Wednesday, April 29, 2009

PAS tolak tanding di Penanti

PAS Pusat mengambil ketetapan untuk tidak meletakkan calonnya di Penanti dan akan menyokong penuh calon dari PKR dalam pilihan raya kecil itu.

Laporan penuh dalam Siasah Jumaat ini.

21 comments:

jaam said...

EEHHH! APA PUNYA STATEMENT DAA...

DAH LUBUK PKR...
YANG LAIN TOKSAH MASUK LAAA...


MENANG SORAK DAN KAMPUNG TAK TERGADAI..HUHU..

jaam said...

hampir 25 minit kami berbual. panggilan yang gap terima daripada seorang pimpinan pas pusat yang pro muzakarah telah menceritakan segalanya.


amukan timbalan ketua pemuda pas kelantan, nik abduh akhirnya terjawap. tuduhan mengenai wazir yang bermain kelong (kayu tiga) dan selama ini telah bejaya merosakkan perhubungan diantara mursidul am nik aziz dan presiden pas akhirnya telah gap ketahui.

kerja wazir (pembantu) ini tidak lain hanyalah menjadi mata dan telinga kepada anwar ibrahim. segala urusan dan hala tuju politik politik pas telah diracun dengan sebegitu halus oleh wazir ini.


nik ajis telah banyak terbabas, adakalanya terpesong dan memesongkan. kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan oleh beliau sejak kebelakangan ini banyak mengundang kontradiksi, kontra daripada perjuangan asal pas.


bicara nik aziz mengenai elizabeth wong jugak mengundang kontroversi. salahnya pada isu 'bersekedudukan' dengan helmy langsung tiada disentuh. kenyataan yang keluar dari mulut beliau hanyalah simpati. persoalan moral,akhlak dan hukum di tolak ketepi. zulkifli nordin dan pimpinan pas negeri selangor membantah berkali-kali, tetapi nik ajis menutup telinganya sendiri.


ramai yang tersentak dengan komen nik ajis ini. KALAU KES ELIZ TERJADI KEPADA UMNO, SUDAH PASTI NIK AJIS TAJI BERTUBI-TUBI.tetapi bila kena kepada rakan sendiri, kita cerita lain kali.. rrrupa-rupanya, dibelakang tabir nik ajis ada seorang penasihat peribadi. tugasnya melaporkan semua yang berlaku kepada anwar attaturki. bila nik ajis berdehem, satu panggilan di beri. "salam tok guru, ente sihat ke." ..kata anwar kepada nik ajisi.


budak tingkat 1 pejabat mb cukup hebat lakonannya. ini belum masuk bisikan-bisikan syaitan merosakkan hubungan nik ajis dan guru hadi. bila mesyuarat bermula, guru hadi membuka cerita. perpaduan melayu dan keselamatan islam harus kita tunjangi. umno sudah calling-calling untuk duduk minum kopi. tak kisah dimana pun, kita harus depani...


tatkala nik ajis mengangguk tanda setuju, wazir tadi sudah menghubungi anwar attaturki.. 'may day may day..nik ajis dan guru hadi mahu selamatkan islam dan politik melayu..ini bahaya kepada masa depan kita nanti." kata wazir sang penghasut kepada anwar attaturki .


' apa, perpaduan'. jerit anwar... 'apa selamatkan islam.' jerit saifudin... tak boleh tak boleh... cina dan india sudah buat jalan untuk kita ke putrajaya. takkan kita nak tarik balik hand brake. ayuh kita jumpa nik ajis, nasihati tok guru tolak ini cadangan muzakarahi.


begitulah game politik sundal wazir tingkat 1 dan anwar. nak tahu lebih jelas, maka perhatikanlah insiden elizabeth wong pakai tudung datang ke kelantan mencuci dosa di kota baharu, yang sebenarnya 'memberi nyawa' kepada anwar dan pkr.


nik abduh sudah tidak tertahan lagi melihatkan ayahanda nya dibodohi berulang-kali. satu pukulan maut telah diberi, BAPAK AKU NIK AJIS DIBODOHKAN OLEH WAZIRNYA SENDIRI !


