda...jadi kupaslah dgn lebih bijak,mana tawu mampu buat blogger2 pembangkang yg lain berminat dgn umno...

aku tggu jwpan ko nih...jgn la jammed kan otak lutut ko tu...malu org umno ja...

jaam said...

http://kerajaanrakyat.com/?p=6132#more-6132


APAM BALIK, NARUTO, IRONSEVEN, KHALIFAH, JIT TONTOYOT, ADD DAN YANG SEANGKATAN.
JOM KITA RAYAU2 KE BLOG YANG LAIN. LUAS PERJALANAN, BERTAMBAH CAIR KEPALA OTAK KITA...
SINGGAHLAH KAT LINK DI ATAS.

apam taiping said...

mmg mahkamah syariah dibawah kerajaan negeri,tapi..kerajaan negeri tiada hak untuk gubal undang2 syariah yg dah termaktub dlm sistem perundangan negara...kalau boleh gubal pon,mahkamah tinggi masih lebih berkuasa yg boleh lindungi pesalah dari hukuman berlandaskan Al-Quran...so?

kau le cabar kabinet almari umno yg baru ni,gubal sistem undang2 sekarangni,ikut sistem perundangan islam...

aku cabar kau...!!!

apam taiping said...

jaam said...
APAM BALIK, NARUTO, IRONSEVEN, KHALIFAH, JIT TONTOYOT, ADD DAN YANG SEANGKATAN.
JOM KITA RAYAU2 KE BLOG YANG LAIN. LUAS PERJALANAN, BERTAMBAH CAIR KEPALA OTAK KITA...
....................................
ko cairkan dulu otak ko ngan jwpn soalan aku td...ko provok pas memecahbelahkan islam,ok ko bace pos aku sebelom ni...aku nak jwpn sume tu...sbb takde fakta,aku mencari fakta...bkn provok sana-sini,kalo pegi blog laen pon dgn otak yg beku,nak cair nye lambat...baek ko cairkan sekarang..

jaam said...

mmg mahkamah syariah dibawah kerajaan negeri,tapi..kerajaan negeri tiada hak untuk gubal undang2 syariah yg dah termaktub dlm sistem perundangan negara...kalau boleh gubal pon,mahkamah tinggi masih lebih berkuasa yg boleh lindungi pesalah dari hukuman berlandaskan Al-Quran...so?

kau le cabar kabinet almari umno yg baru ni,gubal sistem undang2 sekarangni,ikut sistem perundangan islam...

aku cabar kau...!!!
???????????????????????????????????

ADA KAU DAPAT MAKLUMAT YANG MP2 PR BERBAHAS PASAL ISU INI DI PARLIMEN?. SETAHU AKU TIADA PUN ISU INI DIWARKAN UNTUK DIBAHAS?.
TAK TANYA KE KENAPA PADA MP PR?.

ADA SESUATU DISEBALIKNYA, AKU SYAK KETUA PUAK NAK PROVOK UGAMA UNTUK UNDI JER...
HANG PIKIAG LAA...SKIT NOO..

apam taiping said...

yeke xpenah bahaskan??xsilap aku kat parlimen dulu pernah bahaskan isu ni,tapi ahli parlimen umno bantah sekeras2 sbb nak jaga hati dan ketenteraman org bkn islam...

sahabat seperjuangan yg tawu tentang perbahasan isu ni leh tlg jelaskan dgn terperinci??

sbb jamm pun xtawu,tv3 xtunjuk...

apam taiping said...

kalo xpenah dibahas pon,mahadet..pok loh...najib...bkn org islam ke??
dia ada kuasa,jalankan jer...tkt ngan bantahan kaum cina india?berapa kerat sgt kaum cina india kat malaysia ni...kalo kerajaan sekarangni sggp jlnkan hukum hudud,hapuskan rasuah,bersihkan perundangan dan badan kehakiman,mahkamah syariah diletak plg tinggi...sekarang gak aku msk umno....

xboleh kan?nnt itu harta susa mau kumpul byk2 pasal itu rasuah tada boley...maw kongkek pon bahaya,boley kena rotan ayyooo...ammmaaa...

kalo satu hari pas pegang tampok pimpinan negara,kalo pas pon ikut tradisi umno nih, bkn ssh,sokongla parti basikal racing plak..gulingkan mana2 yg salah...

ironseven said...