11 bulan nik abduh memerhatikan perjalanan pas, sudah banyak terbabas dan kerap kali terpesong. dipesongkan oleh 3 jahanam, anwar, saifudin dan wazir di tingkat 1.


maka bergentayangan lah suara-suara membela diri. ada yang kontradiksi menyokong nik abduh tetapi ada juga yang menyokong penuh kenyataan beliau. PAS HARUS KEMBALI KE PERJUANGAN ASAL, BUKANNYA MENURUT KATA ANWAR DAN DAP !


maka diselidiki lah oleh gap siapa gerangan budak tingkat 1 ini. rrupa-rrupanya dia adalah setiausaha politik nik ajis sendiri, namanya khairul anual bakri. rambutnya kerinting badan kurus macam lidi. otaknya ligat memusing fakta demi kepentingan anwarun attatruki.


muslihatnya tidak terperi, surat tahniah kepada petra dikarang sendiri sebagai tanda mencipta persepi. nik ajis menyokong fitnah petra tanpa sebarang bukti.


maka aku gali dan gali...hhaaa bertemu lagi satu bukti sensasi. rrupa-rupanya anual bakri ini pernah bertugas sebagai PTD , BAHAGIAN BELANJAWAN KEMENTERIAN KEWANGAN ! di kala anwarun attaturki menjawat jawatan menteri !


oohh..rupa-rupanya cinta telah lama bersemi, antara anwar dan anual bakri ! patutlah segala rahasia sulit dan selit pas dibocori tanpa pimpinan pas sedari..


aduhai pas, mengapa begitu mudah dipermainkan begini. ayuh sedarlah seluruh penyokong pas, anwar sedang mencipta strategi untuk menghancurkan pas sekali lagi ! CATASTROPHI SUDAH MEJALAR LAJU DALAM PAS , AYUH SELURUH PENYOKONG PAS YANG SINGGULAR DAN PLURAL SELAMATKAN DIRI DARIPADA DILIWATI !

Posted by GAP KEMBALI

realaduka said...

tu dia pakar copy paste dah sampai!!

anjar said...

pencacai ni mana ada idea nak berhujah, copy paste je la, kalau berhujah nampak sgt kebodohan diri sendiri.

PASetan said...

ADE KE SI NUAR PELAWA PAS TANDING KAT PENANTI NI...?

PANDAI2 JE SIASAH NI BAGI POST BODOH NI...

TENGOK GAYANYA PAS BANGSAT NI MEMANG BERMINATPUN NAK TANDING KAT PENANTI TU...

AYAT COVER LINE TU...

KALAU PAS NAK TANDING PUN...NUAR AKAN BAGI SYARAT...

SYARAT MUDAH BEB...HULOQ PUNGGUNG KAT NUAR...ADA BERANI...HEHEHE

Naruto sensei said...

ADE KE SI NUAR PELAWA PAS TANDING KAT PENANTI NI...?

PANDAI2 JE SIASAH NI BAGI POST BODOH NI...
Passetan said

TENGOK GAYANYA PAS BANGSAT NI MEMANG BERMINATPUN NAK TANDING KAT PENANTI TU...

AYAT COVER LINE TU...

KALAU PAS NAK TANDING PUN...NUAR AKAN BAGI SYARAT...

SYARAT MUDAH BEB...HULOQ PUNGGUNG KAT NUAR...ADA BERANI...HEHEHE

-----------------------------------

Macam ni ker hujah puak Umno yang depa kata baik sangat?? tu hai la MelayuUmno kenapa lah semakin tak berotak kesian korang nih... sama je hujah pihak Umno ni langsung tak berilmu dan tak bermaruah.. ayat budak kurang didikan ...

Kalau hujah kan mula la main maki hamun kesian2... tercungap2 nak hidup....

jaam said...

Anda boleh kata apa saja pada lawan. Dan anda boleh puji apa saja pada kawan. Emosi anda menentukan persepsi anda.

Ini bererti, apa yang anda kata tak sama dengan apa yang orang lain rasa.

Anda boleh bercakap macam-macam. Orang lain pula boleh fikir macam-macam tentang apa yang anda cakap.

Dalam politik hanya ada dua perkara. Iaitu bagaimana nak dapat sokongan untuk kawan dan bagaimana nak hilangkan sokongan untuk lawan.

Lalu pelbagai isu dan helah akan timbul. Fitnah dan hujah juga akan
muncul. Kebenaran dan kepalsuan boleh jadi salah boleh jadi betul.

Semua ini dinamakan strategi dalam politik. Ada orang sebut perang saraf. Ada juga yang kata mainan politik. Ada yang cakap propaganda. Dan tak kurang juga yang anggap sebagai perjuangan.

Naruto sensei said...

Bila bloggers PR berhujah cara baik depa kutuk macam2 tapi sendiri tak retu nak bagi hujah bernas.. malah semakin pihak2 Umno main kan cerita mereka semakin loyalah tekak orang yang membacanye... UMNO UUUWWEEKKK!!

Naruto sensei said...

hek alah tak ubah2 lagi ke corak ko ... raja copypaste?? kesian2 gila glamour la Jaam nih... nah ambik lah glamour ko tu ka ka kah..

jaam said...

APA PUNYA UMAT ISLAM LAH LU NARUTO, MENDOAKAN YANG TAK BAIK UNTUK ORANG LAIN.

jaam said...

Semua ini dinamakan strategi dalam politik. Ada orang sebut perang saraf. Ada juga yang kata mainan politik. Ada yang cakap propaganda. Dan tak kurang juga yang anggap sebagai perjuangan.

jaam said...

SEJAK akhir-akhir ini, nampaknya Umno begitu ghairah dan bersungguh-sungguh (ada udang disebalik batu?) untuk bergabung dengan PAS. Masing-masing (dari Umno) keluarkan kenyataan agar PAS dan Umno bergabung, kononnya demi bangsa dan Islam.

Terbaru adalah gesaan dari Majlis Veteran Umno yang begitu mengharapkan penggabungan ini. Namun begitu, pelbagai persoalan bermain di minda rakyat, khususnya ahli-ahli PAS. Ikhlaskah Umno? Tersepitkah Umno? Dan bermacam persoalan lagi yang tidak perlu kita perdebatkan.

Sejarah telah melakarkan bahawa PAS pernah berjinak (bergabung) dengan Umno dan BN sedikit waktu dahulu, dan pada masa itu penggabungan tersebut direalisasikan PAS setelah mendapat jemputan karpet merah dan desakan yang begitu hebat daripada Umno BN. Dan Umno BN pada waktu itu pula berada dalam keadaan yang cukup lemah dan cukup dibenci rakyat.

Atas dasar perpaduan bangsa, dan lebih menjurus kepada kepentingan Islam dan kuasa politik Islam pada waktu itu, PAS merelakan dirinya bergabung dan pinangan dari Umno diterima.

Ditakdirkan beberapa tahun selepas penggabungan itu, Umno BN kembali kuat, kembali mendapat sambutan rakyat, maka hasilnya? Hasilnya ialah PAS ditendang keluar dari rumah Umno BN, turun tidak bertangga, berlantaikan tanah berbumbungkan langit. Itulah tabiat jahat dan bacul Umno BN dan PAS pula ibarat “melepaskan anjing (Umno BN) yang tersepit”. Bila saja terlepas, betis PAS pula yang digigitnya.

Itu dari segi sejarahlah, bagi menjawab beberapa isu rentetan daripada gesaan orang itu dan ini supaya PAS dan Umno bergabung.

Dari segi komitmen pimpinan PAS pula, andai kata gabungan itu atas dasar Kepentingan dan Kedaulatan Islam, usah diragu-ragu lagilah. Suka dinyatakan disini bahawa sudah berbelas tahun Tok Guru Nik Aziz Nik Mat selaku orang nombor wahid dalam Gerakan Islam PAS tegaskan, ANDAIKATA UMNO BUANG DASAR SEKULARNYA, NASIONALISNYA, PERKAUMANNYA, DAN MENGAMBIL ISLAM SEPENUHNYA SEBAGAI PAKSI PEMERINTAHAN, KITABULLAH AL QURAN DAN HADITH RASULULLAH S.A.W SEBAGAI SUMBER RUJUKAN, Tok Guru Nik Aziz sendiri akan membubarkan PAS dan mengarahkan semua Ahli PAS menyertai dan menyokong Umno.

Jadi, sekiranya Umno ikhlas untuk bergabung demi untuk kemantapan, kedaulatan, kemakmuran, dan kemajuan Islam dan penganutnya, dan demi untuk kelangsungan bangsa yang menjadi teras perjuangannya, kenapa tidak terima saja saranan Tok Guru ini? Pilihan untuk bergabung sebenarnya bukan ditangan PAS, tetapi ditangan Umno itu sendiri. Kalau betul-betul ikhlas, bertaubatlah dan terima saja saranan ini.