JAAM,

dah ternyata, terbukti, disahkan, direkodkan, diwar-warkan media talibarut umno, umno mmg dari dulu tolak hukum allah, amal rasuah, sokong maksiat. kau nak menafikan?

pas tak tolak hukum allah malah cuba sedaya upaya menegakkan hukum tersebut walaupun diberi amaran oleh umno yg kononnya islam. kau nak nafikan?

mmg kami merayau jugak ke blog2 lain ke website2 lain. JAWAPAN TETAP SAMA iaitu...

"dah ternyata, terbukti, disahkan, direkodkan, diwar-warkan media talibarut umno, umno mmg dari dulu tolak hukum allah, amal rasuah, sokong maksiat"

tak terjumpa pulak aku blog2 pro umno yg kata "umno nak menegakkan hukum islam"...aku tak jumpa. boleh kau bagi alamat blog yg ada kata umno nk tegakkan hukum islam????

kau tahu tak tertib untuk menentang kezaliman dan menegakkan kebenaran?

tak daya dgn pedang, gunakan hujah berfakta pon ok la. moga usaha insan2 yg nak menegakkan keadilan dan hukum islam akan direstui dan diredhai allah. amin.

so, ada otak tak dak akai tak de gunanya wahai jaam...sama je lah dgn yg berkaki empat yg suka menyalak tu...

ironseven said...

oya mau tanya sama itu jaam..

islam hadhari tu apa ya? dari mana asal usulnya? apa rukun dalamnya? apa pegangan sumber hukumnya?

saya sedikit keliru sbb selama saya hidup tak penah dengaq itu baru punya islam. dari sekolah rendah sampai ke masters tarrak penah belajaq itu islam hadhari. itu ajaran sesat ke?

buleh perjelaskan wahai sdra jaam...

apam taiping said...

ironseven,
itu jamm bun..islam hadhari tu la yg ada sisters in islam,rmbut..pungkoq terdedah tu la hadhari...
bini menteri cium artis laki bollywood tu la hadhari...pegang bahu mchel yeoh tu bapak hadhari...
yg dok tepok tangan bgga ngan hadhari..parpukari...

ironseven said...

ooo...baru aku tahu...tq la apam ye.

so islam hadhari tu maknanya boleh rasuah, boleh dedah aurat, dedah rambut, dedah pungkoq, dedah buahdada, boleh zina, boleh rompak hak rakyat, boleh minum arak, boleh judi, boleh kebas bini org, boleh rogol org, boleh tukaq royalti kpd wang ehsan, boleh niaga untong lebih 100%, boleh riba, bla..bla..bla..

so, dasar perundangannya bukannya quran, hadith, qias dan ijma' ulama' la ye?

ish..ish..ish..

ironseven said...

eh apam,

ketua umno kota bharu saman pas kelantan dan terengganu tu dah tarik balik ke saman dia tahun 2005 tu?

kalau dah alhamdulillah...

Naruto sensei said...

salam? semua saudaraku

Melihat kepada pos anda Alhamdulillah nampaknya ada kemajuan dalam membentangkan hujah yang berilmu yang boleh menarik minat sesiapa membacanya. Cuma disini saya agak terkilan sikit apabila membaca komen sesetengah sahabat2 kita di pihak BN yang masih lagi membuat komen provokasi didalam ruangan ini contohnya akan saya huraikan di bawah ini..

Saudara Ad!!

Saya melihat semua sekali komen anda dari pos2 yang terdahulu yang mana lebih banyak menghentam mengunakan emosi terhadap Tuan Guru Nik Aziz serta perjuangan Islam dan di post ini juga anda menggunakan soalan Provokasi dengan mengungkapkan sebuah Hadis. Cuma di sini ingin saya bertanyakan soalan hadis yang anda gunakan adakah ianya hadis soheh ataupun tidak kerana anda tidak memberitahu siapakan yang riwayatkan hadis itu..