Tetapi kalau isu penggabungan ini sengaja dimainkan dan sekadar retorik murahan Umno BN untuk menghakis keyakinan orang Melayu terhadap PAS, anda lupakan sahaja hasrat jahat anda itu. Kami dipihak PAS telah dan pernah berkorban kepada agama dan bangsa (semasa mengambil keputusan untuk bergabung dengan Umno BN dahulu), kini giliran kamu dipihak Umno pula buktikan kepada semua bahawa Umno ikhlas untuk bergabung demi agama dan bangsa.
Posted by PEMUDA PAS KEMAHANG

jaam said...

RASUAH TETAP RASUAH BRO, TIADA HALALNYA DI SITU.

KAU PERGILAH PUSING DIMANA2 SEKARANG NIH...MANA RESTAURAN DAN REST HOUSE, KELIHATAN BERKUMPULAN PAK2 ALA LEBAI TENGAH MENTEDARAH MAKAN. ,MAKLUMLAH PERSIDANGAN TENGAH BERJALAN SEKARANG NIH...

ITU DIPANGGIL APA TUH? ITU YANG KITA NAMPAK, YANG TAK NAMPAK? YANG SIAP PEGI UMRAH?, PEGI LAWATAN AMAL KE INDON?

BRO, LETIHLAH KALAU NAK CERITA PANJANG..NANTI KAU KATA INI SEMUA PROVOK...

TETAPI HAKIKATNYA!?

jaam said...

Apabila Nik Abduh mencoret sekali lagi dalam blognya perihal musang-musang yang berbulu ayam di dalam gerakan Islam PAS, semakin kuatlah gerombolan berkenaan bertempik dan bersorak. Perkara yang dinyatakannya amat melukakan hati sesetengah mereka terutama apabila dia menyentuh perihal Kuasa Rakyat, Makkal Shakti dan sebagainya.

Kalau tulisan sebelum itu, dia telah diserang bertubi-tubi oleh para pendokong musang-musang berbulu ayam sehinggakan ada yang mempersoalkan kedudukannya di sisi Nik Aziz Nik Mat selaku seorang anak. Pastinya tulisan kali ini yang dianggap lebih ringan demi menjernihkan keruh yang dimulakan sebelum muktamar agung, tetap tidak menyenangkan mereka kerana tulisan Nik Abduh lebih ampuh berbanding tulisan orang yang tidak seberanda dengan Nik Aziz anak beranak.

Bagaimanapun, kali ini Nik Abduh telah menyentuh musang-musang berkenaan secara khusus biarpun tidak menamakan mereka. Terutama apabila ditulis ayat-ayat berikut:

Selang beberapa jam, belum pun saya mula menulis, saya diberitahu bahawa sekumpulan insan sedang bergembira kerana hal Nik Abduh telah selesai. Ayahandanya telah mengarahnya berhenti buat cerita! Saya tersentak lagi. Wah, ada insan yang begitu teliti pekerjaannya sehingga dia tahu isi perbualan saya dengan ayahanda!

Dari situ, bagi mereka yang peka, akan mengenali siapakah yang dimaksudkan oleh Nik Abduh tanpa perlu memecahkan kepala memikirkan bagaimana rupa mereka dan corak tutur kata mereka.

Sesuatu yang paling menarik apabila pewaris ulama yang masih muda ini menyingkap perihal tanggungjawab sebagai ummat Islam dalam mengendalikan seseorang pemimpin;

Justeru saya tidak akan fana dan luluh dalam gelombang kuasa rakyat atau kemarahan dan ridha rakyat. Rakyat hanyalah mainan pemimpin. Pemimpin adalah angin. Pemimpinlah yang mencetuskan kuasa rakyat dan mengemudi halanya. Dalam kebangunan dan kejatuhan sesebuah negara, pemimpin digunakan Allah untuk menentukan kejayaan dan kehancurannya.
Allah mengarahkan pemuka - pemuka negara melakukan kebaikan dan keadilan. Jika mereka melakukannya, Allah perteguhkan negara tersebut dengan keadilan dan keamanan. Jika pemuka - pemuka itu engkar, malah melakukan kefasiqan dan kezaliman, Allah pasti menghancurkan negara itu sehancurnya. Ia berpindah dari gelap menuju gelap atau lebih gelap lagi.

Para pemimpin PAS sepatutnya bersyukur, di dalam keghairahan meraikan kemenangan dan mula bercakap besar dan menyombongkan diri, Allah Taala bagaikan mengutus seorang pemberi amaran kepada mereka supaya kembali memperkemas dan memperkukuhkan saf, sekaligus bermuhasabah dan merendahkan diri.

Sedangkan apa yang berlaku ialah, semakin ramai yang bersuara galak dan mula meninggalkan ajaran sebenar Islam dalam meraikan kemenangan dan meraih sokongan besar, sehinggakan diberitakan seorang pemimpin PAS Negeri Sembilan berasa sungguh bangga kerana kaum kafir turut sama melaungkan takbir dalam ceramah politik mereka. Perbuatan itu dianggap sebagai kejayaan usaha dakwah PAS. Apa yang pasti ialah, perasaan gembira itu sebenarnya datang daripada kedangkalan dan kecetekan ilmu biarpun kepalanya berat dengan serban dan mukanya terhias sejemput janggut.

Apa yang ditekankan oleh Nik Abduh ialah Islam dan umatnya sentiasa berada di atas dan tidak sesekali direndahkan demi mencapai matlamat politik. Islam tidak dikacukkan dengan agama-agama atau nilai-nilai lain kerana redha Allah Taala telah dianugerahkan kepada Islam menerusi wahyu terakhir kepada Rasulullah s.a.w.

Sekaligus memberitahu bahawa umat Islam dan negara ini sedang dicengkam oleh masalah liberalisasi pragmatik dengan membiarkan umat Islam bergantung harap kepada bukan Islam sehinggakan prinsip-prinsip asas kesatuan ummah diperjudikan menerusi 'pembantu-pembantu ayahanda' yang sentiasa melihat peluang untuk menonjolkan nama dan bapa musang mereka. Dan 'pembantu-pembantu ayahanda' pula pastinya bergantung kepada taktik dan kelicikan bapa musang yang cuba menonjolkan diri sebagai pemimpin serba tahu biarpun dia tidak menganggotai mana-mana parti melainkan hanyalah Mursyidul Am yang benar-benar am.

Naruto sensei said...

Naruto sensei said...

Hakikat nya memang kau ni pemfitnah besar... kalau ko nak buat tuduhan mesti ada hujah dan sandaran bukti yang kukuh... ni orang makan ko kata rasuah, PergiUmrah pun rasuah.. jangan main sedap mulut nanti mendapat cash bro!!

Kalau Umno ,memang lah kita nampak semua perbuatan dia bukan Ahli jer yang adu pasal Rasuah SPRM dan Jwtankuasa Disiplin Umno sendiri mengesahkan .. kalau nak menuduh pun biarlah berpandukan hujah yang kukuh samaada laporan orang ke SPRM ke barulah boleh nak percaya brokk!!apalah ko ni Jaam.. pandangan ko kabur kerana kesesatan UMNO yang ko ikut..

joe lenon said...

PASsetan nama kau pun dah macam setan patut lah perangai macam setan

mohamaed ali said...

Inilah keputusan yang terbaik,jangan berpecah disebabkan nak jadi calon.

mohamaed ali said...

hoi!joe cakap jangan sesedap mulut saja,jangan nanti awak terbalik jadi setan.

Naruto sensei said...

mohamaed ali said...

hoi!joe cakap jangan sesedap mulut saja,jangan nanti awak terbalik jadi setan.

------------------------------
saudara

Dia marah kat orang yang gunakan nikname PASsetan tu.. dah la menyamar memburukkan Pas pulak ... jangan salah faham..

haby said...

Salam,
Mohammad ali....jangan lah salah anggap....tu la modai umno...saja2 taroh nama tak elok...kat orang lain...busuk perangainya!...sikap yang kurang baik,kurang adap....

Tak sesuai berkhalayak!

Boleh rujuk kitab untuk pastikan.!!

haby said...

Salam jaam,
ITU DIPANGGIL APA TUH? ITU YANG KITA NAMPAK, YANG TAK NAMPAK? YANG SIAP PEGI UMRAH?, PEGI LAWATAN AMAL KE INDON
-----------------------------------
Saya ingatkan jaam ni bukan kaki tuduh @ fitnah!takut dosa kontang!
...apa yang tak nampak tu!!!!

jaam ....yang didapati bersalah macam mana boleh menang undi terbanyak?
...ini gerombolan kaki rasuah namanya...sapa buat banyak dia menang!
...kalau anti rasuah..saya cabar !kau hentam orang kau tu dulu...kalu kau sepertimana..yang kau cakap
"RASUAH TETAP RASUAH BRO, TIADA HALALNYA DI SITU"....cakap tak serupa...yang ditulis!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...