Untuk pengetahuan saudara Ad Dajjal Akhir Zaman hanya seorang sahaja cuma di ceritakan ada golongan beperangai seperti Dajjal akan menyesatkan Manusia ... samaada Pas Atau UMNO wallahualam!!

Tetapi disini ingin saya nyatakan diantara 2 pertubuhan ini saya melihat jelas Pas lebih banyak memperjuangkan Islam dimana2 pun seluruh jemaah Islam di Dunia mengundang Tok2 Guru pas menghadiri Muktamar Islam Sedunia Kenapa bukan UMNO??? Sedangka kita melihat UMNO dengan berbagai Slogan Islamnya tetapi tiada dalam dunia gerakan Islam.. pengiktirafan yang diterima hanyalah Pak Pacak pengerusi OIC Apakah tindakan yang dapat Oic buat atas negara2 Islam yang di zalimi tiada apa2 kenapa jadi begini?? Ini adalah negara Islam didalam OIC sendiri bertelagah sesama sendiri sedangkan mereka menganut ajaran Islam sekular dan Islam kebangsaan seperti yang UMNO pertahankan sedangkan inilah yang dikehendaki barat dan Yahudi dalam memecah belahkan penganut Islam mengikut kefahaman bangsa...Bangsa melayu untuk Melayu, bangsa Arab untuk Arab. Walaupun mereka Islam tetap takkan bersatu selagi Fahaman ini masih di pertahankan..

Parti Islam PAS sebelum ini adalah serpihan dari UMNO sendiri.. dianggotai oleh para Ulamak dalam UMNO yang tak bersetuju dengan Dasar kerajaan berkaitan Islam
seperti yang saya huraikan didalam hujah saya sebelum ini.. pada permulaan pemerintahan UMNOBN memang lah membantu rakyat dan mempertahankan Islam tetapi semakin lama kerana ketamakan dan kesombongan Pimpinan Umno sendiri telah menyeleweng dari anutan islam itu sendiri maka Ulamak2 yang tidak berpuas hati telah mengistiharkan keluar daripada UMNO dan menubuhkan PAS di Gunung Semanggul, Perak.

Antara mereka yang terawal menyertai PAS termasuk lah Ayah dan Ibu Pak Lah sendiri. Seterusnya para Ulamak, Ustaz dan pejuang Islam daripada Hisbul Muslimin.

Semasa parti ini berkembang, parti ini telah melalui zaman getirnya apabila difitnah UMNO melalui pelbagai cara. Antaranya adalah gelaran dan tohmahan seperti "Parti Lebai Kampung", "Pas Hanya Parti Kampung" dan bermacam2 lagi. Tapi kerana istiqamahnya para alim ulamak dalam PAS perjuangkan Islam, akhirnya perjuangan Pas diterima oleh rakyat Malaysia sehingga menyebabkan UMNO semakin Dengki dan Khianat, mula mempergunakan Islam pula untuk menjatuhkan PAS demi kepentingan politik dan survival UMNO setelah ditolak oleh rakyat dalam PRU 12. Sedangkan di saat kegemilangan dan kekuatan kuasa UMNO,tidak pula mereka beriya2 mempertahankan Islam. Malah masyarakat Islam di waktu kekuasaan UMNO terabai. Hanya ulamak2 PAS lah yang selama ini membimbing mereka dengan mengadakan banyak program keagamaan seperti tazkirah, usrah dan kuliah2 agama yang turut difitnah oleh UMNO dengan mengatakan bahawa PAS berpolitik di masjid. Walhal mereka sendiri tidak mengambil berat tentang program2 tersebut. Dan akhirnya, apabila mereka mengalami kekalahan, mula menagih simpati undi orang kampung yang suatu masa dahulu mereka hina kerana menyertai pas. Mereka menggunakan senjata berbisa berupa wang ringgit untuk mengaburi mata orang kampung yang pada fikiran UMNO dapat memperdayakan mereka. Walhal dengan berkat program2 keagamaan yang dianjurkan oleh PAS selama ini, akhirnya UMNO ditolak juga. ALHAMDULILLAH... Semoga saudara Ad faham dan tidak menimbulkan soalan2provokasi lagi. Berhemah la semasa mengemukakan soalan. Berhujah la mengikut akal dan kesopanan. Bukan mengikut hati dan emosi. Kelak akan hilang cahaya kebenaran itu... Wassalam...


...................................

Salam saudaraku Jaam...

Alhamdulillah... terima kasih di atas kemuliaan saudara mengemukakan soalan yang provokasi. Walaupun soalan itu menyakitkan hati tetapi sebagai saudara sesama Islam, wajib bagi saya memberi pernerangan kepada anda.

Berkenaan dengan soalan Hukum Hudud, "ADAKAH SAUDARA BERSETUJU HUKUM HUDUD DIJALANKAN DI MALAYSIA?". Kebanyakan pemimpin UMNO sering mempergunakan isu ini apabila tibanya pilihanraya.Ini adalah realiti. Walhal umum mengetahui bagaimana UMNO menentang perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan suatu ketika dimana Kerajaan Pusat, di bawah pimpinan Tun Mahathir telah mengugut untuk mengishtiharkan darurat di Kelantan jika menggunakan Hukum Hudud di negeri tersebut dimana seluruh negeri2 di bawah pimpinan BN mengecam hebat terhadap Tuan Guru Nik Aziz ketika itu. Dan di masa yang sama, kedengaran lah slogan2 BNUMNO: “Jika sesiapa ingin makan sup tangan, silalah ke Kelantan” dan “Akan ramai orang Islam akan menjadi cacat jika Hukum Hudud dilaksanakan”. Kerajaan Kelantan terpaksa menangguhkan hukuman tersebut untuk melindungi kuasa kerajaan negeri PAS kerana ianya lebih penting dimana usaha2 dakwah mengenai Hukum Hudud masih boleh dijalankan dengan lebih bebas jika dibandingkan PAS tanpa kuasa kerajaan negeri. Jika tanpa kuasa kerajaan negeri, sudah tentu lah sukar untuk PAS menyebarkan dakwah Islam. Jadi tindakan menangguhkan Hukum Hudud adalah lebih penting dari kehilangan sebuah kerajaan negeri.

Berkenaan dengan Makamah Syari’ah di bawah kerajaan negeri tetapi kuasa kerajaan negeri adalah terhad di dalam negeri sahaja dan keputusannya boleh dibatalkan bila2 masa oleh Kerajaan Pusat yang memegang tampuk kekuasaan di Malaysia.

Mengenai dakwaan saudara tentang pemilihan PAS, di manakah bukti dan hujah saudara yang kukuh untuk saya percayai berbanding dengan pemilihan UMNO yang terang2an melaporkan tentang kegiatan rasuah membeli Undi yang dikatakan Politik Wang secara terang2an di laporkan didalam media .. setakat Ini dimaklumka hampir 1000 laporan dilaporkan oleh media..

Jadi kepada saudara sudah2 lah membuat provokasi dan berikanlah hujah dan bukti yang kukuh jika anda benar bloger UMNO yang berwibawa .. Pasti anda akan dihormati


Wassalam…

ironseven said...

naruto,

i m glad u re back. aku rasa para penyokong parti yg berasaskan resuah tu lidah mereka sudah jammed terkelu kerna hujah sdra berfakta dan berdalil.

add, dewata, bn@umno, zali, tok batin, kasutlama, biskut, jaam, panglima, dan sekufu dengannya dah tak berani mengacah.

jom kita sama2 pakat berkongsi ilmu yg membawa manfaat.

Anisotropic said...

mengenai islam hadhari...ak akn post assgmnt yg ak pena bt pasal islam hadhari ni....

KONSEP ISLAM HADHARI

Kewujudan islam hadhari adalah untuk menggilap kembali tamadun islam yang dahulunya gilang gemilang tapi akhirnya tenggelam di mamah masa. Konsep islam hadhari adalah untuk memperkenalkan islam yang benar kepada rakyat Malaysia disamping membentuk semula tamadun yang cemerlang , gemilang dan terbilang . Untuk mencapai matlamat ini, pelbagai kaedah telah di ambil di mana tidak mengenepikan pandangan islam itu sendiri. Tamadun yang ingin di bina adalah bertiangkan islam demi keredhaan ALLAH yang ESA.

MISI ISLAM HADHARI

Misi islam hadhari ialah kearah melaksanakan agenda pembagunan Negara dan ummah berlandaskan konsep islam yang syumul yang merangkumi segala aspek kehidupan.

VISI ISLAM HADHARI

Visi islam hadhari adalah menjadikan Malaysia sebagai Negara islam contoh yang berpegang kepada konsep islam yang sebenar mengikut acuan sendiri. Maksud acuan sendiri di sini ialah kemajuan yang mempunyai jati diri dan tidak hanya salidar karbon kemajuan barat.


OBJEKTIF

Melahirkan individu dan masyarakat yang mempunyai kekuatan rohaniah, akhlak, intelektual dan material.Ciri – cirri terkandung dalam konsep modal insan yang telah diperkenalkan sendiri oleh YAB Perdana Menteri kita sendiri. Moadal insane ini kemudiannya ditukar nama kepada “ Generic skill ” dan baru – baru ini telah ditukar nama sekali lagi kepada kemahiran insaniah yang mana modul – modul telah ditambah.

Kemahiran insaniah ini diterapkan dalam modul untuk pelajar universiti agar mereka menjadi insan impian Negara yang bakal mengambil tempat untuk menjadi “nakhoda kapal” Negara.

_____________________________

ak pun smpi skrg....stelah 2kali dpt tajuk assgmnt islam hadhari...smpi naik muak ak buat....masi xpham2...kalau konsep utk mggilap dan mgembalikn kgemilangn islam yg kini pudar itu, kenapa perlunya konsep baru?kenapa prlu wujud satu tag line yg dberi nama 'ISLMA HADHARI'?kenapa tidak jalankn sahaja program2 yg mmbawa kpd sinar islam itu sndri?

kesimpulannya....ISLAM HADHARI ni adlh utk mnaikkn namanya shaja....

Naruto sensei said...

Bersyukur said...

Insaflah awak NARUTO sensei..
Masuklah UMNO .. dan sokonglah kerajaan BN UMNO demi survival ugama bangsa dan negara.. Moga Allah beri hidayah pada anda dan kawankawan anda...

-----------------------------------

Salam Saudaraku

InsyaAllah saya akan menyertai UMNO jika UMNO menggubal Udang2nya dan menjadikan Al-Quran dan Sunnah sebagai hukum tertinggi dalam perundangan Negara ... kerana, apa perlu lagi kami menentang UMNO jika apa yang kami perjuangkan selama ini telah dimaktubkan didalam perlembagaan UMNO dan Negara, Dan bukan saya sahaja akan menyertai UMNO, Saya Yakin Ramai lagi Ahli PAS termasuk Tuan Guru akan menyertai UMNO jika AL-Quran dan Sunnah menjadi sumber perundangan tertinggi UMNO dan saya yakin ramai Ahli2 Pas bersetuju dalam hal ini..
Dan Tuan Guru Nik Aziz pernah berkata PAS akan dibubarkan jika UMNO ikut hukum AL-QURAN dan sunnah?? jadi apalagi kerajaan UMNOBN sanggupkah anda menyahut cabaran Tuan Guru Nik Aziz??...

wassalam

ironseven said...

Anisotropic,

aku tengok visi, misi, objektif islam hadhari tu tak sebut langsung pasal quran, hadith, qias, ijma' ulama'. yg dia sebut ACUAN SENDIRI. acuan tu dia ambik kat mana? kau jumpa ke masa buat assignment kau tu?

dia kata memperkenalkan ISLAM SEBENAR kpd rakyat malaysia. ooo...selama ni rakyat malaysia tak anuti dan amalkan islam sebenar la ye?

lepas tu pulak umat islam yg lain di arab saudi, mesir, iraq, iran, indonesia, brunei, jordan, kuwait amalkan ajaran islam yg tak benar la ye?

ish..ish..ish..kompius aku..

JAAM...boleh tolong jawabkan? add, dewata, zali, tokbatin, kasutlama, biskut, bn@umno, panglima dan seangkatan dengannya tolong la jaam jawab ye..

terima kasih..

anjar said...

macam yang dinyatakan oleh Naruto, Pas di awal penubuhannya telah di fitnah oleh umno sebagai "PARTI LEBAI KAMPUNG" dan "PARTI ORANG KAMPUNG". Bagaimanapun itu dulu, kini PAS bukan sahaja disokong oleh pak lebai kampung tetapi profesional dan kebanyakan rakyat malaysia termasuk non muslim yang dapat menilai sendiri maklumat yang diterima.

Kini fitnah umno itu terkena batang hidung sendiri apabila kini ia hanya mendapat sokongan dari rakyat yang dinafikan hak untuk mendapat maklumat terutama di pedalaman, jadi tidak keterlaluan jika dikatakan umno kini adalah "PARTI KAWASAN PEDALAMAN"

Anisotropic said...

ntahla iron7....

ak mmg xpham sbnrnya ngn islam hadhari ni....tpi, apa yg aku buat 2...mmg tu la yg ak jumpa.....antara rujukn yg ktorg guna adalah template pasal islam hadhari..sbb time 2 ada apa ntah..then drg edar template....so kwn ak ambl template 2...then...itula kjadian assgmnt 2...btapa ktorg trpaksa bt tajuk 2....mmg nasib tul la...dgn tdk rela hatinya ktorg siapkn assgmnt 2...hihihihih

irza said...

salam semua........

tahniah semua blogger kerana dapat berbahas dengan baik. ni la yang saya nk baca dan dapat panduan untuk masa depan..

kepada blogger pr, teruskan usaha anda untuk menyedarkan umno tentang kebenaran dan hak..insyaallah mungkin tuhan akan bagi hidayah kepada mereka untuk terima pas dan islam sebagai panduan hidup........

checkmate said...

KHAIRY SAHABATKU AKAN MASUK KEPADA PAKATAN RAKYAT..

XCAYA TUNGGU..INI BUKAN RETORIK KOSONG

apam taiping said...

iron...
aku pon xpasti la bab2 saman nih..saman yg aku byr kat jpj baru ni aku igt le...

try tnya kwn2 pr yg ade info tentang ni...

awey kelate?ade info?

apam taiping said...

kalau dah ulamak sendiri pon tolak fatwa islam hadhari pak loh ni,,so mana yg kite nak ikut??

sahabat pr,
aku tawu kebanyakan org2 bn dah sedar semua ni,diorg tawu mna yg fakta dan mana yg auta...tapi utk jaga kepentingan diri sendiri diorg sggp ketepikan yg benar....

buktinya prk 2bukit 1batang baru2 nie,majoriti meningkat...bkn ke peningkatan tu dulu memangkah umno?
atau pr menggunakan hantu yg umno gunakan sebelumni?kenapa umno tdk gunakan gak kalau itu yg pnyokong umno war2kan?sbb hantu umno hanya akan bekerja dgn sogokan wang...satu lg bentuk politik wang dan rasuah...disebabkan lembaga disiplin umno baru2 ni mengecam politik wang,mgkin agak berkesan skit dlm prk baru2 ni....

Alhamdulillah,
ramai dah kwn2 sahabat aku yg dok kat taiping ni yg dulunya pnyokong bn tegar dah mule loya dan ade yg dah bagi kat aku borang keahlian pas n pkr...semoga usaha dakwah korg berterusan wahai saudaraku dlm pr....hidup pas,teguh islam...hancurkan gelombang biru...

unanjaga said...

Bilamana kebenaran itu telah ujud tumbuh dimana mana,mereka itu(artis)akan dengan rasa terbuka hati,ingin bersama dalam jemaah yang memperjuangkan hak kebenaran(sudah tentu atas landasan pertunjuk Allah),mereka juga tahu dan punya keyakinan bahwa setiap hujung kehidupan ini,pertemuan nya adalah mati.Disana ada hari perhitungan yang begitu mendebarkan(dasyat)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...